[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.417 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Vrij interessante AMA met Carl Pei en nog 2 anderen: https://www.facebook.com/...l/videos/894266994012440/

Er wordt verteld over het samenvoegen van HydrogenOS en OxygenOS. Carl Pei gaat hier op in.

Bij het begin zijn er nogal wat stukken waar het niet goed gaat (ze staan niet in beeld of zijn nog ergens mee bezig).

Ook wordt er gepraat over of dat de OnePlus 2 binnenkort voLTE krijgt.

Let op: deze post is van toepassing op zowel de OnePlus 2, als de OnePlus 3!

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Jerryy schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:20:
Had nog even gezocht in dit topic over de auto-reboot issues bij navigeren. Kon alleen voornamelijk mensen vinden die problemen hadden voor de 3.2.4. update, echter heb ik ze nog. Na 1 uur lang navigeren met Sygic reboot de telefoon zeker 3 keer. Heeft iemand hier nog last van?

Het kan ook aan Sygic zelf liggen, echter lijkt me dit sterk.

~ Excuses als dit al de zoveelste post over het navigeren is :+
Ik heb halverwege Italië - NL geupdate, en merkte direct verschil met Sygic; van vele malen per uur rebooten naar helemaal niet meer. Geen last meer dus. Probeer Sygic eens opnieuw te installeren en de kaarten te downloaden? Ik merkte vooral in Duitsland problemen met reboots, in Oostenrijk en Italië nauwelijks.
Word je telefoon niet erg warm? Probeer hem eens in/voor de luchtstroom of uit de zon te plaatsen in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryy
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-09 19:57
koelkast schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:36:
[...]

Ik heb halverwege Italië - NL geupdate, en merkte direct verschil met Sygic; van vele malen per uur rebooten naar helemaal niet meer. Geen last meer dus. Probeer Sygic eens opnieuw te installeren en de kaarten te downloaden? Ik merkte vooral in Duitsland problemen met reboots, in Oostenrijk en Italië nauwelijks.
Word je telefoon niet erg warm? Probeer hem eens in/voor de luchtstroom of uit de zon te plaatsen in de auto?
Bedankt voor je reactie. De telefoon was voor een ventilatierooster, de telefoon was uit de zon en was erg koel. Als ik vrijdag terug naar huis rij dan zal ik het eens proberen met Waze ;) .

• orbit_ph
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:24
Met betrekking tot de reboot issues bij navigatie, bij mij zijn ze gewoon nog aanwezig maar echt behoorlijk sporadisch en er is niet echt een pijl op te trekken.

Afgelopen week zonder problemen de gehele week gebruik gemaakt van FlitsNav + Waze en geen reboots, vandaag naar het werk was het 5x feest. (ook met Sygic).

Gevoelsmatig zit het ergens in een relatie met Google Maps of de system API die hier indirect gebruik van maakt. Bij het draaien van alleen FlitsNav geen problemen.

Locatie van het toestel en/of deze nu koel is of niet maakt niet uit.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Bij mij is flitsnav wel een aantal X vastgelopen toen ik het samen draaide met maps (reboot was enige wat hielp). Toen ik flitsnav los draaide is dit geloof ik niet gebeurd. Wat mij wel irriteert is dat ik volume niet lager krijg in flitsnav, maar ik neem aan dat dit aan de app zelf ligt.

Ik zit nog wel elke dag te strugglen met de vingerafdruk scanner. Werkt voor mij nog niet echt probleemloos, heb ook nu 2x rechter duim toegevoegd maar dat lijkt ook niet echt te helpen. Werkt alleen vlak na het instellen probleemloos, maar later niet meer.

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik word echt doodziek van het stotteren bij audio afspelen over bluetooth. Begint me onwijs de keel uit te hangen tot het punt dat ik zo ongeveer overweeg om hem op V&A te gooien en een andere telefoon aan te schaffen.

Elke ROM heeft er last van dus het ligt of aan mijn auto (maar een S5, N5X, LG G2 hebben er geen last van) of het ligt aan de combinatie ... maar met een BT speaker heb ik er ook last van.

Aan de andere kant hoor ik weinig mensen die er last van hebben. Mijn draadje op 1P forum kreeg ook niet veel aandacht en van de developer die met mij contact zocht (da's wel tof!) hoor ik ook niets meer.

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
InflatableMouse schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:20:
Ik word echt doodziek van het stotteren bij audio afspelen over bluetooth. Begint me onwijs de keel uit te hangen tot het punt dat ik zo ongeveer overweeg om hem op V&A te gooien en een andere telefoon aan te schaffen.

Elke ROM heeft er last van dus het ligt of aan mijn auto (maar een S5, N5X, LG G2 hebben er geen last van) of het ligt aan de combinatie ... maar met een BT speaker heb ik er ook last van.

Aan de andere kant hoor ik weinig mensen die er last van hebben. Mijn draadje op 1P forum kreeg ook niet veel aandacht en van de developer die met mij contact zocht (da's wel tof!) hoor ik ook niets meer.
Terugsturen, ik heb nergens last van met Bluetooth. Ligt waarschijnlijk aan de hardware lijkt mij

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

User_TS schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:27:
[...]

Terugsturen, ik heb nergens last van met Bluetooth. Ligt waarschijnlijk aan de hardware lijkt mij
Ik kan het eens checken met die Support gasten ... mischein maar eens doen.

Vanmiddag ga ik een andere player gebruiken (Eos, die verbind met een media library thuis om te streamen), compleet iets anders dan Spotify dus. Es kijken hoe dat gaat.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:22

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

InflatableMouse schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:20:

Ik gebruik het dagelijks in m'n auto en ook thuis naar m'n speaker en heb echt 0 problemen.Ik zou ook zeggen een hardware probleem als andere toestellen het wel goed doen en ook de OP3 met andere ROM's.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hier ook geen problemen met 4 verschillende Bluetooth ontvangers.

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Oke oke ik ga het RMA topic al lezen ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
'k Kwam deze tegen op reddit. Iets met Android toestellen vs de iPhone7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbstew
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-03-2018
Ik probeer nog steeds te kiezen tussen de Oneplus3 en de Axon7.
Neig erg naar de OP3, maar waar ik het meest tegenop zie is het Dash Charge-systeem. Het laatste wat ik wil is weer een proprietary adapter (+kabel vanwege het hoge amperage), met het verlies van de mogelijkheid om de telefoon snel in mijn auto of fast-charge powerbank op te laden.

