[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.434 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theus555
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 21:37
coob schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:42:
[...]

Hij wil niet pairen in mijn Mazda3.
Laatste model en nieuwste software in de auto geinstalleerd.
Geen telefoonprofiel gevonden zegt het systeem dan..
misschien een nieuwe auto kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 07:17
theus555 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:49:
[...]

Is bijna nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
swhnld schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:03:
Ik ben allerlei reviews aan het lezen omdat ik dit toestel overweeg, maar ik zie nergens iets vermeld worden over hoe goed het werkt in combinatie met carkits, en aangezien ik veel in de auto zit voor werk is dat belangrijk voor mij.

Tevens las ik in het officiële Tweakers review een opmerking dat het scherm makkelijk aan gaat met in de broekzak stoppen? Mijn huidige L950xl heb ik problemen mee dat die spontaan op stil gaat staan of zelfs uit gaat in mijn broekzak (om te zwijgen over dat het zichzelf blokkeert doordat er te veel foute pincodes ingevoerd zijn), dus ik ben ook erg geïnteresseerd wat daar ervaringen mee zijn van mensen die het toestel echt gebruiken?
Hier een oldskool nokia carkit waar hij het gewoon goed mee doet :-)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 22:24
Als je twijfelt tussen de Nexus 6P en de OP3 dan moet je denk ik de volgende twee filmpjes maar eens bekijken:

YouTube: The Nexus 6p is a Joke! Bend Test - Scratch Test - Burn Test

YouTube: OnePlus 3 Bend Test - Scratch Test - Burn Test - Durability video

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:22

Zeeuw

5.6

Gister 1,5u met Flitsmeister aan gereden, GPS pakt hij op elk hectometerpaaltje nauwkeurig (ook na de tunnel bij Utrecht) en het kostte me 10% batterij.

Vannacht om 2u m'n telefoon van de lader gehaald en zojuist om 9u was de batterij al leeg, in 7u 99% batterij gebruik en ik kan niet zien wat de boosdoener is...

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:08
Zeeuw schreef op zondag 24 juli 2016 @ 09:59:
Vannacht om 2u m'n telefoon van de lader gehaald en zojuist om 9u was de batterij al leeg, in 7u 99% batterij gebruik en ik kan niet zien wat de boosdoener is...
Wat zeggen de statistieken over de laatste 24 uur (of korter als dat kan)? Die zou je moeten kunnen vertellen wat de oorzaak is. Richtingen om aan te denken:

-Kan er een netwerkstoring zijn geweest dat het ding als een dolle op zoek is geweest naar signaal?
-Is er een App of Website open geweest die constant bezig bleef?
-Kijk eens bij je updates in de Play Store, is daar een boosdoener te vinden?
-Is er een update van OxygenOS op gekomen vannacht?
-Heb je gerommeld met illegale Pokemon Go downloads en per ongeluk een geïnfecteerde variant binnen gekregen die nu iets kwaadwillend deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:22

Zeeuw

5.6

swhnld schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:14:
[...]

Wat zeggen de statistieken over de laatste 24 uur (of korter als dat kan)? Die zou je moeten kunnen vertellen wat de oorzaak is. Richtingen om aan te denken:

-Kan er een netwerkstoring zijn geweest dat het ding als een dolle op zoek is geweest naar signaal?
-Is er een App of Website open geweest die constant bezig bleef?
-Kijk eens bij je updates in de Play Store, is daar een boosdoener te vinden?
-Is er een update van OxygenOS op gekomen vannacht?
-Heb je gerommeld met illegale Pokemon Go downloads en per ongeluk een geïnfecteerde variant binnen gekregen die nu iets kwaadwillend deed?
Bedankt voor het meedenken.

Als ik bij de accustatus kijk zie ik niets geks, behalve dat de telefoon continu ingeschakeld zou zijn geweest terwijl het scherm toch uit stond.
Android-systeem geeft 10% batterij verbruik aan wat neerkomt op 300mah. Dus dat klopt maar ik zie bij cpu totaal wel 5,5u actief waarvan 0% op de voorgrond.

Accu is nu weer 100%, even kijken wat hij doet.

PS. Geen Pokémon go geïnstalleerd... ;)

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-03-2021
anessie schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 00:40:
[...]

Doen, échte CM support komt eraan, CM > droge android.

Los daarvan denk ik dat Oneplus stilaan volwassen wordt als bedrijf en software/support nog steeds blijven verbeteren. Je hoeft ook helemaal geen verstand te hebben van smartphones om een OP3 te flashen.

Al 4 oneplus producten in de familie, en iemand zal ook wel de OP4 kopen volgend jaar, al 2x een redelijk vlotte rma procedure ook.

Altijd meer zeikers op internet, tevreden gebruikers hebben veel minder de neiging om te komen zeuren op een forum.
Bedankt voor de reacties! Dit is goed nieuws! Ik zit niet te wachten op een telefoon met software bugs, die ik dan zelf moet verhelpen (zoals ik nu met s5 heb: kan niet meer bellen). Ik denk idd dat ik mn de klagers heb gelezen haha!
anessie schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 00:40:
[...]

Doen, échte CM support komt eraan, CM > droge android.

Los daarvan denk ik dat Oneplus stilaan volwassen wordt als bedrijf en software/support nog steeds blijven verbeteren. Je hoeft ook helemaal geen verstand te hebben van smartphones om een OP3 te flashen.

Al 4 oneplus producten in de familie, en iemand zal ook wel de OP4 kopen volgend jaar, al 2x een redelijk vlotte rma procedure ook.

Altijd meer zeikers op internet, tevreden gebruikers hebben veel minder de neiging om te komen zeuren op een forum.
P1nGu1n schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:12:
[...]

Alle bugs? Volgens mij zijn de meeste bugs met de 3.2.1 update wel opgelost. AFAIK is de enige nu nog dat soms automatisch DND aan gaat. Of ken jij meer bugs dan ik? :P

[...]

Huh, wat? Sommigen vinden het leuk hun apparaat te tweaken met roms en dergelijke. Dit is volledig optioneel en als jij dat liever niet doet, moet je dat gewoon niet doen. Out-of-the-box werkt hij ook prima hoor. Hoezo word je er huiverig van dat anderen dat doen?

[...]

