Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 108 Laatste
Acties:
  • 672.294 views

Onderwerpen

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-11 21:49
ja of ik ben gewoon een enorme zeikerd, dat kan ook gewoon nog...

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:33
@Paganstars Had je inmiddels al wat vernomen over je Niclan?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Paganstars
Nog niet aan toegekomen. Morgen even bellen

• Hari-Bo
Paganstars schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:34:
Nog niet aan toegekomen. Morgen even bellen
In de tussentijd nog geen reactie gehad na je mail? Wel slordig, het is toch bijna al een week terug?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Paganstars
Meer dan een week terug... Die krijgen morgen een oor vol minder prettige uitspraken.

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:18
Inmiddels naar volle tevredenheid mijn Weber Spirit in gebruik, al diverse langere sessies gedaan, en dit gaat eigenlijk prima. Het enige nadeel, er gaat nogal wat gas doorheen (duh) tijdens zo'n sessie ;) Dit kan effecienter en handiger. In noord Amerika hebben ze allemaal een mooie buitengas aansluiting, alleen heb ik deze helaas niet, en het heen & weer rijden voor een tank met gas raak je ook beu. Helaas mist het budget voor bijvoorbeeld een mooie kamado joe.

Omdat ik voor deze low&slow sessies op zoek ben naar wat anders, ben ik eens gaan zoeken en zie hier regelmatig de Niclan voorbij komen. Hoe zijn jullie ervaringen nou in de praktijk met deze kamado? Ik lees wisselende verhalen, is de temp goed te regelen, of is dit erg moeilijk...Ben ik niet beter af met een goedkope (auplex) kermariek kamado?

Concreet zoek ik dus advies over het volgende (in achtnemend, een laag budget):

- Hoe goed is de temp te regelen van de Niclan m.b.t. low & slow? (bijvoorbeeld ook t.o.v. een WBS 57)
- Ben ik niet beter af met een goedkope keramieken kamado?
- Indien ja, hebben jullie adviezen voor een merk? Een mooie medium of large maat is wel gewenst.
- Wat zijn de exacte voor- en nadelen van een stalen kamado t.o.v. een keramiek exemplaar? En waarom zou ik voor 1 van beide moeten kiezen?
- Zijn er nog andere bbq's die ik zou moeten overwegen?

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:34

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Ik zie net het kippetje aan het spit van ackerp en bedenk me, dat mis ik nog bij mijn Q. Ik gebruik een Weber MT GBS 57cm, het originele braadspit is €200, dat vind ik nogal gortig. Zijn er hier mensen die hier een alternatief voor gebruiken? Ik hoor graag optie's die iets goedkoper zijn. Op Alie kom ik ze niet tegen en ook de rest van het internet lijkt alles €180+ te gaan kosten.

• b_art015
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-11 19:51
Kapteynn schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:52:
Ik zie net het kippetje aan het spit van ackerp en bedenk me, dat mis ik nog bij mijn Q. Ik gebruik een Weber MT GBS 57cm, het originele braadspit is €200, dat vind ik nogal gortig. Zijn er hier mensen die hier een alternatief voor gebruiken? Ik hoor graag optie's die iets goedkoper zijn. Op Alie kom ik ze niet tegen en ook de rest van het internet lijkt alles €180+ te gaan kosten.
Ik ben nu bijna een jaar in het bezit van deze. 1 van de beste aankopen voor de bbq tot nu toe. Kippen zijn top, maar daarnaast ook al gyros en porchetta gemaakt.
Verzendkosten vanuit Duitsland zijn alleen 18 euro, binnen Duitsland is wel gratis.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:12
Ik heb ook de originele, af en toe is er bij Intratuin zon actie dat het op zaterdag ochtend 25% korting is op alles. Dan is het ineens nog maar 150. Moet wel besteld worden, duurt een paar dagen.

zeker, zeker

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:37
Luuk84 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:44:
Inmiddels naar volle tevredenheid mijn Weber Spirit in gebruik, al diverse langere sessies gedaan, en dit gaat eigenlijk prima. Het enige nadeel, er gaat nogal wat gas doorheen (duh) tijdens zo'n sessie ;) Dit kan effecienter en handiger. In noord Amerika hebben ze allemaal een mooie buitengas aansluiting, alleen heb ik deze helaas niet, en het heen & weer rijden voor een tank met gas raak je ook beu. Helaas mist het budget voor bijvoorbeeld een mooie kamado joe.

Omdat ik voor deze low&slow sessies op zoek ben naar wat anders, ben ik eens gaan zoeken en zie hier regelmatig de Niclan voorbij komen. Hoe zijn jullie ervaringen nou in de praktijk met deze kamado? Ik lees wisselende verhalen, is de temp goed te regelen, of is dit erg moeilijk...Ben ik niet beter af met een goedkope (auplex) kermariek kamado?

- Hoe goed is de temp te regelen van de Niclan m.b.t. low & slow?
- Indien ja, hebben jullie adviezen voor een merk? Een mooie medium of large maat is wel gewenst.
- Wat zijn de exacte voor- en nadelen van een stalen kamado t.o.v. een keramiek exemplaar? En waarom zou ik voor 1 van beide moeten kiezen?
Ik ga door de garantie perikelen van de tweakers hier niet meer voor een Niclan maar ben in de markt voor een kleinere kamado.

Dat wordt dan of een 14" No name of een Grill Guru compact. Redenen:

- Voor alles waar ik meer dan 32 cm oppervlakte nodig heb, kan ik mijn WBS 57 gebruiken
- Grill Guru looks spreken mij aan en de kwaliteit is prima.
- Om de Niclan volledig luchtdicht te krijgen naar mijn wensen en eisen ben ik ook een paar stappen verder (nieuwe chimney, wat mods op het vilt etc.)
- De Grill Guru wordt zeer compleet geleverd, voor de Niclan zou ik een amazon rooster moeten halen zoals een tweaker hier ook gedaan heeft.

De afweging die ik moet maken is of ik de lagere prijs voor lief neem van een No name, tegenover de garantie en de compleetheid van een Grill Guru.

[ Voor 3% gewijzigd door KillaZ op 06-06-2018 12:34 ]

K to the KillaZ

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

b_art015 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:23:
[...]

