All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
De kans op beide titels is dan misschien wel groter. Als Hamilton en Rosberg elkaar van de baan blijven rijden...SnowDude schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:43:
Ik zou het niet eens onbegrijpelijk vinden van Mercedes als ze dit akkevietje in Cannes gebruiken om Hamilton aan de kant te zetten. Als ze Wehrlein in dit seizoen als echte tweede rijder naast Rosberg zetten wordt Rosberg wel kampioen en dan is die contructeurs titel ook een kwestie van uitrijden.
Ik trek hier geen enkele conclusie, en ik heb het niet over Hamilton. Ik reageer alleen op de stelling dat coureurs buiten de baan kunnen doen en laten wat ze willen. Dat lijkt mij dus van niet.Grimmie187 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:22:
[...]
Dat is wel heel erg 'jumping to conclusions' op basis van een tabloid gerucht zonder enige vorm van bewijs..![]()
Ik ben geen fan van Hamilton maar hij wordt nu al afgerekend op iets waarvan nog niemand weet wat er werkelijk is gebeurd?
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Helder. Ik ging er vanuit dat jouw reactie specifiek op het Hamilton incident was gericht, vandaar.ATS schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:45:
[...]
Ik trek hier geen enkele conclusie, en ik heb het niet over Hamilton. Ik reageer alleen op de stelling dat coureurs buiten de baan kunnen doen en laten wat ze willen. Dat lijkt mij dus van niet.
De beste strategie is gewoon om een driver voor de winst te laten rijden en er een driver bij hebben die over een paar jaar voor het WDC kan gaan en ondertussen de benodigde WCC punten erbij spaart.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ook wel de Ferrari strategie genoemd, die verdedig ik al jaren!JackBol schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:55:
Kijk, Toto zegt dan wel dat ze hun drivers toestaan op tegen elkaar te racen, maar meer dan 1xWDC en 1xWCC per jaar kun je toch niet winnen. Dus twee dure coureurs voor de winst laten rijden is helemaal niet efficient. En al helemaal niet als je geen junioren hebt die van deze grote meneren kunnen leren. Stel dat hypothetisch na dit seizoen zowel HAM als ROS bij Mercedes vertrekken, dan raken ze heel veel driver-kennis kwijt.
De beste strategie is gewoon om een driver voor de winst te laten rijden en er een driver bij hebben die over een paar jaar voor het WDC kan gaan en ondertussen de benodigde WCC punten erbij spaart.
Die strategie heeft trouwens wel tot fenomenale successen geleid de afgelopen jaren..
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Yep, Rosberg heeft de voorsprong, en die houdt hij ook echt wel vast. Wat overigens amper zijn eigen verdienste is, maar meer die van de auto.JackBol schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:55:
Kijk, Toto zegt dan wel dat ze hun drivers toestaan op tegen elkaar te racen, maar meer dan 1xWDC en 1xWCC per jaar kun je toch niet winnen. Dus twee dure coureurs voor de winst laten rijden is helemaal niet efficient. En al helemaal niet als je geen junioren hebt die van deze grote meneren kunnen leren. Stel dat hypothetisch na dit seizoen zowel HAM als ROS bij Mercedes vertrekken, dan raken ze heel veel driver-kennis kwijt.
Als ze maximale publiciteit willen, dan is Hamilton wippen voor een jongere coureur the way to go. Daarnaast ook een goede investering voor de toekomst.
Aan de andere kant, als de regels volgend jaar ervoor zorgen dat het veld korter op elkaar zit, dan worden de prestaties van de coureur weer veel belangrijker. Hamilton heeft meer talent dan Rosberg, dus die wil je juist daarom misschien weer achter de hand houden...
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Denk dat ie dat record wel wil hebben.Señor Sjon schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:07:
Rosberg kan ook de eerste in de geschiedenis zijn die met zo'n voorsprong verliest.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
van MaxSeñor Sjon schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:07:
Rosberg kan ook de eerste in de geschiedenis zijn die met zo'n voorsprong verliest.
Het is niet dat ik hem niet uit kan staan of dat ik hem een kwal vind, maar hij straalt wel uit dat hij zich beter voelt dan de rest.
Mooi voorbeeld:
YouTube: Spanish GP 2016 - Drivers Parade
De Driver Parade van de GP 2016 (nog voordat Max won dus, en voordat de Merc's crashten).
Je ziet hem echt afgezonderd op dat hoge plateau zwaaien naar de fans, en op het eind als eerste die truck afrennen. M.i. dwing je daar weinig respect mee af.
Ondertussen wordt in Italië een heilig huisje gesloopt:

Eerste chicane en Curva Grande weg.
[ Voor 38% gewijzigd door Señor Sjon op 24-05-2016 14:26 ]
Jep, ik weet dat hij al gepost was(sorry daarvoor), ging mij niet om de nieuwswaarde maar meer om de situatie aan te geven waar Lewis nu in zit, en hoe veel mensen tegen hem aankijken.
Veel mensen (ook hier op dit forum) vinden zijn gedrag op zijn minst 'opmerkelijk'.
Vandaar dat de geruchten rondom een swap een extra gegronde reden hebben. Het is niet de eerste keer dat hij negatief in het nieuws komt. Hij is een van de beste drivers van het veld. Ik zou graag zien dat hij zich terugknokt om Rosberg uit te dagen.
Kan me aan de andere kant voorstellen dat Mercedes zo'n zelfde swap als Red Bull (inclusief alle exposure en het sprookje dat een jonkie wint) wel ziet zitten.
Sorry maar om de huidige 3-voudig wereldkampioen tijdens het lopende seizoen weg te sturen als team? Dan moet hij wel Lauda in het openbaar een mep verkopen ofzokevlar01 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:28:
[...]
Jep, ik weet dat hij al gepost was(sorry daarvoor), ging mij niet om de nieuwswaarde maar meer om de situatie aan te geven waar Lewis nu in zit, en hoe veel mensen tegen hem aankijken.
Veel mensen (ook hier op dit forum) vinden zijn gedrag op zijn minst 'opmerkelijk'.
Vandaar dat de geruchten rondom een swap een extra gegronde reden hebben. Het is niet de eerste keer dat hij negatief in het nieuws komt. Hij is een van de beste drivers van het veld. Ik zou graag zien dat hij zich terugknokt om Rosberg uit te dagen.
