..
[ Voor 98% gewijzigd door hsst op 01-07-2016 23:57 . Reden: Foute knop gedrukt. ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 98% gewijzigd door hsst op 01-07-2016 23:57 . Reden: Foute knop gedrukt. ]
Verwijderd
Je beste kans is wachten op de volgende Nexussen (Nexii?) . Die worden door HTC gemaakt en daar zou een ook een kleinere variant van worden uitgebracht.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:26:
keek enorm uit naar de release van OP3 alleen enorm teleurgesteld dat deze enkel in een 5.5 inch telefoon ging uitkomen, wat voor mij echt enorm onhandig is. Ik heb een tablet voor in de zetel en moest geen halve phablet hebben voor telefoongebruik. Heb op heden een HTC One X+ (i know ancient) maar altijd enorm tevreden van geweest maar begint stilaan op zijn einde te geraken. Ben ook meer op zoek naar een compactere gsm met liefst wel de laatste processor en een front end vingerafdruk. Dus had wel ergens gehoopt op een OP3 mini in een 4.7 inch scherm. Maar zijn er nog toestellen die op de markt gaan komen die dergelijke specs in dit formaat gaan uitbrengen (bedoel dan echt wel de laatste 820 processor) zonder hiervoor 600-700 euro voor op te hoesten want dit is echt niet mijn geld waard
Was zelfs even aan het twijfelen met eco cheques voor een iphone SE 64 gb te gaan, heb toch al positieve dingen gehoord. Vind het alleen doodzonde van hun oude scherm en slechte front camera. en ook wel het oudere design, maar dit in mindere mate.
Iemand een idee of er nog een budget high end phone uit komt dit jaar zoals OP3 maar dan meer naar de 4.7 inch versie?? Wil gerust nog wachten, vrees alleen dat mijn htc het geen jaar meer gaat uit houden. En wil wel een toestel dat future proof is aangezien ik al denk ik een 4 jaar met dit toestel heb overleefdiemand wat inside info over een high end 'smaller' phone?????
(heb al paar keer Huwaei gehoord maar vind dit echt lelijke toestellen no offenceen mijn zus heeft hier echt een bagger toeste van gehad xD)
Ik ook. Was een beetje moeilijk inschatten met dat lomp alarm op de achterkant vh toestel.KraveN schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:19:
Zojuist even bij de Media Markt geweest om met de huawei p9 plus en de nexus 6p te spelen ivm de grootte van de oneplus 3. Ging al meteen goed, de 6p liet ik al over de demo stand kletteren omdat deze uit de hand gleed. Vervolgens even met de huawei p9 plus gespeeld en dat ging al een stuk beter, stuk smaller tov de nexus 6p. Maar het is wel een groot verschil tov een iphone 5c. Ik ben er dus nog niet uit.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2016 01:12 . Reden: Typo ]
Nice! Foto wordt altijd gewaardeerd.hsst schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 23:56:
Ik heb er zojuist een dbrand skin opgedaan. Het bevestigen is wel een prutswerk, maar als het er een keer op zit ziet het er erg goed uit. Hij wordt er trouwens niet stroever op, niet met de carbon print in ieder geval.
thanks, zal er morgen even naar kijken! ben vrij nieuw met Android.. maar mijn collega had het met een S5 dus weet niet of het aan de OP3 ligt?fredgroes schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:02:
[...]
dit is een bekend probleem, ik had dit probleem ook, heb via adb doze uitgezet, want doze is het probleem, en de notificaties komen weer als een dolle binnen!!
maar wel het volgende geprobeerd met dank aan Graham Robertson van het Oneplus forum :
- Developer opties aan, usb debugging
- adb shell dumpsys deviceidle disable
Dit zet de doze mode uit tot de volgende reboot en ziedaar alles komt binnen. Natuurlijk zorgt dit voor meer accu gebruik aangezien de phone nu nooit meer in doze gaat. Als je de phone root kan je dit permanent maken door de global.sys file te editen.
Is natuurlijk geen echte oplossing, maar geeft wel duidelijk aan waar het probleem ligt bij de Oneplus 3.
Hij is nu zo "wakker" dat de notification light uit gaat een halve seconde nadat ik mijn nieuwe email op mijn pc delete...
Inderdaad, een foto wordt gewaardeerdDanny.G schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 01:13:
[...]
Nice! Foto wordt altijd gewaardeerd.
Gaat de skin ook om de zijkanten heen? Dat zag ik op de website.
is niet eens een eerlijke test. Een vrijwel stock rom vs e en crappy rom van ZTE.Danny.G schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 01:36:
Mochten er nog mensen zijn die een speedtest comparison tussen de ZTE Axon 7 en de OnePlus 3 - twee concurrenten mede door de specs+prijs - willen zien, ik kwam een tegen in een ander topic.
[video]
Ik zeg niks.
De skin gaat inderdaad om de zijkanten heen. Foto staat in het accessoires topic.Danny.G schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 01:13:
[...]
Nice! Foto wordt altijd gewaardeerd.
Gaat de skin ook om de zijkanten heen? Dat zag ik op de website.
