Volgens mij is het de vraag om hamilton later had kunnen insturen. Had hij met later insturen de bocht nog kunnen halen zonder buiten de baan te gaan? Dat is niet in te schatten aan de hand van foto's, want de snelheid speelt een grote rol. Als Hamilton al op de limiet zit al aan de buitenkant van de track zou uitkomen bij deze bocht, dan valt hem niets te verwijten. Als hij echter aan zijn linkerkant nog ruimte overgehouden zou hebben na de bocht, dan valt hem te vroeg insturen in de auto van Rosberg wel te verwijten. Zou ik denk met mijn boerenverstand. Het gaat erom welke opties een driver heeft op elk moment.Grrrrrene schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:38:
Kijk, ik ga niet beargumenteren dat het helemaal Hamiltons schuld is, maar wat me uitermate stoort is dat Hamilton met dit soort acties wegkomt, actief verdedigd door Sky, en dat Rosberg bij z'n eerste keer assertief rijden de pineut is.
[quote]Jackson6 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:51:
[...]
Het zal niet gewoon kunnen zijn dat Max meestal een sneller race pace heeft?
[...]
Tja, dat zou zo maar eens kunnen.. ik zeg altijd " Max is een bijzonder mannetje ".
[...]

[...]
Tja, dat zou zo maar eens kunnen.. ik zeg altijd " Max is een bijzonder mannetje ".
Zoals in de voorgaande topic's al eens is voorbij gekomen, RIC heeft zich uitgesproken dat Max zich meer dan hij zelf doet zich in de trainingen op een Race-setup concentreert, terwijl hij meer een mengeling van beide doet.Onestone schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 00:29:
[quote]Jackson6 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:51:
[...]
[...]
Cogitationis poenam nemo patitur
Volgens mij is er ook gezegd dat de setups niet verklaren waarom hij in de laatste race zo traag is.Bullet NL schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 01:30:
[...]
Zoals in de voorgaande topic's al eens is voorbij gekomen, RIC heeft zich uitgesproken dat Max zich meer dan hij zelf doet zich in de trainingen op een Race-setup concentreert, terwijl hij meer een mengeling van beide doet.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
In het filmpje van Peter Windsor hierboven (vanaf 3:32) gaat het over dat RIC ook zocht naar verschil met Max qua rijstijl wat wellicht de hogere slijtage zou verklaren.
Dat zal wel inderdaad. Maar daarom vraag ik er misschien wel gewoon naar. Ik heb dan ook niet gezegd dat hij geen uitzonderlijke regenrijder is, ik heb alleen gevraagd waar dat dan uit gebleken is sinds zijn F1 tijd.McBoom schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:22:
[...]
Dan heb je dus ook nog niet heel veel vergelijkingsmateriaal
Maar dat mag blijkbaar niet van sommigen hier, want dat zou in de verste verte misschien wel eens als kritiek op Max gezien kunnen worden. En dat kan natuurlijk absoluut niet..
Het is natuurlijk niet zo dat wanneer iemand het niet met je eens is en een discussie aan gaat (je verwacht het niet op een forum), het direct fanboygedrag is.Arrne schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:23:
[...]
Dat zal wel inderdaad. Maar daarom vraag ik er misschien wel gewoon naar. Ik heb dan ook niet gezegd dat hij geen uitzonderlijke regenrijder is, ik heb alleen gevraagd waar dat dan uit gebleken is sinds zijn F1 tijd.
Maar dat mag blijkbaar niet van sommigen hier, want dat zou in de verste verte misschien wel eens als kritiek op Max gezien kunnen worden. En dat kan natuurlijk absoluut niet..
Ja, het is normaal dat we wat oranje gekleurd reageren hier, net als men op Silverstone en bij Sky enigszins Brits is georiënteerd.
Tegenover de zogenoemde fanboys staan er hier namelijk genoeg die elk minimaal foutje als doodzonde en einde carrière van Max zien zo onderhand.
Mooi in balans te noemen wellicht, dus laten we het niet groter maken elke keer.
Ik moet zeggen dat ik meestal met veel plezier hier de positieve vibe kom proeven, dus laten we lekker 'kritisch' en 'minder kritisch' blijven, maar tegelijk iets minder termen als 'fanboy' gebruiken.
@Arne: als je als onervaren F1-kijker wat vraagt, moet je natuurlijk niet gek opkijken als hier mensen met 20-30 jaar F1-kennis je argumenten gaan weerleggen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik vind het niet meer dan logisch dat mensen kritisch zijn op Max.. Als zijn doel is om wereldkampioen te worden dan moet je je verwachtingen en eisen hoog houden en moet je focussen op fouten om die te verbeteren (max moet ze verbeteren). Het gaat er om wat de verwachtingen zijn.
Ik zal ook kritisch zijn, want ik bekijk het ook in de wetenschap dat veel fouten maken niet mag als je wil domineren. Dat betekent dat ik erg kritisch zal zijn op een optreden als Monaco. Ja heel leuk dat je gedurende een deel van de race goed rijdt. Maar 3 fouten maken in 1 weekend mag gewoon niet. Dat kan wereldkampioenschappen kosten.
Dat wil niet zeggen dat je niet blij mag zijn met goede prestaties ofzo. En ja, die heeft hij ook heel veel.
Natuurlijk is het ook zo dat hij nog jong is en dat fouten maken deel van een leerproces is, maar maak te vaak fouten en je eindigt als Kvyat (die ook nog jong is).
Ik zal ook kritisch zijn, want ik bekijk het ook in de wetenschap dat veel fouten maken niet mag als je wil domineren. Dat betekent dat ik erg kritisch zal zijn op een optreden als Monaco. Ja heel leuk dat je gedurende een deel van de race goed rijdt. Maar 3 fouten maken in 1 weekend mag gewoon niet. Dat kan wereldkampioenschappen kosten.
Dat wil niet zeggen dat je niet blij mag zijn met goede prestaties ofzo. En ja, die heeft hij ook heel veel.
Natuurlijk is het ook zo dat hij nog jong is en dat fouten maken deel van een leerproces is, maar maak te vaak fouten en je eindigt als Kvyat (die ook nog jong is).
[ Voor 30% gewijzigd door aicaramba op 08-07-2016 09:06 ]
Punt is alleen dat bij een fout in FP1 mensen hier alweer in de hel en verdoemenis stand schieten. In FP1 Oostenrijk was men gelijk de tussenliggende GP's (Canada en Baku, beiden foutloos) vergeten en greep men gelijk terug op Monaco. Wat dat betreft is er sinds forum.formule1.nl niet veel veranderd. 
Maar goed, deze discussie is meer voor het reguliere F1-topic, het heeft verder weinig met de GP van Engeland te maken.
Maar goed, deze discussie is meer voor het reguliere F1-topic, het heeft verder weinig met de GP van Engeland te maken.
[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 08-07-2016 09:05 ]
Ik stelde dan ook alleen maar een vraag hoor, verder niets.. Als daarop gereageerd wordt alsof ik gek ben reageer ik daar gewoon op. Ik was trouwens ook helemaal niet degene die Monaco ter sprake bracht, ik reageerde slechts ergens op.
En blijkbaar is dat een goede reden om aan te komen met je-kijkt-nog-geen-20-jaar-F1-dus-stil-zijn.
En blijkbaar is dat een goede reden om aan te komen met je-kijkt-nog-geen-20-jaar-F1-dus-stil-zijn.
