Ik kreeg gister ochtend een smsje van Beentjes (de expediteur van HarlemBBQ) dat ze tussen 9 en 11 zouden langskomen. In overleg de rest van de dag vrij kunnen krijgen mits ik 'smiddags nog even inlog 

Rond een uur of tien kwam een lokaal transportbedrijf deze doos brengen:
Eerst alles maar uitgepakt;
Ruim anderhalf uur later staat de Niclan op zn pootjes:
Dat was een behoorlijke klus in je eentje, maar het was gister mooi weer en ik had de tijd. Ik heb de ketel op de zijkant op het piepschuim laten liggen en kon zo mooi overal bij.
Je krijgt er wel een beetje een zooitje van;
Nu eerst het rooster schoonmaken;

Dat doen we dus maar 
En een klein vuurtje maken om het rooster te seasonen;
Lekker pruttelen 

Naast zijn voorganger, een 47 weber;
Het afdakje waar hij onder staat is begonnen als houthok. Ik wil nu proberen om het afdak wat langer te maken zodat de Niclan er fatsoenlijk kan staan. Het is nog wel lastig om een mooi plekje te vinden/maken in zo'n klein tuintje 

Eerst was de planning om de weber ook aan te houden, maar daar begin ik nu aan te twijfelen. 
Ik denk dat als ik een manier vindt om de kolen in de Niclan wat hoger te leggen de weber wel kan vertrekken.
EDIT: Alle afbeeldingen resized en waar nodig gedraaid. misschien lost dit de problemen met safari op.

[
                        Voor 19% gewijzigd door
                                                     spank_mojoo                                                 op 06-06-2018 11:09
                                            ]