Ik gebruik zelf geen smartlock, omdat ik thuis ook niet wil dat iemand in mijn telefoon kan zitten rommelen zonder mijn permissieKitser schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:39:
Bij mij werkt Smart Lock vaker niet dan wel. Ik moet thuis nog bijna altijd een pincode intypen (als ik geen fingerprint gebruik)
Werkt het bij jullie wel goed?
Ik gebruik smart lock ook niet meer sinds het "aanzetten" van de OP3 met m'n vingerafdruk net zo snel gaat.
Voor de mensen die hem inmiddels een tijdje hebben gebruikt heb ik een vraag. Zoals ik wel eens heb aangegeven hier ben ik een persoon die niet houdt van cases of screen protectors en heb ik mijn telefoon liever "naakt". In alle jaren dat ik een smartphone heb zijn mijn schermen ook altijd in perfecte conditie gebleven, geen krasjes of gebroken en misschien wel wat haarkrasjes (op oudere schermen) maar heb ik nooit problemen daar mee gehad. Dus daar maak ik mij ook geen enkele zorgen over, dat zit wel goed.
Maar nu het volgende; dit wordt mijn eerste telefoon met een complete aluminium body. Hoe houdt zich dit over tijd zonder bescherming, ik ben zuinig en zorg ervoor dat het niet ergens overheen schuurt of weet ik veel wat. Maar bij normaal gebruik, krast zoiets snel of blijft het heel mooi als je maar niet te gek doet? Ben benieuwd naar jullie ervaringen. En wie gebruikt hem dus ook zoals ik zou willen doen "naakt"?
Maar nu het volgende; dit wordt mijn eerste telefoon met een complete aluminium body. Hoe houdt zich dit over tijd zonder bescherming, ik ben zuinig en zorg ervoor dat het niet ergens overheen schuurt of weet ik veel wat. Maar bij normaal gebruik, krast zoiets snel of blijft het heel mooi als je maar niet te gek doet? Ben benieuwd naar jullie ervaringen. En wie gebruikt hem dus ook zoals ik zou willen doen "naakt"?
Na een paar dagen te hebben gespeeld/gewerkt met de 1+3 heb ik wat extra apps moeten installen om bepaalde dingen voor elkaar te krijgen (andere dailer om weer met contact groepen te werken en ook zo de priority op basis van contact of contact groep te kunnen instellen over welke sim automatisch gebeld moet worden)...
Ik ben gedurende deze paar dagen tegen 1 vervelend iets aangelopen waarvan ik niet de oorzaak kan achterhalen, dus ben geneigd de software als schuldige aan te wijzen en dat is WIFI in combinatie met hotspots.
Op het werk zit ik vlak bij een Ziggo hotspot en het toestel wat ik hiervoor had (Honor7) had geen enkel probleem om deze verbinding in de lucht te houden. de OP3 maakt verbinding, maar kan geen IP verkrijgen. Als ik de verbinding verwijder en opnieuw aanmaak heb ik verbinding tot het toestel in rust is geweest en bij het ontwaken de verbinding niet meer tot stand komt.
Daarnaast was ik vandaag in de MediaMarkt en wilde verbinding maken met het WIFI netwerk van MM. Verbinding maken is gelukt, maar wanneer je vervolgens wilt inloggen (via een secure site) lukt dit niet en de browser toont alleen een wit scherm. Dit ook getest bij een andere hotspot die secure is en inlog gegevens via de browser nodig heeft.... helaas hetzelfde euvel.
Lijkt ergens een security issue te zijn....
Iemand anders die dit ook heeft ervaren? misschien zelfs een oplossing heeft?
Of is een update van OP3 noodzakelijk en moet ik nog even wachten?
Ik ben gedurende deze paar dagen tegen 1 vervelend iets aangelopen waarvan ik niet de oorzaak kan achterhalen, dus ben geneigd de software als schuldige aan te wijzen en dat is WIFI in combinatie met hotspots.
Op het werk zit ik vlak bij een Ziggo hotspot en het toestel wat ik hiervoor had (Honor7) had geen enkel probleem om deze verbinding in de lucht te houden. de OP3 maakt verbinding, maar kan geen IP verkrijgen. Als ik de verbinding verwijder en opnieuw aanmaak heb ik verbinding tot het toestel in rust is geweest en bij het ontwaken de verbinding niet meer tot stand komt.
Daarnaast was ik vandaag in de MediaMarkt en wilde verbinding maken met het WIFI netwerk van MM. Verbinding maken is gelukt, maar wanneer je vervolgens wilt inloggen (via een secure site) lukt dit niet en de browser toont alleen een wit scherm. Dit ook getest bij een andere hotspot die secure is en inlog gegevens via de browser nodig heeft.... helaas hetzelfde euvel.
Ik gebruik hem "naakt", nog geen krasje te zien. Kijk anders eens naar andere telefoons met een aluminium unibody, volgens mij blijft het mooier dan plastic, glas of sandstone..MartijnRGS schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:52:
Voor de mensen die hem inmiddels een tijdje hebben gebruikt heb ik een vraag. Zoals ik wel eens heb aangegeven hier ben ik een persoon die niet houdt van cases of screen protectors en heb ik mijn telefoon liever "naakt". In alle jaren dat ik een smartphone heb zijn mijn schermen ook altijd in perfecte conditie gebleven, geen krasjes of gebroken en misschien wel wat haarkrasjes (op oudere schermen) maar heb ik nooit problemen daar mee gehad. Dus daar maak ik mij ook geen enkele zorgen over, dat zit wel goed.
I see red pixels.
Mijn HTC One M7 heeft na 3 jaar gebruik geen krasjes (naakt), het enige is als je hem op tegels laat vallen is dat er deukjes in kunnen komen. Een beetje zoals dit alleen is dit wel extreem.MartijnRGS schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:52:
edit: Dit is misschien een beter voorbeeld
[ Voor 3% gewijzigd door ulTimaS op 30-06-2016 23:00 ]
Dat is inderdaad wat ik ook tegenkwam, alhoewel zag ik dat bij iPhones krasjes nogal eens willen voorkomen maar niets extreems, misschien ligt het ook aan het type gebruiker tegenover os haha ;-). Maar zonder gekkigheid, de reden dat ik ook van de Nexus 5x afstap, is dat de soft touch gigantisch lelijk wordt als je het niet beschermd. Dus ik bescherm het al die tijd, maar wil het liever niet... Maar goed, goed om te horen dat het dan ook echt heel mooi blijft!
Smartlock alleen in de auto aanstaan. En daar werkt ie.Kitser schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:39:
Bij mij werkt Smart Lock vaker niet dan wel. Ik moet thuis nog bijna altijd een pincode intypen (als ik geen fingerprint gebruik)
Had vroeger ook smartlock gekoppeld aan mijn smartwatch maar sinds de OP3 daar geen behoefte meer voor omdat de fingerprint goed werkt..
