[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.410 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:53
Belecthor schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:42:
[...]
Oh, dus de telefoon is niet geroot als je 'm aanschaft? Ik dacht dat dat een voorwaarde was voordat je een andere soort OS op een telefoon kunt zetten.
Rooten een andere OS zijn twee verschillende dingen. Voor het draaien van een andere ROM hoeft alleen de bootloader unlocked te zijn en hoef je geen root te hebben.

De telefoon draait op Android 6.0.1 met als schil 'OxygenOS', net zoals 'Touchwiz' op Samsung en 'Sense' op HTC toestellen. Vier tot zes wekelijks worden er updates uitgerold door OnePlus en die worden OTA (over-the-air) aangeboden, hier hoef je verder niks voor te doen en het is een kwestie van downloaden en op installeren drukken.

Ben je dus een doorsnee gebruiker ook dan voldoet de OnePlus 3 ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
rens-br schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:25:
[...]

Rooten een andere OS zijn twee verschillende dingen. Voor het draaien van een andere ROM hoeft alleen de bootloader unlocked te zijn en hoef je geen root te hebben.

De telefoon draait op Android 6.0.1 met als schil 'OxygenOS', net zoals 'Touchwiz' op Samsung en 'Sense' op HTC toestellen. Vier tot zes wekelijks worden er updates uitgerold door OnePlus en die worden OTA (on-the-go) aangeboden, hier hoef je verder niks voor te doen en het is een kwestie van downloaden en op installeren drukken.

Ben je dus een doorsnee gebruiker ook dan voldoet de OnePlus 3 ook prima.
Goed verhaal, klopt helemaal. Behalve dat OTA 'Over The Air' betekend ipv on-the-go (is heel wat anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
boer95 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:03:
Goed verhaal, klopt helemaal. Behalve dat OTA 'Over The Air' betekend ipv on-the-go (is heel wat anders)
Je hebt helemaal gelijk ;). Het is nog vroeg :P * rens-br gaat nog wat koffie halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:43
rens-br schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:25:
[...]

Ik ben nieuw met android, hiervoor IOS en Windows 10.
Zonder te ver off-topic te gaan; Betekend bovenstaande dat ik CM13 kan installeren zonder dat het problemen oplevert met de app store? (bank apps enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
kleefei schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:07:
[...]
Betekend bovenstaande dat ik CM13 kan installeren zonder dat het problemen oplevert met de app store? (bank apps enz)
Dat kan je inderdaad prima doen. De vraag is alleen waarom zou je dat willen doen? Als beginnende gebruiker zou ik gewoon eerst kijken hoe Android bevalt met de stock rom (welke al erg goed is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleefei
rens-br schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:09:
[...]

Dat kan je inderdaad prima doen. De vraag is alleen waarom zou je dat willen doen? Als beginnende gebruiker zou ik gewoon eerst kijken hoe Android bevalt met de stock rom (welke al erg goed is).
Dank! Ik was het ook nog niet van plan. ik ga mij eerst even inlezen. Zit nu 2 weken op android (oneplus one, vanavond oneplus 3). Maar als CM eerder met android 7 komt en er vanuit oneplus nog weinig bekend is dan wil ik het wel overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lud0v1c
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 14:02
Ik wilde even mijn ervaringen delen met jullie over de batterijduur van mijn Oneplus 3 Soft Gold.

Vanaf 100% volledig opgeladen zit ik na 30 uur in gebruik nu op 5% capaciteit. Ik kom uit op een Screen On Time (SOT) van 4u10m48s en ik zit op OxygenOS 3.2.7. In de nacht heb ik vliegtuigstand aan staan, verder heb ik er 2 simkaarten in zitten, speel geen games, wel hier en daar navigatie met google maps en verder voornamelijk spotify muziek met BT streamen in de auto, Whatsapp, FB, youtube en browsen.

Ik ben tevreden, want het is niet minder dan mijn Oneplus one. Verwachte wel door de dual simkaarten een verslechtering.

[ Voor 3% gewijzigd door Lud0v1c op 21-10-2016 14:58 ]

Gold is the money of kings, silver is the money of gentlemen, barter is the money of peasants – but debt is the money of slaves

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
Lud0v1c schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:46:
Ik wilde even mijn ervaringen delen met jullie over de batterijduur van mijn Oneplus 3 Soft Gold.
Ik heb ook tussen de 3.5 en 4u SOT. Single sim, wel gestures aanstaan (want die vind ik wel handig) en de stock 3.2.7. Wat me opvalt is dat CB (3.5.4) op een andere kernel (blu) draait dan de stock 3.2.7. Wellicht dat daar nog meer SOT mee te halen valt. Ik had iets meer van mn accu verwacht als ik eerlijk ben, maarja, overal laders dus zo'n probleem is 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Lud0v1c schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:46:

Vanaf 100% volledig opgeladen zit ik na 30 uur in gebruik nu op 5% capaciteit. Ik kom uit op een Screen On Time (SOT) van 4u10m48s en ik zit op OxygenOS 3.2.7. In de nacht heb ik vliegtuigstand aan staan, verder heb ik er 2 simkaarten in zitten, speel geen games, wel hier en daar navigatie met google maps en verder voornamelijk spotify muziek met BT streamen in de auto, Whatsapp, FB, youtube en browsen.

Ik ben tevreden, want het is niet minder dan mijn Oneplus one. Verwachte wel door de dual simkaarten een verslechtering.
Ik vind het anders vrij vlot gaan. Met de oneplus one kon ik dik 1,5 dag mee gaan. Kreeg hem gewoon niet leeg. Ik denk dat ik daarop dik 7 uur sot kon halen met normaal gebruik en muziek streamen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Zeer interessante en vermakelijke video. Een 800 euro dure telefoon die op aardig wat vlakken verliest van de OnePlus 3.

Maar de Wi-Fi snelheid, het verschil, dat vraag ik me echt af. De Pixel scoort hier vele malen beter op. Zal wel een software probleem zijn (?)

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Niet bevestigd, op 1 enkele thread gebaseerd ergens op een forum. Eerst zien dan geloven.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
rhos schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:10:
[...]

Niet bevestigd, op 1 enkele thread gebaseerd ergens op een forum. Eerst zien dan geloven.
Op zich is 't duidelijk dat er iets komt want die A3010 die ze noemen is al aangemeld. Wát er precies inzit en wanneer 'ie komt is idd nog speculeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Bij Gizmochina spraken kwam er vorige week al een 3C certificering voorbij van een A3010, daar spraken ze over een Oneplus 3S.

Afbeeldingslocatie: https://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2016/10/209ff4fa1dc30aa_jpg_600x600.jpg

Tja of het allemaal waar is?
Zal best een kern van waarheid inzitten.
En die tweets van Pei zijn ook maar cryptisch : OnePlus CEO, Carl Pei has posted on twitter that the company will be staying with Optic AMOLED displays for the foreseeable future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
En nu is een A3010 niet zo'n probleem maar als ze dáár nu alle werk op focussen komt nougat voor de OP3 veel later en dat zou zonde zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
ascent schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:13:
[...]

Op zich is 't duidelijk dat er iets komt want die A3010 die ze noemen is al aangemeld. Wát er precies inzit en wanneer 'ie komt is idd nog speculeren
Maar dat kan ook een prototype zijn dat nooit uitgebracht wordt. Daar zijn zat voorbeelden van. En aangezien Carl Pei nog geen week geleden heeft ontkent dat ze van AMOLED afstappen zitten er al scheuren in dit gerucht.

