[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.697 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:11
Geen idee of deze al is langs gekomen. On board camera van Max (en een stukje Kimi) van de laatste ronde en het parkeren van de auto in Parc Fermée. De beelden komen van Canal+ Sport.

Let op : DUMPERT Alert!!!!!!! (voor degenen die dumpert bekijken zonder reclame addons)

http://www.dumpert.nl/med...an_meerijden_met_max.html

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

asing schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 00:08:
Geen idee of deze al is langs gekomen.[knip]
Zoektochtje op "onboard" binnen dit topic laat daar het juiste licht op schijnen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Danster schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:49:
Het is natuurlijk ook de toon die de muziek maakt. Er zijn natuurlijk legio manieren om dit aan de kaak te stellen. Maar op deze wijze? Ik zet er mijn vraagtekens bij. Al is de VK voor links is wat de Telegraaf voor rechts is.

Ok maar weer on topic. De leuke dagen breken weer aan. De kriebels zijn er al alleen het kijk voer moet nog geregeld worden. Speciaal bier, nootjes (Die vorige week door de kamer vlogen) en what not. :+.
Zit elke dag het nieuws weer in de gaten te houden op de ontwikkelingen.

http://www.newsnow.co.uk/h/Sport/F1
Ik lees al dat ik niet de enige was waarbij de nootjes door de kamer vlogen O-) 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
vosss schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 01:34:
[...]

Ik lees al dat ik niet de enige was waarbij de nootjes door de kamer vlogen O-) 8)
Ik vond het grappig om tijdens de herhalingen het commentaar van Olav Mol te horen, tijdens de race heb ik namelijk de laatste 5 rondjes niks meer bewust meegekregen van het commentaar.

Daarna wilde ik iemand een berichtje sturen, nadat ik 5x de foute een bericht had gestuurd was het toch gelukt... haha.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:11:
[...]

De auto's van volgend seizoen zullen flink wat meer downforce genereren waardoor de bandenslijtage (los van de gereden snelheden) flink toe zal nemen. Als ze met de huidige compounds zouden blijven rijden zouden die ineens veel sneller gaan slijten, dan kun je anderhalf rondje op de supersoft rijden in China. ;) Dat werkt uiteraard niet. Nou moet Pirelli voor volgend jaar sowieso nieuwe banden ontwikkelen omdat ze flink breder worden, maar de compounds zullen dus inderdaad ook harder worden om de hogere bandenslijtage te compenseren.
Volgens mij klopt dat niet. Meer downforce is niet gelijk aan meer slijtage. Met meer downforce glij je veel minder in de bochten, waardoor je juist minder slijtage hebt.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:50
ATS schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:27:
[...]

Volgens mij klopt dat niet. Meer downforce is niet gelijk aan meer slijtage. Met meer downforce glij je veel minder in de bochten, waardoor je juist minder slijtage hebt.
Te weinig downforce zorgt voor meer slijtage door het glijden van de auto. Dit zei Max in het interview met Pauw :)

Dus dat is mijn bronnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Adlermann schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:31:
[...]

Te weinig downforce zorgt voor meer slijtage door het glijden van de auto. Dit zei Max in het interview met Pauw :)

Dus dat is mijn bronnetje.
Dat zeg ik toch?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:51
Jij zegt meer downforce is meer slijtage. Hij zegt minder downforce meer slijtage :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:50
Ja, ik ondersteun je in de discussie ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS

ATS

matthijst schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:48:
[...]

Jij zegt meer downforce is meer slijtage. Hij zegt minder downforce meer slijtage :)
Eh, nee. Ik zei:
ATS schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:27:
[...]
Meer downforce is niet gelijk aan meer slijtage. Met meer downforce glij je veel minder in de bochten, waardoor je juist minder slijtage hebt.
Wes schreef juist dat meer downforce ook meer slijtage betekent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
Modbreak:Zie Señor Sjon in "Actualiteit, Sport & Politiek - Terugkoppelingtopic". We gaan de format iets omgooien met betrekking tot de F1-topics. In het feedback topic uw commentaar.

Het topic voor Monaco is gemaakt: [F1] Seizoen 2016 race 06 - GP van Monaco

[ Voor 19% gewijzigd door Señor Sjon op 25-05-2016 09:48 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Er is ws al besloten door de mods hoe het gaat worden, maar ik had en poll gestart en ben toch wel benieuwd naar de uitkomst....

Jullie kunnen hier stemmen...

albino71 in "Actualiteit, Sport & Politiek - Terugkoppelingtopic"

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

ATS schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:53:
[...]

Eh, nee. Ik zei:

[...]

Wes schreef juist dat meer downforce ook meer slijtage betekent.
Volgens mij klopt het allebei.
TE veel downforce zorgt ervoor dat de banden hard op de weg gedrukt worden, meer wrijving.
TE weinig downforce zorgt ervoor dat de auto gaat driften / glijden / wheelspin (wat Max ook aangaf).

Het afstellen van de auto is het halve werk elk GP weekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:43
Zojuist Red Bull Racing polo binnengekregen. Toppertje. 8)
Straks even passen. Heb S en M besteld dus even kijken welke het beste zit.

