[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.435 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
habermas schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:11:
[...]

nu je het zegt, dat gebeurde mij ook gisteravond rond die tijd.. moest slider omhoog/omlaag doen. bugje in de 3.2.1 update?
Hier blijft hij gewoon op priority mode staan. Is nog niet vanzelf veranderd.

[ Voor 69% gewijzigd door SmokingCrop op 14-07-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 15:25
Ik zat even te kijken naar het CPU gebruik met CPU Spy Plus Google Play: CPU Spy Plus

Daar valt mij op dat het max. gebruikte MHz 1593 is, terwijl de Snapdragon 820 tot 2.15 MHz kan gaan. Ik game niet op m'n telefoon dus ik dacht dat ik het toestel misschien nog niet genoeg gestressed had, maar ook na het spelen van een potje Score! Hero gaat hij niet hoger.

Mijn vorige telefoons gingen altijd wel tot hun max af en toe. Ik draai geen andere kernel dus daar kan het niet aan liggen.

Zou iemand dit kunnen testen en laten weten wat jou toestel 'doet' ? d:)b

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatje
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 13:53
Same here. 1593 max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Kom je power te kort dan?
Even snel getest en ook hier maar 1593.
Maar ook als ik antutu test draai zou je verwachten dat deze de CPU stresst.
En ook dan maar 1593.
Denk niet dat deze app goed werkt eerlijk gezegd.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
JunkO schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:18:
Ik zat even te kijken naar het CPU gebruik met CPU Spy Plus Google Play: CPU Spy Plus

Daar valt mij op dat het max. gebruikte MHz 1593 is, terwijl de Snapdragon 820 tot 2.15 MHz kan gaan. Ik game niet op m'n telefoon dus ik dacht dat ik het toestel misschien nog niet genoeg gestressed had, maar ook na het spelen van een potje Score! Hero gaat hij niet hoger.

Mijn vorige telefoons gingen altijd wel tot hun max af en toe. Ik draai geen andere kernel dus daar kan het niet aan liggen.

Zou iemand dit kunnen testen en laten weten wat jou toestel 'doet' ? d:)b
Bij iedereen geeft ie dat aan.
The quad core CPU is best described as an HMP solution with two high-performance cores clocked at 2150 MHz and two low-power cores clocked at 1593MHz. The CPU architectures of both clusters are identical, but with differences in cache configuration and their power/frequency tuning.
Daar ligt dat aan, 2 snelle en 2 langzamere cores maar je ziet slechts de langzamen.

Hier een topic op XDA, goede antwoord / uitleg komt daar vanzelf een keer voorbij, maar ik zou me we niet druk om maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37
met Google Play: CPU-Z zie ik cpu 2 en 3 wel de 2150 aantikken
clock speed wordt ook met "307MHz - 2.15 GHz" aangegeven

edit, in de xda link hierboven gaat het met cpuz ook goed

[ Voor 30% gewijzigd door Prulleman op 14-07-2016 11:04 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 15:25
Bedankt voor de antwoorden mensen, is me weer helemaal duidelijk. :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
[...]

nu je het zegt, dat gebeurde mij ook gisteravond rond die tijd.. moest slider omhoog/omlaag doen. bugje in de 3.2.1 update?
Zelfde probleem hier. Al meerdere keren gebeurd trouwens!

Nog leuker is dat de trilfunctie dan ook uitgeschakeld wordt.

Door het schuifje meerdere malen (tot 10 keer toe) te verplaatsen, komt de trilfunctie uiteindelijk terug actief.. (Dan verschijnt het tril-icoon weer in de statusbar)

Dus heel wat meldingen gemist de afgelopen dage :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter06 op 14-07-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/q1gO8/268595a680.jpg

Ships within 6 days

Betekent dat dan ook dat hij deze week nog uit komt? Mijn Lumia 920 heeft het goed gedaan maar met de nieuwe lichting MS telefoons is het denk ik maar tijd om over te stappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:54
Beltoni schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:07:
[afbeelding]

Ships within 6 days

Betekent dat dan ook dat hij deze week nog uit komt? Mijn Lumia 920 heeft het goed gedaan maar met de nieuwe lichting MS telefoons is het denk ik maar tijd om over te stappen.
De OP3 is in juni al uitgebracht. Het betekent dat hij binnen 6 dagen verzonden wordt.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
P1nGu1n schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:09:
[...]

De OP3 is in juni al uitgebracht. Het betekent dat hij binnen 6 dagen verzonden wordt.
Echt? Kan ook haast niet anders want er zijn hier al zoveel pagina's. Kijk naar de pricewatch op Tweakers en daar stond niets. Ook op de verschillende mobiele websites kom ik ze niet tegen. Kan je hem alleen direct bij de fabrikant bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Beltoni schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:11:
[...]

Echt? Kan ook haast niet anders want er zijn hier al zoveel pagina's. Kijk naar de pricewatch op Tweakers en daar stond niets. Ook op de verschillende mobiele websites kom ik ze niet tegen. Kan je hem alleen direct bij de fabrikant bestellen?
Yes. Alleen op hun eigen site. :)

Er zijn al aardig wat reviews op Tweakers, dus daaraan had je het kunnen zien. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
[...]

Ja echt! 14 juni was de aankondiging, waarna je hem direct kon bestellen. Hij staat niet in de Pricewatch omdat hij inderdaad alleen bij OnePlus zelf te bestellen is, en die hebben geen deal gesloten met Tweakers om in de PW te staan. ;)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Struktron
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 18:18
Het toestel is wel op andere sites te bestellen maar is daar veel duurder, dus een beetje zonde van je geld. ;)
Dit kun je o.a. terugvinden op de site Kimovil.com.
Echt een handige site die ik gebruik om Smartphones te vergelijken (met name de Chinese). Er zit zelfs een functie bij dat je telefoonformaten in real life kan vergelijken. Dan wel even eerst uitprinten en in mekaar vouwen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
[...]