Op hardware.info claimen ze trouwens dat OnePlus al zou hebben aangekondigd dat de OP3 uit productie genomen gaat worden: dat klopt natuurlijk sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Inderdaad. HArdware.info zit weer lekker op de senstatiemachine, dat gaat nergens over. En die tweet van Carl heb ik inderdaad ook gezien. We'll wait a bit then, I Guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Dit heb ik gister of eergisteren al bij Tweakers gesubmit, maar het is niet geloofwaardig genoeg (dus post Tweakers het niet).

Bovendien klopt er veel niet, wat hardware.info schrijft. Zo zeggen ze meteen
Onlangs werd bekend gemaakt dat OnePlus is gestopt met de productie van zijn OnePlus 3 smartphone. Het bedrijf heeft hiertoe besloten teneinde de huidige voorraad te verkopen en ruimte te maken voor de productie van een nieuw model.
Dat is nergens gezegd/bevestigd door OnePlus.

Hier klopt ook geen drol van als ik Carl Pei mag geloven.
Het toestel zal echter een IPS LCD display hebben, in plaats van AMOLED. Als belangrijkste reden wordt een tekort aan AMOLED-panelen genoemd. Volgens een vertegenwoordiger bij OnePlus is het een tijdelijke vervanging en zal in de toekomst AMOLED weer gebruikt gaan worden.
Aangezien Carl Pei bevestigt heeft dat zij in de toekomst alleen nog maar voor AMOLED-panelen gaan (voor zolang dat mogelijk is), lijkt het me niet dat ze nu IPS LCD displays gaan gebruiken.

Nog 2 redenen waarom ik niet geloof dat ze alweer met een 'nieuw' toestel gaan komen:
  • Ze hebben net 4 à 5 maanden geleden de OnePlus 3 uitgebracht. Lijkt me vervelend voor de mensen die net een OnePlus 3 hebben gekocht, en dat je dan voor dezelfde prijs een betere versie zou kunnen krijgen.
  • Waarom zouden ze al die moeite doen om een nieuwe OnePlus 3 neer te zetten? Wat me niet moeten vergeten is dat enkel de SoC wordt geupgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Anonymoussaurus schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 02:24:
Zeer interessante en vermakelijke video. Een 800 euro dure telefoon die op aardig wat vlakken verliest van de OnePlus 3.

Maar de Wi-Fi snelheid, het verschil, dat vraag ik me echt af. De Pixel scoort hier vele malen beter op. Zal wel een software probleem zijn (?)

[video]
Even terug komend op de wifi, heb zojuist even snel een test gedaan onder Feyenoord-ajax.
Afbeeldingslocatie: https://i401.photobucket.com/albums/pp97/kleurenvlieg/Screenshot_20161023-153300.png
Dit ongeveer 7 meter vanaf mijn modem(V10KPN). Mijn de toch al iets verouderd pc diende als server. En stream tijdens de test Tv Anywhere naar chromecast.(voor als dat invloed heeft)

[ Voor 8% gewijzigd door Cosmo_nl op 23-10-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Hmm, heeft er iemand hier ook last van een lichte burn-in? Ik weet dat dit heel normaal is bij AMOLED schermen over een langere tijd maar ik zie zojuist in een vol wit scherm een hele lichte afscheiding van de statusbar met heel lichtjes de iconen erin ingebrand... Gebruik de telefoon sinds de release en niet meer dan 3h SOT per dag. Normaal? Het stoort mij nog niet maar vind het wel snel. Bij mijn S4 was het pas zichtbaar na 2 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Cosmo_nl schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:36:
Even terug komend op de wifi, heb zojuist even snel een test gedaan onder Feyenoord-ajax.
[afbeelding]
Dit ongeveer 7 meter vanaf mijn modem(V10KPN). Mijn de toch al iets verouderd pc diende als server. En stream tijdens de test Tv Anywhere naar chromecast.(voor als dat invloed heeft)
Ik kan er niet goed uit halen wat je abonnement is (dus wat je hoort te krijgen) en wat je krijgt. Waarom niet gewoon speedtest.net app? :p Stukken overzichtelijker naar mijn mening.

[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-10-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Anonymoussaurus schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:26:
[...]

Ik kan er niet goed uit halen wat je abonnement is (dus wat je hoort te krijgen) en wat je krijgt. Waarom niet gewoon speedtest.net app? :p Stukken overzichtelijker naar mijn mening.
Voor de meeste onder de Tweakers zegt mijn test wel genoeg....
Heb jij wel een Oneplus 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:26:
[...]

WiFi speedtest >200 Mbit/s, overzichtelijk genoeg. Test op eigen thuisnetwerk, dus theoretische max was de linksnelheid van 433Mbit.
MartijnRGS schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:00:
Hmm, heeft er iemand hier ook last van een lichte burn-in? Ik weet dat dit heel normaal is bij AMOLED schermen over een langere tijd maar ik zie zojuist in een vol wit scherm een hele lichte afscheiding van de statusbar met heel lichtjes de iconen erin ingebrand... Gebruik de telefoon sinds de release en niet meer dan 3h SOT per dag. Normaal? Het stoort mij nog niet maar vind het wel snel. Bij mijn S4 was het pas zichtbaar na 2 jaar.
M'n best gedaan met wit en wat andere kleuren, maar hier nog geen burn-in kunnen waarnemen. Heb 't toestel ook sinds de release.

[ Voor 75% gewijzigd door Chris.nl op 23-10-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Cosmo_nl schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:36:
[...]
Ik zal mezelf even qouten, mijn toch al iets verouderde pc diende als server.
Het gaat hier om een test waarbij je je eigen server (in mijn geval mijn pc) gebruikt om de wifi snelheid te testen.

Hier even een linkje voor de mensen als je deze test niet begrijpt. pzoleeblogen.wordpress.com/2013/11/26/wifi-speed-test-for-android-how-to/
Om je wifi te testen heb je niet per se internet nodig.

[ Voor 29% gewijzigd door Cosmo_nl op 23-10-2016 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Chris.nl schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:37:
M'n best gedaan met wit en wat andere kleuren, maar hier nog geen burn-in kunnen waarnemen. Heb 't toestel ook sinds de release.
Bij mij alleen enigszins zichtbaar op volle helderheid, lage helderheid niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Cosmo_nl schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:36:
Voor de meeste onder de Tweakers zegt mijn test wel genoeg....
Heb jij wel een Oneplus 3?
Ik moest even goed kijken, omdat ik zelf alleen maar Ookla Speedtest gebruik. Ik zag 3 of 4 verschillende waardes staan, dus was het voor mij bij het begin even verwarrend.

Nope, ik heb geen OnePlus 3. Wel een OnePlus 2 :). Wat heeft dat er mee te maken dan?
Chris.nl schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:37:
WiFi speedtest >200 Mbit/s, overzichtelijk genoeg. Test op eigen thuisnetwerk, dus theoretische max was de linksnelheid van 433Mbit.
De speedtest geeft aan dat hij met 205 megabit per seconde een random frame heeft gedownload ja. Maar dat is natuurlijk theoretisch. Nu weet ik nog steeds niet wat hij hoort te krijgen van z'n provider. Is dat 200/250? Dan is het netjes wat hij krijgt.

