Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 108 Laatste
Acties:
  • 672.311 views

Onderwerpen

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-10 17:39
Apie! schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 07:55:
@walterworld Vroeger hadden we in onze toko ook zo'n ding en daar maakten we de sateh mee. Je moet de lappen vlees er alleen wel met beleid in leggen. Dus het liefst lappen vlees zodat je mooie laagjes kunt maken en je kunt er van uit gaan dat de stokjes in de hoeken er vaak niet goed uit komen. Je zult dus alsnog wat met de hand opnieuw moeten rijgen.

Tja, Het is niet zaligmakend, maar 100x beter dat 10-20 kilo sateh met de hand snijden en rijgen.
Dat is zeker waar, de filmpjes die ik op YT zag over dit soort boxen zijn wisselend. Zoals je zelf al aangeeft lappen vlees zijn niet vierkant, je kan je ze wel vierkant snijden. Het zelfde geld voor Paprika's.
Paganstars schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:30:
@Apie! en @walterworld de reden waarom ik mijn ma zo'n ding cadeau heb gedaan destijds. Zij is er happy mee!
Een mooi cadeau dan. :) Gebruikt ze het nog regelmatig? Dit zou op een product kunnen zijn wat er cool uitziet maar na een zomer stof staat te happen.

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:25
Ik zag hem liggen bij de Lidl, naast de ijsmachine. Zag er degelijk uit en ook niet duur voor 40 euro. M’n zoon wilde de ijsmachine, maar heb gezegd dat we niet met twee dingen naar huis konden gaan.

* grote_oever gaat morgen ijs maken!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-11 15:47
Iemand nog een leuk gerecht voor in het braadpannetje? Iets met stoofpotje ofzo?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 08:08
Afbeeldingslocatie: https://i731.photobucket.com/albums/ww311/aka_captain_cook/P1110100.jpg

Iemand enig idee of zoiets voor de weber 57cm ook beschikbaar is...? Half om half zou ook mogen.. Ben erg benieuwd naar de combinatie tussen een grill en bakplaat.

• Maarteas
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-10 16:27
Iemand enig idee of zoiets voor de weber 57cm ook beschikbaar is...? Half om half zou ook mogen.. Ben erg benieuwd naar de combinatie tussen een grill en bakplaat.
Daar heb ik er een van voor de 57cm. Een duits bedrijf maakt ze. Zal even moeten spitten waar ik die toen gekocht heb en kom ik nog op terug. Ben er overigens erg tevreden over.

Edit: merk is craycort en zijn via https://www.cast-iron-grate.com te vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Maarteas op 03-06-2018 08:42 . Reden: Url ]

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Gisteren barbecue gegeven voor 90 man... als verrassing had m'n werk John de Bever laten komen :+ Best geinig.

De 500 gram vlees per persoon (inclusief kinderen) was wat aan de hoge kant... veel over... dus we kunnen de hele week nog barbecuen :9
Calitomnication schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:08:
Is dit iets? Braadworsten met BIER!. Simpel, toch nét iets anders dan een standaard braadworst en relatief snel klaar :).
^^ Toprecept. Vrijdagavond 90 worsten voorbereid.... paar minuutjes op de gril... en smaakten perfect! Nogmaals dank voor de tip :)

Maakte me van te voren wat druk over het barbecue oppervlak, maar al met al ging het prima met de 3 barbecues die ik had staan.

Less = more

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-11 21:49
walterworld schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:35:
[...]

Dat is zeker waar, de filmpjes die ik op YT zag over dit soort boxen zijn wisselend. Zoals je zelf al aangeeft lappen vlees zijn niet vierkant, je kan je ze wel vierkant snijden. Het zelfde geld voor Paprika's.

[...]

Een mooi cadeau dan. :) Gebruikt ze het nog regelmatig? Dit zou op een product kunnen zijn wat er cool uitziet maar na een zomer stof staat te happen.
zij wel. onder het Mon van, scheelt werk

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-11 11:04

zeroday

There is no alternative!

rara
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Muga1fW13Rxo5krf7Y8L38nV/full.jpg
;-)

[ Voor 91% gewijzigd door zeroday op 03-06-2018 09:46 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 16:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Short 1
Vanochtend deze er maar eens op gelegd.
Short ribs dus!

P.s

Eerste reactie in dit topic maar ik lurk al een behoorlijk tijdje mee ;)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mastadont schreef op zondag 3 juni 2018 @ 07:34:
[afbeelding]

https://www.gussroste.de/

De vrouw moest langer dan voorzien werken dus gaat mijnheer hier wat spek op de niclan maken. Het ei is net iets te klein :9

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 16:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

En al aardig op weg....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sD9u8TSS2B5pBc7o51AvkAHL/thumb.jpg

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:42

fxs81

Julianadorp

Hari-Bo schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 18:27:
[...]

Altijd goed, vanavond hier ook weer pizza met bloemkool bodem.

Zelf maak ik wel gebruik van een pizzaschep van Weber, ideaal en geen gedoe met het erop en eraf halen van een pizza.
1 van de favoriete van de dames hier. Ik gebruik met erop leggen altijd de aluminiumplaat die bij de steen zat, daar beleg ik de pizza op en die schuift er altijd keurig vanaf zo de steen op. Oppakken als hij klaar is werkt perfect met de spatels, de bodem is lekker krokant dus dat gaat prima, terwijl ik dit zit te tikken bedenk ik me net dat ik van die aluplaat wel een pizzaschep kan maken......hmmmm…...

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-11 14:21
Pff, men is hier aan't grillen op zo'n ofyr vuur plaat. Wat voor een hopeloos ding is me dat.
De plaat is voor geen meter warm te krijgen en verbruikt een half bos om zover te komen. Uiteraard 99,9% van de warmte vliegt gewoon weg.
Het vlees ligt meer te stoven in eigen nat, i.p.v. te bakken.

Dat die "rage" maar snel sterft zo.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-10 22:06

Apie!

Newer, better & confusinger

Vandaag hebben we lekker makkelijk gedaan. Zo makkelijk dat ik er geen foto's van heb gemaakt :)

Ik heb garnalen ge-yin-yanged in een stukje spek gewikkeld en aan een stokje geregen. Geen kruiden. Groentespiesen van champignons, paprika, aubergine en rode ui. Gekruid met olijfolie en PeZoKno.
Kant- en klare Duitse kaasworstjes.
Geblancheerde asperges ingewikkeld in spek.

