[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.720 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 09:44
nachtnet schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:19:
[...]

Is het ook echt iets met de bandendruk? of zijn ze gewoon bezig om de remmen en banden op de juiste werktemperatuur te krijgen en houden?

Het hele verhaal komt op mij nog steeds gezocht en geforceerd over..

Maar wel interessant om te zien hoe de techniek rond de velgen/remmen en assen werkt. d:)b
Voor deze ook een engelse samenvatting van dat artikel van reddit geplukt (mijn duits is slecht en kan dat altijd wel op prijs stellen)
  • Pirelli mandates tire's start pressures higher than ever, because teams are able to reduce it when driving
  • The smaller the pressure, the bigger the contact between tire and road -> more grip and more durability
  • Mercedes take a tire test bench to each race to test the stiffness of the tires
  • One PSI less equals one tenth of a second less per lap
  • Mercedes has the best solution and their advantage is grows with higher starting pressures and air temperature
  • the boosting process (heating of the tire in the blankets) is regulated (e.g. at Baku they could heat the tires for 2 hours at 80°C and 1 hour at 110 °C maximum)
  • Teams control pressure using the rim; normally brake disc temperature goes into the rim and this heats the tire: The hotter the tire the bigger the pressure
  • Mercedes heats the wheel carriers, the axles, the brakes to 200°C; after reaching the grid they take of the tires and cover everything with a special carbon construction and apply heated air to the brake cooling
  • Ferrari and Red Bull are still very far away from that approach (with Red Bull being better)
  • When the tires are fitted often the pressure grows by one psi; when pirelli is then measuring the pressure teams are allowed to deflate them.
  • When the Mercedes is moving the temperature rapidly falls by about 100 °C (about 1 PSI)
  • pressure does not grow when driving at the limit (more degrading, less rubber, less movement -> less heat); this applies to all teams, but with that trick a team is starting lower
  • Mercedes is not scared about rule changes; maybe they already have something else up their sleeves. Force India would be happy: all the tricks cost a fortune.
Bron: https://www.reddit.com/r/...pictures_of_their/d4r1ora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:22
perpixel schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:26:
[...]

Voor deze ook een engelse samenvatting van dat artikel van reddit geplukt (mijn duits is slecht en kan dat altijd wel op prijs stellen)

[...]

Bron: https://www.reddit.com/r/...pictures_of_their/d4r1ora
Dan is de oplossing toch eenvoudig (als er al een probleem is..)? Meet de bandenspanning inderdaad los van de auto. Klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Enige die ik niet helemaal volg is dat lagere druk voor minder slijtage zou zorgen. Dat zal toch maar beperkt opgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-09 19:17

PauseBreak

derp!

nachtnet schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:32:
[...]

Dan is de oplossing toch eenvoudig (als er al een probleem is..)? Meet de bandenspanning inderdaad los van de auto. Klaar..
Mja, het eigenlijke probleem is dat die banden kunstmatig snel moeten degraderen. Als ze dat nou eens weg zouden halen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
MikeyMan schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:21:
Enige die ik niet helemaal volg is dat lagere druk voor minder slijtage zou zorgen. Dat zal toch maar beperkt opgaan?
Meer grip = minder glijden en/of blokkeren = minder slijtage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:52

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Racierox schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:02:
[...]

Meer grip = minder glijden en/of blokkeren = minder slijtage?
Dat, en minder druk = meer rubber of het asfalt (groter contactoppervlak) = minder krachten per cm2 rubber = minder slijtage. Klinkt ook wel logisch; je verliest per ronde een x hoeveelheid rubber, bij een kleiner oppervlak betekent dat een dikkere 'laag' zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:38
RocketKoen schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:52:
[...]

En als je zag hoe de redbulls het deden op de hardere compound in Baku... Zeker met een low-downforce afstelling van de auto zijn de softs denk ik alleen interessant voor kwalificatie.
Maar auto's met een krachtige motor (merc) rijden misschien juist liever de race op softs (moet wel verplicht 1x medium of 1x hard gebruiken).
Ik begrijp niet zo goed wat je nu precies bedoelt. Doel je nu specifiek op Red Bull, want de overige teams hadden het wel prima voor elkaar, dus geen reden om voor hard te gaan als het niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

bvbal79 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:11:
[...]
Ik begrijp niet zo goed wat je nu precies bedoelt. Doel je nu specifiek op Red Bull, want de overige teams hadden het wel prima voor elkaar, dus geen reden om voor hard te gaan als het niet hoeft.
Voor alle duidelijkheid misschien, de hardste band in Baku was die met het witte kenmerk (medium), niet de harde band met het oranje kenmerk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Wat betreft de bandenslijtage versus druk, het zijn toch wel een aantal verschillende effecten die tegenstrijdend werken. Zou zal je op rechte stukken meer slijtage hebben bij een lage druk, omdat er dan meer contactoppervlak is. En meer oppervlak zorgt voor meer slijtage.

Zo gaat dat ook bij je eigen personenauto. Pomp ze een beetje extra hard op en ze gaan langer mee. Bij normaal gebruik dan tenminste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Lagere druk in de band zorgt vooral voor meer vervorming van de wang van de band.
De wang van de band is erg kwetsbaar, en dit kan dus zorgen voor een klapband door de lagere bandendruk.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
bvbal79 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:11:
[...]

RB moest een extra pitstop doen omdat de supersoft en soft banden veel te hard sleten. Terwijl de andere teams daar geen last van hadden.
RB was voor een setup gegaan met een veel lagere downforce dan andere teams. Om te zorgen dat ze er op het rechte stuk niet compleet worden uitgereden door de merc en Ferrari powered teams.
Maar hierdoor gleden ze in de bochten wat meer zijwaarts en dus veel hogere slijtage.

