[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.732 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voor het totale vermogen is het ongeveer 2,5%... dus je zou zeggen 2,5% meer vleugel erop voor dezelfde topsnelheid. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 14:32
Okay, maar in dat geval heb je dus meer mechanische grip. Daar heeft RB12 er al genoeg van toch? Lijkt me nuttiger om die peekaas om te zetten in rauwe snelheid. Maar hoeveel zal dat dan zijn? Je kunt dat volgens mij niet lineair doortrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJTimo schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:23:
Hoe vertaald die 20 PK zich concreet tot top snelheid danwel acceleratie? Is dat niet verwaarloosbaar?
In de F1 bestaat verwaarloosbaar bijna niet. Een procent is een procent. Men geeft kapitalen uit om een tiende seconde te winnen en dat is bij een rondje van 1 minuut 20 maar ~0,15 procent.
DJTimo schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:28:
Okay, maar in dat geval heb je dus meer mechanische grip. Daar heeft RB12 er al genoeg van toch? Lijkt me nuttiger om die peekaas om te zetten in rauwe snelheid. Maar hoeveel zal dat dan zijn? Je kunt dat volgens mij niet lineair doortrekken.
Klopt. Als je ervan uitgaat dat het vermogen onmiddellijk leverbaar is, ga je er meer aan hebben op lage snelheden dan op topsnelheid. Echter speelt ook nog mee dat een verbrandingsmotor een zeer specifieke optimale prestatieband heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:29
Meer vleugel is niet meer mechanische grip. Wel meer aërodynamische grip.

Ik dacht dat de vuistregel is dat 10pk ongeveer 1 tiende per ronde winst oplevert. Maar dat is uiteraard ook afhankelijk van het type circuit.

[ Voor 50% gewijzigd door maussert op 04-07-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je zag op baku dat Red Bull extreem weinig vleugel moest zetten om op het rechte eind een beetje bij te blijven. Dat kostte ze grip en daardoor ook slijtage.

Begin van het jaar zou Mercedes nog een pk of 60 voorsprong gehad hebben. Nu zitten die natuurlijk ook niet stil, maar het geeft een idee.

[ Voor 31% gewijzigd door MikeyMan op 04-07-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:30:
[...]

In de F1 bestaat verwaarloosbaar bijna niet. Een procent is een procent. Men geeft kapitalen uit om een tiende seconde te winnen en dat is bij een rondje van 1 minuut 20 maar ~0,15 procent.
Daar ben ik me van bewust. :)
maussert schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:30:
Meer vleugel is niet meer mechanische grip. Wel meer aërodynamische grip.
Ben geen expert op dit gebied, maar dit lijkt me gevalletje potato potato. Meer vleugel drukt de wielen harder op de grond, dus je banden generen meer grip (?)
MikeyMan schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:32:
Begin van het jaar zou Mercedes nog een pk of 60 voorsprong gehad hebben. Nu zitten die natuurlijk ook niet stil, maar het geeft een idee.
Aah okay, in dat licht is 20 PK best een slok op een borrel.

[ Voor 18% gewijzigd door DJTimo op 04-07-2016 22:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maussert
Mechanische grip is de grip vanuit het chassis/ophanging/banden. Dus als de auto geen vleugel zou hebben. Dat de vleugel de wielen harder op het wegdek drukt klopt wel, echter is dat dus de aërodynamische grip.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

DJTimo schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:34:
Ben geen expert op dit gebied, maar dit lijkt me gevalletje potato potato. Meer vleugel drukt de wielen harder op de grond, dus je banden generen meer grip (?)
Mechanische grip werkt vooral in trage bochten. Aerodynamische grip werkt vooral in snellere bochten. Daar werkt mechanische grip ook, maar is de aerodynamische component simpelweg vele malen groter.

Beide zaken hebben dus een andere invloed op het gedrag van de auto :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2016 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:20
En zo leren sommige van ons elke dag weer bij! (Waaronder ik!) Daarom volg ik dit topic al lange tijd. Kan zelf niet veel toevoegen maar alle info hier lezen waardeer ik echt van iedereen! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Dank heren! \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maussert
En dat is dan ook de reden dan bijvoorbeeld een Red Bull veel sneller door een trage bocht komt dan een Manor. De mechanische grip van de Red Bull is veel beter. In een trage bocht verlies je ook relatief veel meer tijd, omdat je daar langer over doet dan een snelle bocht. Daarom is het verschil tussen de voorhoede en achterhoede op een circuit als Oostenrijk veel kleiner dan op bijvoorbeeld Hongarije. Op circuits als Monza zal iedereen ook weer dichter op elkaar zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

YouTube: Formula 1 Aerodynamics with Martin Brundle

Hier is het ook wel mooi uitgelegd(wel een oud filmpje maar toch).

Iedereen heeft wel eens zn hand uit het raam gestoken terwijl ze op de snelweg rijden. Als je je hand draait, dan voel je vanzelf de lift of de neerwaartse druk. Dat is dus precies wat die vleugels ook doen.
Er is wel degelijk een verschil tussen mechanische grip (banden/ophanging/etc) vs aerodynamisch (vleugels/vloer etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:52
Aerodynamische grip is ook de reden waarom je niet te dicht achter een ander wilt rijden, je hebt schone lucht nodig. Om even verder te gaan op de laatste post, als je dus twee handen achter elkaar uit het raam steekt... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Streskip schreef op maandag 04 juli 2016 @ 23:55:
Aerodynamische grip is ook de reden waarom je niet te dicht achter een ander wilt rijden, je hebt schone lucht nodig. Om even verder te gaan op de laatste post, als je dus twee handen achter elkaar uit het raam steekt... :+
Ja, want "vuile" lucht = minder downforce, wat resulteert in 1) minder controle over je auto, niet zo laat kunnen remmen, etc, maar 2) ook meer glijden wat zorgt voor bandendegradatie.

Dat is ook direct deel van wat Max zo goed maakt: hij zorgt dat hij snel een gaatje pakt als hij achter iemand zit en houdt zo zijn banden heel in verkeer.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ATS schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 07:08:
[...]

Ja, want "vuile" lucht = minder downforce, wat resulteert in 1) minder controle over je auto, niet zo laat kunnen remmen, etc, maar 2) ook meer glijden wat zorgt voor bandendegradatie.
En niet te vergeten minder koeling van de remmen en motor. Je ziet dat vaak als iemand rondenlang vast zit achter iemand, dat hij omwille van de slijtage van de banden afzakt, maar ook om de motor + remmen te koelen, want dat gaat gewoon minder in de warme, turbulente lucht achter een andere auto.