Wie zegt dat? Of maak je dat er zelf maar van?Arrne schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:11:
The ramblings of an idiot
Pfff komop jongens, deze nu.nl discussies mogen wat mij betreft wel daar blijven..McBoom schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:14:
[...]
Wie zegt dat? Of maak je dat er zelf maar van?
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
http://www.f1countdown.com/razoon schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:09:
Kan iemand mij de link geven waarop je kunt zien hoeveel dagen/uren/minuten het is tot de volgende trainingen en race?
Link kwijt vanwege pc crash.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik mis dat forum...Señor Sjon schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:03:
Punt is alleen dat bij een fout in FP1 mensen hier alweer in de hel en verdoemenis stand schieten. In FP1 Oostenrijk was men gelijk de tussenliggende GP's (Canada en Baku, beiden foutloos) vergeten en greep men gelijk terug op Monaco. Wat dat betreft is er sinds forum.formule1.nl niet veel veranderd.
En juist de mensen met 20-30 jaar F1 ervaring zijn daarom zo enthousiast over wat er nu gebeurt. Om een succesvol coureur te worden in de F1 is snel kunnen rijden uiteraard een basisvoorwaarde. Maar de volgende factor is geluk. Er hebben in het verleden al heel veel zeer getalenteerde coureurs de revue gepasseerd die het door domme pech niet gelukt is om door te stoten.Señor Sjon schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:58:
@Arne: als je als onervaren F1-kijker wat vraagt, moet je natuurlijk niet gek opkijken als hier mensen met 20-30 jaar F1-kennis je argumenten gaan weerleggen.
Net gokken op het verkeerde team. Te laat of (wat vaker voorkomt) te vroeg instappen. Net pech hebben op het moment dat je er moet staan... Op weg naar de top krijg je zoveel 'kansen' om een foute beslissing te nemen, dat de kans om echt dé topper te worden bijzonder klein is. Zelfs als je de F1 hebt gehaald.
Sinds 2000 hebben we 6 verschillende WDC's gehad, terwijl er in de tijd 99 coureurs actief zijn geweest. Zelfs als je de F1 haalt is de kans om kampioen te worden dus niet bijster groot.
Maar het mooie aan de carrière van Max is, dat alles op zijn plaats lijkt te vallen. Natuurlijk kan hij donders snel rijden, anders had hij zonder sponsorgeld uberhaupt geen kans gemaakt. Maar vervolgens: eerst ruim een jaar alle circuits en het wereld leren kennen, vervolgens door externe factoren (geluk) in het topteam terecht gekomen waar hij ook nog eens zijn eerste wedstrijd wint (uiteraard alleen mogelijk met zijn klasse, maar ook weer met een beetje geluk).
Maar geluk dwing je ook af. Je moet er staan als het moment zich voordoet, en dat lukt hem. Wat dat betreft is hij inderdaad van het kaliber Senna / Schumacher. Geloof in eigen kunnen, en weinig tot geen respect hebben voor de 'namen' die om je heen rijden. Zo zal Ricciardo in data blijven zoeken naar een verklaring voor 'Oostenrijk', maar achter in zijn hoofd zal er een duiveltje zachtjes beginnen te fluisteren dat Max misschien wel simpelweg sneller is dan hij.
We shall see. Maar mooi is het wel.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dat is (onbedoeld) wel een beetje de onderliggende toon van sommige reacties, als er speciaal posts gemaakt worden om me er toch even op te wijzen dat ik een 'nieuwe' F1 fan bent. Alsof ik dat zelf niet wist.McBoom schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:14:
[...]
Wie zegt dat? Of maak je dat er zelf maar van?
Maar goed, het is allemaal off-topic en leidt af van de race. Zin in een mooi race-weekend en hopelijk een goed resultaat voor Max.

Verstappen heeft echt wel respect voor de namen om zich heen. Maar hij laat zich niet beïnvloeden/overdonderen door de grote namen.alexbl69 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:36:
[...]
En juist de mensen met 20-30 jaar F1 ervaring zijn daarom zo enthousiast over wat er nu gebeurt. Om een succesvol coureur te worden in de F1 is snel kunnen rijden uiteraard een basisvoorwaarde. Maar de volgende factor is geluk. Er hebben in het verleden al heel veel zeer getalenteerde coureurs de revue gepasseerd die het door domme pech niet gelukt is om door te stoten.
Net gokken op het verkeerde team. Te laat of (wat vaker voorkomt) te vroeg instappen. Net pech hebben op het moment dat je er moet staan... Op weg naar de top krijg je zoveel 'kansen' om een foute beslissing te nemen, dat de kans om echt dé topper te worden bijzonder klein is. Zelfs als je de F1 hebt gehaald.
Sinds 2000 hebben we 6 verschillende WDC's gehad, terwijl er in de tijd 99 coureurs actief zijn geweest. Zelfs als je de F1 haalt is de kans om kampioen te worden dus niet bijster groot.
Maar het mooie aan de carrière van Max is, dat alles op zijn plaats lijkt te vallen. Natuurlijk kan hij donders snel rijden, anders had hij zonder sponsorgeld uberhaupt geen kans gemaakt. Maar vervolgens: eerst ruim een jaar alle circuits en het wereld leren kennen, vervolgens door externe factoren (geluk) in het topteam terecht gekomen waar hij ook nog eens zijn eerste wedstrijd wint (uiteraard alleen mogelijk met zijn klasse, maar ook weer met een beetje geluk).
Maar geluk dwing je ook af. Je moet er staan als het moment zich voordoet, en dat lukt hem. Wat dat betreft is hij inderdaad van het kaliber Senna / Schumacher. Geloof in eigen kunnen, en weinig tot geen respect hebben voor de 'namen' die om je heen rijden. Zo zal Ricciardo in data blijven zoeken naar een verklaring voor 'Oostenrijk', maar achter in zijn hoofd zal er een duiveltje zachtjes beginnen te fluisteren dat Max misschien wel simpelweg sneller is dan hij.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
IDD. Om het meer in perspectief te brengen. Ik kijk al 25 jaar en afgelopen Mei was het voor het eerst dat een Nederlander een ronde op 1 reed. Moet je voorstellen wat het winnen voor impact heeft.alexbl69 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:36:
[...]
En juist de mensen met 20-30 jaar F1 ervaring zijn daarom zo enthousiast over wat er nu gebeurt. Om een succesvol coureur te worden in de F1 is snel kunnen rijden uiteraard een basisvoorwaarde. Maar de volgende factor is geluk. Er hebben in het verleden al heel veel zeer getalenteerde coureurs de revue gepasseerd die het door domme pech niet gelukt is om door te stoten.
Max is gewoon goed bezig. Alle puntjes voor verbetering is puur door lack van ervaring. vergeet niet dat in jan 2014 hij pas voor het eerst in een Formule auto zat.
Kritisch zijn mag, maar pas op dat je hem niet vergelijkt met iemand die 10 jaar ouder is en al 6 jaar F1 rijdt.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Mooie uiteenzetting @ alexbl69
De puzzel moet wel op zijn plek vallen. Kijk bijvoorbeeld maar naar Alonso, qua talent doet hij echt niet onder voor de wereldkampioenen van de afgelopen jaren. Door iets teveel pech heeft hij toch meerdere seizoenen naast de titel gegrepen, terwijl hij er soms toch écht heel dicht bij was.