Afbeeldingslocatie: https://images.redbullshop.com/is/image/RedBullSalzburg/RB-product-listing/RBR16006_13_1/Official-Teamline-Polo.jpg?wid=480&hei=480

[ Voor 37% gewijzigd door Rivanov op 25-05-2016 10:20 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Rivanov schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:20:

[afbeelding]
Hoe lang ben je, hoeveel weeg je en welke maat past uiteindelijk het beste?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ATS

ATS

[afbeelding]
In het kader van het topic splitsen hoort die dan vast weer hier. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14

[afbeelding]
Heb ook besteld ... Maar dan met allemaal knoopjes en de schoenen 👯 Benieuwd hoe lang het duurt

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
JackBol schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:25:
[...]

1.78.. 69 kilo en de beste maat weet ik je vanavond te vertellen. ;)
dave1972 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:41:
[...]

Heb ook besteld ... Maar dan met allemaal knoopjes en de schoenen 👯 Benieuwd hoe lang het duurt
Heb je de blouse besteld? Ik ga ook nog het Hoodie Jack bestellen. :)
Heb deze polo overigens bij F1Store.nl besteld.. die had gisteren ineens de S en M direct leverbaar waar het voorheen nog 7-10 werkdagen was. Gisteren dus besteld en zojuist afgeleverd hier op het werk. :)

Verstappenshop.nl krijgt vanaf 27 mei voorraad.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knol_02
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 09:48
Mijn softshell jacket is een week onderweg geweest, vorige week zondag besteld en afgelopen zaterdag ontvangen. Besteld via Red Bull shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
knol_02 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:50:
Mijn softshell jacket is een week onderweg geweest, vorige week zondag besteld en afgelopen zaterdag ontvangen. Besteld via Red Bull shop.
Ook getwijfeld om het daar te bestellen maar aangezien ik niet wist welke maat ik het beste kon nemen is de retourpolicy wel belangrijk. En bij F1store.nl is dat net wat makkelijker dan via de officiele Red Bull Shop aangezien die in Oostenrijk zit.

Wilde eerste ook het softshell jack bestellen, maar toch bedacht om de polo en het hoodie jack (vest) te bestellen. Totaalprijs hetzelfde en dan kan ik mooi het shirt onder het vest aan doen, zodat ik altijd nog een Red Bull shirt aan heb als het vest te warm is. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 25-05-2016 10:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Wel bijzonder dat ze topsporters laten voetballen tijdens het seizoen. De kans op blessures is echt extreem groot wanneer je fanatieke niet-voetballers laat voetballen. Zou toch knullig zijn als je de helft van het seizoen mist omdat er een kruisbandje klapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Robertdj schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:55:
Wel bijzonder dat ze topsporters laten voetballen tijdens het seizoen. De kans op blessures is echt extreem groot wanneer je fanatieke niet-voetballers laat voetballen. Zou toch knullig zijn als je de helft van het seizoen mist omdat er een kruisbandje klapt.
Zo'n voetbalwedstrijd zie ik spotters bij de Olympische disciplines inderdaad niet doen in verband met de kans op blessures. En als ploeg zou ik het ook niet prettig vinden als mijn coureur die ik tot 2 miljoen per wedstrijd betaal zulke risico's neemt.
En de verzekering accepteert het waarschijnlijk niet.

Hoe lang wordt deze wedstrijd al gespeeld? Als het een traditie is dan snap ik het wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Robertdj schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:55:
Risico? Ja. Maar ik denk dat je bij de categorisering 'niet-voetballers' wel rekening moet houden met het feit dat dit wél getrainde sporters zijn. Door krachttraining kunnen hun spieren en pezen waarschijnlijk wel het een en ander hebben, bovendien weten ze dondersgoed waar ze mee bezig zijn qua lichaam en blessuregevoeligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ANdrode schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:06:
[...]

Zo'n voetbalwedstrijd zie ik spotters bij de Olympische disciplines inderdaad niet doen in verband met de kans op blessures. En als ploeg zou ik het ook niet prettig vinden als mijn coureur die ik tot 2 miljoen per wedstrijd betaal zulke risico's neemt.
En de verzekering accepteert het waarschijnlijk niet.

Hoe lang wordt deze wedstrijd al gespeeld? Als het een traditie is dan snap ik het wat beter.
Is inderdaad een traditie en voor een goed doel.
Zelfs Prins Albert doet mee (met z'n bierbuik) dus erg heftig gaat het er vast niet aan toe. ;)

Overigens is de samenwerking tussen GoPro en Red Bull gisteren al ingezet door Max met de GoPro op z'n buik.

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 25-05-2016 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Snap trouwens niet dat ze niet eens mooie shirtjes kunnen laten ontwerpen, ik ga echt niet betalen om met een reclame bord rond te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 13:21
Rivanov schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:51:
[...]

Ook getwijfeld om het daar te bestellen maar aangezien ik niet wist welke maat ik het beste kon nemen is de retourpolicy wel belangrijk. En bij F1store.nl is dat net wat makkelijker dan via de officiele Red Bull Shop aangezien die in Oostenrijk zit.

