[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.438 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-01 13:46
Heb um net binnen :) Eerste indruk, design solide, ligt inderdaad lekker in de hand, nog ff bezig met instellen en data overgooien. Heb al wel een vraag over gestures. Als je met je hand over de telefoon zwaait, dan zou OPT moeten oplichten en de tijd weergeven. Dit werkt bij mij niet en kan de instelling ervan ook niet vinden. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
TechNoobs schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:23:
Heb um net binnen :) Eerste indruk, design solide, ligt inderdaad lekker in de hand, nog ff bezig met instellen en data overgooien. Heb al wel een vraag over gestures. Als je met je hand over de telefoon zwaait, dan zou OPT moeten oplichten en de tijd weergeven. Dit werkt bij mij niet en kan de instelling ervan ook niet vinden. Iemand een suggestie?
Onder "Weergave" > Ambient Display.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Prulleman schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:18:
[...]

ja, dat wel, lees hier hetzelfde:
https://www.reddit.com/r/...p3_saving_as_solid_green/

maar daar gaat het over de DPI, daar ben ik niet aangeweest
Ik heb dpi wel aangepast naar 400.ik heb mijn build.prop hersteld maar het probleem bestaat nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Prulleman schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:18:
[...]

ja, dat wel, lees hier hetzelfde:
https://www.reddit.com/r/...p3_saving_as_solid_green/

maar daar gaat het over de DPI, daar ben ik niet aangeweest
Heb je wel twrp maar je system niet read only gehouden mischien? Heb je iets anders op je system gedaan?

Ik lees her en der dat reflashen de enige fix is tot nu toe. Ga ik morgen effe proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:21
InflatableMouse schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:29:
[...]

Ik heb dpi wel aangepast naar 400.ik heb mijn build.prop hersteld maar het probleem bestaat nog steeds.
heb nu 3.1.3 aan het flashen (via TWRP, met behoud van data)
https://forums.oneplus.ne...without-data-loss.451853/
(2e set links en instructies)

kom zo terug met de uitslag

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Prulleman schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:48:
[...]

heb nu 3.1.3 aan het flashen (via TWRP, met behoud van data)
https://forums.oneplus.ne...without-data-loss.451853/
(2e set links en instructies)

kom zo terug met de uitslag
Hoop zeer dat je wel backups heb want mischien heb ik wat fout gedaan maar mijn internal storage was mooi foetsie na die guide gevolgd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
geen probleem met de flash, en ook de camera issues zijn opgelost.. (voor nu).

Ik had met deze
Google Play: BuildProp Editor
de max apps in memory regel toegevoegd, en volgens mij zijn daarna de problemen begonnen
vervolgens de ingebouwde backup van die app gebruikt om de orginele build.prop terug te zetten, maar ook dat hielp niet (na een reboot).

mogelijk dat het gerelateerd is aan die app (icm de op3). dus ik heb em er voor de zekerheid maar af gegooid, als andere met camera issues dezelfde app hebben gebruikt, dan zou dat er wel mee te maken kunnen hebben...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Prulleman schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:57:
geen probleem met de flash, en ook de camera issues zijn opgelost.. (voor nu).

Ik had met deze
Google Play: BuildProp Editor
de max apps in memory regel toegevoegd, en volgens mij zijn daarna de problemen begonnen
vervolgens de ingebouwde backup van die app gebruikt om de orginele build.prop terug te zetten, maar ook dat hielp niet (na een reboot).

mogelijk dat het gerelateerd is aan die app (icm de op3). dus ik heb em er voor de zekerheid maar af gegooid, als andere met camera issues dezelfde app hebben gebruikt, dan zou dat er wel mee te maken kunnen hebben...
Hmm ik heb die app ook gebruikt.

Bedankt voor het snelle testen, ik heb nog 6% accu over. Ik maak hem even leeg en dan ga ik pitten. Morgen ook maar es opnieuw flashen.

Tx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
InflatableMouse schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:05:
[...]

Hmm ik heb die app ook gebruikt.

Bedankt voor het snelle testen, ik heb nog 6% accu over. Ik maak hem even leeg en dan ga ik pitten. Morgen ook maar es opnieuw flashen.

Tx!
I3art gebruikte em ook en heeft geen problemen, hij had wel zijn DPI ermee aangepast. blijkt toch een vaag issue..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
  • Laatst online: 27-09 12:30
tym87 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:33:
Twee vragen:

Iemand al geprobeerd icm bluetooth carkits/navigatie (liefst Seat/VW/Audi/Skoda)?
Zojuist gepaired met een Amundsen (Skoda). Bluetooth wordt zonder problemen gevonden. Contacten worden overgenomen en bellen werkt prima. Muziek afspelen via Spotify werkt ook. Alleen de profielfoto bij contacten verschenen niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:05

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Okay, dit wordt een goed bekeken topic door de mods hier. Mijn Op3 is namelijk vanmorgen ook binnen gekomen :)

Eerste indruk is zeer goed, voelt erg solide aan en ziet er ook erg goed uit. Was benieuwd naar het display maar echt, ik heb de G5 gehad en ik vind dit display niet beter/slechter. Tot nu toe zeer tevreden :Y

Even de G5 lader geprobeerd en ook de Dash. G5 deed zo'n 1560mA, de Dash 3440mA dus die drukt er ongeveer 2 x zoveel in.

[ Voor 16% gewijzigd door janvanduschoten op 29-06-2016 22:36 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 18:36
Ik had vandaag opeens een hete mobiel en Google Play Services had heel veel batterij gebruikt.. Ik heb nu de data van Google Play Services verwijderd en de telefoon gereboot. Nu lijkt het weer goed, voor nu iig.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:10
is het normaal dat je oplader een beetje geluid maakt? :x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Aggressor schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:43:
ja, de ene wat meer dan de ander, de een hoort andere tonen beter dan de ander, dus er valt weinig te vergelijken, maar je bent zeker niet alleen:
[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2

(met de term coil whine kan je aardig wat vinden, ook in dit topic)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
Aggressor schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:43:
Coil whine kan ja.

[ Voor 25% gewijzigd door anessie op 29-06-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Prulleman schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:46:
[...]

ja, de ene wat meer dan de ander, de een hoort andere tonen beter dan de ander, dus er valt weinig te vergelijken, maar je bent zeker niet alleen:
[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2

(met de term coil whine kan je aardig wat vinden, ook in dit topic)
dankjewel :x ik schrok al ....

