Whatever, ik haalde Spa er niet bij

We geven Requiem gewoon de schuld

[...]
Enfin, onwards!
[...]
Het grote verschil tussen Spa 2014 en Oostenrijk 2016 is dat Rosberg Hamilton raakt terwijl ze allebei in de bocht zitten en overgaan van de bocht naar rechts naar de bocht naar links. Hamilton zit daar op de racing line en heeft op dat moment "right of way".
In Oostenrijk rijdt Rosberg gewoon rechtdoor, zonder te proberen de bocht te halen.
Rosberg stuurt uiteindelijk gewoon in in Oostenrijk, maar op dat moment stuurt Hamilton al in en rijdt hij met z'n voorbanden over de voorvleugel van Rosberg.
Kijk, ik ga niet beargumenteren dat het helemaal Hamiltons schuld is, maar wat me uitermate stoort is dat Hamilton met dit soort acties wegkomt, actief verdedigd door Sky, en dat Rosberg bij z'n eerste keer assertief rijden de pineut is. In Spa had Hamilton hem gewoon ruimte moeten maken, of hij nu op de racing line zit of niet, dat doet niets af aan de regels dat je pogingen tot inhalen ruimte moet geven als een deel van de auto naast je zit. In Austin was het een kopie van Oostenrijk 2016, maar dan met de rollen omgedraaid. Als Rosberg daar ook gewoon bot had ingestuurd, was Hamilton dan de boosdoener geweest? Vast niet, dan was hij weer als "clumsy" of "poor driver" neergezet.
Zet
deze video eens stop na 11-12s en kijk eens of je nog steeds vindt dat Hamilton de bocht probeerde te halen

Op 12s staat hij haaks op de witte lijnen die de baan bepalen, de banden blokkeren niet, hij stuurt gewoon niet. Maar hij mag dat, op de een of andere manier. Op geen enkele manier heeft hij geprobeerd de apex te raken, net als Rosberg in Oostenrijk.
Rosberg heeft lang Mr. Nice Guy gespeeld, maar was het op een gegeven moment gewoon zat, zie Spa. Ik vind dat alleen maar mooi. Iemand moet het Hamilton afleren om anderen van de baan te rijden of hem een koekje van eigen deeg geven.