Ik heb de Niclan met de twee halve pizzastenen in een Pacman setup aan gezet op 200C. De groentespiesen waren nogal grof gesneden en namen nogal wat ruimte in. Ongelooflijk dat je met zo'n rooster nog ruimte tekort komt 8)7 Het was dus passen en meten.
De Pacman setup was om de garnalen nog een laatste tikje te geven boven de hete kolen. De spek had wat krokanter gemogen, maar ik heb geen klachten gehad :9

Ik heb contact gehad met de klantenservice van Fonq en zij gaan weer een bericht sturen naar Cobb met de vraag of er een handvat en handleiding bij had moeten zitten, en zo ja, dan wordt het opgestuurd.
Ik heb nog eens naar de info op de website gekeken en er wordt nergens specifiek vermeld dat ie er bij zit. Bij de gewone Cobb Premier wel, maar volgens Cobb zelf is het enige verschil tussen de gewone en de Compact de hoogte. Het lijkt me ook een essentieel onderdeel van de Cobb, maar goed...we zien het wel. Voorlopig is alles weer terug in de doos.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• grote_oever
IceTeaGX schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:24:
Pff, men is hier aan't grillen op zo'n ofyr vuur plaat. Wat voor een hopeloos ding is me dat.
De plaat is voor geen meter warm te krijgen en verbruikt een half bos om zover te komen. Uiteraard 99,9% van de warmte vliegt gewoon weg.
Het vlees ligt meer te stoven in eigen nat, i.p.v. te bakken.

Dat die "rage" maar snel sterft zo.
Dat ding kost 2000 euro om te kopen :) Vermoed, na het zien van het filmpje, dat ik weet wat je bedoelt:

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:06
Maar het oogt wel mooi, dat is denk ik ook de rede dat dit bestaat want efficiënt kan ik het niet noemen.

Morgen weer eens Bavette op de BBQ gooien, had nog een stuk van 1,8kg liggen.

[ Voor 27% gewijzigd door Hari-Bo op 03-06-2018 19:36 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 23:21
Lidl florabesr cast iron grate vandaag voor het eerst gebruik op de Weber 57s. Dikke prima 👍 even met wat lijnzaad olie ingebrand, en de saté had een zeer lekkere “sear”. Viel me positief op.

American Express vraagbaak

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Stinger_Ventura schreef op zondag 3 juni 2018 @ 23:07:
Lidl florabesr cast iron grate vandaag voor het eerst gebruik op de Weber 57s. Dikke prima 👍 even met wat lijnzaad olie ingebrand, en de saté had een zeer lekkere “sear”. Viel me positief op.
Ik heb 'm over, op de gok gekocht en helaas.... Fraai rooster, maar met 28,5cm een halve cm te groot voor mijn Action ei. :|

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10 06:38

Tripl3 D

Brother in Arms

Gisteren ook voor het eerst onze Weber aan gehad. Man dit had ik jaren eerder moeten doen!
Bedankt voor alle info die hier gegeven is. Zelf zou ik al die briketten over de bodem verdeeld hebben, maar de briketten aan 2 kanten en een bak met water in het midden geeft super resultaat. Eerst indirect garen en dan nog even direct grillen. Ik ben helemaal om. Nooit meer zwart geblakerd vlees!

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-10 21:24
Ik ga binnenkort deze skillet kopen, super handig door de afneembare steel. Ook niet zo groot dus niet meteen je halve BBQ vol.

https://www.intratuin.nl/...greep-en-onderzetter.html

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
nou ik heb vele mensen al mooie en lekkere dingen zien maken op die ofyr achtige ringen
maar ik ken niemand met het origineel want die is veels te duur, er zijn bedrijven die gelijkwaardige vervangers maken voor veel gunstigere prijzen.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-11 21:42

Saffie_time

Why use this? 42!

Zo dit weekend voor het eerste de 57 van weber gebruikt.
Erg onder de indruk qua verbruik van kolen! Vrijdag 4 cocosbriketten (fire up) aan iedere kant gelegd en een 4 normale briketten aangestoken erop. Tegen de tijd dat de cocosversie half op was, was ik al klaar met vlees bereiden.
Vrijdag varkenshaas in ketjapmarinade gemaakt en vervolgens kippendij en als afsluiting hamburgers in spek. Alles indirect gegaard en zonder thermometer (die is nog onderweg) perfect gaar (de varkenshaas had íets korter gemogen).
Gisteren een beenhammetje in de rub gezet en daarna gerookt om vervolgens nog wat kleinere dingen te experimenteren (wederom burgers in spek, lamskotelet, zalm, biefstuk).
Had nog zin in een toetje dus gaan zoeken in huis wat ik had en wat ik zou kunnen proberen... Kwam een zak marshmallows tegen :+
Bakje met een beetje whiskey, marshmallows, en chocohagelslag erover (geen andere chocolade in huis). Is uiteindelijk een soort van soufflé geworden met onderin gesmolten choco en whisky en erboven marshmallowbrei. Volgende keer nog aarbeien uit de tuin erbij en iets van een crunch verzinnen en dan is dat wel een perfecte afsluiter... Een paar marshmallows bewaren om het bakje mee leeg te lepelen is wel wenselijk ;)

Wat opvalt is hoe extreem zuinig het stoken is met de kolen en hoe relatief makkelijk het is om de bbq op redelijk gelijke temperatuur te houden.

* Saffie_time vraagt zich af waarom hij zolang vlees heeft staan cremeren in plaats van iets lekkers te maken.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-11 14:57
En dan schijnt het verbruik met een kamado nog een factor x beter te zijn. Die kunnen 10-12 uur branden op een lading goede houtskool. Weber is na een uur of 4-5 de meeste puf wel uit de briketten. Dan werkt een snake methode wel aardig. Die kun je uiteraard zo lang maken als je zelf wil, Voor ribs hoef je niet driekwart rond.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Leipo schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:14:
nou ik heb vele mensen al mooie en lekkere dingen zien maken op die ofyr achtige ringen
maar ik ken niemand met het origineel want die is veels te duur, er zijn bedrijven die gelijkwaardige vervangers maken voor veel gunstigere prijzen.
Ik zag ergens op FB zo'n ofyr ring op een weber liggen, dat is ook nog wel een leuke optie.

Voor mijn Weber 47 wil ik een meubel maken om in te bouwen. Probleem is dat die handvaten ontzettend hoog zitten. De handvaten eraf slijpen is geen optie.
Nu zat ik te denken .. in plaats van een gat te zagen in het werkblad en dan de weber erin hangen zodat de handvaten aan de bovenkant van het blad komen (meest voorkomende optie bij zelfbouw) kan ik ook een iets groter gat maken en dan de weber vanaf de onderkant van het blad naar boven. Hij hangt dan aan de handvaten aan de onderkant van het werkblad.
De q komt hierdoor iets lager en 'verzinkt' te hangen, maar je ziet niet die lelijke handvaten.
Iemand het ook op die manier gedaan? Voors of tegens voor een dergelijke constructie ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:26
Koffie schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:15:
[...]

Ik zag ergens op FB zo'n ofyr ring op een weber liggen, dat is ook nog wel een leuke optie.

