[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.435 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ook mijn toestel wordt niet of nauwelijks warm. Het toestel is inderdaad een stuk groter (zie hier; http://www.phonearena.com...ePlus-3/phones/8148,10017), maar daar wen je redelijk snel aan. Toestel is slank, niet te breed en een screen-to-body ratio van 73% is prima. Het blijft persoonlijk, maar voor een 5.5 inch telefoon zijn de afmetingen prima! De iPhone 6(s) Plus daarentegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Carreon schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:50:
[...]

Lijkt me dat mijn battery drain minder is nu alle opties onder Instellingen -> Bewegingen uit staan.

Zijn er mensen die dit hebben aan staan en geen battery drain hebben?

Batterij % zakt overigens nog steeds veel sneller dan wat normaal is :(
Ik heb dat aan staan en in idle mode amper drain. In een nacht van 00:00 tot 07:30 heb ik max 5% verlies. Dus denk dat het daar dan niet aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolriku
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09 15:32
Gisteren mijn OP3 binnen gekregen,
Een geweldig toestel is het, snel, heel erg snel.

Heb de Full rom van 3.2.1 erop gezet en factory reset gedaan zodat hij helemaal clean is.
Tot op hede geen standby drain, snachts met wifi/4g uit 3% accu op 8 uur.

Gebruik nu nog de normale schermmodus met een iets warmer ingesteld tintje.

Nog geen bugs ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:50

PuijkeN

euhm ?

joopdroid schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:14:
Ik was er al benauwd voor toen ik voor de 3 koos: geen sd slot, 64 gb is veel maar toch ben ik nu al bij mijn laatste 5gb aangekomen.
15 gb muziek, 3 gb camera en 27 gb overige.
In overige staat bijvoorbeeld 2000 foto's, (gesynchroniseerd vanuit oude toestel)
Google Foto's en Google Music kan misschien helpen?

Op Google Music kan je tot 50000 tracks uploaden, je hebt dan altijd je volledige bibliotheek bij en kan een deel offline syncen.

Op Google Foto's kan je onbeperkt foto's uploaden in beperkte kwaliteit en afhankelijk van je opslag plan dat je hebt tot meerdere TB's. 100GB komt op 1,99 per maand en dat zijn wel al heel wat foto's normaal gezien.

Op die manier heb je alleen wifi of mobiele data nodig om toch alle bij te hebben. Zo heb ik altijd bijna 3000 muzieknummers bij en een duizendtal foto's. Afhankelijk van je data-abonnement kom je zo een heel eind wanneer je niet voldoende zou hebben met de 64GB op de telefoon zelf...

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hier met wifi en mobiel (zonder data) aan, een 4% verbruik in de nacht zonder iets speciaals af/aan te zetten ofzo.

ps: Ik ben nog steeds blij om 1 % => 83 % te zien in 40 minuten opladen.. :D

[ Voor 27% gewijzigd door SmokingCrop op 12-07-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
ik krijg zojuist eindelijk de OTA binnen (zonder VPN oid).. installing..

*edit* opmerkelijk: OP3 werd behoorlijk warm tijdens de update en het updaten van alle apps (duurde alles bij elkaar een klein half uurtje).

[ Voor 50% gewijzigd door habermas op 12-07-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bawske
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-05 17:01
Heb mijn OP3 (+otterbox) nu al even maar kon het topic hier niet meer bijbenen. Nu eindelijk alles wat diagonaal gelezen.
Spammers allemaal :P

Mijn eerste Indrukken zijn zoals de meesten hier heel positief.

Wel al 1 issue gehad: crash & reboot tijdens skype video call. Na reboot wel kunnen hervatten en verder doen, dus geen idee wat het probleem juist was.

De vingerscanner is inderdaad heel snel, maar ik ondervind wel dat ik toch altijd manieren vind om mijn rechterduim er net verkeerd op te leggen, waardoor ik opnieuw moet proberen.
Misschien niet goed ingevoerd?
Ik heb ook de indruk dat het minder goed gaat als de scanner al wat vettig is van de vele vingerafdrukken.

doze notification issue heb ik trouwens ook nog (3.1.2), maar niet zoveel last van aangezien ik toch de neiging heb om regelmatig eens te checken of ik geen notifications gemist heb

Nu net de 3.2.1 update binnengetrokken. Hopelijk geeft dat verbetering voor de notifications.

De sRGB modus was wel even wennen. Eerst lijkt het inderdaad nogal geel en flets, maar ik wen er redelijk snel aan. Als ik terug wissel, zien de kleuren er inderdaad heel fel uit.
Ik ben er nog niet over uit welke instelling ik ga gebruiken.
Ik ga het zeker nog een paar dagen proberen, maar ik snap wel dat ze dit niet standaard maken.
Veel mensen gaan liever de felle kleuren hebben dan de juiste kleuren.
Chris.nl schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:00:
Accuduur loopt lekker op m'n vrije dag...

[afbeelding]
Misschien wat laat, maar waarmee is deze grafiek gemaakt?
Ik kom trouwens meestal maar max aan 4u SOT, maar ik vermoed dat ik gewoon zware apps gebruik (clash of clans is een groot deel van mijn SOT vermoed ik)
Heb nu ook eens GSam geinstalleerd en die zegt average SOT 3h30, maar is nog maar 1 dag actief dus heeft nog niet veel data.
citruspers schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:46:
[...]

Nee, hij gaat binnenkort naar Oneplus' reparatieservice in Duitsland, die zullen er wel een nieuw scherm op zetten. Replacement was inderdaad niet het juiste woord.

Ik heb hem wel met creditcard gekocht dus in principe zou die verzekering de reparatie moeten dekken (minus 50 euro eigen risico). Ik hou jullie op de hoogte.

De Oneplus service tot nu toe is trouwens goed, binnen een half uur had ik een UPS label in de mail voor verzending naar hun reparatiecentrum.
Laat zeker even weten wat dat die reparatie je kost, dat lijkt mij wel interessant om te weten :)
Hoewel dat meer in het oneplus rma & support hoort denk ik: [OnePlus] RMA & Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 13:00

oZy

Damn, sinds 3.2.1 heb ik ook last van de spontane reboots tijdens het navigeren (Waze). :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 11:55
Ik zit er aan te denken om de switch van LG G4 naar OP3 te maken.
OP heeft het vaak over Dash Charge, dat het super is wil ik meteen geloven, maar helaas alleen met de dash charger. Nu zie ik op de site van OP dat de extra laders out of stock zijn.
In hoeverre werkt een "gewone" USB C lader (is de snelheid nog een beetje acceptabel)? En verloopjes van micro usb naar usb c, werkt dat? Ik ken om me heen nog niemand met iets met USB C, dus daardoor nog een beetje huiverig met laders lenen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
yannickie111 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:32:
OP heeft het vaak over Dash Charge, dat het super is wil ik meteen geloven, maar helaas alleen met de dash charger. Nu zie ik op de site van OP dat de extra laders out of stock zijn.
In hoeverre werkt een "gewone" USB C lader (is de snelheid nog een beetje acceptabel)? En verloopjes van micro usb naar usb c, werkt dat? Ik ken om me heen nog niemand met iets met USB C, dus daardoor nog een beetje huiverig met laders lenen enz.
Ik gebruik de Dashcharge nauwelijks. Mede omdat de Oneplu3 makkelijk de hele dag meegaat en deze in de nacht naast m'n bed ligt. Dan kan normale laadtijd ook geen probleem zijn.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
yannickie111 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:32:
De kabel die meegeleverd wordt met de OP3 is een USB A -> USB C. (USB A voor de lader, USB C voor de OP3) Je kan dus ook gewone laders of powerbanks gebruiken, dat is niet Dash Only.

