[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 80 Laatste
Acties:
  • 492.438 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
Strunkie schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:28:
[...]

Anandtech heeft alleen wel gelijk.Ik snap echt niet waarom mensen zo enthousiast worden van een over saturated schermm...

Anyway, we kunnen hier nog lang over ouwehoeren, het wordt gefixed.
Omdat de waarneming en de ervaring van een scherm nogal subjectief is en verschilt per persoon. Vandaar die slider voor de kleurtemperatuur in de opties..

Mijn gok ik dat als je mensen mag laten kiezen tussen een perfect afgesteld scherm met 'echte kleuren' en een scherm met oversaturated kleuren dat men nog wel eens behoorlijk voor de laatste zullen gaan. Vast ook de reden waarom die demo/winkel modus van TV's zo idioot zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Tigerblood schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:29:
[...]

Heb je cijfers die die 1% onderbouwen? Als je scherp was had je gezegd dat je buurman niet onder de doelgroep valt, had je een punt gehad. Zoals de Tweakers review met recht vermeld is de doelgroep early adopters, veeleisende gebruikers die op zoek zijn naar het nieuwste op het gebied van techniek. Juist deze doelgroep is erg gevoelig voor dit soort zaken.

Kijk naar de shots van het homescreen in de video review en foto's van het homescreen in reviews op andere sites. Allemaal laten ze eenzelfde waas zien waarbij de witte vlakken opvallen omdat ze er niet wit uitzien.

Ik word sowieso een beetje moe van die 'is niet waar' roepers in dit topic zonder dat ze valide argumenten aandragen. Ik ben blij dat je tevreden bent met je nieuwe aankoop, het is ook een mooi ding. Maar ga niet de fanboy lopen uithangen en terechte kritiek afdoen als onzin.
"Zoals de Tweakers review met recht vermeld is de doelgroep early adopters, veeleisende gebruikers die op zoek zijn naar het nieuwste op het gebied van techniek. Juist deze doelgroep is erg gevoelig voor dit soort zaken."

En dit is ook weer de doelgroep die zich wel verdiepen in changelogs en nieuwe functies bij updates.

Ik loop niet de fanboy uit te hangen en ik ben het eens met de kritieken dat het scherm misschien iets te oversaturated is, maar dit is allemaal zo erg opgeblazen door één review (waarna in één keer meerdere reviews het op eens een heel slecht scherm vonden). Er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die zonder de harde cijfers gezien te hebben een oversaturated scherm kiezen boven een natuurgetrouwe scherm.

OnePlus heeft de kritieken binnen één week in een nieuwe update gestopt (nu nog alleen voor een select groepje, maar daar gaat het niet om), dit past toch perfect in het straatje van early adaptors. OnePlus heeft misschien verkeerde keuzes gemaakt, maar dat doet bijna elk bedrijf zeker als ze nog maar 3 jaar bestaan. Dat ze zo snel wat doen met community feedback kan in mijn ogen alleen maar geprezen worden.

Ik word een beetje moe van mensen die alleen maar andermans observaties herhalen zonder het ding zelf gezien te hebben. Als je zoveel kritiek hebt op de telefoon, dan sla je deze toch lekker over?

[ Voor 3% gewijzigd door ulTimaS op 28-06-2016 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Weet iemand hoe de HTC 10 zich verhoudt tot over de Oneplus 3? Ik was eerst van plan om voor de HTC 10 te gaan omwille van de betere audio en de uitbreidbare opslagruimte, maar ik weet niet of dat het waard is als de Oneplus 3 een beter (?) scherm heeft en ook nog eens €300,- goedkoper is.

Dubbelposten is niet nodig. Telefoons vergelijken in ervaringen topics is offtopic. Je kan zelf de reviews erop na lezen en mocht je er dan nog niet uitkomen, maak dan een topic aan in MAA.

[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 29-06-2016 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:41:
net de review gelezen van tweakers. En...
[list]
Dan is de Moto G4 Plus een betere keus, en veeel goedkoper. Misschien iets minder design en mindere specs, maar in de praktijk merk je daar weinig van. Lijkt mij de veel betere deal. Helaas, want de OP3 is wel heel mooi!
Klopt dat je voor 132 euro minder ook een leuk toestel kan halen die prima volstaat. Begrijpelijk dat je de OP3 mooi vind. Er zijn wat mensen die melden dat ze hem binnen de 15 dagen bedenktijd terug sturen, maar "scherpe randjes" is zelfs niet eerder als gebruikerservaring benoemd in dit topic. Dat dit vandaag in de review is benoemd is ook een feit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
Dude is awesome _/-\o_

Op zijn Nederlands: Floss is baas!

[ Voor 17% gewijzigd door anessie op 29-06-2016 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
Heeft iemand ondertussen al eens getest hoe snel het opladen met een normale lader ongeveer gaat? Ikzelf heb twee laders nodig, en zit dan ook te twijfelen of ik nog een extra lader moet aanschaffen zodra ik de op3 zou bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25
Edzeau schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 04:40:
Heeft iemand ondertussen al eens getest hoe snel het opladen met een normale lader ongeveer gaat? Ikzelf heb twee laders nodig, en zit dan ook te twijfelen of ik nog een extra lader moet aanschaffen zodra ik de op3 zou bestellen.
Nee niet getest maar als je met je huidige toestel uit de voeten kan met die laders zal het bij deze niet veel anders zijn.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:39

DarkSide

theres no place like ::1

Ik de review tov een s7 (met QC2) was de s7 in 30 min voor 31% geladen. De OP3 (met Dash) rond de 60% en zonder Dash 28%.
Dus een OP3 zonder Dash laadt ongeveer net zo snel op als een telefoon (iig de s7) met QC2.
Je kan dus ook makkelijk thuis nog oude laders gebruikken voor het laden in de nacht en je Dash Charger in je tas gooien voor onderweg. Dan hoef je geen nieuwe lader te kopen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:42
Na het lezen van verschillende reviews (toptoestel) heb ik besloten om de OP3 te gaan kopen. Het enige punt waarover ik twijfel is de afmeting van deze telefoon. Ik heb nu een Moto G 2013 en ik ben bang dat de OP3 te groot is. Ik gebruik mijn telefoon onder andere tijdens het sporten (muziek, tracking app enz) en het is toch best wel fijn wanneer je telefoon in je broekzak past :P

Misschien toch wachten op de nieuwe HTC nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:21
ALPACINO schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:28:
Na het lezen van verschillende reviews (toptoestel) heb ik besloten om de OP3 te gaan kopen. Het enige punt waarover ik twijfel is de afmeting van deze telefoon. Ik heb nu een Moto G 2013 en ik ben bang dat de OP3 te groot is. Ik gebruik mijn telefoon onder andere tijdens het sporten (muziek, tracking app enz) en het is toch best wel fijn wanneer je telefoon in je broekzak past :P

Zoek een toestel met vergelijkbare afmetingen en ga diebin een winkel vasthouden.. ik meen me te herinneren dat de huawei p9 aardig in de buurt komt

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:32
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:37:
[...]

"sdcard" is het sowieso niet. Vergeet niet dat de OnePlus 3 alleen interne opslag heeft, en dus geen micro-sd slot ;).
In theorie niet, maar in de praktijk wordt dat wel zo behandeld in Android ;)

Je interne opslag wordt gemount op /storage/emulated/0, /sdcard verwijst daar naartoe (symlink)

/sdcard is een symlink naar /storage/self/primary,
dat is weer een symlink naar /mnt/user/0/primary
en die symlinkt naar /storage/emulated/0, AKA je interne opslag :)
Tigerblood schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:43:
[...]

Ook vind ik dat dash charger te veel wordt opgehemeld. Toegegeven, het werkt goed. Maar als Apple weer met een andere connector op de proppen komt schreeuwen we hier moord en brand over proprietary standards en het onnodig op kosten jagen van de consument, maar met dash charge is dit ineens geen issue meer?
Dat is Apples met peren vergelijken :+ Dit is geen proprietary connector, het is een standaard USB type-C connector. Iedere andere kabel werkt gewoon om deze op te laden (i.t.t. Apple's connectoren). Dash Charge vereist vanwege zijn hoge stroomsterkte andere hardware.

Dus jij laadt liever langzaam op, als bedrijven maar geen proprietary protocollen gebruiken als Dash Charge? Want:
- OP3 ondersteunt Dash charge, jij koopt geen kabel = langzaam opladen
- OP3 ondersteung geen Dash charge want proprietary, jij hoeft geen kabel te kopen = langzaam opladen
Dus je gaat er niet op achteruit :o

Daarnaast, QuickCharge bijvoorbeeld is ook proprietary ;)
Ook vind ik het meenemen van de prijs in het algemene cijfer voor een product hoogst discutabel. Als een telefoon een 5 verdient maar slecht 99 euro kost, is het dan ineens een 6? En als een duur Samsung toestel bijna perfect is maar een premium vereist is het geen 9,5 maar een 8,5 of 9? Ik bedoel, hoe ga je iets subjectiefs als prijsperceptie objectief reflecteren in een cijfermatige beoordeling?
Natuurlijk moet je prijs meenemen is de beoordeling, dat is immers de context. Anders zouden alle low-end devices een 1/2/3 moeten krijgen omdat ze een slechte camera hebben, lage resolutie en traag zijn 8)7 Zo werkt het niet, voor die 150 euro verwacht je geen toptoestel, maar je het gaat erom of je krijgt waar je voor betaald. Als je bijna de helft betaald voor iets, is men nou eenmaal wat vergeeflijker. Een cijfer heeft alles te maken met prijs/kwaliteit verhouding, die 9 geeft aan dat het voor dit bedrag een van de beste is die je kunt krijgen.