Voor mijn Weber 47 wil ik een meubel maken om in te bouwen. Probleem is dat die handvaten ontzettend hoog zitten. De handvaten eraf slijpen is geen optie.
Nu zat ik te denken .. in plaats van een gat te zagen in het werkblad en dan de weber erin hangen zodat de handvaten aan de bovenkant van het blad komen (meest voorkomende optie bij zelfbouw) kan ik ook een iets groter gat maken en dan de weber vanaf de onderkant van het blad naar boven. Hij hangt dan aan de handvaten aan de onderkant van het werkblad.
De q komt hierdoor iets lager en 'verzinkt' te hangen, maar je ziet niet die lelijke handvaten.
Iemand het ook op die manier gedaan? Voors of tegens voor een dergelijke constructie ?
Jep, ik heb met een multitool het handvat uitgezaagd zodat het rooster nagenoeg vlak ligt met je werkblad.

Vervolgens met stoelhoeken de bbq bevestigd.

K to the KillaZ

• grote_oever
Even aan de buitenkeuken bouwers hier @Hkuit @R0y. @alki @KillaZ . Gaat dit goed met de warmte? Of moet ik het hout nog behandelen met een vuurvaste lak?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CFfptHSOeK06vk3CYpf3DgCS/thumb.jpg

Foto's over de bouw van de buitenkeuken volgen. Wil hem alleen eerste plaatsen, voordat ik de foto's hier dump.

[ Voor 29% gewijzigd door grote_oever op 04-06-2018 09:27 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

KillaZ schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:23:
[...]

Jep, ik heb met een multitool het handvat uitgezaagd zodat het rooster nagenoeg vlak ligt met je werkblad.

Vervolgens met stoelhoeken de bbq bevestigd.
Waar heb je dat uitzagen gedaan? Aan de onderkant of bovenkant? Toevallig wat foto's ter inspiratie ?

• KillaZ
grote_oever schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:24:
Even aan de buitenkeuken bouwers hier @Hkuit @R0y. @alki @KillaZ . Gaat dit goed met de warmte? Of moet ik het hout nog behandelen met een vuurvaste lak?

[afbeelding]

Foto's over de bouw van de buitenkeuken volgen. Wil hem alleen eerste plaatsen, voordat ik de foto's hier dump.
Is zat :) Je ziet bij onderstaande foto dat ik meer ruimte heb, maar ik was iets te scheutig met het aftekenen.
Koffie schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:25:
[...]

Waar heb je dat uitzagen gedaan? Aan de onderkant of bovenkant? Toevallig wat foto's ter inspiratie ?
Bovenkant afgetekend en uitgezaagd. Hier zie je het handvat goed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hOozZ5N1EgHBewrrdNCv6Wic/medium.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door KillaZ op 04-06-2018 09:32 ]

K to the KillaZ

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

IWriteCode schreef op zondag 3 juni 2018 @ 08:44:
Gisteren barbecue gegeven voor 90 man... als verrassing had m'n werk John de Bever laten komen :+ Best geinig.

De 500 gram vlees per persoon (inclusief kinderen) was wat aan de hoge kant... veel over... dus we kunnen de hele week nog barbecuen :9

[...]

^^ Toprecept. Vrijdagavond 90 worsten voorbereid.... paar minuutjes op de gril... en smaakten perfect! Nogmaals dank voor de tip :)

Maakte me van te voren wat druk over het barbecue oppervlak, maar al met al ging het prima met de 3 barbecues die ik had staan.
Top!! Goed om te horen dat het geslaagd is! Had afgelopen vrijdag zelf ook een BBQ (maar voor iets minder man (86 minder om precies te zijn :P). Was ook van plan om deze worsten te maken, alleen waren de braadworsten die ze hadden meegenomen te groot voor de pan :P, dus heb ze maar ouderwets op de BBQ gemikt :).

Op het menu:
- Pan met Texas BBQ chili with a twist. (twist omdat er bonen in de chili zitten).
- BBQ worsten
- Hamburgers, met een jasje van cheddar cheese
- Kipstate's

Eigenlijk vrij standaard dus :P. Volgende keer ga ik ze verwennen met pulled pork, maar ivm tijdgebrek is dit nu niet gelukt :).
Hoe dan ook, ben ontzettend blij met de Weber 57 GBS. Zonder problemen kolen bijvullen of temperatuur controleren. Daarnaast ruimte genoeg voor een Dutch Oven van The Bastard (Large - 31cm), braadworsten (direct) en kipsate (indirect).

Heerlijk zo _/-\o_

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

KillaZ schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:29:
[...]
Bovenkant afgetekend en uitgezaagd. Hier zie je het handvat goed:

[afbeelding]
Aha duidelijk! Maar dat is dus exact wat ik niet wil ;)

• Hkuit
  • Laatst online: 01-11 13:18

[afbeelding]

Ik moet nog beginnen, maar alvast mijn gedachten:
Als het te heet wordt dan doet een vuurvaste lak ook niet veel. Die lak kan dan zelf wel tegen de warmte, maar het hout daaronder wordt nog steeds even heet (ongeveer), en zal dus verkleuren als dat te heet is. Die lak is geen isolatie of zo.
Volg mij kan hout heel wat hebben en is een paar millimeter lucht tussen hete bbq en hout al voldoende.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:44

[afbeelding]

Gaat goed hoor!

• KillaZ
Koffie schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:59:
[...]

Aha duidelijk! Maar dat is dus exact wat ik niet wil ;)
Snap ik, maar geeft je een idee wat je kunt doen. Enige wat jij nodig hebt zijn 4 rest stukjes hout die de dikte hebben van je blad waar je de stoelhaken op zet. Die schroef je blind vast op je blad, je plaatst en fixeert je bbq en plaatst de stoelhoeken. Klaar.

On a side note: Ik ga voor een compact ei naast de weber. De vraag is nu even of ik voor een Aupex kloon van 14" ga, of voor een Grill Guru Compact.

Prijsverschil ik ongeveer 150 euro, aangezien de Grill Guru vrij compleet geleverd wordt.

Iemand een grote broer van de Grill Guru staan?

[ Voor 25% gewijzigd door KillaZ op 04-06-2018 10:37 ]

K to the KillaZ

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:17

[afbeelding]

ik heb t ook onbehandeld daar zitten. Alleen de bovenstelaag met parketlak gedaan dan word deze waterafstotend en kun je m mooi met een doekje afvegen, als je de plank glad schuurt.

• Martinusz
Gisteren weer spareribs op de mini-blokker ei, had deze keer geen rub, maar marinade zoet van van Beekum geprobeerd. Dus dag in de marinade vacuum verpakt, daarna 3 uur roken met kersenhout. Daarna ingepakt samen met de marinade sap die uit de vacuumzak was gekomen (ik had die bewaard). Trouwens nu met extra dikke alufolie van Action, stukken beter!!
Na 2 uur ongeveer weer uitgepakt en nog gewoon op het rooster met aflakken met bbq saus.

