[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.417 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Daar kan je toch niet mee rondlopen? Dat gaat onherroepelijk je USB-poort beschadigen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-04 09:23
Señor Sjon schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:59:
Daar kan je toch niet mee rondlopen? Dat gaat onherroepelijk je USB-poort beschadigen.
Nu ben ik toch nieuwsgierig, hoe groot is je muziek collectie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:36
Ik zie het probleem niet zo, ik heb momenteel grofweg 15 GB muziek erop staan (10 gaat er weer af, vakantie is geweest). Daarnaast tig foto's en 4k video's, wat kaarten van Nederland en andere landen (Duitsland/Roemenië/Hongarije momenteel) en het toestel is niet vol.

Ik heb nu dus nog 15 GB vrij en dan kan ik dus de muziekfolder nog flink inkrimpen en de 4K filmpjes filteren (want dat is ook 15-6GB).

Ik begrijp serieus niet hoe mensen niet rond kunnen komen met die 64 GB. Hoeveel jaar muziek wil men in hemelsnaam op een telefoon hebben (want bij dat soort aantallen luister je 75-90% niet).

edit: Correctie, paar gig minder muziek :P

edit2:
Temo44 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:05:
[...]

Ik wilde het al niet zo brengen, but you did it anyways O-)
Ik ben niet zo subtiel/politiek correct aangelegd :+

[ Voor 19% gewijzigd door Suicyder op 13-09-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-04 09:23
Suicyder schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:04:
Ik zie het probleem niet zo, ik heb momenteel grofweg 15 GB muziek erop staan (10 gaat er weer af, vakantie is geweest). Daarnaast tig foto's en 4k video's, wat kaarten van Nederland en andere landen (Duitsland/Roemenië/Hongarije momenteel) en het toestel is niet vol.

Ik heb nu dus nog 15 GB vrij en dan kan ik dus de muziekfolder nog flink inkrimpen en de 4K filmpjes filteren (want dat is ook 15-6GB).

Ik begrijp serieus niet hoe mensen niet rond kunnen komen met die 64 GB. Hoeveel jaar muziek wil men in hemelsnaam op een telefoon hebben (want bij dat soort aantallen luister je 75-90% niet).

Ik wilde het al niet zo brengen, but you did it anyways O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Suicyder schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:04:

Ben het met je eens. Toen ik destijds de OnePlus One had, had ik ook ontzettend veel muziek op mijn telefoon. Toch wist ik die 64GB nooit vol te krijgen, behalve als ik back-ups ging maken van mijn ROMs. Maar zelfs dan hield ik nog wel een aantal GB over. Ook met de OP3 heb ik nog 9GB over, met 25GB aan afbeeldingen, 12GB aan apps en weet ik veel hoeveel GB aan Spotify muziek.

Toch snap ik wel dat mensen een SD-kaart erin willen hebben, hoor. Denk aan even snel de kaart in een ander apparaat steken bijvoorbeeld. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Luca op 13-09-2016 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vooral dat laatste. Kaartje eruit > in nieuwe telefoon > kaartje koppelen aan camera en je kan weer verder waar je gebleven was.
Even gespiekt:
Note 3
systeem: 32 GB, 12,3 GB vrij
SD: 64 GB, 31,4 GB vrij
Dus 52,3 GB in gebruik. Vrijwel de gehele vrije capaciteit van de OnePlus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ransom_nl schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:53:
[...]

Hoewel het wel een compromis is, is zoiets: https://azerty.nl/0-6232-...-3-1.html?channel_code=40 ook nog een optie voor je muziek als je de OP3 echt graag wilt.
Opzich een "oplossing" maar ik vind dat niks voor in je broekzak.
Oneplus had er beter zoals velen hier boven zeggen een dedicated slot van kunnen makem of gewoon een MICROSD slot erbij.
* off-topoc - Iphone 7 vind ik een idd een goede zet, 64 GB weg en 128 GB voor in de plaats dat is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

xileS schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:46:
[...]

Ben ik mee bezig, maar ik ga denk ik eerst alles verwijderen van Google Foto's en opnieuw vanaf de oude phone syncen. Want het is echt een zooitje nu, volgens mij heb ik nu ook veel dubbel. Handig dat je onbeperkt op kan slaan met Google Foto's, maar ik zie dat alles in 1 galerij wordt weergeven gesorteerd op datum. De verschillende mapjes neemt die niet mee.. Of zie ik nou een functie over het hoofd? Anders ben ik ook nog van plan al mijn foto's op de pc erop te zetten, maar op deze manier is het niet echt handig gesorteerd.
Ik heb zelf mijn Whatsapp of andere apparaat mappen niet gesynced dus ik durf niet te zeggen hoe die dat laat zien. Ik weet wel dat hij per hangout groep een album aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Brummetje schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:20:
[...]

Ik heb zelf mijn Whatsapp of andere apparaat mappen niet gesynced dus ik durf niet te zeggen hoe die dat laat zien. Ik weet wel dat hij per hangout groep een album aanmaakt.
Al die cloud services zijn moeilijk te begrijpen, was bezig met fotos verwijderen op google foto's, zijn ze ook opeens op mijn mobiel weg -.-. Kan ze gelukkig weer uit de prullenbak halen. En de foto's die ik kwijt was, worden ook ineens terug gezet op de mobiel (terwijl als ik dit test met nieuwe foto's dit weer niet gebeurd, wel blijven ze in de cloud staan).

Als je eenmaal gebruik maakt van google foto's kan je het verwijderen enzo beter via de google foto's site of app doen merk ik. Als je foto's in je normale galerij app verwijderd, dan blijft deze wel in de cloud staan. Maar als je ze verwijderd van Google foto's worden ze ook verwijderd uit van je telefoon/normale galerij app.

[ Voor 33% gewijzigd door xileS op 13-09-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Temo44 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:02:
[...]

Nu ben ik toch nieuwsgierig, hoe groot is je muziek collectie?
De zijne weet ik niet, maar ik ben al heel lang afgestapt van lokaal muziek opslaan. Het kost veel te veel moeite. Mijne was een paar TB, nu "nog maar" 600 GB na wat opschonen enzo.

Nadelen:
- bij grote updates in tags, of nieuwe albums moet je je telefoon syncen.
- bepaalde bestandsformaten worden niet afgespeeld, of zijn veel te groot (DSD, DxD, zelfs FLAC eigenlijk al)
- op je telefoon wil je eigenlijk alleen maar mp3 of ogg, omdat je 1) het verschil niet hoort in de auto en 2) lossless te groot is, zelfs voor een grote telefoon met grote sdkaart

Dus, je zit continue je telefoon te updaten, bestanden te converteren, veel extra werk en het gaat tergend langzaam. Grote sdkaarten zijn langzaam of schrikbarend duur. En dan is er nog de doorvoersnelheid van je telefoon, usb 2 max, snelheid naar een sdkaart. Schiet echt niet op. Dan heb je nog de situatie dat je weg moet, iedereen staat op je te wachten maar shit! Je bent dat ene album vergeten op je telefoon te zetten en die wil je toch echt graag onderweg luisteren!