[ Voor 4% gewijzigd door Aggressor op 29-06-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
Stefan_99 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:55:
Helaas is mij iets opgevallen aan mijn oneplus 3 ;(

[afbeelding]

Zoals te zien is, is de hele linkerkant bezet door een gele gloed die, vooral in het donker, duidelijk zichtbaar is. Heb al met de instellingen geklooid maar dat mocht niet baten :N

Hebben meer mensen hier last van?

Ben bang dat dit een rma wordt..
Chrome start niet met een 100% zwarte achtergrond is me opgevallen. Alhoewel mijn scherm wel meer egaal is (iets lichter aan de onderkant, maar niet idioot). Ook als ik test met verschillende backlight instellingen.

Misschien eens proberen met meer donkere/grijze achtergronden? Anders wellicht rma ja..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
InflatableMouse schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:48:
[...]

Heb je wel twrp maar je system niet read only gehouden mischien? Heb je iets anders op je system gedaan?

Ik lees her en der dat reflashen de enige fix is tot nu toe. Ga ik morgen effe proberen...
Als je alleen je je 3.1.3 build.prop hebt verprutst, kan je wellicht de mijne proberen. build.prop uitpakken, vervangen en rebooten. 'k Heb alleen de RAM fix toegepast, verder stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:51
Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:52:
[...]

Dat is dan nieuwe informatie voor mij. Jammer dat je het niet op een normale manier kan brengen. Want tsja. De boodschap komt natuurlijk veel duidelijker bij de ander aan, als je het zo zegt ;).

De laatste keer was in november 2015, dat ik wat besteld heb bij OnePlus.

Buiten dat vind ik met je creditcard betalen ook volkomen ruk. Geef mij maar rechtstreeks via de bank. Maarja. Je kunt niet alles hebben.
Je kan met paypal betalen. Ik heb gewoon mijn rekeningnummer gekoppeld aan paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02-2023
Ik heb interesse in deze op3 echter had ik met mijn opo gps problemen gps viel de hel tijd weg.
Heeft iemand al de gps goed uitgeprobeerd met bijvoorbeeld de tomtom app.
Ik gebruik tomtom heel veel vooral zakelijk.

Ik ben bennieuwd naar jullie gps ervaringen en met name in combinatie met tomtom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

saphaas schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 07:54:
Ik heb interesse in deze op3 echter had ik met mijn opo gps problemen gps viel de hel tijd weg.

Ik ben bennieuwd naar jullie gps ervaringen en met name in combinatie met tomtom.
Vanmorgen een half uurtje gereden met Waze en Spotify aan, geen centje pijn. Ik had een snelle fix en geen enkele storing onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:57
Modbreak:Net weer een aantal reacties verplaatst naar Levertijden & Prijzen. Informatie over bestellen, betaling en op welke manier dit kan hoort daar thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 10:01
saphaas schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 07:54:

Ik kreeg gisteren een spontane reboot van het toestel met het gebruik van Tomtom. Zal vanmiddag nog eens proberen als ik het niet vergeet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Besef net dat de notification slider anders werkt dan ik had gehoopt.
Is er een manier om de functie vd slider te versimpelen.? Het liefst zou ik functionaliteit a la iPhone willen. Dus gewoon een silent/vibrate mode VS loud mode.
Ben niet echt een gebruiker van verschillende soorten notifications.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:52:
Is er een manier om de functie vd slider te versimpelen.? Het liefst zou ik functionaliteit a la iPhone willen. Dus gewoon een silent/vibrate mode VS loud mode.
Nee dat gaat vooralsnog niet. Maar ik gok, als ik zo in mn glazen bol kijk, dat daar tzt best wel mogelijkheden voor komen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:52:
Dat is toch gewoon de onderste en bovenste stand van de slider?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:39

DarkSide

theres no place like ::1

voorstad schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:28:
[...]

Zojuist gepaired met een Amundsen (Skoda). Bluetooth wordt zonder problemen gevonden. Contacten worden overgenomen en bellen werkt prima. Muziek afspelen via Spotify werkt ook. Alleen de profielfoto bij contacten verschenen niet.
Gebruik deze om weer foto's te zien. Sinds MM toonde mijn OPO ook geen foto's meer op de Discovery Pro. Metdeze app wel. En zelfde geld voor de OP3. Zal ook wel werken met de amundsen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessper
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-02 09:40
Ik krijg een time-out bij het doorzoeken van dit topic, dus mijn excuus als dit al 100 keer gepost is.

Wanneer ik mijn 3 koppel via bluetooth met mijn auto(Een Ford Fiesta uit '09) gaat dit alleen de eerste keer goed. Wanneer ik later opnieuw instap maakt deze niet automatisch opnieuw een verbinding. Ook wanneer ik dan manueel probeer te verbinden werkt dit niet. Alleen door de koppeling ongedaan te maken kan ik opnieuw verbinding maken. Met mijn 1 had ik hier geen problemen mee.

Heeft nog iemand hier last van of is dit een bekend issue?

[ Voor 2% gewijzigd door Jessper op 30-06-2016 10:21 . Reden: Auto merk/model toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Jessper schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:50:
Ik krijg een time-out bij het doorzoeken van dit topic, dus mijn excuus als dit al 100 keer gepost is.

Wanneer ik mijn 3 koppel via bluetooth met mijn auto gaat dit alleen de eerste keer goed. Wanneer ik later opnieuw instap maakt deze niet automatisch opnieuw een verbinding. Ook wanneer ik dan manueel probeer te verbinden werkt dit niet. Alleen door de koppeling ongedaan te maken kan ik opnieuw verbinding maken. Met mijn 1 had ik hier geen problemen mee.

Zelf geen last van. Misschien handig om te vermelden om wat voor auto/autoradio het gaat.
Dan kunnen mensen misschien reageren die hetzelfde type hebben.
Er zijn wel meer auto - telefooncombinaties die niet lekker werken. Omdat ze net iets anders omgaan het HFP.
Gebruiken van een extra BT app kan soms werken (zie mijn reply hierboven)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessper
DarkSide schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:13:
[...]

