[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.408 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:44:
Gewoon positieve ervaringen delen...
Was dat tegen mij of tegen kleefei?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:58
Anonymoussaurus schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:14:
[...]

We zijn niet paniekerig. We zijn aan het speculeren. Daar is het nieuws toch ook een beetje voor?

Dat lijkt me niet. Elk jaar betekent bijna altijd een nieuw nummertje. In mei/juni/juli zullen ze denk ik de OnePlus 4 onthullen. Aangezien de OnePlus 3T een upgrade is, zal het best goed kunnen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat zal Carl Pei hiermee bedoelen??

https://twitter.com/getpeid/status/791281247985164288

https://twitter.com/petelau2007/status/791250769101987840
In de reacties wordt ook gehint naar OP3T en het officiele OnePlus account ontkent de geruchten dat ze hem binnenkort releasen of aankondigen. Mijne OP3 staat ook in bestelling en ook ik kan die nog steeds annuleren :'( :X
@aakash006sharma No plans at the moment, but keep following us here to stay on top of any updates. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:45
Anonymoussaurus schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:27:
[...]

Was dat tegen mij of tegen kleefei?
Tegen jou ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Sluw schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:42:
In de reacties wordt ook gehint naar OP3T en het officiele OnePlus account ontkent de geruchten dat ze hem binnenkort releasen of aankondigen. Mijne OP3 staat ook in bestelling en ook ik kan die nog steeds annuleren :'( :X

[...]
Hmm. Daar zit een kern van waarheid in, maar OnePlus kan volgens mij ook glashard liegen. Zijn ze best goed in volgens mij.

Bovendien kan "just check social media for updates" ook wat betekenen. Maar goed. Ik weet niet wat ik er van moet denken eerlijk gezegd. Aan de ene kant vind ik het ondenkbaar, aan de andere kant.. er zijn al zoveel geruchten gekomen en nu komt zelfs Evan Blass er mee. Dus vandaar dat ik niet weet of het klopt of niet. We zullen zien. Ik hou jullie op de hoogte wat betreft nieuws. :)
En is dat als reactie op
We zijn niet paniekerig. We zijn aan het speculeren. Daar is het nieuws toch ook een beetje voor?
Of op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 08:23
Twixie schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:46:
[...]
Ik blijk die setting helemaal niet te hebben. Volgens wat ik via Google vind, zou die in het Advanced menu moeten zitten van je Wifi instellingen, maar daar heb ik: Network notification, Keep Wifi on during sleep, frequency band, install certs, wifi direct, wps push, wps pin.
Wellicht is dit alleen zo in de community build. Ik gebruik 3.5.4 en zie de Smart switch optie ook staan. Heb die overigens uitgezet. Wil niet mobiele data verbruiken als ik denk wifi te gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Anonymoussaurus schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:36:
[...]

En is dat als reactie op
[...]
Of op
[...]
de tweets van pei...
(geen quote gebruiken is gewoon een reactie op het bovenstaande bericht...)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Prulleman schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:09:
de tweets van pei...
(geen quote gebruiken is gewoon een reactie op het bovenstaande bericht...)
Daarom is het ook handig om de ander te quoten. Anders moet ik gaan proberen te ruiken om erachter te komen op wie en wat je reageert ;) :p.

In ieder geval. Ik zie nu dat ik verkeerd had gelezen. Ik vertaalde het wel goed, maar ik vatte het verkeerd op. Ik dacht dat hij namelijk refereerde naar Reddit en dat de titel van Reddit was "waarom het wachten op je OnePlus 3 zo lang duurt". Maar goed. Vals alarm dus. Sorry voor de verwarring. Is inderdaad om je ervaringen na 4 maanden te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterprince
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 06:39
Zijn er mensen met ervaring met het gebruik van Dual Sim?

Dit is namelijk mijn voornaamste reden om de OnePlus 3 aan te schaffen, het telkens lopen met twee toestellen is niet ideaal. (Op dit moment een iPhone user)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 00:11
masterprince schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:15:
Zijn er mensen met ervaring met het gebruik van Dual Sim?

Dit is namelijk mijn voornaamste reden om de OnePlus 3 aan te schaffen, het telkens lopen met twee toestellen is niet ideaal. (Op dit moment een iPhone user)
Ja, dit was voor mij ook de reden.

Dual sim (1x zakelijke sim, 1x prive) werkt prima. Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je Whatsapp gebruikt je deze maar op 1 sim kan activeren. Misschien is daar nog wel een slim truckje voor.. (ik gebruik het maar voor 1 van de sims)

Je kan per SMS en per oproep aangeven of hij default via sim 1 of sim 2 belt, of je per oproep laten kiezen. Tevens kan je je data ook laten kiezen van welke sim deze gebruik maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZUIVERE311
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-04-2024
Je kan gebruik maken van bv de app parallel space om je 2de Sim van whatsapp te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterprince
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 06:39
Thanks voor de informatie!

Het doel is uiteindelijk:
Privé sim: data/sms/telefoon
Werk sim: sms/telfoon

Whatsapp etc. puur voor privé gebruik, dus met de basis functionaliteit kom ik goed uit de voeten. (Samenvattend: Data kan maar op een sim actief zijn, maar je kan wel op beide simkaarten gebeld en ge-sms't worden, en dat is precies wat ik nodig heb)

Nu even wachten omtrent 3T, en dan overgaan op de aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:50
Sluw schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:42:
[...]