Als je boven de 72 megabit per seconde hebt qua abonnement, moet je sowieso naar 5GHz gaan, want de standaard 2.4GHz routers ondersteunen meestal maar maximaal 72 megabit per seconde. 5GHz ondersteund inderdaad 433 megabit per seconde.
Cosmo_nl schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:55:
Ik zal mezelf even qouten, mijn toch al iets verouderde pc diende als server.
Het gaat hier om een test waarbij je je eigen server (in mijn geval mijn pc) gebruikt om de wifi snelheid te testen.

Hier even een linkje voor de mensen als je deze test niet begrijpt. pzoleeblogen.wordpress.com/2013/11/26/wifi-speed-test-for-android-how-to/
Om je wifi te testen heb je niet per se internet nodig.
Ah. Je meet dus de snelheid van je LAN netwerk, en niet van extern? Want ik neem aan dat je server dan in je LAN zit?

Dan begrijp ik hem inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Anonymoussaurus schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:59:
[...]

[...]

De speedtest geeft aan dat hij met 205 megabit per seconde een random frame heeft gedownload ja. Maar dat is natuurlijk theoretisch. Nu weet ik nog steeds niet wat hij hoort te krijgen van z'n provider. Is dat 200/250? Dan is het netjes wat hij krijgt.

Als je boven de 72 megabit per seconde hebt qua abonnement, moet je sowieso naar 5GHz gaan, want de standaard 2.4GHz routers ondersteunen meestal maar maximaal 72 megabit per seconde. 5GHz ondersteund inderdaad 433 megabit per seconde.

[...]

Ah. Je meet dus de snelheid van je LAN netwerk, en niet van extern? Want ik neem aan dat je server dan in je LAN zit?

Dan begrijp ik hem inderdaad.
Je snapt het niet he :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Als jij gewoon rechtstreeks antwoord geeft op mijn vraag, dan is het te snappen ja. Maar als jij er omheen blijft draaien en mijn vraag niet rechtstreeks beantwoordt niet nee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Heeft iemand een idee hoe ik op de Community build twrp Recovery kan booten zodat ik root kan installeren? Ik krijg een zwart scherm als ik naar Recovery boot :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Anonymoussaurus schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:29:
[...]

Als jij gewoon rechtstreeks antwoord geeft op mijn vraag, dan is het te snappen ja. Maar als jij er omheen blijft draaien en mijn vraag niet rechtstreeks beantwoordt niet nee..
Ik zal netjes antwoord geven, ik neem het 100/10 pakket bij de KPN af.
Je hebt boven de 72 niet per se 5Ghz nodig, dat is een fabel. Veel routers/modems ondersteunen op de 2,4 Ghz meer als 72.
Ik test niet mijn Lan netwerk maar mijn Wifi snelheid van mijn telefoon.
Hiervoor gebruik ik mijn pc als server, ik laat bijvoorbeeld met de app wifi Speed test een pakket van bijvoorbeeld 500 of 1000mb downloaden vanaf de server(mijn pc) en hoppa dan zie je de wifi snelheid van je telefoon.
Die test is geen theoretische test maar een praktijk test!
Voor een wifi test heb je in principe geen provider voor nodig.
Het ging mij puur erom even in het kort te laten zien dat de wifi snelheid hoger ligt als in het filmpje van pixel vs Oneplus 3.

[ Voor 3% gewijzigd door Cosmo_nl op 23-10-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Cosmo_nl schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:46:
Ik zal netjes antwoord geven, ik neem het 100/10 pakket bij de KPN af.
Je hebt boven de 72 niet per se 5Ghz nodig, dat is een fabel. Veel routers/modems ondersteunen op de 2,4 Ghz meer als 72.
Ik test niet mijn Lan netwerk maar mijn Wifi snelheid van mijn telefoon.
Hiervoor gebruik ik mijn pc als server, ik laat bijvoorbeeld met de app wifi Speed test een pakket van bijvoorbeeld 500 of 1000mb downloaden vanaf de server(mijn pc) en hoppa dan zie je de wifi snelheid van je telefoon.
Die test is geen theoretische test maar een praktijk test!
Voor een wifi test heb je in principe geen provider voor nodig.
Het ging mij puur erom even in het kort te laten zien dat de wifi snelheid hoger ligt als in het filmpje van pixel vs Oneplus 3.
offtopic:
Misschien niet per se, maar 433 megabit ga je er met standaard routers niet mee halen. Of je het met een 2.4GHz router haalt, hangt ook af van de bandbreedte in MHz. Of je op 20 of 40MHz werkt. Bij 802.11n @20MHz is de maximumsnelheid wel 72 megabit per seconde namelijk. Maar omdat bijna elke router een 'auto' functie heeft, zal de router vrij snel naar 40MHz switchen.

In ieder geval, nu begrijp ik wat je bedoelt. Al denk ik als je het wilt vergelijken met het filmpje, je het beste een Ookla Speedtest kan doen die een externe server pakt. Dan is de vergelijking wat eerlijker/betrouwbaarder vind/denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Anonymoussaurus schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 20:04:
[...]

offtopic:
Misschien niet per se, maar 433 megabit ga je er met standaard routers niet mee halen. Of je het met een 2.4GHz router haalt, hangt ook af van de bandbreedte in MHz. Of je op 20 of 40MHz werkt. Bij 802.11n @20MHz is de maximumsnelheid wel 72 megabit per seconde namelijk. Maar omdat bijna elke router een 'auto' functie heeft, zal de router vrij snel naar 40MHz switchen.

In ieder geval, nu begrijp ik wat je bedoelt. Al denk ik als je het wilt vergelijken met het filmpje, je het beste een Ookla Speedtest kan doen die een externe server pakt. Dan is de vergelijking wat eerlijker/betrouwbaarder vind/denk ik.
Een test als met Wifi Speed Test met eigen test server is juist betrouwbaarder dan een Ookla Speedtest server.
Je bent bij Ookla als eerst al afhankelijk van je provider.(plus je apparatuur)
Bij Wifi Speed Test met eigen server ben je nergens afhankelijk van (op je apparatuur na)
Leg 10 telefoons naast elkaar en ze zullen allemaal een neutrale wifi snelheid laten zien, gemeten vanaf 1 server.

Maar goed we dwalen af, Back to topic zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Cosmo_nl schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 20:15:
Een test als met Wifi Speed Test met eigen test server is juist betrouwbaarder dan een Ookla Speedtest server.
Je bent bij Ookla als eerst al afhankelijk van je provider.(plus je apparatuur)
Bij Wifi Speed Test met eigen server ben je nergens afhankelijk van (op je apparatuur na)
Leg 10 telefoons naast elkaar en ze zullen allemaal een neutrale wifi snelheid laten zien, gemeten vanaf 1 server.

Maar goed we dwalen af, Back to topic zou ik zeggen.
Ja, als het op het filmpje op dezelfde manier gemeten zou worden wel ja. Maar dat is niet het geval, dus is de vergelijking naar mijn mening niet helemaal eerlijk, maar ja.

Vanaf nu weer inderdaad on-topic :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
De meting van Cosmo_nl was beter / neutraler dan een meting bij Ookla. Misschien was de gebruikte Ookla-server of wijkkast van de internetprovider tijdens de 1e meting in het filmpje minder belast dan tijdens de 2e meting? Dit zijn variabelen die je met Ookla speedtests niet in de hand hebt.

