[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.734 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:05
Erapaz schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:35:
[...]

Volgens mij was het nog mooier, de start / finisch lijn lag voor de pitbox. Ron Dennis zegt dit ook in het twitter filmpje. Eigenlijk heeft hij die stop en go dus nooit gedaan. Heel gek dat dit regeltechnisch kon.

Zie ook: Wikipedia: 1998 British Grand Prix
De regels zijn na dit geintje aangepast omdat het toen niet duidelijk gedefinieerd was.
Nu moet je binnen drie ronden en voor de finish gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

tlpeter schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:58:
[...]

De regels zijn na dit geintje aangepast omdat het toen niet duidelijk gedefinieerd was.
Nu moet je binnen drie ronden en voor de finish gedaan hebben.
Ik heb niet de mogelijkheid hier om het filmpje te bekijken. Maar als mijn geheugen mij niet in de steek laat, is die stop en go voor de finishvlag ingelost, omdat ze hun pitbox nog voor de finishvlag hadden. :?

Ik vind het overigens jammer dat er geen discussie (of input) is geweest op mijn vorige post met betrekking tot de vergelijking van nieuwe talenten met de huidige rijders(talenten). Naar mijn mening is dat namelijk wel degelijk een interessant gegeven waar 'iedereen' op dit moment mee worstelt.

[ Voor 22% gewijzigd door Mystikal op 07-07-2016 11:08 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystikal schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:06:
Ik vind het overigens jammer dat er geen discussie (of input) is geweest op mijn vorige post met betrekking tot de vergelijking van nieuwe talenten met de huidige rijders(talenten). Naar mijn mening is dat namelijk wel degelijk een interessant gegeven waar 'iedereen' op dit moment mee worstelt.
Wat moet er bediscussieerd worden? Het klinkt nogal als een metadiscussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:23
Mystikal schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:06:
[...]
Ik heb niet de mogelijkheid hier om het filmpje te bekijken. Maar als mijn geheugen mij niet in de steek laat, is die stop en go voor de finishvlag ingelost, omdat ze hun pitbox nog voor de finishvlag hadden. :?
De pitbox zat na de finishvlag. Wat er gebeurde is dat Ferrari heel laat te horen kregen dat ze een stop and go moesten doen en dat Shumacher daarom in de laatste ronde binnen kwam en daarmee finishte voordat hij de straf had uitgezeten. Aangezien de straf te laat en niet duidelijk was gegeven (het was lang onduidelijk of het een stop and go of een x seconde tijdsstraf was) hebben ze uiteindelijk de gehele straf vernietigd waarmee ook de vraag weg was of hij wel of niet aan de regels had voldaan. Uiteindelijk dus inderdaad een nogal vage win :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

Ik denk dat dat wel mee valt. Welke talenten rijden er nu in andere klassen rond die F1 waardig zijn en/of welke coureurs verdienen een stoeltje bij een topteam?

Daarnaast Sainz moet mijn inziens nog steeds als talent gezien worden. Dat hij verloren heeft van Max in de onderlinge strijd voor een stoel bij Red Bull betekent alleen dat hij (op dat moment) langzamer was dan Max. Maar dat is Ricciardo misschien ook wel, dus het zou kunnen dat Sainz net zo snel is als Ricciardo. Ricciardo wordt gezien als toekomstig wereldkampioen.

Perez is ook een coureur die wellicht een move kan doen richting Ferrari volgend jaar?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 15:42
Mystikal schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:26:
Ik denk dat dat wel mee valt. Welke talenten rijden er nu in andere klassen rond die F1 waardig zijn en/of welke coureurs verdienen een stoeltje bij een topteam?

Daarnaast Sainz moet mijn inziens nog steeds als talent gezien worden. Dat hij verloren heeft van Max in de onderlinge strijd voor een stoel bij Red Bull betekent alleen dat hij (op dat moment) langzamer was dan Max. Maar dat is Ricciardo misschien ook wel, dus het zou kunnen dat Sainz net zo snel is als Ricciardo. Ricciardo wordt gezien als toekomstig wereldkampioen.

Perez is ook een coureur die wellicht een move kan doen richting Ferrari volgend jaar?
Reken er niet op, Perez heeft de YDA van Ferrari de rug toegekeerd toen hij van Sauber naar McLaren vertrok. Die gaan ze niet in genade weer terugnemen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mystikal schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:26:
eoa snelle duitser heeft 19/21(?) races gewonnen binnen de bmw classe, niet veel later zat dat gastje bij TR, en nu 4x WK geworden. Als je kunt racen, bent snel en consistent ... pikken ze je er wel uit

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Zo is er ook één die opvolgend kampioen werd in drie klasses t/m de WSR aan toe en in zijn tweede GP2 weekend al een race won. Die rijdt nu voor spek en bonen mee in de Duracell klasse en Gentleman GT. Dat zegt dus niks.

Het gaat eerder om het geld in combinatie met eventueel talent. Ook de Verstappens hebben er een aardig fortuin in gestoken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:35:
Zo is er ook één die opvolgend kampioen werd in drie klasses t/m de WSR aan toe en in zijn tweede GP2 weekend al een race won. Die rijdt nu voor spek en bonen mee in de Duracell klasse en Gentleman GT. Dat zegt dus niks.

Het gaat eerder om het geld in combinatie met eventueel talent. Ook de Verstappens hebben er een aardig fortuin in gestoken.
Vergeet het element "geluk" ook niet he? Hamilton heeft ergens puur geluk dat hij in een Merc mag rijden en McLaren op tijd heeft verlaten. Datzelfde geldt voor het kampioenschap dat Button heeft gewonnen. Wat dat betreft had Jan Lammers wel gelijk in zijn rant: iedereen kan in een Mercedes wereldkampioen worden, je hoeft alleen je teamgenoot te verslaan.

Kijk naar Ricciardo: hij rijdt nu alweer een tijdje voor STR / RBR en heeft nog geen echte kans op een kampioenschap gekregen. Hij kwam toen RBR afzakte en ik hoop voor hem dat het in 2017 of 2018 gaat lukken, maar met de race pace die trager is dan die van Max kan het wel eens erg treurig aflopen met hem. Uiteindelijk word je vooral beoordeeld op prestaties en die zijn moeilijk neer te zetten met een auto die gewoon niet sneller wil.

Wehlrein en Sainz zijn mijns inziens momenteel de enige "rookies" die echt opvallen en kwaliteiten tonen, al is Sainz wel een erg "ruwe" rijder.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 11:00

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Er_Damn schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:52:
Mailtje van Red Bull ontvangen:

Want to be the first to get your hands on the official Max Verstappen driver cap by PUMA?

You can now sign-up to be notified once Max's cap is available to order.
Just click on the "Notify Me" button next to the product to add your email address and we'll email you as soon as the cap is ready to order.

Get your first look at the cap right here.

It won't be long before you're representing Max and Red Bull Racing in style!
SPAM/HOAX !! :o

.. vooral op de linkjes klikken en je Paypal/credit card gegevens invullen >:)

:+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Alfa90_Buttje schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:57:
[...]

SPAM/HOAX !! :o

.. vooral op de linkjes klikken en je Paypal/credit card gegevens invullen >:)

:+
de redbull/blikjes actie werkt heel goed samen icm client-side scripting O-) wie beat mijn 1e plek 8) ps; timers reageren niet <5ms

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:17
[Vimeo: https://vimeo.com/173717899]

Hier nog de onboardsvideo van canal+ van de GP Oostenrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Grrrrrene schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:46:
[...]
Vergeet het element "geluk" ook niet he? Hamilton heeft ergens puur geluk dat hij in een Merc mag rijden en McLaren op tijd heeft verlaten. Datzelfde geldt voor het kampioenschap dat Button heeft gewonnen. Wat dat betreft had Jan Lammers wel gelijk in zijn rant: iedereen kan in een Mercedes wereldkampioen worden, je hoeft alleen je teamgenoot te verslaan.

Kijk naar Ricciardo: hij rijdt nu alweer een tijdje voor STR / RBR en heeft nog geen echte kans op een kampioenschap gekregen. Hij kwam toen RBR afzakte en ik hoop voor hem dat het in 2017 of 2018 gaat lukken, maar met de race pace die trager is dan die van Max kan het wel eens erg treurig aflopen met hem. Uiteindelijk word je vooral beoordeeld op prestaties en die zijn moeilijk neer te zetten met een auto die gewoon niet sneller wil.

