Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 108 Laatste
Acties:
  • 672.283 views

Onderwerpen

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:24

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:22:
[...]

Waarom geen kickn ash basket, kan je ook het houtskool goed uitschudden.
Werkt echt perfect in mijn Joe Classic, nu ook voor de junior besteld.
Geinig product, net iets te duur nog. Lijkt mij wel handig zou je snel van brandstof (met of zonder rookhout oid) willen wisselen. Dat doe ik nooit.

Ik heb hetzelfde RVS roostertje als die @Hari-Bo heeft overigens ook ontvangen en top kwaliteit voor die EUR20 (moet het nog wegen maar is wel een paar ons aan RVS) maar past niet als grondrooster in mijn kamado, dus eens kijken of ie als boven rooster op de mini past (23cm is ie) en mijn kamakdo thuis heeft ca 27cm nodig als grondrooster- dus nog even doorzoeken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
Hari-Bo schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:03:
@grote_oever Ziet er goed uit! Heb je wel de Weber nog behandeld waar je de handvatten hebt afgezaagd? Anders is het kaal metaal waar roestvorming komt, daarvoor kan je deze vloeibare emaille lak gebruiken. Deze heb ik ook gebruikt voor de WSM waar wat roest op zat.
Nee, heb hem niet behandeld. Ik zit naar dat potje te kijken, maar poeh.. 19 euro. Hoe ernstig is dat roesten? Ik heb het handvat niet helemaal tot de ketel geslapen. Er zit nog een halve centimeter handvat aan.

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:11
Ziet er goed uit @grote_oever
En de flessenopener zit erop dus hij is compleet ;)

• franssie

franssie

Save the albatross

@grote_oever je kan ook zinkspray kopen - iets goedkoper maar email lijkt mij wel duurzamer.

edit:// ik zag dat de link naar een set van 4 was, denk dat je aan 1 flesje wel genoeg hebt https://www.werkenmetmerk...aille_reparatie_tip/p/466

[ Voor 46% gewijzigd door franssie op 08-06-2018 22:23 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Hari-Bo schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:54:
[...]

Dat product vind ik persoonlijk overprized, nu ben ik voor 2 tientjes klaar. Voor de Large vind ik deze onnodig omdat ik daar geen problemen heb met slechte lucht aanvoer enkel de Minimax.
Inderdaad duur product, maar het werkt wel top. Dat wilde ik graag delen.
Vooral voor het scheiden van as en nog bruikbare houtskool en de kamado wordt sneller warm en is strakker te regelen. Ik heb ovetigens geen enkel belang bij de KAB, voor de duidelijkheid.

Er zijn meer manieren die werken, ieder zijn ding.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:19
grote_oever schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:16:
[...]

Nee, heb hem niet behandeld. Ik zit naar dat potje te kijken, maar poeh.. 19 euro. Hoe ernstig is dat roesten? Ik heb het handvat niet helemaal tot de ketel geslapen. Er zit nog een halve centimeter handvat aan.
Wat is duurder een potje emaille of een barbecue? En roest begint klein, maar zal altijd uitbreiden. De afwerking van je meubel is heel netjes, dan wil je dit toch ook zo ipv een roestige barbecue over een tijdje. :)

Ik weet niet waar je woont, maar als je eens in kop noord holland bent kan je bij mij het aanstippen met emaille.

[ Voor 9% gewijzigd door Hari-Bo op 08-06-2018 22:25 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• grote_oever
Hari-Bo schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:24:
[...]

Wat is duurder een potje emaille of een barbecue? En roest begint klein, maar zal altijd uitbreiden. De afwerking van je meubel is heel netjes, dan wil je dit toch ook zo ipv een roestige barbecue over een tijdje. :)

Ik weet niet waar je woont, maar als je eens in kop noord holland bent kan je bij mij het aanstippen met emaille.
Die paar euro kom ik ook wel over heen. Das niet het probleem. Woon overigens in Overijssel, dus heeft in ieder geval niet zoveel zin. Was meer benieuwd hoe ernstig het werd ipv dat ik het te duur vind.

Maar goede tip. En je hebt gelijk, hij staat nu mooi, waarom zou ik daar nu de laatste paar euro's niet voor uitgeven.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:56
Ben zwak, had een flinke cadeaubon van bol over dus heb een grill guru compact besteld.

Morgen binnen!

K to the KillaZ

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0j2wODcEMoS4GGyDqZSbPJil/thumb.jpg

Vanavond weer lekker gyros :9

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:14:
Vandaag mijn Jamie Oliver Classic Premium binnengekregen en in elkaar gezet.
Helemaal happy mee.
Helaas ging het in elkaar zetten niet helemaal goed. Het handvat van de deksel is behoorlijk hoor. Je steekt vanuit de binnenkant deksel 2 lange bouten door de deksel. Dan door 2 plastic 'staanders' om vervolgens op de staanders het handvat te plaatsen. De bouten draai je dan in het handvat. Het handvat is van plastic en heeft 2 'moertjes' in zich zitten. De ene bout loopt halverwege vast, de andere is zo vast komen te zitten dat de moer in het plastic ronddraait.
Nederlands nummer van de Jamie Oliver grill website gebeld en uitgelegd. Oh dat is niet leuk meneer. Excuses dat hoort niet zo. Geeft niets joh, als jij mij nu een nieuwe handvat en 2 nieuwe bouten stuurt dan fiks ik het zelf wel even. Geen enkel probleem, word direct geregeld :Y)
Gisteren teruggebeld door de toko die achter de Jamie Oliver BBQ's zit.
Ze hadden de aanvraag ontvangen en gaan het opsturen. Ik hoop stiekem dat het vandaag al aankomt.
So far zeer tevreden over de garantie afhandeling :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Hari-Bo
Anova is binnen vandaag, meteen even de nauwkeurigheid getest. Op 56 graden ingesteld en daarna de temperatuur gemeten met de thermopen die geijkt is, de Anova wijkt 0,2 graden af.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BlDLwD2.jpg

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:04

backupdevice

No Risk , Full Push

Hop, de kids willen kippenkluifjes , papa & mama aan de ribeye :9

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 12:32:
[...]

Gisteren teruggebeld door de toko die achter de Jamie Oliver BBQ's zit.
Ze hadden de aanvraag ontvangen en gaan het opsturen. Ik hoop stiekem dat het vandaag al aankomt.
So far zeer tevreden over de garantie afhandeling :Y)
Vandaag pakketje binnen :Y)
Bij de JO bbq zitten alle boutjes en moertjes in een blister verpakking, samen met een schroevendraaier en steeksleutel.
Ze hebben gewoon een heel nieuw setje boutjes en moeren opgestuurd, samen met het handvat :+

Uiteindelijk was de enige optie om de vastzittende bout van het deksel door te slijpen. Daarna zat het nieuwe handvat er zo op. Ik ben happy en een dikke voldoende voor de garantie afhandeling.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vandaag bij vuur en rook wezen buurten.
Weer wat ingeslagen.

