[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.435 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 13:20
Ransom_nl schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:08:
Ik zie ineens dat ik al een deukje/knikje heb bij de laadport. Dit baart me wel zorgen aangezien ik het toestel nog nooit heb laten vallen en er erg voorzichtig mee ben. Wellicht toch een build quality issue dat het metaal daar te dun is bij mijn exemplaar. Gelukkig gaat de lader er nog wel in. Ik zou eigenlijk wel reparatie onder garantie willen, maar wil mijn toestel ook liever niet een tijd kwijt zijn als het niet noodzakelijk is.
Mocht OnePlus het niet als garantie zien, vraag ik me trouwens af of de Mastercard creditcard verzekering ook geld als je via Paypal hebt gekocht, misschien kan iemand hier iets over zeggen?
Mastercard verzekering geld alleen als je ook daadwerkelijk met Mastercard gekocht hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:27

Laguna

Connaisseur

Ransom_nl schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:08:
Ik zie ineens dat ik al een deukje/knikje heb bij de laadport. Dit baart me wel zorgen aangezien ik het toestel nog nooit heb laten vallen en er erg voorzichtig mee ben. Wellicht toch een build quality issue dat het metaal daar te dun is bij mijn exemplaar. Gelukkig gaat de lader er nog wel in. Ik zou eigenlijk wel reparatie onder garantie willen, maar wil mijn toestel ook liever niet een tijd kwijt zijn als het niet noodzakelijk is.
Mocht OnePlus het niet als garantie zien, vraag ik me trouwens af of de Mastercard creditcard verzekering ook geld als je via Paypal hebt gekocht, misschien kan iemand hier iets over zeggen?
Beetje voorbarig om het gelijk op een mogelijk build quality issue te gooien, een foto zou ook wel helpen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje en weet eigenlijk niet of het hier kan of dat er een apart forumpost dient aangemaakt te worden.

Het volgende is er aan de hand:

Ik heb sinds 2 maanden nu een oneplus 3 ( android versie 6.0.1 en oxygenOS 3.2.1 ) zonder enige aanpassingen in firmware e.d.

Maar merk nu dat de stille modus ineens aangaat s`nachts bij het laden zonder dat ik dit ingesteld heb of de slider aan de zijkant heb verandert.

Kan dit een instelling zijn oid? zelf al gezocht maar kon niets vinden.

alvast bedankt voor het helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:43:
Ik heb een vraagje en weet eigenlijk niet of het hier kan of dat er een apart forumpost dient aangemaakt te worden.

Ik heb sinds 2 maanden nu een oneplus 3 ( android versie 6.0.1 en oxygenOS 3.2.1 ) zonder enige aanpassingen in firmware e.d.

Maar merk nu dat de stille modus ineens aangaat s`nachts bij het laden zonder dat ik dit ingesteld heb of de slider aan de zijkant heb verandert.

Je hoeft alleen maar de laatste pagina te lezen en dan zie je al dat je niet de enige bent..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Bestaat er de mogelijkheid om op de OP3 2 apps tegelijk op je scherm te krijgen?
Split screen zeg maar? Of is dit een launcher functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:08
MauriX schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:51:
Bestaat er de mogelijkheid om op de OP3 2 apps tegelijk op je scherm te krijgen?
Ja, dat kan. Nee, heeft niks met de launcher te maken

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

MauriX schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:51:
Nee hiervoor zal je moeten wachten totdat OnePlus Android Nougat uitrolt voor de OP3 (behalve als je geroot bent blijkbaar gezien de post van P1nGu1n ;)).

[ Voor 9% gewijzigd door Laguna op 20-07-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Helder allebei! Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:43:

Letterlijk een paar posts boven deze....
Ook wel wat topics te vinden op het OnePlus forum zoals deze. Mogelijk komt het door het importeren van settings van een oudere telefoon waar je dit wel kon schedulen.

Edit: wat specifieker bericht waarin ze dit aangeven en dat dit middels een OTA gefixed zal worden (ETA unknown)

[ Voor 10% gewijzigd door Redinox op 20-07-2016 14:03 . Reden: extra link ]

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Redinox schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:56:
[...]

Ook wel wat topics te vinden op het OnePlus forum zoals deze. Mogelijk komt het door het importeren van settings van een oudere telefoon waar je dit wel kon schedulen.
Nee daar heeft het niks mee te maken, ik heb nog niks met mijn telefoon gedaan anders dan aanzetten (en alle stappen van de introductie wizard dus overgeslagen) en ik heb dit probleem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, telefoon is nieuw uit de doos, geen import gedaan van wat voor telefoon dan ook. Lijkt een opzichzelf staand probleem. Maar iig bedankt voor de reactie.
Redinox schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:56:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Laatst online: 08-09 16:56
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:02:
Helaas, telefoon is nieuw uit de doos, geen import gedaan van wat voor telefoon dan ook. Lijkt een opzichzelf staand probleem. Maar iig bedankt voor de reactie.

[...]
Ook niet ingelogd met google account? Weet de exacte details ook niet hoor, maar lijkt erop dat deze settings meekomen zodra je inlogt. Maar mocht ik er naast zitten, dan hoor ik het graag!

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Interessant! Enig idee wat dit kan zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JQlUB5sy8h5wpz94OtQV8DZx/full.png?nohitcount=1

Is geen verbruik meer bij gekomen overigens. De enige app die ik opnieuw geïnstalleerd heb vandaag was Snapchat, maar die heb ik kort open gehad nadat ik hem van de later af had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
Danny.G schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:25:

[afbeelding]

Is geen verbruik meer bij gekomen overigens. De enige app die ik opnieuw geïnstalleerd heb vandaag was Snapchat, maar die heb ik kort open gehad nadat ik hem van de later af had.
Zo'n soort code heb ik ook al is als drain gehad voor de Nexus 5.
Hierbij hielp het om gewoon opnieuw op te starten. Daarna is deze drain niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Redinox schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:05:
[...]

Ook niet ingelogd met google account? Weet de exacte details ook niet hoor, maar lijkt erop dat deze settings meekomen zodra je inlogt. Maar mocht ik er naast zitten, dan hoor ik het graag!
Je zit ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n

[afbeelding]

10095 is het process id (pid) van een proces, wij kunnen niet gokken welk proces dat id heeft op jouw apparaat :P

[ Voor 4% gewijzigd door P1nGu1n op 20-07-2016 15:18 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Ja dat weet ik. Een veel te groot plaatje ;).
Dat is een nummer toegewezen aan een proces, kan van alles zijn. Even zoeken in je laatst gebruikte/geïnstalleerde apps. Volgens mij is er geen manier om dit zo te achterhalen.

Edit: wat hierboven staat dus. Ik moet toch eens wat vaker F5 gebruiken...

[ Voor 10% gewijzigd door -MD- op 20-07-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahobro
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-09 20:44

[afbeelding]

Kan het zijn dat je een app verwijderd hebt sinds de laatste keer dat je de batterij (100%) hebt opgeladen of de telefoon gereboot hebt?

Dan weet android nog wel dat een app iest heeft verbruikt maar niet meer welke app dat was, die is immers verwijderd.

Na opladen of reboot zou het weg moeten zijn in dat geval.

Groet,
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Dat had ik inderdaad (Snapchat) alleen had ik die app kort open gehad en vrij snel daarna verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Wel opmerkelijk dit, zojuist even opgeladen en ik keek weer en er staan nu nog meer tussen, een stuk of 4 nu. Heb ik nog nooit gehad; is zoiets normaal? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik las net een artikel dat je je Imei nummer exposed wanneer je voor nieuwe updates checked, elke keer. Is dit nog steeds het geval of is het vooral een boemans verhaaltje? Oh en dat SRGB, wat ik zelf minder vind, bespaar je hier meer de batterij mee of is het puur visueel en niets meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, na lang tobben met mijn HTC m8s eindelijk besloten een oneplus te kopen.

meteen maar wat extra dingetje meer besteld:

OnePlus 3 Graphite (EU)
OnePlus Type-C Cable (100cm)
OnePlus Type-C Cable (150cm)
OnePlus Icons Earphones Grarphite
OnePlus 3 Karbon Case
OnePlus 3 Black Apricot Case
OnePlus 3 Sandstone Case
Dash Charge Bundle
Otterbox (rood) en screendingetje

tot nu toe een soepele ervaring, makkelijk besteld, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat toch ook standaard zonder extra App?
Gewoon volumeknop induwen en na het verschijnen van de slider rechts op het pijltje.

https://www.dropbox.com/s..._20160720-220531.png?dl=0
powerflyer schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:26:
[...]

Had ik ook last van, met de app soundhud kan je het volume van de ringtone, notificaties en alarm met 3 aparte sliders instellen, grote kans dat het volume van jouw notificaties op nul staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 23:01
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:12:
Gaat toch ook standaard zonder extra App?
Gewoon volumeknop induwen en na het verschijnen van de slider rechts op het pijltje.

https://www.dropbox.com/s..._20160720-220531.png?dl=0

[...]
Niet dus. Door gebruik van die app heb ik nu wel geluid bij notificaties. Op de een of andere manier regelt de OP3 zijn eigen geluid opties maar die zijn niet gelijk aan die van android zelf.

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
TyKH schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:42:
[...]

Niet dus. Door gebruik van die app heb ik nu wel geluid bij notificaties. Op de een of andere manier regelt de OP3 zijn eigen geluid opties maar die zijn niet gelijk aan die van android zelf.
Toen die app om permissions vroeg om alles wat ik typ (incl. wachtwoorden en bankgegevens) bij te houden heb ik hem gelijk weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:26:

OnePlus 3 Graphite (EU)
OnePlus 3 Karbon Case
OnePlus 3 Sandstone Case
Dash Charge Bundle
Ik had eerder de telefoon apart besteld maar als je tijd hebt doe maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
Ransom_nl schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:54:
[...]