Resultaat was weer heerlijk, vlees kwam zo van de botjes, en de smaak was lekker zoet :9
Opvallend in vergelijking met vorige keer (rub, dunne alu folie) was dat deze niet zwart geworden waren :) vorige keer was het wat zwarter geworden (overigens gewoon met smaak, niet gecremeerd zwart ;) )
Kortom goed bevallen!

• Hari-Bo
@Martinusz En nu het belangrijkste, waar zijn de foto's. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Martinusz
Hari-Bo schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:39:
@Martinusz En nu het belangrijkste, waar zijn de foto's. :)
:o deze keer geen foto's -O-
Of je moet tevreden zijn met een screenpic van de grefiek van de Herqs draadloze thermometer?
Prima ding trouwens :)

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ik zit een beetje te dubben wat het beste is ..

gasbbq met 4 pitten

de Spareribs die ik 'bovenin' had gelegd op een rekje bleken na 5 / 6 uur van het bot te vallen (iets te veel naar mijn zin, maar goed) en de andere 2 spareribs waren minder mals nu is het de vraag ..

Nu heb ik links aan staan op een temperatuur van 110 graden maar ik zie dat ookal is de klep geheel dicht de warmte zich niet geheel egaal verplaatst door de bbq ..

wat te doen om meer gelijkmatig het vlees gaar te krijgen ?

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10 13:15

Voodoo

Lurker

zeroday schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:16:

gasbbq met 4 pitten

de Spareribs die ik 'bovenin' had gelegd op een rekje bleken na 5 / 6 uur van het bot te vallen (iets te veel naar mijn zin, maar goed) en de andere 2 spareribs waren minder mals nu is het de vraag ..

Nu heb ik links aan staan op een temperatuur van 110 graden maar ik zie dat ookal is de klep geheel dicht de warmte zich niet geheel egaal verplaatst door de bbq ..

inb4 "met een kamado aan de slag gaan" :9

Ontopic: sluit je deksel niet luchtdicht af? dit zou een oorzaak kunnen zijn van het niet egaal verplaatsen van de warmte.

[ Voor 8% gewijzigd door Voodoo op 04-06-2018 13:22 ]

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:14
Gisteren een 'lange' BBQ sessie gehad en op onorthodoxe manier ribs gemaakt. BBQ aangestoken en toen hij warm was kalfsspareribs in het rekje op de indirecte zone. Daarna alles buiten beetje voorbereid en de gasten ontvangen. Tijdens het borrelen wat spiesjes gegrild met lamsvlees (even indirect en direct afgrillen) en later nog een vers gedraaid kipworstje van de Turkse slager samen met wat groente. In de tussentijd liggen de spareribs er zo'n 2 a 2,5u op en heb ik ze nog een kwartiertje afgelakt met wat dunne BBQ saus en wat dichter bij de directe zone geplaatst. Zonder in te pakken geserveerd en ze waren heerlijk mals. Er zat een bijna krokant dun laagje omheen met een heerlijk malse bevlezing. Ik zou bijna zeggen dat het niet nodig was om deze in te pakken, maar kan ook aan de kwaliteit van de ribs liggen.

there's no tweak without the tweaker

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

CtrAltDelicious schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:19:
[...]

inb4 "met een kamado aan de slag gaan" :9

Ontopic: sluit je deksel niet luchtdicht af? dit zou een oorzaak kunnen zijn van het niet egaal verplaatsen van de warmte.
tsja.. dat is een alternatief die ik niet zoek ;) ik hou niet van stoeien met kooltjes en vuur. ;)

[/quote]
[/quote]

Uhm jawel volgens mij wel.

[ Voor 18% gewijzigd door zeroday op 04-06-2018 13:23 ]

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-10 09:03
Iemand ervaring met vilt? ik merk (en zie) dat er toch wel wat lucht ontsnapt tussen het deksel en de bbq. nu hebben kamado's etc een mooi randje vilt. Helpt dit voor een betere (lucht)afdichting?
En waar is zulk vilt te vinden. Het zal wel niet huis, tuin en keuken vilt zijn uit een willekeurige bouwmarkt ivm vuurvast?
Zoiets als dit: https://www.greeneggtotaa...1HNADmZiBoL4aAn4PEALw_wcB

[ Voor 25% gewijzigd door bleufred1 op 04-06-2018 13:32 ]

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

bleufred1 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:27:
Iemand ervaring met vilt? ik merk (en zie) dat er toch wel wat lucht ontsnapt tussen het deksel en de bbq. nu hebben kamado's etc een mooi randje vilt. Helpt dit voor een betere (lucht)afdichting?
En waar is zulk vilt te vinden. Het zal wel niet huis, tuin en keuken vilt zijn uit een willekeurige bouwmarkt ivm vuurvast?
tik eens in 'vuurvaste vilt' .... .
(bijv. google) ..

• Hari-Bo
bleufred1 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:27:
Zoek op Nomex en je hebt de ideale vilt voor je kamado. De auplex varianten gebruiken dat zwarte pluizige vilt wat na een pizza sessie zijn beste tijd heeft gehad, BGE gebruikt een wat anders vilt welke wel langer goed blijft maar Nomex is een zeer goede vervanger hiervoor die goed geschikt is ook voor pizza sessies.

• bleufred1
  • Laatst online: 30-10 09:03
Hari-Bo schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:33:
[...]

Zoek op Nomex en je hebt de ideale vilt voor je kamado. De auplex varianten gebruiken dat zwarte pluizige vilt wat na een pizza sessie zijn beste tijd heeft gehad, BGE gebruikt een wat anders vilt welke wel langer goed blijft maar Nomex is een zeer goede vervanger hiervoor die goed geschikt is ook voor pizza sessies.
Ik heb dus geen Kamado. Meer een "basis" bbq.
vandaar de vraag of zoiets dan ook werkt.

• Hari-Bo
bleufred1 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:39:
[...]

Ik heb dus geen Kamado. Meer een "basis" bbq.
vandaar de vraag of zoiets dan ook werkt.
Je kan het overal opplakken sommige gebruiken het voor de WSM of een Oklahoma Country Smoker, dus waarom niet?

• FreshMaker
  • Niet online
Martinusz schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 19:22:
Zo nieuwe gietijzer pannetje binnen, beter formaat dit 14cm!

