[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.404 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• double_pack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:43
de zelfde melding krijg ik ook op mijn oneplus one, lijkt meer aan een App te liggen dan de telefoon.
Volgens mij is facebook de schuldige App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:56:
Sinds een paar dagen last van het volgende:
Links boven verschijnt een melding met de afbeelding van "casten". De inhoud van de melding is "cast apparaat niet verbonden", verder een X en een icoontje van "play" waar ik echter niets mee kan.
Kan de melding dus niet verwijderen, blijft linksboven in het scherm zichtbaar.

Instellingen verder gechecked maar ik heb niets aan staan dat ook maar iets qua casten zou kunnen activeren.
Telefoon opnieuw opstarten is de melding wel weg, maar als ik mijn TV aanzet (met een chromecast) komt de melding weer.

iemand enig idee hoe op te lossen?
Als je naar "Settings", "Display" en dan helemaal onderaan naar "Cast" gaat, staan daar dan devices? Misschien kun/moet je die weghalen?

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 07:21
ferronf schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:27:
de zelfde melding krijg ik ook op mijn oneplus one, lijkt meer aan een App te liggen dan de telefoon.
Volgens mij is facebook de schuldige App
Facebook is inderdaad de schuldige app. Force Close Facebook en het gaat weh. Schijnt te komen omdat Facebook bezig is om Chromecast ondersteuning toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:20:
[...]

Het lijkt erop alsof je telefoon wilt verbinden met de Chromecast. Als je de melding lang vasthoud en daarna op de 'i' drukt, in welke app kom je dan uit?
Facebook :?

Edit: Oh, er was al een nieuwe pagina met mogelijke oorzaken/oplossingen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Een nieuw product/productreeks van OnePlus! Artikel is zojuist gesubmit bij Tweakers!

OnePlus Gear is coming

Heeft alleen niet zoveel met tech te maken.. -O-

[ Voor 12% gewijzigd door Anonymoussaurus op 02-11-2016 16:40 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23
Ik las de link en dacht: Yes! daar komt de OnePlus smartwatch aan. *O*

En toen ging ik de link lezen en gaat het over een tas.. -O-

Volgens mij is het overigens gewoon een manier om van de tassen af te komen, aangezien ze ook maar 24 uur lang verkocht worden. Morgen vanaf 11.00u in de ochtend.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 02-11-2016 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:02

ikt

"We hadden deze nog over van een event maar de schuur raakt vol en we willen ook een zakcentje verdienen"

- OnePlus, probably.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:51:
Ik las de link en dacht: Yes! daar komt de OnePlus smartwatch aan. *O*

En toen ging ik de link lezen en gaat het over een tas.. -O-

Volgens mij is het overigens gewoon een manier om van de tassen af te komen, aangezien ze ook maar 24 uur lang verkocht worden.
Dat dacht ik dus ook! :( Helaas niet de waarheid. Ik moest aan een smartwatch denken omdat er ook smartwatches zijn met de naam "Gear". Maar goed. Aan de afbeelding te zien, was het te verwachten :p.

Een tijdje terug hebben we die puzzel gezien van OnePlus. Weet je nog? Nou, dat was dit dus. Voor mij echt een domper :z :p.
ikt schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:54:
"We hadden deze nog over van een event maar de schuur raakt vol en we willen ook een zakcentje verdienen"

- OnePlus, probably.
Zal me niks verbazen. En het dan ook nog even lekker heel aantrekkelijk maken. Daar is OnePlus goed in. Van afdankertjes, een premium product maken wat maar 24 uur verkrijgbaar is. "Want op=echt op!" :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:58:
Een tijdje terug hebben we die puzzel gezien van OnePlus. Weet je nog? Nou, dat was dit dus. Voor mij echt een domper :z :p.
Puzzel? Dat zegt me niet zoveel eerlijk gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:59:
[...]

Dus het beste is om je telefoon al op te laden als hij de 20% heeft bereikt?
Yep. Een van die gasten heeft zelf een OP3 en die hangt hem elke avond aan de lader. Meer uit gewoonte en gemakzucht, maar hij zegt dat het niet schadelijk voor de batterij zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:53
tarlitz schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:12:
[...]

Yep. Een van die gasten heeft zelf een OP3 en die hangt hem elke avond aan de lader. Meer uit gewoonte en gemakzucht, maar hij zegt dat het niet schadelijk voor de batterij zou moeten zijn.
Is het ook niet. Maar hou er rekening mee dat hoe meer je je toestel oplaad des te meer 'slijtage' je krijgt. Een hele nacht opladen zou je bewijs van spreken ook je telefoon 2x kunnen laden, maarja wie heeft er na 2 jaar nog dezelfde telefoon..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 14:03
Puddi Puddin schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:38:
maarja wie heeft er na 2 jaar nog dezelfde telefoon..
Ik was wel van plan om weer richting de 4 jaar met dit toestel te gaan doen. Heb op de accu na juist dit toestel uitgekozen vanwege ram geheugen, unlockable bootloader en waarschijnlijk goede support met custom roms, zodat ik er nog lang mee door kan na het stoppen van updates vanuit OnePlus zelf.
Ik heb voor de OP3 nog op mn galaxy S3 gezeten en behalve dat hij te weinig ram geheugen had en daardoor wat langzamer werd + eens in de 2 dagen een soft reboot deed hij het nog prima na m'n 4 jaar van gebruik op CM13 en daarvoor Archidroid.

Om er 4 jaar mee te doen moet je alleen wel je accu kunnen vervangen, maar dat was ik bij de OP3 ook wel van plan te gaan doen richting het 2 jaar punt.

[ Voor 1% gewijzigd door flippiej op 02-11-2016 21:04 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
Jay_Snake schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:31:
[...]

Facebook is inderdaad de schuldige app. Force Close Facebook en het gaat weh. Schijnt te komen omdat Facebook bezig is om Chromecast ondersteuning toe te voegen.
In de beta van facebook is 't al opgelost (daar kun je je via zo'n speciale link voor aanmelden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 08:56
Puddi Puddin schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:38:
[...]

Is het ook niet. Maar hou er rekening mee dat hoe meer je je toestel oplaad des te meer 'slijtage' je krijgt. Een hele nacht opladen zou je bewijs van spreken ook je telefoon 2x kunnen laden, maarja wie heeft er na 2 jaar nog dezelfde telefoon..
Hoezo zou je telefoon doorladen als de accu vol zit? Die stopt gewoon netjes.
Waar je voor moet oppassen is hitte. Dat is niet zo best voor een accu. Gelukkig hebben we de Dash Charger die onze telefoon enigsinds koel houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
flippiej schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:03:
[...]

