[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.417 views

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

xileS schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:05:
Dat is idd niet de 1e optie die ik wil proberen ;p. Hopelijk komen ze met een update waardoor de dialer wat beter wordt. Ondertussen probeer ik mij niet te storen aan de dubbele contacten (wat wel moeilijk is als je het eenmaal weet xD).
Wat is er mis met de dialer ?

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
FlowDesign schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:21:
[...]

Ohja, foutje :*)
3.2.5 dus.

Heeft die 3.5.x Community Build nou wel de OxygenOS look dan? Of is die meer zoals HydrogenOS + chinese apps?
Opzich wel. Zie hier voor review:

[ Voor 11% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-09-2016 13:58 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Chris.nl schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:45:
[...]

Ik heb toevallig op dit moment geen dubbele contacten, terwijl ik dat laatst nog wel had. Geen idee hoe die verdwenen zijn bij mij.

Misschien kan je in plaats van een factory reset proberen enkel de Telefoon app te 'resetten' via: Instellingen - Apps - Telefoon - Opslagruimte - Gegevens wissen.
Geprobeerd, maar heeft helaas niet geholpen. Sommige contacten nu zelfs 3 of 4 x (weet niet of het hiervoor ook al zo was). Had zelf het vermoeden dat het door WhatsApp komt, dus misschien zou verwijderen daarvan ook helpen. Maar dat ga ik nu even niet doen.
Brummetje schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:53:
[...]

Wat is er mis met de dialer ?
Ik heb hiervoor bijna altijd een HTC toestel gehad en daar vond ik de dialers vaak overzichtelijker en beter in gebruik.
Zoals je leest heb ik nu last van dubbele contacten terwijl in werkelijkheid ik niks dubbel heb opgeslagen in mijn Google Contacts. Ook is het niet mogelijk om andere contacten te verbergen, zoals van je simkaart enzo (in de contacten app weer wel, maar dat staat er blijkbaar los van). Wat ik ook niet heb kunnen vinden is hoe je de groepen te zien krijgt, waarin de contacten zijn opgeslagen, zie wel mijn favorieten/starred contacten.

[ Voor 34% gewijzigd door xileS op 17-09-2016 14:26 ]

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

xileS schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:15:
[...]

Geprobeerd, maar heeft helaas niet geholpen. Sommige contacten nu zelfs 3 of 4 x (weet niet of het hiervoor ook al zo was). Had zelf het vermoeden dat het door WhatsApp komt, dus misschien zou verwijderen daarvan ook helpen. Maar dat ga ik nu even niet doen.

[...]

Ik heb hiervoor bijna altijd een HTC toestel gehad en daar vond ik de dialers vaak overzichtelijker en beter in gebruik.
Zoals je leest heb ik nu last van dubbele contacten terwijl in werkelijkheid ik niks dubbel heb opgeslagen in mijn Google Contacts. Ook is het niet mogelijk om andere contacten te verbergen, zoals van je simkaart enzo (in de contacten app weer wel, maar dat staat er blijkbaar los van). Wat ik ook niet heb kunnen vinden is hoe je de groepen te zien krijgt, waarin de contacten zijn opgeslagen, zie wel mijn favorieten/starred contacten.
Bijzonder, ik heb dat niet (whatsapp bèta). Er moet toch echt iets bij jou anders zijn, een andere app die dat doet denk ik. Ik zou eens een backup van whatsapp maken en dan verwijderen en kijken of het weg is. Ben zeer benieuwd

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Airbreaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-04-2024
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:58:
[...]

Opzich wel. Zie hier voor review:

[video]
Grappig, (bijna) alles wat daar getoond wordt heb ik ook op m'n oneplus 3 die versie 3.2.5 loopt. (Nieuwe order)

• xileS
  • Niet online
janvanduschoten schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:01:
[...]

Bijzonder, ik heb dat niet (whatsapp bèta). Er moet toch echt iets bij jou anders zijn, een andere app die dat doet denk ik. Ik zou eens een backup van whatsapp maken en dan verwijderen en kijken of het weg is. Ben zeer benieuwd
Het is ook maar een vermoeden van mij, want in het verleden zag ik weleens op mijn oude toestellen ook WhatsApp contacten in de contacten app staan, maar vaak werden die al automatisch samengevoegd met de juiste contacten. En ik had ingesteld dat alleen de Google contacten zichbaar zijn. Soms als ik bv tijdelijk een nr toevoeg om te kijken of die WhatsApp heeft en daarna weer verwijderde, bleef het alsnog tussen de WhatsApp contacten staan. Toen was de oplossing WhatsApp opnieuw installeren.
Het zou best kunnen dat dit door iets anders komt, maar ik zou nu even zo snel niet kunnen bedenken wat. Maar ik ga idd binnenkort even een back-up maken van WhatsApp om uit te sluiten of het hier aan ligt.

[ Voor 20% gewijzigd door xileS op 17-09-2016 15:33 ]

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Net mijn OP3 ontvangen, mooi toestel! Helaas is mijn hoesje nog niet verschenen (en waarschijnlijk kwijt in de post want als het goed is 2 dagen geleden verzonden met briefpost).

Een ding stoort me wel, alles is net een beetje ingezoomd vergeleken met mijn Nexus 5X. Als ik dezelfde webpagina open als op de Nexus, dan zie ik minder, zowel in de lengte als de breedte. En dat terwijl de Nexus nog een rij soft buttons heeft staan ook.

De statusbar is dikker, icons zijn groter, de hele bende is iets ingezoomd.

Dat irriteert me eigenlijk best wel. Iemand enig idee of er wat aan te doen is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lSIFp2AqTN8E9lq894p3ffZT/full.png

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Bundin schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:51:
Net mijn OP3 ontvangen, mooi toestel! Helaas is mijn hoesje nog niet verschenen (en waarschijnlijk kwijt in de post want als het goed is 2 dagen geleden verzonden met briefpost).

Een ding stoort me wel, alles is net een beetje ingezoomd vergeleken met mijn Nexus 5X. Als ik dezelfde webpagina open als op de Nexus, dan zie ik minder, zowel in de lengte als de breedte. En dat terwijl de Nexus nog een rij soft buttons heeft staan ook.

[afbeelding]
Even zoeken op DPI aanpassen in dit topic, kan met en zonder root.

[ Voor 8% gewijzigd door Chris.nl op 17-09-2016 15:58 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Airbreaker schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:25:
Grappig, (bijna) alles wat daar getoond wordt heb ik ook op m'n oneplus 3 die versie 3.2.5 loopt. (Nieuwe order)
Heb je de changelog ook gezien?

De icoontjes zien er ook iets anders uit (een beetje Apple-speelgoed-achtig).

Zie hier voor alle reviews:

YouTube: oxygenos 3.5.2

En deze Nederlander (van het forum van OnePlus), heeft ook een review gemaakt zoals hij vaker doet. Helaas heeft hij een nogal Louis van Gaal accent, maar ja, dat doet er niet toe :P.

[afbeelding]
Komt inderdaad door het DPI. Bedenk wel dat het scherm van de OnePlus 3 een stukje groter is dan die van de Nexus 5X.

