Ik denk dat SAI voor 2016 & 2017 prima op zijn plek is bij STR. Hij rijdt redelijk constant in de (lage) punten. De toekomst van KVY is uiterst somber bij STR & RB. Helaas is de voorraad geschikte rijders vanuit de RedBull opleidingspool momenteel wat leeg. Het zou al lastig genoeg zijn om een vervanger voor KVY te vinden. Laat staan voor SAI.Martinspire schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:00:
[...]
Wat ik eigenlijk raar vind is dat ze Carlos al meteen voor 2017 onder contract hebben gezet bij Toro Rosso. Ik zou het logischer hebben gevonden als ze hem nog open hadden gelaten zodat hij altijd nog naar een ander team kon, zodat ze er niet aan vast zaten. Want ik denk dat RB ook de balans moet opmaken en stellen dat Sainz misschien toch niet goed genoeg is. En ondanks dat, als er geen plek is, kost dat alleen maar geld en tijd die je ook een andere rijder had kunnen geven om zich te laten bewijzen. Bovendien is verkopen gewoon een prima manier om de gemaakte kosten terug te verdienen.
Dan had het makkelijker geweest om hem pas eind dit seizoen een stoeltje aan te bieden als de stoelendans veelal voorbij was. Had je hem ook nog een goedkoper contract kunnen bieden ook.
Vanuit Carlos zijn perspectief snap ik het op zich ook wel, die wil zo snel mogelijk duidelijkheid. Maar hij moet toch ook inzien dat zijn kansen met de race kleiner worden. Tenzij er nog een grote clash komt tussen Ricciardo en Verstappen, maar het lijkt me dat die een stuk volwassener zijn dan de Mercedes heren. Ik denk dat als het er op aan komt, ze een stuk netter racen met elkaar. Afgezien van het feit dat ik beiden hoger schaar dan Rosberg.
SAI moet gewoon nog 1 jaartje laten zien wat hij kan. Hij heeft nog ruim de helft van 2016 en 2017 om de ervaring op te doen die hij nodig heeft. Mogelijk kan hij dan nog eens een keertje gaan voor een podium. Een kampioenschap of zelfs een stoeltje bij het RB team lijkt mij voorlopig echter uitgesloten. Hij zal echt voor in het constructeurskampioenschap zijn waarde moeten bewijzen. Toro Rosso staat momenteel 6e in dat lijstje maar ze zouden graag 5e willen zijn.