Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 108 Laatste
Acties:
  • 672.313 views

Onderwerpen

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

masauri schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 17:12:
[...]

Definieer ff welk topic :p
Heb m verder geholpen via dm. (de review is nog in dit topic)
Was niet meer toegekomen aan posten omv last minute geplande vergadering. (voor het weekend resultaat)
Ben nog altijd met versie 0.3 bezig :p
Jij had zo'n Lidl florabest ding gekocht vorig jaar ofzo. Heb je verhaal gezien over bloed zweet en tranen in elkaar zetten maar geen verdere praktijkervaring met dat ding. Daar was ik eigenlijk benieuwd naar :)

Tijd voor een nieuwe sig..

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Nice find! Op de Amazon fotos zie je allemaal Akorns dus dat kon bijna niet misgaan!
Top, zon openklapbaar gedeelte voor rookhout ed.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-11 15:47
Calitomnication schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:33:
[...]

HOERA *O* *O* *O*

offtopic:
lever eens een paar uurtjes in! Dat heb je toch wel over voor je medetweakers :+
Nou hou je vast.....hij is wel 10cm doorsnee _O- oprecht mini te noemen!
Stond trouwens gewoon op de doos, dus waarom ze dat nergens vermelden :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-10 22:06

Apie!

Newer, better & confusinger

checkdiz schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 19:40:
[...]

Nice find! Op de Amazon fotos zie je allemaal Akorns dus dat kon bijna niet misgaan!
Top, zon openklapbaar gedeelte voor rookhout ed.
Ja, ik ben er wel blij mee! Hij staat nu te tuffen op 200C om het rooster schoon te branden. Geen vlees er op, dat doen we morgen pas.

Ik ben alleen alsnog vergeten om op te meten hoe groot het onderste rooster kan zijn voor een half maantje :/ 43.5 cm max. Een half maantje van 42 of 43 cm zou ideaal zijn.

Edit : Ik zit me nu alleen wel af te vragen wat ik met het GI rooster ga doen: bewaren of weg doen? Het is best een groot ding om niet te gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Apie! op 30-05-2018 21:35 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:32

zeroday

There is no alternative!

elhopo schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:04:
Ik maak regelmatig deeg, vaak voor zelfgemaakte pizza of stokbroodjes. Nu gebruik ik zo'n geval met een mixhaak van Action, kost bijna niets en dan heb je ook niets. Als hij mixt heb ik steeds het gevoel dat 'ie afbreekt, maar het gaat tot nu toe nog steeds goed. Een volledige machine zou wel een optie zijn, maar zo'n Kitchenaid is al snel richting de 400 euro, wat ik dan weer wat veel vind voor 1 a 2 x gebruiken in de maand.

[...]
http://bbqgenootschap.nl
je kan ook gewoon een broodbakmachine kopen .. kost wat minder dan een kitchenaid, zo maak ik praktisch elke dag een brood van 400gram die we met zn 3-en de volgende dag op eten.
Meel komt van de molen. Verse gist bij de Hanos, beetje water, beetje olijfolie .. klaar.

There are no secrets, only information you do not yet have

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:06
@zeroday Of om een beetje bij de barbecue te blijven een volkoren brood van de barbecue, een broodmal van Petromax en de barbecue op 200 graden. Ongeveer 30 minuten later heb je heerlijk vers afgebakken brood. ;)

Zelf had ik ook een broodmachine, werkt perfect en is qua gemak een snellere optie. Maar in het weekend in de ochtend heerlijk brood bakken in de barbecue vind ik altijd een perfecte start. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hari-Bo op 30-05-2018 20:57 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Hari-Bo schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:56:
@zeroday Of om een beetje bij de barbecue te blijven een volkoren brood van de barbecue, een broodmal van Petromax en de barbecue op 200 graden. Ongeveer 30 minuten later heb je heerlijk vers afgebakken brood. ;)

Zelf had ik ook een broodmachine, werkt perfect en is qua gemak een snellere optie. Maar in het weekend in de ochtend heerlijk brood bakken in de barbecue vind ik altijd een perfecte start. :)
vergeet je de periode van het mixen en het rijzen van het brood niet?.. nu lijkt het dat je maar 30 minuten nodig hebt ;)

Momenteel de spareribs aan het ontdooien, die gaan morgen in een marinade .. Ben een beetje aan het zoeken tussen marineren en dry-rub, maar ook het marineren met rub die je voor dry-rub gebruikt (volg je het nog) ;)

• Hari-Bo
zeroday schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:59:
[...]

vergeet je de periode van het mixen en het rijzen van het brood niet?.. nu lijkt het dat je maar 30 minuten nodig hebt ;)

Momenteel de spareribs aan het ontdooien, die gaan morgen in een marinade .. Ben een beetje aan het zoeken tussen marineren en dry-rub, maar ook het marineren met rub die je voor dry-rub gebruikt (volg je het nog) ;)
Touché, qua doorlooptijd zal je denk ik op hetzelfde uitkomen want een brood programma was op mijn broodmachine iets van 2,5 uur.

Voor spareribs zelf gebruik ik een dry rub de dag ervoor en met de 3-2-1 methode het laatste uur een dunne laag saus. Niet de Amerikaanse manier dat je door de hoeveelheid saus het vlees niet meer proeft enkel nog iets van structuur, en dat is zonde voor een stuk goed vlees.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

zeroday schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:59:
[...]

Een beetje broodbakmachine kun je volmikken en programmeren hoe laat (over hoeveel uur) het brood klaar moet zijn.
Kwestie van het natte (en zout) zover mogelijk van de (droge) gist gescheiden houden.

Knoop doorgehakt en een Jamie Oliver classic 57cm besteld :D

[ Voor 7% gewijzigd door Koffie op 30-05-2018 21:34 ]

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-11 11:58
Hele discussie over brood, prachtig dat Tweakers! Oprecht! Maar eigenlijk ging mijn vraag over een vleesmolen, of een alles in 1 machine. Denk dat het een alles in 1 wordt, waarmee ik dan dus ook deeg kan maken. Dat Action ding valt waarschijnlijk toch binnenkort uit elkaar. Losse vleesmolen is zo'n one trick pony, daar heb ik al een halve garage van vol staan...