Nee. Gaan we niet meer doen. Slaat nergens op :9 .

Jriver Media Center. Eos op m'n telefoon. Share library, poort openzetten en streamen. Simpel: een telefoon met heel veel opslag is onevenredig veel duurder dan een data abonnement. Snelle sdkaart, je tijd die aan bovenstaande kwijt bent kan je een onwijs dikke databundel voor krijgen + een spotify abonnement.

Dat is mijn oplossing. Geen gekloot meer met lokale data. Gewoon dataabonnement, spotify, Eos met MediaCenter en shared library. Niet meer omkijken en ook geen gekloot met een of andere wolk want dat schiet ook niet dat uploaden en synchroon houden. Ik host m'n eigen wolk wel 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Een goede SD-kaart kost een paar tientjes? Bij een contractduur van 24 maanden kost dat misschien een euro per maand. Succes met het vinden van spotify + extra data voor dat geld. ;) Ook kost streamen gewoon meer batterij en die is ook al niet al te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
Tigerblood schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:58:
[...]

Kan haast niet, want er zit UFS 2.0 flash geheugen in. Dat is voor zover ik weet de snelst mogelijke flash geheugen voor een smartphone.
toch apart dat het dan bij sommige mensen haperingen geeft bij offline muziek luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:40
joey82 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:05:
[...]

toch apart dat het dan bij sommige mensen haperingen geeft bij offline muziek luisteren :)
ligt zeker niet aan het storage, zou het eerder zoeken in software bugs.. en of het dan aan spotify ligt of aan oxygenOS, of de combinatie, geen idee, maar als je met deze hardware zou je toch echt instaat moeten zijn zonder haperingen muziek te luisteren. (bedenk dat je ook 4k video kan opnemen en afspelen, dan heb je het toch over een flink aantal bitjes per seconde meer die gelezen moeten worden.

Zelf heb ik nooit haperingen met google play music, online of offline.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:36
[...]

Ik gebruik geen Spotify op de telefoon. Maar n7player. Heb nou heel wat extensies en muziek geprobeerd zonder enige vorm van haperingen. (Als headsetje een Sennheiser CX5.00 voor de volledigheid).
Vooral tijdens de vakantie heel veel aan gehad in de bus en rustmomenten zonder enig probleem.

Ik zou dan toch verwachten dat het aan Spotify of de combinatie Spotify/OxygenOS ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door Suicyder op 13-09-2016 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Señor Sjon schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:01:
Een goede SD-kaart kost een paar tientjes? Bij een contractduur van 24 maanden kost dat misschien een euro per maand. Succes met het vinden van spotify + extra data voor dat geld. ;) Ook kost streamen gewoon meer batterij en die is ook al niet al te groot.
Voor iedereen is de situatie weer anders, niet iedereen heeft een mega collectie, niet iedereen betaalt zijn eigen abonnement, sommige vinden het leuk om een eigen collectie te beheren, andere vinden het gemak van spotify of concurenten juist prettig.

Ik heb lange tijd terug ook alles op een NAS gehad, nog voor de tijd van grote data bundels etc, maar ik kreeg genoeg van de tijd die het koste om alles netjes te houden zodat alles op de juiste manier makkelijk gevonden kon worden, met covers erbij etc. Ik ben overgestapt op de eerste dag dat google met play music abonnementen in de benelux kwam, daardoor betaal ik nu nog steeds 7,99 per maand. Heerlijk, voor thuis via chromecast, en onderweg op de telefoon.
Lange tijd nog alleen via wifi gebruikt door een 500MB databundel, maar ook dat was prima, zelfs met een 16GB N5, gewoon een paar albums offline en af en toe wisselen, thuis en op kantoor gewoon alles beschikbaar via wifi. Nu heb ik 10GB (van de baas :9 ) en kan ik dus ook onderweg (fiets/auto/ov) onbeperkt streamen (bij mijn gebruik betekend dat 2-4 GB aan muziek per maand).

Ik zou niet terug willen naar een eigen collectie, (mocht er iets ontbreken bij play music, dan kan je dat op 2 manieren oplossen, gewoon lokaal zetten, maar je kan het uploaden naar de cloud, dan kan je het vanuit daar ook weer streamen of lokaal beschikbaar maken)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:57
Modbreak:Mensen, ik stel voor de discussie over de hoeveelheid opslagruimte bij deze te stoppen. Dat zou dan eventueel verder kunnen in een eigen topic (al zou ik dat niet aanraden). We moeten het doen met het geheugen wat er in zit. Lang discussiëren of er meer of minder in zou moeten heeft niet veel zin aangezien het niet veranderd. Nu lijkt die discussie meer een onderwerp op zich te zijn geworden. Kortom laten we het gewoon weer over het toestel zelf hebben.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

[...]

Maar het is toch niet gezegd dat het aan het geheugen of snelheid van het opslag ligt? Ik heb er ook last van (stotteren, na 30 mins) maar ik denk dat het eerder aan BT ligt, buffering of combinatie met waar ik mee gepaired bent. Als ik dopjes in doe heb ik het niet dus wat mij betreft sluit dat geheugen en opslag wel uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
InflatableMouse schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:01:
[...]

Maar het is toch niet gezegd dat het aan het geheugen of snelheid van het opslag ligt? Ik heb er ook last van (stotteren, na 30 mins) maar ik denk dat het eerder aan BT ligt, buffering of combinatie met waar ik mee gepaired bent. Als ik dopjes in doe heb ik het niet dus wat mij betreft sluit dat geheugen en opslag wel uit.
Ik ben er zelf achter dat het stoppen na een half uur te maken heeft met de doze functie. Spotify nu bij niet optimaliseren gezet en toen speelde hij wel gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

l3art schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 17:20:
[...]

Ik ben er zelf achter dat het stoppen na een half uur te maken heeft met de doze functie. Spotify nu bij niet optimaliseren gezet en toen speelde hij wel gewoon door.
Cool, dat is het stoppen van afspelen. Nu het stotteren nog.

Ik heb trouwens met de BT speaker nog niet getest sinds ik op CM13 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

InflatableMouse schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:12:
[...]

Cool, dat is het stoppen van afspelen. Nu het stotteren nog.

Ik heb trouwens met de BT speaker nog niet getest sinds ik op CM13 zit.
Al getest? Want dit zou ook wel eens het stotteren kunnen oplossen omdat de app nu niet naar beneden wordt gezet qua resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
Dit voorspeld weinig goeds voor Oxygen OS

@androidcentral (Android Central)

A developer exodus at OnePlus forced the merger of OxygenOS and HydrogenOS

androidcentral.com/oneplus-turnov…

https://twitter.com/androidcentral/status/775772509107023872

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Zojuist naar 3.5.1 Community Build geüpdatet. Voelt allemaal lekker vlot alleen kan de standaard Oneplus launcher niet meer gebruiken.

Opgelost, kwestie van herstarten.

[ Voor 12% gewijzigd door Cosmo_nl op 13-09-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Cosmo_nl schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:02:
Zojuist naar 3.5.1 Community Build geüpdatet. Voelt allemaal lekker vlot alleen kan de standaard Oneplus launcher niet meer gebruiken.
Zit er een andere launcher in verwerkt dan??

