[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.435 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 23:39

Oekol

waka waka hey hey

Hey mensen,

Ik heb denk ik problemen met mijn camera? Ik krijg bij witte achtergronden een ronden waas over mijn foto's heen. Meen mij te herinneren dat ik dit ook had met mijn samsung galaxy s4 op het begin.. Hebben jullie dit ook of is het mijn mobiel die niet goed is?

edit:

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img923/5694/eQRBGW.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img924/193/8TbJeN.jpg

Heb het alleen als de camera scherp stelt en als ik in videomodus zit heeft die het niet.. what could it be?

[ Voor 32% gewijzigd door Oekol op 17-07-2016 15:52 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 16:49
Ik ben echt onder de indruk van de OP3. Heb hem enkele dagen in gebruik en, komende van een iPhone 6S, waren enkel het formaat en de instelmogelijkheden van Android even aanpassen.
Maar nu alles juist ingesteld staat, echt knap wat je krijgt voor €400. Voorlopig nog geen last van bugs oid.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealR
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-03-2024
NoxiuZ schreef op zondag 17 juli 2016 @ 10:12:
[...]

Ik heb hem met creditcard gekocht, rabocard. Hij is dus 180 dagen verzekerd, ik kan alleen geen info vinden van wat wel en niet onder de dekking valt.
Er is dekking tegen de risico’s van verlies, diefstal en beschadiging. Dit kun je in de Rabocard voorwaarden vinden. Mobiele telefoons zijn tot max. €200 (250-50 eigen risico) per gebeurtenis gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
P1nGu1n schreef op zondag 17 juli 2016 @ 11:24:
[...]

Dat heet 'Soft Gold', en zou deze maand komen, dus binnen een week of 2

Edit: bron gevonden, "in the latter part of July"
Dat is mooi, misschien koop ik die ook nog wel en gaat de huidige OP3 naar vrouwlief. Die heeft nog een S5 Mini maar is al van alles mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Leoon. schreef op zondag 17 juli 2016 @ 15:28:
Hey mensen,

Ik heb denk ik problemen met mijn camera? Ik krijg bij witte achtergronden een ronden waas over mijn foto's heen. Meen mij te herinneren dat ik dit ook had met mijn samsung galaxy s4 op het begin.. Hebben jullie dit ook of is het mijn mobiel die niet goed is?

edit:

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb het alleen als de camera scherp stelt en als ik in videomodus zit heeft die het niet.. what could it be?
Ik zou eerst eens een foto maken van een vel wit papier, en niet van een beeldscherm. Want foto's maken van een beeldscherm is al vaak lastig zonder rare dingen die je op je foto krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 23:39

Oekol

waka waka hey hey

Zephrex schreef op zondag 17 juli 2016 @ 17:55:
[...]

Ik zou eerst eens een foto maken van een vel wit papier, en niet van een beeldscherm. Want foto's maken van een beeldscherm is al vaak lastig zonder rare dingen die je op je foto krijgt.
Ik denk dat je gelijk hebt idd, als ik van een a4 maak zie ik het niet. Computer scherm wel hele tijd.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Voor de geïnteresseerden hier twee filmpjes geschoten in diergaarde Blijdorp. Ik ben van mening dat het beeld wel onrustig is, maar verder is de kwaliteit prima. Heb ze onbewerkt op Dropbox gezet. Het eerste filmpje met de ijsbeer begint ingezoomd...

Eerst downloaden, anders is er alsnog compressie...
https://dl.dropboxusercon...6/VID_20160715_133756.mp4 (453 MB)
https://dl.dropboxusercon...6/VID_20160715_170034.mp4 (473 MB)

Ik heb ook nog wel wat foto's, maar daar kunnen we er wel genoeg van vinden dacht ik zo :).

[ Voor 4% gewijzigd door -MD- op 17-07-2016 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:06
ZorbaR schreef op zondag 17 juli 2016 @ 15:29:
Ik ben echt onder de indruk van de OP3. Heb hem enkele dagen in gebruik en, komende van een iPhone 6S, waren enkel het formaat en de instelmogelijkheden van Android even aanpassen.
Maar nu alles juist ingesteld staat, echt knap wat je krijgt voor €400. Voorlopig nog geen last van bugs oid.
Hoe ervaar je de (achter) camera in vergelijking met 6S? Eerlijk zijn hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bawske
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-05 17:01
Carreon schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:45:
Deze nacht nog eens getest hoeveel batterij ik verlies:
Van 61% naar 48% -O-

Dus zomaar 13% batterij verloren zonder mijn OP3 nog maar aan te raken...

Dit is toch niet normaal? Zijn er hier nog mensen met dit probleem?
Had alle apps via taakbeheer afgesloten voor ik ging slapen.

In het accu menu zie ik dat Google play services het meeste verbruikt: 12% :/

Een gedetailleerde screenshot van dat proces:
http://imgur.com/htq4Qfj
Ik had ook een probleem dat google play services veel verbruikte.
Hierboven ook wat over gepost.

Was opgelost na een reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Morgenochtend heb ik afgesproken met de eigenaar van de drie weken oude Oneplus 3, waar moet ik op letten? Voordat ik de deal sluit wil ik uiteraard wel even alles goed gecheckt hebben. Een accu is lastig te checken, maar sowieso gewoon even goed kijken dat hij aan gaat en alles werkt. Hebben jullie nog dingetjes die ik echt even moet checken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:17

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

devilsnight schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:20:
Morgenochtend heb ik afgesproken met de eigenaar van de drie weken oude Oneplus 3, waar moet ik op letten? Voordat ik de deal sluit wil ik uiteraard wel even alles goed gecheckt hebben. Een accu is lastig te checken, maar sowieso gewoon even goed kijken dat hij aan gaat en alles werkt. Hebben jullie nog dingetjes die ik echt even moet checken dan?
Vraagt die persoon er zo veel minder voor dat het überhaupt loont om geen nieuwe te kopen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 13:20
devilsnight schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:20:
Bekijk een filmpje met geluid, bel iemand op en test tegelijk hands-free, verbind met een Wifi netwerk, test bluetooth, hou een NFC bankpas bij de telefoon, maak een foto met de front en back camera en je kan ook nog oordopjes meenemen om de headphone jack te testen.

Maargoed, dat ligt best voor de hand. Zoals degene hierboven zegt, veel goedkoper dan nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik krijg telkens een nag screen mbt een oxygenos update. Gewoon maar inladen of lekker wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:51
GustavSan schreef op maandag 18 juli 2016 @ 07:28:
Ik krijg telkens een nag screen mbt een oxygenos update. Gewoon maar inladen of lekker wachten?
Waarom zou je het niet doen? Tenzij je toestel geroot is, maar dan moet je weer in het root topic zijn.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
l3art schreef op maandag 18 juli 2016 @ 07:57:
[...]

Waarom zou je het niet doen? Tenzij je toestel geroot is, maar dan moet je weer in het root topic zijn.
Hm. Je hebt een punt. Ik ben wat argwanend. Ik kom van de OPO en daar waren updates niet per definitie een verbetering....maargoed, ik maar uit je reactie op dat dit bij de OP3 wel goed zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 09:11
Sinds een paar weken deze telefoon (kom van een S5) en ben zeer tevreden met de telefoon.
Het snel laden is een genot. Wat kan dat een mens blij maken zeg.
Na de update het scherm aangepast en de kleuren zijn nu wat zachter en natuur getrouwer. Ziet er goed uit.

Enige wat me een beetje tegenvalt is de camera app (niet de camera. ik kom van een S5 en deze OP3 schiet betere foto's)
Ik mis de optie voor het schieten in sepia (vooral op vakantie gebruik ik deze optie nog wel eens) en het aanpassen van meerdere instellingen. Nu heb je een paar opties en ik gebruik bij de S5 toch hele andere.
Is er een goede alternatieve camera app? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:07
mike0001 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:40:
Sinds een paar weken deze telefoon (kom van een S5) en ben zeer tevreden met de telefoon.
Het snel laden is een genot. Wat kan dat een mens blij maken zeg.
Na de update het scherm aangepast en de kleuren zijn nu wat zachter en natuur getrouwer. Ziet er goed uit.

Enige wat me een beetje tegenvalt is de camera app (niet de camera. ik kom van een S5 en deze OP3 schiet betere foto's)
Ik mis de optie voor het schieten in sepia (vooral op vakantie gebruik ik deze optie nog wel eens) en het aanpassen van meerdere instellingen. Nu heb je een paar opties en ik gebruik bij de S5 toch hele andere.
Is er een goede alternatieve camera app? Tips?
Via de gallery app kan je heel eenvoudig een filter toepassen op gemaakte foto's. Kost 1 kleine stap extra, maar het belangrijkste voordeel (maar dat is persoonlijk) is dat je ook de foto in de orginele kleuren behoud. Als ie in sepia (of met welk filter dan ook) is gemaakt, dan kan je niet terug naar de echte kleuren. Andersom kan je alle kanten op.