Ik zal er straks eens aan beginnen, ben benieuwd. Ben niet zo sterk in zo'n prutswerkjes.hsst schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 23:56:
Ik heb er zojuist een dbrand skin opgedaan. Het bevestigen is wel een prutswerk, maar als het er een keer op zit ziet het er erg goed uit. Hij wordt er trouwens niet stroever op, niet met de carbon print in ieder geval.
Sorry maar je test de telefoons zoals ze uitkomen. Eerst een custom rom flashen voordat je kan vergelijken is natuurlijk wel een beetje onzin. Jij en ik doen dat mischien maar verreweg de meeste mensen doen dat niet.theduke1989 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 02:53:
[...]
is niet eens een eerlijke test. Een vrijwel stock rom vs e en crappy rom van ZTE.
Hun roms zijn altijd bagger geoptimaliseerd. Ik zeg dus ook niks
Nee maar genoeg apps toch, liever dat ze er soort zaken weglatenPim1986 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 11:01:
Moet binnenkort een aantal interviews oobemeb. Weet iemand of er een standaard voicerecorder op de OP3 zit?
Niet standaard, maar er zijn vast genoeg apps voor te vinden.Pim1986 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 11:01:
Moet binnenkort een aantal interviews oobemeb. Weet iemand of er een standaard voicerecorder op de OP3 zit?
Nova LauncherTheWitcher schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 11:53:
En wat is de beste oplossing?
[ Voor 29% gewijzigd door P1nGu1n op 02-07-2016 12:14 ]
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Vreemd. Ook al iets aangepast? Heb het niet meegemaakt.TheWitcher schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 11:53:
Ik heb donderdag mijn OP3 binnen gekregen en wat een mooi ding voor de prijs! Alleen ik heb wel ontzettend gezeik met de oneplus launcher die telkens vastloopt. Is dat bij meer mensen het geval? En wat is de beste oplossing?
Huh? Waarom is dat niet eerlijk? Je koopt de telefoon as-is en beoordeelt vervolgens daarop. Of worden telefoons als de Galaxy S7 e.d. ook eerst voorzien van een stock Android ROM? Nope.theduke1989 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 02:53:
[...]
is niet eens een eerlijke test. Een vrijwel stock rom vs e en crappy rom van ZTE.
Als ik het zo bekijk, zijn ze in dagelijks gebruik heel vergelijkbaar, daar gingen de punten gelijk op. Ik denk niet dat je dan met de één of de ander slechter uit bent. Bij de benchmarks won de OP3, maar ja, niemand gaat de hele dag alleen benchmarken.Danny.G schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 01:36:
Mochten er nog mensen zijn die een speedtest comparison tussen de ZTE Axon 7 en de OnePlus 3 - twee concurrenten mede door de specs+prijs - willen zien, ik kwam een tegen in een ander topic.
[video]
Ik zeg niks.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Klopt. Het blijft dan ook een speedtest comparison, geen build quality comparison of iets dergelijks.Jorgen schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:46:
[...]
Als ik het zo bekijk, zijn ze in dagelijks gebruik heel vergelijkbaar, daar gingen de punten gelijk op. Ik denk niet dat je dan met de één of de ander slechter uit bent. Bij de benchmarks won de OP3, maar ja, niemand gaat de hele dag alleen benchmarken.
Het terughalen daarna van de openstaande apps in het geheugen deed de OP3 veel beter dan de Axon 7. De 6GB zal daar allicht in meespelen. Wie dus niet wil wachten op herladen van apps, maar gelijk verder wil heeft aan de OP3 een betere koop, als ik het zo zie.
Er wordt echter nergens op de kwaliteit van de andere dingen ingegaan (bouwkwaliteit, telefoongesprekskwaliteit, enz.), dus verder zegt het ook nog niet alles.
Ik zie meerdere mensen Nova launcher gebruiken en ik ben er ook wel benieuwd naar, maar wat is nou een killer feature wat de standaard launcher niet heeft?
Er is voor mij niet 1 feature maar alle kleine dingetjes bij elkaar die een fijne luancher maken.ulTimaS schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 14:13:
[...]
Ik zie meerdere mensen Nova launcher gebruiken en ik ben er ook wel benieuwd naar, maar wat is nou een killer feature wat de standaard launcher niet heeft?
Je kan het gratis proberen, pro is optioneel. En overigens is pro in de uitverkoop voor €0.50 momenteel (normaal €4.99), no-brainer om te kopen!ulTimaS schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 14:13:
[...]
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Als je geen root hebt kan je Helium Backup gebruiken om je apps + data te back-uppen.GustavSan schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 14:37:
Nu maak ik mij wel zorgen over de apps. In het bijzonder de backups etc. Ik begrijp dat het inlezen van alle apps via mijn google account een makkie is (al vaker gedaan). Echter, ik zou ook mijn complete mail en whatsap (incl. foto's etc) willen verhuizen. Mijn OPO is niet geroot oid. Volgens mij is er geen app waarbij ik 'even' een image kan maken en die gewoon weer kan importeren op de OP3?
Welke opties zijn er precies? Tips zijn welkom.
Ja. Dus? Dat is toch de werkelijkheid?theduke1989 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 02:53:
Misschien heeft hij wel al 3.1.4 gekregen?Danny.G schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:21:
Klopt. Het blijft dan ook een speedtest comparison, geen build quality comparison of iets dergelijks.