Toen die app om permissions vroeg om alles wat ik typ (incl. wachtwoorden en bankgegevens) bij te houden heb ik hem gelijk weggegooid.
Dat is raar. Bij mij vraagt hij alleen om de phone status. Als ik dan ook verder kijk in de app permissies (Settings -> Apps -> SoundHUD -> Permissions) vraagt hij niet om wachtwoorden. Weet je wel zeker of je de goede app hebt gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:26:

OnePlus 3 Graphite (EU)
OnePlus 3 Karbon Case
OnePlus 3 Sandstone Case
Dash Charge Bundle

Je weet dat er ook een kabel gewoon in de doos zat, toch? ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin44
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-05 12:05
Ik zie op internet veel mensen klagen dat er bugs in de software zitten zoals een microfoon die tijdens het bellen niet of slecht werkt wat mij tegenhoudt om deze telefoon te kopen. Is dit een kleine groep of hebben jullie daar ook last van (gehad)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Je moet het zo zien. Mensen die blij zijn hoor je niet. Ik heb zelf nog geen van de genoemde problemen gehad. Geen enkele. Mensen die wel wat hebben laten vaak eerder van zich horen denk ik. Pech kun je altijd hebben. Ik las veel over notificatie problemen voor ik hem kocht. Maar heb het toch gedaan. Beste keus ooit van mij xD. Ding is echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Laatst online: 15-03-2024
TyKH schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 23:09:
[...]

Dat is raar. Bij mij vraagt hij alleen om de phone status. Als ik dan ook verder kijk in de app permissies (Settings -> Apps -> SoundHUD -> Permissions) vraagt hij niet om wachtwoorden. Weet je wel zeker of je de goede app hebt gedownload?
Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/7ink76fcr/Screenshot_20160720_170307.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theus555
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 21:37
Ik zit na te denken om ook een one plus 3 te kopen maar ik ben altijd al een IPhone gebruiker geweest met 1 keer een Android phone (huawei ascent p7) maar die was ik na een half/heel jaar al weer zat en ben bang dat dat ook gaat gebeuren met de op3 ik wil Android wel nog een kans geven omdat die huawei een hele aanwezige skin had en ik misschien close to stock wel fijn vind. Zijn hier mensen die ook van een iPhone afkomen en die mij kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anessie schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:58:
[...]

Ik had eerder de telefoon apart besteld maar als je tijd hebt doe maar :)
Maakt dat dan een verschil? Wist het niet, en ja heb de tijd.
Jorgen schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 00:11:
[...]

Je weet dat er ook een kabel gewoon in de doos zat, toch? ;)
Ja, dash naast mijn bed, dash in mijn werktas.
150cm aan de pc en 100cm aan de parrot astroid smart in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Weet iemand of alle Europese modellen dezelfde frequenties ondersteunen?

Ik woon in Japan maar ben over een paar weken in NL en wil dan een OnePlus 3 kopen (als mn broertje er een beetje tevreden over is tenminste, heeft gekocht op aanraden van mij en gister binnen gekregen hehe). Helaas ondersteund het Europese model maar 1 4G band hier in Japan (2100Mhz) al is dat geen probleem als ik comments van andere gebruikers in Japan lees van oudere Oneplus modellen. Hij staat nu ook te koop op Amazon Japan alleen bijna 80 euro duurder zelfs als je de wisselkoers meerekent dus het liefst koop ik hem gewoon in Nederland.

Het is dat of een S7 Edge voor 250 euro maar dan zit ik weer aan een provider vast voor 2 jaar en met dubbele maandlasten tov een sim only provider en eeuwen moeten wachten totdat je eens updates krijgt en alle graf software die ze hier perse mee willen leveren (ik wil geen achterlijk schaap meer over mijn scherm hebben lopen...). Dat en Japanners maken graag alles net even anders dus die S7 die ze hier verkopen zal ongetwijfeld weer net even anders zijn dan die in de rest van de wereld zodat custom roms niet fatsoenlijk werken en aangezien Japanners niet mee doen met de rest van de wereld zijn er ook niet of nauwelijks Japanse custom roms te vinden. Na drie jaar drama met mijn Japanse HTC One M7 heb ik het daar wel een beetje mee gehad.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
t_o_c schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 07:49:
Weet iemand of alle Europese modellen dezelfde frequenties ondersteunen?

Ik woon in Japan maar ben over een paar weken in NL en wil dan een OnePlus 3 kopen (als mn broertje er een beetje tevreden over is tenminste, heeft gekocht op aanraden van mij en gister binnen gekregen hehe). Helaas ondersteund het Europese model maar 1 4G band hier in Japan (2100Mhz) al is dat geen probleem als ik comments van andere gebruikers in Japan lees van oudere Oneplus modellen. Hij staat nu ook te koop op Amazon Japan alleen bijna 80 euro duurder zelfs als je de wisselkoers meerekent dus het liefst koop ik hem gewoon in Nederland.

Het is dat of een S7 Edge voor 250 euro maar dan zit ik weer aan een provider vast voor 2 jaar en met dubbele maandlasten tov een sim only provider en eeuwen moeten wachten totdat je eens updates krijgt en alle graf software die ze hier perse mee willen leveren (ik wil geen achterlijk schaap meer over mijn scherm hebben lopen...). Dat en Japanners maken graag alles net even anders dus die S7 die ze hier verkopen zal ongetwijfeld weer net even anders zijn dan die in de rest van de wereld zodat custom roms niet fatsoenlijk werken en aangezien Japanners niet mee doen met de rest van de wereld zijn er ook niet of nauwelijks Japanse custom roms te vinden. Na drie jaar drama met mijn Japanse HTC One M7 heb ik het daar wel een beetje mee gehad.
Ja, in ieder Europees land wordt dezelfde versie geleverd. De volgend versies zijn beschikbaar:
Noord-Amerikaans model, Europees/Aziatisch model en Chinees model

Bron: https://oneplus.net/nl/3/specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:16
Prulleman schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 23:52:
[...]

Als ie weer vanzelf op DND schiet, zal ik het bestand hier dumpen! Interessant dit :P
zojuist geen swich naar DND, maar precies om 8:30 stopte media geluid er wel mee... (play music stond nog gewoon te draaien, maar geen geluid tot na rommelen met slider en volume, helaas zat ik op de fiets en heb ik geen dump kunnen maken. maar wel een gekke .. 8:30 stond ook niet in het eerdere bestand, daar zou DND weer om 7:00 uit moeten gaan.
(gisteren om 22:00 overigens ook geen switch naar DND, er spelen nog andere factoren...)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 22:12

MethinX

't is wat!

Prulleman schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:46:
[...]

(gisteren om 22:00 overigens ook geen switch naar DND, er spelen nog andere factoren...)
Bij mij is het echt elke dag om 21.30 naar DND. Nog geen dag overgeslagen. Kan ik dat bestand wel uitlezen zonder root? Ik zou vanavond het bestand kunnen plaatsen dan.

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Prulleman schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:46:
[...]

zojuist geen swich naar DND, maar precies om 8:30 stopte media geluid er wel mee... (play music stond nog gewoon te draaien, maar geen geluid tot na rommelen met slider en volume, helaas zat ik op de fiets en heb ik geen dump kunnen maken. maar wel een gekke .. 8:30 stond ook niet in het eerdere bestand, daar zou DND weer om 7:00 uit moeten gaan.
Ik had gisteren dus ineens wél dat hij ineens op DND stond... :+ ik heb dit pas 1 keer eerder gehad

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<notification-policy version="1">
    <zen version="2" user="0">
        <allow calls="true" repeatCallers="false" messages="false" reminders="true" events="true" callsFrom="0" messagesFrom="0"/>
        <manual enabled="true" snoozing="false" zen="2"/>
        <automatic ruleId="5a48b4496f574fb6a32c749290465631" enabled="false" snoozing="false" name="Weekend" zen="1" component="android/com.android.server.notification.ScheduleConditionProvider" conditionId="condition://android/schedule?days=6.7&start=23.30&end=10.0" id="condition://android/schedule?days=6.7&start=23.30&end=10.0" summary="..." line1="..." line2="..." icon="0" state="0" flags="2"/>
        <automatic ruleId="377a14f9135849d89e4b4fe42ce96d43" enabled="false" snoozing="false" name="Weeknight" zen="1" component="android/com.android.server.notification.ScheduleConditionProvider" conditionId="condition://android/schedule?days=1.2.3.4.5&start=22.0&end=7.0" id="condition://android/schedule?days=1.2.3.4.5&start=22.0&end=7.0" summary="..." line1="..." line2="..." icon="0" state="1" flags="2"/>
        <automatic ruleId="358e3a13002544408f1f9cd2be84a995" enabled="false" snoozing="false" name="Event" zen="1" component="android/com.android.server.notification.EventConditionProvider" conditionId="condition://android/event?userId=-10000&calendar=&reply=1" id="condition://android/event?userId=-10000&calendar=&reply=1" summary="..." line1="..." line2="..." icon="0" state="0" flags="2"/>
    </zen>
    <ranking version="1">
        <package name="com.pushbullet.android" keyguard="0" uid="10122"/>
    </ranking>
</notification-policy>

Helaas staat hier dus géén rede in waarom hij in DND is gegaan, 'manual' was het zeker niet in ieder geval :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oI7ptlKl.png

Let hier vooral op de 'last modified' date... dat is geen toeval :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
P1nGu1n schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:27:
[...]