De OP3 is zeer geschik voor tweaken. Ervaren kan je pas worden als je ermee begint. Mocht je er ooit mee willen beginne, dan staat in het Rooten & Custom Roms topic een team klaar om je ondersteunen ;)

[...]

offtopic:
Sloop jij telefoons zo vaak dat je een vaste reparateur hebt? :+

Zoals iemand anders al zei, van wat ik heb gezien is het goed te doen. Wat is precies lastig volgens je reparateur?

[...]

Top ;)

[...]

Of je hem wilt of niet moet je natuurlijk zelf beslissen, er zijn ongetwijfeld redenen om dit toestel niet te halen. Maar de bovenstaande zijn IMO niet gegrond :)
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Is erg inzichtelijk, ook de verwijzing naar het volgende topic :). Mbt reparatie: het zijn toestellen die uit laagjes bestaan, waardoor het lastig en tijdrovend is om deze toestellen te repareren en bij bepaalde onderdelen te komen (vgl reparateur). Ja ik heb een vaste reparateur gezien mijn jaar vol technische pech en m'n schermen zijn dit jaar voor het eerst kapot gegaan (hiervoor heb ik dit dus nog nooit meegemaakt en nu 3 in een jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-09 06:56
Wat vooral effect zou dit hebben op de software ontwikkeling?
'Cyanogenmod ontslaat 20 procent van personeel' http://nu.nl/mobiel/42977...rocent-van-personeel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Niets, want het ding draait op OxygenOS?

Dat artikel klopt ook niet helemaal, want het gaat over Cyanogen in het algemeen, niet specifiek Cyanogenmod. 1+1 draaide op CyanogenOS dacht ik.

[ Voor 65% gewijzigd door S_Chief op 24-07-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Laatst online: 24-09 06:56
S_Chief schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:23:
Niets, want het ding draait op OxygenOS?

Dat artikel klopt ook niet helemaal, want het gaat over Cyanogen in het algemeen, niet specifiek Cyanogenmod. 1+1 draaide op CyanogenOS dacht ik.
Nee, precies. In last de laatste zin. Vandaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:40
MagicTempest schreef op zondag 24 juli 2016 @ 02:29:
Als je twijfelt tussen de Nexus 6P en de OP3 dan moet je denk ik de volgende twee filmpjes maar eens bekijken:
Wow, die bendtest, wtf. Met die 6P loop je toch echt wel serieus risico als die per ongeluk in je broekzak blijft zitten als je je ergens gaat neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
Is er al een (officiële) fix voor de YouTube-issue (480p max)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Frans74 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 16:05:
Niet dat ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 07:17
theus555 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:49:
[...]

Net eens geprobeerd in de leasebak van mijn vrouw, een Clio station van nog geen jaar oud.
Krijg de Op3 wel gekoppeld maar dan wordt meteen de verbinding verbroken.
Ook onbruikbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvdk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 08:06
coob schreef op zondag 24 juli 2016 @ 16:19:
[...]

Net eens geprobeerd in de leasebak van mijn vrouw, een Clio station van nog geen jaar oud.
Ook onbruikbaar dus.
In mijn Golf GTE van een paar maanden oud werkt hij prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Sow... Doe ik even een speedtest met Vodafone te Harderwijk, trekt ie 203Mbps.. Netjes hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theus555
Nielsvdk schreef op zondag 24 juli 2016 @ 16:39:
[...]

In mijn Golf GTE van een paar maanden oud werkt hij prima hoor.
Ik heb er geen verstand van hoor Maarja wel raar het zou gewoon normaal moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Heh? Totaal geen last van..

Net zoals het 60fps probleem, ook nooit gehad.. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Luca op 24-07-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
Ok, thx. Wacht nog op de Soft Gold, hoop dat het snel wordt gefixt als fervent YT'er...
Danny.G schreef op zondag 24 juli 2016 @ 17:23:
[...]

Huh? Dat verbaast mij dan weer :P

Meende dat dit een generiek dingetje was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Frans74 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:18:
[...]

Ok, thx. Wacht nog op de Soft Gold, hoop dat het snel wordt gefixt als fervent YT'er...

[...]

Huh? Dat verbaast mij dan weer :P

Meende dat dit een generiek dingetje was?
Nope, is niet generiek. Ik kan bijvoorbeeld wel 1080p kiezen, alleen geen 60fps maar dat boeit me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukth
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-07 16:34
Danny.G schreef op zondag 24 juli 2016 @ 17:23:
[...]

Vreemd, dacht dat elke gebruiker dit probleem had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

iets wat ik me vandaag bedacht, aangezien dit de eerste telefoon is die ik hem met een vingerafdruktoegang.
is er een mogelijkheid om voor dat de vinger gescand wordt een ICE nummer te laten zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renoir
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-09 13:43
Probleem met mijn SIM is ondertussen opgelost. Het bleek aan vodafone te liggen en niet aan mijn OP3! Had al wel een chat gestart met support en die plande direct een afspraak in met tweedelijns om een remote sessie te doen. Heel erg netjes en zeer behulpzaam. De remote-sessie is niet meer nodig gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 19:31
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:12:
iets wat ik me vandaag bedacht, aangezien dit de eerste telefoon is die ik hem met een vingerafdruktoegang.
is er een mogelijkheid om voor dat de vinger gescand wordt een ICE nummer te laten zien?
Ja, Ice wordt op lockscreen getoond, voordat je een vingerafdruk in moet geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:35
Ik heb hem nou een halve dag maar 1 ding weet ik wel, dat dash charge= WOW echt belachelijk snel laadt die op zeg.
Kan via me telefoon even geen screenshot uploaden maar echt in amper een uur op geladen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahobro
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-09 20:44
NG00 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:28:
[...]

Wanneer je een foto wilt maken en dan op het scherm tikt om te focussen zie je een rondje met bovenin een zonnetje. Als je met je vinger dit zonnetje tegen de klok in beweegt, maak je de belichting donkerder en met de klok mee wordt de belichting feller.
Ik denk dat je naar zoiets op zoek bent?
Dat is precies wat ik zocht, bedankt!
Groet,
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 16:16

Louw Post

Cerenas

coob schreef op zondag 24 juli 2016 @ 16:19:
[...]