Net doordat hij enkel bij Oneplus.net te kopen is, ligt de prijs zo voordelig. Minder tussenpersonen die er ook geld uit willen slaan! :)
Daarbij vind ik dit eigenlijk wel beter ook, anders moet je vrijwel altijd met de winkel communiceren die dan communiceert met de fabrikant. Weer extra onnodige tijd verspilling (zeker bij slechte winkels).

[ Voor 17% gewijzigd door SmokingCrop op 14-07-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Bedankt voor de reacties!

Reviews zijn niet verkeerd. Klinkt als een high end telefoon voor een prima prijs. Garantie is gewoon geregeld via de Europese wetgeving dus dat zal wel goed zijn.

Hoe zit het met de batterij? Gaat een dag mee lees ik hier. Niet verkeerd met de specs die erin zitten lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Beltoni schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:27:
Bedankt voor de reacties!

Reviews zijn niet verkeerd. Klinkt als een high end telefoon voor een prima prijs. Garantie is gewoon geregeld via de Europese wetgeving dus dat zal wel goed zijn.

Hoe zit het met de batterij? Gaat een dag mee lees ik hier. Niet verkeerd met de specs die erin zitten lijkt mij.
Beetje gelijk aan de andere top modellen, hangt er van af wat je ermee doet:
reviews: OnePlus 3: één plus drie is negen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
SmokingCrop schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:30:
[...]

Beetje gelijk aan de andere top modellen, hangt er van af wat je ermee doet:
reviews: OnePlus 3: één plus drie is negen
Niet verkeerd. Mensen hier zijn er ook wel tevreden, na het toestel een paar weken te hebben gebruikt, heb ik het idee. Een aanrader dus?

Minpunten zijn 64gb geheugen niet uitbreidbaar, daar kan ik wel mee leven. Matig videoresultaat, who gives a fuck. Als ik hoge kwaliteit wil filmen pak ik wel mijn camera.

[ Voor 3% gewijzigd door Beltoni op 14-07-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb de taal gewoon op Nederlands staan. Ik had begrepen dat 'Ok Google' gewoon beschikbaar was voor Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Ik wil die Pokemon Go hype wel eens uitproberen. Nu heb ik momenteel prepaid en wil zo min mogelijk mobiele data gebruiken. Is er een manier om makkelijk zonder root mobiele data voor alle apps uit te zetten behalve voor Pokemon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 11:55
Ransom_nl schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:51:
Ik wil die Pokemon Go hype wel eens uitproberen. Nu heb ik momenteel prepaid en wil zo min mogelijk mobiele data gebruiken. Is er een manier om makkelijk zonder root mobiele data voor alle apps uit te zetten behalve voor Pokemon?
Sowieso de locatie vooraf downloaden van google maps, scheelt veel data.
Alleen mobiele data laten gebruiken door 1 app kan relatief makkelijk met VPN apps.
Zie bijvoorbeeld: http://www.makeuseof.com/...sing-mobile-data-android/

Anders is wellicht een goedkoop internetabonnement, in de 2e sim tray een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-09 10:06
Ransom_nl schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:51:
Als omslachtige optie kan je alle apps handmatig uitschakelen en pokemon aan laten, maar zoals Yannickie111 al zegt kan het ook makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

eXisTa schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:44:
Ik heb de taal gewoon op Nederlands staan. Ik had begrepen dat 'Ok Google' gewoon beschikbaar was voor Nederland.
Klopt, Kan ook gewoon nederlands lullen. En mijn smartwatch doet dat ook.
Alleen als ik de systeemtaal op nederlands heb staan worden 2 van de 3 opties greyed out.
Zet ik die op engels, Dan is wel alles beschikbaar, en kan ik ook Nederlandse zoekopdrachten uitvoeren met OK Google.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Beltoni schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:35:
[...]

Niet verkeerd. Mensen hier zijn er ook wel tevreden, na het toestel een paar weken te hebben gebruikt, heb ik het idee. Een aanrader dus?

Minpunten zijn 64gb geheugen niet uitbreidbaar, daar kan ik wel mee leven. Matig videoresultaat, who gives a fuck. Als ik hoge kwaliteit wil filmen pak ik wel mijn camera.
Zeker een aanrader! Ik heb hem nu 3 weken in gebruik en ik moet zeggen dat ik het een superfijn telefoontje vind. Dash charge is echt geweldig, zeker nu de Pokemon Go rage gaande is. 30 min. en de batterij heeft weer 60% batterij er bij.

De nadelen die jij noemt zijn volgens mij ook echt de enige punten, maar voor een heleboel gebruikers niet eens echt een issue (iig niet voor mij).

[ Voor 10% gewijzigd door ulTimaS op 14-07-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
ulTimaS schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:00:
[...]

Zeker een aanrader! Ik heb hem nu 3 weken in gebruik en ik moet zeggen dat ik het een superfijn telefoontje vind. Dash charge is echt geweldig, zeker nu de Pokemon Go rage gaande is. 30 min. en de batterij heeft weer 60% batterij er bij.

De nadelen die jij noemt zijn volgens mij ook echt de enige punten, maar voor een heleboel gebruikers niet eens echt een issue (iig niet voor mij).
Goed om te horen. Denk dat ik hem ook maar ga bestellen. Nog even een paar uurtjes over nadenken.

Mooi om te zien dat Pokémon Go ook meegenomen wordt in de beoordeling :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 11:42
Is er hier iemand die ook het ING betalen gebruikt met NFC? Ik krijg namelijk op geen enkele manier mijn rekening geactiveerd in de betalen app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Droid schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:36:
Is er hier iemand die ook het ING betalen gebruikt met NFC? Ik krijg namelijk op geen enkele manier mijn rekening geactiveerd in de betalen app.
Geen problemen hier.
Koppelen ging zonder problemen. En betaal er veel mee

nog steeds leuk om te zien hoe mensen reageren als je met je telefoon betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
DarkSide schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:40:
[...]

Geen problemen hier.
Koppelen ging zonder problemen. En betaal er veel mee

nog steeds leuk om te zien hoe mensen reageren als je met je telefoon betaalt.
Hmm erg raar dat ik m niet kan koppelen. Heb jij je OP3 geroot? Want misschien ligt het aan mijn root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Droid schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:47:
[...]