Om er 4 jaar mee te doen moet je alleen wel je accu kunnen vervangen, maar dat was ik bij de OP3 ook wel van plan te gaan doen richting het 2 jaar punt.
Dit ga ik ook waarschijnlijk doen. Gelukkig is het allemaal niet zo moeilijk!
xFeverr schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:28:
[...]

Hoezo zou je telefoon doorladen als de accu vol zit? Die stopt gewoon netjes.
Waar je voor moet oppassen is hitte. Dat is niet zo best voor een accu. Gelukkig hebben we de Dash Charger die onze telefoon enigsinds koel houd.
Precies, dus het maakt allemaal geen reet uit hoe jij je batterij oplaad het gevolg is allemaal minimaal.

[ Voor 28% gewijzigd door Puddi Puddin op 03-11-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
*Dubbel post*

[ Voor 96% gewijzigd door Puddi Puddin op 03-11-2016 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jps110
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Hoe kun je Beta tester worden ivm de nieuwe update? Brengt dat risico's met zich mee of kun je beter wachten tot de officiële update uit komt?

Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
jps110 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:42:
Hoe kun je Beta tester worden ivm de nieuwe update? Brengt dat risico's met zich mee of kun je beter wachten tot de officiële update uit komt?
To join the Beta program, follow these steps:

1) Join the Facebook for Android Beta Testers Google group
2) Allow beta downloads by clicking Become a Tester in the Play Store (you need to join the Google Group before becoming a tester)
3) Download Facebook from the Play Store to update your app
4) Join the Facebook for Android Beta Testers group on Facebook to tell us what you think

(van https://www.facebook.com/...rogram/10151529228878920/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jps110
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Oké, maar dit gaat dan niet over de nieuwe update van One+?

Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
jps110 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:54:
Oh, ik dacht dat je de facebookapp bedoelde. Wat bedoel jij precies dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
jps110 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:54:
Beta tester worden van de OnePlus roms is vrij simpel. Flash de laatste beta rom op je telefoon en klaar is kees.

Risco's zijn er natuurlijk altijd, het zijn nou eenmaal beta roms. Verder is het ook niet mogelijk om zonder data verlies terug te gaan naar een stabiele rom.

Voor verder ervaringen met de beta rom, zijn er hier genoeg te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 03-11-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
't vervelende aan de 3.5.5 (huidige CE) is dat 'ie default alle permissies aan alle programma's geeft dus daar zou ik nu niet heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 08:23
ascent schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:08:
't vervelende aan de 3.5.5 (huidige CE) is dat 'ie default alle permissies aan alle programma's geeft dus daar zou ik nu niet heen gaan.
Klopt. Dit heb ik oa ook in het Freedom OS (gebaseerd op 3.5.5) topic gelezen. Je kunt ze wel handmatig aanpassen. Maar wenselijk is dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
pvtonger schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:00:
[...]

Klopt. Dit heb ik oa ook in het Freedom OS (gebaseerd op 3.5.5) topic gelezen. Je kunt ze wel handmatig aanpassen. Maar wenselijk is dat niet.
Niet allemaal -- het gaat dieper dan enkel "storage", "camera" en andere permissies die je in Android zelf kunt aanpassen. Ook dingen als logcat permissies, enkel in te stellen via ADB, zijn nu voor elk programma ingeschakeld en die krijg je dus ook alleen via ADB weer uit. Nadeel 2; als je eenmaal alle permissies hebt hersteld naar wat 't was en je krijgt een update voor die app, krijgt 'ie wéér alle permissies. Dweilen en kraan open enzo. Ik ben teruggegaan naar 3.2.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:35

GurbY{nl}

GurbY{nl}

ascent schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:13:
[...]

Niet allemaal -- het gaat dieper dan enkel "storage", "camera" en andere permissies die je in Android zelf kunt aanpassen. Ook dingen als logcat permissies, enkel in te stellen via ADB, zijn nu voor elk programma ingeschakeld en die krijg je dus ook alleen via ADB weer uit. Nadeel 2; als je eenmaal alle permissies hebt hersteld naar wat 't was en je krijgt een update voor die app, krijgt 'ie wéér alle permissies. Dweilen en kraan open enzo. Ik ben teruggegaan naar 3.2.7
Dan zou je er ook van uit kunnen gaan dat er in een volgende C.B. wel een fix zal zitten lijkt me? En tot die tijd, wat kan er nou helemaal mis gaan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ik heb de waardering nooit geuit, maar ik wil de mensen die toen voor mijn OnePlus 3 review gestemd hebben als beste review van de maand (kwam op de 2e plek uiteindelijk) toch wel aardig bedanken. Ik ben sindsdien in contact met een aantal bedrijven die interesse hebben in samenwerking m.b.t. objectieve product reviews, iets dat ik al een tijdje wilde. Wil nu ook bezig met een YouTube kanaal en website. Dus: BEDANKT *O* :Y

Dan wat meer on-topic:
Het is best bizar om na te gaan dat een smartphone camera zulke foto's kan maken. Deze zijn dan ook geschoten met de OnePlus 3. De thumbnails zijn lichtelijk verbeterd door mezelf. Gaat meer om het detail..
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/hJ1sxPF.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/OdunU8u.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/yM4q1N0.jpg
Het betreft de Vernee Mars voor de geïnteresseerden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
GurbY{nl} schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:07:
[...]

Dan zou je er ook van uit kunnen gaan dat er in een volgende C.B. wel een fix zal zitten lijkt me? En tot die tijd, wat kan er nou helemaal mis gaan?
Ik weet niet zo goed in hoeverre een hotfix in staat is om permissies uit 't verleden te herstellen dus dat kan ik niet inschatten. Ik zit niet diep genoeg in de materie om te weten of zoiets ergens wordt bijgehouden. Sja, wat kan er misgaan. Elke app die je hebt kan ineens bij je privéfotos. Weet je zeker dat daar niets malafides tussen zit? 't Vervelende is dat waarschijnlijk 95% van de apps in orde is, zeker als je hoofdzakelijk de stockapps gebruikt. Maarja, de rest -- je weet 't gewoon niet. Persoonlijk vond ik 't geen fijn idee dus heb ik gerevert. Ymmv.