Ook onbruikbaar dus.
Ik heb ook een Clio met het al zo geweldige systeem MediaNav wat erin zit en ik heb precies hetzelfde probleem. Voor dit problem was ook een topic voor op het OnePlus forum en ik ben vorige week benaderd door een admin van het forum om een log te maken terwijl ik verbinding maak met de auto. Deze logging vorige week ook opgestuurd en ik kreeg het bericht terug dat het naar het ROM team gestuurd was, dus ik ben benieuwd of hier een oplossing voor gaat komen.

Ook een bericht naar Renault gestuurd, maar daar kreeg ik alleen maar nutteloze antwoorden van en ik verwacht niet meer dat ze die troep gaan updaten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Luukth schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:58:
[...]

Vreemd, dacht dat elke gebruiker dit probleem had.
Ik vond het dan ook vreemd dat anderen er problemen mee hadden. Ik kan al sinds launch in volle glorie genieten van 1080p en 60fps. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:08
Nee werkt bij mij ook nog steeds niet. Ik krijg 1080p, maar wanneer een video in 60fps beschikbaar is, is dat max 480p ;( Wachten op Google is de enige fix...
voorstad schreef op maandag 25 juli 2016 @ 01:01:
[...]

Ja, Ice wordt op lockscreen getoond, voordat je een vingerafdruk in moet geven.
Waar kan je dat instellen? Of is dat gewoon de "Lock screen message", waar je zelf een telefoonnummer invult?

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:05
citruspers schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:16:
[...]

Ik, maar nog wel voordat de update met verbeterde GPS fix beschikbaar was.
Vreemd genoeg was mijn rondje wel 27 KM, terwijl deze met de Galaxy S4 25KM is. Geen idee welke er gelijk heeft.
Wij hebben samen naar beide Strava activiteiten gekeken, helaas blijkt de OP3 erg ondermaats te presteren en een spaghetti van de route te maken. Dit was echter voor de GPS Fix update, zijn er mensen die een activiteit hebben getrackt en deze willen delen of PM'en om te zien of de update verbetering heeft gegeven? Waze, Google Maps of Pokemon GO is hierbij geen goede indicatie omdat deze een veel mindere nauwkeurigheid vragen...

Onderstaand voorbeeld laat zien waarom nauwkeurigheid belangrijker is, bij de slechte tracking zou een Waze of Pokemon Go nog prima werken, maar voor een sport activiteit niet. :'( (Dit zijn random plaatjes van het internet, maar de OP3 zag er vergelijkbaar met de slechte tracking uit)

Goede Tracking:
Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/37WOt.png
Slechte Tracking:
Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/0MrlM.png

[ Voor 22% gewijzigd door crepsly op 25-07-2016 09:56 ]

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Zoals al via de PM gecommuniceerd ga ik het binnenkort weer proberen met de OP3, maar dan moet hij wel eerst terug komen van de reparatie :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
citruspers schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:03:
Zoals al via de PM gecommuniceerd ga ik het binnenkort weer proberen met de OP3, maar dan moet hij wel eerst terug komen van de reparatie :)
Klopt! Maar ik ben een beetje ongeduldig dus hoop dat er nog iemand is die af en toe een activiteit trackt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Laatst online: 23-09 16:49
crepsly schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:53:
[...]
Wij hebben samen naar beide Strava activiteiten gekeken, helaas blijkt de OP3 erg ondermaats te presteren en een spaghetti van de route te maken. Dit was echter voor de GPS Fix update, zijn er mensen die een activiteit hebben getrackt en deze willen delen of PM'en om te zien of de update verbetering heeft gegeven? Waze, Google Maps of Pokemon GO is hierbij geen goede indicatie omdat deze een veel mindere nauwkeurigheid vragen...
Ik heb laatst een ritje gemaakt met de fiets. Om te vergelijken een oude rit opgezocht opgenomen met de iPhone 6S.
OnePlus 3 GPS tracking
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/9/8534/28250724090_f44592f0d2_c.jpg

iPhone 6S GPS tracking
Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/9/8849/28534563605_97b05efd83_c.jpg

Helemaal dus niet zo onnauwkeurig als jou activiteit. Ik ben er op zich wel tevreden van, hoewel het duidelijk minder is dan de iPhone.

Enige wat ik soms heb is dat hij bij bv Waze zijn GPS positie verliest, en dat is minder leuk... Enkel reboot heeft dan effect.

[ Voor 12% gewijzigd door ZorbaR op 25-07-2016 10:31 ]

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
ZorbaR schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:27:
[...]

Ik heb laatst een ritje gemaakt met de fiets. Om te vergelijken een oude rit opgezocht opgenomen met de iPhone 6S.
OnePlus 3 GPS tracking
[afbeelding]

iPhone 6S GPS tracking
[afbeelding]

Helemaal dus niet zo onnauwkeurig als jou activiteit. Ik ben er op zich wel tevreden van, hoewel het duidelijk minder is dan de iPhone.

Enige wat ik soms heb is dat hij bij bv Waze zijn GPS positie verliest, en dat is minder leuk... Enkel reboot heeft dan effect.
Maar misschien is die van de iPhone juist wel onnauwkeurig? Kan zijn dat die heel erg 'smoothed out' is en de OP3 juist representatief. Of misschien wel niet en is de OP3 onnauwkeurig. Je kan aan de hand van die 2 afbeeldingen toch geen conclusie trekken

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
ZorbaR schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:27:
[...]

OnePlus 3 GPS tracking
[afbeelding]

iPhone 6S GPS tracking
[afbeelding]

Dat begint er goed uit te zien! :) Kan je mij ook een link van de activiteit PM'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

[...]

Onderstaand voorbeeld laat zien waarom nauwkeurigheid belangrijker is, bij de slechte tracking zou een Waze of Pokemon Go nog prima werken, maar voor een sport activiteit niet. :'( (Dit zijn random plaatjes van het internet, maar de OP3 zag er vergelijkbaar met de slechte tracking uit)

Goede Tracking:
[afbeelding]
Slechte Tracking:
[afbeelding]
Stond er meer informatie bij die plaatjes?

Welke telefoon/device er gebruikt is, welke settings?

VOlgens mij ondersteunt de OP3 ook Glonass toch? Staat dat wel aan bij jou? Ik kan het niet meer checken want mijn op3 draait op cm13 momenteel.