Ik hou van mijn telefoons zoals van vrouwen (naakt 😂).MartijnRGS schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:52:
Mijn htc M7 zag er nog prima uit na een jaar.
Geen idee hoe de OP3 eruit ziet naar een jaar. Misschien is die wel gevoeliger voor krassen of deukjes.
Tot nu toe ga ik er niet voorzichtiger mee om dan de OPO. En hij ziet er nog top uit.
Zou me daar niet druk om maken.
Er kan altijd iets gebeuren. Hoe voorzichtig je ook bent. (Bij de een stuitert hij 10* op de grond, bij de ander is er na 1* al iets stuk,)
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Er zijn geen domme vragen.gewoongoed schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:51:
Ben zeer geïnteresseerd in het aanschaffen van de OnePlus 3, maar heb eerst nog wat ''domme'' vragen.
[...]
Zoals andere mensen hier al aangaven moet je kabels met een USB C connector hebben, of een verloopstekkertje gebruiken. Je hoeft echter helemaal niks natuurlijk, want OnePlus levert ook gewoon een geschikte oplader en kabel mee met de telefoon. Mocht je echter op meer locaties kabels en opladers willen hebben/gebruiken, dan zul je dus wel de goede moeten gebruiken.- Ik heb veel mirco USB oplaad kabels. Passen deze nu wel of niet in de USB C connector van de OnePlus? of moet ik een verloopje kopen.
Zoals jullie nu wel snappen heb ik tegenwoordig weinig verstand meer van Smartphone's en dergelijke maar ik probeer me te verbeteren. Dus als jullie mijn vragen kunnen beantwoorden bij voorbaat dank.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Nu ik "Quick unlock" in Gravitybox uitgezet heb lijkt het wel goed te gaan. Raar dat dat het in de war schopt.Kitser schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:39:
Ik heb hetzelfde probleem gehad met het connecten met het gratis WiFi op het station. Toen ik echter WiFi Overview 360 gebruikte linkte hij wel alles netjes door. Misschien dat je dat een keer kan proberen.Noclaim71 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:54:
Na een paar dagen te hebben gespeeld/gewerkt met de 1+3 heb ik wat extra apps moeten installen om bepaalde dingen voor elkaar te krijgen (andere dailer om weer met contact groepen te werken en ook zo de priority op basis van contact of contact groep te kunnen instellen over welke sim automatisch gebeld moet worden)...
Edit: het probleem met de verbinding die niet meer tot stand komt heeft mss te maken met Doze. Daar kan ik je jammer genoeg niet bij helpen.
[ Voor 3% gewijzigd door Zephrex op 30-06-2016 23:55 ]
Als je toch wat verloopjes of een extra USB-C kabel besteld, is het ook handig om te weten dat USB-C OTG kabels bestaan, handig om (tijdens vakantie zonder pc) bestanden uit te wisselen met USB-stick.

Dat compenseert het ontbreken van microSD redelijk, volgens mij.

SupertipChris.nl schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 23:48:
Als je toch wat verloopjes of een extra USB-C kabel besteld, is het ook handig om te weten dat USB-C OTG kabels bestaan, handig om (tijdens vakantie zonder pc) bestanden uit te wisselen met USB-stick.
[afbeelding]
[afbeelding]
Weet je ook wat de beste bestandsindeling is om te gebruiken op de USB drive voor de snelste dataoverdracht?
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Werkt prima met exFAT, wanneer je de telefoon de USB-stick laat formatteren maakt ie er FAT32 van. Ik hou het op exFAT. Één file van 1.2Gb kopiëren gaat sneller dan dezelfde hoeveelheid data aan foto's / mp3's overzetten. Verwacht geen snelheidsmonster, het is een USB 2.0 connectie, geen 3.1Jeroenimoes schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 00:29:
[...]
Supertip
Weet je ook wat de beste bestandsindeling is om te gebruiken op de USB drive voor de snelste dataoverdracht?
Misschien niet helemaal de juiste plek om dit te vragen, maar hoe kan ik het beste mijn foto's van iCloud naar mijn OP3 zetten? Google photo's?
Is de gratis Google photo's variant dan meer dan genoeg voor de foto kwaliteit, of kan ik beter drive opslag kopen? De iPhone camera is maar 8Mp, maar de OP3 camera is een stuk anders...
Is de gratis Google photo's variant dan meer dan genoeg voor de foto kwaliteit, of kan ik beter drive opslag kopen? De iPhone camera is maar 8Mp, maar de OP3 camera is een stuk anders...
Sinds deze week ook trots bezitter van de oneplus. Bevalt Super! Wel een vaag: Dash Charger maakt een zacht zoemend geluid als deze in het stopcontact zit. Is dat normaal?
Ja, dit is normaal. Volgens mij heeft iedereen dit.Pim1986 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 07:07:
Sinds deze week ook trots bezitter van de oneplus. Bevalt Super! Wel een vaag: Dash Charger maakt een zacht zoemend geluid als deze in het stopcontact zit. Is dat normaal?
Verwijderd
Het valt mij op dat soms de naam van mij provider wel zichtbaar is linksboven in het scherm maar soms ook niet. Ik wil graag altijd de naam van de provider zien, is dat ergens in te stellen? Kan het niet zo snel vinden.
Inmiddels heb ik de Oneplus 3 twee weken in gebruik, hiervoor een Nexus 5, Oneplus One en Xiaomi Redmi Note 3 gebruikt. Moet zeggen dat ik nog steeds onder de indruk ben van de 1+3, van het scherm, de vorm en de snelheid. Wel is Oxygen OS een achteruitgang tov CyanogenOS/MOD. Ik heb een hoop custom roms geprobeerd, maar deze hadden allemaal hun tekortkomingen, van de slider die soms niet werkte, tot reboots, tot het missen van dash charge etc. Inmiddels draai ik een week op Oxygen en dat bevalt eigenlijk redelijk (wel mis ik wat 'tweaks' als theme engine en center clock). Verder over snelheid niets te klagen, zie hieronder (KPN 4G(+?)):
Ik heb 'm gisteren mogen ontvangen. Ik kom van de HTC one M8 en het is net alsof ik zijn grotere broer vast heb. Ik vind deze telefoon vrij groot, maar niet storend. Al met al ben ik er nu nog net zo enthousiast over als vooraf.
Wel 1 klein minpuntje. Ik zou graag bepaalde bellers priority willen geven zodat mijn telefoon stil blijft tenzij ik het belangrijk vind. Ik kan alleen de settings om een contact prioriteit te geven niet vinden. Er bestaat geen 'interruptions' knop on geluid & notificaties zoals beschreven is op http://www.cnet.com/how-t...-lollipop-do-not-disturb/
.