Overigens viel het me wel op dat de RAM management beter was op de OP3. Dit aangezien de OP3 dit vrij agressief deed..
[OnePlus 3] Rooten & Custom ROM'swauwwie schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 14:13:
Kan iemand mij in de goede richting wijzen om dit uit te vinden?
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Dat Helium is geen succes hier op mijn OPO. Telkens loop ik weer tegen nieuwe problemen aan helaas. Eerst kreeg ik een 'unfortunately, settings has stopped' na de 'Enable PTP' vraag en nu reboot de phone telkens wanneer ik de instellingen op PTP zet. Ik herinner mij al eens dat ik Helium eerder wilde installeren. Schiet voor geen meter op. Op de PC heb ik overigens wel netjes 'Helium has been enabled on you Android' in beeld, dus de desktop applicatie lijkt goed te zijn geinstalleerd. Raar stukje software.P1nGu1n schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 14:43:
[...]
Als je geen root hebt kan je Helium Backup gebruiken om je apps + data te back-uppen.
WhatsApp kan je back-uppen naar Google Drive of naar je interne geheugen (dan moet je de map WhatsApp kopiëren naar de OP3). Back-uppen gebeurt automatisch, maar ik zou het altijd nog even handmatig doen zodat je zeker weet dat je de laatste versie hebt en dus niks mist. Als je WhatsApp op je andere telefoon opent en de set-up doorloopt vraagt hij dan of je een back-up wilt terugzetten van je Google Drive of je interne geheugen, als hij dat detecteert.
Ik heb het zelf ook nooit gebruikt, maar dit wordt meestal aangeraden voor back-uppen zonder root. Zelf gebruik ik altijd Titanium Backup.GustavSan schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 15:55:
[...]
Dat Helium is geen succes hier op mijn OPO. Telkens loop ik weer tegen nieuwe problemen aan helaas.
Klinkt eerder alsof het aan je OPO ligt dan aan de app.Eerst kreeg ik een 'unfortunately, settings has stopped' na de 'Enable PTP' vraag en nu reboot de phone telkens wanneer ik de instellingen op PTP zet.
Tja back-uppen zonder root is nou eenmaal niet ideaal. Deze app probeert om alle beperkingen heen te werken. Veel andere opties zijn er niet AFAIK.Raar stukje software.
volgens mij is deze functie niet meer aanwezig. Het zat vroeger wel op de OPT. Maar in latere ROMS niet meer. En zo te zien ook niet meer in 3.1.2 op de OP3.Noclaim71 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 16:48:
Het lijkt niet mogelijk om aan binnenkomende oproepen op basis van simkaart een beltoon mee te geven.
Misschien is de optie is er wel en kan ik het niet vinden of de optie is er niet. Iemand hier een alternatief anders voor?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Bij mij ook niet. Pakt de helft van de apps niet eens, geen idee waarom. En dat terwijl ik geroot toestel heb en Helium het dat ook ziet.GustavSan schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 15:55:
[...]
Dat Helium is geen succes hier op mijn OPO. Telkens loop ik weer tegen nieuwe problemen aan helaas. Eerst kreeg ik een 'unfortunately, settings has stopped' na de 'Enable PTP' vraag en nu reboot de phone telkens wanneer ik de instellingen op PTP zet. Ik herinner mij al eens dat ik Helium eerder wilde installeren. Schiet voor geen meter op. Op de PC heb ik overigens wel netjes 'Helium has been enabled on you Android' in beeld, dus de desktop applicatie lijkt goed te zijn geinstalleerd. Raar stukje software.
Ik had het niet direct met audio, maar wel met BT en mijn carkit (audio over BT). Ik was geconnect, maar bellen gaf geen geluid via de carkit. Een reboot was blijkbaar nodig om het goed werkend te krijgen.jannes_beterams schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:01:
Vandaag een vreemd probleem met de audio opgelost door te rebooten. Ik kreeg bijna geen geluid meer uit mijn OP3, muziek afspelen zeer zacht en ringtoned hoorde ik ook niet meer. Dit terwijl ik alle schuifjes open had staan. Ook ging audio over bluetooth niet meer. hij gaf aan dat hij connected was, maar speelde audio over telefoon. Rebooten hielp!Toch vreemd en vooral onbetrouwbaar. Iemand ook zoiets gehad?
Verder iemand tips voor een toetsenbord? swiftkey werk voor mij echt niet en auto aanvullen vind ik ook niet fijn...
Tsja, rebooten is en blijft niet voor niets het standaard advies van elke klantenservice. Kan gebeuren zo iets, of je nou een OnePlus of een Apple / Samsung hebt, elke telefoon heeft op z'n tijd last van kleine dingetjes die met een reboot verholpen worden.jannes_beterams schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:01:
Vandaag een vreemd probleem met de audio opgelost door te rebooten. Ik kreeg bijna geen geluid meer uit mijn OP3, muziek afspelen zeer zacht en ringtoned hoorde ik ook niet meer. Dit terwijl ik alle schuifjes open had staan. Ook ging audio over bluetooth niet meer. hij gaf aan dat hij connected was, maar speelde audio over telefoon. Rebooten hielp!Toch vreemd en vooral onbetrouwbaar. Iemand ook zoiets gehad?
