Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:50:
mag je een commentaar niet ook in een ander relevant topic posten? Jawel toch?
En ik kom met inhoudelijke constateringen en had gehoopt dat iemand die kan ontkrachten of nuanceren. Commentaren als "je hebt geen verstand van telefoons" etc. zijn inhoudsloos. Jammer, want ik hoor graag inhoudelijke argumenten waarom de OP3 de betere keus zou zijn t.o.v. de Moto G4 Plus.
Het scherm IS namelijk minder scherp dan een LCD, wat wel jammer is als je veel tekst leest.
We hebben de OP3 eens aan iedereen van de redactie laten zien, met mijn Nexus 6P, de OnePlus 3 van de redactie en mijn eigen OnePlus 3. Niemand zag een duidelijk verschil, tenzij je er met je neus erboven op zit. Letterlijk. Het lijkt mij ook dat je je telefoon op een redelijk afstand van je af hebt (al gauw een centimeter of 20).
De helderheid VALT tegen, wat niet lekker is als je in de zomer buiten in de zon zit.
Uit onze eigen benchmarks: de OnePlus 3 heeft een maximale helderheid van 514 cd/m². De Moto G4 Plus heeft een maximale helderheid van 572 cd/m². Iets helderder dus, maar tegenvallen?
Uit de
review tussen de P9 Lite en de G4 Plus kwam naar voren dat
We hebben de zon opgezocht met de twee smartphones en beide zijn afleesbaar, maar de Moto G4 is op dit punt wel een stuk beter.
.
En de P9 Lite heeft een helderheid van max 485 cd/m².
De kleuren ZIJN verzadigd, en het scherm is kwalitatief ronduit onvoldoende (zie de Anandtech review)
Kleurtemperatuur zit op 6.818K voor de G4 Plus en 6.752K voor de OnePlus drie. Hoe dichter bij de 6500K, hoe beter.
En de grijswaardenfout bij de G4 Plus is ook groter: 7,70 ΔE2000 vs 2,90 ΔE2000 voor de OnePlus 3.
Accuduur IS mediocre.
Bij de G4 Plus is dat niet veel beter.
PCMark benchmark voor de G4 Plus geeft 5u42min. Voor de OnePlus 3 is dat 7u3m.
De videokwaliteit IS gewoon niet best, staat in de review!
Tweakers heeft de videoprestaties van de G4 Plus niet weten te testen, maar de focus schijnt niet lekker te werken:
"De Moto G4 Plus zou in elk geval beter moeten scherpstellen met de hulp van laserautofocus voor dichtbij en fasedetectie voor objecten die verder weg staan. Hoewel het toestel inderdaad sneller scherpstelt als het doorheeft waar het op moet focussen, had de Moto soms moeite om het object te vinden. Soms stelde hij helemaal niet scherp op het gewenste voorwerp en moesten we opnieuw focussen. Dat hadden we bij de P9 Lite minder vaak. Daartegenover staat weer dat de Moto G4 Plus voor deze prijsklasse erg snel is met focussen, mits de camera de situatie begrijpt."
Dus hier kan geen goede vergelijking gemaakt worden of de G4 Plus beter is.
Scherpe randjes houdt echt niet lekker vast langer dan een kwartier. Had ooit Nexus 5, met 't zelfde euvel.
6GB klinkt heel stoer, maar als je apps nog steeds opnieuw moeten laden, dan heb je er niet veel aan.
En €400 is nog steeds best een fors bedrag en zeker niet "goedkoop". Ja ten opzichte van een (toch overpriced) Iphone, maar niet t.o.v. de Moto G4 Plus of een Nexus 5X.
Dit vind ik een opvallende. Ik (subjectief) vond de OnePlus juist fijn in de hand liggen, vanwege de gebolde randen. Wat betreft het ram probleem: de 3GB in de Nexus 6P kon ook niet alles vasthouden, maar dat is meer een RAM issue in Android
dat in de volgende versie van Android gefixed wordt.
Ik overweeg/overwoog zelf ook de OP3, maar dit zijn allemaal minpunten die de Moto G4 Plus/Nexus 5X niet heeft, of tenminste niet slechter doet. En die is €269. Dus waarom is de OP3 dan de betere keus? Ik zie het niet. Maar ik heb dan ook klaarblijkelijk geen "verstand" van telefoons...

Is de G4 Plus een slechte telefoon. Nee niet echt. Maar voor €400 krijg je een telefoon met premium bouwkwaliteit, efficientere processor, AMOLED scherm (oneindig contrast), en prima camera.
Edzeau schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 04:40:
Heeft iemand ondertussen al eens getest hoe snel het opladen met een normale lader ongeveer gaat? Ikzelf heb twee laders nodig, en zit dan ook te twijfelen of ik nog een extra lader moet aanschaffen zodra ik de op3 zou bestellen.
YouTube: Oneplus 3 vs Samsung Galaxy S7: No flagship killing here…
Even snel als een Galaxy S7 met QuickCharge 2.0
[
Voor 5% gewijzigd door
chengbondkwok op 29-06-2016 10:39
]