Kan me aan de andere kant voorstellen dat Mercedes zo'n zelfde swap als Red Bull (inclusief alle exposure en het sprookje dat een jonkie wint) wel ziet zitten.
Wat nou als hij komende race niet kan rijden omdat hij vast zit?Grimmie187 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:31:
[...]
Sorry maar om de huidige 3-voudig wereldkampioen tijdens het lopende seizoen weg te sturen als team? Dan moet hij wel Lauda in het openbaar een mep verkopen ofzo
Dan moeten ze bij Merc toch wat he
Die eerste chicane (in alle verschijningsvormen) was sowieso een gedrocht; en de Curva Grande was al niet "groots" meer sinds de chicanes er kwamen. Het oude Monza was het mooist, maar ik denk dat dit een beter alternatief is. Vooral die knik lijkt mij behoorlijk uitdagend na het lange rechte stuk.
[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 24-05-2016 14:36 ]
Niet perse slechter idd, omdat de 1e chicane ook wegvalt. Zal dus dik 330+ op de teller staan wanneer ze bij die nieuwe knik aankomen!Señor Sjon schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:24:
Je bedoelt dit filmpje
[afbeelding]
Ben wel benieuwd hoe het dan met de 2e chicane zit? Die zit maar 200/300m na deze nieuwe knik namelijk..
Welke idioot heeft dit bedacht?Señor Sjon schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:24:
Je bedoelt dit filmpje
[afbeelding]

Voor we het weten hebben we zometeen een Monza met alleen nog de Parabolica en beide Lesmo bochten...
All-Round nerd | iRacing Profiel
https://www.google.nl/sea...s_rd=ssl#q=jarno+zaffelliw4rguy schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:48:
[...]
Voor we het weten hebben we zometeen een Monza met alleen nog de Parabolica en beide Lesmo bochten...
Jarno Zaffelli
Zo te zien dezelfde knakker die de laatste bocht in Sepang heeft aangepast (meer camber / geresurfaced)
Sommige tracks moeten ze gewoon niet aankomen... Er zijn al genoeg Tilke lookalike tracks (al ben ik wel benieuwd naar Baku). Deze aanpassingen halen heel het karakter van high speed track weg bij Monza.
Vreemd dat ze dat voor MotoGP zo oplossen terwijl ze in Spanje (Barlecona), met de laatste bochten eigenlijk het tegenovergestelde doen? Weet je zeker dat het voor MotoGP bedoelt is als plan?Rivanov schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:59:
Die wijziging hebben ze voorgesteld voor MotoGP. Nog niet definitief voor Formule 1.
Testing, one, two ...
Vroeger was het pas een hogesnelheidscircuit. Toen waren die chicanes er niet. Dat karakter werd er juist uitgehaald toen de chicanes erbij kwamen...kevlar01 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:56:
[...]
https://www.google.nl/sea...s_rd=ssl#q=jarno+zaffelli
Jarno Zaffelli
Zo te zien dezelfde knakker die de laatste bocht in Sepang heeft aangepast (meer camber / geresurfaced)
Sommige tracks moeten ze gewoon niet aankomen... Er zijn al genoeg Tilke lookalike tracks (al ben ik wel benieuwd naar Baku). Deze aanpassingen halen heel het karakter van high speed track weg bij Monza.
Ben benieuwd of dit een verbetering is, deze chicane lijkt sneller dan de huidige, inhalen is daardoor moeilijker. Bovendien zal de afstand naar de Variante della Roggia tekort zijn om 'terug' aan te vallen (zoals nu wel vaak gebeurt). Tenzij die ook wordt gesloopt...
Toevoeging:
http://www.f1fanatic.co.u...ild-new-chicane-for-2017/
[ Voor 4% gewijzigd door P.K. op 24-05-2016 15:04 ]
Er staat me toch een zuur artikel in over F1. Het is een betaalde link dus die zet ik niet neer maar
wow, kritiek hebben op iets is prima dat is goed voor het dialoog maar dit.

Voor degene met een abonement het is het artikel van Peter de Waard.
edit typo
Wat meer context/info: https://www.autobahn.eu/9...max-verstappen-closeread/Danster schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:10:
word to the wise, fans van Max en F1 in het algemeen kunnen maar beter even niet de volkskrant gaan lezen van vandaag.
Er staat me toch een zuur artikel in over F1. Het is een betaalde link dus die zet ik niet neer maar
wow, kritiek hebben op iets is prima dat is goed voor het dialoog maar dit.![]()
Voor degene met een abbonement het is het artikel van Peter de Waard.
Sowieso geen MotoGP, die rijden op Mugello, niet op Monza.hardware-lover schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:02:
[...]
Vreemd dat ze dat voor MotoGP zo oplossen terwijl ze in Spanje (Barlecona), met de laatste bochten eigenlijk het tegenovergestelde doen? Weet je zeker dat het voor MotoGP bedoelt is als plan?
Ach kritiek moet je ook naast je neer kunnen leggen toch? Deze columnist gebruikt de opmars van Verstappen om een stuk te schrijven over hoe verrot en verpest (heeft hij ongelijk?..) hij de huidige F1 vindt. Misschien niet terecht om daar Max voor te gebruiken maar vanuit het oogpunt van de columnist wel begrijpelijk..Danster schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:10:
word to the wise, fans van Max en F1 in het algemeen kunnen maar beter even niet de volkskrant gaan lezen van vandaag.
wow, kritiek hebben op iets is prima dat is goed voor het dialoog maar dit.![]()
Voor degene met een abbonement het is het artikel van Peter de Waard.
En op Misano. En ook WSBK rijd niet op Monza, dus lijkt er geen relatie te zijn met de tweewielers v.w.b. die aanpassing?Erapaz schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:14:
[...]
Sowieso geen MotoGP, die rijden op Mugello, niet op Monza.
Testing, one, two ...
hij heeft toch wel gelijk op een groot aantal punten...Arnold schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:11:
[...]
Wat meer context/info: https://www.autobahn.eu/9...max-verstappen-closeread/
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Absoluut eens als je het wilt gebruiken om een dialoog te beginnen over de misstanden. Maar de toonzetting is niet bepaald hierop gericht.Grimmie187 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:16:
[...]