Zelf geen last van. Misschien handig om te vermelden om wat voor auto/autoradio het gaat.
Dan kunnen mensen misschien reageren die hetzelfde type hebben.
Er zijn wel meer auto - telefooncombinaties die niet lekker werken. Omdat ze net iets anders omgaan het HFP.
Gebruiken van een extra BT app kan soms werken (zie mijn reply hierboven)
Het is een Ford Fiesta uit 2009 met alleen Bluetooth ondersteuning voor bellen. Ik zal eens gaan proberen of er verbetering is te zien met een App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wanneer ik mijn 3 koppel via bluetooth met mijn auto(Een Ford Fiesta uit '09) gaat dit alleen de eerste keer goed. Wanneer ik later opnieuw instap maakt deze niet automatisch opnieuw een verbinding. Ook wanneer ik dan manueel probeer te verbinden werkt dit niet. Alleen door de koppeling ongedaan te maken kan ik opnieuw verbinding maken. Met mijn 1 had ik hier geen problemen mee.

Ik had iets vergelijkbaars met m'n JVC radio, een firmware update van de radio heeft het probleem verholpen. Nu maakt hij direct contact en gaat Spotify ook weer direct spelen zodra ik het wil.

Eerst moest ik bluetooth uitzetten en daarna weer aan om een goede connectie te krijgen, nu dus direct goed. Zal wel wat met een bluetooth protocol te maken hebben, mijn G2 deed het prima, de G5 en Op3 beide niet voor de firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44

Stefan©

Toet toet

Ik kan bevestigen dat Android Auto prima werkt in combinatie met een VW Discover Pro navi systeem. Omdat Android Auto nog niet in de NL Play Store staat dien je de APK los te downloaden en te side loaden op je telefoon.

Hiervoor gebruikte ik een iPhone 6 met CarPlay, maar ik moet zeggen dat Android Auto veel meer functionaliteiten heeft dan CarPlay. Dus voor mij absoluut een vooruitgang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 16:23
Heerlijk al die discussies over het feit of het wel of geen goed toestel is. Het is altijd moeilijk om een objectieve review te doen omdat er tegenwoordig gewoon veel te veel verschillende toestellen op de markt zijn met verschillende prijzen en specificaties.
Daarnaast heeft ook iedereen andere eisen aan wensen, de één is gedreven op zijn budget, de andere hecht waarde aan de camera, de andere weer aan accuduur, etc.
Dus een cijfer voor een telefoon geven is moeilijk omdat je nooit dezelfde invalshoek hebt.

Maar goed, ik heb nu een iphone 5c en ben toe aan iets nieuws en ik overweeg een oneplus3 :).
Ik twijfel nog even over de afmetingen van de telefoon, maar ik ga vandaag even in de MM kijken naar vergelijkbare toestellen.

Zijn er gebruikers die iets kunnen zeggen over de autofocus van de camera icm onvoorspelbare huisdieren/kinderen?De autofocus zal ongetwijfeld sneller zijn tov iphone 5c en een paar foto's extra schieten is natuurlijk geen probleem. Is er net zoals de iphone een burst modus, dus als je de knop in blijft houden dat hij foto's blijft maken? Ik heb verschillende filmpjes bekeken, maar niet dat mensen de knop in blijven houden.

Ik kon het zo snel niet vinden op de site van oneplus, maar hoe lang blijven ze een toestel ondersteunen mbt software updates, android updates en security updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

KraveN schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:13:
Heerlijk al die discussies over het feit of het wel of geen goed toestel is. Het is altijd moeilijk om een objectieve review te doen omdat er tegenwoordig gewoon veel te veel verschillende toestellen op de markt zijn met verschillende prijzen en specificaties.
Daarnaast heeft ook iedereen andere eisen aan wensen, de één is gedreven op zijn budget, de andere hecht waarde aan de camera, de andere weer aan accuduur, etc.
Dus een cijfer voor een telefoon geven is moeilijk omdat je nooit dezelfde invalshoek hebt.

Maar goed, ik heb nu een iphone 5c en ben toe aan iets nieuws en ik overweeg een oneplus3 :).
Ik twijfel nog even over de afmetingen van de telefoon, maar ik ga vandaag even in de MM kijken naar vergelijkbare toestellen.

Zijn er gebruikers die iets kunnen zeggen over de autofocus van de camera icm onvoorspelbare huisdieren/kinderen?De autofocus zal ongetwijfeld sneller zijn tov iphone 5c en een paar foto's extra schieten is natuurlijk geen probleem. Is er net zoals de iphone een burst modus, dus als je de knop in blijft houden dat hij foto's blijft maken? Ik heb verschillende filmpjes bekeken, maar niet dat mensen de knop in blijven houden.

Ik kon het zo snel niet vinden op de site van oneplus, maar hoe lang blijven ze een toestel ondersteunen mbt software updates, android updates en security updates?
In mijn ervaring is dat hij snel focust. Alleen als je te dicht op een subject staat heb ik problemen om het focus punt goed aan te geven. Ik moet dan een stap achteruit nemen.

En ja hij kan burst aan. Gewoon vasthouden en schieten. Max is 20 fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Weet je toevallig welke software versie je in je Fiesta hebt?
Ik zelf heb een Fiesta uit 2010, recent een software update gedaan en nergens meer problemen mee.

Je kan dit gemakkelijk zelf doen:
YouTube: Ford Bluetooth & USB Update
http://digiex.net/guides-...2-release-how-update.html

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessper
Strunkie schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:26:
[...]

Weet je toevallig welke software versie je in je Fiesta hebt?
Ik zelf heb een Fiesta uit 2010, recent een software update gedaan en nergens meer problemen mee.