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:45

masauri

aka qwybyte

Koffie schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 18:03:
[...]

Jij had zo'n Lidl florabest ding gekocht vorig jaar ofzo. Heb je verhaal gezien over bloed zweet en tranen in elkaar zetten maar geen verdere praktijkervaring met dat ding. Daar was ik eigenlijk benieuwd naar :)
Ik zal nog is een follow up maken dan na een jaartje gebruik ;)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

LIDL heeft nu een 54cm rooster met inzetstukjes, geen idee of het ook op de weber past maar ik vermoed, LIDL kennende, dat dat zou moeten lukken.

https://www.lidl.nl/nl/Ac...&utm_campaign=nieuwsbrief

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Apie! schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:15:
[...]

Ja, ik ben er wel blij mee! Hij staat nu te tuffen op 200C om het rooster schoon te branden. Geen vlees er op, dat doen we morgen pas.

Ik ben alleen alsnog vergeten om op te meten hoe groot het onderste rooster kan zijn voor een half maantje :/ 43.5 cm max. Een half maantje van 42 of 43 cm zou ideaal zijn.

Edit : Ik zit me nu alleen wel af te vragen wat ik met het GI rooster ga doen: bewaren of weg doen? Het is best een groot ding om niet te gebruiken.
opkoopwaarde is 19 cent per kilo :')
tenzij je er een mede niclan gebruiker een plezier ermee kan doen.
De mijne staat ook stof te happen trouwens..voor mij voorlopig geen CI rooster meer.

• Apie!

Apie!

@checkdiz ach, ik zat er toch aan te denken om een grote schoonmaak te doen. Ik heb een aantal bbq-gadgets te veel, zeg maar. Dan kan ik net zo goed meteen een advertentie toevoegen voor dat rooster.

Ik denk inderdaad dat ie of voor noppes naar een Niclan-genoot gaat, of naar de kringloop. Mijn nieuwbouwberging is al vol genoeg :/

Blown past falling sands

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
dbzfan schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:01:
Wat zijn leuke nederlandse bbq fora? Met bijv recepten, foto's, grillsessies etc
bbqforum.nl

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

franssie schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:27:
LIDL heeft nu een 54cm rooster met inzetstukjes, geen idee of het ook op de weber past maar ik vermoed, LIDL kennende, dat dat zou moeten lukken.

https://www.lidl.nl/nl/Ac...&utm_campaign=nieuwsbrief
Voor zover ik begrijpen heb, past het allemaal op de weber. Zowel inzetstukken als de grote roosters.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:03
De inzetstukken passen niet in je GBS rooster, daar heb je echt het Lidl rooster voor nodig :) .

@Apie! Hoe makkelijk hang je de Niclan in een tafel denk jij? Door wat veranderingen zit ik er nu aan te denken de GBS weg te doen voor de Niclan. Met de mods die jij hebt uitgevoerd verwacht ik toch wel dat ik een BBQ terug krijg die veelzijdiger en zuiniger is dan mijn GBS.

Voor de prijs die marginaal hoger is dan een kleine Kamadoo boet ik niet in aan ruimte en heb ik een veel groter oppervlak.

Alternatief is de GBS houden en er een 14 inch Chinese keramieker naast te zetten.

K to the KillaZ

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Twijfel nu zelf ook even over die lidl roosters. Er is een Jamie Oliver 57cm onderweg naar mij. Van wat ik op plaatjes zie en ergens gelezen heb is het openklapbare gedeelte van het rooster voor kolen bijvullen behoorlijk klein. Bij de we weber (en de lidl versie) is dat een stuk groter. Misschien dat ik direct zo'n Lidl rooster erin knal.

• KillaZ
Koffie schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:25:
Twijfel nu zelf ook even over die lidl roosters. Er is een Jamie Oliver 57cm onderweg naar mij. Van wat ik op plaatjes zie en ergens gelezen heb is het openklapbare gedeelte van het rooster voor kolen bijvullen behoorlijk klein. Bij de we weber (en de lidl versie) is dat een stuk groter. Misschien dat ik direct zo'n Lidl rooster erin knal.
Dat opklapding vind ik van de Webers ook vrij klein, maar dat is dus persoonlijk :+

K to the KillaZ

• Apie!

Apie!

@KillaZ Geen idee om eerlijk te zijn, maar zo te zien is het wel mogelijk

Ik zit eigenlijk helemaal niet te wachten op een tafel. Sterker nog, ik moet de oude tafel van mijn KJJ ook nog verkopen.

Blown past falling sands

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

KillaZ schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:26:
[...]

Dat opklapding vind ik van de Webers ook vrij klein, maar dat is dus persoonlijk :+
Maar iig groter dan die van de Jamie Oliver zo te zien.

• KillaZ
Apie! schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:32:
@KillaZ Geen idee om eerlijk te zijn, maar zo te zien is het wel mogelijk

Ik zit eigenlijk helemaal niet te wachten op een tafel. Sterker nog, ik moet de oude tafel van mijn KJJ ook nog verkopen.
Ah, Akorn, thanks!

K to the KillaZ

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Waarschuwing vooraf, ik ben een mega barbecue noob. Ik doe het nooit.

Ik had nog 4 drumsticks in de vriezer liggen, deze heb ik in de koelkast laten ontdooien. Vervolgens een marinade gemaakt (random recept, waarschijnlijk veel te pittig. Gedroogde carolina Reaper, knoflook, paprikapoeder, peper en beetje curry + water om het vloeibaar te maken. Zoals ik zei, een puur random iets wat toevallig voor m'n neus stond haha. Geen idee hoe de smaak is) en dit een nacht afgesloten in de koelkast laten intrekken. Nu wil ik dit eigenlijk op de barbecue uitproberen, ik heb een Weber 57cm. Maar geen idee hoe. Ik heb wel twee van die kolenbakjes en ik denk dat ik die het beste kan gebruiken om het indirect te doen?
- hoe heet moet ik het maken? De deskel heeft bovenop een temperatuur meter, ik kan er ook wel een op het rooster zetten maar dan zie ik de temperatuur alleen als ik de deksel eraf haal.
- het zijn maar 4 drumsticks. Moet ik één kolenbakje vullen en helemaal aan de andere kant de 4 drumsticks leggen?
- hoe vol moet zo'n bakje met houtskool?
- moet ik na indirect ook nog even direct doen? Of proberen op indirect de temperatuur de laatste paar minuten flink omhoog te gooien? (Hoe hoog?)
- en hoe lang moet alles?