Ach kritiek moet je ook naast je neer kunnen leggen toch? Deze columnist gebruikt de opmars van Verstappen om een stuk te schrijven over hoe verrot en verpest (heeft hij ongelijk?..) hij de huidige F1 vindt. Misschien niet terecht om daar Max voor te gebruiken maar vanuit het oogpunt van de columnist wel begrijpelijk..
Ik vermoed ook niet dat dat zijn doel isDanster schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:24:
[...]
Absoluut eens als je het wilt gebruiken om een dialoog te beginnen over de misstanden. Maar de toonzetting is niet bepaald hierop gericht.
Monza wil graag weer motorraces kunnen hosten, zeker als de onderhandelingen met bernie opniets uitlopen. dus is het plan om de track wat aan te passen om een typegoedkeuring voor motorraces te krijgenhardware-lover schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:23:
[...]
En op Misano. En ook WSBK rijd niet op Monza, dus lijkt er geen relatie te zijn met de tweewielers v.w.b. die aanpassing?
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Duidelijker zo. Oorspronkelijk zou er WSBK gaan rijden dit jaar, dit gaat uiteindelijk niet door. Die aanpassing zou er dus voor de tweewielers komen (maar is er nog niet), en niet voor de klasse waarover het in dit topic gaat.jpiwf schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:28:
[...]
Monza wil graag weer motorraces kunnen hosten, zeker als de onderhandelingen met bernie opniets uitlopen. dus is het plan om de track wat aan te passen om een typegoedkeuring voor motorraces te krijgen
Om het af te ronden;
http://www.racingcircuits...sed-for-world-superbikes/
http://www.crash.net/wsbk...d-superbike-calendar.html
Monza blijft nu even zoals het nu is voor de Formule 1 zoals het er nu naar uitziet?
Testing, one, two ...
De kalendar is al erg vol.. Maar ja die gasten hoeven wat mij betreft geen 3 maanden vrij te krijgen voor het salaris wat ze krijgen. Max vond het ook al jammer dat het seizoen vorig jaar al was afgelopen
Na e0,15 betaald te hebben om dat artikel te lezen (commercie he..) heb ik meer het idee dat het hem te doen is om de kwaliteit van de publieke omroep. Pauw heeft als 'opvolger' van Pauw en Witteman immers bij een deel van het publiek nog steeds het keurmerk 'onafhankelijke kwaliteit'. Hoe durven 'ze' daar een uur lang een jonge sporter te interviewen in zijn sportoutfit.Danster schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:24:
[...]
Absoluut eens als je het wilt gebruiken om een dialoog te beginnen over de misstanden. Maar de toonzetting is niet bepaald hierop gericht.
Het is dit soort mensen blijkbaar een doorn in het oog dat een publieke omroep er voor het publiek is. Niet om content die op zichzelf niet levensvatbaar is een podium te geven.
De misstanden waartegen hij ageert zijn niet zozeer de misstanden in de formule 1, maar de misstanden bij de publieke omroep (in zijn ogen)
Het grappige is dat hij precies hetzelfde doet wat Pauw doet: Het succes van Max Verstappen en een populair onderwerp dat in de media nu veel aandacht krijgt gebruiken voor je eigen gewin.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Ok maar weer on topic. De leuke dagen breken weer aan. De kriebels zijn er al alleen het kijk voer moet nog geregeld worden. Speciaal bier, nootjes (Die vorige week door de kamer vlogen) en what not.
Zit elke dag het nieuws weer in de gaten te houden op de ontwikkelingen.
http://www.newsnow.co.uk/h/Sport/F1
Ik denk dat het meereizend circus dat geen miljoenen ontvangt wel 3 maanden een paar weekenden vrij wil zijn bij vrouw en kinders.kevlar01 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:38:
Van mij mag Imola en Mugello ook op de F1 kalendar. Naast Monza. Dan zou je 3x een Italiaanse GP krijgen(ofja.. 2x Italiaans en 1x San Marino).
De kalendar is al erg vol.. Maar ja die gasten hoeven wat mij betreft geen 3 maanden vrij te krijgen voor het salaris wat ze krijgen. Max vond het ook al jammer dat het seizoen vorig jaar al was afgelopen
Goed punt... vergeet ik misschien wel de belangrijkste personenSeñor Sjon schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:54:
[...]
Ik denk dat het meereizend circus dat geen miljoenen ontvangt wel 3 maanden een paar weekenden vrij wil zijn bij vrouw en kinders.
Eigenlijk is Australië weer naar de "normale" startdatum gebracht, hij zou dit jaar in eerste instantie later zijn dan voorheen.Racierox schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:13:
En de ontwikkeling voor de auto van het volgende seizoen heeft natuurlijk ook tijd nodig. Dit jaar was de GP van Australië ook vervroegt wat schijnbaar al voor stress bij de teams zorgde.
Testing, one, two ...
Hamilton is op zoek naar zijn badass imago. Raikkonen heeft zijn badass imago al gevonden. Niet dat dat hem wel iets boeit verder.kevlar01 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:22:
Vind persoonlijk Hamilton steeds arroganter worden.
Het is niet dat ik hem niet uit kan staan of dat ik hem een kwal vind, maar hij straalt wel uit dat hij zich beter voelt dan de rest.
Mooi voorbeeld:
YouTube: Spanish GP 2016 - Drivers Parade
De Driver Parade van de GP 2016 (nog voordat Max won dus, en voordat de Merc's crashten).
Je ziet hem echt afgezonderd op dat hoge plateau zwaaien naar de fans, en op het eind als eerste die truck afrennen. M.i. dwing je daar weinig respect mee af.
Raikkonen
ik zit nog in de "wat een ongeïnteresseerde arie" fase... dat zit ik al een paar jaar...Oyster schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:24:
[...]
Hamilton is op zoek naar zijn badass imago. Raikkonen heeft zijn badass imago al gevonden. Niet dat dat hem wel iets boeit verder.Raikkonen, wat een baas.
Bij hem is het mogelijk om een gigantische hekel aan hem te ontwikkelen als je per ongeluk précies de verkeerde stukjes van hem kijkt. Het gaat bij mij vaak zo .. wat een ongeïnteresseerde arie .. omg droogkloot! .. pfff vermoeiend hoor .. Omg LOL wat een baas.