Je kan dit gemakkelijk zelf doen:
YouTube: Ford Bluetooth & USB Update
http://digiex.net/guides-...2-release-how-update.html
Nee weet ik niet, maar ik kan helaas niet zelf een update doen. Mijn auto heeft geen USB origineel. Er is een extra module toegevoegd om toch via USB af te spelen. Maar dit werkt helaas niet met die update methode. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi. De volledige 3.1.2. ROM staat nu ook online op de OnePlus site:

http://downloads.oneplus..../oneplus_3_oxygenos_3.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Is het iemand al gelukt om in TWRP OTG-USB aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:42
Hoe zit het eigenlijk met de geluidskwaliteit van de 'headphone jack'? Sommige reviews zeggen dat het beter is dan de S7, maar op gsm arena zijn ze weer negatief. ''Audio output is good with an active external amplifier, but only average with headphones''

[ Voor 16% gewijzigd door ALPACINO op 30-06-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessper
ALPACINO schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:02:
Hoe zit het eigenlijk met de geluidskwaliteit van de 'headphone jacket'? Sommige reviews zeggen dat het beter is dan de S7, maar op gsm arena zijn ze weer negatief. ''Audio output is good with an active external amplifier, but only average with headphones''
Ik heb het artikel niet gelezen maar uit die quote zou ik afleiden dat het om het volume gaat. De kwaliteit van de DAC zou niet af moeten hangen van wat je eraan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Hoe zit het eigenlijk met de geluidskwaliteit van de 'headphone jacket'? Sommige reviews zeggen dat het beter is dan de S7, maar op gsm arena zijn ze weer negatief. ''Audio output is good with an active external amplifier, but only average with headphones''
Pocketnow zegt dat ie goed is, maar ik ben zelf niet audiofiel genoeg om er beargumenteerde uitspraken over te doen. Mijn pricewatch: Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart) doen het er in iig goed op.
Initial anecdotal impressions of the OP3 were very positive. This phone has a clean, punchy, balanced output from the headphone jack, and this amp is more powerful than the hardware found on the Galaxy S7 or LG G5.

Running this phone through some analyzer tools, it handily beat those two flagships, and trailed directly behind some of our absolute favorite music phones like the HTC 10 and LG V10, just nipping at the heels of the iPhone 6S. This was shocking in the best way possible. The OnePlus 3 sounds like a very good option for the audiophile on a budget.

[ Voor 38% gewijzigd door ulTimaS op 30-06-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hoe zit het eigenlijk met de geluidskwaliteit van de 'headphone jack'? Sommige reviews zeggen dat het beter is dan de S7, maar op gsm arena zijn ze weer negatief. ''Audio output is good with an active external amplifier, but only average with headphones''
Mag er niet over klagen ik vind het prima met mijn pricewatch: Xiaomi Pistons V3 (Zwart) kwaliteit is ongeveer zo goed als het met mijn Nexus 5 is geweest. Maar ik ben dan ook geen audiofiel. O-)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09 12:42
Een mogelijke 6 inch OnePlus phablet verschijnt op GFXBench.

Say wuut?

Afbeeldingslocatie: http://cdn5.andro4all.com/wp-content/blogs.dir/28/files/2016/06/oneplus-6-pulgadas-filtracion-700x696.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watsonus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-04 20:01
Cyanogenmod? Lijkt me sterk...

PokeGo: Bwuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dacht ook dat ze zich gingen richten op 1 toestel.
Er komt ook geen opvolger van de X om deze reden.
Waarom dan een OP3+ uitbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
DarkSide schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:31:
Dacht ook dat ze zich gingen richten op 1 toestel.
Er komt ook geen opvolger van de X om deze reden.
Waarom dan een OP3+ uitbrengen?
Daarom vind ik het ook opmerkelijk. Dit zegt vrij weinig, maar de specificaties zijn identiek, op de schermgrootte na. Kan natuurlijk toeval zijn.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Dan liever een smartwatch :). Jammer dat ze er mee genokt zijn, een aantal jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Is gewoon de OP3 met een brakke custom rom.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Laguna schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:46:
[...]

Dat dacht ik ook direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
hmmm, sinds deze week krijg ik in eens geen notificaties meer, accu loopt ook ineens sneller leeg...
Hopelijk komt snel de OTA eraan, kan ik hem meteen weer full resetten en opnieuw beginnen...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Laguna schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:46:
En hoe zit het met het aantal inch dan? En bekijk het aantal MegaPixels eens ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ze gaan na een 5.5" telefoon echt geen 6" tablet maken hoor. Dat verschil is toch veel te klein? Wat is de meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:57:
[...]

[...]

En hoe zit het met het aantal inch dan? En bekijk het aantal MegaPixels eens ;).
Ok, in dat geval hoop ik het. Liever dat het hele team nu aan OxygenOS voor de OP3-2-X zit te werken, dan dat ze hun aandacht meer moeten verdelen :+

Ik hoop egens ook dat OnePlus bewust even wacht met het pushen van updates om de beveiligingsupdates van Google ook mee te kunnen nemen. Misschien niet leuk voor wie nu snel een fix wil, maar als blijkt dat er een maandelijkse OTA komt dan doen ze iets goed bij OnePlus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
InflatableMouse schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:14:
Ze gaan na een 5.5" telefoon echt geen 6" tablet maken hoor. Dat verschil is toch veel te klein? Wat is de meerwaarde?
Even groot als het verschil tussen 5 en 5.5". :P

Misschien willen ze harten winnen in China? Mocht dit allemaal waar zijn dan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Zo dan, ik heb de stoute schoenen aangetrokken en na jaren een iPhone eindelijk weer terug naar Android. Vanaf de iPhone 4s heb ik altijd een iPhone gehad t/m mijn iPhone 6 plus 128Gb die ik nu heb (staat te koop O-) ).
Gelijk 2x de OnePlus 3 besteld, 1 voor mijn vriendin. 8)

Ik ben heel erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-09 08:11
Iemand hier die van een kleine smartphone af komt? Ik heb zelf nog de Motorola Moto G 2013, die 4,5" groot is. Hoe ervaren jullie de stap van een relatief kleine smartphone naar een 5,5" monster als de OP3?

Enige praktische nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

EdwardK123 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:36:
Iemand hier die van een kleine smartphone af komt? Ik heb zelf nog de Motorola Moto G 2013, die 4,5" groot is. Hoe ervaren jullie de stap van een relatief kleine smartphone naar een 5,5" monster als de OP3?

Dit is echt iets persoonlijks. En ik zou zeggen kijk of je een andere telefoon, vergelijkbaar in grootte, kan testen.

Had eerst 3.5 toen 4 en toen 4,7. Die laatste vond ik al groot.
En toen ik naar de OPO ging had ik zoiets van WOW wat groot. En onhandig. Maar ik ben er aan gewend.
Heb nog een tijdje de OPX overwogen vanwege zijn 5" scherm. Maar na daar even mee gespeeld te hebben was ik blij dat ik weer mijn OPO had.