Ja, in ieder Europees land wordt dezelfde versie geleverd. De volgend versies zijn beschikbaar:
Noord-Amerikaans model, Europees/Aziatisch model en Chinees model

Bron: https://oneplus.net/nl/3/specs
Kan je dat tijdens de bestelling trouwens zelf kiezen? Al geloof ik dat het in mijn geval niet uitmaakt, van alle banden die hier gebruikt worden word er maar 1 ondersteund.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
t_o_c schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:57:
[...]
Kan je dat tijdens de bestelling trouwens zelf kiezen? Al geloof ik dat het in mijn geval niet uitmaakt, van alle banden die hier gebruikt worden word er maar 1 ondersteund.
Nee. Je krijgt automatisch de versie geselecteerd op het land waar het naar toe gaat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb de OP3 nu zo'n 2,5 week in gebruik en ik heb er nog geen moment spijt van gehad! Hiervoor heb ik 2 maanden een S7 Edge gebruikt en daarvoor een LG G4, dus ik kan voor mezelf een goede inschatting maken of het wel of geen goed toestel is.

- De OP3 ligt beter in de hand dan de G4 (die breder is) en het Edge scherm van de S7 oogt mooi, maar ik heb het absoluut nog niet gemist. Ik ondervond er soms juist hinder van, omdat er geen schermranden zijn dat ik per ongeluk met een andere vinger iets aanklikte. Daar heb ik nu geen last meer van. 5.5 inch is best groot, maar de screen-to-body ratio is goed.

- Tot op heden nog geen enkele vastloper gehad. Alles draait heerlijk soepel!

- Vingerafdrukscanner is subliem. Super snel en je kan zelfs met je grote teen ontgrendelen. :9

- Accuduur is gemiddeld; niet goed, maar ook niet slecht. Heb je daar last van? Ik persoonlijk niet, want het opladen gaat retesnel. Als je heel lang van huis bent en je gebruikt het toestel echt intensief, dan is het wel aan te raden om een powerbank, een carcharger of je eigen oplader mee te nemen. Zo niet, dan kom je eigenlijk nooit in de problemen. Even aan de lader en voor je het weet is het toestel weer met +-60% bijgeladen.

- De camera van de OP3 is overall gewoon steady en goed! Ik heb diverse foto's van verschillende toestellen vergeleken en tests op internet bekeken. De OP3 zal geen prijzen winnen voor beste camera, maar de verschillen zijn klein en dat vind ik bijzonder knap gezien het grote prijsverschil tussen de OP3 en de high-end smartphones. 90% van de mensen zou blij zijn met de camerakwaliteit van de OP3!

- Ik heb een aantal keer last gehad van meldingen die ietwat later binnen kwamen en soms pas binnen kwamen zodra de app geopend was, maar daar heb ik nu geen last meer van gelukkig.

- De behuizing is premium. Tot op heden nog geen cover gebruikt (ik ga nog bestellen) en het toestel is nog krasloos. De standaard screenprotector zit er nog wel op. Alles voelt premium aan, alleen de licht uitstekende camera is een (klein) irritatiepuntje.

- Het geluid wat uit de speakers komt is heel behoorlijk! De bass is niet super, maar dat is bij bijna geen enkele telefoon. Met een beats by dre koptelefoon klinkt het geluid meer dan prima.

- Over het scherm is denk ik al genoeg gezegd en geschreven, maar ik wil ook nog mijn duit in het zakje doen. Ja, het is niet zo mooi als het scherm van een S7. Nee, het is geen QHD. Hoeveel mensen gaan dit daadwerkelijk zien? De gemiddelde consument ziet dit niet of nauwelijks. Het is scherp, het is helder en in de normale stand oververzadigd en niet kleurecht. Toch vinden best veel mensen dit mooi heb ik al wel gemerkt. Met de sRGB optie is het kleurechter en minder oververzadigd. Mooi dat die optie er snel aan toegevoegd is!

- Oxygen OS is een winner! Zo goed als Stock Android, met leuke extra functionaliteiten (o.a. double-tap voor ontwaken van het scherm, een V op het scherm tekenen en een O om snel een foto te kunnen schieten). En gezien de community zijn toekomstige updates ook geen probleem lijkt me. Kijken jullie mee Samsung, LG, Huawei etc? Ik snap dat je je als merk zijnde wilt onderscheiden, maar een overheersende schil (met bloatware) die tevens het systeem kan vertragen is niet zoals het hoort. En het lange wachten op software updates is not done. Uit ervaring weet ik wel dat de meeste consumenten de bloatware vaak wel hinderlijk vinden (gaat ten koste van intern geheugen), maar het toch kopen. En dat software updates voor een grote groep niet eens zozeer belangrijk is, als WhatsApp en Facebook het maar doen. ;)

Al met al is de OP3 een toptoestel! Niet de hoofdprijs betalen (al is 400 euro wel een hoop geld) en toch een toptoestel kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
P1nGu1n schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:54:
[...]

Ik had gisteren dus ineens wél dat hij ineens op DND stond... :+ ik heb dit pas 1 keer eerder gehad

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
        <allow calls="true" repeatCallers="false" messages="false" reminders="true" events="true" callsFrom="0" messagesFrom="0"/>
        <manual enabled="true" snoozing="false" zen="2"/>
        <automatic ruleId="5a48b4496f574fb6a32c749290465631" enabled="false" snoozing="false" name="Weekend" zen="1" component="android/com.android.server.notification.ScheduleConditionProvider" conditionId="condition://android/schedule?days=6.7&start=23.30&end=10.0" id="condition://android/schedule?days=6.7&start=23.30&end=10.0" summary="..." line1="..." line2="..." icon="0" state="0" flags="2"/>
        <automatic ruleId="377a14f9135849d89e4b4fe42ce96d43" enabled="false" snoozing="false" name="Weeknight" zen="1" component="android/com.android.server.notification.ScheduleConditionProvider" conditionId="condition://android/schedule?days=1.2.3.4.5&start=22.0&end=7.0" id="condition://android/schedule?days=1.2.3.4.5&start=22.0&end=7.0" summary="..." line1="..." line2="..." icon="0" state="1" flags="2"/>
        <automatic ruleId="358e3a13002544408f1f9cd2be84a995" enabled="false" snoozing="false" name="Event" zen="1" component="android/com.android.server.notification.EventConditionProvider" conditionId="condition://android/event?userId=-10000&calendar=&reply=1" id="condition://android/event?userId=-10000&calendar=&reply=1" summary="..." line1="..." line2="..." icon="0" state="0" flags="2"/>
    </zen>
    <ranking version="1">
        <package name="com.pushbullet.android" keyguard="0" uid="10122"/>
    </ranking>
</notification-policy>

Helaas staat hier dus géén rede in waarom hij in DND is gegaan, 'manual' was het zeker niet in ieder geval :P

[afbeelding]

Let hier vooral op de 'last modified' date... dat is geen toeval :'(
hey, solid explorer d:)b
ik had vanochtend weer een switch door een kalender event om 9:00, (date van de file was zoals hierboven ook 1 sec later 09:00:01)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<allow calls="true" repeatCallers="false" messages="true" reminders="true" events="true" callsFrom="2" messagesFrom="2"/>
<manual enabled="true" snoozing="false" zen="1"/>
<automatic ruleId="82030c2b2cd94ec1aa2d3c5f385eaca6" enabled="false" snoozing="false" name="Evenement" zen="1" component="android/com.android.server.notification.EventConditionProvider" conditionId="condition://android/event?userId=-10000&calendar=&reply=1" id="condition://android/event?userId=-10000&calendar=&reply=1" summary="..." line1="..." line2="..." icon="0" state="1" flags="2"/>
<automatic ruleId="81697ebf34c74e3abfac7c4c313a707a" enabled="false" snoozing="false" name="Doordeweekse avond" zen="1" component="android/com.android.server.notification.ScheduleConditionProvider" conditionId="condition://android/schedule?days=1.2.3.4.5&start=22.0&end=7.0" id="condition://android/schedule?days=1.2.3.4.5&start=22.0&end=7.0" summary="..." line1="..." line2="..." icon="0" state="0" flags="2"/>
<automatic ruleId="e28d07ea0416406eb426cfcd03ca75d0" enabled="false" snoozing="false" name="Weekend" zen="1" component="android/com.android.server.notification.ScheduleConditionProvider" conditionId="condition://android/schedule?days=6.7&start=23.30&end=10.0" id="condition://android/schedule?days=6.7&start=23.30&end=10.0" summary="..." line1="..." line2="..." icon="0" state="0" flags="2"/>
</zen>
<ranking version="1"/>
</notification-policy>

ook hier enabled="false"

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
Prulleman schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:06:
[...]

hey, solid expolerer d:)b
ik had vanochtend weer een switch door een kalender event om 9:00, (date van de file was zoals hierboven ook 1 sec later 09:00:01)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<allow calls="true" repeatCallers="false" messages="true" reminders="true" events="true" callsFrom="2" messagesFrom="2"/>
<manual enabled="true" snoozing="false" zen="1"/>
<automatic ruleId="82030c2b2cd94ec1aa2d3c5f385eaca6" enabled="false" snoozing="false" name="Evenement" zen="1" component="android/com.android.server.notification.EventConditionProvider" conditionId="condition://android/event?userId=-10000&calendar=&reply=1" id="condition://android/event?userId=-10000&calendar=&reply=1" summary="..." line1="..." line2="..." icon="0" state="1" flags="2"/>
<automatic ruleId="81697ebf34c74e3abfac7c4c313a707a" enabled="false" snoozing="false" name="Doordeweekse avond" zen="1" component="android/com.android.server.notification.ScheduleConditionProvider" conditionId="condition://android/schedule?days=1.2.3.4.5&start=22.0&end=7.0" id="condition://android/schedule?days=1.2.3.4.5&start=22.0&end=7.0" summary="..." line1="..." line2="..." icon="0" state="0" flags="2"/>
<automatic ruleId="e28d07ea0416406eb426cfcd03ca75d0" enabled="false" snoozing="false" name="Weekend" zen="1" component="android/com.android.server.notification.ScheduleConditionProvider" conditionId="condition://android/schedule?days=6.7&start=23.30&end=10.0" id="condition://android/schedule?days=6.7&start=23.30&end=10.0" summary="..." line1="..." line2="..." icon="0" state="0" flags="2"/>
</zen>
<ranking version="1"/>
</notification-policy>

ook hier enabled="false"
Het is een beetje vaag dus. Het lijkt sterk samen te hangen met de automatische regels (want bij mij aan om 22.00, jouwe bij een kalender event), ondanks dat deze uitgeschakeld zijn. Als ik tijd heb misschien maar eens het framework decompileren en kijken of ik daar een verklaring in kan vinden.