Raikkonen
blijf er nog wel een paar jaar in zitten ook denk ik
Ik heb me er bij dat interview niet aan gestoord. Hij zat er niet eens met een blikje Red Bull in zijn hand. Dat zie je anders wel vaak overigens. Kijk bijvoorbeeld de beelden van die huldiging bij Exact maar eens na... Hij loopt met een blikje, maar drinkt er niet van (en terecht, die troep is niet te zuipen).sanderb schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:41:
[...]
Na e0,15 betaald te hebben om dat artikel te lezen (commercie he..) heb ik meer het idee dat het hem te doen is om de kwaliteit van de publieke omroep. Pauw heeft als 'opvolger' van Pauw en Witteman immers bij een deel van het publiek nog steeds het keurmerk 'onafhankelijke kwaliteit'. Hoe durven 'ze' daar een uur lang een jonge sporter te interviewen in zijn sportoutfit.
Het is dit soort mensen blijkbaar een doorn in het oog dat een publieke omroep er voor het publiek is. Niet om content die op zichzelf niet levensvatbaar is een podium te geven.
De misstanden waartegen hij ageert zijn niet zozeer de misstanden in de formule 1, maar de misstanden bij de publieke omroep (in zijn ogen)
Het grappige is dat hij precies hetzelfde doet wat Pauw doet: Het succes van Max Verstappen en een populair onderwerp dat in de media nu veel aandacht krijgt gebruiken voor je eigen gewin.
Mwah in combi met rode vodka is het heel goed te doenATS schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:30:
[...]
Ik heb me er bij dat interview niet aan gestoord. Hij zat er niet eens met een blikje Red Bull in zijn hand. Dat zie je anders wel vaak overigens. Kijk bijvoorbeeld de beelden van die huldiging bij Exact maar eens na... Hij loopt met een blikje, maar drinkt er niet van (en terecht, die troep is niet te zuipen).
Samsung Flip 7
Grosjean vroeg voorafgaande aan de drivers parade in Spanje ook aan Max; do you guys really have to drink that stuff? (Toen Max ook met een blikje in z'n hand stond)ATS schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:30:
[...]
Ik heb me er bij dat interview niet aan gestoord. Hij zat er niet eens met een blikje Red Bull in zijn hand. Dat zie je anders wel vaak overigens. Kijk bijvoorbeeld de beelden van die huldiging bij Exact maar eens na... Hij loopt met een blikje, maar drinkt er niet van (en terecht, die troep is niet te zuipen).
Toen zei Max ook; "No, but.." en toen kon ik het niet meer horen.
Zouden er daarom zoveel van die blikjes in de natuur terechtkomen denk je, omdat het spul niet te zuipen is?ATS schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:30:
[...]
Het blikloopje zit er nog niet zo helemaal in bij Verstappen, maar zijn loopje is wat dat betreft ook niet zo heel erg macho, houden zo
Testing, one, two ...
Wel interessant, omdat de eerste chicane eigenlijk een doorn in het oog is van de huidige als vorige layout. Als ze het oude rechtenstuk in ere gaan herstellen, dan komen ze met 360+ aan op de Nuovo curva medio grandeSeñor Sjon schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:24:
Je bedoelt dit filmpje
[afbeelding]
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Het is niks persoonlijks tegen Verstappen of zijn prestaties, alleen was het wel net Verstappen in een Red Bull polo en petje op tv, op een publieke zender. Tja, waarschijnlijk was de optie voor Pauw een Red Bull outfit of geen Verstappen. Bij iets als schaatsen krijg je het mogelijk voor elkaar om iemand z'n sponsor-muts af te laten zetten, bij Red Bull zijn ze niet zo gek, wat dat betreft past het merk perfect bij de F1.
Het punt zou moeten zijn dat Pauw een keuze heeft, hij hoeft toch helemaal niet Max te interviewen? Maar hij wil natuurlijk kijkcijfers en Max is in alle media hot.KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:13:
Hij heeft een punt in zijn column, en misschien is dat ook de reden dat de NOS altijd een beetje anti-F1 is/was, alles wat je maar aan commercie in een sport kan persen zit in de F1 en dat vinden ze op de publieke omroep niet zo tof.
Het is niks persoonlijks tegen Verstappen of zijn prestaties, alleen was het wel net Verstappen in een Red Bull polo en petje op tv, op een publieke zender. Tja, waarschijnlijk was de optie voor Pauw een Red Bull outfit of geen Verstappen. Bij iets als schaatsen krijg je het mogelijk voor elkaar om iemand z'n sponsor-muts af te laten zetten, bij Red Bull zijn ze niet zo gek, wat dat betreft past het merk perfect bij de F1.
Ik vind t ook fantastisch wat hij aan het doen is, maar het is ondertussen wel overkill aan t worden.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Dan vraag ik me af waarom ze daar zo high van het voetbal zijnKeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:13:
Hij heeft een punt in zijn column, en misschien is dat ook de reden dat de NOS altijd een beetje anti-F1 is/was, alles wat je maar aan commercie in een sport kan persen zit in de F1 en dat vinden ze op de publieke omroep niet zo tof.

The ramblings of an idiot
Ja dat snap ik, maar het rechtenstuk wordt dan 4 a 500m langer, een flauwe knik dan zo'n 2 a 300m en een chicane met een snelle exit. Ik denk dat je dan één van de meest spectaculaire combo's hebt van alle circuits op de kalender. Met alleen al de fuelflow wijzigingen van het aankomende seizoen, zal ertoe leiden dat de top-motoren sub 1000pk aan piekvermogen zullen hebben, en dan krijg je dus bij de entree van de nieuwe knik snelheden ruim boven de 360km/u. Ik durf zelf te stellen dat we sub 380 gaan zien, omdat de verlaagde achtervleugel gaat leiden tot een afname van de geïnduceerde weerstand, wat in tijd alleen al zal zorgen voor een snellere acceleratie richting topsnelheid. Daarom denk ik niet dat de eerste chicane geschrapt gaat worden, want de snelheden zullen per definitie het volgende seizoen al substantieel toenemen, op dit specifieke gedeelte.Señor Sjon schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:00:
Curva Grande wordt een chicane, de eerste chicane gaat weg. De chicane voor de Lesmo's is dan ook wel vrij nutteloos geworden.
Naast dat het niet te zuipen is, is het ook nog eens mega slecht voor je. Ik kan me niet voorstellen dat een sporter dat drinkt als onderdeel van z'n dieet. Wat dat betreft is het natuurlijk een heel slecht rolmodel, als we dan toch iets te klagen moeten hebben...hardware-lover schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:46:
[...]