[afbeelding]

Er staat bij dat ie ingewijd moet worden met plantaardige olie?
Maar is dat olijfolie of sla-olie ook bijvoorbeeld?
Ik zag deze bij de Sligro ook staan,

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/iUewXo/2018_06_01_16_13_37.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/cVYqso/2018_06_01_16_13_32.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/dG9wXo/2018_06_01_16_13_20.jpg

Action heeft de skillet uitvoeren, en een mini-pan zoals de Weber ( rond de 2.50€ )

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/b4sx58/2018_05_28_10_28_29.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/c3HmyT/2018_05_28_10_28_34.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/i0qH58/2018_05_28_10_28_37.jpg

• Hkuit
  • Laatst online: 01-11 13:18
[b]zeroday schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:22:
[/quote]
[/quote]

Uhm jawel volgens mij wel.
Je kunt vrij eenvoudig testen of je deksel goed afsluit, door flink rook te produceren. Natte houtsnippers op de hete kolen, deksel dicht en kijken waar het allemaal uitkomt, of niet.

Ik denk nl. ook dat dit een oorzaak van je probleem kan zijn.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58

[afbeelding]

Dat gaat goed. Hout ontbrandt bij 250 a 350 graden. Echter zal het hout zelf niet zo snel 250 graden worden, aangezien er wat ruimte tussen zit en een ketel. Ik heb het er nog dichter tegenaan zitten, en het wordt niet eens zwart :)

• Martinusz
FreshMaker schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:50:
[...]

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Action heeft de skillet uitvoeren, en een mini-pan zoals de Weber ( rond de 2.50€ )

Die van de action is net zo klein als die ik eerst besteld had dus 10cm, dat is echt veel te klein :)
De 14cm lijkt een goed formaat, moet hem nog inwijden :P

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-11 07:54
Mastadont schreef op zondag 3 juni 2018 @ 07:34:
[afbeelding]

Ik heb een plaat van Outdoorchef voor de Weber 57 besteld. Is 50% rooster en 50% Plaat.

• Mastadont
  • Laatst online: 02-11 08:08
samv5 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:59:
[...]

Ik heb een plaat van Outdoorchef voor de Weber 57 besteld. Is 50% rooster en 50% Plaat.
heb je een link?

• M4uSzi
  • Laatst online: 02-02-2021
Ik vermoed dat hij deze bedoelt. :)

https://www.google.nl/acl...bFAKHb2EBdgQwg8IHQ&adurl=

[ Voor 34% gewijzigd door M4uSzi op 04-06-2018 19:23 ]

PSN - M4uSzi // -

• Stinger_Ventura
Iemand ervaring met de Picanha van Aalvink??

Heb 1,5kg Picanha besteld, en daar 2 steaks vanaf gesneden en 1 groot stuk voor als ik gasten heb.
Vandaag 1 van de steaks klaar gemaakt op mijn Le Creuset cast iron. Bij 46c kern uit de pan gehaald en toen in de warme oven naar de 56c gebracht. Vlees was prachtig rood, was trots.
Vervolgen op de draad in dunne plakken gesneden. Maar het was redelijk stug vlees, flink kauwen en zat weinig smaak aan. Wel sappig.

Wat kan dit geweest zijn? Bij het uitpakken vond ik de vorm wel wat raar. Bij de Makro ( en op YouTube) zijn het altijd van de mooie V vormen, deze was meer lang gerekt met een ongelijkmatige fat cap. Wat kan ik doen om dir beter te krijgen??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qS2kmicc2HmyysNMZwsqznUR/medium.jpg

• samv5
Inderdaad zelfs ook bij deze webshop gehaald.
Nu gebruikt. En voldoet prima.
Ik had graag wat foto's willen plaatsen maar blijkbaar mag ik dat niet.

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10 18:33
Stinger_Ventura schreef op zondag 3 juni 2018 @ 23:07:
Past de grate als inzet stuk op de Weber 57? Of doe je hem bovenop je rooster?

• Stinger_Ventura
Freshnub schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:43:
[...]

Past de grate als inzet stuk op de Weber 57? Of doe je hem bovenop je rooster?
Op het rooster. Eigenlijk nog makkelijker dan de GBS variant. Dan moet je nl het middenstuk weg halen, je kolen naar het midden schuiven en dan je GBS grate er in laten vallen. Nu leg ik de Lidl grate gewoon boven de kolen bakjes die aan ze zijkant staan, dan blijft mijn directe/indirecte zone geheel in tact.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
M'n vriendin en ik hebben een huis gekocht, en gaan binnenkort verhuizen. Van een klein balkon, naar een fijne tuin, waar we lekker kunnen BBQ'en. Dus ik zal me ook zo nu en dan melden. Ik heb al heet wat gekeken naar BBQ's. Ik denk dat ik deze ga aanschaffen: Weber Original Kettle Premium 57 cm:
Afbeeldingslocatie: https://www.weber.com/dw/image/v2/ABCN_PRD/on/demandware.static/-/Sites-master-catalog/default/dw52ec2181/zoom/Grill-Images/Charcoal/14401004B_1800x1800.png?sw=750&sh=750

Die kun je met wat ING rentepunten voor €165,- kopen. Dus dat lijkt me een prima deal. Iemand met ervaringen of tips?
Tripl3 D schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:04:
Gisteren ook voor het eerst onze Weber aan gehad. Man dit had ik jaren eerder moeten doen!
Bedankt voor alle info die hier gegeven is. Zelf zou ik al die briketten over de bodem verdeeld hebben, maar de briketten aan 2 kanten en een bak met water in het midden geeft super resultaat. Eerst indirect garen en dan nog even direct grillen. Ik ben helemaal om. Nooit meer zwart geblakerd vlees!
Ik gooi ook altijd gewoon briketten over de hele bodem, maar hoe werkt dit? Heb je een foto toevallig?
Je zet een bak (aluminium of zo?) met water in het midden en de briketten gooi je er aan beide kanten naast? En waar braad je dan het vlees?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:15
miicker schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:04:
M'n vriendin en ik hebben een huis gekocht, en gaan binnenkort verhuizen. Van een klein balkon, naar een fijne tuin, waar we lekker kunnen BBQ'en. Dus ik zal me ook zo nu en dan melden. Ik heb al heet wat gekeken naar BBQ's. Ik denk dat ik deze ga aanschaffen: Weber Original Kettle Premium 57 cm:
[afbeelding]

Die kun je met wat ING rentepunten voor €165,- kopen. Dus dat lijkt me een prima deal. Iemand met ervaringen of tips?

[...]

Ik gooi ook altijd gewoon briketten over de hele bodem, maar hoe werkt dit? Heb je een foto toevallig?
Je zet een bak (aluminium of zo?) met water in het midden en de briketten gooi je er aan beide kanten naast? En waar braad je dan het vlees?
prima keuze!

• ixl85
[afbeelding]

[...]

Doen, maar de crimson red werkt beter.
Al die saaie zwarte bbqs. Nooit begrepen. Creme witte Smokey Joe, rode master touch.