Een alternatieve camera app is natuurlijk ook een optie, maar daar heb ik geen ervaringen mee

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
GustavSan schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:40:
[...]

Hm. Je hebt een punt. Ik ben wat argwanend. Ik kom van de OPO en daar waren updates niet per definitie een verbetering....maargoed, ik maar uit je reactie op dat dit bij de OP3 wel goed zit?
Als het niet goed was had je het al lang en breed gelezen in dit topic gok ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:44

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

De gallery app van de Op3 is inderdaad best handig, ruim voldoende mogelijkheden (voor mij iig).

Ik ben wel erg tevreden met het dash chargen, dat gaat echt snel (wat erg handig is op vakantie merk ik). Ik leg hem nu bijna niet meer aan de lader 's nachts, maar even bijladen tussendoor. Kwartier op de hotelkamer is nu gelijk iets van 30 a 40 % erbij, ruim voldoende om wat foto's te maken en een berichtje te sturen de komende paar uur.
In de nacht zet ik hem op flight mode, kostte 2% batterij in 8 uur afgelopen nacht.
Ook maakt hij toch weer een stuk mooiere foto's dan m'n G2, ben zeer tevreden over de Op3 :Y

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
s'nachts gaat ie van mij ook in "vliegtuig modus", Apps die ik weinig gebruik zet ik via de instelling ook echt uit. heb geregeld dat ie na 10 uur stil te hebben gelegen 0% accu heeft verbruikt :D

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahobro
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-09 20:44
Hiechel schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:52:
Voor mensen die net als mij werk en prive sim in hun telefoon hebben is dit mogelijk een handige app (dual sim selector):
https://play.google.com/s...ualsimselectortrial&hl=nl

Hiermee kan je aangeven dat je altijd een specifieke SIM wilt gebruiken voor bepaalde nummers of zelfs voor een complete groep. Ik zelf gebruik Touchdown voor mail / contact sync voor werk. Ik heb aangegeven in de dual sim selector app dat de groep contactpersonen van Touchdown altijd met mijn werk sim gebeld moet worden. Op deze manier bel ik niet per ongeluk mijn werk contacten met prive sim. Werkt perfect moet ik zeggen.

Daarnaast kan je schijnbaar opgeven als je verbonden bent met bluetooth je altijd standaard met 1 van de sims 'uit' belt. Dit heb ik echter nog niet gecheckt.
Heb je nog kunnen proberen of het met bluetooth werkt om altijd sim 1 te kiezen?
Dit zou de belangrijkste feature voor mij zijn.

Verder is het een trial voor 7 dagen, ik zie wat hij kost daarna. Heb jij hem gekocht en weet je wat deze app kost?

Groet,
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:32
Afgelopen zaterdag de Oneplus 3 binnengekregen. Na een tijd de Oneplus One te hebben gehad en een iPhone 6 (die helaas kapot is gegaan) besloten de Oneplus 3 te bestellen. Na alle lovende reviews leek dit toestel de ideale opvolger te zijn gezien de prijs / kwaliteit verhouding.

De telefoon ziet er fantastisch uit en is daarnaast ook eens erg snel. Bijna stock Android werkt ook super en de 64gb is ruim voldoende voor mij.

Helaas kom ik een aantal negatieve punten ook tegen waardoor ik twijfel om de telefoon terug te sturen en toch aan ander toestel te kopen. Ik vraag mij alleen af of dit Oneplus 3 specifieke problemen zijn of dat mijn exemplaar gewoon misschien slecht functioneert.

Ik heb voor de duidelijkheid versie Oxygen versie 3.2.1

- Ik was genoodzaakt meteen Nova Launcher te installeren aangezien de standaard launcher meerdere keren op een dag vast liep.

- De vingerafdrukscanner werkt niet heel goed. Ik moet gemiddeld 5 keer mijn vinger er op leggen. Ik heb al geprobeerd meerdere vingerafdrukken toe te voegen, maar helaas werkt de scanner op de iPhone 6 toch een heel stuk beter.

- De foto's van de camera zijn niet van hele hoge kwaliteit wanneer ik ze vergelijk met mijn iPhone 6 qua scherpte en snelheid van het maken. Ook heb ik erg vaak dat de kleur van een witte achtergrond verandert in diverse kleuren geel.

- Audio kwaliteit via oordopjes is op de iPhone vele malen beter op mijn Sennheiser Momemntum M2 in ear.

- WIFI connectie is erg wisselvallig en niet betrouwbaar. Snelheid is uitstekend met een speedtest, maar de verbinding valt vaak weg en is op sommige momenten opeens zo traag dat bijvoorbeeld Youtube filmpjes of updates zo goed als stil vallen. WIFI aan en uit zetten is vaak een oplossing. Met zowel de Oneplus One als iPhone nooit problemen mee.

- Zelfs met rgb modus aan vind ik de helderheid van het scherm erg slecht. Auto modus heb ik al uit staan en helderheid op max gezet.

- Kan mijn dash charger niet vergeten, want de telefoon houd het bij mij zeker geen dag vol op de accu en de standaard usb kabel / oplader combi werkt niet meer.

Gezien de prijs, snelheid en stock ervaring wil ik zeker de telefoon houden. Maar bovenstaande issues storen mij toch te veel.

[ Voor 3% gewijzigd door Ricktachtig op 18-07-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Ricktachtig schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:43:
- WIFI connectie is erg wisselvallig en niet betrouwbaar. Snelheid is uitstekend met een speedtest, maar de verbinding valt vaak weg en is op sommige momenten opeens zo traag dat bijvoorbeeld Youtube filmpjes of updates zo goed als stil vallen. WIFI aan en uit zetten is vaak een oplossing. Met zowel de Oneplus One als iPhone nooit problemen mee.
Dat probleem heb ik juist met de OPO, nu ik lees dat de OPT hetzelfde probleem heeft twijfel ik toch om over te stappen.
- Kan mijn dash charger niet vergeten, want de telefoon houd het bij mij zeker geen dag vol op de accu en de standaard usb kabel / oplader combi werkt niet meer.
Een random lader met micro USB kabel werkt niet meer? :o
Nog een nadeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Laatst online: 13:02
Ossi schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:47:
[...]

Dat probleem heb ik juist met de OPO, nu ik lees dat de OPT hetzelfde probleem heeft twijfel ik toch om over te stappen.
OPT? Dit gaat over de OP3 ;)
Edit: hmm, je bedoelt waarschijnlijk de T van Three en niet van Two. Ik zou 'OPT' niet meer gebruiken om verwarring te voorkomen :+
Anyway, ik heb geen problemen met WiFi
[...]

Nog een nadeel...
Nee dat gaat echt niet passen, de OP3 heeft een USB Type-C aansluiting, daar past micro-USB niet in. Wel kan je 'random' USB Type-C kabels gebruiken, maar dan werkt alleen Dash Charge niet ;)

[ Voor 13% gewijzigd door P1nGu1n op 18-07-2016 10:54 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Ossi schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:47:
[...]

Zelf hier geen last van, maar ik hoor het inderdaad vaker voorbij komen
[...]

Nog een nadeel...
OP3 maakt gebruik van de nieuwe USB type-c standaard. Wat je kan doen is een paar van deze adapters kopen en kan je vervolgens met elke micro-usb kabel laden. Het heeft dan geen dash snelheden, maar de gewone laad snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Afgelopen zaterdag de Oneplus 3 binnengekregen. Na een tijd de Oneplus One te hebben gehad en een iPhone 6 (die helaas kapot is gegaan) besloten de Oneplus 3 te bestellen. Na alle lovende reviews leek dit toestel de ideale opvolger te zijn gezien de prijs / kwaliteit verhouding.

De telefoon ziet er fantastisch uit en is daarnaast ook eens erg snel. Bijna stock Android werkt ook super en de 64gb is ruim voldoende voor mij.

Helaas kom ik een aantal negatieve punten ook tegen waardoor ik twijfel om de telefoon terug te sturen en toch aan ander toestel te kopen. Ik vraag mij alleen af of dit Oneplus 3 specifieke problemen zijn of dat mijn exemplaar gewoon misschien slecht functioneert.

- Ik was genoodzaakt meteen Nova Launcher te installeren aangezien de standaard launcher meerdere keren op een dag vast liep.

- De vingerafdrukscanner werkt niet heel goed. Ik moet gemiddeld 5 keer mijn vinger er op leggen. Ik heb al geprobeerd meerdere vingerafdrukken toe te voegen, maar helaas werkt de scanner op de iPhone 6 toch een heel stuk beter.

- De foto's van de camera zijn niet van hele hoge kwaliteit wanneer ik ze vergelijk met mijn iPhone 6 qua scherpte en snelheid van het maken. Ook heb ik erg vaak dat de kleur van een witte achtergrond verandert in diverse kleuren geel.