Mijn vraag: Wat is jullie ervaring met Dash Charge, en laadt hij ook nog acceptabel snel op met een normale adapter? (Loopt hij bijv. niet toch langzaam leeg met GPS aan tijdens het laden in de auto?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57
dbstew schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:39:
Mijn vraag: Wat is jullie ervaring met Dash Charge, en laadt hij ook nog acceptabel snel op met een normale adapter? (Loopt hij bijv. niet toch langzaam leeg met GPS aan tijdens het laden in de auto?)
Ik heb een BlitzWolf kabel genomen voor onderweg, in de auto laad hij netjes op met GPS etc aan.
Let wel, de adapter in de auto kan tot 2,5A uit sturen over de USB, is dat maar 1A zal hij alsnog leeglopen (met GPS etc aan natuurlijk).
Zelfde verhaal met aansluiten aan de computer, laad je zonder GPS etc aan kan het gewoon op 1A

Dus het maakt in zoverre uit dat je wel iets van 2-2.5A aan vermogen door kabel/adapter wil laten gaan.
Nou heb ik een heel simpel 12V->2x USB caradaptertje (1 poort 2,5A, 2e poort is maar 0.5A....) met een USB-C kabel uit china, dus het hoeft niet duur te zijn om goed te werken.

edit:
Verder is de ervaring me Dash Charge positief trouwens, heb nu vaker dat ik ineens op mijn toestel kijk en denk van OEF, bijna leeg, even snel opladen. Puur door het gemak en de snelheid van Dash

[ Voor 15% gewijzigd door Suicyder op 09-09-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Volgens mij is er momenteel geen enkele telefoon die echt UPD ondersteunt. Het is sowieso allemaal al versplinterd tussen dash-charge, Samsung Fast Charge, qualcomm QuicCharge, of nog weer andere protocollen. Een generieke snellader of laptoplader gebruiken, zit er voorlopig dus sowieso niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbstew
mcDavid schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:49:
Volgens mij is er momenteel geen enkele telefoon die echt UPD ondersteunt. Het is sowieso allemaal al versplinterd tussen dash-charge, Samsung Fast Charge, qualcomm QuicCharge, of nog weer andere protocollen. Een generieke snellader of laptoplader gebruiken, zit er voorlopig dus sowieso niet in.
Dat is waar, maar wat ik begreep is het grote verschil dat Dash Charge een hoger ampèrage gebruikt, en alle andere technieken een hoger voltage. Een snellader gaat van laatste uit, waardoor die met andere telefoons beter compatibel zal zijn. (Verbeter me als dit niet klopt)
Vanwege het hogere ampèrage heeft Dash Charge een dikkere kabel nodig om goed te werken, wat bij een hoog voltage minder nodig is. Op YouTube liet iemand een enorm verschil zien tussen wanneer een standaardkabeltje of (de bijgeleverde) dikkere kabel op de Dash Charge adapter aangesloten wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
dbstew schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:39:
Ik probeer nog steeds te kiezen tussen de Oneplus3 en de Axon7.
Neig erg naar de OP3, maar waar ik het meest tegenop zie is het Dash Charge-systeem. Het laatste wat ik wil is weer een proprietary adapter (+kabel vanwege het hoge amperage), met het verlies van de mogelijkheid om de telefoon snel in mijn auto of fast-charge powerbank op te laden.

Mijn ervaring met Dash-Charge is positief, 't toestel vliegt vol energie zonder dat ie warm wordt. Met een normale adapter of usb-c kabel zal hij met max 1500mAh opladen. Dat is echt krachtig genoeg om te laden terwijl GPS gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57
dbstew schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:10:
[...]

Dat is waar, maar wat ik begreep is het grote verschil dat Dash Charge een hoger ampèrage gebruikt, en alle andere technieken een hoger voltage. Een snellader gaat van laatste uit, waardoor die met andere telefoons beter compatibel zal zijn. (Verbeter me als dit niet klopt)
Vanwege het hogere ampèrage heeft Dash Charge een dikkere kabel nodig om goed te werken, wat bij een hoog voltage minder nodig is. Op YouTube liet iemand een enorm verschil zien tussen wanneer een standaardkabeltje of (de bijgeleverde) dikkere kabel op de Dash Charge adapter aangesloten wordt.
Je kan het toestel dus prima met een stevige lader opladen, ik adviseer wel fatsoenlijke kabels te gebruiken als je er 2A of meer door gaat rammen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:01
for the record, dash charge werkt alleen als je de dash adapter EN dash kabel gebruikt, met de dash adapter en een random kabel ga je gewoon over op 1,5A (mits de kabel dik genoeg is daarvoor, bij dunne kabels neemt het nog verder af).

Er is dus geen risico voor dunne kabels en 2+A

Ik weet niet precies hoeveel A mijn autolader levert, maar ik vermoed dat 1A nog genoeg is om tijdens navigeren bij te laden, toestel verbruikt niet super veel tijdens navigeren (lijkt minder dan bij de N5 bv)

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 09-09-2016 14:29 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
dbstew schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:10:
[...]

Dat maakt niet uit. Als de handshake niet lukt, zal de lader altijd terugvallen naar een veilige 5V en de device naar een veilige laadstroom.

De reden dat dash charge alleen met dash kabeltje werkt, is dat hier een proprietary chip in zit. Niet zozeer omdat deze dikker is of zo.

Als de OP3 inderdaad met 1,5 A laadt zonder dash-charge, dan is dat alsnog best wel snel. "normaal" is rond de 0,7 - 1 A. En dat is over het algemeen ook al genoeg om (tergend langzaam) bij te laden tijdens navigatiegebruik.

[ Voor 4% gewijzigd door mcDavid op 09-09-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Ook al werkt Dashcharge super, ik had toch liever Quickcharge 3.0 gehad. Dan konden we zo een quickcharge autolader, powerbank, reservelader kopen voor niet teveel geld. Nu zit je weer vast aan een proprietary standaard waar niets voor te krijgen is. En mijn Note 4 met quickcharge 2.0 laadde al flink snel op, 3.0 zal denk ik ook heel acceptabel zijn.

Ik heb nu deze autolader maar gekocht. Bevalt verder goed en laad met navi,gps, flitsmeister aan nog goed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
...je wilt de ene proprietary standaard inruilen voor de andere omdat het minder proprietary zou zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

mcDavid schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:39:
...je wilt de ene proprietary standaard inruilen voor de andere omdat het minder proprietary zou zijn :?
Quickcharge laders zijn wel goedkoop op Chinese websites te krijgen, dat is bij Dash charge niet het geval. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Inderdaad wordt de Dash charge functie 'aangestuurd' vanuit de adapter, en is inderdaad een aparte kabel nodig voor het hogere amperage.
Voordeel is dat de telefoon niet warm wordt. Bij Quickcharge is dat wel het geval omdat het toestel zelf het laadproces reguleert.
Nadeel is inderdaad de afhankelijkheid van OP voor de accesoires...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de OP3 in combinatie met Tele2? Ben benieuwd of VoLTE werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Louw Post schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:49:
[...]

Quickcharge laders zijn wel goedkoop op Chinese websites te krijgen, dat is bij Dash charge niet het geval. :9
Dit idd. Als ik via Amazon zoek naar quickcharge laders en powerbanks heb ik toch heel wat meer (goedkopere) keuze dan bij Dash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbstew
Bedankt voor de reacties. Goed om te weten dat hij zonder Dash Charge ook nog vrij snel oplaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryy
koelkast schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:36:
[...]