Kijktip; http://www.npo.nl/3doc-ad...one/24-10-2016/AT_2068495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57
Danny.G schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:14:
Ik heb de waardering nooit geuit, maar ik wil de mensen die toen voor mijn OnePlus 3 review gestemd hebben als beste review van de maand (kwam op de 2e plek uiteindelijk) toch wel aardig bedanken. Ik ben sindsdien in contact met een aantal bedrijven die interesse hebben in samenwerking m.b.t. objectieve product reviews, iets dat ik al een tijdje wilde. Wil nu ook bezig met een YouTube kanaal en website. Dus: BEDANKT *O* :Y

Dan wat meer on-topic:
Het is best bizar om na te gaan dat een smartphone camera zulke foto's kan maken. Deze zijn dan ook geschoten met de OnePlus 3. De thumbnails zijn lichtelijk verbeterd door mezelf. Gaat meer om het detail..
...
Het betreft de Vernee Mars voor de geïnteresseerden..
Allereerst, gefeliciteerd! Je review was ook gewoon heel goed! Ben benieuwd naar de resultaten in de toekomst!

De camera blijft hele goede foto's kunnen maken, op vakantie toch een paar foto's snel kunnen schieten met de telefoon welke heel mooi geworden zijn. Een dSLR uit de tas pakken kan soms gewoon teveel tijd kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:35

GurbY{nl}

GurbY{nl}

ascent schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:14:
[...]

Ik weet niet zo goed in hoeverre een hotfix in staat is om permissies uit 't verleden te herstellen dus dat kan ik niet inschatten. Ik zit niet diep genoeg in de materie om te weten of zoiets ergens wordt bijgehouden. Sja, wat kan er misgaan. Elke app die je hebt kan ineens bij je privéfotos. Weet je zeker dat daar niets malafides tussen zit? 't Vervelende is dat waarschijnlijk 95% van de apps in orde is, zeker als je hoofdzakelijk de stockapps gebruikt. Maarja, de rest -- je weet 't gewoon niet. Persoonlijk vond ik 't geen fijn idee dus heb ik gerevert. Ymmv.

Kijktip; http://www.npo.nl/3doc-ad...one/24-10-2016/AT_2068495
Nou hotfix, geen idee (ik vermoed overigens van wel), maar als flashen van rom x over rom y bepaalde zaken veroorzaakt, en jij vervolgens teruggaat naar rom x en daarmee het probleem oplost, dan kan flashen van rom z over rom y toch ook zaken aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
GurbY{nl} schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:29:
[...]

Nou hotfix, geen idee (ik vermoed overigens van wel), maar als flashen van rom x over rom y bepaalde zaken veroorzaakt, en jij vervolgens teruggaat naar rom x en daarmee het probleem oplost, dan kan flashen van rom z over rom y toch ook zaken aanpakken?
Tuurlijk kan 't zaken aanpakken maar of je permissies kunt herstellen naar wat het ooit was is zeer de vraag. Ik weet namelijk niet of ergens wordt bijgehouden wat de orginele permissies waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-_ratjetoe_-_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-10-2024
Nog even over de batterijdegradatiediscussie; dit vind ik zelf een erg goed artikel waarin o.a. de impact van opslag of gebruik onder hoge State of Charge beschreven staat: Kotub Uddin et al. Characterising Lithium-Ion Battery Degradation through the Identification and Tracking of Electrochemical Battery Model Parameters.

Let wel, we weten niet hoe OnePlus de batterij managet. Wellicht is het alleen mogelijk de batterij tussen 20% en 80% te gebruiken, en zijn de werkelijke 20% en 80% voor ons 0% en 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
Weet iemand hoe je de geluiden van losse apps verandert? Met Zedge kun je alleen notificaties in het algemeen veranderen en met een andere app - MegaSounds oid) - hielp niet.

Iemand tips? Word er een beetje gek van dat al mijn apps hetzelfde geluid produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
crimedevil schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:20:
Weet iemand hoe je de geluiden van losse apps verandert? Met Zedge kun je alleen notificaties in het algemeen veranderen en met een andere app - MegaSounds oid) - hielp niet.

Iemand tips? Word er een beetje gek van dat al mijn apps hetzelfde geluid produceren.
Je kan toch gewoon in de apps zelf de notificatiegeluiden veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
rens-br schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:23:
[...]

Je kan toch gewoon in de apps zelf de notificatiegeluiden veranderen?
Hoe dan? Kan via Instellingen>apps en dan bijv Facebook alleen de melding in zijn algemeen aan of uit zetten. Kan er geen sound kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
crimedevil schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:25:
[...]

Hoe dan? Kan via Instellingen>apps en dan bijv Facebook alleen de melding in zijn algemeen aan of uit zetten. Kan er geen sound kiezen.
Maar ín facebook zelf kun je wel aangeven welk geluidje 'ie moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
crimedevil schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:25:
[...]
Ik bedoelde dat je per app de nofiticatieinstellingen kan veranderen in de app zelf. Dus als voorbeeld bij Facebook:
Facebook -> 'drie streepjes rechts' -> 'Appinstellingen' -> 'Meldingen' -> 'Beltoon'.

En zo kun je dit dus ook wijzigen in Whatsapp, Messenger, Twitter, etc.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 03-11-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Mijn god, het leek goed te gaan maar nu staat Google play services met maarliefst 17% bovenaan mijn batterijgebruik. Het hefet sinds laatste lading 538 mah verbruikt.

Wezen googelen en paar trucjes uitgehaald die er tijdelijk voor zorgden dat Google play services niet in beeld waren, maar sinds vannacht is het weer helemaal terug. Ik heb nu 3 uur 50 min SOT behaald en nog 22% over, maar er valt dus veel meer uit te halen.

Ik zit op versie 9.8.77 (448-135396225). Wat heb ik gedaan:
- updates verwijdert en opnieuw geinstalleerd
- automatic restore uit van backup
- automatisch backup uitgeschakeld, gereboot en weer ingeschakeld

Hoe kan het toch dat zo'n terugkerend probleem niet wordt aangepakt door google.. Ik vind het nergens op slaan. Iemand die nog andere fixes weet?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/mtvchnhl4dqlm.png
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/xhhnczkme5uck.png
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/wmhmcvabluivq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:22:
Mijn god, het leek goed te gaan maar nu staat Google play services met maarliefst 17% bovenaan mijn batterijgebruik. Het hefet sinds laatste lading 538 mah verbruikt.

Wezen googelen en paar trucjes uitgehaald die er tijdelijk voor zorgden dat Google play services niet in beeld waren, maar sinds vannacht is het weer helemaal terug. Ik heb nu 3 uur 50 min SOT behaald en nog 22% over, maar er valt dus veel meer uit te halen.