Ik heb het vel van de drumsticks ook losgehaald (maar zit nog wel vast om het bot heen) maar lees dat ook niemand dat doet, dus waarschijnlijk niet zo slim. Kan ik deze het beste dan weer terug over de poot heen trekken? Over de marinade heen

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Markos schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:07:
- hoe heet moet ik het maken? De deskel heeft bovenop een temperatuur meter, ik kan er ook wel een op het rooster zetten maar dan zie ik de temperatuur alleen als ik de deksel eraf haal.
- het zijn maar 4 drumsticks. Moet ik één kolenbakje vullen en helemaal aan de andere kant de 4 drumsticks leggen?
- hoe vol moet zo'n bakje met houtskool?
- moet ik na indirect ook nog even direct doen? Of proberen op indirect de temperatuur de laatste paar minuten flink omhoog te gooien? (Hoe hoog?)
- en hoe lang moet alles?
1 bakje met hete kolen. De drumstick beetje van het vuur, indirect.
De thermometer in de dome is leuk, kan boven de kolen,
Rekening houden met een fout van ongeveer 40 graden. tov rooster.Mik op 170C rooster dus 200C dome?

Een uurtje ongeveer. tot kern van 75C.

Daarom dat ik zo gelukkig ben met mijn kleine action ei. Rooster is groot genoeg voor 6 drumsticks en dan lekker roken op het gemak bij 170C.

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 31-05-2018 10:15 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:57

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik zie in de TS een linkje naar een kolentest uit 2012.
Is er iemand die iets kwijt wil/kan qua kolen wat een goede prijs kwaliteit verhouding is om in een Weber wat langere sessies te gaan doen?
Ik zie best veel merken maar wat ervaringen vanuit jullie zijn altijd welkom ;)

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• immetjes
  • Laatst online: 24-10 18:35

immetjes

HIER is BERN-E

Saffie_time schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:35:
Ik zie in de TS een linkje naar een kolentest uit 2012.
Is er iemand die iets kwijt wil/kan qua kolen wat een goede prijs kwaliteit verhouding is om in een Weber wat langere sessies te gaan doen?
Ik zie best veel merken maar wat ervaringen vanuit jullie zijn altijd welkom ;)
Voor langere sessies (>3uur) gebruik ik eigenlijk altijd Ecobrasa Cocos briketten. Voor de rest houtskool. PEKO en Dammers zijn prima, wel wat zacht, dus heet. Wil het geen crematorium worden moet je de lucht zo klein mogelijk houden. Recenter gebruik ik Cubaanse Marabu en Black Range Argentina, deze houtsoorten zijn iets hardder dan PEKO en Dammers en branden dus minder heet en langer.

(Weber 57cm)

• Apie!

Apie!

Zijn er nog mensen die ook Europees Eiken & Beuken van Flames & Flavour hebben?

Zo ja: rookt dat spul altijd zo?

Blown past falling sands

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10 18:33
Vandaag voor € 15 bij bol.com de BBQbijbel https://www.bol.com/nl/p/...bol-com/9200000093422533/. Een aanrader voor een beginneling die recentelijk het bbq virus te pakken heeft?

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-10 13:20
immetjes schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:58:
[...]

Voor langere sessies (>3uur) gebruik ik eigenlijk altijd Ecobrasa Cocos briketten. Voor de rest houtskool. PEKO en Dammers zijn prima, wel wat zacht, dus heet. Wil het geen crematorium worden moet je de lucht zo klein mogelijk houden. Recenter gebruik ik Cubaanse Marabu en Black Range Argentina, deze houtsoorten zijn iets hardder dan PEKO en Dammers en branden dus minder heet en langer.

(Weber 57cm)
Ik kreeg de Dammers met geen mogelijkheid zo heet als de Black Range in een kamado. Vond het sowieso de slechtste kolen die ik ooit gehad heb maar gezien de algemene ervaringen moet ik wel de slechtste zak ooit hebben gehad. Aansteken duurde ook 2x zo lang als bij Black Range, temperatuurcontrole was veel minder en denk dat het nog niet half zo zuinig was.

Ik zweer al jaren bij Black Range, maar ondertussen begint me de geur steeds meer tegen te staan. Daarnaast zitten er tegenwoordig halve boomstammen in, waardoor ik met de bijl aan de slag moet. Dus binnenkort eens wat andere varianten proberen.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:41
Gisteren houtskool bij Cranenbroek meegenomen, restaurantkwaliteit zou het moeten zijn. Ben benieuwd....

Met gestrekt been.

• Chevy454
  • Niet online
Artbij schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:59:
Gisteren houtskool bij Cranenbroek meegenomen, restaurantkwaliteit zou het moeten zijn. Ben benieuwd....
Beetje moeilijk om aan te steken maar geen problemen mee. Vrij reukloos dus rookhout is nodig.
Gebruik die momenteel als reserve houtskool want heb niks meer in huis.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Martinusz
Freshnub schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:38:
Vandaag voor € 15 bij bol.com de BBQbijbel https://www.bol.com/nl/p/...bol-com/9200000093422533/. Een aanrader voor een beginneling die recentelijk het bbq virus te pakken heeft?

• Dobey
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-10 11:15
Martinusz schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:24:
[...]

Hahaha heb hem ook maar besteld

• Hari-Bo
Een mooi compleet boek met veel theorie erbij en veel recepten, deze pak ik er zo nu en dan nog weleens bij. :)

• Freshnub
Hari-Bo schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:57:
[...]

Een mooi compleet boek met veel theorie erbij en veel recepten, deze pak ik er zo nu en dan nog weleens bij. :)
Top bedankt voor je reactie. Bestel em ook maar voor mezelf :)

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:27
Ook besteld :)

ehhhh..HOI

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Chevy454 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:14:
[...]