[ Voor 39% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-09-2016 16:27 ]

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 16:26:
[...]

De icoontjes zien er ook iets anders uit (een beetje Apple-speelgoed-achtig).
Ik kan je vertellen dat hij aangepaste icoontjes heeft en niet op standaard iconen heeft staan.
Ik draaide de vorige Community build ook en kreeg deze update laatst binnen over ota en heb nog steeds de "gewone" systeem standaard icoontjes

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-07 19:22
Chris.nl schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:57:
[...]

Even zoeken op DPI aanpassen in dit topic, kan met en zonder root.
De default DPI op deze smartphone irriteert mij ook wel al even. Heb evenveel op mijn scherm staan als op mijn Z1C :). Ik ben al even van plan om hem te rooten en een andere ROM te flashen, maar de wipe houdt mij wat tegen. Heb niet veel zin om alles weer opnieuw in te stellen.

Zijn er hier eigenlijk mensen met ervaring in de DPI aan te passen zonder root? Als je op het OnePlus forum de ervaringen leest, zijn er variërende resultaten. Bij de ene werkt alles perfect, maar bij enkele andere zijn er dan weer scaling issues waardoor sommige apps er zeer vreemd uit zien of soms zelfs niet meer werkbaar.

• Cosmo_nl
Eppux schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:07:
[...]

De default DPI op deze smartphone irriteert mij ook wel al even. Heb evenveel op mijn scherm staan als op mijn Z1C :). Ik ben al even van plan om hem te rooten en een andere ROM te flashen, maar de wipe houdt mij wat tegen. Heb niet veel zin om alles weer opnieuw in te stellen.

Zijn er hier eigenlijk mensen met ervaring in de DPI aan te passen zonder root? Als je op het OnePlus forum de ervaringen leest, zijn er variërende resultaten. Bij de ene werkt alles perfect, maar bij enkele andere zijn er dan weer scaling issues waardoor sommige apps er zeer vreemd uit zien of soms zelfs niet meer werkbaar.
Ik zou zeggen probeer eens de nieuwe launcher van Google.
Pixel launcher heb je er 5 naast elkaar.

*Die 1080 60fps krijg je pas te zien in 3.5.2 als je de cache leegt van de camera app. En valt me op dat de stabilisatie ook beter is dan voorheen. Dat focus probleem lijkt ook weg te zijn*

[ Voor 10% gewijzigd door Cosmo_nl op 17-09-2016 19:05 ]

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het aanpassen van de dpi zonder root levert me een paar issues op: croppen in whatsapp gaat niet meer, je ziet een 100% zoom en kan dus maar een ministukje croppen. Daarnaast zijn er issues met de Play Store, de blauwe icoontjes zijn ineens erg groot (en nog steeds low res). Verder nog geen issues gevonden. Als het hierbij blijft, prima. Anders nog eens een factory reset en dan wachten op Android 7 met de ingebouwde dpi switch.

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Cosmo_nl schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 16:51:
Ik kan je vertellen dat hij aangepaste icoontjes heeft en niet op standaard iconen heeft staan.
Ik draaide de vorige Community build ook en kreeg deze update laatst binnen over ota en heb nog steeds de "gewone" systeem standaard icoontjes
Ah oke. Wist ik niet. Thanks.

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Cosmo_nl schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:08:
[...]

Ik zou zeggen probeer eens de nieuwe launcher van Google.
Pixel launcher heb je er 5 naast elkaar.

*Die 1080 60fps krijg je pas te zien in 3.5.2 als je de cache leegt van de camera app. En valt me op dat de stabilisatie ook beter is dan voorheen. Dat focus probleem lijkt ook weg te zijn*
Dat klinkt goed 8) 8) , nu nog wachten op de update zonder te rooten.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Vandaag tijdens een rit van ongeveer een uur 3x een spontane reboot gehad met alleen Flitsnav aan. En Gps en Bluetooth aan. Dagen ervoor geen reboots gehad tijdens het rijden. Lees dat dit vaker met navigatie apps gebeurd, maar is geloof ik nog niet echt duidelijk waarom.
Paar dagen terug trouwens meegemaakt dat mijn telefoon opeens uit stond toen ik hem even paar min op tafel heb laten liggen (denk niet dat iemand hem stiekem uit heeft gezet). Daarvan heb ik ook geen idee hoe dat is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xileS schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 01:12:
Merkte zonet dat bijna al mijn Google contactpersonen opeens dubbel vermeld staan in de "Telefoon" en "Contacten" app. In de contacten app was dit snel verholpen door Zichtbare contacten op aanpassen te zetten, maar in de telefoon/dialer app krijg ik de dubbele vermelding niet weg. Net zoals dat ik de simkaart contacten niet verborgen krijg.

In Google contacts heb ik ooit mijn contacten in een aantal groepen ingedeeld, maar dit kan ik ook nergens terug zien op deze telefoon.

Iemand die weet of deze dingen te fixen zijn?

/edit
Blijkbaar hebben meerdere mensen last van dat ze dubbele contacten hebben. Waarschijnlijk is WhatsApp de oorzaak, maar ik moet zeggen dat ik deze Dialer app niet zo heel handig vind. Hopelijk wordt dit nog geüpdate.
Hier ook het probleem met dubbele contacten, een enkeling zelfs 4x!!
Het viel mij wel op dat ik van 1 nr weet dat ze geen whatsapp hebben. Dat nr staat dus ook correct (eenmalig) in mijn contacten lijst.
Ik heb diverse sync apps geprobeerd om dubbele contacten samen te voegen maar geen enkele ziet ze als dubbel. Als ik 1 van de dubbele verwijder, verdwijnt de ander ook.
In de contacten app heb ik de weergave aangepast onder "zichtbare contacten"naar mijn google account en staat het nu foutloos. In de telefoon app wel nog steeds heel veel dubbelen.

Ik lees graag mee of je een oplossing weet te vinden, mocht ik iets vinden dan meld ik het hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
In mijn poging de dubbele contacten kwijt te raken heb ik ook de stock contactenapp verwijderd en de apk van de nieuwste app geinstaleerd, ook zoals bovenstaande reactie in weergave lopen rommelen. Nu geen dubbele contacten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Misschien een tip om je dubbele contacten te verwijderen als je je nummers opslaat op de Gmail account.

Bekijk even op je desktop (of desktop modus op mobiel)en hier kan je dubbele contacten samen voegen. https://contacts.google.com/preview/merge (dublicaten vinden)
.
Synchroniseer je contacten en als het goed is zijn je dubbele contacten verdwenen.