Ik weet dat mijn S5 zowel met stock rom als met CM12/13 er een potje van maakte. Afwijking was ruim 10% dat tie een route langer meette dan met mijn garmin fenix 3. Strava had toen een route van 11.3km tijdens hardlopen, terwijl m'n garmin 9.83km had meten. Kan me nog goed herinneren want ik was kapot maar moest nog 200 meter rondjes om een paar bosjes rennen om m'n 10K badge te verdienen op strava :+

Als ik inzoom op de meetpunten van mn garmin en vergelijk met de op3 zie ik dat de op3 minder nauwkeurig is. Niet zo erg als die 'random' plaatjes van jou, maar wel minder goed dan de garmin, die redelijk strak het pad volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 21:23
[...]

Goede Tracking:
[afbeelding]
Slechte Tracking:
[afbeelding]
Hier een screenshot van een rondje fietsen met de mountainbike
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2mece6UksqOqEmOD8NVEhgg6/full.jpg
Dit was zonder obstakels of gebouwen, maar ook bij meer bebouwing is de accuraatheid van de GPS uitstekend! De track toont zelfs aan welke kant van de weg ik fietste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

chielmi schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:43:
[...]

Hier een screenshot van een rondje fietsen met de mountainbike
[afbeelding]
Dit was zonder obstakels of gebouwen, maar ook bij meer bebouwing is de accuraatheid van de GPS uitstekend! De track toont zelfs aan welke kant van de weg ik fietste :)
Het lijkt mij als ik heel eerlijk ben dat dat programma een correctie algorithme toepast. Mijn navi in de auto laat mij ook nooit naast de weg rijden, die is slim genoeg om te "zien" op welke weg ik rijd en aan welke kant, maar ik weet ook dat tie het soms fout heeft. Als ik bijvoorbeeld een afslag pak die heel lang parallel loopt aan de weg waar ik op zat, en als ik me dan niet houd aan de door hem geplande route (bv rechtdoor), dan volgt mijn auto op het scherm de geplande route en verspringt pas op het moment dat de afwijking van de GPS meetpunten groot genoeg is dat tie doorheeft dat ik niet rechtdoor ging maar er af ben gegaan.

Als jouw programma (welke is dat?) ook een soort normalisatie algorithme toepast dan ziet tie in welke richting je beweegt, snapt dat je niet door gebouwen kan fietsen of tegen het verkeer in, en dus aan welke kan van de weg je dan moet zitten. Dit zou fout gaan als de map bv oud is, geen rotonde heeft of andere wijziging in de weg, en dan toch de map volgt terwijl jij in de praktijk iets anders ga. Uiteraard kan de afwijking dan niet al te groot zijn want anders zal tie alsnog wel de GPS volgen, verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
Ik gebruik een app genaamd Oruxmaps. Vrij geavanceerde GPS tracker, zonder allerlei koppelingen met social media. Ik weet zeker dat er geen algoritme wordt toegepast voor locatie op de weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:41
Iemand die ING mobiel betalen gebruikt met mobiel betalen? Wil van rabobank af met hun ZEEER trieste en waardeloze trage app. Ik ben wel geroot. Maakt dat uit voor de app? Heb een simyo NFC simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

chielmi schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:18:
Ik gebruik een app genaamd Oruxmaps. Vrij geavanceerde GPS tracker, zonder allerlei koppelingen met social media. Ik weet zeker dat er geen algoritme wordt toegepast voor locatie op de weg!
Ik zie je PM ook. Ziet er goed uit, ik zal binnenkort ook eens zowel mn OP3 aanzetten en met mijn Garmin een tocht opnemen. Ben benieuwd naar het verschil dan.
Galukon schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:35:
Iemand die ING mobiel betalen gebruikt met mobiel betalen? Wil van rabobank af met hun ZEEER trieste en waardeloze trage app. Ik ben wel geroot. Maakt dat uit voor de app? Heb een simyo NFC simkaart.
Ik heb allebei en ik ben het met je eens dat de RABO werkelijk ongelovelijk hard zuigt. ING werkt perfect, NFC betalen werkt perfect. Rooten zit geen van beide in de weg. VIngerprint unlock en bevestigen van betalen/overboekingen werkt perfect.

[ Voor 29% gewijzigd door InflatableMouse op 25-07-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theus555
InflatableMouse schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:03:
[...]

Ik heb allebei en ik ben het met je eens dat de RABO werkelijk ongelovelijk hard zuigt. ING werkt perfect, NFC betalen werkt perfect. Rooten zit geen van beide in de weg. VIngerprint unlock en bevestigen van betalen/overboekingen werkt perfect.
misschien een enorm domme vraag hoor maar ik ben helemaal nieuw met dat betalen met je telefoon :p werkt het gewoon bij bijv de AH als ik lekker efe een gezonde salade wil kopen en ben me pas vergeten dat ik gewoon me telefoon tegen de pin hou en de betaling bevestig dat die dan betaalt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:41
InflatableMouse schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:03:
[...]
Dat wordt overzetten van rabo naar ing ben er beetje klaar mee nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-09 04:26
Louw Post schreef op maandag 25 juli 2016 @ 08:45:
[...]

Ik heb ook een Clio met het al zo geweldige systeem MediaNav wat erin zit en ik heb precies hetzelfde probleem. Voor dit problem was ook een topic voor op het OnePlus forum en ik ben vorige week benaderd door een admin van het forum om een log te maken terwijl ik verbinding maak met de auto. Deze logging vorige week ook opgestuurd en ik kreeg het bericht terug dat het naar het ROM team gestuurd was, dus ik ben benieuwd of hier een oplossing voor gaat komen.

Ook een bericht naar Renault gestuurd, maar daar kreeg ik alleen maar nutteloze antwoorden van en ik verwacht niet meer dat ze die troep gaan updaten. :(
Probeer eens de app Bluetooth phonebook. Ik kon mijn Oneplus X , net zoals vele anderen, ook niet koppelen in de wagen. Met die app was het onmiddellijk opgelost.
Met de gratis versie kan je proberen op het probleem opgelost is. Als dat zo is, moet de de betalende app aanschaffen, want de gratis app is alleen om te kijken of alles werkt, maar is op zich onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Drossie schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:19:
[...]