Ik zit op versie 9.8.77 (448-135396225). Wat heb ik gedaan:
- updates verwijdert en opnieuw geinstalleerd
- automatic restore uit van backup
- automatisch backup uitgeschakeld, gereboot en weer ingeschakeld

Hoe kan het toch dat zo'n terugkerend probleem niet wordt aangepakt door google.. Ik vind het nergens op slaan. Iemand die nog andere fixes weet?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Cache + data al geleegd van de desbetreffende applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Anonymoussaurus schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:32:
[...]

Cache + data al geleegd van de desbetreffende applicatie?
Yes. In een uur tijd is er inmiddels weer een kleine 30 mah gebruikt. Nu weet ik even niet of dat normaal gebruik is.

Hoe kun je afbeeldingen kleiner in een topic plaatsen btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:25:
Yes. In een uur tijd is er inmiddels weer een kleine 30 mah gebruikt. Nu weet ik even niet of dat normaal gebruik is.

Nee. Google Play Services horen ergens onderaan te staan, of überhaupt niet te verschijnen. Welke versie draai je qua OS? En heb je het altijd al gehad of sinds een bepaalde versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
[...]

Factory reset of de app zelf op nieuwe installeren dit hoort niet. Bij mij is het verbruik maar 48mAh na 4 uurtjes SoT.
_-_ratjetoe_-_ schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:50:
Nog even over de batterijdegradatiediscussie; dit vind ik zelf een erg goed artikel waarin o.a. de impact van opslag of gebruik onder hoge State of Charge beschreven staat: Kotub Uddin et al. Characterising Lithium-Ion Battery Degradation through the Identification and Tracking of Electrochemical Battery Model Parameters.

Let wel, we weten niet hoe OnePlus de batterij managet. Wellicht is het alleen mogelijk de batterij tussen 20% en 80% te gebruiken, en zijn de werkelijke 20% en 80% voor ons 0% en 100%.
Batterij min voltage: 3.5V
Batterij max voltage: 4.3V
Tussen deze 2 word je batterij percentage berekent. Nu is 3.5V niet het minimum maar 3.2V dus je kan inprincipe nooit je batterij 100% leeg maken. Ook kan je hem niet helemaal vol maken want de batterij kan maximaal tot 4.4-4.5 opladen (als ik het goed heb). Verder hoe meer je laad hoe meer 'slijtage' maarja dit merk je pas op termijnen van een paar jaar. Daarnaast maakt het snelle laden van Dash Charge vrij weinig uit omdat er vrijwel geen hitte bij komt in vergelijking met andere quick/fastcharge methodes. Niks om je druk over te maken dus!

[ Voor 58% gewijzigd door Puddi Puddin op 03-11-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
[...]
ofwel kleiner uploaden, of met wat code:
code:
1
[img=270,480]https://www.mupload.nl/img/mtvchnhl4dqlm.png[/img]

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/mtvchnhl4dqlm.png
(^ om dat rood niet te zien, moet je de afbeelding kleiner uploaden en link naar grote foto)

[ Voor 37% gewijzigd door SmokingCrop op 03-11-2016 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:32
Kan je nou serieus de led tijdens het opladen niet uitzetten in het stock OS? Wat is dat gods gruwelijk irritant... Krijg bijna de neiging om hem maar te verkopen ondanks dat ik hem pas een paar uur heb...

Moet ik dan toch maar naar Cyanogen terug wat ik van mijn opo gewend ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Gelukkig hoef je hem niet lang op te laden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het viel mij al een paar keer op dat mijn Google agenda meldingen opeens niet meer deden. Ik heb bv bij een paar punten staan dat die 2 uur van te voren een melding moet geven en heb er vandaag toch weer 2 gemist zo te zien. Vorige x had ik dat ook, maar dacht zal wel per ongeluk weg geklikt hebben. Maar dat is niet het geval. Vorige x en vandaag heb ik gelijk als test een nieuw agenda punt met melding gemaakt, maar dat lijkt weer prima te werken. Iemand enig een idee waarom er geen meldingen meer komen van afspreken die er al in staan? Deed voorheen nog prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
nooberke schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:26:
Kan je nou serieus de led tijdens het opladen niet uitzetten in het stock OS? Wat is dat gods gruwelijk irritant... Krijg bijna de neiging om hem maar te verkopen ondanks dat ik hem pas een paar uur heb...

Moet ik dan toch maar naar Cyanogen terug wat ik van mijn opo gewend ben?
Ik zou hem meteen verkopen. Net zoals ik elk stukje elektronica dat een ledje aan laat staan de deur uit zou trappen.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

t_o_c schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 05:50:
[...]

Ik zou hem meteen verkopen. Net zoals ik elk stukje elektronica dat een ledje aan laat staan de deur uit zou trappen.
Router, TV, computer, muis, alles het raam uit *O*

Ik heb de statusleds van de router op mijn kamer wel afgeplakt met elektrische tape omdat het ding super veel licht afgeeft dat nog eens als een malle knippert :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Woop! Besteld :D OnePlus 3 + de screenprotector en Carbon pack.

Het was even twijfelen, maar de manier hoe enthousiast mensen zijn over het toestel zorgt ervoor dat ik wel erg blij ben met deze keuze

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
knip

[ Voor 81% gewijzigd door 13art op 04-11-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 12:35
knip

[ Voor 104% gewijzigd door 13art op 04-11-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Dat mag je vinden, maar dat wil niet zeggen dat je dan niet de regels hoeft te volgen. Ben je het ergens niet mee eens of vind je dan het anders moet mag dat in het feedback topic aangegeven worden.

[ Voor 83% gewijzigd door 13art op 04-11-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
corset schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:34:
Woop! Besteld :D OnePlus 3 + de screenprotector en Carbon pack.

Het was even twijfelen, maar de manier hoe enthousiast mensen zijn over het toestel zorgt ervoor dat ik wel erg blij ben met deze keuze
Naja spijt zal je niet krijgen.
xileS schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:22:
[...]

Volgens mij tag je de verkeerde persoon, anders snap ik je reactie niet.
Excuses inderdaad, ga eens naar instellingen en kijk of je agenda onder geoptimaliseerd staat. Apps > tand wieletje > accu optimalisatie.

[ Voor 42% gewijzigd door Puddi Puddin op 04-11-2016 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:35
Ik twijfel nog steeds of ik de OP3 moet halen.
Op dit moment het ik de OPO, werkt nog steeds perfect en kan alles draaien.
enige nadeel wel is dat het toestel bijna 2 jaar oud is, dus een vervanger is wel nodig.

Zal ik het nog even uitzingen totdat de OP4 komt?

https://oneplus4.org/

weet niet hoe betrouwbaar dit is en wanneer in 2017 het komt.... lastige keuze!