Zolang je contacten in gmail 4x dubbel staat blijft deze ook 4x terug komen. Contacten app synchroniseeet vrijwel direct, dus je kan verwijderen wat je wilt op de app maar ze blijven direkt terug komen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Cosmo_nl op 18-09-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:11
De standaard camera-app biedt geen mogelijkheden om de resolutie van de foto's aan te passen? Enkel een knopje 'HQ' zie ik staan. Ik nam net enkele foto's met HQ uit en dat zijn nog prenten van ~6mb/stuk, veel te groot voor enkele snelle plaatjes om een tweedehandsverkoop online te zetten.
Op mijn S6 kon ik netjes de resolutie laten zakken tot 2.4mp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
Is de op3 een beetje kras bestendig? Ik heb me telefoon vaak in dezelfde broekzak als me sleutels. En dat is te zien aan me huidige telefoon. Ik heb bij me op3 bescherm glas gekocht. Maar krast het snel of niet? (Het is de niet curved tempered glass. Die was meteen weer uitverkocht op 12-9-16)

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cosmo_nl schreef op zondag 18 september 2016 @ 10:42:
Misschien een tip om je dubbele contacten te verwijderen als je je nummers opslaat op de Gmail account.

Bekijk even op je desktop (of desktop modus op mobiel)en hier kan je dubbele contacten samen voegen. https://contacts.google.com/preview/merge (dublicaten vinden)
.
Synchroniseer je contacten en als het goed is zijn je dubbele contacten verdwenen.

Zolang je contacten in gmail 4x dubbel staat blijft deze ook 4x terug komen. Contacten app synchroniseeet vrijwel direct, dus je kan verwijderen wat je wilt op de app maar ze blijven direkt terug komen :)
dank voor het meedenken, maar ik kom van Iphone,contacten overgezet naar Gmail. Daar staan ze allemaal perfect in (geen dubbelen). In de app "contacten" is het vervolgens wel goed te krijgen door te selecteren dat je alleen Gamil contacten wil zien. Maar in de telefoon app blijf je dan nog de dubbelen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:54:
[...]

dank voor het meedenken, maar ik kom van Iphone,contacten overgezet naar Gmail. Daar staan ze allemaal perfect in (geen dubbelen). In de app "contacten" is het vervolgens wel goed te krijgen door te selecteren dat je alleen Gamil contacten wil zien. Maar in de telefoon app blijf je dan nog de dubbelen zien.
Ik was te ongeduldig dus heb ik 5x geklikt op contacten importeren van google account. Dus sommige staan nu 5 of 6 keer in me contacten O.o

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
En weer een update! Deze update bevat voornamelijk verbeteringen en bug fixes. Je zou verwachten dat het 3.5.3 zou zijn, maar nee. Ze houden je in ieder geval zoet met genoeg updates. Goed werk.

OxygenOS 3.2.6 (MM) OTA for OnePlus 3

Changelog:
  • Optimized voice call quality of some IM applications.
  • Improved adaptive brightness performance
  • Improved camera quality
  • Fixed occasional green/yellow issue
  • Optimized white balance
  • Improved 1080p video recording
  • Addressed some bluetooth connection problems for vehicles
  • Allows third party application to modify ringtone
  • Optimized battery consumption when scrolling
  • Optimized touch accuracy when playing games
  • Added DozeMode switch in Developer options
  • Added PocketMode switch in Display settings

[ Voor 49% gewijzigd door Anonymoussaurus op 18-09-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:54:
[...]

Soms alles naar de simkaart geïmporteerd?
Vind het anders zo raar 8)7 .
Al eens geprobeerd om contacten van Sim en telefoon te verwijderen en alleen gebruik te maken van Gmail contacten?
Ik Importeer zelf nooit contacten naar de telefoon of simkaart.

[ Voor 17% gewijzigd door Cosmo_nl op 18-09-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:35
Anonymoussaurus schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:13:
En weer een update! Deze update bevat voornamelijk verbeteringen en bug fixes. Je zou verwachten dat het 3.5.3 zou zijn, maar nee. Ze houden je in ieder geval zoet met genoeg updates. Goed werk.

Changelog:
dat is niet de community build he. maar de official.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:12

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Toch weer iets vreemds gevonden: tijden met powertoggles gewerkt, waarbij bv de GPS toggle de locatie direct aan of uit zette. Zo ook de mobiele data: 1 klik was voldoende om die aan of uit te zetten.

Nu op de OP3 doet ie dat met wifi nog steeds, maar GPS toggle brengt me naar het instellingen menu van locatie, en mobiele data naar het menu van die laatste. In plaats van dus direct te switchen... Iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Darkz0rs schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:23:
[...]

Juist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Darkz0rs schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:23:
Weet ik. Maar dat zei ik ook niet. ;). Of was het meer een vraag?

Zie het als een tussendoortje :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Anonymoussaurus schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:28:
[...]

Weet ik. Maar dat zei ik ook niet. ;). Of was het meer een vraag?

Zie het als een tussendoortje :p.
Nou het was meer een antwoord op dat je zou verwachten dat het 3.5.3 zou zijn. Nee dus, want dat is de community range. Daar was eigenlijk de reactie op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Met VPN schijn je um vanuit Duitsland te kunnen downloaden.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OP3/Screenshot_20160918-154951.jpg

SecurityPatch van September :)

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OP3/Screenshot_20160918-162819.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Chris.nl op 18-09-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ik vind de community build prima voor nu. Ik ben nog alleen in dubio voor root....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Darkz0rs schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:29:
Nou het was meer een antwoord op dat je zou verwachten dat het 3.5.3 zou zijn. Nee dus, want dat is de community range. Daar was eigenlijk de reactie op.
Toen ik heel even snel zag staan dat er een update was, dacht ik dat het de final version van 3.5 zou zijn. Dat is dus niet zo. Ik was verbaasd, omdat ik dacht dat ze zich volledig zouden focussen op 3.5. En dan vind ik het knap dat ze dan nog redelijk snel zo'n update weten te produceren tussentijds. Ik denk dat je me dus een béétje verkeert hebt begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
Anonymoussaurus schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:45:
[...]

Toen ik heel even snel zag staan dat er een update was, dacht ik dat het de final version van 3.5 zou zijn. Dat is dus niet zo. Ik was verbaasd, omdat ik dacht dat ze zich volledig zouden focussen op 3.5. En dan vind ik het knap dat ze dan nog redelijk snel zo'n update weten te produceren tussentijds. Ik denk dat je me dus een béétje verkeert hebt begrepen.
Ach joh, het is zondag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cosmo_nl schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:18:
[...]

Soms alles naar de simkaart geïmporteerd?
Vind het anders zo raar 8)7 .
Al eens geprobeerd om contacten van Sim en telefoon te verwijderen en alleen gebruik te maken van Gmail contacten?
Ik Importeer zelf nooit contacten naar de telefoon of simkaart.
Staat niets op SIM...... alles keurig in Gmail contacten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:44
Drwho1 schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:00:
De standaard camera-app biedt geen mogelijkheden om de resolutie van de foto's aan te passen? Enkel een knopje 'HQ' zie ik staan. Ik nam net enkele foto's met HQ uit en dat zijn nog prenten van ~6mb/stuk, veel te groot voor enkele snelle plaatjes om een tweedehandsverkoop online te zetten.
Op mijn S6 kon ik netjes de resolutie laten zakken tot 2.4mp.
Toevallig hier gister ook naar gezocht, en was inderdaad verbaasd dat dit niet mogelijk is...

edit: En ja, natuurlijk kan het wel met extra apps :P

[ Voor 4% gewijzigd door yannickie111 op 18-09-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-08 18:20
Ik merk dat mijn accu 's nachts toch behoorlijk snel leeg loopt. heb gecheckt in settings waar het aan zou kunnen liggen, maar geen bijzonderheden. Toch zo'n dikke tien+ procent wat ineens foetsie is als ik wakker wordt. Dit was voorheen niet zo, iemand anders zoiets al eerder meegemaakt?