Overigens, een leuk experiment zou zijn om de automatic rules te verwijderen (of beter: uit te commenten met <!-- en -->) en kijken of het dan nog steeds fout gaat, aangezien disabled geen effect lijkt te hebben.

offtopic:
Solid Explorer: _/-\o_
MethinX schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:50:
[...]

Bij mij is het echt elke dag om 21.30 naar DND. Nog geen dag overgeslagen. Kan ik dat bestand wel uitlezen zonder root? Ik zou vanavond het bestand kunnen plaatsen dan.
Nee dat is niet mogelijk zonder root, daar de permissies 600 zijn

[ Voor 7% gewijzigd door P1nGu1n op 21-07-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
theus555 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 04:12:
Ik zit na te denken om ook een one plus 3 te kopen maar ik ben altijd al een IPhone gebruiker geweest met 1 keer een Android phone (huawei ascent p7) maar die was ik na een half/heel jaar al weer zat en ben bang dat dat ook gaat gebeuren met de op3 ik wil Android wel nog een kans geven omdat die huawei een hele aanwezige skin had en ik misschien close to stock wel fijn vind. Zijn hier mensen die ook van een iPhone afkomen en die mij kunnen helpen?
Ik wil je niet afschrikken, maar ik heb het geprobeerd, dus van iPhone naar Android (ondanks dat ik voordat ik de iPhone had, lyrisch was over Android). De omschakeling naar Android trok ik niet meer.. Dus ben bij de iPhone gebleven.

Het feit dat de OP3 voor mij veel kuren vertoonde (notificaties die niet binnenkomen, toestel die zelf omschakelt naar DND en dat soort ongein, camera die slechte foto's maakt.. De kans zit erin dat ik gewoon een faulty camera gehad heb. En de insane batterij drain, zelfs mij 5s deed dat nog beter en die is al 2 jaar oud) en ik gewoon verwacht van een toestel dat het werkt. En ja, ze luisteren wel naar de community, en dát is positief!

Heel veel mensen zijn er blij mee en dat is hun goed recht, heel veel plezier ermee :D 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kahobro
JackL89 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:53:
...

- Vingerafdrukscanner is subliem. ... je kan zelfs met je grote teen ontgrendelen. :9
...
Dat gaat alle twijfelaars over de streep trekken! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
Ik heb een vraagje over de laadtijden van de OP3 zonder dash charge. Momenteel ben ik in het bezit van een OPO en deze laad relatief gezien ten opzichte van andere telefoons behoorlijk snel. Meestal laad hij binnen 90 min. ongeveer 75% en dat allemaal zonder speciale technieken maar gewoon met een 2.1A charger en goede kabel. En niet eens met de kabel en oplader die er standaard bij zitten. Nu ben ik van plan een OP3 aan te schaffen en ben benieuwd naar de ervaringen van gebruikers met een goede USB C kabel en een standaard goede 2.1A charger. Wat is de laadsnelheid dan? en hoelang duurt het voor de 3000mAh accu van leeg naar vol geladen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:51
boppos schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:59:
Ik heb een vraagje over de laadtijden van de OP3 zonder dash charge. Momenteel ben ik in het bezit van een OPO en deze laad relatief gezien ten opzichte van andere telefoons behoorlijk snel. Meestal laad hij binnen 90 min. ongeveer 75% en dat allemaal zonder speciale technieken maar gewoon met een 2.1A charger en goede kabel. En niet eens met de kabel en oplader die er standaard bij zitten. Nu ben ik van plan een OP3 aan te schaffen en ben benieuwd naar de ervaringen van gebruikers met een goede USB C kabel en een standaard goede 2.1A charger. Wat is de laadsnelheid dan? en hoelang duurt het voor de 3000mAh accu van leeg naar vol geladen is?
Volgens mij ook zoiets. Maar zoek het even op in dit topic. Het is al eerder voorbij gekomen deze vraag.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
l3art schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:13:
[...]

Volgens mij ook zoiets. Maar zoek het even op in dit topic. Het is al eerder voorbij gekomen deze vraag.
Ik heb al gezocht natuurlijk in dit topic anders zou ik het niet vragen. Voor de OnePlus One was er toen een app waarmee je kon kijken met hoeveel mA er bij geladen werd Google Play: OPO Charging Current Ik heb die gebruikt om alle slechte usb kabels weg te gooien, aangezien er zat bagger zooi is tussen kabels. Nu heb ik dus op mijn werk, in de auto, op de motor, naast mijn bed en bij de bank overal goede 2A laadkabels en dito opladers. Ik heb begrepen dat dash charging niet de hele tijd met 4A laad en dus ook met langzamere snelheden gedurende het laadproces van 0 naar 100%. Ik ben dus benieuwd of iemand een test heeft gedaan met "normale" (lees: veel gebruikte) 2.1A 5v USB laders en goede usb kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
kahobro schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:24:
[...]

Dat gaat alle twijfelaars over de streep trekken! :+
Haha dit was inderdaad wel de druppel voor mij!

Zit al een paar dagen te twijfelen... Voor mij zou het momenteel even beter uitkomen als ik een telefoon aan een abonnement kan koppelen om de kosten een beetje te delen. Aan de andere kant denk ik dan, waarom settle ik voor een mindere telefoon (bijv. de S6) voor dezelfde prijs...

Levertijden fluctueren ook lekker. Van 6 naar 10 naar 8 naar 12... Moet vanmiddag maar even een knoop door gaan hakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:44

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Beltoni schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:19:
[...]

Haha dit was inderdaad wel de druppel voor mij!

Zit al een paar dagen te twijfelen... Voor mij zou het momenteel even beter uitkomen als ik een telefoon aan een abonnement kan koppelen om de kosten een beetje te delen. Aan de andere kant denk ik dan, waarom settle ik voor een mindere telefoon (bijv. de S6) voor dezelfde prijs...

Levertijden fluctueren ook lekker. Van 6 naar 10 naar 8 naar 12... Moet vanmiddag maar even een knoop door gaan hakken.
Dit is een van de weinige toestellen die ik zou aanbevelen, ben er zelf erg tevreden mee :Y
S7 is ook een goed toestel, alleen een totaal andere prijsklasse.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theus555
Segafreak83 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:21:
[...] ik denk dat ik het gewoon ga proberen :p

Ik wil je niet afschrikken, maar ik heb het geprobeerd, dus van iPhone naar Android (ondanks dat ik voordat ik de iPhone had, lyrisch was over Android). De omschakeling naar Android trok ik niet meer.. Dus ben bij de iPhone gebleven.

Het feit dat de OP3 voor mij veel kuren vertoonde (notificaties die niet binnenkomen, toestel die zelf omschakelt naar DND en dat soort ongein, camera die slechte foto's maakt.. De kans zit erin dat ik gewoon een faulty camera gehad heb. En de insane batterij drain, zelfs mij 5s deed dat nog beter en die is al 2 jaar oud) en ik gewoon verwacht van een toestel dat het werkt. En ja, ze luisteren wel naar de community, en dát is positief!

Heel veel mensen zijn er blij mee en dat is hun goed recht, heel veel plezier ermee :D 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roksan
  • Laatst online: 22-08 20:04
Misschien is het al ergens besproken, maar ik kan het niet vinden. Heeft iemand ervaring met Mobileiron op de Oneplus 3? Werkt dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 21:28
janvanduschoten schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:39:
[...]

Dit is een van de weinige toestellen die ik zou aanbevelen, ben er zelf erg tevreden mee :Y
S7 is ook een goed toestel, alleen een totaal andere prijsklasse.
Tenzij je via V&A checkt. Regelmatig komen er splinter nieuwe S7's voorbij voor 490e. Wel 90 euro, maar niet de 200 euro waar vaak de vergelijking mee gemaakt wordt. Heb ik ook nog overwogen, maar ik heb gewoon een hekel aan Samsung. Plus unlocked bootloader en het gebrek aan branding op de OP3 heeft me toch voor de laatste gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
Roksan schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:21:
Misschien is het al ergens besproken, maar ik kan het niet vinden. Heeft iemand ervaring met Mobileiron op de Oneplus 3? Werkt dit goed?
Ik heb mobile Iron op mijn OP3 (ik werk bij de belastingdienst. Werkt uitstekend. Een groot voordeel is dat ik nu gewoon met finger print mijn telefoon kan unlocken wat rete snel gaat. Eerst moest dat met een pincode (galaxy s4). Inbox en calendar openen ook gewoon snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roksan
  • Laatst online: 22-08 20:04
TyKH schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 17:16:
[...]