Zouden er daarom zoveel van die blikjes in de natuur terechtkomen denk je, omdat het spul niet te zuipen is?
Het blikloopje zit er nog niet zo helemaal in bij Verstappen, maar zijn loopje is wat dat betreft ook niet zo heel erg macho, houden zo
Voetbal is net zo commercieel, en daar lijkt de publieke omroep geen enkel probleem mee te hebben, behalve dat ze geen geld meer voor de rechten hebben... Ze hebben geen enkel probleem met die interviews of persconferenties voor een achtergrond gevuld met merknamen van sponsoren. Waarom is het dan bij F1 ineens een probleem?KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:13:
Persoonlijk heb ik een hekel aan die petjes, maar ik snap wel dat hij hem op houdt hier.Het is niks persoonlijks tegen Verstappen of zijn prestaties, alleen was het wel net Verstappen in een Red Bull polo en petje op tv, op een publieke zender. Tja, waarschijnlijk was de optie voor Pauw een Red Bull outfit of geen Verstappen. Bij iets als schaatsen krijg je het mogelijk voor elkaar om iemand z'n sponsor-muts af te laten zetten, bij Red Bull zijn ze niet zo gek, wat dat betreft past het merk perfect bij de F1.
Ik vond het eigenlijk best een aardig interview. Natuurlijk wil hij Max in de uitzending, dat lijkt me niet zo raar. Ik vind het beter te hebben als de shows die er waren met "de zus en de moeder van Max" of de praattafel met zijn Opa.Oogje schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:16:
[...]
Het punt zou moeten zijn dat Pauw een keuze heeft, hij hoeft toch helemaal niet Max te interviewen? Maar hij wil natuurlijk kijkcijfers en Max is in alle media hot.
Ik vind t ook fantastisch wat hij aan het doen is, maar het is ondertussen wel overkill aan t worden.
Als het nog nodig is voor het volgende seizoenfynrd1 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:17:
[...]
Ja dat snap ik, maar het rechtenstuk wordt dan 4 a 500m langer, een flauwe knik dan zo'n 2 a 300m en een chicane met een snelle exit. Ik denk dat je dan één van de meest spectaculaire combo's hebt van alle circuits op de kalender. Met alleen al de fuelflow wijzigingen van het aankomende seizoen, zal ertoe leiden dat de top-motoren sub 1000pk aan piekvermogen zullen hebben, en dan krijg je dus bij de entree van de nieuwe knik snelheden ruim boven de 360km/u. Ik durf zelf te stellen dat we sub 380 gaan zien, omdat de verlaagde achtervleugel gaat leiden tot een afname van de geïnduceerde weerstand, wat in tijd alleen al zal zorgen voor een snellere acceleratie richting topsnelheid. Daarom denk ik niet dat de eerste chicane geschrapt gaat worden, want de snelheden zullen per definitie het volgende seizoen al substantieel toenemen, op dit specifieke gedeelte.
http://www.formulapassion...i-candida-gp-f1-dal-2017/
Testing, one, two ...
De schatting die in het Italiaanse document staat is "rond de 330km/u" voor die bocht die ze voor de chicane neerleggen. Dat is natuurlijk wel heel erg gaaf. Wat mij betreft mist de F1 ook wel wat echte high speed circuits, zoals het oude Hockenheim (extreem gaaf circuit was dat vroeger), en juist deze aanpassing kan er inderdaad voor zorgen dat Monza als high speed circuit nog net ff wat bruter wordt.fynrd1 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:17:
[...]
Ja dat snap ik, maar het rechtenstuk wordt dan 4 a 500m langer, een flauwe knik dan zo'n 2 a 300m en een chicane met een snelle exit. Ik denk dat je dan één van de meest spectaculaire combo's hebt van alle circuits op de kalender. Met alleen al de fuelflow wijzigingen van het aankomende seizoen, zal ertoe leiden dat de top-motoren sub 1000pk aan piekvermogen zullen hebben, en dan krijg je dus bij de entree van de nieuwe knik snelheden ruim boven de 360km/u. Ik durf zelf te stellen dat we sub 380 gaan zien, omdat de verlaagde achtervleugel gaat leiden tot een afname van de geïnduceerde weerstand, wat in tijd alleen al zal zorgen voor een snellere acceleratie richting topsnelheid. Daarom denk ik niet dat de eerste chicane geschrapt gaat worden, want de snelheden zullen per definitie het volgende seizoen al substantieel toenemen, op dit specifieke gedeelte.
De aanpassing zorgt er volgens mij ook voor dat er meer kans is op inhaalacties op die plek. Zeker als je daarvoor goed positioneert op het rechte stuk moet dat daar wel kunnen.
Nee, merp!
Je hebt helemaal gelijk hoor. Er is geen enkele sport meer die nog kan overleven zonder sponsors.ATS schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:21:
[...]
Voetbal is net zo commercieel, en daar lijkt de publieke omroep geen enkel probleem mee te hebben, behalve dat ze geen geld meer voor de rechten hebben... Ze hebben geen enkel probleem met die interviews of persconferenties voor een achtergrond gevuld met merknamen van sponsoren. Waarom is het dan bij F1 ineens een probleem?
Schaatsesr waren vroeger boeren die in de winter een paar tochtjes reden. Hell, de laatste winnaar van de elfstedentocht was een spruitjesboer.
Tegenwoordig zijn het fulltime profs die het ook niet meer redden zonder geld van de boze bedrijven: Team LottoNLJumbo... Team beslist.nl... enz. enz.
Ik denk dat het grote boze formule 1 nóg erger wordt gevonden, omdat het zo mogelijk nóg commercieler is en om nóg meer geld gaat.
Wat dergelijke enge mannetjes als deze auteur echter lijken te vergeten, is dat je zonder dat commerciele geld in dit land niet als topsporter kan meekomen met de wereldtop. Niet alleen in de F1, maar ook in andere -zeker individuele- sporten kom je er niet als je niet een sponsor hebt.
Zonder mensen/merken als Jumbo en Red Bull had Max daar niet gestaan. Niet meer dan terecht dat die merken daar dan ook de vruchten van mogen plukken en in beeld mogen komen.
In plaats van afgeven op die vieze commercie, kun je het ook zien als maatschappelijke verantwoording nemen en topsporters helpen.
