Afgelopen zaterdag de Oneplus 3 binnengekregen. Na een tijd de Oneplus One te hebben gehad en een iPhone 6 (die helaas kapot is gegaan) besloten de Oneplus 3 te bestellen. Na alle lovende reviews leek dit toestel de ideale opvolger te zijn gezien de prijs / kwaliteit verhouding.
De telefoon ziet er fantastisch uit en is daarnaast ook eens erg snel. Bijna stock Android werkt ook super en de 64gb is ruim voldoende voor mij.
Helaas kom ik een aantal negatieve punten ook tegen waardoor ik twijfel om de telefoon terug te sturen en toch aan ander toestel te kopen. Ik vraag mij alleen af of dit Oneplus 3 specifieke problemen zijn of dat mijn exemplaar gewoon misschien slecht functioneert.
Ik heb voor de duidelijkheid versie Oxygen versie 3.2.1
- Ik was genoodzaakt meteen Nova Launcher te installeren aangezien de standaard launcher meerdere keren op een dag vast liep.
- De vingerafdrukscanner werkt niet heel goed. Ik moet gemiddeld 5 keer mijn vinger er op leggen. Ik heb al geprobeerd meerdere vingerafdrukken toe te voegen, maar helaas werkt de scanner op de iPhone 6 toch een heel stuk beter.
- De foto's van de camera zijn niet van hele hoge kwaliteit wanneer ik ze vergelijk met mijn iPhone 6 qua scherpte en snelheid van het maken. Ook heb ik erg vaak dat de kleur van een witte achtergrond verandert in diverse kleuren geel.
- Audio kwaliteit via oordopjes is op de iPhone vele malen beter op mijn Sennheiser Momemntum M2 in ear.
- WIFI connectie is erg wisselvallig en niet betrouwbaar. Snelheid is uitstekend met een speedtest, maar de verbinding valt vaak weg en is op sommige momenten opeens zo traag dat bijvoorbeeld Youtube filmpjes of updates zo goed als stil vallen. WIFI aan en uit zetten is vaak een oplossing. Met zowel de Oneplus One als iPhone nooit problemen mee.
- Zelfs met rgb modus aan vind ik de helderheid van het scherm erg slecht. Auto modus heb ik al uit staan en helderheid op max gezet.
- Kan mijn dash charger niet vergeten, want de telefoon houd het bij mij zeker geen dag vol op de accu en de standaard usb kabel / oplader combi werkt niet meer.
Gezien de prijs, snelheid en stock ervaring wil ik zeker de telefoon houden. Maar bovenstaande issues storen mij toch te veel.
[
Voor 3% gewijzigd door
Ricktachtig op 18-07-2016 10:44
]