En voor je alle basis vragen gaat stellen, neem eens een kijkje op YouTube over indirect grilling, snake method en koop het boek van Jord:
https://www.bol.com/nl/p/smokey-goodness/9200000051926200/

Veel goede info, semi advanced, leuke toon. Lekker alles lezen, afwerken en tot de letter volgen en je hebt heel wat kennis in huis. Z'n rubs zijn overigens ook erg lekker. En beknibbelen niet op houtskool. Black Ranch is m'n favoriete merk. Goede online shop met lage prijzen en laagste verzendkosten: google op online-rookoven. Succes!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-10 13:59
[afbeelding]

[...]

Prima deal van de ING inderdaad, 4 jaar geleden heb ik hem ook besteld maar heb hem toevallig vanavond verkocht.

Waarschijnlijk bestel ik ergens deze week de Master Touch Special edition (special = RVS rooster).

Waarom? => Ik wil graag een GBS rooster en de RVS versie kost los al 70 euro. Daarnaast is de dekselhouder erg handig. Als je een GBS rooster hebt zijn de brikettenbakjes ook wel een must (verplaatsen van je hitte bron). Een upgrade naar GBS zou dus al snel 100 euro kosten en dan heb je nog geen dekselhouder. Het deel wat ik nu moet bijleggen voor een helemaal nieuwe MT special is goed te overzien ;).

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

• samv5
BoschR schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:38:
[...]

Prima deal van de ING inderdaad, 4 jaar geleden heb ik hem ook besteld maar heb hem toevallig vanavond verkocht.

Waarschijnlijk bestel ik ergens deze week de Master Touch Special edition (special = RVS rooster).

Waarom? => Ik wil graag een GBS rooster en de RVS versie kost los al 70 euro. Daarnaast is de dekselhouder erg handig. Als je een GBS rooster hebt zijn de brikettenbakjes ook wel een must (verplaatsen van je hitte bron). Een upgrade naar GBS zou dus al snel 100 euro kosten en dan heb je nog geen dekselhouder. Het deel wat ik nu moet bijleggen voor een helemaal nieuwe MT special is goed te overzien ;).
Die gedachte had ik ook. Vandaar heb ik deze ook aangeschaft in de kleur Copper.
En de Outdoorchef gietijzeren rooster besteld.

• ixl85
BoschR schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:38:
[...]

Het gemak van de Master Touch is zeker die kleine meerprijs waard. Zo'n BBQ gaat hoogstwaarschijnlijk langer mee dan het stucwerk in je huis of de laminaatvloer in je kamer. Die kosten zijn stuk voor stuk allemaal hoger, dus deze meerprijs vergeten en gewoon doen ;)

/edit
Ik zat te kijken naar de Lidl gietijzeren gril. Past deze in de weber GBS? Het lijkt van niet. Of leggen jullie deze unit gewoon op het rooster?

[ Voor 7% gewijzigd door ixl85 op 05-06-2018 07:21 ]

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-10 21:24
Stinger_Ventura schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:19:

Heb 1,5kg Picanha besteld, en daar 2 steaks vanaf gesneden en 1 groot stuk voor als ik gasten heb.
Vandaag 1 van de steaks klaar gemaakt op mijn Le Creuset cast iron. Bij 46c kern uit de pan gehaald en toen in de warme oven naar de 56c gebracht. Vlees was prachtig rood, was trots.
Vervolgen op de draad in dunne plakken gesneden. Maar het was redelijk stug vlees, flink kauwen en zat weinig smaak aan. Wel sappig.

Wat kan dit geweest zijn? Bij het uitpakken vond ik de vorm wel wat raar. Bij de Makro ( en op YouTube) zijn het altijd van de mooie V vormen, deze was meer lang gerekt met een ongelijkmatige fat cap. Wat kan ik doen om dir beter te krijgen??

[afbeelding]
Geen ervaring met Aalvink, de Botswana Picanha van Beef en Steak is altijd perfect bij mij.

Misschien een onnodige vraag maar hoe heb je het vlees gesneden toen je het portioneerde? Met de draad mee of tegen de draad in? Toen je het in dunnen plakken sneed deed je dat met de draad mee zover ik lees?

Dit verkeerd doen kan een groot verschil maken. Als je vlees gaat portioneren in dikke steaks altijd met de draad mee snijden, ga je vervolgens eten altijd tegen de draad in. Dit maakt een groot verschil in malaheid.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10 06:38

Tripl3 D

Brother in Arms

[afbeelding]

Ik had deze dus ook via ING besteld (let wel dat die uitspraak van: voor 19:00 uur besteld, de dag erna geleverd betekend dat je mogelijk 2 dagen extra moet wachten :+ )

Wat mij betreft een prima ding! (Koop er alleen wel een brikettenstarter bij!)

Helaas vergeten om later nog een foto te maken, maar je krijgt er 2 brikettenrekjes bij die je op het onderste rooster kunt plaatsen aan 2 kanten (helaas slecht te zien, maar dit is de enige die ik genomen heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7VzAZk2GUj2hm5WIHQenAnKj/medium.jpg

Als je briketten dan op temperatuur zijn (grijs worden) verdeel je ze over beide kanten.
Bij de BBQ zit een aluminium bakje welke ik ik tussen die 2 rekjes in geplaatst heb (ruimte zat, had die rekjes ook nog iets meer naar het midden kunnen doen). Daar heb ik water in gedaan.
Daarboven komt je grillrooster. In het midden legde ik in het begin het vlees om te garen. Deksel erop en geduld hebben (niet te vaak kijken!). Daarna kun je het vlees zodra het gaar lijkt/is dit naar de zijkanten (boven de briketten) verplaatsen om nog even direct te grillen. Heb je in het midden meteen weer ruimte voor de volgende lading. Vlees was echt nog hardstikke mals en sappig gebleven, maar toch met BBQ-smaak!

Ik zal anders volgende keer wel meer foto's nemen.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• Noxa
  • Laatst online: 23:04
[afbeelding]

[...]

Ik heb destijds ook een 57 gekocht en ik vind hem eigenlijk te groot. Voor ons 4tjes is het echt overkill. Ga je met een grote groep vrienden eten dan is hij wel weer erg handig.

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:14
Ik had volle hoop dat gisteren mijn Niclan bezorgd zou worden tussen 1530 en 1730. Ik om 1930 maar eens gebeld, "de bezorger was om 1815 bij u, volgens de melding was er alleen niemand thuis." :X

Ik zat gewoon in de woonkamer, die knakker is gewoon niet geweest, heb ook geen bus gezien. Nu komen ze vandaag weer. Hopelijk nu wel echt. Ik wil hem toch echt voor het weekend hebben :D

• Apie!

Apie!

@Noxa Hoe gebruik jij die 57 dan? Ik heb met 50cm nog tekort aan ruimte als ik groente en vlees tegelijk klaar maak (indirect, Pacman opstelling) en wij zijn maar met 2 + 1.

Blown past falling sands

• Hari-Bo
FreshMaker schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:50:
[...]