[...]
Ook deze week besteld, maar laat hem lekker in bestelling. Raak je wel kwijt op MP voor zelfde geld mocht op3t echt interessante upgrade zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyb30
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-03 12:44
heb Telenet Wigo en Oneplus 3 (al lang)
Heeft iemand al gehad dat bellers soms automatisch op je voicemail komen, terwijl je wel bereik hebt ? Je krijgt bijna gelijkertijd een bericht dat je een oproep gemist hebt... Al nieuwe sim gebruikt en ander slot. Slider kan het niet zijn want ook prioriteitsoproepen komen niet binnen. Dit gebeurt dus sporadisch. (1 x per week). Telkens goede ontvangst (daar kan het niet aan liggen) :?

[ Voor 14% gewijzigd door bennyb30 op 28-10-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje, ik loop tegen het volgende probleem aan bij de OnePlus3. Ik heb mijn prive en werk simkaart erin zitten. Nu wordt ik dus ook wel vrij veel voor werk gebeld. Wanneer ik dan bijvoorbeeld in via de belgeschiedenis of via adresboek bel dan belt die standaard via mijn prive abbonement, terwijl ik dan wil dat ik via mijn werk abbonement bel. De enigste manier hoe ik kan bellen via mijn werk abbonement is door het telefoonnummer te kopieren en te plakken en vervolgens bij het bellen te selecteren voor bellen via werk abbonement, is een bel icoontje met een tweetje.

Hoe kan dit simpeler? Is er ergens een optie waarbij ik per contact kan instellen bijvoorbeeld via welk abbonement ik bel? Of is hier wellicht een app voor?

-edit- overigens kan ik ook natuurlijk instellen dat hij het iedere keer vraagt, maar wil eigenlijk graag naar een situatie waarbij ik het kan opgeven per contact persoon en dat bij mensen waarbij ik geen voorkeur heb gegeven hij wel vraagt hoe ik wil bellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Chip. op 28-10-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 20:22
Chip. schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:46:
Vraagje, ik loop tegen het volgende probleem aan bij de OnePlus3. Ik heb mijn prive en werk simkaart erin zitten. Nu wordt ik dus ook wel vrij veel voor werk gebeld. Wanneer ik dan bijvoorbeeld in via de belgeschiedenis of via adresboek bel dan belt die standaard via mijn prive abbonement, terwijl ik dan wil dat ik via mijn werk abbonement bel. De enigste manier hoe ik kan bellen via mijn werk abbonement is door het telefoonnummer te kopieren en te plakken en vervolgens bij het bellen te selecteren voor bellen via werk abbonement, is een bel icoontje met een tweetje.

Hoe kan dit simpeler? Is er ergens een optie waarbij ik per contact kan instellen bijvoorbeeld via welk abbonement ik bel? Of is hier wellicht een app voor?

-edit- overigens kan ik ook natuurlijk instellen dat hij het iedere keer vraagt, maar wil eigenlijk graag naar een situatie waarbij ik het kan opgeven per contact persoon en dat bij mensen waarbij ik geen voorkeur heb gegeven hij wel vraagt hoe ik wil bellen.
Dual Sim selector werkt voor mij erg goed! Kost wel een paar euro maar is voor mij de perfecte uitkomst.
Bij het uitbellen kan je kiezen welke sim je wil gebruiken, en je kan via een vinkje het contact default zetten per sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:44
om3ega schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:31:
[...]

Ja, dit was voor mij ook de reden.

Dual sim (1x zakelijke sim, 1x prive) werkt prima. Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je Whatsapp gebruikt je deze maar op 1 sim kan activeren. Misschien is daar nog wel een slim truckje voor.. (ik gebruik het maar voor 1 van de sims)

Je kan per SMS en per oproep aangeven of hij default via sim 1 of sim 2 belt, of je per oproep laten kiezen. Tevens kan je je data ook laten kiezen van welke sim deze gebruik maakt.
Wellicht een optie voor een extra useraccount op android? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
yannickie111 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:52:
[...]
Wellicht een optie voor een extra useraccount op android? :)
Volgens mij is dat niet mogelijk. Maar je kan wel Google Play: Parallel Space-Multi accounts gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 17:50
2 x whatsapp kan prima met DISA uit de play store . Deze kan je gebruiken om whatsapp op een 2e nummer te laten werken onder dezelfde android user.
om3ega schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:31:
[...]

[ Voor 8% gewijzigd door djiedjee op 28-10-2016 13:45 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sluw
Kwam deze leuke camera review van de OP3 tegen. Ook over RAW schieten en lightroom mobile, erg positief.

Afbeeldingslocatie: https://petapixel.com/assets/uploads/2016/10/difficultsample3-800x531.jpg

Afbeeldingslocatie: https://petapixel.com/assets/uploads/2016/10/difficultsample2-800x531.jpg

Afbeeldingslocatie: https://petapixel.com/assets/uploads/2016/10/difficultlight9-800x600.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Sluw op 28-10-2016 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Omdat er al een tijdje geruchten zijn over een eventuele nieuwe OnePlus 3, heb ik een nieuw topic aangemaakt ([OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie). Omdat anders dit topic te vol loopt met geruchten. Dus graag voortaan nieuws over de eventuele nieuwe OnePlus 3, in het desbetreffende topic. Feedback is altijd welkom voor het nieuwe topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:02:
Omdat er al een tijdje geruchten zijn over een eventuele nieuwe OnePlus 3, heb ik een nieuw topic aangemaakt ([OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie). Omdat anders dit topic te vol loopt met geruchten. Dus graag voortaan nieuws over de eventuele nieuwe OnePlus 3, in het desbetreffende topic. Feedback is altijd welkom voor het nieuwe topic. :)
Goed inderdaad, misschien die OP3 foto's uit dat topic halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Sluw schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:14:
Goed inderdaad, misschien die OP3 foto's uit dat topic halen?
Wat mij logisch lijkt, is dat ze niets aan het ontwerp gaan doen, maar enkel de hardware een upgrade geven. Als ze ook de buitenkant zouden willen veranderen, had dat een stuk langer geduurd en die beslissing kan je niet in een paar maanden tijd maken denk ik (plus productie). Vandaar dat ik voor nu nog even de foto's heb gelaten voor wat het is. Zodra er renders zijn verschenen van een eventuele OnePlus 3T, zal ik die toevoegen.