Ik gebruik al jaren het standaard Google toetsenbord. Ondanks van alles geprobeerd te hebben kom ik hier toch telkens weer op terug. Google Play: Google-toetsenbordVerder iemand tips voor een toetsenbord? swiftkey werk voor mij echt niet en auto aanvullen vind ik ook niet fijn...
Grappig dat iedereen weer een andere voorkeur heeft. Ik blijf zelf juist weer hangen bij SwiftKey. Juist omdat die twee talen door elkaar heen ondersteund waar je bij Google weer moet switchen als je naar Engels over wil bijvoorbeeld.THWIT schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:06:
[...]
Ik gebruik al jaren het standaard Google toetsenbord. Ondanks van alles geprobeerd te hebben kom ik hier toch telkens weer op terug. Google Play: Google-toetsenbord
Op basis van simkaart? Je bedoeld neem ik aan als je twee simkaarten gebruikt? Moest zelf namelijk zoeken naar het aanpassen van een beltoon per contact, maar dat bedoel je denk ik niet.Noclaim71 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 16:48:
Het lijkt niet mogelijk om aan binnenkomende oproepen op basis van simkaart een beltoon mee te geven.
Misschien is de optie is er wel en kan ik het niet vinden of de optie is er niet. Iemand hier een alternatief anders voor?
[ Voor 30% gewijzigd door janvanduschoten op 02-07-2016 19:11 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dat is wel handig inderdaad (combi Engels- en Franstaligtoetsenbord (letters)), maar we gebruiken allemaal al een Engelstalig toetsenbord. Als je op de spellingscontrole doelt, dan is dit in een recente update volgens mij al opgelost.l3art schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:35:
[...]
Grappig dat iedereen weer een andere voorkeur heeft. Ik blijf zelf juist weer hangen bij SwiftKey. Juist omdat die twee talen door elkaar heen ondersteund waar je bij Google weer moet switchen als je naar Engels over wil bijvoorbeeld.
[ Voor 7% gewijzigd door TomONeill op 02-07-2016 19:19 ]
In the window.
Ik gebruik al jaren SwiftKey simpelweg omdat je 2 talen tegelijkertijd kan gebruiken met autocorrect. De suggesties passen zich ook aan je typegedrag aan. Na een tijd hoef je voor standaard zinnen niet eens meer een letter in te typen, je drukt gewoon elke keer direct op de suggestie en je hebt gewoon een goeie zin.l3art schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:35:
[...]
Grappig dat iedereen weer een andere voorkeur heeft. Ik blijf zelf juist weer hangen bij SwiftKey. Juist omdat die twee talen door elkaar heen ondersteund waar je bij Google weer moet switchen als je naar Engels over wil bijvoorbeeld.
Idd bij gebruik van 2 simkaarten. Ik gebruik nu 'True Phone Dialer & Contacts' ipv stock dailer en contacten. Hierbij kan je heel veel extra instellen op basis van contactpersoon, groepen en op basis van sim.l3art schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:35:
[...]
Op basis van simkaart? Je bedoeld neem ik aan als je twee simkaarten gebruikt? Moest zelf namelijk zoeken naar het aanpassen van een beltoon per contact, maar dat bedoel je denk ik niet.
Geen last van icm Asus RT-AC68ULuukth schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:51:
Hebben jullie ook dat 5ghz in het begin beschikbaar is, maar 1-2 dagen na een factory reset detecteert de oneplus 3 geen 5ghz wifi meer. Heb al 5x gereboot maar nog steeds geen 5ghz wifi.
Heb dat 3 dagen geleden ook gehad en toen een factory reset gedaan. Toen zag hij wel weer 5ghz wifi netwerken. Maar nu vandaag weer niks.
Daarom, vraag me ook af of het aan de mijn router ligt of telefoon.
Hier ook geen last met een TPLINK Archer C7
Probleem denk ik gevonden. Router stond op Canada voor meer zend vermogen. Terug gezet op EU en ja hoor daar stond de 5ghz weer.citruspers schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:06:
Hier ook geen problemen met een Meraki MR18
Ik zou als ik jou was naar 2 dingen kijken:
* Het kanaal waar je Wifi router op zit. De kanalen verschillen wat wereldwijd dus het kan zijn dat de EU oneplus niet alles ondersteunt: Wikipedia: List of WLAN channels
* Je onthouden wifi netwerken checken op je telefoon. Als deze automatisch hersteld worden vanuit google kan daar iets corrupt in zijn geraakt.
Prachtige foto'sDanny.G schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:03:
Wauw, 2 hele mooie foto's kunnen nemen deze avond.
Heads up: groene puntje is van de reflectie door de zon, dit komt vaker voor bij genoeg telefoons.
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat kan Joure toch mooi zijnDanny.G schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:03:
Heads up: groene puntje is van de reflectie door de zon, dit komt vaker voor bij genoeg telefoons.
