Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 108 Laatste
Acties:
  • 672.317 views

Onderwerpen

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-10 13:59
vectormatic schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:45:
[...]

Bij de compact serie ligt het rooster direct in de rand van de ketel, en dus heb je precies de hoogte van het deksel, aan ruimte onder het deksel. Bij de kettles ligt het rooster een goede 5cm lager, en kan je dus meer kwijt onder het deksel. Vorig jaar heb ik een kippetje gedaan in de compact 47, en dat is toch echt wel kiele kiele

Voor de rest wat bouwkwaliteit en features, maar ruimte onder het deksel is toch wel de belangrijkste

Mag ik trouwens vragen wat je mist aan de OT, wat de MT SE wel heeft? Ik overweeg een 57cm kettle, maar vind meer dan het dubbele betalen voor een MT toch wat te veel van het goede
Wil graag een rvs GBS rooster (met sear grate) en de een dekselhouder.

Afhankelijk wat ik voor mn OTP krijg, ga ik afwegen of ik het verschil bij wil leggen.

De OT heeft geen aspan toch? Premium wel.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:53

Mystikal

It never hurts to help!

Ik snap er niets van. Ik kan nergens meer een rvs gbs rooster kopen voor mijn weber 57cm. Iemand tips?

Laat maar. Kampeerwinkel had alles wat ik wilde.

Gbs rvs
Seargrate
Gourmet pan

[ Voor 30% gewijzigd door Mystikal op 28-05-2018 21:12 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:51

vectormatic

Warlock of the doorlock

Koffie schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:09:
[...]

Op het plaatje lijkt hij wel iets van een as-pan te hebben .. ?
Voor zover ik em snap is OT ook niet het pannetje, maar het systeem waarin de luchtshuif aan de binnenkant ook meteen de as door de luchtopening veegt als je heen en weer gaat, zodat je dus alleen wat met het hendeltje heen en weer hoeft te gaan en het pannetje (danwel de opvangschaal) te legen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:21

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Koffie schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:12:
https://www.lidl-shop.nl/...-kogelbarbecue/p100238414
Lidl kogel bbq van 54 cm grilloppervlakte (gelijk aan Weber 57). Welgeteld 1 'review' hier gelezen van iemand die dat ding met veel vloeken in elkaar heeft gekregen, verder niemand.
Iemand ervaringen mee?
Leest @masauri hier nog mee?
In het kader Lidl bbq's :) Ik heb vandaag de gas bbq (Yes een compromie is kut maar in dit geval acceptabel:)) binnen gekregen van de Lidl, morgen in elkaar zetten. Mijn oude bbq was inmiddels nu 13 jaar oud en echt toe aan vervanging.

Dan zal ik wel even laten weten wat daar van over blijft. Zijn er nog goede sites waar je recepten vandaan kan halen die voor een beginner die wat meer wil van de bbq haalbaar zijn :)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Wat voor 1 besteld?
Deze https://www.123buitenkoken.nl/product/auplex-kamado/
Dat ding is gigantisch, vrouwtje niet zo blij mee, die vond de weber al groot (47cm premium touch)

Maar dat zal vast veranderen nadat ze de gerechtjes heeft geproefd :9~

as vrijdag gasten dus ff mijn best doen O-)

Leuke vent trouwens, had hem zaterdag besteld en kreeg vanmorgen al een bericht dat ie 'em vandaag wilde brengen. Wel ff de buurman ingeschakeld om dat ding op de (verrijdbare) pootjes te zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door tjeerdoo op 28-05-2018 23:36 ]

http://www.tjeerdoo.com

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:06

franssie

Save the albatross

tjeerdoo schreef op maandag 28 mei 2018 @ 23:33:
[...]

<> Wel ff de buurman ingeschakeld om dat ding op de (verrijdbare) pootjes te zetten.
Ik heb deze auplex al een jaar of vijf en werkt prima. Prima onderstel (in verhouding tot de rest opmerkelijk goed eigenlijk). Wel goed om je buurman te vragen om te tillen. Ding weegt dacht ik 88 kilo, al zal daar een halve kilo karton bij zitten ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• tjeerdoo
franssie schreef op maandag 28 mei 2018 @ 23:49:
[...]
al zal daar een halve kilo karton bij zitten ;)
Dat klopt wel ja :)
Voor het geld heb je wel een fraai ding in huis, +1000 voor een BBQ krijg ik er toch niet doorheen en ben nu voor iets meer dan 600 helemaal klaar incl. pizzasteen, platesetter en grill plaat (komt vast nog het een en ander bij) :9

• franssie

franssie

Save the albatross

@tjeerdoo ik had deze dus 5 jaar (of 7 misschien wel) gekocht om eens te kijken of een kamado iets voor mij was en als ie kapot ging zou ik wel een BGE kopen (de andere "A"-merken waren er toen nog geeneens). Bij mij is na een val wel de binnenkorf gebroken maar dat is ook weer eenvoudig te fixen, het hoeft niet waterdicht tenslotte en daarom zitten er ook gaten in.

Dus veel plezier en koop goed houtskool (Dammers is een goede om mee te beginnen, redelijk neutrale rooksmaak). Voor andere tips zoek je op houtskool in dit topic ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• tjeerdoo
De man had 'toevallig' nog een zakkie dammers in z'n busje liggen, en tevens een regenhoes, dus was meteen weer 50 euro lichter toen ie weg was...

heb jij hem ook 'ingebrand' zoals hij aangaf.
1e keer uurtje 100 graden, daarna afkoelen
2e keer hetzelfde
en dan steeds wat hoger en langer.

heb ik bij die kleine action kamado niet gedaan, en die vertoont nog geen scheuren ofzo.

• franssie

franssie

Save the albatross

regenhoes gebruik ik niet.

Eerste keer inderdaad een low & slow sessie doen - lekker een beenham roken (vergeeflijk vlees) tot de juiste kerntemeratuur. Geeft je tijd om de regeling van de temperatuur te leren en je hebt nog een goed stukje vlees ook. Neem een niet gemarineerde beenham, dan leer je de smaak van je houtskool kennen. En met wat peper en zout komt goed vlees toch goed.

edit: dus zolang je de ketel onder de 130 houdt is alles prima. tip: nooit weglopen als de schuiven open staan. Opstoken is veel makkelijker dan afkoelen. Gok op de 110C maar schommelen tussen 80-130 is in eerste instantie prima - je kerntemperatuurmeter geeft wel aan wanneer je je vlees kan in pakken op na een kwartiertje uitrusten opgegeten te worden.

[ Voor 31% gewijzigd door franssie op 29-05-2018 00:26 ]

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:57

Saffie_time

Why use this? 42!