Bedankt voor de oplettendheid/feedback :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Heeft iemand hier toevallig een snelle oplossing voor een bugje?
Screenshot maken gaat prima, totdat je een screen maakt in een app die dat niet toelaat, dan krijg je netjes een melding dat dit niet is toegestaan (logisch). Alleen daarna kan je dus nergens meer een screenshot maken totdat je je telefoon reboot, erg irritant..
Nu dacht ik dus kill/clearcache van de app die dit veroorzaakte..maar dat werkt dus niet..is er een snellere manier..of is reboot de enige optie?
Overigens heb ik er ook last van in apps waarbij ik hetzelfde probleem niet heb op andere toestellen..bijv de playstation app kan ik geen screen in maken..maar op mijn tablet (Z3T) en vorige telefoon (Z5c) kan dit wel gewoon.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-07 19:54
http://imgur.com/a/zCuEw

Onlangs getrokken met de 1+ 3. Ben toch wel onder de indruk van de kwaliteit (je moet maar eens inzoomen...), waarschijnlijk mede omdat ik kom van een Moto G 2nd Gen.

[ Voor 11% gewijzigd door Jessed93 op 29-10-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer met TWRP een rom te installeren. Echter krijg ik een Error 7.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:05:

Iemand?
Welke versie van TWRP en welke ROM? Niet alles schijnt compatible te zijn.

De ontwikkelaar van de blu_sp★rk kernel heeft TWRP recovery zo getweaked dat deze wel compatible is. Je moet hiervoor twrp-3.0.2-22-oneplus3.img hebben.

ps. TWRP 3.0.2-22 zal nog steeds 'zeggen' dat het versie 3.0.2-1 is, omdat de developer dit niet aangepast heeft.

Suc7 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-09 20:06
Iemand?
Daar is een apart topic voor waar dit besproken wordt, je kunt je vraag beter daar stellen als het niet al eerder voor gekomen is bij iemand in dat topic: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:45:
[...]

Welke versie van TWRP en welke ROM? Niet alles schijnt compatible te zijn.

De ontwikkelaar van de blu_sp★rk kernel heeft TWRP recovery zo getweaked dat deze wel compatible is. Je moet hiervoor twrp-3.0.2-22-oneplus3.img hebben.

ps. TWRP 3.0.2-22 zal nog steeds 'zeggen' dat het versie 3.0.2-1 is, omdat de developer dit niet aangepast heeft.

Suc7 !!
Dank je, helaas heeft het niet geholpen. |:(
Gaat om AICP rom,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swhnld schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:59:
[...]

Daar is een apart topic voor waar dit besproken wordt, je kunt je vraag beter daar stellen als het niet al eerder voor gekomen is bij iemand in dat topic: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's
Mijn excuses, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Only schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 07:54:
Screenshot maken gaat prima, totdat je een screen maakt in een app die dat niet toelaat, dan krijg je netjes een melding dat dit niet is toegestaan (logisch). Alleen daarna kan je dus nergens meer een screenshot maken totdat je je telefoon reboot, erg irritant..
Nu dacht ik dus kill/clearcache van de app die dit veroorzaakte..maar dat werkt dus niet..is er een snellere manier..of is reboot de enige optie?
Overigens heb ik er ook last van in apps waarbij ik hetzelfde probleem niet heb op andere toestellen..bijv de playstation app kan ik geen screen in maken..maar op mijn tablet (Z3T) en vorige telefoon (Z5c) kan dit wel gewoon.
Ik heb dus exact hetzelfde met mijn OnePlus 2 (misschien een beetje off-topic, maar dan weten we in ieder geval dat het een fout is in OxygenOS). Is erg irritant. OxygenOS denkt dan nog steeds dat je in een app zit die screenshots blokkeert, of hij deblokkeert niet :'). Een reboot lijkt voor nu de enige oplossing. Raar dat ik het nooit op het OnePlus Forum heb gezien/ben tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Only schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 07:54:
Met welke apps heb je dat?
Ik kan in de ING app en PayPal bij Saldo geen screenshots maken maar zodra ik de app verlaat kan ik gewoon screenshots maken.
(3.5.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik zit op Oxygen 3.2.7, gewoon de laatste on air update voor mijn toestel.
ING sowieso (logisch) en bijv. de playstation app, en dat is er nou eentje die ik veel gebruik en waarbij ik het gewend ben om vaak screenshots te maken (ff aanbiedingen of games cappen en sharen in wassup).
Zodra ik dus een screenshot maak in een app waar het niet mag (blijkbaar) en daarna de app verlaat kan ik dus nog steeds geen screenshot maken..alleen een reboot lost het probleem op.
Maar jij draait zo te zien de community builds..dus als jij het niet meer hebt is wellicht een oplossing aanstaande :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Only op 29-10-2016 19:01 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger

Iemand?
Never mind...

Te weinig info en verkeerde topic. Er is een cuatom ROM topic

[ Voor 4% gewijzigd door pvtonger op 29-10-2016 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Weet iemand een dialer app waar de belknoppen sim1 en sim 2 gewoon naast elkaar staan zoals hydrogenos heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
GrazendeKoe schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:54:
Weet iemand een dialer app waar de belknoppen sim1 en sim 2 gewoon naast elkaar staan zoals hydrogenos heeft?
Als ik de standaard dialer app open, staan er twee rondjes onder in beeld. Een met 1 en een met 2 er in. Is dat niet wat je zoekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 15:43
GrazendeKoe schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:54:
True phone

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Heeft geen toegevoegde waarde hier

[ Voor 79% gewijzigd door 13art op 30-10-2016 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
pvtonger schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:02:
[...]