[afbeelding]
[afbeelding]
Android is de basis, als die puur is zoals op een Nexus blijft Android. Alle gsm merken maken echter hun eigen bestuursysteem (OS), Android blijft de basis en sommige brengen grote of kleine aanpassingen aan. Een schil is een andere look, zoals je bij HTC of Samsung ziet.Jorgen schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:51:
Wellicht teveel off topic: Ik zie Nova hier de afgelopen dagen vaak voorbij komen. Wat is nu het verschil tussen een rom, een schil, een theme of een launcher? Vind het namelijk erg verwarrend dat OxygenOS, een OS genoemd wordt, terwijl dit volgens mij toch gewoon een sausje over Android is. Wie hier wat licht op schijnen?
Haha yes! Lens flare inderdaad, binnen 5 seconden weg met Photoshop. Gelukkig dat het bestaat.P1nGu1n schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:30:
[...]
Prachtige foto's
Is een lens flare toch? Zo weg in Photoshop gelukkig
Haha wauw, heel scherp van je!Razor punk schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:59:
[...]
Wat kan Joure toch mooi zijn, zelf ben ik niet zo handig met foto's nemen
Ik zal proberen het iets helderder te maken. Even twee 'definities':Jorgen schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:51:
Wellicht teveel off topic: Ik zie Nova hier de afgelopen dagen vaak voorbij komen. Wat is nu het verschil tussen een rom, een schil, een theme of een launcher? Vind het namelijk erg verwarrend dat OxygenOS, een OS genoemd wordt, terwijl dit volgens mij toch gewoon een sausje over Android is. Wie hier wat licht op schijnen?
[ Voor 9% gewijzigd door P1nGu1n op 03-07-2016 00:16 ]
Ja ik ken Joure wel, want ik woon er zelfDanny.G schreef op zondag 03 juli 2016 @ 00:07:
Haha wauw, heel scherp van je!
Ik was even in de haven met een vriend en dacht "Hah, OnePlus 3 bewijs jezelf even"
[ Voor 9% gewijzigd door Razor punk op 03-07-2016 00:43 ]
superiscch schreef op zondag 03 juli 2016 @ 00:02:
[...]
Android is de basis, als die puur is zoals op een Nexus blijft Android. Alle gsm merken maken echter hun eigen bestuursysteem (OS), Android blijft de basis en sommige brengen grote of kleine aanpassingen aan. Een schil is een andere look, zoals je bij HTC of Samsung ziet.
Omdat Android zo goed als open-source is kan iedereen een eigen z'n eigen rom (OS) maken.
Een theme is een thema die je kan toepassen, meeste OS ondersteunen dit wel. Andere icoontjes, kleuren noem maar op.
Vele merken hebben ook een eigen launcher (opnieuw HTC en Samsung als duidelijk voorbeeld), maar in de Play Store vind je verschillende andere. Vb Google launcher, Nova, Apex,... Deze laten vaak aanpassingen toe, best eens testen om te zien welke want vb Nova heeft er massa's.
Hopelijk is het wat duidelijk?
OK, dus als ik jullie goed begrijp dan zit het zo:P1nGu1n schreef op zondag 03 juli 2016 @ 00:11:
[...]
Ik zal proberen het iets helderder te maken. Even twee 'definities':
- OS/ROM is hetzelfde: het besturingssysteem, Android dus
- App: een stuk software, een programma op een smartphone
Wat is een launcher?
Een launcher (zoals Nova) kan je zien als het bureaublad en start-menu van windows. Op je bureaublad heb je je snelkoppelingen, in de 'app drawer'/start-menu een lijst met alle programma's. Een launcher is gewoon een app, maar wel een speciale app: een launcher is de app die het systeem toont wanneer je op 'home' drukt.
Een launcher kan onderdeel van het OS zijn, dat is diegene die standaard meegeleverd wordt (altijd een, anders kan je niks openen). Maar je kan dus ook een andere installeren, dan laat Android gewoon die app zien als launcher.
Wat maakt OxygenOS een OS en geen schil?
OxygenOS is gebaseerd op Android. Een schil zou ik het meeste met een thema willen vergelijken. Bij een schil zou alles onder de motorkap hetzelfde blijven, maar het ziet er alleen anders uit. Het lijkt misschien alsof OxygenOS een schil is, het enige wat je als gebruiker ziet zijn immers veranderingen in het uiterlijk, maar de aanpassingen gaan toch echt dieper.
Je zou kunnen zeggen, OxygenOS is stock Android + alle aanpassingen van OnePlus. Deze aanpassingen zijn bijvoorbeeld Dash Charge, de Camera app en de techniek achter schuifje aan de zijkant. Het complete pakket dat standaard op je telefoon staat (met alle apps, aanpassingen, noem maar op), dat is OxygenOS.
Maakt dit het al iets duidelijker, of heb je nog vragen?
Wat voor jou denk ik het verwarrendst is, is dat alle fabrikanten diepgaande aanpassingen in Android maken (Nexus uitgezonderd). Het verschil is alleen dat OnePlus zijn rom een naam heeft gegeven, en de meeste fabrikanten hun schil een naam geven (Samsung -> TouchWiz, HTC -> Sense) en geen naam voor hun OS hebben bedacht.Jorgen schreef op zondag 03 juli 2016 @ 00:29:
[...]
[...]