R0y. schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:32:
[...]

https://www.lidl-shop.nl/...ion&scenario=also_clicked

De assesoires hiervan lijken mij erg interessant! Denk dat ik zo’n pannetje bestel voor op de weber.
Sinds afgelopen weekend bezitter van een Weber 57.
Ik heb geen rooster dat in het midden open kan (enkel de zijkanten om kolen bij te vullen).
Als ik het goed zie zou ik bij pizzasteen of pannetje eigenlijk ook het rooster erbij moeten nemen?
Iemand een idee of dat universeel genoeg is qua maat en dus gewoon netjes gaat passen?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Saffie_time schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:18:
[...]

Sinds afgelopen weekend bezitter van een Weber 57.
Ik heb geen rooster dat in het midden open kan (enkel de zijkanten om kolen bij te vullen).
Als ik het goed zie zou ik bij pizzasteen of pannetje eigenlijk ook het rooster erbij moeten nemen?
Iemand een idee of dat universeel genoeg is qua maat en dus gewoon netjes gaat passen?
Je kunt een pizza steen of pannetje toch ook prima op je rooster zetten?

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:42
Ennas schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:28:
[...]

Ik weet niet of je mijn handleiding hebt gevonden (https://debuurmanmetdebbq.nl/de-kamado-orange-egg-voor-e30/) maar ik kan je uit ervaring vertellen wat er mee kan:
  • Heel goed low& slow. bij mij draait hij echt 3 tot 6 uur zonder bij te vullen. En dan rond de 110 graden. De buitentemperatuur heeft wat meer invloed dan bij een "echte" kamado
  • De diameter is ongeveer 40 centimeter. Geen idee hoe groot die van de action is, ik denk dat dit net groter is.
Wat kan niet zo goed:
  • Heet grillen
  • Halverwege extra rookhout toevoegen.
Mocht je in de buurt van Hilversum zijn.. kom kijken
Hilversum kom ik helaas amper in de buurt :-(

Die van de Action is ongeveer net zo groot, zou best wel eens precies 40cm kunnen zijn (wat dan wel weer droog zou zijn want dan kan ik die verbouwen zodat ik het rooster daarvan kan gebruiken).

Hoe zit dat qua rookontwikkeling? Ik heb namelijk geen tuin maar wél 4 balkons (woon op de hoek op een bovenste verdieping) Ik neem aan dat dit wel mee valt, ik heb verderop in het blok her en der ook wel een webertje op een balkon zien staan en in principe omdat ik op een hoek woon zou ik er niemand mee lastig vallen denk ik maar ik wil ook geen enorme rooksignalen de lucht in sturen :)

Adjust non olet, plerumque...

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-11 07:43
Misschien moeten we eens een meetup organiseren? Ergens centraal bij iemand?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-11 15:47
tjeerdoo schreef op maandag 28 mei 2018 @ 23:33:
[...]

Deze https://www.123buitenkoken.nl/product/auplex-kamado/
Dat ding is gigantisch, vrouwtje niet zo blij mee, die vond de weber al groot (47cm premium touch)

Maar dat zal vast veranderen nadat ze de gerechtjes heeft geproefd :9~

as vrijdag gasten dus ff mijn best doen O-)

Leuke vent trouwens, had hem zaterdag besteld en kreeg vanmorgen al een bericht dat ie 'em vandaag wilde brengen. Wel ff de buurman ingeschakeld om dat ding op de (verrijdbare) pootjes te zetten.
Nice :) ik twijfel heel erg, over anderhalf, 2 jaar wil ik ook een grotere Kamado nemen, heb nu de Blokker (ook Auplex) mini variant en die bevalt prima, maar groter zou wel fijner zijn. Twijfel heel erg om of door te sparen voor 'gerenommeerd' merk te nemen, of gewoon een wat 'bekender' goedkoper merk zoals bijvoorbeeld Auplex of Patton(?) in die richting.
Maar goed, heb nog ff de tijd om erover na te denken :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

• tjeerdoo
Martinusz schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:38:
[...]

Nice :) ik twijfel heel erg, over anderhalf, 2 jaar wil ik ook een grotere Kamado nemen, heb nu de Blokker (ook Auplex) mini variant en die bevalt prima, maar groter zou wel fijner zijn. Twijfel heel erg om of door te sparen voor 'gerenommeerd' merk te nemen, of gewoon een wat 'bekender' goedkoper merk zoals bijvoorbeeld Auplex of Patton(?) in die richting.
Maar goed, heb nog ff de tijd om erover na te denken :P
Ik vraag me af of die 500+ euro die je extra uitgeeft voor een 'gerenommeerd' merk het ook echt waard is.
Deze komt iig als zeer degelijk op me over, en aan dit filmpje te zien kunnen ze wel wat hebben YouTube: Auplex Kamado thermal shock testing
Niet dat ik er zelf een emmer water overheen ga gooien, maar toch, petje af voor die chinezen _/-\o_

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:06
@tjeerdoo Heel simpel, de goedkopere modellen verkopen ook de maandagochtend modellen er is een variantie van kwaliteit binnen dezelfde lijn. Het gebruikte materiaal is van mindere kwaliteit en de afwerking, doe bijvoorbeeld eens een dome open met een auplex en een BGE je zal merken dat het allemaal soepeler gaat. En ook een belangrijke is garantie, met de gerenommeerde merken is er geen gedoe met garantie. Vuurring stuk en je ontvang een nieuwe. Met mijn Broil King Keg 4000 had ik na 4 jaar iets van roestvorming aan de binnenkant, 1 mail gestuurd en ontving het nieuwe 5000 model zonder extra kosten.

Zelf is mijn eerste ervaring met een Kamado ook een prijsvechter, de Kamado XL. De afwerking was zo bedroevend (maandagochtend model) dat deze na wat gedoe gelukkig terug kon naar de verkoper.

Maar de barbecue mogelijkheden zijn exact hetzelfde, dan is het een afweging wat je zelf acceptabel vind qua kwaliteit en dat is persoonlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Hari-Bo op 29-05-2018 10:50 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• tjeerdoo
Duidelijk, maar heb nu gelukkig nog wat centen over en denk dat ik hier ook wel wat jaartjes plezier van ga hebben. Dan maar 'iets' mindere kwaliteit. 'Dekseltje'
gaat voor mij soepeltjes genoeg open :D

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:17
Gister nog even een pannetje gehaald uit de Bastard lijn die nu bij de AH wordt verkocht. Natuurlijk meteen even zijn vuurdoop gegeven met wat olijflolie, groente en 4 tartaartjes :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hOozZ5N1EgHBewrrdNCv6Wic/medium.jpg

K to the KillaZ

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

KillaZ schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:36:
Gister nog even een pannetje gehaald uit de Bastard lijn die nu bij de AH wordt verkocht. Natuurlijk meteen even zijn vuurdoop gegeven met wat olijflolie, groente en 4 tartaartjes :)

[afbeelding]
Ben ook nog op zoek naar een BBQ pan, had een 25cm skillet van the Bastard bestelt, maar deze was helaas niet meer leverbaar, dus moet op zoek naar iets anders.