10kg ecobrasa
10kg dammers
Stokyard kc pitmaster
Stokyard harvest apple
Killer Hogs AP rub

Dus dat moest even snel getest worden. Die killer hog AP rub is lekkerder als de LetzQ voor dunne stukjes vlees. Morgen eens op speklappen proberen. Maar voor PP gebruik ik de LetzQ.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Martinusz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fC0lMBJnxV52F59HAZdLXeoS/thumb.jpg

Smaakte weer goed!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-10 21:24
Sinds vandaag een gietijzeren skillet, nog even inbranden met olie. Wat voor olie kan ik het beste gebruiken? Heb alleen olijf olie of arachide olie in huis maar dat is denk ik niet geschikt?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Tiwazz schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:55:
Sinds vandaag een gietijzeren skillet, nog even inbranden met olie. Wat voor olie kan ik het beste gebruiken? Heb alleen olijf olie of arachide olie in huis maar dat is denk ik niet geschikt?
Je moet sowieso olie met een hoog kookpunt hebben. Volgens mij is rijstolie het meest geschikt. Zelf gebruik ik lijnzaadolie (ongekookt!) en dat gaat ook prima. Is gewoon in de supermarkt verkrijgbaar.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-10 21:24
Rijstolie lijkt me een goed idee inderdaad, ga is kijken of ik die kan halen! Thanks.

Klinkt ook wel logisch trouwens :).

Edit:

Pannetje twee lagen ingebrand met rijstenolie, ziet er perfect uit. Vanavond maar is in gebruik nemen :) .

[ Voor 32% gewijzigd door ndonkersloot op 10-06-2018 13:54 ]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• JulesvH
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1JsloLwazt3cx5FJxa5r7U6q/thumb.jpg

Zo, mijn bekvam mod voor het action ei is klaar.
Jamaicaanse kippenbouten staan in de marinade. Of ja, Nederlandse kip in jamaicaanse marinade. ;)

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
JulesvH schreef op zondag 10 juni 2018 @ 15:19:
[afbeelding]

Zo, mijn bekvam mod voor het action ei is klaar.
Jamaicaanse kippenbouten staan in de marinade. Of ja, Nederlandse kip in jamaicaanse marinade. ;)
Ziet er goed uit. Waar heb je dat rekje weg voor het bbq gereedschap? :)

PSN - M4uSzi // -

• Martinusz
M4uSzi schreef op zondag 10 juni 2018 @ 15:27:
[...]
Ziet er goed uit. Waar heb je dat rekje weg voor het bbq gereedschap? :)
Is ook van Ikea :) -> Fintorp

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10 18:33
Waar vinden jullie van die aluminium lek bakjes, formaat weber, maar niet voor een weber prijs? Heb net de action, big bazar, xenos, blokker afgelopen. Allemaal te kleine bakjes of met gaatjes, geen succes dus.

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-10 12:19

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Freshnub schreef op zondag 10 juni 2018 @ 15:44:
Waar vinden jullie van die aluminium lek bakjes, formaat weber, maar niet voor een weber prijs? Heb net de action, big bazar, xenos, blokker afgelopen. Allemaal te kleine bakjes of met gaatjes, geen succes dus.
Mmm meestal heeft action wel grote alu bakken hoor. Daar heb ik die van mij ook vandaan. Maar nu je het zegt... ze zijn bijna op. Zal van de week even bij de action hier kijken.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

• alaintje
  • Laatst online: 20:00
Is het al etenstijd?
spoiler:
Pizza in the making
Ja het was iets te warm geworden in de oven omdat die per ongeluk aan is gegaan :+ .

Voor het eerst op de weber in ieder geval.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• grote_oever
Zn grote weber bak is bij mij twee action bakjes. Waar wil je die voor gebruiken? Bereiden of lekken?

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-11 17:25
Topic even doorzocht, maar ik zoek nu toch echt een fatsoenlijke vacumeer machine :)
- niet de hoofdprijs
- vloeistof/sauzen vacumeren zou mooi extra zijn
- niet merk gebonden vacuüm zakken

Iemand een tip?

/edit
Misschien beetje vloeken hier, maar wil hem ook gebruiken voor mijn Anova en dan zijn zakken die daarvoor geschikt zijn wel zo handig, dus als iemand een tip heeft voor zakken?

[ Voor 30% gewijzigd door UltraSub op 10-06-2018 17:11 ]

• picosuma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-10 10:10
Zo vandaag even een test doen voor een Kiplollie voor volgende week .
Maar we gaan ook zo een karbonade erop gooien en de groenten liggen er al op.

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/cn0ie3g0j/6_F0_A4_E90-_C7_D2-45_E6-9126-_ADAC3_A023_F2_C.jpg

• picosuma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-10 10:10
UltraSub schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:10:
Topic even doorzocht, maar ik zoek nu toch echt een fatsoenlijke vacumeer machine :)
- niet de hoofdprijs
- vloeistof/sauzen vacumeren zou mooi extra zijn
- niet merk gebonden vacuüm zakken

Iemand een tip?

/edit
Misschien beetje vloeken hier, maar wil hem ook gebruiken voor mijn Anova en dan zijn zakken die daarvoor geschikt zijn wel zo handig, dus als iemand een tip heeft voor zakken?
Wij hebben een solis werkt perfect

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:40
Ik zag in het krantje van de Karwei en de Gamma dat ze ook Kamado's gaan aanbieden.

Afbeeldingslocatie: https://static.karwei.nl/dam/246986/123

Voor de geïnteresseerde, de Kamado is nu €524,50: https://www.karwei.nl/ass...cue-osaka-46-cm/p/B603977

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10 18:33
grote_oever schreef op zondag 10 juni 2018 @ 16:25:
[...]

Zn grote weber bak is bij mij twee action bakjes. Waar wil je die voor gebruiken? Bereiden of lekken?
Voor lekken. Twijfelde om ze idd per 2 te doen, maar heb het liefst 1 grote bak. Zal de winkels in de gaten blijven houden

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hier ook die alu bakjes van de action. Op mijn weber 47 passen er 2 naast elkaar met 1 kolenrekje op het kolenrooster.