Ik heb mobile Iron op mijn OP3 (ik werk bij de belastingdienst. Werkt uitstekend. Een groot voordeel is dat ik nu gewoon met finger print mijn telefoon kan unlocken wat rete snel gaat. Eerst moest dat met een pincode (galaxy s4). Inbox en calendar openen ook gewoon snel.
Top dank je wel voor je antwoord. Dan kan ik de bestelling gewoon door laten gaan. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Normaal gesproken ben ik helemaal niet van foto's maken oid, maar ik zat in de tuin en was met de manual-mode aan het spelen en ik was toch wel aangenaam verrast over de kwaliteit van de foto's. Met deze foto heb ik overigens alleen de focus aangepast en niks anders (nog niet zo veel kaas gegeten van de rest :P).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XFu0HZXl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yLTW8QXl.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 21:22

Zeeuw

5.6

theus555 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 04:12:
Dit is mijn eerste Android phone na 7 jaar iPhone...had jaren eerder over moeten stappen!

Gewoon foto's, films en muziek naar je telefoon slepen in Windows Explorer. Lekker rooten en handige dingen aanpassen. Bovendien is de OP3 lekker snel!
Ik moet er nog echt aan wennen, heb de telefoon pas 2 weken maar bevalt me uitstekend!

Wat ik wel mis, zijn de getallen bij icoontjes. Zoals bij mail of Whatsapp, die laten bij iOS makkelijk zien hoeveel ongelezen berichten je hebt.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Hoe zijn de kabels (dus non-dash) die Oneplus levert?
Iemand deze erbij besteld en laad dit een beetje of is het beter om verder te kijken voor wat andere kabels?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-09 22:05
Is er iemand die de OP3 al gebruikte heeft met Strava (Wielrennen)? Ik zit erover denken om een OP3 te halen maar twijfel nog erg over de GPS... Hier is precisie erg belangrijk, heb in het verleden met een Xperia Z last gehad van een onnauwkeurige GPS waardoor de afstand en snelheid te hoog waren...

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Zeeuw schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 20:37:
[...]

Dit is mijn eerste Android phone na 7 jaar iPhone...had jaren eerder over moeten stappen!

Gewoon foto's, films en muziek naar je telefoon slepen in Windows Explorer. Lekker rooten en handige dingen aanpassen. Bovendien is de OP3 lekker snel!
Ik moet er nog echt aan wennen, heb de telefoon pas 2 weken maar bevalt me uitstekend!

Wat ik wel mis, zijn de getallen bij icoontjes. Zoals bij mail of Whatsapp, die laten bij iOS makkelijk zien hoeveel ongelezen berichten je hebt.
Fijn dat je zo tevreden bent. Die getalletjes zou je kunnen oplossen met een alternatieve launcher, Nova Launcher Prime (helaas wel betaald) icm de app TeslaUnread.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Zeeuw schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 20:37:
[...]
.....
Ook daar zijn oplossingen voor, nova launcher icm Tesla unread plugin bv. (Ongetwijfeld nog veel meer mogelijkheden)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 16:20
Ik zal me ook maar eens melden in die topic. Zelf kom ik van de nexus 5 af (sinds release, dus ruim 3,5 jaar oud). De accu begon het weer te begeven en het scherm was voor het eerst kapot. Zat te twijfelen tussen de OP3, nexus 5X en nexus 6p. Uiteindelijk voor de OP3 gegaan dus.

-vingerafdrukscanner op de voorzijde
-voldoende batterij
-amoled
-nieuwe ervaring

Wat mij de afgelopen 5 uur is opgevallen:
-scherm is niet helder te krijgen (mijn nexus 5 is feller)
-hij is groot, maar ben er nu al aan gewend
-tweakability (stock is goed genoeg voor mij)
-DND bug
-snel, blijft koel
-en voor de rest ben ik het eens met de andere tweakers hun pluspunten

Ik gebruik zelf Yahoo Aviate launcher 2.2.3.3 (de nieuwere versies zijn er niet beter op geworden...)
crepsly schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:17:
Is er iemand die de OP3 al gebruikte heeft met Strava (Wielrennen)? Ik zit erover denken om een OP3 te halen maar twijfel nog erg over de GPS... Hier is precisie erg belangrijk, heb in het verleden met een Xperia Z last gehad van een onnauwkeurige GPS waardoor de afstand en snelheid te hoog waren...
Ik heb de OP3 sinds vandaag, helaas had ik die past bij thuiskomst in ontvangst mogen namen. Ik zal een dezer dagen (als het weer het toelaat) eens testen.

[ Voor 4% gewijzigd door Fusioxan op 22-07-2016 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:57
Shit, ik heb net voor het eerst mijn telefoon laten vallen en nu is het scherm stuk.. :(

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struktron
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 18:18
JackL89 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:53:
Ik heb de OP3 nu zo'n 2,5 week in gebruik en ik heb er nog geen moment spijt van gehad! Hiervoor heb ik 2 maanden een S7 Edge gebruikt en daarvoor een LG G4, dus ik kan voor mezelf een goede inschatting maken of het wel of geen goed toestel is.

- De OP3 ligt beter in de hand dan de G4 (die breder is) en het Edge scherm van de S7 oogt mooi, maar ik heb het absoluut nog niet gemist. Ik ondervond er soms juist hinder van, omdat er geen schermranden zijn dat ik per ongeluk met een andere vinger iets aanklikte. Daar heb ik nu geen last meer van. 5.5 inch is best groot, maar de screen-to-body ratio is goed.

- Tot op heden nog geen enkele vastloper gehad. Alles draait heerlijk soepel!

- Vingerafdrukscanner is subliem. Super snel en je kan zelfs met je grote teen ontgrendelen. :9

- Accuduur is gemiddeld; niet goed, maar ook niet slecht. Heb je daar last van? Ik persoonlijk niet, want het opladen gaat retesnel. Als je heel lang van huis bent en je gebruikt het toestel echt intensief, dan is het wel aan te raden om een powerbank, een carcharger of je eigen oplader mee te nemen. Zo niet, dan kom je eigenlijk nooit in de problemen. Even aan de lader en voor je het weet is het toestel weer met +-60% bijgeladen.

- De camera van de OP3 is overall gewoon steady en goed! Ik heb diverse foto's van verschillende toestellen vergeleken en tests op internet bekeken. De OP3 zal geen prijzen winnen voor beste camera, maar de verschillen zijn klein en dat vind ik bijzonder knap gezien het grote prijsverschil tussen de OP3 en de high-end smartphones. 90% van de mensen zou blij zijn met de camerakwaliteit van de OP3!

- Ik heb een aantal keer last gehad van meldingen die ietwat later binnen kwamen en soms pas binnen kwamen zodra de app geopend was, maar daar heb ik nu geen last meer van gelukkig.

- De behuizing is premium. Tot op heden nog geen cover gebruikt (ik ga nog bestellen) en het toestel is nog krasloos. De standaard screenprotector zit er nog wel op. Alles voelt premium aan, alleen de licht uitstekende camera is een (klein) irritatiepuntje.

- Het geluid wat uit de speakers komt is heel behoorlijk! De bass is niet super, maar dat is bij bijna geen enkele telefoon. Met een beats by dre koptelefoon klinkt het geluid meer dan prima.

- Over het scherm is denk ik al genoeg gezegd en geschreven, maar ik wil ook nog mijn duit in het zakje doen. Ja, het is niet zo mooi als het scherm van een S7. Nee, het is geen QHD. Hoeveel mensen gaan dit daadwerkelijk zien? De gemiddelde consument ziet dit niet of nauwelijks. Het is scherp, het is helder en in de normale stand oververzadigd en niet kleurecht. Toch vinden best veel mensen dit mooi heb ik al wel gemerkt. Met de sRGB optie is het kleurechter en minder oververzadigd. Mooi dat die optie er snel aan toegevoegd is!

- Oxygen OS is een winner! Zo goed als Stock Android, met leuke extra functionaliteiten (o.a. double-tap voor ontwaken van het scherm, een V op het scherm tekenen en een O om snel een foto te kunnen schieten). En gezien de community zijn toekomstige updates ook geen probleem lijkt me. Kijken jullie mee Samsung, LG, Huawei etc? Ik snap dat je je als merk zijnde wilt onderscheiden, maar een overheersende schil (met bloatware) die tevens het systeem kan vertragen is niet zoals het hoort. En het lange wachten op software updates is not done. Uit ervaring weet ik wel dat de meeste consumenten de bloatware vaak wel hinderlijk vinden (gaat ten koste van intern geheugen), maar het toch kopen. En dat software updates voor een grote groep niet eens zozeer belangrijk is, als WhatsApp en Facebook het maar doen. ;)

Al met al is de OP3 een toptoestel! Niet de hoofdprijs betalen (al is 400 euro wel een hoop geld) en toch een toptoestel kunnen gebruiken.
Bedankt voor je bijdrage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Laatst online: 18-09 14:10
Ik heb een vraag waarvan ik het antwoord nog niet ben tegen gekomen. Ik luister muziek enkel en alleen via Spotify. Nu heb ik ook een MP3-hardloop podcast op mijn telefoon staan. Deze speel ik af via de standaard geïnstalleerde music player af.