Hoeveel CM is deze pan en je BBQ? (voor perspectief). Kan me geen voorstelling maken hoe groot 25 cm precies is :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• KillaZ
Calitomnication schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:53:
[...]

Ben ook nog op zoek naar een BBQ pan, had een 25cm skillet van the Bastard bestelt, maar deze was helaas niet meer leverbaar, dus moet op zoek naar iets anders.

Hoeveel CM is deze pan en je BBQ? (voor perspectief). Kan me geen voorstelling maken hoe groot 25 cm precies is :)
Hij is volgens mij 21 of 23 cm. Gaat om het pannetje met het houten plankje er bij als onderzetter. De bbq zelf is een 57 cm :)

[ Voor 80% gewijzigd door KillaZ op 29-05-2018 11:58 ]

K to the KillaZ

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

KillaZ schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:58:
[...]

Hij is volgens mij 21 of 23 cm. Gaat om het pannetje met het houten plankje er bij als onderzetter. De bbq zelf is een 57 cm :)
Ach ja, ik zie nu pas dat je een GBS hebt 8)7, niet goed gekeken.
Thanks voor de maat van de pan. Heb zelf ook eem 57 GBS, maar als ik het zo zie is 25cm misschien toch iets aan de grote kant. Met de maat die jij hebt kun je de pan mooi aan de zijkant zetten maar heb je toch nog genoeg ruimte over om in het midden direct te grillen. Ik zal straks eens bij de lokale Appie naar binnen lopen :)

tips voor New York

• KillaZ
Calitomnication schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:02:
[...]

Ach ja, ik zie nu pas dat je een GBS hebt 8)7, niet goed gekeken.
Thanks voor de maat van de pan. Heb zelf ook eem 57 GBS, maar als ik het zo zie is 25cm misschien toch iets aan de grote kant. Met de maat die jij hebt kun je de pan mooi aan de zijkant zetten maar heb je toch nog genoeg ruimte over om in het midden direct te grillen. Ik zal straks eens bij de lokale Appie naar binnen lopen :)
Klopt helemaal, ik vond het kleine pannetje met steel wat te klein. Hier zit een handige vork aan die je kunt gebruiken op het pannetje op te tillen. Eigenlijk is het meer een schaal. Scheelt je ook je handen weer :)

Overigens zat hier maar 1 brikettenhoudertje onder en dat was meer dan genoeg om dat pannetje goed heet te krijgen.

K to the KillaZ

• Martinusz
Zojuist bericht dat mijn Bastard Gietijzer mini braadpannetje onderweg is :*) lijkt me leuk om eens wat mee te maken, stoofpotje ofzo :)

[ Voor 26% gewijzigd door Martinusz op 29-05-2018 12:21 ]

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Martinusz schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:21:
Zojuist bericht dat mijn Bastard Gietijzer mini braadpannetje onderweg is :*) lijkt me leuk om eens wat mee te maken, stoofpotje ofzo :)
Weet je inmiddels al hoe groot/mini deze pan precies is? Of zorgt dit vraagteken voor extra spanning & enthousiasme :P.

tips voor New York

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Zaterdagmorgen 200 hamburgers maken (heiligschennis plegen --> gewoon eitje en mosterd er door) en 300 kipsateetjes... want we krijgen zo'n 90 man op de barbecue :+

Nu ben ik op zoek naar vlees voor 'erbij'... mensen tips/suggesties wat een goede aanvulling zou zijn? Ik zit zelf te denken aan speklapjes / knakworsten / (voorgekookte) braadworstjes...

Less = more

• KillaZ
Er bij? met 3 kip sate en 2 burgers p.p. zit je toch al safe?

Lading stokbrood met smeersels en klaar?

K to the KillaZ

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-10 21:24
@IWriteCode
Eerlijk gezegd klinkt het al genoeg voor 90 man :) .
Als je dan toch iets erbij wilt doen simpele worsten het ook altijd goed.

Op wat voor Q ga je dit klaar maken :) ?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

IWriteCode schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:49:
Zaterdagmorgen 200 hamburgers maken (heiligschennis plegen --> gewoon eitje en mosterd er door) en 300 kipsateetjes... want we krijgen zo'n 90 man op de barbecue :+

Nu ben ik op zoek naar vlees voor 'erbij'... mensen tips/suggesties wat een goede aanvulling zou zijn? Ik zit zelf te denken aan speklapjes / knakworsten / (voorgekookte) braadworstjes...
Is dit iets? Braadworsten met BIER!. Simpel, toch nét iets anders dan een standaard braadworst en relatief snel klaar :).

- Pan met bier, uien, mosterd, peper en zout
- Braadworsten erin en 30 minuten koken
- 2 á 3 minuten op de grill
- Klaar

Als ik dit zelf maak leg ik 'm altijd op een broodje met Ketchup, Jalapeno, BBQ saus, Augurk en mosterd :9

[ Voor 6% gewijzigd door Calitomnication op 29-05-2018 13:09 ]

tips voor New York

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-10 21:24
Hebben jullie tips voor een goed gietijzeren pannetje voor op de BBQ? Liefst met kort handvat of afneembaar.
Hoe heet zo iets eigenlijk? Kom alleen gietijzeren spullen tegen voor in de keuken :( .

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:11
Tiwazz schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:10:
Hebben jullie tips voor een goed gietijzeren pannetje voor op de BBQ? Liefst met kort handvat of afneembaar.
Hoe heet zo iets eigenlijk? Kom alleen gietijzeren spullen tegen voor in de keuken :( .
Dat heet een skillet.
IWriteCode schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:49:

Die hamburgers; ik zou er nog wat p+z en tabasco en worcester door heen slaan.

Ik zou geen speklappen of knakworsten doen; Flare ups bij speklappen en knakworsten worden vies op de bbq. Ik zou dan eerder voor meter worst gaan. Die hebben een uurtje nodig. Je kan evt ook een shitload aan kipvleugels doen

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Tiwazz schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:58:
@IWriteCode
Eerlijk gezegd klinkt het al genoeg voor 90 man :) .
Als je dan toch iets erbij wilt doen simpele worsten het ook altijd goed.