Laten we niet vergeten dat Max Verstappen, hoezeer alles ook voorspoedig lijkt te gaan, dit ook kan overkomen en dat een wereldtitel dus echt niet vanzelfsprekend is.
De puzzel moet wel op zijn plek vallen. Kijk bijvoorbeeld maar naar Alonso, qua talent doet hij echt niet onder voor de wereldkampioenen van de afgelopen jaren. Door iets teveel pech heeft hij toch meerdere seizoenen naast de titel gegrepen, terwijl hij er soms toch écht heel dicht bij was.
Laten we niet vergeten dat Max Verstappen, hoezeer alles ook voorspoedig lijkt te gaan, dit ook kan overkomen en dat een wereldtitel dus echt niet vanzelfsprekend is.
Dit dekt dus eigenlijk volledig de lading. Lekker genieten van de sport en hopelijk pakt het voor ons Nederlanders allemaal goed uitWe shall see. Maar mooi is het wel.
volgens Mark Hughes hebben Kimi Raikkonen en Ferrari het contract met 1 jaar verlengd.
Toch weer een stoeltje minder in de stoelendans...

Toch weer een stoeltje minder in de stoelendans...

[ Voor 15% gewijzigd door nachtnet op 08-07-2016 10:53 ]
Mijn probleem met de Nederlandse fan, o.a. op dit forum, is dat ze vaak minder kritisch zijn dan Max Verstappen zelf is.backupdevice schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:44:
[...]
IDD. Om het meer in perspectief te brengen. Ik kijk al 25 jaar en afgelopen Mei was het voor het eerst dat een Nederlander een ronde op 1 reed. Moet je voorstellen wat het winnen voor impact heeft.
Max is gewoon goed bezig. Alle puntjes voor verbetering is puur door lack van ervaring. vergeet niet dat in jan 2014 hij pas voor het eerst in een Formule auto zat.
Kritisch zijn mag, maar pas op dat je hem niet vergelijkt met iemand die 10 jaar ouder is en al 6 jaar F1 rijdt.
- Kritiek op zijn radio geklaag in Australië werd hier weggewimpeld, terwijl hij later zelf toegeeft dat hij de situatie fout aanpakte
- Kritiek op zijn kwalificatiesnelheid wordt hier weggewimpeld vanaf dag 1, met o.a. verwijten dat men 'spoken ziet die er niet zijn'. Terwijl toch duidelijk blijkt dat Max in de kwalificatie nog enorm moet verbeteren, wat hij zelf ook aangeeft.
Ik vind het in ieder geval positief dat Max zelf nog steeds zeer kritisch is en zijn verbeterpunten ook onder ogen durft te zien. Het zou voor de forum mood wel helpen als kritiek op Max niet standaard weggewuifd wordt
I intend to live forever. So far, so good.
Ferrari verlengt Raikkonen voor 2017......
http://www.gpupdate.net/n...ook-in-2017-naast-vettel/
Ideale 2e rijder, maar waarom kan daar niet een jonger iemand plaatsnemen? Kost een klap minder en zal ook een goede 2e rijder zijn.
Ideale 2e rijder, maar waarom kan daar niet een jonger iemand plaatsnemen? Kost een klap minder en zal ook een goede 2e rijder zijn.
Daarom zei ik ook. Hij is pas 18, rijdt pas sinds Jan 2014 in een formula auto en hij wordt constant vergeleken met iemand die minimaal 10 jaar ouder is en 6 jaar meer ervaring heeft.Requiem19 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:04:
[...]
Mijn probleem met de Nederlandse fan, o.a. op dit forum, is dat ze vaak minder kritisch zijn dan Max Verstappen zelf is.
- Kritiek op zijn radio geklaag in Australië werd hier weggewimpeld, terwijl hij later zelf toegeeft dat hij de situatie fout aanpakte
- Kritiek op zijn kwalificatiesnelheid wordt hier weggewimpeld vanaf dag 1, met o.a. verwijten dat men 'spoken ziet die er niet zijn'. Terwijl toch duidelijk blijkt dat Max in de kwalificatie nog enorm moet verbeteren, wat hij zelf ook aangeeft.
Ik vind het in ieder geval positief dat Max zelf nog steeds zeer kritisch is en zijn verbeterpunten ook onder ogen durft te zien. Het zou voor de forum mood wel helpen als kritiek op Max niet standaard weggewuifd wordt.
We hebben een ruwe diamant op dit moment die kan uitgroeien tot het mooiste wat NL op autosport ooit heeft voorgebracht. Op elke slak zout leggen en willen dat hij meteen perfect is slaat nergens op.
Laten we vooral genieten.
Buiten Perez zie ik geen 2e rijder die daar geschikt voor zou zijn.
Overigens is voor mij de magie van Ferrari ook wel redelijk verdwenen na de post Schumacher periode.
Overigens is voor mij de magie van Ferrari ook wel redelijk verdwenen na de post Schumacher periode.
Tja, dat is nou eenmaal hoe Ferrari werkt. Die willen gewoon twee goede en ervaren coureurs. Daarnaast zou ik niet weten wie er beter geschikt zou zijn op dit moment
Kimi doet het gewoon goed naast Vettel. Onbewust en onbedoeld een prima tweede coureur* (hoewel het pijn doet om dat te zeggen) die het team, samen met Vettel, weer kan laten winnen.
*) met tweede coureur bedoel ik geen Barrichello, maar Raikkonen kan gewoon niet tippen aan Vettel over het algemeen. Daarnaast is het wel gewoon een goede en stabiele coureur die veelal het maximale uit de auto en de omstandigheden haalt.
Kimi doet het gewoon goed naast Vettel. Onbewust en onbedoeld een prima tweede coureur* (hoewel het pijn doet om dat te zeggen) die het team, samen met Vettel, weer kan laten winnen.
*) met tweede coureur bedoel ik geen Barrichello, maar Raikkonen kan gewoon niet tippen aan Vettel over het algemeen. Daarnaast is het wel gewoon een goede en stabiele coureur die veelal het maximale uit de auto en de omstandigheden haalt.
Als mensen in de F1 later gas terug nemen dan komt dat vaak door druk vanuit de PR en marketing hoekRequiem19 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:04:
[...]
Kritiek is niet erg, Maar hij wordt ook door een aantal personen hier afgebrand omdat hij te traag zou zijn tijdens de kwalificatie. Sommigen vergeten dan dat hij pas komt kijken in de F1, ja zijn kwalificatie snelheid zit nog niet op het niveau van zijn racepace, maar vergeet dan ook niet dat zijn racepace ver boven par ligt.- Kritiek op zijn kwalificatiesnelheid wordt hier weggewimpeld vanaf dag 1, met o.a. verwijten dat men 'spoken ziet die er niet zijn'. Terwijl toch duidelijk blijkt dat Max in de kwalificatie nog enorm moet verbeteren, wat hij zelf ook aangeeft.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Op Sky is de herhaling van de Sky-pre-show op Silverstone. Is Max ook daarin voorbij gekomen? Ik zie allerlei rijders (niet alleen de Britse) en teambazen voorbij komen 
O, met Max en RIC begint net
O, met Max en RIC begint net
[ Voor 9% gewijzigd door McBoom op 08-07-2016 10:18 ]
De radio-uitbarsting is ook geregisseerd door de FOM, maar ik begreep ook dat er afspraken waren tussen de twee kampen na Singapore en dat dit bij race 1 van het nieuwe seizoen al genegeerd werd.Requiem19 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:04:
[...]