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:04:
[...]

Zit er een andere launcher in verwerkt dan??
Nee had Pixel launcher geïnstalleerd en hij bleef daar op hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 17:19
Bij meer mensen het notificatie ledje 'stuk'? Die van mij gaat van paars, naar rood, naar wit, naar groen. Ik neem aan dat het een software probleem is en dus nog opgelost zal worden. Stoor me er verder niet aan maar valt wel op :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ideedeequeuedee schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:36:
Bij meer mensen het notificatie ledje 'stuk'? Die van mij gaat van paars, naar rood, naar wit, naar groen. Ik neem aan dat het een software probleem is en dus nog opgelost zal worden. Stoor me er verder niet aan maar valt wel op :9
Yep, zodra hij op een andere kleur wordt ingesteld dan een basis kleur dan krijg je dat. Vraag me af waarom dit niet al opgelost is, zo moeilijk kan dat toch niet zijn zou je zeggen.

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Brummetje schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:23:
[...]

Al getest? Want dit zou ook wel eens het stotteren kunnen oplossen omdat de app nu niet naar beneden wordt gezet qua resources.
Ja dat had ik al getest, ook m'n telefoon aan laten staan of wakker houden, maakt allemaal niet uit. Na 20 a 30 minuten begint het gewoon te stotteren. Met Eos heb ik van de week ook getest (streamt muziek vanaf m'n library thuis) en dat gaat ook stotteren.

• TotalCrash
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11-2019
l3art schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:38:
[...]

Yep, zodra hij op een andere kleur wordt ingesteld dan een basis kleur dan krijg je dat. Vraag me af waarom dit niet al opgelost is, zo moeilijk kan dat toch niet zijn zou je zeggen.
Is denk ik al opgelost in de community build, dus ik hoop eerlijk gezegd dat het opgelost wordt met de volgende update.

• TotalCrash
  • Laatst online: 25-11-2019
InflatableMouse schreef op woensdag 14 september 2016 @ 06:40:
[...]

Ja dat had ik al getest, ook m'n telefoon aan laten staan of wakker houden, maakt allemaal niet uit. Na 20 a 30 minuten begint het gewoon te stotteren. Met Eos heb ik van de week ook getest (streamt muziek vanaf m'n library thuis) en dat gaat ook stotteren.
Ook al eens gekeken naar doze en deze niet te optimaliseren bij de batterij instellingen?
Dit was het probleem voor mij met Spotify ma een half uur. Heb niet alles gelezen van dit thread dus kan zijn dat je dit al geprobeerd hebt..

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

TotalCrash schreef op woensdag 14 september 2016 @ 06:46:
[...]

Ook al eens gekeken naar doze en deze niet te optimaliseren bij de batterij instellingen?
Dit was het probleem voor mij met Spotify ma een half uur. Heb niet alles gelezen van dit thread dus kan zijn dat je dit al geprobeerd hebt..
Ja, daar ging dit over, het stoppen van afspelen wat paar posts terug werd gemeld is opgelost door niet te optimialieren aan te zetten. Voor het stotteren in de auto helpt dit niet.

Vanochtend in de auto was het trouwens wel iets beter dan normaal, in de zin dat het maar een paar keer een heel klein stottertje optradt. Gisteren heeft mijn auto bij de dealer een nieuwe firmware gekregen voor het hele infotainment systeem. MIschien toeval, maar ik merk het vanmiddag wel.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 00:22

DizzyWeb

Ondertiteld

InflatableMouse schreef op woensdag 14 september 2016 @ 07:12:
[...]

Ja, daar ging dit over, het stoppen van afspelen wat paar posts terug werd gemeld is opgelost door niet te optimialieren aan te zetten. Voor het stotteren in de auto helpt dit niet.

Vanochtend in de auto was het trouwens wel iets beter dan normaal, in de zin dat het maar een paar keer een heel klein stottertje optradt. Gisteren heeft mijn auto bij de dealer een nieuwe firmware gekregen voor het hele infotainment systeem. MIschien toeval, maar ik merk het vanmiddag wel.
Bij vorige telefoons heb ik dat probleem vaker gehad, was bijna altijd een bluetooth probleem. Werkte gewoon net niet lekker samen met de carkit/infotainment systeem. Bij een update was het dan beter, bij een volgende update weer drama. Soms hielp een update van de telefoon, soms een update in de auto... Kan dus ook een compatibility probleem zijn.

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

DizzyWeb schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:33:
[...]

Bij vorige telefoons heb ik dat probleem vaker gehad, was bijna altijd een bluetooth probleem. Werkte gewoon net niet lekker samen met de carkit/infotainment systeem. Bij een update was het dan beter, bij een volgende update weer drama. Soms hielp een update van de telefoon, soms een update in de auto... Kan dus ook een compatibility probleem zijn.
Yup en dat is dan ook de reden waarom ik geen RMA aanvraag, wekenlang je telefoon kwijt, veel moeite om hem te herstellen naar default firmware, factory reset, en veel tijd en moeite om het dan te reproduceren, te melden en dan weken later krijg je een nieuwe of je eigen telefoon terug zonder resultaat. En al die tijd zit je dan zonder telefoon.

Ik zet BT na een half uur effe uit en weer aan, en dan doet tie het weer effe goed. Het zal wel .... vervelend maar niet onoverkomelijk.

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:57

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Even een crosspost uit het RMA-topic, maar you never know..

Ik heb eindelijk mijn Oneplus 3 terug na schermreparatie, maar mijn wifi werkt dus plots TOTAAL niet meer.. Ik kan, als ik mijn mobiel naast mijn router leg nog net één of twee streepjes (of ja, niveaus zoals in Android) krijgen (dataverbinding werkt echter met een paar kbit/sec) maar als ik er ook maar meer dan een halve meter van af kom dan heb ik van geen enkel wifi netwerk meer bereik.. Is iemand hier bekend mee?

Misschien is het iets softwarematigs? Ze hebben namelijk wel andere software erop geflasht blijkbaar en alles gecleared.. Misschien weet iemand of er een fix ergens online staat ofzo? Zou mij een flinke tijd zonder telefoon schelen..

• P1nGu1n
Hoiz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:22:
Even een crosspost uit het RMA-topic, maar you never know..

Ik heb eindelijk mijn Oneplus 3 terug na schermreparatie, maar mijn wifi werkt dus plots TOTAAL niet meer.. Ik kan, als ik mijn mobiel naast mijn router leg nog net één of twee streepjes (of ja, niveaus zoals in Android) krijgen (dataverbinding werkt echter met een paar kbit/sec) maar als ik er ook maar meer dan een halve meter van af kom dan heb ik van geen enkel wifi netwerk meer bereik.. Is iemand hier bekend mee?

Misschien is het iets softwarematigs? Ze hebben namelijk wel andere software erop geflasht blijkbaar en alles gecleared.. Misschien weet iemand of er een fix ergens online staat ofzo? Zou mij een flinke tijd zonder telefoon schelen..
Zou een probleem met je antenne kunnen zijn als gevolg van de reparatie

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• Hoiz
P1nGu1n schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:27:
[...]