Hmm erg raar dat ik m niet kan koppelen. Heb jij je OP3 geroot? Want misschien ligt het aan mijn root.
Volgens mij mag je hem dan niet rooten. Apps als Ziggo en ING kunnen dat klaarblijkelijk 'zien.'

Ik heb mijn OP3 niet geroot en het werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Heb hem ook niet geroot.
Meestal wordt dit idd gezien als onveilig. En met betalingsverkeer willen banken dit vaak dan verbieden.
Je hebt wel apps om root te verbergen. Deze anders proberen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
eXisTa schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:49:
[...]

Volgens mij mag je hem dan niet rooten. Apps als Ziggo en ING kunnen dat klaarblijkelijk 'zien.'

Heb m nu ge-unroot en het werkt nog niet :+
Al heb ik wel altijd gebruik kunnen maken van de bankieren app met root erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 11:51

Patrick89

PSN : Gamesource

eXisTa schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:49:
[...]

Hier geroot en beide apps draaien hier zonder enige vorm van problemen. :)

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37
Patrick89 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:58:
[...]

Hier geroot en beide apps draaien hier zonder enige vorm van problemen. :)
same hier :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
De vraag was ook niet of de apps draaien maar of je ook kan betalen met NFC, en dat neem ik aan werkt niet met root ivm veiligheid.
Mijn apps draaien ook.
Ik heb mobiel betalen zojuist geïnstalleerd en krijg geen foutmeldingen oid mijn rekening nummer kon ik gewoon koppelen. Betalen kan ik vanavond pas uitproberen.
En ik ben geroot op 3.2.1

[ Voor 68% gewijzigd door joopdroid op 14-07-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
joopdroid schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:51:
De vraag was ook niet of de apps draaien maar of je ook kan betalen met NFC, en dat neem ik aan werkt niet met root ivm veiligheid.
Mijn apps draaien ook.
Ik heb mobiel betalen zojuist geïnstalleerd en krijg geen foutmeldingen oid mijn rekening nummer kon ik gewoon koppelen. Betalen kan ik vanavond pas uitproberen.
Root maakt NFC betalingen niet echt onveiliger lijkt mij. Pasinformatie wordt toch opgeslagen op het embedded secure element in de SIM kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Mijn apps draaien ook.
heb je wel een NFC simkaart om betalen mogelijk te maken?

Edit: Ik krijg bij Vodafone ook de melding: niet beschikbaar op een rooted device

[ Voor 7% gewijzigd door lekzzz op 14-07-2016 19:26 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Mijn apps draaien ook.
Al meerdere keren betaald met ING app. Ik ben geroot.

Overstappen naar een betere bank dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 16:41
P1nGu1n schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:20:
[...]

Root maakt NFC betalingen niet echt onveiliger lijkt mij. Pasinformatie wordt toch opgeslagen op het embedded secure element in de SIM kaart.
Ook de eerste gedachte die bij mij op kwam. Ik snap ook niet zo goed waarom root een probleem zou moeten zijn met NFC betalingen.

Overigens doe ik dit zelf niet dus kan het ook niet testen (rabobank) of het werkt. De rabobank app zelf werkt prima op een geroot toestel.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Na een aantal reviews gezien te hebben begin ik behoorlijk interesse in deze telefoon te krijgen. Dat had ik al met de OPO maar toen zat ik goed met mijn S4. Voor mij op dit moment staan er een paar telefoons waar het om gaat nu...

Xiaomi Mi 5
Xiaomi Redmi Note 3 Pro
Oneplus 3

Qua specs kunnen we kort zijn toch? Want dat wint de Oneplus 3 aan alle kanten. Wat ik minder vind is dat er geen Micro SD optie is en de vraag is hoeveel sneller en beter is het echt dan de twee Xiaomi's, iemand hier die dit heeft kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Bij mij werkt AR mode niet bij Pokemon GO. Bij andere mensen wel?

Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/TFlhhm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
[...]

Zo vandaag sloeg exact om 22.00 ook mijn mobiel op stil, zonder het schuifje om gezet te hebben. Grote kans dat die dat al die tijd al deed zonder dat het mij op viel. Ik zette hem meestal al voor die tijd op stil, maar nu in mijn vakantie valt het me pas op dat hij om 22.00 op stil gaat.
Dit is de tijd die ik had ingesteld op mijn oude telefoon om op stil te gaan.
Ik vind het maar vreemd, als of Google deze tijd ook synchroniseerd naar je nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-09 16:39
Ransom_nl schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:08:
Bij mij werkt AR mode niet bij Pokemon GO. Bij andere mensen wel?

[afbeelding]
Werkt bij mij wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VergiliusvT
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-06 08:22
eXisTa schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 08:07:
Sinds kort ben ik overgestapt van iPhone naar Android door een OnePlus 3 te kopen. Mijn ervaring is tot nu ronduit fantastisch. Erg fijn en degelijk apparaat. Echter was ik in de veronderstelling dat ik gebruik kon maken van 'Ok Google' als vervanger van Siri. Dit blijkt alleen te werken als ik op de home screen ben of de Google app open heb staan.

In de instellingen van 'Ok Google'-detectie zijn enkele opties ook niet beschikbaar.

[afbeelding]

Doe ik iets verkeerd of is het gewoon niet mogelijk?
Ik heb de systeem taal op engels gezet om de volledige functionaliteit van google now te kunnen gebruiken, inclusief now on tap (werkt allen in het engels)
OK google detectie werkt bij mij gewoon. De voice taal in de settings van google now staat op english US en Nederlands als tweede taal. Volgens mij kan je de stem taal ook bij Nederlands als systeemtaal op english US zetten, wat nodig is voor OK google detectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Galukon schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:21:
[...]

Werkt bij mij wel gewoon.
Thanks. Ik heb met de app Sensor Kinetics inmiddels gekeken en de Gyroscope deed helemaal niets. Telefoon opnieuw opgestart en ja hoor, werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-09 16:39
Ransom_nl schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:26:
[...]