Mijn probleem met de Nederlandse fan, o.a. op dit forum, is dat ze vaak minder kritisch zijn dan Max Verstappen zelf is.
Ik vind het in ieder geval positief dat Max zelf nog steeds zeer kritisch is en zijn verbeterpunten ook onder ogen durft te zien. Het zou voor de forum mood wel helpen als kritiek op Max niet standaard weggewuifd wordt.
Dan de kwalificaties
Vanaf Spanje 2015 heeft ie bij een 'schoon' weekend de overhand op Sainz in de kwalificatie. Ik heb op autosport de hele riedel uiteengezet:
Van de 5 kwalificaties tot op heden zijn er maar twee 'schoon' geweest, namelijk Spanje en Canada. Monaco was zijn eigen fout, maar had Ricciardo sowieso de betere motor. Baku was een strategische blunder van het team om hem niet gelijk achter Ric te zetten in de pitlane bij de herstart in Q3. Zijn snelle rondes waren door Bottas, Hamilton en Bottas verprutst.Past Spain 2015, Max outqualified Sainz most of the time. While Sainz had some technical gremlins during the race, Verstappen had those during qualifying.
Canada: 12 vs 11 (15 place engine + crash penalty. Due to the number of grid places not being enough, he incured an extra 10 seconds at his first stop).
Austria: 7 vs 13
Silverstone: 13 vs 8 (broken valve, affected driveability on Verstappen car. In FP he was consistently faster)
Hungary: 9 vs 12
Belgium: 15 vs 10 (Verstappen had an engine penalty looming and his car failed to drive in Q2).
Italy: NC vs 13 (Both had engine penalties, but due to the engine cover blowing off in his outlap he got an unsafe release DT to be taken in the first 3 laps).
Singapore: 8 vs 14 (Sainz crashed at the end of Q2)
Japan: 15 vs 12 (Verstappen's car expired in Q1. Got a 3 place grid drop for swerving acros the track towards the grass).
Russia: 9 vs NC (Sainz crashed heavily in FP3).
US: 10 vs NC (Sainz crashed in Q1)
Mexico: 8 vs 11
Brazil: 10 vs 12
Abu Dhabi: 11 vs 10
Tot slot kreeg hij in Oostenrijk weer de verkeerde tactiek. Als je je opwarmronde 25 seconde langzamer gaat rijden, dan heb je ook geen warmte in de banden voor een hotlap, dus hij kwam met nog 50 seconden te gaan al over de meet.
Wat dat betreft mag men bij Red Bull ook wel even in de spiegel kijken.
*snip*
]Die bedoel ik ja
Ik had nog geen zin/tijd gehad om het op te zoeken. Toevallig dat het stukje met Max en RIC net kwam
Leuk interview, waarbij RIC ROS nog even de schuld in de schoenen schuift van het gedonder in Oostenrijk 
]Die bedoel ik ja
[ Voor 59% gewijzigd door Señor Sjon op 08-07-2016 10:31 ]
Ennnn iedereen schiet weer in de verdedigingsmodus
.
- argument 1 blijft: hij is onervaren en moet nog veel leren, rijdt pas net in F1
Respons: ja, maar hij kan kennelijk andere dingen al heel goed (inhalen, racepace, bandenmanagemement), dus dan is het logisch dat hij zich focussed op de dingen die hij nog niet zo goed kan
argument 2 blijft: ja, maar hij is eigenlijk wel goed in kwalificatie.
Respons: ja, hij heeft zichzelf enorm verbeterd tov begin 2015, maar zijn ultieme 1 lap pace is nog niet daar waar het zijn moet. Sainz maakte veel fouten dit jaar, maar had zonder foutjes Max verslagen in 3 van de 4 kwalificaties. Ricciardo maakt minder/geen foutjes en dan zie je het verschil.
Neemt niet weg dat Max steeds dichter bij Ricciardo komt. Maar waarom moet iedereen acuut in de Max-defense modus gaan als het een minder sterk punt benoemt wordt?
Zo zegt Max o.a. dit zelf 4 dagen geleden:
- argument 1 blijft: hij is onervaren en moet nog veel leren, rijdt pas net in F1
Respons: ja, maar hij kan kennelijk andere dingen al heel goed (inhalen, racepace, bandenmanagemement), dus dan is het logisch dat hij zich focussed op de dingen die hij nog niet zo goed kan
Respons: ja, hij heeft zichzelf enorm verbeterd tov begin 2015, maar zijn ultieme 1 lap pace is nog niet daar waar het zijn moet. Sainz maakte veel fouten dit jaar, maar had zonder foutjes Max verslagen in 3 van de 4 kwalificaties. Ricciardo maakt minder/geen foutjes en dan zie je het verschil.
Neemt niet weg dat Max steeds dichter bij Ricciardo komt. Maar waarom moet iedereen acuut in de Max-defense modus gaan als het een minder sterk punt benoemt wordt?
.A humble Verstappen was quoted after the race, saying, “I am still learning, there is room for improvement in qualification.”
Ik snap je punt niet. Niemand gaat in verdedigings modus hoor . Ik denk dat ik vanuit jou iets meer inleving wil zien richting Max en waar hij nu staat. Zijn zelfreflectie is goed, nu aan ons om daar ipv een kilo zout een snufje zout op te leggen.Requiem19 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:26:
Ennnn iedereen schiet weer in de verdedigingsmodus.
[...]
.
We kunnen niet verwachten dat Max meteen presteert als RIC, ALO of BUT. Geef het tijd en kom volgend jaar met je kilo zout als dezelfde punten nog steeds aan de orde zijn.
Hem nu afrekenen op punten die puur met ervaring te maken hebben is onrealistisch en maakt dat je de mooiste periode in de carriere van MAX totaal mist man!
[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 08-07-2016 10:33 ]
Als Sainz niet drie sectoren op een rij voor elkaar kreeg, dan staat hij er toch verdiend achter? Dat werkt andersom ook zo.Requiem19 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:26:
[...]
.
Mee eens.Señor Sjon schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:33:
[...]
Als Sainz niet drie sectoren op een rij voor elkaar kreeg, dan staat hij er toch verdiend achter? Dat werkt andersom ook zo.
Maar, die drie sectoren laten wel zien dat er meer potentie in de auto zit dan (beide) coureurs eruit halen. Verstappen rijdt nu tegen Ricciardo, die dus wel die 3 sectoren voor elkaar krijgt. Verstappen zegt hier ook zelf over:
http://en.f1i.com/news/62...ricciardo-verstappen.html"But it is getting there. And you should not forget I am driving next to someone who is really quick. So it is a bit different approach for me now, I have to up my game from where I was before in Toro Rosso because he is very quick.
"[Ricciardo] is on top of that. Of course maybe he has had some struggles in the race, but that is also where I enjoy it – that is my part, the race. I just need to find a way how to get it a bit better in qualifying. But it is not dramatic, it is always I am [just] behind him or one after that, so it I not a massive thing."
Kortom, Ricciardo is sneller dan Sainz en Max geeft aan dat hij zelf naar een hoger niveau moet om Ricciardo aan te kunnen.