Wel 1 klein minpuntje. Ik zou graag bepaalde bellers priority willen geven zodat mijn telefoon stil blijft tenzij ik het belangrijk vind. Ik kan alleen de settings om een contact prioriteit te geven niet vinden. Er bestaat geen 'interruptions' knop on geluid & notificaties zoals beschreven is op http://www.cnet.com/how-t...-lollipop-do-not-disturb/
Jou link gaat ook over Lollipop en niet over Marshmallow. Op mijn OPO zit de priority bellers hier:mbarie schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:40:
Wel 1 klein minpuntje. Ik zou graag bepaalde bellers priority willen geven zodat mijn telefoon stil blijft tenzij ik het belangrijk vind. Ik kan alleen de settings om een contact prioriteit te geven niet vinden. Er bestaat geen 'interruptions' knop on geluid & notificaties zoals beschreven is op http://www.cnet.com/how-t...-lollipop-do-not-disturb/.
'Instellingen' -> 'Meldingen' -> 'Niet storen' -> 'Als prioriteit toestaan' -> 'Oproepen'
Je hebt dan de keus tussen:
- Van iedereen
- Alleen van contacten
- Alleen van contacten met ster
- Geen
Niet iedereen, kans bestaat ook dat je het niet/minder hebt als je hem andersom in 't stopcontact doet.ReinTheMan schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 07:20:
[...]
Ja, dit is normaal. Volgens mij heeft iedereen dit.
Ik voel me echt dom nu.rens-br schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:46:
[...]
Jou link gaat ook over Lollipop en niet over Marshmallow. Op mijn OPO zit de priority bellers hier:
'Instellingen' -> 'Meldingen' -> 'Niet storen' -> 'Als prioriteit toestaan' -> 'Oproepen'
Na 'Instellingen' -> 'geluid en meldingen' heb ik enkel de optie 'Toegang tot niet storen' ('de door jou vermelde optie 'niet storen' bestaat niet) en daar krijg ik de melding dat er geen geïnstalleerde apps zijn die toegang tot niet storen hebben aangevraagd. Ik zie ook geen mogelijk om dat te doen voor de 'contacten' applicatie of Whatsapp. Ik heb geen toegang tot functionaliteiten als 'als prioriteit toestaan' of andere zaken. Volgens mij mis ik iets.
Dan is dat op de OnePlus 3 dus toch anders dan op de OnePlus One. Mijn voorbeeld was van mijn OnePlus One, ik kan je dus helaas niet meer verder helpen.mbarie schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:15:
[...]
Na 'Instellingen' -> 'geluid en meldingen' heb ik enkel de optie 'Toegang tot niet storen' ('de door jou vermelde optie 'niet storen' bestaat niet) en daar krijg ik de melding dat er geen geïnstalleerde apps zijn die toegang tot niet storen hebben aangevraagd.
Hij heeft de OPO, op de OP3 is het instellingen -> schuifregelaar meldingenmbarie schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:15:
[...]
Ik voel me echt dom nu.
Na 'Instellingen' -> 'geluid en meldingen' heb ik enkel de optie 'Toegang tot niet storen' ('de door jou vermelde optie 'niet storen' bestaat niet) en daar krijg ik de melding dat er geen geïnstalleerde apps zijn die toegang tot niet storen hebben aangevraagd. Ik zie ook geen mogelijk om dat te doen voor de 'contacten' applicatie of Whatsapp. Ik heb geen toegang tot functionaliteiten als 'als prioriteit toestaan' of andere zaken. Volgens mij mis ik iets.
Zit al een tijdje te zoeken maar ik denk dat ik 'm heb.rens-br schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:17:
[...]
Dan is dat op de OnePlus 3 dus toch anders dan op de OnePlus One. Mijn voorbeeld was van mijn OnePlus One, ik kan je dus helaas niet meer verder helpen.
instellingen -> schuifregelaar meldingen -> prioriteitsinstellingen
Thanks, net zelf gevondenChris.nl schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:18:
[...]
Hij heeft de OPO, op de OP3 is het instellingen -> schuifregelaar meldingen
[ Voor 22% gewijzigd door mbarie op 01-07-2016 09:21 ]
Een goede vriend van me is momenteel in China en zal einde van de week een bezoek brengen aan Hongkong. Nu had ik hem gevraagd om te kijken of hij een one plus voor mij mee kan nemen.
Alleen was hij van mening dat ik dan een "Chinese" versie krijg waardoor ik problemen krijg met netwerk frequenties etc in Nederland.
Weet iemand of dit zo is. Of adviseren jullie om de telefoon gewoon hier aan te schaffen.
Thx!
Alleen was hij van mening dat ik dan een "Chinese" versie krijg waardoor ik problemen krijg met netwerk frequenties etc in Nederland.
Weet iemand of dit zo is. Of adviseren jullie om de telefoon gewoon hier aan te schaffen.
Thx!
Klopt dat wij de eu variant hebben.darkfujita schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:19:
Een goede vriend van me is momenteel in China en zal einde van de week een bezoek brengen aan Hongkong. Nu had ik hem gevraagd om te kijken of hij een one plus voor mij mee kan nemen.
Thx!
Hmm, ik merkte gisteren opeens dat mijn camera het niet meer doet: hij doet het gewoon tot je een foto maakt; vervolgens slaat hij of helemaal niet op of hij slaat een volledig groen plaatje op.
Op reddit en het OP3-forum hebben mensen dit opgelost door
Bij mij hielp dit 1 foto, daarna was het weer net zo stuk. Het schijnen problemen te zijn door het aanpassen van de dpi, al dan niet in combinatie met HD-foto's. HD aan of uit haalt bij mij niets uit, bovenstaand riedeltje uitvoeren helpt ook niet meer. Een andere camera-app hielp ook niet. Mensen nog slimme ideeën voor ik een Factory Reset doe?
Op reddit en het OP3-forum hebben mensen dit opgelost door
- de Camera-app te disablen
- de data te verwijderen
- rebooten
- de Camera-app te enablen
Bij mij hielp dit 1 foto, daarna was het weer net zo stuk. Het schijnen problemen te zijn door het aanpassen van de dpi, al dan niet in combinatie met HD-foto's. HD aan of uit haalt bij mij niets uit, bovenstaand riedeltje uitvoeren helpt ook niet meer. Een andere camera-app hielp ook niet. Mensen nog slimme ideeën voor ik een Factory Reset doe?
[ Voor 9% gewijzigd door RedPixel op 01-07-2016 09:23 ]
I see red pixels.
ga gewoon voor de eu versie, die Chinese mist band20, die wordt hier door t-mobile en kpn gebruikt.darkfujita schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:19:
Thx!
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Originele build.prop terugzetten en rebooten? Als je 3.1.3 draait kan je deze proberen.wwwhizz schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:22:
Hmm, ik merkte gisteren opeens dat mijn camera het niet meer doet: hij doet het gewoon tot je een foto maakt; vervolgens slaat hij of helemaal niet op of hij slaat een volledig groen plaatje op.![]()
Op reddit en het OP3-forum hebben mensen dit opgelost doorAndere mensen zeggen vast te zitten op 1:1-foto's als dit gebeurt, bij mij echter niet.