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Puddi Puddin schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:09:
[...]

Excuses inderdaad, ga eens naar instellingen en kijk of je agenda onder geoptimaliseerd staat. Apps > tand wieletje > accu optimalisatie.
Thanks, alle apps zijn standaard blijkbaar geoptimaliseerd bij accuoptimalisatie. Ik heb het ook allemaal maar zo gelaten eerst en alles deed het prima en ik had hier voorheen ook geen last van. Vandaag heb ik ook gewoon wel weer keurig een melding gekregen.

Alsnog heb ik voor de zekerheid de accuoptimalisatie uitgezet voor de google agenda app. Ik zal maar een belangrijk agendapunt missen..

[ Voor 59% gewijzigd door xileS op 04-11-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Kol Nedra schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:15:
enige nadeel wel is dat het toestel bijna 2 jaar oud is, dus een vervanger is wel nodig.

Kun je doen, er komt sws een OP4 in 2017 als ik hun '1 flagship per year' moet geloven. Nu is de OP3 ook future proof en daar kom je ook makkelijk 2 jaar mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Zal wel weer rond juni of juli zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ik heb momenteel ook 'nog steeds' een OPO. Maar waarom wil je het apparaat per see vervangen? Het is snel, draait alles nog en werkt nog perfect.

Ik wacht in ieder geval op de OnePlus 4 of 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
2 jaar oud noem ik nou niet echt een nadeel, zeker niet als ie gewoon nog prima werkt.
Had voordat ik de OP2 (heb nu een OP3) had, een Samsung Galaxy S2 die inmiddels alweer 5 jaar oud is. (ding doet het op dit moment niet door foutief flashen)
Dus als je OPO nog prima werkt, waarom upgraden? (ding ontvangt toch nog steeds updates?) bij twijfel niet doen?

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25
rens-br schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:44:
[...]

Ik heb momenteel ook 'nog steeds' een OPO. Maar waarom wil je het apparaat per see vervangen? Het is snel, draait alles nog en werkt nog perfect.

Ik wacht in ieder geval op de OnePlus 4 of 5.
Ik denk dat het een soort van ziekelijke drang is om toch steeds weer iets nieuws wil proberen. Dat is bij mij wel het geval ;) Vaak begint het bij een nieuw interessant toestel toch weer te kriebelen. En ik kan het altijd voor mezelf goed praten door te zeggen dat ik nu nog meer kring voor mn toestel dan weer een jaar later. Daardoor is het verschil weer kleiner. I know, Dat argument rammelt aan alle kanten, maar ja je moet toch wat >:)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twoto123
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Knip

Ik heb mijn OP3 zaterdag besteld na ook veel twijfelen. Ik kom van een HTC One (m7).

[ Voor 67% gewijzigd door 13art op 04-11-2016 23:45 ]

Twoto123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Geruchten rondom de OnePlus 3T horen hier: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.
Dan kunnen we het nu hebben de OP3 :-)
Dank, volgende keer ook meteen even een TR aanmaken svp.

Berichten met betrekking tot de 3T zijn verplaatst.
.

[ Voor 37% gewijzigd door 13art op 04-11-2016 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelklapstoel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-11-2024
Gisteren werd eindelijk mijn bestelde OP3 Graphite op de post gedaan, hopelijk wordt het wachten rijkelijk beloond.
11 oktober de bestelling gemaakt.

Omdat voor mij de nieuwe iphone qua specs tegenvalt, maar weer een android telefoon besteld.
Hij heeft voor mij alles wat de iphone 7 mist (1080P, amoled, snellader).

Onderhand begint hier een traditie te ontstaan om telkens te wisselen tussen iOs en Android, maar dat houdt het ook interessant! :)

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:44
Een tijdje geleden had ik hetzelfde, maar nu weer (en misschien al vaker).

Ik heb op mijn OP3 gewoon prima bereik, zowel 2G/3G als 4G. Zelf bellen is ook nooit een probleem, maar smsjes ontvangen of gebeld worden soms wel.

Net zat ik te wachten op een smsje met bevestigingscode voor inloggen google, maar die kwam niet. Met een andere telefoon mijn telefoon gebeld, meteen voicemail. Zelf even 1 keer gebeld, en smsjes kwamen binnen en ben weer bereikbaar...

OP3 icm T-mobile... Ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben, en een eventuele oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Heeft iemand de plastic schermprotector eraf gehaald en geen andere erop gezet? Ik wil dit doen, maar ik weet niet hoe kwetsbaar het scherm dan wordt.

Het irritante is dat randje, en dan met zo'n bezel, dus ik ben ook niet echt happig op glazen Protectors die er zo'n gigantische rand)overgang van maken. Dan maar het apparaat "naakt" gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:32
ikt schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:59:
Heeft iemand de plastic schermprotector eraf gehaald en geen andere erop gezet? Ik wil dit doen, maar ik weet niet hoe kwetsbaar het scherm dan wordt.

Het irritante is dat randje, en dan met zo'n bezel, dus ik ben ook niet echt happig op glazen Protectors die er zo'n gigantische rand)overgang van maken. Dan maar het apparaat "naakt" gebruiken?
Heb m ook een dag of 4 binnen en heb zelf meteen dat plastic er af gehaald. ik heb zelf nooit een screen protector en telefoons zijn ontworpen om zonder gewoon te kunnen worden gebruikt, Een screen protector is een extratje.

Zie hier ook een kras test.

Edit: @yannickie111 ik heb zelf geen problemen met bereikbaarheid gehad. Ben zelfs er positief qua belkwaliteit tov mijn Nexus 5, maar dat is misschien ook gewoon een microfoon/speaker ding.

[ Voor 11% gewijzigd door Sluw op 05-11-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:32
t_o_c schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 05:50:
[...]

Mijn reactie was een beetje overdreven (irritatie grens is soms wat lager als je dag al niet meezat :+ )

Maar ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die 's nachts oplaat, sterker nog ik kwam een oud topic tegen over Oxygen OS waar mensen al maanden gelederen hierover klaagden...

Maar goed, Cyanogenmod 13 maar geflashed :*)

Hier overigens ook de stap vanaf de OPO gemaakt, hoofd redenen voor de overstap:
Betere 4G ondersteuning
Batterij van OPO was niet helemaal 100% meer
Ik wil af en toe gewoon wat nieuws :*)

Ondertussen wil ik de fingerprint scanner ook wel aan dit lijstje toevoegen, dat is ook echt ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Iemand een idee of je agenda ook in beeld kan laten komen als je even op je scherm tikt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt

ikt

Protector eraf dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
yannickie111 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:12:
Een tijdje geleden had ik hetzelfde, maar nu weer (en misschien al vaker).