Update: Vandaag geprobeerd met waze van Nijmegen-Maastricht. Uiteraard geen grote afstand maar nu 0 reboots. Heel raar dat ik bij sygic 3 reboots kreeg. Ik heh niks veranderd in de instellingen en ook geen updates gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik ben zeer tevreden met de oplaadtijden wat deze telefoon nodig heeft.
Wat hier boven stond hoort in het accessoires topic

Ik heb de tips voor de vingerafdrukscanner geprobeerd (zoals rechterduim 2x toevoegen). Maar ik krijg nog steeds veel te vaak een negatief resultaat. Kan het zijn dat ik een defecte scanner heb? Of zijn mijn vinger gewoon niet zo goed geschikt voor deze scanner :'( ? Ik denk dat het geen defect betreft, aangezien die wel heel goed werkt, als ik mijn vingerafdrukken net toegevoegd heb. Alleen het begint later pas weer minder goed te werken. En vaak na het handen wassen al helemaal slecht (waarschijnlijk net nog te vochtig ofzo).

[ Voor 52% gewijzigd door 13art op 10-09-2016 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:46

Fontainemelon

Zuiderbuur

xileS schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:53:

Ik heb de tips voor de vingerafdrukscanner geprobeerd (zoals rechterduim 2x toevoegen). Maar ik krijg nog steeds veel te vaak een negatief resultaat. Kan het zijn dat ik een defecte scanner heb? Of zijn mijn vinger gewoon niet zo goed geschikt voor deze scanner :'( ? Ik denk dat het geen defect betreft, aangezien die wel heel goed werkt, als ik mijn vingerafdrukken net toegevoegd heb. Alleen het begint later pas weer minder goed te werken. En vaak na het handen wassen al helemaal slecht (waarschijnlijk net nog te vochtig ofzo).
Toevallig geen schrijnwerker of andere job waarbij je handen/vingers het relatief zwaar te verduren krijgen? :+ Ikzelf merk namelijk dat mijn duim niet goed meer geregistreerd wordt als ik vaak ga longboarden. Ik neem dan vaak m'n longboard vast bij de griptape (wat eigenlijk niet meer is dan ruw schuurpapier), waardoor m'n vingerafdruk niet meer 100% overeen komt met wat de telefoon onthouden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Fontainemelon schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:41:
[...]

Toevallig geen schrijnwerker of andere job waarbij je handen/vingers het relatief zwaar te verduren krijgen? :+ Ikzelf merk namelijk dat mijn duim niet goed meer geregistreerd wordt als ik vaak ga longboarden. Ik neem dan vaak m'n longboard vast bij de griptape (wat eigenlijk niet meer is dan ruw schuurpapier), waardoor m'n vingerafdruk niet meer 100% overeen komt met wat de telefoon onthouden heeft.
Nee ik heb juist hele mooie zachte handen en vingers ;p
Is er niet ergens misschien een filmpje hoe je vingerafdrukken het meest ideaal instelt? Denk nog steeds dat ik het niet helemaal goed doe, maar zo moeilijk kan het ook weer niet zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:07
User_TS schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:27:
[...]

Ik heb er ook last van, zowel met de originele als CM13 ROM. Wel heb ik er pas na zeg een half uur last van, telefoon herstarten en dan is het weer goed.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:43
Die van mij gaat toch in de verkoop, kwam van een IPhone maar kan niet wennen aan Android.. Heb hem ongeveer 2 weken gehad en wou android opnieuw een kans geven. Maar heeft niet erg lang geduurd helaas.. :(

Give 2 Get

• xileS
  • Niet online
Runescom schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:57:
Die van mij gaat toch in de verkoop, kwam van een IPhone maar kan niet wennen aan Android.. Heb hem ongeveer 2 weken gehad en wou android opnieuw een kans geven. Maar heeft niet erg lang geduurd helaas.. :(
Volgens mij kan je het binnen 15 dagen gratis teug sturen toch.

Is het bij jullie trouwens ook zo dat de Locatie toggle ontbreekt in de Quick settings als je nog in de lockscreen zit? Zodra ik uit de lockscreen ben, zie ik hem wel weer. Het valt me ook op dat de volgorde van de toggles soms ineens veranderen en het herschikken niet altijd makkelijk naar wens gaat.

• Jerryy
xileS schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 01:05:
[...]

Is het bij jullie trouwens ook zo dat de Locatie toggle ontbreekt in de Quick settings als je nog in de lockscreen zit? Zodra ik uit de lockscreen ben, zie ik hem wel weer. Het valt me ook op dat de volgorde van de toggles soms ineens veranderen en het herschikken niet altijd makkelijk naar wens gaat.
Yep heb ik ook :9

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Runescom schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:57:
Waar kon je dan niet aan wennen tov een iphone?

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
ben best benieuwd. Heb even gezocht. Las dat ie wat problemen met Whatsapp had en dat hij een notitie appje zocht (gnotes -> 5 seconde googelen -> hoe moeilijk kan het zijn?)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:31
xileS schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 01:05:
[...]
Is het bij jullie trouwens ook zo dat de Locatie toggle ontbreekt in de Quick settings als je nog in de lockscreen zit? Zodra ik uit de lockscreen ben, zie ik hem wel weer.
Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat je apps hebt waarmee je je telefoon kunt traceren wanneer je hem bent kwijtgeraakt. Wanneer een "vinder" dit uit kan zetten heeft deze app geen zin meer natuurlijk. Vandaar dat je dit pas kunt uitzetten als je je telefoon ge-unlocked hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runescom
SmokingCrop schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 01:32:
[...]

Waar kon je dan niet aan wennen tov een iphone?
Heb altijd een IPhone gehad, en heb geprobeerd over te stappen op Android.
Kan echt niet wennen aan de apps, en hoe de vormgeving er uit ziet. Ook de gebruikersvriendelijkheid vind ik een stuk minder..

Wat ook mee telt is dat ik een Apple Watch heb, deze niet meer te koppelen was.. En stiekem was ik er toch wel geliefd aan. :)

Give 2 Get

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Runescom schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:02:
[...]

Kan echt niet wennen aan de apps, en hoe de vormgeving er uit ziet. Ook de gebruikersvriendelijkheid vind ik een stuk minder..

Wat ook mee telt is dat ik een Apple Watch heb, deze niet meer te koppelen was.. En stiekem was ik er toch wel geliefd aan. :)
Dat klinkt wat vriendelijker / begrijpelijker dan je vorige bericht :+ Suc7 met de iPhone maar weer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Exception schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:45:
[...]

Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat je apps hebt waarmee je je telefoon kunt traceren wanneer je hem bent kwijtgeraakt. Wanneer een "vinder" dit uit kan zetten heeft deze app geen zin meer natuurlijk. Vandaar dat je dit pas kunt uitzetten als je je telefoon ge-unlocked hebt.
Klinkt best logisch, maar als ik schermvergrendeling op vegen zet (zonder pin enzo) gebeurt nog steeds hetzelfde. Dus ik denk eerder dat dit een fout/bug is. Het verplaatsen van de Quick settings toggles gaat namelijk ook niet altijd even soepel. En op mijn andere telefoons gebeurd dit ook niet, maar zou best kunnen dat ze hier bewust voor gekozen hebben.

Iemand die toevallig weet hoe je foto's op deze telefoon zet met behoud van de datumgegevens? Ik heb wat zitten proberen met foto's in een oude whatsapp folder, maar bijna alle foto's krijgen de datum van vandaag mee (wanneer het gekopieerd wordt). Dit is best vervelend, want zo zijn de foto's niet meer gesorteerd in de galerij bijvoorbeeld. Het viel mij op dat de whatsapp foto's met als extensie jpeg wel de datum meegekopieerd krijgen, maar de jpg foto's niet. Ik heb de MTP en PTP optie geprobeerd, maar het maakt geen verschil. Ook een rar bestand naar de telefoon kopiëren geprobeerd, maar zodra je het uitpakt krijg je hetzelfde probleem.

Ik herinner mij dat ik ditzelfde probleem met een een Sony Xperia telefoon had, maar met mijn HTC One M7 had ik dit weer niet. Maar ben nooit achter gekomen hoe ik dit nou makkelijk kan oplossen.

[ Voor 35% gewijzigd door xileS op 12-09-2016 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjozzie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-02 18:31
t_o_c schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 00:03:
Heb vandaag ook mijn Oneplus 3 binnen gekregen samen met de flip cover.

Mooie telefoon. Kwa design is het net mijn oude HTC M7 en dat is niet slecht. Telefoon voelt wat mij betreft helemaal niet groot aan en ik wil nu al niet meer terug naar de M7, zelfs niet met de flip cover.

Scherm ziet er op het eerste oog ook gewoon goed uit. Wat me wel opvalt is dat de kleur balans niet al te best is, zelfs met RGB aan. In RGB modus is alles enorm geel.

De software is ook een beetje kaal. Ik mis veel van de handige widgets die je bij HTC wel heb. Bv een klok en weer widget die goed met elkaar zijn geintegreed. Heb nu een andere widget gedownload maar het werkt niet zo goed als bij HTC. Zelfde geld voor veel andere apps. Bv in de phone/contact app geen standaard tab kunnen instellen etc. Dat zijn wat mij betreft toch wat dingen die beter kunnen want ik heb persoonlijk weinig behoefte om een eerst een heel aantal apps te moeten opzoeken.

Heb ook nog twee vraagjes
- Is het mogelijk om de telefoon op stil te zetten zonder de slider te gebruiken? Met de volume knop gaat het van geluid naar tril, zonder stil ertussen in zoals normaal.
- Is er een app die als alternatief gebruikt kan worden voor HTC's blinkfeed?
Hoi, welke flipcover heb je, de originele van oneplus zelf? Die cover heeft toch geen ligstand?
Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ballebek schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:41:
[...]

Ik heb er ook last van, zowel met de originele als CM13 ROM. Wel heb ik er pas na zeg een half uur last van, telefoon herstarten en dan is het weer goed.
Half uur, klopt. Heb ik ook.

Bluetooth uit en weer aan is bij mij genoeg, alhoewel ik wel het idee heb dat het daarna iets sneller terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-04 09:23
Heb hem vanmorgen besteld. Ben benieuwd of dit een upgrade wordt ten opzichte van mijn Nexus 5 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Temo44 schreef op maandag 12 september 2016 @ 07:52:
Heb hem vanmorgen besteld. Ben benieuwd of dit een upgrade wordt ten opzichte van mijn Nexus 5 :).
Hoezo, vanmorgen besteld? Zijn ze weer te bestellen dan?

Ik heb aangegeven dat ik op de hoogte wil worden gesteld als ze weer beschikbaar zijn maar ik heb geen email ontvangen.

Wilde er eigenlijk nog 2 bestellen ... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Runescom schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:02:
[...]

Ik zie dit juist totaal anders 😉
Ik heb altijd Android gehad (vanaf 2010) en ik heb een Iphone 6s plus geprobeerd maar ik kan niet wennen aan IOS.
Naar beneden swipen is heel anders ook dat is mijn mening vind ik IOS juist minder gebruiksvriendelijk als Android.
Zoals bij Safari 2 tabbladen en je bookmarks kon ik niet aan wennen.
In de app store staat zoeken rechtsonder biet logisch vind ik...zo waren er meer dingen.
Gelukkig is er Android en IOS 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Temo44 schreef op maandag 12 september 2016 @ 07:52:
Hier het zelfde, maar ik ga er wel vanuit dat het een hele grote upgrade is! Mijn Nexus 5 was de laatste tijd wel langzaam aan het afsterven. Begon langzaam te worden, hing af en toe en gister zelfs een reboot. GPS was al een tijdje heel erg karig en 2 maanden geleden helemaal de geest gegeven. Nodig toe aan vervanging!

Vanochtend dus 2 OnePlus 3's besteld voor mijzelf en m`n vader (die had ook een Nexus 5 van de zelfde leeftijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:57
InflatableMouse schreef op maandag 12 september 2016 @ 07:45:
[...]

Half uur, klopt. Heb ik ook.

Bluetooth uit en weer aan is bij mij genoeg, alhoewel ik wel het idee heb dat het daarna iets sneller terug komt.
Ballebek schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:41:
[...]

Gisteren via een UE Boom icm Spotify een tijdje muziek afgespeeld, maar daar was ook om de zoveel tijd (half uur oid?) dat de muziek er mee kapte. In dit geval leek het echter niet met Bluetooth te maken te hebben maar dat de data verbinding (wifi in dit geval) gewoon stopte met het ophalen van data... De verbinding met de router was er nog wel, maar er kwam gewoon geen data meer door. Wifi even aan en uit en het probleem was weer opgelost.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-04 09:23
InflatableMouse schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:59:
[...]

Hoezo, vanmorgen besteld? Zijn ze weer te bestellen dan?

Ik heb aangegeven dat ik op de hoogte wil worden gesteld als ze weer beschikbaar zijn maar ik heb geen email ontvangen.

Wilde er eigenlijk nog 2 bestellen ... :X
Ja ik dacht vanmorgen kijk toch maar even voor de zekerheid en jawel hoor, gewoon te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fossah
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 09:15
rjozzie schreef op maandag 12 september 2016 @ 07:38:
[...]

Hoi, welke flipcover heb je, de originele van oneplus zelf? Die cover heeft toch geen ligstand?
Groet
Klopt, die heeft geen ligstand (en ook geen magneetje) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

l3art schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:03:
[...]

[...]