Als je dus een 2,1A USB-A lader ofzo hebt, dan zal je nog steeds goede snelheden hebben. Het is gewoon afhankelijk hoe goed je lader is.

[ Voor 13% gewijzigd door SmokingCrop op 12-07-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noclaim71
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-02 08:19
Jeroenimoes schreef op maandag 11 juli 2016 @ 23:27:
[...]

Nee, maar ik wist ook niet dat de mediamarkt een gratis wifi netwerk had :) Ik ben niet zo van elk open netwerk opgaan... dan moet ik echt om data verlegen zitten...
Ben het met je eens dat het niet altijd een slim iets is op open wifi netwerken in te loggen, maar dat het niet altijd even slim is wil nog niet zeggen dat het niet hoeft te werken :-)

Niet omdat het moet, maar omdat het kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:07
Bawske schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:14:
Heb mijn OP3 (+otterbox) nu al even maar kon het topic hier niet meer bijbenen. Nu eindelijk alles wat diagonaal gelezen.
Dit hoort in accessoires

[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 12-07-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:16
Drossie schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:48:
[...]

Tevreden over de Otterbox? Ik lees overal dat de cover te glad zou zijn?
Niet toegestaan hier |:(

[ Voor 27% gewijzigd door Neyluzz op 12-07-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Bawske schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:14:

[...]

Misschien wat laat, maar waarmee is deze grafiek gemaakt?
Ik kom trouwens meestal maar max aan 4u SOT, maar ik vermoed dat ik gewoon zware apps gebruik
Dat is een widget van de app betterbatterystats. Developer biedt hem gratis aan op XDA. Wel root bij nodig.

Bij goede netwerk + wifi ontvangst haal ik zo'n 6 uur SOT, op mijn werk heb ik mindere ontvangst dan daalt mijn SOT ook richting de 4 uur. Beiden vind ik prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Bellerophon schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:40:
Ook hier even de vraag plaatsen, maar momenteel heb ik een iPhone 6+ en wil graag weer terug naar een android telefoon (had voor de iPhone een Galaxy S6). Zou dit dan niet de ideale no nonsense telefoon voor mij zijn?
Ik vind het een verademing komende van een iPhone 6+, wat snelheid en camera betreft, het snelle laden en toch echt meer vrijheid en mogelijkheden met Android (simpel voorbeeld: Flitsmeister automatisch laten starten als hij paired met je auto, dat kan een iPhone niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

-TheNose- schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:09:
[...]

Ik vind het een verademing komende van een iPhone 6+, wat snelheid en camera betreft, het snelle laden en toch echt meer vrijheid en mogelijkheden met Android (simpel voorbeeld: Flitsmeister automatisch laten starten als hij paired met je auto, dat kan een iPhone niet).
Kijk, dat is helemaal fijn om te horen :9

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:55
Ik heb net mijn usb otg kabel ontvangen. Hoe werkt dit en hoe gebruik ik het. Ik heb m aangesloten met een usb stick maar ik zie niks.
Edit: zie net dat je bij opslag en usb otg moet inschakelen. En het werkt nu :)

[ Voor 23% gewijzigd door Galukon op 12-07-2016 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Galukon schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:37:
Ik heb net mijn usb otg kabel ontvangen. Hoe werkt dit en hoe gebruik ik het. Ik heb m aangesloten met een usb stick maar ik zie niks
In je settings, Storage en USB kiezen. Dan menu (3 bolletjes) en OTG aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:45
-TheNose- schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:09:
[...]

Ik ben ook in de markt voor een OP3, komende van een iphone 5S. Ik lees berichten over auto brightness die niet goed schijnt te werken. Merk je hier iets van, komende van een iPhone? Dit soort functies zijn voor mij zo vanzelfsprekend (ik vind dat Apple dat erg goed onder de knie heeft) dat ik er bijna niet bij nadenk dat dit nog fout kan gaan, maar ik lees o.a. hier op tweakers toch wel wat berichten over de auto brightness :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:50

PuijkeN

euhm ?

FireSonus schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:42:
[...]

Ik ben ook in de markt voor een OP3, komende van een iphone 5S. Ik lees berichten over auto brightness die niet goed schijnt te werken. Merk je hier iets van, komende van een iPhone? Dit soort functies zijn voor mij zo vanzelfsprekend (ik vind dat Apple dat erg goed onder de knie heeft) dat ik er bijna niet bij nadenk dat dit nog fout kan gaan, maar ik lees o.a. hier op tweakers toch wel wat berichten over de auto brightness :o .
Ik kom van een OnePlus One, waar de auto brightness wel heel goed werkte. Schuifje halverwege en de rest regelt de telefoon zelf. Alleen in bed zette ik deze dan soms wel nog eens wat minder.

Nu met de 3 merk ik inderdaad dat ik vaker zelf moet regelen... ik vind hem vaak nogal donker staan. Na wat bijregelen werkt het dan prima maar een moment later staat hij dan opnieuw te fel.

Wordt hopelijk nog opgelost met een update.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:07
Neyluzz schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:51:
[...]

Ik wel (heb de zwarte versie). Beetje bulky maar beschermt zeer goed en glijd niet snel uit m'n handen. Moet er wel bij zeggen dat m'n handen vrij groot zijn.
Gebruik je een screenprotector? lukt dat ivm een tempered glass protector?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svdhorst
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 22:21
Ik heb de bron van de battery drain gevonden. Bleek Google Fit / Moto Body te zijn. Ik denk dat die apps continu verbinding maakten met m'n Smartwatch. Nu die apps maar weggegooid en battery drain is weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Drossie schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:56:
[...]

Niet toegestaan hier |:(

[ Voor 31% gewijzigd door Neyluzz op 12-07-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bawske
Drossie schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:56:
[...]

Neyluzz schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:59:
[...]

Dat gaat goed, maar dat komt vooral doordat de screenprotectors die ik op internet zie (en ik erop heb zitten, eentje van Nillkin) stopt bij de rondingen van het scherm en dus niet het gehele scherm bedekt.
Verhuis eens naar het accesoires topic: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic
Er zijn al berichten gemoved voor jullie...

edit: en daar heb ik ook geantwoord op je vraag ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bawske op 12-07-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Bawske schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:04:
[...]

[...]

Verhuis eens naar het accesoires topic: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic
Er zijn al berichten gemoved voor jullie...

edit: en daar heb ik ook geantwoord op je vraag ;)
Chillax, gebruik de TR daarvoor. Alleen mods mogen politieagent spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 12:02
Ik twijfel tussen deze en de Moto G4 Plus. Hoewel ik graag een rappe en soepele gebruikservaring wil vraag ik me af of ik de snelheid van de Oneplus 3 wel nodig heb in relatie tot de behoorlijke meerprijs tov de Moto. Ik ben niet zo'n veeleisende gebruiker, game eigenlijk nooit. Beetje whatsapp, surfen, mailen en specifieke apps als flitsmeister, funda en andere minder zware apps. 64GB heb ik in praktijk niet nodig, foto's en video's gaan automatisch naar dropbox dus die kan ik verwijderen als ik ruimte nodig heb. En 6GB ram is een beetje overkill lijkt me. Bovendien lees ik (in dit topic) hier en daar over bugs variërend van wegvallende verbindingen tot het het missen van notificaties, daar zit ik niet echt op te wachten.