- Audio kwaliteit via oordopjes is op de iPhone vele malen beter op mijn Sennheiser Momemntum M2 in ear.

- Zelfs met rgb modus aan vind ik de helderheid van het scherm erg slecht. Auto modus heb ik al uit staan en helderheid op max gezet.

Gezien de prijs, snelheid en stock ervaring wil ik zeker de telefoon houden. Maar bovenstaande issues storen mij toch te veel.
Dit klinkt alsof er toch iets niet goed is

• Default launcher is nog nooit vastgelopen bij mij (al eens een reboot gedaan?)
• vingerafdruk werkt instant, elke keer opnieuw zonder meerdere keren dezelfde vinger gescanned te hebben
• qua foto kan ik niet echt vergelijken
• audio kwaliteit vind ik zelf prima, maar kan dat natuurlijk ook niet voor je vergelijken
• Wi-Fi is nog niet weggevallen, maar gebruik het overal met een deftig Wi-Fi signaal
• Met helderheid bedoel je dan wellicht buiten in de zon? Dat komt wellicht doordat het scherm redelijk wat reflecteert.
• Je zou een powerbankje kunnen kopen, de dash kabel is een usb-a to usb-c dus dat is wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
P1nGu1n schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:51:
[...]

OPT? Dit gaat over de OP3 ;)
Edit: hmm, je bedoelt waarschijnlijk de T van Three en niet van Two. Ik zou 'OPT' niet meer gebruiken om verwarring te voorkomen :+
Anyway, ik heb geen problemen met WiFi
Ik bedoelde inderdaad Three, dus OP3 is de gebruikelijke afkorting voor dit toestel?
ulTimaS schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:51:

Zelf hier geen last van, maar ik hoor het inderdaad vaker voorbij komen
Met de OPO heb ik er veel last van. Terwijl de meesten er geen last van hebben. Erg lastig te pinpointen dus wat de oorzaak is. En zie het maar eens aan te kaarten bij een helpdesk.
OP3 maakt gebruik van de nieuwe USB type-c standaard. Wat je kan doen is een paar van deze adapters kopen en kan je vervolgens met elke micro-usb kabel laden. Het heeft dan geen dash snelheden, maar de gewone laad snelheid.
Thanks, dat zou wel een probleem oplossen inderdaad :)
Gewone laadsnelheid is voor 99 van de 100 gevallen meer dan genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hiechel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11-2020
kahobro schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:40:
[...]

Heb je nog kunnen proberen of het met bluetooth werkt om altijd sim 1 te kiezen?
Dit zou de belangrijkste feature voor mij zijn.

Verder is het een trial voor 7 dagen, ik zie wat hij kost daarna. Heb jij hem gekocht en weet je wat deze app kost?

Groet,
Hans
Heb dit nog niet getest, ik zal het vanmiddag of morgen middag even testen. Ik heb hem na de 7 dagen test periode aangeschaft, ik vond het de moeite waard en ben erg tevreden met de app. Volgens mij kostte hij iets van 4 of 5 euro. Zodra ik de bluetooth functie heb getest laat ik het hier weten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
SmokingCrop schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:55:
[...]

Dit klinkt alsof er toch iets niet goed is

• Default launcher is nog nooit vastgelopen bij mij (al eens een reboot gedaan?)
• vingerafdruk werkt instant, elke keer opnieuw zonder meerdere keren dezelfde vinger gescanned te hebben
• qua foto kan ik niet echt vergelijken
• audio kwaliteit vind ik zelf prima, maar kan dat natuurlijk ook niet voor je vergelijken
• Wi-Fi is nog niet weggevallen, maar gebruik het overal met een deftig Wi-Fi signaal
• Met helderheid bedoel je dan wellicht buiten in de zon? Dat komt wellicht doordat het scherm redelijk wat reflecteert.
• Je zou een powerbankje kunnen kopen, de dash kabel is een usb-a to usb-c dus dat is wel handig
Bedankt voor de reply!

- Ik heb al een aantal keer een reboot gedaan. Dit mocht niet baten helaas.
- Qua helderheid bedoel ik inderdaad in de zon. Bij andere telefoons vond ik dit toch beter leesbaar.
- Een powerbank meenemen is inderdaad een optie. Niet echt een ideale optie vind ik. Maar iets om over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 09:33
Hi,

Als ik pokemon GO in "battery safer" modus zet, dan valt GPS weg.
Is er een mogelijkheid dat de GPS het dan nog wel blijft doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Wyhi schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:36:
Hi,

Als ik pokemon GO in "battery safer" modus zet, dan valt GPS weg.
Is er een mogelijkheid dat de GPS het dan nog wel blijft doen?
hmm die had ik nog niet gemerkt, maar wel dat de touch niet meer goed terug komt, scherm lijkt vast te zitten na "ontwaken" uit save mode

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Jorgen schreef op maandag 18 juli 2016 @ 02:47:
[...]

Vraagt die persoon er zo veel minder voor dat het überhaupt loont om geen nieuwe te kopen?
Het zou het misschien niet waard geweest zijn voor anderen, maar voor mij was het echt de sweet spot. Ik had op Marktplaats en Tweakers een advertentie gezet waar ik voor 350 euro zocht naar een OP3. Ik kreeg op een gegeven moment een mailtje van iemand die 8.5 jaar op Marktplaats aanwezig was. Hij had een drie weken oude OP3 met verschillende covers voor 400 euro. Ik bleef bij mijn 350 euro en uiteindelijk is hij ermee akkoord gegaan.

Vanochtend afgesproken bij de Ikea. Rustig de telefoon bekeken, bon, garantie alles erbij. Camera getest. Fingerprint getest, ding zag er uitstekend uit. En no way dat ik een OP3 voor minder dan 350 ging krijgen. Als ik zie wat men ervoor vraagt op Marktplaats...pffffff.

Hoe dan ook, wat een prachtig dingetje zeg. Mooi dun ook en wat een verschil qua snelheid met de S4 gelijk al. Vind het nu al top. Zijn er bepaalde dingen die goed/verstandig zijn om meteen aan te zetten oftewel...tips voor deze nieuwe Oneplus 3 eigenaar? :)

Ik denk dat ik hem sowieso even reset zodat ik de setup ook gewoon krijg.

[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 18-07-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nou, hier wordt ik gek van. Elke paar minuten moet ik m'n telefoon unlocken omdat anders web.whatsapp het niet meer doet. Wat de hel is er nou weer?

Iemand anders daar ook last van? Oplossingen voor dit vervelend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
InflatableMouse schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:56:
Nou, hier wordt ik gek van. Elke paar minuten moet ik m'n telefoon unlocken omdat anders web.whatsapp het niet meer doet. Wat de hel is er nou weer?

Iemand anders daar ook last van? Oplossingen voor dit vervelend probleem?
Geen 'last' van. Nou ja, ik heb ingesteld dat de wifi verbinding uit moet gaan in slaapstand. En dan moet ik het scherm wel weer even aan doen om weer goed connectie in whatsapp web te krijgen.

Misschien dat jij die optie van 'wifi behouden in slaapstand' ook 'alleen tijdens laden' hebt gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

RaptorRVL schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:00:
[...]

Geen 'last' van. Nou ja, ik heb ingesteld dat de wifi verbinding uit moet gaan in slaapstand. En dan moet ik het scherm wel weer even aan doen om weer goed connectie in whatsapp web te krijgen.

Misschien dat jij die optie van 'wifi behouden in slaapstand' ook 'alleen tijdens laden' hebt gezet?
Nee, always on during sleep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

Dat zijn wel veel problemen, als ik jou was zou ik over deze zaken contact opnemen met oneplus. Maar zie daarvoor het speciale RMA topic.

Overigens is juist met sRGB de helderheid niet hoog. In de normale modus is de helderheid hoger dan met sRGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Chris.nl schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 19:40:
[...]

Fijn dat je zo tevreden bent, en doe zelf altijd een screenshot maken voor volume- en de powerknop tegelijktijdig in te drukken. Werkt makkelijk met 1 hand.
beetje late reactie, druk druk druk...
Maar natuurlijk ken ik deze snelkoppeling. Het punt is dat je in de OPO het wel vast kan zetten op 1 knop. Ik vind het gek dat het met de OP3 niet kan. 1 knop wint het altijd van 2 knoppen gebruiken.
En ja... printscreen gebruik ik dagelijks.

Verder ben ik nog steeds tevreden. Gisteren dagje efteling, met vaak de efteling app opgestart met dus gps aan. Om 10 uur 100%, om 19:00 was mijn telefoon leeg. Het viel me wat tegen, maar ik moet zeggen dat ik met mijn oude Nexus ik waarschijnlijk al UREN eerder problemen zou hebben gekregen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahobro
Hiechel schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:00:
[...]