Zou een probleem met je antenne kunnen zijn als gevolg van de reparatie
Ja klopt, maar ik hoop stilletjes op een software related probleem want ik heb al een maand zonder moeten zitten onwille van de traagheid van Oneplus en heb niet zo'n trek in nog een..

• P1nGu1n
Hoiz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:30:
[...]

Ja klopt, maar ik hoop stilletjes op een software related probleem want ik heb al een maand zonder moeten zitten onwille van de traagheid van Oneplus en heb niet zo'n trek in nog een..
Als jij de laatste software gebruikt en er een factory reset is gedaan, dan lijkt een softwarematig probleem mij onwaarschijnlijk. Naast je access point hoor je gewoon vol bereik te hebben. Er zijn geen Wi-Fi problemen en ook geen fixes naar mijn weten (Wi-Fi sterkte van de OP3 is een beetje ondergemiddeld, maar dat is hier niet aan de orde). Ik vrees dat je hem toch terug zal moeten sturen.

• Hoiz
P1nGu1n schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:36:
[...]

Als jij de laatste software gebruikt en er een factory reset is gedaan, dan lijkt een softwarematig probleem mij onwaarschijnlijk. Naast je access point hoor je gewoon vol bereik te hebben. Er zijn geen Wi-Fi problemen en ook geen fixes naar mijn weten (Wi-Fi sterkte van de OP3 is een beetje ondergemiddeld, maar dat is hier niet aan de orde). Ik vrees dat je hem toch terug zal moeten sturen.
Lekker dan. Het duurde 28 dagen voor de vorige repair waar ik ook nog voor heb moeten betalen om uiteindelijk weer zonder te mogen zitten.. het moet niet erger worden.

• Cosmo_nl
Onder tussen rolt 3.5.2 Community Build uit (over ota)
Viel me overigens op dat ik ditmaal geen vpn hoefde aan te zetten, kwam vanzelf binnen.

[ Voor 56% gewijzigd door Cosmo_nl op 14-09-2016 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Zoals Cosmo_nl al had vermeld, is er een nieuwe build uit van OxygenOS 3.5. Hier de changelog:
  • Added "kill all background processes" button in recents menu
  • Added long press options in messages application
  • Enhanced incoming call notification UI
  • Added manual "check for update" button
  • Added additional directions for first fingerprint configuration
  • Battery Saver mode optimizations and enhancements
  • Added back contacts widget in launcher
  • Improved dialer speed
  • New modes added in control panel (night mode and battery saver)
  • Added support for PIN codes up to 6 digits
Link naar aankondiging: OxygenOS 3.5.2 (MM) Community Beta for OnePlus 3
Link naar download: http://downloads.oneplus....os_3.5.2_community_build/
Cosmo_nl schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:18:
Onder tussen rolt 3.5.2 Community Build uit (over ota)
Viel me overigens op dat ik ditmaal geen vpn hoefde aan te zetten, kwam vanzelf binnen.
Dat kan maar zo. Bij elke update wordt er een willekeurig land uitgekozen waar de update als eerst wordt uitgerold. In dit geval is het Nederland.

[ Voor 17% gewijzigd door Anonymoussaurus op 14-09-2016 17:43 ]

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:46
Iemand ook last van app genaamd "990XX" die batterij leeg trekt.

https://s18.postimg.org/k...nshot_20160914_214344.png

https://s13.postimg.org/t...nshot_20160914_214349.png

https://s15.postimg.org/j...nshot_20160914_221102.png

[ Voor 66% gewijzigd door BlacKstaR- op 14-09-2016 22:12 ]

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:34
One Plus drie binnen vanaf vandaag, blijkt dat ik een simkaart heb die te groot is. Ik heb een abbo bij Simpel, kan ik gewoon naar een telefoonzaak gaan waar ze mijn simcard verkleinen?

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-07 05:56
EvertonPride schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:20:
One Plus drie binnen vanaf vandaag, blijkt dat ik een simkaart heb die te groot is. Ik heb een abbo bij Simpel, kan ik gewoon naar een telefoonzaak gaan waar ze mijn simcard verkleinen?
Ja, gewoon naar de lokale telefoonzaak gaan en vragen om deze te knippen tot een nanosim.

• EvertonPride
Bedankt, maar dan kan ik de simkaart niet meer gebruiken voor mijn backuptelefoon? (voor a.s. vakantie en festivals bv)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:02
EvertonPride schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:00:
Bedankt, maar dan kan ik de simkaart niet meer gebruiken voor mijn backuptelefoon? (voor a.s. vakantie en festivals bv)
Vraag bij je provider even een nieuwe sim kaart, die heeft een aantal maten waar je de sim kaart uit drukt maar ook weer terug in kunt stoppen waardoor het ook in je oude telefoon past.

• Prulleman
Kost wel 15 euro bij simpel...

Strava

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
EvertonPride schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:00:
Je kan daarvoor een simkaart adapter setje kopen, Kan je gelijk alle combinaties maken.
https://www.amazon.de/s/r...ield-keywords=sim+adapter (amazon.de kan je nu ook grotendeels in Nederlands zetten, rechtsbovenaan)

(Als het quasi niets mag kosten, kan je het ook voor een dikke euro van banggood bestellen, maar dan komt het maar binnen 2-3 weken aan :+

Als je het morgen wil hebben, kan je het ook voor een 8-9 euro bij mediamarkt bestellen, bij amazon kan je wel voor 4 euro vinden incl verzending in 2-3 dagen)

[ Voor 255% gewijzigd door SmokingCrop op 14-09-2016 23:53 ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:52

Nox

Noxiuz

Runescom schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:46:
[...]

Heb precies het zelfde, whatsapp etc wilt niet versturen even wifi aan of data aan en uit fixt het, ik heb er last van sinds 3.2.4 en zeer irritant.
Op het supportforum heb ik dit gemeld, APN's even opnieuw instellen werd er gemeld. Ik heb de optie 'back to default' aangevinkt. Lijkt OK te werken en bij KPN de APN portalmmm.nl aangevinkt (staat voor de toestelhulp voor de galaxy S7 ook zo). Ik heb ook de optie 'KPN' met als APN 'internet' en de optie KPN 4G LTE met als APN 'KPN4G.nl' en de optie internet.mvno.mobi maar die lijkt me voor de hand liggend niet de juiste :+

Waarom ik er drie heb en ze allemaal na 'reset to default' blijven... geen flauw idee.
*Meldt*

99238 heet hij hier. Kon er echt niks over vinden, reboot solved it overigens.

Vermoedelijk is het een app welke je gedeïnstalleerd hebt maar nog wel in de history staat, vandaar dat een reboot het fixt :)

In de terminal kan je PS typen om een list met PID's te krijgen, misschien staat 'ie ertussen.

/edit sorry. zit je post te editten ipv te quoten... - Prulleman
maar inderdaad meest waarschijnlijk is een verwijderde app

[ Voor 171% gewijzigd door Prulleman op 15-09-2016 12:54 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• EvertonPride
Dit lijkt me de beste oplossing, even contact opnemen, bedankt!