- de data te verwijderen
- rebooten
Weet iemand misschien hoe ik het trillen van de telefoon uit kan zetten in silent mode. Wil gewoon dat als die schuif helemaal boven staat dat mijn telefoon geen geluid of trilling meer maakt. Heb al even lopen zoeken in de instellingen maar niet echt iets kunnen vinden.
Helemaal boven, is hier helemaal stil op alarmen na dus ook geen trillen.Luukth schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:28:
Weet iemand misschien hoe ik het trillen van de telefoon uit kan zetten in silent mode. Wil gewoon dat als die schuif helemaal boven staat dat mijn telefoon geen geluid of trilling meer maakt. Heb al even lopen zoeken in de instellingen maar niet echt iets kunnen vinden.
Gewoon hier via de website aanschaffen. Je krijgt dan tenminste een EU versie. Volgens mij is de prijs ook niet echt veel lager dan hier. Als ik op de website kijk dan is het in Hongkong 3089 HK dollars wat omgerekend ongeveer €360,- is.darkfujita schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:19:
Thx!
[ Voor 6% gewijzigd door ulTimaS op 01-07-2016 09:38 ]
zag voor mezelf nog niet veel functies met de schuifregelaar, maar ik zie nu ook dat je bij "stil" ook media uit kan schakelen, die vind ik wel handig (omgeving niet lastig vallen met geluid van filmpjes, spelletjes e.d.)
Verder heb ik meestal mijn moto 360 aan, dus melding geluiden hoef ik zowieso niet, eens kijken of ik nog iets nuttigs kan vinden voor de andere 2 standen
Verder heb ik meestal mijn moto 360 aan, dus melding geluiden hoef ik zowieso niet, eens kijken of ik nog iets nuttigs kan vinden voor de andere 2 standen
Die komt gewoon uit het nieuwsbericht van XDADanny.G schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:46:
Ik kwam deze change log tegen op het OnePlus forum, die hij/zij weer op XDA heeft gevonden blijkbaar.
[afbeelding]
Helaas nog geen leaks
Waarschijnlijk touch panel inderdaad.
Yes!M_K_ schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:21:
Ik heb nog enkele vragen:
- is er een manier om de battery indicator te veranderen naar percentage?
Zojuist getest en deze optie werkt ook op het lockscreen- ik heb nu een long press op de multitask knop ingesteld op screen te locken, is er een manier om dit ook te laten gebeuren op het lockscreen?
Nee, je kan het alleen in- of uitschakelen- kan ik de knoppen langer laten oplichten?
Zoals anderen al aangaven, niet doen. De Chinese versie ondersteunt andere frequentiebanden, je zal geen/beperkt 4G in Nederland hebben met die variant.darkfujita schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:19:
Thx!
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
maar heb je dan ook een vingerafdruk ingesteld? volgens mij unlock je eerder dan dat je locked.P1nGu1n schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:56:
[...]
Zojuist getest en deze optie werkt ook op het lockscreen
zelf heb ik dubbel tab home voor screen lock ingesteld (long press is standaard google now)
Hij had het over de recents button, dat werkt wel. In combinatie met de home button (en dus fingerprint sensor) werkt uiteraard niet op je lockscreen, die wordt gebruikt om je telefoon te unlocken. En ik heb inderdaad fingerprint unlock ingesteld.Prulleman schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:00:
[...]
maar heb je dan ook een vingerafdruk ingesteld? volgens mij unlock je eerder dan dat je locked.
zelf heb ik dubbel tab home voor screen lock ingesteld (long press is standaard google now)
[ Voor 9% gewijzigd door P1nGu1n op 01-07-2016 10:04 ]
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Ik kwam uit op een score (antutu benchmark) van 142165.
OP3 heb ik nu 5 dagen. Bevalt erg goed! Kom zelf van de Nexus 5 (en daarvoor Nexus 4), wat ook een erg fijn toestel was.
Formaat valt me mee (4,95" naar 5,5"). Went snel, want dat was wel een zorg vooraf.
- Pluspunten van de OP3:
Kwaliteit camera, de dashcharger (snel!), de sliderknop, de mogelijkheid om direct dmv een 'v', of 'o' de flitser of camera te openen, de vingerafdrukreader (snel!), de bouwkwaliteit, USB-C ipv micro-usb...etc...
Verder is ie geschikt voor 4G+ (t-mobile), ook retesnel! En 5Ghz werkt ook prima. Was ook een vereiste ivm de storende wifinetwerken in onze buurt (2,4Ghz).
- Minpuntjes:
Bij het vasthouden raak je toch soms het scherm waardoor input niet werkt. Zou ik evt met een cover kunnen oplossen.
Verder is de uitstekende camera niet ideaal, maar tot nu toe nog niet echt een issue.
Draadloos laden was ik gewend van de N4 en N5, echter het snelle laden van de Dashcharger (heb er 2) maakt veel goed!
Heb nog een probleem met de autocorrectie. Die staat bij mij uit in de settings, maar toch maakt ie de vreemdste correcties.... hoe kan dit uit?!
Andere vraag die ik nog heb is op welke standaard app SMS-en binnenkomen. Niet Hangouts...?
Verder is er weinig op aan te merken...
[ Voor 9% gewijzigd door dutch79 op 01-07-2016 10:37 ]
Heb het probleem ook gehad. Eerst dat tie deed alsof tie een foto maakte maar het niet opsloeg, later dat tie in HD modus alleen maar groene foto's maakte.wwwhizz schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:22:
Hmm, ik merkte gisteren opeens dat mijn camera het niet meer doet: hij doet het gewoon tot je een foto maakt; vervolgens slaat hij of helemaal niet op of hij slaat een volledig groen plaatje op.![]()
Op reddit en het OP3-forum hebben mensen dit opgelost doorAndere mensen zeggen vast te zitten op 1:1-foto's als dit gebeurt, bij mij echter niet.
- de data te verwijderen
- rebooten
Het eerste probleem heb ik opgelost met een factory reset.
Het tweede probleem door te reflashen en een wipe.
In beide gevallen had ik de build.prop aangepast. Schijnbaar leidt dat tot het probleem met de camera.
Ik heb de build.prop nu dus maar niet aangepast en zet het font klein. Niet hetzelfde effect maar ik heb liever een goed werkende camera.
Ok, thanks, ik ben nu eerst 3.1.3 aan het dirty flashen, kijken of dat helpt. Vervolgens blijf ik wel even van build.prop af idd.InflatableMouse schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:26:
[...]
Heb het probleem ook gehad. Eerst dat tie deed alsof tie een foto maakte maar het niet opsloeg, later dat tie in HD modus alleen maar groene foto's maakte.