Groter wil ik nu niet. Vindt de Nexus 6P bv echt te groot.
En als ik nu kijk naar kleine telefoons als bv een iPhone SE dan moet ik denken aan de speelgoed telefoontjes van mijn dochters.

Ga gewoon even kijken of je met een vergelijkbaar toestel kunt spelen. Ik zeg je went er wel aan. Maar sommige willen echt geen 5.5" en kopen een bv Sony Compact voor deze redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Laatst online: 08-09 23:59

De eerste dagen denk je van: Oei dit is wel groot opeens... 3 dagen later kan je niet meer zonder en vraag je je af hoe je ooit op een kleiner scherm hebt kunnen werken :P Het is gewoon even wennen. (Zo was het toch bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderjvp
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-04 14:25
geenwindows schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:56:
hmmm, sinds deze week krijg ik in eens geen notificaties meer, accu loopt ook ineens sneller leeg...
Hopelijk komt snel de OTA eraan, kan ik hem meteen weer full resetten en opnieuw beginnen...
Met één hand bij de linkerbovenhoek komen is er niet meer bij met zo'n grote telefoon als je normale handen hebt. Verder ondervind ik zelf geen nadelen bij 5,5 inch (zelf maakte ik de stap van een 4,3 inch One S naar een 5,5 inch Find 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Anonymoussaurus schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:57:
[...]

[...]

Die informatie kan door de brakke ROM simpelweg verkeerd worden uitgelezen. Dat zogenaamde nieuwsbericht heeft nu al veel meer aandacht gekregen dan het verdient, het is gewoon onzin.

Tip neem het advies van Darkside ter harte en ga naar een winkel en bekijk een toestel als de Huawei Mate S, Huawei P9 Plus of LG G5. En negeer mensen die zeggen dat je eraan went, dat is namelijk heel persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Laguna schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:46:
Die informatie kan door de brakke ROM simpelweg verkeerd worden uitgelezen. Dat zogenaamde nieuwsbericht heeft nu al veel meer aandacht gekregen dan het verdient, het is gewoon onzin.
Of mensen zitten te trollen en zitten dingen te veranderen met "element inspecteren" :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
InflatableMouse schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:51:
Is het iemand al gelukt om in TWRP OTG-USB aan de praat te krijgen?
Nope, die lijkt nog niet te werken. ADB sideload kreeg ik een weekje geleden gelukkig wel aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Ik was ook bang dat hij te groot zou zijn, tot ik zag dat hij nog iets kleiner is dan mijn iPhone 6 plus! Lol, geen probleem voor mij dus. Mijn vriendin is een stuk kleiner, maar die zie ik haar telefoon nooit met 1 hand bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
  • Laatst online: 27-09 12:30

Ja. Voorheen had ik ook de Moto G 4G 2013 (4,5"), voornamelijk vanwege stock Android en bang for bucks. Draaide op het laatst met Cynogenmod toen er geen update voor Marshmallow kwam. Ik keek erg uit naar de Lenovo Moto G4, maar vanwege de relatief hoge prijs, oververhittende Snapdragon 617 en wat andere keuzes van Lenovo, overgestapt op de Oneplus 3. Dan maar wat euro erbij en echt high-end.

Vooropgesteld, ik vind de Oneplus een prachtige telefoon. Snel, mooi scherm, OxygenOS is prima en direct geroot (en Cynogenmod is al beschikbaar).

Wat wennen is t.o.v. de Moto G 2013 is het schermformaat. Waar ik voorheen met mijn duim net het hele scherm kon bereiken, moet ik met de OP3 twee handen gebruiken. Vooral lastig met swipen vanaf boven en de hamburger menu's linksboven (Zouden mobiele website bouwers daar geen rekening mee kunnen huden?). In de broekzak is het ook even wennen, maar de OP3 is wel een stuk dunner dan de Moto G 2013. En dat merk je ook. Al met al een mooie upgrade. :9~

Waar ik nog wel naar op zoek ben is een goede vervanger voor mijn Motorola Flip cover. Dat zijn perfecte hoesjes (na twee jaar nauwelijks versleten). Voor de OP3 heb ik nog geen mooie vergelijkbare flipcover gevonden. Alleen van die lelijke nep leer (PU Leer?) dingen. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Anonymoussaurus schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:47:
[...]

Of mensen zitten te trollen en zitten dingen te veranderen met "element inspecteren" :+.
Dat zou knap zijn, aangezien je het gewoon kan checken op de GFXBench site.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 16:23
Heeft Oxygen geen optie, short key, hidden feature waarmee je zoalsbij andere merken of OS'en het scherm even beschikbaar maakt voor one handed use (vaak verkleinen van het scherm). Ik heb het ooit gebruikt op windows phone en ik dacht dat de huaewei p9 het ook in de software heeft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

KraveN schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:03:
Heeft Oxygen geen optie, short key, hidden feature waarmee je zoalsbij andere merken of OS'en het scherm even beschikbaar maakt voor one handed use (vaak verkleinen van het scherm). Ik heb het ooit gebruikt op windows phone en ik dacht dat de huaewei p9 het ook in de software heeft zitten.
Volgens mij niet, maar zou wel handig zijn. In iOS zit dit ook, het hele scherm kan je naar beneden trekken. http://9to5mac.com/2014/0...or-larger-iphone-6-video/

[ Voor 4% gewijzigd door ulTimaS op 30-06-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met bezorgingsrapporten voor sms. De optie staat aan bij de geavanceerde instellingen van de stock sms messenger app maar toch krijg ik geen ontvangstbevestiging als ik een sms stuur.
Iemand die dit even testen en bevestigen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsst
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09-2022

Ik kom van een z1 compact af, en het gaat eigenlijk wel prima. Met een hand bedienen is wel veel lastiger, dat kan ik alleen als ik m'n pink onder het toestel weghaal. In de broekzak is tot nu toe niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:10:
Ik heb een probleem met bezorgingsrapporten voor sms. De optie staat aan bij de geavanceerde instellingen van de stock sms messenger app maar toch krijg ik geen ontvangstbevestiging als ik een sms stuur.
Iemand die dit even testen en bevestigen?