Het gaat erom hoe snel de OP3 via WiFi data kan ophalen / verzenden. Dat is het meest objectief te meten door gebruik te maken van de manier waarop Cosmo_nl dit gedaan heeft; namelijk zelf een server opzetten in je eigen WiFi netwerk. Wellicht had de Pixel dan nog / ook beter gepresteerd, maar er is wel aangetoond dat de OP3 snelheden van >200Mbit/s down en >240Mbit/s up trekt.

Zelfs dit is een momentopname, het kan per ROM / firmware verschillen. Zo haal ik met de blu_sp★rk kernel.r137 & OxygenOS 3.2.7 snelheden van 227Mbit/s down en 220Mbit/s up, screen.

Los daarvan mag de Pixel imo best iets beter presteren dan de OP3. Het blijft 'stuivertje wisselen', straks presteren de S8 en OP4 weer iets beter dan de Pixel, etc. Daarnaast gaat het inmiddels ook om snelheden die zo hoog liggen dat je er in het dagelijks gebruik eigenlijk niets van merkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Chris.nl op 24-10-2016 19:57 . Reden: eigen speedtestje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 14:31

ComputerHoed

Electronica <3

MartijnRGS schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:00:
Nope, maar wel last van 'screen uniformity' problemen. Vorige week teruggestuurd voor reparatie en krijg hem (mits de Oneplus rep niet zat te lullen) deze dinsdag terug.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:33

GurbY{nl}

GurbY{nl}

kevinkrs schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:41:
Heeft iemand een idee hoe ik op de Community build twrp Recovery kan booten zodat ik root kan installeren? Ik krijg een zwart scherm als ik naar Recovery boot :(
Even in topic Custom Roms kijken; is al een aantal keer gepost. Je hebt een aangepaste versie van twrp nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door GurbY{nl} op 24-10-2016 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
GurbY{nl} schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:23:
[...]

Even in topic Custom Roms kijken; is al een aantal keer gepost. Je hebt een aangepaste versie van twrp nodig.
Al gelukt, al ging het niet om een custom rom maar om de stock. Alsnog bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:33

GurbY{nl}

GurbY{nl}

kevinkrs schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:42:
[...]

Al gelukt, al ging het niet om een custom rom maar om de stock. Alsnog bedankt.
Maakt niet uit als ik het goed gelezen heb. Vanaf een bepaalde versie stock of community werkt de "standaard" OP3 TWRP niet en moet de aangepaste erop. Maar mooi dat het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Iets heel anders -- kunnen we met de stockkernel callrecording doen, of heb je daar nog steeds root voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
ascent schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:00:
Iets heel anders -- kunnen we met de stockkernel callrecording doen, of heb je daar nog steeds root voor nodig?
Ik denk dat de kernel niet relevant is. Je zult root nodig hebben omdat hij systeemprocessen moet beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:19
4 maanden na aanschaf van mijn Oneplus 3 en meerdere updates verder lijken er nog steeds (ook wanneer ik een aantal topics volg op dit forum en ook het forum van XDA en Oneplus zelf) problemen te zijn op het gebied van GPS en een stabiele wifi verbinding.

Ik heb meerdere keren een factory reset uitgevoerd en de laatste versie gesideload (3.2.7), maar toch spelen de volgende problemen nog steeds:

1) WIFI verbinding is niet betrouwbaar. Wanneer ik dicht bij een router zit gaat het downloaden en uploaden als een speer. Maar zit ik iets verder weg dan begint de snelheid op topsnelheid, maar zakt de verbinding als een pudding in elkaar des te langer de verbinding tot stand is. Wanneer ik de verbinding verbreek en weer opnieuw tot stand breng is dit weer opgelost. Vooral bij het kijken van Youtube filmpjes of het downloaden van iets uit de Play store is dit erg merkbaar. Mijn vriendin heeft op dezelfde positie totaal geen problemen met haar Galaxy S6.

2) GPS heeft met GPS fix app altijd meteen een erg goede fix, maar wanneer ik op Google Maps kijk of een route track / navigeer dan wil mijn locatie nog weleens alle kanten op gaan. Een nieuwe GPS fix doen zorgt er voor dat het weer werkt, maar dit lijkt mij niet de bedoeling.

De accu is tegenwoordig gelukkig erg stabiel en ik verlies zo goed als niks in de nacht.

p.s. Is er iemand die een trucje weet hoe ik trilfunctie van de telefoon wat minder heftig in kan stellen? Nu hoort iedereen op kantoor dat mijn telefoon aan het dansen is op tafel wanneer iemand mij belt. Dat is niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Ricktachtig schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:18:

p.s. Is er iemand die een trucje weet hoe ik trilfunctie van de telefoon wat minder heftig in kan stellen? Nu hoort iedereen op kantoor dat mijn telefoon aan het dansen is op tafel wanneer iemand mij belt. Dat is niet echt nodig.
Zelf niet geprobeerd, maar ik zie her en der nogal wat referenties naar Vibration Tuner (Xposed Module) welke je zou kunnen gebruiken om de intensiteit aan te passen.

Wat betreft je andere vragen: mijn GPS maakt voorzover ik na kan gaan geen gekke sprongen, maar ik maak er eigenlijk alleen gebruik van middels Flitsmeister, en daar lijkt de hectometer weergave altijd heel aardig te kloppen. Wifi van mijn OP3 is vaak beter dan die van mijn Pixel C tablet. Waar de laatste nogal eens disconnect, is de OP3 zo stabiel als wat en haalt constant goede snelheden. Misschien heb je pech met een maandagmorgenmodelletje?

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34
Trilintensiteit kan je toch instellen bij de geluidsinstellingen? Of is dat alleen bij CM zo?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
l3art schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:53:
[...]

Trilintensiteit kan je toch instellen bij de geluidsinstellingen? Of is dat alleen bij CM zo?
Voor zover ik weet is dat standaard ingebouwd in Android bij de geluidsinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:28
rens-br schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:56:
[...]

Voor zover ik weet is dat standaard ingebouwd in Android bij de geluidsinstellingen.
Niet bij mijn Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
4 maanden na aanschaf van mijn Oneplus 3 en meerdere updates verder lijken er nog steeds (ook wanneer ik een aantal topics volg op dit forum en ook het forum van XDA en Oneplus zelf) problemen te zijn op het gebied van GPS en een stabiele wifi verbinding.

Ik heb meerdere keren een factory reset uitgevoerd en de laatste versie gesideload (3.2.7), maar toch spelen de volgende problemen nog steeds:

1) WIFI verbinding is niet betrouwbaar. Wanneer ik dicht bij een router zit gaat het downloaden en uploaden als een speer. Maar zit ik iets verder weg dan begint de snelheid op topsnelheid, maar zakt de verbinding als een pudding in elkaar des te langer de verbinding tot stand is. Wanneer ik de verbinding verbreek en weer opnieuw tot stand breng is dit weer opgelost. Vooral bij het kijken van Youtube filmpjes of het downloaden van iets uit de Play store is dit erg merkbaar. Mijn vriendin heeft op dezelfde positie totaal geen problemen met haar Galaxy S6.

2) GPS heeft met GPS fix app altijd meteen een erg goede fix, maar wanneer ik op Google Maps kijk of een route track / navigeer dan wil mijn locatie nog weleens alle kanten op gaan. Een nieuwe GPS fix doen zorgt er voor dat het weer werkt, maar dit lijkt mij niet de bedoeling.

De accu is tegenwoordig gelukkig erg stabiel en ik verlies zo goed als niks in de nacht.

Je WiFi en GPS problemen zijn niet normaal, wellicht toch een hardwarematig probleempje. Waarschijnlijk loont het om aanspraak te maken op garantie.

Met OxygenOS kan je stock de trilintensiteit niet aanpassen.

Je zou dit wel kunnen aanpassen door de bootloader te ontgrendelen, te rooten en een custom kernel te installeren. Bijvoorbeeld bij blu_sp★rk staat tussen de kernel features: Vibrator Strength tunable. Met de app Kernel Adiutor pas je vervolgens de intensiteit/kracht aan.

of

Je legt je OP3 op een filtje om eventueel geratel op kantoor te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Chris.nl schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:45:
[...]
Ik heb m'n telefoon vaak op zo'n microvezeldoek (waar je scherm mee kan schoonvegen) liggen op m'n bureau. Dempt ook goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Je zou dit wel kunnen aanpassen door de bootloader te ontgrendelen, te rooten en een custom kernel te installeren. Bijvoorbeeld bij blu_sp★rk staat tussen de kernel features: Vibrator Strength tunable. Met de app Kernel Adiutor pas je vervolgens de intensiteit/kracht aan.
De CB gebruikt ook de blu kernel. Is 't dan aannemelijk om CB te flashen en zonder root of unlock alsnog die features te kunnen gebruiken omdat die kernel dat ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
ascent schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:38:
[...]

De CB gebruikt ook de blu kernel. Is 't dan aannemelijk om CB te flashen en zonder root of unlock alsnog die features te kunnen gebruiken omdat die kernel dat ondersteunt?
Nee, je moet root rechten hebben voor die app om de parameters te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Weet iemand trouwens of het mogeijk is om trimodes in te schakelen zonder gebruik ye maken van de schuif? (Do not disturb etc) in de nieuwste build van de community build? Ik blijf maar geluid krijgen, word er gek van..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricktachtig
[...]

of

Sinds ik nu een bierfiltje op mijn bureau heb om 8 in de ochtend krijg ik hele andere opmerkingen op het werk ;)

Even zonder dollen: Bedankt voor de tips! Ik ga eens kijken naar een aantal van deze opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinkrs
Ricktachtig schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:05:
[...]

Sinds ik nu een bierfiltje op mijn bureau heb om 8 in de ochtend krijg ik hele andere opmerkingen op het werk ;)

Even zonder dollen: Bedankt voor de tips! Ik ga eens kijken naar een aantal van deze opties.
Ga je al aan de bier om 8 in de morgen? Alcoholist!! Hahaha ik zie het wl helemaal voor me :)

Misschien kun je een steelseries muismat gebruiken, die zijn zacht :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:26

crashtestdummy

Ajoeto member

kevinkrs schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:56:
Weet iemand trouwens of het mogeijk is om trimodes in te schakelen zonder gebruik ye maken van de schuif? (Do not disturb etc) in de nieuwste build van de community build? Ik blijf maar geluid krijgen, word er gek van..
Ik gebruik al sinds jaar en dag Phoneweaver om mijn telefoon naar verschillende (geluids)profielen te dwingen.
Je kunt er heel veel automatisch mee regelen. Voorbeelden:
- Ben je binnen bereik van je werk-wifi netwerk, dan telefoon op trilstand
- Staat er in je (werk)agenda een overleg gepland, dan telefoon op stil
- Connectie met wifi-in-de-trein, maak dan een verbinding naar mijn vpn-server
- Bluetooth connectie met mijn helm-headset, zet het geluid harder en start de mediaplayer
- Is het middernacht, dan telefoon op stil

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
crashtestdummy schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:54:
[...]

Ik gebruik al sinds jaar en dag Phoneweaver om mijn telefoon naar verschillende (geluids)profielen te dwingen.
Je kunt er heel veel automatisch mee regelen. Voorbeelden:
- Ben je binnen bereik van je werk-wifi netwerk, dan telefoon op trilstand
- Staat er in je (werk)agenda een overleg gepland, dan telefoon op stil
- Connectie met wifi-in-de-trein, maak dan een verbinding naar mijn vpn-server
- Bluetooth connectie met mijn helm-headset, zet het geluid harder en start de mediaplayer
- Is het middernacht, dan telefoon op stil
een beetje zoals tasker dus?

super handig voor automatische handelingen. maar toch blijft het uiteindelijk het fijnst om alles zelf te doen.

rooten helpt wel echt bij die processen trouwens. je kan dan nog zoveel meer.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Wisten jullie al dat er een opvolger aan lijkt te komen voor de OP3. Mogelijk de OP3T(urbo).

Kan er zo gauw niets over terug vinden in dit topic.

https://androidworld.nl/n...neplus-3-heet-oneplus-3t/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:16
Ossi schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:30:
Wisten jullie al dat er een opvolger aan lijkt te komen voor de OP3. Mogelijk de OP3T(urbo).

genoeg geruchten:
[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2
maar de T benaming is inderdaad nieuw

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ossi schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:30:

Niet? :P

Kijk hier maar eens: [OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Prulleman schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:36:
[...]

genoeg geruchten:
[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2
maar de T benaming is inderdaad nieuw
Heb ik toch nog wat nieuws ingebracht in het topic :P
Oh ja, gizmochina, had ik moeten weten om daar op te zoeken :') :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Een tweetal tweets door Carl Pei (CEO van OnePlus):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Jd8JdaU.png

Ik kan niet stemmen, en ik kan ook de stemmen niet bekijken. Kan iemand dat voor mij checken? Ik heb namelijk geen Twitter account :).

Leuk om te zien in de reacties dat uiteraard iedereen er volop op tegen is :P _/-\o_.

[ Voor 15% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-10-2016 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:14
Anonymoussaurus schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:24:
Een tweetal tweets door Carl Pei (CEO van OnePlus):

[afbeelding]

Ik kan niet stemmen, en ik kan ook de stemmen niet bekijken. Kan iemand dat voor mij checken? Ik heb namelijk geen Twitter account :).
88% yes :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Dat heet een retorische vraag :+ .

Op zoiets hoef je ook niet voten dat komt vanzelf goed >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Klinkt goed :D. Dankje. Dan ben ik benieuwd welke flapdrollen er op "no" stemmen 7(8)7 |:(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Anonymoussaurus schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:31:
[...]

Klinkt goed :D. Dankje. Dan ben ik benieuwd welke flapdrollen er op "no" stemmen 7(8)7 |:(.
Waarschijnlijk de mensen met een bluetooth koptelefoon ;)
Ik zou het ook zonde vinden als het verdwijnt, maar kan het me ergens wel voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 12:22
srsly wat is nou écht de reden om een headphone jack te willen? De enige reden die ik kan verzinnen is dat we een legacy hebben met ontzettend veel jack-koptelefoons die we graag willen gebruiken. Maar dat zou met een simpel adaptertje kunnen en die verdwijnen vanzelf.
Ik zie eigenlijk geen enkel voordeel van Jack tov USB-C. Behalve misschien als je wilt kunnen laden en muziek luisteren tegelijk. Maar doe dan liever een telefoon met twéé USB-C poorten. Beide volledig functioneel graag, dus client, host, USB-PD, displayport, audio, etc. Dan wordt het pas écht leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
mcDavid schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:56:
srsly wat is nou écht de reden om een headphone jack te willen? De enige reden die ik kan verzinnen is dat we een legacy hebben met ontzettend veel jack-koptelefoons die we graag willen gebruiken. Maar dat zou met een simpel adaptertje kunnen en die verdwijnen vanzelf.
Ik zie eigenlijk geen enkel voordeel van Jack tov USB-C. Behalve misschien als je wilt kunnen laden en muziek luisteren tegelijk. Maar doe dan liever een telefoon met twéé USB-C poorten. Beide volledig functioneel graag, dus client, host, USB-PD, displayport, audio, etc. Dan wordt het pas écht leuk.
Ik heb goede dure koptelefoons en die wil ik met meerdere apparaten kunnen gebruiken, ook met m'n telefoon. Verder is een bekabelde verbinding betrouwbaarder dan bluetooth en heb je altijd de beste kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Sluw schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:00:
[...]

Ik heb goede dure koptelefoons en die wil ik met meerdere apparaten kunnen gebruiken, ook met m'n telefoon. Verder is een bekabelde verbinding betrouwbaarder dan bluetooth en heb je altijd de beste kwaliteit.
"meerdere apparaten" zijn ook hard onderweg om allemaal USB-C te krijgen. Daarnaast kun je zoals ik al zei for the time being een adaptertje gebruiken.

Als die backwards compatibiliteit iedere nieuwe ontwikkeling tegen moest houden, had de OnePlus ook weer een micro-USB-B connector gehad. Of nee, een 9 pins D-sub connector. Superhandig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ossi schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:46:
[...]

Waarschijnlijk de mensen met een bluetooth koptelefoon ;)
Ik zou het ook zonde vinden als het verdwijnt, maar kan het me ergens wel voorstellen.
Maar bluetooth codeert lossy en crappy. Dus je lossy audio uit spotify of andere music player decodeert met verlies om het vervolgens weer opnieuw lossy te coderen, om het vervolgens met een lousy DAC in je BT koptelefoon/whatever weer te decoderen, wederom met verlies.

BT is leuk voor voice en toepassingen waar niet de beste kwaliteit gewenst is of tot zijn recht komt.

Zoals in de auto, daar gebruik ik BT bijvoorbeeld.

[ Voor 33% gewijzigd door InflatableMouse op 26-10-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Hij noemt de USB-C-connector als alternatief voor jack en jij begint over.. Bluetooth?..

Edit: \/\/ that explains :P

[ Voor 14% gewijzigd door Radiant op 26-10-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
mcDavid schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:05:
[...]

"meerdere apparaten" zijn ook hard onderweg om allemaal USB-C te krijgen. Daarnaast kun je zoals ik al zei for the time being een adaptertje gebruiken.

Als die backwards compatibiliteit iedere nieuwe ontwikkeling tegen moest houden, had de OnePlus ook weer een micro-USB-B connector gehad. Of nee, een 9 pins D-sub connector. Superhandig toch?
Ik vind het best als het verandert hoor maar ik ga bijvoorbeeld mijn versterker de komende 5-10 jaar niet de deur uit doen. Daarnaast zit je bij bluetooth altijd aan de DAC van de headphone vast. Ook heb ik soms last van stotterende of verbrekende verbinding tussen mijn ps4 en audio output op m'n controller. Allemaal puntjes waardoor ik nog graag een plug gebruik. Daarnaast is een jack zo klein dat het ook geen probleem voor een telefoon is in mijn ogen.

Edit: ook dit gaat over bluetooth en niet over usb-c :o dat is voor mij een kleiner probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Sluw op 26-10-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Radiant schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:30:
Hij noemt de USB-C-connector als alternatief voor jack en jij begint over.. Bluetooth?..
Ik quote de verkeerde :P.

Effe fixen hoor moment ... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleefei
Ik ben erg blij met de Jack. Daar mijn fiesta uit 2009 een Jack input heeft, maar nog geen bluetooth streaming mogelijkheden. (aftermarket mogelijkheden zat, I know. )

En ja, Bluetooth streaming is natuurlijk veel mooier, beter, makkelijker.
Maar ik merk vaak genoeg dat de jack gebruikt word. Bijv. op een zaterdag avond even een ander spotify account aan de speakers hangen bij iemand.

En ja, mogelijkheden zat, ook daarvoor. Maar het is gewoon makkelijk en universeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik ben ook pro-bluetooth, dus zal een jack (lees stofverzamelgat) niet missen, maar kan me indenken dat een "audiofiel" het ontbreken van een jack vervloekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Laatst online: 18-09 16:33
Wat dacht je alleen al van het simpele feit dat een jack plug vele malen sterker en duurzamer is dan zo'n fragiele USB poort.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
JunkO schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:25:
[...]

Wat dacht je alleen al van het simpele feit dat een jack plug vele malen sterker en duurzamer is dan zo'n fragiele USB poort.
USB-C is verre van fragiel. En als er iets fragiel is aan een koptelefoon is het meestal de snoer, of de aansluiting van de snoer op de (jack) stekker. Niet de stekker zelf.

Dat mensen geen Bluetooth willen snap ik best, daar kleven ook nadelen aan. Maar USB-C heeft gewoon mogelijkheden analoge audio door te sturen, dus in principe is het (mits je telefoon/andere audio device het implementeert) een kwestie van een ander stekkertje aan dezelfde headphone en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

mcDavid schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:30:
[...]

USB-C is verre van fragiel. En als er iets fragiel is aan een koptelefoon is het meestal de snoer, of de aansluiting van de snoer op de (jack) stekker. Niet de stekker zelf.

Dat mensen geen Bluetooth willen snap ik best, daar kleven ook nadelen aan. Maar USB-C heeft gewoon mogelijkheden analoge audio door te sturen, dus in principe is het (mits je telefoon/andere audio device het implementeert) een kwestie van een ander stekkertje aan dezelfde headphone en gaan.
Eens, het enige probleem is de transitie. Jaren nadat we van analoge video naar DVI (remember DVI-A werd niet altijd ondersteund?) naar HDMI en nu DP gaan (en vergeet de mini-versies niet), ik heb nog steeds overal converters tussen zitten en zit nog continue te klungelen met kabels die niet passen. En hoe lang bestaat DVI al? 15 jaar? Het is eigenlijk gewoon een beetje een drama als je veel apparatuur hebt uit verschillende "tijdperken". Ik voorzie hetzelfde met de transitie naar audio (en andere dingen) over USB-C. En het laatste wat ik aan m'n telefoon wil hebben hangen is een breakout kabel voor opladen/pc en analoge audio. Ik wil geen converters meeslepen naar de auto, naar vrienden, werk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
USB-C heeft juist de potentie al die ellende op te lossen, maar zonder (nog) een transitie zal dat niet gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
1. Meeste mensen hebben nog steeds bedrade headphones/in-ears
2. Bluetooth Audio zuigt zowel qua kwaliteit als stabiliteit
3. Onnodige kosten voor een adapter, die je makkelijk kwijt raakt
4. Zodra ze de headphone jack eruit gaan slopen is het wachten totdat de eerste (lees: Apple) de DAC uit de telefoon gaat slopen, zodat ze duurdere headphones kunnen verkopen met een geïntegreerde proprietary (optioneel wireless) DAC, waardoor ze weer meer licenties kunnen verkopen aan third-party suppliers. De markt volgt en zo moeten ook Android gebruikers ineens 150+ neerleggen voor een simpele koptelefoon omdat de DAC niet meer in telefoon zit en omdat fabrikanten geen twee varianten gaan maken voor Apple producten en Android producten.
5. Als audio over USB-C loopt kun je als je onderweg bent bijvoorbeeld niet meer je telefoon opladen d.m.v. een powerbank en tegelijkertijd muziek luisteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Tigerblood op 26-10-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
dat zijn allemaal geen redenen om graag een jack te willen, dat zijn alleen maar redenen of angsten om sprecifieke alternatieven niet te willen.