Als ik de standaard dialer app open, staan er twee rondjes onder in beeld. Een met 1 en een met 2 er in. Is dat niet wat je zoekt?
Nou in het geval van de standaard dialer moet je dus elke keer de knoppen 'omwisselen'. Ik heb veel liever links een vaste knop voor sim1 en rechts daarvan een knop voor sim2.

Ik zal truedialer checken zoals hier boven wordt gesuggereerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Gegroet. Zoals een aantal wellicht hadden gelezen, ben ik 2 weken geleden naar het prachtige gebied Normandië geweest - dat we ook wel uit de Tweede Wereldoorlog kennen maar ook wegens de geweldige omgeving. Daar horen ook foto's bij, met de OnePlus 3 geschoten. Een aantal zijn heel mooi geworden en deel ik hier. HDR werkt echt geweldig op dit toestel overigens, de problemen ermee hebben ze goed opgelost. :*)

Een aantal foto's die ik voor de rest niet heb bewerkt en vervolgens ook een link naar het album als volgt. Er werd hier een aantal posts gelezen al verwezen naar erg mooie foto's, maar die zijn dan ook behoorlijk geperfectioneerd met Lightroom. Misschien eens een leuk projectje voor een andere keer.

De thumbnails hebben de kwaliteit drastisch omlaag gehaald, dus zeker klikken op de foto's

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/DBQ7OyI.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/rBo8whc.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/KnyCoai.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/7T7o6yU.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/novffPK.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/jRz7XTp.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/XpcZD3U.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/arG1VsJ.jpg

De rest is hier te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Nounou, niet verkeerd. Zijn deze foto's zonder bewerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Iemand enig idee hoe ik gemakkelijk verschillende ringtones kan instellen voor de twee simkaarten? Ik heb alleen kunnen vinden dat dit niet meer in OxygenOS zit sinds 3.x, maar geen oplossingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
bollefles schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:37:
Nounou, niet verkeerd. Zijn deze foto's zonder bewerking?
Dacht ik ook al! Ik heb ze niet nabewerkt, dus ze komen rechtstreeks zo uit de telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 17:24
Bundin schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:41:
Iemand enig idee hoe ik gemakkelijk verschillende ringtones kan instellen voor de twee simkaarten? Ik heb alleen kunnen vinden dat dit niet meer in OxygenOS zit sinds 3.x, maar geen oplossingen.
Wachten totdat de community edition live gaat, daar zit het wel weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Danny.G schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:41:
[...]

Dacht ik ook al! Ik heb ze niet nabewerkt, dus ze komen rechtstreeks zo uit de telefoon. :)
En stond-ie hierbij op (auto)HDR? Vooral de wolkenluchten komen best goed door!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
bollefles schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 04:59:
[...]

En stond-ie hierbij op (auto)HDR? Vooral de wolkenluchten komen best goed door!
Yes, stond veelal op auto HDR of HDR. De telefoon staat er trouwens wat om bekend dat de wolkenluchten vrij accuraat en mooi blauw zijn. Dynamisch bereik is Altijd wel in orde, maar in donkere situaties kan (auto) HDR wel fijn zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Nóg een bèta :o. OxygenOS 3.5.5 Open Beta 6(MM) for OnePlus 3

Changelog:
  • Added OnePlus FileDash functionality for convenient file transfers
  • Added ability to switch launcher layouts
  • Integration of Google Map to share locational information in messages.
  • Redesign of the phone calling UI
  • Added personalized ringtone information in contact details
  • Added ability to view the entire call history of the selected contact
  • Introduction of the OnePlus Community App
  • Increased system stability
  • General bug fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Anonymoussaurus schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:54:
Nóg een bèta :o. OxygenOS 3.5.5 Open Beta 6(MM) for OnePlus 3

Changelog:
  • Added OnePlus FileDash functionality for convenient file transfers
  • Added ability to switch launcher layouts
  • Integration of Google Map to share locational information in messages.
  • Redesign of the phone calling UI
  • Added personalized ringtone information in contact details
  • Added ability to view the entire call history of the selected contact
  • Introduction of the OnePlus Community App
  • Increased system stability
  • General bug fixes
....en binnen! Zal eens kijken of bovenstaande allemaal wat merkbare verbeteringen geeft.
*edit* Klopt het dat deze incremental niet met TWRP te flashen is en dus de volledige zip er overheen moet?

[ Voor 5% gewijzigd door GurbY{nl} op 31-10-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Kreeg zojuist ook de update melding op m'n telefoon.

331 Mb ota
Afbeeldingslocatie: https://i401.photobucket.com/albums/pp97/kleurenvlieg/Screenshot_20161031-110104.png

[ Voor 44% gewijzigd door Cosmo_nl op 31-10-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
GurbY{nl} schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:31:
....en binnen! Zal eens kijken of bovenstaande allemaal wat merkbare verbeteringen geeft.
*edit* Klopt het dat deze incremental niet met TWRP te flashen is en dus de volledige zip er overheen moet?
Yes. :)

https://forums.oneplus.ne...s-3.471874/#post-15347784

Volledige ZIP moet worden gedownload. Zie ook hier:

http://downloads.oneplus....os_3.5.5_community_build/

Wel goed lezen wat er staat.