Op wat voor Q ga je dit klaar maken :) ?
Uhm... een Q300 voor de hamburgers... een slagerbarbecue voor de sateetjes en losse weber voor de rest... maar twijfel nog of het voldoende bbq oppervlak is...
Calitomnication schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:08:
Is dit iets? Braadworsten met BIER!. Simpel, toch nét iets anders dan een standaard braadworst en relatief snel klaar :).

- Pan met bier, uien, mosterd, peper en zout
- Braadworsten erin en 30 minuten koken
- 2 á 3 minuten op de grill
- Klaar

Als ik dit zelf maak leg ik 'm altijd op een broodje met Ketchup, Jalapeno, BBQ saus, Augurk en mosterd :9
Klinkt goed :-) Misschien die maar een pan vol gaan maken.
Paganstars schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:12:
Die hamburgers; ik zou er nog wat p+z en tabasco en worcester door heen slaan.

Ik zou geen speklappen of knakworsten doen; Flare ups bij speklappen en knakworsten worden vies op de bbq. Ik zou dan eerder voor meter worst gaan. Die hebben een uurtje nodig. Je kan evt ook een shitload aan kipvleugels doen
Ja, peper en zout sowieso... dat mag van de puristen wel... al het anderen wordt door sommigen afgekeurd :-)

[ Voor 21% gewijzigd door IWriteCode op 29-05-2018 13:23 ]

Less = more

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:55
Gewoon een paar kg procureur halen en van tevoren voorgaren. Dan kun je hem afmaken en opwarmen op de BBQ en x broodjes pulled porc serveren.

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

timmert26 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:28:
Gewoon een paar kg procureur halen en van tevoren voorgaren. Dan kun je hem afmaken en opwarmen op de BBQ en x broodjes pulled porc serveren.
Heb je toevallig nog tips hoe dat dat het handigste in zn werk gaat? :9

Heb her en der wat zitten kijken, maar vermoed dat pulled pork voor zaterdag iets te ambitieus zal zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door IWriteCode op 29-05-2018 14:31 ]

Less = more

• Martinusz
Calitomnication schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:40:
[...]

Weet je inmiddels al hoe groot/mini deze pan precies is? Of zorgt dit vraagteken voor extra spanning & enthousiasme :P.
Nee, dat vergroot de spanningsboog :+

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10 18:33
Ik kreeg van het weekend gigantische vlammen als het vet van mijn hamburgers in de kolen droop. Hoe is dit te voorkomen? De burgers/het vlees in een aluminium bakje op het rooster, of een druip bakje op de kolen onder het rooster? Dat laatste lijkt me niet slim met de hitte, aluminium rechtstreeks op de kolen.

Ik zie weleens zo een druip bakje in het indirect gedeelte met wat water, maar ik heb de directe hitte wel nodig. Ik heb geen weber, maar een soort drum BBQ die ik voor de ene helft vul met kolen.

• KillaZ
Je hebt dus geen deksel?

K to the KillaZ

• Freshnub
Jawel, maar is niet lucht dicht, dus de vlammen gaan volgens mij dan gewoon door. Het enige dat dan helpt is snel al mijn vlees van het directe gedeelte halen. Dan stopt het druipen en dus ook de vlammen.

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:55
IWriteCode schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:41:
[...]

Heb her en der wat zitten kijken, maar vermoed dat pulled pork voor zaterdag iets te ambitieus zal zijn.
Hangt ervan af hoeveel tijd jij de komende dagen hebt. Bij voorkeur haal je x kg procureur, dat zet je 1 nacht in een dry-rub. De dag erna ben je flink wat tijd nodig om het gaar te krijgen op een bbq. Mocht je lui zijn, tja, dan kun je het uiteraard ook in een stoofpan in de oven doen, echter kun je dan niet veel KG procureur kwijt.

Hier staat vrij makkelijk uitgelegd hoe je het maakt. Ik weet niet of je een sligro pas hebt, maar procureur is momenteel E5,50 de kg bij sligro. Ongeveer 30% van het gewicht verlies je tijdens het koken, houd daar rekening mee. Dat is vet dat verdwijnt.
https://bbq-helden.nl/pulled-pork-barbecue/

• KillaZ
Ja dan houd je toch gewoon je burgers op het indirecte gedeelte? Langzaam garen totdat ze bijna klaar zijn, dan even kort boven de kolen.

K to the KillaZ

• Freshnub
KillaZ schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:08:
Ja dan houd je toch gewoon je burgers op het indirecte gedeelte? Langzaam garen totdat ze bijna klaar zijn, dan even kort boven de kolen.
Indirect gaat erg langzaam, misschien omdat ik geen Weber heb. Schiet niet echt op als ik alles via indirect moet doen. Was meer benieuwd naar de werking van die goedkope aluminium bakjes.

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-11 11:58
IWriteCode schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:14:
[...]

Uhm... een Q300 voor de hamburgers... een slagerbarbecue voor de sateetjes en losse weber voor de rest... maar twijfel nog of het voldoende bbq oppervlak is...

[...]
Help je hopen dat het een beetje wil. Zelf heb ik met een Q100, een Weber 57cm en een Weber WGA net genoeg om 30 man te voeden in een beetje tempo. Wat wel tegen zat is dat ik er ook wat vegetariërs tussen had zitten, en voordat groente een beetje klaar is op die Q100 duurt wel even. Hamburgers trouwens ookm maar als je ze flink plat maakt zijn ze zo gaar.

Knakworsten zou ik niet zo snel doen op de BBQ, ze verbranden nogal snel.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
soms moet je een beetje crea zijn, zo heb ik 10 kilo spareribs tegelijk klaargemaakt op een 57cm weber

met de pannendekselhouder van de ikea (of elk ander willekeurig spareribs-rek) kun je ook hamburgers verticaal garen om zo extra veel hamburgers tegelijk op je bbq te kunnen hebben ;)

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Leipo schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:40:
met de pannendekselhouder van de ikea (of elk ander willekeurig spareribs-rek) kun je ook hamburgers verticaal garen om zo extra veel hamburgers tegelijk op je bbq te kunnen hebben ;)
Hamburgers maak ik inderdaad niet te dik... laatste 'geoefend' met 24 burgers en die waren zo klaar... cheddar cheese er op... en volgens mij was dat 6-8 minuten per burger. Passen dr volgens mij zo'n 15 op... dus dan kan je theoretisch 150 burgers per uur bakken.
elhopo schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:29:
Help je hopen dat het een beetje wil. Zelf heb ik met een Q100, een Weber 57cm en een Weber WGA net genoeg om 30 man te voeden in een beetje tempo. Wat wel tegen zat is dat ik er ook wat vegetariërs tussen had zitten, en voordat groente een beetje klaar is op die Q100 duurt wel even. Hamburgers trouwens ookm maar als je ze flink plat maakt zijn ze zo gaar.

Knakworsten zou ik niet zo snel doen op de BBQ, ze verbranden nogal snel.
Er komen zo'n 55 volwassen en 35 kids... (ja, springkussen dr ook nog bij :+ ) dus die knakworst schiet wel op voor de kids (en broodjes... veel broodjes... voor de burgers & knakworsten)

[ Voor 40% gewijzigd door IWriteCode op 29-05-2018 15:46 ]

Less = more

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:03
IWriteCode schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:42:
[...]

Hamburgers maak ik inderdaad niet te dik... laatste 'geoefend' met 24 burgers en die waren zo klaar... cheddar cheese er op... en volgens mij was dat 6-8 minuten per burger. Passen dr volgens mij zo'n 15 op... dus dan kan je theoretisch 150 burgers per uur bakken.

[...]

Er komen zo'n 55 volwassen en 35 kids... (ja, springkussen dr ook nog bij :+ ) dus die knakworst schiet wel op voor de kids (en broodjes... veel broodjes... voor de burgers & knakworsten)
Met 55 volwassenen heb je wel erg veel vlees, er van uit gaande dat man vrouw bij beide groepen een beetje gelijk is.
Dat worden sowieso al 3+hamburgers voor de mannen (als ik dit zou reflecteren naar mijn vriendengroep) en ook nog eens 3-5 kipspiesjes, alhoewel je van 30 tot 200 gram per kipspies kan gaan natuurlijk :+ .
Kinderen van beide 1 stuks en een hoop stokbrood zoals dat altijd gaat.
Je kunt nooit teveel hebben natuurlijk, dat is waar :) .

Ik zie dat je al had geoefend met hamburgers, dat scheelt I guess.
Ik had de vorige keer 15 hamburgers (150gr) per keer op de weber en dat is flink draaien, veel flare ups, deksel op en af en een boel rook (wel lekker zo) , maar dat was praktisch in de winter. Gok ook een max 10 minuten.
Oja en broodjes zijn zo zwart als je weber 300 graden is :+ (heb een weber57).
Meer dan 20 per keer zou ik lastig vinden, helemaal als jij 3 barbecues tegelijk wilt bedienen :p .

Ik wou dat ik vaker kon grillen met mijn vrienden >:) .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

alaintje schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:08:
Met 55 volwassenen heb je wel erg veel vlees, er van uit gaande dat man vrouw bij beide groepen een beetje gelijk is.
Dat worden sowieso al 3+hamburgers voor de mannen (als ik dit zou reflecteren naar mijn vriendengroep) en ook nog eens 3-5 kipspiesjes, alhoewel je van 30 tot 200 gram per kipspies kan gaan natuurlijk :+ .
Ik ga uit van 50 gram per sateetje :-)
Oja en broodjes zijn zo zwart als je weber 300 graden is :+ (heb een weber57).
Die gooi ik niet op de grill... daar komen de burgers :-) Haal waarschijnlijk diepvries bolletjes bij de makro die ze ook in de horeca gebruiken. Die zijn al voorgesneden dus dat scheelt weer een berg :-)
Ik wou dat ik vaker kon grillen met mijn vrienden >:) .
Dat is natuurlijk een kwestie van gewoon doen :-)

Less = more

• alaintje
IWriteCode schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:19:
[...]

Dat is natuurlijk een kwestie van gewoon doen :-)
Was het maar zo simpel :p .

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-10 18:42
Hier ook nog een interessante deals kunnen vinden op bol👍
Zijn 2 mooie modellen vind ik zemf voor een betaalbare prijs

https://www.bol.com/nl/p/...ApdnEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

https://www.bol.com/nl/p/...wrRFDg.1.5.ProductPageUrl

[ Voor 26% gewijzigd door Philtjens op 29-05-2018 19:44 ]

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:37
Lang getwijfeld tussen de Kamado Joe II en de Primo Oval. Wilde eigenlijk voor de joe gaan, maar een beetje zoeken in Duitsland leerde dat je een aangeklede Oval 300 hebt voor 150,- meer dan de joe. Dus toch maar voor de Primo gegaan.

Met gestrekt been.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-11 22:57

The_Scarabial

MTB for life!

Zat even dit topic door te spitten, want wilde eigenlijk zelf een kleine kamado kopen. Maar lees bij veel reacties dat ze kijken naar de garantie. Eerste wat ik dan denk is, gaan die dingen dan zo snel stuk?
Zat zelf te denken aan deze https://bastard.nl/product/the-bastard-small/, puur om klein beetje mee te hobby-en

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

IWriteCode schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:41:
[...]

Gewoon in de oven.
En als je echt de blits wil maken bestel je nog even heel snel een stuk of 3 (4?) lappen buikspek en maak je daar mooie porchetta's van. Kan allemaal al vantevoren (2 dagen als moet ook wel) en evt in de oven.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Martinusz
Ik wil wat kruiden bestellen en zag ook deze sparerib marinade, alleen vraag ik mij af, vervangt dit dan de rub? Oftewel spareribs dag in de marinade en dan de BBQ op? Of is de marinade voor de latere fase en smeer je hem daar mee af?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zou bijna zeggen : vervangt de rub maar zou het laatste uur er ook nog even mee insmeren

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:20

dbzfan

Nee.

Ik heb vanavond mn weber 47 cm in elkaar gezet. Nu vind ik de spleten tussen het kolen rooster best groot.. Valt een groot deel van het houtskool hier niet doorheen?

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 23:21
Nou de sear grate voor 12,99 besteld bij de Lidl. Kan net zo goed op als in het rooster van de Weber 57.

Vraagje: wie heeft tips voor goede hamburger broodjes?? Heb al bij een paar supers hij broodjes geprobeerd. Maar die zijn ontzettend sompig. Pak je ze vast dan druk je ze meteen fijn. Kortom wen gebrek aan structuur. Terwijl je op YouTube ziet dat er genoeg broodjes meeveren. Heb komaf kaiser broodjes gepobeeef, maar die zijn weer re stevig als je ze een paar uur hebt liggen.

American Express vraagbaak

• Hari-Bo
Misha schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:32:
Misschien moeten we eens een meetup organiseren? Ergens centraal bij iemand?
Een leuk idee, vooral omdat dit topic levendig is. Maar waar is het mogelijk, zelf woon ik bijv in kop noord holland niet echt centraal. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Misha
Hari-Bo schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:50:
[...]

Een leuk idee, vooral omdat dit topic levendig is. Maar waar is het mogelijk, zelf woon ik bijv in kop noord holland niet echt centraal. :)
Wat centraal ligt, ligt aan de mensen die het willen 😁 ik zit in Haarlem, wat ondanks het het centrum van het universum is, vast niet als centraal punt uit komt

• alaintje
dbzfan schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:15:
Ik heb vanavond mn weber 47 cm in elkaar gezet. Nu vind ik de spleten tussen het kolen rooster best groot.. Valt een groot deel van het houtskool hier niet doorheen?
Geen zakken houtskool van de AH kopen >:) .

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
alaintje schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 01:20:
[...]Geen zakken houtskool van de AH kopen >:) .
Dit, of een rooster erbij ;)
Ik gebruik een 'afvalstuk' van een gietijzeren rooster die ik haaks wegleg.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-10 22:06

Apie!

Newer, better & confusinger

@Paganstars @Chevy454 @checkdiz @TheShadow

Gisteren kwam het rooster van Amazon binnen. Helaas regende en onweerde het gisteren en kon ik niet kijken of ie paste. Ik heb een paar keer getwijfeld of ik niet even snel met het rooster naar buiten zou rennen, maar realiseerde me elke keer dat de regen dan zo de Niclan in zou stromen 8)7 (en misschien is het niet slim om tijdens onweer met een stalen barbecue te werken)

Vanmorgen op weg naar het station kon ik het niet laten en heb ik nog even snel de Niclan opengewipt en het rooster er in gezet :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rHwk5NvMnjo79iVlKkJTjRy5/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qFJXAgj3aU5kxCOHQadeDpyU/medium.jpg
Precies goed! De opening is ook lekker ruim genoeg om rookhout/houtskool toe te voegen en óók nog een beetje te rangschikken. Met een beetje gepiel zou ik op het onderste rooster, denk ik, ook nog wat direct kunnen doen zonder het bovenste rooster er af te halen.
De bouwkwaliteit is goed. Het geheel voelt zwaar en solide aan. Ook het scharnier draait goed en voelt niet flimsy. De ring is 5mm en de spijlen zijn 3mm met 1,5cm ertussen. Het verhoogrekje past ook nog nog gewoon. Niet dat ik die tot nu toe echt heb gebruikt, maar dat is toch mooi meegenomen. Zo op het eerste oog ben ik niet bang dat het rooster door gaat zakken, maar we zullen 't zien :)
Vanavond even schoonbranden en misschien afhankelijk van wat we eten misschien ook wel even inwijden.

* Apie! is blij *O*

De two-zone setup zoals ie nu op de foto staat is de standaard setup en is best relaxed voor ons kleine gezin.
Het enige wat ik nu nog zou willen is een half maantje voor op het onderste rooster. Ik ben aan het gluren naar de halve maantjes van Kamado Joe Classic. Die zijn volgens specs 45.7cm, maar ik moet nog even goed opmeten of dat wel gaat passen de Niclan. Anders moet ik een gewoon rooster kopen en die doormidden slijpen ofzo.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Paganstars
Wat is dat rare ringetje rechtsboven?

Ik heb gvd een gescheurde las in 1 van de poten :| Harlembbq gemailed nog geen reactie!

• Apie!

Apie!

Dat ringetje is om een verhoger in te zetten. Zoals dit : https://www.amazon.com/on...g-Louisiana/dp/B07316Z1CK

Blown past falling sands

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Paganstars schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:45:
Harlembbq gemailed nog geen reactie!
Verkocht is verkocht. Hun after service ben ik niet over te spreken

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Paganstars
nee klopt, ik zou ook niet mensen aanraden om via hun nog shit te kopen.

• Misha
Paganstars schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:04:
Ik haalde er enkel mijn rubs en zat er aan te denken om er ook een kamado te halen, maar na de verhalen hier in dit topic ga ik dat maar niet doen. Zonde, die gasten zitten praktisch in mijn achtertuin

• Martinusz
Gisteren eerste bestelling de deur uit gedaan bij van Beekum specerijen, wat een geweldige site is dat! :D

Zoete sparerib marinade
All purpose rub
Pulled pork rub
Gyros kruiden
Chinese 5 kruiden

Van die laatste geen idee wat te verwachten, maar schijnt vaak gebruikt te worden?
Wat trouwens ook wel tof is, is dat je bij een bestelling maximaal 3 proefmonsters mag aanvragen!

Verwijderd

Ik wil binnenkort een bbq'tje organiseren met wat gasten (max 5-6 pers)

Nu zat ik te kijken naar enkele opties om een leuk 3-gangen gerecht neer te zetten.

Voorgerecht: Zalm op cederhout, ongeveer 100gr p.p. (https://www.bbq-nl.com/2009/06/bobby-flays-zalm.html)
Hoofdgerecht: spareribs. (de 3-2 in de ochtend voorbereiden en het laatste uur dus nadat de zalm eraf gaat)
Nagerecht: Smores (https://www.culy.nl/recep...moked-bbq-salted-caramel/)

Nu zit ik nog te zoeken naar leuke side dishes.. Bij de spareribs zou ik wat friet of aardappelkroketjes kunnen doen, maar bij het voorgerecht zou ik het niet weten. Ik ben zelf geen salade persoon, maar iets fris erbij zou denk ik wel gewaardeerd worden door de gasten.

Iemand nog tips voor makkelijke side dishes die je al van te voren kunt maken, of snel bij op de Q kunt bereiden?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2018 09:32 ]

• Misha
@Remko24 klinkt heerlijk! Stuur je nog even het adres en datum door? 😁

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:31:
Ik wil binnenkort een bbq'tje organiseren met wat gasten (max 5-6 pers)

Nu zat ik te kijken naar enkele opties om een leuk 3-gangen gerecht neer te zetten.

Voorgerecht: Zalm op cederhout, ongeveer 100gr p.p. (https://www.bbq-nl.com/2009/06/bobby-flays-zalm.html)
Hoofdgerecht: spareribs. (de 3-2 in de ochtend voorbereiden en het laatste uur dus nadat de zalm eraf gaat)
Nagerecht: Smores (https://www.culy.nl/recep...moked-bbq-salted-caramel/)

Nu zit ik nog te zoeken naar leuke side dishes.. Bij de spareribs zou ik wat friet of aardappelkroketjes kunnen doen, maar bij het voorgerecht zou ik het niet weten. Ik ben zelf geen salade persoon, maar iets fris erbij zou denk ik wel gewaardeerd worden door de gasten.

Iemand nog tips voor makkelijke side dishes die je al van te voren kunt maken, of snel bij op de Q kunt bereiden?
Groene asperges in spek. Lekker uit het seizoen nu. Beer braised potatoes. Salade met geroosterde puntpaprika.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2018 09:34 ]

• Apie!

Apie!

@Paganstars Hoe erg is die lasbreuk?

Blown past falling sands

Verwijderd

Beer braised potatoes lijkt me wel een leuke optie bij de spareribs.. Thanks!!
Nog iemand tips voor een simpele lichte salade voor bij de zalm?

• Martinusz
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:42:
Beer braised potatoes lijkt me wel een leuke optie bij de spareribs.. Thanks!!
Nog iemand tips voor een simpele lichte salade voor bij de zalm?
WIj gebruiken altijd deze salade (bevalt velen altijd goed):

Ijsbergsla of salademix uit de super
4* eetlepels Sla-olie
4* eetlepels azijn
Suiker (naar eigen inzicht, meestal gelijk of meer dan bovenstaande hoeveelheid)
Gesneden ui
Optioneel:
ei
cherry tomaatjes

* sla-olie en azijn moeten in gelijke delen zijn, bij grotere hoeveelheid verhoog je het aantal lepels van beide.

• Paganstars
zitten drie puntlassen in de poot welke alle 3 door zijn.

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-11 13:22
Martinusz schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:13:
Gisteren eerste bestelling de deur uit gedaan bij van Beekum specerijen, wat een geweldige site is dat! :D

...
Chinese 5 kruiden

Van die laatste geen idee wat te verwachten, maar schijnt vaak gebruikt te worden?
Zeker een goede site! Gisteren ook mijn eerste bestelling binnen gekregen.

Chinese 5 kruiden gebruik ik vaak voor de nasi/bami. :)

• Apie!

Apie!

@Paganstars Pfff, alledrie de punten ook :/

@Martinusz ik gebruik 5 spice meestal voor (buik)spek.

Blown past falling sands

• Hari-Bo
Paganstars schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:45:
Wat is dat rare ringetje rechtsboven?

Ik heb gvd een gescheurde las in 1 van de poten :| Harlembbq gemailed nog geen reactie!
Dat is wel balen! Kan de Niclan nog wel stevig staan op deze manier?
Heb zelf weleens wat besteld bij Harlembbq, hoe lang is het geleden dat je de mail hebt gestuurd en al telefonisch contact gezocht?

• Paganstars
nog niet, ga morgen bellen. Hij staat nu in de tuin met hoes om verdere schade aan de andere poten te voorkomen.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:55
timmert26 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:08:
[...]

Hangt ervan af hoeveel tijd jij de komende dagen hebt. Bij voorkeur haal je x kg procureur, dat zet je 1 nacht in een dry-rub. De dag erna ben je flink wat tijd nodig om het gaar te krijgen op een bbq. Mocht je lui zijn, tja, dan kun je het uiteraard ook in een stoofpan in de oven doen, echter kun je dan niet veel KG procureur kwijt.

Hier staat vrij makkelijk uitgelegd hoe je het maakt. Ik weet niet of je een sligro pas hebt, maar procureur is momenteel E5,50 de kg bij sligro. Ongeveer 30% van het gewicht verlies je tijdens het koken, houd daar rekening mee. Dat is vet dat verdwijnt.
https://bbq-helden.nl/pulled-pork-barbecue/
Makro ook gezien laatst voor 3,95 per kilo maar dan wel per doos van 8 kilo ofzo (helaas had ik geen plek in de vriezer)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Paganstars schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:54:
zitten drie puntlassen in de poot welke alle 3 door zijn.
Niet om de ramptoerist te spelen maar een foto?
Mijn Niclan staat gewoon buiten zonder een hoes.
Had die maar geen BBQ moeten worden naar mijn mening :Y)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Apie!

Apie!

@Chevy454
Chevy454 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:01:
[...]

Mijn Niclan staat gewoon buiten zonder een hoes.
Had die maar geen BBQ moeten worden naar mijn mening :Y)
_O-

Totdat ik heb gefixed dat er water in de aspan kan lopen, staat die van mij staat mooi met hoes buiten.

Edit: ik heb overigens nog geen roestplekjes kunnen ontdekken.

[ Voor 8% gewijzigd door Apie! op 30-05-2018 11:38 ]

Blown past falling sands

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:21
Paganstars schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:04:
Ik ben in de markt voor een Niclan, is die nog wel ergens anders te krijgen voor een redelijke prijs?
In het zwart met een andere naam wel voor €387.
zulke service doet me wel een beetje twijfelen over een Niclan bij Harlembbq.
Maar ergens snap ik het ook wel. die dingen worden in China geproduceerd en dat is lastig garantie claimen voor ze.

• Paganstars
om eerlijk te zijn; I don't give a flying fuck. Dan moeten ze het niet aanbieden

• Martinusz
Calitomnication schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:40:
[...]

Hij is binnen!!!

offtopic:
alleen zelf nog niet thuis :+

• elhopo
Ik zit een beetje te kijken naar een gehaktmolen / vleesmolen voor bijvoorbeeld grillworst te maken, chipolata worstjes, hamburgers etc. Nu zie ik op oa. Bol.com elektrische machines met worstvulstuk etc voor nog geen 50 euro. Is dat wat, heeft iemand hier ervaring mee? is dat wat? Of kan ik beter een wat duurdere of alles in 1 (Kitchenaid oid)?

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-10 10:22

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:31:

Ja!

500 gram champignons
3 teentjes knoflook fijngehakt
1 theelepel thijm
3 eetlepels balsamico azijn
2 eetlepels Soya saus
beetje zou&peper
1 a 2 eetlepels olijf olie

alles in een gietijzeren of hittebestendige schaal gooien, roeren!, en 20min in de afgedekte bbq op indirecte hitte (200 graden) plaatsen. Halverwege nog een keer omroeren..

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:12:
https://www.lidl-shop.nl/...-kogelbarbecue/p100238414
Lidl kogel bbq van 54 cm grilloppervlakte (gelijk aan Weber 57). Welgeteld 1 'review' hier gelezen van iemand die dat ding met veel vloeken in elkaar heeft gekregen, verder niemand.
Iemand ervaringen mee?
Leest @masauri hier nog mee?
masauri schreef op maandag 28 mei 2018 @ 18:49:
[...]

Ik lees en lurk nog steeds mee! Wilde vanavond mijn bbq rapport online zwieren van het weekend.
Is voor als de kleine slaapt.
Versie 0.3 van het bbq document wordt ook nog aan gewerkt!
Had je nog iets ergens online gepost of kijk ik verkeerd? :P

Kan via vrouw d'r werk een Jamie Oliver Classic Premium 57cm kopen voor 129,-
Erg aan het twijfelen:

- Voorlopige bij de huidige Weber one-touch Premium 47cm blijven
- Dat ding van lidl
- Die Jamier Oliver kopen

• franssie

franssie

Save the albatross

elhopo schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:16:
Ik zit een beetje te kijken naar een gehaktmolen / vleesmolen voor bijvoorbeeld grillworst te maken, chipolata worstjes, hamburgers etc. Nu zie ik op oa. Bol.com elektrische machines met worstvulstuk etc voor nog geen 50 euro. Is dat wat, heeft iemand hier ervaring mee? is dat wat? Of kan ik beter een wat duurdere of alles in 1 (Kitchenaid oid)?
Ik heb beide (zowel Kenwood Chef opzet als een standalone van ik dacht de LIDL - en gebruik ze nauwelijks helaas) maar het werkt. Ga je 15 kilo maken dan zou ik niet voor de 50 Euro versie gaan.
Maar het is superleuk om je eigen hamburgervlees te draaien. Bij kookpunt heb je ook handmatige molens, voor kleine porties misschien nog wel het meest geschikt.

• Fladder80
elhopo schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:16:
Mijn vrouw heeft een tijd geleden een keukenmachine van bosch gekocht, waar al een vleesmolen bij zat.
Die blijkt vrij standaard maten te hebben waardoor ik bij vuur&rook de benodigde onderdelen heb kunnen halen om er ook worst mee te kunnen maken.
Mijn tip, koop een volledige keukenmachine, dan heb je 1 apparaat waar je veel mee kunt ipv een hoop apparaten.

• franssie

franssie

Save the albatross

Als je weinig tot nooit beslag of deeg maakt dan is een Kenwood Chef of een Kitchenaid planeetmixer toch al snel overkill. Maar mijn vriendin houdt van bakken en ik van koken en ja dan heeft het wel zin. Scheelt een aparte vleesmolen, blender etc etc. Voor snij en raspwerk, maar ook citruspers, heb ik een Magimix. Op de Chef kan dat ook wel maar de Magimix is dan net even beter.

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:20

dbzfan

Nee.

Wat zijn leuke nederlandse bbq fora? Met bijv recepten, foto's, grillsessies etc

• elhopo
Ik maak regelmatig deeg, vaak voor zelfgemaakte pizza of stokbroodjes. Nu gebruik ik zo'n geval met een mixhaak van Action, kost bijna niets en dan heb je ook niets. Als hij mixt heb ik steeds het gevoel dat 'ie afbreekt, maar het gaat tot nu toe nog steeds goed. Een volledige machine zou wel een optie zijn, maar zo'n Kitchenaid is al snel richting de 400 euro, wat ik dan weer wat veel vind voor 1 a 2 x gebruiken in de maand.
dbzfan schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:01:
Wat zijn leuke nederlandse bbq fora? Met bijv recepten, foto's, grillsessies etc
http://bbqgenootschap.nl

[ Voor 20% gewijzigd door elhopo op 30-05-2018 16:05 ]

• Fladder80
Bosch mum heb je voor 285, is ie nog stiller ook. Maar als ik jouw reactie zo lees zou ik gaan voor een losse, geen idee wat de kwaliteit is van de machines die je op bol.com ziet.

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:36
@elhopo

Je kan ook een broodbakmachine kopen, en die alleen voor de kneedfunctie gebruiken, die zijn vaak goed te betalen en werkt prima.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• franssie

franssie

Save the albatross

@elhopo Dingen die weinig gebruikt worden zie je ook nog wel eens voor redelijke prijzen op Marktplaats en de staat kan dan best goed zijn (ik heb daar best wel wat hulpstukken vandaan en extra deegbakken etc. Keer goed schoonmaken (vaak niet nodig) en klaar.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

dbzfan schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:01:
https://www.facebook.com/groups/Smoke.en.BBQ/

• Hari-Bo
franssie schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:15:
@elhopo Dingen die weinig gebruikt worden zie je ook nog wel eens voor redelijke prijzen op Marktplaats en de staat kan dan best goed zijn (ik heb daar best wel wat hulpstukken vandaan en extra deegbakken etc. Keer goed schoonmaken (vaak niet nodig) en klaar.
En Ebay is ook een aanrader heb daar bijna alle extra's voor mijn Kenwood Chef Titanium vandaan, vleesmolen toen voor 30 euro gescoord. Alleen tot op de dag van vandaag nog niet gebruikt. :D

• franssie

franssie

Save the albatross

Hari-Bo schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:31:
[...]
<>Alleen tot op de dag van vandaag nog niet gebruikt. :D
Moet je echt eens doen, sinds mijn vriendin geen vlees meer eet komt het er weinig van maar zelf vlees malen met verse kruiden - dat geeft echt een smaak explosie, en je weet uiteindelijke ook wat je eet (sukade en longhaas bijvoorbeeld met verse Italiaanse kruiden).

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Martinusz schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:18:
[...]

Hij is binnen!!!

offtopic:
alleen zelf nog niet thuis :+
HOERA *O* *O* *O*

offtopic:
lever eens een paar uurtjes in! Dat heb je toch wel over voor je medetweakers :+

tips voor New York

• Hari-Bo
franssie schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:33:
[...]

Moet je echt eens doen, sinds mijn vriendin geen vlees meer eet komt het er weinig van maar zelf vlees malen met verse kruiden - dat geeft echt een smaak explosie, en je weet uiteindelijke ook wat je eet (sukade en longhaas bijvoorbeeld met verse Italiaanse kruiden).
Volledig mee eens hoor, maar ik merk dat ik steeds terugval op het vlees welke ik inkoop via een restaurant en dat is ook bepaald geen straf. :+

Binnenkort eens mee spelen, mijn vriendin eet ook weinig vlees (2e is op komst) en daardoor eet je toch anders meer salades etc. :)

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:26

masauri

aka qwybyte

Koffie schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:37:
[...]

[...]

Had je nog iets ergens online gepost of kijk ik verkeerd? :P
Definieer ff welk topic :p
Heb m verder geholpen via dm. (de review is nog in dit topic)
Was niet meer toegekomen aan posten omv last minute geplande vergadering. (voor het weekend resultaat)
Ben nog altijd met versie 0.3 bezig :p

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Pagina: 1 ... 97 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.