Thanks. Ik heb met de app Sensor Kinetics inmiddels gekeken en de Gyroscope deed helemaal niets. Telefoon opnieuw opgestart en ja hoor, werkt weer.
Wat rebooten allemaal wel niet fixed tegenwoordig. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
VergiliusvT schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:24:
[...]

Ik heb de systeem taal op engels gezet om de volledige functionaliteit van google now te kunnen gebruiken, inclusief now on tap (werkt allen in het engels)
OK google detectie werkt bij mij gewoon. De voice taal in de settings van google now staat op english US en Nederlands als tweede taal. Volgens mij kan je de stem taal ook bij Nederlands als systeemtaal op english US zetten, wat nodig is voor OK google detectie.
Ik heb even de proef op de som genomen en English (United States) als primaire spreektaal naast Dutch gezet. Direct daarna kwam de functie beschikbaar. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
eXisTa schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 07:22:
[...]

Ik heb even de proef op de som genomen en English (United States) als primaire spreektaal naast Dutch gezet. Direct daarna kwam de functie beschikbaar. Bedankt voor de tip!
oh haha ik heb altijd alles in het Engels vandaar dat het bij mij al werkte ;)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 22:12

MethinX

't is wat!

Cosmo_nl schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:19:
[...]

Zo vandaag sloeg exact om 22.00 ook mijn mobiel op stil, zonder het schuifje om gezet te hebben. Grote kans dat die dat al die tijd al deed zonder dat het mij op viel. Ik zette hem meestal al voor die tijd op stil, maar nu in mijn vakantie valt het me pas op dat hij om 22.00 op stil gaat.
Dit is de tijd die ik had ingesteld op mijn oude telefoon om op stil te gaan.
Ik vind het maar vreemd, als of Google deze tijd ook synchroniseerd naar je nieuwe telefoon.
Hier ook, maar dan om 21.30 uur. De instelling lijkt inderdaad nog wel gebruikt (stock android), maar niet meer zichtbaar in Oxygen OS. Probleem is al eerder in dit topic voorbij gekomen, al voor 3.2.1.

Op zich prima, als het in de ochtend ook zou werken dat hij het geluid weer aan zet. Dat doet ie helaas niet bij mij. Ik moet dus niet vergeten in de ochtend het schuifje op en neer te doen om mijn geluid aan te zetten :( Hopelijk komt hier snel een oplossing voor.

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bawske
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-05 17:01
Bawske schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:14:
Misschien wat laat, maar waarmee is deze grafiek gemaakt?
Ik kom trouwens meestal maar max aan 4u SOT, maar ik vermoed dat ik gewoon zware apps gebruik (clash of clans is een groot deel van mijn SOT vermoed ik)
Heb nu ook eens GSam geinstalleerd en die zegt average SOT 3h30, maar is nog maar 1 dag actief dus heeft nog niet veel data.
Mijn SOT was de laatste dagen echt max nog 2u-2u30, met 10-12u battery life

Wat verder gezocht en google play services was een grote verbruiker.
GSam stats waren:
Screen was +- 25%
apps 70%, waarvan 27% google play services en 18.7% kernel
stock battery monitor stats:
google services 16%
screen 11%
android system 10%
bluetooth 5%

Eerst wat instellingen proberen aanpassen, maar dat deed niet veel.
Vanmorgen eens gereboot en nu lijkt het pakken beter:
screen 40%
apps 46%, waarvan kernel 13.3%, CoC 8.9%, clash royale 5.7%, google play services 3.3%
SOT nu 30min na 3u unplugged met 82% batterij => hopelijk haal ik nu toch weer +- 16u battery life

Je ziet de batterij ook veel trager ontladen op het GSam grafiekje:
OP3 battery life

[ Voor 4% gewijzigd door Bawske op 15-07-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-09 04:26
Bawske schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:41:
[...]

Mijn SOT was de laatste dagen echt max nog 2u-2u30, met 10-12u battery life

Wat verder gezocht en google play services was een grote verbruiker.
GSam stats waren:
Screen was +- 25%
apps 70%, waarvan 27% google play services en 18.7% kernel
stock battery monitor stats:
google services 16%
screen 11%
android system 10%
bluetooth 5%

Eerst wat instellingen proberen aanpassen, maar dat deed niet veel.
Vanmorgen eens gereboot en nu lijkt het pakken beter:
screen 40%
apps 46%, waarvan kernel 13.3%, CoC 8.9%, clash royale 5.7%, google play services 3.3%
SOT nu 30min na 3u unplugged met 82% batterij => hopelijk haal ik nu toch weer +- 16u battery life

Je ziet de batterij ook veel trager ontladen op het GSam grafiekje:
[afbeelding]
Ik kan nog niet veel zeggen over mijn batterij, maar het lijkt voorlopig erg goed te zijn.
Gisteren werd mijn toestel geleverd. Ik heb de batterij volledig vol geladen en rond 15u van de lader gehaald.
Ik heb sindsdien een SOT van 5u en nog 17% over. In die periode heb ik gans de OP3 ingesteld, update gedownload en geïnstalleerd,... Erg goed dus denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Drossie schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:47:
[...]

Ik kan nog niet veel zeggen over mijn batterij, maar het lijkt voorlopig erg goed te zijn.
Gisteren werd mijn toestel geleverd. Ik heb de batterij volledig vol geladen en rond 15u van de lader gehaald.
Ik heb sindsdien een SOT van 5u en nog 17% over. In die periode heb ik gans de OP3 ingesteld, update gedownload en geïnstalleerd,... Erg goed dus denk ik.
Hoe lang moest jij op je telefoon wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05:17
Vandaag in de winkel wezen kijken om de grootte van de telefoon te kunnen inschatten. Vooral de Moto g4 plus is vergelijkbaar, qua lengte. En eerlijk gezegd twijfel ik nog steeds. Een Nexus 6p vond ik in ieder geval echt te groot, die ga je ook niet comfortabel in je broekzak liggen vervoeren. De moto g4 plus vond ik ook groot, maar of het 'te' was, vond ik nog steeds moeilijk in te schatten. Telefoons als de huawei p9 en samsung s7, zagen er in ieder geval handzamer uit, en hadden op het eerste gezicht mijn voorkeur. Voor de prijs van oneplus 3, ga ik alleen niks vergelijkbaars kopen, en 399 euro vind ik eigenlijk meer als zat voor een smartphone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bawske
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-05 17:01
Beltoni schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:24:
[...]