In beide gevallen had ik de build.prop aangepast. Schijnbaar leidt dat tot het probleem met de camera.
Ik heb de build.prop nu dus maar niet aangepast en zet het font klein. Niet hetzelfde effect maar ik heb liever een goed werkende camera.

edit: na het dirty flashen (i.e. zonder Factory Reset, dus met behoud van alle data) doet de camera het weer.
[ Voor 6% gewijzigd door RedPixel op 01-07-2016 10:37 ]
I see red pixels.
Ik denk dat buienalarm het probleem geeft van alle andere apps zijn inderdaad wel stil. Even in de instellingen van buienalarm gekeken en daar stond inderdaad trillen. Dat uitgezet en volgens mij werkt het. Raar dat apps gewoon zelf kunnen bepalen of ze de telefoon laten trillen ookal staat hij op silent mode.Razer schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:29:
[...]
Helemaal boven, is hier helemaal stil op alarmen na dus ook geen trillen.
Apps kunnen bij het aanmaken van een notificatie in de code verschillende opties instellen. De standaard instellingen zijn dat een notificatie de instellingen van de telefoon volgt (geluid, trillen, LED). Maar je kan ook zelf trillen instellen en een specifiek geluid. Buienradar respecteert blijkbaar standaard niet dat de telefoon op trillen staat.Luukth schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:30:
[...]
Ik denk dat buienalarm het probleem geeft van alle andere apps zijn inderdaad wel stil. Even in de instellingen van buienalarm gekeken en daar stond inderdaad trillen. Dat uitgezet en volgens mij werkt het. Raar dat apps gewoon zelf kunnen bepalen of ze de telefoon laten trillen ookal staat hij op silent mode.
Misschien lag het er ook aan hoe je de build.prop aanpast. Ik heb dit handmatig gedaan (ook met DPI lopen spelen) ipv dat aan een app toe te vertrouwen. Vooralsnog geen gedoe met camera.InflatableMouse schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:26:
[...]
Heb het probleem ook gehad. Eerst dat tie deed alsof tie een foto maakte maar het niet opsloeg, later dat tie in HD modus alleen maar groene foto's maakte.
Wat noem jij handmatig? Via een terminal emulator, met adb, met een root file explorer?Chris.nl schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:09:
[...]
Misschien lag het er ook aan hoe je de build.prop aanpast. Ik heb dit handmatig gedaan (ook met DPI lopen spelen) ipv dat aan een app toe te vertrouwen. Vooralsnog geen gedoe met camera.
I see red pixels.
Sta op het punt om ook deze phone te bestellen
Iemand al wat filmpjes gemaakt? In bijna alle reviews en tests komt terug dat het resultaat 'shaky' is. Bekend of hier een update voor komt? Of is die er al geweest?
Iemand al wat filmpjes gemaakt? In bijna alle reviews en tests komt terug dat het resultaat 'shaky' is. Bekend of hier een update voor komt? Of is die er al geweest?
Voor zover ik weet nog niks van bekend. Als je de meest besproken nadelen op een rijtje zet:Misiek schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:20:
Sta op het punt om ook deze phone te bestellen
- scherm
- ram management
- doze / notificaties
- camera bij filmen
De eerste 2 zouden in de volgende OTA moeten zitten, maar die is tot nu toe alleen naar review units gestuurd. Het zou dus kunnen dat ze beslissen toch wat anders te doen met ram management omdat het toch teveel stroom verbruikt
doze heeft lang niet iedereen last van en is ook redelijk opgeblazen omdat het in combinatie met whatsapp beta issues liep (wil niet zeggen dat het geen probleem is, alleen kleiner dan wellicht gedacht)
camera, dat is de vraag of het opgelost kan worden. Ik neem aan dat de hardware goed genoeg is en dat het via software te fixen is.. maar voordat we het zien zijn er geen garanties
Met een root file explorer, het bestandje direct openen en aanpassen. In plaats van daar een DPI changer voor te installeren. (wat blijkbaar problemen gaf)wwwhizz schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:20:
[...]
Wat noem jij handmatig? Via een terminal emulator, met adb, met een root file explorer?
Prullenman en ik hadden dezelfde build.prop editor gebruikt, geen dpi changer. Hij had dpi niet aangepast (alleen ram fix), ik had beide settings aangepast.Chris.nl schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:18:
[...]
Met een root file explorer, het bestandje direct openen en aanpassen. In plaats van daar een DPI changer voor te installeren. (wat blijkbaar problemen gaf)
O, ok. Die build.prop editor heeft in de comments ook wat mindere ervaringen staan. Misschien dat die in combinatie met OxygenOS problemen heeft?InflatableMouse schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:37:
[...]
Prullenman en ik hadden dezelfde build.prop editor gebruikt, geen dpi changer. Hij had dpi niet aangepast (alleen ram fix), ik had beide settings aangepast.
Mijn advies blijft iig; gebruik liever de root explorer (die je waarschijnlijk toch al geïnstalleerd hebt staan) ipv daar nog een extra tooltje voor te installeren.
Hi, Waar in het menu van de OP3 is het verbergen van uitgaand nummer te regelen? Ik zoek me suf...
Telefoonapp openen (dus niet contacten app) - > Instellingen - > Oproepaccounts - > juiste SIM aanklikken - > aanvullende instellingenjoopdroid schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:12:
Hi, Waar in het menu van de OP3 is het verbergen van uitgaand nummer te regelen? Ik zoek me suf...
Of eerst #31#<telefoonnummer> invullen. Maar dit is eenmalig per gesprek.joopdroid schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:12:
Hoe kan je de telefoon wel laten trillen als de slider helemaal boven staat ? Wil alles stil maar wel trillen aangezien de telefoon in mijn broekzak zit
Zou wensen dat de trilstand wat harder was
Kan niet met die knop, daarvoor zal je de volumetoetsen moeten gebruiken.jimmypop1 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:56:
Hoe kan je de telefoon wel laten trillen als de slider helemaal boven staat ? Wil alles stil maar wel trillen aangezien de telefoon in mijn broekzak zit
Is er een manier om de camera zoom een reset te geven, hij blijft namelijk wazig?
Een restart al geprobeerd en ook in manual mode kan ik de zoom niet veranderen
Bedankt! mijn "probleem" was dat ik de telkens de widget öpende en niet de app in de drawerChris.nl schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:19:
[...]
Telefoonapp openen (dus niet contacten app) - > Instellingen - > Oproepaccounts - > juiste SIM aanklikken - > aanvullende instellingen

Zijn er hier toevallig oud-iPhone gebruikers aanwezig die overgestapt zijn naar de OnePlus 3? Zo ja, hoe is de ervaring met OxygenOS?
Ben zelf erg aan het twijfelen om na 5 jaar iOS gebruikt te hebben, over te stappen op Android.