Gisteren via een UE Boom icm Spotify een tijdje muziek afgespeeld, maar daar was ook om de zoveel tijd (half uur oid?) dat de muziek er mee kapte. In dit geval leek het echter niet met Bluetooth te maken te hebben maar dat de data verbinding (wifi in dit geval) gewoon stopte met het ophalen van data... De verbinding met de router was er nog wel, maar er kwam gewoon geen data meer door. Wifi even aan en uit en het probleem was weer opgelost.
Dat is denk ik een ander probleem. Ik heb het ook getest met offline muziek (op m'n telefoon opgeslagen dus). Zelfde probleem met stotteren na een half uurtje ongeveer.

Ik denk dat ik jouw probleem ook een keer gehad heb en het heb toegeschreven aan het BT probleem, want met BT aan/uit ging het gewoon niet meer werken. Dat was met een BT speaker van Harman Kardon. Pas na een reboot van de telefoon werkte het weer, maar ik had toen niet door dat het een andere oorzaak had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:07
InflatableMouse schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:51:
[...]

Dat is denk ik een ander probleem. Ik heb het ook getest met offline muziek (op m'n telefoon opgeslagen dus). Zelfde probleem met stotteren na een half uurtje ongeveer.
Same here, ook met muziek die lokaal op mijn mobiel staat (non-spotify) en in meerdere wagens.
Op zich een klein irritatiepuntje maar verder werkt ie prima. Wel heb ik gisteren filmpjes gemaakt en die kan ik nergens terug vinden (maar dat is CM13..)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjozzie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-02 18:31
Fossah schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:31:
[...]

Klopt, die heeft geen ligstand (en ook geen magneetje) ..
M, dat wordt dus een ander merk..... Ervaring met flipcover? Kan dat in autohouder voor navigatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fossah
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 09:15
rjozzie schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:57:
[...]

M, dat wordt dus een ander merk..... Ervaring met flipcover? Kan dat in autohouder voor navigatie?
Check ff "het grote Accessoires topic".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojakim
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 12:13
[verkeerde thread]

[ Voor 96% gewijzigd door Jojakim op 12-09-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:59:
[...]

Ik zie dit juist totaal anders 😉
Ik heb altijd Android gehad (vanaf 2010) en ik heb een Iphone 6s plus geprobeerd maar ik kan niet wennen aan IOS.
Naar beneden swipen is heel anders ook dat is mijn mening vind ik IOS juist minder gebruiksvriendelijk als Android.
Zoals bij Safari 2 tabbladen en je bookmarks kon ik niet aan wennen.
In de app store staat zoeken rechtsonder biet logisch vind ik...zo waren er meer dingen.
Gelukkig is er Android en IOS 😀
Zeker weten, ieder mens is tenslotte ook weer verschillend.. :)

Give 2 Get

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Aangezien de rest van de flagships tegenvallen dit jaar blijft de OnePlus als enige over. Wel zit ik tegen het gebrek aan SD aan te hikken. Op mijn Note 3 is bestanden via de PC kopieëren, verplaatsen, etc een kleine hel. Kaartje eruit, los in PC en dan gaat het minstens 10x sneller. Hoe gaat dit met de OnePlus?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 18:08
Señor Sjon schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:50:
Aangezien de rest van de flagships tegenvallen dit jaar blijft de OnePlus als enige over. Wel zit ik tegen het gebrek aan SD aan te hikken. Op mijn Note 3 is bestanden via de PC kopieëren, verplaatsen, etc een kleine hel. Kaartje eruit, los in PC en dan gaat het minstens 10x sneller. Hoe gaat dit met de OnePlus?
Ach hoe vaak pomp je bestanden over van de PC naar je telefoon? Ik hang mijn telefoon eigenlijk nooit meer aan mijn PC.

Foto's worden automatisch geüpload naar Dropbox, muziek komt van Spotify of Google Play Music af en roms download ik tegenwoordig direct naar mijn telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
  • Laatst online: 12:10
Of gewoon een USB stick erin, werkt perfect.

http://gtrusted.com/how-to-use-a-usb-flash-drive-with-the-oneplus-3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
rens-br schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:01:
[...]

Ach hoe vaak pomp je bestanden over van de PC naar je telefoon? Ik hang mijn telefoon eigenlijk nooit meer aan mijn PC.

Foto's worden automatisch geüpload naar Dropbox, muziek komt van Spotify of Google Play Music af en roms download ik tegenwoordig direct naar mijn telefoon.
Ik ben nog old-school. :P Dropbox doe ik niet aan, Spotify heb ik niet en ik hou graag controle via een desktop i.p.v. pielen op een schermpje met roms e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 18:10
Geen klachten hier. De verbinding is officieel maar USB 2.0 maar de overdracht van films en dergelijke gaat vrij rap. Ik heb het nog noiit gemeten maar het zou me niet verbazen als deze door het snelle interne geheugen zo rond de 25 a 30 MB/s zit.

Daarnaast werkt de USB host mode ook prima met een goedkoop Anker USB C naar USB A verloopje van amazon.
Wel even enabelen via storage -> hamburger menu

[ Voor 3% gewijzigd door citruspers op 12-09-2016 14:13 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Net even een test gedaan, 30 seconden voor 1 GB (ruim 30 MB/s, wel 1 zip file, waarschijnlijk langzamer met veel kleine files). vind het best netjes, gewoon USB2 op een 2 jaar oude dell laptop, vanaf een SSD. (met de orginele kabel).

dat het flash geheugen snel is, merk je ook heel goed met bv een nandroid/TWRP backup, dan ben je al snel 10GB aan het lezen/schrijven op dezelfde geheugen chips en dat gaat gewoon in een paar minuten..op mijn N5 was dat echt minstens 5x langzamer

[ Voor 17% gewijzigd door Prulleman op 12-09-2016 14:27 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 18:08
Prulleman schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:22:
[...]
Net even een test gedaan, 30 seconden voor 1 GB (wel 1 zip file, waarschijnlijk langzamer met veel kleine files). vind het best netjes, gewoon USB2 op een 2 jaar oude dell laptop, vanaf een SSD. (met de orginele kabel)
Dat is inderdaad heel netjes. Dat is 34 MB/s is bijna de maximale USB2.0 snelheid. (Die zit op 35MB/s).

Het is dus wel jammer dat OnePlus er geen USB3.0 in heeft gestopt, want dan had het nog hoger kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nice.

Via de Note 3 de SD bewerken (foto's verplaatsen e.d.) is gewoon een crime (ondanks de USB 3.0 van de N3). Na een paar minuten is hij de weg kwijt door bv de thumbnails en is alles retetraag. Maar dat is dan één zorg minder. Nu nog even wijs worden uit de mooie eenvormige USB-C standaard. 8)7 |:( Volgend jaar kunnen alle dash chargers zeker weer bij het grof vuil als ze wel met een gestandaardiseerde snelladen techniek gaan werken.. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 12-09-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
citruspers schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:11:
[...]

Daarnaast werkt de USB host mode ook prima met een goedkoop Anker USB C naar USB A verloopje van amazon.
Wel even enabelen via storage -> hamburger menu
Ik heb een USB female naar USB-c male adapter die ik op m'n USB stick heb zitten. Altijd 64GB extra bij me voor het geval dat...

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1vys8MpXXXXa6XXXXq6xXFXXXG/USAMS-Metal-USB-C-Type-C-Male-to-USB-3-0-Female-for-xiaomi-4c-.jpg_220x220.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.storagenewsletter.com/wp-content/uploads/2016/06/SANDISK_DualDrive-typeC-v2-hero-banners.jpg.pagespeed.ce.Fkv5-bs78J.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door voorstad op 13-09-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
1 GB verdeeld over 870 bestanden (foto's van 10 kb tot 10MB) gaat in 100 seconden, dus ongeveer 10MB/s

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Señor Sjon schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:11:
[...]
Ik ben nog old-school. :P Dropbox doe ik niet aan, Spotify heb ik niet en ik hou graag controle via een desktop i.p.v. pielen op een schermpje met roms e.d.
De app AirDroid is een prima oplossing zonder kabel.

Als je echt old-school bent is het ook het overwegen waard om dit apparaat aan te schaffen. Scheelt weer spul overzetten. Nog beter is minder old-school worden ;).

Ik doe zelf nagenoeg alles met DS File, maar ik heb dan ook een NAS van Synology staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
hebben de problemen met het haperen van offline spotify nummers luisteren niet te maken met de snelheid van het opslaggeheugen van de telefoon?

met losse micro sd kaartjes kun je nog kiezen welke snelheid je wilt,als iets ingebakken zit niet of zeg ik nu iets geks?

Edit:

toch apart dan dat er bij sommige mensen kleine haperingen voor komen bij het offline luisteren van spotify nummers....

[ Voor 20% gewijzigd door joey82 op 13-09-2016 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
-MD- schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:42:
[...]

De app AirDroid is een prima oplossing zonder kabel.

Als je echt old-school bent is het ook het overwegen waard om dit apparaat aan te schaffen. Scheelt weer spul overzetten. Nog beter is minder old-school worden ;).

Ik doe zelf nagenoeg alles met DS File, maar ik heb dan ook een NAS van Synology staan.
Heb al een D7000 :P Ik zal eens in DS File kijken, heb ook een Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
Nu ja, de verkoop is in ieder geval vanaf vandaag in Nederland weer gestart......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
joey82 schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:01:
hebben de problemen met het haperen van offline spotify nummers luisteren niet te maken met de snelheid van het opslaggeheugen van de telefoon?

met losse micro sd kaartjes kun je nog kiezen welke snelheid je wilt,als iets ingebakken zit niet of zeg ik nu iets geks?
Kan haast niet, want er zit UFS 2.0 flash geheugen in. Dat is voor zover ik weet de snelst mogelijke flash geheugen voor een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:32:
[...]
Iemand die toevallig weet hoe je foto's op deze telefoon zet met behoud van de datumgegevens? Ik heb wat zitten proberen met foto's in een oude whatsapp folder, maar bijna alle foto's krijgen de datum van vandaag mee (wanneer het gekopieerd wordt). Dit is best vervelend, want zo zijn de foto's niet meer gesorteerd in de galerij bijvoorbeeld. Het viel mij op dat de whatsapp foto's met als extensie jpeg wel de datum meegekopieerd krijgen, maar de jpg foto's niet. Ik heb de MTP en PTP optie geprobeerd, maar het maakt geen verschil. Ook een rar bestand naar de telefoon kopiëren geprobeerd, maar zodra je het uitpakt krijg je hetzelfde probleem.

Ik herinner mij dat ik ditzelfde probleem met een een Sony Xperia telefoon had, maar met mijn HTC One M7 had ik dit weer niet. Maar ben nooit achter gekomen hoe ik dit nou makkelijk kan oplossen.
Niemand anders die deze irritatie heeft? Of begint iedereen clean met deze telefoon, zonder oude foto's over te zetten. Daar denk ik nu ook aan. Om alles maar ergens in de cloud te zetten. Kom sinds kort achter dat Google foto's onbeperkt opslaat aanbied, maar wat ik allemaal nu daarop geupload heb is ook een zooitje.

Of heeft iemand wel een goede manier gevonden om de datums te behouden van de foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelvosje
  • Laatst online: 11-09 19:05
Hallo, zou iemand mij kunnen helpen?

Ik wil een One Plus 3 bestellen. Heb daar 2 weken op zitten wachten. Nu ben ik er nog niet helemaal zeker van hoe het met die kabels zit. Ik zie namelijk de volgende kabel op hun site:

Dash Type-C Cable
https://oneplus.net/nl/dash-type-c-cable

Klopt het dat deze kabel de volgende aansluitingen heeft:
USB 3.1 Standard A
USB 3.1 Type-C

En ik deze dus gewoon in mijn PC kan rammen met USB 2 en USB 3.0? En dat ik alleen gebruik kan maken van die Dash Charge (60% vol in 30 min etc.) met zo'n Dash Power Adapter:?
https://oneplus.net/nl/dash-power-adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de Oneplus 3 een mooi toestel maar koop hem niet omdat die geen uitbreidbaar geheugen heeft.
64GB (waarschijnlijk 58GB over) vind ik te weinig voor al mijn muziek en foto's video's.
Cloud is handig maar ook omslachtig moet je steeds alles uploaded etc...
Als die microSD had gehad had ik hem zeer zeker gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

michelvosje schreef op maandag 12 september 2016 @ 19:33:
Hallo, zou iemand mij kunnen helpen?

Ik wil een One Plus 3 bestellen. Heb daar 2 weken op zitten wachten. Nu ben ik er nog niet helemaal zeker van hoe het met die kabels zit. Ik zie namelijk de volgende kabel op hun site:

Dash Type-C Cable
https://oneplus.net/nl/dash-type-c-cable

Klopt het dat deze kabel de volgende aansluitingen heeft:
USB 3.1 Standard A
USB 3.1 Type-C

En ik deze dus gewoon in mijn PC kan rammen met USB 2 en USB 3.0? En dat ik alleen gebruik kan maken van die Dash Charge (60% vol in 30 min etc.) met zo'n Dash Power Adapter:?
https://oneplus.net/nl/dash-power-adapter
Correct, deze kan gewoon in de PC. En je hebt voor Dash Charge inderdaad de officiële power adapter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelvosje
  • Laatst online: 11-09 19:05
Brummetje schreef op maandag 12 september 2016 @ 19:36:
[...]