Probeer eens de app Bluetooth phonebook. Ik kon mijn Oneplus X , net zoals vele anderen, ook niet koppelen in de wagen. Met die app was het onmiddellijk opgelost.
Met de gratis versie kan je proberen op het probleem opgelost is. Als dat zo is, moet de de betalende app aanschaffen, want de gratis app is alleen om te kijken of alles werkt, maar is op zich onbruikbaar.
Oh dat is wel een handige tip. Ik had al wel even gekeken naar die app, omdat ik die vaker langs zag komen hier, maar zag alleen de betaalde versie. Dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:23
InflatableMouse schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:35:
[...]

...

VOlgens mij ondersteunt de OP3 ook Glonass toch? Staat dat wel aan bij jou? Ik kan het niet meer checken want mijn op3 draait op cm13 momenteel.

...
Zelfs het Chinese Beidou systeem (mits je in China woont ;))
Ik ga vanavond een rondje hardlopen, en zal eens kijken wat 'ie ervan maakt

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
Dannisi schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:11:
[...]

Zelfs het Chinese Beidou systeem (mits je in China woont ;))
Ik ga vanavond een rondje hardlopen, en zal eens kijken wat 'ie ervan maakt
Super, ik ben benieuwd! Dit is het laatste puntje en dan ben ik om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 22:34
Louw Post schreef op maandag 25 juli 2016 @ 08:45:
[...]

Mijn telefoon werkt toch prima samen met mijn auto peugeot 208 vreemde zaak als het in bijna nieuwe autos niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

theus555 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:07:
[...]

misschien een enorm domme vraag hoor maar ik ben helemaal nieuw met dat betalen met je telefoon :p werkt het gewoon bij bijv de AH als ik lekker efe een gezonde salade wil kopen en ben me pas vergeten dat ik gewoon me telefoon tegen de pin hou en de betaling bevestig dat die dan betaalt is?
Klopt! Mits er natuurlijk contactloos betalen mogelijk is maar dat spreekt voor zich lijkt me.

Als je een doos ongezonde frikandellen koopt daarentegen moet je wel met Rabo betalen, de ING weigert dat (geintje! :Y))
chielmi schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:18:
Strava op de OnePlusThree, hoge nauwkeurigheid:
strava op 1p3

Opgenomen met de Garmin Fenix 3:
garmin fenix 3

Kweenie hoe vaak ik in de gracht ben gesprongen volgens Strava maar geloof me, ik was alleen nat van het zweet en niet van een duik in de gracht >:).

Enige wat ik kan bedenken is dat de applicatie zijn gps polls beperkt en dat jouw app gewoon veel vaker polt. Strava op een lange fiets tocht valt me wel op dat tie best lang mee gaat. Maar ten koste van de nauwkeurigheid, dus.

[ Voor 24% gewijzigd door InflatableMouse op 25-07-2016 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ook sinds een week de Oneplus 3 in huis ter vervanging van de HTC one M8 en eigenlijk gewoon spijt van.
Accu is met 10 tot 12 uur leeg, ook al gebruik je de telefoon niet en notificaties komen niet of veel te laat binnen.
Groot verbruiker van de accu is "Google Play Services", die houdt het device constant "awake" met als gevolg een lege accu binnen 12 uur. De M8 kon ik 2 dagen gebruiken zonder op te laden, en die accu is inmiddels > 2 jaar oud.

Net een chat gesprek met support achter de rug:
-Heb je al een factory reset geprobeerd? (nee natuurlijk niet, ding is splinternieuw alsof dat wat gaat oplossen)
-Maak dan maar een RMA verzoek aan en stuur hem terug.

Even goed bedenken of ik hem nog terug wil of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Google play services doet hier bijna niets en OP3 gaat makkelijk een paar dagen mee met licht gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Drossie schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:19:
[...]

Even geprobeerd met de genoemde app, maar helaas, heeft niet mogen baten. Dat wordt dus nog ff wachten totdat OnePlus hopelijk met een oplossing komt. :'(

Op het moment gebruik ik een 3.5mm kabel dus in mijn auto, maar als ik hem ook wil opladen hoor ik een raar gezoem via de speakers (ruis van het opladen neem ik aan. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:37
soft gold aangekondigd!

https://forums.oneplus.ne...t-gold-on-july-26.456732/

mensen die deze kleur gaan aanschaffen? vind 'm zelf wel erg mooi een keer is een ander kleurtje voor mezelf aanschaffen dacht ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Rokz schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:38:
soft gold aangekondigd!

https://forums.oneplus.ne...t-gold-on-july-26.456732/

mensen die deze kleur gaan aanschaffen? vind 'm zelf wel erg mooi een keer is een ander kleurtje voor mezelf aanschaffen dacht ik zo!
Ik vermoed dat hij vrij gewild gaat zijn. Tijdens de launch las je ook al verhalen dat men het jammer vond dat er geen gouden variant was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theus555
ah okey tnx dan word het denk tijd om van mijn iphone 5c afscheid te nemen een een OP3 te kopen xD word denk wel efe wennen maarja dat is vaak als je switched van telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 11:55
Galukon schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:35:
Jup, werkt ideaal. Nog steeds zie je steeds kassamensen (vooral de oude) raar kijken als je je telefoon tegen het apparaat basht en dat de kassa zegt dat er betaald is :)
theus555 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:07:
[...]

Of je moet bevestigen ligt aan het bedrag, kleine bedragen zijn direct ok.

Ik heb de OP3 nu een weekje ongeveer, en echt super tevreden.
Enige minpunt vind ik de accuduur (tot nu toe). Idle (op tafel) is het acceptabel (ik raak ongeveer 10 procent kwijt in de nacht, van een uur of 8 = acceptabel?), bij gebruik ook wel, maar in de broekzak (het bekende fingerprint probleem) gaat het te hard wat mij betreft.
Zijn er al oplossingen die de fingerprintsensor blokkeren in je broekzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Laatst online: 23-09 16:49
Maakt het eigenlijk veel verschil of je enkel GPS gebruikt, of ook WiFi en Bluetooth voor locatie? Kan begrijpen dat je sneller een fix vindt bij opstarten, maar erna zou dat toch weinig mogen uitmaken?