Bedankt voor de tip, gisteren de mini skillet en pan gescoord bij de Action. Altijd handig als je een saus ernaast maakt. :)

Gisteren heerlijke bavette gemaakt, met een beetje zout en peper een heerlijk stuk vlees. :9~
Afbeeldingslocatie: https://kokenmetvuur.nl/wp-content/uploads/2018/06/bavette03.jpg

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-10 13:59
Noxa schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:02:
[...]

Ik heb destijds ook een 57 gekocht en ik vind hem eigenlijk te groot. Voor ons 4tjes is het echt overkill. Ga je met een grote groep vrienden eten dan is hij wel weer erg handig.
Wij eten hoofdzakelijk met z'n 2en van de 57. Dat is echt prima te doen. Je moet niet de hele bodem volgooien met kolen ;). Één kant (rekje/bakje) is eigelijk al voldoende en ik gebruik dan aan kolen/briketten een halve starter (grote van weber).

Dacht altijd dat die grote starten van Weber fijner/beter zou zijn dan die kleine, maar nu met wat ervaring is eigelijk die kleine meer dan genoeg. Als je eerst wat kolen koud in de BBQ legt en daar een aantal hete overheen. In de grote starter kan je moeilijk(er) maar een paar kolen aanmaken.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Hari-Bo schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:44:
[...]

Bedankt voor de tip, gisteren de mini skillet en pan gescoord bij de Action. Altijd handig als je een saus ernaast maakt. :)

Gisteren heerlijke bavette gemaakt, met een beetje zout en peper een heerlijk stuk vlees. :9~
[afbeelding]
Wat is de maat van die skillet? Ben benieuwd of dat in het GBS gat past :+

nvm... staat op de laatste pic |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Roeligan op 05-06-2018 09:53 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:42

fxs81

Julianadorp

Morgen sardientjes op de Q, word voor het eerst. Actiefoto's volgen morgen.

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180605/7568e218084703750d78458b58bf9ea0.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door fxs81 op 05-06-2018 12:53 ]

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• Noxa
  • Laatst online: 23:04
Apie! schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:19:
@Noxa Hoe gebruik jij die 57 dan? Ik heb met 50cm nog tekort aan ruimte als ik groente en vlees tegelijk klaar maak (indirect, Pacman opstelling) en wij zijn maar met 2 + 1.
Helft kolen, helft leeg. En dan garen en grillen op elke zijde. Maar goed, ik weet niet of een kleinere juist onhandig is. Maar ik vind deze jongen vrij lomp, zeker als hij in ons kleine schuurtje staat. 98% van de tijd bezet het een groot deel van ons jaren 30 tuintje/schuurtje. Als er nu 1 zou kopen zou het een slagje kleiner zijn.

Als onze buren + kids aanschuiven is het wel lekker trouwens.

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-11 11:58
zeroday schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:16:

gasbbq met 4 pitten

Misschien kan je een dikke stalen plaat in de q leggen. Geen RVS, maar staal. Dit verspreid de warmte goed, zodat het overal even warm is. Overigens hebben gasbbq's altijd flinke luchtgleuven, je wil niet dat als er wat fout gaat er een flinke knal kan ontstaan.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• alki
Iemand die nog een weber 57cm zoekt, bij de gamma in de aanbieding de gbs voor 179.

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-11 13:22
alki schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:05:
Iemand die nog een weber 57cm zoekt, bij de gamma in de aanbieding de gbs voor 179.
Goeie spot! Echter is het geen GBS, maar een Original Kettle Premium.
Wel dus met scharnierende roostertjes om de bijgeleverde kolenbakjes te vullen.

• alki
jaspernts schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:12:
[...]

Goeie spot! Echter is het geen GBS, maar een Original Kettle Premium.
Wel dus met scharnierende roostertjes om de bijgeleverde kolenbakjes te vullen.
Wel een aspan en temp meter in de deksel.
Wat je ook nog kunt doen is met deze aanbieding naar de Hornbach gaan en zij matchen de prijs -10%

[ Voor 14% gewijzigd door alki op 05-06-2018 15:30 ]

• Tito129
  • Laatst online: 23:07
Ik zag vandaag deze bij de Lidl op de site.

https://www.lidl-shop.nl/Buschbeck-Kamado-13/p100234370

Beetje vergelijkbaar met de action kamado?

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Tito129 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:49:
Ik zag vandaag deze bij de Lidl op de site.

https://www.lidl-shop.nl/Buschbeck-Kamado-13/p100234370

Beetje vergelijkbaar met de action kamado?
Dit is wat ik kon vinden :

https://www.justforkoks.n...ope-buschbeck-kamado-bbq/

FUMES et CARNES

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Enige verschil is het frame & de coating. Die van de action heeft geen glimmende coating en het onderstel is wat strakker naar mijn idee (niet van die rare krullen)
Voor de rest is het nagenoeg identiek zo te zien.

http://www.tjeerdoo.com

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
fxs81 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:52:
Morgen sardientjes op de Q, word voor het eerst. Actiefoto's volgen morgen.

[afbeelding]
Ben benieuwd, heb ze hier ook in de vriezer liggen, mogelijk dat ik het van je af ga kijken hoe jij het doet ;)

Verwijderd

Gisteren voor het eerst een kip op het Joetisserie draaispit.... waw, dat was echt super lekker.

Kip

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wBjpE0leM3EtKOWS9LGIMRFF/thumb.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2018 17:22 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

franssie

Save the albatross

@Tito129 Die van de LIDL is duurder dan die van de Blokker en de Action maar ik denk vergelijkbaar. Het schijnt dat LIDL wat makkelijker is met het verlenen van garantie (geld terug) dan de andere twee, maar of je dan een meerprijs van 40% waard is? Mij niet, voor zo'n grapje vond ik EUR100 al veel geld.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• ixl85
Verwijderd schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:16:
Gisteren voor het eerst een kip op het Joetisserie draaispit.... waw, dat was echt super lekker.

[afbeelding]

[afbeelding]
Leuk hoekje :)
Claim die plek mannen. Rook de andere er desnoods uit! 8)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

franssie

Save the albatross

@Apie! hier nog even een foto die ik net binnenkreeg van mijn vriend uit Groningen.

Hierop kan je de genoemde Cozy goed zien (zit ook op het deksel) en ook hoe je het Ikea rack op een andere manier kan gebruiken dan alleen voor spareribs 8)

Ikea hack op COBB

hij schreef met 6 briketten en de bovenschuif dicht (is een aftermarket mod die hij en ik op de Cobb hebben) stabiel op 120C.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-11 16:27
Gaaf hoekkie man! Zit er ook afdak of iets boven zodat je ook met regen kan bakken?

Verwijderd

DoeEensGek schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:55:
[...]