Alvast bedankt
Ik kan het niet echt testen, heb de stock sms messenger app verwijderd, gebruik zelf Textra SMS. Maar de sms ontvangstbevestigingen komen hier goed binnen, dus aan 'het achterliggende' ligt het niet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Anandtech: Revisiting The OnePlus 3: sRGB, Memory Management, & More

Link:
http://www.anandtech.com/show/10445/revisiting-the-oneplus-3

Over de RGB-modus:
''To say that OnePlus's new sRGB mode provides a substantial improvement in display accuracy would be an understatement. The display has gone from being the most inaccurate display that I've seen in years, to being among the most accurate displays that we have on record. Gone is the ghastly blue shift, and even in the standard display mode OnePlus has toned that down significantly. The gamut matches sRGB very well, and both greyscale and color reproduction is right on target.''

Na de update is de OP3 zelfs de daily phone geworden van Brandon Chester.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2016 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 00:06
Okee, de reviewer van Anandtech (verantwoordelijk voor de media hype over het tegenvallende display) is 180 graden gedraaid met zijn mening. Nu de sRGB modus beschikbaar is in de nieuwe update, blijkt het display een van de meest accurate schermen op de markt te zijn.
To say that OnePlus's new sRGB mode provides a substantial improvement in display accuracy would be an understatement. The display has gone from being the most inaccurate display that I've seen in years, to being among the most accurate displays that we have on record. Gone is the ghastly blue shift, and even in the standard display mode OnePlus has toned that down significantly. The gamut matches sRGB very well, and both greyscale and color reproduction is right on target.

...

Now for the second question: how does this change my view of the phone? I mentioned this on Twitter the other day, but with this update the OnePlus 3 has become my daily Android device, as I had originally hoped it would before the display accuracy disappointed me. OnePlus has addressed the only issue about the phone that I felt truly hampered my enjoyment of it. My original recommendation was conditional in that you needed to not really care about display accuracy for the phone to be worth buying.

....

After this update I can safely say that if OnePlus leaves these settings as they are then the OnePlus 3 should be seriously considered by all smartphone buyers, and it's a phone that I would personally recommend based both on its technical merit and how I simply enjoy using it on a daily basis.
Oeps, iemand was me 1 minuut voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helderheid schijnt volgens hem echter nog steeds tegen te vallen, evenals de relatieve display-scherpte en video-opnames...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:08:
Helderheid schijnt volgens hem echter nog steeds tegen te vallen, evenals de relatieve display-scherpte en video-opnames...
Display scherpte kan ik me in vinden maar ik snap het probleem van helderheid nooit. Is het dan nodig en nuttig om hem te kunnen gebruiken als zaklamp in vol daglicht? Ook met mijn Nexus 5x (morgen komt de OP3 binnen yeah!) die blijkbaar een relatief slechte helderheid moet hebben heb ik nooit last in zonlicht en is het altijd prima om te zien, ook in direct zonlicht... Maar aan de andere kant, iedereen zo zijn voordelen en benodigdheden ;-). Ik persoonlijk heb er geen last van of heb er problemen mee ondervonden in het verleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:08:
Als hij hem als zijn vaste toestel gaat gebruiken zal het voor hem niet zo'n groot probleem zijn. Voor mij ook niet, ben nog steeds zeer tevreden met het toestel. Perfecte toestellen bestaan niet, er is altijd wel wat. Het is maar net hoe belangrijk je de mindere punten vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukth
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-07 16:34
Is het al mogelijk de nieuwe 3.1.4 update te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Haha geweldig. Zijn we ook weer van dat gezanik af. Nee zonder te geinen, het is heel goed dat ze bij OnePlus in ieder goed door hadden waar ze mee bezig waren tijdens hun eigen versie van de kleuren. Dat ze weten hoe het wel hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoongoed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04 17:14
Ben zeer geïnteresseerd in het aanschaffen van de OnePlus 3, maar heb eerst nog wat ''domme'' vragen.

Momenteel gebruik ik een BlackBerry z10 O-) met 4,2 inch groot scherm en dacht altijd dat ik geen groter scherm wilde maar o.a. door een gebrek aan bepaalde apps voor het BlackBerry OS en de aflopende zaak van het BlackBerry OS ben ik aan het kijken naar een nieuwe telefoon met Android.
'
Waarom de OnePlus 3 dan? Waarschijnlijk omdat het net een iets andere telefoon is dan de gemiddelde persoon heeft. Ik er van overtuigd ben door het lezen van de reviews en de lovende posts op dit forum dat het een van de betere toestellen voor deze prijs is. De prijs vind ik ook zeer van belang omdat ik mij realiseer dat ik geen zin heb om 700 euro voor een Iphone of Samsung s7 uit te geven. De goede camera. En alle telefoons worden ook groter, dus ik moet maar meegaan met deze maat. Dit zijn dan ook mijn redenen om gecharmeerd te zijn van de OnePlus3 en ik hem liever vandaag dan morgen wil bestellen. Anders kocht ik waarschijnlijk een Sony Xperia XA van 300 euro maar heb het gevoel hier veel meer waar voor mijn geld te krijgen.

Ben gisteravond dan ook naar de mediamarkt gegaan om een gevoel te krijgen voor de in mijn ogen grote telefoons en de meeste vielen mij niet tegen. De Huawei Mate S, Samsung s7 Edge vond ik prima qua formaat. De Nexus 6P vond ik echter wel te groot. En ook een telefoon van Motorola vond ik te groot maar dat kwam vooral door de dikte van het toestel waardoor deze niet lekker in de hand lag.De Huawei P9 ultra hadden ze helaas niet. De afmeting kom ik denk ik wel overheen al bedien ik mijn huidige BlackBerry altijd met een hand. Vind het ook een beetje raar om een telefoon met twee handen te bedienen maar dat zal gewenning zijn.

Mijn domme vragen aan jullie zijn dan ook:

- De Oneplus3 draait toch gewoon op Android software met een schil van de fabrikant erover net zoals een Samsung, Huawei of LG doet? En niet zoals een Xiaomi telefoon die hun eigen software draaien ook al lijkt deze veel op Android software maar geen google app store heeft?

- Toestel is groot in mijn ogen, maar daar wen ik wel aan. Maar hoe zit de OnePlus 3 in een spijkerbroekzak? Kan dat gewoon of past dat niet echt? lopen en zitten bedoel ik dan?