Wilde eerste ook het softshell jack bestellen, maar toch bedacht om de polo en het hoodie jack (vest) te bestellen. Totaalprijs hetzelfde en dan kan ik mooi het shirt onder het vest aan doen, zodat ik altijd nog een Red Bull shirt aan heb als het vest te warm is. ;)
Misschien ten overvloede, maar bij nieuwsbrief registratie krijg je ook nog eens 10% korting. Ik had drie weken geleden een hoodie besteld, zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:20:
Snap trouwens niet dat ze niet eens mooie shirtjes kunnen laten ontwerpen, ik ga echt niet betalen om met een reclame bord rond te lopen.
Vind die lijn van dit jaar wel nice met die stieren als silhouette op de mouwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
TheZeroorez schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:07:
[...]

Risico? Ja. Maar ik denk dat je bij de categorisering 'niet-voetballers' wel rekening moet houden met het feit dat dit wél getrainde sporters zijn. Door krachttraining kunnen hun spieren en pezen waarschijnlijk wel het een en ander hebben, bovendien weten ze dondersgoed waar ze mee bezig zijn qua lichaam en blessuregevoeligheid.
Natuurlijk zijn het topsporters, maar de krachttraining is niet gericht op deze belasting. Daarnaast, juist omdat ze allemaal competitief zijn (anders haal je nooit topsport) is de kans groot dat men een stapje extra zet. Bij een 'contactsport' als voetbal is dat vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
TheZeroorez schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:07:
[...]
Ik weet dat het bij de olympische disciplines ongewenst is om te gaan voetballen. Denk hierbij aan Atletiek/Hockey/Roeien. Deze sporters hebben waarschijnlijk net zoveel core training gedaan.

Het risico is er gewoon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:25:
[...]

Vind die lijn van dit jaar wel nice met die stieren als silhouette op de mouwen. :)
Smaken verschillen uiteraard. Wat me vooral stoort zijn die mega grote reclame logo's. Dat je team wear hebt die lijkt op wat de monteurs dragen ok, maar het ontbreekt een beetje aan fan wear IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:29:
[...]

Smaken verschillen uiteraard. Wat me vooral stoort zijn die mega grote reclame logo's. Dat je team wear hebt die lijkt op wat de monteurs dragen ok, maar het ontbreekt een beetje aan fan wear IMO.
Hier staan wel wat fanwear shirts met alleen Red Bull Racing logo bijvoorbeeld.

http://www.f1store.nl/teams/red-bull.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:38
Om ook nog maar wat leven in dit topic te houden:

Franz Tost (Toro Rosso) wil voor komend seizoen Ferrari 2017 motoren voor het team i.p.v. een jaar achterlopen. (bron f1i.com)

Lijkt mij een lastige. Ferrari's huidige klantenteams doen het nu al slechter dan Toro Rosso. Uiteraard wil Ferrari geen team dat te veel in de buurt komt van het eigen team. Heeft TR überhaupt hierin heel veel te eisen? Kunnen ze een Ferrari2017 motor afdwingen? of blijven ze het weer een jaar met een afdankertje van Ferrari doen? ( of stiekem toch een Renault TAG-Heuer motor?)

en KVY lijkt zijn eigen glazen in te gooien door te blijven zeggen dat als hij in RB was blijven rijden hij RIC had kunnen verslaan op punten (bron: autosport.com)

Het lijkt mij dat je daar bij zowel de teams RB & STR weinig punten mee scoort.. Laat staan dat andere teams in de rij zullen staan als een rijder publiek een beslissing van een team in twijfel blijft trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Logisch toch dat TR de 2017 motoren wil. Dit zijn gewoon onderhandelingen. En ze hebben natuurlijk meerdere opties.

En ook logisch dat Kvyat vindt dat hij de beste is. Dat vinden alle coureurs van zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

nachtnet schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:28:
Om ook nog maar wat leven in dit topic te houden:

Franz Tost (Toro Rosso) wil voor komend seizoen Ferrari 2017 motoren voor het team i.p.v. een jaar achterlopen. (bron f1i.com)

Lijkt mij een lastige. Ferrari's huidige klantenteams doen het nu al slechter dan Toro Rosso. Uiteraard wil Ferrari geen team dat te veel in de buurt komt van het eigen team. Heeft TR überhaupt hierin heel veel te eisen? Kunnen ze een Ferrari2017 motor afdwingen? of blijven ze het weer een jaar met een afdankertje van Ferrari doen? ( of stiekem toch een Renault TAG-Heuer motor?)
Als Ferrari ze niet van een motor willen voorzien dan hoeven ze dat niet, ze leveren al genoeg teams.

Ik snap niet waarom TR niet dezelfde motoren wil gaan gebruiken als RB en dichter tegen het Haas concept aan gaan liggen.
en KVY lijkt zijn eigen glazen in te gooien door te blijven zeggen dat als hij in RB was blijven rijden hij RIC had kunnen verslaan op punten (bron: autosport.com)

Het lijkt mij dat je daar bij zowel de teams RB & STR weinig punten mee scoort.. Laat staan dat andere teams in de rij zullen staan als een rijder publiek een beslissing van een team in twijfel blijft trekken.
KVY moet nu nog maar één ding doen en dat is heel hard gaan rijden en geen fouten maken. Als hij SAI kan verslaand (wat ik betwijfel) dan heeft hij nog een kans in de F1 anders is de kans groot dat zijn carriere voorbij is. Tenzij er natuurlijk wat roebels op tafel komen...