Je wilt graag een analoge audio out, en op een manier dat je tegelijkertijd kunt laden en muziek luisteren. Dat is duidelijk. Maar dat heeft niets met een jack plug te maken, daar zijn ook andere oplossingen voor te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
mcDavid schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:54:
dat zijn allemaal geen redenen om graag een jack te willen, dat zijn alleen maar redenen of angsten om sprecifieke alternatieven niet te willen.
Hoezo zijn dat geen redenen? 8)7
Als jij zo graag USB-C audio wil, go ahead. Er zit immers toch al een USB Type-C poort op? Maar laat de keuze vrij aan anderen om de audio jack te blijven gebruiken. Het verwijderen van de audio jack poort heeft totaal geen voordelen. Zoals ze zeggen, If it ain't broke, don't fix it.
Je wilt graag een analoge audio out, en op een manier dat je tegelijkertijd kunt laden en muziek luisteren. Dat is duidelijk. Maar dat heeft niets met een jack plug te maken, daar zijn ook andere oplossingen voor te bedenken.
Zoals? Weer een extra onhandig splitter adaptertje wat ik aan m'n telefoon moet hangen? No thanks.

[ Voor 21% gewijzigd door Tigerblood op 26-10-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Tigerblood schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:08:
[...]

Hoezo zijn dat geen redenen? 8)7
If it ain't broke, don't fix it.
Mijn nokia 3310 doet het nog steeds. Maar dat dit een drogredenering was wist je zelf natuurlijk ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 06:46
Tigerblood schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:00:
[...]
4. Zodra ze de headphone jack eruit gaan slopen is het wachten totdat de eerste (lees: Apple) de DAC uit de telefoon gaat slopen, zodat ze duurdere headphones kunnen verkopen met een geïntegreerde proprietary (optioneel wireless) DAC, waardoor ze weer meer licenties kunnen verkopen aan third-party suppliers. De markt volgt en zo moeten ook Android gebruikers ineens 150+ neerleggen voor een simpele koptelefoon omdat de DAC niet meer in telefoon zit en omdat fabrikanten geen twee varianten gaan maken voor Apple producten en Android producten.
Zonder headphone-jack moet de externe koptelefoon sowieso al zijn eigen DAC hebben want noch Lightning noch USB-C supporteren een analoog signaal.
EDIT: ben blijkbaar mis. USB-C supporteert wel degelijk analoge audio. Lightning niet (had ik vroeger al eens opgezocht).

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 26-10-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hier toch ook problemen met de radios (zowel wifi als GSM).
Met wifi heb ik vrij regelmatig dat ik mijn OP3 thuis vastneem en dan merk dat hij geen wifi verbinding heeft en op LTE bezig is, om dan enkele seconden later toch wifi-connectie te hebben. Dat is vooral wanneer ik iets verder weg ben van mijn router, terwijl het signaal nog best goed te noemen is.
Bovendien heb ik ook al paar keer voorgehad dat het signaal van mijn 2de SIM compleet weg was, en ik moest rebooten om terug verbinding te hebben. Zou eigenlijk eens moeten proberen om de 2 SIMs om te wisselen...
Het vervelende is dat dat dus problemen zijn die slechts sporadisch optreden en daardoor niet reproduceerbaar en ook niet erg genoeg om garantie te gaan aanspreken..

[ Voor 8% gewijzigd door Twixie op 26-10-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
https://twitter.com/evleaks/status/791279383499644929

Als Evan Blass het zegt.. :p De dingen waar hij mee op de proppen komt, kloppen heel vaak.

Heb het zojuist getipt aan de redactie van Tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-08 23:48
@AnonymousWp

Ik lees het net ook. Zit zelf nu een beetje in dubio, ik heb de OP3 besteld paar dagen geleden (welke ik nog kan annuleren) echter kan deze OP3T ook wel wat zijn. Die 80 euro extra staat me niet echt aan alleen Nougat, 821, QHD dan weer wel & wie weet wat ze nog meer in petto hebben... Ach, ik wacht nog even wat andere geruchten af, mijn huidige bestelling wordt pas over een aantal weken geshipt. Ik heb nog tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
mcDavid schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:54:

Omdat een 3.5mm jack gewoon werkt, de aansluiting op zo'n beetje elke apparaat zit en het geen drol kost.

Er is gewoon geen goede reden om de 3.5mm jack te vervangen voor iets anders. De meeste mensen vinden een stel oordopjes van 40 euro al duur en het aantal mensen wat audio in een fatsoenlijke kwaliteit op hun telefoon heeft staan is nog minder. Dan hebben we het er nog maar niet over of mensen A. het verschil uberhaubt kunnen horen en B. of je op de fiets/auto/vliegtuigen/wat dan ook met al het omgevings geluid er niet zoveel storing is dat geluidskwaliteit er eigenlijk niet echt meer toe doet.

Ja er zijn mensen die dat allemaal wel kunnen maar voor die specifieke doelgroep zullen er ongetwijfeld ook producten zijn. Voor de gemiddelde consument word het gebruikers gemak alleen maar minder en de prijzen alleen maar hoger. Zelfs de audiofiel word er niet beter op want je moet maar hopen dat je koptelefoon straks nog werkt. 3.5mm en bluetooth word door zo'n beetje alles ondersteund. Zit er ook maar iemand te wachten op een Appel standaard, Samsung standaard, LG standaard, Bose standaard etc?

Voor 99% is 3.5mm gewoon goed genoeg.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

USB-C is ook een standaard, net als 3.5mm jack en Bluetooth, dus dat zal allemaal wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
nieuws: Smartphonelekker Evan Blass hint op komst OnePlus 3T

Als zelfs Evan Blass ernaar linkt, zou er dan toch een vernieuwde OnePlus 3 versie komen?

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 27-10-2016 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
rens-br schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:49:
nieuws: Smartphonelekker Evan Blass hint op komst OnePlus 3T

Als zelfs Evan Blass ernaar linkt, zou er dan toch een vernieuwde OnePlus 3 versie komen?
Is het raar dat ik me een beetje genaaid voel met mijn OP3? Ik ben er zeer tevreden over, maar wil altijd het beste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Koen87 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:33:
[...]

Is het raar dat ik me een beetje genaaid voel met mijn OP3? Ik ben er zeer tevreden over, maar wil altijd het beste :+
Het is maar de vraag of een lcd scherm een verbetering is ten opzichte van de amoled die je nu hebt. Ondanks dat de vermoedelijke lcd een betere resolutie heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Koen87 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:33:
[...]

Kan ik me iets bij voorstellen. Daarom lijkt het me ook echt sterkt dat ze nu al met een vervolg komen. Carl Pei heeft er zo op gehamerd dat ze gingen focussen op één topmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
Twixie schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:42:
[...]