Correct, deze kan gewoon in de PC. En je hebt voor Dash Charge inderdaad de officiële power adapter nodig.
Ok bedankt!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZUIVERE311
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-04-2024
Weet iemand hoelang de op3 software updates gaat krijgen (ongeveer). Ik weet dat andere partijen afbreuk kunnen doen aan verwachtingen. Ik ben zelf een voormalig Nexus 5 gebruiker nu opzoek naar een vervanger OP3 staat hoog op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik twijfel heel erg tussen de iPhone 7 (niet de plus) en de OPT, ik heb op dit moment een OPO, doordat deze echt enorm klote werkt heb ik eigenlijk een vooroordeel tegen OP, waardoor ik heel graag terug wil naar iPhone.

Mijn problemen met mijn OPO is dat hij 1 keer in de twee dagen, maar soms ook 1 of zelfs 2 keer per dag uit het niets reboot, soms haal ik hem uit m'n broekzak en moet ik m'n pincode invoeren. Daarnaast crasht facebook bij bijna iedere link die ik aanklik (ook na een clean install van Android). Daarnaast heeft de telefoon er ongeveer 4 keer per week last van dat ik ineens geen mobiel internet meer hebben, dan moet ik hem rebooten en dan werkt het weer.

Mijn vraag is of er ook veel problemen zijn bij de OnePlus 3, hangt deze wel eens vast? Moet je deze wel eens opnieuw opstarten?

Graag jullie meningen!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

miicker schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:22:
Ik twijfel heel erg tussen de iPhone 7 (niet de plus) en de OPT, ik heb op dit moment een OPO, doordat deze echt enorm klote werkt heb ik eigenlijk een vooroordeel tegen OP, waardoor ik heel graag terug wil naar iPhone.

Mijn problemen met mijn OPO is dat hij 1 keer in de twee dagen, maar soms ook 1 of zelfs 2 keer per dag uit het niets reboot, soms haal ik hem uit m'n broekzak en moet ik m'n pincode invoeren. Daarnaast crasht facebook bij bijna iedere link die ik aanklik (ook na een clean install van Android). Daarnaast heeft de telefoon er ongeveer 4 keer per week last van dat ik ineens geen mobiel internet meer hebben, dan moet ik hem rebooten en dan werkt het weer.

Mijn vraag is of er ook veel problemen zijn bij de OnePlus 3, hangt deze wel eens vast? Moet je deze wel eens opnieuw opstarten?

Graag jullie meningen!
Als ik de OP3 neem, dan ga ik er nagenoeg zeker CyanogenMod opzetten. Dan maakt het ook niet meer uit of het standaard en goede of slechte ROM heeft, want ik heb dan een eigen Android variant. Ik ben dan wel een beetje een power user. Ik zou niet met een iPhone overweg kunnen. Het heeft veel te weinig functies. Een Android zonder root vind ik al erg limiterend. Een telefoon moet gewoon aan te passen zijn tot het volledig naar wens is, en dat is juist een van de sterkere kanten van OnePlus, aangezien ze het relatief makkelijk maken voor custom ROM makers.

Eigenlijk weet ik nagenoeg zeker dat het de OP3 wordt. Tenzij Google ineens met nieuwe telefoons komt die qua specs kunnen concurreren, en qua prijs ook niet al teveel duurder zijn. Of tenzij ZTE ineens allerlei dingen voor de Axon 7 open source maakt waardoor custom ROMs ook bij ZTE een pluspunt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17

Graag jullie meningen!
Nog geen een keer (sinds juli) moeten opnieuw opstarten om iets te 'fixen'. Internet verbindingen zijn altijd stabiel geweest, WiFi en 3g/4g.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-02 11:49
Vreemd dat je dit voorhebt op de OPO. Mijn OPO werkt al meer dan een jaar perfect. Welke ROM draai je ?

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:17

Ravefiend

Carpe diem!

Graag jullie meningen!
Hier ook geen enkele reboot of hangs gehad in de afgelopen weken dat ik 'em in gebruik heb. Een hele zooi aan apps open staan, 3GB geheugen in gebruik en nog altijd even snappy in gebruik en switchen tussen apps. Ik kom van een OPO die inderdaad al eens last had van reboots, maar OnePlus heeft mijn vertrouwen weer helemaal dankzij deze OnePlus 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online

Graag jullie meningen!
Ik ervaar de OP3 ook als uiterst stabiel toestel. Geen enkele ongewilde reboot gehad sinds ik hem heb. Maar eerlijk is eerlijk, als je binnen dit topic zoekt op "spontane reboot" dan kom je minder vrolijke berichten tegen. Tijdens het navigeren hebben sommige gebruikers wat hardnekkige problemen namelijk.

Dus ik kan wel beweren dat mijn OP3 uiterst stabiel is, maar daarmee kan ik niet beloven dat jij geen issues tegenkomt.

Misschien is het een geruststellende gedachte dat OnePlus je 15 dagen bedenktijd geeft? Bevalt ie niet, dan 't toestel terugsturen en je geld terug.
15-day no-hassle return
shipping costs covered (device only)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boer95
  • Laatst online: 05-10-2021

Graag jullie meningen!
Ik kom ook af van een OPO. Juist gekozen voor de OP3 omdat ik zeer tevreden was. Hiervoor minimaal 1x per jaar een flagship van o.a. Samsung gekocht, maar met de OPO voor het eerst 2 jaar volgehouden. Eigenlijk zelfs toen nog tevreden, afgezien dat de batterij iets minder werd en ik gewoon weer iets nieuws wilde.
Heb je jouw OPO altijd stock rom gehouden en er niet veel mee gespeeld? Dan snap ik dat de problemen die je had niet zelf verdwijnen.
Mn OP3 heeft ook vrijwel geen problemen. 1 x reboot gehad tijdens navigeren en dat was het. Denk dat je gewoon pech hebt gehad. En als je gaat inlezen op Iphone fora zul je ook allerlei problemen tegen komen. Kwestie van dat juist problemen vaak gemeld worden en tevreden gebruikers weinig zullen neerpennen hoe weinig problemen ze wel niet hebben.

Ik zou gewoon kiezen voor hetgeen waar je eerste neiging naar toe gaat. Beiden goede toestellen, ik zou zelf alleen nooit kunnen wennen aan IOS :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:49
xileS schreef op maandag 12 september 2016 @ 19:19:
[...]

Niemand anders die deze irritatie heeft? Of begint iedereen clean met deze telefoon, zonder oude foto's over te zetten. Daar denk ik nu ook aan. Om alles maar ergens in de cloud te zetten. Kom sinds kort achter dat Google foto's onbeperkt opslaat aanbied, maar wat ik allemaal nu daarop geupload heb is ook een zooitje.

Of heeft iemand wel een goede manier gevonden om de datums te behouden van de foto's?
Sinds de Sony Z en Z1 heb ik dit maar opgegeven. Foto's gemaakt met de vorige telefoons zet ik niet terug, en die 8000 foto's in Whatsapp zijn sowieso een bende, en daar ga ik nooit via een gallery doorheen.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties, ik ga er nog eens over nadenken!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Zo even de Pixel launcher geïnstalleerd, kan zeggen deze misstaat niet op de Oneplus3.
*knip*. Linken naar APK files is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://i401.photobucket.com/albums/pp97/kleurenvlieg/Screenshot_20160913-082947.png

[ Voor 44% gewijzigd door rens-br op 13-09-2016 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Cosmo_nl schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:29:
Zo even de Pixel launcher geïnstalleerd, kan zeggen deze misstaat niet op de Oneplus3.
[afbeelding]
Ga je auto es wassen man ... O-)

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 13-09-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:38

Graag jullie meningen!
Nog geen last gehad van deze problemen sinds het begin (juli).
Laatst een app waar 80 foto's tijdelijk in opgeslagen werden om een opdracht in te sturen, app liep compleet vast, maar dacht "hoe kan dit met 6GB werkgeheugen?". Maar het lag zeker niet aan de telefoon, switchen tussen apps, zelfs een zware game, ging nog steeds even vloeiend als anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 19:33:
Ik vind de Oneplus 3 een mooi toestel maar koop hem niet omdat die geen uitbreidbaar geheugen heeft.
64GB (waarschijnlijk 58GB over) vind ik te weinig voor al mijn muziek en foto's video's.
Cloud is handig maar ook omslachtig moet je steeds alles uploaded etc...
Als die microSD had gehad had ik hem zeer zeker gekocht.
Je hebt toch niet alles on the spot nodig? Je kan het in de xloud zetten en dan kan je bepaalde items markeren voor offline gebruik, de wifi is overal razendsnel in NL. Het bewaren van data is een verslaving van de mens. Kijk eens effectief Joe je al die data gebruikt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
x-boxer is net als ik een teleurgestelde Note-nomade. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:11:
x-boxer is net als ik een teleurgestelde Note-nomade. :+
Dat is helemaal correct :Y
Wat betreft data dat klopt, qua foto's en video's vind ik dit niet zo'n probleem.
Maar mijn muziek wil ik graag op de opslag van de smartphone hebben staan en niet in de cloud. Mee eens dat het "niet nodig" is om alles te bewaren...maar ik heb graag een grote muziek bibliotheek.
Dan de apps nog dan is 64GB voor mij persoonlijk te weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:50:
[...]

Wat betreft data dat klopt, qua foto's en video's vind ik dit niet zo'n probleem.
Maar mijn muziek wil ik graag op de opslag van de smartphone hebben staan en niet in de cloud. Mee eens dat het "niet nodig" is om alles te bewaren...maar ik heb graag een grote muziek bibliotheek.
Ik kan me voorstellen dat met veel muziek of films 64 GB inderdaad te weinig is, al is het voor mij een prima hoeveelheid. (En ik denk voor veel mensen, dat Apple met de iPhone 7 juist deze maat eruit haalt, zodat iedereen die 64GB wil nu de duurdere 128GB koopt, maar dat terzijde :z :z .)

Omdat het dual sim is zie ik ook geen enkel probleem. Had dat 2e sim slot gewoon voor microsd geschikt gemaakt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
yannickie111 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:04:
[...]

Omdat het dual sim is zie ik ook geen enkel probleem. Had dat 2e sim slot gewoon voor microsd geschikt gemaakt...
En dat vind ik dus onbegrijpelijk. Vrijwel alle dualsim telefoons kunnen een SD-kaart kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
Señor Sjon schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:21:
[...]

En dat vind ik dus onbegrijpelijk. Vrijwel alle dualsim telefoons kunnen een SD-kaart kwijt.
Maar dan graag in een dedicated slot, zodat dualsimgebruikers ook kunnen profiteren van SD opslag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Dannisi schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 03:34:
[...]

Sinds de Sony Z en Z1 heb ik dit maar opgegeven. Foto's gemaakt met de vorige telefoons zet ik niet terug, en die 8000 foto's in Whatsapp zijn sowieso een bende, en daar ga ik nooit via een gallery doorheen.
Ik heb het zojuist getest met normale foto's die met vorige telefoon gemaakt zijn en in de DCIM staan, die worden nog wel netjes op datum gesorteerd. Ik denk dat bijvoorbeeld met WhatsApp enzo, de informatie "genomen op" niet meestuurt in de bestanden. En zodra als je foto bestanden op de 1+ zet, worden de data "gewijzigd" veranderd, terwijl dat op andere telefoons niet zo is en daarom nog goed gesorteerd worden. Maar op de 1+ lijkt het idd ook bijna onmogelijk om deze data te behouden, dus ik ga het denk ik ook maar opgeven en schoon beginnen. Die WhatsApp folder voor foto's is idd verschrikkelijk, zitten teveel foto's in. Maar ik wil ze ook weer niet allemaal weg gooien, dus daar moet ik een keer een dagje voor zitten om het wat op te ruimen en netjes in de cloud bv te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

xileS schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:31:
[...]

Ik heb het zojuist getest met normale foto's die met vorige telefoon gemaakt zijn en in de DCIM staan, die worden nog wel netjes op datum gesorteerd. Ik denk dat bijvoorbeeld met WhatsApp enzo, de informatie "genomen op" niet meestuurt in de bestanden. En zodra als je foto bestanden op de 1+ zet, worden de data "gewijzigd" veranderd, terwijl dat op andere telefoons niet zo is en daarom nog goed gesorteerd worden. Maar op de 1+ lijkt het idd ook bijna onmogelijk om deze data te behouden, dus ik ga het denk ik ook maar opgeven en schoon beginnen. Die WhatsApp folder voor foto's is idd verschrikkelijk, zitten teveel foto's in. Maar ik wil ze ook weer niet allemaal weg gooien, dus daar moet ik een keer een dagje voor zitten om het wat op te ruimen en netjes in de cloud bv te zetten.
Gewoon de Whatsapp folder toevoegen aan Google Photos, daarna kan je ze eenvoudig via de browser opschonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Brummetje schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:34:
[...]

Gewoon de Whatsapp folder toevoegen aan Google Photos, daarna kan je ze eenvoudig via de browser opschonen :)
Ben ik mee bezig, maar ik ga denk ik eerst alles verwijderen van Google Foto's en opnieuw vanaf de oude phone syncen. Want het is echt een zooitje nu, volgens mij heb ik nu ook veel dubbel. Handig dat je onbeperkt op kan slaan met Google Foto's, maar ik zie dat alles in 1 galerij wordt weergeven gesorteerd op datum. De verschillende mapjes neemt die niet mee.. Of zie ik nou een functie over het hoofd? Anders ben ik ook nog van plan al mijn foto's op de pc erop te zetten, maar op deze manier is het niet echt handig gesorteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Señor Sjon schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:21:
[...]

Precies.
Een dedicated slot is nog mooier natuurlijk, maar op zich kan ik prima leven met een sd kaart in 2e sim slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ransom_nl
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:50:
[...]

Hoewel het wel een compromis is, is zoiets: https://azerty.nl/0-6232-...-3-1.html?channel_code=40 ook nog een optie voor je muziek als je de OP3 echt graag wilt.
Pagina: 1 ... 47 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.