De medium banden bleken daar veel minder gevoelig voor te zijn. Maar daar kwamen ze pas achter toen ze de medium banden in de race gebruikten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
nachtnet schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:32:
[...]

Of wanneer de banden van de auto afgehaald worden, bij de pitstop bv.
De band gewoon 100% laten afkoelen en daarna meten wat de druk is of zelfs meten Hoeveel lucht erin zit.

Sterker nog ipv een bepaalde druk te reguleren gewoon stellen dat er een bepaalde hoeveelheid lucht in de band moet zitten. (komt toch op hetzelfde neer.)

[ Voor 29% gewijzigd door enchion op 28-06-2016 17:28 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
DRaakje schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:54:
http://www.auto-motor-und...-heiz-trick-11472372.html

Linkje met hoe mercedes zijn banden druk weet te verhogen. Kijk ook even naar de gallerij!
Haha, wel heel sneaky manier van regels omzeilen van Mercedes. Pirelli wil een minimum druk, maar Mercedes verhit van tevoren de wiel assembly tot 200C om de lucht in de band heter te maken dan toegestaan is met bandenwarmers. Speciale velgen om sneller de hitte die je aanbrengt op te nemen.

Pirelli meneer komt meten, en Mercedes zet de druk zo laag mogelijk als is toegestaan. Vervolgens ga je rijden, koelt de wiel assembly af, daardoor ook de lucht in de band en opeens kun je met lager dan minimum druk rijden.

Wel gek dat de temperatuur van bandenwarmers gereguleerd wordt maar dat je dan wel gewoon je chassis mag voorverwarmen. Vind het altijd wel gaaf dit soort truukjes binnen de regels. Zal wel op korte termijn afgelopen zijn nu het bekend is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Saus schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:13:
[...]

Ik ben ook niet van de conspiracy's, maar ging er niet vanuit dat iedereen de hele dag Red Bull gaat drinken. Echter kan ie niet met iets anders gezien worden natuurlijk. In een F1 weekend gebruiken ze ook Red Bull bidons, echt niet omdat het zoveel handiger is.

Mooi voorbeeld: Monster heeft als energy-drink exact hetzelfde probleem en heeft hier gewoon cans voor gemaakt:
[afbeelding]
Tsja, in de bidon van Rosberg zal ook geen Monster zitten en de heren van Force India zullen wel van de Smirnoff af moeten blijven :P

Maar als Max geen Red Bull zou willen/mogen drinken, waarom zou hij dan niet uit een bidon ipv een blikje drinken? Met een bidon denkt ineens niemand meer dat er Red Bull in zit, terwijl je toch rondloopt met de reclame van je sponsor. Ik denk dat er dus gewoon RB in dat blikje zat.
Goron schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:29:
[...]

Wel gek dat de temperatuur van bandenwarmers gereguleerd wordt maar dat je dan wel gewoon je chassis mag voorverwarmen. Vind het altijd wel gaaf dit soort truukjes binnen de regels. Zal wel op korte termijn afgelopen zijn nu het bekend is :P
Ik vind het vooral gek dat de teams de banden niet hoeven in te leveren zodra ze ze wisselen. Als het ventiel verzegeld wordt wordt het best lastig ze "koud" op de juiste druk te hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 28-06-2016 19:00 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Na een bandenwissel heeft m.i. weinig zin. Waarom niet de banden testen op spanning voordat ze de bandenwarmers uitkomen? (of ingaan..?) Na een wissel kan een band lek zijn, of door andere omstandigheden een hogere of lagere druk hebben (stoeprandje geraakt ;) )

Binnen de regels vindt ik het momenteel wel een slimme truc.

Olav Mol lijkt trouwens op twitter ook meegelezen te hebben, alleen heeft hij het over warmte door infra-rood. (heeft zeker een andere bron.. :+ )

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmDJ5grWgAAxUDm.jpg:large
Even een passende foto van RB twitter getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
nachtnet schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:13:
Na een bandenwissel heeft m.i. weinig zin. Waarom niet de banden testen op spanning voordat ze de bandenwarmers uitkomen? (of ingaan..?) Na een wissel kan een band lek zijn, of door andere omstandigheden een hogere of lagere druk hebben (stoeprandje geraakt ;) )
Of de mogelijkheid inbouwen/gebruiken om de druk te meten na de formation lap :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
ANdrode schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:34:
[...]

Of de mogelijkheid inbouwen/gebruiken om de druk te meten na de formation lap :).
Dat is natuurlijk nog makkelijker te beïnvloeden, dan rijden ze de hele formation-lap met de voet op de rem zodat de banden via de remschijf en as lekker warm en "hard" worden en zo voldoen aan de minimum druk... :P

[ Voor 4% gewijzigd door nachtnet op 28-06-2016 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
Dat kunstmatige gedoe met die banden, wat een onzin. Geef ze gewoon de keuze uit een aantal typen banden, en of ze die nou hard of zacht oppompen zal mij een worst zijn. Al gaan ze met 0,5 bar de baan op, moeten ze lekker zelf weten toch?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
nachtnet schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:39:
[...]
Dat is natuurlijk nog makkelijker te beïnvloeden, dan rijden ze de hele formation-lap met de voet op de rem zodat de banden via de remschijf en as lekker warm en "hard" worden en zo voldoen aan de minimum druk... :P
Tja. Ik denk dat dat tegenvalt en moeilijker te managen is (geen communicatie vanuit pits).

Als AUMS hun verhaal klopt dan koelen de remmen ontzettend af door de luchtstroming tijdens het rijden. Door na de opwarmronde te mogen meten voorkom je dat zo'n effect gebruikt wordt.