Overigens vraag ik me soms echt af of ze niet wat doorslaan in de F1. Al die vinnetjes, nokjes, uitsparingen, etc die in de windtunnel onder perfecte condities zijn getest en dan in real life wellicht heel anders (of gewoon niet) werken... Ik vind het bijvoorbeeld opvallend hoe weinig effect het verliezen van een wing endplate heeft.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Grrrrrene schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:14:
[...]
Ik vind het bijvoorbeeld opvallend hoe weinig effect het verliezen van een wing endplate heeft.
Vanuit de toeschouwer zie je het misschien niet, maar ik verwacht dat een data engineer vanuit telemetry precies kan vertellen wanneer een driver de endplate verloren heeft.

Als het meetbaar is, is het relevant.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
JackBol schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:58:
[...]

Als het meetbaar is, is het relevant.
Aan de andere kant: als je het aan de rondetijden niet ziet, is het irrelevant :P Ik bedoel alleen te zeggen: een hele wing end plate verliezen heeft natuurlijk ongetwijfeld gevolgen, maar de wijzigingen tussen voorvleugelrevisies zijn zo minuscuul dat ik me afvraag of het in de praktijk nog wel zo werkt als in de windtunnel.

En als het meetbaar en relevant is, waarom kwam Max dan niet binnen toen hij in de vrije training zijn wing end plate eraf reed? Een voorvleugelwissel kost immers nauwelijks tijd.

[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 05-07-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:00
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het niet meteen effect heeft op de rondetijden. Door aerodynamische onbalans kan het effect hebben op de bandenslijtage gedurende de race. Het heeft dan op korte termijn weinig effect, maar op langere termijn juist meer

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 13:01
Grrrrrene schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:08:
[...]

Aan de andere kant: als je het aan de rondetijden niet ziet, is het irrelevant :P Ik bedoel alleen te zeggen: een hele wing end plate verliezen heeft natuurlijk ongetwijfeld gevolgen, maar de wijzigingen tussen voorvleugelrevisies zijn zo minuscuul dat ik me afvraag of het in de praktijk nog wel zo werkt als in de windtunnel.

En als het meetbaar en relevant is, waarom kwam Max dan niet binnen toen hij in de vrije training zijn wing end plate eraf reed? Een voorvleugelwissel kost immers nauwelijks tijd.
De achtervleugel en diffuser genereren enkel downforce en doen eigenlijk niet anders. Een beschadiging aan die onderdelen zullen ze waarschijnlijk ook wel direct merken in verlies van tijd.

De voorvleugel is een geval apart, naast het genereren van downforce heeft die ook nog als taak om de luchtstromen "voor te bereiden" voor de rest van de auto. Een wing endplate verliezen zal wellicht geen merkbaar verschil geven in downforce, maar misschien wel zorgen voor bijv. iets minder lucht richting de sidepods o.i.d.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:21
Hamilton heeft na zijn crash in de kwalificatie in Baku zijn hotelkamer gesloopt: http://www.welt.de/sport/...elzimmer-wegen-Crash.html

Heeft de schade wel zelf betaald, dat dan weer wel :) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36

Pierre

Van nature lui!

alexbl69 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:38:
Hamilton heeft na zijn crash in de kwalificatie in Baku zijn hotelkamer gesloopt: http://www.welt.de/sport/...elzimmer-wegen-Crash.html

Zucht, wat een over het paard getild kleutertje is het toch 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:31
alesandro_46 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:27:
[...]

Ik denk dat het wel mee valt met de benodigde tijd om uit de auto te komen. Ik meen me te herinneren dat ik Hamilton na de race een paar keer uit heb zien stappen zonder dat hij zijn 'cockpitbescherming' (heet dat zo? ik bedoel het stukje carrosserie wat om de coureur zit) weg nam. Hij lijkt zich in ieder geval redelijk eenvoudig door de opening te manoeuvreren. Vanaf de bovenkant gezien is de opening van de Halo groter dan de 'cockpitbescherming' (zie eerder geplaatste foto: pilskes in "[F1] Seizoen 2016 - Deel 2").

Echter vind ik de Halo geen fraaie oplossing en dat deze afbreuk doet aan het karakter van de sport.
(Even mezelf quoten) In Oostenrijk stapte Hamilton weer uit zonder zijn cockpitbescherming los te maken, link.

Bedenk me nu wel dat als er dan nog een HALO op zit moeten ze wel een stuk hoger stappen om 'uit' de auto te komen. Zal het dan een eenvoudig demontabel deel (welke uiteraard goed vast moet zitten!) worden als het er dan toch van komt?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 20:34

vhal

ಠ_ಠ

Grrrrrene schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:14:
[...]

Overigens vraag ik me soms echt af of ze niet wat doorslaan in de F1. Al die vinnetjes, nokjes, uitsparingen, etc die in de windtunnel onder perfecte condities zijn getest en dan in real life wellicht heel anders (of gewoon niet) werken... Ik vind het bijvoorbeeld opvallend hoe weinig effect het verliezen van een wing endplate heeft.
gelukkig hebben we de McLaren MP4-23 of de 22 nog in ons geheugen, dan vallen de huidige wagens nog wel mee :P

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
alexbl69 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:38:

Schrijft de Duitse pers over de grootse rivaal van de Duitser die bovenaan het kampioenschap staat. Even de aandacht afleiden van het feit dat die Duitser zelf een paar punten heeft weg gegooid.

Ik vind het ook een slecht geschreven stuk.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
SnowDude schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:53:
[...]

Schrijft de Duitse pers over de grootse rivaal van de Duitser die bovenaan het kampioenschap staat. Even de aandacht afleiden van het feit dat die Duitser zelf een paar punten heeft weg gegooid.

Ik vind het ook een slecht geschreven stuk.
De timing is wel erg opvallend ja

Kan me voorstellen dat Rosberg zondag ook wel de behoefte had om een kamer kort en klein te slaan :+ _O-

Waar die vervolgens Hamilton de schuld van geeft :+

[ Voor 5% gewijzigd door wicked1980 op 05-07-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Grrrrrene schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:08:
[...]

Ze zullen niet onbeperkt neuzen bij hebben. Als die wing end plate niet relevant is voor de stint die ze aan het rijden zijn, waarom zou je die dan vervangen? Of misschien kunnen ze vanuit de data het verlies van de endplate wel corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MikeyMan schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:41:
[...]