Reactie Simpel:

Wij leveren inderdaad ook nano simkaarten. Als u bij ons een nieuwe simkaart bestelt, ontvangt u een normaal formaat simkaart welke u kunt uitdrukken tot nano en micro formaat.

Op uw persoonlijke pagina Mijn Simpel kunt u zelf de nieuwe simkaart aanvragen met behoud van uw telefoonnummer via de pagina 'vervangende simkaart'. De oude simkaart blijft actief tot u de nieuwe simkaart heeft geactiveerd.

Zodra u dit verzoek heeft ingediend, ontvangt u binnen 5 werkdagen van ons de simkaart.

De kosten voor het aanvragen van een nieuwe simkaart zijn 15 euro en worden op de eerstvolgende factuur in rekening gebracht.

Wat ik mij afvraag, wanneer ik de nano formaat uitdruk, kan ik het dan nog altijd tot een microformaat maken voor mijn oude telefoon?

[ Voor 65% gewijzigd door EvertonPride op 15-09-2016 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
EvertonPride schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:41:
[...]

Wat ik mij afvraag, wanneer ik de nano formaat uitdruk, kan ik het dan nog altijd tot een microformaat maken voor mijn oude telefoon?
Ja dat kan. Je krijgt een sim-kaart met 3 formaten: nano, micro en mini.

Afbeeldingslocatie: https://liveforward.t-mobile.nl/wp-content/uploads/2015/04/simkaart-formaten1-2.jpg

De OP3 gebruikt nano. Wil je hem gebruiken als micro, dan druk je die uit en stop je de nano-sim in het micro-frame.

• EvertonPride
Top, super uitleg. Meteen maar bestellen dan :)

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
EvertonPride schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:28:
Top, super uitleg. Meteen maar bestellen dan :)
Dat was mijn probleem ook toen ik de OP3 binnen kreeg. Direct een nieuwe simkaart besteld, maar was ongeduldig en heb zelf de microsim geknipt naar nanosim. Geen enkel probleem gehad ermee, later wel de nieuwe sim erin gedaan. Knippen kan makkelijk via een template die je via google kan vinden. Ja, je knipt inderdaad een stukje in het koper, maar dat is geen probleem, zitten geen connecties ofzo

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Even een vraagje tussendoor: Hebben jullie ook dat Snapchat best wel traag werkt? Nu gebruik ik de app best weinig, maar fijn werkt het ook niet. Swipen gaat vaak met een vertraging/hapering, tijdens het filmen gaat het ook niet altijd even soepel.

Anyone? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Danny.G schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:09:
Even een vraagje tussendoor: Hebben jullie ook dat Snapchat best wel traag werkt? Nu gebruik ik de app best weinig, maar fijn werkt het ook niet. Swipen gaat vaak met een vertraging/hapering, tijdens het filmen gaat het ook niet altijd even soepel.

Anyone? :P
Je bent niet de enige ;). https://forums.oneplus.ne...e_only]=1&c[node]=200+203

• Airbreaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-04-2024
(dubbelpost, 2e post is goed)

[ Voor 97% gewijzigd door Airbreaker op 15-09-2016 21:09 ]

• Airbreaker
Goede avond,
Sinds vandaag ben ook ik een trotse eigenaar van een oneplus 3.

Nu heb ik een klein vraagje, welke versie van oxygenOS draaien jullie? Als ik namelijk op de telefoon kijk zie ik versie 3.2.5 staan terwijl op de website van oneplus versie 3.2.4 staat. Dit is als ik bij downloads kijk.

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Airbreaker schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:08:
Goede avond,
Sinds vandaag ben ook ik een trotse eigenaar van een oneplus 3.

Nu heb ik een klein vraagje, welke versie van oxygenOS draaien jullie? Als ik namelijk op de telefoon kijk zie ik versie 3.2.5 staan terwijl op de website van oneplus versie 3.2.4 staat. Dit is als ik bij downloads kijk.
Klopt dat de nieuwere OP3s met 3.2.5 geleverd worden terwijl die versie niet officieel als OTA uitgebracht is. Je hebt mazzel dus ;)

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Chris.nl schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:42:
Klopt dat de nieuwere OP3s met 3.2.5 geleverd worden terwijl die versie niet officieel als OTA uitgebracht is. Je hebt mazzel dus ;)
Ik vraag me dat echt af, waarom ze 3.2.5 nog niet uitrollen dan. Of zullen ze meteen de stable release van 3.5 uitrollen, als het zover is?

Want je zou zeggen, dat 3.2.5 stable genoeg is om als OTA uit te rollen. Anders zouden ze hem ook niet op de toestellen zetten denk ik.

• Chris.nl
  • Niet online
Klopt wat je zegt, en wat het wordt in de toekomst is inderdaad "de vraag" :+ ik zie 't wel gebeuren. 3.2.4 draait prima, ik heb geen haast om weer een nieuwe rom te flashen en debloaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Chris.nl schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:19:
Klopt wat je zegt, en wat het wordt in de toekomst is inderdaad "de vraag" :+ ik zie 't wel gebeuren. 3.2.4 draait prima, ik heb geen haast om weer een nieuwe rom te flashen en debloaten.
Ik betwijfel of het zo slecht wordt, of niet. Hopelijk krijgt het niet zo'n gore GUI zoals het OS van Xiaomi (Miui). En hopelijk ook geen meegeleverde rommel. Als ik mijn OnePlus 3 ga aanschaffen, ga ik ook meteen die zooi van OnePlus disablen :).

Edit: zoals hier ook staat vermeld, blijft OxygenOS gewoon stock, ook nu ze nieuwe developers hebben:

https://www.reddit.com/r/...pull_forces_oxygenos_and/

http://www.golem.de/news/...getrennt-1609-123229.html

[ Voor 21% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-09-2016 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Laatst online: 17:57

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ook hier (na 4 dagen al!) de OP3 binnen, met OOS 3.2.5 erop.

Loop echter tegen een vreemd ding aan: als ik na b.v. 2 of 3 verschillende apps uit de playstore de volgende wil installeren, blijft de balk in Playstore staan op "installeren" en in de balk bovenin verschijnt het icoontje van het pijltje dat naar beneden scrollt. Dat blijft echter uren zo staan; er wordt dan niets geinstalleerd.

Work around gevonden door de bij settings-apps-playstore de updates te verwijderen en daarna is het weer ok.

Volgend issue is dat b.v. Weather Underground (DE beste weer app, draaide tijden ok op mijn OPO) helemaal niet geïnstalleerd wordt. Als die er toch doorkomt qua installatie, resulteert iedere druk erop op heel even een flash van een beeld en daarna weer terug naar waar ik was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airbreaker
GurbY{nl} schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 06:54:
Ook hier (na 4 dagen al!) de OP3 binnen, met OOS 3.2.5 erop.

Loop echter tegen een vreemd ding aan: als ik na b.v. 2 of 3 verschillende apps uit de playstore de volgende wil installeren, blijft de balk in Playstore staan op "installeren" en in de balk bovenin verschijnt het icoontje van het pijltje dat naar beneden scrollt. Dat blijft echter uren zo staan; er wordt dan niets geinstalleerd.