Ik had bijvoorbeeld heel graag Frits van Eerd gezien in een van de interviews. Die man heeft Max in de F3 al voorzien van een sponsor contract. Natuurlijk plukt hij er nu de vruchten van doordat ineens zijn Jumbo zelfs bij een GP overwinning in beeld is en het succes van Max is voor de reclames ook mooi.
Maar de intentie van van Eerd als enorme autosportliefhebber was Max in eerste instantie helpen.
en heel jammer dat Red Bull niet lekker is met bier... anders wist ik wel waar Heineken zou moeten komen te staan.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Heb het me ook wel eens afgevraagd, kan me niet voorstellen dat de topsporters binnen Red Bull dit spul ook echt drinken. Heb geen harde cijfers maar volgens mij is het allejezus slecht voor je, laat staan voor een topsporterRivanov schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:36:
[...]
Grosjean vroeg voorafgaande aan de drivers parade in Spanje ook aan Max; do you guys really have to drink that stuff? (Toen Max ook met een blikje in z'n hand stond)
Toen zei Max ook; "No, but.." en toen kon ik het niet meer horen.
Denk dat 330km/u op basis is van gegevens uit het v8 tijdperk, aangezien die al bij de pitexit op hun topsnelheid zaten, en dit komt min of meer overeen met 330km/u. Afgelopen seizoen zaten we al op 355km/u, zie link. Sub 380km/u is natuurlijk een educated guess, vermogen neemt namelijk minimaal met zo'n 50 pk toe, en dan de verminderde geïnduceerde weerstand door de achtervleugel, die ook dan ook zorgt voor het verlagen van de totale weerstand. De diffuser krijgt overigens ook meer volume, waardoor de parasitaire weerstand ook zal afnemen, omdat vleugels met minder angle of attack zullen worden geplaatst. Gevolg hiervan is dat de geïnduceerde weerstand van de achtervleugel zodoende dan nog meer afneemt en ja het resultaat? (volgen we het nogPauseBreak schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:55:
[...]
De schatting die in het Italiaanse document staat is "rond de 330km/u" voor die bocht die ze voor de chicane neerleggen. Dat is natuurlijk wel heel erg gaaf. Wat mij betreft mist de F1 ook wel wat echte high speed circuits, zoals het oude Hockenheim (extreem gaaf circuit was dat vroeger), en juist deze aanpassing kan er inderdaad voor zorgen dat Monza als high speed circuit nog net ff wat bruter wordt.
De aanpassing zorgt er volgens mij ook voor dat er meer kans is op inhaalacties op die plek. Zeker als je daarvoor goed positioneert op het rechte stuk moet dat daar wel kunnen.
[ Voor 33% gewijzigd door fynrd1 op 24-05-2016 21:22 ]
http://www.redbull.com/uk...appen-exclusive-interview
Pressure on Verstappen filmpje op ESPN, zegt de journalist dat Ricciardo de hele race sneller was dan Verstappen
http://www.espn.co.uk/video/clip?id=15695516
Dat is ook gewoon zo: vanwege de bandenstrategie reed Verstappen langzamer. Is geen nieuws dus.alwaysleft schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:34:
Dit vind ik dan weer wat minder.
Pressure on Verstappen filmpje op ESPN, zegt de journalist dat Ricciardo de hele race sneller was dan Verstappen![]()
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Is niet waar, ze reden dezelfde rondetijden...Krisp schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:37:
[...]
Dat is ook gewoon zo: vanwege de bandenstrategie reed Verstappen langzamer. Is geen nieuws dus.
Dan mail je toch gewoon even de redactie van ESPN?alwaysleft schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:37:
[...]
Is niet waar, ze reden dezelfde rondetijden...
Mail de redactie en stuur deze data even mee om het te bewijzen.alwaysleft schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:37:
[...]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
De journalist had gelijk ..... Ric was "sneller" aan een nieuwe set banden toealwaysleft schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:34:
Dit vind ik dan weer wat minder.
Pressure on Verstappen filmpje op ESPN, zegt de journalist dat Ricciardo de hele race sneller was dan Verstappen![]()
https://f1manager.info/ranking/4605
http://en.mclarenf-1.com/...en&dr2=Daniel%20Ricciardoalwaysleft schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:37:
[...]
Wat ik me nog afvroeg is waarom Raikkonen gelijk na Max ging pitten voor de 2e pitstop. Ik snap dat Max extra vroeg ging zodat hij een eventuele undercut van RAI kon voorkomen maar RAI had toch beter wat extra rondjes kunnen doorrijden? Dan had hij aan het einde van de race nog meer mogelijkheden gehad.
Ik vermoed dat ze met rai dezelfde undercut wilden doen als met vet. Echter werd dat verijdeld door de vroege stop van max.Bigfoot schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:18:
Heb net nog de hele Sky F1 uitzending van afgelopen zondag teruggekeken nadat ik het vorig week op Ziggo had gezien. Wat is dat toch een geweldige coverage! Zoveel insights en analyses.
Wat ik me nog afvroeg is waarom Raikkonen gelijk na Max ging pitten voor de 2e pitstop. Ik snap dat Max extra vroeg ging zodat hij een eventuele undercut van RAI kon voorkomen maar RAI had toch beter wat extra rondjes kunnen doorrijden? Dan had hij aan het einde van de race nog meer mogelijkheden gehad.
Vermoed dat Ferrari het nog wat ronden te vroeg vond om het laatste setje te monteren.
Als ze langer wachten met de stop verlies je een x aantal seconden die je ook weer dicht moet rijden waardoor je nieuwe banden ook weer minder vers zijn.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nee, ik bedoel niet de topsnelheid op het rechte stuk. Het gaat over de bochtsnelheid van de bocht voor de chicane. Die schatten ze dus op 330km/u. Dat is erg lekker hoorfynrd1 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:22:
[...]
Denk dat 330km/u op basis is van gegevens uit het v8 tijdperk, aangezien die al bij de pitexit op hun topsnelheid zaten, en dit komt min of meer overeen met 330km/u.