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik leg een groot los stuk alu folie op het kolenrooster, de uiteinden een beetje omhoog en je hebt een passend bakje. Zorg wel dat je wat dikkere grote folie hebt. De lidl heeft die op het moment liggen. De bakjes vind ik gewoon te duur, weber of niet.
Je kan ook een van de IKEA Konsis RVS bakken kopen, beetje water erin dat het niet vastkoekt en klaar ben je.
UltraSub schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:10:

/edit
Marmelot verkoop allerlei verschillende zakken, en ook apparaten.

[ Voor 8% gewijzigd door koesie op 10-06-2018 19:15 ]

• M4uSzi
Martinusz schreef op zondag 10 juni 2018 @ 15:37:
[...]

Is ook van Ikea :) -> Fintorp
Danku. Zal de vrouw leuk vinden. Kunnen we weer naar de Ikea. Hehe. :)

PSN - M4uSzi // -

• M4uSzi
Vandaag voor het eerst buikspek Burnt ends gemaakt. De gasten en vrouwlief ware er zeer te spreken over. Mag weer op het lijstje voor herhaling.

https://www.mupload.nl/db/1kzzqd57cyng
https://www.mupload.nl/db/qcdnps707833t

En ook een zalm op rook plank gemaakt en quesadilla (geen foto van) . Al met al weer een heerlijke bbq middag/avond.

https://www.mupload.nl/db/sj5fv8f

PSN - M4uSzi // -

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-11 07:43
Kan ik iemand blij maken met zo’n metalen rekje van een Weber pizzasteen? Ik heb een nieuwe pizzasteen gekocht omdat ik de Weber had laten vallen :P

Ik hoef er niks voor te hebben!

https://imgur.com/a/3inGCv0
koesie schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:14:
[...]

Ik leg een groot los stuk alu folie op het kolenrooster, de uiteinden een beetje omhoog en je hebt een passend bakje. Zorg wel dat je wat dikkere grote folie hebt. De lidl heeft die op het moment liggen. De bakjes vind ik gewoon te duur, weber of niet.
Dit doe ik ook. Nog nooit ergens een probleempje mee gehad! Ik haal niet speciaal het dikkere folie. Meestal vouw ik de aluminiumfolie dubbel voordat ik het tot een bakje maak

[ Voor 55% gewijzigd door Misha op 10-06-2018 20:51 ]

• Misha
-dubbel-

[ Voor 97% gewijzigd door Misha op 10-06-2018 20:52 ]

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-10 15:46
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gRvalkQ.jpg
Van de week dan eindelijk mijn eerste kamado binnen, de niclan. Bezorger was zogenaamd aan de deur geweest, later toegegeven dat ze niet zijn geweest. Dag later alsnog bezorgd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tpGmOjy.jpg
Vrijdagavond direct na thuiskomst in elkaar gezet en zaterdagochtend eerst maar even gauw naar de sligro gereden. Een zak met 10kg kokosbrikketen gehaald, een kg procureur en een hele kip (a 1.8kg). Op de terugweg bij intratuin een zak met weber mesquite hout gehaald. Helaas was de halve dag al voorbij eer ik de barbecue kon aansteken. Alles eerst goed schoon gemaakt en vervolgens 45min het rooster ingebrand met lijnzaadolie(had geen geduld meer op dit moment) en vervolgens de barbecue afgeknepen naar zo rond de 110 graden. Rookhout erop gegooid en vervolgens 4 uur lang de PP gerookt en daarna nog 2 uur ingepakt. Die had uiteindelijk wel wat langer gemogen, helaas moest de kip erop voor het diner. De kip ingesmeerd met een lekker kruidenmengseltje en de rug opengesneden zodat die plat op bbq kon. Vervolgens in ongeveer een uur en 15 min gegaard tot 74 graden kern in de borstfilet en daarna eraf gehaald. Met dit als eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T6hnv2s.jpg
een heerlijk mals, sappig en vol van smaak kippetje. (vliegenmepper i.v.m. al die k*t vliegen)

Temperatuur was verbazingwekkend goed stabiel te houden met een tray met water erin. Het ringetje in de schoorsteen op voorhand al verwijderd. Hij lijkt verder goed luchtdicht. Door het verwijderen van het ringetje loopt de schoorsteen wel iets aan met krassen in de mat zwarte lak als gevolg. Tja accepteerbare bijschade zullen we maar zeggen.

I.v.m. mijn tekort aan geduld gisteren, vandaag de roosters goed schoongemaakt en 2x ruim een uur ingebrand op 200+ graden met lijnzaadolie samen met een nieuwe gietijzeren pan. Nu zien ze er stukken beter uit. Allicht voor de volgende sessie nog 1x.

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10 06:38

Tripl3 D

Brother in Arms

miicker schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:04:
Ik gooi ook altijd gewoon briketten over de hele bodem, maar hoe werkt dit? Heb je een foto toevallig?
Je zet een bak (aluminium of zo?) met water in het midden en de briketten gooi je er aan beide kanten naast? En waar braad je dan het vlees?
Sessie van gisteren. Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P5humoNnEO0cUjuPksMkRmOJ/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zckzLHjTjtvqlbGriOP8hpys/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o4ei7IjcGPPeJVUxN9ytC7hy/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t49zrvEgnXmoKrUnq5AVLP9K/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4mPN3fY0wOAveQi2SL0GUeR7/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZTJx65g0WYxFg8AE4CCqW8me/medium.jpg

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:29

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Mijn vader had weer een leuke deal gemaakt op de markt, 6 pakken mozzarella voor 1 euro, moest natuurlijk wel snel op. Dat betekende dat ik moest helpen!

Shit, wat moet ik daar nou mee. Nou goed, ik heb een bbq, tomaat en nu dus mozzarella, laten we google eens aan slingeren.

Resultaat:

Gevulde tomaat van de bbq
Gevulde tomaat van de bbq 2

Recept natuurlijk maar half aangehouden, maar smaakte prima! :Y)

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vandaag de Aalvink Picanha tevoorschijn gehaald.
Het eerste wat me opviel was de 'magere' vetlaag, itt tot die ik 2 weken geleden had ( andere leverancier )

Vanavond klaarmaken, foto's volgen uiteraard ;)

• KillaZ
FreshMaker schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:22:
Het eerste wat me opviel was de 'magere' vetlaag, itt tot die ik 2 weken geleden had ( andere leverancier )

Niets nieuws bij Aalvink helaas. Zo extreem als Paganstars ben ik niet, maar ik snap wel waarom Aalvink 13 of 14,50 de kilo doet voor Picanha. Volgens mij heb ik nog een stuk liggen van Aalvink en van BBQuality, dat verschil zie je wel. :)

In other news.....