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
ZorbaR schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:48:
Maakt het eigenlijk veel verschil of je enkel GPS gebruikt, of ook WiFi en Bluetooth voor locatie? Kan begrijpen dat je sneller een fix vindt bij opstarten, maar erna zou dat toch weinig mogen uitmaken?
Klopt. Wifi is alleen voor de locatie in eerste instantie, voor de precieze bepaling wordt GPS gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

tarlitz schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:03:
[...]

Klopt. Wifi is alleen voor de locatie in eerste instantie, voor de precieze bepaling wordt GPS gebruikt.
Denk dat het niet helemaal klopt. Als je tussen de gebouwen loopt, in de stad bv, waar veel BT en wifi netwerken zijn zal dat bepalender zijn dan GPS, omdat laatst genoemde gewoon op dat moment minder betrouwbaar zal zijn.

Maar belangrijkste is natuurlijk wel dat Google al je info krijgt op die manier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:08
yannickie111 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:15:
[...]
Zijn er al oplossingen die de fingerprintsensor blokkeren in je broekzak?
Las op het officiele Oneplus forum dat het in de volgende update gefixed is.
https://forums.oneplus.ne...864/page-15#post-15103111

[ Voor 14% gewijzigd door swhnld op 25-07-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simthadim
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-02 13:25
vassago schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:45:
Ook sinds een week de Oneplus 3 in huis ter vervanging van de HTC one M8 en eigenlijk gewoon spijt van.
Accu is met 10 tot 12 uur leeg, ook al gebruik je de telefoon niet en notificaties komen niet of veel te laat binnen.
Groot verbruiker van de accu is "Google Play Services", die houdt het device constant "awake" met als gevolg een lege accu binnen 12 uur. De M8 kon ik 2 dagen gebruiken zonder op te laden, en die accu is inmiddels > 2 jaar oud.

Even goed bedenken of ik hem nog terug wil of niet.
Heb hier oprecht geen probleem: gaat 2 dagen mee met licht-medium gebruik. Nu zelfs nog 42% over en 3 uur en 46 min SOT (wel min. brightness en alleen WiFi aan als ik het gebruik en verder geen mobiele data) .
Met de app GSam even gekeken en Google play services heeft na 2 volle dagen nog geen 0,1% gebruikt: batterij is hier echt geweldig..

Edit: van 96% naar 20% met 5u en 40min SOT. Wel wat tweaks hier en daar maar toch mooi! Ontslaan de batterij nooit onder een 20%.

[ Voor 6% gewijzigd door simthadim op 26-07-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
Ook ik heb alleen maar positieve ervaringen met de batterij.
1,5 dag per accu lading bij 4,5 uur sot en 2 uur bellen is gebruikelijk. Google play services staat (ruim) onder de 5% verbruik.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Luca
Software update incoming!
OxygenOS 3.2.2 start vandaag met de uitrol.

So, what's included?
  • Verbeterde Doze functionaliteit bij notificatie beheer
  • Slider/silent mode probleem aangepakt
  • Vingerprintscanner wordt uitgeschakeld als je de telefoon in je broekzak hebt
  • NFC toggle komt nu bij de quick toggles te staan
  • Ruisonderdrukking tijdens filmen is verbeterd
  • Video codec van 4K video's is geüpdatet
  • Laatste security update toegevoegd en nog een aantal andere optimalisaties
Update grootte: 271 MB

De update wordt weer geleidelijk aan verspreid, de vorige update was in zo'n 48 uur volledig verspreid.

Voor de mensen die niet kunnen/willen wachten
Wil je de update alvast downloaden en komt hij niet tevoorschijn als je gaat zoeken naar een update? Download Free VPN Proxy by Snap, verbind met een Engels/Duitse server, zoek voor de update in de telefoon instellingen en wanneer hij gevonden is moet je de VPN verbinding weer annuleren. Tada. ;)

Link naar topic: Klik

[ Voor 33% gewijzigd door Luca op 26-07-2016 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simthadim
Danny.G schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:12:

So, what's included?
De update wordt weer geleidelijk aan verspreid, de vorige update was in zo'n 48 uur volledig verspreid.

Gaaf! Jij begint bijna wel de OP3 voorman te worden op dit forum ;)

Enige dat nog gemixed moet worden is de camera stabilisatie (en de focus) tijdens het filmen. Dan hebben we echt een mooi speeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
simthadim schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:29:
[...]

Gaaf! Jij begint bijna wel de OP3 voorman te worden op dit forum ;)

Enige dat nog gemixed moet worden is de camera stabilisatie (en de focus) tijdens het filmen. Dan hebben we echt een mooi speeltje.
Haha, ik doe m'n best ook al heb ik het wat druk. :)

En dat zou inderdaad erg fijn zijn! De update wordt nu gedownload overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Wederom meteen binnen te halen met Duitse vpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Jeej, eindelijk een fix voor die vingerprintscanner in broekzak. De telefoon andersom in je broekzak stoppen is toch iets minder comfortabel.

Ondanks het er niet tussen staat zal ik ook maar weer een keer proberen of de Bluetooth connectie nu wel goed gaat met m'n Renault Clio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
InflatableMouse schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:36:
[...]

Klopt! Mits er natuurlijk contactloos betalen mogelijk is maar dat spreekt voor zich lijkt me.

Als je een doos ongezonde frikandellen koopt daarentegen moet je wel met Rabo betalen, de ING weigert dat (geintje! :Y))

[...]

Strava op de OnePlusThree, hoge nauwkeurigheid:
[afbeelding]

Opgenomen met de Garmin Fenix 3:
[afbeelding]

Kweenie hoe vaak ik in de gracht ben gesprongen volgens Strava maar geloof me, ik was alleen nat van het zweet en niet van een duik in de gracht >:).

Enige wat ik kan bedenken is dat de applicatie zijn gps polls beperkt en dat jouw app gewoon veel vaker polt. Strava op een lange fiets tocht valt me wel op dat tie best lang mee gaat. Maar ten koste van de nauwkeurigheid, dus.
Oei daar valt de GPS dan weer tegen, vind het nogal wisselvallig...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luca
De update is nu zo'n 15 minuten geïnstalleerd. Iets wat me vooral opviel is dat de camera app nog sneller opstart dan eerst.