Dan de Moto G4 Plus, die heeft ook een goede vingerscanner, dual-sim (beide een must) en een erg goede camera als ik de reviews mag geloven. Maar daar vraag ik me dan bij af of de hardware voldoende future-proof is, en dan met name de cpu en toch ook eigenlijk wel het ram-geheugen (verschil 2-6GB is gelijk zo'n grote stap, had er graag tussenin gezeten). 16GB opslag moet wel lukken, zeker met een geheugenkaartje. Het design van de Moto is wel wat minder, maar dat maakt mij niet zo heel veel uit.

Kan iemand me vertellen of de Oneplus3 nog bepaalde features heeft die de meerprijs kan compenseren? En hoe is het gesteld met de service wanneer je iets met het toestel hebt? Ik kan me voorstellen dat dat een 'A-merk' uit een Nederlandse winkel wat beter en makkelijker gaat, maar misschien heb ik het mis. Ervaringsdeskundigen met een Oneplus kunnen hier vast wat meer over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 11:55
BW83 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:28:
Kan iemand me vertellen of de Oneplus3 nog bepaalde features heeft die de meerprijs kan compenseren?
Snelheid? Snelheid opladen? Accuduur? Kwaliteit fingerprintscanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalCrash
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11-2019
Ik twijfel tussen deze en de Moto G4 Plus. Hoewel ik graag een rappe en soepele gebruikservaring wil vraag ik me af of ik de snelheid van de Oneplus 3 wel nodig heb in relatie tot de behoorlijke meerprijs tov de Moto. Ik ben niet zo'n veeleisende gebruiker, game eigenlijk nooit. Beetje whatsapp, surfen, mailen en specifieke apps als flitsmeister, funda en andere minder zware apps. 64GB heb ik in praktijk niet nodig, foto's en video's gaan automatisch naar dropbox dus die kan ik verwijderen als ik ruimte nodig heb. En 6GB ram is een beetje overkill lijkt me. Bovendien lees ik (in dit topic) hier en daar over bugs variërend van wegvallende verbindingen tot het het missen van notificaties, daar zit ik niet echt op te wachten.

Dan de Moto G4 Plus, die heeft ook een goede vingerscanner, dual-sim (beide een must) en een erg goede camera als ik de reviews mag geloven. Maar daar vraag ik me dan bij af of de hardware voldoende future-proof is, en dan met name de cpu en toch ook eigenlijk wel het ram-geheugen (verschil 2-6GB is gelijk zo'n grote stap, had er graag tussenin gezeten). 16GB opslag moet wel lukken, zeker met een geheugenkaartje. Het design van de Moto is wel wat minder, maar dat maakt mij niet zo heel veel uit.

Kan iemand me vertellen of de Oneplus3 nog bepaalde features heeft die de meerprijs kan compenseren? En hoe is het gesteld met de service wanneer je iets met het toestel hebt? Ik kan me voorstellen dat dat een 'A-merk' uit een Nederlandse winkel wat beter en makkelijker gaat, maar misschien heb ik het mis. Ervaringsdeskundigen met een Oneplus kunnen hier vast wat meer over vertellen.
Toen ik op zoek ging naar een telefoon voor mezelf ( dual sim was vereist ) wou ik ook een vlotte android ervaring. Eigenlijk omdat ik van een windows phone kom, wou ik absoluut het best hebben.

Het hangt een beetje af van welke keuze je wil maken.

Een aantal keuzes toen ik ook de G4 voorbij zag komen
- OLED vs LCD : Je hebt meerdere kampen wie wat mooier vindt, persoonlijk denk ik dat oled een beter ervaring geeft tov lcd.
- 4G dekking: Heb opgezocht op http://willmyphonework.net/ welke banden ondersteund worden. OP3 is alles ondersteund, G4 zag ik enkele providers het niet ondersteunen ( Ik kan ook een verkeerde selectie hebben gemaakt, maar zie dit in ieder geval na )
- Dunheid: Ik dacht dat ik nooit iets gaf over hoe dun een telefoon was, maar het is echt wel geweldig om te voelen hoe dun de OP3 is. zie ook de spec verhouding tussen beide
152.7 x 74.7 x 7.4 mm (OP3) 153 x 76.6 x 9.8 mm (G4)
- Dashcharge: Eenmaal je het gebruikt, kan je amper voorstellen hoe snel die oplaadt. Ik 'gok' meestal om te zien hoe snel hij oplaadt , en hij is meestal voller dan ik denk.
- Gorilla glass 4 tov 3: tja, het is maar wat je wil :)
- UFS vs EMMC: Ik denk dat de G4 EMMC heeft, alhoewel het niet duidelijk is aangegeven. de OP3 heeft UFS 2.0 en is verschrikkelijk snel. Ik ben er ook van overtuigd dat je MicroSD niet moet aanzien als interne opslag. Ik ben geheel akkoord dat dit slot er uit is genomen, aangezien iedereen nog steeds denkt dat een Micro SD kaartje even vlot werkt als intern geheugen. Je kan steeds nog een usb otg kopen voor aan je sleutelbos en zo filmpjes erop zetten ( meer voor het accessoire topic )

De keuze is aan jou natuurlijk! :)

Edit: had net gezien dat sommige carriers in NL geen 4G ondersteunen en is net hetzelfde voor de G4 en de OP3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
just to be clear: jullie zetten t schuifje voor sRGB aan he? want uit is t inderdaad ontzettend blauw en ik kan me niet voorstellen dat ik dat de afgelopen twee weken als 'normaal' zag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-09 20:54
habermas schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:53:
just to be clear: jullie zetten t schuifje voor sRGB aan he? want uit is t inderdaad ontzettend blauw en ik kan me niet voorstellen dat ik dat de afgelopen twee weken als 'normaal' zag :p
Correct. sRGB is t.o.v. van normaal geler en minder verzadigd

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

habermas schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:53:
Ik heb hem nu ook op sRGB modus staan, maar ik kan mij ook voorstellen dat sommige de oversaturated kleuren meer aanspreekt. Het blauwige valt overigens wel mee als je de temperatuur helemaal naar rechts schuift.

[ Voor 9% gewijzigd door ulTimaS op 12-07-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Laatst online: 07:22
Carreon schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:50:
[...]

Lijkt me dat mijn battery drain minder is nu alle opties onder Instellingen -> Bewegingen uit staan.

Zijn er mensen die dit hebben aan staan en geen battery drain hebben?

Batterij % zakt overigens nog steeds veel sneller dan wat normaal is :(
Heb je bij Locatie WiFi scannen uitgezet? Dat at bij m'n OPO veel batterij dus hier direct ook uitgezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Heeft iemand al eens een problem gehad omtrent de Contact-lijst? Al mijn contacten staan er momenteel 2, 3 of zelfs 4 keer in. Ik heb bij de settings al ingesteld staan dat de lijst enkel de contacten uit Google moet tonen. Via contacts.google.com kan ik zien dat alle contacten er maar 1x instaan. Toch zie ik op de OP3 verscheidene contacten meerdere keren erin staan. Ik vermoed dat dit gerelatered is aan WhatsApp maar ik kan niet vinden hoe ik dit moet oplossen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Oh krijg nou niks joh. Ik had dat Bluetooth audio probleempje dat tie in de auto na een half uur begint te stotteren ook op 1P forums gepost. Paar reacties wel van andere members maar al weekje niets meer.

Nu uit het niets ineens een personal message van een staff member met een linkje naar een debug app en instructies. Logjes opsturen en gaan ze er naar kijken.

Gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddekruyf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 22:47
Ik heb 'm nu ook een tweetal weken in gebruik.
Zeer tevreden (komend van een LG G2)
3.2.1 via vpn opgehaald en het enige probleem wat ik ervaar zijn twee notification problemen.
In doze gebeurt er weinig tot niets, maar dat zal wel in eerstvolgende OTA opgelost worden.

Het andere probleem is dat hij, zonder dat de slider op silent staat hij toch "Silent" gaat.
Of een soort hardcore doze :) Ik gebruik de slider wel gewoon in de avond en ochtend. maar als ik hem dus weer op alle notificaties zet, gaat dit niet altijd gepaard met daadwerkelijke notificaties :)
Nu was ik even aan het rondsnuffelen op een ander forum en daar stond een workaround die ik hier nog nergens had gelezen en op dit moment voor mij lijkt te werken.
Knal hem niet ineens naar silent en dan weer terug, maar tussen de verschillende trappen even een seconde of twee pauze.. Hij schiet bij mij iig niet meer ongewenst naar silent en ik ontvang weer gewoon notificaties. Baat het niet :)

[ Voor 14% gewijzigd door ddekruyf op 12-07-2016 16:52 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

De OP3 heeft gewoon betere specs en daardoor ook iets duurder.

Zet voor jezelf op een rijtje wat je belangrijk vind. De G4 heeft ook een goede prijs/kwaliteit verhouding maar de OP3 is gewoon in alles net ietsje beter behalve accuduur van wat ik lees.

Als je geen heavy user/multitasker bent en geen waarde hecht aan snel, sneller, snelst of Amoled beeldscherm dan denk ik dat een G4 plus ook volstaat.
Beide hebben een goede camera en als je op de pc even naar GSMArena gaat dan kun je ze vergelijken.

Ik persoonlijk kijk naar totaal pakket en vind beeldscherm, snelheid, camera, features en design belangrijk dus zou automatisch naar een OP3 gaan.
Maar zoals jezelf al zei hecht je daar niet zoveel waarde aan en wil jij een goede telefoon out of the box, die makkelijk twee jaar mee gaat. Persoonlijk denk ik dat een G4 plus wel een paar jaar mee kan maar de OP3 is natuurlijk iets meer future proof, ook vanwege Cyogenmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk ga ik ook een Oneplus 3 bestellen, maar heb niet zo'n haast mee. Heb momenteel een HTC One M7, wat voor mijn (kleine) handen precies goed vasthoudt. Deze OP, zal een stuk groter zijn. Momenteel kan ik met de HTC voor korte berichten nog wel met 1 hand typen, maar ik neem aan dat het met de OP3 niet meer gaat lukken?
Ook lees ik veel berichten dat de OP3 nogal erg glad is, icm met mijn kleine handen gaat dat denk ik wel een probleem worden. M7 heb ik de afgelopen 3 jaar wel aantal keren goed laten vallen, maar heb het nooit nodig gevonden om er een hoesje eromheen te doen. Eigenlijk nog nooit een hoesje gebruikt voor mobiele telefoons, maar heb het gevoel dat het met deze telefoon wel nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 18:08:
Waarschijnlijk ga ik ook een Oneplus 3 bestellen, maar heb niet zo'n haast mee. Heb momenteel een HTC One M7, wat voor mijn (kleine) handen precies goed vasthoudt. Deze OP, zal een stuk groter zijn. Momenteel kan ik met de HTC voor korte berichten nog wel met 1 hand typen, maar ik neem aan dat het met de OP3 niet meer gaat lukken?
Ook lees ik veel berichten dat de OP3 nogal erg glad is, icm met mijn kleine handen gaat dat denk ik wel een probleem worden. M7 heb ik de afgelopen 3 jaar wel aantal keren goed laten vallen, maar heb het nooit nodig gevonden om er een hoesje eromheen te doen. Eigenlijk nog nooit een hoesje gebruikt voor mobiele telefoons, maar heb het gevoel dat het met deze telefoon wel nodig is.
Wellicht kan je in portret modus nog prima een berichtje met 1 hand typen. Nu ik de OP3 even heb kan ik zeggen dat ik gewend ben geraakt aan het formaat en hij niet meer "groot" op me overkomt. Stiekem toch best prettig om een relatief groter scherm te hebben, voor een apparaat wat ik een paar uur per dag gebruik. Accessoires worden in een ander topic besproken, ik zou je deze TPU case adviseren, een ander is weer fan van een andere case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Iemand al (lichte) krasjes op de camera? Ik wel, maar is geen belemmering met foto's maken. Toch maar een back cover kopen.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

In dit topic is ooit gezegd dat er een app is die bijhoudt welke contacten je met welke simkaart belt. Ik heb in beide delen proberen te zoeken op wat steekwoorden maar ik krijg het niet tevoorschijn. Iemand enig idee? :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Leoon. schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 19:23:
In dit topic is ooit gezegd dat er een app is die bijhoudt welke contacten je met welke simkaart belt. Ik heb in beide delen proberen te zoeken op wat steekwoorden maar ik krijg het niet tevoorschijn. Iemand enig idee? :)
True Phone Dialer & Contacts.

Vind hem erg goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minkjaah
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-09 22:56
filmpje vanuit Oneplus zelf over de beste geheimen van de OP3

YouTube: How To: 8 Things You Didn't Know About Your OnePlus 3 (But Should)

Verwacht dat niemand hier iets nieuws leert echter.

[ Voor 12% gewijzigd door minkjaah op 12-07-2016 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

oZy schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:15:
Damn, sinds 3.2.1 heb ik ook last van de spontane reboots tijdens het navigeren (Waze). :|
Bij mij hetzelfde probleem, ook bij Google maps en flitsmeister... Iemand al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
JackL89 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 19:00:
Iemand al (lichte) krasjes op de camera? Ik wel, maar is geen belemmering met foto's maken. Toch maar een back cover kopen.. :9
Op 1 minuut 16 seconden een scratch test van 't cameraglas. Heb jij de pech gehad zandkorrels erin te wrijven of toevallig de OP3 op een stenen muurtje weggelegd? Anders krijg je er volgens mij moeilijk krassen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:47:
[...]

Bij mij hetzelfde probleem, ook bij Google maps en flitsmeister... Iemand al een oplossing?
Hier ook 3x met maps & flitsmeister. Op de heenweg niets aan de hand, terugweg ineens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:33
P1nGu1n schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:28:
[...]

Grootte, dat is persoonlijk. Zelf zou ik niet meer kleiner willen.