Ander nieuws: http://www.grandprix.com/ns/ns33942.html
In 2019 mogen teams nog maar 2 motoren per seizoen gebruiken. Leuk dat de tokens dan niet meer bestaan maar ontwikkelen tijdens het seizoen wordt dan natuurlijk ook erg moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

emnich schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:33:
[...]

Als Ferrari ze niet van een motor willen voorzien dan hoeven ze dat niet, ze leveren al genoeg teams.

Ik snap niet waarom TR niet dezelfde motoren wil gaan gebruiken als RB en dichter tegen het Haas concept aan gaan liggen.
Het zou me niet verbazen als TR aanstuurt op Honda motoren voor volgend jaar. Honda geeft wel aan niet te willen, maar als TR nog geen contract heeft voor volgend jaar (en dat kunnen ze natuurlijk slim forceren), moet Honda van de FIA denk ik wel, ze zijn immers pas leverancier van 1 team.

Ik heb eerder al geruchten gehoord dat TR en Honda een deal tot 2020 wilden sluiten...

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-05-2016 12:36 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Bigfoot schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:30:
Logisch toch dat TR de 2017 motoren wil. Dit zijn gewoon onderhandelingen. En ze hebben natuurlijk meerdere opties.

En ook logisch dat Kvyat vindt dat hij de beste is. Dat vinden alle coureurs van zichzelf.
De berichten lijken in ieder geval heel erg veel op de berichten van vorig jaar. Ferrari heeft, net als Mercedes voldoende klantenteams om niet te hoeven leveren, Honda zegt niet te kunnen leveren en heeft te maken met een veto-clausule. Volgens mij blijven dan de enige opties Ferrari2016 of Renault(TAG-Heuer) over.

Of zie ik daarin iets over het hoofd?

Over KVY: Hij kan zichzelf de beste vinden maar tot nu toe laat hij dat in de auto van STR niet zien. Hij heeft geen stok om mee te kunnen slaan. Magnussen en Grosjean laten i.i.g. zien dat ze van de auto die ze hebben het beste kunnen maken. Dat zie en lees ik KVY momenteel niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Hoogie2004 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:35:
[...]

Het zou me niet verbazen als TR aanstuurt op Honda motoren voor volgend jaar. Honda geeft wel aan niet te willen, maar als TR nog geen contract heeft voor volgend jaar (en dat kunnen ze natuurlijk slim forceren), moet Honda van de FIA denk ik wel, ze zijn immers pas leverancier van 1 team.

Ik heb eerder al geruchten gehoord dat TR en Honda een deal tot 2020 wilden sluiten...
Afgelopen jaar was het eerder zo dat Honda wel wilde, maar McLaren dwars lag toch?
nachtnet schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:36:
[...]

De berichten lijken in ieder geval heel erg veel op de berichten van vorig jaar. Ferrari heeft, net als Mercedes voldoende klantenteams om niet te hoeven leveren, Honda zegt niet te kunnen leveren en heeft te maken met een veto-clausule. Volgens mij blijven dan de enige opties Ferrari2016 of Renault(TAG-Heuer) over.

Of zie ik daarin iets over het hoofd?
Ik maak me sterk dat de FIA die clausule tussen Honda en McLaren nog langer accepteert na dit jaar. Maar verder zou een terugkeer naar Renault/TAG ook helemaal niet raar zijn. Vorig jaar hebben ze gekozen om in elk geval iets te hebben om mee aan de slag te gaan.
Over KVY: Hij kan zichzelf de beste vinden maar tot nu toe laat hij dat in de auto van STR niet zien. Hij heeft geen stok om mee te kunnen slaan. Magnussen en Grosjean laten i.i.g. zien dat ze van de auto die ze hebben het beste kunnen maken. Dat zie en lees ik KVY momenteel niet doen.
Geef die jongen ook even meer dan één weekend om (weer) aan de auto te wennen? Het lijkt al weer zo lang geleden, maar hij heeft alleen nog maar in Barcelona met zijn nieuwe auto kunnen rijden. Dat Max in zijn eerste race direct spectakel maakt mag niet de norm zijn denk ik.

[ Voor 53% gewijzigd door ATS op 25-05-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ATS schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:53:
[...]

Afgelopen jaar was het eerder zo dat Honda wel wilde, maar McLaren dwars lag toch?
Klopt, echter kan de FIA ze nu dwingen. Honda en Renault hebben beide nog geen 3 teams onder hun hoede, dus het is aannemelijk dat dat de eerste gegadigden zijn als de FIA voor TR op zoek moet voor een leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
Dan lijkt het me logischer dat TR terug gaat naar een Renault motor.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
JackBol schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:25:
[...]

Net maar even snel gepast en het wordt de S. Had er nog een shirt onder en dan is hij nog 'ruim'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
En dan krijg je de vraag van je pa of je zin hebt om naar de Hungaroring te gaan voor de F1? Euh JA! _/-\o_

Dus 22 juli naar Boedapest en de 25e weer naar huis. Tribune Silver 5

Volg de F1 sinds 1992 en pas de eerste keer live :o (en dus niet omdat Max het zo geweldig doet, al is dat wel mooi meegenomen natuurlijk :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
pjlgt schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:21:
En dan krijg je de vraag van je pa of je zin hebt om naar de Hungaroring te gaan voor de F1? Euh JA! _/-\o_

Dus 22 juli naar Boedapest en de 25e weer naar huis. Tribune Silver 5

Volg de F1 sinds 1992 en pas de eerste keer live :o (en dus niet omdat Max het zo geweldig doet, al is dat wel mooi meegenomen natuurlijk :P )
Huhu nice zeg, had ik ook maar zo'n pa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Toewan schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:56:
[...]