In Baku en Oostenrijk kwam Max al steeds iets dichter bij, maar Silverstone is wel weer een circuit dat Ricciardo erg goed ligt. Vroeg of laat zal hij Ricciardo moeten gaan verslaan in de kwalificatie, want als je 21-0 verliest in het Q-duel, kost dat je gewoon punten op zondag - zeker op circuits waar inhalen praktisch onmogelijk is.
[ Voor 11% gewijzigd door Requiem19 op 08-07-2016 10:39 ]
Het gaat meer om de toon die vaak gebruikt wordt als er kritiek wordt gegeven, en er zijn ook twee kanten aan het verhaal en die sluiten elkaar niet uit. Max zit in een leer traject, en ja er zijn zeker nog verbeter punten, maar dat betekent niet dat hij niet boven verwachting presteert.Requiem19 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:26:
[...]
.
Bij een scholier verwachte je ook niet dat hij in de brug klas al het VWO examen kan doen, maar als die zelfde brugklasser dan met negens en tienen op zijn rapport over gaat naar de tweede klas heeft hij het toch goed gedaan.
Is zijn kwalificatie perfect? Zeker niet, daarvan ligt een deel bij Max maar ook zeker een deel pech en slechte team tactiek.
Is het het einde van de wereld? Nee zeker niet, hij heeft nog het hele seizoen om dat op orde de krijgen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Helaas, wat mij betreft. Kimi vind ik geen indrukwekkende prestaties meer neerzetten, en persoonlijk doet hij me ook helemaal niets. Het is een apart figuur, maar ik ben dat apathische gemompel wel zat intussen. Het was denk ik beter geweest voor de sport als hij plaats gemaakt had voor wat doorstroming.StealthyPeanut schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:07:
Ferrari verlengt Raikkonen voor 2017......
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ik vind het voorbeeld van Monaco wel treffend....
Verdient niet de schoonheidsprijs, maar om hem daarom maar bij het afval te zetten gaat te ver en geeft uiteraard reactie van degenen met een i.m.o. wat meer realistische kijk op F1 zaken. Daartussen zitten ook reacties van mensen die het wellicht wat te positief zien (of ik daarbij zit? vast wel af en toe).
Waar het misschien nog wel meer om gaat is dat we hier ook genieten van wat er gaande is. F1 in NL neemt een vlucht qua populariteit als nooit tevoren door een in potentie veel meer complete rijder dan zijn vader was. Als het meezit blijft hij nog een poosje geschiedenis schrijven en wie hier zou dat nu niet willen?
We zijn het er volgens mij allemaal over eens dat wat Max af en toe laat zien best bijzonder is, maar dat er ook (gelukkig) nog ruimte is voor verbetering. Hij zal als het goed is alsmaar beter worden en als je dat bij zijn huidige vorm optelt is het best aannemelijk dat hij een mooie F1 toekomst tegemoet gaat.
Over Kimi dan...
Ik vind het jammer dat Kimi bij Ferrari blijft. Dat was een van de kansen om silly season goed op gang te krijgen en vers bloed de F1 in te laten stromen.
edit: 8 minuutjes nog en dan FP1!
Verdient niet de schoonheidsprijs, maar om hem daarom maar bij het afval te zetten gaat te ver en geeft uiteraard reactie van degenen met een i.m.o. wat meer realistische kijk op F1 zaken. Daartussen zitten ook reacties van mensen die het wellicht wat te positief zien (of ik daarbij zit? vast wel af en toe).
Waar het misschien nog wel meer om gaat is dat we hier ook genieten van wat er gaande is. F1 in NL neemt een vlucht qua populariteit als nooit tevoren door een in potentie veel meer complete rijder dan zijn vader was. Als het meezit blijft hij nog een poosje geschiedenis schrijven en wie hier zou dat nu niet willen?
We zijn het er volgens mij allemaal over eens dat wat Max af en toe laat zien best bijzonder is, maar dat er ook (gelukkig) nog ruimte is voor verbetering. Hij zal als het goed is alsmaar beter worden en als je dat bij zijn huidige vorm optelt is het best aannemelijk dat hij een mooie F1 toekomst tegemoet gaat.
Over Kimi dan...
Ik vind het jammer dat Kimi bij Ferrari blijft. Dat was een van de kansen om silly season goed op gang te krijgen en vers bloed de F1 in te laten stromen.
edit: 8 minuutjes nog en dan FP1!

Nu inderdaad nog de bevestiging dat Massa en Button blijven en de saaiheid op de rijdersmarkt is compleet
Zit er eigenlijk iets in de kuip bij de rijders om eventueel "overtollig" regen weg te werken, of hebben ze weinig last van regen die in de auto terecht komt met de snelheden waarmee ze rijden.
Smiling as the shit comes down...
Ik denk dat Button volgend jaar gewoon blijft. Het zou wel zuur zijn als ze hem wegsturen nu ze weer een beetje competitief worden. Jammer voor Stoffel, maar ik zie het niet gebeuren.Tleilaxu schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:51:
Nu inderdaad nog de bevestiging dat Massa en Button blijven en de saaiheid op de rijdersmarkt is compleet
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Denk dat ze door de luchtstroom vrij weinig regen in de cockpit krijgen...ScrooLoose schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:00:
Zit er eigenlijk iets in de kuip bij de rijders om eventueel "overtollig" regen weg te werken, of hebben ze weinig last van regen die in de auto terecht komt met de snelheden waarmee ze rijden.
Helemaal mee eens.ATS schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:50:
[...]
Helaas, wat mij betreft. Kimi vind ik geen indrukwekkende prestaties meer neerzetten, en persoonlijk doet hij me ook helemaal niets. Het is een apart figuur, maar ik ben dat apathische gemompel wel zat intussen. Het was denk ik beter geweest voor de sport als hij plaats gemaakt had voor wat doorstroming.
De "badkuip" waar de coureur in zit is volledig dicht, zowel aan de onderkant, zijkanten als voor- en achterkant. Alleen de opening aan de bovenkant is open.ScrooLoose schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:00:
Alle openingen waardoor water uit de kuip zou kunnen lopen verstoren ook direct of indirect de luchtstromen onder de auto.
Ik geloof daar niets van, aan de voorkant komen de stuurstang en een deel van het rempedaal door de tub heen. Aan de zij en achterkanten komen alle kabels naar buiten en ook de leidingen van de brandblusser. (De brandblustank ligt bij de meeste auto's onder de knieën van de coureur.)masterslave schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:20:
[...]
De "badkuip" waar de coureur in zit is volledig dicht, zowel aan de onderkant, zijkanten als voor- en achterkant. Alleen de opening aan de bovenkant is open.
Alle openingen waardoor water uit de kuip zou kunnen lopen verstoren ook direct of indirect de luchtstromen onder de auto.
Wel balen voor Perez dat Raikkonen bij Ferrari blijft. Ik dacht echt dat Perez wel naar Ferrari zou gaan. Misschien naar Williams of Renault nu?
nope 'never' going to happen - klein meningsverschil. perez gaat voorlopig echt niet bij ferrari komen.Bigfoot schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:07:
Wel balen voor Perez dat Raikkonen bij Ferrari blijft. Ik dacht echt dat Perez wel naar Ferrari zou gaan. Misschien naar Williams of Renault nu?
Analyse voor de resterende stoelendans http://www.motorsport.com...a-1-driver-market-796601/
Als je kijkt naar de resultaten van dit jaar kan hij beter bij Force India blijven dan bij één van die teams in een auto stappen.Bigfoot schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:07:
Zou het serieus beschamend vinden als McLaren volgend jaar nog steeds geen stoeltje heeft voor Vandoorne.nachtnet schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:16:
Analyse voor de resterende stoelendans http://www.motorsport.com...a-1-driver-market-796601/
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Het is een lastige keuze voor McLaren. Kies je voor jaren ervaring om de auto door te ontwikkelen maar loop je de kans dat een jong talent naar een ander team gaat. Of kies je voor een jong talent met als risico dat de ontwikkeling van de auto minder snel gaat.XyritZz schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:20:
[...]
Zou het serieus beschamend vinden als McLaren volgend jaar nog steeds geen stoeltje heeft voor Vandoorne.
Dat is echt een hele moeilijke keuze met zoveel veranderingen op komst volgens seizoen.
eigelijk is de keuze gewoon makkelijk. Wie gaat naar verwachting de meeste punten scoren. Die rijder verdient het plekje.XyritZz schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:20:
[...]
Zou het serieus beschamend vinden als McLaren volgend jaar nog steeds geen stoeltje heeft voor Vandoorne.
Het is geen liefdadigheidsinstelling en ze moeten dus helemaal niets.
Parallel: Welk contract dwingt het jonge talent af? Kan je hem met een voordelige deal lange tijd vast zetten als hij de stoel krijgt?SnowDude schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:23:
[...]
Het is een lastige keuze voor McLaren. Kies je voor jaren ervaring om de auto door te ontwikkelen maar loop je de kans dat een jong talent naar een ander team gaat. Of kies je voor een jong talent met als risico dat de ontwikkeling van de auto minder snel gaat.
Dat is echt een hele moeilijke keuze met zoveel veranderingen op komst volgens seizoen.
Nou ja, zo jong is Vandoorne nu ook weer niet. Volgend seizoen is hij ook alweer 25. Voor hem is het wat dat betreft wel 'do or die' volgend seizoen, en ik kan me voorstellen dat McLaren niet rond wil blijven rijden met Button én Alonso.SnowDude schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:23:
[...]
Het is een lastige keuze voor McLaren. Kies je voor jaren ervaring om de auto door te ontwikkelen maar loop je de kans dat een jong talent naar een ander team gaat. Of kies je voor een jong talent met als risico dat de ontwikkeling van de auto minder snel gaat.
Nee, merp!
"probleem" van Van Doorne is dat hij een voorcontract heeft getekend met McLaren, en daardoor niet vrij is om naar Williams of Renault te gaan..
Als ik de analyse lees (uit mijn eigen post) lijkt het wel alsof Massa & Button sleutelrollen spelen in het spel. Jammer dat McLaren en Williams pas na de zomer lijken te willen gaan vastleggen..
Als ik de analyse lees (uit mijn eigen post) lijkt het wel alsof Massa & Button sleutelrollen spelen in het spel. Jammer dat McLaren en Williams pas na de zomer lijken te willen gaan vastleggen..
Als dat het geval is dan vind ik dat geen handige actie van Van Doorne. Hij heeft dan dus een contract waarbij hij niet naar een ander team mag, maar aan de andere kant ook niet direct zicht heeft op een stoeltje bij McLaren."probleem" van Van Doorne is dat hij een voorcontract heeft getekend met McLaren, en daardoor niet vrij is om naar Williams of Renault te gaan..
Het opleidingsteam van McLaren is wat dat betreft wel een aanfluiting de laatste jaren, want ruimte in de F1 voor jong talent is er niet.
De F1 app is nu ook voor Windows 10 en Windows 10 Mobile beschikbaar: https://www.microsoft.com...ps/formula-1/9nblggh4s05j
Overigens heeft die geen in-app purchases voor abonnementen zoals bij iOS, dus hij verwijst naar de website om die aan te schaffen en daar kun je volgens mij alleen met creditcard aanschaffen. Al zijn de accounts wel hetzelfde als op andere platformen
Overigens heeft die geen in-app purchases voor abonnementen zoals bij iOS, dus hij verwijst naar de website om die aan te schaffen en daar kun je volgens mij alleen met creditcard aanschaffen. Al zijn de accounts wel hetzelfde als op andere platformen
[ Voor 48% gewijzigd door Martinspire op 08-07-2016 12:53 ]
helemaal offtopic maarMartinspire schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:51:
De F1 app is nu ook voor Windows 10 en Windows 10 Mobile beschikbaar: https://www.microsoft.com...ps/formula-1/9nblggh4s05j

* nachtnet gaat gelijk naar de store..
Ik ga al een paar jaar naar Monza, eerder veel op Magny Cours geweest. Ik wil graag een keer naar de race in Abu Dhabi. heeft iemand daar ervaringen mee?
Ik zou het doen!
Alonso wordt niet genoemd in het artikel.
Vind zijn motivatie maar matig de laatste tijd, dus een lineup met Vandoorne en Button zie ik ook nog wel gebeuren.
Vind zijn motivatie maar matig de laatste tijd, dus een lineup met Vandoorne en Button zie ik ook nog wel gebeuren.
Button gaf gisteren bij de Sky voorbeschouwing ook aan dat hij volgend jaar en het jaar er op eigenlijk ook nog wel zou willen racen, mits in een competitieve auto. Volgend jaar podiums, jaar er op voor overwinningen. In die strekking vertelde hij het.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Zie Button wel eindigen bij Williams.
Ja, want die jaren ontwikkeling met Alonso en Button heeft ze veel gebracht... Eén ervaren rot is meer dan genoeg in een team.SnowDude schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:23:
[...]
Met z'n invalbeurt dit jaar heeft Vandoorne wat mij betreft laten zien een plekje in de F1 te verdienen. Denk dat hij niets onder doet voor Button. In een line-up Button/Vandoorne denk ik dat Vandoorne het duel nog zou winnen ook.Adlermann schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:34:
[...]
eigelijk is de keuze gewoon makkelijk. Wie gaat naar verwachting de meeste punten scoren. Die rijder verdient het plekje.
Als ze hem geen racecontract aanbieden vind ik ook dat McLaren zo netjes moet zijn om hem dit vroegtijdig te laten weten en "los" te laten uit zijn voorcontract zodat Vandoorne zijn heil ergens anders kan gaan zoeken.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Dan zou de cirkel wel rond zijn, daar is hij immers ook begonnen. Ik hoop dat Massa dan eruit gaat, die voegt in mijn eigen weinig toe aan het veld en vind Button nog steeds sympathiek en heeft er nog echt plezier in.Rivanov schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:44:
Zie Button wel eindigen bij Williams.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Wel jammer dat mensen als van Doorne geen kans krijgen. Het voelt bij mij aan dat je met Massa, Raikkonen, Alonso en Button geen spectacel / progressie meer hebt. Meer dat ze rijden om het rijden.
...
Je noemt hier wel 3 wereldkampioenen, die gasten rijden bij teams die geen wereldkampioen kunnen worden. Je gaat mij echt niet vertellen dat als Raikkonen en Alonso bij Mercedes hadden gezeten dat ze samen minder punten zouden scoren dan Hamilton en Rosberg..Luxicon schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:14:
Wel jammer dat mensen als van Doorne geen kans krijgen. Het voelt bij mij aan dat je met Massa, Raikkonen, Alonso en Button geen spectacel / progressie meer hebt. Meer dat ze rijden om het rijden.
Verwijderd
Ik vind dat Rai, Alonso en Button zeker nog wel in de F1 thuis horen.Luxicon schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:14:
Massa mag van mij inderdaad ondertussen wel weg.
Er zijn helaas gewoon teveel talentvolle rijders en te weinig stoeltjes..
De rijden voor de WCC punten. Al deze drivers weten het maximale uit hun materieel te halen...Luxicon schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:14:
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Tja als ik de prestaties van McLaren zie de laatste tijd zit er nog steeds progressie in die auto. Een ding is gewoon een zekerheidje als je met een Alonso en een Button in je auto niet in de top 10 zit ligt het toch echt aan de auto.Luxicon schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:14:
Eigenlijk komen we gewoon 4 tot 6 autos te kort op de grid!Luxicon schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:14:
Haryanto rijdt iig tot einde seizoen bij MANOR.
https://twitter.com/RTLGP/status/751392574217318400
http://www.rtlgp.nl/item/...aakt_seizoen_af_bij_manor

Volgend jaar not so sure..
https://twitter.com/RTLGP/status/751392574217318400
http://www.rtlgp.nl/item/...aakt_seizoen_af_bij_manor

Volgend jaar not so sure..
Daarom is het ook de F1 en niet een of andere talenten cupVerwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:18:
[...]
Er zijn helaas gewoon teveel talentvolle rijders en te weinig stoeltjes..
alles kan off-topic
Wie ga je daar in zetten dan? Wat ik zo overal lees is alleen Vandoorne een kandidaat. Ocon is het net niet (/nog niet), en ook in de Red Bull stal schijnt niet veel rond te lopen. Daarnaast zijn er volgensmij ook wel een aantal nieuwe rijders die wellicht beter hun plek kunnen "afstaan". Zo wordt ook hier genoeg gesproken over dat Kvyat wellicht kan wieberen omdat ie het niet waar weet te maken, en ook Palmer is wellicht niet goed genoeg. Lijkt mij dus dat er voor volgend seizoen wel een aantal plekjes vrij zouden kunnen komen doordat er aan de onderkant coureurs wegvallen. Alleen zijn dat tegelijk waarschijnlijk ook net de teams waar je niet een talent/goede coureur wilt zetten.RoyK schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:26:
[...]
Eigenlijk komen we gewoon 4 tot 6 autos te kort op de grid!
Volgens mij is Kvyat helemaal niet zo slecht, maar heeft hij alleen pech dat bij Red Bull op dit moment 3 mannen met nog iets meer talent boven hem staan. Het is alleen lastig om hem te vergelijken met mannen als Perez, Ericsson, Palmer of Button, Massa.RobertMe schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:36:
[...]
Wie ga je daar in zetten dan? Wat ik zo overal lees is alleen Vandoorne een kandidaat. Ocon is het net niet (/nog niet), en ook in de Red Bull stal schijnt niet veel rond te lopen. Daarnaast zijn er volgensmij ook wel een aantal nieuwe rijders die wellicht beter hun plek kunnen "afstaan". Zo wordt ook hier genoeg gesproken over dat Kvyat wellicht kan wieberen omdat ie het niet waar weet te maken, en ook Palmer is wellicht niet goed genoeg. Lijkt mij dus dat er voor volgend seizoen wel een aantal plekjes vrij zouden kunnen komen doordat er aan de onderkant coureurs wegvallen. Alleen zijn dat tegelijk waarschijnlijk ook net de teams waar je niet een talent/goede coureur wilt zetten.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Nee, zo simpel ligt het niet. Het gaat niet alleen over komend jaar natuurlijk. Als je nu het talent kwijt raakt waarvan je denkt dat hij over drie jaar mee kan doen om de titel, dan kan die ervaren kracht komend jaar wel meer punten scoren, maar wellicht kan je dan toch beter kiezen om het jonkie in de auto te zetten. Biedt je ze geen stoeltje, dan gaan ze ergens anders heen en rijden ze straks ineens tegen je in plaats van voor je...Adlermann schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:34:
[...]
eigelijk is de keuze gewoon makkelijk. Wie gaat naar verwachting de meeste punten scoren. Die rijder verdient het plekje.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Wat voor meningsverschil?himlims_ schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:08:
[...]
nope 'never' going to happen - klein meningsverschil. perez gaat voorlopig echt niet bij ferrari komen.
In een analyse las ik ook dat ze Raikkonenen voor 2017 aanhouden zodat ze daarna Hamilton naar Ferrari kunnen halen. Dat zou wel een stunt zijn dan.
KVY heeft op mij nooit echt indruk gemaakt. Of hij profiteerde maximaal van de pech van RIC of van de overige teams.u_nix_we_all schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:42:
[...]
Volgens mij is Kvyat helemaal niet zo slecht, maar heeft hij alleen pech dat bij Red Bull op dit moment 3 mannen met nog iets meer talent boven hem staan. Het is alleen lastig om hem te vergelijken met mannen als Perez, Ericsson, Palmer of Button, Massa.
KVY valt bij mij in het rijtje Massa, Coulthard, Barrichello, Webber. Prima 2e rijder maar je wint er geen kampioenschap mee. In zo'n rol zie ik hem ook wel best lang in de F1 blijven. Hij kan prima sturen, maar kon niet met de druk bij Red Bull omgaan.
Alsjeblieft niet.....Bigfoot schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:07:
[...]
Wat voor meningsverschil?
In een analyse las ik ook dat ze Raikkonenen voor 2017 aanhouden zodat ze daarna Hamilton naar Ferrari kunnen halen. Dat zou wel een stunt zijn dan.

De combinatie Vettel en Hamilton zou ook veel vuur geven, want het zijn beide haantjes en gaan echt niet voor 2e viool spelen. Maar het is niet des Ferarri welke altijd met een 1e en 2e coureur werkt.
[ Voor 11% gewijzigd door Hari-Bo op 08-07-2016 15:35 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Ik denk dat Mercedes het laatste station is van Hamilton. Die blijft bij Mercedes zolang zijn contract duurt én hij een winnende auto heeft, daarna gaat ie lekker van z'n centen genieten en iets in de muziekbusiness doen.
Ik zie hem na Mercedes echt niet nog een keer overstappen naar Ferrari waar hij eerst een goed persoonlijk team om zich heen moet bouwen om daarna de strijd met Vettel aan te gaan.
EDIT: ter aanvulling, nog een keer verlengen met een jaartje of misschien twee zie ik hem heel misschien nog wel doen.
Ik zie hem na Mercedes echt niet nog een keer overstappen naar Ferrari waar hij eerst een goed persoonlijk team om zich heen moet bouwen om daarna de strijd met Vettel aan te gaan.
EDIT: ter aanvulling, nog een keer verlengen met een jaartje of misschien twee zie ik hem heel misschien nog wel doen.
[ Voor 13% gewijzigd door B-Real op 08-07-2016 15:47 ]
Ik geloof niet dat er 1 coureur is die de (te grootte) rode overalls van ferrari zal weigeren. Geen een!! Want racen = ferrari, ferrari = racen. Dat was en is voor alle kleine jongetjes tot de pappas. Bedoel; wie wil er nu niet voor zon hystorisch team uitkomen?B-Real schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:44:
Als ik zo kijk wat er ondertussen al bevestigd is, dan denk ik dat de stoelendans helaas niet dit jaar gaat gebeuren. Jammer, had gehoopt dat toch wat coureurs gingen wisselen of gewoon lekker wat anders doen. Alle topteams staan al wel vast en alleen Williams en McLaren zijn nog wat onzeker (maar eigenlijk verwacht ik ook daar geen verandering).
Daarnaast denk ik dat Vandoorne volgend jaar bij Haas gaat rijden. Die willen gewoon een goede rijder, hebben niet perse grote sponsoring nodig. Ik denk dat ie binnenkort zijn relatie met McLaren gaat verbreken (of hoogstens reserverijder blijft), maar dat ie gewoon wil racen omdat dit zijn toekomst teveel schaadt.
Daarnaast denk ik dat Vandoorne volgend jaar bij Haas gaat rijden. Die willen gewoon een goede rijder, hebben niet perse grote sponsoring nodig. Ik denk dat ie binnenkort zijn relatie met McLaren gaat verbreken (of hoogstens reserverijder blijft), maar dat ie gewoon wil racen omdat dit zijn toekomst teveel schaadt.
Maar wie gaat er dan weg bij Haas, Gutierrez rijd daar voor de korting op de motoren en Grosjean omdat ie goed is.Martinspire schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:05:
Als ik zo kijk wat er ondertussen al bevestigd is, dan denk ik dat de stoelendans helaas niet dit jaar gaat gebeuren. Jammer, had gehoopt dat toch wat coureurs gingen wisselen of gewoon lekker wat anders doen. Alle topteams staan al wel vast en alleen Williams en McLaren zijn nog wat onzeker (maar eigenlijk verwacht ik ook daar geen verandering).
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Gutierrez doet het gewoon niet goed genoeg. Ik denk dat ie zijn kaarten aan het verspelen is hoe langer dat het duurt voor ie eerste punten rijdt. Verder komt ie ook niet echt overtuigend over.YakuzA schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:15:
[...]
Maar wie gaat er dan weg bij Haas, Gutierrez rijd daar voor de korting op de motoren en Grosjean omdat ie goed is.
Al hoop ik dat Vandoorne ergens een sponsor kan vinden die hem genoeg geld kan geven om zonder McLaren te rijden. Maar goed, het is even een voorspelling
[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 08-07-2016 16:23 ]
Valt toch wel mee?Martinspire schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:05:
Als ik zo kijk wat er ondertussen al bevestigd is, dan denk ik dat de stoelendans helaas niet dit jaar gaat gebeuren.
Bevestigd:
Mer: HAM
Fer: VET, RAI
RBR: RIC, VES
FI: HUL
Wil: -
McL: ALO
STR: SAI
REN: -
HAA: -
SAU: -
MAN: -
Perez is ook al bevestigd.JackBol schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:28:
[...]
Valt toch wel mee?
Bevestigd:
Mer: HAM
Fer: VET, RAI
RBR: RIC, VES
FI: HUL
Wil: -
McL: ALO
STR: SAI
REN: -
HAA: -
SAU: -
MAN: -
Verder zijn de geruchten dat Williams, McLaren, Toro Rosso en Sauber gelijk blijven ook wel aanwezig
Zou Vandoorne niet met Honda sponsoring + motor naar Haas? Weet niet wat voor contract Haas met Ferrari heeft...Martinspire schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:19:
[...]
Gutierrez doet het gewoon niet goed genoeg. Ik denk dat ie zijn kaarten aan het verspelen is hoe langer dat het duurt voor ie eerste punten rijdt. Verder komt ie ook niet echt overtuigend over.
Al hoop ik dat Vandoorne ergens een sponsor kan vinden die hem genoeg geld kan geven om zonder McLaren te rijden. Maar goed, het is even een voorspelling
Dat gaat echt niet gebeuren. Haas zit supervast aan Ferrari. Bijna net zo erg als STR aan RBR.EvilWhiteDragon schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:45:
[...]
Zou Vandoorne niet met Honda sponsoring + motor naar Haas? Weet niet wat voor contract Haas met Ferrari heeft...
In ieder geval van een development point of view.
Bij STR en RBR hebben ze alle drivers onder RBR contract, zover is het tussen Ferrari en Haas niet.
[ Voor 18% gewijzigd door JackBol op 08-07-2016 16:56 ]
Tussen het silly season een interessant bericht wat de Tweakers in ons ook zal interesseren.
Zou leuk zijn om daar wat meer van te zien. Hoe ze het gebruiken ed. Dat zullen ze waarschijnlijk graag onder de pet houden...
Meer op http://www.redbullracing....am-ibm-spectrum-computingBehind all the glamour and excitement, Formula One is a sport of hard science, high-tech innovation and relentless development. Staying on top of that game requires some powerful development tools, and a robust IT infrastructure to run and manage them.
Zou leuk zijn om daar wat meer van te zien. Hoe ze het gebruiken ed. Dat zullen ze waarschijnlijk graag onder de pet houden...
Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.
Zou me ook niet verbazen. Beetje een whiner is het met die Vanilla Ice stylee van hem...B-Real schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:44:
Ik denk dat Mercedes het laatste station is van Hamilton. Die blijft bij Mercedes zolang zijn contract duurt én hij een winnende auto heeft, daarna gaat ie lekker van z'n centen genieten en iets in de muziekbusiness doen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Misschien geen Haas, maar mogelijk wel iets met Mercedes, gezien Toto in de laatste press conference aangaf dat ie ook wel interesse in Vandoorne had. Als ie geen zitje krijg, zie ik hem nog wel verkassen.EvilWhiteDragon schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:45:
[...]
Zou Vandoorne niet met Honda sponsoring + motor naar Haas? Weet niet wat voor contract Haas met Ferrari heeft...
http://www.nu.nl/weekend/...en-niet-snelste-auto.html
F1 voor dummies.
Leuk artikel voor alle nieuwe fans die Max in ons land heeft aangetrokken
.
F1 voor dummies.
Leuk artikel voor alle nieuwe fans die Max in ons land heeft aangetrokken
Ziet er naar uit dat de Halo toch niet gaat komen volgend jaar.
Er zijn teams geweest die gezegd hebben dat bij een T-bone crash de halo als "guillotine" kan werken
En de meerderheid van de mensen die er daadwerkelijk wat over te zeggen hebben is nu tegen.
Er zijn teams geweest die gezegd hebben dat bij een T-bone crash de halo als "guillotine" kan werken

En de meerderheid van de mensen die er daadwerkelijk wat over te zeggen hebben is nu tegen.
Smiling as the shit comes down...
Klopt, die zitten in een ander topicJackson6 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:32:
En weer die Red Bulls nergens te bekennen, ik vind het echt zo'n raar iets elke keer.
Testing, one, two ...
Voor de liefhebbers een mooie video met Murray en Freddie Hunt:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LJhUjSwNx_Q]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LJhUjSwNx_Q]
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
http://nl.motorsport.com/...d-sinds-komst-max-797440/
Ricciardo zegt dat de sfeer positief veranderd is sinds Max bij RBR rijdt. Sainz zegt dat de sfeer positief veranderd is sinds Max bij TR weg is. Aan wie ligt het dan?
Ricciardo zegt dat de sfeer positief veranderd is sinds Max bij RBR rijdt. Sainz zegt dat de sfeer positief veranderd is sinds Max bij TR weg is. Aan wie ligt het dan?
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1