Wehlrein en Sainz zijn mijns inziens momenteel de enige "rookies" die echt opvallen en kwaliteiten tonen, al is Sainz wel een erg "ruwe" rijder.
Ocon zou ook in het rijtje thuishoren misschien? Rijd geen deuk in een pakje boter bij DTM op dit moment, maar of die botswagenklasse representatief is waag ik te betwijfelen, ook al heeft Wehrlein daar zijn "kwaliteiten" (inclusief Schumacher trekjes), laten zien.
Edit: Stoffel de anti-schilpad moet volgend jaar toch ook een kans krijgen vind ik.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 07-07-2016 13:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wehrlein had het hele Mercedesteam achter zich in DTM. Toch 1/3e van het veld dat zijn best doet om je kampioen te laten worden. Ik vind hem niet indrukwekkend tegen Haryanto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 15-09 10:44
Grrrrrene schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 06:28:
[...]
Waarom hoefde Hamilton hem daar geen ruimte te laten dan? Hij reed zo'n lijn dat Rosberg van de baan af moest, min of meer op dezelfde manier (zij het subtieler) als wat Rosberg deed. Volgens Sky's eigen analyse in Spanje had hij ruimte moeten laten en dat deed hij niet. Daarvoor had Hamilton al eerder Rosberg van de baan gereden (weet niet meer welke race) en Rosberg dacht in Spa "ik stuur gewoon in ipv van de baan te gaan". Of zoals Hamilton zou zeggen "ik liet hem veel ruimte, maar ik moet op een gegeven moment toch insturen" of "ik ben hier om te winnen, ik heb niks misdaan want ik heb geen schade" of meer van dat soort vermoorde onschuld-uitspraken :)
Heb jij het nu over Spa 2014 of Spanje 2016? Want je schiet van de één naar de ander...

Spa (België) 2014:
YouTube: Lewis Hamilton Nico Rosberg Crash at Spa
Analyse met uitleg van de regels. Het gaat om, net als in Oostenrijk, racing room en de racing line. Hamilton zat op Spa 2014 volledig op de racing line en liet Rosberg ook racing room, maar omdat de bocht erna naar links gaat, zat Rosberg aan de binnenkant.
Feit blijft: Rosberg stuurt bewust in om Hamilton te raken (wat hij ook half-half heeft toegegeven).

Spanje 2016:
Rosberg heeft een foute instelling op zijn stuur, waardoor hij langzaam gaat, hij ziet Hamilton komen en verdedigt zijn lijn (terecht). Dat doet hij wel enigszins agressief, waardoor Hamilton op het gras komt en spint. Ook hiervan kan je zeggen: Rosberg liet geen racing room, maar goed, die vind ik lastig. Hamilton had ook zijn manoeuvre anders kunnen maken.

Oostenrijk 2016:
Vergelijk met Spa 2014: Rosberg zit aan de binnenkant van de bocht, maar doet niet eens zijn best om de apex te halen, hij is alleen maar bezig om Hamilton naar buiten te dwingen. Daar heeft hij ook de straf voor gekregen.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:00
Wehrlein is door Mercedes tot toptalent gebombardeerd, door gebrek aan beter. Ik ben echter van mening dat Wehrlein niet het nieuwe talent is zoals bijvoorbeeld Verstappen of Sainz dat wel is.

Mercedes had geen keuze, om haar talentenprogramma serieus te nemen moet er gewoon periodiek een nieuwe potentiele wereldkampioen F1 naar voren worden geschoven (al dan niet terecht). Zeker als ze bij Mercedes zien dat ze bij Red Bull en Ferrari hetzelfde doen (waar het talent ook niet altijd over houdt).

In de praktijk komt een nieuwe Vettel, Hamilton, Alonso, Schumacher, Senna en nu dus Max natuurlijk niet periodiek voorbij. Sterker nog, de spoeling voor F1 waardig materiaal is gewoon al erg dun en komt misschien niet eens elk jaar voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

B-Real schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:34:
In de praktijk komt een nieuwe Vettel, Hamilton, Alonso, Schumacher, Senna en nu dus Max natuurlijk niet periodiek voorbij. Sterker nog, de spoeling voor F1 waardig materiaal is gewoon al erg dun en komt misschien niet eens elk jaar voorbij.
Een F1 driver gaat gemiddeld zo'n 6 seizoenen mee. Er zitten natuurlijk oldtimers bij met 10 of 12 seizoenen (ik kijk naar jou, Kimi!) maar ook genoeg 1-seizoens-vliegen. 22 drivers op de grid, gemiddeld 6 seizoenen, dat betekent dat er zo'n 4 nieuwe drivers per seizoen nodig zijn om de grid gevuld te houden.
Mercedes had geen keuze, om haar talentenprogramma serieus te nemen moet er gewoon periodiek een nieuwe potentiele wereldkampioen F1 naar voren worden geschoven (al dan niet terecht). Zeker als ze bij Mercedes zien dat ze bij Red Bull en Ferrari hetzelfde doen (waar het talent ook niet altijd over houdt).
Mercedes en Ferrari moeten nog een beetje 'oefenen' hoe je om moet gaan met een tweede team. RBR en STR werken al 10 jaar samen om een goeie talenten-funnel te creëren. Daarnaast rijden ze ook mee in veel lagere klasses. Mercedes en Ferrari doen dat gewoon minder. Dan is de spoeling ook dunner.

[ Voor 14% gewijzigd door JackBol op 07-07-2016 13:44 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je kan beter naar Button kijken. Die rijdt al 15 jaar rond. En zijn carrière was redelijk dood tot de Brawn. Dat heeft hem heel veel extra racejaren gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:00
JackBol schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:43:
[...]

Een F1 driver gaat gemiddeld zo'n 6 seizoenen mee. Er zitten natuurlijk oldtimers bij met 10 of 12 seizoenen (ik kijk naar jou, Kimi!) maar ook genoeg 1-seizoens-vliegen. 22 drivers op de grid, gemiddeld 6 seizoenen, dat betekent dat er zo'n 4 nieuwe drivers per seizoen nodig zijn om de grid gevuld te houden.

[...]

Mercedes en Ferrari moeten nog een beetje 'oefenen' hoe je om moet gaan met een tweede team. RBR en STR werken al 10 jaar samen om een goeie talenten-funnel te creëren. Daarnaast rijden ze ook mee in veel lagere klasses. Mercedes en Ferrari doen dat gewoon minder. Dan is de spoeling ook dunner.
Uhhh ja, 4 nieuwe drivers per seizoen en hoeveel zijn daarvan "eigendom" van Red Bull, Ferrari, Mercedes of McLaren?
Alleen Red Bul heeft een eigen team en dus in principe twee plekken. Ferrari heeft Bianchi en nu Guiterez bij een achterhoede team geplaatst (alhoewel ik die laatste ook niet als toptalent zie). Mercedes heeft nu alleen Wehrlein bij Manor gestald (waarschijnlijk ook nog om de kosten voor de motoren omlaag te brengen) en het opleidingsprogramma van McLaren is helemaal een lagertje (zie Vandoorne...).

Die 4 nieuwe drivers per seizoen bestaan dus veelal ook over matige talenten die wel een hele grote zak met geld hebben (Nasr, Ericson, Haryanto, Palmer, Maldonado).

Race winnaars en zeker wereldkampioenen komen echt niet jaarlijks voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

B-Real schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:56:
[...]

Race winnaars en zeker wereldkampioenen komen echt niet jaarlijks voorbij.
Het ging over "F1 waardig materiaal", niet over wereldkampioenen.

Daar komt er maximaal maar 1 per jaar van voorbij.
Overigens halen de meeste WDC wel 2 of 3 titels. Dus 0,33 nieuwe wereldkampioenen met seizoen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Bron: http://www.f1today.net/nl...steeds-gesteld-op-privacy

Familie Schumacher nog steeds gesteld op privacy
Gepubliceerd op 07 jul 2016 14:13

De familie van Michael Schumacher stelt het nog altijd niet op prijs wanneer er gevraagd wordt naar het herstel van de zevenvoudig wereldkampioen Formule 1. De familie van de Duitser geeft er de voorkeur aan om diens situatie privé te houden.

Tweeënhalf jaar na zijn skiongeluk is het niet duidelijk wat nu precies de toestand van Schumacher is en hoe zijn revalidatie verloopt. Dat blijft voorlopig nog wel even zo, onthulde zijn manager Sabine Kehm in de Kölner Express. "We weten allemaal dat ik niks kan zeggen over Michael."

"We hebben maar te accepteren en te respecteren dat de familie zeer gesteld is op hun privacy en die wil beschermen. Michael zal natuurlijk niet zomaar verdwijnen, maar de situatie is op dit moment zo moeilijk dat we daar geen inzicht in kunnen geven. Daar moet iedereen begrip voor opbrengen."
;(

wat een vreselijke situatie blijft het toch .. :'(

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:06

PauseBreak

derp!

