To BBQ a todays journey.
Buikspek, die we via de 3-2-1 gaan klaarmaken
Spareribs, deze zijn 1,5 dag gemarineerd in een BBQ marinade daarna drooggedept en daarna een rub erop..
nu voor 3 uur op de BBQ op 110 graden ..
b.t.w. niet om vandaag te eten, maar morgen. Maar morgen wil ik weinig doen, dus vandaar vandaag de 3-2 methode en morgen de 1
update 1a
na ongeveer 2,5 uur
de Burned Ends, ze zijn ingesmeerd in een Teriyaki saus met appelsap en bruine suiker, een uurtje meegetrokken en nu voorzien van een aluminiumfolie in een ovenpan
update 1b

de sparribs na 2,5 uur, mooi warm geworden, nu voorzien van een laagje ongefilterde echte pure appelsap
en daarna ingepakt in aluminium folie (dikke folie (lidl)).
update1c
nu alles ingepakt en nu 3 uur laten garen .. 's kijken hoe dat eruit gaat zien. De Burned Ends worden nog 1 of 2 keer gecontroleerd, de rest geloof ik wel ..
update2a
de burned ends zijn klaar .. dit was een test stukje . het stuk wat ik kocht was 2 kilo, dit was 500 gram
morgen komt er nog een glaze overheen met teriyaki honing

update 2b
Dan de spare-ribs
4 stukken op de BBQ .. zo op het eerste gezicht zijn 2 stukken botergaar en 2 andere stukken die op een iets andere plek lagen iets minder .. maar volgens mij mag dat de pret morgen niet drukken
Zie de sap (die achter is gebleven), dat was de appelsap
Uiteindelijk resulteert dat in
update 2b
en dan aan het eind....
ik had nog teriyaki saus over, dus met wat kruiden (knoflook, uienpoeder) en wat honing er een glaze van gemaakt. Morgen gebruiken.
De 2e glaze is een soort van BBQ saus: tomatensaus met honing, uienpoeder, knoflook, mosterd en de sap van de spareribs (we gooien niets weg, alleen de botjes) ..
daarmee gaan we morgen de spareribs in een half uurtje aflakken
Daarnaast gooien we nog een Picanha van een kilo op de BBQ en jawel .. Oesters en mosselen op de BBQ ..
"s eens weer wat anders dan de worstjes en hamburgers en speklapjes .. (die eerste 2 komen voor de kids erop .. )
[
Voor 198% gewijzigd door
zeroday op 02-06-2018 18:44
]