Ik heb op mijn OP3 gewoon prima bereik, zowel 2G/3G als 4G. Zelf bellen is ook nooit een probleem, maar smsjes ontvangen of gebeld worden soms wel.

Net zat ik te wachten op een smsje met bevestigingscode voor inloggen google, maar die kwam niet. Met een andere telefoon mijn telefoon gebeld, meteen voicemail. Zelf even 1 keer gebeld, en smsjes kwamen binnen en ben weer bereikbaar...

OP3 icm T-mobile... Ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben, en een eventuele oplossing hebben.
Nog niets van gemerkt op de OP3, maar op mijn vorige telefoons heb ik dit ook wel vaker gehad met google verificatie i.c.m. T-mobile, meestal als ik dan weer schakelde tussen masten (4g / 3g) dan kon ik dingen weer ontvangen, ook met bellen heb ik dat regelmatig dat de ontvanger/of ik de ander niet hoort, 2e poging is het meestal weg..is volgens mij meer een T-mobile probleem dan een OP3 probleem..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
nooberke schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:36:
[...]

Mijn reactie was een beetje overdreven (irritatie grens is soms wat lager als je dag al niet meezat :+ )

Maar ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die 's nachts oplaat, sterker nog ik kwam een oud topic tegen over Oxygen OS waar mensen al maanden gelederen hierover klaagden...

Maar goed, Cyanogenmod 13 maar geflashed :*)

Hier overigens ook de stap vanaf de OPO gemaakt, hoofd redenen voor de overstap:
Betere 4G ondersteuning
Batterij van OPO was niet helemaal 100% meer
Ik wil af en toe gewoon wat nieuws :*)

Ondertussen wil ik de fingerprint scanner ook wel aan dit lijstje toevoegen, dat is ook echt ideaal!
Ik had een reactie getikt maar kom er net achter dat ik rapporeer ipv quote had geklikt. Als een mod dit leest, sorry, was niet de bedoeling hehe.

Wat ik wou zeggen is de led van de op3 is niet zo fel dus heb er geen last van itt mijn m7 die het halve plafon oplichtte.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
Iemand enig idee ik op een simpele manier gewoon mijn playlistst maak wanneer ik muziek upload naar mijn telefoon. Bij mijn iphone synchroniseerde je gewoon je iTunes Als ik bijvoorbeeld nu een mapje maak en mijn muziek daarin upload moet ik alsnog alles handmatig in een playlist zetten omdat het gewoon verzamelnummers zijn. Alles komt ook nog eens random tussen mijn nummers. Geen doen dus. Hier moet vast wel een simpele oplossing voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Sluw schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:03:
[...]

Heb m ook een dag of 4 binnen en heb zelf meteen dat plastic er af gehaald. ik heb zelf nooit een screen protector en telefoons zijn ontworpen om zonder gewoon te kunnen worden gebruikt, Een screen protector is een extratje.

Zie hier ook een kras test.

[video]

Edit: @yannickie111 ik heb zelf geen problemen met bereikbaarheid gehad. Ben zelfs er positief qua belkwaliteit tov mijn Nexus 5, maar dat is misschien ook gewoon een microfoon/speaker ding.
Begin bijna te huilen van die video :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele dagen de OP3 aangekregen. Werkt prima behalve dat mijn mobiel signaal enkele keren per dag uitvalt (enkel noodoproepen - geen service). Na het heropstarten van de GSM is dit wel telkens tijdelijk opgelost maar dit is toch vervelend. Iemand hetzelfde aan de hand (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:32
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:17:
Ik heb sinds enkele dagen de OP3 aangekregen. Werkt prima behalve dat mijn mobiel signaal enkele keren per dag uitvalt (enkel noodoproepen - geen service). Na het heropstarten van de GSM is dit wel telkens tijdelijk opgelost maar dit is toch vervelend. Iemand hetzelfde aan de hand (gehad)?
Geen problemen mee maar misschien kun je even het Oneplus (support) forum checken. Daar verzamelen zich alle mensen met problemen 8) https://forums.oneplus.net/forums/tech-support-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Apn instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 02:45
Iemand die een educated guess kan doen over waarom (bijv) de Rabo app niet werkt op dit toestel, ondanks een NFC-simkaart (KPN)? Is het bij OnePlus net als bij de Nexus toestellen zo dat de benodigde datalijntjes hardwarematig niet getrokken zijn? Draai ongemodificeerde OxygenOS 3.2.7 (geen unlock, geen root).

Verder mooi toestel, nu een dag mee aan het spelen, blij dat ik weer terug ben bij AMOLED (hiervoor Nexus 5). Blij dat LightFlow werkt, jammer van het groene/rode lampje aan de lader, dit lijk ik niet te kunnen overrulen in LightFlow.

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
AndriesLouw schreef op zondag 06 november 2016 @ 08:13:
Iemand die een educated guess kan doen over waarom (bijv) de Rabo app niet werkt op dit toestel, ondanks een NFC-simkaart (KPN)? Is het bij OnePlus net als bij de Nexus toestellen zo dat de benodigde datalijntjes hardwarematig niet getrokken zijn? Draai ongemodificeerde OxygenOS 3.2.7 (geen unlock, geen root).

Verder mooi toestel, nu een dag mee aan het spelen, blij dat ik weer terug ben bij AMOLED (hiervoor Nexus 5). Blij dat LightFlow werkt, jammer van het groene/rode lampje aan de lader, dit lijk ik niet te kunnen overrulen in LightFlow.
De Rabo app werkt wel, maar hoe het werkt met betalingen via nfc weet ik niet. Dacht hier gelezen te hebben dat het bij de ING wel gewoon werkt.

Edit: er stond in dit topic al gemeld dat Rabo icm oneplus niet werkt: ulTimaS in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Verder kan je bij instellingen zelf de kleur van het ledje veranderen voor tijdens het opladen. Helemaal uitzetten gaat niet. Althans ik zou me kunnen voorstellen dat met root het wel mogelijk zou kunnen zijn met een app of door zelf ergens iets aan te passen. Nooit in verdiept eigenlijk aangezien ik zelf het wel handig vind zo'n led tijdens het laden.
Je kan ook het andere simkaart slot proberen. Zou niet moeten uitmaken maar soms lees je wel dat zoiets kan helpen.

[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 06-11-2016 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
l3art schreef op zondag 06 november 2016 @ 08:17:
[...]

De Rabo app werkt wel, maar hoe het werkt met betalingen via nfc weet ik niet. Dacht hier gelezen te hebben dat het bij de ING wel gewoon werkt.