Historic GP is (helaas) maar een keer per 2 jaar. Echt een aanrader om eens naar toe te gaan, je ziet Formule 1 auto's uit de jaren 60 en 70 met de originele motoren. En daar wordt nog serieus hard mee gereden.
Op Zandvoort heb je elk jaar de historic GP waar ook een Formule 1 race tussenzit met auto's uit de jaren 60 tot de eind jaren 80. Is serieus vet om te beleven inderdaad.

Ook de Boss GP is trouwens aan te bevelen, dit zijn F1 auto's uit de jaren negentig begin 2000, dus lekker pijn aan de oren als die voorbij komen :9

[ Voor 5% gewijzigd door Beaves op 25-05-2016 13:29 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Joster schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:23:
[...]

Huhu nice zeg, had ik ook maar zo'n pa :)
Ik kreeg 1,5 maand geleden zo'n telefoontje van m'n pa met de vraag of ik mee naar Spa ga op zijn kosten. Mocht zelf de tribune uitzoeken. :9

/edit: Overigens is Silver 5 een superplaats! Op die tribune zat ik ook in 1997, maar toen heette het nog Silver 2. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 25-05-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Over de motorendiscussie bij TR voor 2017, ik weet nog dat eind vorig jaar de algemene opinie was dat TR met de Ferrari 2016 motoren over een betere krachtbron zou beschikken dan een renaal 2017 motor. En dat Ferrari liever geen Ferrari 2016 motoren aan RB zou willen leveren omdat RB daarmee te snel zou worden.

Ik denk dat TR best terug naar Renault zou kunnen gaan, en dat ze nu aan het nadenken zijn wat de beste optie zou zijn. Een Ferrari 2016 motor zou dan sowieso minder gewild zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Whiting admits Baku's Turn 8 could be problematic but not unsafe

Ik voorzie een permanent geel op die plek van het circuit, het is er zo akelig smal dat een incident daar de hele race plat legt.

Afbeeldingslocatie: http://www.grandprixtimes.com//ckfinder/userfiles/images/Formula1/baku-IMG_294138.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
hardware-lover schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:38:

Ik voorzie een permanent geel op die plek van het circuit, het is er zo akelig smal dat een incident daar de hele race plat legt.

[afbeelding]
En wat denk je dan van dat kleine muurtje(ik weet er komt een barriere om heen maar als nog mocht je daar doorheen gaan(wat mijn nogal onwaarschijnlijk lijkt) ben je wel het bokje

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Als je in die bocht toch niet kan inhalen dan hoeven er ook geen incidenten plaats te vinden. Eventueel een kop-staart botsing wellicht ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Martin0 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:48:
[...]

En wat denk je dan van dat kleine muurtje(ik weet er komt een barriere om heen maar als nog mocht je daar doorheen gaan(wat mijn nogal onwaarschijnlijk lijkt) ben je wel het bokje
Stel dat het daar bij de eerste FP daar volledig misgaat (niet te hopen maar stel..) en het duidelijk is dat deze bocht eigenlijk niet kan. Hebben ze dan ballen genoeg om de rest van het weekeinde te schrappen? of wordt het dan inderdaad een gele vlaggen parade? (of zelf een speedlimit van 80KM/u?)

Zijn daar opties in voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Wat is eigenlijk de minimumbreedte die een F1 track ten alle tijde moe hebben? Dit zit er echt uit als 5 meter ofzo. Passen er uberhaupt wel 2 auto's naast elkaar.

[ Voor 36% gewijzigd door Jackson6 op 25-05-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 16:37

Dey

Zo zag het er voorheen uit:

Afbeeldingslocatie: http://wtf1.co.uk/wp-content/uploads/2016/01/Baku.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 09:44
Phusebox schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:29:
[...]

Ik heb de red bull stampede shirts gisteren binnen gehad (die van mij, mijn pa en een collega). Ik had precies hetzelfde. Vind red bull wel leuk, maar teveel logo's etc. storen mij. Vond dit een mooie tussen oplossing

deze: https://www.redbullshop.com/en/p/Stampede-T-Shirt/RBR16105/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
hardware-lover schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:38:

[afbeelding]
Opletten wel, maar geen permanent geel. Waarom zou dit anders moeten zijn dan de hairpin in Monaco?

Afbeeldingslocatie: http://www.randomwander.com/wp-content/uploads/2014/05/monaco_grand_prix_hairpin_grand_hotel.jpg

Met de scherpe bocht erbij heeft de hairpin hetzelfde effect als de bocht in Baku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Daar gaat je hele nostalgische look met die baan asfalt eroverheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Jackson6 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:59:
[...]

Dat asfalt ligt los op een laag zand. Dat halen ze zo weg.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
[...]

Een hele lading zand eerst daarna asfalt om het asfalt later te kunnen verwijderen.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 09:44
[...]

Er is een laag zand onder het asfalt gelegd waardoor alle oude stenen bewaard zijn gebleven en makkelijk terug te brengen naar originele staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

[...]