Heb dit nog niet getest, ik zal het vanmiddag of morgen middag even testen. Ik heb hem na de 7 dagen test periode aangeschaft, ik vond het de moeite waard en ben erg tevreden met de app. Volgens mij kostte hij iets van 4 of 5 euro. Zodra ik de bluetooth functie heb getest laat ik het hier weten :).
Bedankt en ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Wat betreft het issue met "random" changes in alert slider status, veel mensen geven aan dat ie om 22:00 op stil gaat (wellicht overgenomen van een setting van een vorig toestel).

Nu lijkt ie bij mij op automatisch op stil te gaan als er een afspraak in mijn kalender start...

ik ga het nog even testen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Prulleman schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:37:
Wat betreft het issue met "random" changes in alert slider status, veel mensen geven aan dat ie om 22:00 op stil gaat (wellicht overgenomen van een setting van een vorig toestel).

Nu lijkt ie bij mij op automatisch op stil te gaan als er een afspraak in mijn kalender start...

ik ga het nog even testen.
Ik heb niks overgenomen van een oude telefoon, dus daar ligt het iig niet aan. Ik heb er overigens nu al een paar dagen geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Paar foto's gemaakt. Ik ben alles behalve een pro en het kan ongetwijfeld nog veel mooier, maar ik vind de camera zeer nice op deze telefoon. Heb de foto's wel moeten rescalen anders duurde uploaden insane lang.

http://oi65.tinypic.com/2nis50k.jpg

http://oi68.tinypic.com/nqzea0.jpg

http://oi63.tinypic.com/11kust3.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
net een test afspraak om 14:00 in mijn kalender gezet, en ik zie op mijn moto 360 (die ook het stil icoontje laat zien) tegelijk de wijzer naar :00 springen en het stil rondje verschijnen.. )

nog een andere test om 14:10 doet het niet... dus misschien alleen op hele uren????

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-01 13:46
Iemand na de update 3.2.1 nog last van het verspringen van de GPS positie...? Heb het inmiddels zowel met Google Maps en Pokemon GO meegemaakt...

dacht dat dit in deze update verholpen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
TechNoobs schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:45:
Iemand na de update 3.2.1 nog last van het verspringen van de GPS positie...? Heb het inmiddels zowel met Google Maps en Pokemon GO meegemaakt...

Ik ook als mijn scherm uit ga, als ik dan weer terugkom, dan ben ik versprongen.
Verder vrij nauwkeurig.
Ik weet nog niet goed of het puur pokemon is, of niet.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:07

Ik had hier voorheen geen last van, maar merk inderdaad dat mijn GPS vaak heen en weer springt in Maps en Pokémon GO. Aan de ene kant: zo gaat het uitbroeden van eieren wel makkelijk. Aan de andere kant is dit een klein beetje annoying voor navigeerwerk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n

Werkt hier prima. Zowel getest met lopend navigeren met Google Maps als in de auto met Sygic

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Hebben jullie ook allemaal de battery saver aan staan? Ik heb de telefoon net ge-reset naar factory defaults, zodat ik alles even goed heb kunnen instellen en zoals hij nieuw uit de doos zou komen. Ik laat adaptive brightness denk ik gewoon aan staan, maar wat zijn nog features die goed zijn om uit/aan te doen? Fingerprint security al aan gezet, man wat werkt dat perfect zeg. Ook even headphones op gezet en wat muziek geluisterd, echt niets op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:31
Quacka schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:15:
[...]

beetje late reactie, druk druk druk...
Maar natuurlijk ken ik deze snelkoppeling. Het punt is dat je in de OPO het wel vast kan zetten op 1 knop. Ik vind het gek dat het met de OP3 niet kan. 1 knop wint het altijd van 2 knoppen gebruiken.
En ja... printscreen gebruik ik dagelijks.
Dat is niet zo vreemd, OPO draait op een ander OS (Cyanogen) dan de OP3 (Oxygen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
devilsnight schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:03:
Hebben jullie ook allemaal de battery saver aan staan? Ik heb de telefoon net ge-reset naar factory defaults, zodat ik alles even goed heb kunnen instellen en zoals hij nieuw uit de doos zou komen. Ik laat adaptive brightness denk ik gewoon aan staan, maar wat zijn nog features die goed zijn om uit/aan te doen? Fingerprint security al aan gezet, man wat werkt dat perfect zeg. Ook even headphones op gezet en wat muziek geluisterd, echt niets op aan te merken.
Battery saver zou ik nooit aanzetten, tenzij het noodzakelijk is. Battery saver zorgt ervoor, zoals de naam al zegt haha, dat je batterij bespaart. Dat doet het door de performance te verminderen en geen/minder apps op de achtergrond te laten draaien, dus hierdoor kan je geen notificaties meer krijgen. Het beïnvloed nog wat meer zaken, dat staat uitgelegd in de begeleidende tekst in het menu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Die modus maakt simpelgezegd van je smartphone een dumbphone om accu te besparen, alleen de op dat moment (bij scherm aan) geopende app kan gebruikt worden / syncen.

Ik laat battery saver / accubeparing automatisch inschakelen op 5% accu. Zodat ik indien nodig dan bij "nood" nog even een appje kan sturen oid. Maar eerlijk gezegd hou ik aan het eind van de dag nog zoveel accu% over dat ik de accubeparing nog niet actief meegemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-01 13:46
chengbondkwok schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:50:
[...]

Ik had hier voorheen geen last van, maar merk inderdaad dat mijn GPS vaak heen en weer springt in Maps en Pokémon GO. Aan de ene kant: zo gaat het uitbroeden van eieren wel makkelijk. Aan de andere kant is dit een klein beetje annoying voor navigeerwerk,
Zal het vandaag of morgen ook nog proberen met een ander navigeer programma (HERE) om het te vergelijken met MAPS.

valt me trouwens op dat het verspringen vaker voorkomt als ik stilsta. Tijdens het autorijden gaat het zover ik kan overzien, prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
P1nGu1n schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:13:
[...]

Battery saver zou ik nooit aanzetten, tenzij het noodzakelijk is. Battery saver zorgt ervoor, zoals de naam al zegt haha, dat je batterij bespaart. Dat doet het door de performance te verminderen en geen/minder apps op de achtergrond te laten draaien, dus hierdoor kan je geen notificaties meer krijgen. Het beïnvloed nog wat meer zaken, dat staat uitgelegd in de begeleidende tekst in het menu ;)
Ik ga het inderdaad eerst wel eens een dag proberen zonder de battery saver. Ik wil gewoon zo lang mogelijk kunnen doen op een dag ermee, maar als battery saver echt niet hoeft, dan blijft hij mooi uit. Ik ga wel even rondkijken op Youtube naar van die ''10 features you didn't know/need to try out'' video's. :)

In principe als ik niet teveel aan games doe en gewoon zo nu en dan even op internet en whatsapp (met wifi aan de hele dag) zou hij een dag door moeten kunnen komen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
devilsnight schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:43:
[...]

Ik ga het inderdaad eerst wel eens een dag proberen zonder de battery saver. Ik wil gewoon zo lang mogelijk kunnen doen op een dag ermee, maar als battery saver echt niet hoeft, dan blijft hij mooi uit. Ik ga wel even rondkijken op Youtube naar van die ''10 features you didn't know/need to try out'' video's. :)

In principe als ik niet teveel aan games doe en gewoon zo nu en dan even op internet en whatsapp (met wifi aan de hele dag) zou hij een dag door moeten kunnen komen toch?
neem voor de zekerheid een oplader / powerbank mee als het echt belangrijk is en probeer het gewoon uit...
wij kunnen niet raden hoe jou gebruik is, maar ik heb nog niet zonder stroom gezeten op 1 dag.
Laatst voor de zekerheid nog even opgeladen voor een MTB ritje met strava (1 uur), maar ook dat koste maar 10% ofzo (screen off uiteraard)

Mocht je ruimte in je tas hebben en ergens wel een stopcontact tegen komen, neem je dash charger mee, daarmee heb je echt in een paar minuten al weer merkbaar meer prik in je accu.

zelf heb ik nu een oude 1.2A lader met een anker usb c kabel naast mijn bed, als ik em daar aan hang hoeft ie niet in een uur vol te zijn. De dash charger zit in mijn werk tas, dus op kantoor kan ik indien nodig snel laden en thuis ligt de dash charger dus ook altijd binnen handbereik

[ Voor 26% gewijzigd door Prulleman op 18-07-2016 15:56 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Laatst online: 23-09 16:49
Wenzel schreef op zondag 17 juli 2016 @ 19:19:
[...]