Edit: er stond in dit topic al gemeld dat Rabo icm oneplus niet werkt: ulTimaS in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Bedankt voor je antwoord, ik zie inderdaad dat ik niet helemaal duidelijk was, de Rabo Bankieren app werkt zeer zeker. Enkel de Rabo Wallet (voor NFC betalingen met je toestel en ondersteunde SIM kaart) werkt dus niet. De melding is dat er geen SIM herkend wordt, en ik kan zo even geen app vinden die deze (NFC/Embedded Secure Element) data kan uitlezen. Wellicht heeft het te maken met de dual SIM van de OnePlus 3, zal later vandaag eens proberen om ook het andere SIM slot te vullen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
AndriesLouw schreef op zondag 06 november 2016 @ 09:04:
[...]

Bedankt voor je antwoord, ik zie inderdaad dat ik niet helemaal duidelijk was, de Rabo Bankieren app werkt zeer zeker. Enkel de Rabo Wallet (voor NFC betalingen met je toestel en ondersteunde SIM kaart) werkt dus niet. De melding is dat er geen SIM herkend wordt, en ik kan zo even geen app vinden die deze (NFC/Embedded Secure Element) data kan uitlezen. Wellicht heeft het te maken met de dual SIM van de OnePlus 3, zal later vandaag eens proberen om ook het andere SIM slot te vullen. :)
Precies, de app werkt wel, maar de wallet werkt niet zoals al eerder werd aangegeven in dit topic. Rabobank ondersteund de Oneplus toestellen hierin niet. Dus een andere sim of simslot zal in deze ook niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:14
Het gaat volgens mij om de Open Mobile Api, die zou wel in CyanogenMod moeten zitten. Op reddit geeft iemand aan dat het zou moeten werken, maar geen confirmatie... Idem hier op GoT in het custom rom topic... Dus als iemand CM heeft met Rabo en een KPN/Telfort/Simyo sim, dan hoor ik het graag. Ik ga niet flashen puur daarvoor....

http://android.stackexcha...f-i-switch-to-cyanogenmod

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 06-11-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
Naast de juiste OpenMobile API (versienummer tussen 2 en 4, OP3 heeft versie : L310.0.13 van de SmartcardService / Open Mobile API) moet er ook nog eens ondersteuning zijn voor Single Wire Protocol (hardwarematig lijntje naar de SIM-kaart).

Rabo app lijkt niet eens de OpenMobile API te herkennen, en zelfs dan is het dus nog de vraag of SWP ondersteund wordt op de OnePlus 3 om ook daadwerkelijk de betaling te kunnen verrichten (dit schijnt zonder tussenkomst van Android te gebeuren namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
GENETX schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:47:
Het gaat volgens mij om de Open Mobile Api, die zou wel in CyanogenMod moeten zitten. Op reddit geeft iemand aan dat het zou moeten werken, maar geen confirmatie... Idem hier op GoT in het custom rom topic... Dus als iemand CM heeft met Rabo en een KPN/Telfort/Simyo sim, dan hoor ik het graag. Ik ga niet flashen puur daarvoor....

http://android.stackexcha...f-i-switch-to-cyanogenmod
Ik heb al het bovenstaande maar ik gebruik nfc betalen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:02
Rabo bank wallet wordt slechts op een paar toestellen ondersteunt. https://www.rabobank.nl/i...ar=yes&ra_locationbar=yes.

Rabobank weet niet zo goed hoe ze mensen moeten winnen op mobiel vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
Even e.e.a. uitgezocht; en buitenlandse betaal apps (zoals die van Elba) geven iets meer informatie weer: Het lijkt specifiek zo te zijn dat de NFC-simkaart wel herkend wordt (wat zou impliceren dat SWP wel ondersteund wordt door de OP3), alleen doordat OnePlus versienummer "L310" heeft gegeven aan de OpenMobile API (wat dus duidelijk niet een nummer tussen de 2 en 4 is) werkt het hele verhaal niet.

Mogelijk dat Rabo dit dus aan zijn kant in de versiecheck kan oplossen (ook L310 toestaan), beter nog dat OnePlus gewoon nette nummers gaat gebruiken in zijn versienummers (en geen letters), en dan hopen dat SWP werkt zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
Galukon schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:06:
Rabo bank wallet wordt slechts op een paar toestellen ondersteunt. https://www.rabobank.nl/i...ar=yes&ra_locationbar=yes.

Rabobank weet niet zo goed hoe ze mensen moeten winnen op mobiel vlak.
Het probleem zit in het personeelsbeleid lijkt mij. Ze geven voorrang aan bekenden van de Rabobank en zijn gewoon niet goed in het uitbesteden aan/aantrekken van talent. Jammer :) Die app werkt echt maar net nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
l3art schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:19:
[...]

Ik heb al het bovenstaande maar ik gebruik nfc betalen niet.
Zou je de app wel eens voor mij kunnen downloaden en proberen, samen met de KPN nfc manager? Bij mij loopt de app namelijk al direct te zeuren dat er geen NFC Sim in zit. Als jij die melding niet krijgt, dan weet ik genoeg ;) maw, je hoeft je nergens voor te registreren en aan te melden.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 06-11-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
GENETX schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:34:
[...]

Zou je de app wel eens voor mij kunnen downloaden en proberen, samen met de KPN nfc manager? Bij mij loopt de app namelijk al direct te zeuren dat er geen NFC Sim in zit. Als jij die melding niet krijgt, dan weet ik genoeg ;) maw, je hoeft je nergens voor te registreren en aan te melden.
Bij de wallet app krijg ik een melding dat het toestel niet geschikt is. De Nfc manager start gewoon op en krijg ik een groene vink dat de app goed geïnstalleerd is. Geen melding dat nfc sim er niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ok, dan gaat dat hem dus ook niet worden. Thanks voor het checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Moet zeggen ING heeft het wel en het werkt zeer goed. Draai ook cm13 dus het kan zelfs met Custom rom en root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:44
Sluw schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:03:
[...]

Over de gesprekskwaliteit ben ik prima tevreden, alleen ik ben dus blijkbaar zo nu en dan niet bereikbaar (zonder dat ik het zelf weet).
Only schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:28:
[...]