Verder nu de update 3.2.6 aan het installeren (wellicht dat dat beter gaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online

[afbeelding]
Als ik nog een tip mag geven, bij Tweakers.net kan je de weergaveopties ook aanpassen zodat er meer op je scherm past.

Scroll helemaal naar beneden, en kies weergaveopties

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OP3/Screenshot_20160918-131511.jpg

Forceer weergave 16" en groter

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OP3/Screenshot_20160918-131524.jpg

Resultaat

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OP3/Screenshot_20160918-131529.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airbreaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-04-2024
Chris.nl schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:34:
Met VPN schijn je um vanuit Duitsland te kunnen downloaden.

[afbeelding]

SecurityPatch van September :)

[afbeelding]
Zag het ook net op het forum, dus idd even vpn aan en updaten. Zie wel net dat m'n batterij nogal naar beneden gezakt is. Hopelijk was dat de nasleep van de update. Mijn batterij verbruik was namelijk uitstekend te noemen op 3.2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Airbreaker schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:26:
[...]

Zag het ook net op het forum, dus idd even vpn aan en updaten. Zie wel net dat m'n batterij nogal naar beneden gezakt is. Hopelijk was dat de nasleep van de update. Mijn batterij verbruik was namelijk uitstekend te noemen op 3.2.5.
Was vast de nasleep, bij 3.2.6 zouden er wat batterijoptimalisaties moeten zijn doorgevoerd, lijkt me stug dat ie daar juist 'minder' van wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:10
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:52:
[...]

Staat niets op SIM...... alles keurig in Gmail contacten 8)7
Bij mij was het opgelost nadat ik de whatsapp contacten niet meer liet tonen in de Contacten applicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 23:05

DSK

boeiend...

pvtonger schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:33:
[...]

Bij mij was het opgelost nadat ik de whatsapp contacten niet meer liet tonen in de Contacten applicatie
Idem hier. Had ook last van dubbele contacten. Opgelost door alleen de accounts die ik wil zien te selecteren in contacten, 3 puntjes rechtsboven, zichtbare contacten, geavanceerd.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hier is de 3.2.6 OTA en ROM te downloaden, als ik vanavond weer thuis ben zet ik ze ook op m'n mirror FTP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
yannickie111 schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:55:
[...]

Toevallig hier gister ook naar gezocht, en was inderdaad verbaasd dat dit niet mogelijk is...

edit: En ja, natuurlijk kan het wel met extra apps :P
Hmm bummer. Lijkt me zo'n vanzelfsprekende optie, zeker in de standaard camera app op een telefoon als een OP. De samsung camera app zal ik wel niet los kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:30:
[...]

Het viel mij wel op dat ik van 1 nr weet dat ze geen whatsapp hebben. Dat nr staat dus ook correct (eenmalig) in mijn contacten lijst.
Ik heb diverse sync apps geprobeerd om dubbele contacten samen te voegen maar geen enkele ziet ze als dubbel. Als ik 1 van de dubbele verwijder, verdwijnt de ander ook.
In de contacten app heb ik de weergave aangepast onder "zichtbare contacten"naar mijn google account en staat het nu foutloos. In de telefoon app wel nog steeds heel veel dubbelen.

Ik lees graag mee of je een oplossing weet te vinden, mocht ik iets vinden dan meld ik het hier
Hier zelfs sommige 5x :'), wordt steeds erger xD. Ik kan er ook geen pijl op trekken, sommige hebben wel weer WhatsApp, maar staat er maar 1x in (misschien omdat ik die nr later heb toegevoegd). Moet nog steeds proberen om WhatsApp eraf te gooien trouwens. Heb nog steeds wel het gevoel dat daardoor wel een aantal "dubbele" contacten weg zullen gaan.

Ik heb trouwens alles op Google Contacts staan, zoals ik al vermeld heb. Ook wel zo makkelijk als je weer eens van telefoon switched enzo. Ik heb alles in de browser nog een keer gecheckt en alles staat gewoon netjes. Wel zag ik dat daar mijn vorige HTC toestellen bij veel contactpersonen die ik ook op Facebook heb een extra tekst toegevoegd heeft bij het opmerkingen veld:
"<HTCData><Facebook>id:***************/friendof:***************</Facebook></HTCData>"
Dit heb ik bij alle contacten handmatig verwijderd en volgens mij heeft dit ervoor gezorgd dat ik nog meer dubbele vermeldingen heb. Er lijkt dus iets niet goed te gaan met het syncen in de Telefoon en Contacten app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
xileS schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:56:
[...]

Hier zelfs sommige 5x :'), wordt steeds erger xD. Ik kan er ook geen pijl op trekken, sommige hebben wel weer WhatsApp, maar staat er maar 1x in (misschien omdat ik die nr later heb toegevoegd). Moet nog steeds proberen om WhatsApp eraf te gooien trouwens. Heb nog steeds wel het gevoel dat daardoor wel een aantal "dubbele" contacten weg zullen gaan.

Ik heb trouwens alles op Google Contacts staan, zoals ik al vermeld heb. Ook wel zo makkelijk als je weer eens van telefoon switched enzo. Ik heb alles in de browser nog een keer gecheckt en alles staat gewoon netjes. Wel zag ik dat daar mijn vorige HTC toestellen bij veel contactpersonen die ik ook op Facebook heb een extra tekst toegevoegd heeft bij het opmerkingen veld:
"<HTCData><Facebook>id:***************/friendof:***************</Facebook></HTCData>"
Dit heb ik bij alle contacten handmatig verwijderd en volgens mij heeft dit ervoor gezorgd dat ik nog meer dubbele vermeldingen heb. Er lijkt dus iets niet goed te gaan met het syncen in de Telefoon en Contacten app.
Gewoon ter info, ik gebruik laatste Community build, en heb geen dubbele contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 13:16
Is het mogelijk om elke Android account een aparte sim te laten gebruiken voor internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DSK schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:38:
[...]

Idem hier. Had ook last van dubbele contacten. Opgelost door alleen de accounts die ik wil zien te selecteren in contacten, 3 puntjes rechtsboven, zichtbare contacten, geavanceerd.
Ja, dat is gekend en dan werkt het in "contacten", maar in de telefoon app, blijf ik de dubbele houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik krijg notificaties pas binnen wanneer ik mijn telefoon pas activeer. Is er een setting waarmee ik gewoon direct alle notificaties binnen krijgt zonder dat ik mijn telefoon hoef wakker te maken?
Of heeft het met de individuele accubesparing instellingen te maken van apps?