Zou de herkomst van de stemmen wel willen zien. Kan me heel goed voorstellen dat half Nederland ineens aan het stemmen slaat als ze max op een mooie positie zien. Ongeacht hoe hij (of de rest) gereden heeft.
denk dat het wel mee valt; gevoelsmatig leeft het nog niet zo (tuurlijk meer dan voorheen, maar echt populair is F1 niet hier)

max heeft aardig wat fans weten te strikken; zie ook op reddit, begin erg sceptisch, nu *O* halve community daar voor hem :)

* himlims_ vind nog steeds jammer dat lewis in barca niet driver of the day is geworden :)
wicked1980 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:55:
- nico stuurt laat in; duwt lewis naar buiten
- lewis stuurt gewoon lomp in op moment dat andere auto dat niet doet
- terug de baan op was ook niet helemaal netjes

imho hadden ze beide bestraft moeten worden, of niemand :+ maar goed dat beslissing niet hier genomen wordt :X

[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 05-07-2016 13:27 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
himlims_ schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:25:
[...]

- nico stuurt laat in; duwt lewis naar buiten
- lewis stuurt gewoon lomp in op moment dat andere auto dat niet doet
- terug de baan op was ook niet helemaal netjes

imho hadden ze beide bestraft moeten worden, of niemand :+ maar goed dat beslissing niet hier genomen wordt :X
Dus eigenlijk moeten we ze beide in dezelfde hotelkamer gooien, en kijken wie er levend uit komt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Volgens Bild (ja, ik lees kwaliteit ;) ) was het niet de hotelkamer, maar zijn kamer in het Mercedes onderkomen op de baan.

http://www.bild.de/sport/...er-aus-46650388.bild.html

Volgens Lauda was Hamilton volledig door het dolle heen. Hij schreeuwde en heeft met zijn helm gegooid.

Ook geeft hij toe dat het zogenaamd telkens weer vrede sluiten tussen Hamilton en Rosberg één grote komedie is. Die twee kunnen elkaar niet luchten of zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Hier staat een vertaling http://www.f1today.net/nl...etere-relatie-met-rosberg
Mercedes-teampresident Niki Lauda heeft op Servus TV een boekje opengedaan over de werkelijke verstandhouding binnen de Duitse renstal. Zo was Lewis Hamilton zo boos op zichzelf na zijn fout in de kwalificatie in Bakoe dat hij zijn hotelkamer helemaal overhoop haalde. De regerend wereldkampioen verkondigde tevens dat zijn relatie met Nico Rosberg beter was dan ooit, maar dat is niet waar.

Dat stelde Lauda in een interview dat op vrijdag is opgenomen, dus nog voordat de twee Mercedes-coureurs elkaar in Oostenrijk raakten. "Lewis loog over zijn relatie met Nico, zo simpel is het. Hij zei maar wat om zijn eigen gemoedstoestand wat te sussen en rust in zijn hoofd te krijgen. Hij doet wat hij kan. Hoe langer Nico voor Lewis staat, hoe intenser de strijd zal worden."

"Hamilton verwoestte zijn hotelkamer na zijn crash in de kwalificatie in Bakoe. Dat moet hij zelf vergoeden, reken daar maar op. Ik mocht zijn kamer niet betreden omdat hij alles kapot ging maken. Dat is hoe het is."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
Ik vraag me eigenlijk wel af waarom Lauda de vuile was van Mercedes buiten zou hangen als ik dit zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
Arrne schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:58:
Ik vraag me eigenlijk wel af waarom Lauda de vuile was van Mercedes buiten zou hangen als ik dit zo lees.
Misschien vind hij het tijd dat er een nieuwe driver line-up komt :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hamilton moet er maar aan wennen. Er komen nog redelijk wat grid penalties aan tenzij hij alle races met dezelfde hardware wil gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Zat me dat ook al te bedenken. Zou kunnen dat ze spijt hebben dat Lewis een langjarig contract heeft. Je weet natuurlijk nooit wat er allemaal exact van waar is, maar de verhalen over feesten, liever geen testwerk doen, geen track walk doen en liever niet in de simulator zitten komen niet bepaald professioneel over.

En nu is Lewis natuurlijk een zeer begenadigd coureur, maar die Mercedes is zo goed dat 10 andere coureurs er ook wel mee zouden kunnen winnen. Daar hebben ze Lewis niet perse voor nodig.

De contractonderhandelingen met Rosberg zijn nu bezig, en komen onder druk te staan door al dit gedoe. Maar mochten die onderhandelingen klappen, welke aansprekende coureur zou dan wel in willen stappen? Je bent dan zeker tweede rijder ten opzichte van Lewis, en je kunt een succesvolle verdere carrière wel vergeten. Je wordt dan een Coulthard of Barrichello.

Kans is (m.i.) niet ondenkbeeldig dat Mercedes op een breuk aanstuurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

wicked1980 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:55:
[...]

De timing is wel erg opvallend ja

Kan me voorstellen dat Rosberg zondag ook wel de behoefte had om een kamer kort en klein te slaan :+ _O-

Dat heeft hij zeker niet gedaan (geen hotelkamer in Oostenrijk in elk geval), want toen zat hij al lang en breed weer elders. Hij stuurde een paar uurtjes na de race al een video vanuit zijn (?) vliegtuig.
wicked1980 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:35:
[...]
Dus eigenlijk moeten we ze beide in dezelfde hotelkamer gooien, en kijken wie er levend uit komt :+
Hamilton, hands down. Die is meer "from the streets" dan mooi-boy Rosberg die opgegroeid is in Monaco.

[ Voor 23% gewijzigd door ATS op 05-07-2016 14:13 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
En het interieur van een privévliegtuig kort en klein slaan is een stuk duurder dan een hotelkamer, dus wellicht heeft hij zich in kunnen houden. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Arrne op 05-07-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hij heeft toch geen reden om ze boos te maken over de uitslag van de race, de pole had hij ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Ik reageerde op die opmerking hierboven over Rosberg, ging niet over Hamilton. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:07:
[...]
Zat me dat ook al te bedenken. Zou kunnen dat ze spijt hebben dat Lewis een langjarig contract heeft. Je weet natuurlijk nooit wat er allemaal exact van waar is, maar de verhalen over feesten, liever geen testwerk doen, geen track walk doen en liever niet in de simulator zitten komen niet bepaald professioneel over.
In zo'n contract staan vast ontbindende voorwaarden. Slechte PR veroorzaken en sponsoren schofferen mag waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 09:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

alexbl69 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:07:
[...]