- Ik snap dat er een hele community is voor het aanpassen de software, d.m.v. Roms. maar daar snap ik allemaal niets (meer) van tegenwoordig. Vind het interessant om te lezen maar zelf doe ik het hoogstwaarschijnlijk toch niet. Bij mijn BlackBerry kan je ook Android apps side loaden etc, maar dat doe ik ook niet dus zal ik hier waarschijnlijk ook niet doen.
Mijn vraag is dan ook is het toestel goed te gebruiken zonder het flashen van Roms etc? krijg ik toch gewoon updates en binnenkort de nieuwe Android N software?

- Ik heb veel mirco USB oplaad kabels. Passen deze nu wel of niet in de USB C connector van de OnePlus? of moet ik een verloopje kopen.

Zoals jullie nu wel snappen heb ik tegenwoordig weinig verstand meer van Smartphone's en dergelijke maar ik probeer me te verbeteren. Dus als jullie mijn vragen kunnen beantwoorden bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ja als ik het goed begrijp is het scherm soms niet goed af te lezen in de zon. Als dat zo is, vind ik dat wel jammer. Als je het scherm wel nog redelijk kunt bekijken in de zon, dan vind ik het ook prima. Hoeft niet idioot helder, maar wel gewoon goed afleesbaar. Dat is me eigenlijk niet echt duidelijk, of dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Adeadly schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:09:
[...]

Ik krijg wel gelijk een H of 3G in beeld. maar er blijft een ! bij staan en heb dan ook geen verbinding. Geen idee hoe ik et oplos
heb je dit al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
InflatableMouse schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:14:
Ik ben naar de OP3 overgestapt van een 5.9" toestel.. Moet eerlijk zeggen dat ik het formaat soms wel een beetje mis. En scaling op de OP3 is nog groter, dus dan lijk ik nog meer ruimte te missen..

Die standaard screenprotector houdt wel veel vlekken vast zeg, goeiemorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tholef
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-11-2020
Na het lezen van alle recensies hier ben ik zeer geneigd om ook de OP3 aan te schaffen. Heb nu de OP1 en ben er nog steeds zeer content mee. Zijn er andere OP1 bezitters die over gestapt zijn naar de 3 en is het de upgrade waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

gewoongoed schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:51:
Ben zeer geïnteresseerd in het aanschaffen van de OnePlus 3, maar heb eerst nog wat ''domme'' vragen.

Momenteel gebruik ik een BlackBerry z10 O-) met 4,2 inch groot scherm en dacht altijd dat ik geen groter scherm wilde maar o.a. door een gebrek aan bepaalde apps voor het BlackBerry OS en de aflopende zaak van het BlackBerry OS ben ik aan het kijken naar een nieuwe telefoon met Android.
'
Waarom de OnePlus 3 dan? Waarschijnlijk omdat het net een iets andere telefoon is dan de gemiddelde persoon heeft. Ik er van overtuigd ben door het lezen van de reviews en de lovende posts op dit forum dat het een van de betere toestellen voor deze prijs is. De prijs vind ik ook zeer van belang omdat ik mij realiseer dat ik geen zin heb om 700 euro voor een Iphone of Samsung s7 uit te geven. De goede camera. En alle telefoons worden ook groter, dus ik moet maar meegaan met deze maat. Dit zijn dan ook mijn redenen om gecharmeerd te zijn van de OnePlus3 en ik hem liever vandaag dan morgen wil bestellen. Anders kocht ik waarschijnlijk een Sony Xperia XA van 300 euro maar heb het gevoel hier veel meer waar voor mijn geld te krijgen.

Ben gisteravond dan ook naar de mediamarkt gegaan om een gevoel te krijgen voor de in mijn ogen grote telefoons en de meeste vielen mij niet tegen. De Huawei Mate S, Samsung s7 Edge vond ik prima qua formaat. De Nexus 6P vond ik echter wel te groot. En ook een telefoon van Motorola vond ik te groot maar dat kwam vooral door de dikte van het toestel waardoor deze niet lekker in de hand lag.De Huawei P9 ultra hadden ze helaas niet. De afmeting kom ik denk ik wel overheen al bedien ik mijn huidige BlackBerry altijd met een hand. Vind het ook een beetje raar om een telefoon met twee handen te bedienen maar dat zal gewenning zijn.

Mijn domme vragen aan jullie zijn dan ook:
- De Oneplus3 draait toch gewoon op Android software met een schil van de fabrikant erover net zoals een Samsung, Huawei of LG doet? En niet zoals een Xiaomi telefoon die hun eigen software draaien ook al lijkt deze veel op Android software maar geen google app store heeft?
Gewoon standaard android met wat kleine aanpassingen. Zoals Samsung etc ook doen. Oxygen OS is redelijk dicht bij stock android. Persoonlijk vind ik dat fijn
- Toestel is groot in mijn ogen, maar daar wen ik wel aan. Maar hoe zit de OnePlus 3 in een spijkerbroekzak? Kan dat gewoon of past dat niet echt? lopen en zitten bedoel ik dan?
Past prima. Tenzij je inimini zakken hebt. Ben nog nooit tegen een probleem aangelopen met de OPO (vergelijkbare grootte) en ook de OP3 geeft geen problemen in spijkerbroeken e.d.
- Ik snap dat er een hele community is voor het aanpassen de software, d.m.v. Roms. maar daar snap ik allemaal niets (meer) van tegenwoordig. Vind het interessant om te lezen maar zelf doe ik het hoogstwaarschijnlijk toch niet. Bij mijn BlackBerry kan je ook Android apps side loaden etc, maar dat doe ik ook niet dus zal ik hier waarschijnlijk ook niet doen.
Mijn vraag is dan ook is het toestel goed te gebruiken zonder het flashen van Roms etc? krijg ik toch gewoon updates en binnenkort de nieuwe Android N software?
Je kan elke telefoon prima gebruiken zonder een eigen ROM er op te zetten.
Eigen ROMs doe je vaak omdat je iets wilt wat standaard niet kan bv.
Over updates is er op zich weinig te zeggen. OTA's krijg je gewoon en de OP3 is nieuw dus Android N zal er ongetwijfeld komen. Hoelang er updates komen (Android O???) is afwachten.
Dan kan je alsnog overgaan op het flashen van Custom Roms
- Ik heb veel mirco USB oplaad kabels. Passen deze nu wel of niet in de USB C connector van de OnePlus? of moet ik een verloopje kopen.
Je hebt USB C kabels nodig. USB C heeft andere aansluiting dan wat je nu hebt.
Wil je gebruik maken van je eigen kabels. Kan je verloopjes gebruiken. Hiermee verlies je wel de dashcharge mogelijkheid. Dit heeft een OP lader én een OP gecertificeerde dash kabel nodig.