Señor Sjon schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:51:
Je kan beter naar Button kijken. Die rijdt al 15 jaar rond. En zijn carrière was redelijk dood tot de Brawn. Dat heeft hem heel veel extra racejaren gegeven.
Massa is ook zo'n coureur die eigenlijk veel te lang meedoet. Al lijkt het erop dat hij na dit seizoen wel met F1-pensioen zal gaan. Hij rijdt alweer mee sinds 2002, en ik denk eigenlijk dat als dat incident niet was gebeurd, dat hij al eerder met F1-pensioen zou zijn gegaan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfa90_Buttje schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:05:
wat een vreselijke situatie blijft het toch .. :'(
Het is helaas een situatie waar veel families mee worstelen. Bij iemand als Schümacher is het iets zichtbaarder, ondanks dat de familie dat probeert te voorkomen.

Ik kan me niet voorstellen dat het een fraai verhaal is, als alles zo angstvallig stil wordt gehouden :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 12:40
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:14:
[...]

Met een 1-2 wordt meestal bedoelt dat de rijders van één team op plek 1 en 2 eindigen.

Als er iemand gecontroleerd bochten neemt, een enkele uitzondering zoals op Monace uitgezonderd misschien, is het VES wel. Daardoor spaart hij zijn banden ook zo goed. Iets met wrijving, rubber, slijtage en hoek van insturen. Ooit eens perfect door Jan Lammers uitgelegd op TV. Door mijn gebrek aan kennis, ga ik niet hier niet eens proberen te herhalen.
Nou ja en nee... Hij neemt ze over het algemeen HARD en ruim, als iemand inderdaad goed met zijn bandjes overweg kan is hij het wel (ook wederom bewezen in Oostenrijk). Maar dankzij dat ruime (althans valt mij op hoor) heeft hem dat ook al een aantal keer de nek omgedraaid.

In Oostenrijk, was ook wederom geluk hebben hoor in de bocht, vliegt vol over de gele bakstenen heen en niet zo'n beetje ook. Ja hij is er goed vanaf gekomen, en hard ook.. Maar wel een groot risico wederom. Daar tegenover staat wel dat hij bijna geen keuze heeft, want hij kan niks goed maken op de rechte stukken.

Max doet het goed (daar niet van) maar neemt in vrijwel elke bocht wel een risico. Dit zie je mercedes een stuk minder doen (nergens voor nodig, die maken het goed op de rechte stukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Director's Cut van Oostenrijk is ook online gezet. Dat doet de FOM toch een stuk beter dit jaar d:)b

http://www.formula1.com/e...'s_Cut__Austria_2016.html

Nee, merp!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ben.Hahlen schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:30:
[...]

Heb jij het nu over Spa 2014 of Spanje 2016? Want je schiet van de één naar de ander...
JIJ had het over Spa 2014, dus daar reageer ik op 8)7 Ik denk dat je die analyse vergeten bent?
Spa (België) 2014:
YouTube: Lewis Hamilton Nico Rosberg Crash at Spa
Analyse met uitleg van de regels. Het gaat om, net als in Oostenrijk, racing room en de racing line. Hamilton zat op Spa 2014 volledig op de racing line en liet Rosberg ook racing room, maar omdat de bocht erna naar links gaat, zat Rosberg aan de binnenkant.
Feit blijft: Rosberg stuurt bewust in om Hamilton te raken (wat hij ook half-half heeft toegegeven).
Ha, briljant dat je deze linkt. Let goed op wat ze op 1:08 zeggen. "The rules say you've got to have a significant part of the car alongside for the driver defending to allow a chance for an overtake. There is not a significant part of the car alongside..." In het Nederlands: "een voorvleugel langszij is niet genoeg om ruimte te krijgen".

En zoek dan eens hun analyse van Spanje 2016 op (vanaf 18:00), waar ze de regels erbij pakken en concluderen dat Lewis "clearly" een significant deel van zijn wagen langs Rosberg had, want in de regels staat uitgelegd dat de voorvleugel langs het achterwiel van de verdedigende auto "a significant part of the car" is.

En let ook even op hoe subtiel ze de posities (freezeframe) in Spa pas vergelijken op het moment dat Rosberg al afgesneden wordt, daarvoor zit hij nog bijna op gelijke hoogte, maar Lewis laat hem 0,0 ruimte. Om de vraag van Sky in Oostenrijk te herhalen, maar nu gericht op Rosberg: waar had hij dan heen moeten gaan? Of om de vraag om te draaien: waarom stuurde Lewis in Oostenrijk gewoon in, terwijl Nico er nog naast zat?

Je moet niet vergeten dat Sky extreem bevooroordeeld is als Britse tv-zender.
Oostenrijk 2016:
Vergelijk met Spa 2014: Rosberg zit aan de binnenkant van de bocht, maar doet niet eens zijn best om de apex te halen, hij is alleen maar bezig om Hamilton naar buiten te dwingen. Daar heeft hij ook de straf voor gekregen.
Net zoals Hamilton in Austin dus min of meer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wom schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:00:
Horner heeft verklaard dat hij vind dat Max nog wel wat mag verbeteren in de kwalificatie.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmXI1f9WAAAZ55g.jpg
Vond de tijden van VES tijdens Q2 van de Red Bull Ring nog wel meevallen. Ofwel hij zat toen erg dicht bij RIC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PauseBreak schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:28:
[...]
Vreemd. Ik kan het nergens vinden, ook niet op Italiaanse sites. Ik wacht wel even op de bevestiging die ongetwijfeld zal komen dan.
http://www.motorsport.com...en-for-ice-changes-794418

Verder valt er niets te vinden door mij.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 07-07-2016 15:31 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Die gaat over Oostenrijk inderdaad :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PauseBreak schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:31:
[...]
Die gaat over Oostenrijk inderdaad :P
Gij kent goed leze ja :+

Dit verhaal hoort er bij, mogelijk komt daar de verwarring vandaan voor menigeen?

Motorsport.com revealed on Thursday that Ferrari had used one of its remaining four tokens ahead of the Austrian Grand Prix, with sources suggesting the focus had been on a revised MGU-K.

However, the Maranello outfit has now explained that instead the work has focused on a revised camshaft within the engine itself.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 15:42
PauseBreak schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:28:
[...]

Vreemd. Ik kan het nergens vinden, ook niet op Italiaanse sites. Ik wacht wel even op de bevestiging die ongetwijfeld zal komen dan.
Even tijdens het file rijden zitten zoeken, ICE token is idd in Oostenrijk al ingezet. Ik zou zweren dat deze oorspronkelijk bedoelt was voor Silverstone maar dat kan ik natuurlijk nergens meer terugvinden.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:29:
[...]

10 plaatsen penalty.
Dus mogelijk als hij naar een nieuwe ICE gaat dat dan de CE ook vervangen moet worden.
Kan niet één van de vorige vier gerepareerd/aangepast worden en herbruikt? Moet me nog steeds inlezen in de "nieuwe" regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Grimmie187 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:40:
Misschien praten we wat langs elkaar heen haha.

Ik reageer op iemand die zegt: Max is voor Kimi gefinished dus RBR heeft duidelijk betere racepace dan Ferrari in Oostenrijk.

Dat is toch totale onzin? Hoe kun je nou het vergelijk maken op basis van de pace van alleen Max en maar 1 Ferrari die de finish haalt?..

*excuus voor de ninja edit, het stond misschien eerst wat vaag omschreven*
Maar goed dit is toch precies hetzelfde wat ik zeg? Kimi en Ferrari kunnen in theorie een betere pace rijden dan Max, maar dat hebben ze duidelijk niet gedaan. Of dit komt omdat Kimi te lang klem zat achter verkeer, minder goed banden management had daar kun je over twisten maar als Kimi een beter pace had gereden in deze race dan was hij wel voor Max ge eindigt.

Vergeet verder niet dat Kimi niet echt klem gezeten heeft achter Max behalve de laatste 2-3 rondjes. De rest van de race was het gat dermate groot dat dit de pace die Kimi zou moeten kunnen rijden niet zou moeten beïnvloeden omdat hij toen clear air had.

Ja als je Kimi 71 rondjes over een lege Red Bull Ring laat rijden, en daarna Max 71 rondjes over diezelfde lege baan, ja dan zou Kimi sneller zijn omdat hij dan de sneller pace die hij kan rijden ook daadwerkelijk rijd omdat hij dan geen verkeer heeft en niet klem zit achter de coureurs die voor hem liggen. Dit komt omdat zeker op de Red Bull Ring de Ferrari absoluut gezien de snellere auto heeft.