Nu heb ik al meer dan eens gehad dat deze music player vanuit het niets de podcast begint af te spelen.
- Als ik Spotify luister, krijg een telefoontje, hang op > Niet Spotify, maar de music player (MP3) speelt af.
- OP3 in de auto verbonden via BT. Spotify muziek aan. File en flits nieuws wordt er doorheen gepushed. >> Als dit afgelopen is geen Spotify, maar de music player die begint af te spelen.
- En heel af en toe ook vanuit het niets (al kan dat ook te wijten zijn aan de "pause-gesture", twee vingers naar beneden bewegen).

Heeft iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat dit niet meer zal gebeuren? Hebben anderen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Fusioxan schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 00:25:
Ik zal me ook maar eens melden in die topic. Zelf kom ik van de nexus 5 af (sinds release, dus ruim 3,5 jaar oud). De accu begon het weer te begeven en het scherm was voor het eerst kapot. Zat te twijfelen tussen de OP3, nexus 5X en nexus 6p. Uiteindelijk voor de OP3 gegaan dus.

-vingerafdrukscanner op de voorzijde
-voldoende batterij
-amoled
-nieuwe ervaring

-hij is groot, maar ben er nu al aan gewend
-tweakability (stock is goed genoeg voor mij)
-DND bug
-snel, blijft koel
-en voor de rest ben ik het eens met de andere tweakers hun pluspunten

Ik gebruik zelf Yahoo Aviate launcher 2.2.3.3 (de nieuwere versies zijn er niet beter op geworden...)

[...]

Ik heb de OP3 sinds vandaag, helaas had ik die past bij thuiskomst in ontvangst mogen namen. Ik zal een dezer dagen (als het weer het toelaat) eens testen.
De Nexus 5 is sinds November 2013, dus die kan je niet al 3,5 jaar hebben :+ (Kom er zelf ook vanaf)
Ik ervaar het dus niet wat jij met de helderheid hebt. Gebruik je de sRGB instelling?
Daarnaast regelt hij automatisch toch weer de helderheid zelfs als je de slider maximaal zet.
In de zon kan ik het scherm dan ook nog prima aflezen.

Verder ook dik tevreden over het toestel, GPS is een stuk beter als de Nexus 5, alsmede ook de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 12:51
Heb gisteren mijn OP3 binnen gekregen, de keuze voor android heb gemaakt op basis van oudere versie welke ik dag te leen had.

Zo ver 2 min puntjes, misschien dat deze nog met exteren (stock) software opgelost kunnen worden.
(ps zeker wel gegoogled op de onderstaande issues maar nog geen passende oplossing gevonden)
Mogelijkheid om de notificatie op basis van een tijdstip aan/uit zetten, volgens mij is dat nu uit stock omdat hardware switch hebben, mijn persoonlijke voorkeur met switch zou zijn, volg smartphone, stil of alle notificaties

Dat Groups wel bij aanmaken van contacten bestaan, maar niet als bel-lijst bestaat.
En dus ook niet de mogelijk heb om groups gebonden ringtones aan te maken.
(dit zat wel in oude versie dus dit was wel grote bleh moment)
Wat ik ook nog wil in grote lijnen, dat mensen die niet in contact lijst staan mij in principe wel kunnen bellen maar dat geen indicatie aan mijn kant komt dat ik gebeld wordt (behalve in scherm) (iets met telefoonnummer bekend bij veel recruiters)
X aantal mensen welke mij ook wakker mogen bellen, en de rest gewoon niet.

Deze 2 meer android gerelateerde issues wil ik wel op gaan lossen want voor mij zijn behoorlijke must have.

Maar verder zeer tevreden met mijn aankoop, eigenlijk nog geen klachten maar ik had ook niet echt hoge eisen dan behalve een telefoon met beetje alle toeters en bellen voor een schappelijke prijs

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahobro
Hebben jullie al gespeeld met de belcihting met foto's maken?
Ik mis een een functie voor belichtingscompensatie. Ik wilde laatst een hele witte omgeving forograferen die wat meer belicht moet worden dan een camera automatisch doet. Deze functie mis je dan.

Op manual zetten, iso vastzetten en dan de sluitertijd aanpassen kost veel tijd en met dat wieltje de sluitertijd aanpassen schoot gelijk ontzettend door.

Is er iemand die een andere manier heeft voor dit soort foto's of lukt het jullie wel om dit soepel via manual te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-09 13:30
Fusioxan schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 00:25:
Zet de automatische helderheid eens uit in de instellingen, dan zou het scherm gewoon goed fel moeten zijn. Ik ervaar dat het scherm van de OP3 net wat feller kan dan die van de Nexus 5.

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Edzeau schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 03:05:
Ik heb een vraag waarvan ik het antwoord nog niet ben tegen gekomen. Ik luister muziek enkel en alleen via Spotify. Nu heb ik ook een MP3-hardloop podcast op mijn telefoon staan. Deze speel ik af via de standaard geïnstalleerde music player af.

Nu heb ik al meer dan eens gehad dat deze music player vanuit het niets de podcast begint af te spelen.
- Als ik Spotify luister, krijg een telefoontje, hang op > Niet Spotify, maar de music player (MP3) speelt af.
- OP3 in de auto verbonden via BT. Spotify muziek aan. File en flits nieuws wordt er doorheen gepushed. >> Als dit afgelopen is geen Spotify, maar de music player die begint af te spelen.
- En heel af en toe ook vanuit het niets (al kan dat ook te wijten zijn aan de "pause-gesture", twee vingers naar beneden bewegen).

Heeft iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat dit niet meer zal gebeuren? Hebben anderen hier last van?
Als de OP3 verbinding krijgt met mijn autoradio begint hij soms wel, soms niet Spotify automatisch af te spelen. Ik heb liever altijd wel, maar ja, dat is iets persoonlijk. De music player heb ik nog nooit gebruikt en die is ook nog nooit gestart. Misschien de music player 'gedwongen stoppen' na je hardloop sessie, kijken of dat helpt?

Ik heb er zelf nog geen instelling voor gevonden. Allicht kun je wat regelen met Tasker, maar dat is ook een klusje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:55
crepsly schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:17:
Ik, maar nog wel voordat de update met verbeterde GPS fix beschikbaar was.
Vreemd genoeg was mijn rondje wel 27 KM, terwijl deze met de Galaxy S4 25KM is. Geen idee welke er gelijk heeft.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Laatst online: 24-09 22:05
citruspers schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:16:
[...]

Ik, maar nog wel voordat de update met verbeterde GPS fix beschikbaar was.
Vreemd genoeg was mijn rondje wel 27 KM, terwijl deze met de Galaxy S4 25KM is. Geen idee welke er gelijk heeft.
Lastig te zeggen welke de juiste is, kan zijn dat de Galaxy S4 te weinig punten doorgeeft en daardoor bochten afsnijdt maar kan ook zo zijn dat de OP3 te veel wobbled. Kan je mij een link naar je strava activiteit PM'en dan kan ik kijken hoe het eruit ziet met een OP3...

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 12:19
kahobro schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:35:
Hebben jullie al gespeeld met de belcihting met foto's maken?
Ik mis een een functie voor belichtingscompensatie. Ik wilde laatst een hele witte omgeving forograferen die wat meer belicht moet worden dan een camera automatisch doet. Deze functie mis je dan.

Op manual zetten, iso vastzetten en dan de sluitertijd aanpassen kost veel tijd en met dat wieltje de sluitertijd aanpassen schoot gelijk ontzettend door.

Is er iemand die een andere manier heeft voor dit soort foto's of lukt het jullie wel om dit soepel via manual te doen?
Wanneer je een foto wilt maken en dan op het scherm tikt om te focussen zie je een rondje met bovenin een zonnetje. Als je met je vinger dit zonnetje tegen de klok in beweegt, maak je de belichting donkerder en met de klok mee wordt de belichting feller.
Ik denk dat je naar zoiets op zoek bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 10:44

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

NG00 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:28:
[...]

Wanneer je een foto wilt maken en dan op het scherm tikt om te focussen zie je een rondje met bovenin een zonnetje. Als je met je vinger dit zonnetje tegen de klok in beweegt, maak je de belichting donkerder en met de klok mee wordt de belichting feller.
Ik denk dat je naar zoiets op zoek bent?
Handige tip, wist ik ook niet :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Hij is besteld hoor. Moet er wel even op wachten maar ben benieuwd! Sinds mijn Lumia 920 kapot is heb ik tijdelijk een Lumia 550 en een Iphone 4S gebruikt... 550 was echt een verschrikkelijk apparaat en de 4S is vooral erg traag. Kan wel 6GB RAM gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De 3 bevalt mij heel erg goed. Ik ben alleen benieuwd of er ooit nog een update komt voor de camera. Hij zou toch in slow motion 240fps moeten kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
koelkast schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:35:
De 3 bevalt mij heel erg goed. Ik ben alleen benieuwd of er ooit nog een update komt voor de camera. Hij zou toch in slow motion 240fps moeten kunnen halen?
Geen idee of hij dit kan halen, hij kan het nu stock in ieder geval niet. 120fps is de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Vraagje, hopelijk weet iemand hier hoe je het moet doen. Maar hoe zet je de vibratie uit van de hardware toetsen van de OnePlus 3? Via "Settings -> Language & Input -> Google Keyboard -> Preferences -> Vibrate on keypress" blijven de hardware toetsen vibreren ondanks dat het uitstaat.

Via "Settings -> Buttons", "Settings -> Gestures", "Settings -> Customization" of , "Settings -> Sound & notification" is geen optie te vinden waarmee dit uitgezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
Chip. schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:58:
Vraagje, hopelijk weet iemand hier hoe je het moet doen. Maar hoe zet je de vibratie uit van de hardware toetsen van de OnePlus 3? Via "Settings -> Language & Input -> Google Keyboard -> Preferences -> Vibrate on keypress" blijven de hardware toetsen vibreren ondanks dat het uitstaat.