BBQ

:) Gisteren 3 keer tot de 150 graden gestookt en af laten koelen. Was belangrijk "om het keramiek te laten zetten". Prima, doen we dat toch.

In de avond meteen 3 burgers indirect gegaard, heerlijk! Van het weekend aan de ribben, eerst maar eens goed houtskool scoren. O-)

[ Voor 29% gewijzigd door KillaZ op 11-06-2018 10:39 ]

K to the KillaZ

• Martinusz

Laatste keer hier ook, keren daarvoor wel gewoon goede vetlaag...

• JulesvH
Het eerste wat me opviel was de 'magere' vetlaag....
Gaat dat wel goed dan of is dat staart stuk?

/melige modus uit ;)

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-10 16:33

CodeIT

Code IT

Net weer een bestelling gedaan bij Aalvink. Door bovenstaande maar geen picanha erbij gedaan. Wel een beenham van 8kg voor aankomend weekend (verjaardag). Die ga ik donderdag injecteren en pekelen, vrijdag roken en zaterdag even opwarmen. Ook nog 6 kg vlees om worst van te maken + paar kg spareribs en buikspek.

• FreshMaker
  • Niet online
Ik ben bang dat ze 'lijden' onder de populariteit
Tot in februari regelmatig wel besteld, en altijd goed in orde
Dat waren ribs, een butt/procureur en buikspek.

Deze keer de eerste picanha van ze ..

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gaeO8T/2018_06_11_10_23_12.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/jrZC2o/2018_06_11_10_53_07.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bFrQNo/2018_06_11_10_53_18.jpg

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-10 22:06

Apie!

Newer, better & confusinger

Afgelopen weekend hebben we voor het eerst de Cobb gebruikt. Er zat geen handleiding in de doos en ik had ook geen digitale versie bij me, maar hoe moeilijk kan het zijn, dacht ik.

De Cobb was 7-8 minuten na het aansteken al klaar voor gebruik. Ik heb de standaard bakplaat nog even goed op laten warmen en wilde de plaat insmeren met olijfolie, maar het scheutje olijfolie ging linea recta via de geultjes door de gaatjes aan de buitenkant de kom in. Dat was wel even een oh-momentje en heb ik de burgers maar even ingesmeerd met wat olijfolie.
Na een paar minuten wilde ik de burgers omdraaien en was de onderkant al aardig gekaramelliseerd, bijna zwart zeg maar. Dus, omgedraaid en na een paar minuten was de andere kant ook al gekaramelliseerd, maar het binnenste was zeker te weten niet gaar. Ik heb ze maar doormidden gesneden en ze zo gaar gebakken. Er zat geen handleiding in de doos en in de online versie las ik (achteraf) ‘regelmatig keren’, en dat is niet wat ik gewend ben van mijn kamados. Achteraf las ik in de digitale handleiding 'regelmatig keren'.

Daarna waren we eigenlijk wel klaar en dacht ik ‘m gewoon uit te laten branden om te zien hoe lang ie het volhoudt. Nou dachten de olie en het vet in de opvangbak daar anders over, want dat begon als een malle te branden en te roken. Deksel er af, netjes op de handige dekselhouder gelegd. Grillplaat er af en vervolgens tipt de Cobb aan de kant van de deksel iets over. Leuk met die vlammen, not :/ Hij bleef leunen op de rand van de mantel, maar blijkbaar moet er een grillplaat op de Cobb liggen als contragewicht. Misschien is dat op de normale Cobb beter, maar bij de Compact dus niet echt goed uitgedacht.
De volgende keer doen wedus wat water in de opvangbak. De plastic tafel waar de Cobb op stond had overigens nergens last van. De Cobb bleef inderdaad koel aan de buitenkant.

De tweede keer dat we de Cobb gebruikten was weer met hamburgers. Dit keer heb ik ze uit voorzorg maar weer doormidden gesneden. Ik heb de BBQ kit gebruikt met gewone briketten en dat was geen goed plan. De hamburgers waren namelijk nogal vet en hoewel het meeste vet via de handige geultjes naar de buitenkant werd geleid, viel er natuurlijk ook genoeg door de spijlen heen en dat veroorzaakte nogal wat rook.
De tweede lichting hamburgers heb ik op de grillplaat klaargemaakt en om de minuut gekeerd. Dit keer totaal geen rook gehad, maar wel heel veel vet dat op de grillplaat bleef liggen. Deze plaat is namelijk niet bol, maar helemaal plat. Het vet gleed er wel heel makkelijk van af als je de plaat schuin hield trouwens. Ik weet niet hoe handig ik het vind als ik alles om de minuut moet keren om te voorkomen dat het aanbrandt, maar de praktijk zal maar eerst moeten uitwijzen of dat ook echt zo is.

Vooralsnog ben ik er blij mee en Mevrouw Apie! ook.

&TLDR;

De Cobb is binnen 10 minuten gebruiksklaar.
Regelmatig keren.
Vloeistof in de opvangbak.
De BBQ kit is leuk, maar niet handig voor vette producten (tenzij je het niet erg vindt om de rook te zitten)
Blij met de aankoop.

[ Voor 5% gewijzigd door Apie! op 11-06-2018 12:23 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

FreshMaker schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:18:
Ik ben bang dat ze 'lijden' onder de populariteit
Tot in februari regelmatig wel besteld, en altijd goed in orde
Dat waren ribs, een butt/procureur en buikspek.

Deze keer de eerste picanha van ze ..

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tot op heden nooit problemen gehad met de kwaliteit van Aalvink, nu moet ik zeggen dat ik het ook altijd afhaal op de markt.
Vergeet niet dat het eigenlijk maar een klein zaakje is, Volgens mij werkt er nog geen 4 man (Vader, Moeder, Zoon en misschien nog een weekend kracht.

Nu blijft de bestellingen vaak bij simpel vlees zoals ribs, stoofvlees, kip, gehakt, wangetjes..
De steaks etc bestel ik liever bij Beef&Steak of ik ga ff langs de Makro.

• FreshMaker
  • Niet online
Ik neem het ze ook niet kwalijk, maar dat wil niet zeggen dat je het altijd maar moet accepteren.
Als je te weinig capaciteit hebt, moet je dat ook kunnen zeggen, en even pas op de plaats maken.

Met wat meer effort zou je zo'n bedrijf enorm kunnen liften.
( Beef en Steak was ooit ook maar een eenmanszaaakje )

Zeker met vlees en vers ben ik niet op zoek naar de goedkoopste, maar juist de 'beste' met goede prijzen.