Kimi heeft in de race niet de pace gereden die hij kon rijden en daarom is hij achter Max gereden. Betekent dit dat Max een betere pace had dan Kimi, Ja dat klopt, immers anders was Kimi wel voor Max gefinished. Betekent dit dat Red Bull een snellere auto heeft dan Ferrari, Nee de auto van Kimi kan veel sneller. Het betekent alleen dat Red Bull en Max het potentieel van de auto beter hebben benut dan Kimi door een beter bandenmanagement en door minder lang vast te zitten achter verkeer.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Ben.Hahlen schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:30:
[...]
Oostenrijk 2016:
Canada 2016:
Rosberg zit aan de binnenkant van de bocht. Hamilton "werd naar buiten gedwonen en kon er niets aan doen". Dit is een incident bij de start wat hij zich laat overkomen.

Dit en alle andere incidenten mogen natuurlijk volgens de Sky-TeamHamilton-F1-regels :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Arrne schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:46:
[...]

Is die CE unit in die afbeelding hetzelfde als de ECU? In dat geval is er namelijk niet zoveel te upgraden, dat zijn standaard units die hetzelfde zijn voor alle teams.
Er zitten twee computers in een formule 1 auto.

Een CE welke onderdeel is van de power unit. Deze regelt de energiestromen tussen de ES, ICE en MGU-[H|K]. Een Ferrari motor heeft dus een Ferrari CE, etc.

Daarnaast is er verplichte ECU van de FIA. In dit seizoen is dat de McLaren TAG-320. Alle relevante telemetrie loopt via deze ECU. Zoals de power control (gaspedaal), brake-by-wire, gearbox, accelerometers, maar ook de sensoren die de laptimes meten. Dit word realtime terug gebeamed naar FIA computersystemen die deze informatie terugvoeden naar de teams.

Hier worden die mooie grafiekjes mee gemaakt waarin je ziet hoeveel G-krachten een coureur heeft en hoeveel gas hij geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Grimmie187 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:38:
[...]

Even tijdens het file rijden zitten zoeken, ICE token is idd in Oostenrijk al ingezet. Ik zou zweren dat deze oorspronkelijk bedoelt was voor Silverstone maar dat kan ik natuurlijk nergens meer terugvinden.. :P
Dat terugvinden is inderdaad het probleem :P Nu ja, wat jij zegt kán nog steeds natuurlijk. Het is wel Ferrari en afgaande op dit jaar doen ze wel vaker strategisch en tactisch vreemde dingen :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
Woudloper schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:29:
[...]

[afbeelding]
Vond de tijden van VES tijdens Q2 van de Red Bull Ring nog wel meevallen. Ofwel hij zat toen erg dicht bij RIC.
Maar dat is Q2, en geen Q3 waarin echt het uiterste eruit gehaald wordt. Als iemand in Q2 'veilig' zit, gaat hij vaak niet meer proberen zijn eigen tijd te verbeteren natuurlijk.
Pierre schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:42:
Toch hoop ik dat ze elkaar er lekker af beuken die 2 van Mercedes, dan heeft en Ferrari en Red Bull een mooie kans :9
Ik hoop meer dat de Ferrari/RB binnenkort op eigen kracht Mercedes kunnen verslaan. En niet dat het te danken is aan de stommiteit van 1 of 2 Mercedes coureurs.
Bedankt voor de uitleg! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Arrne schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:48:
Maar dat is Q2, en geen Q3 waarin echt het uiterste eruit gehaald wordt. Als iemand in Q2 'veilig' zit, gaat hij vaak niet meer proberen zijn eigen tijd te verbeteren natuurlijk.
Q1 was VES sneller, Q2 een fractie langzamer en Q3 was verprutst door verkeerde strategie van het team. Neemt niet weg dat de stand 5-0 is voor RIC, dus hij moet daar nog gaan verbeteren. Gelukkig is hij nog maar 18 jaar en heeft hij voldoende tijd om dit te optimaliseren.

Overigens blijft het nog knap wat hij presteert aangezien RIC al geruime tijd in de auto's van Red Bull rijdt en VES nog maar 5 races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Roland] schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:40:
[...]

Kan niet één van de vorige vier gerepareerd/aangepast worden en herbruikt? Moet me nog steeds inlezen in de "nieuwe" regels.
De andere 4 mogen inderdaad ook nog steeds gebruikt worden, echter alleen gerepareerd.

Nieuwe revisies/verbeteringen mogen niet, dan moet daarvoor een 6e unit ingezet worden.
Dus in het geval dat voor een ICE/MGU upgrade een nieuwere versie van de EC nodig is moeten ze een nieuwe gebruiken.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Grrrrrene schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:28:
[...]
JIJ had het over Spa 2014, dus daar reageer ik op 8)7 Ik denk dat je die analyse vergeten bent?
Uhm... Volgens mij begin jij hier over Spa 2014 en verwar je mij met Requiem...
Grrrrrene schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:16:
[...]Spa 2014 was toch echt weer Hamilton die de deur dichtgooide toen Rosberg er nog met de voorvleugel naaste zat. En zoals Sky n.a.v. Spanje beargumenteerde (en quote uit de regels): een voorvleugel is een significant deel van de auto en dus had Hamilton ruimte moeten laten.
Enfin, onwards!
[...]
Ha, briljant dat je deze linkt. Let goed op wat ze op 1:08 zeggen. "The rules say you've got to have a significant part of the car alongside for the driver defending to allow a chance for an overtake. There is not a significant part of the car alongside..." In het Nederlands: "een voorvleugel langszij is niet genoeg om ruimte te krijgen".

En zoek dan eens hun analyse van Spanje 2016 op (vanaf 18:00), waar ze de regels erbij pakken en concluderen dat Lewis "clearly" een significant deel van zijn wagen langs Rosberg had, want in de regels staat uitgelegd dat de voorvleugel langs het achterwiel van de verdedigende auto "a significant part of the car" is.

En let ook even op hoe subtiel ze de posities (freezeframe) in Spa pas vergelijken op het moment dat Rosberg al afgesneden wordt, daarvoor zit hij nog bijna op gelijke hoogte, maar Lewis laat hem 0,0 ruimte. Om de vraag van Sky in Oostenrijk te herhalen, maar nu gericht op Rosberg: waar had hij dan heen moeten gaan? Of om de vraag om te draaien: waarom stuurde Lewis in Oostenrijk gewoon in, terwijl Nico er nog naast zat?

Je moet niet vergeten dat Sky extreem bevooroordeeld is als Britse tv-zender.
Het grote verschil tussen Spa 2014 en Oostenrijk 2016 is dat Rosberg Hamilton raakt terwijl ze allebei in de bocht zitten en overgaan van de bocht naar rechts naar de bocht naar links. Hamilton zit daar op de racing line en heeft op dat moment "right of way".
In Oostenrijk rijdt Rosberg gewoon rechtdoor, zonder te proberen de bocht te halen.
[...]
Net zoals Hamilton in Austin dus min of meer? ;)
Wederom het verschil: het gebeurt IN de bocht, Hamilton laat ruimte aan Rosberg om de bocht te kunnen maken (insturen), maar dwingt hem dan langzaam naar buiten.
ANdrode schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:41:
[...]
Canada 2016:
Rosberg zit aan de binnenkant van de bocht. Hamilton "werd naar buiten gedwonen en kon er niets aan doen". Dit is een incident bij de start wat hij zich laat overkomen.
[video]

Dit en alle andere incidenten mogen natuurlijk volgens de Sky-TeamHamilton-F1-regels :+.
Ook hier: het gebeurt IN de bocht.

In Oostenrijk gebeurt dit:
Rosberg geeft geen ruimte om de bocht te maken, maar gaat rechtdoor, waardoor Hamilton überhaupt de ruimte niet heeft om de bocht te maken.
Had Rosberg ingestuurd, met Hamilton naast hem en dan de auto naar buiten laten lopen en hem dan van de baan af had laten lopen (zoals Hamilton, Vettel, Alonso en vele anderen het doen), dan was er geen probleem geweest en had ik Rosberg volledig de credits gegeven voor goed verdedigen.

Ik ben het absoluut er mee eens dat Sky bevoordeeld is t.o.v. Hamilton (en de andere Britten), want dat is chauvinisme en dat hebben wij hier alleen ook met Max.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
nachtnet schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:04:
[video]

Hier nog de onboardsvideo van canal+ van de GP Oostenrijk.
Supermooie video. Dat was echt een raketstart van Verstappen. Daarna zou je denken dat Vettel hem zou inhalen, maar dat gebeurde niet. Mooi gevecht daar in de eerste ronde. :)

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ben.Hahlen schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:58:
[...]