Ik denk zelf niet dat Mercedes de assen zover opwarmt (remmen misschien wel). Als je het verder opwarmt dan tijdens het rijden dan krijg je na een pitstop of wissel in kwalificatie een heel andere bandendruk.

Misschien is het voordeel groot genoeg als je er voor kan zorgen dat alles ook voor de formation lap al op temperatuur is. De band koelt minder af nadat hij gemonteerd is en daardoor hoef je geen marge aan te houden voor een met de temperatuur mee dalende druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:50
Die minimum druk was toch juist verhoogd om te voorkomen dat die banden te snel klapten?
In dat geval is het gewoon keihard veiligheidsmaatregelen omzeilen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
RocketKoen schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:16:
[...]

RB moest een extra pitstop doen omdat de supersoft en soft banden veel te hard sleten. Terwijl de andere teams daar geen last van hadden.
RB was voor een setup gegaan met een veel lagere downforce dan andere teams. Om te zorgen dat ze er op het rechte stuk niet compleet worden uitgereden door de merc en Ferrari powered teams.
Maar hierdoor gleden ze in de bochten wat meer zijwaarts en dus veel hogere slijtage.

De medium banden bleken daar veel minder gevoelig voor te zijn. Maar daar kwamen ze pas achter toen ze de medium banden in de race gebruikten.
Ja dat begrijp ik. Dus je hebt het alleen over RB. De andere teams hebben helemaal geen reden om een harde band te kiezen op Silverstone (waar je je post mee begon namelijk, naast het dat ze al 1 set moeten meenemen dat een harde band een betere keuze zou zijn). RB waarschijnlijk ook niet (aangezien het toch wat meer bochten met flow is ipv stop en go)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

sig69 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:46:
Dat kunstmatige gedoe met die banden, wat een onzin. Geef ze gewoon de keuze uit een aantal typen banden, en of ze die nou hard of zacht oppompen zal mij een worst zijn. Al gaan ze met 0,5 bar de baan op, moeten ze lekker zelf weten toch?
Volgens mij heeft de bandenbakker daar wat problemen mee want die garanderen dan de veiligheid van de band niet volgens mij...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
sanderb schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:13:
Die minimum druk was toch juist verhoogd om te voorkomen dat die banden te snel klapten?
In dat geval is het gewoon keihard veiligheidsmaatregelen omzeilen.
Klopt deze regel is vorig jaar naar voren gekomen toen op onder andere Spa Vettel zijn banden er afliepen. En teams begonnen te klagen over de banden toen heeft Pirelli het onderzocht en kwam de spanning naar voren dat teams hiermee speelde. En heeft Pirelli gevraagd om een minimale banden spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
sig69 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:46:
Nee, want dan gaan de banden kapot en schreeuwt iedereen weer moord en brand dat Pirelli de zaakjes niet voor elkaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
'Raikkonen moet nieuw contract bij Ferrari verdienen'

http://www.nu.nl/formule-...ij-ferrari-verdienen.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 17-09 16:07
Komt een mooie tijd aan voor ons mensen! 4 races in 5 weken. Erg benieuwd naar dit weekend met de wisselvallige voorspellingen.

Ik ben bang dat het zonder regen wel een erg lastig verhaal wordt voor RB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
Die mooie tijd was al aangebroken met 6 races in 8 weken. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-09 15:52
Ik weet niet of dit hier mag, zo niet verwijder het dan maar.

Maar ik heb van t weekend Olav z'n boekje gekocht en gelezen en vond t niet fantastisch. Het zal dus ook niet in mijn boekenkast blijven staan. Iemand van hier die het wil lezen, stuur maar een DM.

Win/win wat mij betreft.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
nachtnet schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:39:
[...]

Als consumentenauto's tegenwoordig de druk in de band live kunnen uitlezen om een lek vroegtijdig te detecteren en teams een langzaam leeglopende band kunnen zien, dan lijkt me dat je gedurende de race kunt monitoren of de druk wel OK blijft. Alleen tijdens safety car rondjes (virtueel of fysiek) mag de druk wat lager worden, maar daarna moet het binnen X-rondjes weer op het minimumniveau zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Malfunctions schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:11:
Ik weet niet of dit hier mag, zo niet verwijder het dan maar.

Maar ik heb van t weekend Olav z'n boekje gekocht en gelezen en vond t niet fantastisch. Het zal dus ook niet in mijn boekenkast blijven staan. Iemand van hier die het wil lezen, stuur maar een DM.

Win/win wat mij betreft.
Mag volgens mij prima, het gaat toch over F1, lijkt mij niet dat er ook nog een "[F1] Olav Mol feedback" bij moet 8)7

Maar waarom vond je het niet fantastisch?

[ Voor 4% gewijzigd door Jackson6 op 29-06-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Grrrrrene schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:13:
[...]

Als consumentenauto's tegenwoordig de druk in de band live kunnen uitlezen om een lek vroegtijdig te detecteren en teams een langzaam leeglopende band kunnen zien, dan lijkt me dat je gedurende de race kunt monitoren of de druk wel OK blijft. Alleen tijdens safety car rondjes (virtueel of fysiek) mag de druk wat lager worden, maar daarna moet het binnen X-rondjes weer op het minimumniveau zijn.
Dan krijg je ongetwijfeld weer gedoe over de sensoren en de betrouwbaarheid en meetfouten..
Waarom niet Keep It Simple Stupid..? Meet de bandenspanning in de bandenwarmers (of voordat ze daarin gaan en verzegel de band dan. het lijkt maar om 1 PSI verschil te gaan ofwel minder dan 0,1 Bar.

Tijdens de race zijn er zoveel omstandigheden die de band beinvloeden dat betrouwbaar in situ meten lastig wordt. (en duurder..)

morgen persco met
RAI
RIC
MAG
KVY
NAS
GUT

kan niet wachten op actie op en rond de baan. (oh ja. Vanavond F1 Report preview..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
nachtnet schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:46:
[...]

Dan krijg je ongetwijfeld weer gedoe over de sensoren en de betrouwbaarheid en meetfouten..
Waarom niet Keep It Simple Stupid..? Meet de bandenspanning in de bandenwarmers (of voordat ze daarin gaan en verzegel de band dan. het lijkt maar om 1 PSI verschil te gaan ofwel minder dan 0,1 Bar.

Tijdens de race zijn er zoveel omstandigheden die de band beinvloeden dat betrouwbaar in situ meten lastig wordt. (en duurder..)
Dat had je een tijd terug ook met die fuel flow metingen bij Red Bull toch? Feitelijk heb je gelijk. KISS en zorgen dat de teams de banden niet meer kunnen beïnvloeden qua druk. Pirelli deelt ze vlak voor de race uit met de juiste druk erin en neemt ze na Q2 ook in om te voorkomen dat er tussendoor gesjoemeld wordt. Maar goed, als je gewoon verbiedt dat een abnormaal hete velg de druk beïnvloedt, ben je er ook natuurlijk.

Uiteindelijk zijn het net kinderen: ze zullen altijd een manier vinden om de regels in hun voordeel te buigen :D Ik vind dat ergens ook wel het mooie van deze sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Gewoon vrijgeven. Gevaarlijk? Straks gaan ze ook nog verplichte (automatische?) remzones instellen om te voorkomen dat iemand een bocht mist of "teveel" risico neemt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Grrrrrene schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:02:
[...]

Dat had je een tijd terug ook met die fuel flow metingen bij Red Bull toch? Feitelijk heb je gelijk. KISS en zorgen dat de teams de banden niet meer kunnen beïnvloeden qua druk. Pirelli deelt ze vlak voor de race uit met de juiste druk erin en neemt ze na Q2 ook in om te voorkomen dat er tussendoor gesjoemeld wordt. Maar goed, als je gewoon verbiedt dat een abnormaal hete velg de druk beïnvloedt, ben je er ook natuurlijk.

Uiteindelijk zijn het net kinderen: ze zullen altijd een manier vinden om de regels in hun voordeel te buigen :D Ik vind dat ergens ook wel het mooie van deze sport.
Hogere druk is voor de prestaties van de band ongunstig, dus dat hoeft niet eens.

Het mooie is en blijft bij formule 1 inderdaad wel dat juist het opzoeken van de grenzen van de regels en het (mis)(ge)bruiken van mazen in die regels vaak wel zorgt voor innovatie.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmGo6z-WEAAhanE.jpg:large
nog 2 dagen.

even een quote vooruit in de tijd.
Grrrrrene schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:19:
[...]

Je begrijpt me verkeerd: Mercedes manipuleerde de druk tijdens het meten van Pirelli door middels een heel hete velg de temperatuur in de band te laten stijgen. Die velg koelt natuurlijk na verloop van tijd af en daardoor daalt de druk in de band.
Volgens mij begrijpen we elkaar eigenlijk prima en bedoelen we het zelfde. ik begreep uit jouw bericht dat je ook het meten voor montage door Pirelli bedoelde, en dan heeft een verbod op hete velgen geen zin meer, Druk in de band neemt dan niet extra af.
De maas in de regels is nu juist dat Pirelli de druk op de grid aan de wagen meet. (daardoor kan een hete velg NU nog wel helpen.) Als die maas gedicht wordt door de druk vooraf in te stellen en daarna de band te verzegellen. heeft het extra verwarmen van velgen, geen zin meer.

[ Voor 30% gewijzigd door nachtnet op 29-06-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
nachtnet schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:17:
[...]

Hogere druk is voor de prestaties van de band ongunstig, dus dat hoeft niet eens.
Je begrijpt me verkeerd: Mercedes manipuleerde de druk tijdens het meten van Pirelli door middels een heel hete velg de temperatuur in de band te laten stijgen. Die velg koelt natuurlijk na verloop van tijd af en daardoor daalt de druk in de band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:09
Heb er veel zin in! Heb goede hoop dat het een leukere race wordt dan Baku :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-09 15:52
Jackson6 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:13:
[...]

Mag volgens mij prima, het gaat toch over F1, lijkt mij niet dat er ook nog een "[F1] Olav Mol feedback" bij moet 8)7

Maar waarom vond je het niet fantastisch?
Er stonden best leuke anekdotes in, maar voor een boek dat 25 jaar van iemands loopbaan moet beslaan vond ik het n beetje n niemendalletje.

En wat bij 'biografiën' snel op de loer ligt, maar wat ik desondanks heel erg hinderlijk vind is dat er af en toe wat betweterige 'ik ben beter dan de rest' stukjes in staan.

Leuk om gelezen te hebben, maar niet iets dat ik ooit nog in zal kijken. Nou lees ik vrij snel, maar ik was er in 1,5u doorheen. Had er meer van verwacht.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Mikaela Ahlin-Kottulinsky is weer vrijgezel!

http://www.ad.nl/show/rel...schone-gecrasht~a60460c8/

Dit was het roddelnieuws van deze week. :D

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:55
SnowDude schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:14:

Relatie duurde 9 maand...

Denk gevalletje:

Mikaela: 'Max, my dear.... i have a surprise...'
Max: 'Later....'

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49

Nouja, ze heeft wel mooi in een Torro Rosso gezeten! Wel heel tof!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Ryur schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:33:
[...]

Nouja, ze heeft wel mooi in een Torro Rosso gezeten! Wel heel tof!
Nouja, Max heeft zo wel mooi in Mikaela gezeten! Wel heel tof! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Nog meer mensen hier die ook naar de race in Oostenrijk gaan? Campinggasten of lekker droog in een hotel/B&B?

Wij staan op camping Blau dus misschien leuk om daar ergens een biertje te doen. (als het weer een beetje meewerkt want sommige in onze groep zijn al op zoek naar alternatieven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Vond ze samen al opmerkelijk stil op social media. :+
En wat zei ik laatst met die foto van haar in een bikini op de boot met die teamgenoot erbij? ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Rivanov op 29-06-2016 14:11 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
D-Ed schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:04:
Nog meer mensen hier die ook naar de race in Oostenrijk gaan? Campinggasten of lekker droog in een hotel/B&B?

Wij staan op camping Blau dus misschien leuk om daar ergens een biertje te doen. (als het weer een beetje meewerkt want sommige in onze groep zijn al op zoek naar alternatieven)
Ik geloof camping Gelb :P

Zit je ook in het Max vak ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Rivanov schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:09:
Vond ze samen al opmerkelijk stil op social media. :+
En wat zei ik laatst met die foto van haar in een bikini op de boot met die teamgenoot erbij? ;)
Met Marco Bonanomi samen. Zou mij niks verbazen als ze daar wat mee heeft :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
En Max gaf weer 'rijlessen' aan een ander grietje. :P Ach, laat lekker gaan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
frankivo schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:14:
[...]

Ik geloof camping Gelb :P

Zit je ook in het Max vak ?
Aha, dan zit je op geel dacht ik.. Yep, meegedaan aan die actie van een paar maanden geleden _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:48

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ik zit ook op Camping Blau met een maat, hoop normaal gesproken wel op een regenrace, maar voorkeur gaat nu toch wel uit naar droog weer. Ook meegedaan met de actie van een paar maand geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Lucky-Shirt schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:25:
Ik zit ook op Camping Blau met een maat, hoop normaal gesproken wel op een regenrace, maar voorkeur gaat nu toch wel uit naar droog weer. Ook meegedaan met de actie van een paar maand geleden.
Gezellig :) Welke weervoorspelling houden jullie bij? Hier zien ze er nog net zo goed uit maar via AirBnB contact gehad met een lokale bewoner van daar die nog goed weer op gaf voor vrijdag en zaterdag, zondag minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:48

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ik kijk op http://www.weeronline.nl/...g-bei-Knittelfeld/4117234 maar dat verandert per dag. Belangrijkste eigenlijk is dat het met het opzetten van de tent droog is :-)

Heb er iig erg veel zin in. Zal zeker een gezellig weekend worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online

Oneeee, faalt Max daalijk ofzo en dan hoor ik het mensenj alweer roepen hoor: "Ja Max heeft niet goed gepresteerd omdat hij met z'n hoofd bij de relatiebreuk zat" :')

Maar geen probleem voor hem, met de miljoenen die binnenkomen komende jaren zal er wel weer zo'n platinablonde gold-digger zich melden bij hem.

[ Voor 13% gewijzigd door Jackson6 op 29-06-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Lucky-Shirt schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:48:
Ik kijk op http://www.weeronline.nl/...g-bei-Knittelfeld/4117234 maar dat verandert per dag. Belangrijkste eigenlijk is dat het met het opzetten van de tent droog is :-)

Heb er iig erg veel zin in. Zal zeker een gezellig weekend worden.
Idd, dat is ook hoe ik er naar kijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

max komt niets tekort

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CghJcooUIAAB9LF.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 29-06-2016 17:26 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SILF

[ Voor 65% gewijzigd door hardware-lover op 29-06-2016 22:32 . Reden: geen zuster nee, zieke geest ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Sainz blijft dus bij Torro Rosso rijden komend jaar :)

http://www.motorsport.com...l-takes-up-option-793483/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En Kvyat hoogstwaarschijnlijk ook. Ben benieuwd of ze er nog eentje bij Renault parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

stam+t ;)

Sister I'd like to F...

Pirelli: 2017 F1 cars will be 4 to 5 seconds faster
The next challenge is to help F1 speed up in 2017 with wider, bigger, grippier tyres, “Next year, the new cars will be four to five seconds faster and the tyres will contribute 2.5 seconds, demonstrating how important they are.”
Toch behoorlijk wat sneller volgend jaar. Dat de band daar voor meer dan 50% een rol in speelt geeft wel aan dat er nu alleen al door de banden redelijk wat performance van de v6-hybrids teniet wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Ik zie het alleen somber in voor de regenraces aangezien nog bredere banden nog sneller aquaplannen. Of blijven die smaller?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
in de build-up naar de GP Oostenrijk beginnen er weer genoeg prachtige foto's op twitter te verschijnen:

snel even deze:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmH4HxiXIAAtMNU.jpg:large
Wat een prachtig vliegtuig. <3

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmHi9zFXEAElchr.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmDXT9rWYAA8M2T.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmIaPl5WIAAYpnm.jpg:large
Nico Hulkenberg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmIYinvWYAAPopq.jpg:large
Pascal Wehrlein

en
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmIXA7cWYAApZd-.jpg:large
Nico Rosberg in de 1998 bak van Mika

[ Voor 52% gewijzigd door nachtnet op 29-06-2016 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snowhite0901 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:19:
Ik zie het alleen somber in voor de regenraces aangezien nog bredere banden nog sneller aquaplannen. Of blijven die smaller?
Terecht punt... ga er vanuit dat die niet zomaar een ander formaat gaan krijgen. Misschien dat pirelli wel een bepaald aantal liters per minuut als minimum heeft opgekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
nachtnet schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:21:
in de build-up naar de GP Oostenrijk beginnen er weer genoeg prachtige foto's op twitter te verschijnen:

snel even deze:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nico Hulkenberg

[afbeelding]
Pascal Wehrlein

en
[afbeelding]
Nico Rosberg in de 1998 bak van Mika
Die van Hulkenberg, Rosberg en Wehrlein is op Hockenheim. ;)

/edit; en het relatienieuws was zojuist op RTL Boulevard! .....

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 29-06-2016 19:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knol_02
  • Laatst online: 29-05 09:48
Max heeft alweer een nieuwe vriendin

https://www.autobahn.eu/1...rstappen-joyce-godefridi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 06:59

Pierre

Van nature lui!

Das een lekker ding

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:21

koli-man

Bartender!!!!

Eensch, ik hoop alleen dat hij niet teveel met deze onzin bezig is, maar gewoon zijn flippers aan het stuur goed blijft hanteren in plaats van dat die teveel aan die andere flippers denkt....

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koli-man schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:03:
[...]

Eensch, ik hoop alleen dat hij niet teveel met deze onzin bezig is, maar gewoon zijn flippers aan het stuur goed blijft hanteren in plaats van dat die teveel aan die andere flippers denkt....
Niks bijzonders, aandachtsletje >:) En ze heeft een buikje.. Nou Max dat kan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:16
Inderdaad. Ziet er een beetje goedkoop uit. Vond Mikaela leuker, zag er wat spontaner uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:20
De foto's hebben wel een heel erg : "Ik weet dat ik lekker ben" gehalte, maar ze is wel een stuk beter aan te gluren dan die Mikaela :D

Hoop dat hij op de baan in ieder geval zijn focus houdt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
oh ja, echt F1 nieuws:

SAI blijft nog tot en met 2017 bij STR. Bron vermelding lijkt mij overbodig.. iedere site heeft hier inmiddels al melding van gemaakt..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmIvMoMWAAAOgLy.jpg:large

Als ik trouwens de SKY buildup bekijk lijkt het mij een geweldig weekeinde te worden met prachtige beelden rond dat RB vliegtuig en een minstens zo mooie hangar.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmIwwR5XEAEAsXC.jpg:large

zonder twijfel op een lullig moment genomen foto..
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmIu134XEAETaEB.jpg:large
Maar VES lijkt het hier bejhoorlijk minder naar zijn zin te hebben dan RIC.. :r Zakje nodig? :P

Afbeeldingslocatie: https://image3.redbull.com/rbx00498/0010/1/1600/900/445/gallery/images/dc6_001.jpg
Deze gaat de wallpaper roulatie in..

[ Voor 41% gewijzigd door nachtnet op 30-06-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:20
Of dat was zijn reactie toen hij te horen kreeg dat ze het nodig vonden om z'n liefdesleven te bespreken in RTL Boulevard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Klik op het linkje onder de 'S' en houd de Twitter-vleierij tussen die 2 in gedachten. De 'S' staat overigens voor 'snow' (I guess).
nachtnet schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:21:

snel even deze:
[afbeelding]
Zag deze ook voorbij komen vandaag. Inderdaad een beauty, die kist :9~

[ Voor 45% gewijzigd door ralph075 op 29-06-2016 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03
nachtnet schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:46:
[...]
kan niet wachten op actie op en rond de baan. (oh ja. Vanavond F1 Report preview..)
Daar is 'ie al online. \o/

[Vimeo: https://vimeo.com/172794407]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Bee.nl schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:13:
[...]
..

Pirelli: 2017 F1 cars will be 4 to 5 seconds faster

[...]

Toch behoorlijk wat sneller volgend jaar. Dat de band daar voor meer dan 50% een rol in speelt geeft wel aan dat er nu alleen al door de banden redelijk wat performance van de v6-hybrids teniet wordt gedaan.
Ben ook wel benieuwd of dat dan niet per baan weer verschilt...
Bredere banden hebben meer grip, dus ik denk meer winst op bochtige circuits. Bredere banden hebben namelijk ook veel meer weerstand, wat dus een nadeel kan hebben op fuel verbruik (volgend jaar wel 5 kilo extra toegestaan in de nieuwe regelementen), maar ook topsnelheid / acceleratie. Dus ook minder winst op banen zoals Mexico of Monza(?)

[ Voor 4% gewijzigd door kevlar01 op 29-06-2016 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17

Bleh!

:)

Max voelt geen extra druk nu Sainz ook vastgelegd is. Na de suggestie dat hij ook teruggezet kan worden.
http://www.motorsport.com...term=News&utm_content=www

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het droogrek komt ook weer in beeld komend weekend. Halo V2.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Die valt vast op z'n knappe kop :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 22:28

RoyK

Hobby tekenaar

zeg kunnen we het rtl boulevard stuk hier skippen? :)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Maak er anders even een apart topic voor.

;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Jackson6 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:11:
[...]

Die valt vast op z'n knappe kop :')
Straks is het nog een grotere player dan *knip* Hamilton

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 30-06-2016 09:28 . Reden: doorhaling voegt hier niets toe. ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51

Fiber

Beaches are for storming.

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Fiber op 30-06-2016 01:22 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online

Nu ik het stukje van Ricciardo over radio berichten nog een keer hoorde viel het mij op dat ik hem in eerste instantie verkeerd heb geïnterpreteerd. Toen werd het namelijk (door pro-Hamilton Sky) geframed alsof hij tegen de radio regels was.

vraag: "engine settings ..., for safety ..."
reactie: "If it is more than mechanical stuff, or, yeah, engine is doing this what do I do? then I think we should be allowed to get instructions ..."

Dan is hij dus voorstander van de huidige situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
ANdrode schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 07:36:

Dan is hij dus voorstander van de huidige situatie?
Hij zegt toch dat hij instructies wil als de motor raar doet? Ik vind nog steeds dat het de verantwoordelijkheid van het team is om een auto te bouwen (incl. UI op het stuur) waar de coureur zo snel mogelijk mee kan rijden en dat de coureur problemen zelf oplost. Beetje zoals ze in Dakar problemen ook zelf moeten oplossen.

Het probleem van Hamilton in Baku was niet zozeer dat hij geen hulp van het team mocht krijgen, maar dat zijn team de menustructuur op het display op het stuur te ingewikkeld en nietszeggend had gemaakt, waardoor hij die hulp nodig had. Mercedes kan dit binnen de huidige regels prima oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 17-09 16:07
Grrrrrene schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 07:59:
[...]

Hij zegt toch dat hij instructies wil als de motor raar doet? Ik vind nog steeds dat het de verantwoordelijkheid van het team is om een auto te bouwen (incl. UI op het stuur) waar de coureur zo snel mogelijk mee kan rijden en dat de coureur problemen zelf oplost. Beetje zoals ze in Dakar problemen ook zelf moeten oplossen.

Het probleem van Hamilton in Baku was niet zozeer dat hij geen hulp van het team mocht krijgen, maar dat zijn team de menustructuur op het display op het stuur te ingewikkeld en nietszeggend had gemaakt, waardoor hij die hulp nodig had. Mercedes kan dit binnen de huidige regels prima oplossen.
Mee eens.

En wanneer is het "dat de motor raar doet"? Waar trekken ze dan de grens?

Nu is het gewoon zwart/wit. Straks wordt het weer een grijzig gebied met; Ja maar als ik 10 PK mis dan is dat ook een veiligheidsissue!!@$#@!!11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Grrrrrene schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 07:59:
[...]
Je weet nooit hoe een journalist de vraag inleid. Ze lokken vaak antwoorden uit – zeker omdat je bij veiligheid zeker wél hulp wilt geven.

Een zin zoals "If it's more than ..., or ..." is ambigu.
Ja :)… En dat los je op met een combinatie van een goede UI en/of training.

Ik heb nog geen overtuigende verklaring gehoord voor de problemen van Hamilton. Met Occam's razor trek ik de conclusie dat Hamilton de verkeerde kant op ging met debuggen en zich érg liet beïnvloeden door het geklooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Modbreak:Racetopic is in de lucht. :)
[F1] Seizoen 2016-09 - GP van Oostenrijk

Klein verzoek om een iets lager gehalte Shownieuws/Boulevard aan te houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

ANdrode schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:15:
[...]

Ja :)… En dat los je op met een combinatie van een goede UI en/of training.

Ik heb nog geen overtuigende verklaring gehoord voor de problemen van Hamilton. Met Occam's razor trek ik de conclusie dat Hamilton de verkeerde kant op ging met debuggen en zich érg liet beïnvloeden door het geklooi.
Verklaring bij Hamilton staat in een filmpje ergens hier terug. Team had een verkeerde mapping voor de energie uit het hybridesysteem waardoor die te snel stopte met pk's geven. Daar kon Ham niets aan doen, maar bleef klooien om het goed te krijgen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Shiver23 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:54:
[...]

Verklaring bij Hamilton staat in een filmpje ergens hier terug. Team had een verkeerde mapping voor de energie uit het hybridesysteem waardoor die te snel stopte met pk's geven. Daar kon Ham niets aan doen, maar bleef klooien om het goed te krijgen.
Toch lukte het "the other driver" om een werkende mode te kiezen (vanuit iets andere omstandigheden).

IIRC scheelde de debates volgens Mercedes 0,2s. Waar kwam de rest van het tijdverlies vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
ander nieuws:
Renault lijkt rond de GP van Japan weer wat upgrades te doen aan de motor. (helaas is dat dan wel pas na de zomerstop..)

Had het zelf wel fijn gevonden als ze dat eerder hadden kunnen doen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmLuwXmXIAA8F3r.jpg:large
eigenlijk f1 offtopic, maar wel leuk zo'n GP baantje..(wie zou hier de snelste F1 coureur zijn? :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Misschien was ik in Señor Sjon in "[F1] Seizoen 2016 - Deel 2" niet duidelijk genoeg? Aantal posts verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 09:00
nachtnet schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:04:
ander nieuws:
Renault lijkt rond de GP van Japan weer wat upgrades te doen aan de motor. (helaas is dat dan wel pas na de zomerstop..)

Had het zelf wel fijn gevonden als ze dat eerder hadden kunnen doen.

[afbeelding]
eigenlijk f1 offtopic, maar wel leuk zo'n GP baantje..(wie zou hier de snelste F1 coureur zijn? :P )
Ja maar als ik Renault mag geloven worden het wel zeer leuke upgrades waar we veel van mogen verwachten.
En zomerstop valt ook wel mee, juli telt 4 races, augustus 1 en september weer 2. Al rijden ze straks maar 5 races met de nieuwe motor, als ze het tot die tijd zo goed blijven doen als nu (en dan doel ik op Daniel en Max en niet hun team...) dan gaat het echt nog wel spannend worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Zie op twitter een aantal berichten verschijnen met de terechte vraag: "Wie blijft er beschikbaar voor het stoeltje van RAI?"

ROS & HAM blijven zitten waar ze zitten.
VES & RIC blijven zitten waar ze zitten.
ALO Blijft BUT vertrekt t.b.v. Van Doorne?
BOT blijft MAS vertrekt?
ERI & NAS blijven?
SAI blijft KVY onzeker?
MAG & PAL blijven zitten waar ze zitten
HAR ? onzeker WEH (beschikbaar?)
GRO & GUT kunnen schuiven?
HUL & PER kunnen schuiven?

Er zijn eigenlijk maar een paar rijders echt beschikbaar om RAI te vervangen.. Laat staan dat er voor BUT, MAS & KVY ook nog een vervangende rijder nodig lijkt.

Voor BUT staat Van Doorne aan de zijlijn duimen te draaien.. de rest?
Wie het weet mag het zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

nachtnet schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:21:
Zie op twitter een aantal berichten verschijnen met de terechte vraag: "Wie blijft er beschikbaar voor het stoeltje van RAI?"

ROS & HAM blijven zitten waar ze zitten.
VES & RIC blijven zitten waar ze zitten.
ALO Blijft BUT vertrekt t.b.v. Van Doorne?
BOT blijft MAS vertrekt?
ERI & NAS blijven?
SAI blijft KVY onzeker?
MAG & PAL blijven zitten waar ze zitten
HAR ? onzeker WEH (beschikbaar?)
GRO & GUT kunnen schuiven?
HUL & PER kunnen schuiven?

Er zijn eigenlijk maar een paar rijders echt beschikbaar om RAI te vervangen.. Laat staan dat er voor BUT, MAS & KVY ook nog een vervangende rijder nodig lijkt.

Voor BUT staat Van Doorne aan de zijlijn duimen te draaien.. de rest?
Wie het weet mag het zeggen..
Denk dat Grosjean of Perez de grootste kanshebbers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:38
Massa terug naar Ferrari? :D

Nee, ik denk dat Guiterez en Perez nog de meeste kans maken bij Ferrari. Mits Raikkonen vertrekt, want ik denk namelijk dat hij gewoon blijft.
Guiterez omdat hij onderdeel is/was van Ferrari, Perez vanwege zijn prima resultaten bij FI en de zak met Telmex geld.

Hulkenberg had al lang bij Ferrari gezeten als ze dat overwogen hadden en Grosjean hebben ze bij Ferrari denk ik ook te licht bevonden.

Button gaat naar Williams gok ik, als hij weg moet bij McLaren anders blijft hij zitten.

Voor de rest zijn er geen serieuze kandidaten beschikbaar denk ik. Kortom, ik denk dat Raikkonen gewoon een nieuw contract krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Wat gaat Sainz doen? Blijft hij bij TR zitten wachten op een stoeltje bij RB dat voorlopig niet vrij gaat komen? Kan me voorstellen dat hij iets meer ambitie heeft en hij heeft toch ook al laten zien te kunnen sturen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

JeroenC schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:52:
[...]

Ja maar als ik Renault mag geloven worden het wel zeer leuke upgrades waar we veel van mogen verwachten.
En zomerstop valt ook wel mee, juli telt 4 races, augustus 1 en september weer 2. Al rijden ze straks maar 5 races met de nieuwe motor, als ze het tot die tijd zo goed blijven doen als nu (en dan doel ik op Daniel en Max en niet hun team...) dan gaat het echt nog wel spannend worden!
Inderdaad, dit schijnt de upgrade met TJI te gaan worden. Wellicht ook een andere turbocompressor erop. Hoe dan ook wordt het een erg interessante upgrade en daardoor hopelijk ook een erg interessant volgend seizoen aangezien de motorformule hetzelfde blijft.
Ankona schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:37:
Wat gaat Sainz doen? Blijft hij bij TR zitten wachten op een stoeltje bij RB dat voorlopig niet vrij gaat komen? Kan me voorstellen dat hij iets meer ambitie heeft en hij heeft toch ook al laten zien te kunnen sturen.
Er gaan geruchten dat RBR, Sainz wil gebruiken als ruilmiddel voor een betere motorendeal met Renault. Als dat klopt dan gaat Sainz dus naar Renault.

[ Voor 23% gewijzigd door PauseBreak op 30-06-2016 12:39 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Sainz is bevestigt voor 2017 bij STR (zie meerdere posts in de afgelopen pagina's)

[ Voor 5% gewijzigd door kevlar01 op 30-06-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

kevlar01 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:47:
Sainz is bevestigt voor 2017 bij STR (zie meerdere posts in de afgelopen pagina's)
Ik heb niks gezegd over 2017. En technisch gezien is Sainz niet bevestigd voor 2017 bij STR, maar is bevestigd dat Red Bull Racing de optie heeft gelicht waarmee zijn contract een jaar is verlengd. Dat kan inderdaad betekenen dat Sainz volgend jaar bij STR rijdt en het kan betekenen dat het contract is verlengd en Sainz volgend jaar, of het jaar daarna, bij Renault rijdt. We gaan het vanzelf zien.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

PauseBreak schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:38:
[...]

Er gaan geruchten dat RBR, Sainz wil gebruiken als ruilmiddel voor een betere motorendeal met Renault. Als dat klopt dan gaat Sainz dus naar Renault.
Dat zijn geen geruchten, maar hersenspinsels van iemand die een tijd geleden heel even een eigen leven gingen leiden.

Ten eerste heeft Sainz al bijgetekend voor 2017 bij STR.

Daarnaast is "een betere motorendeal" totaal nikszeggend. Want wat is er mis met de huidige deal? Om het geld zal het Red Bull niet gaan in ieder geval. Bovendien hebben ze volgens mij juist net voor meerdere jaren bijgetekend bij Renault.

En als laatste, hoe gaat Red Bull Sainz gebruiken? Als Sainz naar Renault wil hoeft daar echt niks tegenover te staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 30-06-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ankona schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:37:
zijn contact is gewoon verlengd bij rbl

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1