1 bakje met hete kolen. De drumstick beetje van het vuur, indirect.
De thermometer in de dome is leuk, kan boven de kolen,
Rekening houden met een fout van ongeveer 40 graden. tov rooster.Mik op 170C rooster dus 200C dome?

Een uurtje ongeveer. tot kern van 75C.

Daarom dat ik zo gelukkig ben met mijn kleine action ei. Rooster is groot genoeg voor 6 drumsticks en dan lekker roken op het gemak bij 170C.
Top ga ik die temperatuur proberen. Het standaard kolenbakje gewoon tot de rand vullen?
Kan ik de kip het beste in een aluminium bakje of folie leggen of gewoon zo op het rooster?

En is het slim om na een halfuur de kerntemp te meten en hem dan om te draaien?

Hoeveel invloed heeft het trouwens als je de deksel er even afhaalt. Kost dat veel tijd om weer op temperatuur te komen bij zo'n grote bbq met zo weinig kolen?

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Thnx voor de tip👍. Heb hem ook besteld.

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10 06:38

Tripl3 D

Brother in Arms

Afgelopen zaterdag mijn Weber binnen gekregen, eergisteren mijn Weber brikettenstarter, gisteren mijn briketten en aanmaakblokjes van Vuurenrook, nu deze er meteen achteraan....

Bedankt voor de tip! _/-\o_

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• immetjes
  • Laatst online: 24-10 18:35

immetjes

HIER is BERN-E

Malt007 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:57:
[...]

Ik zweer al jaren bij Black Range, maar ondertussen begint me de geur steeds meer tegen te staan. Daarnaast zitten er tegenwoordig halve boomstammen in, waardoor ik met de bijl aan de slag moet. Dus binnenkort eens wat andere varianten proberen.
Ik hoor dat ook altijd over die geur. En ik reuk echt helemaal niets in m'n Weber. Misschien is het iets wat je extra goed ruikt met een zuinige Kamado?

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mmm niet echt een originele naam:
https://www.amazon.co.uk/...500-Recipes/dp/0761149430

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:25:
Net bij de Lidl zo'n rooster gehaald.
Totaal blind zitten staren op het feit 'ze hebben een weber rooster nagemaakt'. Dat rooster heeft dus uberhaupt geen openklap mechanisme om kolen bij te vullen :X

• Apie!

Apie!

@Paganstars @Chevy454 @checkdiz @TheShadow

Het rooster van Aliexpress is ook binnen :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YEYFKE6CqUEJXbX6zXpjE5s0/medium.jpg

Deze past ook goed en voelt redelijk solide aan. Niet zo stevig als het rooster van Amazon, maar dat was ook te verwachten gezien de dikte van de draden. Het rooster staat wel ietwat bol, maar ik zie daar op zich geen probleem in. (Je kunt het aan de vervorming van het raster een beetje zien.)

Ik heb alleen nog niet bedacht hoe ik dat rooster er makkelijk in en uit ga krijgen aangezien gewone grill grippers niet gaan werken, maar dat is op zich niet zo'n probleem.

Ik verwacht wel dat het amazon rooster mijn go-to rooster wordt en deze voor wat kleiner los spul.

En blijkbaar eten we vandaag een vegetarische aspergetaart -O-

Blown past falling sands

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
En ook maar bestelt. Kon er ook nog wel bij. Vandaag mijn Weber binnen gekomen.

https://www.fonq.nl/produ...cial-edition-57-cm/227658

Zaterdag inleiden met een beemhammetje. :)

PSN - M4uSzi // -

• Hari-Bo
Deze uitgever heeft een complete serie van zogenaamde bijbels, vandaar deze naamgeving. Zelf heb ik de visbijbel/groentebijbel/bbqbijbel, en ook nog de bbq bijbel van Peter De Clercq zie ik. :)

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 23:21
Hoe is jullie ervaring met Aalvink?

Op hun site krijgen de bavettes “raving reviews”, maar ik vond het vlees wat stug en weinig mals.
Referentie is de bavette van de Makro (Namibie), die kost ook zo’n 12,50 de kg maar heeft wel wat meer trimming nodig. De Aalvink bavette was mooi donker rood en zonder vliesjes, itt de Makro Namibië bavette die veel meer vlies heeft en silverskin.
Echter (tegen mijn verwachting in) was het Namibische stuk malser en smaakvoller.

De Namibische was ook nog eens ingevroren, terwijl die van Aalvink vers was. 29-5 ingepakt, vandaag ontvangen. Moet het nog meer besterven?

American Express vraagbaak

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb verschillende keren bij Aalvink besteld, en altijd zeer tevreden.
De Bavette niet gehad, wel Picanha, ribs en buikspek.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 23:21
FreshMaker schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:01:
Ik heb verschillende keren bij Aalvink besteld, en altijd zeer tevreden.
De Bavette niet gehad, wel Picanha, ribs en buikspek.
Thanks! Picanha ook besteld. Hoe dit was jouw fat cap?
Runder ribs ook, voelde mals aan. Al waren het wel 3 dikke ribben op 1kg. Wou er 2 porties van maken, maar heb ze toch maar als 1 in een ziplock gedaan. Wel een flink stuk stug vlies er af gesneden.

American Express vraagbaak

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-10 17:39
Leuk dat zo'n actief topic is. :)

Spiezen zelf maken is niet echt moeilijk, maar onderstaande ziet er wel makkelijk uit.
Heeft er iemand ervaring met een spiezen box? Wat vinden jullie, mooi of zooi?
Vleesspiezen box - 16 Gaten

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:48
R

Gieteizeren pannetje gescoord bij de Lidl. Top voor €13,- benieuwd of hij ook in het weber systeem past al ga ik hem puur op het rooster gebruiken.