[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 31-10-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ja die onderste ken ik; staat een nogal crappy omschrijving hoe e.e.a. te flashen want als je de instructies volgt als je met TWRP wilt flashen ipv stock recovery, dan flash je juist stock recovery terug ipv de nieuwe zip.... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Morgen een AMA met het community team van OnePlus:

OnePlus Community Team - Ask Us (Almost) Anything!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
Voor wie ook de 3.5.5 draait, let op, er zit iets geks in waarbij alle apps ineens alle permissies krijgen die ze mogelijk kunnen vragen. ´t Zag er bij mij ineens allemaal zo uit https://forums.oneplus.ne...874/page-18#post-15349370

Weet nog niet zo goed waar ´t vandaan komt, meerderen rapporteren ´tzelfde in de thread...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiii
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:56
Vandaag ging ik is bladeren in gsam battery stats, daar zag ik dat gsam 17 uur screen on time had geregistreerd kan dit komen omdat ik screen gestures heb aanstaan of waar komt dit vandaag?
Hier zul je de screenshots vinden http://imgur.com/a/WS32A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Robbiii schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:23:
Vandaag ging ik is bladeren in gsam battery stats, daar zag ik dat gsam 17 uur screen on time had geregistreerd kan dit komen omdat ik screen gestures heb aanstaan of waar komt dit vandaag?
Hier zul je de screenshots vinden http://imgur.com/a/WS32A
Nieuw record! Geen idee, heb voor de camera de screen gesture aan staan maar ik krijg niet zulke getallen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiii
l3art schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:42:
[...]

Nieuw record! Geen idee, heb voor de camera de screen gesture aan staan maar ik krijg niet zulke getallen.
En iedereen maar zeuren over SOT.
OT: Ik heb net tussen de grafieken gekeken daar staat display on sinds maandag 16:00 tot vannochtend 9:00 nu geeft die niet meer aan dat het scherm constant aan staat.
Echter ondanks dat het niet zoveel batterij verbruikt voorkomt het wel dat de telefoon in Doze springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Batterij issue?
Ik heb even snel wat posts teruggelezen over de batterij van de OP3 die snel leeg gaat met de laatste OxygenOS. Ik was benieuwd of diegene al dezelfde oplossing hadden gevonden, in mijn (snelle) zoektocht in dit forum lijkt die nog niet gevonden/geprobeerd? Hierbij my 2 cents.

Aanleiding:
Sinds zaterdag heb ook een OP3 en wat mij opviel is dat mijn batterij elke 5 a 10 minuten 1% verloor :? 7(8)7 |:( . Gloed nieuwe telefoon en dan al zo'n slechte batterij? Dat kan niet goed zijn! :(

Oplossing
Uiteindelijk heb ik de volgende oplossing gevonden:
ga naar "Settings" > "Backup & reset" > zet "Backup my data" off > herstart de telefoon en zet de setting weer op On (of als je geen behoefte hebt aan die backup, dan kun je m ook uit laten natuurlijk :+).

Een iets verder gaande oplossing, die bij mij niet nodig was:
voor dat je de telefoon herstart in bovenstaande stappen: ga naar "Apps" > "Google Play Services" > "force stop" > "Storage" > "Clear cache" en dan rest van bovenstaande stappen.

Op deze manier hoef je niet een factory reset uit te voeren en ook geen stock ROM te flashen.

Achtergrond/bron
Issue met de batterij is niet zozeer een OP3 of OxygenOS probleem, maar meer een algeheel Android OS probleem, zie ook issue 2007700

Hope it helps!

[ Voor 3% gewijzigd door ThePrutser op 01-11-2016 12:08 ]

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiii
Heb optie 1 geprobeerd optie 2 heb ik al geprobeerd :) nu afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
Misschien domme vraag. Heb net mijn OP3 ontvangen. Eerst aan de lader leggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
crimedevil schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:28:
Veel mensen geloven dat de telefoon eerst een aantal keer volledig opgeladen en ontladen moet worden. Met het huidige type batterij is dat niet meer nodig en kan het zelfs slecht zijn voor de accu, aangezien volledig ontladen slecht voor de accu is.

Volledig opladen voor gebruik: niks mis mee. Nu meteen aanzetten en spelen: ook niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Zijn de meningen over verdeeld, maar ik kan zelf nooit het geduld opbrengen iig. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
Iemand enig idee hoe ik de batterij-weergave naar % kan instellen? Kom iOS en Google helpt mij niet, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
crimedevil schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:25:
Iemand enig idee hoe ik de batterij-weergave naar % kan instellen? Kom iOS en Google helpt mij niet, helaas.
Bij instellingen - accu - rechts bovenin zie je een batterij icoontje. Daar ku je het instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
Thanks. Het is echt een hele overgang. Van 7 jaar iOS naar mijn eerste Andriod-telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
crimedevil schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:30:
Thanks. Het is echt een hele overgang. Van 7 jaar iOS naar mijn eerste Andriod-telefoon
Ik heb het een paar weken geprobeerd met mijn oneplus 3. Helaas ben ik noet tevreden over se accuduur. Dat is voor mij echt veel te weinig helaas. Terwijl mijn iphone 6s ontzettend lang mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
Nog een vraag: ik krijg het niet voor elkaar om mijn OP3 aan mijn MacBook of Desktop te koppelen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Met welk doel? Ben je bang dat ie nog niet genoeg opgeladen is om aan te zetten? Of zoals rens-br zegt om m een aantal keer op te laden en ontladen (en terecht afraadt om dit te doen)?

Bij mij out of the box had ie genoeg batterij om m volledig in te stellen. Ik heb m wel tijdens het instellen aan de lader gelegd met puur als doel hem helemaal opgeladen te hebben :)

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
crimedevil schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:39:
Nog een vraag: ik krijg het niet voor elkaar om mijn OP3 aan mijn MacBook of Desktop te koppelen. Iemand tips?
Voor op je mac heb je een aparte applicatie nodig geloof ik. Op een windows pc zou moeten werken. Je moet alleen op je telefoon als je jem verbonden hebt even aangeven dat je hem niet wilt opladen maar als opslag wilt gebruiken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
crimedevil schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:25:
Notificatiepaneel helemaal naar beneden, rechtsboven staat een instellings-icoontje, houd die een 5-10 seconden ingedrukt zodat het gaat ronddraaien en dan krijg je wel een melding als je het loslaat. Iets m.b.t. de System UI Tuner. Vervolgens naar instellingen gaan en helemaal onderin scrollen en dan System UI Tuner openen. Daar staat 'Percentage ingebouwde accu weergeven'.