Verwijderd

Zoals ik al zei, ik heb zelf nog geen negatieve ervaringen.. Ook extra verzoekjes pakt hij er gewoon bij.
Ik zou hem in ieder geval een berichtje sturen om feedback te geven op jou bestelling, hem kennende lost hij dat goed op..

• Martinusz
Ik had een kadobon gehad voor mijn verjaardag, deze werkte niet goed op de website.
Dus bericht gestuurd via de site, diezelfde dag tot 's avonds laat met Jan gemaild en het opgelost.
Ik zou inderdaad de feedback naar ze mailen, zodat ze er iets mee kunnen doen :)

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-10 16:33

CodeIT

Code IT

Bij mij ging het een keer fout met leveren (schuld van PostNL). Dezelfde avond nog contact gehad met Jan en geld teruggeboekt met Paypal. Dus qua service zit het wel goed. Ik haal mijn steaks echter vooral bij de Makro/Sligro.

• Moosjes
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-11 02:08
Ik heb een vraag over pizza op een cobb met de cobb pizzasteen

De bovenkant van de pizzasteen die ik bij mijn cobb heb werd niet echt warm. Ik gok dat deze max 100/120 graden was. Dan wordt pizza niet echt gaar zegmaar. Heeft iemand hier andere ervaring mee? Dit was met b-merk cobble stone (geen idee of dat iets uit maakt)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-10 09:17

chem

Reist de wereld rond

Moosjes schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:18:

De bovenkant van de pizzasteen die ik bij mijn cobb heb werd niet echt warm. Ik gok dat deze max 100/120 graden was. Dan wordt pizza niet echt gaar zegmaar. Heeft iemand hier andere ervaring mee? Dit was met b-merk cobble stone (geen idee of dat iets uit maakt)
Het duurt ook even he.

Ik leg een goedkope pizzasteen op een BGE er op als de aanmaakblokjes uitzijn en stook hem dan gedurende 30-40 minuten naar 250 graden.

Als je denkt dat het in 5 minuten gepiept is lukt het niet.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Martinusz
R0y. schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:23:
Ik zag in het krantje van de Karwei en de Gamma dat ze ook Kamado's gaan aanbieden.

[afbeelding]

Voor de geïnteresseerde, de Kamado is nu €524,50: https://www.karwei.nl/ass...cue-osaka-46-cm/p/B603977
Wat voor merk is dat?

• FreshMaker
  • Niet online

Wat is de normale temperatuur van de cobb dan ?
Zo'n steen heeft massa, die hele massa moet worden doorverwarmd, zoals @chem aangeeft, kan dat soms al meer dan 30min duren.
Juist het heet worden van de steen, en het daarna weer langzaam afkoelen zorgt voor een optimaal bakproces

Een steen van 1cm dikte heeft minder tijd nodig dan één van 3 / 5cm, maar ook de aangeleverde warmte is van belang.
Als de hittebron onder de steen niet hoger wordt dan 120C, zal de pizza steen nooit de gewenste 300+ halen

Verder een update over de Picanha ....

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/disaOT/2018_06_11_18_18_59.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bRTFOT/2018_06_11_18_19_03.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/h4yFOT/2018_06_11_18_32_09.jpg

Geen klachten verder, de Uruguay van vorige week was malser ( maar ook 3x duurder )
De fatcap viel zo op het eerste oog wat tegen, maar uiteindelijk was dat beetje wat er was, genoeg.
( niet iedereen houdt daar ook van ... )

De gebruikte spicemix is er één van vanbeekum, de knoflookpeper, gebaseerd op de SPG die BBQpitboys voor alles en de schoonmoeder gebruiken

[YouTube: https://youtu.be/5VycYEOc8Zw?t=3m00s]

Volgende keer eens bij BBQuality bestellen, en vergelijken ... maar afraden zal ik Aalvink hierom nog steeds niet.

[ Voor 7% gewijzigd door FreshMaker op 11-06-2018 22:42 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

@Moosjes ik heb het nog nooit geprobeerd in de COBB, heb er wel een pizza steen voor maar eigenlijk denk ik dat ie niet heet genoeg wordt. Bij mij blijft ie meestal zo rond de 200C steken, prima voor een brood maar een pizza heeft meer nodig.

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 16:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Nog bedankt voor de tip.
Deze ook maar besteld voor m'n allereerste daddyday.
theHoff schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:56:
Overigens is de Anova weer in de aanbieding (ik weet dat dit niet het aanbiedingen topic is maar ik weet dat veel mensen wel interesse hebben in Sous Vide). https://eu.anovaculinary.com/
€99 voor de wifi en €79 voor de bluetooth

• Misha
Ik heb de Anova binnen! Wat een pareltje. Maar eens bedenken wat ik er mee ga maken. Het vrouwtje is zwanger. Iemand tips?

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 16:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Hoho, telt vrouwtje zwanger tegenwoordig ook al? ;)

Parelhoen is altijd wel lekker voor zwangere vrouwen. Is ook nog lekker als.je het doorbakken serveert.
Misha schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:32:
Ik heb de Anova binnen! Wat een pareltje. Maar eens bedenken wat ik er mee ga maken. Het vrouwtje is zwanger. Iemand tips?

[ Voor 15% gewijzigd door wielhelm op 11-06-2018 22:47 ]

• Moosjes
chem schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:31:
[...]

Het duurt ook even he.

Ik leg een goedkope pizzasteen op een BGE er op als de aanmaakblokjes uitzijn en stook hem dan gedurende 30-40 minuten naar 250 graden.

Als je denkt dat het in 5 minuten gepiept is lukt het niet.
Uiteraard snap ik dat, op mijn black Bastard lukt het me goed. Maar de Cobb lijkt gewoon niet het genoeg te worden.

• Hari-Bo
Heb je al een koelbox en ping pong/ beer pong ballen ook binnen? ;)
Voordeel met bovenstaande twee is dat er minder energie nodig is om op temperatuur te blijven en het water niet binnen no time verdampt als je een sessie van 12+ uur doet. Je ziet ook oplossingen met het gebruik van alleen een koelbox en een gat in het deksel, een nadeel daarvan is dat de kans op vocht in de Anova toeneemt daarom is de ping pong bal een betere optie.

Zelf heb ik ook een zwangere vrouw thuis (nr 2 komt eraan), maar ik maak vaak twee aparte gerechten anders moet ik al dat lekkers laten liggen. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Hari-Bo op 12-06-2018 07:34 ]

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43

Kraz

Saving the world

Moosjes schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:20:
[...]

Uiteraard snap ik dat, op mijn black Bastard lukt het me goed. Maar de Cobb lijkt gewoon niet het genoeg te worden.
Ik heb de Cobb nooit op die manier gebruikt, maar ik kan met heel goed voorstellen dat het ding daar niet heet genoeg voor wordt.