4K ziet er nu echt beter uit dan 1080p, stabilisatie is ook een stuk beter weinig veranderd en nog steeds niet volledig stil zoals de Galaxy S7. De microfoon lijkt het ook een stuk beter te doen, nu de ruisonderdrukking is aangepakt. Hij filtert alsnog goed, maar niet alles is weg.

Over ongeveer een half uur zal ik de 4K video hier plaatsen, zodat jullie zelf wat kunnen oordelen. Daarnaast zal ik dan wel even de 3.1.2 en 3.2.1 samples erbij doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Luca op 26-07-2016 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
Danny.G schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:12:

So, what's included?
Update grootte: 271 MB

Voor de mensen die niet kunnen/willen wachten
Wil je de update alvast downloaden en komt hij niet tevoorschijn als je gaat zoeken naar een update? Download Free VPN Proxy by Snap, verbind met een Engels/Duitse server, zoek voor de update in de telefoon instellingen en wanneer hij gevonden is moet je de VPN verbinding weer annuleren. Tada. ;)

Kijk, dit is waar ik/we op zaten te wachten.
Vooral de fingerprintsensor in de broekzak, ik ben erg benieuwd!

Downloading as we speak, via een engelse VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:16
jammer dat de download van de full zip weer zo traag is... als iemand een mirror heeft gevonden..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:31:
jammer dat de download van de full zip weer zo traag is... als iemand een mirror heeft gevonden..
Ook niet de snelste +/-4MBs maar ik doe m'n best.. Link

- edit - O kak, was er alweer een nieuwe update... Ik zet um erbij straks.

- edit - 3.2.2 / OTA 12 staat er inmiddels bij

[ Voor 15% gewijzigd door Chris.nl op 26-07-2016 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
Chris.nl schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:38:
[...]

Kijk ik er nou zo overheen, of staat 3.2.2 (012) daar nog niet in? :+

Edit: je zag het zelf al inmiddels haha

[ Voor 7% gewijzigd door P1nGu1n op 26-07-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn von Z.
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-08 18:13
Versie 3.2.2 middels Snap VPN gedownload en geinstalleerd. Geen fout meldingen ontvangen tijdens installatie maar in About Phone staat OxygenOS version 3.2.1 vermeld. 8)7

Edit. Update 3.2.2 wordt mij wederom aangeboden... Zucht. Dit wordt thuis flashen vermoed ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Martijn von Z. op 26-07-2016 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
Martijn von Z. schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:40:
Versie 3.2.2 middels Snap VPN gedownload en geinstalleerd. Geen fout meldingen ontvangen tijdens installatie maar in About Phone staat OxygenOS version 3.2.1 vermeld. 8)7
Raar, hier niet. Even opnieuw opstarten misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Martijn von Z. schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:40:

Edit. Update 3.2.2 wordt mij wederom aangeboden... Zucht. Dit wordt thuis flashen vermoed ik.
ben je helemaal stock, of iets van custom recovery, root, unlock etc?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn von Z.
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-08 18:13
Bootloader unlocked. Geroot. Versie 3.2.1 full rom geflashed. Geunroot.

De progressie balk in scherm 'Updating, please wait' stokt deze keer, "Installation failed. Reboot". Jammer. Eigenzinnig dat ik deze melding niet de eerste keer ontving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P1nGu1n
Martijn von Z. schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:50:
Bootloader unlocked. Geroot. Versie 3.2.1 full rom geflashed. Geunroot.

De progressie balk in scherm 'Updating, please wait' stokt deze keer, "Installation failed. Reboot". Jammer. Eigenzinnig dat ik deze melding niet de eerste keer ontving.
Je system is al r/w gemount geweest, meer info in [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P1nGu1n
Prulleman schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:31:
Net wanneer de trage bijna klaar is (5 mins resterend) werkt de snelle: :+

https://s3.amazonaws.com/...1520_5926eed75c18470f.zip

Edit:
offtopic:
Oops, had mijn vorige post kunnen editen

[ Voor 7% gewijzigd door P1nGu1n op 26-07-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
P1nGu1n schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:57:
[...]

Edit:
offtopic:
Oops, had mijn vorige post kunnen editen
ha, nu van 16 uur naar 20 minuten, had exact deze ook geprobeerd, maar die deed het zojuist nog niet, nu gelukkig wel!

Thanks man

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Zou mooi zijn als de Doze / Notificatie bug volledig opgelost is bij deze 3.2.2 versie. Dat trekt weer wat twijfelaars over de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:31
P1nGu1n schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:57:
[...]

Die link is bij mij al 4x gestopt na een klein stukje downloaden, waardoor de langzame download alsnog eerder klaar gaat zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luca
YouTube doet helaas wat raar, dus volgens mij kan het 4K filmpje niet op de telefoon geopend worden.

Afijn, 4K met de Oxygen OS 3.2.2 update:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=H9lEmd-zSJM]
4K met de 3.2.1 update:
Klik
4K bij de release:
Klik

1080p bij de 3.2.2 update:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WrsaAIJyt0s]
1080p (lopen) bij release:
Klik
1080p (focus) bij release:
Klik

Veel video's, dus wie het wil bestuderen: enjoy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:39
Afgelopen weekend op Tomorrowland geweest. Ook wat kleine stukjes gefilmd met de OP3, maar het geluid is niet al te best. Zonder bas gaat het nog wel, maar met bas is het gewoon allemaal gekraak. Jammer, maar wie weet komt er ooit nog een update voor uit die de geluidskwaliteit daarvan nog wat kan verbeteren.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
Danny.G schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:33:
YouTube doet helaas wat raar, dus volgens mij kan het 4K filmpje niet op de telefoon geopend worden.

Wow, dat is echt vreselijk waardeloos. Hele scherm vliegt/wobbelt alle kanten op. Hoe kan dat? Zelf nog niet zo slecht meegemaakt eigenlijk met mijn OP3.

Wel voor het eerst meegemaakt hoe het is als je scherm kapot gaat :( Uit broek gevallen, eigen schuld natuurlijk. Zwembroek is gewoon niet voor telefoons.... Even kijken wat ik ermee ga doen, barst zit rechts boven in de hoek en stoort niet. Maar ja, verzekering dekt het wel gewoon dus waarom niet repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:39
Prulleman schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:55:
[...]