Warmte? Hij is nog nooit warm geworden hier. Bij normaal gebruik heeft hij geen hoge temperatuur, misschien bij gamen?
Warmte is dus gelukkig het probleem niet, gamen doe ik toch vrijwel nooit op een mobiel. Telefoon past nog wel normaal in een broekzak? :P dat is wel vrij belangrijk. 5,5 inch voelt voor mij nu nog gigantisch.

Voor de rest is het voor mij makkelijk op dit moment. Qua prijs/kwaliteit is er volgens mij niks beters te vinden. Wil altijd wel tegen de 3 jaar doen met een telefoon, en dat moet hier wel mee lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Matedeor schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:28:
[...]

Warmte is dus gelukkig het probleem niet, gamen doe ik toch vrijwel nooit op een mobiel. Telefoon past nog wel normaal in een broekzak? :P dat is wel vrij belangrijk. 5,5 inch voelt voor mij nu nog gigantisch.
Ik heb in ieder geval géén enkele broek waar de OP3 niet comfortabel in past.
Voor de rest is het voor mij makkelijk op dit moment. Qua prijs/kwaliteit is er volgens mij niks beters te vinden. Wil altijd wel tegen de 3 jaar doen met een telefoon, en dat moet hier wel mee lukken.
:Y

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 21:20
[...]

Hier ook geen issue met warmte, enige 2 keren dat hij tot nu toe iets warmer geworden is was na factory reset (alle opnieuw installeren aan streep door) en de update van 3.1.2 naar 3.2.1 (tijdens update lag hij ook aan de lading echter).

Ik kom van een Lumia 640, moest in 1e instantie wel even wennen aan de grootte, in de hand kan ik hem persoonlijk prima bedienen met alleen rechts (swipe).
Ik heb maar 1 broek waar hij niet goed in past, maar dat heeft meer met die broek te maken (de 'el goedkopie'factor) dan met de telefoon.

Toestel bevalt me tot nu toe uitermate goed, geen vastlopers en reboots (ook niet tijdens navigatie, HERE Offline maps in mijn geval).

Pro's:
Mooi helder scherm, leesbaar met mijn (niet polaroid) zonnebril in de zon.
Snel!
Foto's komen er goed uit, helemaal als je wat meer met de handmatige settings leert omgaan.

Con's:
Videofunctie, audio is prima, beeld is hopeloos te noemen, de focus verspringt teveel. Extra info, ik heb hem tot nu toe alleen nog in het donker getest.

Ik kan nog wel meer pro's en allicht ook con's bedenken, maar deze komen zo snel in mij op :+

edit:
Ik zou wel een hoesje/cover adviseren ivm de camerabump.
Zelf heb ik de originele flipcover erbij genomen, achteraf HEEL blij mee!

[ Voor 4% gewijzigd door Suicyder op 13-07-2016 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Nu online
[...]
Ik kom van een samsung note 4 af (5,7 inch), en zelfs daarbij had ik geen enkele broek waar de telefoon niet in paste... de oneplus 3 is dunner, smaller en is fijner afgerond dus die past met gemak in de broekzak :) Hij ligt een stuk prettiger in de hand dan mijn note 4 mede door de rondingen.

Mijn eerste ervaringen na 5 dagen in het bezit. Wauw!! De telefoon loopt gewoon zo soepel en vlot zonder haperingen (hier kan samsung nog wat van leren), en ook de snelheid van de vingerscanner is gewoon super.
Inmiddels ook 3.2.1 er op zitten. En gelijk sRGB aangezet, in eerste instantie moet je ff wennen, maar dat komt gewoon omdat je daarvoor de hele tijd tegen verzadigde kleuren hebt aangekeken. Maar na een dag zie je het al niet meer en zijn de kleuren zoveel rustiger en natuurlijker. Dit is natuurlijk persoonlijk.

Tot nu toe pas 1 bug ontdekt die hier ook al eens voorbij is gekomen. Wanneer ik de telefoon in mijn broekzak heb zitten met het scherm naar mijn been toe gericht, slurpt de telefoon ontzettend veel batterij en wordt hij ook warm. Volgens diverse fora heeft dit te maken met de vingerscanner die dan blijkbaar het been detecteert en hier op reageert. Vanmorgen had ik in 40 minuten tijd 10% batterij eraf en sinds toen heb ik nauwelijks meer wat verloren. Gisteren had ik dit ook. Wanneer ik de telefoon op mijn werk in het uniform heb zitten, maar dan gewoon in de jaszak (werk in een ziekenhuis), gebeurt dit niet. Oneplus is echter bezig om deze bug te verhelpen en bij hydrogenOS (chinese versie van oxygenOS) is dit al verholpen. Nog ff geduld dus :)

Verder geen last van andere bugs, zoals met de notifications of alert slider gelukkig!
Nog even geduld tot de witte (softgold) versie uit is, en dan kan ik deze voor mijn vriendin bestellen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bawske
minkjaah schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 21:28:
filmpje vanuit Oneplus zelf over de beste geheimen van de OP3

YouTube: How To: 8 Things You Didn't Know About Your OnePlus 3 (But Should)

Verwacht dat niemand hier iets nieuws leert echter.
Niets nieuws inderdaad. Als je de settings eens doorgelopen hebt en wat speelt, vind je die settings wel.

Wel goed dat ze sRGB mode toch eens vermelden voor mensen die niet weten wat het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn von Z.
  • Laatst online: 04-08 18:13
Ik loop tegen een raar issue aan met audio playback. Soms valt de audio weg, of wordt een nieuw nummer gestart zodra ik de telefoon in mijn broekzak doe. Het gedrag is hierbij volledig willekeurig; timing en setting alert-slider. Het scherm is reeds uit wanneer ik deze in mijn broekzak steek.

De alert-slider is niet de boosdoener; deze is niet verschoven wanneer ik de telefoon weer uit mijn broekzak haal. De proximity sensor is het naar mijn idee ook niet. Wanneer ik deze bedek en met de telefoon enigszins in de lucht wapper wordt de playback niet onderbroken. Is het mogelijk dat het door mijn headset komt? Het betreft een headset met microfoon en toetsen in het snoer met Apple' OS ondersteuning.

Eerlijk gebeidt te zeggen heb ik het bovenstaande niet geprobeerd, telefoon in de broekzak, met een andere headset, maar ervaren jullie wellicht eenzelfde issue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Martijn von Z. schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:31:
Ik loop tegen een raar issue aan met audio playback. Soms valt de audio weg, of wordt een nieuw nummer gestart zodra ik de telefoon in mijn broekzak doe. Het gedrag is hierbij volledig willekeurig; timing en setting alert-slider. Het scherm is reeds uit wanneer ik deze in mijn broekzak steek.

De alert-slider is niet de boosdoener; deze is niet verschoven wanneer ik de telefoon weer uit mijn broekzak haal. De proximity sensor is het naar mijn idee ook niet. Wanneer ik deze bedek en met de telefoon enigszins in de lucht wapper wordt de playback niet onderbroken. Is het mogelijk dat het door mijn headset komt? Het betreft een headset met microfoon en toetsen in het snoer met Apple' OS ondersteuning.

Eerlijk gebeidt te zeggen heb ik het bovenstaande niet geprobeerd, telefoon in de broekzak, met een andere headset, maar ervaren jullie wellicht eenzelfde issue?
Gestures? < en > gaan respectievelijk een nummer terug en een nummer verder.

Het is bekend dat de broekzak vaak te dun is en registraties registreert op het touch screen danwel vinger scanner.

Ga es naar settings, Gestures en zet dat es helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn von Z.
Gestures Music Control zijn uitgeschakeld. De overige 3 zijn ingeschakeld. Ik zal het eens proberen met Double tap to wake uitgeschakeld. Wellicht is dit de boosdoener. Dit zou echter betekenen dat het scherm aan moet staan wanneer ik de telefoon uit mijn broekzak haal, dit is echter niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
Martijn von Z. schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:31:

Ik heb hetzelfde probleem. Ik ga het ook proberen zonder de gestures.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frietsje
  • Laatst online: 24-09 09:35
ddekruyf schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:50:
Het andere probleem is dat hij, zonder dat de slider op silent staat hij toch "Silent" gaat.
...
Knal hem niet ineens naar silent en dan weer terug, maar tussen de verschillende trappen even een seconde of twee pauze.. Hij schiet bij mij iig niet meer ongewenst naar silent en ik ontvang weer gewoon notificaties. Baat het niet :)
Ik had dit probleem ook, na de silent modus bleven geluiden toch gedempt. Ik heb het vanmorgen wat langzamer gewisseld, en het lijkt hier nu ook goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Waar kan ik de 'What's new' vinden van de nieuwe software 3.2.1?

Gevonden: https://forums.oneplus.ne...ting-on-oneplus-3.454469/

[ Voor 75% gewijzigd door MauriX op 13-07-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik heb ondertussen ook een (voor mij) nieuw probleem ontdekt met de notification slider.

Naast dat deze stand spontaan terugspringt (zichtbaar icoontje in de balk bovenaan) nadat je hem hebt uitgezet merk ik nu dat bijvoorbeeld whatsapp en mail notifications niet meer afspelen, ondanks dat de slider op 'normaal' staat en er geen icoontje zichtbaar is.

Een simpele oplossing is de ring volume in settings op nul te zetten (icoontje verandert in trillen). Je kan hem dan via touchscreen niet meer harder zetten, springt vanzelf terug. met de volume knop kan je hem dan weer terug op het gewenste volume zetten en dan werken notifications ook weer.

Klinkt omslachtig en ik vind het een zeer vervelende bug! Hoop dat hier snel een oplossing voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

InflatableMouse schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:14:
Ik heb ondertussen ook een (voor mij) nieuw probleem ontdekt met de notification slider.

Naast dat deze stand spontaan terugspringt (zichtbaar icoontje in de balk bovenaan) nadat je hem hebt uitgezet merk ik nu dat bijvoorbeeld whatsapp en mail notifications niet meer afspelen, ondanks dat de slider op 'normaal' staat en er geen icoontje zichtbaar is.

Een simpele oplossing is de ring volume in settings op nul te zetten (icoontje verandert in trillen). Je kan hem dan via touchscreen niet meer harder zetten, springt vanzelf terug. met de volume knop kan je hem dan weer terug op het gewenste volume zetten en dan werken notifications ook weer.

Klinkt omslachtig en ik vind het een zeer vervelende bug! Hoop dat hier snel een oplossing voor komt.
Hier heb ik en vele anderen ook last van. Best wel irritant als je niet merkt (aan het geluidje) dat er nieuwe notificaties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:30

Laguna

Connaisseur

Zat gister even op m'n balkon WiFi te testen, omdat m'n Nexus 5 daar het WiFi signaal wel eens kwijt raakte maar dan weer redelijk snel opnieuw verbinding maakte. De OP3 raakte ook de verbinding kwijt, maar maakte niet uit zichzelf weer verbinding, ook al was de WiFi verbinding wel weer zichtbaar. Ik moest uiteindelijk handmatig m'n WiFi verbinding selecteren. Meer mensen last van?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 15:25
MauriX schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:04:
Waar kan ik de 'What's new' vinden van de nieuwe software 3.2.1?

Gevonden: https://forums.oneplus.ne...ting-on-oneplus-3.454469/
Officiële changelog:
quote: https://forums.oneplus.ne...ting-on-oneplus-3.454469/
Here are some of the highlights:
  • Fixed some notification issues
  • Addressed SIM recognition issue*
  • Enabled sRGB mode in developer options
  • Improved RAM management
  • Improved GPS performance
  • Enhanced audio playback quality
  • Updated custom icon packs
  • Improved camera quality/functionality
  • Fixed some issues in Gallery
  • Implemented latest Google security patches
  • Fixed bugs in Clock/Music apps
*ten opzichte van 3.2.0 is alleen deze erbij gekomenn

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
JunkO schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:45:
[...]

Officiële changelog:
quote: https://forums.oneplus.ne...ting-on-oneplus-3.454469/
Here are some of the highlights:
  • Fixed some notification issues
  • Addressed SIM recognition issue*
  • Enabled sRGB mode in developer options
  • Improved RAM management
  • Improved GPS performance
  • Enhanced audio playback quality
  • Updated custom icon packs
  • Improved camera quality/functionality
  • Fixed some issues in Gallery
  • Implemented latest Google security patches
  • Fixed bugs in Clock/Music apps
*ten opzichte van 3.2.0 is alleen deze erbij gekomenn
offtopic:
Wat een 100% kopie is van mijn comment onder het Tweakers artikel. Een bronvermelding/credits had op zijn plaats geweest.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 15:25
P1nGu1n schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:53:
[...]

offtopic:
Wat een 100% kopie is van mijn comment onder het Tweakers artikel. Een bronvermelding/credits had op zijn plaats geweest.
Jij hebt er ten opzichte van de tekst uit het OnePlus topic zelf welgeteld één regel tekst bij gezet. :')

Maar vooruit, kudo's kerel, chapeau! -O-

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als ik het zo lees dan is er al veel verbeterd met de updates naar 3.2.0 en 3.2.1, maar zijn er nog een heleboel verbindings-bugs, notificatie-bugs en sensor-bugs aanwezig. Hoop dat OnePlus die ook aanpakt. Ik wacht nog even met kopen, totdat ook de accessoires zoals de autolader weer allemaal aanwezig zijn.

Ik kan me niet herinneren dat toen ik mijn Sony Xperia Z kocht, er ook zoveel bugs nog waren. Is OnePlus gewoon te snel geweest met het uitbrengen van het toestel en OxygenOS?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensi1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
Ben sinds een paar dagen ook in het bezit van de OnePlus 3.
Ik ben meteen tegen een vervelende bug gelopen. Wanneer de speaker vaak aan en weer uit gaat (bvb bij spraak in Youtube door pauzes tussen zinnen; bij games waarbij ik de muziek afzet en enkel de bleeps bij het indrukken van knoppen geluid geven), hoor ik een zeer duidelijke ruis uit de speaker, niet bij headphones wanneer ik in een stille ruimte ben. Deze ruis hoor ik zeer duidelijk (van 10 tot 30% volume) tijdens het geluid en stopt plots kort na het geluid.