Je moet hem denk ik meer zien als een soort gourmet stel die je buiten kunt gebruiken.
Daar moet je ook je vlees op aanpassen; dunner snijden.

Wel maakte ik er af en toe gerookte kip mee. Dat gaat prima. Meer dan dat heb ik er nooit mee gedaan.

• Misha
Hari-Bo schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 07:33:
[...]

Heb je al een koelbox en ping pong/ beer pong ballen ook binnen? ;)
Voordeel met bovenstaande twee is dat er minder energie nodig is om op temperatuur te blijven en het water niet binnen no time verdampt als je een sessie van 12+ uur doet. Je ziet ook oplossingen met het gebruik van alleen een koelbox en een gat in het deksel, een nadeel daarvan is dat de kans op vocht in de Anova toeneemt daarom is de ping pong bal een betere optie.

Zelf heb ik ook een zwangere vrouw thuis (nr 2 komt eraan), maar ik maak vaak twee aparte gerechten anders moet ik al dat lekkers laten liggen. :+
Ik ga het eerst maar zonder doen. En ik ga geen aparte gerechten maken haha

• timmert26
Meatprobe erin en garen tot een kerntemperatuur van rond de 94°C, dan moet het wel mals zijn. Eventueel de eerste 3 uur even roken op de barbecue :+

• Misha
timmert26 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:12:
[...]

Meatprobe erin en garen tot een kerntemperatuur van rond de 94°C, dan moet het wel mals zijn. Eventueel de eerste 3 uur even roken op de barbecue :+
Hoe zit dat met het vacuumtrekken? Als ik een meatprobe er in steek, dan zit toch ergens een opening en is het niet langer vaccum?

• timmert26
Misha schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:43:
[...]

Hoe zit dat met het vacuumtrekken? Als ik een meatprobe er in steek, dan zit toch ergens een opening en is het niet langer vaccum?
Bluetooth :F

• Misha
Vacuumeer je de hele thermometer mee met het vlees? Dat kan natuurlijk ja haha. Niet aan gedacht

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Ik heb volgens mij precies dezelfde barbecue... doe jij nog iets speciaals met die brikettenrekjes? Want bij mij vallen die altijd om...

Less = more

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:46

vhal

ಠ_ಠ

@Misha ik geloof dat het kwartje nog even moet vallen bij jou :P Lees het nog eens goed
[...]

Of heb ik een zieke geest? :+

Strava

• Misha
vhal schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:55:
@Misha ik geloof dat het kwartje nog even moet vallen bij jou :P Lees het nog eens goed

[...]

[...]

Of heb ik een zieke geest :+
lol. Ik heb in ieder geval geen zieke geest haha

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
IWriteCode schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:54:
[...]

Ik heb volgens mij precies dezelfde barbecue... doe jij nog iets speciaals met die brikettenrekjes? Want bij mij vallen die altijd om...
Beetje bijbuigen met een tang dat ze strak zitten

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-10 22:06

Apie!

Newer, better & confusinger

[...]

Welke Meatprobe gebruik je? De Meater probe? Ik dacht dat BlueTooth te zwak was om in water te werken?

[ Voor 8% gewijzigd door Apie! op 12-06-2018 09:21 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• timmert26
vhal schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:55:

[...]

[...]

Of heb ik een zieke geest? :+
Je bent volgens mij de enige die wel echt oplet :9 Wat is iedereen hier serieus op de dinsdagochtend.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

IWriteCode schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:54:
[...]

Op de juiste manier vastklemmen. Ik deed het ook verkeerd, totdat mijn schoonvader de andere wel goed vast zette. Nog even extra aangegeven op onderstaande foto, dat je er voor moet zorgen dat alles aan de juiste kant zit, anders dondert hij inderdaad om:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dxqbViMDSedxPNaiW52bPPPu/medium.jpg

• FreshMaker
  • Niet online
Tripl3 D schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:05:
[...]

Op de juiste manier vastklemmen. Ik deed het ook verkeerd, totdat mijn schoonvader de andere wel goed vast zette. Nog even extra aangegeven op onderstaande foto, dat je er voor moet zorgen dat alles aan de juiste kant zit, anders dondert hij inderdaad om:

[afbeelding]
Hier klemmen ze ( zelf) vast als de puntige hoeken juist vóór het rooster zitten ...

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/hfhMDT/IMG_0918.jpg

• KillaZ
Nog een voordeel ontdekt van de Grill Guru Compact: Het rooster kan gewoon in de afwasbak om schoon te maken :+ Dit in tegenstelling tot het lomp grote rooster van de GBS.

Gisteren even snel de GBS en Grill Guru opgestookt. Heel fijn die Looftlighter. Niet heel veel rook (genoeg rook voor een boze blik van de buurvrouw....) en heel snel op temp. Nu alleen nog even knap houtskool. @Hari-Bo JIj bent wel fan van de Deen toch? Volgens mij kwam jij ook uit N-H nietwaar? :)

K to the KillaZ

• Wrack
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Tip: gebruik houtskool of briquettes, eventueel in combinatie met een cobblestone. Zorg er ook voor dat je de pizzasteen minstens 30minuten laat opwarmen.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

FreshMaker schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:20:
[...]

Hier klemmen ze ( zelf) vast als de puntige hoeken juist vóór het rooster zitten ...

[afbeelding]
Op deze foto zitten ze toch hetzelfde als op die van mij? Of ben ik nou malende?

• FreshMaker
  • Niet online
Tripl3 D schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:06:
[...]

Op deze foto zitten ze toch hetzelfde als op die van mij? Of ben ik nou malende?
Ik denk zelfs dat je gelijk hebt ...
* FreshMaker moest beter kijken..
Perspectief was niet mijn sterkste kant :+

Ik dacht echt dat jij vóór de dwarsligger klemde ... my bad

Maar ook goed nieuws ;)

Kortingscode voor vanbeekum
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

10% op assortiment

en een dryrubpakket met gratis verzending
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

( de kortingscode werkt ook daarop, meen ik )

• Hari-Bo
KillaZ schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:26:
Nu alleen nog even knap houtskool. @Hari-Bo JIj bent wel fan van de Deen toch? Volgens mij kwam jij ook uit N-H nietwaar? :)
Houtskool van de Deen heb ik jaren gebruikt inderdaad, deze hebben een neutrale smaak en het zijn grove brokken met nagenoeg geen gruis onderin. Het is echter wel THM houtskool welke in kleinere zakken verkocht worden en de kwaliteit daarvan is beduidend minder. Maar voor 1 euro de kilo kan je bij Deen een poging wagen of het wat voor jouw is.
Zelf maak ik momenteel gebruik van houtskool welke gebruikt wordt in een Josper barbecue voor dezelfde kg prijs. :)

• KillaZ
Hari-Bo schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:37:
[...]