Ik ben nu bijna een jaar in het bezit van deze. 1 van de beste aankopen voor de bbq tot nu toe. Kippen zijn top, maar daarnaast ook al gyros en porchetta gemaakt.
Verzendkosten vanuit Duitsland zijn alleen 18 euro, binnen Duitsland is wel gratis.
Thanks dat was wat ik zocht maar helaas niet kon vinden _/-\o_

• Hari-Bo
Vandaag kwam het kolenrooster binnen welke ik voor de Minimax ga gebruiken, mooi dik metaal en nette afwerking voor slechts 2 tientjes. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wdjJu6z.jpg

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-10 22:06

Apie!

Newer, better & confusinger

@KillaZ Dat je de Niclan mijdt vanwege de garantie perikelen, snap ik, maar Grill Guru is van hetzelfde bedrijf, 200Fahrenheit.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:35
ixl85 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 07:19:
[...]

Iemand antwoord op het bovenstaande?

[...]

En?! :)
Hij zit nog mooi in de verpakking. Ik hoop dat ik het dit weekend mag gaan ondervinden ;)

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:58
een quick-question aan de experts:
We houden een BBQ vrijdag voor 22 man. Nou is het een hele simpele BBQ (kipstokjes cremeren, hamburgers flamberen en voorgegaarde spare-ribs) maar in jullie ervaring: Is een 57cm Weber groot genoeg om voor 22 man te BBQ'en? We hoeven niet binnen een half uur klaar te zijn.... maar ik heb geen idee of ik een extra BBQ moet regelen....

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
Waah schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:31:
een quick-question aan de experts:
We houden een BBQ vrijdag voor 22 man. Nou is het een hele simpele BBQ (kipstokjes cremeren, hamburgers flamberen en voorgegaarde spare-ribs) maar in jullie ervaring: Is een 57cm Weber groot genoeg om voor 22 man te BBQ'en? We hoeven niet binnen een half uur klaar te zijn.... maar ik heb geen idee of ik een extra BBQ moet regelen....
Ja, lukt makkelijk. Zorg er voor dat je of 1 zone medium heet hebt, of 2 zones als je je vlees niet kwijt kan (geen hulpslaaf hebt die opdient).
Eerst het goedkope vlees opdienen en zo van 'slecht' naar goed werken. Al het goede dat overblijft gaat in je vriezer. Als er 15 hamburgers van de grill komen en sommige mensen delen wat (als het vrienden zijn kan dat wel), gaat het redelijk hard. :9

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
Hari-Bo schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:43:
Vandaag kwam het kolenrooster binnen welke ik voor de Minimax ga gebruiken, mooi dik metaal en nette afwerking voor slechts 2 tientjes. :)

[afbeelding]
Waar komt die vandaan?

• KillaZ
Apie! schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:00:
@KillaZ Dat je de Niclan mijdt vanwege de garantie perikelen, snap ik, maar Grill Guru is van hetzelfde bedrijf, 200Fahrenheit.
Laat ik het dan nuanceren: De Niclan is alleen te koop bij HarlemBbq voor zover ik zag. Dat de garantieafwikkeling als verkopende partij daar niet top is blijft wel uit de posts van Pagan en Chevy.

Het feit dat ik de Grill Guru bij een, bijvoorbeeld, Hornbach kan halen, geeft mij meer vertrouwen in de garantieafhandeling in de eerste 2 jaar. Dat er dan vanuit de fabrikant 5 jaar op zit is alleen maar mooi meegenomen.

K to the KillaZ

• R0y.
KillaZ schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:43:
[...]

Laat ik het dan nuanceren: De Niclan is alleen te koop bij HarlemBbq voor zover ik zag. Dat de garantieafwikkeling als verkopende partij daar niet top is blijft wel uit de posts van Pagan en Chevy.

Het feit dat ik de Grill Guru bij een, bijvoorbeeld, Hornbach kan halen, geeft mij meer vertrouwen in de garantieafhandeling in de eerste 2 jaar. Dat er dan vanuit de fabrikant 5 jaar op zit is alleen maar mooi meegenomen.
Grill Guru houd ik ook in de gaten op het moment. Ik weet enkel niet of ik voor de Classic of de elite ga. Bij de elite zou de samenstelling van het keramiek (?) beter zou zijn heb ik ergens gelezen..

Maarrrrr

Ik moet eerst nog sparen ;(

• Hari-Bo
ixl85 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:38:
[...]

Waar komt die vandaan?
Aliexpress
Alleen nu met verzendkosten zie ik, dat was eerst inbegrepen in de prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door Hari-Bo op 06-06-2018 13:56 ]

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:45
Apie! schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:00:
Het lijkt erop dat HarlemBBQ een stuk meer responsive is op facebook en al helemaal op slechte reviews. Ik zou het daar eens aankaarten en dan kijken hoe snel je geholpen wordt. Onderschat nooit de kracht van social media :)

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bij bol.com €95,-

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
timmert26 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:23:
Het lijkt erop dat HarlemBBQ een stuk meer responsive is op facebook en al helemaal op slechte reviews. Ik zou het daar eens aankaarten en dan kijken hoe snel je geholpen wordt. Onderschat nooit de kracht van social media :)
Eens kijken of dat werkt want hun telefoondienst suckt ook hard.
Net gebeld want open tot 17.00 maar blijkt dat ze om 16.00 al sluiten...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 22:57
Voor de liefhebber; bij de Xenos in Zwolle Zuid staat een mini-kamado voor €90, (scheef?) demomodel.

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-10 13:59
Dr. Donald schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:42:
Voor de liefhebber; bij de Xenos in Zwolle Zuid staat een mini-kamado voor €90, (scheef?) demomodel.
Macro heeft er ook 1 staan voor 132 incl BTW. 32cm diameter, 55cm hoog.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Verwijderd

kmf schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:51:
[...]
Heb je geen last van de rook? Onder een afdak blijft het hangen?
Weinig last van, is van voor en aan 1 zijkant half open.
Wel soms van de rook die eronder uit komt en dan de veranda in trekt, maar dan maar even de schuifwand dicht.

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
R0y. schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:44:
[...]

Grill Guru houd ik ook in de gaten op het moment. Ik weet enkel niet of ik voor de Classic of de elite ga. Bij de elite zou de samenstelling van het keramiek (?) beter zou zijn heb ik ergens gelezen..

Maarrrrr

Ik moet eerst nog sparen ;(
Ik heb de elite, schijnt hetzelfde materiaal te zijn als de bge (cordieriet)

• R0y.
koendio schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 19:56:
[...]

Ik heb de elite, schijnt hetzelfde materiaal te zijn als de bge (cordieriet)
Dat bedoelde ik dus enkel kon ik niet zo snel op de naam komen. Ik vind enkel wel de ‘golfbal’ kamado’s mooier ( zoals de Classic)

• DoeEensGek
  • Laatst online: 02-11 16:27
timmert26 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:23:
[...]

Op mail reageren ze in ieder geval niet.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vandaag mijn Jamie Oliver Classic Premium binnengekregen en in elkaar gezet.
Helemaal happy mee.
Helaas ging het in elkaar zetten niet helemaal goed. Het handvat van de deksel is behoorlijk hoor. Je steekt vanuit de binnenkant deksel 2 lange bouten door de deksel. Dan door 2 plastic 'staanders' om vervolgens op de staanders het handvat te plaatsen. De bouten draai je dan in het handvat. Het handvat is van plastic en heeft 2 'moertjes' in zich zitten. De ene bout loopt halverwege vast, de andere is zo vast komen te zitten dat de moer in het plastic ronddraait.
Nederlands nummer van de Jamie Oliver grill website gebeld en uitgelegd. Oh dat is niet leuk meneer. Excuses dat hoort niet zo. Geeft niets joh, als jij mij nu een nieuwe handvat en 2 nieuwe bouten stuurt dan fiks ik het zelf wel even. Geen enkel probleem, word direct geregeld :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[...]

Die ziet er goed uit :Y)
Is die staaf vierkant of driehoek?

Verwijderd

[...]

Dat zijn betere prijzen, de Joetisserie is eigenlijk ook veel te duur voor wat het is. Wel moet ik zeggen dat het perfect past en afsluit. Als ik schuiven dicht zet gaat kamado uit, dus weinig valse lucht via spit (ring). Een kamado gaat een leven lang mee, hopelijk het spit ook voor die prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2018 21:39 ]

• Apie!

Apie!

@franssie

Ik kreeg gisteren de SAFire binnen en in eerste instantie was ik dolblij, want de behuizing zelf is zeer goed gebouwd, maar die blijheid verging al snel toen ik verder keek.

Ik had het starterspakket en had het grote grilrooster er dus ook bij. Toen ik die zag, dacht ik dat die van ellende uit elkaar zou vallen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/imid2RChO117b8mGq2XpjpLz/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GcmYbGnBZuULsKvOYcNVq80i/medium.jpg
Lelijke niet-afgewerkte lasnaden en rare bruine plekjes.

Het handvat was met een tie-wrap vastgemaakt aan het brikettenrooster en dat snap ik wel want anders gaat ie rondzwerven in de verpakking, maar het handvat zat schuin door het rooster heen. Toen ik het handvat losknipte en 'm uit het rooster schoof, lieten de lasnaden los :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1Z9b1W7PZiZsX1EIcrjUIN5d/medium.jpg
:/

Het uiteinde van het handvat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wf6cO8oXfkwOinMAaXHw1mJb/medium.jpg
Ik hoef er niet mee te eten, maar die deuk aan het uiteinde is niet netjes afgewerkt, vind ik. En ik vraag me ook af wat die zwarte strepen aan de binnenkant zijn. Het kwam er wel zo van af, maar toch. Ik let nu overal op, hè.

De anti-aanbaklaag van de grillplaat was ook hier en daar beschadigd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m1zNEjiVLN6sIxsSXwY2nCzy/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gbPkLTsZlWVaa97JqmjteKjO/medium.jpg

Ik ben wel blij dat ik de Cobb en SAFire allebei in huis had en ze naast elkaar heb kunnen vergelijken. De afwerking van de Cobb accessoires is gewoon net wat beter, maar die heeft weer als nadeel dat de standaard grillplaat niet omkeerbaar is en de griddle zelfs een aparte accessoire is. Ook leek de anti-aanbaklaag van Cobb wat 'voller' of steviger en vond ik de deksel van de SAFire ook wel moeilijk open en dicht gaan.
Zoals al gezegd was de behuizing van de SAFire robuust, maar de Cobb ziet er weer wat fancier uit met de buitenste mantel. Dat laatste vonden wij niet zo belangrijk, maar het speelt wel mee.
En, toegegeven: het grote grillrooster wordt verkocht voor een whopping €17,50 en dan kun je geen Weber-kwaliteit verwachten, maar als dat het niveau is, is het niet voor mij.

Echt jammer dit. Vooral de omkeerbare grillplaat van de SAFire was dus een pré, want dan hoef je minder mee te sjouwen. De rotisserie kit was helemaal geweldig geweest en de BBQ kit van Cobb paste zelfs ook in de SAFire!
Ik twijfelde nog even wat ik zou doen. Misschien had ik wel een extra vroeg maandagmorgen model? Het is dat ik dit weekend een camping-barbecue 'nodig' heb, want anders had ik de SAFire nog wel een kans willen gegevens, maar Mevrouw Apie! was er sowieso al klaar mee.

Ik heb voor de Cobb vast maar een apart extra handvat besteld. Dan weet ik zeker dat ik 'm kan gebruiken dit weekend.

Kan iemand me trouwens uitleggen waarom je met de speciale kokosbriketten van SAFire wel binnenshuis zou kunnen barbecuen? Komt er bij verbranding van kokosbriketten geen koolmonoxide vrij?

Blown past falling sands

• Paganstars
Iedere onvolledige verbrandig = CO...

Ik vermoed dat ze een reverse flow heating gebruiken waarbij de CO enigzins wel voor volledige gas verbranding zorgt en daardoor geen CO uitstoot heeft. Enige manier waarop je dat kan staven is dmv een CO meter erbij te houden. Echter gebruik je boeren verstand en doe het niet

• Apie!

Apie!

Haha, nee, ik was het niet van plan hoor. Ik probeer het alleen te begrijpen.

Blown past falling sands

• Hari-Bo
@Paganstars In mijn vorige woning had ik een horeca afzuig systeem en gebruikte de BGE Mini binnenhuis, wel met een raam open uiteraard. Volgend jaar een nieuwe keuken in de huidige woning en hetzelfde gaat weer gebeuren. :D

• Paganstars
Hahaha dat is ff andere koek ja, maar de meeste hebben gewoon weg niet genoeg om >800m3/uur af te zuigen!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:06

fxs81

Julianadorp

Fly-guy schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:10:
[...]