Ook hier: het gebeurt IN de bocht.
Weet je wat nu de grap is? Het zijn exact gelijke incidenten maar Hamilton voert ze beter uit dan Rosberg. Dat is ook het verschil, wat mij betreft althans, tussen een echte racer en iemand die "gewoon" snel is. Rosberg is echt wel heel snel, dat kan niemand ontkennen, maar het échte racen heeft hij wat moeite mee.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PauseBreak schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:25:
[...]
Weet je wat nu de grap is? Het zijn exact gelijke incidenten maar Hamilton voert ze beter uit dan Rosberg. Dat is ook het verschil, wat mij betreft althans, tussen een echte racer en iemand die "gewoon" snel is. Rosberg is echt wel heel snel, dat kan niemand ontkennen, maar het échte racen heeft hij wat moeite mee.
Klopt helemaal, het zit hem in de uitvoering, en dat bepaald eigenlijk of het acceptabel wordt bevonden, of in het geval van Rosberg de laatste race, niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ben.Hahlen schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:58:
[...]

Uhm... Volgens mij begin jij hier over Spa 2014 en verwar je mij met Requiem...
Whatever, ik haalde Spa er niet bij ;) We geven Requiem gewoon de schuld :P
[...]

Enfin, onwards!

[...]

Het grote verschil tussen Spa 2014 en Oostenrijk 2016 is dat Rosberg Hamilton raakt terwijl ze allebei in de bocht zitten en overgaan van de bocht naar rechts naar de bocht naar links. Hamilton zit daar op de racing line en heeft op dat moment "right of way".
In Oostenrijk rijdt Rosberg gewoon rechtdoor, zonder te proberen de bocht te halen.
Rosberg stuurt uiteindelijk gewoon in in Oostenrijk, maar op dat moment stuurt Hamilton al in en rijdt hij met z'n voorbanden over de voorvleugel van Rosberg.

Kijk, ik ga niet beargumenteren dat het helemaal Hamiltons schuld is, maar wat me uitermate stoort is dat Hamilton met dit soort acties wegkomt, actief verdedigd door Sky, en dat Rosberg bij z'n eerste keer assertief rijden de pineut is. In Spa had Hamilton hem gewoon ruimte moeten maken, of hij nu op de racing line zit of niet, dat doet niets af aan de regels dat je pogingen tot inhalen ruimte moet geven als een deel van de auto naast je zit. In Austin was het een kopie van Oostenrijk 2016, maar dan met de rollen omgedraaid. Als Rosberg daar ook gewoon bot had ingestuurd, was Hamilton dan de boosdoener geweest? Vast niet, dan was hij weer als "clumsy" of "poor driver" neergezet.

Zet deze video eens stop na 11-12s en kijk eens of je nog steeds vindt dat Hamilton de bocht probeerde te halen :D Op 12s staat hij haaks op de witte lijnen die de baan bepalen, de banden blokkeren niet, hij stuurt gewoon niet. Maar hij mag dat, op de een of andere manier. Op geen enkele manier heeft hij geprobeerd de apex te raken, net als Rosberg in Oostenrijk.

Rosberg heeft lang Mr. Nice Guy gespeeld, maar was het op een gegeven moment gewoon zat, zie Spa. Ik vind dat alleen maar mooi. Iemand moet het Hamilton afleren om anderen van de baan te rijden of hem een koekje van eigen deeg geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:44

World Citizen

FreeReef.nl

Wom schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:00:
Horner heeft verklaard dat hij vind dat Max nog wel wat mag verbeteren in de kwalificatie.

http://nl.motorsport.com/...alificatie-werken-796025/

Iets wat natuurlijk ergens wel klopt gezien de 5-0 stand. Als hij de kwali goed onder de knie zou krijgen dan wordt het helemaal een complete coureur natuurlijk.
Dan haalt Horner hiermee het statement van Ricciardo onderuit. Ricciardo gaf aan dat hij dacht dat Max meer op een RaceSetup kwalificeerde en dat dit om de een of andere vage manier de aanleiding zou zijn van zijn tragere ronde tijdens in de race. Volgens Horner is dat dus niet... Max doet volgens Horner gewoon zijn best maar het moet nog iets beter.

Het lijkt me dat Horner wel weet wat max voor een setup heeft, en als het inderdaad zo is dat max op een racesetup kwalificeert hij deze opmerking niet had gemaakt.

Overigens heeft max ook niet echt geluk gehad of heerlijk rond kunnen rijden tijdens de afgelopen kwalificaties.. dus ik vind het sowieso een rare opmerking.

Dat Max hoger moet gaan starten is overigens wel gewoon waar. Mensen inhalen in de race is prima.. maar hoger starten is beter. Hier valt zeker winst te behalen...

Ik vind het een rare opmerking.. maar goed.

[ Voor 4% gewijzigd door World Citizen op 07-07-2016 16:41 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:16:
[...]

Het is helaas een situatie waar veel families mee worstelen. Bij iemand als Schümacher is het iets zichtbaarder, ondanks dat de familie dat probeert te voorkomen.

Ik kan me niet voorstellen dat het een fraai verhaal is, als alles zo angstvallig stil wordt gehouden :N
Ik weet dat een umlaut een naam éxtra Duits maakt, maar de beste man heet toch écht gewoon Schumacher van achteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Grrrrrene schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:38:
[...]

[...]

Rosberg stuurt uiteindelijk gewoon in in Oostenrijk, maar op dat moment stuurt Hamilton al in en rijdt hij met z'n voorbanden over de voorvleugel van Rosberg.

Kijk, ik ga niet beargumenteren dat het helemaal Hamiltons schuld is, maar wat me uitermate stoort is dat Hamilton met dit soort acties wegkomt, actief verdedigd door Sky, en dat Rosberg bij z'n eerste keer assertief rijden de pineut is. In Spa had Hamilton hem gewoon ruimte moeten maken, of hij nu op de racing line zit of niet, dat doet niets af aan de regels dat je pogingen tot inhalen ruimte moet geven als een deel van de auto naast je zit. In Austin was het een kopie van Oostenrijk 2016, maar dan met de rollen omgedraaid. Als Rosberg daar ook gewoon bot had ingestuurd, was Hamilton dan de boosdoener geweest? Vast niet, dan was hij weer als "clumsy" of "poor driver" neergezet.

Zet deze video eens stop na 11-12s en kijk eens of je nog steeds vindt dat Hamilton de bocht probeerde te halen :D Op 12s staat hij haaks op de witte lijnen die de baan bepalen, de banden blokkeren niet, hij stuurt gewoon niet. Maar hij mag dat, op de een of andere manier. Op geen enkele manier heeft hij geprobeerd de apex te raken, net als Rosberg in Oostenrijk.

Rosberg heeft lang Mr. Nice Guy gespeeld, maar was het op een gegeven moment gewoon zat, zie Spa. Ik vind dat alleen maar mooi. Iemand moet het Hamilton afleren om anderen van de baan te rijden of hem een koekje van eigen deeg geven.
Als je kijkt op 1 minuut 29 seconde ongeveer, dan zie je ook dat HAM helemaal geen moeite doet om hem toch ingestuurd te krijgen. Hij gaat pas verder insturen zodra ROS buiten de baan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

World Citizen schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:41:
[...]

[..]

Dat Max hoger moet gaan starten is overigens wel gewoon waar. Mensen inhalen in de race is prima.. maar hoger starten is beter. Hier valt zeker winst te behalen...
Verstappen te zien inhalen is juist het allerleukste. Voorin starten en alleen maar achterblijvers voorbijschuiven lijkt mij ook als coureur weinig aan.

Wat mij betreft is het prima zo. En ik denk dat Horner dat eigenlijk ook wel best vindt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
Woudloper schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:54:
[...]

Q1 was VES sneller, Q2 een fractie langzamer en Q3 was verprutst door verkeerde strategie van het team. Neemt niet weg dat de stand 5-0 is voor RIC, dus hij moet daar nog gaan verbeteren. Gelukkig is hij nog maar 18 jaar en heeft hij voldoende tijd om dit te optimaliseren.

Overigens blijft het nog knap wat hij presteert aangezien RIC al geruime tijd in de auto's van Red Bull rijdt en VES nog maar 5 races.
Het gaat om het eindresultaat waar Horner op doelt. Dat is gewoon de positie op de grid en daar valt aan te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Hij had het geluk inderdaad niet meezitten de laatste kwalificaties (dus geen goede volledige ronde kunnen rijden in Q3), maar verwacht dat Ricardo dan nog wel een paar tienden sneller is. Maar goed, het is afwachten tot er wel goed (zonder pech) gekwalificeerd kan worden en zien of Ricardo die paar tienden weer pakt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:46:
[...]

Verstappen te zien inhalen is juist het allerleukste. Voorin starten en alleen maar achterblijvers voorbijschuiven lijkt mij ook als coureur weinig aan.