Houtskool van de Deen heb ik jaren gebruikt inderdaad, deze hebben een neutrale smaak en het zijn grove brokken met nagenoeg geen gruis onderin. Het is echter wel THM houtskool welke in kleinere zakken verkocht worden en de kwaliteit daarvan is beduidend minder. Maar voor 1 euro de kilo kan je bij Deen een poging wagen of het wat voor jouw is.
Zelf maak ik momenteel gebruik van houtskool welke gebruikt wordt in een Josper barbecue voor dezelfde kg prijs. :)
Ah mooi, thanks. :)

K to the KillaZ

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:58
K*t. Gisteravond verzette mijn vriendin het BGE-meubel van ons. *krak* wieltje er onder uit. Moet ik dat hele ei eruit halen (demonteren dus ook), om dat meubel te repareren. Is overigens zo'n meubel van greeneggtotaal. Mijn tweede, want de eerste zakte binnen een paar maanden van ellende in elkaar. Deze was vanaf het begin ook al niet goed (deurtjes scheef), maar is ook al flink scheef gezakt door het gewicht van het ei. Zit nu te twijfelen om er eentje zelf in elkaar proberen te zetten, want blijkbaar zijn die kant-en-klaar tafels gewoon niet stevig genoeg. Maar betekent ook dat ik apparatuur moet aanschaffen, want heb nog geen afkortzaag, bovenfrees, decoupeerzaag, enz. Weet nog niet zeker of ik de apparatuur daarna voldoende ga gebruiken. Lijkt me wel leuk om wat meer zelf te kunnen klussen.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• KillaZ
Cass Casey schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:55:
K*t. Gisteravond verzette mijn vriendin het BGE-meubel van ons. *krak* wieltje er onder uit. Moet ik dat hele ei eruit halen (demonteren dus ook), om dat meubel te repareren. Is overigens zo'n meubel van greeneggtotaal. Mijn tweede, want de eerste zakte binnen een paar maanden van ellende in elkaar. Deze was vanaf het begin ook al niet goed (deurtjes scheef), maar is ook al flink scheef gezakt door het gewicht van het ei. Zit nu te twijfelen om er eentje zelf in elkaar proberen te zetten, want blijkbaar zijn die kant-en-klaar tafels gewoon niet stevig genoeg. Maar betekent ook dat ik apparatuur moet aanschaffen, want heb nog geen afkortzaag, bovenfrees, decoupeerzaag, enz. Weet nog niet zeker of ik de apparatuur daarna voldoende ga gebruiken. Lijkt me wel leuk om wat meer zelf te kunnen klussen.
Een afkort zaag is echt geen vereiste. Goede houtzaag red je het ook mee. Decoupeerzaag is voor het gat wel handig, maar die zul je vast kunnen lenen van een buurman of familie.

Waar heb je een bovenfrees voor nodig? Kantjes afschuinen? Is voor een bbq tafel in mijn ogen wel erg overdreven. ;)

K to the KillaZ

• FreshMaker
  • Niet online
K*t. Gisteravond verzette mijn vriendin het BGE-meubel van ons. *krak* wieltje er onder uit. Moet ik dat hele ei eruit halen (demonteren dus ook), om dat meubel te repareren.
Het meubel op bokken zetten ?
voorzichtig opliften met een ( auto ) krik, tot je er bij kan
( oppassen dat je hem niet over het kantelpunt dondert ;) )

Blokken eronder ( van steelpan tot bierkrat ) en zo repareren ?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-10 09:17

chem

Reist de wereld rond

K*t. Gisteravond verzette mijn vriendin het BGE-meubel van ons. *krak* wieltje er onder uit. Moet ik dat hele ei eruit halen (demonteren dus ook), om dat meubel te repareren.
Ik weet niet hoe groot je ei is, maar mijn medium kan ik gewoon optillen als ik het binnenwerk er even uithaal. Hand door het ventilatie gat en de ander op de bovenrand, gaat prima voor een stukje. Deksel kan er gewoon opblijven.

Maar wel handig als iemand erbij is voor zachtjes neerzetten.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-10 12:51
KillaZ schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:57:
[...]

Een afkort zaag is echt geen vereiste. Goede houtzaag red je het ook mee. Decoupeerzaag is voor het gat wel handig, maar die zul je vast kunnen lenen van een buurman of familie.

Waar heb je een bovenfrees voor nodig? Kantjes afschuinen? Is voor een bbq tafel in mijn ogen wel erg overdreven. ;)
Met een handzaag en vaste hand kom je er inderdaad. Het is een meubel voor in de tuin, dus een beetje scheef maakt toch niet uit?
Heb je al een design in gedachten?

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-10 18:36
Afgelopen weekend voor het eerst de Primo aangeslingerd, Picanha gehaald bij de Sligro en was erg goed gelukt al zeg ik het zelf :).

Eerst naar 50 graden gebracht op 150 a 170 graden, toen geseared. Ging goed, heel handig was dit ik geen verbouwing nodig had, ene kant de heatdeflector en de andere kant het gietijzeren rooster. Kun dus in een keer door met fakkelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Artbij op 12-06-2018 13:37 ]

Met gestrekt been.

• Moosjes
Wrack schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:27:
[...]

Tip: gebruik houtskool of briquettes, eventueel in combinatie met een cobblestone. Zorg er ook voor dat je de pizzasteen minstens 30minuten laat opwarmen.
Gaan we binnenkort eens proberen. Kijken of het met briquettes of houtskool warmer wordt. Bedankt voor de tip

• timmert26
Heeft iemand hier eigenlijk wel eens arrosticini ergens in Nederland gekocht? Ben eigenlijk op zoek naar ervaringen met Nederlanders die het verkopen, kwaliteit schijnt nogal te wisselen.

• FreshMaker
  • Niet online
Moosjes schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:52:
[...]

Gaan we binnenkort eens proberen. Kijken of het met briquettes of houtskool warmer wordt. Bedankt voor de tip
Je kan de steen ook voorverwarmen in de normale oven.
45 minuten op 250/300c en dan overzetten in de Cobb
Dan daalt de temperatuur wel, maar een tweetal pizza's moet lukken.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-11 20:24
Ik ben sinds kort in het bezit van een Cobb. Is de grillplaat of de BBQ kit nog een must have?