Gelukkig is het asfalt maar tijdelijk. Ligt zand onder dus ze kunnen het zo weer weghalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Wordt na de race allemaal weer verwijderd, hoeft allemaal geen geld te kosten gelukkig :X

edit:

Spuit 11 :P

[ Voor 15% gewijzigd door Beaves op 25-05-2016 14:01 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 14:52

Wom

[...]

Is al eerder langsgekomen hier; maar is tijdelijk. Is een flinke bak met zand daar overheen gestort. Daarop is oa. het asfalt op geplaatst. Na de GP komen de nostalgische kinderkoppen weer naar boven.

// damn... spuit 11 tot de vierde macht hier :+

[ Voor 6% gewijzigd door Wom op 25-05-2016 14:01 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:00
Ligt daar nou een berg zand onder het asfalt? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:16
wow 6 mensen tegelijk met hetzelfde antwoord :D

overigens heb ik al ergens fotos gezien met de barrieres etc. ervoor, volgens mij zelfs in dit topic

edit: deze

Afbeeldingslocatie: http://www.azernews.az/article_photo/turn-9-10-baku-5-reup.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door RonaldMcDonald op 25-05-2016 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ik waardeer jullie allemaal hoor, bedankt voor het antwoord! _/-\o_

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jackson6 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:02:
Ik waardeer jullie allemaal hoor, bedankt voor het antwoord! _/-\o_
Geen probleem, zand erover ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:41
Ted Kravitz zei in zijn Baku special dat de baan op zijn smalst 7,5m breed is. Ik weet niet of hij de vangrails etc ook meegerekend had want toen hij daar was waren de kinderkopjes er nog en zaten de voortuinhekjes er nog op.

Een 2016 f1-wagen is max 1.80m breed, vanaf volgend jaar 2m.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
Ach, Pau en Macau hebben ook van dit soort bizarre stukken. Vooral Macau heeft een hairpin die een F1 wagen niet kan nemen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Lasmibalsingh schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:07:
Ted Kravitz zei in zijn Baku special dat de baan op zijn smalst 7,5m breed is. Ik weet niet of hij de vangrails etc ook meegerekend had want toen hij daar was waren de kinderkopjes er nog en zaten de voortuinhekjes er nog op.

Een 2016 f1-wagen is max 1.80m breed, vanaf volgend jaar 2m.
Die baan bij dat torentje is never 7.5 meter, ik kan het haast niet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
Jackson6 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:09:
[...]

Die baan bij dat torentje is never 7.5 meter, ik kan het haast niet geloven.
Enige wat ik kon vinden was dat Start/finish minimaal 15m breed moet zijn voor de rest zijn er geen minimale waardes behalve dat het maar 1 meter in breedte mag slinken per 20m

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Señor Sjon schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:09:
Ach, Pau en Macau hebben ook van dit soort bizarre stukken. Vooral Macau heeft een hairpin die een F1 wagen niet kan nemen.
Waar in Macau bij de Melco Hairpin permanent geel is. Maar zo extreem kom je het nergens tegen verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bigfoot schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:40:
Inmiddels bevestigd dat RIC de nieuwe opgevoerde Renault motor krijgt

http://www.skysports.com/...ne-for-red-bull-in-monaco
Wanneer komt de tweede motor eigenlijk? Nog voor de volgende race (dus na Monaco)? Of moet Verstappen nog langer wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 05:24
RoD schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:48:
[...]

Wanneer komt de tweede motor eigenlijk? Nog voor de volgende race (dus na Monaco)? Of moet Verstappen nog langer wachten?
De grote prijs van Canada :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
RoD schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:48:
[...]

Volgende race, Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

StealthyPeanut schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:54:
[...]

Maar... dat heb je op Monaco ook op meerdere plekken? Zie rechtsonder op onderstaande foto. Hoe zie je wat er verderop in de bocht staat?

[afbeelding]
Klopt. Het lijkt alleen in Baku wat smaller en minder overzichtelijk. Moeilijk in te schatten als je het niet zelf gezien hebt.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
*snip* crossposten is niet de bedoeling.

[ Voor 84% gewijzigd door Señor Sjon op 25-05-2016 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mensen, geen discussie hier over de opzet. Daar is Actualiteit, Sport & Politiek - Terugkoppelingtopic voor. Posts daarnaar toe verplaatst :)

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 25-05-2016 18:10 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Iemand een tip waar ik het red bull petje van Verstappen kan krijgen? Ps. Collega heeft 2 bronze kaarten gehaald voor Spa! Dat wordt lekker knus Maxie aanmoedigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 01:26
Licht offtopic:

Kwam deze F1-manager tegen voor PC, Linux en Mac.

www.motorsportmanager.com

Ziet er veelbelovend uit, geproduceerd door o.a. Sega. Wacht al sinds Grand Prix World op een vervolg.

Ontopic:

Ik denk dat er een podium in zit voor Max, al denk ik wel dat de Mercedessen ook hier de sterkste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

HarryDeCowboy schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:50:
Licht offtopic:

Kwam deze F1-manager tegen voor PC, Linux en Mac.

www.motorsportmanager.com

Ziet er veelbelovend uit, geproduceerd door o.a. Sega. Wacht al sinds Grand Prix World op een vervolg.

Ontopic:

Ik denk dat er een podium in zit voor Max, al denk ik wel dat de Mercedessen ook hier de sterkste zijn.
Uitgegeven door Sega, niet geproduceerd ;) Op Android en IOS heb je er al een versie van. Hopelijk is de PC versie uitgebreider!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 01:26
Wom schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:19:
[...]

Uitgegeven door Sega, niet geproduceerd ;) Op Android en IOS heb je er al een versie van. Hopelijk is de PC versie uitgebreider!
Ah, ok. Ben al hard op zoek geweest naar Games in dit genre maar kende deze nog niet.
Hoe is de mobiele versie van de game? Een voldoende of kan ik beter op de pc-versie wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Ik had deze week al de uitleg van DC gezien over het stuurtje van Red Bull, maar nu ik op Sky het stuurtje van de Mercedes zie.. Ik snap wel dat een schakelaar zo verkeerd staat.

Afbeeldingslocatie: http://e1.365dm.com/16/05/16-9/20/mercedes-conclusions-f1-steering-wheel_3472935.jpg?20160525175800

Heeft de Mercedes zoveel meer functies te bedienen? of zitten die functies bij redbull meer verborgen achter submenu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:34

derx666

mecker ende blaet

nachtnet schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:47:
Ik had deze week al de uitleg van DC gezien over het stuurtje van Red Bull, maar nu ik op Sky het stuurtje van de Mercedes zie.. Ik snap wel dat een schakelaar zo verkeerd staat.

Heeft de Mercedes zoveel meer functies te bedienen? of zitten die functies bij redbull meer verborgen achter submenu's?
Het is juist raar dat Rosberg het vergeten is. Hij heeft notabene een spiekbriefje op z'n stuur waar op staat wat ie moet doen:

Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/vgkl01.jpg

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Ferra schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:18:
Iemand een tip waar ik het red bull petje van Verstappen kan krijgen? Ps. Collega heeft 2 bronze kaarten gehaald voor Spa! Dat wordt lekker knus Maxie aanmoedigen!
De Red Bull is pas in augustus beschikbaar. Voorlopig moet je het doen met de Toro Rosso versie die kun je kopen in de Red Bull webshop of op www.verstappen.nl

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
derx666 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:58:
Het is juist raar dat Rosberg het vergeten is. Hij heeft notabene een spiekbriefje op z'n stuur waar op staat wat ie moet doen:
Het was wat mij betreft geen ROS vs HAM schuldvraag.. Meer is het een oprechte vraag of er werkelijk zoveel verschillen zitten in de aansturing van de MERC vs REDB motor/auto.

Afbeeldingslocatie: http://icdn-5.motor1.com/images/mgl/q2LmR/s4/red-bull-rb12-steering-wheel.jpg RB12

kan trouwens nergens die uitleg van DC over het stuurtje terug vinden..

[ Voor 19% gewijzigd door nachtnet op 25-05-2016 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

derx666 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:58:
[...]

[afbeelding]
Man wat een instellingen....

Ik heb het wel eens gehad over dat ze vroeger moesten schakelen en hoe moeilijk dat geweest moet zijn t.o.v. de schakelflippers nu, maar dat was peanuts!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

nachtnet schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:40:
[...]

Het was wat mij betreft geen ROS vs HAM schuldvraag.. Meer is het een oprechte vraag of er werkelijk zoveel verschillen zitten in de aansturing van de MERC vs REDB motor/auto.

[afbeelding] RB12

Mijn opmerking was ook niet gericht op de schuldvraag over het ongeluk tussen HAM en ROS, maar op het feit dat hij vergat de juiste instelling op het stuur te doen terwijl hij een spiekbriefje op het stuur heeft zitten. Ik kan me geen andere coureur herinneren die een spiekbriefje gebruikt, en dan nog doet hij het fout... :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/rivanov_2016-may-2571s3a.jpg

Go Max! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
derx666 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:53:
[...]
Mijn opmerking was ook niet gericht op de schuldvraag over het ongeluk tussen HAM en ROS, maar op het feit dat hij vergat de juiste instelling op het stuur te doen terwijl hij een spiekbriefje op het stuur heeft zitten. Ik kan me geen andere coureur herinneren die een spiekbriefje gebruikt, en dan nog doet hij het fout... :)
Het spiekbriefje is in dit geval niet relevant en scheen tegenwoordig niet meer op het stuur te zitten. IIRC ging het namelijk mis doordat hij de verkeerde instelling had gekozen na de start.

Gebaseerd op die aanname is het hele verhaal dan:
"Doordat Rosberg na de start te laat naar de post-start modus schakelde of een fout maakte tijdens het veranderen van de selector begon de auto energie te verzamelen toen er een conditie getriggerd werd."

Of in een ander referentie kader:
"Rosberg maakte terwijl hij blind typte zonder op zijn scherm te kijken een typo"

Natuurlijk geeft zo'n stuur meer tactiele terugkoppeling dan een keyboard maar je snapt het idee.

Heeft iemand zin om de regels wat betreft het wisselen van engine mapping in de eerste ronde uit te zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
nachtnet schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:40:
Rivanov in "[F1] Seizoen 2016 - Deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

RoyK

Hobby tekenaar

Wordt het niet gewoon tijd dat ze eens meer dan 75% van de knopjes op het stuurtje afschaffen? Al die meuk erop..

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Top... was al in browser geschiedenis aan het zoeken...

Hier nog een overzicht van alle 2015 stuurtjes.. met bijhorende functies... Zouden redelijk vergelijkbaar moeten zijn met die van nu. (mogelijk al in het 2015 topic langs geweest..)

http://en.f1i.com/magazin...5-f1-steering-wheels.html
http://en.f1i.com/magazin...ns-f1-steering-wheel.html
Afbeeldingslocatie: http://encdn.f1i.com/wp-content/uploads/2015/08/F1_steering_wheel_2015_1.jpg
Mercedes

en dan nog even voor het andere topteam Ferrari:

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2016/04/XPB_798857_HiRes.jpg
Ferrari

en nogmaals Redbull
Afbeeldingslocatie: http://encdn.f1i.com/wp-content/uploads/2015/12/F1-steering-wheel-red-bull-1.jpg

en tenslotte nog Force India.
Afbeeldingslocatie: http://encdn.f1i.com/wp-content/uploads/2015/12/F1-steering-wheel-force-india-1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 25-05-2016 22:46 . Reden: 2016 stuur van ferrari ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Paddock Uncut - Sky Sports

[ Voor 25% gewijzigd door Rivanov op 25-05-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ANdrode schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:21:
[...]

Het spiekbriefje is in dit geval niet relevant en scheen tegenwoordig niet meer op het stuur te zitten. IIRC ging het namelijk mis doordat hij de verkeerde instelling had gekozen na de start.
Ik zat net de video te bekijken van de analyse van de crash tussen Ham en Ros door Ant op Skysport. Daar was duidelijk te zien dat Ros het spiekbriefje nog steeds op z'n stuur heeft zitten. Dit is wel degelijk relevant aangezien Ros zijn auto in strat mode 3 had moeten zetten voor de start (zoals op het briefje staat, maar dit dus vergeten was en deze pas inschakelde bij het uitkomen van bocht 3.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

HarryDeCowboy schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:50:
[...]

Ah, ok. Ben al hard op zoek geweest naar Games in dit genre maar kende deze nog niet.
Hoe is de mobiele versie van de game? Een voldoende of kan ik beter op de pc-versie wachten?
Leuk voor tussendoor, maar verwacht geen Grand Prix Manager 2 niveau. Wordt snel routine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

derx666 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:53:
Spiekbriefje? :D Je bedoelt een checklist, zoals piloten, schippers en wie dan ook in een relevante rol gebruiken? Ik zou dat opvatten als een teken van een georganiseerde Duitse geest. Spiekbriefje is wel de mooiste spin die ik in enige tijd heb gehoord _O-

Overigens gaat dit over instellingen op de grid en was het ongeluk een paar bochten verderop, dus de checklist lijkt me daarbij geen rol gespeeld te hebben. Het is ook bekend dat veel jongens de instellingen meerdere keren per ronde aanpassen voor optimale resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die drink-knop vrij opvallend. Dat suggereert een elektronisch systeem en dus een zwarte motor of ander elektronisch onderdeel dat het vocht moet verplaatsen. Ik zou denken dat een passief systeem, eventueel met éénrichtingsklepjes zodat een coureur zich het apenzuur zuigt de voorkeur zou hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Magnussen spreekt over het verschil van de nieuwe motor, en lijkt zich iets te laat te beseffen dat hij geen precieze cijfers mag noemen over PK's.

Hij zegt: "Het is heel lastig om in een F1 wagen het verschil in PK's te voelen. Of je nu 880 of 900 (na de 9 van 900 houd hij in) PK hebt.

Mijn gok, de nieuwe Renault produceert dus 900 en een beetje PK's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Hoogie2004 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 07:27:
[...]

Magnussen spreekt over het verschil van de nieuwe motor, en lijkt zich iets te laat te beseffen dat hij geen precieze cijfers mag noemen over PK's.

Hij zegt: "Het is heel lastig om in een F1 wagen het verschil in PK's te voelen. Of je nu 880 of 900 (na de 9 van 900 houd hij in) PK hebt.

Mijn gok, de nieuwe Renault produceert dus 900 en een beetje PK's
Renault moet voor straf zijn B-Spec motor aan Max geven, dan zal hem leren! >:) :P

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Formula1.com Q&A met Verstappen.

http://f1.com/MON-VesQA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:08:
[...]

Ik vind die drink-knop vrij opvallend. Dat suggereert een elektronisch systeem en dus een zwarte motor of ander elektronisch onderdeel dat het vocht moet verplaatsen. Ik zou denken dat een passief systeem, eventueel met éénrichtingsklepjes zodat een coureur zich het apenzuur zuigt de voorkeur zou hebben.
Ik vindt het volstrekt logisch juist. Inderdaad een klein pompje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATS schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 07:42:
Ik vindt het volstrekt logisch juist. Inderdaad een klein pompje.
Waarom is het logisch een pomp met significant gewicht in een auto te plaatsen waarbij letterlijk over iedere gram is nagedacht? Men heeft bijvoorbeeld bestickering die veel dunner is dan normale stickers. Als men bij dat soort zaken zoveel moeite neemt, waarom zou je dan een elektronisch apparaat toevoegen als je het, vanuit mijn lekenvisie (maar niet zonder ontwerpervaring) waarschijnlijk ook simpel en licht kunt oplossen ?
Pagina: 1 ... 55 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1