Hoe ervaar je de (achter) camera in vergelijking met 6S? Eerlijk zijn hè :)
Heb nog maar 1 foto genomen, dus kan moeilijk vergelijken. Maar eerste indrukken zijn zeker positief, maar ik ga er wel van uit dat de 6S camera wat beter is.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piekpuss
  • Laatst online: 29-11-2024
deze middag mijn op3 ontvangen. uit zijn doos gesleurd en in lader gestoken. tegen dat ik mail en instellingen had ingesteld was hij al vol geladen. Nog rap thuis stock firmware gedownload terwijl ik in auto reed naar strand deed hij geüpdatet. Helderheid van scherm is gewoon zoveel beter tegenover mijn lg3. Ui is soepel geen lag kleur is heel mooi geen geel in het wit echt tevreden. Pogo gedraaid om te kijken hoeveel batterij het vreet na 2 uur was mijn lg3 zo goed als plat op3 zit nu op 60% na 3uur pogo en daarna heb ik nog zitten surfen foto's maken en wat zitten klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 22:12

MethinX

't is wat!

Sinds vanochtend opeens een groot probleem met mijn notificatie slider. Ik had tot nu toe alleen het probleem dat ie s'avonds om 21.30 op stil ging (instelling vorige telefoon). Maar sinds vanochtend krijg ik hem niet meer op de normale stand. Hij wisselt wel correct tussen prioriteit en stil, maar de onderste stand blijft prioriteit. Al 2x opnieuw opgestart.. instelling door gelopen.. maar ik zie nu geen enkele manier om mijn meldingen weer op de normale stand te krijgen. Zijn er meer met dit probleem?

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

offtopic:
Gisterenavond voor het eerst pokemon gevangen, met m'n zoontje. Naast initieel wat lichte schaamte (totdat bleek dat 90% van de mensen op straat volwassenen waren die pokemon aan het vangen waren) en een godvergeten blaar omdat ik met blote voeten in m'n slippers liep terwijl ik net in een 8-weeks trainingsprogramma zit met hardlopen |:( . Keihard balen dus wat dat betreft, maar verder was het eigenlijk wel grappig.

Voorheen als ik over straat liep met m'n telefoon in m'n broekzak dacht ik altijd dat die mensen die starend op hun telefoon over straat gingen aso's waren met alleen virtuele sociale contacten. Ik raakte al afgestomd maar besef me nu pas dat ik degene ben zonder sociale contacten, vervreemd van de maatschappij. Nu ik zelf starend op zo'n schermpje over straat ben gegaan werd ik plotseling door jan en alleman aangesproken. Ineens ziet iedereen mij en willen met mij praten. Over lijken die gevonden zijn bijvoorbeeld. Of waar een zeldzame pokemon te vinden is. Of hoe het gaat. Het heeft mijn kijk op de wereld veranderd. Vanaf nu ga ik twitterend, whatsappend en snapchattend door het leven :*).

Oke, genoeg onzin ... tijdens dat alles bleek dat mijn compas niet goed werkt. De map staat permanent ongeveer 10 minuten met de klok mee gedraaid. Best wel vervelend eigenlijk zo'n poppetje dat scheef over je scherm wilt lopen. Kan natuurlijk m'n telefoon scheef houden maar ja. Es kijken of ik dat kan aanpassen, calibreren of wat dan ook.

Oh, en om je vraag te beantwoorden, ik had geen last van verspringen van m'n positie. Wel van een blaar ... had ik dat al verteld? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 22:12

MethinX

't is wat!

MethinX schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:52:
Sinds vanochtend opeens een groot probleem met mijn notificatie slider. Ik had tot nu toe alleen het probleem dat ie s'avonds om 21.30 op stil ging (instelling vorige telefoon). Maar sinds vanochtend krijg ik hem niet meer op de normale stand. Hij wisselt wel correct tussen prioriteit en stil, maar de onderste stand blijft prioriteit. Al 2x opnieuw opgestart.. instelling door gelopen.. maar ik zie nu geen enkele manier om mijn meldingen weer op de normale stand te krijgen. Zijn er meer met dit probleem?
Bleek hardware probleem. Als ik harder de slider door duwde naar beneden reageert hij wel. Ik heb 2 zandkorreltjes weg kunnen halen uit de onderkant wanneer de slider omhoog staat. Nu reageert hij weer zoals voorheen. Het verbaasd mij wel dat de slider zo gevoelig is voor vuil.

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 12:02
BW83 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:28:
Ik twijfel tussen deze en de Moto G4 Plus. Hoewel ik graag een rappe en soepele gebruikservaring wil vraag ik me af of ik de snelheid van de Oneplus 3 wel nodig heb in relatie tot de behoorlijke meerprijs tov de Moto. Ik ben niet zo'n veeleisende gebruiker, game eigenlijk nooit. Beetje whatsapp, surfen, mailen en specifieke apps als flitsmeister, funda en andere minder zware apps. 64GB heb ik in praktijk niet nodig, foto's en video's gaan automatisch naar dropbox dus die kan ik verwijderen als ik ruimte nodig heb. En 6GB ram is een beetje overkill lijkt me. Bovendien lees ik (in dit topic) hier en daar over bugs variërend van wegvallende verbindingen tot het het missen van notificaties, daar zit ik niet echt op te wachten.

Dan de Moto G4 Plus, die heeft ook een goede vingerscanner, dual-sim (beide een must) en een erg goede camera als ik de reviews mag geloven. Maar daar vraag ik me dan bij af of de hardware voldoende future-proof is, en dan met name de cpu en toch ook eigenlijk wel het ram-geheugen (verschil 2-6GB is gelijk zo'n grote stap, had er graag tussenin gezeten). 16GB opslag moet wel lukken, zeker met een geheugenkaartje. Het design van de Moto is wel wat minder, maar dat maakt mij niet zo heel veel uit.

Kan iemand me vertellen of de Oneplus3 nog bepaalde features heeft die de meerprijs kan compenseren? En hoe is het gesteld met de service wanneer je iets met het toestel hebt? Ik kan me voorstellen dat dat een 'A-merk' uit een Nederlandse winkel wat beter en makkelijker gaat, maar misschien heb ik het mis. Ervaringsdeskundigen met een Oneplus kunnen hier vast wat meer over vertellen.
Ik wou nog ff laten weten dat ik mijn keuze heb gemaakt en dat het de Moto G4 plus is geworden. Dit met name na wat nieuwe berichten over bepaalde bugs. Ik twijfelde toch al aan de meerwaarde van de Oneplus voor mij als niet-veeleisende gebruiker, en die meldingen trokken me over de streep.

Ik heb hem nu een paar dagen en bevalt me uitstekend. Maar dat is voor een ander topic. Het is iig op meerdere gebieden een flinke vooruitgang tov van mijn vorige toestel, een Alcatel Idol 3. Je ziet, ik zoek hoofdzakelijk budget/middensegment toestellen :). De Moto sluit hier dan ook prima bij aan.

Hoe dan ook, iedereen hier veel plezier met zijn Oneplus3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb de batterij even goed kunnen testen. Gisteravond en in de nacht niet echt eraan toegekomen om de telefoon te gebruiken. De batterij was gisteren om 19:30 op 96% en om vanochtend 10:00 86 %. Al die tijd stond hij in standby op default settings met WiFi aan. Dat is iets wat ik nog niet eerder met een telefoon heb meegemaakt. Dat is gewoon 14,5 uur en maar 10% minder. Uiteraard zal dit nooit te behalen zijn als ik flink aan de Youtube video's, Whatsapp en browsing was geweest, maar dat ga ik vandaag testen.

Hebben jullie trouwens ook een cover voor de Oneplus 3 of ook gewoon zonder? Ik vind het een erg mooi toestel en zonde om dan weer zo'n covertje te gebruiken waardoor het hele design verloren gaat, maar ja..stel dat hij valt.....jammer van die camera bump ook. Elke keer bang dat ik hem beschadig wanneer ik de foon in mijn broekzak doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
devilsnight schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:32:
Hebben jullie trouwens ook een cover voor de Oneplus 3 of ook gewoon zonder? Ik vind het een erg mooi toestel en zonde om dan weer zo'n covertje te gebruiken waardoor het hele design verloren gaat, maar ja..stel dat hij valt.....jammer van die camera bump ook. Elke keer bang dat ik hem beschadig wanneer ik de foon in mijn broekzak doe.
Voor al je cover vragen: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02-2023
Ik zit zelf ook nog in twijfel tussen de onepus 3 en de moto 4g plus met name de buggy software op de oneplus houd me tegen heb je de GPS met bv TomTom al kunnen testen ik ben benieuwd hoe dat loopt op de moto dit mede omdat er geen kompas in de moto zit
BW83 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:18:
[...]

Ik wou nog ff laten weten dat ik mijn keuze heb gemaakt en dat het de Moto G4 plus is geworden. Dit met name na wat nieuwe berichten over bepaalde bugs. Ik twijfelde toch al aan de meerwaarde van de Oneplus voor mij als niet-veeleisende gebruiker, en die meldingen trokken me over de streep.