Work around gevonden door de bij settings-apps-playstore de updates te verwijderen en daarna is het weer ok.

Volgend issue is dat b.v. Weather Underground (DE beste weer app, draaide tijden ok op mijn OPO) helemaal niet geïnstalleerd wordt. Als die er toch doorkomt qua installatie, resulteert iedere druk erop op heel even een flash van een beeld en daarna weer terug naar waar ik was....
Ik had juist in de play Store dat alles wel geïnteresseerd werd maar dat ik het download of app geïnstalleerd icoon niet zag bovenin. Komt waarschijnlijk door de bulk download van ongeveer 90 apps van mij.

Ik heb net ook even snel gekeken naar weather Underground voor je. Bij mij installeert en werkt hij wel gewoon. Deinstalleer de app ff, herstart je telefoon en probeer het dan eens opnieuw zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Laatst online: 17:57

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Airbreaker schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 07:02:
[...]

Ik had juist in de play Store dat alles wel geïnteresseerd werd maar dat ik het download of app geïnstalleerd icoon niet zag bovenin. Komt waarschijnlijk door de bulk download van ongeveer 90 apps van mij.

Ik heb net ook even snel gekeken naar weather Underground voor je. Bij mij installeert en werkt hij wel gewoon. Deinstalleer de app ff, herstart je telefoon en probeer het dan eens opnieuw zou ik zeggen.
Heb ik uiteraard al gedaan. Ik probeer nu AIMP (music player) te installeren, en nu blijft ie staan op "download in behandeling". Verder gebeurd er niets..

**EDIT** denk dat ik eruit ben: ik gebruikte altijd de Nova launcher op de OPO en had die hier ook op gezet. Nadat ik naar de OP launcher ging bleek Weather Underground gewoon te werken...
Nu alleen die achterlijk grote icons even kleiner..!

**EDIT 2** ook die gevonden in shelf...

[ Voor 17% gewijzigd door GurbY{nl} op 16-09-2016 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 15:43
GurbY{nl} schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 07:43:
[...]

Heb ik uiteraard al gedaan. Ik probeer nu AIMP (music player) te installeren, en nu blijft ie staan op "download in behandeling". Verder gebeurd er niets..

**EDIT** denk dat ik eruit ben: ik gebruikte altijd de Nova launcher op de OPO en had die hier ook op gezet. Nadat ik naar de OP launcher ging bleek Weather Underground gewoon te werken...
Nu alleen die achterlijk grote icons even kleiner..!

**EDIT 2** ook die gevonden in shelf...
Dus Nova launcher werkt niet goed op de OP3? Da's mooi balen :(

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Joop_Klepzeiker schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:27:
[...]

Doorzoek dit topic eens op 'Nova'... 8)7

Nova werkt perfect op de OP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Check Google's nieuwe Pixel launcher eens
Deze bevalt mij goed, lekker simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Joop_Klepzeiker schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:27:
[...]

nova heeft me nog op geen enkel toestel in de steek gelaten, draai het al 4 jaar op alle android toestellen die ik heb/had

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:00
Anonymoussaurus schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:41:
[...]

Ik betwijfel of het zo slecht wordt, of niet. Hopelijk krijgt het niet zo'n gore GUI zoals het OS van Xiaomi (Miui). En hopelijk ook geen meegeleverde rommel. Als ik mijn OnePlus 3 ga aanschaffen, ga ik ook meteen die zooi van OnePlus disablen :).

Edit: zoals hier ook staat vermeld, blijft OxygenOS gewoon stock, ook nu ze nieuwe developers hebben:

https://www.reddit.com/r/...pull_forces_oxygenos_and/

http://www.golem.de/news/...getrennt-1609-123229.html
Beter! Ik behoud ook liever de look van OxygenOS :)

Vroeg me al af of sommigen hier de Community build van 3.2.5 geïnstalleerd hebben.

Zie nu ook een "untouched" 3.2.5. op XDA staan, maar het is me niet helemaal duidelijk of dit nu wel of geen Community build is. Denk dat het geen community build is aangezien deze officieel mee is gekomen op een nieuwe OP3.
http://forum.xda-develope...2-5-img-boot-img-t3460975

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
FlowDesign schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:13:
[...]

Vroeg me al af of sommigen hier de Community build van 3.2.5 geïnstalleerd hebben.

Zie nu ook een "untouched" 3.2.5. op XDA staan, maar het is me niet helemaal duidelijk of dit nu wel of geen Community build is. Denk dat het geen community build is aangezien deze officieel mee is gekomen op een nieuwe OP3.
3.2.5 is geen community build, alleen 3.5.0 en hoger zijn community builds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Ik denk dat je 3.5.2 bedoeld :P ;).

Ik denk dat je in de war bent. Want in de link, is het 3.2.5, en dat is de meest recente stable versie, die tot nu toe alleen nog maar op de telefoons staat die consumenten nu binnen krijgen (scrol iets naar boven).

3.5.2 is de bèta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
[...]

community build hebben versie nummer 3.5.x op dit moment, 3.2.5 lijkt nog niet los uit te zijn.. bijzonder dat ie al wel meegeleverd wordt..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

TotalCrash schreef op woensdag 14 september 2016 @ 06:46:
[...]

l3art schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 17:20:
[...]

Er was geloof ik nog iemand die had gemeld het probleem te hebben en ik wilde hem ook quoten zodat tie een berichtje kreeg want ik denk dat ik het opgelost heb.

Ik heb een aantal andere processen ook op 'do not optimize' gezet. Mischien te veel en ik heb geen idee van de impact op de batterijduur nog, maar daar kom ik snel genoeg achter. Ik ga ze een voor een weer terugzetten op 'optimzed' om er achter te komen welke precies verantwoordelijk is voor het stotteren. De huidige lijst:

AudioFX
Bluetooth extensions
CM Audio Service
Spotify

Ik test het met bluetooth connectie naar de speakers, dus nog niet in de auto getest. Ik verwacht dat het in de auto ook wel opgelost zal zijn want het tradt ook in beide gevallen op.

Wordt vervolgd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
InflatableMouse schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:30:
[...]

[...]

Er was geloof ik nog iemand die had gemeld het probleem te hebben en ik wilde hem ook quoten zodat tie een berichtje kreeg want ik denk dat ik het opgelost heb.

Ik heb een aantal andere processen ook op 'do not optimize' gezet. Mischien te veel en ik heb geen idee van de impact op de batterijduur nog, maar daar kom ik snel genoeg achter. Ik ga ze een voor een weer terugzetten op 'optimzed' om er achter te komen welke precies verantwoordelijk is voor het stotteren. De huidige lijst:

AudioFX
Bluetooth extensions
CM Audio Service
Spotify

Ik test het met bluetooth connectie naar de speakers, dus nog niet in de auto getest. Ik verwacht dat het in de auto ook wel opgelost zal zijn want het tradt ook in beide gevallen op.