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-11 23:14
Net dan toch maar om, vervroegd voor mijn verjaardag(26aug) een Niclan gekocht. Kan ik er deze zomer nog even van genieten. Aangezien de huisbaas niet blij is als ik op onze patio BBQ laat staan dat ik 12uur low en slow sessies ga doen, dan toch nog maar even in het ouderlijk huis zetten. Daar een fatsoenlijke tuin waar ik zoo nu en dan in het weekend er stevig van kan genieten :-)

[ Voor 7% gewijzigd door timmert26 op 31-05-2018 22:52 ]

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

walterworld schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:22:
Leuk dat zo'n actief topic is. :)

Spiezen zelf maken is niet echt moeilijk, maar onderstaande ziet er wel makkelijk uit.
Heeft er iemand ervaring met een spiezen box? Wat vinden jullie, mooi of zooi?
Vleesspiezen box - 16 Gaten
ooit eens tweedehand overgenomen en daarna niet durven verkopen; Mijn oordeel is : Zooi.
Tenzij je er een vierkant stuk vlees in weet te proppen, dan zal het wellicht werken.

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 31-05-2018 23:09 . Reden: leesbril nodig typos /v3 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Vandaag een kleine poging gedaan met mijn 57 Weber. Was meer omdat het kon dan nodig, wilde het ff testen. Ik had alleen erg veel moeite om de bbq op temperatuur te krijgen. De thermometer in de deksel haalde niet eens de 200 met de schuiven vol open. Ik had 1 kolenmandje gevuld.
Ik had er dus 4 drumsticks op liggen en verder had ik gewoon een volledige maaltijd in de keuken gemaakt. De drumsticks waren extra. Alleen omdat de temperatuur zo laag was duurde het zo lang dat ik uiteindelijk al klaar was met eten voordat de drumsticks klaar waren.

Wel een klein stukje geproefd want ik was bang dat ze door de Carolina Reapers te pittig zouden zijn. Maar dat mini stukje smaakte prima.
Foto's omdat het kan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/82vownYm.jpg
Zo gingen ze gister de koelkast in met de marinade
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cGhQMjem.jpg
En zo kwamen ze van de Q af

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hou je er wel rekening mee dat kolen/briketten een nominale warmte hebben ?
Met 15 briketten krijg je je bbq niet naar 400C :)

• Apie!

Apie!

@walterworld Vroeger hadden we in onze toko ook zo'n ding en daar maakten we de sateh mee. Je moet de lappen vlees er alleen wel met beleid in leggen. Dus het liefst lappen vlees zodat je mooie laagjes kunt maken en je kunt er van uit gaan dat de stokjes in de hoeken er vaak niet goed uit komen. Je zult dus alsnog wat met de hand opnieuw moeten rijgen.

Tja, Het is niet zaligmakend, maar 100x beter dat 10-20 kilo sateh met de hand snijden en rijgen.

Blown past falling sands

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:59
@Apie! en @walterworld de reden waarom ik mijn ma zo'n ding cadeau heb gedaan destijds. Zij is er happy mee!

@Markos wat was precies je setup? En hoeveel briketten (n welk merk) had je aangestoken?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• KillaZ
Nog wat gehoord over je Niclan @Paganstars ?

K to the KillaZ

• Paganstars
3x raden...

• Martinusz
Martinusz schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 19:49:
[...]

Nou hou je vast.....hij is wel 10cm doorsnee _O- oprecht mini te noemen!
Stond trouwens gewoon op de doos, dus waarom ze dat nergens vermelden :?
Ik ga hem retour sturen, het is echt te klein, nog kleiner dan de speelgoedpan van mijn dochter _O-

NU kijken naar deze van 13,5cm doorsnee (inhoud 550ml) of 14 cm doorsnee

Die van 13,5cm staat eigenlijk niet echt bij dat hij tegen de BBQ kan, terwijl bij die van 14cm duidelijk staat dat deze op open vlammen kan. Denk dat het die 14cm wordt :)

Edit: 14 cm pan besteld :)

• KillaZ
Hmm dat weerhoudt mij er wel van om er 1 te halen eerlijk gezegd. :X

K to the KillaZ

• Hari-Bo
En telefonisch contact opgenomen?

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Paganstars schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:30:
@Markos wat was precies je setup? En hoeveel briketten (n welk merk) had je aangestoken?
Ik had gedaan zoals hier gezegd, 1 mandje vol en dan indirect garen. Misschien had ik achteraf meer houtskool erin moeten doen, was nu ongeveer gelijk met de rand. Merk is dacht ik goedkope meuk van de AH :)

• Paganstars
Hari-Bo schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:25:
[...]

En telefonisch contact opgenomen?
Straks even doen, gisteren niet meer aan toegekomen.

Wel echt naad dat ze dan zeggen op de website klacht formulier invullen en dat deze dan kennelijk in een zwart gat verdwijnt...

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
Markos schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:31:
[...]

Ik had gedaan zoals hier gezegd, 1 mandje vol en dan indirect garen. Misschien had ik achteraf meer houtskool erin moeten doen, was nu ongeveer gelijk met de rand. Merk is dacht ik goedkope meuk van de AH :)
Toevallig heb ik vorige week ook drumsticks gemaakt met houtskool van de ah (moet je jezelf niet meer aan doen) op een weber 57!
Ik had een halve zak gebruikt en had nog wat oude weber en kokos briketten in de weber.
Ik heb hem op het begin tegen 300 gehad o. Dat ik even weg was gelopen (lag nog niks op). Maar zakte bij mij daarna ook snel in en was onstabiel te noemen, ik denk door de variëteit in de grootte van de stukken. Zat volgens mij tussen de 180 en 220 in de dome.
Dus tenzij je al niet meer dan de helft er in hebt gedaan, kan t idd zijn dat je te weinig brandstof hebt.

Wat trouwens nog iets vervelends is, die kleinere zakken hebben veel gruis wat de rest van je houtskool stikt, maar het ontbrandt wel super snel en super heet en geeft dus een spike in je temps.
En natuurlijk dat 20% door je rooster heen valt, maar daar heb je met die bakjes minder last van. Maar het kan wel zo zijn dat door die bakjes er minder zuurstof bij je kleinere stukjes kan komen!

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-11 09:11
Vandaag de Master Touch Limited Edition besteld. Komt morgen binnen. Ben heel benieuwd!!!