Nog niets van gemerkt op de OP3, maar op mijn vorige telefoons heb ik dit ook wel vaker gehad met google verificatie i.c.m. T-mobile, meestal als ik dan weer schakelde tussen masten (4g / 3g) dan kon ik dingen weer ontvangen, ook met bellen heb ik dat regelmatig dat de ontvanger/of ik de ander niet hoort, 2e poging is het meestal weg..is volgens mij meer een T-mobile probleem dan een OP3 probleem..
Net had ik het probleem weer. Iemand belde me, maar kreeg meteen voicemail (waar ik dus helemaal geen melding van krijg). Ik heb hierna zelf een telefoontje gepleegd (1 keer over laten gaan is voldoende) en ik kon weer gebeld worden.

Wat zou dit in godsnaam kunnen zijn. Het lijkt me geen hardwarefout, aangezien het met 1 simpele handeling (een random telefoonnummer kort bellen) op te lossen is... Zou het zin hebben om een nieuwe simkaart aan te vragen bij T-mobile?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndriesLouw
yannickie111 schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:33:

[...]

Wat zou dit in godsnaam kunnen zijn. Het lijkt me geen hardwarefout, aangezien het met 1 simpele handeling (een random telefoonnummer kort bellen) op te lossen is... Zou het zin hebben om een nieuwe simkaart aan te vragen bij T-mobile?
Ik denk dat een helpdesk hetzelfde gaat antwoorden: Telefoon uit, simkaart verwijderen, schoonpoetsen, paar minuutjes wachten, de boel weer in elkaar, en aanzetten. Lost de meeste problemen met aanmelden bij netwerk wel op.

Maar men kan daar wat meer zien dan ik in mijn glazen bol, dus belletje kan nooit kwaad. Soms is het gewoon een simkaart die aan het einde van de levensduur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
Ik zit al sinds het begin (midden juni) met een verschrikkelijk irritante bug waarbij de beller constant een echo van zichzelf hoort. Ik heb de indruk dat het vooral is op plaatsen waar ik een minder bereik heb.

Als ik het opzoek op internet dan vind ik soortgelijke problemen met zowat elke generatie op... Maar geen enkele oplossing. Toevallig hier iemand die dit probleem heeft en een oplossing gevonden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
Nieker schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:43:
Ik zit al sinds het begin (midden juni) met een verschrikkelijk irritante bug waarbij de beller constant een echo van zichzelf hoort. Ik heb de indruk dat het vooral is op plaatsen waar ik een minder bereik heb.

Als ik het opzoek op internet dan vind ik soortgelijke problemen met zowat elke generatie op... Maar geen enkele oplossing. Toevallig hier iemand die dit probleem heeft en een oplossing gevonden heeft?
Komt vaker voor op GSM-geschakelde netwerken dan de modernere UMTS, dus de relatie met bereik kan kloppen. (GSM heeft iets hogere latency, wat een echo natuurlijk verergerd).

Oorzaken zijn divers en lopen uiteen van een te hoog volume van luidspreker aan jouw kant, tot problemen bij de provider. Meer leesvoer: https://www.nrc.nl/nieuws...elefoon-11444901-a1217378 en https://en.wikipedia.org/...pression_and_cancellation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
rens-br schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:00:
[...]

Bedankt voor je reactie! Goed om het een keer van een expert te horen!
Niet vergeten dat dit voor accu cel geld zonder dat er enige vorm van protectie of iets dergelijks. Ik heb 2,5jaar mijn oneplus one dagelijks opgeladen naar 100% (elke nacht aan de lader) en ook vaak zat naar 0% laten gaan en hij doet het nogsteeds heel goed. Het is dat ik Dual sim wilde.

Het li-ion beschermings circuit in een telefoon zorgt ervoor dat een cel niet leger gaat dan schadelijk zou zijn voor een cel. Je kan de accu nog best gebruiken als je telefoon aangeeft dat hij leeg is. Als je die accu dan nog meer leeg gaat trekken gaan er inderdaad beschadigingen optreden in de cel. Ook het opladen van de cel tot 100% is helemaal niet erg. Zolang het amperage maar wat beperkt is het laatste beetje en dat doet de oneplus 3 perfect. Verder is het belangrijk bij li-ion cellen ze niet met 100% volle lading weg te leggen voor langere tijd. Dan gaat de capaciteit veeel sneller achteruit dan dat ze voor ca. 60% vol weg gelegt worden. Daarom is je telefoon als je em krijgt ook maar voor ca. de helft vol. Dus als je je telefoon dagelijks gebruikt kan je best naar 100% laden. En leeg trekken naar 0 is ook geen probleem. In werkelijkheid is de accu niet 100% leeg, maar leeg tot het veilig kunnen gebruiken voor meerdere jaren. Wat ook hier belangrijk is dat je je lege telefoon niet voor een maand weg legt. Net als bij een 100% volle li-ion is langere tijd "leeg" niet goed voor een cel.

Meeste verhalen van 80-20% zijn gewoonweg niet waar. En in de gevallen dat het wel zo was is het ontwerp van de telefoon niet goed geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:41
Je verhaal klopt gedeeltelijk.
Dat 20%-80% verhaal is weldegelijk waar.

Bron: http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries

Het is voor de battery het beste tussen de 40 en 80% te blijven. Als hij onder de 20% duikt en dan volledig wordt opgeladen is 'schadelijker' dan steeds volledig opladen vanaf 50-60% naar 100% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
AndriesLouw schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:24:
Even e.e.a. uitgezocht; en buitenlandse betaal apps (zoals die van Elba) geven iets meer informatie weer: Het lijkt specifiek zo te zijn dat de NFC-simkaart wel herkend wordt (wat zou impliceren dat SWP wel ondersteund wordt door de OP3), alleen doordat OnePlus versienummer "L310" heeft gegeven aan de OpenMobile API (wat dus duidelijk niet een nummer tussen de 2 en 4 is) werkt het hele verhaal niet.

Mogelijk dat Rabo dit dus aan zijn kant in de versiecheck kan oplossen (ook L310 toestaan), beter nog dat OnePlus gewoon nette nummers gaat gebruiken in zijn versienummers (en geen letters), en dan hopen dat SWP werkt zoals het hoort.
Ik heb eerder het idee dat het een gevalletje is dat de Rabobank wat moeilijk doet. Zowel met ING als ABN AMRO (wallet app, ben beta lid van deze app) ondersteunen de telefoon gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Galukon schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:06:
Moet zeggen ING heeft het wel en het werkt zeer goed. Draai ook cm13 dus het kan zelfs met Custom rom en root.
Mét root ja? Het was mijn indruk dat de ING een geroot toestel blokkeert. Of heb je een roothider oid in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
ascent schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:36:
[...]

Mét root ja? Het was mijn indruk dat de ING een geroot toestel blokkeert. Of heb je een roothider oid in gebruik?
Nee geen roothider oid.
Pagina: 1 ... 58 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.