Vraag me echter niet waarom ze dat zo gelaten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
kevinkrs schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:43:
[...]

Voor op je mac heb je een aparte applicatie nodig geloof ik. Op een windows pc zou moeten werken. Je moet alleen op je telefoon als je jem verbonden hebt even aangeven dat je hem niet wilt opladen maar als opslag wilt gebruiken. :)
Hoe en waar doe ik dit? Wellicht dat het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:31
crimedevil schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:44:
[...]

Hoe en waar doe ik dit? Wellicht dat het dan wel werkt.
Zodra je je telefoon met een Windows PC verbonden hebt, heb je op je telefoon linksboven een USB tekentje, schuif de settings naar beneden, tik het ding van USB aan (net als andere apps scrollt die eerst open. Daarin kan je kiezen voor opladen, diskstation en nog wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
Suicyder schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:50:
[...]

Zodra je je telefoon met een Windows PC verbonden hebt, heb je op je telefoon linksboven een USB tekentje, schuif de settings naar beneden, tik het ding van USB aan (net als andere apps scrollt die eerst open. Daarin kan je kiezen voor opladen, diskstation en nog wat
Helemaal gelukt. Bedankt! Weet je eventueel ook wel sturingsprogramma ik nodig zou hebben voor mijn MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
crimedevil schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:01:
[...]

Helemaal gelukt. Bedankt! Weet je eventueel ook wel sturingsprogramma ik nodig zou hebben voor mijn MacBook?
https://www.android.com/filetransfer/

Ik gebruikte dit altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
In de AMA wordt inderdaad niets gezegd over software of een eventuele OnePlus 3T:

https://forums.oneplus.ne...1870/page-2#post-15350793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:50:
In de AMA wordt inderdaad niets gezegd over software of een eventuele OnePlus 3T:

https://forums.oneplus.ne...1870/page-2#post-15350793
:F Ik dacht dat het een ask me anything was, gaat het alleen over de community... saaai ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Sluw schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:06:
:F Ik dacht dat het een ask me anything was, gaat het alleen over de community... saaai ;)
Haha. Daar heb je deels gelijk in, maar deels ook weer niet. Want de titel van het topic is "OnePlus Community Team - Ask Us (Almost) Anything!". Community vind ik ook niet zo boeiend. Als er wat interessants is, hou ik jullie uiteraard op de hoogte :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:02

ikt

Half uurtje geleden klaar - ik heb niets spectaculairs voorbij zien komen met m'n haastige blik over de draad heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
ThePrutser schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:06:
Batterij issue?
Ik heb even snel wat posts teruggelezen over de batterij van de OP3 die snel leeg gaat met de laatste OxygenOS. Ik was benieuwd of diegene al dezelfde oplossing hadden gevonden, in mijn (snelle) zoektocht in dit forum lijkt die nog niet gevonden/geprobeerd? Hierbij my 2 cents.

Aanleiding:
Sinds zaterdag heb ook een OP3 en wat mij opviel is dat mijn batterij elke 5 a 10 minuten 1% verloor :? 7(8)7 |:( . Gloed nieuwe telefoon en dan al zo'n slechte batterij? Dat kan niet goed zijn! :(

Oplossing
Uiteindelijk heb ik de volgende oplossing gevonden:
ga naar "Settings" > "Backup & reset" > zet "Backup my data" off > herstart de telefoon en zet de setting weer op On (of als je geen behoefte hebt aan die backup, dan kun je m ook uit laten natuurlijk :+).

Een iets verder gaande oplossing, die bij mij niet nodig was:
voor dat je de telefoon herstart in bovenstaande stappen: ga naar "Apps" > "Google Play Services" > "force stop" > "Storage" > "Clear cache" en dan rest van bovenstaande stappen.

Op deze manier hoef je niet een factory reset uit te voeren en ook geen stock ROM te flashen.

Achtergrond/bron
Issue met de batterij is niet zozeer een OP3 of OxygenOS probleem, maar meer een algeheel Android OS probleem, zie ook issue 2007700

Hope it helps!
Thanks. Veel teleurstelling met mijn batterij hier, vandaag om 6 uur van de lader gehaald en nu schoon leeg. Had in totaal iets van 3 uur SOT gehaald en heb bij 50% op accuspaarstand gezet... Ik moet wel zeggen dat Google Services op nummer 3 stond. Dit lijkt ook een terugkerend probleem bij Androidgebruikers, slecht!

Heb jouw stappen geprobeerd, maar 'foce stop' is greyed out. Ook enig idee hoe ik dit fix misschien? Die batterij moet echt langer mee gaan dan ik nu red.

[ Voor 4% gewijzigd door GrazendeKoe op 01-11-2016 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-_ratjetoe_-_
  • Laatst online: 20-10-2024
rens-br schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:29:
[...]

Veel mensen geloven dat de telefoon eerst een aantal keer volledig opgeladen en ontladen moet worden. Met het huidige type batterij is dat niet meer nodig en kan het zelfs slecht zijn voor de accu, aangezien volledig ontladen slecht voor de accu is.

Volledig opladen voor gebruik: niks mis mee. Nu meteen aanzetten en spelen: ook niks mis mee.
Klopt, met de toevoeging dat veel gebruik van een volle batterij ook niet goed is. Batterij steeds tussen 30% en 70% gebruiken is beter dan steeds tussen 60% en 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
volgens mij was het juist rond de 80 qua sweetspot. hoe dan ook, liever niet tot 100% inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 06:34
Ik geloof niet dat het kwaad kan om je device gewoon in het stopcontact te laten, eerlijk gezegd.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
ZorbaR schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:31:
Ik geloof niet dat het kwaad kan om je device gewoon in het stopcontact te laten, eerlijk gezegd.
Is dit een onderbuik gevoel of heb je hier bronnen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
rens-br schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:38:
[...]

Is dit een onderbuik gevoel of heb je hier bronnen voor?
Was geen vraag aan mij, maar reageer toch :)

Onderbuik gevoel gestaafd aan een n=1 persoonlijke ervaring sinds pak hem beet 1998 to nu toe met een stuk of 10 verschillende toestellen (en generaties van accus) welke bij mij thuis nagenoeg allemaal aan de lader gaan gedurende de nacht en er me nog nooit iets 'kwaads' overkomen. Daarnaast anekdotische ervaringen van vrienden/bekenden die dit ook allemaal doen met hezelfde resultaat. We leven allemaal nog ;)

Is het wellicht beter om dit niet te doen? Vast...maar kan het kwaad? Mwah, op mijn Nexus 5 na heb ik nog nooit echt last gehad van een teruggelopen accu duur (en ik doe meestal een jaar of twee met een toestel). Nu moet ik wel zeggen dat ik nu door de dashcharge mijn OnePlus 3 minder vaak de hele nacht aan de lader heb liggen, maar vaker 's morgen even de boel oplaad voor ik naar mijn werk ga. Maar old habits die hard...

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 06:34
Je kan hetzelfde vragen aan de posters boven mij, toch...?
En ik spreek uit eigen ervaring. Mijn Mac steekt zo goed als altijd in, en die batterij doet het toch uitstekend (3j oud)

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Redinox schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:52:
[...]
Onderbuik gevoel gestaafd aan een n=1 persoonlijke ervaring sinds pak hem beet 1998 to nu toe met een stuk of 10 verschillende toestellen (en generaties van accus) welke bij mij thuis nagenoeg allemaal aan de lader gaan gedurende de nacht en er me nog nooit iets 'kwaads' overkomen. Daarnaast anekdotische ervaringen van vrienden/bekenden die dit ook allemaal doen met hezelfde resultaat. We leven allemaal nog ;)
Kwaad kan het inderdaad niet. De batterij zal echt niet ontploffen wanneer deze 24/7 aan de lader hangt. Maar de accu gaat wel daadwerkelijk achteruit wanneer deze constant aan de stroom hangt.

Bij de meeste telefoon merk je dit niet zo, want dit proces duurt even en is pas na 2 jaar zichtbaar. Tegen die tijd hebben de meeste mensen alweer een nieuwe telefoon gekocht.

Bij laptops zie je / ik het gedrag wel heel goed. Bij mensen die hun laptop vaak zonder lader gebruiken, gaat de accu een stuk langer mee dan mensen die de laptop constant aan de lader hebben hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
Is het bij de OP3 mogelijk om net als bij de iPhone de telefoon op een stand te zetten waarbij het geluid uit is maar de tril aan. Bij de iPhone kun je makkelijk switchen tussen geluid aan en geluid uit, maar tril aan.

Zit nu met die schuifjes te kloten, probeer bij prioriteit wel tril te hebben maar geen geluid, maar krijg het nog niet voor elkaar.

ik zou eigenlijk de trilstand bij 'stil' willen toevoegen. Als je nu gebeld wordt binnen stil, trilt hij ook niet nmlk.

[ Voor 14% gewijzigd door crimedevil op 02-11-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:57:
[...]

Kwaad kan het inderdaad niet. De batterij zal echt niet ontploffen wanneer deze 24/7 aan de lader hangt. Maar de accu gaat wel daadwerkelijk achteruit wanneer deze constant aan de stroom hangt.

Bij de meeste telefoon merk je dit niet zo, want dit proces duurt even en is pas na 2 jaar zichtbaar. Tegen die tijd hebben de meeste mensen alweer een nieuwe telefoon gekocht.

Bij laptops zie je / ik het gedrag wel heel goed. Bij mensen die hun laptop vaak zonder lader gebruiken, gaat de accu een stuk langer mee dan mensen die de laptop constant aan de lader hebben hangen.
Houdt de accu van mijn laptop zelf in de gaten.
Ik neem aan van andere apparaten ook.

Mits, je natuurlijk een laptop uit deze eeuw hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Berlinetta schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:28:
Houdt de laptop mijn laptop zelf in de gaten.
Ik neem aan van andere ook.
Wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
crimedevil schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:28:
Is het bij de OP3 mogelijk om net als bij de iPhone de telefoon op een stand te zetten waarbij het geluid uit is maar de tril aan. Bij de iPhone kun je makkelijk switchen tussen geluid aan en geluid uit, maar tril aan.

Zit nu met die schuifjes te kloten, probeer bij prioriteit wel tril te hebben maar geen geluid, maar krijg het nog niet voor elkaar.

ik zou eigenlijk de trilstand bij 'stil' willen toevoegen. Als je nu gebeld wordt binnen stil, trilt hij ook niet nmlk.
gewoon schuifje in de onderste stand laten staan en met de volume down naar de trilstand. Of even zoeken naar een app die het via de slider kan regelen, die zijn er ook, maar werken dacht ik niet perfect

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:09
Naar mijn weten houden alle elektrische apparaten waar een beetje over nagedacht is zoals een laptop of telefoon zelf bij wanneer een apparaat vol is of nog aan het opladen is.

In het geval dat hij aan het opladen is vloeit de stroom eerst door de batterij en gaat het het apparaat in. In het andere geval word de batterij overgeslagen en gaat de stroom direct het apparaat in.

Naar mijn weten gebeurde dat ook bij mijn laptop. Deze kon na 3 jaar gebruikstijd nog steeds 3 uur halen. Was aan het begin 4 uur. De reden hiervoor was omdat ik hem altijd aan het stroom had hangen. Wel liet ik hem eens om de zoveel tijd (bijna) helemaal leeg lopen. Om vervolgens weer op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Martiveen schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:22:
[...]

Naar mijn weten houden alle elektrische apparaten waar een beetje over nagedacht is zoals een laptop of telefoon zelf bij wanneer een apparaat vol is of nog aan het opladen is.

In het geval dat hij aan het opladen is vloeit de stroom eerst door de batterij en gaat het het apparaat in. In het andere geval word de batterij overgeslagen en gaat de stroom direct het apparaat in.

Naar mijn weten gebeurde dat ook bij mijn laptop. Deze kon na 3 jaar gebruikstijd nog steeds 3 uur halen. Was aan het begin 4 uur. De reden hiervoor was omdat ik hem altijd aan het stroom had hangen. Wel liet ik hem eens om de zoveel tijd (bijna) helemaal leeg lopen. Om vervolgens weer op te laden.
Inderdaad, alle apparaten laden tegenwoordig "slim" vroeger gingen batterijen kapot als je ze te lang liet opladen. Kan me niet voorstellen dat de OP3 dat niet doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik heb mijn bericht aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
Prulleman schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:11:
[...]
gewoon schuifje in de onderste stand laten staan en met de volume down naar de trilstand. Of even zoeken naar een app die het via de slider kan regelen, die zijn er ook, maar werken dacht ik niet perfect
Oke. Dat klinkt niet echt praktisch. Dan moet ik dus elke x wanneer ik even wil switchen van sound naar trill eerst naar mijn instellingen en dan naar m'n geluid :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
crimedevil schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:07:
[...]

Oke. Dat klinkt niet echt praktisch. Dan moet ik dus elke x wanneer ik even wil switchen van sound naar trill eerst naar mijn instellingen en dan naar m'n geluid :p
Als je het scherm aan hebt (hoeft niet eens unlocked te zijn) en je drukt 1x op de volumeknop krijg je de volumeinstellingen te zien voor dat moment. Tik je vooraan op het belletje (op het trilstandicoontje) gaat hij naar trilstand of terug naar de vorige volumeinstellingen.
Het blijven stappen, maar zo zijn het er maar 3
Scherm aan -> Volumeknop 1x intikken (harder/zachter maakt niet uit) -> icoontje aantikken (-> en als je het zo wil zien, stap 4, scherm weer uit)

[ Voor 3% gewijzigd door Suicyder op 02-11-2016 13:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:57:
[...]
Bij mij op het lab zijn een aantal mensen bezig met ontwikkelen van batterijen. Ik heb het even nagevraagd, en ze zeggen dat het bij commerciele Li-ion batterijen van deze tijd (laatste 5 jaar) het geen enkel probleem is om ze constant aan de lader te hebben hangen. Onder de 50% lading, en met name onder 20% is waar irreversibele reacties kunnen plaatsvinden die de batterijduur schaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
tarlitz schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:56:
Bij mij op het lab zijn een aantal mensen bezig met ontwikkelen van batterijen. Ik heb het even nagevraagd, en ze zeggen dat het bij commerciele Li-ion batterijen van deze tijd (laatste 5 jaar) het geen enkel probleem is om ze constant aan de lader te hebben hangen. Onder de 50% lading, en met name onder 20% is waar irreversibele reacties kunnen plaatsvinden die de batterijduur schaden.
Dus het beste is om je telefoon al op te laden als hij de 20% heeft bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
tarlitz schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:56:
[...]
Bedankt voor je reactie! Goed om het een keer van een expert te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
crimedevil schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:07:
[...]

Suicyder schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:12:
[...]

Als je het scherm aan hebt (hoeft niet eens unlocked te zijn) en je drukt 1x op de volumeknop krijg je de volumeinstellingen te zien voor dat moment. Tik je vooraan op het belletje (op het trilstandicoontje) gaat hij naar trilstand of terug naar de vorige volumeinstellingen.
Het blijven stappen, maar zo zijn het er maar 3
Scherm aan -> Volumeknop 1x intikken (harder/zachter maakt niet uit) -> icoontje aantikken (-> en als je het zo wil zien, stap 4, scherm weer uit)
ik hou gewoon volume down ingedrukt tot ie op tril springt, en vol up tot ie op het gewenste volume staat.
maar net wat je handig vind, maar in ieder geval niet via instellingen/geluid

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Prulleman schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:29:
[...]

[...]

ik hou gewoon volume down ingedrukt tot ie op tril springt, en vol up tot ie op het gewenste volume staat.
maar net wat je handig vind, maar in ieder geval niet via instellingen/geluid
Ik ook, maar sommige mensen vinden een vast volume handig naast trillen, dan kan het helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen last van het volgende:
Links boven verschijnt een melding met de afbeelding van "casten". De inhoud van de melding is "cast apparaat niet verbonden", verder een X en een icoontje van "play" waar ik echter niets mee kan.
Kan de melding dus niet verwijderen, blijft linksboven in het scherm zichtbaar.

Instellingen verder gechecked maar ik heb niets aan staan dat ook maar iets qua casten zou kunnen activeren.
Telefoon opnieuw opstarten is de melding wel weg, maar als ik mijn TV aanzet (met een chromecast) komt de melding weer.

iemand enig idee hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Het lijkt erop alsof je telefoon wilt verbinden met de Chromecast. Als je de melding lang vasthoud en daarna op de 'i' drukt, in welke app kom je dan uit?
Pagina: 1 ... 57 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.