Ben zelf erg aan het twijfelen om na 5 jaar iOS gebruikt te hebben, over te stappen op Android.
garantie gevalletje denk ik..mischa2011 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:17:
Is er een manier om de camera zoom een reset te geven, hij blijft namelijk wazig?
Verwijderd
Anandtech: Best Android phones Q2 2016
http://www.anandtech.com/show/9770/best-android-phones
Best Mid-Range Android Smartphone: OnePlus 3
Ik krijg sommige notificaties niet binnen, vooral van mensen met een iPhone die me een whatsapp sturen.... heel irritant! Heb die app PNF (push notification fix) er al op gezet maar blijkt niet echt te werken.
Iemand een tip? Merkte het bij een collega vroeger ook altijd toen ik mn iPhone nog had, hij kreeg berichten altijd na een uur pas aan als hij WhatsApp opende
Lijkt me dus een veel voorkomend probleem!
Iemand een tip? Merkte het bij een collega vroeger ook altijd toen ik mn iPhone nog had, hij kreeg berichten altijd na een uur pas aan als hij WhatsApp opende
Mid-range, haha. Qua prijs wel ja.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:37:
Anandtech: Best Android phones Q2 2016
Wel een echte baggerfoto die ze voor de OP3 gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door S_Chief op 01-07-2016 14:52 ]
dit is een bekend probleem, ik had dit probleem ook, heb via adb doze uitgezet, want doze is het probleem, en de notificaties komen weer als een dolle binnen!!Dennis_86 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:43:
Ik krijg sommige notificaties niet binnen, vooral van mensen met een iPhone die me een whatsapp sturen.... heel irritant! Heb die app PNF (push notification fix) er al op gezet maar blijkt niet echt te werken.
maar wel het volgende geprobeerd met dank aan Graham Robertson van het Oneplus forum :
- Developer opties aan, usb debugging
- adb shell dumpsys deviceidle disable
Dit zet de doze mode uit tot de volgende reboot en ziedaar alles komt binnen. Natuurlijk zorgt dit voor meer accu gebruik aangezien de phone nu nooit meer in doze gaat. Als je de phone root kan je dit permanent maken door de global.sys file te editen.
Is natuurlijk geen echte oplossing, maar geeft wel duidelijk aan waar het probleem ligt bij de Oneplus 3.
Hij is nu zo "wakker" dat de notification light uit gaat een halve seconde nadat ik mijn nieuwe email op mijn pc delete...
Ik had verwacht dat de 2 vragen die ik vanochtend stelde wel vrij makkelijk te beantwoorden zouden zijn, maar helaas nog geen respons:
- Heb nog een probleem met de autocorrectie. Die staat bij mij uit in de settings, maar toch maakt ie de vreemdste correcties.... hoe kan dit uit?!
(gebruik de Google Launcher en Google toetsenbord. Maakt dat uit?)
-Van welke (standaard) app wordt gebruik gemaakt voor SMS-berichten? Niet Hangouts zover ik heb kunnen zien...? heb SMS-en ontvangen, maar kan de app niet terugvinden.
EDIT: Eindelijk gevonden > Heet 'Messenger'
- Heb nog een probleem met de autocorrectie. Die staat bij mij uit in de settings, maar toch maakt ie de vreemdste correcties.... hoe kan dit uit?!
-Van welke (standaard) app wordt gebruik gemaakt voor SMS-berichten? Niet Hangouts zover ik heb kunnen zien...? heb SMS-en ontvangen, maar kan de app niet terugvinden.

[ Voor 4% gewijzigd door dutch79 op 01-07-2016 15:17 ]
Thanks voor jullie reacties! Ik bestel hem dan inderdaad gewoon in Nederland!
"Messenger" met wit en blauw tekst ballon logotje?dutch79 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:12:
Ik had verwacht dat de 2 vragen die ik vanochtend stelde wel vrij makkelijk te beantwoorden zouden zijn, maar helaas nog geen respons:
- Heb nog een probleem met de autocorrectie. Die staat bij mij uit in de settings, maar toch maakt ie de vreemdste correcties.... hoe kan dit uit?!(gebruik de Google Launcher en Google toetsenbord. Maakt dat uit?)
Iemand die al meer weet over OxygenOS 3.1.4? Ben benieuwd naar de sRGB modus 
Vraag me alleen af wanneer hij uitgerold wordt (tenzij dit al besproken is, heb ik het over het hoofd gezien)
Vraag me alleen af wanneer hij uitgerold wordt (tenzij dit al besproken is, heb ik het over het hoofd gezien)
Ja, had ik al gevonden. Zie mijn EDIT. Vage naam wel. Want die van Facebook heet bv ook precies zo. Ik kon 't gewoon niet vinden
En voor wat betreft de autocorrectie. Lijkt in Swiftkey wel gewoon uit te staan, dus misschien toch maar die gebruiken......
En voor wat betreft de autocorrectie. Lijkt in Swiftkey wel gewoon uit te staan, dus misschien toch maar die gebruiken......
[ Voor 3% gewijzigd door dutch79 op 01-07-2016 15:25 ]
Verwijderd
keek enorm uit naar de release van OP3 alleen enorm teleurgesteld dat deze enkel in een 5.5 inch telefoon ging uitkomen, wat voor mij echt enorm onhandig is. Ik heb een tablet voor in de zetel en moest geen halve phablet hebben voor telefoongebruik. Heb op heden een HTC One X+ (i know ancient
) maar altijd enorm tevreden van geweest maar begint stilaan op zijn einde te geraken. Ben ook meer op zoek naar een compactere gsm met liefst wel de laatste processor en een front end vingerafdruk. Dus had wel ergens gehoopt op een OP3 mini in een 4.7 inch scherm. Maar zijn er nog toestellen die op de markt gaan komen die dergelijke specs in dit formaat gaan uitbrengen (bedoel dan echt wel de laatste 820 processor) zonder hiervoor 600-700 euro voor op te hoesten want dit is echt niet mijn geld waard 
Was zelfs even aan het twijfelen met eco cheques voor een iphone SE 64 gb te gaan, heb toch al positieve dingen gehoord. Vind het alleen doodzonde van hun oude scherm en slechte front camera. en ook wel het oudere design, maar dit in mindere mate.
Iemand een idee of er nog een budget high end phone uit komt dit jaar zoals OP3 maar dan meer naar de 4.7 inch versie?? Wil gerust nog wachten, vrees alleen dat mijn htc het geen jaar meer gaat uit houden. En wil wel een toestel dat future proof is aangezien ik al denk ik een 4 jaar met dit toestel heb overleefd
iemand wat inside info over een high end 'smaller' phone?????
(heb al paar keer Huwaei gehoord maar vind dit echt lelijke toestellen no offence
en mijn zus heeft hier echt een bagger toeste van gehad xD)
Was zelfs even aan het twijfelen met eco cheques voor een iphone SE 64 gb te gaan, heb toch al positieve dingen gehoord. Vind het alleen doodzonde van hun oude scherm en slechte front camera. en ook wel het oudere design, maar dit in mindere mate.
Iemand een idee of er nog een budget high end phone uit komt dit jaar zoals OP3 maar dan meer naar de 4.7 inch versie?? Wil gerust nog wachten, vrees alleen dat mijn htc het geen jaar meer gaat uit houden. En wil wel een toestel dat future proof is aangezien ik al denk ik een 4 jaar met dit toestel heb overleefd
(heb al paar keer Huwaei gehoord maar vind dit echt lelijke toestellen no offence
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2016 15:27 ]
Ik kan hier helaas geen antwoord op geven aangezien ik SwiftKey gebruik (welke 10x beter is imo). Ik heb het even snel getest voor je, maar als ik autocorrectie bij de settings van Google Keyboard uitzet dan geeft hij geen suggesties meer.dutch79 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:12:
- Heb nog een probleem met de autocorrectie. Die staat bij mij uit in de settings, maar toch maakt ie de vreemdste correcties.... hoe kan dit uit?!(gebruik de Google Launcher en Google toetsenbord. Maakt dat uit?)
Waarom trouwens geen autocorrectie? Met swiftkey is dit echt een verademing, de helft van de tijd hoef ik niet eens verder dan de helft van het woord te typen en hij heeft de goeie suggestie al.
[ Voor 17% gewijzigd door ulTimaS op 01-07-2016 15:29 ]
Bij Google toetsenbord werkt 't uitzetten van Autocorrectie dus niet. Dat is wat ik net concludeerde althans.
Ik hou niet van Autocorrectie. Heb liever zelf de controle. Ook T9 SMSen is nooit aan mij besteed geweest
Ik hou niet van Autocorrectie. Heb liever zelf de controle. Ook T9 SMSen is nooit aan mij besteed geweest
[ Voor 39% gewijzigd door dutch79 op 01-07-2016 15:30 ]
Dat is vreemd, bij mij wel. Dit heb ik als settings bij google keyboard dan.dutch79 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:29:
Bij Google toetsenbord werkt 't uitzetten van Autocorrectie dus niet. Dat is wat ik net concludeerde althans.

Oh OK! Ik keek naar spellingscontrole. Die zit op een hoger niveau in dat menu.
Thanks! Opgelost!
Thanks! Opgelost!

Hah, toevalligVerwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:26:
keek enorm uit naar de release van OP3 alleen enorm teleurgesteld dat deze enkel in een 5.5 inch telefoon ging uitkomen, wat voor mij echt enorm onhandig is. Ik heb een tablet voor in de zetel en moest geen halve phablet hebben voor telefoongebruik. Heb op heden een HTC One X+ (i know ancient) maar altijd enorm tevreden van geweest maar begint stilaan op zijn einde te geraken. Ben ook meer op zoek naar een compactere gsm met liefst wel de laatste processor en een front end vingerafdruk. Dus had wel ergens gehoopt op een OP3 mini in een 4.7 inch scherm. Maar zijn er nog toestellen die op de markt gaan komen die dergelijke specs in dit formaat gaan uitbrengen (bedoel dan echt wel de laatste 820 processor) zonder hiervoor 600-700 euro voor op te hoesten want dit is echt niet mijn geld waard
Iemand een idee of er nog een budget high end phone uit komt dit jaar zoals OP3 maar dan meer naar de 4.7 inch versie?? Wil gerust nog wachten, vrees alleen dat mijn htc het geen jaar meer gaat uit houden. En wil wel een toestel dat future proof is aangezien ik al denk ik een 4 jaar met dit toestel heb overleefdiemand wat inside info over een high end 'smaller' phone?????
(heb al paar keer Huwaei gehoord maar vind dit echt lelijke toestellen no offenceen mijn zus heeft hier echt een bagger toeste van gehad xD)
Verwijderd
Top ding die HTC One X+, was toen indertijd al aan het twijfelen omdat ie in die tijd al huge was, maar dit is tegenwoordig al tot de kleine gsm toestellenCarn82 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:43:
[...]
Hah, toevalligIk kom zelf ook van een HTC One X+ af. Ik heb voor de OP3 gekozen omdat het een uitstekende prijs/kwaliteit combinatie lijkt te zijn, en ook ik wil minstens 3 jaar met dit toestel doen. Het formaat van de OP3 is wel even wennen, en heeft zeker zijn voor maar ook nadelen. Ik moet zeggen dat het niet eens zoveel groter is dan de One X+; maar het verschil is merkbaar. Ben wat minder geneigd om 'm op de fiets even uit mijn broekzak te halen bijvoorbeeld.
Halloa, is het mogelijk om de touch-toetsen om te draaien kwa functionaliteit?
Mijn excuus: Ik werk bij Samsung, en daar gebruik ik de hele dag door enorm veel Samsung-telefoons, en Samsung heeft ze omgedraaid tov andere merken.
Graag zou ik de return toets rechts hebben, en links de menu-toets.
Mijn excuus: Ik werk bij Samsung, en daar gebruik ik de hele dag door enorm veel Samsung-telefoons, en Samsung heeft ze omgedraaid tov andere merken.
Yep, je kan ze omdraaien, en ook extra functies toekennen bij een hold en double tapsix-shooter schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:01:
Halloa, is het mogelijk om de touch-toetsen om te draaien kwa functionaliteit?
weet jij waar ik dat kan? ik zie alleen dat ik double-tap en long-press kan veranderen?Carn82 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:03:
[...]
Yep, je kan ze omdraaien, en ook extra functies toekennen bij een hold en double tap
(Ik heb hem pas sinds vannochtend, en moet nog allerlei dingen instellen, updaten etc.)
Iets hogerin datzelfde scherm. Mijn android staat op Nederlands ingesteld en het heet hier "Wissel knoppen"six-shooter schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:11:
[...]
weet jij waar ik dat kan? ik zie alleen dat ik double-tap en long-press kan veranderen?
(Ik heb hem pas sinds vannochtend, en moet nog allerlei dingen instellen, updaten etc.)
Nu op werk, zo in de pause even proberenCarn82 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:16:
[...]
Iets hogerin datzelfde scherm. Mijn android staat op Nederlands ingesteld en het heet hier "Wissel knoppen"
EDIT: Bedankt man!
[ Voor 3% gewijzigd door six-shooter op 01-07-2016 16:19 ]
Vandaag weer getest geen reboot gehad met navigeren via de tomtomfredgroes schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 20:49:
[...]
Geen kans gehad om te testen... morgen weer een kans
Fijn! Ik ervaar OxygenOS ook juist als zeer stabiel / betrouwbaar, los van enkele kleine bugs. Random reboots zou ik niet prettig vinden.fredgroes schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:31:
[...]