OK, dus als ik jullie goed begrijp dan zit het zo:
[...]
Minder diepgaande wijzigingen die meer zijn dan enkel het uiterlijk en bijv. extra settings toevoegen, noem je een schil of UI. Zoals de UI van Sony, Samsung of LG
Een launcher kan onderdeel van een skin zijn (en dus van het OS), maar dit hoeft niet. Bijvoorbeeld de launcher van OxygenOS is geïntegreerd in het OS. Verder zit je idd goed.Een uiterlijk nieuwe bureaublad, startmenu of appdrawer inclusief nieuwe functies voor die onderdelen, maar zonder verdere (diepgaande) wijzigingen in het systeem noem je dus een launcher
En andere kleuren/geluiden/animaties noem je een theme
Hier komt terug wat ik hierboven zei: sommige fabrikanten geven hun rom en anderen hun schil een naam. Xiaomi heeft hun rom een naam gegeven, Huawei hun schil.Waar zitten dan MIUI en EmotionUI van Xiaomi en Huawei? Die slopen de appdrawer eruit en laten de telefoon heel anders werken. Dat gaat verder dan wat Sony doet bijv.
Klopt zeker, daar zit de verwarring hem in! Een skin is onderdeel van de rom, en een launcher kan onderdeel zijn van de skin.Volgens mij is er vaak ook veel overlap tussen de verschillende dingen als ik mijn eigen opsomming en jullie uitleg bekijk.
Ik gebruik de Shelf zelf niet, maar volgens mij is die onderdeel van de launcher. Correct me if I'm wrong. Gebruik je Nova, dan heb je dat dus niet meer.Dan komt nu de hamvraag: wat doet Nova dan met OxygenOS. Als ik een OP3 zou kopen en Nova installeer, ben je dan bijv. de Shelf kwijt, of andere handige dingen? Er kan tegenwoordig zoveel met Android dat het voor beginners (dit zou mijn 2e smartphone worden) nogal veel wordt op deze manier.
[ Voor 8% gewijzigd door P1nGu1n op 03-07-2016 00:49 ]
Haha, tof! Ik woon er ook. Geinig, al een aantal mensen hier die in Joure wonen.Razor punk schreef op zondag 03 juli 2016 @ 00:18:
[...]
Ja ik ken Joure wel, want ik woon er zelfen ben deze week ook eigenaar van oneplus 3
Ben erg blij mee is wel wat anders dan mijn z1 compact.
Nog bedankt voor jouw review het heeft goed geholpen met mijn keuze
Dank voor jullie uitleg. En voor de extra verduidelijking.P1nGu1n schreef op zondag 03 juli 2016 @ 00:42:
[...]
Wat voor jou denk ik het verwarrendst is, is dat alle fabrikanten diepgaande aanpassingen in Android maken (Nexus uitgezonderd). Het verschil is alleen dat OnePlus zijn rom een naam heeft gegeven, en de meeste fabrikanten hun schil een naam geven (Samsung -> TouchWiz, HTC -> Sense) en geen naam voor hun OS hebben bedacht.
Even hetzelfde, maar net anders geformuleerd:
- (bijna) alle fabrikanten maken diepe aanpassingen in Android
- (bijna) alle fabrikanten maken een eigen skin
Maar de ene fabrikant geef het complete pakket een naam (dus de rom) en het andere bedrijf geeft alleen de cosmetische veranderingen een naam (de skin). Eigenlijk komt dat dus op hetzelfde neer. Ze willen zich onderscheiden door aanpassingen te maken, en die aanpassingen geven ze een naam. Het verschil is wat ze een naam geven.
[...]
Een launcher kan onderdeel van een skin zijn (en dus van het OS), maar dit hoeft niet. Bijvoorbeeld de launcher van OxygenOS is geïntegreerd in het OS. Verder zit je idd goed.
[...]
Hier komt terug wat ik hierboven zei: sommige fabrikanten geven hun rom en anderen hun schil een naam. Xiaomi heeft hun rom een naam gegeven, Huawei hun schil.
[...]
Klopt zeker, daar zit de verwarring hem in! Een skin is onderdeel van de rom, en een launcher kan onderdeel zijn van de skin.
[...]
Ik gebruik de Shelf zelf niet, maar volgens mij is die onderdeel van de launcher. Correct me if I'm wrong. Gebruik je Nova, dan heb je dat dus niet meer.
Heeft iemand het ook kunnen testen? Bij de one plus ons was het ook een bidden feature maar kon je merken dat het niet echt altijd zo werkte zoals je zou willen. (Bijv. Moesten bleutooth en wifi uit staan)wwwhizz schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:18:
Bij mijn review kreeg ik de vraag of de OnePlus ANT+ ondersteunt. Het antwoord is ja, maar dat staat volgens mij nog nergens genoemd. Hidden feature!
RedPixel in 'productreview: OnePlus 3 Grafiet review door wwwhizz'
Hoe heb je dat voormekaar gekregen dan?Zephrex schreef op zondag 03 juli 2016 @ 00:56:
Ik gebruik Nova launcher en ik kan nog steeds bij de shelf komen. Wel nice dat dat kan met een andere launcher haha.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Gewoon met swipen kwam ik er ook niet meer. Maar je kunt hotkeys instellen voor de homebutton en terugbutton bv, en daar zag ik shelf ook staan.DarkSide schreef op zondag 03 juli 2016 @ 09:57:
[...]