Ik heb hem nu een paar dagen en bevalt me uitstekend. Maar dat is voor een ander topic. Het is iig op meerdere gebieden een flinke vooruitgang tov van mijn vorige toestel, een Alcatel Idol 3. Je ziet, ik zoek hoofdzakelijk budget/middensegment toestellen :). De Moto sluit hier dan ook prima bij aan.

Hoe dan ook, iedereen hier veel plezier met zijn Oneplus3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Laatste dagen redelijk wat research gedaan, ook in dit topic. OP3 klinkt erg interessant maar omdat ik geen ervaring heb met de fabrikant ben ik toch wat terughoudend. Een maand na de release werkt alles nog goed maar hoe is het na 1 jaar of na 2 jaar.

Met mijn huidige abonnement (€14 p/m) heb ik 600 minuten en 2gb, Als ik de kosten van de OP3 over 2 jaar verspreid kom ik op een totaal bedrag van iets meer dan 30 euro.

Zou ook over kunnen stappen naar Tele 2, dan heb je voor 40 euro per maand een Samsung S7 met 4gb en onbeperkt bellen. Tientje in de maand lijkt niet zoveel maar over 2 jaar is dat natuurlijk 240 euro. Ik heb aan mijn huidige bundel overigens meer dan genoeg, dus daar hoef ik het niet voor te doen.

Dilemma's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 21-09 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Hier nog steeds erg onbetrouwbare wifi-verbindingen op mijn OP3. Wanneer ik WhatsApp web gebruik op mijn werk of thuis, dan valt de verbinding weg en werkt Whatsapp ook niet meer in de browser. (Phone not connected). Wanneer ik switch naar 4G krijg ik direct appjes binnen en doet WhatsApp web het ook weer. Ik heb dit al vanaf de eerste rom op de OP3, en ik heb hier ook last van met HydrogenOS (rooten).

Iemand bekend met ForceDoze?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Beltoni schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:06:
Laatste dagen redelijk wat research gedaan, ook in dit topic. OP3 klinkt erg interessant maar omdat ik geen ervaring heb met de fabrikant ben ik toch wat terughoudend. Een maand na de release werkt alles nog goed maar hoe is het na 1 jaar of na 2 jaar.
Mijn OPO was na 2 jaar nog in uitstekende conditie en vertoonde geen gebreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

FREAKJAM schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:18:
Hier nog steeds erg onbetrouwbare wifi-verbindingen op mijn OP3. Wanneer ik WhatsApp web gebruik op mijn werk of thuis, dan valt de verbinding weg en werkt Whatsapp ook niet meer in de browser. (Phone not connected). Wanneer ik switch naar 4G krijg ik direct appjes binnen en doet WhatsApp web het ook weer. Ik heb dit al vanaf de eerste rom op de OP3, en ik heb hier ook last van met HydrogenOS (rooten).

Iemand bekend met ForceDoze?
Paar paginas terug heb ik precies dit ook gemeld met whatsapp web. Strontvervelend is het. Ik merk ook dat als ik op de wc zit met iets minder dan half bereik op mn wifi icoontje dat het merkbaar langzamer is dan dat ik gewend was van mn S5.

Geen ervaring met forcedoze, heb er nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 21-09 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

InflatableMouse schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:28:
[...]

Paar paginas terug heb ik precies dit ook gemeld met whatsapp web. Strontvervelend is het. Ik merk ook dat als ik op de wc zit met iets minder dan half bereik op mn wifi icoontje dat het merkbaar langzamer is dan dat ik gewend was van mn S5.

Geen ervaring met forcedoze, heb er nooit van gehoord.
Zie hier zo. Blijkbaar ook goed voor je battery-life :)

Nu net geinstalleerd en ga het nu testen. Als mn wifi nog steeds bagger is overweeg ik een andere rom te installeren (CM13 based) en neem ik het feit dat ik dan geen dash-charge heb nog maar even voor lief. Komt als het goed is aan het eind van de maand toch uit (de sourcecode).

edit:
WhatsApp web doet het alweer niet :(

[ Voor 21% gewijzigd door FREAKJAM op 19-07-2016 13:59 ]

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BW83
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 12:02
saphaas schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:50:
Ik zit zelf ook nog in twijfel tussen de onepus 3 en de moto 4g plus met name de buggy software op de oneplus houd me tegen heb je de GPS met bv TomTom al kunnen testen ik ben benieuwd hoe dat loopt op de moto dit mede omdat er geen kompas in de moto zit
[...]
Ik heb de GPS alleen nog maar een enkele keer gebruikt met Pokemon Go >:)

Niet echt maatgevend dus. Ik zal google navigatie eens proberen. Verder een prima toestel hoor, behoorlijk snel en lekker soepel, goede vingerafdrukscanner, uitstekende camera en wat nuttige functies (bij bewegen toestel lichten de tijd en notificaties even op, 2x draaien opent de camera). Accu vind ik prima, iets minder als de Alcatel maar meestal heb ik aan het eind van de dag tussen de 30% en 50% over. Zit op het moment van schrijven op 83% sinds ongeveer 7.15 uur maar dat is met 22 minuten schermtijd (1%). Zoals ik al zei, ik ben geen grootverbruiker ;). Door de geribbelde achterkant ligt ie lekker in de hand. Al met al een prima toestel voor mij.

Edit: hij schijnt volgens sommigen op het moto G4 plus topic moeite te hebben met Tomtom, verder niet.

[ Voor 4% gewijzigd door BW83 op 19-07-2016 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 23:01
Ik heb de OnePlus 3 nu anderhalve week, echter heb ik een issue. Ik krijg notificaties voor whatsapp of elke andere app maar dan zonder geluid. Daarnaast, als ik een timer zet, gaat die ook niet af pas als ik de telefoon unlock. Daarin tegen, als ik een alarm zet dan gaat het wel af. Als ik wordt gebeld gaat het ook gewoon af. Iemand bekend met dit probleem?

Ik heb de de slider naar bedenen, ik heb al in die settings gekeken naar notifications, niks raar te zien.

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvwm
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 21:12
saphaas schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:50:
[...]
Ook geen grootverbruiker. Maar wel navigeren in mijn auto met Flitsmeister er naast. Hangt dan aan een standaard USB C kabel met standaard oplader. Batterij wordt gemakkelijk opgeladen, geen achteruitgang.

Navigeren met Waze, Maps en HEREgaat prima. Oke, na overschakelen en daarna weer terugschakelen naar navigatie app verspringt hij naar de juiste nieuwe locatie, maar volgens mij hoort dat ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
TyKH schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:34:
Ik heb de OnePlus 3 nu anderhalve week, echter heb ik een issue. Ik krijg notificaties voor whatsapp of elke andere app maar dan zonder geluid. Daarnaast, als ik een timer zet, gaat die ook niet af pas als ik de telefoon unlock. Daarin tegen, als ik een alarm zet dan gaat het wel af. Als ik wordt gebeld gaat het ook gewoon af. Iemand bekend met dit probleem?

Ik heb de de slider naar bedenen, ik heb al in die settings gekeken naar notifications, niks raar te zien.
Had je tijdens de setup google instellingen (en apps) laten terugzetten? Blijkbaar wordt de op je vorig toestel ingestelde DoNotDisturb instelling dan overgenomen naar de OP3 terwijl je dit hierop niet kan aanpassen. Wat dat soort problemen kan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflyer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-09 20:32
TyKH schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:34:

Had ik ook last van, met de app soundhud kan je het volume van de ringtone, notificaties en alarm met 3 aparte sliders instellen, grote kans dat het volume van jouw notificaties op nul staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zucht.... Ook na die laatste update hoor ik mijn telefoon niet overgaan. Erg vervelend... Slider omhoog, omlaag, volume checken.... Het lijkt niet te helpen.
Als OnePlus die stomme bugs niet snel plet moet ik toch echt een custom rom gaan installeren...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nyarlathotep schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:57:
Zucht.... Ook na die laatste update hoor ik mijn telefoon niet overgaan. Erg vervelend... Slider omhoog, omlaag, volume checken.... Het lijkt niet te helpen.
Als OnePlus die stomme bugs niet snel plet moet ik toch echt een custom rom gaan installeren...
Ik weet dat die bug soms opspeelt, maar na een reboot moet het toch echt even weg zijn.

Heb je al een factory reset gedaan?

Als je in settings naar sound and notifications ga, en de slider van de ringtone helemaal naar links zet, blijft tie dan hangen als je hem met je vinger weer probeert harder te zetten? Let wel, test het in settings en gebruik je vinger, niet de volumeknop. Als dat zo is (dat tie terug springt als je hem met je vinger weer harder wilt zetten), gebruik dan je volumeknop om hem een paar tikjes harder te zetten, daarna zou je weer even van de bug af moeten zijn.

Bij mij werkte dit in ieder geval wel. Lame workaround but it works for now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Het is wellicht een noob vraagje, maar ik stel hem toch even. Is het ok om pas op te laden op 5 of zelfs 1% of is het gewoon aan te raden om op te laden wanneer de telefoon aangeeft dathij nog 15% over heeft?