Alvast, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

ri0ta schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:20:
Ik merk dat mijn accu 's nachts toch behoorlijk snel leeg loopt. heb gecheckt in settings waar het aan zou kunnen liggen, maar geen bijzonderheden. Toch zo'n dikke tien+ procent wat ineens foetsie is als ik wakker wordt. Dit was voorheen niet zo, iemand anders zoiets al eerder meegemaakt?

Verder nu de update 3.2.6 aan het installeren (wellicht dat dat beter gaat)
Dat komt volgens mij door Doze die hoe langer je je telefoon gebruikt zonder een reset hoe minder goed die werkt. Helaas niks aan te doen, Google moet dit en keer updaten, wellicht met Nougat dat het beter zal gaan.

Leuke bug trouwens, in 3.2.6, 1080p recording is verbeterd alleen werkt die stability nu schijnbaar niet meer op 1080p maar wel 4k recorden.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
BlacKstaR- schreef op zondag 18 september 2016 @ 16:30:
Ik krijg notificaties pas binnen wanneer ik mijn telefoon pas activeer. Is er een setting waarmee ik gewoon direct alle notificaties binnen krijgt zonder dat ik mijn telefoon hoef wakker te maken?
Of heeft het met de individuele accubesparing instellingen te maken van apps?

Alvast, bedankt
Doze werkt een beetje brak / te goed. Zelfs als je sommige apps vrijwaart van accubesparing krijgen die tijdens Doze geen notificaties binnen. Is al sinds de 1e firmware een bekend issue.

Zelf heb ik Doze uitgeschakeld (met root) in versie 3.2.6 zit (volgens de changelog) een toggle in de Opties voor ontwikkelaars om Doze uit te schakelen.

Zelf mis ik Doze niet echt, telefoon gaat bij scherm uit nog prima in DeepSleep, 's nachts heb ik ongeveer 0.5% drain per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Chris.nl schreef op zondag 18 september 2016 @ 16:58:
[...]

Doze werkt een beetje brak / te goed. Zelfs als je sommige apps vrijwaart van accubesparing krijgen die tijdens Doze geen notificaties binnen. Is al sinds de 1e firmware een bekend issue.

Zelf heb ik Doze uitgeschakeld (met root) in versie 3.2.6 zit (volgens de changelog) een toggle in de Opties voor ontwikkelaars een toggle om Doze uit te schakelen.

Zelf mis ik Doze niet echt, telefoon gaat bij scherm uit nog prima in DeepSleep, 's nachts heb ik ongeveer 0.5% drain per uur.
Bedankt, ik heb de toggle gevonden. Hopelijk is het probleem hiermee opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:52

Nox

Noxiuz

Runescom schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:46:
[...]

Heb precies het zelfde, whatsapp etc wilt niet versturen even wifi aan of data aan en uit fixt het, ik heb er last van sinds 3.2.4 en zeer irritant.
APN's opnieuw ingesteld, lijkt beter te gaan nu :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:30:
[...]

Ik heb het eindelijk "tijdelijk" opgelost gekregen. WhatsApp eerst verwijderd, maar had nog steeds dubbele contacten (maar wel iets minder geloof ik).
Ik heb bij instellingen > accounts, zowat alles verwijderd waar contacten opgeslagen kunnen worden sim1 en sim2 stonden hier ook bij. Die heb ik ook verwijderd (na reboot staan deze er weer bij), maar dat was het probleem niet aangezien dat niet de dubbele contacten betroffen (stonden alleen een paar standaard nummers op).
Toen zag ik dat in de Contacten app bij Zichtbare contacten dat alleen mijn Google account is overgebleven, maar als "Alle contacten" was geselecteerd dan had ik alsnog dubbelen.. Maar zodra ik voor Aanpassen koos, mijn Google account selecteer en My Contacts aanvinkte waren de dubbelen weg.

Dus ik dacht laat ik mijn Google account verwijderen van dit toestel (wist niet dat dit kon, want op mijn oude toestellen kon dit niet als er geen Google account meer overbleef). En ja hoor, na opnieuw inloggen alles weer netjes zonder dubbele contacten. Er lijkt dus volgens mij iets verkeerd te gaan met de sync van Google Contacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salamanderr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 11:32
Wat zijn zoal de minpunten van de One Plus 3 die jullie ondervinden?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Waar mijn S6 het had over 4G en 4G+ heeft de OP3 het over LTE en 4G+.
Potato potatoe. :)

Bugje kleurinstelling led: ingesteld tijdens laden kleur 'rood', werkelijke kleur tijdens laden 'blauw'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:38
Drwho1 schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:23:
Bugje kleurinstelling led: ingesteld tijdens laden kleur 'rood', werkelijke kleur tijdens laden 'blauw'.
Bug, ja en nee. Dash charging is standaard blauw, kan je ook niet aanpassen. Zonder Dash zal hij standaard rood zijn en wel instelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Salamanderr schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:21:
Wat zijn zoal de minpunten van de One Plus 3 die jullie ondervinden?
Daar heeft Danny G een hele mooie review over geschreven. Bekijk eens de reviews van de OnePlus 3 :).

reviews: OnePlus 3: één plus drie is negen

pricewatch: OnePlus 3 Grafiet
Drwho1 schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:23:
Waar mijn S6 het had over 4G en 4G+ heeft de OP3 het over LTE en 4G+.
Potato potatoe. :)

En heb jij dan voornamelijk LTE of 4G+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xileS schreef op maandag 19 september 2016 @ 01:03:
[...]

Ik heb het eindelijk "tijdelijk" opgelost gekregen. WhatsApp eerst verwijderd, maar had nog steeds dubbele contacten (maar wel iets minder geloof ik).
Ik heb bij instellingen > accounts, zowat alles verwijderd waar contacten opgeslagen kunnen worden sim1 en sim2 stonden hier ook bij. Die heb ik ook verwijderd (na reboot staan deze er weer bij), maar dat was het probleem niet aangezien dat niet de dubbele contacten betroffen (stonden alleen een paar standaard nummers op).
Toen zag ik dat in de Contacten app bij Zichtbare contacten dat alleen mijn Google account is overgebleven, maar als "Alle contacten" was geselecteerd dan had ik alsnog dubbelen.. Maar zodra ik voor Aanpassen koos, mijn Google account selecteer en My Contacts aanvinkte waren de dubbelen weg.

Dus ik dacht laat ik mijn Google account verwijderen van dit toestel (wist niet dat dit kon, want op mijn oude toestellen kon dit niet als er geen Google account meer overbleef). En ja hoor, na opnieuw inloggen alles weer netjes zonder dubbele contacten. Er lijkt dus volgens mij iets verkeerd te gaan met de sync van Google Contacts.
Ik heb het ook opgelost, maar dan anders :)
Jij hebt het over de Contacten App, daar had ik het al voor elkaar door zichtbare contacten aan te passen.
Bij mij zat het probleem in de Dialer, bij de daar weergegeven contacten stond veel nog wel 2-3-4-5 dubbel en is er geen mogelijkheid om de weergave aan te passen.
Ik heb een andere dialer geïnstalleerd (True Phone) en daarin kun je wél de weergave aanpassen maar ook contacten samenvoegen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Anonymoussaurus schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:33:

En heb jij dan voornamelijk LTE of 4G+?
Net buiten de stad thuis zit ik op LTE.
In de stad heb ik 4G+.