Hoe lang moest jij op je telefoon wachten?
Hier een topic vol met levertijden ;) [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen

Verder kleine update over mijn batterij duur:
Zit nu na 7u35 uit de lader op 47% met 2u05 SOT, waaronder bijna 1u navigatie

Google play services 2.2% verbruik van die 54% app usage (37% screen).
5m48s cpu-tijd voor google play services.
Gisteren was dat 1u cpu-tijd na 5u van de lader.
Er zat duidelijk iets grondig mis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Voor zij die de notificatieslider willen aanpassen naar Ring-Vibrate-Silent: https://forums.oneplus.ne...ng-vibrate-silent.455587/

Ik heb het zonet geïnstalleerd en werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 19:40
Ik ben sinds een paar dagen erg geïnteresseerd in de Oneplus 3. Ik heb nu een Samsung Galaxy S7 edge waar ik eigenlijk ook best tevreden over ben. Ik ben iemand die veel van telefoons wisselt. Is een soort hobby van me :)

Ik kan nu mijn S7 edge ruilen met een Oneplus 3 met extra sandcover en Dashcharger plus geld.
Normaal zou ik dit doen, maar als ik de bugs lees maak ik me wel een beetje zorgen. Ik zie wel dat niet iedereen er last van heeft, maar ik wil wel een telefoon die het gewoon normaal doet.

Moet ik me hier zorgen om maken of verwachten jullie dat dit wel opgelost wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:54
Pinocan1980 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:24:
Ik ben sinds een paar dagen erg geïnteresseerd in de Oneplus 3. Ik heb nu een Samsung Galaxy S7 edge waar ik eigenlijk ook best tevreden over ben. Ik ben iemand die veel van telefoons wisselt. Is een soort hobby van me :)

Ik kan nu mijn S7 edge ruilen met een Oneplus 3 met extra sandcover en Dashcharger plus geld.
Normaal zou ik dit doen, maar als ik de bugs lees maak ik me wel een beetje zorgen. Ik zie wel dat niet iedereen er last van heeft, maar ik wil wel een telefoon die het gewoon normaal doet.

Moet ik me hier zorgen om maken of verwachten jullie dat dit wel opgelost wordt?
Persoonlijk zou ik de overstap niet maken. Ik ben jaloers op de batterij en efficiëntie die je krijgt bij de S7 edge. Daar kan je met andere toestellen enkel maar van dromen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 15:49
Li1quid schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:47:
[...]

Persoonlijk zou ik de overstap niet maken. Ik ben jaloers op de batterij en efficiëntie die je krijgt bij de S7 edge. Daar kan je met andere toestellen enkel maar van dromen..
Je kunt beter jaloers zijn op de smoothness van de oneplus 3 ;)
Meerdere samsungs gehad en ze hebben toch allemaal op de een of andere manier last van lag. Zowel in menu's en de appdrawer als bij het openen van applicaties. Samsung krijgt het maar niet voor elkaar om touchwiz lagfree te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb een paar reviews gekeken en ik zag tweemaal een comment er tussen staan van iemand die precies 12 uur met de OP3 heeft kunnen doen en toen deed hij niets meer. Hij had een RMA naar het bedrijf gedaan maar beweerde dat de klantenservice super shit is. Hij zit nu met een 400 euro kostend toestel waar hij niets mee kan.

Dat is best shit, maar wel de eerste keer dat ik dat ook lees. Zijn er hier mensen die soortgelijke problemen hebben ondervonden met de OP3 en/of de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Geen problemen mee gehad. GPS doet het goed. Laatst een keer mijn best gedaan en gewoon 6 uur SoT gekregen. Geen last van notificatie issues. Wat dat betreft heb ik misschien geluk?

Ik kom via een iPhone 4s > moto x 2014. Allebei telefoons waar ik erg tevreden mee ben geweest. Maar de Oneplus 3 is echt een hoger caliber. De s7 en s7 Edge zijn misschien mooier / beter. Maar de prijs van oneplus is toch echt niet te halen als je zulke hardware wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 12:56
Gisteravond er achter gekomen dat een OnePlus 3 niet zo goed tegen stuiteren kan. Mijn lieve labrador heeft mijn telefoon uit mijn handen gesprongen en deze eindigde recht op de onderkant op de grond. Gevolg: bij de USB C connector een deuk en scherm gebroken door de kracht die vanaf onderaf er op kwam te staan.

In overleg met de verzekering ligt de telefoon sinds vanmiddag bij een reparateur waar zijn mee samen werken en die hebben er er hard hoofd in omdat hun leveranciers de schermen nog niet leveren en OnePlus over het algemeen geen andere losse onderdelen levert. Zij gaan nu kijken hoe ze het gaan oplossen. Waarschijnlijk ben ik hem een paar weken kwijt.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
Ik sta vooral te kijken hoe snel ik van app naar app navigeer. Komende van een M8 kan ik zeggen dat dit verschil in-sane is en ik nu zoveel dingen meer met mijn telefoon doe. Even snel appje openen naast een andere en switchen is nu wél cool. Even snel een ook nog eens scherpe foto maken etc. Etc.

Geen bugs verder, gebruik hem extreem veel en moet daardoor Helaas wel binnen een dag opladen. Vaak kwartiertje met Dash charge, maar dit is voor mij het enige nadeel. sRGB geprobeerd maar nah, liever verzadiging en feller scherm in de zon :) wat overigens echt goed te doen is, zelfs op niet volle helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STolsma
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-09 17:57
Wie weet hoe je het blauwe user account icon weg kan halen? Ik heb hier niks aan en snap niet waarom dit zo duidelijk aanwezig hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
STolsma schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 09:16:
Wie weet hoe je het blauwe user account icon weg kan halen? Ik heb hier niks aan en snap niet waarom dit zo duidelijk aanwezig hoeft te zijn.
Je kan het enkel aanpassen naar een afbeelding van keuze, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Misschien een tip voor de gene die ook last heeft van "Android system" die je batterij leeg trekt...

Ik merkte dat als de telefoon op tafel ligt dat alles prima gaat. Maar zodra ik de telefoon in de broekzak stop werd hij warm en zag ik in de batterij statistieken dat "Android system" veel resources gebruikte.
Ik merkte ook dat hij soms trilde in de broekzak, de zelfde trilling als je de telefoon unlockt met de fingerprint scanner. Ik heb deze nu dus uitgeschakeld en het batterij probleem is nu opgelost.
Het lijkt er dus op dat als de telefoon in mijn broekzak dit dat hij constant probeert te unlocking.. maar aangezien mijn been geen vinger is lukt dat dus niet ;-)

Erg jammer, want de scanner werkt super goed verder. Hopelijk kan OnePlus dit oplossen door te detecteren wanneer de telefoon in een broekzak zit (misschien via de light sensor?).

Verder erg tevreden over het toestel. Enige wat nog verbeterd zou kunnen worden is de mute/vibrate knop. Het is voor mij logischer om de standen "aan/vibrate/silent" te hebben ipv het systeem dat nu wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STolsma
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-09 17:57
SmokingCrop schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 09:24:
[...]

Je kan het enkel aanpassen naar een afbeelding van keuze, denk ik.
Nu zie ik mijzelf, bedankt! Maar ik zou dit liever helemaal weg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Chaser2600 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 09:53:
[...]
Ik merkte dat als de telefoon op tafel ligt dat alles prima gaat. Maar zodra ik de telefoon in de broekzak stop werd hij warm en zag ik in de batterij statistieken dat "Android system" veel resources gebruikte.
Ik merkte ook dat hij soms trilde in de broekzak, de zelfde trilling als je de telefoon unlockt met de fingerprint scanner. Ik heb deze nu dus uitgeschakeld en het batterij probleem is nu opgelost.
Het lijkt er dus op dat als de telefoon in mijn broekzak dit dat hij constant probeert te unlocking.. maar aangezien mijn been geen vinger is lukt dat dus niet ;-)
[...]
Ik heb hier geen last van, maar je bent zeker niet de enigste! 2 dingen die ik me nu bedenk die je kan doen:
scherm naar buiten in je broekzak stoppen of een simpel insteek hoesje in je broekzak gebruiken (heb ik ook, puur omdat ik ook geregeld sleutels en andere scherpe zooi in de zelfde broekzak prop)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 10:45
Deze nacht nog eens getest hoeveel batterij ik verlies:
Van 61% naar 48% -O-

Dus zomaar 13% batterij verloren zonder mijn OP3 nog maar aan te raken...

Dit is toch niet normaal? Zijn er hier nog mensen met dit probleem?
Had alle apps via taakbeheer afgesloten voor ik ging slapen.

In het accu menu zie ik dat Google play services het meeste verbruikt: 12% :/

Een gedetailleerde screenshot van dat proces:
http://imgur.com/htq4Qfj

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

LOL WUT?! Uur geleden calculator geïnstalleerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NwIbUEkk6WWAe6Zjdmroe3cO/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Carreon schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:45:
Van 61% naar 48% -O-

Ik verloor afgelopen nacht op ongeveer 8uur 4%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simthadim
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-02 13:25
Carreon schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:45:
Van 61% naar 48% -O-

Geen idee wat je al geprobeerd heb, maar reboot en factory reset? Vervolgens is wellicht de root versie van GSam een idee om te kijken wat er precies met Google play services gebeurd.

Heb er zelf geen last van. Kan zijn dat een andere app via Google play services keys opvraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Verkeerde thread.

[ Voor 94% gewijzigd door devilsnight op 16-07-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
devilsnight schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:03:
Ik was er bijna helemaal zeker van dat ik voor de Xiaomi Redmi Note 3 Pro wilde gaan, maar nu heb ik een aanbod gekregen van iemand die zijn OP3 die een drie weken oud is voor 350 wil verkopen aan mij. Hij komt ook nog eens in de buurt van mijn woonplaats volgende week. De bon heeft hij alleen digitaal, want de bon die hij in de doos kreeg kan hij niet vinden. Maar dat moet geen probleem zijn toch? Voor de rest is alles compleet met boekje, garantiebewijs en doosje.

Ik zou dan 138 euro meer betalen dan de Redmi Note 3 Pro. Is wel echt een nette deal toch?
Dit hoort niet in dit topic maar in het Mobiel Aankoopadviesforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
My bad. Ik edit het even weg en plaats het daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:44
Chaser2600 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 09:53:
Misschien een tip voor de gene die ook last heeft van "Android system" die je batterij leeg trekt...

Erg jammer, want de scanner werkt super goed verder. Hopelijk kan OnePlus dit oplossen door te detecteren wanneer de telefoon in een broekzak zit (misschien via de light sensor?).

Verder erg tevreden over het toestel. Enige wat nog verbeterd zou kunnen worden is de mute/vibrate knop. Het is voor mij logischer om de standen "aan/vibrate/silent" te hebben ipv het systeem dat nu wordt gebruikt.
10 posts boven die van jou staat een oplossing voor je enige probleem. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
superiscch schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:54:
[...]

10 posts boven die van jou staat een oplossing voor je enige probleem. ;-)
Yes had hem gevonden.. tnx!
Ik heb nog iets gevonden wat niet helemaal lekker werkt... In de Phone app zie ik dubbele contacten. Ook nadat ik in de Contacts app gefilterd heb op alleen contacten van Exchange. Volgens mij zijn het de Whatsapp contacten die er tussen zitten die dua ook in het Exchange account staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar keer per dag dat de fingerprint sensor helemaal niet reageert, ook geen trilling bij aanraken. Ik moet dan ofwel mijn wachtwoord invoeren, of ik ga even naar de camera met dubbelklik op de powerknop en dan weer terug. Daarna doet de sensor het weer. Hebben anderen hier ook last van? Is best vervelend.

Verder ontzettend tevreden over het toestel. Soms reageert de sensor inderdaad op mijn been als hij in mijn broekzak zit, maar dat overleef ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
heb mn toestel binnen :) (woensdag besteld, dus gaat best snel als je geen accessoires kiest)
Mooi toestel. Ik schrok een klein beetje van het formaat, maar na paar uur went het best snel. Het toestel is dunner dan mn oude nexus 5, of misschien lijkt dat ze door mijn iets dunnere hoesje.

Het valt me op dat ik meer instellingen aan kan passen, als op mijn oude. Zoals de knoppen, bijv de reactie instellen als je lang een knop indrukt. Jammer dat de keuze wat beperkt is. Ik mis bijvoorbeeld de optie om screenshot standaard op een knop in te stellen. Nu doe ik AAN-knop en dan screenshot, maar dit zijn toch twee handelingen. Ik las op internet dat bij de Oneplus One je wel screenshot zo in kan stellen.

Dubbelklikken om je scherm weer aan te zetten, wat op mijn Nexus niet zat. Profielen werkt ook goed, dit hebben sommige fabrikanten uitgeschakeld, Oneplus gelukkig niet. Links van je homescherm je recent gebruikte apps kunnen kiezen is ideaal. Dit heb ik in paar uur al veel gebruikt.

Gps had ik graag beter willen testen, maar eerste vluchtige test was positief. Zal morgen dit nog eens goed bekijken. Op de Nexus kon ik bijv pokemon niet spelen, omdat mijn gps van mij een kangeroo maakte, dan weer hier, dan weer paar straten verder. Vanmiddag gewoon zien waar je bent.... Helaas daarna storing in Pokemon :p.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Quacka schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 19:34:
heb mn toestel binnen :) (woensdag besteld, dus gaat best snel als je geen accessoires kiest)
Mooi toestel. Ik schrok een klein beetje van het formaat, maar na paar uur went het best snel. Het toestel is dunner dan mn oude nexus 5, of misschien lijkt dat ze door mijn iets dunnere hoesje.

Het valt me op dat ik meer instellingen aan kan passen, als op mijn oude. Zoals de knoppen, bijv de reactie instellen als je lang een knop indrukt. Jammer dat de keuze wat beperkt is. Ik mis bijvoorbeeld de optie om screenshot standaard op een knop in te stellen. Nu doe ik AAN-knop en dan screenshot, maar dit zijn toch twee handelingen. Ik las op internet dat bij de Oneplus One je wel screenshot zo in kan stellen.

Dubbelklikken om je scherm weer aan te zetten, wat op mijn Nexus niet zat. Profielen werkt ook goed, dit hebben sommige fabrikanten uitgeschakeld, Oneplus gelukkig niet. Links van je homescherm je recent gebruikte apps kunnen kiezen is ideaal. Dit heb ik in paar uur al veel gebruikt.

Gps had ik graag beter willen testen, maar eerste vluchtige test was positief. Zal morgen dit nog eens goed bekijken. Op de Nexus kon ik bijv pokemon niet spelen, omdat mijn gps van mij een kangeroo maakte, dan weer hier, dan weer paar straten verder. Vanmiddag gewoon zien waar je bent.... Helaas daarna storing in Pokemon :p.
Fijn dat je zo tevreden bent, en doe zelf altijd een screenshot maken voor volume- en de powerknop tegelijktijdig in te drukken. Werkt makkelijk met 1 hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 13:20
Ik heb sinds gisteren nu ook deze geweldige telefoon. Vandaag een memo aangemaakt op de shelf. Echter geen idee hoe ik die weg krijg.... Wie wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsst
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09-2022
Koen87 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:23:
Ik heb sinds gisteren nu ook deze geweldige telefoon. Vandaag een memo aangemaakt op de shelf. Echter geen idee hoe ik die weg krijg.... Wie wel?
Vasthouden en naar rechts vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 18:34:
Ik heb een paar keer per dag dat de fingerprint sensor helemaal niet reageert, ook geen trilling bij aanraken. Ik moet dan ofwel mijn wachtwoord invoeren, of ik ga even naar de camera met dubbelklik op de powerknop en dan weer terug. Daarna doet de sensor het weer. Hebben anderen hier ook last van? Is best vervelend.

Verder ontzettend tevreden over het toestel. Soms reageert de sensor inderdaad op mijn been als hij in mijn broekzak zit, maar dat overleef ik :).
Mogelijk zorgt een app daarvoor. Heb je bijvoorbeeld apps geïnstalleerd die de telefoon voor je locken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P1nGu1n schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 21:25:
[...]

Mogelijk zorgt een app daarvoor. Heb je bijvoorbeeld apps geïnstalleerd die de telefoon voor je locken?
Nee, niet dat ik weet. Heb wel Nova Launcher geïnstalleerd, maar die doet daar hoop ik niks geks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17
Ook sinds vandaag binnen. In het echt is hij nog vele malen mooier dan op alle filmpjes en foto's. sRGB is naar mijn mening een must. Verder nog weinig met het toestel gedaan. Fantastische vingerscanner. Geniaal dat je kan instellen dat 2x tap daar op ook je scherm uit kan zetten. Powerknop zit solide vast, net als de slider. Alleen volumeknoppen hebben een heel klein beetje speling, maar acceptabel. Ben benieuwd naar mijn ervaring met de accu. So far in ieder geval erg onder de indruk van het totaal plaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Laatst online: 23-09 13:20
hsst schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:40:
[...]

Vasthouden en naar rechts vegen.
Super, dat werkte. Ik had dat al een paar keer op de tekst geprobeerd, maar dat moest dus op de datum :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:30

Nox

Noxiuz

Zo, die op3 is echt stevig. Net is 'ie uit de breakdance geflikkerd op kermis Valkenswaard. Geen krasje niks :D

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
NoxiuZ schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 22:55:
Zo, die op3 is echt stevig. Net is 'ie uit de breakdance geflikkerd op kermis Valkenswaard. Geen krasje niks :D
Ah, dan heb je goed mazzel gehad waar anderen soms pech hebben d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Chris.nl schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 23:03:
[...]