Wordt vervolgd ...
Je draait wel de cyanogenmod ROM hé? OxygenOS zal iets anders in elkaar steken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
Ook vandaag de OnePlus3 ontvangen. Ik kom van de OnePlus, die helaas een potje Battlefield in combinatie met een PS4 controller niet heeft overleefd (RIP grote vriend).

Anyway, eerste wat opvalt is dat de kleuren nogal 'off' zijn, vrij gesatureerd en volgens mij ook niet alle kleuren even 'trouw' aan wat ik gewend was. Heb al iets met colour balance getweaked, maar goed, maybe is het even wennen.

Tweede wat opvalt is dat ze vrijwel alles veranderd lijken te hebben, dus de backbutton geeft niet meer een lange lijst met open apps, de home-button ingedrukt houden geeft niet langer AL je apps, en zo te zien kun je ook niet makkelijk je themes enzo aanpassen.

Nu is dus de vraag of ik dingen over het hoofd zie, of dat ik met custom-roms (eng!) aan de slag moet gaan, of whatever. De android-icoontjes die er nu op staan vind ik bijvoorbeeld erg lelijk, terwijl ik op de OP1 gewoon mooie strakke vierkante buttons had uit zo'n theme...

Ik wil er liever ook geen Nova ofzo overheen gooien, want mijn vriendin heeft dat op haar OPO, maar dat vind ik eerlijk gezegd nog onoverzichtelijker.

Edit: Oh ja, eerste OPO vond ik qua design trouwens mooier. Had liever gezien dat ze dat model gehouden hadden, en met die extra dikte hadden ze er dan wellicht ook een iets grotere batterij in kunnen doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Yi-Long op 16-09-2016 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
1. sRGB.
2. Knoppen zijn naar wens in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
S_Chief schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:06:
1. sRGB.
2. Knoppen zijn naar wens in te stellen.
1: thanks, much much better.
2: Dat had ik idd al gevonden, maar moet nog even kijken hoe ik het precies krijg zoals ik het op mijn OPO had, omdat je nu ook met een tray zit of whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Yi-Long schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:02:
Ook vandaag de OnePlus3 ontvangen. Ik kom van de OnePlus, die helaas een potje Battlefield in combinatie met een PS4 controller niet heeft overleefd (RIP grote vriend).
RIP ;w
Anyway, eerste wat opvalt is dat de kleuren nogal 'off' zijn, vrij gesatureerd en volgens mij ook niet alle kleuren even 'trouw' aan wat ik gewend was. Heb al iets met colour balance getweaked, maar goed, maybe is het even wennen.
Inderdaad sRGB aanzetten
Tweede wat opvalt is dat ze vrijwel alles veranderd lijken te hebben, dus de backbutton geeft niet meer een lange lijst met open apps, de home-button ingedrukt houden geeft niet langer AL je apps, en zo te zien kun je ook niet makkelijk je themes enzo aanpassen.
De knoppenindeling van de OP3 volgt wat tegenwoordig de standaard indeling is. Dus wennen (beter) of aanpassen in settings > buttons.
Nu is dus de vraag of ik dingen over het hoofd zie, of dat ik met custom-roms (eng!) aan de slag moet gaan, of whatever. De android-icoontjes die er nu op staan vind ik bijvoorbeeld erg lelijk, terwijl ik op de OP1 gewoon mooie strakke vierkante buttons had uit zo'n theme...
De theme-engine van CM zal je alleen terugvinden in custom-roms. Je zou naar RRO Layers Theme Manager of Substratum Theme Engine kunnen kijken, als je echt themes wilt of wennen aan stock-Android's uiterlijk.
Ik wil er liever ook geen Nova ofzo overheen gooien, want mijn vriendin heeft dat op haar OPO, maar dat vind ik eerlijk gezegd nog onoverzichtelijker.
Nova is extreem aanpasbaar: of deze overzichtelijk of onoverzichtelijk is, heb je zelf in de hand.
Edit: Oh ja, eerste OPO vond ik qua design trouwens mooier. Had liever gezien dat ze dat model gehouden hadden, en met die extra dikte hadden ze er dan wellicht ook een iets grotere batterij in kunnen doen.
Ik niet ;) over de batterij ben ik het wel met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
P1nGu1n schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:17:

[...]

De theme-engine van CM zal je alleen terugvinden in custom-roms. Je zou naar RRO Layers Theme Manager of Substratum Theme Engine kunnen kijken, als je echt themes wilt of wennen aan stock-Android's uiterlijk.

[...]

Nova is extreem aanpasbaar: of deze overzichtelijk of onoverzichtelijk is, heb je zelf in de hand.
als het om de app icoontjes gaat, deze kan je ook met nova aanpassen, zonder root, custom roms theme engines of xposed. gewoon een icon pack uit de playstore en klaar.

En nova ziet er ook naar mijn idee heel basic uit, maar je kan wel alles aanpassen, het instellingen menu is enorm uitgebreid. Je kan bv makkelijk de zoekbalk weghalen, icoontjes groter/kleiner maken, grid size aanpassen, widgets resizen, gestures instellen, noem het maar op

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Misschien een beetje een standaard vraag, maar ik gebruik de telefoon normaal gesproken amper hier voor. Zijn er manieren om via mijn Surface (PC) mijn Oneplus 3 aan te spreken en dan files erop te zetten? Zou ideaal zijn voor muziek en foto's. Of zal ik wel gewoon elke keer het USB kabeltje moeten gebruiken? Echt geen ramp maar als het zonder kan is dat natuurlijk altijd beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
devilsnight schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:00:
Misschien een beetje een standaard vraag, maar ik gebruik de telefoon normaal gesproken amper hier voor. Zijn er manieren om via mijn Surface (PC) mijn Oneplus 3 aan te spreken en dan files erop te zetten? Zou ideaal zijn voor muziek en foto's. Of zal ik wel gewoon elke keer het USB kabeltje moeten gebruiken? Echt geen ramp maar als het zonder kan is dat natuurlijk altijd beter. :)
Google Play: AirDroid - Android op computer
daarmee kan je vrijveel zaken van je telefoon via een webinterface vanaf een pc managen, ook files

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Prulleman schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:04:
[...]

daarmee kan je vrijveel zaken van je telefoon via een webinterface vanaf een pc managen, ook files
Super man, mijn dank is groot.

Wat een fantastische telefoon trouwens, ik heb er echt niets op aan te merken. Vliegensvlug ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Laatst online: 16:35
Ik heb vandaag OOS3.5.2 Community editie geinstalleerd. Ik wist niet dat het ding nog sneller kon :p
Van het weekend maar even rooten, enige wat me een beetje tegenhoud is de melding tijdens booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Darkz0rs schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:07:
Ik heb vandaag OOS3.5.2 Community editie geinstalleerd. Ik wist niet dat het ding nog sneller kon :p
Van het weekend maar even rooten, enige wat me een beetje tegenhoud is de melding tijdens booten.
Kwestie van niet vaak rebooten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
HeHe, maar ding net een dag in bezit. Maar wat is ie snel zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Darkz0rs schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:07:
Technisch krijg je de melding niet door root, maar door unlocken van je bootloader (wat de eerste stap is voor rooten, normaal gesproken)
Wat vind je zo storend aan de melding? Je kan em skippen met je power button, dus als je haast hebt, kan je 5 seconden uitsparen, en in andere gevallen... Of puur visueel?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Prulleman schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:04:
[...]