Gaaf hoekkie man! Zit er ook afdak of iets boven zodat je ook met regen kan bakken?
Uiteraard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PrgWsPwS8At7g0AIhbunegRf/thumb.jpg

• player2911
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-11 15:33
alki schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:20:
[...]

Wel een aspan en temp meter in de deksel.
Wat je ook nog kunt doen is met deze aanbieding naar de Hornbach gaan en zij matchen de prijs -10%
Mag ik je bedanken?! Was zowat onderweg richting de Gamma toen ik je post las, dus plan gewijzigd en naar de Hornbach. Nu de Premium Kettle 57cm voor €161,10. Thanks. Wist niet dat die 10% er ook nog eens afging. _/-\o_

• Stinger_Ventura
Tiwazz schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 07:55:
[...]

Geen ervaring met Aalvink, de Botswana Picanha van Beef en Steak is altijd perfect bij mij.

Misschien een onnodige vraag maar hoe heb je het vlees gesneden toen je het portioneerde? Met de draad mee of tegen de draad in? Toen je het in dunnen plakken sneed deed je dat met de draad mee zover ik lees?

Dit verkeerd doen kan een groot verschil maken. Als je vlees gaat portioneren in dikke steaks altijd met de draad mee snijden, ga je vervolgens eten altijd tegen de draad in. Dit maakt een groot verschil in malaheid.
Met de draad mee gesneden steaks en op de draad (tegen dus) na bereiding.
Dus dit zou de malsheid ten goede moeten komen.

• ixl85
ixl85 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 07:19:
[...]
Ik zat te kijken naar de Lidl gietijzeren gril. Past deze in de weber GBS? Het lijkt van niet. Of leggen jullie deze unit gewoon op het rooster?
Iemand antwoord op het bovenstaande?
R0y. schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:29:
[afbeelding]

Gieteizeren pannetje gescoord bij de Lidl. Top voor €13,- benieuwd of hij ook in het weber systeem past al ga ik hem puur op het rooster gebruiken.
En?! :)

• Paganstars
Stinger_Ventura schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:19:

[afbeelding]
Ik bestel nooit meer bij Aalvink. Full packer besteld daar, kwaliteit was op zijn zacht gezegd uitermate teleurstellend! Veel te veel vet weg getrimd, erg stug, niet bestorven, grijzig van kleur. Na full pull nog steeds droog en niet mooi ondanks injecteren! De ribben waren van een slechte snit (STL style cut), kip was okayish, boston butt was ook slecht qua trimming en erg hard/taai alsof het beest niet goed geslacht was.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Heb je geen last van de rook? Onder een afdak blijft het hangen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-11 10:46
Ik kreeg gister ochtend een smsje van Beentjes (de expediteur van HarlemBBQ) dat ze tussen 9 en 11 zouden langskomen. In overleg de rest van de dag vrij kunnen krijgen mits ik 'smiddags nog even inlog :)
Rond een uur of tien kwam een lokaal transportbedrijf deze doos brengen:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/akynf5inv3pn5f6/DSC_1633.jpg?dl=1

Eerst alles maar uitgepakt;

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/05edavok8l6c3eq/DSC_1640.jpg?dl=1

Ruim anderhalf uur later staat de Niclan op zn pootjes:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/36b4npv1v21wzpm/IMG-20180605-WA0009.jpg?dl=1

Dat was een behoorlijke klus in je eentje, maar het was gister mooi weer en ik had de tijd. Ik heb de ketel op de zijkant op het piepschuim laten liggen en kon zo mooi overal bij.

Je krijgt er wel een beetje een zooitje van;

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/8sngye6gmrpnbzt/DSC_1643.jpg?dl=1

Nu eerst het rooster schoonmaken;
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/p82bpqpoviqglnh/DSC_1637.jpg?dl=1
Dat doen we dus maar :)
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/p4ntxc6n72max4h/DSC_1641.jpg?dl=1

En een klein vuurtje maken om het rooster te seasonen;
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/b1mr666wthlhq5f/DSC_1647.jpg?dl=1

Lekker pruttelen :)
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/xqo416lzd1z28mp/IMG-20180605-WA0003.jpg?dl=1

Naast zijn voorganger, een 47 weber;

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/yxbh6hy9jsly79a/IMG-20180605-WA0001.jpg?dl=1

Het afdakje waar hij onder staat is begonnen als houthok. Ik wil nu proberen om het afdak wat langer te maken zodat de Niclan er fatsoenlijk kan staan. Het is nog wel lastig om een mooi plekje te vinden/maken in zo'n klein tuintje :O
Eerst was de planning om de weber ook aan te houden, maar daar begin ik nu aan te twijfelen.
Ik denk dat als ik een manier vindt om de kolen in de Niclan wat hoger te leggen de weber wel kan vertrekken.

EDIT: Alle afbeeldingen resized en waar nodig gedraaid. misschien lost dit de problemen met safari op.

[ Voor 19% gewijzigd door spank_mojoo op 06-06-2018 11:09 ]

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:08

Nogne

>.<

@spank_mojoo je afbeeldingen doen het hier niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Nogne op 06-06-2018 09:00 ]

PS/XBL: Nogne

• KillaZ
Hier wel maar er zit een gigantische waas over, heb je de seasoning op je telefoon gesmeerd? :+

K to the KillaZ

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-11 10:46
@Nogne Zou wel moeten werken, de foto's staan gedeeld op Dropbox
@KillaZ Haha, zou je denken. de foto's zijn gewoon genomen met een telefoon. ik vindt ze ook wel iets overbelicht maar swa, het is ook een telefoon.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:08

Nogne

>.<

spank_mojoo schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:05:
@Nogne Zou wel moeten werken, de foto's staan gedeeld op Dropbox
@KillaZ Haha, zou je denken. de foto's zijn gewoon genomen met een telefoon. ik vindt ze ook wel iets overbelicht maar swa, het is ook een telefoon.
Raar, op mijn iPhone 8 zie ik rode vlakken. Maar op mijn Nokia 8 zijn de afbeeldingen wel zichtbaar.

PS/XBL: Nogne

• Apie!

Apie!

@spank_mojoo Ik zie ook rode vakken in Safari. In Opera doen ze het prima.

@Paganstars Ik ben tot nu toe wel tevreden met Aalvink. Heb je die slechte ervaring nog aan ze teruggekoppeld?

[ Voor 109% gewijzigd door Apie! op 06-06-2018 11:06 ]

Blown past falling sands

• Paganstars
Ja, kreeg een niets zo heel veel zeggend tegen antwoord. Maar als je voor ruim 150,- aan vlees besteld verwacht je kwaliteit...

• Apie!

Apie!

Om eerlijk te zijn verwacht ik ook kwaliteit als ik voor €10 aan vlees bestel. Het kan een keer mis gaan, maar dan verwacht ik wel goede service en die heb je niet gehad begrijp ik. Jammer.

Blown past falling sands

Pagina: 1 ... 99 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.