De OP3 is niet perfect hoor, dat wil ik hier niet mee zeggen, die 9 is een opinie

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:57
Er is gisteren ook een rode OnePlus 3 gespot op de Chinese website van OnePlus.

Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/news/red-oneplus-3.jpg

Wat vinden we ervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
rens-br schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:36:
Er is gisteren ook een rode OnePlus 3 gespot op de Chinese website van OnePlus.

[afbeelding]

Wat vinden we ervan?
:X :r

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
*Knip*. Niet flamen.

[ Voor 89% gewijzigd door rens-br op 29-06-2016 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:19
Mensen die hun duurdere aankopen zo goed proberen te praten door beetje te haten in het OP3 topic... Ik weet wel waar ik meer zin in zou hebben.

Inmiddels hier wat vrienden en familie ook aan de OP3 aan het krijgen, gaat goede kant op :)

[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 29-06-2016 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Haha. Dat is duidelijk! Vind de grijze ook een stuk mooier, maar misschien kan dit nog een aantal vrouwen over de streep trekken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:58
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:50:
mag je een commentaar niet ook in een ander relevant topic posten? Jawel toch?
En ik kom met inhoudelijke constateringen en had gehoopt dat iemand die kan ontkrachten of nuanceren. Commentaren als "je hebt geen verstand van telefoons" etc. zijn inhoudsloos. Jammer, want ik hoor graag inhoudelijke argumenten waarom de OP3 de betere keus zou zijn t.o.v. de Moto G4 Plus.
Het scherm IS namelijk minder scherp dan een LCD, wat wel jammer is als je veel tekst leest.
We hebben de OP3 eens aan iedereen van de redactie laten zien, met mijn Nexus 6P, de OnePlus 3 van de redactie en mijn eigen OnePlus 3. Niemand zag een duidelijk verschil, tenzij je er met je neus erboven op zit. Letterlijk. Het lijkt mij ook dat je je telefoon op een redelijk afstand van je af hebt (al gauw een centimeter of 20).
De helderheid VALT tegen, wat niet lekker is als je in de zomer buiten in de zon zit.
Uit onze eigen benchmarks: de OnePlus 3 heeft een maximale helderheid van 514 cd/m². De Moto G4 Plus heeft een maximale helderheid van 572 cd/m². Iets helderder dus, maar tegenvallen?

Uit de review tussen de P9 Lite en de G4 Plus kwam naar voren dat
We hebben de zon opgezocht met de twee smartphones en beide zijn afleesbaar, maar de Moto G4 is op dit punt wel een stuk beter.
.

En de P9 Lite heeft een helderheid van max 485 cd/m².
De kleuren ZIJN verzadigd, en het scherm is kwalitatief ronduit onvoldoende (zie de Anandtech review)
Kleurtemperatuur zit op 6.818K voor de G4 Plus en 6.752K voor de OnePlus drie. Hoe dichter bij de 6500K, hoe beter.

En de grijswaardenfout bij de G4 Plus is ook groter: 7,70 ΔE2000 vs 2,90 ΔE2000 voor de OnePlus 3.
Accuduur IS mediocre.
Bij de G4 Plus is dat niet veel beter.

PCMark benchmark voor de G4 Plus geeft 5u42min. Voor de OnePlus 3 is dat 7u3m.
De videokwaliteit IS gewoon niet best, staat in de review!
Tweakers heeft de videoprestaties van de G4 Plus niet weten te testen, maar de focus schijnt niet lekker te werken:

"De Moto G4 Plus zou in elk geval beter moeten scherpstellen met de hulp van laserautofocus voor dichtbij en fasedetectie voor objecten die verder weg staan. Hoewel het toestel inderdaad sneller scherpstelt als het doorheeft waar het op moet focussen, had de Moto soms moeite om het object te vinden. Soms stelde hij helemaal niet scherp op het gewenste voorwerp en moesten we opnieuw focussen. Dat hadden we bij de P9 Lite minder vaak. Daartegenover staat weer dat de Moto G4 Plus voor deze prijsklasse erg snel is met focussen, mits de camera de situatie begrijpt."

Dus hier kan geen goede vergelijking gemaakt worden of de G4 Plus beter is.
Scherpe randjes houdt echt niet lekker vast langer dan een kwartier. Had ooit Nexus 5, met 't zelfde euvel.
6GB klinkt heel stoer, maar als je apps nog steeds opnieuw moeten laden, dan heb je er niet veel aan.
En €400 is nog steeds best een fors bedrag en zeker niet "goedkoop". Ja ten opzichte van een (toch overpriced) Iphone, maar niet t.o.v. de Moto G4 Plus of een Nexus 5X.
Dit vind ik een opvallende. Ik (subjectief) vond de OnePlus juist fijn in de hand liggen, vanwege de gebolde randen. Wat betreft het ram probleem: de 3GB in de Nexus 6P kon ook niet alles vasthouden, maar dat is meer een RAM issue in Android dat in de volgende versie van Android gefixed wordt.
Ik overweeg/overwoog zelf ook de OP3, maar dit zijn allemaal minpunten die de Moto G4 Plus/Nexus 5X niet heeft, of tenminste niet slechter doet. En die is €269. Dus waarom is de OP3 dan de betere keus? Ik zie het niet. Maar ik heb dan ook klaarblijkelijk geen "verstand" van telefoons... 8)7
Is de G4 Plus een slechte telefoon. Nee niet echt. Maar voor €400 krijg je een telefoon met premium bouwkwaliteit, efficientere processor, AMOLED scherm (oneindig contrast), en prima camera.
YouTube: Oneplus 3 vs Samsung Galaxy S7: No flagship killing here…

Even snel als een Galaxy S7 met QuickCharge 2.0 :)

[ Voor 5% gewijzigd door chengbondkwok op 29-06-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:17

Laguna

Connaisseur

Ik heb precies hetzelfde, alleen het formaat is een issue. Maar ik ben bang dat Google weer gaat bezuinigen op het mid-range model. Echt zo'n belachelijke keuze dat alleen het grote model de beste specificaties heeft.
Prulleman schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:02:
[...]

Zoek een toestel met vergelijkbare afmetingen en ga diebin een winkel vasthouden.. ik meen me te herinneren dat de huawei p9 aardig in de buurt komt
Nee P9 komt niet in de buurt, de Huawei Mate S wel.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Met een normale lader en andere USB C kabel neemt mijn OP3 rond de 1400mAh op (getest met de app Ampere), dit is imo een normaal/goede laadsnelheid. Ik heb er niet met de stopwatch naast gezeten maar vind ook normaal laden 'nog best vlot' gaan. Duf te gokken dat ie in zo'n 2,5 uur van 0 naar 100% gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:42
Laguna schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:28:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, alleen het formaat is een issue. Maar ik ben bang dat Google weer gaat bezuinigen op het mid-range model. Echt zo'n belachelijke keuze dat alleen het grote model de beste specificaties heeft.

[...]

Nee P9 komt niet in de buurt, de Huawei Mate S wel.
Misschien moeten we gewoon de OP3 bestellen en dan 14 dagen testen. Ik weet niet of er nog verzendkosten bijkomen maar laten we zeggen dat je voor +-€12 de telefoon kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ALPACINO schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:05:
[...]

Misschien moeten we gewoon de OP3 bestellen en dan 14 dagen testen. Ik weet niet of er nog verzendkosten bijkomen maar laten we zeggen dat je voor +-€12 de telefoon kan testen.
Heb ik ook over nagedacht, maar heb de OPO al meerdere malen in mijn handen gehad en het scherm is gewoon onhandig te bedienen met 1 hand, oftewel:
  • minder handzaam
  • veel vaker 2 handen nodig bij bedienen, de tegenovergestelde bovenhoek kan je gewoonweg niet bereiken met 1 hand zonder acrobatische toeren uit te halen
  • valt daardoor eerder uit je hand
  • ongemakkelijk in je broekzak bij zitten (indien je broekzak niet diep genoeg is)
Verder heb ik een aversie tegen hoesjes en screenprotectors.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
ALPACINO schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:05:
[...]

Wie in de buurt van Hilversum woont en um wil vasthouden / checken mag me een DM sturen.
Ik verwacht niet dat het storm zal lopen in m'n berichtenbox, als dit toch het geval is dan wis ik dit bericht en gooi ik m'n DM ff dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 12:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Chris.nl schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:18:
[...]