Als dat inderdaad zo uitpakt dan wordt het inderdaad heel erg bruut. Het hangt natuurlijk ook af van de bandenformule die ze voor volgend seizoen pakken. Om echt veel ronden te kunnen rijden op dergelijke snelheden heb je wel slijtvastere banden nodig.Afgelopen seizoen zaten we al op 355km/u, zie [url="file:///C:/Users/Riccardo/Downloads/qualifying_speed_trap_5.pdf"]link[/url]. Sub 380km/u is natuurlijk een educated guess, vermogen neemt namelijk minimaal met zo'n 50 pk toe, en dan de verminderde geïnduceerde weerstand door de achtervleugel, die ook dan ook zorgt voor het verlagen van de totale weerstand. De diffuser krijgt overigens ook meer volume, waardoor de parasitaire weerstand ook zal afnemen, omdat vleugels met minder angle of attack zullen worden geplaatst. Gevolg hiervan is dat de geïnduceerde weerstand van de achtervleugel zodoende dan nog meer afneemt en ja het resultaat? (volgen we het nog) Bizarre topsnelheden, en dat niet alleen op dit circuit. Ik besef nu eigenlijk dat we één van de meest brute tijdperken inslaan van Formule 1, als we alleen al gaan kijken naar de snelheden die behaald gaan worden.
Ps: je kunt niet vanaf je eigen harde schijf bestanden linken, misschien eerst ff uploaden ergens
Nee, merp!
Is bij NASCAR ook zo mooi!ATS schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:30:
[...]
Er is een coureur die gesponsord wordt door Monster (volgens mij is dat Kurt Busch die ik dat vorig jaar had zien doen), en die trekt een blikje open bij de overwinning, en gaat er dan mee 'dansen' zodat er niks overblijft
Maar daarintegen Joey Logano die gesponsord wordt door CocaCola zie je regelmatig ervan drinken, maar wel light drink hij (meer om de smaak).
Ik vind RB best te drinken, maar dan vooral de specials (de zomereditie bijvoorbeeld vind ik wel lekker). De gewone doe je mij niet echt een plezier mee!
http://autovisie.nl/2016/...n-jij-het-formule-1-team/
Er zitten een paar hele oudjes bij dus degenen die er prat op gaan dat ze al sinds 1970-1990 kijken kunnen ook even oefenen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Verwijderd
Bij NASCAR gaat het wel erg ver, met coureurs die ook nog tijdens het interview hun sponsoren in het praatje moeten weven. Dat moet je toch niet willen, dan haak ik af.Ryur schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:39:
Is bij NASCAR ook zo mooi!
Er is een coureur die gesponsord wordt door Monster (volgens mij is dat Kurt Busch die ik dat vorig jaar had zien doen), en die trekt een blikje open bij de overwinning, en gaat er dan mee 'dansen' zodat er niks overblijft
12 van de 15 goed, best aardig toch??!!asing schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:53:
Ik heb het topic doorzocht op de link, geen hit. Dus bij deze, voor wie even de tijd wil doden :
http://autovisie.nl/2016/...n-jij-het-formule-1-team/
Er zitten een paar hele oudjes bij dus degenen die er prat op gaan dat ze al sinds 1970-1990 kijken kunnen ook even oefenen.

PSN-id: Chrasher
Verwijderd
De auto's van volgend seizoen zullen flink wat meer downforce genereren waardoor de bandenslijtage (los van de gereden snelheden) flink toe zal nemen. Als ze met de huidige compounds zouden blijven rijden zouden die ineens veel sneller gaan slijten, dan kun je anderhalf rondje op de supersoft rijden in China.PauseBreak schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:24:
[...]
Als dat inderdaad zo uitpakt dan wordt het inderdaad heel erg bruut. Het hangt natuurlijk ook af van de bandenformule die ze voor volgend seizoen pakken. Om echt veel ronden te kunnen rijden op dergelijke snelheden heb je wel slijtvastere banden nodig.
Ps: je kunt niet vanaf je eigen harde schijf bestanden linken, misschien eerst ff uploaden ergens![]()
Daar was een paar maanden geleden nog flink wat gedoe over maar dat bleek een storm in een glas water. Het kwam er op neer dat de Formule 1 wereld bij het bedenken van de auto's van volgend jaar de banden vergeten was, en Pirelli meldde dat dat niet handig is omdat je dan voor nare verrassingen komt te staan. Er zijn toen wat vergaderingen geweest en dat is allemaal geregeld. Wel suf dat ze dat niet buiten de media om konden regelen. Maar goed, erg veel was er dus uiteindelijk niet aan de hand.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Krisp schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:40:
[...]
Mail de redactie en stuur deze data even mee om het te bewijzen.
Je ziet eigenlijk dat Max sneller was, op de mediums (dus na de eerste pitstop). Na de derde pitstop van Ricardo is hij sneller, maar is Max bezig met banden sparen, waar Ricardo met versere banden en extra pitstop, logischerwijs wat sneller kan gaan rijden.
Al die ronden op de mediums met gelijke banden, was Max duidelijk sneller. Na Max zijn tweede pitstop was hij 9 ronden (tot aan de derde pitstop van Ricardo) sneller op mediums, dan Ricardo op de softs.
Ik vraag mij alleen wel af waarom Max zo goed is met mediums, want hij rijd daarmee sneller dan bijvoorbeeld Ricardo op de softs (zowel na de start, als na die tweede pitstop van Ricardo).
Eigenlijk zie je het in de rondetijden niet terug dat softs beter presteren, volgens mij kunnen ze beter altijd mediums eronder zetten en pitstops besparen, of meer ruimte houden voor snellere ronden. Bij Vettel zie je in de rondetijden ook dat de medium het net zo goed als de softs. Ik blijf het toch een vreemd iets vinden. Ze slijten veel sneller, en toch gaan ze er steeds weer onder.
puur over de rondetijden Ricardo was 35 ronden het snelst. Max 31. Ricardo met 3 stops, Max met 2.
[ Voor 79% gewijzigd door Luxicon op 24-05-2016 20:57 ]
...
Dit is dan wel een probleem van de media, Het is niet zo de Verstappen-clan elke dag op TV wil zijn, natuurlijk zijn Max zijn sponsors (met name Jumbo) goed bezig. Maar dit was al een deal voor de Max-RB-Win. Punt is dat de media een hype creëert, die het onderwerp in deze.Oogje schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:16:
[...]
Het punt zou moeten zijn dat Pauw een keuze heeft, hij hoeft toch helemaal niet Max te interviewen? Maar hij wil natuurlijk kijkcijfers en Max is in alle media hot.