Via "Settings -> Buttons", "Settings -> Gestures", "Settings -> Customization" of , "Settings -> Sound & notification" is geen optie te vinden waarmee dit uitgezet kan worden.
Het zit op een rare plek. Settings -> Sound & Notifications -> Other sounds. Daar zie je vibrate on touch, als je die uitzet stopt het trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Laatst online: 23-10-2024
Koen87 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:25:
[...]

Geen idee of hij dit kan halen, hij kan het nu stock in ieder geval niet. 120fps is de max.
Minpunt vind ik ook wel dat ie geen 60fps op Full HD kan filmen, zou mooi zijn als hier een update voor komt als t uberhaupt technisch mogelijk is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renoir
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-09 13:43
Hi! Vandaag mijn OP3 binnengekregen, wat een verbetering na mijn verouderde Lumia. Even langs de Vodafonewinkel geweest om een nanosim te halen en er in gestopt. Hij herkende de sim direct alleen even geen verbinding (omzetten duurt ongeveer een uurtje).

Maar toen herkende mijn telefoon plots de sim niet meer. Heb hem opnieuw opgestart, met sim, zonder sim, gereset (toch pas 1 dag bezig met instellingen...), weer opnieuw, enz. Plots werkte de sim net weer 1 minuut en zowaar, ik had direct verbinding met vodafone. Dat deel werkt dus. Maar de sim wordt ondertussen al niet meer herkend.

Iemand enig idee? Wel een slechte start dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
andere sim slot geprobeerd? simmetje van iemand anders geprobeerd? nieuwe sim in ander toestel geprobeerd (eventueel met convertertje)

genoeg zelf te testen om te bepalen of de sim, telefoon of combinatie het probleem is.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renoir
Zit nu nog op mijn werk maar ga zo direct langs de vodafone winkel om bovenstaand iig uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
TyKH schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:04:
[...]

Het zit op een rare plek. Settings -> Sound & Notifications -> Other sounds. Daar zie je vibrate on touch, als je die uitzet stopt het trillen.
Super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Laatst online: 23-10-2024
bartboskaljon schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:25:
Zit nu nog op mijn werk maar ga zo direct langs de vodafone winkel om bovenstaand iig uit te proberen.
Vaag probleem ik heb ook vodafone en hij deed het meteen bij mij , had eerst microsim maar kon hem nog kleiner uit zichzelf klikken naar nanosim. Misschien iets met je APN settings ? Of eens handmatig provider kiezen of juist automatisch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
bartboskaljon schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:09:
Hi! Vandaag mijn OP3 binnengekregen, wat een verbetering na mijn verouderde Lumia. Even langs de Vodafonewinkel geweest om een nanosim te halen en er in gestopt. Hij herkende de sim direct alleen even geen verbinding (omzetten duurt ongeveer een uurtje).

Maar toen herkende mijn telefoon plots de sim niet meer. Heb hem opnieuw opgestart, met sim, zonder sim, gereset (toch pas 1 dag bezig met instellingen...), weer opnieuw, enz. Plots werkte de sim net weer 1 minuut en zowaar, ik had direct verbinding met vodafone. Dat deel werkt dus. Maar de sim wordt ondertussen al niet meer herkend.

Iemand enig idee? Wel een slechte start dit...
Heb je update binnen gehaald? Ik had namelijk begrepen (heb de bron ff niet) dat de update SIM issues verhielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
  • Laatst online: 03-03-2021
Beste allemaal,

Na dagen dit topic en Tweakers intensief bestudeerd te hebben (en nog vele andere reviewsites), heb ik de keuze voor een nieuwe telefoon beperkt tot de OnePlus 3 en de Huawei Nexus 6P (deze laatste heeft voor mij als voordeel stock android, plus one day nougat en een groot, groter, grootst QHD scherm. Hou ik van. Nadelen uiteraard 3gb ram, snapdragon 810, e.d.)

De OnePlus 3 had mij bijna over de streep, des te meer omdat de soft gold bijna uitkomt (ik val voor da soort dingen), totdat ik dit topic begon te lezen over alle bugs.

Nu ben ik echt maar een simpele gebruiker en gebruik ik met name mijn telefoon veel om te browsen, licht te gamen, strava, googlemaps, netflix, whatsapp, facebook, fotografie, snapchat, etc en ben ik geen held in tweaken. Door jullie berichten over nieuwe firmware, romcoms, e.d., word ik nu dus toch een beetje huiverig.

Ik ben overigens niet ongeïnteresseerd in tweaken en pas heus hier en daar wat aan, maar ben zeker niet zo sterk onderlegd, laat staan ervaren, als de gebruikers op dit forum.

Daarnaast begreep ik van mijn vaste reparateur dat dit zéér lastige telefoons zijn om te repareren. Nu is dat natuurlijk voor hem een groter probleem dan voor mij, maar dit weegt misschien toch engiszins mee, aangezien ik wel eens een kapot scherm heb (ben van plan hem hiervoor te laten verzekeren).

Hoe schatten jullie dit toestel in voor een huistuinenkeuken, maar wel echt een zeer intensieve, gebruiker?

Laatste info: ik heb nu een samsung s5 wat ik echt een waardeloos toestel vind (updates e.d., snel achteruitgaand toestel) en ik was van plan de OP3 met amex aan t schaffen (qua verzekering). De prijs verschilt bij mij bij beide toestellen op dit moment trouwens 3e over twee jaar, dus dat is het probleem niet.

Bij voorbaat dank voor jullie input aan deze leek!

[ Voor 3% gewijzigd door charrrt744 op 22-07-2016 18:22 . Reden: vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renoir
User_TS schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 17:14:
[...]

Vaag probleem ik heb ook vodafone en hij deed het meteen bij mij , had eerst microsim maar kon hem nog kleiner uit zichzelf klikken naar nanosim. Misschien iets met je APN settings ? Of eens handmatig provider kiezen of juist automatisch ?
Het lastige is, ik kan geen provider kiezen als de SIM niet een als SIM gezien wordt. De telefoon zegt gewoon: geen sim aanwezig. Beide slots geprobeerd uiteraard.
TyKH schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 18:09:
[...]

Heb je update binnen gehaald? Ik had namelijk begrepen (heb de bron ff niet) dat de update SIM issues verhielp.
Yep update is binnen maar doet niets :(

Net overigens naar de vodafone winkel geweest, daar werkte de sim direct goed in een andere telefoon. Daarna weer in de OP3 gestopt en hij werkte! Voor zowaar 10 minuutjes....Maar nu dus weer zelfde probleem.

Ik heb een call staan met lijn 2 support van OP3 waarbij ze met een remote session het zouden moeten gaan oplossen maar dat duurt wel nog een week(!). Iemand een idee hoe ik dit zelf sneller kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
charrrt744 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 18:20:
Beste allemaal,

Na dagen dit topic en Tweakers intensief bestudeerd te hebben (en nog vele andere reviewsites), heb ik de keuze voor een nieuwe telefoon beperkt tot de OnePlus 3 en de Huawei Nexus 6P (deze laatste heeft voor mij als voordeel stock android, plus one day nougat en een groot, groter, grootst QHD scherm. Hou ik van. Nadelen uiteraard 3gb ram, snapdragon 810, e.d.)

De OnePlus 3 had mij bijna over de streep, des te meer omdat de soft gold bijna uitkomt (ik val voor da soort dingen), totdat ik dit topic begon te lezen over alle bugs.

Nu ben ik echt maar een simpele gebruiker en gebruik ik met name mijn telefoon veel om te browsen, licht te gamen, strava, googlemaps, netflix, whatsapp, facebook, fotografie, snapchat, etc en ben ik geen held in tweaken. Door jullie berichten over nieuwe firmware, romcoms, e.d., word ik nu dus toch een beetje huiverig.

Ik ben overigens niet ongeïnteresseerd in tweaken en pas heus hier en daar wat aan, maar ben zeker niet zo sterk onderlegd, laat staan ervaren, als de gebruikers op dit forum.

Daarnaast begreep ik van mijn vaste reparateur dat dit zéér lastige telefoons zijn om te repareren. Nu is dat natuurlijk voor hem een groter probleem dan voor mij, maar dit weegt misschien toch engiszins mee, aangezien ik wel eens een kapot scherm heb (ben van plan hem hiervoor te laten verzekeren).

Hoe schatten jullie dit toestel in voor een huistuinenkeuken, maar wel echt een zeer intensieve, gebruiker?

Laatste info: ik heb nu een samsung s5 wat ik echt een waardeloos toestel vind (updates e.d., snel achteruitgaand toestel) en ik was van plan de OP3 met amex aan t schaffen (qua verzekering). De prijs verschilt bij mij bij beide toestellen op dit moment trouwens 3e over twee jaar, dus dat is het probleem niet.

Ik dacht juist een video gezien te hebben waar verteld werd dat de telefoon juist makkelijker open te maken was etc. Ik kan alleen dat ding niet terug vinden op YouTube. Zal morgen wel even verder zoeken.

Vind het trouwens erg doemdenken om meteen al van een reparatie uit te gaan. En daarnaast, valt ie gewoon onder garantie etc toch? Opsturen naar OnePlus? Ik zet er vraagtekens neer omdat ik het niet zeker weet...

Ik ben trouwens een zelfde gebruiker. Intensief met Google en forums bezoeken en imgur en weet ik het. Maar ik ga niet klooien met Custom roms. Ben nog steeds erg tevreden met m'n toestel.