Zit op het netwerk van Orange en die heeft onlangs hier blijkbaar 4G+ geactiveerd, want is nog maar sinds enkele weken.
Suicyder schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:25:
[...]

Bug, ja en nee. Dash charging is standaard blauw, kan je ook niet aanpassen. Zonder Dash zal hij standaard rood zijn en wel instelbaar.
Achzo, beetje vreemde keuze wel. Elke OP3 krijgt de dash-charger mee, dus zal je quasi altijd dash-chargen en dan is de kleurinstelling wat zinloos. Nuja, het is maar een detail. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:09:
[...]

Ik heb het ook opgelost, maar dan anders :)
Jij hebt het over de Contacten App, daar had ik het al voor elkaar door zichtbare contacten aan te passen.
Bij mij zat het probleem in de Dialer, bij de daar weergegeven contacten stond veel nog wel 2-3-4-5 dubbel en is er geen mogelijkheid om de weergave aan te passen.
Ik heb een andere dialer geïnstalleerd (True Phone) en daarin kun je wél de weergave aanpassen maar ook contacten samenvoegen d:)b
Nope ik heb het ook over de Dialer/telefoon app :), maar het viel mij op dat de dialer altijd alle contacten weergaf. Dus als de contacten app op "Alle contacten" geen geen dubbelen meer heeft heeft de Dialer app ook geen dubbelen meer.

In het kort: het is opgelost om bij accounts je Google account te verwijderen, dan zijn al je contacten op de Phone weg. En dan even opnieuw inloggen met je Google account zodat die opnieuw de contacten gaat syncen. Zo was het bij mij opgelost. Waarschijnlijk helpt dit ook bij jullie.

Een andere dialer installeren is idd ook een optie, want het is zoals ik al zei een bug in de dialer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

Changelog:

...
...
Oh yes, ik hoop zo erg dat dit mijn "connection lost" probleem oplost met de OP3 icm. mijn Renault Clio. O+

Helaas de werkdag nog even afmaken. :P

Edit: Op het OnePlus forum zeggen ze dat het Bluetooth probleem met de Clio opgelost is met deze update, erg goed nieuws dus voor mij. :D

( https://forums.oneplus.ne...3152/page-6#post-15249916 )

[ Voor 15% gewijzigd door Louw Post op 19-09-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 15:04
Ik ben nu van iPhone overgestapt op de oneplus 3 en dit bevalt mij eigenlijk heel goed.

Nu vraag ik me alleen af is er een task manager om de apps te killen als ik ze niet meer gebruik?
Want ik neem aan dat dit aanzienlijk batterij scheelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:12
BaseBoyNL schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:15:
Want ik neem aan dat dit aanzienlijk batterij scheelt.
Dat is dus incorrect. In Android zit een hele goede geheugen manager en die regelt het allemaal zelf. Op het moment dat je zelf apps gaat afsluiten, verbruik je uiteindelijk alleen maar meer energie.

Een app opstarten kost tijd en energie van de processor, het afsluiten kost ook tijd en energie van processor. Het ram verbruikt evenveel energie of het nu vol of leeg staat en daarom is het ook nutteloos om apps zelf te gaan afsluiten.

Als het ram vol begint te raken, zal Android automatisch apps gaan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:00

Changelog:
Hierbij nog even het XDA linkje waarin ook een download link staat voor de volledige ROM :)

http://forum.xda-develope...olling-oneplus-3-t3464049

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
-MB- schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:01:
Is het mogelijk om elke Android account een aparte sim te laten gebruiken voor internet?
Geen idee, "probeer het" zou ik zeggen. Anders is het misschien met apps als Tasker of Automate te fixen. Zelf een profiel maken met zoiets als "if account x then activate sim x / or use data sim x" wel kans dat je moet rooten hiervoor.

- edit -

Ik heb de indruk dat 3.2.6 iets batterijvriendelijker is, maar eigenlijk is het nog te vroeg om daar harde uitspraken over te kunnen doen. Hij draait hier probleemloos trouwens (doze wel uitgeschakeld) maar 3.2.4 draaide ik eigenlijk ook al zonder problemen. Wel prettig om weer wat bugfixes en de securitypatch van september nu onder "de motorkap" te hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door Chris.nl op 19-09-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
rens-br schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:19:
[...]

Dat is dus incorrect. In Android zit een hele goede geheugen manager en die regelt het allemaal zelf. Op het moment dat je zelf apps gaat afsluiten, verbruik je uiteindelijk alleen maar meer energie.

Een app opstarten kost tijd en energie van de processor, het afsluiten kost ook tijd en energie van processor. Het ram verbruikt evenveel energie of het nu vol of leeg staat en daarom is het ook nutteloos om apps zelf te gaan afsluiten.

Als het ram vol begint te raken, zal Android automatisch apps gaan afsluiten.
kleine nuance, er zijn apps die niet goed gepauzeerd worden en daardoor op de achtergrond ook stroom blijven gebruiken. Op mijn telefoon merk ik dit zelden, maar de tablets vol met spellen voor de kids zijn regelmatig snel leeg, zonder lange SOT. Maar in principe gaat het dan om brak geprogrammeerde apps

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Prulleman schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:02:
[...]
kleine nuance, er zijn apps die niet goed gepauzeerd worden en daardoor op de achtergrond ook stroom blijven gebruiken. Op mijn telefoon merk ik dit zelden, maar de tablets vol met spellen voor de kids zijn regelmatig snel leeg, zonder lange SOT. Maar in principe gaat het dan om brak geprogrammeerde apps
Daar heb je inderdaad gelijk in. Spellen sluit ik dan zelf wel altijd gewoon af, door in de app op afsluiten te drukken of via de 'terug' knop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
rens-br schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:04:
[...]

Daar heb je inderdaad gelijk in. Spellen sluit ik dan zelf wel altijd gewoon af, door in de app op afsluiten te drukken of via de 'terug' knop.
inderdaad, maar leg dat maar eens aan kinderen uit ;)

oja en @paar posts terug over USB kabels, dat zijn geen USB3 kabels maar USB C (usb A-->C om precies te zijn. Wellicht ondersteunen de C kabels ook het USB3 protocol, maar dat doet de OP3 dan weer niet intern...

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Drwho1 schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:25:
Net buiten de stad thuis zit ik op LTE.
In de stad heb ik 4G+.