Ik heb vandaag trouwens flink gegamed. De accu was op 75% toen ik begon de gamen en zo'n 4,5 uur later stond hij op 21%. Non stop gaming, want met dit warme weer als ik de mogelijkheid heb zit ik mooi op mijn bankje bij de airco. :)

Brightness op de helft en adaptive brightness aan. Nou ben ik geen grote mobile gamer, maar ik heb het idee dat dit wel heel netjes is toch? Ik denk dat ik de 5 uur wel had kunnen halen als ik was doorgegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 15:38
devilsnight schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:27:
Het is wellicht een noob vraagje, maar ik stel hem toch even. Is het ok om pas op te laden op 5 of zelfs 1% of is het gewoon aan te raden om op te laden wanneer de telefoon aangeeft dathij nog 15% over heeft?

Ik heb vandaag trouwens flink gegamed. De accu was op 75% toen ik begon de gamen en zo'n 4,5 uur later stond hij op 21%. Non stop gaming, want met dit warme weer als ik de mogelijkheid heb zit ik mooi op mijn bankje bij de airco. :)

Brightness op de helft en adaptive brightness aan. Nou ben ik geen grote mobile gamer, maar ik heb het idee dat dit wel heel netjes is toch? Ik denk dat ik de 5 uur wel had kunnen halen als ik was doorgegaan.
Als je het volgens de regels wil doen is het best je gsm niet helemaal plat te laten gaan en ook niet helemaal vol. Maar met de batterijen van tegenwoordig moet je daar niet zo wakker van liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Li1quid schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:31:
[...]

Als je het volgens de regels wil doen is het best je gsm niet helemaal plat te laten gaan en ook niet helemaal vol. Maar met de batterijen van tegenwoordig moet je daar niet zo wakker van liggen :)
Inderdaad man. Dat Dash chargen is echt heel erg nice zeg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P1nGu1n
Ik ben aan het onderzoeken of het mogelijk is om een app te maken die de Do Not Disturb bug fixed. Ik heb zelf géén last van deze bug, dus heb een bestand nodig van jullie om mijn vermoedens te kunnen bevestigen.

Kunnen mensen die last hebben van het automatisch inschakelen van Do Not Disturb EN geroot een bestandje naar me sturen: /data/system/notification_policy.xml

Geen beloftes dat ik iets op kan lossen, maar ik wil het onderzoeken. En een eventuele fix zal root nodig hebben, alvast om teleurstellingen te voorkomen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door P1nGu1n op 19-07-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-09 11:47
Weet iemand hoe je meldingen van spotify kunt wijzigen? Ik deel een account met mijn vriendin. Elke keer als zij spotify gebruikt op haar telefoon krijg ik daar een melding van (ik zie welk nummer ze luistert en kan een ander nummer opzetten), best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor punk
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-03 21:16
P1nGu1n schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:03:
Ik ben aan het onderzoeken of het mogelijk is om een app te maken die de Do Not Disturb bug fixed. Ik heb zelf géén last van deze bug, dus heb een bestand nodig van jullie om mijn vermoedens te kunnen bevestigen.

Kunnen mensen die last hebben van het automatisch inschakelen van Do Not Disturb EN geroot een bestandje naar me sturen: /data/system/notification_policy.xml

Geen beloftes dat ik iets op kan lossen, maar ik wil het onderzoeken. En een eventuele fix zal root nodig hebben, alvast om teleurstellingen te voorkomen ;)
Bedoel dat oneplus 3 van zelf op silent gaat ?, zo ja dan kan ik je de xml file wel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Razor punk schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:11:
[...]

Bedoel dat oneplus 3 van zelf op silent gaat ?, zo ja dan kan ik je de xml file wel geven.
Precies dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
powerflyer schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:26:
[...]

Had ik ook last van, met de app soundhud kan je het volume van de ringtone, notificaties en alarm met 3 aparte sliders instellen, grote kans dat het volume van jouw notificaties op nul staat..
Apart dat de notificatie geluid dan laag staat terwijl de media, alarm en ring volume volluit staan. Ik ga het ff proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
P1nGu1n schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:03:

Bijzonder bestand, met doordeweekse avond enz erin...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?xml version='1.0' encoding='utf-8' standalone='yes' ?>
<notification-policy version="1">
<zen version="2" user="0">
<allow calls="true" repeatCallers="false" messages="true" reminders="true" events="true" callsFrom="2" messagesFrom="2" />
<manual enabled="true" snoozing="false" zen="1" />
<automatic ruleId="82030c2b2cd94ec1aa2d3c5f385eaca6" enabled="false" snoozing="false" name="Evenement" zen="1" component="android/com.android.server.notification.EventConditionProvider" conditionId="condition://android/event?userId=-10000&amp;calendar=&amp;reply=1" id="condition://android/event?userId=-10000&amp;calendar=&amp;reply=1" summary="..." line1="..." line2="..." icon="0" state="0" flags="2" />
<automatic ruleId="81697ebf34c74e3abfac7c4c313a707a" enabled="false" snoozing="false" name="Doordeweekse avond" zen="1" component="android/com.android.server.notification.ScheduleConditionProvider" conditionId="condition://android/schedule?days=1.2.3.4.5&amp;start=22.0&amp;end=7.0" id="condition://android/schedule?days=1.2.3.4.5&amp;start=22.0&amp;end=7.0" summary="..." line1="..." line2="..." icon="0" state="1" flags="2" />
<automatic ruleId="e28d07ea0416406eb426cfcd03ca75d0" enabled="false" snoozing="false" name="Weekend" zen="1" component="android/com.android.server.notification.ScheduleConditionProvider" conditionId="condition://android/schedule?days=6.7&amp;start=23.30&amp;end=10.0" id="condition://android/schedule?days=6.7&amp;start=23.30&amp;end=10.0" summary="..." line1="..." line2="..." icon="0" state="0" flags="2" />
</zen>
<ranking version="1" />
</notification-policy>

Als ik dit goed lees gaat ie inderdaad, zoals net ook daadwerkelijk gebeurde, op een doordeweekse avond om 10 uur helemaal zen...

Vraag is nu, waar komt dit bestand vandaan
..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
Prulleman schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:28:
[...]

Bijzonder bestand, met doordeweekse avond enz erin...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?xml version='1.0' encoding='utf-8' standalone='yes' ?>
<notification-policy version="1">
<zen version="2" user="0">
<allow calls="true" repeatCallers="false" messages="true" reminders="true" events="true" callsFrom="2" messagesFrom="2" />
<manual enabled="true" snoozing="false" zen="1" />
<automatic ruleId="82030c2b2cd94ec1aa2d3c5f385eaca6" enabled="false" snoozing="false" name="Evenement" zen="1" component="android/com.android.server.notification.EventConditionProvider" conditionId="condition://android/event?userId=-10000&amp;calendar=&amp;reply=1" id="condition://android/event?userId=-10000&amp;calendar=&amp;reply=1" summary="..." line1="..." line2="..." icon="0" state="0" flags="2" />
<automatic ruleId="81697ebf34c74e3abfac7c4c313a707a" enabled="false" snoozing="false" name="Doordeweekse avond" zen="1" component="android/com.android.server.notification.ScheduleConditionProvider" conditionId="condition://android/schedule?days=1.2.3.4.5&amp;start=22.0&amp;end=7.0" id="condition://android/schedule?days=1.2.3.4.5&amp;start=22.0&amp;end=7.0" summary="..." line1="..." line2="..." icon="0" state="1" flags="2" />
<automatic ruleId="e28d07ea0416406eb426cfcd03ca75d0" enabled="false" snoozing="false" name="Weekend" zen="1" component="android/com.android.server.notification.ScheduleConditionProvider" conditionId="condition://android/schedule?days=6.7&amp;start=23.30&amp;end=10.0" id="condition://android/schedule?days=6.7&amp;start=23.30&amp;end=10.0" summary="..." line1="..." line2="..." icon="0" state="0" flags="2" />
</zen>
<ranking version="1" />
</notification-policy>

Als ik dit goed lees gaat ie inderdaad, zoals net ook daadwerkelijk gebeurde, op een doordeweekse avond om 10 uur helemaal zen...

Vraag is nu, waar komt dit bestand vandaan
..
Thanks voor het delen! Dit bestand hoort bij het scherm Settings -> Do Not Disturb -> Automatic Rules in stock Android (en dus ook CM13 enz.). Dit scherm is NIET aanwezig op de OP3, vanwege zijn slider.
Afbeeldingslocatie: https://www.androidcentral.com/sites/androidcentral.com/files/styles/larger/public/article_images/2015/05/dnd-3.jpg

Wat jij daar ziet, zijn de standaard instellingen, zoals te zien in bovenstaande afbeelding. Ik had gehoopt dat het zo simpel was als enabled van true naar false veranderen. Maar alles staat al op enabled='false' :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
P1nGu1n schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:33:
[...]

Thanks voor het delen! Dit bestand hoort bij het scherm Settings -> Do Not Disturb -> Automatic Rules in stock Android (en dus ook CM13 enz.). Dit scherm is NIET aanwezig op de OP3, vanwege zijn slider.
[afbeelding]

Wat jij daar ziet, zijn de standaard instellingen, zoals te zien in bovenstaande afbeelding. Ik had gehoopt dat het zo simpel was als enabled van true naar false veranderen. Maar alles staat al op enabled='false' :(
De inhoud van de file kan ook nog veranderen met de slider denk ik. De edit date is vandaag 3 minuten over 10, toen ik de slider up en down heb gedaan om em van stil te krijgen. Misschien dat ie daarvoor wel op true stond. Ik heb met kalender events ook al issues gehad, maar niet geheel reproduceerbaar... Alsof een bepaald proces deze file soms "aanzet". En de slider kan em weer disablen...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 16:36
Hallo, ik vroeg me af het mogelijk was om één van de twee fysieke touchknoppen te laten werken als menu knop? Precies zoals bij de Oneplus 1 zeg maar.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:38
woop woop! Heb hem ook besteld, kon niet meer tegen me oude HTC m7...
Er staat verwacht 3 augustus maar ik hoop wel iets eerder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Prulleman schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:58:
[...]
De inhoud van de file kan ook nog veranderen met de slider denk ik. De edit date is vandaag 3 minuten over 10, toen ik de slider up en down heb gedaan om em van stil te krijgen. Misschien dat ie daarvoor wel op true stond. Ik heb met kalender events ook al issues gehad, maar niet geheel reproduceerbaar... Alsof een bepaald proces deze file soms "aanzet". En de slider kan em weer disablen...
Klopt, in dit bestand staat ook de huidige modus. Aan de automatische regels verandert niks, dit komt te staan onder <allow /> wanneer je de slider verandert:

code:
1
<manual enabled="true" snoozing="false" zen="2"/>

Even handig om te weten overigens: Do Not Disturb heet in Android's broncode Zen Mode. Dus overal waar je Zen ziet, gaat over DND. In dit geval staat '2' voor de de modus Priority Notifications en 'manual' dat je hem handmatig hebt ingeschakeld en dit dus niet a.d.h.v. automatische regels ging.

Ik wil er nog verder naar kijken. Het is nog wat mysterieus, verschillende aanknopingspunten maar het is nog niet op zijn plek gevallen :P

Edit: Aangezien in dat bestand de huidige stand van DND staat en waarom hij is ingeschakeld, moeten we dit bestand hebben wanneer hij uit zichzelf aan is gegaan! Misschien dat we daar de oorzaak uit kunnen afleiden :)

[ Voor 12% gewijzigd door P1nGu1n op 19-07-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Helaas niet geroot dus kan het betreffende bestandje niet bekijken. Maar toen ik net op mijn OP3 aan het kijken was, zag ineens dat de Priority Notifications vanzelf aansprong om 23.30h (terwijl de slider nog gewoon op All Notifications stond...) Voor zover ik weet heb ik dat nergens ingesteld en volgens mij kan dat niet eens?

D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
P1nGu1n schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 23:07:
[...]

Klopt, in dit bestand staat ook de huidige modus. Aan de automatische regels verandert niks, dit komt te staan onder <allow /> wanneer je de slider verandert:

code:
1
<manual enabled="true" snoozing="false" zen="2"/>

Even handig om te weten overigens: Do Not Disturb heet in Android's broncode Zen Mode. Dus overal waar je Zen ziet, gaat over DND. In dit geval staat '2' voor de de modus Priority Notifications en 'manual' dat je hem handmatig hebt ingeschakeld en dit dus niet a.d.h.v. automatische regels ging.

Ik wil er nog verder naar kijken. Het is nog wat mysterieus, verschillende aanknopingspunten maar het is nog niet op zijn plek gevallen :P

Edit: Aangezien in dat bestand de huidige stand van DND staat en waarom hij is ingeschakeld, moeten we dit bestand hebben wanneer hij uit zichzelf aan is gegaan! Misschien dat we daar de oorzaak uit kunnen afleiden :)
Als ie weer vanzelf op DND schiet, zal ik het bestand hier dumpen! Interessant dit :P

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hiechel
kahobro schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:21:
[...]

Bedankt en ik hoor het graag!
Ik heb het getest, en het werkt goed. Je moet wel een default opgeven in de app en dan bij bluetooth die ook weer als default zetten. Ik kan niet aangeven dat mijn privé standaard is en voor bluetooth werk Sim.

[ Voor 36% gewijzigd door Hiechel op 20-07-2016 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahobro
Hiechel schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 23:57:
[...]

Ik heb het getest, en het werkt goed. Je moet wel een default opgeven in de app en dan bij bluetooth die ook weer als default zetten. Ik kan niet aangeven dat mijn privé standaard is en voor bluetooth werk Sim.
Dank je!
Ik ga hem zelf ook proberen (al vind ik hem wel wat duur :X :-( ).
Groet,
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
TyKH schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:12:
[...]

Apart dat de notificatie geluid dan laag staat terwijl de media, alarm en ring volume volluit staan. Ik ga het ff proberen.
Dank zij de app werken de notificatie geluiden weer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiechel
kahobro schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:54:
[...]

Dank je!
Ik ga hem zelf ook proberen (al vind ik hem wel wat duur :X :-( ).
Groet,
Hans
Je kan hem ook eerst uitproberen (7 dagen ofzo). Zodra je het niet bevalt kan je altijd kijken of er andere alternatieven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:55

Laguna

Connaisseur

Gister merkte ik ook plots dat m'n OP3 in DND-mode stond, terwijl de slider nog in de onderste stand stond.
Ik heb overigens nog helemaal geen apps geïnstalleerd staan, anders dan die er standaard uit de doos op staan (zit wel op 3.2.1). Behoorlijk irritant iig, zal vanavond eens in de gaten houden wanneer dat gebeurd.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 10:45
Ik heb hier al een aantal keer gepost dat ik veel batterij verlies als ik mijn telefoon gewoon niet aanraak (tot 24% in 1 nacht). De meeste andere OP3 bezitters hier hebben daar pecies geen of minder last van?

Gisteren is onderstaand artikel verschenen, blijkbaar ben ik dus niet de enige en hopelijk komt OP toch met een oplossing. Zou er een batch zijn met slechte (minderwaardige) batterijen?
http://www.phonearena.com...ble-battery-drain_id83321

Ik heb na aanraden van een mede-Tweaker mijn telefoon nogmaals gereboot en nu is het verlies al iets beter, helaas verlies ik nog steeds tussen de 10 en 15% per nacht - nog steeds teveel dus.

Verder heb ik ook GSam geïnstalleerd, die zegt dat Kernel - Android OS 12,5% gebruikt en dat staat bovenaan de lijst bij verbruik van apps.
Heb mijn telefoon wel niet geroot omdat ik liever niet al m'n data kwijt ben.

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Dat is wel heel erg veel battery drain ja... na een normale nacht op mijn nachtkastje heb ik dat nog nooit gezien. Meestal ergens tussen de 5-8% met alles aan (= dual sim, wifi, Bluetooth, gps). De doze functie lijkt bij mij goed te werken, maar bij jou duidelijk niet... 3/4g of wifi signaal misschien slecht zodat de telefoon connectie blijft zoeken?

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-09 04:26
Redinox schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:00:
Dat is wel heel erg veel battery drain ja... na een normale nacht op mijn nachtkastje heb ik dat nog nooit gezien. Meestal ergens tussen de 5-8% met alles aan (= dual sim, wifi, Bluetooth, gps). De doze functie lijkt bij mij goed te werken, maar bij jou duidelijk niet... 3/4g of wifi signaal misschien slecht zodat de telefoon connectie blijft zoeken?
Doze werkt bij mij ook zeer goed. Ik verlies 3-5% op een nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hier ook geen drastische drain in standby. Moet er wel bij zeggen dat ik met root de stock ROM aardig naar mijn hand heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Ik zie ineens dat ik al een deukje/knikje heb bij de laadport. Dit baart me wel zorgen aangezien ik het toestel nog nooit heb laten vallen en er erg voorzichtig mee ben. Wellicht toch een build quality issue dat het metaal daar te dun is bij mijn exemplaar. Gelukkig gaat de lader er nog wel in. Ik zou eigenlijk wel reparatie onder garantie willen, maar wil mijn toestel ook liever niet een tijd kwijt zijn als het niet noodzakelijk is.
Mocht OnePlus het niet als garantie zien, vraag ik me trouwens af of de Mastercard creditcard verzekering ook geld als je via Paypal hebt gekocht, misschien kan iemand hier iets over zeggen?
Pagina: 1 ... 36 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.