Hoe heb je dat voormekaar gekregen dan?
Heb ook Nova. Maar geen shelf meer. Niet dat ik shelf zo bijzonder vond. Maar wie weet komt er nog een keer een update.
[ Voor 16% gewijzigd door Zephrex op 03-07-2016 10:24 ]
Klopt. Het werkt voor geen meter. Crasht als je widgets probeert toe te voegen en opent vaak daarna niet meer. Weather doet het wel en recent contacts op zich ook maar daar blijft het wel bij.Prulleman schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:46:
Shelf komt inderdaad wel tevoorschijn, maar je kan niet niks als je een andere launcher hebt, scherm springt gewoon weg. Volgens mij kan je shelf dus alleen gebruiken in combinatie met de oneplus launcher
Verwijderd
Mooie foto's , alleen je moet ze niet op fullscreen zien want die bomen zien er dan wel heel erg HDR uit.Danny.G schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:03:
[afbeelding]
[afbeelding]
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Ik ben heel eerlijk: ik heb een stuk of 10 foto's gemaakt en was heel afgeleid toen ik ze nam. Geen idee dus..Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:39:
[...]
Mooie foto's , alleen je moet ze niet op fullscreen zien want die bomen zien er dan wel heel erg HDR uit.
Welke instelling had je hiervoor gebruikt Danny ?
Toch vind ik het erg jammer dat de standaard instelling op HDR(A) staat, is dit niet te veranderen want persoonlijk vind ik het er niet mooier op worden. Heb hier ook een DSLR liggen dat blijft toch wel even wat anders natuurlijk.
Is je Ford te updaten? Wellicht is wat meer informatie over het type radio en of bouwjaar ook wel handig... als ik nu zeg dat ie het bij mij wel doet weet je nog niks.Brammos85 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:58:
Oké, eerste probleem met mijn Oneplus 3 is gevonden : kan hem niet connecten met de Bluetooth van mijn Ford Fiesta. Wat vreemd is, gezien dit met de Oneplus One wel ging. Meer mensen met dit probleem of iemand die een oplossing weet? Zou zeer irritant zijn mocht dit niet op te lossen zijn.
Klinkt niet bekend... Op mijn vriendin haar Opel Astra 2016 geen enkel probleem en op mijn Audi A3 uit 2015 ook geen enkel probleem.Brammos85 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:58:
Oké, eerste probleem met mijn Oneplus 3 is gevonden : kan hem niet connecten met de Bluetooth van mijn Ford Fiesta. Wat vreemd is, gezien dit met de Oneplus One wel ging. Meer mensen met dit probleem of iemand die een oplossing weet? Zou zeer irritant zijn mocht dit niet op te lossen zijn.
[ Voor 94% gewijzigd door CLB op 03-07-2016 22:33 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
In simpel niet-technische taal: LTE=4G, 4G+ is weer de evolutie van 4G/LTE, net wat hogere downloadsnelheden en uploadsnelheden, etc etc.rekoopman schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:34:
Beste forum leden
Misschien een gekke vraag...
Meestal staat er bij mijn bereik icoon Lte en soms bij streamen 4G of 4G+.
Toch de meeste tijd staat er Lte is dit het zelfde als 4G?
Dit omdat ik er vanuit ging dat het een volledig 4g ondersteuning had.
Mijn provider is T-Mobile
Bedankt alvast
Android heeft geen support voor de C-band iirc.Luukth schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:54:
[...]
Daarom, vraag me ook af of het aan de mijn router ligt of telefoon.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Wellicht handig om te vermelden welke launcher je gebruikt? Stock (OxygenOS) launcher?G4H schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:19:
Iemand hier ook de bug ervaren dat het icoon van een rencente app (net geopend) uit de app drawer verdwijnt? Plek is nog wel aanwezig maar er staat simpelweg geen icoon meer.
Oui, alles stock (3.1.2).P1nGu1n schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:22:
[...]
Wellicht handig om te vermelden welke launcher je gebruikt? Stock (OxygenOS) launcher?
En hoe is de test verlopen? Of is het nog weekend voor jou ?
AMD Ryzen 5600 - MSI B350 Gaming Pro Carbon - Gskill DDR4 32GB @ 3200Mhz - Sapphire Radeon 380X 4GB - Samsung Evo 960 NVMe 250GB SSD - Sandisk Ultra II 960 GB SSD - Bitfenix Whisper 550W - Fractal Design Define C
Het weekend is pas net voorbij hetym87 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:44:
[...]
En hoe is de test verlopen? Of is het nog weekend voor jou ?
[ Voor 3% gewijzigd door P1nGu1n op 04-07-2016 10:54 ]
[ Voor 35% gewijzigd door Luca op 05-07-2016 07:44 ]
[ Voor 89% gewijzigd door ravi400 op 04-07-2016 12:54 ]
Correct, ik was er 4 vergeten mee te nemen.citruspers schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:59:
Er staat ook bij dat de camera kwaliteit is verbeterd, ik ben benieuwd! HRDa zal waarschijnlijk wel wat zijn aangepast om meer te doen (of uberhaupt iets te doen) en ik hoop dat ze de verscherping van de HD modus bij lage ISO waarden wat hebben verlaagd.
[ Voor 15% gewijzigd door Galukon op 04-07-2016 13:19 ]
In windows is hij te koppelen in twrp via MTP. Neem aan dat je TWRP enzo gebruikt omdat je titanium hebt. Je kan daar dan gewoon via verkenner ( in windows dan ) files moven naar je telefoon.Geert1976 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:07:
technisch vraagje:
Hoe krijg ik mijn Titanium backup (apps + data + foto's) die nu op mijn S7 staan op een SD card op mijn toekomstige OP3?
Kan ik een Titanium backup maken en deze op mijn Macbook importeren en later exporteren in de OP3?
Ben een beetje een noob in dit.
Verwijderd
Volgens Adam Krisko is er hard gewerkt aan denoise. Meer info kreeg ik niet :-)Danny.G schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:00:
[...]
Correct, ik was er 4 vergeten mee te nemen.
HDR prestaties zullen waarschijnlijk zeer zeker verbeterd zijn, dit was een punt waarover veel mensen wel vielen. Ik hoop hem een dezer dagen te kunnen installeren. Ik ben altijd wat sceptisch, het liefst wacht ik even op de ervaringen van anderen..
Dat zou erg mooi zijn. Misschien kan ik zo meteen nog wat before the update foto's schieten.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:09:
[...]
Volgens Adam Krisko is er hard gewerkt aan denoise.
niceDanny.G schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:53:
En toen was er ineens Oxygen OS 3.2.0 beschikbaar! Klik hierUpdate grootte: 396 MB
- sRGB profiel toegevoegd in de ontwikkelaarsopties. Activeer door 7x op build-nummer te klikken, te vinden onder 'Over de telefoon'
- Verbeterde RAM beheer
- GPS prestaties verbeterd
- Audio kwaliteit verbeterd
- Aangepaste pictogram-pakketten geüpdatet
- Een aantal problemen met notificaties zijn opgelost
- Prestaties/functionaliteit van de camera zijn verbeterd
- Problemen met de galerij zijn verholpen
- Meest recente Google beveiligingsupdates geïntegreerd
- Bugs in de Klok en Muziek apps zijn opgelost
- De 'VR magnetic bug' schijnt volgens een lid ook opgelost te zien, na een vluchtige blik
Zoals altijd wordt de update langzaamaan verspreid, het kan dus zijn dat hij op dit moment nog niet beschikbaar is.
[ Voor 255% gewijzigd door Chris.nl op 27-08-2017 13:29 ]
ja ik gebruik TWRP momenteel op mn S7. Ik ga er eens naar kijken.Galukon schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:08:
[...]
In windows is hij te koppelen in twrp via MTP. Neem aan dat je TWRP enzo gebruikt omdat je titanium hebt. Je kan daar dan gewoon via verkenner ( in windows dan ) files moven naar je telefoon.
Mwah, binnen nu en 2 weken zou het volgens mij wel geregeld moeten zijn..Carn82 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:14:
[...]
niceIk ben een OP-noob; hoe lang duurt de verspreiding hiervan? Hebben we het doorgaans over dagen of eerder weken?
Dat wist ik dus nietChris.nl schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:15:
[...]
Die OTA is gemaakt om firmware 007 naar 010 te brengen. Wie die update handmatig wil doen en geroot had, moet eerst de volledige 3.1.2 (007) flashen, dan die OTA file flashen, en daarna opnieuw SuperSU flashen.
Waarschijnlijk kan die OTA vanaf 3.1.3 (008) problemen geven, daarom mijn advies om eerst 3.1.2 te flashen.
Die url is niet volledig, deze wel: http://otafs.coloros.com/...2342_741e629725ed457b.zipGalukon schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:06:
Iemand in het topic van 3.2.0 met een zip file
http://otafs.coloros.com/...2342_741e629725ed457b.zip
Ik heb geen twrp enzo maar voor de liefhebbers. Heb hem dus niet getest ofterwijl eigen risico
Als goed is kan je je Titanium Backup files gewoon importeren van je S7 naar je laptop en dan die weer moven naar je OP3. Vervolgens kan je als goed is je backup terugzetten op je OP3. Weet niet of daar verschil in zit als je naar een andere telefoon verplaatst. Dat zou je het beste hier kunnen vragen omdat je natuurlijk ook geroot bent. [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM'sGeert1976 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:15:
[...]
ja ik gebruik TWRP momenteel op mn S7. Ik ga er eens naar kijken.
Kan ik dus de gehele backup als een zip opslaan op mijn laptop?
thanks voor je tijd
AangepastP1nGu1n schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:17:
[...]
Die url is niet volledig, deze wel: http://otafs.coloros.com/...2342_741e629725ed457b.zip
Ik ga hem flashen
Verwijderd
Graag! Kun je ook de nieuwe pictogrammen laten zien?Danny.G schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:12:
[...]
Dat zou erg mooi zijn. Misschien kan ik zo meteen nog wat before the update foto's schieten.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq