[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.718 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben.Hahlen schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:48:
[...]

Juist rembalans aanpassen per bocht vind ik iets dat wél bij het racen hoort.

<knip>
...
Zeker niet mee eens. Met dit soort foefjes wordt racen steeds meer een computerspel. Gewoon de auto 1x instellen en gas geven. Tijdens de race niets meer aanpassen. Alleen een knopje 'Start', 'Stop', 'Drinken' en 'Pits' en dan gas geven, remmen en sturen, zoals race ooit bedoeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:21:
[...]

Zeker niet mee eens. Met dit soort foefjes wordt racen steeds meer een computerspel. Gewoon de auto 1x instellen en gas geven. Tijdens de race niets meer aanpassen. Alleen een knopje 'Start', 'Stop', 'Drinken' en 'Pits' en dan gas geven, remmen en sturen, zoals race ooit bedoeld was.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Racen is wmb ook het maximale uit je auto halen. Dus dingen die je kunt aanpassen, mag je wmb aanpassen. Wie daar het best mee om kan gaan en dus daardoor het snelste rondje eruit perst, die is wmb dan ook de beste racer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Valt voor beide wat te zeggen. Het is knap als je het kunt als coureur, maar het pure racen wordt er wel door beïnvloed. Ik ben fan van "hoe minder in te stellen hoe beter". Maar rembalans vind ik nog wel OK als dat blijft.

Het liefst zie ik 1 stuur met 6 knoppen, maar die tijd gaat nooit meer terug komen :/

[ Voor 17% gewijzigd door StealthyPeanut op 23-06-2016 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ben.Hahlen schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:46:
[...]

[sarcasme-enzo]Dan is Lewis nog steeds een eikel dat hij dat niet zelf heeft kunnen oplossen! :+ [/sarcasme-enzo]
Zoals meestal is er meer aan de hand dan we in eerste instantie horen. Ik vraag me af of het helemaal terecht is om van een coureur te verwachten dat hij dit soort fouten kan oplossen. Je kunt natuurlijk oefenen in de sim op problemen die je enigszins kunt voorspellen. Maar valt dit er ook onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Weet niet of het al eens gepost is, maar ik was op zoek naar de verschillen tussen LMP1 en F1 in rondetijden. Kwam dit artikel tegen:

http://www.roadandtrack.c...p-tier-race-cars-compare/

Vergelijking van de rondetijden op Silverstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

MikeyMan schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:35:
Weet niet of het al eens gepost is, maar ik was op zoek naar de verschillen tussen LMP1 en F1 in rondetijden. Kwam dit artikel tegen:

http://www.roadandtrack.c...p-tier-race-cars-compare/

Vergelijking van de rondetijden op Silverstone.
Kortom: zelfs met de geforceerde handicaps is F1 nog steeds sneller dan menig competitie

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vooral door gewicht dus. Qua power output is die LMP wel indrukwekkend zeg. Geschat vermogen van 1200pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:17
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:21:
[...]

Rembalans aanpassen per sector/bocht zit er al decennia lang ingebakken in F1, geen reden om dat te verwijderen naar mijn mening.

Voorheen was het zelfs duidelijker zichtbaar omdat coureurs aan een hendel moest trekken maar sinds een aantal jaar mag het ook als software pre-set ingesteld worden en kan het door middel van kleine flippers op het stuur aangepast worden.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:26:
[...]

Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Racen is wmb ook het maximale uit je auto halen. Dus dingen die je kunt aanpassen, mag je wmb aanpassen. Wie daar het best mee om kan gaan en dus daardoor het snelste rondje eruit perst, die is wmb dan ook de beste racer.
Ik zie racen meer als het maximale uit jezelf (de coureur dan) halen. Wanneer op de rem, hoe hard remmen, insturen, rollen, gas geven op het juiste moment. Is nu ook wel, maar met alle foefjes en electronica een stuk minder.

Anders kun je beter, zoals hierboven al werd geoppperd, een Google auto race gaan houden, zonder bestuurders.

Dit herlezende...ik wordt echt een oude lul :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
RoD schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:26:
[...]

Met je eens, maar ik ben er wel voorstander van om dat te beperken tot zaken die de coureur zelf aan kan passen en niet de zaken waar je stap voor stap doorheen gepraat moet worden door een team engineers met laptops. Als de coureur het niet zelf kan, zijn er wat mij betreft 2 opties: pas het niet aan, of zoek een coureur die dat wel kan.

Ik vind de situatie dat alles voorgekauwd werd vanuit de pits nogal vreemd eigenlijk, wat heeft het dan überhaupt nog voor nut om het door de coureur te laten regelen en niet regelrecht vanuit de pits? Het voegt bar weinig toe, in het ergste geval wordt een schakelaar verkeerd gezet en loopt die auto een paar seconden suboptimaal tot de coureur erop gewezen wordt vanuit de pits. Spannend hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

MikeyMan schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:22:
Vooral door gewicht dus. Qua power output is die LMP wel indrukwekkend zeg. Geschat vermogen van 1200pk.
Ja maar dat is ook alleen maar omdat de F1 beperkt wordt met zaken als fuel flow, cilinderinhoud, etc. F1 kan ook nog veel harder als ze meer vrijgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Martinspire schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:17:
[...]

Ja maar dat is ook alleen maar omdat de F1 beperkt wordt met zaken als fuel flow, cilinderinhoud, etc. F1 kan ook nog veel harder als ze meer vrijgeven
Even nuanceren dit. Het verbrandingsmotor deel van de F1 is sterker (600 vs 500 pk) dan dat van WEC, bij minder cylinderinhoud (1.6 turbo vs 2 liter turbo). Het verschil zit hem in de ERS waar er bij WEC meer energie mag worden gebruikt bij de acceleratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:47:
[...]

Ik zie racen meer als het maximale uit jezelf (de coureur dan) halen. Wanneer op de rem, hoe hard remmen, insturen, rollen, gas geven op het juiste moment. Is nu ook wel, maar met alle foefjes en electronica een stuk minder.

Anders kun je beter, zoals hierboven al werd geoppperd, een Google auto race gaan houden, zonder bestuurders.

Dit herlezende...ik wordt echt een oude lul :)
Maar autoracen tegenwoordig bestaat nou eenmaal niet zonder al die foefjes. Als je slechts het maximale uit jezelf wil halen zou je geen gemotoriseerde sport moeten doen, dan moet je gaan hardlopen ofzo. :P Een autosport kan wmb niet bestaan zonder dat ook het maximale uit het voertuig zelf wordt gehaald. Anders zou je ook tot de conclusie moeten komen dat iedereen in dezelfde auto dient te rijden, om alles gelijkwaardig te houden en dus de coureur de doorslag te laten geven.

Maargoed, iedereen heeft z'n voorkeuren natuurlijk.
Arrne schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:14:
[...]

Met je eens, maar ik ben er wel voorstander van om dat te beperken tot zaken die de coureur zelf aan kan passen en niet de zaken waar je stap voor stap doorheen gepraat moet worden door een team engineers met laptops. Als de coureur het niet zelf kan, zijn er wat mij betreft 2 opties: pas het niet aan, of zoek een coureur die dat wel kan.

Ik vind de situatie dat alles voorgekauwd werd vanuit de pits nogal vreemd eigenlijk, wat heeft het dan überhaupt nog voor nut om het door de coureur te laten regelen en niet regelrecht vanuit de pits? Het voegt bar weinig toe, in het ergste geval wordt een schakelaar verkeerd gezet en loopt die auto een paar seconden suboptimaal tot de coureur erop gewezen wordt vanuit de pits. Spannend hoor..
Helemaal eens. Het moet geen op afstand bestuurbare sport te worden. De coureur moet het zelf blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 14:19
Off topic:
Even 2 flauwe grapjes, mbt Hamilton en zijn nieuwe vriendin (persoonlijk vind ik haar niet zo tof op de foto staan.
Laat me raden, bij haar weet hij wel de juiste instelling te vinden mbv de knopjes :-)
Na Hamilton zal ze goed ingereden zijn
Bigfoot schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:50:
[...]

Hij pakt gewoon de ex van zijn buddy Justin Bieber .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]Hij pakt gewoon de ex van zijn buddy Justin Bieber .....
no bro-code :N

dat de trainingen niet meer op donderdag komen, is dat iets nieuws? ene race wel, andere niet :? waar is dat afhankelijk van?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
himlims_ schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:47:
[...]

dat de trainingen niet meer op donderdag komen, is dat iets nieuws? ene race wel, andere niet :? waar is dat afhankelijk van?
Training is nooit op donderdag, alleen in Monaco.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:51
himlims_ schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:47:
[...]

Geloof dat alleen in Monaco de trainingen op donderdag zijn. Heeft te maken met het feit dat winkels e.d. nog gewoon bevoorraad moeten kunnen worden en dat de markt op vrijdag door moet kunnen gaan. Anders is zo'n stad gewoon een heel ruim weekend onbereikbaar en dat is met de echte krappe stratencircuits niet te doen helaas.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

[...]

Hij pakt gewoon de ex van zijn buddy Justin Bieber .....
Forever 2nd in het WGC. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Erapaz schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:35:
[...]
Zoals meestal is er meer aan de hand dan we in eerste instantie horen. Ik vraag me af of het helemaal terecht is om van een coureur te verwachten dat hij dit soort fouten kan oplossen. Je kunt natuurlijk oefenen in de sim op problemen die je enigszins kunt voorspellen. Maar valt dit er ook onder?
Je zag de sarcasme-tags niet? ;)
Verder ben ik het met je eens.

Het ging mij er juist om dat, vooral Hamilton, ervan beticht wordt alleen maar te feesten en niet wist wat er met zijn auto aan de hand was en vooral niet hoe het op te lossen.
Niemand heeft het hier, in dezelfde mate, over RAI, die eenzelfde probleem had, het ook niet wist op te lossen en ook met de pits aan het bakkeleien was.
Nee, het gaat alleen over HAM, die minder moet feesten en zich meer moet verdiepen in de auto.

Juist de nuance dat het een heel specifiek probleem was en dat het niet op te lossen was door de rijder, vind ik leuk. Nu is het afwachten tot de mensen zeggen "Oh, het lag toch niet aan het feesten van Lewis", maar goed, that's never going to happen...

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Feit is dat de meeste supporter liever iemand kampioen zien worden die zich uit de naad werkt dan iemand die alleen maar zit te feesten.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Ik verslikte me bijna in mijn koffie toen ik dit las.

Wolff: F1 needs Baku-style tracks
http://www.planetf1.com/n...-needs-baku-style-tracks/

Laat maar weer duidelijk zien dat het maar goed is dat het niet allemaal door de teams word geregeld.
Want alle teams zouden alles naar hun handje draaien en de sport nog meer verknallen.

F1today.net heeft een pol of bakoe een aanwinst is...en daar zijn de meningen toch ook best duidelijk.
21% eens en 79% oneens ..... Denk dat Wolff niet meegedaan heeft met die poll.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-10-2021
Davidshadow13 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:50:
[...]

Geloof dat alleen in Monaco de trainingen op donderdag zijn. Heeft te maken met het feit dat winkels e.d. nog gewoon bevoorraad moeten kunnen worden en dat de markt op vrijdag door moet kunnen gaan. Anders is zo'n stad gewoon een heel ruim weekend onbereikbaar en dat is met de echte krappe stratencircuits niet te doen helaas.
Iets zegt mij dat ze het ondertussen ook zo houden om apart te zijn. Zo is het een extra lang GP weekend met meer glitter en glamour...

Mijn thuis is waar mijn Stella staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
powah33 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:27:

Laat maar weer duidelijk zien dat het maar goed is dat het niet allemaal door de teams word geregeld.
Want alle teams zouden alles naar hun handje draaien en de sport nog meer verknallen.

F1today.net heeft een pol of bakoe een aanwinst is...en daar zijn de meningen toch ook best duidelijk.
Het laat ook zien dat een baan die voor de toeschouwers niet spectaculair is, vaak door de coureurs wel als spannend en uitdagend wordt gevonden.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Ben.Hahlen schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:19:
[...]

Je zag de sarcasme-tags niet? ;)
Verder ben ik het met je eens.

Het ging mij er juist om dat, vooral Hamilton, ervan beticht wordt alleen maar te feesten en niet wist wat er met zijn auto aan de hand was en vooral niet hoe het op te lossen.
Niemand heeft het hier, in dezelfde mate, over RAI, die eenzelfde probleem had, het ook niet wist op te lossen en ook met de pits aan het bakkeleien was.
Nee, het gaat alleen over HAM, die minder moet feesten en zich meer moet verdiepen in de auto.

Juist de nuance dat het een heel specifiek probleem was en dat het niet op te lossen was door de rijder, vind ik leuk. Nu is het afwachten tot de mensen zeggen "Oh, het lag toch niet aan het feesten van Lewis", maar goed, that's never going to happen...
Het was meer bedoeld als aanvullig op je sarcasme tags. Ik denk dat wij het eens zijn over de Lewis feestbeest opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vond de qualificatie van Baku echt leuk. Kwam voornamelijk omdat er echt op het randje werd gereden met regelmatig van de baan afvliegen. De raze zelf had ik grote verwachtingen, maar uiteindelijk gebeurde er amper wat. Ik wil het wel een 2e kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:17

PauseBreak

derp!

Martinspire schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:17:
[...]

Hetzelfde geldt voor de LMP1h auto's. Die zijn juist ook minder krachtig gemaakt voor dit jaar. Vergeet niet dat de WEC werkt met gefixeerde budgetten muv de LMP1H klasse.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:51
DRaakje schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:45:
Ik vond de qualificatie van Baku echt leuk. Kwam voornamelijk omdat er echt op het randje werd gereden met regelmatig van de baan afvliegen. De raze zelf had ik grote verwachtingen, maar uiteindelijk gebeurde er amper wat. Ik wil het wel een 2e kans geven.
Mwa ik vond de sfeer rond het circuit eigenlijk best wel leuk en zag er ook leuk uit. Dat stukje rond de oude stadsmuur was ook zeker de moeite waard. Als ze nu gewoon een stuk of 2 chicane's op het rechte stuk leggen en maybe proberen de 90 graden bochten iets minder 90 graden te maken door iets met curbstones te doen dan kan het best een vet circuit worden denk ik.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:17

PauseBreak

derp!

Davidshadow13 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:51:
[...]

Mwa ik vond de sfeer rond het circuit eigenlijk best wel leuk en zag er ook leuk uit. Dat stukje rond de oude stadsmuur was ook zeker de moeite waard. Als ze nu gewoon een stuk of 2 chicane's op het rechte stuk leggen en maybe proberen de 90 graden bochten iets minder 90 graden te maken door iets met curbstones te doen dan kan het best een vet circuit worden denk ik.
En haal een van beide DRS zones weg. Zeker als ze het lange rechte stuk intact laten dan heb je daar helemaal geen DRS nodig eigenlijk.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
powah33 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:27:

Met Baku style bedoelt hij een circuit zonder enorme uitloopstroken en er spectaculair uit ziet. En dat was Baku wel. Er was alleen weinig actie maar dat kwam door de layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45

Hoogie2004

Whohooooo

Bigfoot schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:23:
[...]

Met Baku style bedoelt hij een circuit zonder enorme uitloopstroken en er spectaculair uit ziet. En dat was Baku wel. Er was alleen weinig actie maar dat kwam door de layout.
Het kwam ook wel deels doordat de GP2 zo chaotisch verliep. De coureurs zien dat ook en weten dan wel waar de heikele punten zitten qua race. Tevens rijden de F1 coureurs minder aggressief als de jonge honden in de opstapklasses, wat ook niet echt toevoegt aan het spektakel.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 17:42
Hoogie2004 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:26:
[...]

Het kwam ook wel deels doordat de GP2 zo chaotisch verliep. De coureurs zien dat ook en weten dan wel waar de heikele punten zitten qua race. Tevens rijden de F1 coureurs minder aggressief als de jonge honden in de opstapklasses, wat ook niet echt toevoegt aan het spektakel.
Dit is altijd zo geweest maar "vroeger" had je vrijwel iedere race wel dat er een aantal coureurs uitvielen door incidenten in de eerste bochten. Tegenwoordig gebeurt het niet zo veel meer, hooguit een paar lekke banden en gesneuvelde vleugels, met uitzondering van beide Mercs in spanje en Kvyat+Vettel in RUsland. Tenminste, zo herinner ik het me :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Weet niet of dit ooit eerder geopperd is...
Naast DRS / ERS om het 'spannender' te maken in F1...
Wellicht mogelijk om een 'joker-lap' te introduceren?
Word reeds gebruikt bij rally-cross

Wikipedia: Global Rallycross
The Joker Lap

Each course is equipped with two routes: the main route, and the joker lap route, which each driver must only take once per race. The GRC joker lap route typically shortens the length of the track significantly (while in the FIA World Rallycross Championship the JL detour is longer than the main route, to slow the cars down for a minimum of two seconds), forcing a driver to make strategic decisions about when to take it. On one hand, taking it on the first lap allows a driver to get it over with; on the other, waiting until the end of the race can allow a driver to gain positions before the finish. Depending on venue, the joker lap route may have additional obstacles which significantly slow the cars thus making the main route faster. In mid season 2015, GRC made some change to the joker lap, now drivers are not allowed to take the joker lap on the first lap.
Hoe dit in de praktijk zou werken is natuurlijk wat anders. Kan gevaarlijke situaties opleveren, en is misschien voor de kijken lastig te volgen.
Maar bij circuits met meerdere layouts (Silverstone, Catalunya, Hockenheim) zou dit 'makkelijk' kunnen. De vraag is hoe je veilig weer invoegt in het normale circuit( wellicht een soort pitlane streep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Bigfoot schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:23:
[...]

Pol zegt toch echt dat de meerderheid er anders over denkt...waaronder ik.
Spectaculair is eerst een tow en daarna een drs zone met dan het rechte stuk waar de enigste inhaal mogelijkheid is?

En dan praten over extra spectaculair omdat er geen uitloopstroken zijn...maar vervolgens onder het mom van veiligheid er een lelijke helo op bouwen?

Ik vond de baan echt geen toppertje en een extra chicane op het rechte stuk gaat dat er ook niet van maken.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:04

Smarron

The bend

soulcrusher schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:34:
[...]

Dit is altijd zo geweest maar "vroeger" had je vrijwel iedere race wel dat er een aantal coureurs uitvielen door incidenten in de eerste bochten. Tegenwoordig gebeurt het niet zo veel meer, hooguit een paar lekke banden en gesneuvelde vleugels, met uitzondering van beide Mercs in spanje en Kvyat+Vettel in RUsland. Tenminste, zo herinner ik het me :+
Misschien moeten we onze vriend Pastor maar een polsen. :D
Daarmee was zelfs Baku een spectaculaire race geworden!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 17:42
Smarron schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:36:
[...]
Misschien moeten we onze vriend Pastor maar een polsen. :D
Daarmee was zelfs Baku een spectaculaire race geworden!
Precies! En Grosjean mag weer terug in zijn rookie vorm. d:)b

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
(mogelijk dubbel post):
Ik vind die twee Ziggo-Rosberg interviews hilarisch.

Rosberg interviewt zichzelf:

Rosberg deflect de vraag en discussieert over sponsoring met Olav:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:07
ANdrode schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:02:
(mogelijk dubbel post):
Ik vind die twee Ziggo-Rosberg interviews hilarisch.

Rosberg interviewt zichzelf:
[video]

Rosberg deflect de vraag en discussieert over sponsoring met Olav:
[video]
Zeker dubbel, als het 2x dezelfde link is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
De video waarbij Rosberg stennis schopt over de zgn sponsering, ik wist niet goed hoe ik dat moest opvatten bij hem, vond hij dat echt irritant of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
Tijdens de discussie over het banden reglement ging het er volgens mij ook nog over dat de bandenkeuze vooral een keuze van het team was en dat coureurs daar weinig van te vinden hebben. Tijdens Oostenrijk zijn er toch 5 teams waarbij de coureurs binnen een team onderling een iets andere keuze hebben gemaakt:

http://nl.motorsport.com/...oostenrijk-bekend-790440/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Juncto schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:33:
De video waarbij Rosberg stennis schopt over de zgn sponsering, ik wist niet goed hoe ik dat moest opvatten bij hem, vond hij dat echt irritant of niet?
Valt wel mee denk ik, al heeft hij wel een serieuze ondertoon. Hoe serieus moet je een journalist nemen die met de naam van een van je concurrenten op zijn shirt rondloopt? Aan de andere kant: Mol loopt al heel wat jaartjes mee in dat circus, ze kennen hem echt wel.
Joster schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:38:
Tijdens de discussie over het banden reglement ging het er volgens mij ook nog over dat de bandenkeuze vooral een keuze van het team was en dat coureurs daar weinig van te vinden hebben. Tijdens Oostenrijk zijn er toch 5 teams waarbij de coureurs binnen een team onderling een iets andere keuze hebben gemaakt:

Ik zie niet hoe het een het ander uitsluit? Zelfs als het een keuze van het team is, is het toch niet raar dat het team twee verschillende keuzes maakt? Net zoals ze verschillende pitstopstrategieën kunnen gebruiken voor de verschillende coureurs.

[ Voor 42% gewijzigd door ATS op 23-06-2016 15:43 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het team de beslissing maakt om de verschillende coureurs andere banden mee te geven, afhankelijk van de zwakke en sterke punten van die coureur. Dat er verschillen zijn hoeft in ieder geval niet te betekenen dat de coureur die keuze gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 03:21
Joster schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:38:

Dat de coureurs geen keuze hebben wat betreft de banden betekend natuurlijk niet dat het team niet zal afwijken per coureur. Het kan natuurlijk best zo zijn dat het team van tevoren al weet dat beide coureurs met een andere strategie gaan rijden en er daarom dus ook voor andere banden gekozen wordt.

Dit zag je trouwens ook terug in de persconferentie na de driver swap. Aan Kvyat werd toen gevraagd of het hem een probleem leek om met Max zijn banden te rijden. Waarop hij reageerde met iets in de trant van "het team kiest de banden, ik heb er toch niks over te zeggen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
Ahja, dank voor het drievoudige antwoord :D Zo had ik het nog niet bekeken inderdaad.. Vrij vaak zijn de keuzes toch wel gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
kevlar01 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:35:
Dan wel een offroad joker deel :D

Nee persoonlijk zie ik niets in dat soort kunstmatige oplossingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

SnowDude schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:05:
[...]

Dan wel een offroad joker deel :D

Nee persoonlijk zie ik niets in dat soort kunstmatige oplossingen
Eigenlijk hebben we al zoiets: het bandenreglement. Je moet verplicht een pitstop maken om banden te wisselen, en dat betekent dat je een stukje een andere route neemt. Al met al kost zo'n stop je een seconde of 20. Ik zie niet in wat een extra "jokerlap" daar aan toe gaat voegen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
Ze kunnen ook prima 2 coureurs verschillende sets geven voor het testen, bijvoorbeeld één extra set van de hardste band om daar dan tijdens fp1 of fp2 één van de rijders mee te laten testen om te kijken hoe die het doet

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

ATS schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:13:
[...]

Eigenlijk hebben we al zoiets: het bandenreglement. Je moet verplicht een pitstop maken om banden te wisselen, en dat betekent dat je een stukje een andere route neemt. Al met al kost zo'n stop je een seconde of 20. Ik zie niet in wat een extra "jokerlap" daar aan toe gaat voegen.
Inderdaad een beetje hetzelfde, maar ipv in de pits rijd je dan op de baan (op een apart stuk).
Het resultaat is hetzelfde, een extra stukje strategie.. Je kan namelijk in traffic terechtkomen. Tevens kan je eerder of later in de race het gedeelte sneller of langzamer afleggen(door bandenslijtage / lichter worden van auto)
Is maar een luchtballonnetje uiteraard. Ga er vanuit dat dit intern bij de FIA allang overwogen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
kevlar01 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:50:
[...]

Inderdaad een beetje hetzelfde, maar ipv in de pits rijd je dan op de baan (op een apart stuk).
Het resultaat is hetzelfde, een extra stukje strategie.. Je kan namelijk in traffic terechtkomen. Tevens kan je eerder of later in de race het gedeelte sneller of langzamer afleggen(door bandenslijtage / lichter worden van auto)
Is maar een luchtballonnetje uiteraard. Ga er vanuit dat dit intern bij de FIA allang overwogen is.
Ik zit te zoeken naar redenen om die joker lap NIET helemaal aan het eind te doen, aangenomen dat hij zoals gewoonlijk langzamer is dan de normale ronde. De enige reden die ik kan bedenken is dat iemand jou heel hard aan het naderen is (door een probleem met jouw auto of banden) en binnenkort achter je zit (of je voorbij gaat tijdens je jokerlap). Maar goed, ik sluit me aan bij de reacties hierboven: ik wil liever geen kunstmatige trucjes om het zogenaamd interessant te maken.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Grrrrrene schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:08:
[...]

Ik zit te zoeken naar redenen om die joker lap NIET helemaal aan het eind te doen, aangenomen dat hij zoals gewoonlijk langzamer is dan de normale ronde. De enige reden die ik kan bedenken is dat iemand jou heel hard aan het naderen is (door een probleem met jouw auto of banden) en binnenkort achter je zit (of je voorbij gaat tijdens je jokerlap). Maar goed, ik sluit me aan bij de reacties hierboven: ik wil liever geen kunstmatige trucjes om het zogenaamd interessant te maken.
Voor mij hoeft er ook niks te veranderen, was eerder benieuwd hoe anderen hierover dachten. Ik ben echter wel benieuwd hoe de regelwijzigingen van volgend jaar uit gaan pakken.. Inhalen zou lastiger zijn door het toevoegen van meer downforce.
Ik was meer aan het denken wat zou zorgen voor een extra dimensie of extra spektakel. Extra bandenleveranciers wellicht? Alhoewel dit in het verleden geen spannender voordeel opleverde. Daarnaast lijkt het me met de huidige opzet (alle smaakjes die er zijn, van hard tot ultrasoft) moeilijk te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik vind 1 bandenleverancier in principe prima, dat geeft iedereen qua banden initieel dezelfde kansen. Maar als er een tweede bijkomt, helemaal OK: wellicht zijn er dan races waar Mercedes even niet de optimale banden heeft en hebben de anderen dan betere kansen.

Ik ben erg benieuwd naar volgend seizoen: meer downforce, bredere banden, de rondentijden zouden er dan aan moeten gaan overal. Een betere Renault en wellicht een Honda met wat meer pit en Ferrari met een betere aero-package. Hopelijk komt alles wat meer bij elkaar, maar je weet niet wat Mercedes nog doet.

Ik geloof wel heilig in de wet van de remmende voorsprong: een Mercedes verbeteren is veel moeilijker dan een Red Bull/Ferrari/McLaren/Williams verbeteren :)

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 23-06-2016 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
azerty schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:07:
[...]

Zeker dubbel, als het 2x dezelfde link is :+
Oeps :D

De tweede link was dus Rosberg die zichzelf interviewt voor Jack Plooij. Ik vind het geestig maar het komt rommelig over, de uitvoering van "normale" interviews is beter.
https://streamable.com/7ayv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Grrrrrene schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:02:
Ik geloof wel heilig in de wet van de remmende voorsprong: een Mercedes verbeteren is veel moeilijker dan een Red Bull/Ferrari/McLaren/Williams verbeteren :)
Ja leuk, maar als je voorsprong zo groot is dat je eenvoudig 3x wereldkampioen kan worden met vrijwel dezelfde wagen dan zal Mercedes dat een grote bratwurst zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Juncto schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:33:
Hier is eerder in dit topic ook al eens over gesproken. Wat mij betreft is dit weer een voorbeeld van hoe communicatief onhandig Rosberg soms kan zijn. Hij wordt enorm snel serieus of met een serieuze ondertoon opgevat. Wat mij betreft zit hij te grappen en te grollen, ook in het filmpje erboven waarin hij zijn eigen interview afneemt. Ik vind deze vorm van humor leuk, maar voel ook dat hij het op de een of andere manier gewoon niet lekker geland krijgt. Erg jammer is dat, want volgens mij is dat totaal niet zijn bedoeling. Het viel me laatst trouwens ook op dat hij motorisch erg onhandig kan zijn. Hij zit altijd te rommelen met dingen, loopt tegen vanalles op en valt overal vanaf. Laatst nog met het lostrekken van een slangetje in zijn pak, die kletste vol in zijn oog. 🙈 Even daarvoor stond hij bovenop zijn auto en lazerde er bijna vanaf. Maar goed, juist deze meta-communicatie vind ik vaak erg grappig bij mensen. 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Rosberg is een Duitser. Duitsers maken geen grappen. Of hebben geen humor, net wat je wil.

Alhoewel ik Vettel de laatste tijd wel kan waarderen. :)
Mooi hoe die na Baku voor de persco vroeg wat de uitslag van Le Mans was:

"Faaaack..... Sorry!." :D

[ Voor 3% gewijzigd door max op 23-06-2016 23:30 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

kevlar01 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:35:

Wikipedia: Global Rallycross

[...]

Hoe dit in de praktijk zou werken is natuurlijk wat anders. Kan gevaarlijke situaties opleveren, en is misschien voor de kijken lastig te volgen.
Maar bij circuits met meerdere layouts (Silverstone, Catalunya, Hockenheim) zou dit 'makkelijk' kunnen. De vraag is hoe je veilig weer invoegt in het normale circuit( wellicht een soort pitlane streep)
Sinds die 1-april-grap van iemand over het circuit van Spa speelt iets dergelijks al wel door m'n hoofd: Een circuit (ev. nieuw: Tilke, lees je mee? :P ) waarbij er in één ronde vlak vóór of ná een bocht een keuze is om een afwijkende lijn te rijden door écht een andere route te nemen. Een beetje zoals goede coureurs als HAM en VES nu af en toe al (kunnen) doen op een enkele bocht van sommige circuits, maar dan wat meer overduidelijk. Lijkt me echt een heel vette 'feature' van een nieuw circuit :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Bij Rosberg heb ik meestal wel zo'n ba-dumm-tss gevoel als je zo'n interview ziet. Waar het bij Vetter enigszins natuurlijk overkomt, komt het bij Rosberg wat geforceerd over. Alsof het geacteerd is of rechtstreeks uit allo allo vandaan komt. Zijn vreugdesprongetjes op het podium gaan ook maar net goed, in Baku flikkerde hij zowat van het podium af. _O-

Schumacher had ook wel van zulke trekjes...

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik vond Vettel's opmerking over de ultra soft banden echt briljant. Weet niet of hij hem zelf heeft bedacht, maar "It's a bit like asking a rabbit how his first date went. If it went well probably he will tell you it was great but didn't last very long!", hoe kom je erop :D Vettel is zo relaxed geworden bij Ferrari, echt totaal anders. Ik gun hem echt nog een kampioenschap en Ferrari eigenlijk ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik hoop toch echt dat het nieuws over Schumacher op waarheid berust en dat we hem toch binnen een paar jaar weer in de openbaarheid zullen zien. Het zou zonde zijn als zo'n topsporter in het niemandsland verdwijnt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:55
Beroerde start van Gutierrez (vanaf 5:30). Bocht 1, maar ook bocht 4. Stelletje dive bombs.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Grrrrrene schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:55:
Ik vond Vettel's opmerking over de ultra soft banden echt briljant. Weet niet of hij hem zelf heeft bedacht, maar "It's a bit like asking a rabbit how his first date went. If it went well probably he will tell you it was great but didn't last very long!", hoe kom je erop :D Vettel is zo relaxed geworden bij Ferrari, echt totaal anders. Ik gun hem echt nog een kampioenschap en Ferrari eigenlijk ook wel.
Bij het podiuminterview had Vettel ook wel een mooie, volgens mij ging Eddie Jordan er bewust niet op in:

E: Seb what do you think of the circuit?
S: Well, how shall I say it... you need to be 'well equipped'

Kun je dus interpreteren als goede auto of / goed setje stalen ballen :o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Deze weleens gezien? Vettel doet een Kimi imitatie. _O- Had van mij wel nog even langer mogen duren. _O- Wel erg ongemakkelijk voorkomen trouwens. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ATS

ATS

Oyster schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 23:19:
Deze weleens gezien? Vettel doet een Kimi imitatie. _O- Had van mij wel nog even langer mogen duren.
Als het langer had geduurd, dan was het geen Kimi imitatie meer geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Vanochtend zag ik al een tweet van Carlos Sainz voorbij komen mbt de brexit, hierin vroeg hij zichzelf af (terwijl hij in zijn huis in Londen was) wat er voor hem zou veranderen. Denken jullie dat brexit nog grote gevolgen gaat hebben voor de Formule 1?
De meeste F1 teams zijn gevestigd in GB, dus daar kan het grote gevolgen voor hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Juncto op 24-06-2016 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:16
kevlar01 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 23:02:
[...]

Bij het podiuminterview had Vettel ook wel een mooie, volgens mij ging Eddie Jordan er bewust niet op in:

E: Seb what do you think of the circuit?
S: Well, how shall I say it... you need to be 'well equipped'

Kun je dus interpreteren als goede auto of / goed setje stalen ballen :o
Zo had ik het nog niet gezien, ging er vanuit dat hij doelde op het blok wat achter in je voiture ligt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Oyster schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:24:
Het viel me laatst trouwens ook op dat hij motorisch erg onhandig kan zijn. Hij zit altijd te rommelen met dingen, loopt tegen vanalles op en valt overal vanaf. Laatst nog met het lostrekken van een slangetje in zijn pak, die kletste vol in zijn oog. 🙈 Even daarvoor stond hij bovenop zijn auto en lazerde er bijna vanaf.
Klopt! Dat zei ik toevallig ook afgelopen weekend tegen mijn vrouw en mijn zwager. Hij zit altijd te klooien met zijn helm afzetten terwijl hij nog in de auto zit en daarna met draadjes en uitstappen en weer de boel meenemen voor de weging. Erg klunzig komt hij over op dat soort momenten. Dat met die stekker tegen zijn oog was wel een geweldig stukje trouwens. Slapstick waardig!

Verder vind ik zijn interviews niet 'echt' overkomen, een soort bandje dat afdraait, maar dat is bij meer zo en waarschijnlijk niemand kwalijk te nemen. Alonso bleef ook volhouden hoe goed en mooi Baku allemaal wel niet was. Marketing, marketing, marketing, dus geen verkeerd woord, ook al is het circuit en/of de race geen bal aan. Wat me wel opviel is dat niemand iets over het fantastische publiek zei. Logisch, want dat was er nauwelijks. :)

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 24-06-2016 10:15 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Juncto schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:01:
Vanochtend zag ik al een tweet van Carlos Sainz voorbij komen mbt de brexit, hierin vroeg hij zichzelf af (terwijl hij in zijn huis in Londen was) wat er voor hem zou veranderen. Denken jullie dat brexit nog grote gevolgen gaat hebben voor de Formule 1?
De meeste F1 teams zijn gevestigd in GB, dus daar kan het grote gevolgen voor hebben.
Waarschijnlijk zullen alle teams met een base in GB opnieuw moeten proberen werkvergunningen te krijgen voor alle niet Engelse werknemers.
Ook sponsordeals vanuit het buitenland zullen moeilijker worden.

De extra douane en grenscontroles zullen niet zoveel uitmaken vermoed ik.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:17
albino71 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:13:
[...]

Klopt! Dat zei ik toevallig ook afgelopen weekend tegen mijn vrouw en mijn zwager. Hij zit altijd te klooien met zijn helm afzetten terwijl hij nog in de auto zit en daarna met draadjes en uitstappen en weer de boel meenemen voor de weging. Erg klunzig komt hij over op dat soort momenten. Dat met die stekker tegen zijn oog was wel een geweldig stukje trouwens. Slapstick waardig!

Verder vind ik zijn interviews niet 'echt' overkomen, een soort bandje dat afdraait, maar dat is bij meer zo en waarschijnlijk niemand kwalijk te nemen. Alonso bleef ook volhouden hoe goed en mooi Baku allemaal wel niet was. Marketing, marketing, marketing, dus geen verkeerd woord, ook al is het circuit en/of de race geen bal aan. Wat me wel opviel is dat niemand iets over het fantastische publiek zei. Logisch, want dat was er nauwelijks. :)
Als ambassadeur van de GP van Europa kan Alonso ook niet anders ;). Ook vindt hij "Baku meest memorabele circuit op kalender" 8)7.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:18:
[...]
Ook sponsordeals vanuit het buitenland zullen moeilijker worden.
Ik vraag mij vooral af in welke munt die sponsor deals/F1 fees betaald worden en wat dit langdurig met de Britse economie doet.

De positie van kenniswerkers veranderd waarschijnlijk niet zo erg (die hebben ze gewoon nodig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Hmm, kaartjes voor de Engelse grand prix worden met de minuut interessanter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:18:
[...]
De extra douane en grenscontroles zullen niet zoveel uitmaken vermoed ik.
UK is geen Schengenland, dus aan de grenscontroles verandert niks (die zijn daar altijd in stand gebleven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
ralph075 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:48:
[...]

UK is geen Schengenland, dus aan de grenscontroles verandert niks (die zijn daar altijd in stand gebleven).
Goederen kun je nu zonder douaneheffingen en import btw aan GB verkopen. Na de Brexit zal dat niet meer mogelijk zijn en zal je bij de douane 20% btw + douaneheffingen moeten betalen, tenzij er speciale afspraken gemaakt worden tussen EU-landen en GB.

Vanuit talloze perspectieven gaat de Brexit een mega impact hebben op zowel GB als de EU. Dat is nog allemaal niet te overzien. Eerst krijgen we 2 jaar onderhandelen over het exit verdrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Requiem19 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:11:
[...]

Goederen kun je nu zonder douaneheffingen en import btw aan GB verkopen. Na de Brexit zal dat niet meer mogelijk zijn en zal je bij de douane 20% btw + douaneheffingen moeten betalen, tenzij er speciale afspraken gemaakt worden tussen EU-landen en GB.
Klopt, maar dat was al een aparte afspraak, los van het Schengenverdrag. UK zal waarschijnlijk wel willen uitonderhandelen dat vrij verkeer van goederen in stand blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Klopt, goederen / diensten met GB was intracommunautair, tot min of meer vandaag, dus gevolgen voor de intrastat aangiftes.

[ Voor 20% gewijzigd door Juncto op 24-06-2016 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
ralph075 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:20:
[...]

Klopt, maar dat was al een aparte afspraak, los van het Schengenverdrag. UK zal waarschijnlijk wel willen uitonderhandelen dat vrij verkeer van goederen in stand blijft...
Nee, dat is geen losse afspraak, dat is gewoon de EU wetgeving (btw-richtlijn, communautair douanerecht, beide van toepassing in alle EU-lidstaten).

Na Brexit vrije verkeer goederen in stand houden... hoe zou dat dan moeten? Moet de UK dan met alle afzonderlijke EU-lidstatne bilaterale overeenkomsten gaan afsluiten? Dat lijkt me ondoenlijk, omdat die overeenkomsten in detail altijd zullen verschillen en je dus 27x andere regels en afspraken krijgt.

UK dan een verdrag met de EU? Ik weet niet eens of de EU als zelfstandige partij verdragen kan afsluiten...

Things are going to get interesting! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
Uhm niet om een spelbreker te zijn maar dit is voer voor een andere topic neem ik aan.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:38
Requiem19 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:24:
[...]

Nee, dat is geen losse afspraak, dat is gewoon de EU wetgeving (btw-richtlijn, communautair douanerecht, beide van toepassing in alle EU-lidstaten).

Na Brexit vrije verkeer goederen in stand houden... hoe zou dat dan moeten? Moet de UK dan met alle afzonderlijke EU-lidstatne bilaterale overeenkomsten gaan afsluiten? Dat lijkt me ondoenlijk, omdat die overeenkomsten in detail altijd zullen verschillen en je dus 27x andere regels en afspraken krijgt.

UK dan een verdrag met de EU? Ik weet niet eens of de EU als zelfstandige partij verdragen kan afsluiten...

Things are going to get interesting! :)
En off topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 11:21
Ik weet niet of het hier mag, maar helaas zijn mijn vriendin en ik niet meer in de gelegenheid om naar Oostenrijk af te reizen volgende week. Dit i.v.m. hevige rugklachten aan mijn kant waardoor ik dat niet ga trekken. :'(

Zijn hier mensen die er belang bij hebben om onze 2 weekendkaarten over te nemen? Ik heb ze gekocht via de actie op de verstappen.nl website. De meegestuurde t-shirts zijn in onze maten dus die willen we wel graag zelf houden.

Eventueel hebben we ook nog een hotel reservering welke overgedragen kan worden.

Indien iemand er belang bij heeft: DM me maar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
Robsta86 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:44:
Ik weet niet of het hier mag, maar helaas zijn mijn vriendin en ik niet meer in de gelegenheid om naar Oostenrijk af te reizen volgende week. Dit i.v.m. hevige rugklachten aan mijn kant waardoor ik dat niet ga trekken. :'(
Sowieso beterschap!

Hoe denk iedereen over Oostenrijk? Ik vind het zelf sowieso ook al een saaie baan, maar ik vrees dat het weer een Mercedes 1-2 gaat worden, met Vettel op 3. Daarachter Perez, Kimi, Bottas, Massa, en dan pas de rest :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik weet niet of het hier mag, ...
Post dat even in Vraag & Aanbod overig (en zet evt. een verwijzing in je signature) :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Zijn hier mensen die er belang bij hebben om onze 2 weekendkaarten over te nemen? Ik heb ze gekocht via de actie op de verstappen.nl website. De meegestuurde t-shirts zijn in onze maten dus die willen we wel graag zelf houden.

Eventueel hebben we ook nog een hotel reservering welke overgedragen kan worden.

Indien iemand er belang bij heeft: DM me maar :)
DM verstuurd ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Leuk artikel van motorsport.com over waarom de foutjes van Hamilton in Baku belangrijker zijn dan ze op het eerste gezicht lijken:
But as far as excuses go, that's not a great one – not when the team has provided two very contradictory answers to just how costly the engine issue was, with Hamilton estimating it at around a second per lap, while two senior officials – Toto Wolff and Paddy Lowe – both insisted it was a loss of just two tenths.

In Baku, Rosberg outplayed Hamilton without having to do anything extraordinary. The brunt of that task was accomplished by Hamilton himself and the outcomes for the Brit were plentiful – an almost neverending amount of jabs and jokes regarding track walks and simulator use, another butting of heads with his team that's probably getting weary of the complaints and 15 points lost.

Rosberg's gap has been almost twice as big earlier in 2016, but in no round had he defeated Hamilton overwhelmingly, convincingly, no two ways about it and no excuses for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ryur schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:57:
[...]

Sowieso beterschap!

Hoe denk iedereen over Oostenrijk? Ik vind het zelf sowieso ook al een saaie baan, maar ik vrees dat het weer een Mercedes 1-2 gaat worden, met Vettel op 3. Daarachter Perez, Kimi, Bottas, Massa, en dan pas de rest :(
Eigenlijk waren alle races, behalve Baku erg leuk en was er te genoeg te zien. Oostenrijk zal vast leuker worden dan Baku, dat circuit is gewoon verpest door 1 veels te lang recht stuk met enkel saaie DRS inhaalacties.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:19
Overigens zijn de weersvoorspellingen niet al te best geloof ik voor Oostenrijk. Ondanks dat ik er op de tribune zit, zou ik het toch wel erg tof vinden als er regen is. Ik schat de kansen voor RBR dan namelijk best wel goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Waffle schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:51:
Overigens zijn de weersvoorspellingen niet al te best geloof ik voor Oostenrijk. Ondanks dat ik er op de tribune zit, zou ik het toch wel erg tof vinden als er regen is. Ik schat de kansen voor RBR dan namelijk best wel goed in.
Waar zie je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Ah ok, maar dat was altijd te lastig om te voorspellen door op spielberg te zoeken. Dat ligt namelijk in het dal en het circuit dacht ik een paar kilometer verder tegen een berg. (laatst staan dat je dat nu al 10 dagen van te voren doet natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:19
bvbal79 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 22:56:
[...]

Ah ok, maar dat was altijd te lastig om te voorspellen door op spielberg te zoeken. Dat ligt namelijk in het dal en het circuit dacht ik een paar kilometer verder tegen een berg. (laatst staan dat je dat nu al 10 dagen van te voren doet natuurlijk)
Dat is wel waar natuurlijk. Maar ik probeer het wat in de gaten te houden voor we er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
bvbal79 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 22:56:
[...]

Het is inderdaad een beetje te vroeg hiervoor. Laten we over 7 dagen maar weer kijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 00:22

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik was vanmiddag in Beverwijk bij een feestje van een bedrijf, bleek de opening daar door Max gedaan te worden :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LkTab1xGnmyhc5vLOgXr5DKb/full.jpg

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

Olav Mol was daar ook volgens mij

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Pierre schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:06:
Die zie je ook op het grote scherm :)
Rode shirt + bril?

[ Voor 5% gewijzigd door Ryur op 25-06-2016 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

Geen idee ik las dat op Twitter

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 00:22

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Pierre schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:06:
Ja, Mol deed een interview, dat was al bezig toen ik daar aan kwam.
Als je heel goed kijkt naar die twee pixels voor het grote scherm, ter hoogte van de kin van Olav zie je Max daar nog net staan. Olav staat drie pixels meer naar links :P

Op de uitnodiging stond "Een mystery guest uit de autosport opent onze nieuwe garage". Ik had eigenlijk verwacht dat het iets met de Dakar te maken zou hebben dus kwam wat later. Dat bla-bla geneuzel geloof ik meestal wel ;) .

[ Voor 4% gewijzigd door APClll op 25-06-2016 20:14 . Reden: typo ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

APClll schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:45:
Ik was vanmiddag in Beverwijk bij een feestje van een bedrijf, bleek de opening daar door Max gedaan te worden :D

[afbeelding]
Hij is al leuk aan het schnabbelen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-09 20:15
Heeft iemand toevallig een lijst van vorig jaar oostenrijk wie gefinisht is op welke plek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Formula one schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:35:
Heeft iemand toevallig een lijst van vorig jaar oostenrijk wie gefinisht is op welke plek ?
Wikipedia: Grand Prix Formule 1 van Oostenrijk 2015 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Ohja, met die crash van Kimi op Alonso of visa-versa. Wat was dat schrikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 22:39
Heb hem nog niet voorbij zien komen maar volgens dr. Helmut Marko komt er binnenkort weer een motor update voor RBR aan :*)
Bron: Autosport.nu

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1