Zit op het netwerk van Orange en die heeft onlangs hier blijkbaar 4G+ geactiveerd, want is nog maar sinds enkele weken.
Ah ja. Dat verklaart het. Want volgens mij heb je tegenwoordig overal wel 4G+, en niet alleen in de stad.
Louw Post schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:48:
Oh yes, ik hoop zo erg dat dit mijn "connection lost" probleem oplost met de OP3 icm. mijn Renault Clio. O+

Helaas de werkdag nog even afmaken. :P

Edit: Op het OnePlus forum zeggen ze dat het Bluetooth probleem met de Clio opgelost is met deze update, erg goed nieuws dus voor mij. :D

( https://forums.oneplus.ne...3152/page-6#post-15249916 )
Mooi om te horen. Hopelijk geld dit ook voor de andere automerken.
FlowDesign schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:23:
Hierbij nog even het XDA linkje waarin ook een download link staat voor de volledige ROM :)

http://forum.xda-develope...olling-oneplus-3-t3464049
Goed gezien, maar die had Chris.nl ook al geplaatst ;). Chris.nl in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Prulleman schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:02:
Dat heb ik dus ook met mijn OnePlus 2, en daarom, als mijn telefoon is opgestart, clean ik meteen alles (ingebouwde functie van OxygenOS). Heeft te maken met dat push notificaties natuurlijk de app doen runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
  • Laatst online: 20-09 15:04
Welke app gebruiken jullie voor de mail? ik vind de standaard gmail app niet altijd even prettig ben benieuwd naar wat jullie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
BaseBoyNL schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:55:
Welke app gebruiken jullie voor de mail? ik vind de standaard gmail app niet altijd even prettig ben benieuwd naar wat jullie gebruiken.
Ik gebruik Outlook, die werkt trouwens niet samen met Doze ingeschakeld (dan krijg je geen notificaties). AquaMail schijnt wel te werken met Doze, maar die vind ik niet mooi vormgegeven (appnaam staat te prominent in beeld).

- edit -
Ik gebruik Outlook trouwens voor een privé-IMAP en werk-Outlook account.

[ Voor 8% gewijzigd door Chris.nl op 19-09-2016 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Laatst online: 10:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik gebruik K9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Modbreak:Net weer een hele rits reachties verplaatst naar: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic. Discussie met betrekking tot kabels hoort daar thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
Ik ben fan van Inbox van Gmail: Google Play: Inbox by Gmail
Als je eenmaal gewend bent aan de workflow wil je niet anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ik ben helemaal fan van Google Play: Boxer. Die app wordt standaard meegeleverd met de OnePlus One en bevalt erg goed. Exchange, Gmail, Hotmail, Imap, werkt allemaal erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik ben te lui om een andere app te installeren voor mail, aangezien de standaard Gmail app prima werkt voor mobiel gebruik. Ik had eerst verwacht dat de Gmail app voornamelijk bedoeld was voor Gmail email, maar het werkt blijkbaar ook prima met mijn live/Outlook email.

Hebben andere mail apps zoveel meer voordeel te bieden dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drwho1
Net even geïnstalleerd, ziet er erg netjes uit! Heb al allerlei apps geprobeerd maar deze zou wel eens de goede kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 12:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

jagdeleur schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:42:
[...]

Ik ben fan van Inbox van Gmail: Google Play: Inbox by Gmail
Als je eenmaal gewend bent aan de workflow wil je niet anders meer.
Gebruik ik ook, ben er zeer tevreden over. Ik heb uiteraard van alles geprobeerd maar blijf bij Inbox (van Google) uitkomen. Zeker een aanrader!

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:00
rens-br schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:06:
[...]

Ik ben helemaal fan van Google Play: Boxer. Die app wordt standaard meegeleverd met de OnePlus One en bevalt erg goed. Exchange, Gmail, Hotmail, Imap, werkt allemaal erg goed!
*knip*. Discussie over moderatie is hier offtopic.
Had ik overheen gekeken dan :)

Anyhow, heb vanochtend de volledige 3.2.6 ROM en nieuwe SuperSu bèta met TWRP over 3.2.3 heen geflashed (dirty dus) en zoals altijd is alles weer helemaal goed gegaan.

Ik merk zelf eerlijk gezegd nauwelijks verschil met 3.2.3, hoewel er vast een heleboel bugs opgelost zullen zijn :)

Ik heb deze nu wél erop gezet omdat het Android Security patch level nu van 1 september is.

Quadrooter leaks/bugs zijn nu ook allemaal verleden tijd d:)b

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 20-09-2016 07:40 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
3.2.6 is uit eindelijk bluetooth car fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

mkools24 schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:37:
Wilde net rapporteren dat mijn eerdere fix het toch niet was.

Bedankt voor het melden, is voor mij een reden om terug naar stock te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
xileS schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:06:
Ik ben te lui om een andere app te installeren voor mail, aangezien de standaard Gmail app prima werkt voor mobiel gebruik.

Hebben andere mail apps zoveel meer voordeel te bieden dan?
Als je dan ook zo lekker lui (helemaal Zen) bent en ook tevreden met je huidige app zou ik alle alternatieve gewoon negeren.
Ik gebruik My Mail omdat ik het erg mooi vindt uitzien en omdat itt tot andere apps de instellingen in 1x goed gingen. Ik gebruik diverse mailaccounts voor allerlei doelen en houd dat graag gescheiden van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagger032
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-12-2024
mkools24 schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:37:
Is al bekend via welk land (VPN) ik de update al kan "ophalen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:42

Zeeuw

5.6

Duitsland.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagger032
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-12-2024
Bedankt, net binnengehaald ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-08 18:20
True schreef op zondag 18 september 2016 @ 16:35:
[...]

Dat komt volgens mij door Doze die hoe langer je je telefoon gebruikt zonder een reset hoe minder goed die werkt. Helaas niks aan te doen, Google moet dit en keer updaten, wellicht met Nougat dat het beter zal gaan.

Leuke bug trouwens, in 3.2.6, 1080p recording is verbeterd alleen werkt die stability nu schijnbaar niet meer op 1080p maar wel 4k recorden.
Thanks! heb doze uitgeschakeld in developersettings en geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 10:33
Ik zie een heleboel "could" "might" en heel weinig "according to".
Dat een opvolger meer ram, storage en megapixels krijgt had ik zelf ook nog wel kunnen verzinnen.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
citruspers schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:45:
Ik zie een heleboel "could" "might" en heel weinig "according to".
Dat een opvolger meer ram, storage en megapixels krijgt had ik zelf ook nog wel kunnen verzinnen.
Dat klopt ook, maar daar gaat het bij mij niet om. Het doet bij mij een soort van 'pijn' om weer geruchten van een opvolger te zien. Maar ja, dat heb je met alles. Je blijft maar achter de feiten aanlopen. Ik heb liever dat ze 1 keer in de 2 jaar een toestel uit brengen. Ik wil mijn OnePlus 3 namelijk halen zodra er standaard Android 7 op staat. Dat kan nog duren tot ongeveer november denk ik zo :(. Dan zou ik mijn OnePlus 2 precies 1 jaar hebben. Puur omdat het gewoon leuk is om het nieuwste/beste van het nieuwste/beste te hebben. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Is toch logisch dat er al geruchten komen van een opvolger. Dat er een OnePlus 4 uitkomt is een feit en dat er eentje uitkomt met betere specs is ook logisch. Zou het al tijd zijn voor een OnePlus 4 topic? :P

Maar volgens mij zijn dit gewoon een aantal conclusies gebaseerd op informatie over vorige telefoons.