En nu is Lewis natuurlijk een zeer begenadigd coureur, maar die Mercedes is zo goed dat 10 andere coureurs er ook wel mee zouden kunnen winnen. Daar hebben ze Lewis niet perse voor nodig.

De contractonderhandelingen met Rosberg zijn nu bezig, en komen onder druk te staan door al dit gedoe. Maar mochten die onderhandelingen klappen, welke aansprekende coureur zou dan wel in willen stappen? Je bent dan zeker tweede rijder ten opzichte van Lewis, en je kunt een succesvolle verdere carrière wel vergeten. Je wordt dan een Coulthard of Barrichello.

Kans is (m.i.) niet ondenkbeeldig dat Mercedes op een breuk aanstuurt.
Een jonge coureur die ervaring op wil doen? Dan heb je Lewis als gevestigde orde en voor de komende 2-3 jaar kampioensmateriaal (mits je als team je huiswerk goed doet), en daarnaast iemand die ná die 2-3 jaar het stokje over kan nemen. In de tussentijd zou die best kunnen en willen wachten lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

lauda is altijd heerlijk realistisch (in mijn beleving) niet altijd in voordeel van mercedes, maar het 'gewoon een racer' _/-\o_

@hierboven; we weten allemaal dat een contract geen fck betekend, iets met recht hebben / krijgen ofzo :+

[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 05-07-2016 14:24 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hamilton doet me zo denken aan Kylo Ren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wicked1980
Rev! schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:35:
Hamilton doet me zo denken aan Kylo Ren :+
whahahaha ja idd: YouTube: Kylo Ren Temper Tantrum (2)

de Stormtroopers zijn dan Lauda en Wolff in dit geval _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 13:18
* Victor geniet van de Mercedes rivaliteit, ze mogen elkaar elke race wel van de baan rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

"Don't miss the F1 Report: Austrian GP review on Sky Sports F1 at 8.30pm on Wednesday as Stoffel Vandoorne and Jaime Alguersuari join Marc Priestley in the studio."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik begin me steeds meer af te vragen om beide heren nog wel bij Mercedes rijden volgend jaar

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Hier nog mooie beelden vanuit de onboard cam van Max terwijl hij RIC verschalkt....

https://www.formula1.com/...-action-from-austria.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Bigfoot schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:14:
Hier nog mooie beelden vanuit de onboard cam van Max terwijl hij RIC verschalkt....

Daar kwam max echt goed weg, maar wat een snelheidsverschil zeg met Ricciardo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SnowDude schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:09:
Ik begin me steeds meer af te vragen om beide heren nog wel bij Mercedes rijden volgend jaar
Hamilton heeft zijn contract al gekrabbeld. Rosberg moet nog tekenen maar heeft wel een contract liggen.

Verder heeft alleen Ferrari een potentieel kampioenschapsstoeltje over... Maar dan krijg wel je heibel met Vettel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

Smarron

The bend

Bigfoot schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:14:

Ook dik over de gele curbs. Neemt daarmee toch wel een klein risico, helemaal gezien vrijdag z'n ophanging eraan ging.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 11:00

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ow lama :P

[ Voor 104% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-07-2016 16:48 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:46:
[...]

ik geloof er helemaal niks van ..

hij heeft gewonnen, hij heeft ROS ingehaald én ROS had schade én ROS kreeg de schuld

.. die heeft zitten feestvieren!! *O* *O*
Het was AZERBEIDZJAN en niet OOSTENRIJK :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:46:
[...]

ik geloof er helemaal niks van ..

hij heeft gewonnen, hij heeft ROS ingehaald én ROS had schade én ROS kreeg de schuld

.. die heeft zitten feestvieren!! *O* *O*
Het ging om Baku, niet om het afgelopen weekend ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05

Bleh!

:)

Interessant interview met RIC. Hij hoopt dat hij volgend jaar ruzie krijgt met VES over de wereldtitel. En nog wat over zijn verschil zaterdag vs zondag.

[YouTube: https://youtu.be/WkGdpm0aZsA]

PS gave bak die Aston Martin!

[ Voor 7% gewijzigd door Bleh! op 05-07-2016 18:13 ]

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik blijf het een sympathieke kerel vinden, die Daniel Ricciardo. Tussen de regels door lees je ook een beetje dat hij denkt dat VES missschien wat meer op een race-setup richt in de kwalificatie, terwijl hij niks anders doet dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!

Bleh!

Ja vanuit dat perspectief kunnen die twee elkaar misschien goed aanvullen voor de setup en ontwikkeling van de auto.

Hier nog een citaat van Lauda over HAM die zijn kamer in het motorhome in Bakoe heeft gesloopt.
http://www.motorsport.com...ing-mistake-lauda-795726/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:58
Bleh! schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 18:39:
Ja vanuit dat perspectief kunnen die twee elkaar misschien goed aanvullen voor de setup en ontwikkeling van de auto.

Hier nog een citaat van Lauda over HAM die zijn kamer in het motorhome in Bakoe heeft gesloopt.
http://www.motorsport.com...ing-mistake-lauda-795726/
Hier in het Nederlands :)

http://nl.motorsport.com/...kwalificatie-baku-795732/

Als ik dat zo lees gaat dat nog vuurwerk opleveren bij Mercedes de rest van het seizoen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!

Bleh!

Lekker Ventje schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 18:43:
[...]

Hier in het Nederlands :)

http://nl.motorsport.com/...kwalificatie-baku-795732/

Als ik dat zo lees gaat dat nog vuurwerk opleveren bij Mercedes de rest van het seizoen.
NL kan natuurlijk ook :)

Volgens de Britse pers gaat Mercedes nu wel harder optreden:
http://www.skysports.com/...hamilton-and-nico-rosberg

Is dat ooit eerder gebeurd? Race geschorst door het team?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Geen idee, maar zoiets moet gewoon wel gebeuren onderhand. Dit kost Mercedes heel veel punten zo en de enige reden dat ze nog bovenaan staan is dat ze zo super dominant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Grrrrrene schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:14:
Geen idee, maar zoiets moet gewoon wel gebeuren onderhand. Dit kost Mercedes heel veel punten zo en de enige reden dat ze nog bovenaan staan is dat ze zo super dominant zijn.
mwoah.... wellicht dat de coureurs ook meer risico durven nemen omdat ze weten dat ze toch wel zo dominant zijn dat ze de punten voor het team (en zichzelf) elders halen mocht het in een tranendal eindigen... dus dat is een beetje koffiedik kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Bleh! schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:06:
[...]

NL kan natuurlijk ook :)

Is dat ooit eerder gebeurd? Race geschorst door het team?
Gezien de punten die ze voor staan op de rest helaas wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
P.O. Box schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:18:
[...]

mwoah.... wellicht dat de coureurs ook meer risico durven nemen omdat ze weten dat ze toch wel zo dominant zijn dat ze de punten voor het team (en zichzelf) elders halen mocht het in een tranendal eindigen... dus dat is een beetje koffiedik kijken...
Ik denk dat ze elkaars bloed gewoon kunnen drinken en alles doen om de ander achter zich te houden, ongeacht het teambelang of hun imago in de pers. Nouja, misschien dat Lewis daar nog een klein beetje mee bezig is...?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bleh! schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:06:
[...]

Ik weet wel een leuke straf; een race ruilen met Wehrlein. Dan weten ze hopelijk weer in wat voor luxe positie ze zitten en waarderen ze het harde werken van die 1000+ mannen en vrouwen wellicht weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:36
Smarron schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:36:
[...]
Ook dik over de gele curbs. Neemt daarmee toch wel een klein risico, helemaal gezien vrijdag z'n ophanging eraan ging.
Ik heb begrepen dat dat geen gele curbs zijn, maar gewoon gele verf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

Wat is trouwens de kans dat Ricciardo en Verstappen (samen) een LMP1 race gaan doen in die Aston Martin? Of nog samen met Sainz en Kvyat? Lijkt me wel tof oOo

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 05-07-2016 19:45 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:37
Smarron schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:36:
[...]
Gaat hij er niet net op tijd met zijn linkerband aan de linkerkant langs waardoor de "broodjes" onder zijn bodemplaat zijn ipv onder zijn banden?

@hierboven - Overigens heeft de f1 site zelf het ook ovder de "baguettes" bij dit filmpje

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Martinspire schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:45:
Wat is trouwens de kans dat Ricciardo en Verstappen (samen) een LMP1 race gaan doen in die Aston Martin? Of nog samen met Sainz en Kvyat? Lijkt me wel tof oOo
Je bedoelt dat designprototype voor een straatauto waar over een jaar of 2 misschien een auto uitkomt? Weet niet of Sainz of Kvyat dan uberhaupt nog bij Red Bull rijden :P Daarnaast is het geen LMP1 auto maar een straatauto.

Serieus antwoord: nul

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 06-07-2016 07:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Bosmonster schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 07:36:
[...]

Je bedoelt dat designprototype voor een straatauto waar over een jaar of 2 misschien een auto uitkomt? Weet niet of Sainz of Kvyat dan uberhaupt nog bij Red Bull rijden :P Daarnaast is het geen LMP1 auto maar een straatauto.

Ze worden geleverd vanaf 2018 en er zijn al meer dan 300 bestellingen (voor een gepland bouwaantal van max 150). Ook komen er nog 25 circuit-only versies, die dus niet de straat op gaan. En ja, ze zijn volgens de designers LMP1-achtig. Zo gek is de gedachte nu ook weer niet. Ze hebben ook plenty power; de pk/kg verhouding is 1:1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/95wsup.jpg

deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Roamor schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:38:
[...]

Ik weet wel een leuke straf; een race ruilen met Wehrlein. Dan weten ze hopelijk weer in wat voor luxe positie ze zitten en waarderen ze het harde werken van die 1000+ mannen en vrouwen wellicht weer.
Behalve als die dan ook met twee vingers in de neus naar P1 of P2 rijdt. Dan weten ze dat ze juist dat ze géén luxepositie hebben en best inwisselbaar.

Ik zeg doen! :P

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 21:00

Wom

Newey schijnt helemaal los te zijn gegaan op de vloer, zodat deze auto bizar veel grip zou moeten hebben. AM claimt dat hij net zo snel wordt als een LMP1 auto.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wom schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:56:
Newey schijnt helemaal los te zijn gegaan op de vloer, zodat deze auto bizar veel grip zou moeten hebben. AM claimt dat hij net zo snel wordt als een LMP1 auto.
Het stuk waarvan mijn hoofd zegt dat het de grill is, is inderdaad helemaal geen grill, maar een voorvleugel die eronder hangt :D
Je kijkt er dwars doorheen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:04

Edd

Is dit niet gewoon een studie voor de F1 auto van 2020?
Volgend jaar begint het waarschijnlijk met de Halo en dan een canopy.. enz, enz..

:+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

ATS schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:10:
[...]

Ze worden geleverd vanaf 2018 en er zijn al meer dan 300 bestellingen (voor een gepland bouwaantal van max 150). Ook komen er nog 25 circuit-only versies, die dus niet de straat op gaan. En ja, ze zijn volgens de designers LMP1-achtig. Zo gek is de gedachte nu ook weer niet. Ze hebben ook plenty power; de pk/kg verhouding is 1:1.
Tuurlijk istie LMP1-achtig. Dat is elke hypercar en inherent aan de klasse.

Maar er wordt vergeten dat waar we nu naar kijken slechts een designprototype is. Er is nog geen auto en dit design is voor misschien 75-80% accuraat, volgens hun eigen zeggen.

Dus laten we eerst die paar jaar wachten tot er uberhaupt een auto is die rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wom schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:56:
Heb je die diffuser gezien aan de achterkant. Redelijk ziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:10:
[...]

Tuurlijk istie LMP1-achtig. Dat is elke hypercar en inherent aan de klasse.

Maar er wordt vergeten dat waar we nu naar kijken slechts een designprototype is. Er is nog geen auto en dit design is voor misschien 75-80% accuraat, volgens hun eigen zeggen.

Dus laten we eerst die paar jaar wachten tot er uberhaupt een auto is die rijdt.
Volgens Newey zal het uiteindelijke ontwerp maar een paar millimeter afwijken van het prototype. Heel veel gaat er dus niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Bosmonster schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 07:36:
[...]

Gezien Aston Martin ook gewoon meedoet met dergelijke races (al doen zij meestal de GT-klasse) en er race-versies van deze auto komen, zie ik het nog best gebeuren. Als volgend jaar niet veel races samenvallen met die series, waarom zou dat niet gebeuren dan? Dat de normale versie pas vanaf 2018 geleverd wordt, maakt weinig uit. Nou doet Aston geen LMP1, maar met deze auto zou dat goed kunnen. Momenteel sponsort Red Bull volgens mij geen LMP1 team meer, maar dat zou met deze samenwerking weer prima kunnen lijkt me?

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 06-07-2016 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
De AM-RB-001 voldoet niet aan de LMP1 regels: http://www.autocar.co.uk/...in-am-rb-001-race-le-mans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ja no shit sherlock zonder rollcage en whatever. Maar dit is dan ook gewoon de normale versie en niet de race-versie. Die bron geeft overigens ook niet aan waarom, alleen:
[quote]Given the car’s passing similarity to a Le Mans Prototype, it is feasible for a rollcage and other safety equipment to be installed in the cabin.[quote]. En daarna gaat het verder over waar het aan mee kan doen. Maar LMP1-ready maken moet toch gewoon kunnen? Ik zie niet waarom niet. Dat ie dan verschilt van de straat-versie lijkt me alleen maar logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Het lijkt me dat om ook maar enigszins competitief mee te doen in de LMP-1 klasse, je er niet mee wegkomt om een straatauto zodanig om te bouwen dat hij voldoet aan de LMP-1 eisen. Als het überhaupt al mogelijk is, er komt wel iets meer bij kijken dan een rollcage natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Arrne schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:18:
Het lijkt me dat om ook maar enigszins competitief mee te doen in de LMP-1 klasse, je er niet mee wegkomt om een straatauto zodanig om te bouwen dat hij voldoet aan de LMP-1 eisen. Als het überhaupt al mogelijk is, er komt wel iets meer bij kijken dan een rollcage natuurlijk.
Ja, en deze auto is ook echt gebouwd als een gewone straatauto... 8)7 Hij is ontworpen door de F1 ontwerper van het laatste decennium... Zou je niet denken dat hij toch al wel meer dan een beetje een race-pedegree heeft? We hebben het hier niet over een opgevoerde Clio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Martinspire schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:07:
[...]

Ja no shit sherlock zonder rollcage en whatever. Maar dit is dan ook gewoon de normale versie en niet de race-versie. Die bron geeft overigens ook niet aan waarom, alleen:
[quote]Given the car’s passing similarity to a Le Mans Prototype, it is feasible for a rollcage and other safety equipment to be installed in the cabin.[quote]. En daarna gaat het verder over waar het aan mee kan doen. Maar LMP1-ready maken moet toch gewoon kunnen? Ik zie niet waarom niet. Dat ie dan verschilt van de straat-versie lijkt me alleen maar logisch.
Je maakt een auto niet "LMP1-ready". Dit is een prototype klasse waar een auto 100% volgens de regels wordt opgebouwd. In het door mij gelinkte artikel staat juist dat Newey geen rekening heeft gehouden met wat voor reglement dan ook en daarom op deze auto is uitgekomen.

Als GT1 nog had bestaan (Mercedes CLK LM, McLaren F1 LM, Porsche GT1,etc.) had het nog gekund om een uber straat auto om te bouwen naar LM GT1 auto. De huidige LMP1 is daarvoor te veel aan specifieke regels gebonden.
ATS schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:20:
[...]

Ja, en deze auto is ook echt gebouwd als een gewone straatauto... 8)7 Hij is ontworpen door de F1 ontwerper van het laatste decennium... Zou je niet denken dat hij toch al wel meer dan een beetje een race-pedegree heeft? We hebben het hier niet over een opgevoerde Clio.
Race pedigree is niet hetzelfde als een auto ontwerpen voor LMP1 regels.

[ Voor 16% gewijzigd door Erapaz op 06-07-2016 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
ATS schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:20:
[...]

Ik zeg ook nergens dat het een gewone straatauto is, dat maak jij ervan. Het verschil is wel dat een LMP-1 auto speciaal voor die klasse, reglementen en een specifiek eisenpakket ontworpen is, je past niet zomaar een bestaande auto aan zodat die mee kan doen. Dan blijf je altijd een gigantische achterstand op de andere auto's houden, zelfs als je het ontwerp radicaal aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 13:01
Arrne schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:31:
[...]

Ik zeg ook nergens dat het een gewone straatauto is, dat maak jij ervan. Het verschil is wel dat een LMP-1 auto speciaal voor die klasse, reglementen en een specifiek eisenpakket ontworpen is, je past niet zomaar een bestaande auto aan zodat die mee kan doen. Dan blijf je altijd een gigantische achterstand op de andere auto's houden, zelfs als je het ontwerp radicaal aanpast.
Even een hersenspinsel hoor; maar met het bouwen van straatauto's... voldoen ze dan niet relatief makkelijk aan de eisen om in het GT kampioenschap van Le Mans mee te doen? Dat zou wel tof zijn, hoewel Ford in die klasse ook stiemen andersom heeft gewerkt; eerst een GT racer ontworpen om daarna een straatvariant te produceren om aan de homologatieregels te voldoen.

Iets meer ontopic; ik las zelfs her en der dat ze qua rondetijd op Silverstone mikken op wat de huidige F1 auto doet... daar geloof ik dan weer vrij weinig van tenzij ze echt extreem gaan doen met grond-effect o.i.d.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

XyritZz schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:56:
[...]

Even een hersenspinsel hoor; maar met het bouwen van straatauto's... voldoen ze dan niet relatief makkelijk aan de eisen om in het GT kampioenschap van Le Mans mee te doen? Dat zou wel tof zijn, hoewel Ford in die klasse ook stiemen andersom heeft gewerkt; eerst een GT racer ontworpen om daarna een straatvariant te produceren om aan de homologatieregels te voldoen.

Iets meer ontopic; ik las zelfs her en der dat ze qua rondetijd op Silverstone mikken op wat de huidige F1 auto doet... daar geloof ik dan weer vrij weinig van tenzij ze echt extreem gaan doen met grond-effect o.i.d.
Was het stiekem gewoon een truuk om met een andere auto al de vloer voor de RB F1 2017 te ontwerpen zonder de windtunnel restricties? ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
YakuzA schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:00:
[...]

Was het stiekem gewoon een truuk om met een andere auto al de vloer voor de RB F1 2017 te ontwerpen zonder de windtunnel restricties? ;)
Wie weet, hij is wel geprikkeld door de reglementen voor 2017 iig :)
De ontwerper is niet meer dagelijks betrokken bij de gang van zaken bij Red Bull Racing en hij vervult tegenwoordig meer een adviserende rol, maar de regels voor volgend seizoen hebben zijn aandacht getrokken. Hij heeft zijn betrokkenheid dan ook opgeschroefd.
http://www.f1today.net/nl...oor-reglementen-voor-2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:08
Ze hebben het bij Red Bull uitermate slim gedaan met Adrian Newey. Ze hebben hem gewoon een blanco cheque en blanco functieomschrijving gegeven en die mag hij lekker zelf invullen.

Red Bull houdt daarmee Newey binnenboord en kan dus niet naar de concurrent en Newey kan lekker gaan hobby'en en doen wat ie leuk vind. Met de aanstaande regelwijzigingen kan Red Bull hier wel weer eens veel profijt van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Heerlijk stuk :+
Bron: http://www.f1today.net/nl...-naar-dom-mercedes-koppel

Lammers haalt uit naar 'dom' Mercedes-koppel

Oud-coureur Jan Lammers heeft zich zondag verwonderd over het rijden en het gedrag van Mercedes-rijders Lewis Hamilton en Nico Rosberg. De Nederlander verwoordde zijn verbazing in een soort column op zijn Facebook-pagina. Lammers bestempelt het optreden van het Mercedes-duo op de Red Bull Ring als oliedom. Hamilton en Rosberg vergooiden bijna een zeker lijkende overwinning.

Afbeeldingslocatie: http://www.telegraph.co.uk/content/dam/formula-1/2016/03/11/rosberg-hamilton-large_trans++qVzuuqpFlyLIwiB6NTmJwfSVWeZ_vEN7c6bHu2jJnT8.jpg

Lammers: "Terwijl wij met grote bewondering van de prestaties van Max Verstappen genoten waren het de Mercedes-rijders die voor een pathetische vertoning zorgden. 'I'm here to win' waren de stoere woorden van Lewis Hamilton na de race. Wat hij en Nico bijna deden was een onbedreigde 1-2 zege in de laatste ronde omzetten in een dubbele uitvalbeurt. Dom en dommer, letterlijk! Vergeet de details die doen er niet meer toe maar wat mij stoort is de sterrenstatus die meneer Hamilton opeist."

"Die ster behoort duidelijk aan Mercedes toe! Sinds 2014 hebben ze een dominante auto waar iedere Formule 1-rijder het podium mee had kunnen halen en Lewis had met een Marussia ook geen deuk in een pak boter gereden. Dat lijkt hij soms te vergeten want met bescheidenheid siert hij zichzelf niet. De enige prestatie die dus relatief overblijft bij Mercedes is je teamgenoot te verslaan."

"Wat vanuit hun professionaliteit wel verwacht mag worden is om verantwoordelijk met de belangen van Mercedes om te gaan. Ze hadden ieder risico om contact te maken samen moeten vermijden! Lewis is nu het haantje maar voor het zelfde geld (was dat maar waar) waren er weer twee Mercedessen afgevlogen. Rosberg deed weer hetzelfde als in Barcelona, onhandig verdedigen. Lewis ook en had op zijn beurt de keuze om de alles-of-niets confrontatie wel of niet aan te gaan."

"Hij kwam er nu nog maar net mee weg, anders hadden we weer een Nederlandse overwinning met Max gehad. Ook de constant onbenullige situaties van de Mercedes rijders zijn opvallend, Rosberg die in Barcelona z'n boordcomputer in de verkeerde stand had staan, Hamilton die in Bakoe een aantal ronden nodig had om ook de juiste stand te vinden. Hamilton die op de Red Bull ring kennelijk niet wist wat de bandensituatie van Rosberg was (zijn enige echte tegenstander dus) en last but not least Rosberg die in de laatste ronde in een 'failsafe' mode terecht kwam van z'n remmen, om te voorkomen wat er met Perez gebeurde."

"Het laatste kan hij niets aan doen maar hij kon daar wel beter mee omgaan en een 2de plaats zeker stellen, dat had zes punten meer opgeleverd dan wat hij nu deed en daar had Hamilton en het team heel blij mee geweest, hij had dat ook moeten zijn. Remmen sparen tijdens de race is namelijk ook een kunst, net als banden. Lewis is een groot talent maar staat ook soms in de verkeerde modus. Nico een ander groot talent en prima kerel, maar had al veel meer gewonnen als hij beter had kunnen verliezen."
gevolgd door ..
Bron: http://www.f1today.net/nl...eurs-laatste-waarschuwing

Mercedes geeft coureurs laatste waarschuwing!

Mercedes vaardigt nog geen teamorders uit, maar coureurs Lewis Hamilton en Nico Rosberg moeten op hun tellen letten. Donderdag zal motorsportbaas Toto Wolff een hartig woordje met het duo spreken in de fabriek in Brackley. De boodschap is duidelijk, de rijders krijgen een laatste waarschuwing. Mocht het nogmaals tot een aanvaring komen, dan zal de teamleiding ingrijpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-07-2016 11:55 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Alfa90_Buttje schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:51:

[...]

gevolgd door ..

[...]
Please Toto, swap Wehrlein voor 1 race met de eerstvolgende Mercedes driver die bewust een fuckup maakt!

Die jongen is toch zo "speciaal"? Nu zit je met twee dumkupfen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:57
Sauber slaat ook deze silverstone testdagen over, Wederom wegens kosten.
Bron: https://twitter.com/SauberF1Team/status/750607900691820544

Toch jammer..

Daarnaast op Sky: http://www.skysports.com/...d-his-future-in-formula-1
Carlos gaat er nog steeds vanuit dat hij na 2017 een stoeltje bij RB krijgt.. 8)7 |:(
Drivers press conference line up for tomorrow BUTTON BOTTAS GROSJEAN WEHRLEIN PALMER HAMILTON

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord

[...]

gevolgd door ..

[...]
Wow, nu pas? Je zag in het post-race interview met Wolff al aan zijn hoofd dat ie het liefst meteen 15 minuten zou gaan schreeuwen tegen Lewis en Nico, zijn ogen stonden echt op onweer (8>

Ben benieuwd of ze ervan geleerd hebben, en wat ze gaan doen als ze op de voor RB gunstigere circuits de komende weken om hun oren gereden worden.

Als de remmerij er afgelopen weekend inderdaad helemaal aan was bij Mercedes vraag ik me af wat er gebeurd zou zijn als Max tegelijk met ze de pits in gedoken was voor een verse set rubber, en daarmee tot het gaatje zou gaan sturen. Die was de laatste rondes op eieren aan het rijden om zijn banden te sparen, en als Mercedes met falende remmerij begin je dan ook niks meer.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

JackBol schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:10:
Nu zit je met twee dumkupfen...
_O-
Please Toto, swap Wehrlein voor 1 race met de eerstvolgende Mercedes driver die bewust een fuckup maakt!
ow dat is nog niet eens zo gek trouwens .. team maakt nog steeds kans op punten maar de geschorste rijder krijgt ze iig niet ..

Ik zat meer te denken aan 10 Miljoen €€€ inleveren per fuck-up ..

Denk dat, dat meer pijn doet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Kunnen de teams zonder restricties coureurs wisselen dan? Zou me wel logisch lijken als daar een limiet aan zou zitten.
nachtnet schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:10:
Carlos gaat er nog steeds vanuit dat hij na 2017 een stoeltje bij RB krijgt.. 8)7 |:(
Tja, wat moet hij dan zeggen hé? Hij kan moeilijk zeggen dat hij weg is bij TR/RB zodra hij een betere kans krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Arrne schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:23:
Kunnen de teams zonder restricties coureurs wisselen dan? Zou me wel logisch lijken als daar een limiet aan zou zitten.
Geen idee of dat onbeperkt kan, maar dat is feitelijk met Max ook gebeurd. Ze kunnen de betreffende coureur ook een keer langs de kant houden en hun testrijder inzetten :Y) Hey, dat zou weer Wehrlein kunnen zijn, of Esteban Ocon. Maar de swap met Manor voor 1 race zou ook wel geweldig zijn. Ik zie Lewis als kansloos achteraan rijden, nauwelijks sneller dan Haryanto _o-

Mooi stuk van Lammers trouwens, zo mee eens.
[...]

Tja, wat moet hij dan zeggen hé? Hij kan moeilijk zeggen dat hij weg is bij TR/RB zodra hij een betere kans krijgt.
Klopt, maar het zijn zulke zinloze vragen om te stellen: je weet toch dat het mediatraining-riedeltje er dan uitkomt en iedereen weet dat dat niet waar is. Carlos zit met een groot probleem: Ricciardo en Max zijn sneller/beter, dus omhoog binnen RB kan niet. En ik weet niet of een team als Ferrari werkelijk Sainz zou willen ipv Perez bijvoorbeeld. Ik denk dat een dergelijk team het nog een seizoen aankijkt met iemand als Sainz, want zo superspeciaal is hij nou ook weer niet. Goede coureur, maar geen supertalent.

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 06-07-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 01:04

Edd

Arrne schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:23:
Men mag maar 4 verschillende coureurs per seizoen gebruiken

http://www.formula1.com/e...d_additional_drivers.html
Teams may use up to four drivers during a season, all of whom may score points in the championship.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 20:34

vhal

ಠ_ಠ

Grrrrrene schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:31:
[...]

Klopt, maar het zijn zulke zinloze vragen om te stellen: je weet toch dat het mediatraining-riedeltje er dan uitkomt en iedereen weet dat dat niet waar is. Carlos zit met een groot probleem: Ricciardo en Max zijn sneller/beter, dus omhoog binnen RB kan niet. En ik weet niet of een team als Ferrari werkelijk Sainz zou willen ipv Perez bijvoorbeeld. Ik denk dat een dergelijk team het nog een seizoen aankijkt met iemand als Sainz, want zo superspeciaal is hij nou ook weer niet. Goede coureur, maar geen supertalent.
Misschien een zitje bij Haas? Toch enige contacten met Ferrari en om nou te zeggen dat Gutiérrez het zo goed doet de afgelopen jaren. Aan de andere kant; Gutiérrez was tot voor kort testrijder bij Ferrari...

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

nachtnet schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:10:
Carlos gaat er nog steeds vanuit dat hij na 2017 een stoeltje bij RB krijgt..
Wat ik eigenlijk raar vind is dat ze Carlos al meteen voor 2017 onder contract hebben gezet bij Toro Rosso. Ik zou het logischer hebben gevonden als ze hem nog open hadden gelaten zodat hij altijd nog naar een ander team kon, zodat ze er niet aan vast zaten. Want ik denk dat RB ook de balans moet opmaken en stellen dat Sainz misschien toch niet goed genoeg is. En ondanks dat, als er geen plek is, kost dat alleen maar geld en tijd die je ook een andere rijder had kunnen geven om zich te laten bewijzen. Bovendien is verkopen gewoon een prima manier om de gemaakte kosten terug te verdienen.
Dan had het makkelijker geweest om hem pas eind dit seizoen een stoeltje aan te bieden als de stoelendans veelal voorbij was. Had je hem ook nog een goedkoper contract kunnen bieden ook.

Vanuit Carlos zijn perspectief snap ik het op zich ook wel, die wil zo snel mogelijk duidelijkheid. Maar hij moet toch ook inzien dat zijn kansen met de race kleiner worden. Tenzij er nog een grote clash komt tussen Ricciardo en Verstappen, maar het lijkt me dat die een stuk volwassener zijn dan de Mercedes heren. Ik denk dat als het er op aan komt, ze een stuk netter racen met elkaar. Afgezien van het feit dat ik beiden hoger schaar dan Rosberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:14

[...]

gevolgd door ..

[...]
Autoblog oid had het erover dat Lammers ze klojo's noemde... dat heeft Lammers flink weersproken op Facebook, denk dat hetzelfde hierover op gaat. Hij had het wel over de actie van de twee.

Die Aston, dat is geen LMP1 wagen, dat zijn idd proto's, met 0 relatie tot straatauto's. Vroegere GT1's waren dat idd wel. Aston deed 4-5 jaar geleden mee aan de LMP1 maar is daar snel mee gestopt, oa achterkant van de Deltawing daarna was geloof ik stuk ex-AM-LMP1.
Mogelijk kunnen ze wel zelfde geintje doen als Ford gedaan heeft met de GT, ik weet niet of ze binnen de GTE(?) specificatie vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Carlos zie ik nog wel opduiken bij Renault bijvoorbeeld. Nog altijd dicht tegen RB aan. Ik ga er in geval niet van uit dat Palmer en Ericsson daar gaan blijven, vooral die eerste niet. Maar goed, Carlos heeft natuurlijk gelijk dat hij moet zorgen dat hij zijn eigen kansen creëert, en dat doet hij ook niet onverdienstelijk wat mij betreft. Dat RB hem zekerheid gegeven heeft zodat hij zich met racen bezig kan houden ipv zich druk te maken over de stoelendans begrijp ik ook wel. En weet jij veel hoe zijn contract er uit ziet? Misschien staat daar wel in dat RB hem nog kan verhuren aan ander team zolang hij daar een racestoeltje krijgt o.i.d. Kviat moet op zijn tellen gaan passen denk ik, die is te snel naar RB gegaan en overtuigt nu bij TR ook niet echt tot nu toe.

Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1