[ Voor 3% gewijzigd door Zephrex op 23-07-2016 00:28 . Reden: Extra toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Zephrex schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 00:26:
[...]

Ik dacht juist een video gezien te hebben waar verteld werd dat de telefoon juist makkelijker open te maken was etc. Ik kan alleen dat ding niet terug vinden op YouTube. Zal morgen wel even verder zoeken.
Zoekopdracht in dit topic was batterij vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
Doen, échte CM support komt eraan, CM > droge android.

Los daarvan denk ik dat Oneplus stilaan volwassen wordt als bedrijf en software/support nog steeds blijven verbeteren. Je hoeft ook helemaal geen verstand te hebben van smartphones om een OP3 te flashen.

Al 4 oneplus producten in de familie, en iemand zal ook wel de OP4 kopen volgend jaar, al 2x een redelijk vlotte rma procedure ook.

Altijd meer zeikers op internet, tevreden gebruikers hebben veel minder de neiging om te komen zeuren op een forum.

[ Voor 18% gewijzigd door anessie op 23-07-2016 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:29
Ik ben allerlei reviews aan het lezen omdat ik dit toestel overweeg, maar ik zie nergens iets vermeld worden over hoe goed het werkt in combinatie met carkits, en aangezien ik veel in de auto zit voor werk is dat belangrijk voor mij.

Tevens las ik in het officiële Tweakers review een opmerking dat het scherm makkelijk aan gaat met in de broekzak stoppen? Mijn huidige L950xl heb ik problemen mee dat die spontaan op stil gaat staan of zelfs uit gaat in mijn broekzak (om te zwijgen over dat het zichzelf blokkeert doordat er te veel foute pincodes ingevoerd zijn), dus ik ben ook erg geïnteresseerd wat daar ervaringen mee zijn van mensen die het toestel echt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theus555
swhnld schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:03:
Ik ben allerlei reviews aan het lezen omdat ik dit toestel overweeg, maar ik zie nergens iets vermeld worden over hoe goed het werkt in combinatie met carkits, en aangezien ik veel in de auto zit voor werk is dat belangrijk voor mij.

Tevens las ik in het officiële Tweakers review een opmerking dat het scherm makkelijk aan gaat met in de broekzak stoppen? Mijn huidige L950xl heb ik problemen mee dat die spontaan op stil gaat staan of zelfs uit gaat in mijn broekzak (om te zwijgen over dat het zichzelf blokkeert doordat er te veel foute pincodes ingevoerd zijn), dus ik ben ook erg geïnteresseerd wat daar ervaringen mee zijn van mensen die het toestel echt gebruiken?
hij werkt vast gewoon goed met carkits want welke telefoon in 2016 werkt daar nou niet goed mee? en het aan gaan in broekzak zal denk ook mee vallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17

Zoals hierboven al aangegeven verbindt hij prima met de carkit van mijn auto (BMW 3). Ook streamen van Spotify is geen probleem.
Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je bij een uitgaand gesprek op de telefoon aan moet geven welke van de twee simkaarten gebruikt moet worden. Doe je dat niet dan gebeurt er niets. Je kunt de telefoon dus niet helemaal opbergen als je rijdt.
Wanneer je sowieso altijd maar 1 simkaart gebruikt voor je gesprekken dan is dit natuurlijk geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
En het aangaan van het toestel, daar bedoelen mensen battery drain mee omdat de vingerprint sensor je been probeert te lezen door de broekzak heen. Tenminste dat word verteld. Ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 21:22

Zeeuw

5.6

Tevens las ik in het officiële Tweakers review een opmerking dat het scherm makkelijk aan gaat met in de broekzak stoppen?
Ik gebruik de OnePlus3 zonder hoesje/cover, het scherm gaat makkelijk aan ivm dubbeltap, bewegingssensor of de zeer gevoelige vingerafdrukscanner. Die laatste reageert echt bij elk stukje huid, of het nou je vinger, neus of je knie is. Soms wel lastig omdat je denkt dat je een bericht binnen krijgt. Het scherm naar de buitenkant dragen helpt. Aan de andere kant is de zeer gevoelige vingerafdruksensor een genot om snel te ontgrendelen.

De telefoon is nog nooit spontaan uit gegaan en ik heb ook geen last van extreem batterij gebruik omdat het scherm continu aan zou staan.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 08:40
Heeft iemand ervaring met dual-SIM gebruik ? Aangezien het Dual Standby is, zijn beide kaartjes niet tegelijk bruikbaar. Mijn vraag/bezorgdheid is vooral wat er gebeurt als je met SIM2 data aan het gebruiken bent, of dus 4G connectie hebt, en een gegeven moment komt een call binnen op SIM1.

Ik zou in SIM1 mijn non-data SIM van mijn werk steken, en dan in SIM2 een privé data-only kaartje. Ik vind het geen probleem als ik geen data heb terwijl ik aan het bellen ben met SIM1. Maar omgekeerd is het wel een probleem als ik constant onbereikbaar zou zijn op SIM1 als er regelmatig data verstuurd wordt via SIM2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:29
theus555 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:24:
[...]
hij werkt vast gewoon goed met carkits want welke telefoon in 2016 werkt daar nou niet goed mee?
Nou, ik kan je vertellen dat er best wel veel problemen kunnen zijn. Mijn collega heeft na de iOS 9 update problemen gekregen met zijn Audi carkit, waarbij de garage en Apple naar elkaar wijzen, mijn vader heeft problemen met zijn Lumia 640 en Volkswagen carkit sinds hij W10 mobile draait, ik heb zelf een tijd problemen gehad met mijn HTC One M7 en Opel Carkit wat na een update verholpen werd.
matthijsph schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 13:09:
[...]
Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je bij een uitgaand gesprek op de telefoon aan moet geven welke van de twee simkaarten gebruikt moet worden. Doe je dat niet dan gebeurt er niets. Je kunt de telefoon dus niet helemaal opbergen als je rijdt.
Wanneer je sowieso altijd maar 1 simkaart gebruikt voor je gesprekken dan is dit natuurlijk geen issue.
Kun je niet aangeven altijd te bellen via een bepaalde sim kaart? Ik ken iemand met een Wolfgang dual sim, en daar kan dat wel op volgens mij.
Overigens komt er denk ik alleen een extra SIM in op vakantie buiten Europa voor data, met de huidige tarieven is het binnen de EU niet meer zo noodzakelijk daar moeilijk voor te doen.
Zeeuw schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 13:18:
[...]
Ik gebruik de OnePlus3 zonder hoesje/cover, het scherm gaat makkelijk aan ivm dubbeltap, bewegingssensor of de zeer gevoelige vingerafdrukscanner. Die laatste reageert echt bij elk stukje huid, of het nou je vinger, neus of je knie is. Soms wel lastig omdat je denkt dat je een bericht binnen krijgt. Het scherm naar de buitenkant dragen helpt. Aan de andere kant is de zeer gevoelige vingerafdruksensor een genot om snel te ontgrendelen.
Dat zijn veel opties, zou je een deel uit kunnen zetten zodat het toestel alleen de mogelijkheid gebruikt die je het beste bevalt? Het scherm draag ik altijd naar binnen om schade door stoten te voorkomen, tot dusverre heb ik gelukkig nog nooit een kapot scherm gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
Beste allemaal,

Alle bugs? Volgens mij zijn de meeste bugs met de 3.2.1 update wel opgelost. AFAIK is de enige nu nog dat soms automatisch DND aan gaat. Of ken jij meer bugs dan ik? :P
Huh, wat? Sommigen vinden het leuk hun apparaat te tweaken met roms en dergelijke. Dit is volledig optioneel en als jij dat liever niet doet, moet je dat gewoon niet doen. Out-of-the-box werkt hij ook prima hoor. Hoezo word je er huiverig van dat anderen dat doen?
De OP3 is zeer geschik voor tweaken. Ervaren kan je pas worden als je ermee begint. Mocht je er ooit mee willen beginne, dan staat in het Rooten & Custom Roms topic een team klaar om je ondersteunen ;)
offtopic:
Sloop jij telefoons zo vaak dat je een vaste reparateur hebt? :+

Zoals iemand anders al zei, van wat ik heb gezien is het goed te doen. Wat is precies lastig volgens je reparateur?
Top ;)

Of je hem wilt of niet moet je natuurlijk zelf beslissen, er zijn ongetwijfeld redenen om dit toestel niet te halen. Maar de bovenstaande zijn IMO niet gegrond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 16:45
Twixie schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 15:30:
Heeft iemand ervaring met dual-SIM gebruik ? Aangezien het Dual Standby is, zijn beide kaartjes niet tegelijk bruikbaar. Mijn vraag/bezorgdheid is vooral wat er gebeurt als je met SIM2 data aan het gebruiken bent, of dus 4G connectie hebt, en een gegeven moment komt een call binnen op SIM1.

Ik zou in SIM1 mijn non-data SIM van mijn werk steken, en dan in SIM2 een privé data-only kaartje. Ik vind het geen probleem als ik geen data heb terwijl ik aan het bellen ben met SIM1. Maar omgekeerd is het wel een probleem als ik constant onbereikbaar zou zijn op SIM1 als er regelmatig data verstuurd wordt via SIM2.
Ik heb er 2 sims. Je bent met beide nummers bereikbaar en je kan kiezen met welke sim je de data verbinding wilt hebben. Volgens mij heeft het gebruik van data geen invloed op het gebeld kunnen worden, niet zover ik weet .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Hij wil niet pairen in mijn Mazda3.
Laatste model en nieuwste software in de auto geinstalleerd.
Geen telefoonprofiel gevonden zegt het systeem dan..
Pagina: 1 ... 37 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.