Maar moet wel zeggen 8GB ram (overkill) + 256GB ram klinkt wel lekker.
Anonymoussaurus schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:05:
[...]
Dat kan nog duren tot ongeveer november denk ik zo :(.
Jij bent optimistisch. Marshmallow was pas uit ergens rond mei op de OP2, waarom verwacht je dat Android 7.0 sneller komt?

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 20-09-2016 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:10
Ik gebruik de community build (3.5.2) in combinatie met twee SIMs. Tijdens de nacht is het standby verbruik zo'n 3% per uur. Aan het accu verbruik zie ik weinig bijzonders (Android System en Standby staan bovenaan).

Ik ga nu 3.2.6 proberen. Hopelijk is die beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
Ik wil mijn OnePlus 3 namelijk halen zodra er standaard Android 7 op staat. Dat kan nog duren tot ongeveer november denk ik zo :(. Dan zou ik mijn OnePlus 2 precies 1 jaar hebben. Puur omdat het gewoon leuk is om het nieuwste/beste van het nieuwste/beste te hebben. :*)
Heel verwarrend zo. Als je wel het nieuwste wil had je beter 14 juni besteld zoals anderen.

Die smiley snap ik ook langs geen kanten, als je 'snel' wil zijn kan je even goed de laatste CM14 nightily op je OP3 gooien. Niets houdt je tegen.

Als je steeds het nieuwste wil dan kost dan nou eenmaal wat centjes. :)

Laat maar komen die OP4!

[ Voor 15% gewijzigd door anessie op 20-09-2016 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Het viel me op dat tijdens bellen mijn toetsenbord niet vergrendeld werd. Heb ik daarna handmatig geblokkeerd. Onthoud de standaard dialer de laatste instellingen ofzo (bijv als je keer toetsenbord tijdens gesprek aan hebt gezet ivm keuzemenu)?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

[...]

Ik wil mijn OnePlus 3 namelijk halen zodra er standaard Android 7 op staat.
Je moet natuurlijk doen wat je zelf wilt, maar je blijft alleen maar met nieuwe "smoesjes" komen. Eerst wilde je wachten ivm met zand op vakantie, toen wilde je wachten tot de bugs er uit waren, nu wil je wachten op Nougat, dat waarschijnljik weer een hoop nieuwe bugs bevat :F .

Maakt mij niet uit hoor of je hem nou wel of niet ga halen maar make up your mind dude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 07:45:
Is toch logisch dat er al geruchten komen van een opvolger. Dat er een OnePlus 4 uitkomt is een feit en dat er eentje uitkomt met betere specs is ook logisch. Zou het al tijd zijn voor een OnePlus 4 topic? :P

Maar volgens mij zijn dit gewoon een aantal conclusies gebaseerd op informatie over vorige telefoons.

Maar moet wel zeggen 8GB ram (overkill) + 256GB ram klinkt wel lekker.
Jij bent optimistisch. Marshmallow was pas uit ergens rond mei op de OP2, waarom verwacht je dat Android 7.0 sneller komt?
De OnePlus 4 komt sowieso. Zonder twijfel. Het gaat erom wanneer. We gaan sowieso als het zover is, een OnePlus 4 topic starten, Rens 8). Dat komt wel goed :D.

Ik ben nu wat optimistischer inderdaad. Omdat ik zie dat het nieuwe development team een stuk sneller is met betrekking tot software-updates. En dan niet alleen met de OnePlus 3, maar ze werken nu netjes aan alle devices. Maar goed. We gaan het zien.
anessie schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 07:58:
Heel verwarrend zo. Als je wel het nieuwste wil had je beter 14 juni besteld zoals anderen.

Die smiley snap ik ook langs geen kanten, als je 'snel' wil zijn kan je even goed de laatste CM14 nightily op je OP3 gooien. Niets houdt je tegen.

Als je steeds het nieuwste wil dan kost dan nou eenmaal wat centjes. :)

Laat maar komen die OP4!
Klopt, maar daar heb ik mijn redenen voor. Maar ik klaag ook niet. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind OxygenOS fijn, dus ik zou niet zo snel iets anders flashen, en heb geen zin om elk half jaar iets anders erop te flashen.
InflatableMouse schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:11:
Je moet natuurlijk doen wat je zelf wilt, maar je blijft alleen maar met nieuwe "smoesjes" komen. Eerst wilde je wachten ivm met zand op vakantie, toen wilde je wachten tot de bugs er uit waren, nu wil je wachten op Nougat, dat waarschijnljik weer een hoop nieuwe bugs bevat :F .

Maakt mij niet uit hoor of je hem nou wel of niet ga halen maar make up your mind dude.
Smoesjes? Ik weet precies wat ik wil. Dat over Nougat roep ik al een hele lange tijd hoor.. Bovendien is het een beetje raar om als je een telefoon in november 2015 hebt gekocht, om na een half jaar, weer een telefoon te kopen. Maar dat is mijn mening. Ik weet in ieder geval dat mijn posts blijkbaar indruk op je maken, want je weet nog precies wat ik heb gezegd ;).

Kijk, dit bericht schreef ik op 2 augustus. Anonymoussaurus in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Ik snap deels wel dat jullie me misschien ook wel een zeikerd vinden, maar dat is niet mijn doel, lol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:14:
[...]
De OnePlus 4 komt sowieso. Zonder twijfel. Het gaat erom wanneer. We gaan sowieso als het zover is, een OnePlus 4 topic starten, Rens 8). Dat komt wel goed :D.
offtopic:
Lijkt me een strak plan ;)
Ik ben nu wat optimistischer inderdaad. Omdat ik zie dat het nieuwe development team een stuk sneller is met betrekking tot software-updates. En dan niet alleen met de OnePlus 3, maar ze werken nu netjes aan alle devices. Maar goed. We gaan het zien.
Ze lijken inderdaad wat sneller software updates uit te brengen, maar dat zijn voornamelijk bugfixes in de hudige software. De OPX heeft nog steeds geen marshmallow bijvoorbeeld.
Ik vind OxygenOS fijn, dus ik zou niet zo snel iets anders flashen, en heb geen zin om elk half jaar iets anders erop te flashen.
Je weet dat OxgenOS, doordat het nagenoeg stock is, enorm veel lijst op CyanogenMod builds en stock Android. Er zullen wat settings meer of minder zijn, maar de gehele look & feel is exact hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:14:
[...]

Ik snap deels wel dat jullie me misschien ook wel een zeikerd vinden, maar dat is niet mijn doel, lol.
Ik vind je helemaal geen zeikert, in tegendeel. Ik vind dat je veel toevoegt aan de oneplus topics, meer dan velen onder ons die de telefoon 3 al wel hebben :D .

Ik vind ook nog steeds dat je met smoesjes komt om hem niet te kopen ondanks je argumenten om het te weerleggen. Da's gewoon nog een smoes wat mij betreft 8) .

Maar ik hoop dat je ook snapt dat ik je maar een beetje loop te stangen he. Lees het dus met een knipoog ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The White B.A.
  • Laatst online: 13:13
Al mensen ervaring met de 3.2.6 update in combinatie met bleutooth verbindig met de auto? En dan bedoel ik kun je nu wel connecten en eerder niet?
Pagina: 1 ... 49 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.