Hier toch ook problemen met de radios (zowel wifi als GSM).
Met wifi heb ik vrij regelmatig dat ik mijn OP3 thuis vastneem en dan merk dat hij geen wifi verbinding heeft en op LTE bezig is, om dan enkele seconden later toch wifi-connectie te hebben. Dat is vooral wanneer ik iets verder weg ben van mijn router, terwijl het signaal nog best goed te noemen is.
Bovendien heb ik ook al paar keer voorgehad dat het signaal van mijn 2de SIM compleet weg was, en ik moest rebooten om terug verbinding te hebben. Zou eigenlijk eens moeten proberen om de 2 SIMs om te wisselen...
Het vervelende is dat dat dus problemen zijn die slechts sporadisch optreden en daardoor niet reproduceerbaar en ook niet erg genoeg om garantie te gaan aanspreken..
Ja herkenbaar. Mocht je een kleine databundel hebben dan zou je deze setting eens kunnen proberen om niet voor een verassing komen te staan met je rekening.

"OnePlus 3 switches from WiFi to Data randomly

The way that the OnePlus 3 WiFi connection switches from WiFi to data is based on the WLAN to mobile data connection option that is activated in the Android settings of the OnePlus 3. The name of this setting is called “Smart network switch” and was designed on the OnePlus 3 in order to automatically switch between Wi-Fi and mobile networks, such as LTE, to build up a stable network connection all the time. The good news is that this WiFi setting can be adjusted to fix the OnePlus 3WiFi problem."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
l3art schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:35:
[...]

Het is maar de vraag of een lcd scherm een verbetering is ten opzichte van de amoled die je nu hebt. Ondanks dat de vermoedelijke lcd een betere resolutie heeft.
Ik heb niet het idee dat Carl Pei, als dit waar is, er een LCD in durft te zetten na zijn stellige uitspraak over Amoled vs. LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Koen87 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:42:
[...]

Ik heb niet het idee dat Carl Pei, als dit waar is, er een LCD in durft te zetten na zijn stellige uitspraak over Amoled vs. LCD
Net zo stellig als 1 toptoestel dit jaar? Net zo stellig als ontkennen dat er een tweede toestel komt? Ik zou er geen gif op in durven nemen op die uitspraken. Nevertheless ben ik nog steeds dik tevreden over de OP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
RienkK schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 01:33:
@AnonymousWp

Ik lees het net ook. Zit zelf nu een beetje in dubio, ik heb de OP3 besteld paar dagen geleden (welke ik nog kan annuleren) echter kan deze OP3T ook wel wat zijn. Die 80 euro extra staat me niet echt aan alleen Nougat, 821, QHD dan weer wel & wie weet wat ze nog meer in petto hebben... Ach, ik wacht nog even wat andere geruchten af, mijn huidige bestelling wordt pas over een aantal weken geshipt. Ik heb nog tijd.
Persoonlijk vind ik het enige minpunt dat het QHD zou worden. Er gaan ook geruchten dat er een nieuwe camera in zou zitten. Dezelfde als die in de OPPO R9 en R9 Plus komen.

Bron: http://www.gizmochina.com...nsor-snapdragon-821-chip/
l3art schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:35:
Het scheelt wel dat IPS, kleuren beter weergeeft, maar kan denk ik niet op tegen AMOLED.
rens-br schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:36:
Kan ik me iets bij voorstellen. Daarom lijkt het me ook echt sterkt dat ze nu al met een vervolg komen. Carl Pei heeft er zo op gehamerd dat ze gingen focussen op één topmodel.
Klopt inderdaad! Vind het ook raar. Maar er zijn al zoveel geruchten gekomen. En nu ook Evan Blass hint... lijkt het erop dat het tóch waar is. Ben benieuwd.
l3art schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:45:
Net zo stellig als 1 toptoestel dit jaar? Net zo stellig als ontkennen dat er een tweede toestel komt? Ik zou er geen gif op in durven nemen op die uitspraken. Nevertheless ben ik nog steeds dik tevreden over de OP3
Ik ben wel een OnePlus fanboy. Maar ik vind dat OnePlus wel een stelletje leugenaars zijn dan. Als alle geruchten kloppen. Eerst alles ontkennen, en dan achter je rug om van alles doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ben wel benieuwd hoe ze dat dan voor elkaar willen krijgen.. De vraag bij release was ook al immens (konden ze niet aan) en toen waren er nog geen eens de 'AMOLED leveringsproblemen'.

En waar ik nu ook net aan denk, men had het over een stock van 1 miljoen telefoons bij release. Die 1 miljoen telefoons zijn dus binnen 4 maanden verkocht, en toen die 1 miljoen op was, ontstond er blijkbaar nog eens een AMOLED leveringsprobleem naast het feit dat ze de vraag al niet echt aankonden ivm productiecapaciteit. Dan gaan ze toch aardig hun best moeten doen met het produceren van de zogenaamde 3T waar een IPS scherm en Snapdragon 821 in zit..... Dan zijn we dus weer een flinke tijd verder voordat er een batch is, of ze zijn stiekem al bezig geweest..

Een opmerkelijk verhaal dus.

Edit: Hopelijk gaat hij dan niet de OnePlus 3T heten, dat klinkt eerder als een downgrade. _O-

[ Voor 7% gewijzigd door Luca op 27-10-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
We doen nu met zijn allen erg paniekerig, wellicht om niets.
Ikzelf ben bijna een week in het bezit van mijn oneplus 3, maar je weet dat er altijd een nieuw model aan komt.
Ja, het zou inderaad erg vervelend zijn mocht de telefoon nog dit jaar in de schappen liggen.
Maar als ze nu de hypetrain opstarten voor een tussenmodel in mei/juni is er niks aan de hand..

En laten we eerlijk zijn, we hebben nu met zijn allen toch het beste wat er nu te krijgen is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:09
kleefei schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:47:
En laten we eerlijk zijn, we hebben nu met zijn allen toch het beste wat er nu te krijgen is? :)
Hear, hear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ricktachtig schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:39:
[...]
The name of this setting is called “Smart network switch” and was designed on the OnePlus 3 in order to automatically switch between Wi-Fi and mobile networks, such as LTE, to build up a stable network connection all the time. The good news is that this WiFi setting can be adjusted to fix the OnePlus 3WiFi problem."
Ik blijk die setting helemaal niet te hebben. Volgens wat ik via Google vind, zou die in het Advanced menu moeten zitten van je Wifi instellingen, maar daar heb ik: Network notification, Keep Wifi on during sleep, frequency band, install certs, wifi direct, wps push, wps pin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
kleefei schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:47:
We doen nu met zijn allen erg paniekerig, wellicht om niets.
Ikzelf ben bijna een week in het bezit van mijn oneplus 3, maar je weet dat er altijd een nieuw model aan komt.
Ja, het zou inderaad erg vervelend zijn mocht de telefoon nog dit jaar in de schappen liggen.
Maar als ze nu de hypetrain opstarten voor een tussenmodel in mei/juni is er niks aan de hand..

We zijn niet paniekerig. We zijn aan het speculeren. Daar is het nieuws toch ook een beetje voor?

Dat lijkt me niet. Elk jaar betekent bijna altijd een nieuw nummertje. In mei/juni/juli zullen ze denk ik de OnePlus 4 onthullen. Aangezien de OnePlus 3T een upgrade is, zal het best goed kunnen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat zal Carl Pei hiermee bedoelen??

https://twitter.com/getpeid/status/791281247985164288

https://twitter.com/petelau2007/status/791250769101987840

[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-10-2016 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:16
Gewoon positieve ervaringen delen...

Strava

Pagina: 1 ... 56 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.