Wat mij betreft is het prima zo. En ik denk dat Horner dat eigenlijk ook wel best vindt..
Ik denk het niet, een team wil gewoon pole en vandaar uit een race winnen is een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Luxicon schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:48:
Hij had het geluk inderdaad niet meezitten de laatste kwalificaties (dus geen goede volledige ronde kunnen rijden in Q3), maar verwacht dat Ricardo dan nog wel een paar tienden sneller is. Maar goed, het is afwachten tot er wel goed (zonder pech) gekwalificeerd kan worden en zien of Ricardo die paar tienden weer pakt.
En dat bedoelt Horner, de rest heeft toch ook niet zomaar geluk dat het wel goed loopt. Als je het goed doet, dan dwing je het geluk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:46:
[...]

Ja vind ik ook leuker, maar doe dat dan als ze een grid straf krijgen voor een motor wissel. Races zonder problemen of straffen moet hij gewoon boven p6 staan. En dan ook niet meer dan 0.2sec van Ferrari af. Merc zal nog wel een tijdje 0.5sec hoger staan, maar Ferrari mag gewoon niet een gat trekken ten opzichte van RB vind ik :)

[ Voor 8% gewijzigd door World Citizen op 07-07-2016 16:50 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvbal79 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:48:
[...]

Ik denk het niet, een team wil gewoon pole en vandaar uit een race winnen is een stuk makkelijker.
Gaat op voor de Mercedessen en wellicht de Ferrari, maar RBR? Zover zijn ze nog lang niet.

Denk dat Verstappen ook veel liever een robbertje zit te knokken om plaatsen dan van pole te winnen. En uiteindelijk is ook hij lid van het 'team'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

bvbal79 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:49:
[...]

En dat bedoelt Horner, de rest heeft toch ook niet zomaar geluk dat het wel goed loopt. Als je het goed doet, dan dwing je het geluk af.
Mwa... als ze je niet naar buiten sturen, of te laat, of in de drukte... dan heb je daar als coureur ook niet gek veel invloed op. Bottas die als een idioot inhaalt in bocht 1 helpt ook niet.

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Laatst online: 22-09 09:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Niet mee eens: Hamilton stuurt wel degelijk op tijd in, maar hij laat hem naar buiten lopen. Hamilton was het eerst bij de bocht, dus hij had het 'recht'. Dit is een move die wel meer coureurs doen en hoort naar mijn idee bij het racen. Je kunt dit normaal gesproken counteren door eerder/harder te remmen en achterlangs te kruisen.

Rosberg stuurde in Oostenrijk echter gewoon veel te laat in (zelfs al heb je problemen met je remmen, je stuurt normaal gesproken wél op tijd in) waardoor hij Hamilton geen keus laat. Wat moet Hamilton dan? Hij was er al half voorbij, dus achterlangs kon niet meer. Hij had daarmee ook hier 'het recht van de bocht'. Moet ie dan maar zeggen 'sorry meneer Rosberg gaat u voor astublieft'? Nee, ik blijf erbij: Rosberg zat compleet fout in Oostenrijk. Ik vond het maar een arrogante actie van hem.

Rosberg kan wel zichzelf voorgenomen hebben om 'no more mr. Nice Guy' te zijn, maar dan moet 'ie het wel waar kunnen maken. Dat lukt hem blijkbaar niet op een normale manier in een 1-op-1 gevecht met Hamilton. En dan maken jullie ervan dat Hamilton de boeman is? Het lijkt me toch eerder een probleem van Rosberg zelf; hij is gewoon niet goed genoeg!

[ Voor 17% gewijzigd door Icephase op 07-07-2016 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:52:
[...]

Gaat op voor de Mercedessen en wellicht de Ferrari, maar RBR? Zover zijn ze nog lang niet.

Denk dat Verstappen ook veel liever een robbertje zit te knokken om plaatsen dan van pole te winnen. En uiteindelijk is ook hij lid van het 'team'
Ik denk het niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:21
Grrrrrene schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:38:
[...]

[...]

Yes, let's blame me ;).

Wat mij stoort is dat Rosberg het imago van Mr Nice guy heeft, terwijl hij dat gewoon echt niet is.

De allereerste problemen tussen Hamilton en Rosberg begonnen toen Rosberg in Bahrein 2014 tegen team orders en regels in een bepaalde motorsetting gebruikte met extra vermogen. Hamilton gebruikte die niet (omdat het een afspraak was) en verloor mede daardoor bijna de race in Bahrein. Kijk voor de grap ook even terug hoe hard Rosberg telkens op Hamilton inliep op het rechte stuk in die race.

In Monaco parkeerde Rosberg zijn auto vrij duidelijk in de kwalificatie. Over Spa kun je discussieren. Feit is wel dat Hamilton daar geen straf voor gekregen heeft en Rosberg intern ook de schuld kreeg van het incident.

Rosberg is nooit Mr Nice guy geweest. Hoe komt hij dan aan dat imago?

Hamilton is ook geen Mr Nice guy, maar die doet ook niet alsof. Austin was gewoon een nare streek bijvoorbeeld. Maar in wheel to wheel situaties is Hamilton zo ongelofelijk veel handiger dan Rosberg, dat hij er vaker beter dan slechter uit komt.

Rosberg heeft Hamilton, voor zover ik weet, sinds 2014 niet op de baan ingehaald in een rechtstreeks gevecht. Andersom daarentegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:44:
[...]

Als je kijkt op 1 minuut 29 seconde ongeveer, dan zie je ook dat HAM helemaal geen moeite doet om hem toch ingestuurd te krijgen. Hij gaat pas verder insturen zodra ROS buiten de baan is.
Ja, precies, hij houdt het stuur recht, of heel licht naar links gestuurd.

Wat betreft die Canal+ video hierboven: gaaf om te zien hoe het rijden in een Mercedes, Ferrari of Red Bull zo verschilt van een Manor he? Je ziet Wehrlein 'tig stuurcorrecties uitvoeren per bocht, terwijl de rijders bij de topteams 1x insturen en pas terugsturen als ze de bocht door zijn :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Klopt, helemaal hetzelfde...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/rosberg%20hamilton%20vergelijking.png

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
World Citizen schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:52:
[...]

Mwa... als ze je niet naar buiten sturen, of te laat, of in de drukte... dan heb je daar als coureur ook niet gek veel invloed op. Bottas die als een idioot inhaalt in bocht 1 helpt ook niet.
Eens, maar is dit dan toeval dat dit bij Max gebeurd? Ik denk dat andere rijders ook dit wel allemaal meemaken alleen wij kijken nu met een vergrootglas naar Max en niet naar de andere rijders. Ip moet dat allemaal op het zelfde niveau zitten qua dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik zeg toch ook niet dat het hetzelfde is? :+ .

Kijk eens goed hoe ver HAM in gaat sturen nadat hij ROS buiten de baan heeft gedwongen. Dit had hij echt veel eerder kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/6pp7fUpjeBrcSBtPRGBldXWp/full.png

Lijkt er inderdaad exact op :) Alleen de richting is anders :)

Edit: Staat dat horloge van Rosberg nou niet op tijd? :D 10:10 staat hij op toch?

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 07-07-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

bvbal79 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:56:
[...]

Eens, maar is dit dan toeval dat dit bij Max gebeurd? Ik denk dat andere rijders ook dit wel allemaal meemaken alleen wij kijken nu met een vergrootglas naar Max en niet naar de andere rijders. Ip moet dat allemaal op het zelfde niveau zitten qua dit soort zaken.
Nee, het is gewoon tactisch zwak. En als je heel eerlijk bent over RBR, dan zijn ze dit seizoen tactisch niet veel beter dan Ferrari bijvoorbeeld, maar hebben ze simpelweg iets meer geluk gehad. Het moet je nooit mogen gebeuren als topteam dat een of beide coureurs in Q2 of Q3 hinder ondervinden van zaken die je kunt voorkomen als strategist.

Horner heeft een punt hoor. Max moet zeker beter gaan presteren in de kwalificaties, maar RBR als geheel moet ook verbeteren op het tactische / strategische vak van de sport.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Grrrrrene schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:02:
[...]

[afbeelding]

Lijkt er inderdaad exact op :) Alleen de richting is anders :)

Edit: Staat dat horloge van Rosberg nou niet op tijd? :D 10:10 staat hij op toch?
Met dit verschil dat Rosberg deze actie pas NA de apex inzet, en Hamilton ervóór.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:02:
Dat is een plakplaatje ;) Je denkt toch niet dat ze echt met zo'n klok in de auto gaan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Icephase schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:04:
[...]

Met dit verschil dat Rosberg deze actie pas NA de apex inzet, en Hamilton ervóór.
Nouja, als je de video bekijkt (video stills zijn zo kinderachtig eenvoudig te kiezen zodat ze je eigen verhaal vertellen) is dat een heel korte stuuractie van Hamilton, daarna stuurt hij gewoon rechtdoor :) Hamilton komt niet in de buurt van de apex.
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:06:
[...]