De wijzen komen uit het Oosten!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:58
KillaZ schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:57:
[...]
Dat leek me de aangewezen tool om een rond gat mee te maken in het bovenblad om het ei in te zetten.
FreshMaker schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:22:
[...]
Het meubel op bokken zetten ?
voorzichtig opliften met een ( auto ) krik, tot je er bij kan
( oppassen dat je hem niet over het kantelpunt dondert ;) )

Blokken eronder ( van steelpan tot bierkrat ) en zo repareren ?
We kregen gisteren de krik er niet onder. Maar is wel een optie om er een blok in te zetten, maar niet om het wiel opnieuw te monteren.
chem schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:42:
[...]
Ik weet niet hoe groot je ei is... *knip*
Een large. Die kan ik zelf niet tillen. Zelfs zonder deksel en binnenwerk is dat een flink gewicht.
keesheid schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:50:
[...]
Met een handzaag en vaste hand kom je er inderdaad. Het is een meubel voor in de tuin, dus een beetje scheef maakt toch niet uit?
Heb je al een design in gedachten?
Ja, nu nog in een tekenprogramma verwerken. Geen ervaring mee. Gisteren sketchup gedownload. Kijken wat ik er mee kan. Misschien ga ik direct doorslaan en een meubel maken met ook ruimte voor een WGA of mijn gasstelletje en natuurlijk een werkblad waar ik kan snijden e.d.
Dank voor de tip!

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• franssie

franssie

Save the albatross

NoepZor schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:07:
Ik ben sinds kort in het bezit van een Cobb. Is de grillplaat of de BBQ kit nog een must have?
Ik heb ze allebei en gebruik meestal de originele plaat. Bij de grillplaat heb ik het idee dat deze de warmte beter verdeeld dan de originele plaat met gaatjes wat je effectief meer oppervlakte geeft (al heb ik dat nog niet met de warmtebeeld camera gecontroleerd, zal deze weer eens opzoeken). Het rooster gebruik ik soms om even direct te kunnen grillen (dus eigenlijk alleen in het midden) zonder de originele plaat te gebruiken (de meeste mensen zetten het BBQ rooster op de originele plaat, zo is het denk ik ook wel ontworpen).

Ik heb ook de (ik dacht duitse) grill grates gekocht maar nog niet gebruikt. Hier overigens een ei die die grill grate op een EI probeerde te gebruiken. Alu smelt wat eerder dan gietijzer (660C namelijk) en vervormen is dan niet zo moeilijk.

https://eggheadforum.com/...-for-a-set-of-grillgrates :+

edit voor al die platen heb ik dus een opzet ring gekocht zodat het allemaal nog 'in' de COBB past 8)

edit2: Maan een must have? Nee. De verschillen zijn vrij marginaal. Maar als de BBQ kit bedoeld met het grotere mandje, ja dat lijkt me wel iets toevoegen als je voor meer dan twee personen wilt grillen.

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 12-06-2018 17:51 ]

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:40
I dont know! Ben eerlijk gezegd ook nog niet bij een bouwmarkt gaan kijken maar ik denk dat ik er beter aan doe om even door te sparen voor een grill guru elite.

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
R0y. schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:23:

Die lijkt verdacht veel op die ik gekocht heb via 123buitenkoken.nl (voor 499,=)

http://www.tjeerdoo.com

• KillaZ
Cass Casey schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:26:
[...]

Dat leek me de aangewezen tool om een rond gat mee te maken in het bovenblad om het ei in te zetten.
Eens dat je met een lat aan de frees een perfecte cirkel kan maken. Toevallig gister een cirkel gemaakt met een lat (schroef in middelpunt, gat op 24 cm en potlootje rondgaan) en met een decoupeerzaag en een vaste hand het lijntje gevolgd.

Resultaat:

bbq2

Enige wat ik nog wil doen is een keramieken steen slijpen en rondom de Q's leggen voor de hete en vette zaken.

Vrijdag in ieder geval restaurant houtskool binnen, kunnen we eens goed gebruik maken van de grill guru O+

[ Voor 7% gewijzigd door KillaZ op 13-06-2018 12:57 ]

K to the KillaZ

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-11 20:24
franssie schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:16:
[...]

Ik heb ze allebei en gebruik meestal de originele plaat. Bij de grillplaat heb ik het idee dat deze de warmte beter verdeeld dan de originele plaat met gaatjes wat je effectief meer oppervlakte geeft (al heb ik dat nog niet met de warmtebeeld camera gecontroleerd, zal deze weer eens opzoeken). Het rooster gebruik ik soms om even direct te kunnen grillen (dus eigenlijk alleen in het midden) zonder de originele plaat te gebruiken (de meeste mensen zetten het BBQ rooster op de originele plaat, zo is het denk ik ook wel ontworpen).

Ik heb ook de (ik dacht duitse) grill grates gekocht maar nog niet gebruikt. Hier overigens een ei die die grill grate op een EI probeerde te gebruiken. Alu smelt wat eerder dan gietijzer (660C namelijk) en vervormen is dan niet zo moeilijk.

https://eggheadforum.com/...-for-a-set-of-grillgrates :+

edit voor al die platen heb ik dus een opzet ring gekocht zodat het allemaal nog 'in' de COBB past 8)

edit2: Maan een must have? Nee. De verschillen zijn vrij marginaal. Maar als de BBQ kit bedoeld met het grotere mandje, ja dat lijkt me wel iets toevoegen als je voor meer dan twee personen wilt grillen.
Grillplaat is de dichte plaat met ribbels en de BBQ kit is een meer open rooster met een bredere brikettenmand inderdaad. De standaard meegeleverde plaat is de teflon bakplaat. Benieuwd of een van de twee nog de moeite is om aan te schaffen :) Ik heb de Cobb premier gekregen maar ben ook in het bezit van een Weber MT 57cm. De Cobb is wat handzamer/sneller aan te steken dan de Weber. Lijkt me ideaal om even wat te kunnen maken als je met 2 personen bent.

[ Voor 6% gewijzigd door NoepZor op 13-06-2018 13:20 . Reden: linkjes ]

De wijzen komen uit het Oosten!

• Martinusz
tjeerdoo schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:16:
[...]

Die lijkt verdacht veel op die ik gekocht heb via 123buitenkoken.nl (voor 499,=)
Die jij noemt is nog grotere diameter ook :) die van Karwei is Ø 46,5cm.

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Martinusz schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:44:
[...]

Die jij noemt is nog grotere diameter ook :) die van Karwei is Ø 46,5cm.
Okay, dus nog betere deal dus :*)

http://www.tjeerdoo.com

Pagina: 1 ... 101 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.