Vandaag weer getest geen reboot gehad met navigeren via de tomtom
Die uh raw .dng nemen best veel ruimte inbeslag moet ik zeggen 31 MB.
Iemand ook het probleem met Google camera dat de panorama's compleet groen zijn?
Ben wel geroot maar niks aangepast in build.prop
-edit
Alle foto's zijn groen
-edit
Alle foto's zijn groen
[ Voor 12% gewijzigd door Luukth op 01-07-2016 18:08 ]
Goed om te horen dat je geen reboots hebt gehad werkt het voor de rest zo als het hoort te werken ?
fredgroes schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:31:
[...]
Vandaag weer getest geen reboot gehad met navigeren via de tomtom
Ik zal het eens proberen straks.Luukth schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:04:
Iemand ook het probleem met Google camera dat de panorama's compleet groen zijn?
-edit
Alle foto's zijn groen
Je bent niet de enigeLuukth schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:04:
-edit
Alle foto's zijn groen
[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Tomtom of de rest vd telefoon? Ben tevreden, internet, Facebook, Twitter, foto's maken en mlb at bat(amerikaans honkbal) doen het allemaal perfect. Maar ja het is zoiezo een upgrade vanaf een s5saphaas schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:24:
Goed om te horen dat je geen reboots hebt gehad werkt het voor de rest zo als het hoort te werken ?
[...]
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:43:
[...]
Je bent niet de enige.
[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2
Zie het ja. Net even de root eraf gehaald en volgens mij werkt alles weer. Wel jammer.
Met name de navigatie moet gewoon goed werken en dan in combinatie met TomTom ik heb een opo 1 gehad en die heb ik toen weggedaan omdat de gps echt dramatisch slecht was ik lees ook iets over notificatie probleem heb jij daar ook last van ? Ik heb trouwens nu een huawei p8 en die heeft me nog nooit in de steek gelaten .quote]fredgroes schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:45:
[...]
Tomtom of de rest vd telefoon? Ben tevreden, internet, Facebook, Twitter, foto's maken en mlb at bat(amerikaans honkbal) doen het allemaal perfect. Maar ja het is zoiezo een upgrade vanaf een s5
[/quote]
[...]
Tomtom of de rest vd telefoon? Ben tevreden, internet, Facebook, Twitter, foto's maken en mlb at bat(amerikaans honkbal) doen het allemaal perfect. Maar ja het is zoiezo een upgrade vanaf een s5
[/quote]
Gps fix gaat perfect. Notificatie bug heb ik last van maar via adb doze uitgeschakeld en de notificaties komen weer perfect binnensaphaas schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 19:18:
Met name de navigatie moet gewoon goed werken en dan in combinatie met TomTom ik heb een opo 1 gehad en die heb ik toen weggedaan omdat de gps echt dramatisch slecht was ik lees ook iets over notificatie probleem heb jij daar ook last van ? Ik heb trouwens nu een huawei p8 en die heeft me nog nooit in de steek gelaten .quote]fredgroes schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:45:
[...]
[/quote]
http://www.computeridee.n...waliteitsverhouding-ooit/
http://www.computeridee.n...nu-al-belangrijke-update/
Ik vond het verhaal over de notificatie-slider wat simpel gesteld, als veredelde volume/mute knop, maar zo is het voor de meeste mensen die Anandtech en dergelijke niet kennen wel te begrijpen. De opmerking over de accuduur in combinatie met het zwartere scherm, lijkt me niet heel erg te kloppen. Verder voor de meeste niet-Tweakers wel goed te begrijpen. Opa en zwager zullen nu wel van de OnePlus 3 gehoord hebben.
http://www.computeridee.n...nu-al-belangrijke-update/
Ik vond het verhaal over de notificatie-slider wat simpel gesteld, als veredelde volume/mute knop, maar zo is het voor de meeste mensen die Anandtech en dergelijke niet kennen wel te begrijpen. De opmerking over de accuduur in combinatie met het zwartere scherm, lijkt me niet heel erg te kloppen. Verder voor de meeste niet-Tweakers wel goed te begrijpen. Opa en zwager zullen nu wel van de OnePlus 3 gehoord hebben.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Zojuist even bij de Media Markt geweest om met de huawei p9 plus en de nexus 6p te spelen ivm de grootte van de oneplus 3. Ging al meteen goed, de 6p liet ik al over de demo stand kletteren omdat deze uit de hand gleed. Vervolgens even met de huawei p9 plus gespeeld en dat ging al een stuk beter, stuk smaller tov de nexus 6p. Maar het is wel een groot verschil tov een iphone 5c. Ik ben er dus nog niet uit.
Nou ik heb hiervoor grotere telefoons gehad. (lg v10, galaxy note 5 enz, huawei p6)KraveN schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:19:
Zojuist even bij de Media Markt geweest om met de huawei p9 plus en de nexus 6p te spelen ivm de grootte van de oneplus 3. Ging al meteen goed, de 6p liet ik al over de demo stand kletteren omdat deze uit de hand gleed. Vervolgens even met de huawei p9 plus gespeeld en dat ging al een stuk beter, stuk smaller tov de nexus 6p. Maar het is wel een groot verschil tov een iphone 5c. Ik ben er dus nog niet uit.
Maar de oneplus 3 vind ik persoonlijk best wel klein? Had hem misschien liever iets groter gehad.... ;p
en de batterij is echt geweldig, 1e lading zit ik op 7 uur SoT .. nog 10% over.
wifi en sync aan. auto helderheid. (balkje staat in het midden) ?
En vooraal veel browsen, internetten, whatsappen ... en update/apps geinstalleerd. (telefoon ingesteld)
[ Voor 5% gewijzigd door Aggressor op 01-07-2016 22:07 ]
Hebben jullie ook last van veel blur in foto's met beweging? iPhone 6 Plus en Xperia z3+ hebben dit veel minder daar kan ik gewoon point & shoot foto's nemen en dit lukt 9/10 zonder al teveel blur maar met de OP3 lukt dit niet. Ook al andere progs geprobeerd maar resultaat blijft min of meer hetzelfde...
Misschien interessant voor sommigen. Ik trek geen conclusies, dus no hate please.
1+=3 valt tussen alle in natuurlijk. Maar het uiteindelijke resultaat is de Samsung natuurlijk.Danny.G schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 23:21:
Misschien interessant voor sommigen. Ik trek geen conclusies, dus no hate please.![]()
[video]
Maar daar betaal je dan ook een smak geld voor! Alleen zie ik nog steeds de prijs/kwaliteit niet bij die soort merken...
Ik heb er zojuist een dbrand skin opgedaan. Het bevestigen is wel een prutswerk, maar als het er een keer op zit ziet het er erg goed uit. Hij wordt er trouwens niet stroever op, niet met de carbon print in ieder geval.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.
- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.