Meteen een vraag. Ik heb heel kleine handen, welke handschoenen zijn dan aan te raden?

[ Voor 33% gewijzigd door Serena op 01-06-2018 15:40 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Chevy454
  • Niet online
Paganstars schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:37:
Straks even doen, gisteren niet meer aan toegekomen.

Wel echt naad dat ze dan zeggen op de website klacht formulier invullen en dat deze dan kennelijk in een zwart gat verdwijnt...
Ik ga morgen ook nog even bellen.

• Apie!

Apie!

Serena schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:58:
Vandaag de Master Touch Limited Edition besteld. Komt morgen binnen. Ben heel benieuwd!!!

Meteen een vraag. Ik heb heel kleine handen, welke handschoenen zijn dan aan te raden?
Ik heb ook geen grote handen en die van de Bastard die laatst bij de AH lagen passen mij prima.
Edit: maar wat is 'heel klein' in dit geval?

Verder heb ik de knoop doorgehakt en de Cobb Compact Premier besteld met de nodige accessoires. Aangezien die gewoon op tafel kan staan leek ook Mevrouw Apie! dat wel een leuke bbq. Zeker met mijn familie is de Cobb sowieso een zegen, want mijn ouders blijven zweren bij die wegwerpdingen, ondanks dat het al een paar keer flink in de soep is gelopen. Ik neem voortaan gewoon mijn Cobb mee en zij mogen prutsen met die wegwerpdingen :Y)

[ Voor 38% gewijzigd door Apie! op 01-06-2018 17:56 ]

Blown past falling sands

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
Serena schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:58:

Die van mij gister binnen gekregen. En zo juist in mekaar gezet. Morgen even inwijden met stuk beenham van de bbq. :) Mooie aanvulling naast mijn kleine kamadotje :+

PSN - M4uSzi // -

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Apie! schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:40:
[...]

Ik heb ook geen grote handen en die van de Bastard die laatst bij de AH lagen passen mij prima.
Edit: maar wat is 'heel klein' in dit geval?

Verder heb ik de knoop doorgehakt en de Cobb Compact Premier besteld met de nodige accessoires. Aangezien die gewoon op tafel kan staan leek ook Mevrouw Apie! dat wel een leuke bbq. Zeker met mijn familie is de Cobb sowieso een zegen, want mijn ouders blijven zweren bij die wegwerpdingen, ondanks dat het al een paar keer flink in de soep is gelopen. Ik neem voortaan gewoon mijn Cobb mee en zij mogen prutsen met die wegwerpdingen :Y)
Daar ga je echt plezier van hebben - top dingen zijn het, alleen de bakplaat valt me wat tegen. Op facebook (als je dat hebt) heb je de Schotse groep "Cobb & Safire cooking club" - actieve groep met ook een eigen (one note) receptenboek. Ze maken zelfs pyjama's voor de cobb (I kid you not) voor als het kouder is (geen luxe in Schotland) en maken er alles op klaar (dus van brood, via pizza en taart naar de vlees en vis gerechten).

Eigenlijk wordt alleen het deksel heet maar met een pyjama (cozy) is ie bijna kindveilig: https://www.etsy.com/nl/l...bb-bbq-gezellige-voorruit

Ik heb er een dome meter op en ene luchtschuif, ook op de dome, maar voor laag is het het beste om met briketten te werken omdat die een redelijk vaste temperatuur afgeven. Voor de rest gewoon houtskool erin of hout voor het kortere werk - ding lust alles.

edit waarom de compact en niet gewoon de pro gekozen?

• Apie!

Apie!

@franssie Hoe valt de bakplaat tegen dan? Ik heb juist de Compact gekozen zodat de platen dichter op de hitte zitten. Daarnaast heb kook de BBQ kit en grillplaat erbij genomen.

Blown past falling sands

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Apie! Je hebt de verhogingsring nodig bij de 'compact' voor de BBQ kit etc, die heb je dan ook meebesteld? Bij de 'normale' past alles.

Ik vind de bakplaat (soort bolle antiaanbakschaal met gaatjes) lastig schoon te krijgen - dat schijnt bij de Saffiere SAFire beter te zijn (maar ik heb nu eenmaal een Cobb). Dus om de zoveel jaar koop ik een nieuwe schaal.

Ik heb een vriend er twee jaar geleden eentje cadeau gedaan en die stuurt nog steeds foto's van wat ie er allemaal op maakt, en die heeft dus ook zelf een Cozy gemaakt, in de winter pak ik de kamado wel.

edit: vandaag toch weer even in de LIDL geweest om hun Irish IPA te kopen, beviel gisteren de vriendin erg goed. Toen zag ik de BBQ tangenset voor EUR 9,99. Spul weegt serieus dus maar gekocht. Voor het geld niet mis mee, behalve misschien dat het op zijn Duits/Amerikaans lomp groot is (ik hou van de kleinere tangen maar voor dat geld klaag ik niet).

[ Voor 24% gewijzigd door franssie op 01-06-2018 20:43 ]

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

zo kruidenmengsels binnen ..

's kijken wat we er mee gaan doen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bO3jNHa8Dlotx7YAWW4JC2re/full.jpg

[ Voor 75% gewijzigd door zeroday op 01-06-2018 19:35 ]

• Apie!

Apie!

@franssie Ja, die verhoger heb ik ook, en de dekselhouder, tas en gereedschapset.

Voor het gemak en het uitproberen heb ik er ook wat Cobble stones en best dure wegwerpkommen bij gekocht. Ik hoop eigenlijk dat die Compact schaal zo laag is dat een gewoon stuk aluminiumfolie ook werkt.

Net nog een Angus Grass Fed Picanha (van BBQuality) op de Niclan gemaakt. Op laten komen tot 48C en daarna een verdieping lager afgefikt. Hij was prachtig rose van binnen, maar het vlees was helaas nogal taai en pezig :/ Ik moest er echt dunne lapjes (1-2mm) van snijden om het te kunnen kauwen.

Blown past falling sands

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
@franssie ik had nog nooit van de sappiere gehoord. Maar ziet er uit als een goed alternatief voor de cobb. Ook nog wat goedkoper. Weet iemand of er veel verschil zit tussen deze 2 BBQ’s. Lijkt mij ideaal voor op de camping. Scheelt mij weer prutsen op de cadac skottel

Hier een vergelijking

https://mybbq.net/viewtopic.php?f=26&t=38626

[ Voor 11% gewijzigd door Tito129 op 01-06-2018 20:46 ]

• Apie!

Apie!

@franssie en natuurlijk ontdek ik het bestaan van de SAfire pas nadat ik de Cobb heb besteld :/

Tenminste, ik neem aan dat je deze SAfire bedoelt?

Blown past falling sands

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Eh ja sorry voor de foute schrijfwijze, ik heb er zelf dus geen dus wist het niet precies. De Cobb is een heerlijk ding hoor, maar als je het net besteld hebt online - en je wil het - kan je toch je bestelling annuleren en/of wijzigen danwel retourneren?

De SAFire is in NL redelijk onbekend maar in Schotland een hit. Ik heb er dus geen ervaring mee.

• Apie!

Apie!

Nice, hij heeft zelfs een optionele rotisserie!

Blown past falling sands

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

leuke toevoeging! (ik had eerder je edit gemist) en het geeft aan dat ze wel vergelijkbaar zijn, en dat je er gewoon leuke dingen op kan bereiden, kunnen zo mee het park in of de boot op (ik ken ze uit de zeilwereld) en gewoon lol. aardappels in de buitengoot in alufolie, vlees en groente bovenop en je AGV is compleet).

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-11 15:18
Als het goed is is er een naar me onderweg, maar de lidl is zo langzaaaaaam.
Vond het er wel grappig uitzien en voor 40 euro is kijken of het werkt.

• Apie!

Apie!

@franssie Ik ga toch voor de Cobb. Ik heb de komende dagen geen tijd om me echt in de Safire te verdiepen en eigenlijk wilde ik de Cobb de aankomende week al flink gebruiken, omdat ik 'm volgend weekend 'nodig' heb. #fwp

Wel een superleuk ding en zeker in combi met die rotisserie erg interessant!

Blown past falling sands

• alki
  • Registratie: Maart 2001
Denniz0229 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 23:01:
[...]

Als het goed is is er een naar me onderweg, maar de lidl is zo langzaaaaaam.
Vond het er wel grappig uitzien en voor 40 euro is kijken of het werkt.
Leuk voor vaderdag ;) Beetje gourmet idee wat ik ervan lees. Goede warmte en iedereen kan zn eigen vlees grillen

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:41
Net gebeld door de transporteur. Maandag komen ze de Primo Oval brengen. *O*

Met gestrekt been.

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

To BBQ a todays journey.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sZyLlV742B7BuXm2Ga8Mzk1h/full.jpg

Buikspek, die we via de 3-2-1 gaan klaarmaken
Spareribs, deze zijn 1,5 dag gemarineerd in een BBQ marinade daarna drooggedept en daarna een rub erop..

nu voor 3 uur op de BBQ op 110 graden ..
b.t.w. niet om vandaag te eten, maar morgen. Maar morgen wil ik weinig doen, dus vandaar vandaag de 3-2 methode en morgen de 1 ;)

update 1a
na ongeveer 2,5 uur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AdR6WVi0QWlp7jRS6hqSHQCi/full.jpg

de Burned Ends, ze zijn ingesmeerd in een Teriyaki saus met appelsap en bruine suiker, een uurtje meegetrokken en nu voorzien van een aluminiumfolie in een ovenpan

update 1b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xh4lib9bLntJViyp7vBy6R2i/full.jpg
de sparribs na 2,5 uur, mooi warm geworden, nu voorzien van een laagje ongefilterde echte pure appelsap
en daarna ingepakt in aluminium folie (dikke folie (lidl)).

update1c
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DXjQQF9D1KpjvJhbCUQetx7Q/full.jpg

nu alles ingepakt en nu 3 uur laten garen .. 's kijken hoe dat eruit gaat zien. De Burned Ends worden nog 1 of 2 keer gecontroleerd, de rest geloof ik wel ..

update2a
de burned ends zijn klaar .. dit was een test stukje . het stuk wat ik kocht was 2 kilo, dit was 500 gram
morgen komt er nog een glaze overheen met teriyaki honing
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yc8LLAPd7J3x23M4sIzkGk95/full.jpg
update 2b
Dan de spare-ribs
4 stukken op de BBQ .. zo op het eerste gezicht zijn 2 stukken botergaar en 2 andere stukken die op een iets andere plek lagen iets minder .. maar volgens mij mag dat de pret morgen niet drukken
Zie de sap (die achter is gebleven), dat was de appelsap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9dJkmpfdXnKgISkRiUKmYMIq/full.jpg

Uiteindelijk resulteert dat in
update 2b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IniUh15UfZLZy7EY09AOTKix/full.jpg

en dan aan het eind....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sZUq1cUHdhJ9a8mzIguApGU6/full.jpg

ik had nog teriyaki saus over, dus met wat kruiden (knoflook, uienpoeder) en wat honing er een glaze van gemaakt. Morgen gebruiken.

De 2e glaze is een soort van BBQ saus: tomatensaus met honing, uienpoeder, knoflook, mosterd en de sap van de spareribs (we gooien niets weg, alleen de botjes) ..
daarmee gaan we morgen de spareribs in een half uurtje aflakken

Daarnaast gooien we nog een Picanha van een kilo op de BBQ en jawel .. Oesters en mosselen op de BBQ ..
"s eens weer wat anders dan de worstjes en hamburgers en speklapjes .. (die eerste 2 komen voor de kids erop .. ) ;)

[ Voor 198% gewijzigd door zeroday op 02-06-2018 18:44 ]

• Freshnub
Wat is het verschil tussen weber master touch en master touch gbs?

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-11 16:27
Afbeeldingslocatie: https://www.lidl-shop.nl/media/5393eea2bfbac8688b4e293faf32dd81.jpeg
Stoeren mannen met baarden en lang haar, moest toch een beetje grinniken.

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:52

fxs81

Julianadorp

Gisteren 1e keer pizza van de Joe, lekker.