Kan er iemand dit even uittesten? Denken jullie dat dit een software- of hardwareprobleem is?
Op het Oneplus-forum zag ik nog enkele mensen met hetzelfde probleem:
https://forums.oneplus.ne...ssing-white-noise.455287/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

laurensi1 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:07:
Ben sinds een paar dagen ook in het bezit van de OnePlus 3.
Ik ben meteen tegen een vervelende bug gelopen. Wanneer de speaker vaak aan en weer uit gaat (bvb bij spraak in Youtube door pauzes tussen zinnen; bij games waarbij ik de muziek afzet en enkel de bleeps bij het indrukken van knoppen geluid geven), hoor ik een zeer duidelijke ruis uit de speaker, niet bij headphones wanneer ik in een stille ruimte ben. Deze ruis hoor ik zeer duidelijk (van 10 tot 30% volume) tijdens het geluid en stopt plots kort na het geluid.

Kan er iemand dit even uittesten? Denken jullie dat dit een software- of hardwareprobleem is?
Op het Oneplus-forum zag ik nog enkele mensen met hetzelfde probleem:
https://forums.oneplus.ne...ssing-white-noise.455287/
Is het alleen met de interne speaker van de oneplus, nooit met een koptelefoon of bluetooth speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 13:00

oZy

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:47:
[...]

Neyluzz schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:05:
[...]

Hier ook 3x met maps & flitsmeister. Op de heenweg niets aan de hand, terugweg ineens wel.
Ik lijk er alleen last van te hebben wanneer ik actief GPS gebruik (navigatie) terwijl Bluetooth uit staat. Misschien kunnen jullie dat verifiëren?

[ Voor 26% gewijzigd door oZy op 13-07-2016 13:57 . Reden: verkeerde quote 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
oZy schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:55:
[...]

[...]

Ik lijk er alleen last van te hebben wanneer ik actief GPS gebruik (navigatie) terwijl Bluetooth uit staat. Misschien kunnen jullie dat verifiëren?
Ik denk dat je mij misquote hebt..

- edit - Je had um intussen geëdit :')

[ Voor 6% gewijzigd door Chris.nl op 13-07-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensi1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
InflatableMouse schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:42:
[...]

Is het alleen met de interne speaker van de oneplus, nooit met een koptelefoon of bluetooth speaker?
Enkel interne speaker maar niet met koptelefoon. Bluetooth speaker heb ik niet.
Het stoort het meest bij 10-20%. Dan is spraak moeilijk te verstaan. Bij 30% (dit is al redelijk luid bij de OnePlus 3) is het nog steeds hoorbaar en irritant maar er is mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 08:53
Na de 3.2.1 update heb ik geen namen meer in de whatsapp maar alleen telefoonnummers... Nog iemand last van? Zeer irritant :(

Edit: toegangsrechten gerest, daarom moet ik eerst weer rechten toekennen aan whatsapp. Gefixed.

[ Voor 28% gewijzigd door Morbid2002 op 13-07-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tholef
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-11-2020
Ben ook een trotse bezitter van de 3 plus geworden. Toch een aantal vragen vwb het instellen. Kan het raster op de tabbladen worden veranderd zodat er meer apps op een rij kunnen worden geplaatst? Krijg nu maar 4 naast elkaar. En 4G van Vodafone krijg ik niet voor elkaar, kan kiezen tussen LTE, 2G en 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Laatst online: 23-09 16:49
LTE = 4G.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

tholef schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:05:
Ben ook een trotse bezitter van de 3 plus geworden. Toch een aantal vragen vwb het instellen. Kan het raster op de tabbladen worden veranderd zodat er meer apps op een rij kunnen worden geplaatst? Krijg nu maar 4 naast elkaar. En 4G van Vodafone krijg ik niet voor elkaar, kan kiezen tussen LTE, 2G en 3G.
Met tabbladen bedoel je je homescreen?
Gebruik hiervoor gewoon een andere launcher (nova is een goede). Kan je je grid veel beter aanpassen.
Ook widgets zijn veel beter te resizen. En je kan ook je app drawer aanpassen naar wens.

Geen id over vodafone. Maar 4g en LTE zijn grotendeels gewoon gelijk.
Mis je snelheid dan? Bij mij (KPN) staat er gewoon LTE en ik heb gewoon goede verbinding.
En als ik iets download veranderd het vanzelf naar 4+.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
  • Laatst online: 25-09 12:30
tholef schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:05:
zoals hierboven al gemeld; LTE = 4g :)

verder kan je wel de grootte van de icons aanpassen maar niet het grid; dus op de reguliere screens/tabbladen blijven het er dus 4 naast elkaar. Appdrawer kan je wel aanpassen naar 3, 4 of 5 per rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tholef
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-11-2020
Dank voor de snelle repley, zal eens een andere launcher proberen. Dat LTE 4G is wist ik niet. Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvwm
  • Laatst online: 25-09 21:27
Net een paar dagen een 1+3 in mijn bezit. Mijn Samsung Note 2 was na jaren trouwe dienst overleden. Enige wat ik een beetje mis het het pennetje voor gebruik in Evernote.

Ik wil nu ook de update naar 3.2.1 uitvoeren, maar dat lukt niet. Er wordt wel herkend dat er een update klaar staat, maar hij blijft hangen op voorbereiden download.. 0%

Nog 47 GB vrij op de telefoon.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen of moet ik OTA maar even vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
mvwm schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:59:
Net een paar dagen een 1+3 in mijn bezit. Mijn Samsung Note 2 was na jaren trouwe dienst overleden. Enige wat ik een beetje mis het het pennetje voor gebruik in Evernote.

Ik wil nu ook de update naar 3.2.1 uitvoeren, maar dat lukt niet. Er wordt wel herkend dat er een update klaar staat, maar hij blijft hangen op voorbereiden download.. 0%

Telefoon al opnieuw op proberen te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

mvwm schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:59:

Hoe haal je de OTA binnen? Via VPN of is hij al vrijgegeven in NL?
Doe je het via Wifi of 4g?

Soms helpt reboot bv.
Anders thuis via goede wifi doen.
En later gewoon nogmaals proberen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvwm
Dank voor de reacties.

Telefoon al meerdere keren opnieuw opgestart.Helaas geen positief effect.
OTA zonder VPN, hij lijkt dus vrijgegeven in Nederland. Zal ik de manier via VPN naar Duitsland dan proberen?
OTA via Wifi, zowel thuis als via mijn werk geprobeerd. Niet via 4G, lijkt mij prijzige zaak daar ik een gelimiteerd data abo heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ligt er maar net aan hoe groot je abonnement is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn von Z.
Jammer. Wederom wordt de audio output via de headphone jack onderbroken of herstart zodra de telefoon in de broek- of jaszak wordt gestoken.

Op aanwijzen van @InflatableMouse de Gestures volledig uitgezet. Alle opties in Buttons stonden reeds op No Action. Overige opties in het os kan ik niets bedenken welke mogelijk verantwoordelijk zijn voor deze issue.

Zodra ik thuis ben zal ik het eens proberen met een andere headset, wat hopelijk een oplossing biedt. Wellicht luistert de telefoon continue naar de microfoon in het snoer sinds ik "Ok Google" heb geconfigureerd. Dit zal alleen niet verklaren dat de issue alleen optreedt wanneer ik de telefoon in een broek- of jaszak steek, wat nu het geval is. Deze issue treedt bijv. niet op wanneer ik loop of fiets met de telefoon in de hand. Toch het scherm icm. de proximity sensor? De fingerprint scanner zou bijzonder vervelend zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Martijn von Z. op 13-07-2016 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:55
https://forums.oneplus.ne...l-be-in-your-city.454454/
Blijkbaar komt er een OnePlus tour in Amsterdam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackL89
Chris.nl schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 01:00:
[...]