Cogitationis poenam nemo patitur
Bondscoach Danny Blind had misschien iets verder moeten kijken dan Steven Berghuis
[ Voor 31% gewijzigd door martijntjuhh op 24-05-2016 21:09 ]
Het is bedoening, niet bedoeling
wicked1980 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:29:
[...]
ik zit nog in de "wat een ongeïnteresseerde arie" fase... dat zit ik al een paar jaar...
blijf er nog wel een paar jaar in zitten ook denk ik
Interviewer: “The most exciting moment during the race weekend?”
Kimi: “I think so it’s the race start, always.”
Interviewer: “The most boring?”
Kimi: “Now.”
Interviewer: “What kind of a relationship do you have with Peter Sauber?”
Kimi: “He is my boss.”
Interviewer: ”What makes TAG Heuer special?”
Kimi: “It’s okay.”
Interviewer: “Who wants to start with that one, Kimi?”
Kimi: “No, I don’t want to”
Coulthard: Please Kimi, tell us about your emotions when you won the ...

die vrije trap van Alonso kan zo op voor de Puskas awardmartijntjuhh schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:06:
Hier nog meer foto's van het voetballen.
Bondscoach Danny Blind had misschien iets verder moeten kijken dan Steven Berghuis
Dan had ik je verkeerd begrepen, sorry. Maar dat is bizar zeg, let's say 380, eerste afrem gedeelte naar 330, en dan afremmen voor de chicane, en ontzettend veel momemtum meenemen naar de tweede chicane.PauseBreak schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:24:
[...]
Nee, ik bedoel niet de topsnelheid op het rechte stuk. Het gaat over de bochtsnelheid van de bocht voor de chicane. Die schatten ze dus op 330km/u. Dat is erg lekker hoor![]()
[...]
Als dat inderdaad zo uitpakt dan wordt het inderdaad heel erg bruut. Het hangt natuurlijk ook af van de bandenformule die ze voor volgend seizoen pakken. Om echt veel ronden te kunnen rijden op dergelijke snelheden heb je wel slijtvastere banden nodig.
Sowieso worden de banden breder, als de spoorbreedte van de wagens, en niet te vergeten de toename van het downforce niveau. Als het goed is zullen de banden ook slijtvaster worden, tenminste dit was een harde eis van Pirelli tijdens de contract besprekingen als ik het goed heb onthouden.
Oh lol, dat had ik helemaal niet doorPs: je kunt niet vanaf je eigen harde schijf bestanden linken, misschien eerst ff uploaden ergens![]()

Het is idd een heel interessante discussie. Je zou eigenlijk de rondetijden moeten corrigeren voor het lagere gewicht aan brandstof per ronde om goede vergelijkingen te maken. Ik denk dat je dan het volgende gaat zien:Luxicon schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:36:
[...]
[...]
Je ziet eigenlijk dat Max sneller was, op de mediums (dus na de eerste pitstop). Na de derde pitstop van Ricardo is hij sneller, maar is Max bezig met banden sparen, waar Ricardo met versere banden en extra pitstop, logischerwijs wat sneller kan gaan rijden.
Al die ronden op de mediums met gelijke banden, was Max duidelijk sneller. Na Max zijn tweede pitstop was hij 9 ronden (tot aan de derde pitstop van Ricardo) sneller op mediums, dan Ricardo op de softs.
Ik vraag mij alleen wel af waarom Max zo goed is met mediums, want hij rijd daarmee sneller dan bijvoorbeeld Ricardo op de softs (zowel na de start, als na die tweede pitstop van Ricardo).
Eigenlijk zie je het in de rondetijden niet terug dat softs beter presteren, volgens mij kunnen ze beter altijd mediums eronder zetten en pitstops besparen, of meer ruimte houden voor snellere ronden. Bij Vettel zie je in de rondetijden ook dat de medium het net zo goed als de softs. Ik blijf het toch een vreemd iets vinden. Ze slijten veel sneller, en toch gaan ze er steeds weer onder.
puur over de rondetijden Ricardo was 35 ronden het snelst. Max 31. Ricardo met 3 stops, Max met 2.
- marginaal verschil in snelheid tussen softs en mediums op dit circuit
- Max is iets sneller dan RIC per ronde
Daarbij slijt Max zijn banden ook minder. Wellicht omdat hij beter stuurt maar het kan ook komen doordat hij in schone lucht (vooraan) reed.
Max is altijd al uitzonderlijk goed geweest in banden management. Komt inderdaad omdat hij hee clean doet sturen. Had hij ook als voordeel tegenover Sainz.Bigfoot schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:40:
[...]
Het is idd een heel interessante discussie. Je zou eigenlijk de rondetijden moeten corrigeren voor het lagere gewicht aan brandstof per ronde om goede vergelijkingen te maken. Ik denk dat je dan het volgende gaat zien:
- marginaal verschil in snelheid tussen softs en mediums op dit circuit
- Max is iets sneller dan RIC per ronde
Daarbij slijt Max zijn banden ook minder. Wellicht omdat hij beter stuurt maar het kan ook komen doordat hij in schone lucht (vooraan) reed.
Klopt ja, Joey Logano bijvoorbeeld afgelopen week: "Mijn Penske Ford Pennzoil Shell sponsored by CocaCola was heel goed" (vrij naarVerwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:01:
[...]
Bij NASCAR gaat het wel erg ver, met coureurs die ook nog tijdens het interview hun sponsoren in het praatje moeten weven. Dat moet je toch niet willen, dan haak ik af.
Of Kyle Larson met zijn "Target Chevy"
Maar wel heel goed gedaan, als ik nu bijv het bedrijf "Lowe's" zie, denk ik gelijk aan Jimmy Johnson!
Gelukkig is het nog niet zo erg bij F1, daar noemen ze alleen maar een constructeur en niet de andere sponsoren. Zie je Rosberg ook bijv Bose, Blackberry (en Monster volgens mij?) opnoemen?
Juist.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Precies. In quali moet je de snelste zijn, in de race moet je als eerste over de meet.Phusebox schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:56:
Is de hele wie was sneller discussie niet gewoon onzin? Wie als eerste over de streep komt heeft als eerste en dus snelste de race afstand afgelegd. Dus wie is er dan het snelst?
Juist.
Als RIC tragere laps had gereden had hij misschien op z'n tweestop strategie kunnen blijven en had hij gewonnen.

Deze discussie in een notendop
Dit topic is gesloten.
Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1