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180601/8d23bbcd8cdc1c13310b8b66a77b946a.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door fxs81 op 02-06-2018 15:12 ]

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• leon0013
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 03-11 10:57

leon0013

Ooit waren het er twaalf

DoeEensGek schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:02:
[...]

[afbeelding]
Stoeren mannen met baarden en lang haar, moest toch een beetje grinniken.
Maar ze hebben maar 1 vork.

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

• Hari-Bo
fxs81 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:11:
Gisteren 1e keer pizza van de Joe, lekker.

[afbeelding]
Altijd goed, vanavond hier ook weer pizza met bloemkool bodem.

Zelf maak ik wel gebruik van een pizzaschep van Weber, ideaal en geen gedoe met het erop en eraf halen van een pizza.

Afbeeldingslocatie: https://www.topgrily.cz/files/products_images/product_big/0/17062-lopatka-02.jpg

• Apie!

Apie!

Pfff, wordt net de Cobb Premier Compact geleverd, mist het papierwerk en het handvat in de doos.

Begint lekker |:(

Blown past falling sands

Verwijderd

Net een klein broertje voor de KJ Classic II gekocht, de KJ Jr.
En verder een Joetisserie voor de Classic, wat een feest.
Tijdlang op zoek geweest, nergens leverbaar, ligt er hier een bij Intratuin.
En ze gingen nog mee met Internet prijs ook, erg netjes!

• Martinusz
Zo nieuwe gietijzer pannetje binnen, beter formaat dit 14cm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w6Tfq2N2J2Ma4rxx7yd9vGAb/thumb.jpg

Er staat bij dat ie ingewijd moet worden met plantaardige olie?
Maar is dat olijfolie of sla-olie ook bijvoorbeeld?

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Martinusz schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 19:22:

[afbeelding]

dat soort oliën kunnen ontzettend roken, ik gebruik meestal zonnebloemolie. Die is zeer neutraal en laat geen geur/smaak achter. Dat kan met sla en olijfolie wel, daarnaast kan het dan bij verbranding gaan walmen.

• Hari-Bo
Martinusz schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 19:22:

[afbeelding]

Pannetje bij de Deen supermarkt vandaan? Vorige jaar heb ik deze voor 3 euro daar gescoord.
Qua inbranden van gietijzer Crisco, geen rook zoals olijfolie en omdat het wat dikker is kan je goed alles ermee insmeren met een kwast.

Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-yghqAzxVHYY/UAm8f6CX-QI/AAAAAAAAAUI/I_mkgIkEnA4/s400/crisco.jpg

• Apie!

Apie!

@franssie Ik moet waarschijnlijk of wachten tot ze de ontbrekende dingen opsturen, of ik moet de Cobb zelf terugsturen en krijg pas een andere als ze die hebben ontvangen en verwerkt. Als ik dan toch moet wachten met de Cobb gebruiken omdat ie niet compleet is, kan ik net zo goed de Safire bestellen. Dan bekijk ik ze wel naast elkaar en zie ik wel welke ik houd.
Ik had ook nog een Cobb kunnen bestellen en dan de incomplete terugsturen, maar zo heb ik wat om te vergelijken :)

@Martinusz Crisco of kokosolie. In ieder geval iets met een hoge verbrandingsgraad. Ik gebruik zelf liever kokosolie. .

Blown past falling sands

• Martinusz
Hari-Bo schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 19:49:
[...]

Pannetje bij de Deen supermarkt vandaan? Vorige jaar heb ik deze voor 3 euro daar gescoord.
Qua inbranden van gietijzer Crisco, geen rook zoals olijfolie en omdat het wat dikker is kan je goed alles ermee insmeren met een kwast.

[afbeelding]
Nee online voor euro of 12, niet zoveel te vinden in deze maat, maar ziet er erg goed uit, weegt ook 1,4kg.

Verrek natuurlijk crisco, ook voor rooster gebruikt, ff bij de buurman weer aankloppen, die heeft een flinke pot staan.

Trouwens net van diezelfde buurman pig wing gekregen, maar ik vind dat niks, veel te stevig vlees, wel geinig om te zien, maar niet zo smaakvol dus.
Mijn pulled pork was lekkerder :p

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Martinusz Crisco is dacht ik bewerkte plantaardige olie (zoals margarine dat ook is) - ik gebruik pinda olie (arachide) maar zal kokos ook eens proberen. [edit: crystallized cottonseed oil - nu wordt allerlei zaad gebruikt]

@Apie! leuk dat je me op de hoogte houdt - ik ben erg benieuwd naar je eerste indruk van de SAFire.

@bvk ik heb een bak gekocht waar mijn BBQ roosters in passen, het wordt volgende week redelijk weer dus ga ik een testrun doen met elektrolyse. Wat is de diameter van jouw Wadjan grofweg? Kan ik alvast uitzoeken of deze ook in de bak past.

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 02-06-2018 20:39 ]

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:51

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

franssie schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 20:13:

@bvk ik heb een bak gekocht waar mijn BBQ roosters in passen, het wordt volgende week redelijk weer dus ga ik een testrun doen met elektrolyse. Wat is de diameter van jouw Wadjan grofweg? Kan ik alvast uitzoeken of deze ook in de bak past.
Ik heb er even een rolmaat bij gepakt: van handvat tot handvat meet ik 42 centimeter. Ik hoop dat het gaat passen, kunnen we eens aan dat projectje beginnen :)

Specs

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Freshnub schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:56:
Wat is het verschil tussen weber master touch en master touch gbs?
GBS (Gourmet BBQ System) is het rooster waar in het midden een stuk uit kan, om zo andere accesoires in te leggen (pizzasteen, sear grate, etc.).

• Freshnub
Koffie schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 20:56:
[...]

GBS (Gourmet BBQ System) is het rooster waar in het midden een stuk uit kan, om zo andere accesoires in te leggen (pizzasteen, sear grate, etc.).
En tussen de limited edition en de gewone? Een rvs rooster klopt dat? Was vandaag in de winkel maar kon op het oog het verschil niet zien behalve een prijs verschil.
Pagina: 1 ... 98 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.