Op 1 minuut 16 seconden een scratch test van 't cameraglas. Heb jij de pech gehad zandkorrels erin te wrijven of toevallig de OP3 op een stenen muurtje weggelegd? Anders krijg je er volgens mij moeilijk krassen in.
Het is een klein krasje, geen idee hoe die er gekomen is. Maar tot op heden zie ik geen verschil met foto's maken. Kan geen kwaad toch? Filmpje laat wel de krasbestendigheid zien, maar toch heb ik een klein krasje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
JackL89 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:18:
[...]

Het is een klein krasje, geen idee hoe die er gekomen is. Maar tot op heden zie ik geen verschil met foto's maken. Kan geen kwaad toch? Filmpje laat wel de krasbestendigheid zien, maar toch heb ik een klein krasje. ;)
Klopt, kan waarschijnlijk geen kwaad. Metaal op dat glas zal niet krassen, zand wel. Vandaar dat ik me afvroeg of er een ongelukkig contact met zand / steen is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wel jammer dat ze verkeerd gegokt hebben waar Amsterdam ligt op dat kaartje. ;)

Als je de telefoon daar ook gewoon kunt direct kunt kopen, inclusief accessoires, kan het nog de moeite waard zijn om er naartoe te rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 13-07-2016 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ze hebben al aangegeven dat er niets gekocht kan worden daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ah, ok. Dan hoef ik ook niet te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oZy schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:55:
[...]
Ik heb Bluetooth aanstaan. Vandaag een sim uitgezet (heb er 2 inzitten van verschillende providers) en geen haperingen meer gehad!

[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvwm
mvwm schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:10:
Dank voor de reacties.

Telefoon al meerdere keren opnieuw opgestart.Helaas geen positief effect.
OTA zonder VPN, hij lijkt dus vrijgegeven in Nederland. Zal ik de manier via VPN naar Duitsland dan proberen?
OTA via Wifi, zowel thuis als via mijn werk geprobeerd. Niet via 4G, lijkt mij prijzige zaak daar ik een gelimiteerd data abo heb.
VPN naar Duitsland werkte ook niet. Update uitgevoerd via sideload met hulp van:
http://downloads.oneplus....oneplus_3_oxygenos_3.1.2/
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588979
YouTube: OnePlus 3: How to sideload and install Oxygen OS 3.2.0 Update

Firmware teksten waren om een of andere reden alleen in het Chinees, er was geen keuze mogelijkheid voor Engels. Met hulp van het laatste filmpje toch de juiste keuzes kunnen maken.

Applicaties, settings en data bleven bewaard.

In scherm over telefoon wordt 3.2.1 netjes aangegeven. Systeemupdate geeft ook netjes aan dat er geen nieuwe updates zijn.

Opgelost op deze manier. Eenvoudiger dan ik dacht, geen root of andere zaken benodigd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Vandaag ging ook bij mij de telefoon uit zichzelf op *stil* om 22.00
Wel apart, want mijn oude telefoon staat 'niet storen' van lollipop ingesteld van 22.00 tot 7.00.
Ik zal er morgen ook eens op letten.
Toch een Android probleempje?

[ Voor 5% gewijzigd door Cosmo_nl op 14-07-2016 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:48
Hoe kan ik bij de batterij het percentage in het rondje krijgen? Ik weet dat het bij de OP2 mogelijk was maar ik kan het nergens meer terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Droid schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:35:
Hoe kan ik bij de batterij het percentage in het rondje krijgen? Ik weet dat het bij de OP2 mogelijk was maar ik kan het nergens meer terugvinden.
Instellingen - accu - batterijicoon rechts boven klikken.

Wanneer je het percentage in de cirkel wil zien, kan je dit geintje uithalen.

[ Voor 21% gewijzigd door Chris.nl op 13-07-2016 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Chris.nl schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:37:
[...]

Instellingen - accu - batterijicoontje rechts boven klikken
dat werkt niet. Standaard krijg je dan alleen cirkel of percentage.
Droid schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:35:
Settings knop lang indrukken (geloof 10 sec)
dan krijg je optie system ui tuner.
Dan kan je ook voor percentage kiezen. Als je dan optie van chris neemt en daar circel selecteerd.
krijg je percentage in cirkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
DarkSide schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:40:
[...]

Klopt ik zat er in eerste instantie naast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:48
DarkSide schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:40:
[...]

[...]

Settings knop lang indrukken (geloof 10 sec)
dan krijg je optie system ui tuner.
Dan kan je ook voor percentage kiezen. Als je dan optie van chris neemt en daar circel selecteerd.
krijg je percentage in cirkel
Oh dus dat was waarom ik de UI-tuner niet kon vinden 8)7
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sinds kort ben ik overgestapt van iPhone naar Android door een OnePlus 3 te kopen. Mijn ervaring is tot nu ronduit fantastisch. Erg fijn en degelijk apparaat. Echter was ik in de veronderstelling dat ik gebruik kon maken van 'Ok Google' als vervanger van Siri. Dit blijkt alleen te werken als ik op de home screen ben of de Google app open heb staan.

In de instellingen van 'Ok Google'-detectie zijn enkele opties ook niet beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JBypnDaZd5GcKeS0DCilJpZJ/large.png

Doe ik iets verkeerd of is het gewoon niet mogelijk?

[ Voor 29% gewijzigd door eXisTa op 14-07-2016 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Laatst online: 11-04 06:30
eXisTa schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 08:07:
Sinds kort ben ik overgestapt van iPhone naar Android door een OnePlus 3 te kopen. Mijn ervaring is tot nu ronduit fantastisch. Erg fijn en degelijk apparaat. Echter was ik in de veronderstelling dat ik gebruik kon maken van 'Ok Google' als vervanger van Siri. Dit blijkt alleen te werken als ik op de home screen ben of de Google app open heb staan.

In de instellingen van 'Ok Google'-detectie zijn enkele opties ook niet beschikbaar.

[afbeelding]

Doe ik iets verkeerd of is het gewoon niet mogelijk?
Hey vreemd want ik heb alle drie die opties wel gewoon aanstaan :?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Welke taal staat je toestel dan?
Zie dat het bij mij ook greyed out is.
Maar melding dat deze functie niet beschikbaar is in deze taal?

Wat raar is want OK google werkt prima in het NL op mijn smartwatch.

Als ik de systeemtaal naar Engels US zet.
Kan ik wel alle sliders aanzetten.
Vervolgens kan ik wel gewoon in het nederlands zoekopdrachten uitvoeren,

[ Voor 26% gewijzigd door DarkSide op 14-07-2016 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Cosmo_nl schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:28:
Vandaag ging ook bij mij de telefoon uit zichzelf op *stil* om 22.00
Wel apart, want mijn oude telefoon staat 'niet storen' van lollipop ingesteld van 22.00 tot 7.00.
Ik zal er morgen ook eens op letten.
Toch een Android probleempje?
nu je het zegt, dat gebeurde mij ook gisteravond rond die tijd.. moest slider omhoog/omlaag doen. bugje in de 3.2.1 update?
Pagina: 1 ... 34 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.