USB type C zal je steeds meer gaan zien. Dus het kan geen kwaad om hier wat kabels voor aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

gewoongoed schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:51:
...
...
Wat ik heb gedaan is gewoon 5 verloopjes gekocht voor €0,89 per stuk en één officieel OnePlus verloopje. Helaas kan je dan geen gebruik maken van Dash-charging, maar het is wel handig om zo'n ding aan bijv. je sleutelbos te hebben in het geval je bij iemand bent die alleen maar micro-usb kabels heeft en je snel wat power nodig hebt. En zo'n ding van €0,89 kan je gerust een keer kwijtraken aangezien ze toch geen drol kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door ulTimaS op 30-06-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:53
Ja heb APN volledig opnieuw ingesteld met de settings die ik kon vinden op het internet van Telfort. Sinds die tijd werkt het perfect.

Waar ik in de bunker(me lokale supermarkt) me OPO super traag was met 3g heb ik met OP3 heerlijk snel internet nu. Ben tot nu alleen nog maar lovend over deze telefoon.

Moet nog wel ff wennen aan de vingerafdrukscanner, die pakt mijn afdrukken niet altijd goed.

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
tholef schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:11:
Na het lezen van alle recensies hier ben ik zeer geneigd om ook de OP3 aan te schaffen. Heb nu de OP1 en ben er nog steeds zeer content mee. Zijn er andere OP1 bezitters die over gestapt zijn naar de 3 en is het de upgrade waard?
Ik heb een OPO gehad en kan de OP3 je aanbevelen. In ieder geval qua batterij, camera, snelheid, vingerprintscanner en support ga je erop vooruit. Lijkt mij voldoende. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simthadim
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-02 13:25
ulTimaS schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:32:
[...]
maar het is wel handig om zo'n ding aan bijv. je sleutelbos te hebben in het geval je bij iemand bent die alleen maar micro-usb kabels heeft en je snel wat power nodig hebt.
[...]
Geniaal idee! Ga gelijk ook zo' n ding aan mijn sleutelbos hangen (tussen nu en 2 uur komt mijn Oneplus 3 hier aan :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoongoed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04 17:14
Dankjewel DarkSide voor je snelle antwoorden!

Slim idee ulTimaS die bestel ik ook meteen voor mijn sleutelbos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
Ik kwam deze change log tegen op het OnePlus forum, die hij/zij weer op XDA heeft gevonden blijkbaar.

Afbeeldingslocatie: https://www.xda-developers.com/files/2016/06/oxygenos3.1.4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
Oke goed om te horen dat het bij jou goed werkt. En ook een snelle gps fix mooi.
janvanduschoten schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:09:
[...]

Vanmorgen een half uurtje gereden met Waze en Spotify aan, geen centje pijn. Ik had een snelle fix en geen enkele storing onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

Danny.G schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:46:
Ik kwam deze change log tegen op het OnePlus forum, die hij/zij weer op XDA heeft gevonden blijkbaar.
Die heb ik eerder in een artikel gezien, ja. Wat is TP? Ben benieuwd naar die audio optimalization. Ben erg tevreden met het geluid wat uit de OP3 komt. Echt drie keer zo hard als de LG Nexus 5!

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
Ik ben benieuwd na je ervaring heb je weer een reboot gehad of werkte alles nu goed.
fredgroes schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:33:
[...]

Ik kreeg gisteren een spontane reboot van het toestel met het gebruik van Tomtom. Zal vanmiddag nog eens proberen als ik het niet vergeet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
TomONeill schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 20:37:
[...]

Die heb ik eerder in een artikel gezien, ja. Wat is TP? Ben benieuwd naar die audio optimalization. Ben erg tevreden met het geluid wat uit de OP3 komt. Echt drie keer zo hard als de LG Nexus 5!
TP weet ik ook niet. Touch(screen) panel? :P

En audio is nog een waarvan ik niet weet wat ik moet verwachten, ik ben er zelf ook best tevreden over..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 10:01
saphaas schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 20:39:
Ik ben benieuwd na je ervaring heb je weer een reboot gehad of werkte alles nu goed.
[...]
Geen kans gehad om te testen... morgen weer een kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
zijn er OnePlus3 eigenaren die van een Samsung S7 komen? vooral benieuwd naar de handzaamheid van de OP3 ten op zichte van de Samsung S7 (dus niet de S7 Edge!).

Was/is het heel erg wennen qua formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Gewoon even een 'lekker' filmpje om te kijken, de OnePlus 3 review van Jonathan Morrison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_K_
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-09 21:17
Heb het toestel vandaag eindelijk ook binnengekregen (heb op de 14de besteld maar accessoires waren out of stock).

Ik heb nog enkele vragen:
- is er een manier om de battery indicator te veranderen naar percentage?
- ik heb nu een long press op de multitask knop ingesteld op screen te locken, is er een manier om dit ook te laten gebeuren op het lockscreen?
- kan ik de knoppen langer laten oplichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:06

FREAKJAM

"MAXIMUM"

M_K_ schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:21:
Heb het toestel vandaag eindelijk ook binnengekregen (heb op de 14de besteld maar accessoires waren out of stock).

Ik heb nog enkele vragen:
- is er een manier om de battery indicator te veranderen naar percentage?
- ik heb nu een long press op de multitask knop ingesteld op screen te locken, is er een manier om dit ook te laten gebeuren op het lockscreen?
- kan ik de knoppen langer laten oplichten?
Zoek even op "percentage" met de zoekfunctie in dit topic:
Instellingen ----> Accu ---> rechts boven in bij de drie iconen op de accu drukken en percentage aanvinken.

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Als je setting knop 10seconden ingedrukt houdt krijg je extra opties. Waaronder percentage binnen één cirkel bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 13:08
Bij mij werkt Smart Lock vaker niet dan wel. Ik moet thuis nog bijna altijd een pincode intypen (als ik geen fingerprint gebruik)
Werkt het bij jullie wel goed?
Pagina: 1 ... 25 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.