Ah, dan heb je goed mazzel gehad waar anderen soms pech hebben d:)b
En als zoiets gebeurt, dan kun je het schudden qua garantie zeker he? Een tijdje geleden viel mijn S4 van een hele kleine hoogte, stelde echt niets voor maar wel een mega barst in het scherm. Ik heb via mijn inboedelverzekering er een gloednieuw schermpje in laten zetten. Als dat me ooit weer overkomt, hopelijk kan ik dan weer op hun rekenen.

[ Voor 34% gewijzigd door devilsnight op 17-07-2016 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
devilsnight schreef op zondag 17 juli 2016 @ 01:53:
[...]

En als zoiets gebeurt, dan kun je het schudden qua garantie zeker he? Een tijdje geleden viel mijn S4 van een hele kleine hoogte, stelde echt niets voor maar wel een mega barst in het scherm. Ik heb via mijn inboedelverzekering er een gloednieuw schermpje in laten zetten. Als dat me ooit weer overkomt, hopelijk kan ik dan weer op hun rekenen.
Tja, ik heb hier gelezen dat een cameraglaasje onder garantie is gefixt, terwijl het valschade was. Maar een nieuw scherm hoogstwaarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
[...]

Tja, met geluk repareert OnePlus het voor je, grote kans van niet. Ook niet heel gek, gezien het onder gebruikersschade valt. Inboedelverzekering zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Nu online
Ik heb mijn batterij als cirkel weergegeven en via de UI Tuner daarin het batterijpercentage weer laten geven. Helaas verdwijnt dit telkens zodra ik mijn telefoon oplaad. Hebben meer mensen hier last van?

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:23
Meauses schreef op zondag 17 juli 2016 @ 08:53:
Ik heb mijn batterij als cirkel weergegeven en via de UI Tuner daarin het batterijpercentage weer laten geven. Helaas verdwijnt dit telkens zodra ik mijn telefoon oplaad. Hebben meer mensen hier last van?
Ja is al op elke Android telefoon zo die ik gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Nu online
Razer schreef op zondag 17 juli 2016 @ 09:27:
[...]

Ja is al op elke Android telefoon zo die ik gebruikt heb.
Dat is vreemd. Maar het uit/aanzetten of veranderen en terug veranderen van het batterij icoon e.d. wil niet helpen... Klopt niet lijkt mij.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 11:55
Sinds gister mijn OP3 binnen, prachtig mooi apparaat!

Ik ging werken met mijn telefoon in mijn broekzak, en vrijwel direct was mijn zaklamp aan, werd hij erg warm en waren de kleuren van het scherm op "inversie" gezet.
Hebben meer mensen hier last vab, en zo ja, hoe zorg je dat het toestel geen rare dingen gaat doen in je broekzak? (Tot nu toe geen ervaringen hier mee gehad.)
Ik heb in ieder geval alle "bewegingen" niet uitgezet, zoals v voor zaklamp enz. Nog steeds wel veel battery drain, maar dat is vast een app die de accu leeg aan het zuigen is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Meauses schreef op zondag 17 juli 2016 @ 09:31:
[...]

Dat is vreemd. Maar het uit/aanzetten of veranderen en terug veranderen van het batterij icoon e.d. wil niet helpen... Klopt niet lijkt mij.
Wat denk je dat niet klopt? Als het toestel oplaadt wordt een indicator weergegeven voor het opladen, het batterij percentage wordt alleen weergegeven wanneer het toestel niet oplaadt. Dus trek de kabel eruit en dan hij veranderd weer terug.
yannickie111 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 09:39:
Sinds gister mijn OP3 binnen, prachtig mooi apparaat!

Ik ging werken met mijn telefoon in mijn broekzak, en vrijwel direct was mijn zaklamp aan, werd hij erg warm en waren de kleuren van het scherm op "inversie" gezet.
Hebben meer mensen hier last vab, en zo ja, hoe zorg je dat het toestel geen rare dingen gaat doen in je broekzak? (Tot nu toe geen ervaringen hier mee gehad.)
Ik heb in ieder geval alle "bewegingen" niet uitgezet, zoals v voor zaklamp enz. Nog steeds wel veel battery drain, maar dat is vast een app die de accu leeg aan het zuigen is,
Het uitschakelen van bewegingen zal inderdaad die problemen op moeten lossen. Verder zijn er ook mensen die een drain ervaren door de fingerprint sensor. Thread even doorzoeken op 'broekzak', dan kan je genoeg info vinden hierover ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:30

Nox

Noxiuz

[...]

Ik heb hem met creditcard gekocht, rabocard. Hij is dus 180 dagen verzekerd, ik kan alleen geen info vinden van wat wel en niet onder de dekking valt.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ben overigens benieuwd wanneer de witte variant gereleasd wordt, kan nu eigenlijk nog niet een concrete datum vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
shameete schreef op zondag 17 juli 2016 @ 10:50:
Ik ben overigens benieuwd wanneer de witte variant gereleasd wordt, kan nu eigenlijk nog niet een concrete datum vinden.
Dat heet 'Soft Gold', en zou deze maand komen, dus binnen een week of 2

Edit: bron gevonden, "in the latter part of July"

[ Voor 24% gewijzigd door P1nGu1n op 17-07-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:07

Oekol

waka waka hey hey

Thanks heb heb ook geinstalled, ben benieuwd :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Nu online
P1nGu1n schreef op zondag 17 juli 2016 @ 09:49:
[...]

Wat denk je dat niet klopt? Als het toestel oplaadt wordt een indicator weergegeven voor het opladen, het batterij percentage wordt alleen weergegeven wanneer het toestel niet oplaadt. Dus trek de kabel eruit en dan hij veranderd weer terug.

[...]
Zoals jij het zegt, snap ik het. maar trek ik de kabel eruit, dan verandert het niet terug. Overigens lijkt het erop dat het percentage zich weer laat zien als de accu onder de 100% zit, want het is nu weer terug. Ik zal er volgende keer even scherp op letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Laatst online: 24-09 21:22

Zeeuw

5.6

Klopt, waarschijnlijk is het getal 100 te groot om in het cirkeltje te passen en is het bij 99 weer zichtbaar.

Read the badge, Bitch!

Pagina: 1 ... 35 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.