Ben benieuwd, heb ze hier ook in de vriezer liggen, mogelijk dat ik het van je af ga kijken hoe jij het doet ;)
Komt ie, eerst laten ontdooien in de koelkast, daarna even ontschubben.

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180606/778b302314927d737c1469dff2e05083.jpg

Dan snij je de kop eraf, de buik open en de ingewanden eruit, als je dan met je vingers langs de ruggegraat gaat en die voorzichtig met je duimen losmaakt dan trek je zo in 1 keer de hele graat eruit.
Je houd dan mooie gefileerde visjes over die je zo op de bakplaat kan gooien.

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180606/f3d06945b822343db86a869302c9269f.jpg

Even 2 a 3 minuten per kant, ik heb ze door een oliekruiden mengsel gehaald voor ze op de plaat gingen.
(beetje olijfolie, peper, knoflook, peterselie en oregano)

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180606/594ed3e7b7d793886f236c761e9e2aad.jpg

En nog even de andere kant.

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180606/30539267fc74c4702ffe8af7251b87f3.jpg

Serveren met een beetje maldon zout. Was erg lekker, gaan we hier zeker vaker doen.

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180606/dd3117085cefa8852a2a3f5ffa6a8dd5.jpg

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• KillaZ
Voor de mini kamado, die is nu bij Ibood te koop voor 149 euro ipv de 200 euro die hij normaal kost bij Harlem bbq.

K to the KillaZ

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

KillaZ schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:20:
Voor de mini kamado, die is nu bij Ibood te koop voor 149 euro ipv de 200 euro die hij normaal kost bij Harlem bbq.
En niet te vergeten de Niclan voor €299 en de Kamado XL 23" voor €599 :)

• KillaZ
Niclan is al 300 euro bij Harlem zelf ;)

K to the KillaZ

• Paganstars
Sterker nog, volgens mij wordt het ook gewoon geleverd vanuit Harlem...

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Ah daar had ik me nog niet in verdiept, iets te enthousiast de "aanbieding" vermeld.

• KillaZ
Paganstars schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:40:
Sterker nog, volgens mij wordt het ook gewoon geleverd vanuit Harlem...
Dat helaas niet, aangezien ik de bestelling niet mocht ophalen bij Harlem zelf ;)

K to the KillaZ

• b_art015
  • Laatst online: 01-11 19:51
Koffie schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:25:
[...]

Die ziet er goed uit :Y)
Is die staaf vierkant of driehoek?
Vierkant, had graag nog een actiefoto toegevoegd maar ik heb nog niet genoeg karma verdiend haha

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:46
Kapteynn schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:23:
[...]

En niet te vergeten de Niclan voor €299 en de Kamado XL 23" voor €599 :)
Het enige voordeel is de verzendkosten.
verzenden bij HarlemBBQ voor €30
verzenden bij Ibood voor €20

• lorddrune
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:27

lorddrune

Thick as a Brick

Mijn vriendin en ik wonen sinds kort samen in ons eerste huis. Zeker met het weer van de afgelopen weken begint het nu wel een beetje te kriebelen om te gaan bbqen. Helaas staat er op dit moment nog geen BBQ in de tuin.

Ik volg dit topic nu al een tijdje en mijn oog valt eigenlijk op 2 modellen die hier laatst voorbij kwamen.
de Weber Kettle premium 57cm en de Kamado BBQ 14" (nu in de aanbieding bij Ibood).

Voornamelijk zal hij gebruikt worden voor ons tweeën maar ook af en toe voor vrienden +/- 11 man. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Kamado, is het 14" model te klein voor 11 man of moet dit met wat prep-work wel lukken?

Hebben jullie advies over de bovenstaande modellen?

• timmert26
fxs81 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:10:
[...]

[afbeelding]

Dan snij je de kop eraf, de buik open en de ingewanden eruit, als je dan met je vingers langs de ruggegraat gaat en die voorzichtig met je duimen losmaakt dan trek je zo in 1 keer de hele graat eruit.

[afbeelding]

Even 2 a 3 minuten per kant, ik heb ze door een oliekruiden mengsel gehaald voor ze op de plaat gingen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Serveren met een beetje maldon zout. Was erg lekker, gaan we hier zeker vaker doen.

[afbeelding]
Je foto's werken niet?

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-10 12:51
lorddrune schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:50:
Mijn vriendin en ik wonen sinds kort samen in ons eerste huis. Zeker met het weer van de afgelopen weken begint het nu wel een beetje te kriebelen om te gaan bbqen. Helaas staat er op dit moment nog geen BBQ in de tuin.

Ik volg dit topic nu al een tijdje en mijn oog valt eigenlijk op 2 modellen die hier laatst voorbij kwamen.
de Weber Kettle premium 57cm en de Kamado BBQ 14" (nu in de aanbieding bij Ibood).

Voornamelijk zal hij gebruikt worden voor ons tweeën maar ook af en toe voor vrienden +/- 11 man. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Kamado, is het 14" model te klein voor 11 man of moet dit met wat prep-work wel lukken?

Met 11 man van de kleine kamado is wel te doen, maar moet je goed kunnen plannen ;). En groente oid apart maken.

Overweging is lastig, ik zelf zou voor de kleine kamado gaan. Aangezien je vaker met 2 of 4 man eet dan met 11.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Overigens is de Anova weer in de aanbieding (ik weet dat dit niet het aanbiedingen topic is maar ik weet dat veel mensen wel interesse hebben in Sous Vide). https://eu.anovaculinary.com/
€99 voor de wifi en €79 voor de bluetooth

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:33

franssie

Save the albatross

Apie! schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 07:55:
@franssie

Ik kreeg gisteren de SAFire binnen en in eerste instantie was ik dolblij, want de behuizing zelf is zeer goed gebouwd, maar die blijheid verging al snel toen ik verder keek.
Daar wordt je niet blij van inderdaad - stom, zo bouw je geen merk op.
Ik heb voor de Cobb vast maar een apart extra handvat besteld. Dan weet ik zeker dat ik 'm kan gebruiken dit weekend.
Welk handvat bedoel je - het handvat om het rooster/bakplaat eruit te nemen? Dat ben ik al 6 jaar kwijt, als ik het eruit wil pak ik 2 eetstokjes maar doe het eigenlijk nooit als ie warm is. Het handvat van het deksel is wel behoorlijk essentieel ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• keesheid
theHoff schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:56:
Overigens is de Anova weer in de aanbieding (ik weet dat dit niet het aanbiedingen topic is maar ik weet dat veel mensen wel interesse hebben in Sous Vide). https://eu.anovaculinary.com/
Ik heb de wifi versie, maar nog niet eens ingesteld. Gebruik altijd bluetooth.

Top ding trouwens! ;)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:33

franssie

Save the albatross

@theHoff @keesheid jullie weten dat dit het BBQ topic is :+ Zie ook barrymossel in "Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2"

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het gaat hier best vaak over reverse sear, low slow, sous vide etc. Ik dacht dat ik misschien mensen een plezier ermee zou doen.

• fxs81

fxs81

Julianadorp

Is doorgelinkt vanuit tapatalk en die hebben blijkbaar problemen, las er al meer klachten over. Ik hoop dat het snel verholpen is.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:58
lorddrune schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:50:

Ik zou voor de 57 cm gaan, of anders doorsparen voor een grotere Kamado. Mijn mening (geen feit) is dat een Kamado bij zo'n 18 inch of 46 cm pas interessant begint te worden, anders is het een hoop gedoe om zelfs maar wat grote spareribs erop te leggen.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• Misha
  • Laatst online: 02-11 07:43
keesheid schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:08:
[...]

Ik heb de wifi versie, maar nog niet eens ingesteld. Gebruik altijd bluetooth.

Top ding trouwens! ;)
Ik zit dit ding al zo lang te eye ballen... nu maar eens besteld :P de wifi versie uiteraard!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:38
elhopo schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 17:02:
[...]

Ik zou voor de 57 cm gaan, of anders doorsparen voor een grotere Kamado. Mijn mening (geen feit) is dat een Kamado bij zo'n 18 inch of 46 cm pas interessant begint te worden, anders is het een hoop gedoe om zelfs maar wat grote spareribs erop te leggen.
Eens, Op een Weber 57 moet je voor spareribs indirect grillen al aardig proppen wil je ze niet boven het vuur willen leggen. Ook in de breedte nemen wat grotere spareribs wel ruimte in. Ik zou persoonlijk dan ook voor die Weber gaan, of een grotere Kamado. Kost wat meer, maar levert je uiteindelijk profijt op als je een keer wat eters over de vloer hebt of grotere stukken vlees.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Hari-Bo
Misha schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 17:08:
[...]

Ik zit dit ding al zo lang te eye ballen... nu maar eens besteld :P de wifi versie uiteraard!
Dat probleem ken ik must resist. :D

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hari-Bo schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 17:15:
[...]

Gewoon doen, is ook prima in combinatie met BBQ te gebruiken. Voor dat geld eigenlijk niet over te slaan.

• Misha
  • Laatst online: 02-11 07:43
Hari-Bo schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 17:15:
[...]

Join the dark side man. Het vlees smaakt hier een stuk beter!

• picosuma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:53
Chevy454 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:50:
[...]

Eens kijken of dat werkt want hun telefoondienst suckt ook hard.
Net gebeld want open tot 17.00 maar blijkt dat ze om 16.00 al sluiten...
Heb er ook al 2 service aanvragen lopen u krijgt binnen 3 werkdagen bericht dus niet.
Ook al gebeld oja ik zie uw service aanvraag ik kan u nu niet helpen maar een technische man zal u bellen is volgens mij ook 3 weken terug zeker met vakantie

• lorddrune
  • Laatst online: 11:27

lorddrune

Thick as a Brick

Bedankt voor de reacties!

Wij hebben toch besloten om voor de Weber 57 te gaan. Toch handiger aangezien wij regelmatig vrienden over de vloer hebben.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik ben aan het plannen/brainstormen/tekenen/berekenen voor een meubel voor mijn bbq's.
Het design staat redelijk vast, maar links en rechts nog wat vraagtekens.

Wat heb ik?
Ik heb 2 kogel bbq's een Weber 47 en een Jamie Oliver 57

Wat wil ik?
Elke bbq in een los meubel op wielen, met nog een 3e meubel voor werkblad en opbergen

Hoe had je dat in gedachten?
Het idee is net even wat anders dan anderen. Uitgangspunt is een wat vreemde basis. Onze tuin is betegeld met chinees natuursteen van 1 bij 1 meter.
Deze tegels komen terug in een grote eettafel onder onze overkapping. Een grote handgemaakt tafel van steigerhout met daarin 2 hele tegels. Die tafel is dus zo'n 2,5 bij 1,5
Diezelfde tegel wil ik gebruiken als werkblad voor de bbq's. Omdat er enigszins symmetrie moet zijn kom je dan al snel aan een meubel van 3 meter breed. Beetje groot en lomp :+
Als materiaal kies ik voor douglas. Mooi hout, kan tegen een stootje en tegen het weer (afdekhoes is ook nog een optie), en wederom herhaling van bestaande materialen : onze overkapping is volledig van douglas gemaakt.

Dus het idee is om 3 losse modulaire meubels te maken. Elk meubel word 1 bij 1 :
- 1 meubel met de tegel als werkblad
- 1 meubel met in het houten werkblad een verzonken Weber
- 1 meubel met in het houten werkblad een verzonken Jamie Oliver

De bedoeling is dat de 3 meubels apart of geschakeld kunnen worden. Dat wil ik doen door het zo te maken dat elk meubel aan de achterkant en beide zijkanten geschakeld kan worden. Op die manier kun je er (van links naar rechts) 2 stuks (2 bbq's of 1 bbq en 1 werkblad) of 3 schakelen.
Ook kun je er 2 naast elkaar doen en de 3e bij 1 van de met de ruggen tegen elkaar. Of 2 meubels niet via de zijkanten maar ruggen tegen elkaar.
Mogelijkheden genoeg op deze manier. Makkelijk, wendbaar en behandelbaar. Van heel klein (1 bbq) tot heel groot.

Het meubel met het werkblad zal een deur aan de voorkant krijgen zodat ik er de nodige meuk in kan opbergen.

Maar nu .. de 2 meubels voor de bbq's. Ik twijfel ontzetten over wel of geen deuren erin. Voor beide opties zijn er voors en tegens:

Bbq meubel *met* deuren VOOR
- Uniforme uitstraling
- Extra opbergruimte

Bbq meubel *met* deuren TEGEN
- Mogelijk te weinig zuurstof toevoer?? (mijn bbq maatje heeft een Weber 57 verzonken met deur en nergens last van)
- Extra werk
- Extra hout/kosten
- Mogelijk extra geklooi als de bbq eruit moet wanneer ik deze ergens mee naartoe wil nemen

Ik neig naar zonder deur, maar ben ook te porren voor de unifome uitstraling en opbergruimte.
Comments anyone? ;)

• Hari-Bo
@Fly-guy @Misha Helaas het vlees is zwak, ik heb de Bluetooth + Wifi versie voor 80 euro nieuw in de doos gekocht via Marktplaats met bon erbij. :)

• Apie!

Apie!

franssie schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:06:
[...]

Welk handvat bedoel je - het handvat om het rooster/bakplaat eruit te nemen? Dat ben ik al 6 jaar kwijt, als ik het eruit wil pak ik 2 eetstokjes maar doe het eigenlijk nooit als ie warm is. Het handvat van het deksel is wel behoorlijk essentieel ...
Ja, het handvat voor het rooster/bakplaat. Als ie er bij hoort wil ik 'm graag zelf kwijtraken :P

Blown past falling sands

• Paganstars
Hari-Bo schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:01:
@Fly-guy @Misha Helaas het vlees is zwak, ik heb de Bluetooth + Wifi versie voor 80 euro nieuw in de doos gekocht via Marktplaats met bon erbij. :)
muhahahahaha.... Hoewel ik in de afgelopen 2 weken een pitcontroller, messen slijpmachine en braaf sleeën heb gekocht :')

• Hari-Bo
Paganstars schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:20:
[...]

muhahahahaha.... Hoewel ik in de afgelopen 2 weken een pitcontroller, messen slijpmachine en braaf sleeën heb gekocht :')
Dat is het nadeel met deze hobby, je wilt alles uitproberen. :p

Btw al iets gehoord van je Niclan?

[ Voor 5% gewijzigd door Hari-Bo op 07-06-2018 20:35 ]

• DoeEensGek
Koffie schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:00:
Ik ben aan het plannen/brainstormen/tekenen/berekenen voor een meubel voor mijn bbq's.
Het design staat redelijk vast, maar links en rechts nog wat vraagtekens.

Wat heb ik?
Ik heb 2 kogel bbq's een Weber 47 en een Jamie Oliver 57

Wat wil ik?
Elke bbq in een los meubel op wielen, met nog een 3e meubel voor werkblad en opbergen

Hoe had je dat in gedachten?
Het idee is net even wat anders dan anderen. Uitgangspunt is een wat vreemde basis. Onze tuin is betegeld met chinees natuursteen van 1 bij 1 meter.
Deze tegels komen terug in een grote eettafel onder onze overkapping. Een grote handgemaakt tafel van steigerhout met daarin 2 hele tegels. Die tafel is dus zo'n 2,5 bij 1,5
Diezelfde tegel wil ik gebruiken als werkblad voor de bbq's. Omdat er enigszins symmetrie moet zijn kom je dan al snel aan een meubel van 3 meter breed. Beetje groot en lomp :+
Als materiaal kies ik voor douglas. Mooi hout, kan tegen een stootje en tegen het weer (afdekhoes is ook nog een optie), en wederom herhaling van bestaande materialen : onze overkapping is volledig van douglas gemaakt.

Dus het idee is om 3 losse modulaire meubels te maken. Elk meubel word 1 bij 1 :
- 1 meubel met de tegel als werkblad
- 1 meubel met in het houten werkblad een verzonken Weber
- 1 meubel met in het houten werkblad een verzonken Jamie Oliver

De bedoeling is dat de 3 meubels apart of geschakeld kunnen worden. Dat wil ik doen door het zo te maken dat elk meubel aan de achterkant en beide zijkanten geschakeld kan worden. Op die manier kun je er (van links naar rechts) 2 stuks (2 bbq's of 1 bbq en 1 werkblad) of 3 schakelen.
Ook kun je er 2 naast elkaar doen en de 3e bij 1 van de met de ruggen tegen elkaar. Of 2 meubels niet via de zijkanten maar ruggen tegen elkaar.
Mogelijkheden genoeg op deze manier. Makkelijk, wendbaar en behandelbaar. Van heel klein (1 bbq) tot heel groot.

Het meubel met het werkblad zal een deur aan de voorkant krijgen zodat ik er de nodige meuk in kan opbergen.

Maar nu .. de 2 meubels voor de bbq's. Ik twijfel ontzetten over wel of geen deuren erin. Voor beide opties zijn er voors en tegens:

Bbq meubel *met* deuren VOOR
- Uniforme uitstraling
- Extra opbergruimte

Bbq meubel *met* deuren TEGEN
- Mogelijk te weinig zuurstof toevoer?? (mijn bbq maatje heeft een Weber 57 verzonken met deur en nergens last van)
- Extra werk
- Extra hout/kosten
- Mogelijk extra geklooi als de bbq eruit moet wanneer ik deze ergens mee naartoe wil nemen

Ik neig naar zonder deur, maar ben ook te porren voor de unifome uitstraling en opbergruimte.
Comments anyone? ;)
Bekend met de ikea meubels? Ikea bekvam is heel populair. Met een beetje creativiteit kan je hier drie modules van maken, welke samen mooi staan als 1 set. Je kan ook opklapbare plankdragers gebruiken om eventueel extra oppervlakte te creëren als je maar 1 bbq wil neerzetten.

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:25
Zijn er hier eigenlijk ook mensen met ervaring met de (Hornbach) Tenneker gasbbqs? Bijvoorbeeld: https://www.hornbach.nl/s...ders/8843209/artikel.html

Op papier vergelijkbaar met een Weber (geëmalieerd stalen /gietijzer) alleen niet zoo duur..

We hebben nu een Tenneker barrel, die bevalt op zich goed, alleen de vrouw wil graag van kolen af (gesmeer) Ik sputter nog wel wat tegen, maar wil dan eigenlijk ook wel iets 'anders' dan gewoon een Weber of andere gangbare gasser. Maar 299 (2 branders) of 399 (3 branders) is weer wat veel voor een gok.. Andere bbqs in gas/keukenmodel van bijvoorbeeld Campingaz en andere merken bij Karwei vind ik weer wat slapjes ogen/te dun materiaal.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

DoeEensGek schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:50:
[...]

Bekend met de ikea meubels? Ikea bekvam is heel populair. Met een beetje creativiteit kan je hier drie modules van maken, welke samen mooi staan als 1 set. Je kan ook opklapbare plankdragers gebruiken om eventueel extra oppervlakte te creëren als je maar 1 bbq wil neerzetten.
Voor zover ik weet is een bekvam maar 50 cm breed, daar gaat dus geen bbq in passen ;)

• Paganstars
Hari-Bo schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:35:
[...]

Dat is het nadeel met deze hobby, je wilt alles uitproberen. :p

Btw al iets gehoord van je Niclan?
nee helemaal niets.

• masauri
  • Laatst online: 12:11

masauri

aka qwybyte

fxs81 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:10:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Fix je de foto's ook nog? O-)
Zijn nu nietszeggende links geworden :p

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• DoeEensGek
Koffie schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:54:
[...]

Voor zover ik weet is een bekvam maar 50 cm breed, daar gaat dus geen bbq in passen ;)
Hij hoeft er ook niet volledig in. ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.grillsportverein.de/forum/attachments/p1040305-jpg.84055/

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/384/18880797882_07804782a3_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.grillsportverein.de/forum/attachments/19042010347-jpg.90714/

Al zijn er meer opties en knutselaars.
Afbeeldingslocatie: https://www.grillsportverein.de/forum/attachments/foto0350-jpg.121984/

Ik weet niet hoe groot je bent, maar bijv. De bekvam is niet heel hoog, mijn kamado zit er maar voor een stuk in, rest steekt er boven uit. Van weekend proberen foto's te plaatsen.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

thanks voor de ideeën, maar mijn design staat redelijk vast in mijn hoofd ;)
Als hoogte van het totale meubel heb ik nu 105 cm in de planning. De douglas plank zijn 19cm breed, met 5 lagen zit ik dan op 95 cm plus 10 cm verhoging door de zwenkwielen.
Met 4 lagen hout zou ik op 85 cm komen, dat vind ik weer net ff te laag.
Mijn vrouw en ik zijn beide redelijk lang (rond de 1.90) dus een beetje hoogte is niet erg.

• fxs81

fxs81

Julianadorp

masauri schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:06:
[...]

Fix je de foto's ook nog? O-)
Zijn nu nietszeggende links geworden :p
Zit nog op het werk, zal ze morgen wel even via een andere weg erop zetten, komt goed. Hou vol ;-)

De foto's doen het weer.

[ Voor 4% gewijzigd door fxs81 op 08-06-2018 13:10 ]

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Hari-Bo schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:01:
Haha, die in Almere zie ik :)
Ik heb mijn vrouw maar even getipt voor vaderdag. Voor die twee tientjes extra (en incl verzenden) dan liever direct uit de winkel

• Hari-Bo
JPS schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 23:10:
[...]

Haha, die in Almere zie ik :)
Ik heb mijn vrouw maar even getipt voor vaderdag. Voor die twee tientjes extra (en incl verzenden) dan liever direct uit de winkel
Klopt 20% extra korting met behoud van garantie en nieuw in de verpakking maakt het mij niets uit waar deze vandaan komt, ik blijf een zuinige Hollander. ;)

• Apie!

Apie!

theHoff schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:56:
Aaarghhhh, #besteld.

Blown past falling sands

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Hari-Bo schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 03:25:
[...]

Klopt 20% extra korting met behoud van garantie en nieuw in de verpakking maakt het mij niets uit waar deze vandaan komt, ik blijf een zuinige Hollander. ;)
Gelijk heb je hoor. Als ik in Almere zou wonen was ik misschien ook wel langsgegaan!
/Edit: mijn vrouw had net mijn Paypal nodig :+ _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door JPS op 08-06-2018 12:03 ]

• Luuk84
Luuk84 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:44:

- Hoe goed is de temp te regelen van de Niclan m.b.t. low & slow? (bijvoorbeeld ook t.o.v. een WBS 57)
Misschien komt het omdat ik een Gasbarbecue noem in mijn eerste zin :+ , maar is er toevallig nog iemand met antwoord op mijn vragen? :$

• keesheid
Luuk84 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:30:
[...]

Misschien komt het omdat ik een Gasbarbecue noem in mijn eerste zin :+ , maar is er toevallig nog iemand met antwoord op mijn vragen? :$
Wat is je budget? Dat is denk ik erg bepalend.
Echt low en slow is het fijnst op een kamado. Op een weber achtige kan dit ook, maar is het meer werk.

Kortom, budget 200,- koop een weber. Budget 400+, koop een kamado.

• HMaster_II
  • Laatst online: 29-10 20:43
Luuk84 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:30:
[...]

iBood heeft Kamado's en Niclan's in de aanbieding.. 8)

http://www.ibood.com/diy-...ales/38093/3840/bbq-time/

The S in IOT stands for security.

• Luuk84
Volgens mij valt het met de "aanbieding" wel mee. Bij Harlem BBQ is de niclan normaal ook te koop voor €299,- :)

• Chevy454
  • Niet online
Ik zou niks meer bij die ballentent bestellen :)

Gemaild ivm de klacht, ook meteen gebeld omdat ze na een week niet hebben gereageerd.
Ze gaan het opsturen.

Toen wederom gebeld want niks ontvangen.
Ze gingen het opsturen.

Toen via facebook, er zou contact worden opgenomen...
er werd geen contact opgenomen.

Daarnet wederom gebeld.
Ze gingen het opsturen 8)7.

[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 08-06-2018 12:22 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• timmert26
Chevy454 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:20:
Ik zou niks meer bij die ballentent bestellen :)

Gemaild ivm de klacht, ook meteen gebeld omdat ze na een week niet hebben gereageerd.
Ze gaan het opsturen.

Toen wederom gebeld want niks ontvangen.
Ze gingen het opsturen.

Toen via facebook, er zou contact worden opgenomen...
er werd geen contact opgenomen.

Daarnet wederom gebeld.
Ze gingen het opsturen 8)7.
Aangetekende brief sturen en gewoon in gebreke stellen, 2 weken de tijd geven om met een oplossing te komen en anders bij voorbaat zeggen dat je de koop dan ontbreekt. Tevens gewoon overal een slechte review achter laten voor de slechte communicatie (Google reviews/facebook etc). Dan leren dit soort bedrijven er hopelijk een keer van.

Mijn Niclan is sinds dinsdag binnen bij mn vader. De bezorging had ook wat zoden aan de dijk maar dat lag aan de bezorgdienst. Ik hoop dat er met mijne niks mis is, dit weekend maar eens goed gebruiken. Buiten de lijmresten, hoe bevalt hij verder?

[ Voor 12% gewijzigd door timmert26 op 08-06-2018 12:29 ]

• Paganstars
Prima, behalve dat de 3punts lassen van de pootjes erg zwak zijn.

• KillaZ
Paganstars schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:47:
Prima, behalve dat de 3punts lassen van de pootjes erg zwak zijn.
Heb jij geen last van die lekken die Apie! wel had? Dat verbruik van jou op de Niclan van de kokosbriketten is wel heel interessant.

K to the KillaZ

• Chevy454
  • Niet online
timmert26 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:28:
Ik hoop dat er met mijne niks mis is, dit weekend maar eens goed gebruiken. Buiten de lijmresten, hoe bevalt hij verder?
Direct maar dan ook direct de schroeven bij het grof vuil zetten en vervangen door stevige RVS schroeven.

• Paganstars
KillaZ schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:04:
[...]

Heb jij geen last van die lekken die Apie! wel had? Dat verbruik van jou op de Niclan van de kokosbriketten is wel heel interessant.
Kleine aanpassing alleen in de bovenste uitlaat, ringetje eruit en gaan met die banaan!

Ja qua verbruik helemaal top!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:41

bebopper

I'm an absolute beginner...

Mogelijk nieuw speelgoed :) : Digoo Bluetooth Thermometer. Voor 13,62 euro op Banggood.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-11 22:17
Hier ook nog gebruikers van de Herqs thermometer (die onlangs bij Ibood was)?

Hij werkt prima, alleen merk ik dat zodra je disconnect bent, je de grafiek meteen kwijt bent?
Grafiek begint dan weer helemaal opnieuw...ook is de schaling van de grafiek soms raar, meer mensen last van?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• KillaZ
Martinusz schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:08:
Hier ook nog gebruikers van de Herqs thermometer (die onlangs bij Ibood was)?

Hij werkt prima, alleen merk ik dat zodra je disconnect bent, je de grafiek meteen kwijt bent?
Grafiek begint dan weer helemaal opnieuw...ook is de schaling van de grafiek soms raar, meer mensen last van?
Zal eens op letten. Verder niets dan lof voor dat ding. Werkt ook een stuk stabieler dan de iGill die ik hiervoor had. (en voor 30 euro verkocht heb :+ )

@Paganstars Ah, thx. Dat maakt het wel weer interessant :P

K to the KillaZ

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:08:
Can confirm

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
Vandaag bij de AH cederplankjes van The basterd gekocht. Zondag een stuk zalm daarop bereiden. En tevens 1 kilo buikspek gehaald. En die zondag ook bereiden volgens dit recept. https://bbq-helden.nl/recepten/cheapo-burnt-ends/ Ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden. :)

PSN - M4uSzi // -

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:30
Jehhhh, mijn buitenkeuken staat eindelijk. Zoals beloofd hierbij de foto's. Gelukkig heb ik een beetje handige pa.

Buitenkeuken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kxoQYonFfJh1dohJIfmE5rY9/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7XXa8huNld5Gseov3bTBHFoE/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hWchAZtz9vYTVzyrLdT4az8A/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O5h2MRGRmfE8JOnybIohvaZR/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vmPgZ825DflszaPNXrHT7Kda/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t0uaDEyPPNB9whNnyGJkeowY/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A3XAZV1rjIopjImgtbKJhwZL/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cMyEeENiMDRy0rI3WPiCIErQ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lX8UQWLr6ZYOXUVyN7yaayhu/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z2OTWVn1UNdz0tip5Ah1O6S8/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BTfmMfMBWmqUBvank2Anlwz3/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gW5ximD4tskGfawoMHaIkTcl/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SQH58LRVDfedPLEtcbI2t8Ot/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gEfTDck06vCKqGyt4RuLRbg1/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lNR0R3ceRc8ofixHkHPqSZxV/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/piw14ApsfzNMhbZWtSU687PG/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8IxL8UKrPTt2koTl2n3sHhvH/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qfUfvcnAG1uCCjFJKyIUwA8m/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tgYIzNxK8N4DsauUjAkzNOnS/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qXu3ujGimTs9eDFQFyCEcpwm/thumb.jpg

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
@grote_oever doe mij ook maar zo een!

Vind hem schitterend.

• Hari-Bo
@grote_oever Ziet er goed uit! Heb je wel de Weber nog behandeld waar je de handvatten hebt afgezaagd? Anders is het kaal metaal waar roestvorming komt, daarvoor kan je deze vloeibare emaille lak gebruiken. Deze heb ik ook gebruikt voor de WSM waar wat roest op zat.

Vandaag het kolenrooster gebruikt voor de Minimax, deze trekt nu een stuk beter en wordt sneller warmer net zoals de Large.

[ Voor 6% gewijzigd door Hari-Bo op 08-06-2018 21:19 ]

Verwijderd

Vandaag het kolenrooster gebruikt voor de Minimax, deze trekt nu een stuk beter en wordt sneller warmer net zoals de Large.
Waarom geen kickn ash basket, kan je ook het houtskool goed uitschudden.
Werkt echt perfect in mijn Joe Classic, nu ook voor de junior besteld.

• Hari-Bo
Verwijderd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:22:
[...]

Waarom geen kickn ash basket, kan je ook het houtskool goed uitschudden.
Werkt echt perfect in mijn Joe Classic, nu ook voor de junior besteld.
Dat product vind ik persoonlijk overprized, nu ben ik voor 2 tientjes klaar. Voor de Large vind ik deze onnodig omdat ik daar geen problemen heb met slechte lucht aanvoer enkel de Minimax.

Pagina: 1 ... 100 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.