Hele coole app maar je merkt (uiteraard) dat het kopieren van bestanden sneller gaat via USB, maar toch blijft dit wel erg tof. Het is zeker andersom niet mogelijk he? Via die app op mijn Oneplus 3 mijn Surface (Windows 10) aanspreken en dan muziek naar de OP3 kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:10
devilsnight schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:15:
[...]

Hele coole app maar je merkt (uiteraard) dat het kopieren van bestanden sneller gaat via USB, maar toch blijft dit wel erg tof. Het is zeker andersom niet mogelijk he? Via die app op mijn Oneplus 3 mijn Surface (Windows 10) aanspreken en dan muziek naar de OP3 kopieren?
Dat kan, met een windows smb/cifs share en een app als bijvoorbeeld total commander. Maar dat kost wel wat meer instelwerk dan airdroid :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Chris.nl schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:37:
[...]

Je draait wel de cyanogenmod ROM hé? OxygenOS zal iets anders in elkaar steken...
Klopt en de mensen die ik quote en die dit probleem met mij hebben weten dat ondertussen ook wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
citruspers schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:44:
[...]

Dat kan, met een windows smb/cifs share en een app als bijvoorbeeld total commander. Maar dat kost wel wat meer instelwerk dan airdroid :)
inderdaad, zelf gebruik ik Solid Explorer icm met een smb share op mijn NAS. Makkelijk media kopiëren van de NAS vanuit de bank

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Prulleman schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:29:
[...]
inderdaad, zelf gebruik ik Solid Explorer icm met een smb share op mijn NAS. Makkelijk media kopiëren van de NAS vanuit de bank
Jup, ik doe hetzelfde met Solid Explorer en één FTP servetje op router (bij gebrek aan NAS) werkt ook prima. Solid Explorer is een mooi tooltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@prulleman, het is idd puur visueel.
Ik zal me er overheen moeten zetten. Ben de adds in alles nu al kots beu😂. Thuis regelt me pihole het prima maar daar buiten.

• xileS
  • Niet online
Merkte zonet dat bijna al mijn Google contactpersonen opeens dubbel vermeld staan in de "Telefoon" en "Contacten" app. In de contacten app was dit snel verholpen door Zichtbare contacten op aanpassen te zetten, maar in de telefoon/dialer app krijg ik de dubbele vermelding niet weg. Net zoals dat ik de simkaart contacten niet verborgen krijg.

In Google contacts heb ik ooit mijn contacten in een aantal groepen ingedeeld, maar dit kan ik ook nergens terug zien op deze telefoon.

Iemand die weet of deze dingen te fixen zijn?

/edit
Blijkbaar hebben meerdere mensen last van dat ze dubbele contacten hebben. Waarschijnlijk is WhatsApp de oorzaak, maar ik moet zeggen dat ik deze Dialer app niet zo heel handig vind. Hopelijk wordt dit nog geüpdate.

[ Voor 17% gewijzigd door xileS op 17-09-2016 01:28 ]

• joopdroid
  • Laatst online: 18-07-2024
xileS schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 01:12:
Merkte zonet dat bijna al mijn Google contactpersonen opeens dubbel vermeld staan in de "Telefoon" en "Contacten" app.

Iemand die weet of deze dingen te fixen zijn?

/edit
Blijkbaar hebben meerdere mensen last van dat ze dubbele contacten hebben. Waarschijnlijk is WhatsApp de oorzaak, maar ik moet zeggen dat ik deze Dialer app niet zo heel handig vind. Hopelijk wordt dit nog geüpdate.
Daar had ik dus ook last van. Mijn oplossing was om via een app (naam vergeten) alle telefoonnummers te laten om nummeren : overal +31 ervoor...
Daarna ziet contacts het pas als dubbel en toont er slechts een.
Die app vond ik door hier of XDA te zoeken op dubbele contacten, ik probeer het terug te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door joopdroid op 17-09-2016 07:45 ]

• ZUIVERE311
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-04-2024
Simpler merge (app) kan je gebruiken om te on dubbelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
ZUIVERE311 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 08:18:
Simpler merge (app) kan je gebruiken om te on dubbelen.
Normaal gesproken wel, maar in sommige gevallen (in ieder geval in mij geval) zag geen enkele app de contacten als dubbel terwijl bij contacten wel echt alles dubbel stond.

• xileS
  • Niet online
Thanks voor het meedenken, maar ik heb in werkelijkheid geen 1 contact dubbel. Dit heb ik al gecheckt op contacts.google.com. Ook heb ik overal al netjes +31 ervoor, dus dat is het ook niet.
Ik sla sinds ik Android gebruik al mijn contacten op Google contacts, en laat altijd alleen mijn Google contacten weergeven op mijn telefoon. Dit lijkt op 1+3 niet mogelijk ;s, en hier gaat het denk ik fout.

• 13art
xileS schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:18:
Thanks voor het meedenken, maar ik heb in werkelijkheid geen 1 contact dubbel. Dit heb ik al gecheckt op contacts.google.com. Ook heb ik overal al netjes +31 ervoor, dus dat is het ook niet.
Ik sla sinds ik Android gebruik al mijn contacten op Google contacts, en laat altijd alleen mijn Google contacten weergeven op mijn telefoon. Dit lijkt op 1+3 niet mogelijk ;s, en hier gaat het denk ik fout.
Niet dat je er blij van wordt, maar na een factory reset was het bij mij opgelost.

• xileS
  • Niet online
Dat is idd niet de 1e optie die ik wil proberen ;p. Hopelijk komen ze met een update waardoor de dialer wat beter wordt. Ondertussen probeer ik mij niet te storen aan de dubbele contacten (wat wel moeilijk is als je het eenmaal weet xD).

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:00
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:16:
[...]

Ik denk dat je 3.5.2 bedoeld :P ;).

Ik denk dat je in de war bent. Want in de link, is het 3.2.5, en dat is de meest recente stable versie, die tot nu toe alleen nog maar op de telefoons staat die consumenten nu binnen krijgen (scrol iets naar boven).

3.5.2 is de bèta.
Ohja, foutje :*)
3.2.5 dus.

Heeft die 3.5.x Community Build nou wel de OxygenOS look dan? Of is die meer zoals HydrogenOS + chinese apps?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• Chris.nl
  • Niet online
xileS schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:05:
Dat is idd niet de 1e optie die ik wil proberen ;p. Hopelijk komen ze met een update waardoor de dialer wat beter wordt. Ondertussen probeer ik mij niet te storen aan de dubbele contacten (wat wel moeilijk is als je het eenmaal weet xD).
Ik heb toevallig op dit moment geen dubbele contacten, terwijl ik dat laatst nog wel had. Geen idee hoe die verdwenen zijn bij mij.

Misschien kan je in plaats van een factory reset proberen enkel de Telefoon app te 'resetten' via: Instellingen - Apps - Telefoon - Opslagruimte - Gegevens wissen.
Pagina: 1 ... 48 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.