Dat is een plakplaatje ;) Je denkt toch niet dat ze echt met zo'n klok in de auto gaat zitten?
Grappig, was me nog nooit opgevallen eigenlijk. Vond het er al zo stom uitzien :P

[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 07-07-2016 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

StealthyPeanut schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:58:
[...]
Ik zeg toch ook niet dat het hetzelfde is? :+ .

Kijk eens goed hoe ver HAM in gaat sturen nadat hij ROS buiten de baan heeft gedwongen. Dit had hij echt veel eerder kunnen doen.
Zoals PauseBreak, en vele anderen ook al opgemerkt hebben, het zit hem in de uitvoering. Het gaat er helemaal niet om of Hamilton meer in had kunnen sturen, het gaat erom dat het plaatje wat men te zien krijgt acceptabel is. Hamilton klaagde bij soortgelijke incidenten (ook Canada 2016), over onderstuur. Dat was kul natuurlijk, maar hij maakt tenminste een bocht, een ruime bocht weliswaar, maar wel een bocht in een vloeiende beweging. Rosberg maakt geen vloeiende bocht maar hoekt, en dat ziet er dan meteen erg verdacht uit. Hij is er nog erg goed mee weggekomen maar eigenlijk had ie gehoopt dat ie samen met Hamilton de finish niet zou halen misschien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Daarnaast zijn het ook 2 verschillende bochten. De bocht in Oostenrijk loopt loodrecht door en in USA heb je eerder ruimte. Daardoor moeten HAM en ROS in in USA al een beetje krommend sturen. In Oostenrijk nog niet tot de apex.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2ew0512.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Grrrrrene schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:06:
[...]

Nouja, als je de video bekijkt (video stills zijn zo kinderachtig eenvoudig te kiezen zodat ze je eigen verhaal vertellen) is dat een heel korte stuuractie van Hamilton, daarna stuurt hij gewoon rechtdoor :) Hamilton komt niet in de buurt van de apex.
Nee en dat is nou precies de nuance die Hamilton wél en Rosberg níet in zijn acties kan aanbrengen. Een subtiel, maar zeer belangrijk detail. Hamilton stuurt overigens niet terug, hij stuurt alleen niet dóór. En dat zorgt ervoor dat hij niet bestraft wordt, en Rosberg bij zo'n actie wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bij Rosberg moet je de apex met een vergrootglas zoeken, terwijl die bij Hamilton in Canada nog zichtbaar is. Ja, Hamilton had iets meer zijn best mogen doen om zijn teamgenoot in leven te houden, zeker na het cadeautje de race ervoor in Monaco.

Overigens probeert Hamilton wiel vs wiel te raken zodat je een kleine kans op schade hebt, bij Rosberg is het ook vaak vrij onbeholpen incl. rondvliegende vleugels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig, was me nog nooit opgevallen eigenlijk. Vond het er al zo stom uitzien :P
Sponsoring in de trant van de lederhosen van Verstappen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
hardware-lover schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:07:
[...]

Zoals PauseBreak, en vele anderen ook al opgemerkt hebben, het zit hem in de uitvoering. Het gaat er helemaal niet om of Hamilton meer in had kunnen sturen, het gaat erom dat het plaatje wat men te zien krijgt acceptabel is. Hamilton klaagde bij soortgelijke incidenten (ook Canada 2016), over onderstuur. Dat was kul natuurlijk, maar hij maakt tenminste een bocht, een ruime bocht weliswaar, maar wel een bocht in een vloeiende beweging. Rosberg maakt geen vloeiende bocht maar hoekt, en dat ziet er dan meteen erg verdacht uit. Hij is er nog erg goed mee weggekomen maar eigenlijk had ie gehoopt dat ie samen met Hamilton de finish niet zou halen misschien?
Helemaal mee eens dat HAM het beter uitvoerde. Het viel net wat minder op. ROS is daar gewoon niet zo goed in :9.

We gaan het wel zien de komende tijd. Zou wel gaaf zijn als er nog een paar keer een clash komt! Dat maakt de koppositie in het WDC nog spannend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Wat je bij Austin ook ziet, is dat Hamilton wel instuurt, maar dat hij nogal last heeft van onderstuur, en dat zijn auto gewoon niet draait. Meer aan je stuur draaien helpt dan niet.
Op 1:01 in dat filmpje zie je namelijk dat Rosberg minder hard instuurt dan Hamilton, maar dat zijn auto wel gewoon de bocht wil maken.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]Nouja, als je de video bekijkt (video stills zijn zo kinderachtig eenvoudig te kiezen zodat ze je eigen verhaal vertellen) is dat een heel korte stuuractie van Hamilton, daarna stuurt hij gewoon rechtdoor :) Hamilton komt niet in de buurt van de apex.

[knip]
Ik heb geen voorkeur voor Rosberg of Hamilton. Bekijk zelf even de video's al je zou willen. Er is geen enkele reportage te vinden, behalve wat Rosberg zelf in elkaar heeft gezet, die Rosberg het voordeel van de twijfel geeft. Er zijn heel veel rapportages te vinden waarin de twijfel uitgesproken is over de acties van Hamilton op Rosberg, maar het woord zegt het al, twijfel. Natuurlijk weet een ieder wat de bedoeling is van Hamilton bij dat soort acties, maar hij is daarin niet de enige. Rosberg is blijkbaar wel een van de weinigen die het zo beroerd in de praktijk moet brengen. Hell, zelfs onze snotaap doet het zoals het hoort.

En dat was het, nieuw weekend voor de deur, eens kijken of we weer van dit soort momenten mee gaan maken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 08:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben.Hahlen schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:13:
Wat je bij Austin ook ziet, is dat Hamilton wel instuurt, maar dat hij nogal last heeft van overstuur, en dat zijn auto gewoon niet draait. Meer aan je stuur draaien helpt dan niet.
Op 1:01 in dat filmpje zie je namelijk dat Rosberg minder hard instuurt dan Hamilton, maar dat zijn auto wel gewoon de bocht wil maken.
Is dat geen onderstuur? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
PauseBreak schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:04:
[...]

Nee, het is gewoon tactisch zwak. En als je heel eerlijk bent over RBR, dan zijn ze dit seizoen tactisch niet veel beter dan Ferrari bijvoorbeeld, maar hebben ze simpelweg iets meer geluk gehad. Het moet je nooit mogen gebeuren als topteam dat een of beide coureurs in Q2 of Q3 hinder ondervinden van zaken die je kunt voorkomen als strategist.

Horner heeft een punt hoor. Max moet zeker beter gaan presteren in de kwalificaties, maar RBR als geheel moet ook verbeteren op het tactische / strategische vak van de sport.
Maar waren ze ook tactisch zwak in de races voordat Max er reed, ik kan het me niet zo goed heugen. Of is dat omdat we toen niet zo er naar keken?
Als dit laatste het geval is, weten we dus ook niet hoe de andere teams handelen en zijn ze ook wel taktisch zwak. Ik denk dat we excuses aan het zoeken zijn wat we niet moeten doen, Max komt er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Dat zeg ik toch O-)

(Thanks, my bad)

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:21
Dat is onderstuur ja :).

Afgelopen race in Oostenrijk bevestigde voor mij opnieuw dat Rosberg gewoon nooit wereldkampioen gaat worden als hij met iemand zoals Hamilton in een team zit.

Qua (kwalificatie)snelheid zou hij misschien nog wel een kans maken als alles op z'n plek valt, maar hij mist net dat beetje killerinstinct in 1 tegen 1 situaties.

Overigens denk ik even hard dat Vettel en Alonso Rosberg zouden verslaan :).

Moraal van het verhaal is dat Hamilton aan het einde van dit seizoen voor de 4e keer wereldkampioen wordt, zelfs in een jaar waarin hij meer aandacht heeft voor het leven buiten F1 dan het leven in F1... ernstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

bvbal79 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:17:
[...]

Maar waren ze ook tactisch zwak in de races voordat Max er reed, ik kan het me niet zo goed heugen. Of is dat omdat we toen niet zo er naar keken?
Als dit laatste het geval is, weten we dus ook niet hoe de andere teams handelen en zijn ze ook wel taktisch zwak. Ik denk dat we excuses aan het zoeken zijn wat we niet moeten doen, Max komt er wel.
Ja, ze waren tactisch niet al te goed bezig. Kvyat heeft ook wel wat last gehad van naar buiten gestuurd worden op verkeerde momenten en RBR heeft dit seizoen ook vreemde keuzes gemaakt met de strategie tijdens races.

En voor Max hoef je geen excuses te verzinnen. Zijn prestaties tijdens Q3, waar het om draait, zijn gewoon niet goed genoeg. Dat moet hij nog verbeteren.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
PauseBreak schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:29:
[...]

Ja, ze waren tactisch niet al te goed bezig. Kvyat heeft ook wel wat last gehad van naar buiten gestuurd worden op verkeerde momenten en RBR heeft dit seizoen ook vreemde keuzes gemaakt met de strategie tijdens races.

En voor Max hoef je geen excuses te verzinnen. Zijn prestaties tijdens Q3, waar het om draait, zijn gewoon niet goed genoeg. Dat moet hij nog verbeteren.
Horner denkt ook: hoe meer vooruit vanuit de start, hoe minder risico je hebt om te verongelukken.. simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Sniffels schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:31:
[...]

Horner denkt ook: hoe meer vooruit vanuit de start, hoe minder risico je hebt om te verongelukken.. simpel.
Ja, en hoe makkelijker het wordt om strategie te bepalen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:11:
[...]

We gaan het wel zien de komende tijd. Zou wel gaaf zijn als er nog een paar keer een clash komt! Dat maakt de koppositie in het WDC nog spannend :).
Ik kan me niet voorstellen dat die twee ineens poeslief met elkaar omgaan op de baan. Ze komen elkaar vanzelf weer tegen en als de een de ander dan weer van de baan kan rijden, zal het vast gebeuren. Misschien in het geval van Rosberg minder subtiel, maar ze vinden allebei dat er een rekening te vereffenen is, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:58
Aan de andere kant, hoe verder achteraan hoe meer inhaalacties hoe meer zendtijd voor de sponsors toch

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tlpeter
Mercedes heeft het probleem opgelost hoor tussen Rosberg en Hamilton:

https://t.co/R72cL2kkV1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
  • Laatst online: 08:17
tlpeter schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 19:18:
Mercedes heeft het probleem opgelost hoor tussen Rosberg en Hamilton:

https://t.co/R72cL2kkV1
Plaats dan gelijk het plaatje i.p.v. een schimmige t.co link.. 8)7 |:(

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmxV_7mXgAAnZ0j.jpg:large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Arrne schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:02:
[...]

Dat zat ik me ook al af te vragen, wanneer heeft hij laten zien dat hij zo uitzonderlijk goed in de regen kan rijden in vergelijking tot de rest van het veld? Vorig seizoen ofzo?

(Gewoon interesse trouwens, kan prima dat ik dat niet meegekregen heb aangezien ik nog niet zo heel lang F1 volg)
Serieus???????

Monaco niet gezien???

Of zijn alleen "de 3 crashes" blijven hangen??

Het feit dat hij in 23 ronden van 20ste naar de 9e plek reed in de regen op Monaco of-all-places is niks?
(even uit mijn hoofd)

En nog los van eerdere prestaties in Formule 3 e.d.
RoyK schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:56:
ik vind het frappant dat iedereen maar denkt dat als het regent niemand meer goed kan rijden behalve onze Max dan natuurlijk.
Behalve ROS :+ reed iedereen goed in de regen, maar Max vloooog! serieus..

[ Voor 18% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-07-2016 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
nachtnet schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 19:29:
[...]

Plaats dan gelijk het plaatje i.p.v. een schimmige t.co link.. 8)7 |:(

[afbeelding]
Ging effe lastig op mijn mobieltje. Maar thanks dat jij het gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 19:30:
[...]
En nog los van eerdere prestaties in GP2 e.d.
Max heeft niet in de GP2 gereden.
Hij is van karting naar FIA Formula 3 Europe gegaan en toen naar STR, nu dus RB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

dat bedoel ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

RoyK schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:33:
[...]

Ik ben ook een max fan boy. Maar ik heb nog nergens uitzonderlijke regen race kwaliteiten gezien. Alleen maar van horen zeggen. En dat is allemaal papegaaien praat. "ik hoop dat het gaat regenen want dan kan Max...." Alsof de rest nietsnutten zijn in de regen.

Met andere woorden.. ik neem Max zijn superpowers in de regen met een kerel zout. O-)
Okay, we weten dat Max in Monaco 1 fout maakte in de race en dat het toen over was, maar kijk die eerste 25 ronden nog eens terug, leg de tijden ernaast en kijk hoe en waar hij inhaalt ... en hoe de rest braaf zijn rondjes rijdt .. voor een knulletje van 18

edit: owja hij had inmiddels zijn rijbewijs :P

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-07-2016 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 19:44:
[...]

Okay, we weten dat Max in Monaco 1 fout maakte in de race en dat het toen over was, maar kijk die eerste 25 ronden nog eens terug, leg de tijden ernaast en kijk hoe en waar hij inhaalt ... en hoe de rest braaf zijn rondjes rijdt .. voor een knulletje van 17
18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:23
[...]

Wat ik daar zie is dat ie zijn grip voor kwijt lijkt te zijn. Hij stuurt in maar gaat gewoon rechtdoor en pas als ie zijn stuur wat terugdraait (om grip te krijgen) en weer instuurt gaat de wagen ook daadwerkelijk de bocht om. Naar mijn idee gaat hij hier gewoon te hard de bocht in (en dat kan alsnog zijn om Rosberg dwars te zitten), maar hij probeert wel degelijk in te sturen.

Ik loop een pagin achter zie ik :+ Maar het is wel degelijk dus een andere situatie dan in Aus waar Rosberg gewoon niet instuurt. Naar mijn idee had ie eerder in moeten sturen en in de bocht naar buiten laten lopen. Je zit dan Hamilton net zo dwars alleen dan wel op een manier dat de kans op een crash veel kleiner is.

[ Voor 18% gewijzigd door redwing op 07-07-2016 20:10 ]

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 19:30:
[...]

Serieus???????

Monaco niet gezien???

Of zijn alleen "de 3 crashes" blijven hangen??

Het feit dat hij in 23 ronden van 20ste naar de 9e plek reed in de regen op Monaco of-all-places is niks?
(even uit mijn hoofd)

En nog los van eerdere prestaties in Formule 3 e.d.
Gezien inderdaad, en die 3 crashes hebben inderdaad niet zo'n beste indruk gemaakt. Los daarvan is hij inderdaad naar de 9e plaats gereden, maar laten we nu niet doen alsof dat puur en alleen te danken was aan zijn ongeëvenaarde regenskills. Deels van die plaatsen kwam door pitstops en uitvallers, daarnaast is het inhalen van Manors en Saubers een heel ander verhaal dan inhalen van auto's die in de top 10 rijden. Zoals ik het zie is hij uit frustratie over de eerdere crashes wellicht teveel risico's gaan nemen, die hem inderdaad naar die 9e positie gebracht hebben maar dat heeft hem uiteindelijk ook zijn race gekost.

Maar goed, als ik je zo zie reageren is Verstappen de allerbeste coureur die ooit deze aardbol bewandeld bereden heeft, met name in regenraces, en wordt enige kritiek niet getolereerd. Kom op zeg, ik ben ook fan (door de Max-hype ben ik F1 pas echt gaan volgen!) maar een beetje realisme mag ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Je denkt dat Niki Lauda en Horner niet realistisch zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
PauseBreak schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:29:
[...]

Maar focussed Ricciardo zich wellicht niet teveel op de kwalificatie; waardoor hij comprimissen voor zijn racesetup moet maken? Aanpassingen kun je immers tussen beiden niet meer doen. En uiteindelijk pak je daar de punten.

En trouwens; verongelukken? Daar gaan we maar niet van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Roamor schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:40:
[...]

Maar focussed Ricciardo zich wellicht niet teveel op de kwalificatie; waardoor hij comprimissen voor zijn racesetup moet maken? Aanpassingen kun je immers tussen beiden niet meer doen. En uiteindelijk pak je daar de punten.

En trouwens; verongelukken? Daar gaan we maar niet van uit.
Ricciardo zegt dat ze setups en andere dingen hebben geanalyseerd, maar dat ze niets duidelijks konden vinden.

http://en.f1i.com/news/62...-im-st-now-ricciardo.html

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
aicaramba schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:39:
[...]

Ricciardo zegt dat ze setups en andere dingen hebben geanalyseerd, maar dat ze niets duidelijks konden vinden.

http://en.f1i.com/news/62...-im-st-now-ricciardo.html
Het zal niet gewoon kunnen zijn dat Max meestal een sneller race pace heeft? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:39

McBoom

Broem

Arrne schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:23:
(door de Max-hype ben ik F1 pas echt gaan volgen!)
Dan heb je dus ook nog niet heel veel vergelijkingsmateriaal ;)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 20:28
Jackson6 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:51:
[...]

Het zal niet gewoon kunnen zijn dat Max meestal een sneller race pace heeft? _O-
Dat is toch precies wat ie mbt Oostenrijk ook zelf zegt op het eind?

"Yeah, I think I’m shit now! Never had it."

Ik denk dat Marko het prima heeft gezien en heeft wat ie wilde; 2 coureurs die elkaar naar een hoger nivo tillen.
Pagina: 1 ... 80 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1