Wie in de buurt van Hilversum woont en um wil vasthouden / checken mag me een DM sturen.
Ik verwacht niet dat het storm zal lopen in m'n berichtenbox, als dit toch het geval is dan wis ik dit bericht en gooi ik m'n DM ff dicht.
Ik moest toch even grinnikken toen ik dit las :+

Inderdaad is bedienen met één hand lastig. Door een tekst scrollen gaat wel maar bepaalde acties gaan gewoon niet. En als je het tóch probeert is de kans groot dat je 'm laat vallen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melvin44
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-05 12:05
l3art schreef op zondag 26 juni 2016 @ 09:00:
[...]

Overigens zou de laagste helderheid van mij nog wel wat lager mogen. 's Avonds vind ik het scherm nog best helder.
Ik gebruik al een lange tijd deze app voor dit probleem.

Google Play: Screen Filter

Werkt perfect. Misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Tigerblood schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:43:
Leuke review, maar ik vind een 9 persoonlijk echt te hoog voor dit toestel. Het scherm (slecht afgesteld, geen QHD), de software issues (voornamelijk notificatie bugs en het vreemde RAM management), de camera bump op de behuizing, geen Micro SD slot, en de accuduur ten opzichte van telefoons met QHD schermen. Het zijn allemaal minpunten die wel benoemd worden, maar je dan weer niet in de plus- en minpunten column ziet verschijnen. Zo zou aan de andere kant het 'open' karakter van de telefoon en de Dual SIM capaciteit juist als pluspunt moeten worden opgesomd naar mijn mening.

Ook vind ik dat dash charger te veel wordt opgehemeld. Toegegeven, het werkt goed. Maar als Apple weer met een andere connector op de proppen komt schreeuwen we hier moord en brand over proprietary standards en het onnodig op kosten jagen van de consument, maar met dash charge is dit ineens geen issue meer?

Ook vind ik het meenemen van de prijs in het algemene cijfer voor een product hoogst discutabel. Als een telefoon een 5 verdient maar slecht 99 euro kost, is het dan ineens een 6? En als een duur Samsung toestel bijna perfect is maar een premium vereist is het geen 9,5 maar een 8,5 of 9? Ik bedoel, hoe ga je iets subjectiefs als prijsperceptie objectief reflecteren in een cijfermatige beoordeling?

De OP3 is een goed en interessant toestel, maar een 9? Nee. Een dikverdiende 8 is een betere reflectie van wat het toestel biedt.
Wat betreft het scherm + software. Dat kan allemaal bijgesteld worden (softwarematig). Je kunt niet verwachten dat een nieuwe ROM meteen tip-top in orde werkt. Ook niet bij merken zoals Samsung of Apple.

En waarom QHD? Zie jij met het blote oog zoveel verschil dan? Alleen voor VR is het leuk, meer niet.

Het verschil is, dat als Apple iets nieuws bedenkt, dat het dan meteen 70 euro wordt, voor de oplader en kabel etc. Nu zit ik qua bedrag uit m'n nek te zwammen, maar je weet wat ik bedoel ;).
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:50:
mag je een commentaar niet ook in een ander relevant topic posten? Jawel toch?
En ik kom met inhoudelijke constateringen en had gehoopt dat iemand die kan ontkrachten of nuanceren. Commentaren als "je hebt geen verstand van telefoons" etc. zijn inhoudsloos. Jammer, want ik hoor graag inhoudelijke argumenten waarom de OP3 de betere keus zou zijn t.o.v. de Moto G4 Plus.

Het scherm IS namelijk minder scherp dan een LCD, wat wel jammer is als je veel tekst leest.
De helderheid VALT tegen, wat niet lekker is als je in de zomer buiten in de zon zit.
De kleuren ZIJN verzadigd, en het scherm is kwalitatief ronduit onvoldoende (zie de Anandtech review)
Accuduur IS mediocre.
De videokwaliteit IS gewoon niet best, staat in de review!
Scherpe randjes houdt echt niet lekker vast langer dan een kwartier. Had ooit Nexus 5, met 't zelfde euvel.
6GB klinkt heel stoer, maar als je apps nog steeds opnieuw moeten laden, dan heb je er niet veel aan.
En €400 is nog steeds best een fors bedrag en zeker niet "goedkoop". Ja ten opzichte van een (toch overpriced) Iphone, maar niet t.o.v. de Moto G4 Plus of een Nexus 5X.

Ik overweeg/overwoog zelf ook de OP3, maar dit zijn allemaal minpunten die de Moto G4 Plus/Nexus 5X niet heeft, of tenminste niet slechter doet. En die is €269. Dus waarom is de OP3 dan de betere keus? Ik zie het niet. Maar ik heb dan ook klaarblijkelijk geen "verstand" van telefoons... 8)7
Dat komt voornamelijk omdat al die problemen die jij opnoemt, voornamelijk softwarematig zijn (ja. Ook de verzadigde kleuren zijn een softwareprobleem). Die kunnen dus gewoon allemaal opgelost worden met updates. OnePlus werkt hier dan ook hard aan momenteel.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Daarnaast kan je "de kleurwarmte" zelf instellen. Ik ben nu al dik tevreden met die optie, dat kan alleen maar beter worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
l3art schreef op zondag 26 juni 2016 @ 09:00:
Overigens zou de laagste helderheid van mij nog wel wat lager mogen. 's Avonds vind ik het scherm nog best helder.
Probeer Google Play: Twilight eens uit. Dan ben je ook meteen van al het blauwe licht af, waardoor je beter in slaap komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watsonus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-04 20:01
rens-br schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:57:
[...]

Probeer Google Play: Twilight eens uit. Dan ben je ook meteen van al het blauwe licht af, waardoor je beter in slaap komt.
OP3 heeft dit gewoon ingebouwd met de night mode. Natuurlijk heb je dan wel wat minder settings, maar voor mij voldoet ie prima.

PokeGo: Bwuh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aurora
  • Laatst online: 27-09 10:20
Ik heb nu een Moto G 2013 en ik ben bang dat de OP3 te groot is.
Prulleman schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:02:
[...]

Niet de normale P9 in ieder geval. Die is echt een stuk kleiner. Ik denk dat je de P9 Plus bedoelt. Die is wel vrijwel hetzelfde formaat.

Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/2reljsg.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Aurora op 29-06-2016 12:12 ]

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
Watsonus schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:05:
[...]

OP3 heeft dit gewoon ingebouwd met de night mode. Natuurlijk heb je dan wel wat minder settings, maar voor mij voldoet ie prima.
Ik ben er gecharmeerd van f.lux. Veel in te stellen en maakt het zwart niet roder zoals Twilight. Wel root nodig. Night mode van OxygenOS vind ik niet handig omdat het niet automatisch inschakelt bij zonsondergang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 13:39
Tigerblood schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:29:
[...]

Heb je cijfers die die 1% onderbouwen? Als je scherp was had je gezegd dat je buurman niet onder de doelgroep valt, had je een punt gehad. Zoals de Tweakers review met recht vermeld is de doelgroep early adopters, veeleisende gebruikers die op zoek zijn naar het nieuwste op het gebied van techniek. Juist deze doelgroep is erg gevoelig voor dit soort zaken.

Kijk naar de shots van het homescreen in de video review en foto's van het homescreen in reviews op andere sites. Allemaal laten ze eenzelfde waas zien waarbij de witte vlakken opvallen omdat ze er niet wit uitzien.

Ik word sowieso een beetje moe van die 'is niet waar' roepers in dit topic zonder dat ze valide argumenten aandragen. Ik ben blij dat je tevreden bent met je nieuwe aankoop, het is ook een mooi ding. Maar ga niet de fanboy lopen uithangen en terechte kritiek afdoen als onzin.
Blablablablabla..

Je hebt gezien dat Tweakers het toestel een 9 geeft he? Die hebben het toestel ook uitgebreid getest en aan dezelfde standaarden gehouden als andere smartphones die ze heel het jaar door reviewen.

Dat jij geen fan bent, en Anantech als heilig ziet, prima. Maar ga mij dan geen fanboy noemen omdat ik blij bent met een enorme bang for buck telefoon. Ik weet dat ik geen Samsung Galaxy S7 koop, maar zou alles afgewegend toch nog steeds liever voor de OP3 gaan.

Zoveel mensen, zoveel mening, leven en laten leven joh <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 00:06
Brammos85 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:34:
[...]

Blablablablabla..

Je hebt gezien dat Tweakers het toestel een 9 geeft he? Die hebben het toestel ook uitgebreid getest en aan dezelfde standaarden gehouden als andere smartphones die ze heel het jaar door reviewen.

Dat jij geen fan bent, en Anantech als heilig ziet, prima. Maar ga mij dan geen fanboy noemen omdat ik blij bent met een enorme bang for buck telefoon. Ik weet dat ik geen Samsung Galaxy S7 koop, maar zou alles afgewegend toch nog steeds liever voor de OP3 gaan.

Zoveel mensen, zoveel mening, leven en laten leven joh <3
Misschien wel mooi om hieraan toe te voegen dat die kerel van Anandtech nu na de 3.1.4. update de OP3 als zijn main telefoon gaat gebruiken, zo tevreden is hij er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Watsonus schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:05:
[...]
Mijn OnePlus One heeft dat ook, maar ik vind die toch een stuk beperkter. Gebruik daarom ook Twilight, maar zo ieder zijn voorkeur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

ReinTheMan schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:12:
[...]

Misschien wel mooi om hieraan toe te voegen dat die kerel van Anandtech nu na de 3.1.4. update de OP3 als zijn main telefoon gaat gebruiken, zo tevreden is hij er over.
LOL
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ho3cW4P.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Yay! *O*
Nu kunnen we weer verder gaan zonder al dat gemekker over het display oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Laguna nexus 5X is voor jou ideaal dan qua formaat. Mijn vriendin heeft hem net binnen en ik moet zeggen, erg mooi toestel.

En screenfilter app gebruik ik ook, mooie app inderdaad, 's avonds is bijna elk scherm nog steeds te fel.

@AnonymousWP Sorry maar ik verwacht WEL dat een telefoon van €400 gewoon goed is gekalibreerd en softwarematig goed werkt en staat afgesteld. Tuurlijk is het handig als er later foutjes uit gehaald kunnen worden, maar het scherm is het belangrijkste van een telefoon, en dat moet gewoon goed zijn toch?

@chengbondkwok
T.o.v. de Moto G4 Plus, begrijp ik niet waarom de OP3 de betere deal is. Maar ik neig er wel naar om het aan te nemen, maar da's op basis van mijn gevoel. Toch, als ik naar de feiten kijk:

* Scherm. OLED of LCD. Het heeft beide voor- en nadelen. Ik lees veel de krant, en sites, kijk amper video op mijn telefoon. Dus LCD is dan net iets beter want, mooier wit, en betere accuduur vanwege veel witte achtergronden. = gelijk.
* Scherpte. Okay, OP3 is scherp genoeg dus. Maar niet scherper dan de G4 toch? = gelijk.
* Helderheid. In de stand met de optimale kleurtemperatuur maten we 451 candela per vierkante meter. Dat lijkt niet veel minder, maar kan wel het verschil betekenen tussen een afleesbaar en een niet-afleesbaar scherm bij direct zonlicht.. De G4 heeft dan 572 candela. Dus die is FLINK helderder. Volgens de reviewers kan dat net het verschil zijn tussen wel of niet lekker buiten in de zon (op vakantie) een krant o.i.d. lezen. = winnaar G4
* Kleurtemperatuur.
Ik quote uit de G4 review: De kleurtemperatuur is heel dicht bij het ideaal van 6.504 kelvin en Kleurafwijking is daarnaast voor veel mensen het minst storend, omdat je ogen er over het algemeen simpelweg aan wennen.. Dus dit is geen biggy. = winnaar OP3, maar dus geen big deal...
* Accuduur. Beide gelijkwaardig gemiddeld. = gelijk.
* Videokwaliteit. Beide hebben dus nadelen, G4 met scherpstellen, OP3 met beweging. = gelijk.
* Bouwkwaliteit/design. Bouwkwaliteit is een lastig begrip. Beide zullen kapot gaan bij grof gebruik en als ze "verkeerd" vallen, op het scherm bijvoorbeeld. Bij de OP3 zit de aan en uit knop zo los, dat je hem soms per ongeluk aan of uit zet, lees ik. Dat is dan de geweldige bouwkwaliteit? Qua design is de OP3 wel mooier vind ik en ik denk de meesten onder ons. Maar het toestel "snijdt" volgens de reviewer in je handen. Dat is echt irritant, want ik heb dat met de Nexus 5 ook eens mogen ervaren, en dat houdt gewoon niet lekker vast. Dat heeft de G4 dus niet. Wel is de screen-body-ratio bij de OP3 veel beter. Maar het niet "snijden" door de scherpe randjes vind ik persoonlijk wel een groot nadeel. Helaas, je kan het toestel ook niet eerst even proberen in een winkel. = gelijk.
* RAM: OP3 heeft meer RAM, maar in de praktijk levert dit niet veel winst op t.o.v. de G4.Komt een mooie autovergelijking: een snelle Porsche kan ook veel harder dan een Fiat Panda, toch mag je nergens harder dan 130 km, dus dat zogenaamde voordeel is er in praktijk niet. Daarom = gelijk.
* Camera: beiden schieten prima foto's. = gelijk.
* Processor: zou efficiënter zijn? Merk je ook weinig van in de praktijk. Ik speel ook geen games op mijn telefoon, daar heb ik een Playstation voor met veel groter en mooier beeld. = gelijk.

Vraag is dus: waarom zou deze OP3 te verkiezen zijn boven een G4 Plus? En dan vooral vanwege het prijsverschil. Zelfs als de prijs gelijk zou zijn, dan zou je nog kunnen zeggen dat de G4 Plus gelijkwaardig is, afhankelijk van het soort gebruik. Maar vanwege dat forse prijsverschil lijkt mij de G4+ de betere deal.

Dan koop je toch lekker de G4 Plus?! Ja klopt, maar misschien interpreteer ik sommige zaken niet juist, of waardeer ik bepaalde aspecten van beide telefoons te veel of te weinig. Vandaar mijn post hier want ik laat me graag overtuigen. Ik vind de OP3 namelijk wel mooier dan de G4 Plus, en de betere screen-body-ratio spreekt mij ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:45:
@Laguna nexus 5X is voor jou ideaal dan qua formaat. Mijn vriendin heeft hem net binnen en ik moet zeggen, erg mooi toestel.

En screenfilter app gebruik ik ook, mooie app inderdaad, 's avonds is bijna elk scherm nog steeds te fel.

@AnonymousWP Sorry maar ik verwacht WEL dat een telefoon van €400 gewoon goed is gekalibreerd en softwarematig goed werkt en staat afgesteld. Tuurlijk is het handig als er later foutjes uit gehaald kunnen worden, maar het scherm is het belangrijkste van een telefoon, en dat moet gewoon goed zijn toch?

@chengbondkwok
T.o.v. de Moto G4 Plus, begrijp ik niet waarom de OP3 de betere deal is. Maar ik neig er wel naar om het aan te nemen, maar da's op basis van mijn gevoel. Toch, als ik naar de feiten kijk:

* Scherm. OLED of LCD. Het heeft beide voor- en nadelen. Ik lees veel de krant, en sites, kijk amper video op mijn telefoon. Dus LCD is dan net iets beter want, mooier wit, en betere accuduur vanwege veel witte achtergronden. = gelijk.
* Scherpte. Okay, OP3 is scherp genoeg dus. Maar niet scherper dan de G4 toch? = gelijk.
* Helderheid. In de stand met de optimale kleurtemperatuur maten we 451 candela per vierkante meter. Dat lijkt niet veel minder, maar kan wel het verschil betekenen tussen een afleesbaar en een niet-afleesbaar scherm bij direct zonlicht.. De G4 heeft dan 572 candela. Dus die is FLINK helderder. Volgens de reviewers kan dat net het verschil zijn tussen wel of niet lekker buiten in de zon (op vakantie) een krant o.i.d. lezen. = winnaar G4
* Kleurtemperatuur.
Ik quote uit de G4 review: De kleurtemperatuur is heel dicht bij het ideaal van 6.504 kelvin en Kleurafwijking is daarnaast voor veel mensen het minst storend, omdat je ogen er over het algemeen simpelweg aan wennen.. Dus dit is geen biggy. = winnaar OP3, maar dus geen big deal...
* Videokwaliteit. Beide hebben dus nadelen, G4 met scherpstellen, OP3 met beweging. = gelijk.
* Bouwkwaliteit/design. Bouwkwaliteit is een lastig begrip. Beide zullen kapot gaan bij grof gebruik en als ze "verkeerd" vallen, op het scherm bijvoorbeeld. Bij de OP3 zit de aan en uit knop zo los, dat je hem soms per ongeluk aan of uit zet, lees ik. Dat is dan de geweldige bouwkwaliteit? Qua design is de OP3 wel mooier vind ik en ik denk de meesten onder ons. Maar het toestel "snijdt" volgens de reviewer in je handen. Dat is echt irritant, want ik heb dat met de Nexus 5 ook eens mogen ervaren, en dat houdt gewoon niet lekker vast. Dat heeft de G4 dus niet. Wel is de screen-body-ratio bij de OP3 veel beter. Maar het niet "snijden" door de scherpe randjes vind ik persoonlijk wel een groot nadeel. Helaas, je kan het toestel ook niet eerst even proberen in een winkel. = gelijk.
* RAM: OP3 heeft meer RAM, maar in de praktijk levert dit niet veel winst op t.o.v. de G4.Komt een mooie autovergelijking: een snelle Porsche kan ook veel harder dan een Fiat Panda, toch mag je nergens harder dan 130 km, dus dat zogenaamde voordeel is er in praktijk niet. Daarom = gelijk.
* Camera: beiden schieten prima foto's. = gelijk.
* Processor: zou efficiënter zijn? Merk je ook weinig van in de praktijk. Ik speel ook geen games op mijn telefoon, daar heb ik een Playstation voor met veel groter en mooier beeld. = gelijk.

Vraag is dus: waarom zou deze OP3 te verkiezen zijn boven een G4 Plus? En dan vooral vanwege het prijsverschil. Zelfs als de prijs gelijk zou zijn, dan zou je nog kunnen zeggen dat de G4 Plus gelijkwaardig is, afhankelijk van het soort gebruik. Maar vanwege dat forse prijsverschil lijkt mij de G4+ de betere deal.

Dan koop je toch lekker de G4 Plus?! Ja klopt, maar misschien interpreteer ik sommige zaken niet juist, of waardeer ik bepaalde aspecten van beide telefoons te veel of te weinig. Vandaar mijn post hier want ik laat me graag overtuigen. Ik vind de OP3 namelijk wel mooier dan de G4 Plus, en de betere screen-body-ratio spreekt mij ook aan.
Dat is natuurlijk een beetje onzin.

Je geeft vaak genoeg een "gelijk" waar de OP3 duidelijk de winnaar is.
De OP3 heeft een betere accurduur = feit
De OP3 is veel sneller = feit, te testen met benchmarks
Scherm, scherpte en helderheid zijn geen aparte punten, maar gewoon onderdeel van Display. En met OLED win je dat gewoon, ook al is de kleurechtheid niet je van het.

Believe me, ik ben ook over de OP3 skeptisch, maar de vergelijking met een Moto gaat volledig mank. Iemand die een Volkswagen koopt, gaat ook niet vergelijken met een Nissan GT-R.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benchmarks zijn leuk, maar in de praktijk maakt het niet heel veel uit toch, of een app na 0,3 of 0,4 seconden opstart.

En met OLED win je dat "gewoon"? Waarom dan? OLED heeft overdreven kleuren. Okay, mooie contrast, maar wat brengt dat tijdens het lezen van tekst? Mooier wit vind ik belangrijker. "Gewoon" is geen argument. OLED is niet beter dan LCD, is gewoon wat je mooier vindt, niet beter of slechter.

Oh en een VW kan je WEL vergelijken met een Nissan. Geef mij maar de praktische handigheid van een VW ipv een snelle benzineslurper als de Nissan.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:53:
benchmarks zijn leuk, maar in de praktijk maakt het niet heel veel uit toch, of een app na 0,3 of 0,4 seconden opstart.
Zullen we eens een HDD systeem naast een SSD systeem zetten? In de praktijk maakt het niet uit of Word of Chrome in 2 sec of onder de 1 sec starten...

;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorRVL
Je kunt het toestel bestellen, bevalt ie niet dan mag je deze kosteloos binnen 15 dagen terug sturen. Het kost je dan geen ene euro.

Je wilt dat we je overtuigen maar je blijft als een hangende plaat maar door gaan over dingen die je leest in een review en waar je, volgens de eigenaren van de OP3, teveel waarde aan hecht.
Dan blijft er nog maar één ding over: gewoon lekker zelf uitproberen.

Koop het ding en test het uit (ga er desnoods mee naar een winkel en hou hem naar een G4 Plus). Of kijk of je ergens in je vriendenkring iemand hebt die een OP3 heeft (helemaal makkelijk).

En als je het toestel op voorhand al afschiet (zo klinkt het namelijk al wel uit je posts), dan hoef je niet over te gaan tot het bestellen van het apparaat. Laat hem dan lekker links liggen en zoek verder.

Zo ongeveer élk negatief punt wat je belicht daar heb ik geen last van bij de OP3. Dus waarom zou jij daar dan wel last van hebben? Of misschien heb jij daar juist wel last van en ik toevallig dan weer niet.
We hebben geen glazen bol en kunnen dit niet voor jou bepalen, dat moet je echt zelf doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
@chengbondkwok
...
Ten opzichte van de P9 ja.... die had 451 CD/m2. De OnePlus heeft 514. Ja, de G4 is helderder, maar de OnePlus is ook helderder dan de P9. En beide schermen waren prima te gebruiken in de zon volgens Chris de reviewer.
Een verschil van bijna 1,5 uur alsnog op een gelijkspel zetten?
Processor: zou efficiënter zijn? Merk je ook weinig van in de praktijk. Ik speel ook geen games op mijn telefoon, daar heb ik een Playstation voor met veel groter en mooier beeld. = gelijk.
Efficiëntie vertaald zich niet alleen in betere prestaties, maar ook in een langere accuduur. Ik game ook niet op mijn telefoon, maar merk duidelijk dat de 820 minder heet wordt dan de 810 in de Nexus 6P.

Ik heb ook niet het idee dat we je nog kunnen overtuigen. In dat geval raad ik je ook gewoon aan om de G4 Plus te kopen, gezien dat bij jou toch een beter gevoel geeft.

Om je alvast op weg te helpen: [Motorola Moto G4 Plus] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Vandaar mijn post hier want ik laat me graag overtuigen. Ik vind de OP3 namelijk wel mooier dan de G4 Plus, en de betere screen-body-ratio spreekt mij ook aan.
Ik overtuig je graag, maar leg vanuit mijn presentief een andere focus op feiten, en vat die samen. De snelheid ga je zeker merken in dagelijks gebruik, de specificaties zijn veel toekomstbestendiger. De G4 Plus wordt de telefoon waarvan je een paar jaar denkt: "Voor 132 euro meer had ik de OP3 kunnen hebben, in die topic's hebben de gebruikers het toch beter naar hun zin".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tym87
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 08:29
Twee vragen:

Iemand al geprobeerd icm bluetooth carkits/navigatie (liefst Seat/VW/Audi/Skoda)?

Iemand al geprobeerd om geluid (filmpje) op te nemen op een festival/feestje/concert oid ?

Beide dingen zijn namelijk echt dramatisch bij de Oneplus X, waar ik voor de rest wel heel erg tevreden over ben. Maar door de review op de homepage begint het toch weer te jeuken :+ als er positieve ervaringen zijn met bovenstaande dan geeft het de doorslag.

EDIT excuus, had eerst wel even zelf mogen zoeken door het topic 8)7 lees hier en daar al dat het niet veel beter is, dus het gaat over denk ik ...(tenzij iemand me overtuigt)

[ Voor 16% gewijzigd door tym87 op 29-06-2016 14:36 ]

AMD Ryzen 5600 - MSI B350 Gaming Pro Carbon - Gskill DDR4 32GB @ 3200Mhz - Sapphire Radeon 380X 4GB - Samsung Evo 960 NVMe 250GB SSD - Sandisk Ultra II 960 GB SSD - Bitfenix Whisper 550W - Fractal Design Define C

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25
Modbreak:Als er twijfel is over de aanschaf van een telefoon welke je moet kiezen mag dat in MAA (mobile aankoopadvies). Die discussie hoeven en willen we hier niet meer voeren.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

offtopic:
Helaas niet. De Nexus 5 heeft een ideale maat voor mij, de 5X is ook te groot. Verder is de 5X qua specs echt bagger, nauwelijks een upgrade tov mijn Nexus 5, eigenlijk is alleen de camera is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
P1nGu1n schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:10:
Dat is Apples met peren vergelijken :+ Dit is geen proprietary connector, het is een standaard USB type-C connector. Iedere andere kabel werkt gewoon om deze op te laden (i.t.t. Apple's connectoren). Dash Charge vereist vanwege zijn hoge stroomsterkte andere hardware.

Dus jij laadt liever langzaam op, als bedrijven maar geen proprietary protocollen gebruiken als Dash Charge? Want:
- OP3 ondersteunt Dash charge, jij koopt geen kabel = langzaam opladen
- OP3 ondersteung geen Dash charge want proprietary, jij hoeft geen kabel te kopen = langzaam opladen
Dus je gaat er niet op achteruit :o

Daarnaast, QuickCharge bijvoorbeeld is ook proprietary ;)
De connector is niet proprietary, maar de Dash charge technologie wel. Je kunt nergens een Dash charger of Dash compatible kabel kopen, behalve bij OnePlus/Oppo. Je kunt overal een QC 2/3.0 compliant charger en kabels kopen, omdat iedereen bij Qualcomm een licentie kan kopen om QC accessoires te maken. Bovendien wordt QC gebruikt door meerdere OEMs, dus het is niet beperkt tot één fabrikant zoals bij Apple en met Dash OnePlus/Oppo.
P1nGu1n schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:10:
Natuurlijk moet je prijs meenemen is de beoordeling, dat is immers de context. Anders zouden alle low-end devices een 1/2/3 moeten krijgen omdat ze een slechte camera hebben, lage resolutie en traag zijn 8)7 Zo werkt het niet, voor die 150 euro verwacht je geen toptoestel, maar je het gaat erom of je krijgt waar je voor betaald. Als je bijna de helft betaald voor iets, is men nou eenmaal wat vergeeflijker. Een cijfer heeft alles te maken met prijs/kwaliteit verhouding, die 9 geeft aan dat het voor dit bedrag een van de beste is die je kunt krijgen.
Dus de S7 krijgt een 9 en de OP3 krijgt een 9 terwijl de S7 de vloer aanveegt met de OP3 qua camera, battery life en scherm? Geef de OP3 dan een 8 of 8,5 dan is het nog steeds een top ding, maar is het verschil duidelijk. Slechte telefoons horen inderdaad gewoon een 3 te krijgen. Dat wil niet zeggen dat een telefoon met een matige camera geen 6 kan scoren.
Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:48:
[...]
En waarom QHD? Zie jij met het blote oog zoveel verschil dan? Alleen voor VR is het leuk, meer niet.
Omdat het meer future proof is. Als VR ineens helemaal opblaast zit jij over een jaar met een telefoon waar je voor VR weinig aan hebt. Bovendien heeft de keuze voor een FHD scherm ook totaal niet de voordelen voor de gebruiker opgeleverd die je zou verwachten, namelijk een langere battery life. Het is gewoon beschamend dat andere telefoons met een QHD scherm beter scoren in battery benchmarks dan een telefoon met een FHD scherm. Enige voordeel wat dan overblijft is kostenbesparing voor OnePlus.
Je voelt je aangnesproken terwijl je niet eens gequote werd. Bedankt voor je super inhoudelijke reply 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Accuduur loopt lekker op m'n vrije dag...

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OP3/b.jpg
Tigerblood schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:42:
Omdat het meer future proof is. Als VR ineens helemaal opblaast zit jij over een jaar met een telefoon waar je voor VR weinig aan hebt.
Klopt, wie een VR-proof telefoon wil schiet zichzelf in de voet als hij de OP3 koopt. De kans dat VR opblaast voor mij zie ik niet, goed dat je het aanhaalt in 't algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Tigerblood schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:42:
[...]

De connector is niet proprietary, maar de Dash charge technologie wel. Je kunt nergens een Dash charger of Dash compatible kabel kopen, behalve bij OnePlus/Oppo. Je kunt overal een QC 2/3.0 compliant charger en kabels kopen, omdat iedereen bij Qualcomm een licentie kan kopen om QC accessoires te maken. Bovendien wordt QC gebruikt door meerdere OEMs, dus het is niet beperkt tot één fabrikant zoals bij Apple en met Dash OnePlus/Oppo.
Maar dat maakt bij de OnePlus niets uit :) De OnePlus 3 laad met een andere USB C lader even snel op als een Galaxy S7 met QuickCharge technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supergroover76
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:12
tym87 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:33:
Twee vragen:

Iemand al geprobeerd icm bluetooth carkits/navigatie (liefst Seat/VW/Audi/Skoda)?
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar en ook of de OP3 out-of-the-box rsap ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
chengbondkwok schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:01:
[...]

Maar dat maakt bij de OnePlus niets uit :) De OnePlus 3 laad met een andere USB C lader even snel op als een Galaxy S7 met QuickCharge technologie.
Nee, in de Tweakers review staat een grafiek met oplaadtijd van de OnePlus 3 met Dash charge (1u28m) en Galaxy S7 met QC (1u34m). Een paar posts terug zegt @Chris.nl dat hij het laadtijd van de OP3 zonder Dash charger inschat op 2,5 uur.

[ Voor 11% gewijzigd door Tigerblood op 29-06-2016 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 13:29

Louw Post

Cerenas

Twee vragen:

Iemand al geprobeerd om geluid (filmpje) op te nemen op een festival/feestje/concert oid ?

Beide dingen zijn namelijk echt dramatisch bij de Oneplus X, waar ik voor de rest wel heel erg tevreden over ben. Maar door de review op de homepage begint het toch weer te jeuken :+ als er positieve ervaringen zijn met bovenstaande dan geeft het de doorslag.

EDIT excuus, had eerst wel even zelf mogen zoeken door het topic 8)7 lees hier en daar al dat het niet veel beter is, dus het gaat over denk ik ...(tenzij iemand me overtuigt)
Volgens mij ben ik één van de weinigen met Bluetooth problemen en carkit, dit in combinatie met mijn Renault Clio (is al een probleem an sich maar dat terzijde :+ ), op het OnePlus forum zijn er nog wel een handje vol mensen, maar verder kan ik er weinig over vinden. Mijn probleem is in ieder geval dat mijn telefoon direct weer ontkoppeld wordt net na het koppelen..

Ik hoop dat mijn probleem opgelost wordt in de update die zou komen (daar zouden wat Bluetooth issues in opgelost zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan_99
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-05 21:19
Vandaag heb ik em dan eindelijk mogen ontvangen en man.. wat een topding :*)

Kleuren zijn dan misschien niet natuurgetrouw, maar ik vind de kleuren gewoon mooi, net zoals waarschijnlijk een heleboel andere mensen die oververzadigde kleuren nou eenmaal extra mooi vinden.

De scherpte is prima in orde, op normale afstand zie ik geen pixels.

Formaat valt me erg mee, had m eigenlijk groter verwacht.

De bouwkwalitiet viel mij echt op, deze is uitstekend. Alles zit gewoon perfect in elkaar.

Voor de rest loopt hij als een trein, net zoals de vingerafdrukscanner.

Ik ben er helemaal blij mee, en het kan alleen maar beter worden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Tigerblood schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:06:
[...]

Nee, in de Tweakers review staat een grafiek met oplaadtijd van de OnePlus 3 met Dash charge (1u28m) en Galaxy S7 met QC (1u34m). Een paar posts terug zegt iemand dat het opladen van de OP3 2,5 uur duurt als de Dash charger niet wordt gebruikt.
Er is ook een filmpje gepost dat de OP3 en S7 nagenoeg even snel opladen zonder Dash. Mijn 2.5 uur prognose was een redelijke gok omdat ik niet wil opscheppen over iets wat ik niet zelf getimed heb. Zo houdt ik de verwachting reëel toch? De OP3 kan snelladen met DashCharge en op andere USB-C kabels/lader normaal laden, vind ik een fair idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
Twee vragen:

Zal het zo op de terugweg testen met de carkit in mijn Pioneer radio ;)
Iemand al geprobeerd om geluid (filmpje) op te nemen op een festival/feestje/concert oid?
Die test wilde ik dit weekend uitvoeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
Modbreak:Discussie over welke telefoon slechter of beter is dan de OnePlus 3 is erg offtopic en zeer ongewenst. Dit is een Ervaringen topic, hier dus ervaringen bespreken van de OnePlus 3. Wil je toch graag vergelijken voordat je een telefoon koopt, maak dan een topic aan in MAA. Verdere reacties betreft dit onderwerp worden verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Twee vragen:

Heb zelf een golf 7 icm een Discovery Pro. En daar werkt de OP3 prima mee.
Zowel bellen als spotify.
Wel worden er geen contactfoto's standaard getoond. Maar dat had de OPO ook sinds MM.
Ik gebruik hiervoor bluetooth phonebook. En nu worden contactfoto's ook netjes getoond

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Weet dat anderen ook problemen hebben bij slotjes die steeds openspringen (switcher), zal dit enkel kunnen worden opgelost met een firmware-upgrade of is er al een andere methode bekend? :)
Ook nog iemand die weet hoe ik nummers blokkeer?

Many thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
HollowGamer schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:51:
Weet dat anderen ook problemen hebben bij slotjes die steeds openspringen (switcher), zal dit enkel kunnen worden opgelost met een firmware-upgrade of is er al een andere methode bekend? :)

Many thanks.
Bij instellingen -> schuifregelaar meldingen -> prioriteitstellingen -> oproepen, kan je kiezen uit: van iedereen / alleen contacten / alleen contacten met ster / geen. Maar daarmee blokkeer je enkel de meldingen natuurlijk. Als je root hebt kan je root call blocker bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorRVL
Twee vragen:

Ik heb in de auto een Parrot CK3000 Evo carkit, daar werkt het e.e.a. prima mee samen (geen ondersteuning voor A2DP, maar dat is de Parrot).
Voor op de motor heb ik een Sena SMH5-FM headset en daar werkt ie ook helemaal prima mee samen (wel ondersteuning voor A2DP, en ik luister dan ook muziek via de OP3 op de headset, ideaal :)).

Niet precies wat je vraagt, maar in ieder geval werkt de boel goed op de carkit/headset waarop ik hem connect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Chris.nl schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:01:
[...]

Bij instellingen -> schuifregelaar meldingen -> prioriteitstellingen -> oproepen, kan je kiezen uit: van iedereen / alleen contacten / alleen contacten met ster / geen. Maar daarmee blokkeer je enkel de meldingen natuurlijk. Als je root hebt kan je root call blocker bekijken.
Opzicht heb ik iedereen in de contacten staan, de andere laat ik meestal tot de voicemail lopen (en zoek bij een 'service'-nummer even op Google), dus een mooie oplossing. :)
Het vervelende is dat mijn werktelefoon doorgeschakeld is, bedenk ik mij net. :/
In CM13 zat dit er standaard in, jammer dat dit nog niet aanwezig is in Oxygen.

Kan je voor deze ROM feature request aanvragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
HollowGamer schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:51:

Many thanks.
Voor nummers blokkeren gebruik ik de Google Dialer. De gelinkte versie werkt op alle toestellen:

*knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.

Krijg je meteen Google Caller ID erbij.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

chengbondkwok schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:25:
[...]

Voor nummers blokkeren gebruik ik de Google Dialer. De gelinkte versie werkt op alle toestellen:

*knip*

Krijg je meteen Google Caller ID erbij.
Update deze gewoon de bestaande dialer op de OP3 (v2.21)?

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 10:01
Net een half uurtje navigatie aan(tomtom), spontane reboot van het toestel. Telefoon voelde redelijk warm aan maar niet echt anders dan bij mijn s5. Iemand anders dit probleem tegen gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
ulTimaS schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:40:
[...]

Update deze gewoon de bestaande dialer op de OP3 (v2.21)?
Nee, deze komt naast de bestaande dialer. Je zal dan in de instellingen moeten aangeven dat de Google dialer de standaard dialer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
fredgroes schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:46:
Net een half uurtje navigatie aan(tomtom), spontane reboot van het toestel. Telefoon voelde redelijk warm aan maar niet echt anders dan bij mijn s5. Iemand anders dit probleem tegen gekomen?
Oei niet zo mooi, kan een hardware probleem zijn, als in dat de soc niet goed contact maakt met de behuizing / whatever om zijn warmte kwijt te raken (niet dat de snapdragon 820 een heethoofd is, integendeel). Hopen op een flinke software bug en snel een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukth
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-07 16:34
OnePlus 3 nu een paar uurtjes gehad en in het begin met alles instellen werd hij iets wat warm. Maar super snelle telefoon. Wat me wel meteen opviel was dat ik in de youtube app geen 1080p optie heb bij 60fps video's ?? Ben ik de enige die dit heeft of zijn er meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 23:41
Hier ook even een kleine update van mijn kant over de accuduur:

Ik heb de telefoon maandag ontvangen, dinsdagmorgen van de lader gehaald en hij zit momenteel (woensdag) op 37%

Nou gebruik ik mijn telefoon ook niet zo hevig (locatie en bluetooth staan uit), maar toch zeker een nette score!

Vannacht is de accu ook maar met enkele procenten gezakt :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Luukth schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:15:
OnePlus 3 nu een paar uurtjes gehad en in het begin met alles instellen werd hij iets wat warm. Maar super snelle telefoon. Wat me wel meteen opviel was dat ik in de youtube app geen 1080p optie heb bij 60fps video's ?? Ben ik de enige die dit heeft of zijn er meer mensen?
Schijnt een YouTube probleempje te zijn wat zich bij meer toestellen / merken voordoet op dit moment.
P1nGu1n schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 08:48:
Sinds gisteren in gebruik, ik heb alleen een issue met YouTube. Ik krijg bij bijna alle filmpjes maximaal 480p voorgeschoteld :? (maar bij een enkele wel 1080p)

Het wordt sinds een dag of twee gemeld op meerdere fora:Het komt voor op meerdere modellen, waaronder veel OP3's. Ik heb van alles geprobeerd, update deïnstalleren, 1 na laatste versie proberen, data verwijderen, maar ik krijg het niet opgelost. Iemand een oplossing?
Een tijdelijke oplossing:
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:11:
[...]

Je zou tijdelijk OGYoutube kunnen gebruiken totdat Google het heeft gefixt? Heb je nog meer functies ook! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ik denk dat het handiger is als ik mijn OnePlus 3 pas na augustus bestel.

Vanwege de volgende redenen:
  • De meeste mankementen zullen verholpen zijn en alles zal heerlijk werken door de software-updates
  • Dan is de Dash-Car-Charger weer beschikbaar (dan kan ik namelijk meteen de hele mik bestellen en betaal ik dus sowieso geen verzendkosten)
  • Ik ga op vakantie, en heb daar veel vrienden zitten (van voorgaande jaren). We gaan in de avond dan naar het strand (irrelevant). Mijn mobiel neem ik uiteraard mee, en aangezien aluminium erg snel krast.. is het echt geen handig idee (lijkt mij). Dan heb je de telefoon net, en zit hij al vol krassen door het zand
  • Met geluk is er dan ook een Dash-Charger powerbank van OnePlus. Maar ook dat wordt eerst kijken wat de prijs daarvan is. Ik wil namelijk alles meteen tegelijk bestellen in plaats van elke keer verzendkosten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:27:

Vanwege de volgende redenen:
  • De meeste mankementen zullen verholpen zijn en alles zal heerlijk werken door de software-updates
  • Dan is de Dash-Car-Charger weer beschikbaar (dan kan ik namelijk meteen de hele mik bestellen en betaal ik dus sowieso geen verzendkosten)
  • Ik ga op vakantie, en heb daar veel vrienden zitten (van voorgaande jaren). We gaan in de avond dan naar het strand (irrelevant). Mijn mobiel neem ik uiteraard mee, en aangezien aluminium erg snel krast.. is het echt geen handig idee (lijkt mij). Dan heb je de telefoon net, en zit hij al vol krassen door het zand
  • Met geluk is er dan ook een Dash-Charger powerbank van OnePlus. Maar ook dat wordt eerst kijken wat de prijs daarvan is. Ik wil namelijk alles meteen tegelijk bestellen in plaats van elke keer verzendkosten betalen.
Waarom maak je dat Dash-charge zo heilig? Ja, oke... Ik vind het handig. Maar mijn powerbank werkt gewoon prima zonder Dash... Het is iets ''extra's'', geen basisbehoefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:27:
Brexit may have a negative effect on the price of handsets as a sudden drop in the Pound has had an impact on the expenses of OnePlus.

The company wrote in a blog post, "If a price change comes to pass, it will not be a decision that we take lightly. We have only had to increase prices once before, when the Euro hit a nine-year low against the dollar at the beginning of 2015, and we did so reluctantly.

Gerucht: http://www.techradar.com/...because-of-brexit-1324131

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
PetrCech_3 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:33:
Waarom maak je dat Dash-charge zo heilig? Ja, oke... Ik vind het handig. Maar mijn powerbank werkt gewoon prima zonder Dash... Het is iets ''extra's'', geen basisbehoefte.
Klopt. Het is ook een extraatje. Maar ik kan wel wat geld missen. Dus ik vind het niet erg. Dat ik makkelijk geld uitgeef, is iets anders ;). Is namelijk niet zo.
bollefles schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:42:
Brexit may have a negative effect on the price of handsets as a sudden drop in the Pound has had an impact on the expenses of OnePlus.

The company wrote in a blog post, "If a price change comes to pass, it will not be a decision that we take lightly. We have only had to increase prices once before, when the Euro hit a nine-year low against the dollar at the beginning of 2015, and we did so reluctantly.

Gerucht: http://www.techradar.com/...because-of-brexit-1324131
Wat heeft dat met mijn aankoop te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 10:01
ToFast schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:27:
[...]

Oei niet zo mooi, kan een hardware probleem zijn, als in dat de soc niet goed contact maakt met de behuizing / whatever om zijn warmte kwijt te raken (niet dat de snapdragon 820 een heethoofd is, integendeel). Hopen op een flinke software bug en snel een oplossing.
Morgen nog maar een testje doen en anders google maps of iets anders proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seba
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik had eens naar een BTW-factuur geinformeerd bij oneplus voor m'n oneplus 3.
Ze deden heel vaag en het duurde nogal lang voor iemand me kon zeggen dat ze geen BTW factuur kunnen geven.
Na wat zoekwerk blijkt dat ze werken met een constructie waarbij je betaald aan het chinese bedrijf, maar de toestellen verstuurd worden binnen Europa. Met die constructie begeven ze zich wel in een grijze zone, als het al geen zwarte is. Op zich moet iedereen zelf maar uitmaken wat ze van belastingsontwijking/ontduiking vinden, maar het is wel een vorm van oneerlijke concurrentie ten opzichte van bijvoorbeeld Samsung. Het maakt de prijsvergelijkingen dan ook niet helemaal correct en het toestel is voor mensen die hem via hun bedrijf willen kopen ook meteen een stuk minder intressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij nog het meeste stoort is de notifications/doze bug. Lees hierover ook niets in de tweakers review. Dat maakt voor mij het toestel wel minder bruikbaar. Ik weet dat de updates er aan zitten te komen, maar hierover doet OP erg vaag. Ik heb nu de tijdelijke adb fix, maar is bij een reboot weer verdwenen. Ik hoop dat hier snel een OP/Google fix voor komt. Verder een Top toestel, kom van een S6 edge af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:50:

Wat heeft dat met mijn aankoop te maken?
De prijzen kunnen ineens omhoog gaan... Dus zie het als een vriendelijke 'waarschuwing' als je uitstelt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomdg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
bollefles schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:12:
[...]

De prijzen kunnen ineens omhoog gaan... Dus zie het als een vriendelijke 'waarschuwing' als je uitstelt!
Ineens is nogal een groot woord:

OnePlus plans to let customers know before the price will go up and promises to give customers several days of notice. But if you really want to avoid the price rise on the OnePlus 3, and you know you want one, it may be worth buying the phone now.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• citruspers
Voor de liefhebbers heb ik een paar vergelijkingen gemaakt tussen de camera-opties van de Oneplus 3. Zowel van de HDR modi, de HD modus en het verschil tussen JPG en DNG:

Grotere versies:
http://imgur.com/a/F0xD2

DNG vs Jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BfEeZSg.jpg

DNG vs Jpeg 2 (crop)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t9eYjM4.jpg

Stock vs HD (lowlight) (crop)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9LI3pgt.jpg

Stock vs HDR (crop)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f50U6LS.jpg

Stock vs HDRa (crop)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/emcjLtT.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door citruspers op 29-06-2016 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukth
Chris.nl schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:24:
[...]

Schijnt een YouTube probleempje te zijn wat zich bij meer toestellen / merken voordoet op dit moment.
[...]

Een tijdelijke oplossing:

[...]
Zo te zien heb je daar wel root voor nodig of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Luukth schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:31:
[...]

Zo te zien heb je daar wel root voor nodig of niet?
Geen idee, niet getest. Er is een unrooted versie zie ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukth
Chris.nl schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:34:
[...]

Geen idee, niet getest. Er is een unrooted versie zie ik...
Klopt zie ik ook net. Maar alsnog gaat hij maar tot 480p :'(

-edit

Ik kan met OGYouTube nu wel sommige video's in 720p kijken maar nog lang niet alles. In ieder geval iets van een verbetering.

[ Voor 22% gewijzigd door Luukth op 29-06-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
citruspers schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:31:
Voor de liefhebbers heb ik een paar vergelijkingen gemaakt tussen de camera-opties van de Oneplus 3. Zowel van de HDR modi, de HD modus en het verschil tussen JPG en DNG:

Grotere versies:

DNG vs Jpeg
[afbeelding]

DNG vs Jpeg 2 (crop)
[afbeelding]

[afbeelding]

Stock vs HDR (crop)
[afbeelding]

Stock vs HDRa (crop)
[afbeelding]
offtopic:
Utrecht Centraal Jaarbeurszijde, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:51
Hoi even een noob vraag.

Ik heb m'n outlook account toegevoegd via settings - account - Exchange.
Echter zie ik m'n contacten niet. Outlook contact is nu ook een IMAP account geworden waarbij ik alleen mails kan syncen. In mijn Xiaomi kan ik gewoon contacten syncen. Iemand die me verder kan helpen?

Btw ik heb een OnePlus bamboo case erbij besteld. Lekker licht, heb alleen m'n twijfels of het echt van bamboo is gemaakt of gewoon van plastic. Op OnePlus website stond bamboe. Heb echter m'n twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman

Grotere versies:

DNG vs Jpeg
[afbeelding]

DNG vs Jpeg 2 (crop)
[afbeelding]

[afbeelding]

Stock vs HDR (crop)
[afbeelding]

Stock vs HDRa (crop)
[afbeelding]
mooi, DNG lijkt iets betere kleuren te hebben, en deze: "Stock vs HD (lowlight) (crop)" _/-\o_ wat een verschil..
Thanks voor de info!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Graag gedaan!
De DNG is natuurlijk wel bewerkt (anders krijg je een hele fletse foto, zoals met elke raw file), maar ik moet zeggen dat je (zoals gebruikelijk) wel lekker veel detail en data uit de dng kan halen. Niet alleen qua kleur, maar vooral hoeveel er nog terug te halen valt uit de highlights.

Die HD modus is overdag trouwens vrij bagger, dan lijkt hij vooral veel te veel verscherping toe te passen. Als het donkerder is however...wauw. Erg goede mix tussen ruisreductie en behoud van detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Thanks man, wilde zelf ook al iets soortgelijks doen. Eigenlijk loont het dus enorm om raw te schieten of niet? Kleuren zijn beter, contrast hoger en niet overbelicht. Of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

InflatableMouse schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:35:
[...]

Thanks man, wilde zelf ook al iets soortgelijks doen. Eigenlijk loont het dus enorm om raw te schieten of niet? Kleuren zijn beter, contrast hoger en niet overbelicht. Of mis ik iets?
RAW schieten geeft je veel meer vrijheid. Maar houdt er wel rekening mee dat je eigenlijk altijd postprocessing toe moet passen. Anders zien de fotos er flets uit.

Dus schieten en delen zit er niet bij.
Op mijn DSLR schiet ik altijd RAW, maar voor mijn telefoon vindt ik dat eigenlijk overbodig.
Wel mooi dat het als optie toegevoegd wordt voor de mensen die in RAW willen schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
InflatableMouse schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:35:
[...]

Thanks man, wilde zelf ook al iets soortgelijks doen. Eigenlijk loont het dus enorm om raw te schieten of niet?
Met raw/dng heb je gewoon veel meer data om mee te werken, dus als je van plan bent om te gaan nabewerken is de keuze voor raw een no-brainer.

Aan de andere kant kost het natuurlijk meer moeite. Toch heb ik het idee dat er nog wel wat verbeterd kan worden aan de jpegs die de Oneplus3 uitspuugt. Al gaat dat waarschijnlijk wel ten kostte van de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STolsma
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-09 17:57
Russel88 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:24:
Hoi even een noob vraag.

Ik heb m'n outlook account toegevoegd via settings - account - Exchange.
Echter zie ik m'n contacten niet. Outlook contact is nu ook een IMAP account geworden waarbij ik alleen mails kan syncen. In mijn Xiaomi kan ik gewoon contacten syncen. Iemand die me verder kan helpen?

Btw ik heb een OnePlus bamboo case erbij besteld. Lekker licht, heb alleen m'n twijfels of het echt van bamboo is gemaakt of gewoon van plastic. Op OnePlus website stond bamboe. Heb echter m'n twijfels.
Ik heb hetzelfde gehad. Ipv een outlook account heb ik handmatig een exchange account aangenaakt. Server adres is s.outlook.com. Dan kan je contacten en calendar ook synce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
STolsma schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:37:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad. Ipv een outlook account heb ik handmatig een exchange account aangenaakt. Server adres is s.outlook.com. Dan kan je contacten en calendar ook synce.
Thanks.
Ik heb maar de outlook app geinstalleerd. Contacten worden nu gesynced. Hopelijk kan ik het naderhand verwijderen.

Nu nog een manier zoeken om m'n sim pin te veranderen. In sim settings zie ik niet veel opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Russel88 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:46:
[...]

Nu nog een manier zoeken om m'n sim pin te veranderen. In sim settings zie ik niet veel opties...
Is mogelijk bij Beveiliging en vingerafdruk.

Daar heb je de optie sim vergrendeling instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik heb een probleem ontdekt met mijn camera.

Naar aanleiding van bovenstaande raw/jpeg en HDx modi vergelijkingen schiet ik hier een paar plaatjes vanuit de bank.

Ik heb al eerder een compleet egaal groene foto gezien en dacht dat het door een bug kwam of zo. Als ik nog een foto maakte was tie daarna wel goed.

Ik heb nu ontdekt dat alle fotos in HD modus altijd compleet egaal groen zijn.

Kan me niet voorstellen dat het hardware is (als in, iets stuk) want dan zou het denk ik niet in 1 modus zijn. Ik denk toch iets met de camera app.

Iemand een idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
InflatableMouse schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:50:

Naar aanleiding van bovenstaande raw/jpeg en HDx modi vergelijkingen schiet ik hier een paar plaatjes vanuit de bank.

Ik heb al eerder een compleet egaal groene foto gezien en dacht dat het door een bug kwam of zo. Als ik nog een foto maakte was tie daarna wel goed.

Kan me niet voorstellen dat het hardware is (als in, iets stuk) want dan zou het denk ik niet in 1 modus zijn. Ik denk toch iets met de camera app.

heb nu net hetzelfde...
hd maakt alleen groene foto's... vaag, ik heb al de camera app "gereset" maar dat hielp niet..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_99
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-05 21:19
Helaas is mij iets opgevallen aan mijn oneplus 3 ;(

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/5k0os6.jpg

Zoals te zien is, is de hele linkerkant bezet door een gele gloed die, vooral in het donker, duidelijk zichtbaar is. Heb al met de instellingen geklooid maar dat mocht niet baten :N

Hebben meer mensen hier last van?

Ben bang dat dit een rma wordt..

[ Voor 5% gewijzigd door Stefan_99 op 29-06-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Prulleman schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:55:
[...]
heb nu net hetzelfde...
hd maakt alleen groene foto's... vaag, ik heb al de camera app "gereset" maar dat hielp niet..
Heb jij ook 3.1.3 draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsst
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09-2022
InflatableMouse schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:50:

Hier geen problemen. Ik draai 3.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
nee, 3.1.2,

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
DarkSide schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:50:
[...]

Is mogelijk bij Beveiliging en vingerafdruk.

Daar heb je de optie sim vergrendeling instellen
Dank u.

Btw.
Zit nu Spotify te beluisteren. M'n vorige telefoon was een budget Xiaomi. Maar geluidskwaliteit van de OnePlus3 is echt vele malen beter. Zit nu te genieten van m'n muziek. Wat heb ik dit gemist zeg.Ik had al een vermoeden dat de Redmi2 een mindere koptelefoon uitgang heeft, maar nu weet ik het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ja, dat wel, lees hier hetzelfde:
https://www.reddit.com/r/...p3_saving_as_solid_green/

maar daar gaat het over de DPI, daar ben ik niet aangeweest

Strava

Pagina: 1 ... 24 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- RMA/Retour: [OnePlus] RMA & Support.

- OnePlus 3T: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie.