[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.719 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Daarnet een interview op circuit Assen met voorzitter Arjan Bos die zei dat er serieus mogelijkheden zijn om de F1 te organiseren in Assen. Hij zei dat als de vraag zou komen dat ze zeker "hun vinger op zouden steken" voor een race in Nederland. Het was "een kwestie van de baan hier en daar wat breder maken" en dan zou het niet al te veel aanpassingen nodig hebben voor een F1 race, aldus Arjan Bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

Jackson6 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:13:
Daarnet een interview op circuit Assen met voorzitter Arjan Bos die zei dat er serieus mogelijkheden zijn om de F1 te organiseren in Assen. Hij zei dat als de vraag zou komen dat ze zeker "hun vinger op zouden steken" voor een race in Nederland. Het was "een kwestie van de baan hier en daar wat breder maken" en dan zou het niet al te veel aanpassingen nodig hebben voor een F1 race, aldus Arjan Bos.
Ja dat hoor ik ook net op TV, ben benieuwd en denk dat Assen toch wel een goed circuit zou zijn om F1 te organiseren. Dan zal Zandvoort wel huilen mocht het daar komen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Pierre schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:19:
[...]

Ja dat hoor ik ook net op TV, ben benieuwd en denk dat Assen toch wel een goed circuit zou zijn om F1 te organiseren. Dan zal Zandvoort wel huilen mocht het daar komen.
Ja die interviewer zei ook nog "dat zullen ze in Zandvoort vast leuk vinden als ze dit horen". Als Red Bull volgend jaar mee gaat doen om het kampioenschap dan zie ik het wel gebeuren ergens in de komende 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Jackson6 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:13:
De baan aanpassen is ook niet het grote probleem. Het is de paddock waar je het meeste moet doen, alsook de (technische) infrastructuur. En dat kost serieus knaken. Of wat te denken van de veiligheid?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Ik denk dat Assen met zijn jaarlijkse TT van betere kwaliteit is dan Zandvoort. Ik weet het eigenlijk wel zeker.

Hier en daar wat aanpassingen en gewoon organiseren die hap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:53
Martinspire schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:51:
[...]

De baan aanpassen is ook niet het grote probleem. Het is de paddock waar je het meeste moet doen, alsook de (technische) infrastructuur. En dat kost serieus knaken. Of wat te denken van de veiligheid?
Staat het paddock van Bakoe niet gewoon in Alkmaar opgeslagen? Kunnen ze dat toch gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:17
Bernie heeft al laten weten dat er eerder races uit Europa verdwijnen dan dat er bijkomen. Hij vindt dat Formule 1 een wereldwijde aangelegenheid is en niet een Europese. Tsja, tijden veranderen. Maar Bernie zal er niet heel lang meer zitten denk ik. Wie weet wat voor wind er dan door de Formule 1 gaat waaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

pacificocean schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:23:
[...]

Staat het paddock van Bakoe niet gewoon in Alkmaar opgeslagen? Kunnen ze dat toch gebruiken.
Nee, die heeft Baku echt gekocht en wordt volgens mij in Dubai gestald. Dus die kun je niet zomaar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
StealthyPeanut schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:21:
Ik denk dat Assen met zijn jaarlijkse TT van betere kwaliteit is dan Zandvoort. Ik weet het eigenlijk wel zeker.

Hier en daar wat aanpassingen en gewoon organiseren die hap!
Zandvoort is ook niet echt een goed circuit voor F1.. Het aangepaste deel tov 'vroeger' is gewoon een raar stuk circuit met de audi S enzo.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:22
Zo even in 2 uurtjes alles weer bijgelezen vanaf zaterdag voor de race. Gisteravond nog even de race teruggekeken.
Viel mij in ieder geval op dat niemand hier op GoT door had dat RAI nog een 5 sec penalty te goed had na de race... en dat PER al veel langer op een podium afstevende..

Verder inderdaad weinig spannend deze race. Stuur en motor discussie interessant om terug te lezen. In mijn mening is dat gewoon een vaardigheid die je als coureur in de vingers dient te hebben. In f1 2016 deel 1 is het stuur al eerder gesproken (na de crash van ROS / HAM) Daar lijkt mij voor HAM wat huiswerk te liggen Gelukkig voor hem is het dit weekeinde een prima moment om te blokken

Vanaf vrijdag weer een nieuw raceweekeinde.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cl4B9YIUsAA-vfP.jpg:large

wat zou een post van mij zijn zonder ergens een plaatje of video toe te voegen..?

[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 26-06-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
nachtnet schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:20:
Zo even in 2 uurtjes alles weer bijgelezen vanaf zaterdag voor de race. Gisteravond nog even de race teruggekeken.
Viel mij in ieder geval op dat niemand hier op GoT door had dat RAI nog een 5 sec penalty te goed had na de race... en dat PER al veel langer op een podium afstevende..
RAI kan PER niet op vijf seconden houden. Daardoor had het ook geen zin om te verdedigen. Dat was voor mij overduidelijk (en de commentator noemde het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
-Moondust- schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:38:
Bernie heeft al laten weten dat er eerder races uit Europa verdwijnen dan dat er bijkomen. Hij vindt dat Formule 1 een wereldwijde aangelegenheid is en niet een Europese. Tsja, tijden veranderen. Maar Bernie zal er niet heel lang meer zitten denk ik. Wie weet wat voor wind er dan door de Formule 1 gaat waaien.
En zelfs dan verwacht ik geen GP in nederland. Dan heb je 3 GP's binnen een 300km van elkaar. Ik zie eerder een paar GP's erbij komen in zuid amerika en Azie.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Kees schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:09:
[...]

En zelfs dan verwacht ik geen GP in nederland. Dan heb je 3 GP's binnen een 300km van elkaar. Ik zie eerder een paar GP's erbij komen in zuid amerika en Azie.
Ik acht op de een of andere manier Korea nog wel in staat om een stratencircuit in bijvoorbeeld Seoul te organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 01:03
pacificocean schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:23:
[...]

Nope, wordt opgeslagen in Abu Dhabi. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jackson6 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:43:
[...]

Ik acht op de een of andere manier Korea nog wel in staat om een stratencircuit in bijvoorbeeld Seoul te organiseren.
GP van Korea was zo'n succes dant ze niet wisten hoe snel ze hem weer moesten schrappen idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nouja, een stratencircuit in Korea is iets anders dan een circuit als Korean International Circuit natuurlijk.

Edit: ik zit voor de gein op Dailymotion de GP in Korea van 2012 nog eens terug te kijken, maar in de eerste 15 minuten heb ik al aardig wat actie gezien. Vervolgens even teruggelezen op Wikipedia, maar de organisators in Korea hebben de stekker eruit getrokken, niet de FIA of Bernie Ecclestone zelf.

[ Voor 58% gewijzigd door Grrrrrene op 26-06-2016 20:35 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17

Bleh!

:)

Interessante video van Mercedes over derating in het algemeen en het geval van Hamilton in Baku.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Zeker een interessant filmpje, maar hij zegt dat die te agressieve de-rating fout geprogrammeerd was in 1 van hun engine modes. Op de onboards zie je Lewis echter engine mode na engine mode proberen en steeds concluderen dat het nog niet goed is. Dat strookt toch niet met elkaar?

Overigens: zitten er dan twee (virtuele?) accupaketten in de auto? Want het komt wat kunstmatig op me over dat je halverwege het laatste rechte stuk geen power meer hebt, maar na start-finish ineens wel weer. Je hebt dan nog niet geremd, dus de accu kan nog niet opnieuw geladen zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Grrrrrene op 26-06-2016 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:52

Osxy

Holy crap on a cracker

Grrrrrene schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:54:
Zeker een interessant filmpje, maar hij zegt dat die te agressieve de-rating fout geprogrammeerd was in 1 van hun engine modes. Op de onboards zie je Lewis echter engine mode na engine mode proberen en steeds concluderen dat het nog niet goed is. Dat strookt toch niet met elkaar?

Overigens: zitten er dan twee (virtuele?) accupaketten in de auto? Want het komt wat kunstmatig op me over dat je halverwege het laatste rechte stuk geen power meer hebt, maar na start-finish ineens wel weer. Je hebt dan nog niet geremd, dus de accu kan nog niet opnieuw geladen zijn.
Er is een hardcap aan de hoeveelheid support die ze per ronde mogen gebruiken. Dus ja, de accu heeft nog wel stroom maar ze mogen het niet gebruiken. Dit word dus software matig gelocked.

4 MJ per lap. https://www.formula1.com/...rgy_Recovery_Systems.html

[ Voor 7% gewijzigd door Osxy op 26-06-2016 21:23 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

nachtnet schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:20:
[knip]
Je weet dat er een ander topic is betreffende die race? Het is daar in ieder geval even ter sprake gekomen en volgens mij was het voor de meesten toch wel duidelijk dat hij deze straf had gekregen. Het is door de commentator(en) ook diverse keren nog even aangehaald, en niet alleen in het Nederlands ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Laatst online: 22:17

Bleh!

:)

Er werd gemeld dat er fouten zaten in een deel van de tabel. Na een aantal ronden werd een ander, correct, deel gebruikt. Hamilton heeft zelf ook gezegd dat het probleem vanzelf over ging. Of de tabel gedeeld wordt over meerdere modes of dat hij feitelijk niets veranderd heeft zullen we waarschijnlijk nooit weten. Heel belangrijk is het ook niet, maar het geeft wel wat inzicht wat er achter de schermen allemaal gebeurd.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Grrrrrene schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:54:

Volgens mij heb je in ieder geval drie instellingen die haaks op elkaar staan:
  • strategy: strategy/verbruik van motor? (strat 3 heeft volgens de video meer vermogen dan 5, wtf)
  • multi-function: "engine break, torque, ..."
  • "HPP switch": "to really help manage the engine. Choose mapping..."
Ik kan mij voorstellen dat je, wanneer de mapping tabel niet klopt, op één of twee van die switches "de verkeerde kant" op moet om meer vermogen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
hardware-lover schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:24:
[...]

Je weet dat er een ander topic is betreffende die race? Het is daar in ieder geval even ter sprake gekomen en volgens mij was het voor de meesten toch wel duidelijk dat hij deze straf had gekregen. Het is door de commentator(en) ook diverse keren nog even aangehaald, en niet alleen in het Nederlands ;)
Ja zeker, .. in die 2 uurtjes ook GP Europa topic gelezen, daar ook gezien dat het aan het begin van de race kort over de tijdstraf voor RAI ging, maar daarna tegen het einde van de race ook een paar posts over dat PER nog geen zicht op een podium finish had.. ( maar kan mij uiteraard verlezen hebben... :))

Hoe dan ook het was een race om snel weer te vergeten. Wel jammer dan vrijwel alle geposte YouTube video's in dat Europa topic inmiddels van YouTube verwijderd zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

ANdrode schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:26:
[...]

RAI kan PER niet op vijf seconden houden. Daardoor had het ook geen zin om te verdedigen. Dat was voor mij overduidelijk (en de commentator noemde het).
Natuurlijk heeft het zin om de verdedigen. Het gaat om de eer en het gaat om de show, zeker in zo'n laatste rondje. Boeien dat het voor de eindstand op papier niet uitmaakt, je laat een ander er toch niet zomaar voorbij?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:55
nachtnet schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:42:
[...]
Ja zeker, .. in die 2 uurtjes ook GP Europa topic gelezen, daar ook gezien dat het aan het begin van de race kort over de tijdstraf voor RAI ging, maar daarna tegen het einde van de race ook een paar posts over dat PER nog geen zicht op een podium finish had.. ( maar kan mij uiteraard verlezen hebben... :))

Hoe dan ook het was een race om snel weer te vergeten. Wel jammer dan vrijwel alle geposte YouTube video's in dat Europa topic inmiddels van YouTube verwijderd zijn..
Volgens mij is er wel over gesproken, maar dat maakt verder ook weinig uit.

Dat wat je aanstipt over YouTube bevreemd mij ook zeer. Er mag niks, maar dan ook niks op YT blijven staan. Vermoed dat dit te maken heeft met Bernie's afkeer van gratis-content, maar iedereen met een iets bredere kijk op het hele gebeuren weet dat ze zich hiermee enorm in de voet schieten.

Begrijp sowieso niet dat er niet veel meer druk van sponsors is om de exposure wat te vergroten. De Indy 500 kwam op alle manieren op je af: open TV kanaal, diverse live YouTube kanalen... Ze willen het een zo breed mogelijk publiek laten zien.

Vergelijk dat met F1: alles wordt direct van YouTube verwijderd, in praktisch alle landen zijn de races enkel met betaaltelevisie te bekijken. Heeft niemand Bernie er dan nog van kunnen overtuigen dat de jeugd tegenwoordig steeds minder lineaire televisie kijkt? Mijn tienerdochters kijken in ieder geval nooit TV, die streamen werkelijk alles.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
-Moondust- schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:38:
Mijns inziens moet de F1 daar zijn waar de fans ook zijn. Natuurlijk kun je als sport proberen nieuwe markten aan te boren, maar zie bijv. Baku. Dramatische kaartverkoop, lege tribunes maar wel meteen een contract voor 10 jaar?

Komt nog bij dat de prijs van kaarten hier misschien acceptabel is, maar ik kan me voorstellen dat de F1 ook in landen komt waar het merendeel van de bevolking zich het niet kan veroorloven om naar de F1 te gaan.
alexbl69 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:18:
[...]

Volgens mij is er wel over gesproken, maar dat maakt verder ook weinig uit.

Dat wat je aanstipt over YouTube bevreemd mij ook zeer. Er mag niks, maar dan ook niks op YT blijven staan. Vermoed dat dit te maken heeft met Bernie's afkeer van gratis-content, maar iedereen met een iets bredere kijk op het hele gebeuren weet dat ze zich hiermee enorm in de voet schieten.

Begrijp sowieso niet dat er niet veel meer druk van sponsors is om de exposure wat te vergroten. De Indy 500 kwam op alle manieren op je af: open TV kanaal, diverse live YouTube kanalen... Ze willen het een zo breed mogelijk publiek laten zien.

Vergelijk dat met F1: alles wordt direct van YouTube verwijderd, in praktisch alle landen zijn de races enkel met betaaltelevisie te bekijken. Heeft niemand Bernie er dan nog van kunnen overtuigen dat de jeugd tegenwoordig steeds minder lineaire televisie kijkt? Mijn tienerdochters kijken in ieder geval nooit TV, die streamen werkelijk alles.
Ik denk/hoop dat Heineken wat dat betreft een flinke vinger in de pap gaat krijgen. Als je ziet wat Heineken heeft gedaan voor het voetbal in opkomende markten... zou me niets verbazen als ze een groot deel van de marketing om de Formule1 voor hun rekening gaan nemen en juist wel voor veel meer openheid richting de fans gaan.

Indy500 was echt super, gewoon livestreams op YouTube waardoor ik op elk apparaat kan kijken. Zonde dat de F1 dit niet biedt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

alexbl69 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:18:
Jouw tienerdochters zijn dan ook niet de doelgroep: http://www.autosport.com/news/report.php/id/116761
"I'd rather get to the 70-year-old guy who's got plenty of cash. So, there's no point trying to reach these kids because they won't buy any of the products here and if marketers are aiming at this audience, then maybe they should advertise with Disney."
d:)b

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
ATS schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:04:
[...]

Natuurlijk heeft het zin om de verdedigen. Het gaat om de eer en het gaat om de show, zeker in zo'n laatste rondje. Boeien dat het voor de eindstand op papier niet uitmaakt, je laat een ander er toch niet zomaar voorbij?
Er wordt niemand, maar dan ook echt helemaal niemand gelukkig van het verdedigen van je positie (met hand en tand), terwijl je toch al weet dat er 5 secondes bijkomen. Je brengt jezelf en je team in gevaar met je risicovolle verdediging. Teambazen zullen je dan zien als onverstandig, dom, geen-teamspeler en rookie op dat gebied.

Raikkonen zou er dan in ieder geval wel zeker van zijn dat hij na dit seizoen met pensioen kan. Ook niet verkeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
Arfman schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:27:
[...]

Jouw tienerdochters zijn dan ook niet de doelgroep: http://www.autosport.com/news/report.php/id/116761

[...]

De jeugd heeft een enorme hoeveelheid besteedbaar inkomen. Want die hebben geen verplichtingen.
Ze geven het alleen anders uit. Waarom zou je betalen voor F1, als je het gratis illegaal kan streamen. Dan kun je met dat geld bier kopen :P
En bier downloaden lukt helaas nog niet.

Maar ik snap het verder wel. De belangrijkste sponsoren van F1 waren bijvoorbeeld Mercedes, Ferrari, Rolex en Emirates. Die hebben weinig aan aandacht van jongeren.
Aan de andere kant heb je tegenwoordig RedBull en Heineken die juist wel gebaat zijn bij een groot jong publiek. Maar Bernie zijn klokje loopt nog 10 jaar achter ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:32:
[...]
Je brengt jezelf en je team in gevaar met je risicovolle verdediging. Teambazen zullen je dan zien als onverstandig, dom, geen-teamspeler en rookie op dat gebied.
En het is voor de sport ongewenst. Je wilt dat de resultaten van de race ook de eindstand zijn.

Het is voor een leek lastig te verklaren dat RAI als 3e over de finish komt en daarna niet op het podium staat. Dan kan je beter het risico niet nemen en jezelf het risico en de slijtage besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
[...]

[...]

Hij heeft duidelijk niks mee gekregen van de miljoenen die omgaan bij streams. F1 kanaal op YouTube zou makkelijk miljoenen kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:55
[...]

[...]

Wat voor Bernie spreekt is dat hij het in het verleden vaak bij het rechte eind heeft gehad. Hij heeft de F1 het succes gemaakt wat het nu is, en heeft daarbij miljarden verdiend. Daar is het moeilijk tegen argumenteren.

Maar wat dit betreft slaat hij (m.i.) de plank volkomen mis. Natuurlijk, de baby-boomers met geld spekken zijn kas nu nog behoorlijk, maar die groep heeft botweg gezegd nog 10 jaar, dan droogt die kasstroom ook wel op. Maar aan de andere kant, tegen die tijd is Bernie waarschijnlijk ook verleden tijd ;) .

Denk dat er zodra hij van het toneel verdwijnt in korte tijd heel veel zal veranderen op dit gebied. Hoewel ik er als F1-fan met decennia ervaring misschien niet eens op zit te wachten dat de F1 een soort volkssport wordt, zullen de sponsoren daar heel anders over denken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006

PauseBreak

derp!

alexbl69 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:59:
[...]

Wat voor Bernie spreekt is dat hij het in het verleden vaak bij het rechte eind heeft gehad. Hij heeft de F1 het succes gemaakt wat het nu is, en heeft daarbij miljarden verdiend. Daar is het moeilijk tegen argumenteren.

Maar wat dit betreft slaat hij (m.i.) de plank volkomen mis. Natuurlijk, de baby-boomers met geld spekken zijn kas nu nog behoorlijk, maar die groep heeft botweg gezegd nog 10 jaar, dan droogt die kasstroom ook wel op. Maar aan de andere kant, tegen die tijd is Bernie waarschijnlijk ook verleden tijd ;) .

Denk dat er zodra hij van het toneel verdwijnt in korte tijd heel veel zal veranderen op dit gebied. Hoewel ik er als F1-fan met decennia ervaring misschien niet eens op zit te wachten dat de F1 een soort volkssport wordt, zullen de sponsoren daar heel anders over denken.
Bernie heeft later toegegeven dat hij fout zat met die uitspraak over 70+ ers enzo. Sinds dit jaar heeft de FOM ook een veel duidelijkere, en kwalitatief betere, online presence. Op hun eigen website en YT channel zijn tegenwoordig kwalitatief goede clips te vinden en ze gaan ook niet al te agressief meer achter mensen aan die het auteursrecht met voeten treden (zie bijv. Reddits F1 sub tijdens race weekends, die gifjes daar blijven gewoon online tegenwoordig).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Kees schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:09:
[...]

Africa geen optie? daar word helemaal geen races gehouden volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
devil-strike schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:40:
[...]

Dubai en Abu Dhabi, 2 races waar zuid Amerika er nu 1 heeft. En daar kan inderdaad ook nog wel een bij, opzich zijn er genoeg landen die stabiel genoeg zijn om er een te organiseren.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kees schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:45:
[...]

Dubai en Abu Dhabi, 2 races waar zuid Amerika er nu 1 heeft.
Beide liggen in Azië. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

devil-strike schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:40:
[...]

Jawel, in Zuid-Afrika ligt Kyalami. Daar werd ooit flink geraced, en naar verluid is men daar nu bezig met het moderniseren van het circuit om het weer in aanmerking voor de F1 te laten komen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56

Wom

PauseBreak schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:04:
[...]

Jawel, in Zuid-Afrika ligt Kyalami. Daar werd ooit flink geraced, en naar verluid is men daar nu bezig met het moderniseren van het circuit om het weer in aanmerking voor de F1 te laten komen.
Klopt inderdaad. Porsche is nu eigenaar van het circuit daar en is zo goed als klaar met het te moderniseren. Maar ik weet niet direct of dit alles is om de F1 terug te halen.

Wel begrijp ik dat ze de FIA richtlijnen wel ten harte nemen: http://www.wheels24.co.za...sas-iconic-track-20160405

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Axente schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:40:
[...]

Hij heeft duidelijk niks mee gekregen van de miljoenen die omgaan bij streams. F1 kanaal op YouTube zou makkelijk miljoenen kunnen verdienen.
Bernie zit een beetje in de spagaat. Omdat hij per land de rechten zo duur verkoopt kan hij dit niet doen. In Nederland zou de F1 live stream dan concurreren met de reclame inkomsten van de ziggo bijv. of sky in GB.
De zenders die de rechten gekocht hebben voor een land, voor vele miljoenen, zullen niet accepteren dat bernie dan via de achterdeur hun reclame en abo inkomsten weg snoept.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
Kees schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:45:
[...]

Dubai en Abu Dhabi, 2 races waar zuid Amerika er nu 1 heeft. En daar kan inderdaad ook nog wel een bij, opzich zijn er genoeg landen die stabiel genoeg zijn om er een te organiseren.
Dubai en Abu Dhabi is dezelfde race volgens mij.
Waarschijnlijk bedoel je Baghrein en Abu Dhabi.
Daarnaast ligt Baku ook in Azië en japan en china ook.
Azië heeft voldoende races.
Beter Zuid america en Africa dat zijn de enige 2 continenten die weinig races hebben.

Australië valt geloof ik ook onder Azië, maar kan ook goed Oceanië zijn. dan heeft die maar 1 race, zou eventueel alleen nog nieuw zeeland bij kunnen komen maar dat zie ik niet snel gebeuren.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
F1 kost natuurlijk ook een vermogen om te organiseren.
En de kaartjes zijn daarom ook niet goedkoop.

Nu wil een F1 van in West-Europa best €100 neertellen voor een stoeltje. Maar kijk eens naar die lege tribunes in Baku. Daar heeft het volk er gewoon geen maandsalaris voor over om een race bij te wonen.
En dan wil je races naar Afrika brengen?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:38
Ik denk eigenlijk dat Bernie helemaal niet kijkt naar de continenten. Die kijkt gewoon waar ze een hele grote zak geld hebben en enigszins een geschikte regio om een race te houden en dan komt daar een GP.
Wellicht een beetje rekening houden met de spreiding qua tijdzones en meer niet.

Kaartverkoop ter plekke zal Bernie ook een zorg zijn, daar komt voor hem de winst niet vandaan.

offtopic: handig dat de link naar het GP weekend topic nu in de warning is opgenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
RocketKoen schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:12:
F1 kost natuurlijk ook een vermogen om te organiseren.
En de kaartjes zijn daarom ook niet goedkoop.

Nu wil een F1 van in West-Europa best €100 neertellen voor een stoeltje. Maar kijk eens naar die lege tribunes in Baku. Daar heeft het volk er gewoon geen maandsalaris voor over om een race bij te wonen.
En dan wil je races naar Afrika brengen?
Vroagah waren er ook gewoon races in Zuid-Afrika, google op Youtube maar op Tom Pryce :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 17:23

Moofnor

King of my castle

https://www.f1calendar.com/

Oceanie/Australië: 1 Melbourne
Noord-Amerika: 3 Montreal, Austin, Mexico
Zuid-Amerika: 1 Mexico, Sao Paulo
Azië: 6 Bahrein, Shanghai, Sochi, Singapore, Kuala Lumpur, Suzuka, Abu Dhabi
Europa: 9 Catalunya, Monte Carlo, Baku, Spielberg, Silverstone, Budapest, Hockenheim, Spa, Monza.

Ik denk idd dat Azië en Europa niet echt als eerste weer een nieuwe grand prix er bij gaan krijgen^^

Edit: Thank ATS :P

[ Voor 6% gewijzigd door Moofnor op 27-06-2016 13:34 ]

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Martin0 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:05:
[...]

Dubai en Abu Dhabi is dezelfde race volgens mij.
Waarschijnlijk bedoel je Baghrein en Abu Dhabi.
Daarnaast ligt Baku ook in Azië en japan en china ook.
Baku is volgens mij net nog Europa. Het scheelt heel erg weinig, maar toch.
Azië heeft voldoende races.
Beter Zuid america en Africa dat zijn de enige 2 continenten die weinig races hebben.
Afrika heeft er geen, voor zover ik weet. Zuid America heeft er maar één: Brazilië, Noord America drie (Montréal, VS, Mexico).
Australië valt geloof ik ook onder Azië, maar kan ook goed Oceanië zijn. dan heeft die maar 1 race, zou eventueel alleen nog nieuw zeeland bij kunnen komen maar dat zie ik niet snel gebeuren.
Australië valt gewoon onder Australië.
Moofnor schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:18:

OceanieAustralië: 1 Melbourne
Noord-Amerika: 2 3 Montreal, Austin, Mexico
Zuid-Amerika: 2 1 Mexico, Sao Paulo
Azie: 6 Bahrein, Shanghai, Sochi, Singapore, Kuala Lumpur, Suzuka, Abu Dhabi
Europa: 9 Catalunya, Monte Carlo, Baku, Spielberg, Silverstone, Budapest, Hockenheim, Spa, Monza, Sochi.
Afrika: 0.

Ik denk idd dat Azie en Europa niet echt als eerste weer een nieuwe grand prix er bij gaan krijgen^^
Fixed that for you ;) Verder wel gelijk qua conclusie.

Edit: Sochi naar Europa
Edit 2: Toch weer terug naar Azië.

[ Voor 28% gewijzigd door ATS op 27-06-2016 14:47 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Europa: 9 Catalunya, Monte Carlo, Baku, Spielberg, Silverstone, Budapest, Hockenheim, Spa, Monza.

Ik denk idd dat Azië en Europa niet echt als eerste weer een nieuwe grand prix er bij gaan krijgen^^

Edit: Thank ATS :P
Ik denk dat Sochi ook wel onder Europa valt, het ligt een flink stuk ten westen van Baku :)
(het subtotaal bij azie is niet correct, het totaal zou 21 moeten zijn ;))

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 27-06-2016 14:12 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En Zuid-Amerika zou zomaar eens van het lijstje kunnen gaan. Ecclestone heeft zich dat laten ontvallen.

Het is niet geheel duidelijk of dit tijdens een van zijn (steeds minder vaak voorkomende) heldere momenten is gezegd. Altijd lastig te bepalen bij iemand in een ver gevorderd stadium van dementie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

YakuzA schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:07:
[...]

Ik denk dat Sochi ook wel onder Europa valt, het ligt een flink stuk ten westen van Baku :)
(het subtotaal bij azie is niet correct, het totaal zou 21 moeten zijn ;))
Daar verschillen de meningen over, maar als je zegt dat Baku in Europa ligt, dan Sochi ook:
Afbeeldingslocatie: http://basementgeographer.com/wp-content/uploads/2011/02/388px-TransAsia_m2.png

Veel gebruikte definities van de grens zijn A (in het rood) of juist B en F (waterscheidingen Oeral en Kaukasus). In het eerste geval zijn zowel Baku als Sochi Aziatisch, in het tweede geval is Baku Europees en Sochi Aziatisch (ondanks dat Sochi westerlijker ligt dan Baku).

[ Voor 28% gewijzigd door ATS op 27-06-2016 14:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• trion75
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Timelapse van 2 uur waarin max overal z'n handtekening op zet:

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Wom schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:09:
[...]

Klopt inderdaad. Porsche is nu eigenaar van het circuit daar en is zo goed als klaar met het te moderniseren. Maar ik weet niet direct of dit alles is om de F1 terug te halen.

Wel begrijp ik dat ze de FIA richtlijnen wel ten harte nemen: http://www.wheels24.co.za...sas-iconic-track-20160405
Ja, dat is een dingetje. Het is natuurlijk ook slechts een gerucht dat men daar weer F1 wil rijden en die geruchten kan je voor bijna ieder circuit dat ooit voor F1 is gebruikt wel terugvinden. Aan de andere kant is Porsche nu eigenaar en waarom zou je de FIA F1 standaard aanhouden als je niet van plan bent daar iets mee te gaan doen? Voor testdoeleinden is een dergelijke standaard helemaal niet nodig namelijk.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

trion75 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:51:
Timelapse van 2 uur waarin max overal z'n handtekening op zet:
[video]
Pffffffft, je zou maar F1 coureur zijn..... Ik had een stempeltje laten maken...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:21
Bullet NL schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:02:
[...]

Pffffffft, je zou maar F1 coureur zijn..... Ik had een stempeltje laten maken...
Gelukkig heeft ie een blikje Red Bull erbij staan :+ Op een gegeven moment drinkt ie het ook leeg, rest alleen nog de vraag of er ook daadwerkelijk Red Bull in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

RobertMe schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:21:
[...]

Gelukkig heeft ie een blikje Red Bull erbij staan :+ Op een gegeven moment drinkt ie het ook leeg, rest alleen nog de vraag of er ook daadwerkelijk Red Bull in zat.
Wat dacht je dan, dat ze hem voor de shoot even leeg maken en vullen met iets anders ofzo?

Zo slecht is Red Bull niet hoor, mits met mate. Zoals met alles eigenlijk.

Hij neemt niet eens de moeite om de light te nemen, dus z'n dietist zal er ook wel niet mee zitten :P

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 27-06-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 16:17

derx666

mecker ende blaet

RobertMe schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:21:
[...]

Hij is natuurlijk nog steeds een tiener he, en tieners leven nou eenmaal op dat spul :P

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ik kwam dit filmpje zojuist tegen op Youtube. Stond gelinkt in een review van de R.S.01 :P
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=78bK4_IKdpI]

[ Voor 38% gewijzigd door PauseBreak op 27-06-2016 16:52 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Grrrrrene schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:55:
Ik vond Vettel's opmerking over de ultra soft banden echt briljant. Weet niet of hij hem zelf heeft bedacht, maar "It's a bit like asking a rabbit how his first date went. If it went well probably he will tell you it was great but didn't last very long!", hoe kom je erop :D...
Waarschijnlijk vroeg iemand van het team hem hoe de ultrasoft banden aanvoelden en hij zij "great but didn't last very long" . En dan die andere persoon: "just like a rabbit on a first date"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
Bosmonster schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:23:
[...]

Wat dacht je dan, dat ze hem voor de shoot even leeg maken en vullen met iets anders ofzo?

Zo slecht is Red Bull niet hoor, mits met mate. Zoals met alles eigenlijk.

Hij neemt niet eens de moeite om de light te nemen, dus z'n dietist zal er ook wel niet mee zitten :P
Het is voor RedBull natuurlijk geen probleem om een batch van een paar 100 blikjes te maken die gevuld zijn met water.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:13
Bigfoot schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:59:
[...]

Waarschijnlijk vroeg iemand van het team hem hoe de ultrasoft banden aanvoelden en hij zij "great but didn't last very long" . En dan die andere persoon: "just like a rabbit on a first date"
Nee hoor. In de persconferentie vooraf aan de race die plaatsvond na het testen in Spanje kwam dit ter sprake. Vettel kwam zelf met de de rabbit-grap.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

SnowDude schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:07:
[...]

Het is voor RedBull natuurlijk geen probleem om een batch van een paar 100 blikjes te maken die gevuld zijn met water.
YouTube: Spanish GP 2016 - Drivers Parade

Zie @0:41

Grosjean: do you really have to drink that?
Max: No ... (camera loopt vervolgens snel achteruit) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
cheiron schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:10:
[...]

Nee hoor. In de persconferentie vooraf aan de race die plaatsvond na het testen in Spanje kwam dit ter sprake. Vettel kwam zelf met de de rabbit-grap.
Ja dat had ik gezien. Maar grappen kunnen herhaald worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

kevlar01 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:33:
[...]

YouTube: Spanish GP 2016 - Drivers Parade

Zie @0:41

Grosjean: do you really have to drink that?
Max: No ... (camera loopt vervolgens snel achteruit) O-)
Grosjean vraagt of die dat MOET drinken. Antwoord is nee.

En die camera heeft er natuurlijk helemaal niks mee te maken, maar zoeken naar ongerelateerde gebeurtenissen is ook een gave.
SnowDude schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:07:
[...]

Ik heb een aversie tegen conspiracy-theorieën. We nemen om een of andere ongenoemde reden aan dat het logisch is dat Max GEEN Red Bull drinkt. En vervolgens gaan we vergezochte en vage theorieën bedenken om dat te verklaren. Zoals dat Red Bull blikjes vult met water of dat FIA cameramannen antwoorden ontwijken.

Daar houdt het voor mij echt op wat deze discussie betreft, anders pis ik in mn broek :P

[ Voor 31% gewijzigd door Bosmonster op 27-06-2016 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:30

pinda powerrr

Slow down...

PauseBreak schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:51:
Ik kwam dit filmpje zojuist tegen op Youtube. Stond gelinkt in een review van de R.S.01 :P
[video]
Moet je eens opletten hoe vaak hij met zijn ogen knippert....bijna niet!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]
Dat we die over het hoofd hebben gezien vorig jaar, bijna niet te geloven ;)

Komend race-weekend worden de rollen omgedraaid en zal Jos als chauffeur voor Max aan de gang gaan. Het zal dan echter aanmerkelijk langzamer gaan verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:39

McBoom

Broem

pinda powerrr schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:19:
[...]

En ook die gortdroge blik in z'n ogen :D

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
McBoom schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:17:
[...]

En ook die gortdroge blik in z'n ogen :D
Voor mijn gevoel deed Max het nog redelijk rustig aan. Bij de busstop chicane remde hij nog vrij vroeg (voor zijn doen) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:39

McBoom

Broem

Grrrrrene schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:40:
[...]

Voor mijn gevoel deed Max het nog redelijk rustig aan. Bij de busstop chicane remde hij nog vrij vroeg (voor zijn doen) :P
Pa wordt ook een dagje ouder en moet ook om z'n hart denken :+

The ramblings of an idiot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:45:
[...]
Ik heb een aversie tegen conspiracy-theorieën. We nemen om een of andere ongenoemde reden aan dat het logisch is dat Max GEEN Red Bull drinkt. En vervolgens gaan we vergezochte en vage theorieën bedenken om dat te verklaren. Zoals dat Red Bull blikjes vult met water of dat FIA cameramannen antwoorden ontwijken.

Daar houdt het voor mij echt op wat deze discussie betreft, anders pis ik in mn broek :P
Ik ben ook niet van de conspiracy's, maar ging er niet vanuit dat iedereen de hele dag Red Bull gaat drinken. Echter kan ie niet met iets anders gezien worden natuurlijk. In een F1 weekend gebruiken ze ook Red Bull bidons, echt niet omdat het zoveel handiger is.

Mooi voorbeeld: Monster heeft als energy-drink exact hetzelfde probleem en heeft hier gewoon cans voor gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://p.vitalmx.com/photos/forums/2013/02/21/monster_493055.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

Haha Jos poept in zijn broek geweldig

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[video]
Erg mooi filmpje. :9 Vooral ook al bij de eerste bocht op 0:55 meteen vol op het gas gaat bij uitacceleren. Lekker beetje tegensturen en maximaal tractie zoeken. Daar was Jos duidelijk niet zo gecharmeerd van O-) In Eau rouge zit hij er ook niet echt ontspannen bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Sette Camara to get F1 test debut with Toro Rosso

http://www.motorsport.com...t-with-toro-rosso-792424/

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:30

pinda powerrr

Slow down...

Dat filmpje heet zeker weten vorig jaar ook in het topic gestaan hoor, desondanks blijft het gaaf om te zien!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

[...]

Grosjean vraagt of die dat MOET drinken. Antwoord is nee.

En die camera heeft er natuurlijk helemaal niks mee te maken, maar zoeken naar ongerelateerde gebeurtenissen is ook een gave.

[...]

Achja het is nu komkommertijd tot de volgende race ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude

[...]

Dit is helemaal geen conspiracy theorie, als je een beetje mee draait in de topsport weet je dat dit heel vaak gebeurd. De meeste topsporters eten echt niet alles wat los en vast zit. Een topsporter kan best af en toe een blikje red bull drinken, maar geen 5 per dag, dat gaat zijn personal trainer echt niet leuk vinden.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 11:00

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=78bK4_IKdpI&feature=youtu.be&t=80]

zit ie nu op 1:24 te knikkebollen?? :o

[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-06-2016 09:35 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:33:
[...]

[video]

zit ie nu op 1:24 te knikkebollen?? :o
Hij kijkt gewoon naar zijn stuur volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

pinda powerrr schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:19:
[...]

Ik knipper ook vrijwel niet met m'n ogen bij het karten, zo vreemd is dat niet ;). Noemt men concentratie.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je ziet ook wel dat ie op de momenten dat het kan zijn ogen even rust geeft. Maar wel leuk om te zien. Zeker ook omdat je doorhebt dat Jos het circuit ook prima kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

SnowDude schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:59:
[...]

Hij kijkt gewoon naar zijn stuur volgens mij.
het ziet er heel gek uit .. lijkt wel bijna een blackout :P

[ Voor 59% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-06-2016 10:56 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

TommyGun schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:02:
[...]

Ik knipper ook vrijwel niet met m'n ogen bij het karten, zo vreemd is dat niet ;). Noemt men concentratie.
offtopic:
soms met endurance race (computer) dan 8-12u; zo blij dat je dan eindelijks rijderswissel kunt doen en fatsoenlijk knipperen O-)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Bron: http://www.formule1.nl/ni...1-gelden-anders-verdelen/

Ecclestone wil F1-gelden gelijker verdelen

Bernie Ecclestone, de grote commerciële baas van de Formule 1, wil de uitbetalingen uit de sport gelijker gaan verdelen.

Dat verklaart de Engelsman in gesprek met The Times. “Ik ga er eens goed naar kijken en zien of ik een manier kan bedenken om het allemaal wat gelijker te verdelen over de teams.”
Formula One World Championship 2016, Round 4, Russian Grand Prix, Sochi, Russia, Saturday 30 April 2016 - L to R): Bernie Ecclestone (GBR) with Maurizio Arrivabene (ITA) Ferrari Team Principal.

Teams als Ferrari krijgen in de toekomst misschien minder bonusbetalingen uit de Formule 1.

Deze stellingname van Ecclestone is opmerkelijk, want hij is juist degene die in de eerste plaats de deals sloot die sowieso al rijkere topteams als Ferrari, Mercedes en Red Bull meer geld uit de Formule 1 opleveren.
nog even en hij lanceert een F1 marketing campagne op/voor social media om jongeren te interesseren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:03:
[...]

nog even en hij lanceert een F1 marketing campagne op/voor social media om jongeren te interesseren :+
Ach oude mensen willen wel eens van inzicht veranderen.. Zou voor de subtop en onderkant van de grid absoluut goed zijn als deze meer kunnen profiteren van inkomsten en exposure. Verschil in budget tussen MERC en SAUBER is momenteel wel erg groot. Al zou er maar een 10-tal miljoen verschuiven van de topteams naar de andere teams.. (MERC,MCLAREN FERRARI en RB kunnen ook met iets minder toe.)
The full breakdown is below - the figures in brackets show income from sponsors, then partners and then from TV/FOM...

F1 2015 team budgets:

1. Red Bull Racing (€266m + €35.7m + €167m) = €468.7m
2. Mercedes (€122m + €212.4m + €133m) = €467.4m
3. McLaren Honda (€144.5m + €216.5m + €104m) = €465m
4. Ferrari (€208.5m + €34.5m + €175m) = €418m
5. Williams (€52.5m + €22.9m + €111m) = €186.4m
6. Lotus (€69.5m + €13.6m + €56m) = €139.1m
7. Toro Rosso (€68m + €9.45m +€60mm) = €137.45m
8. Force India (€49.5m + €12.2m + €68m) = €129.7m
9. Sauber (€44m + €9.25m + €50m) = €103.25m
10. Manor (€0.5m + €32.5m + €50m) = €83m
Sauber krijgt grofweg 100Miljoen minder aan tv/fom inkomsten dan de top.
Nu daar iets in verbeteren (voor de 2017 regelwijzigingen....) zou die teams kunnen helpen te blijven bestaan..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmBwGuxWkAAudzc.jpg:large
Nog even van Williams twitter een foto met Adrian Newey.(heb je gelijk een gezicht bij de naam...)

OK. Nog 1 dan..
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cl8sfLWXEAABrHY.jpg:large
Jean Alesi tijdens de AustrianGP 1997 Bron: F1.com <-- met nog 10 GP Austria filmpjes

[ Voor 14% gewijzigd door nachtnet op 28-06-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 22:28

RoyK

Hobby tekenaar

Die harde knallen die bij het afremmen ontstaan, hoe noemen ze dat? Ik zou daar wel wat meer over willen leren. Er zal vast wel iets over op youtube staan.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19:56

Wom

Welke harde knallen bedoel je precies? Bedoel je die van het terugschakelen?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 22:28

RoyK

Hobby tekenaar

Wom schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:31:
Welke harde knallen bedoel je precies? Bedoel je die van het terugschakelen?
Het is naar mijn weten energie dat kwijt moet en met een paar harde knallen weg gaat bij het afremmen. Tijdens de A1 een tijd geleden waar ik zelf bij was verbaasde ik me over de enorme knallen. Ik weet niet of dat nog steeds zo is.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Backfire... Das onverbrande brandstof die in de uitlaat verbrandt.

Overigens is het nu ook zo dat alleen de top10 recht heeft op inkomsten. Niet echt uitnodigend voor nieuwe toestroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

MikeyMan schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:43:

Overigens is het nu ook zo dat alleen de top10 recht heeft op inkomsten. Niet echt uitnodigend voor nieuwe toestroom.
Yep, dat maakte indruk op Spa in '94, die knallen!

We hebben 22 auto's, dus 11 teams en er valt nu dus 1 team buiten de boot? Op z'n minst apart te noemen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Niet helemaal zeker of het geen dubbelpost wordt..

Dit is de bandenkeuze voor Silverstone.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/coMxKvlRDAWC2WuCP1UWnDPl/full.jpg

Veel Oranje (Hard) banden.

[ Voor 39% gewijzigd door nachtnet op 28-06-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
MikeyMan schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:43:

Het komt door tussen-gas dat de ECU geeft tijdens het terug schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
nachtnet schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:54:

[afbeelding]

Valt wel mee. 1 Hard is verplicht. Dus de meeste teams hebben er geen extra gekozen.
En als je zag hoe de redbulls het deden op de hardere compound in Baku... Zeker met een low-downforce afstelling van de auto zijn de softs denk ik alleen interessant voor kwalificatie.
Maar auto's met een krachtige motor (merc) rijden misschien juist liever de race op softs (moet wel verplicht 1x medium of 1x hard gebruiken).

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:03:
[...]

Ik snap niet zo goed waarom mensen die zo'n rare uitspraak vinden van Bernie. Hij roept dit al jaren. Bernie wil wel een andere verdeling van het geld, maar de teams niet.

Overigens is FOM met dit jaar inderdaad wel goed op weg op sociale media. Volg de officiële twitter van F1 maar eens, komt echt genoeg aan informatie en video's voorbij. Met de crash van Ricciardo waren ze er bijvoorbeeld ook erg snel bij 8)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 01:03
Sowieso is de officiële Twitter van F1 erg gecharmeerd van Max want ie posten echt vaak tweets over hem.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PauseBreak schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:02:
[...]

Ik snap niet zo goed waarom mensen die zo'n rare uitspraak vinden van Bernie. Hij roept dit al jaren. Bernie wil wel een andere verdeling van het geld, maar de teams niet.
...
Volgens mij gaat het meeste geld nog altijd naar de FOM / CVC zelf toe, en niet naar de teams.
Wat Bernie meteen mee zal nemen is dus meer geld naar de FOM ipv naar de teams ;)

http://www.forbes.com/sit...auto-racing/#8c76e0861d74

[ Voor 23% gewijzigd door YakuzA op 28-06-2016 13:16 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

PauseBreak schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:02:
[...]

Ik snap niet zo goed waarom mensen die zo'n rare uitspraak vinden van Bernie. Hij roept dit al jaren.
Bernie is een druif die eerst kijkt hoe hij zelf het meeste kan opstrijken en dan pas verder kijkt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

nachtnet schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:13:
[...]

Sauber krijgt grofweg 100Miljoen minder aan tv/fom inkomsten dan de top.
Nu daar iets in verbeteren (voor de 2017 regelwijzigingen....) zou die teams kunnen helpen te blijven bestaan..
Ik vraag het me af. Iets zegt me dat Sauber ook die 100 miljoen er wel doorheen kan jassen zonder over te houden. Sowieso is 150Miljoen ook nog niet voldoende, daar moeten toch nog altijd sponsoren bij.

Verder snap ik niet waarom het geld van de teams niet gewoon naar broodnodige zaken toe gaat als het huren van de panden in de paddock, zodat we niet meer zoals vorig jaar hebben dat een pand dicht blijft omdat het team niet betaald heeft. Waarom maakt de FOM dat niet gewoon gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

YakuzA schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:15:
[...]

Volgens mij gaat het meeste geld nog altijd naar de FOM / CVC zelf toe, en niet naar de teams.
Wat Bernie meteen mee zal nemen is dus meer geld naar de FOM ipv naar de teams ;)
Waarom denk je dat ik benadrukte dat Bernie voorstander is van een andere verdeling van het prijzengeld? ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
nachtnet schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:54:

[afbeelding]

Vanaf welke race zijn het eigenlijk echte de MAX-keuze banden en niet meer van KVY?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
http://www.auto-motor-und...-heiz-trick-11472372.html

Linkje met hoe mercedes zijn banden druk weet te verhogen. Kijk ook even naar de gallerij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PauseBreak schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:40:
[...]

Waarom denk je dat ik benadrukte dat Bernie voorstander is van een andere verdeling van het prijzengeld? ;)
StealthyPeanut schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:46:
[...]

Vanaf welke race zijn het eigenlijk echte de MAX-keuze banden en niet meer van KVY?
Keuze wordt nooit door de coureur gemaakt.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
StealthyPeanut schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:46:
[...]

Ik denk niet dat de coureur daar erg veel over te zeggen heeft, die beslissing zal door de engineers van het team genomen worden op basis van de beschikbare data.

Ze zullen ongetwijfeld ook naar de verschillen tussen de rijders kijken, maar die invloed zal niet zo heel groot zijn. Zo hebben beide RB coureurs sinds Max daar rijdt dezelfde banden gehad, en dat zie je bij de meeste teams ook wel. Als er al verschillende bandenkeuzes zijn binnen een team is gaat het zelden om meer dan 1 setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
DRaakje schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:54:
http://www.auto-motor-und...-heiz-trick-11472372.html

Linkje met hoe mercedes zijn banden druk weet te verhogen. Kijk ook even naar de gallerij!
Is het ook echt iets met de bandendruk? of zijn ze gewoon bezig om de remmen en banden op de juiste werktemperatuur te krijgen en houden?

Het hele verhaal komt op mij nog steeds gezocht en geforceerd over..

Maar wel interessant om te zien hoe de techniek rond de velgen/remmen en assen werkt. d:)b
Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1