[...]

wellicht dat het uitmaakt... :)
Ruisonderdrukking klinkt niet echt als bescherming tegen harde bassen, maar wie weet ;)
Kan alleen niet terug gaan om het nog een keer te proberen :P

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
ook wel geinig, als je de proximity sensor afdekt doet de fingerprint reader het niet, zover waren we al, maar als je dan op de power buttons drukt krijg je dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.nvalphen.nl/files/got/Screenshot_20160726-150643.png
wat dat stoppen nu precies doet weet ik niet, het scherm verdwijnt en je lockscreen komt terug, maar zodra je scherm aangaat werkt de scanner al weer. En als je scherm weer uit gaat is de zakmodus al weer geactiveerd..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
jannes_beterams schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:07:
[...]

Wow, dat is echt vreselijk waardeloos. Hele scherm vliegt/wobbelt alle kanten op. Hoe kan dat? Zelf nog niet zo slecht meegemaakt eigenlijk met mijn OP3.
Yep, vond ik ook al opvallen. Het komt vaker voor bij toestellen die OIS hebben. Beetje zonde, dat wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simthadim

[video]
4K met de 3.2.1 update:
Klik
4K bij de release:
Klik

[video]
Klik
Klik

Heel lastig om hier een verbetering in te zien, heel eerlijk gezegd. Het weer speelt ook mee in hoeverre ik het filmpje ervaar. Daarnaast stoort het verspringen van die camera mijn echt mateloos :P Als je loopt is het heel erg, maar zodra je wat meer naar de bloemen gaat is het geen groot probleem meer. Geen idee of jij heel zwaar loopt (en onbewust redelijk veel beweegt) of dat de IOS hier heel erg faalt.

Nog niks gefilmd met mijn OP3, om eerlijk te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door simthadim op 26-07-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
simthadim schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:48:
[...]

Heel lastig om hier een verbetering in te zien, heel eerlijk gezegd. Het weer speelt ook mee in hoeverre ik het filmpje ervaar. Daarnaast stoort het verspringen van die camera mijn echt mateloos :P Als je loopt is het heel erg, maar zodra je wat meer naar de bloemen gaat is het geen groot probleem meer. Geen idee of jij heel zwaar loopt (en onbewust redelijk veel beweegt) of dat de IOS hier heel erg faalt.

Nog niks gefilmd met mijn OP3, om eerlijk te zijn.
Yep, is ook heel lastig om te zeggen.

Ik loop totaal niet zwaar, ik hield de telefoon iedere keer met 2 handen naar voren en probeerde stabiel te lopen. :) OIS is niet erg goed op de OnePlus 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Danny.G schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:00:
[...]

Yep, is ook heel lastig om te zeggen.

Ik loop totaal niet zwaar, ik hield de telefoon iedere keer met 2 handen naar voren en probeerde stabiel te lopen. :) OIS is niet erg goed op de OnePlus 3.
Dat inderdaad, jammer genoeg. Vraag me af of het in dit geval aan de hardware of software ligt, moet zeggen dat ik dit ook al wel in review-filmpjes had gezien. Heb dan nog liever geen OIS dan wel OIS, tijdens het lopen dan.
Prulleman schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:55:
[...]

[...]

wellicht dat het uitmaakt... :)

zojuist de full zip geflashed via TWRP, gelijk supersu erachteraan (dus zonder eerst booten) en omdat er zoveel mensen mekkeren over custom recovery kwijt ook TWRP img nog een x eroverheen, daarna pas booten en alles werkt, root, twrp staat er nog op
Helaas hadden vorige telefoons in deze reeks, OPO en OP2, er ook al 'last' van, dus ik denk niet dat dit met een update verholpen gaat worden maar dat het echt matige hardware is in dit geval.
Maar goed, ik heb eigenlijk alleen de HTC M7/M8/M9/M10 voortreffelijk geluid op horen nemen in filmpjes met zulke omstandigheden. En volgens mij is er ook nog een iPhone die dit goed kan, weet even niet meer welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
  • Laatst online: 21-09 19:40
Ik ben benieuwd of de nieuwe update de problemen met de slider en vingerprintscanner in de broekzak oplost? Zo ja dan hebben ze er een nieuwe klant bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimane
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-04 00:40
Ik heb net een OP3 besteld. heb nu een HTC M8. ik ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Laatst online: 21-09 16:35
Chris.nl schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:38:
[...]

- edit - O kak, was er alweer een nieuwe update... Ik zet um erbij straks.

- edit - 3.2.2 / OTA 12 staat er inmiddels bij
Je bent weer m'n held! Gaat redelijk rap hier 1,5MB/s.
OnePlus3Oxygen_16_OTA_012_all_1607251520.zip is de full update gok ik, niet de incremental?

[ Voor 10% gewijzigd door Pepperoni op 26-07-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 15:38

[video]
4K met de 3.2.1 update:
Klik
4K bij de release:
Klik

[video]
Klik
Klik

Toevallig beeld stabilisatie van YT zelf laten opstaan? Dit euhm.. ziet er triestig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Pepperoni schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:03:
[...]

Je bent weer m'n held! Gaat redelijk rap hier 1,5MB/s.
OnePlus3Oxygen_16_OTA_012_all_1607251520.zip is de full update gok ik, niet de incremental?
OTA-012-ALL etc moet je hebben ja. Misschien moest ik die bestanden eens hernoemen naar OxygenOS 3.2.2 full ofzo...

- edit -

Inmiddels de bestandsnamen aangepast om het overzichtelijk te houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Chris.nl op 26-07-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Laatst online: 21-09 16:35
Chris.nl schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:07:
[...]

OTA-012-ALL etc moet je hebben ja. Misschien moest ik die bestanden eens hernoemen naar OxygenOS 3.2.2 full ofzo...
Thanks ik had dat inmiddels ook gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yannickie111
Pinocan1980 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:40:
Ik ben benieuwd of de nieuwe update de problemen met de slider en vingerprintscanner in de broekzak oplost? Zo ja dan hebben ze er een nieuwe klant bij :)
Zoals ik eerder in dit topic heb gezegd was dit voor mij ook het grootste faalpunt van de OP3, en ik kan je vertellen dat je opgelost is/lijkt te zijn na de update van vanmiddag! _/-\o_
Pagina: 1 ... 38 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.