[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.695 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Adlermann schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:18:
[...]

KLopt, maar beleid moet je wel maken op een gemiddelde. Anders kun je namelijk nooit beleid maken.
Ik vind van niet, want als je het op het gemiddelde baseert, sluit je per definitie de 50% van de mensen die het inzicht op jonge leeftijd wel bezitten uit.

Ik verwacht van de teams dat ze iemand in de wagen zetten die de risico's in F1 goed kan inschatten. Of die persoon nu 18 of 28 is, dat maakt niet uit.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

PauseBreak schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:52:
[...]

Mag ik jou er dan even op wijzen dat Mercedes dezelfde problemen heeft bij Rosbergs PU? En ja, meer testen is meer beter, dat heb ik ook nergens ontkend of ontkracht. Het punt was simpelweg dat de nieuwe Renault PU's al getest zijn op betrouwbaarheid over meerdere GP afstanden en dat er geen problemen te verwachten zijn met de betrouwbaarheid van de nieuwe blokken.
Ga nou niet proberen dat balletje terug te spelen met semantisch geneuzel over wie de problemen had. Punt IS dat je er niet van uit MAG gaan dat die nieuwe krachtbronnen meteen heel blijven, Mercedes is daar dit seizoen het beste voorbeeld van. Denk dat dat deels een reden is om nog met de oude motoren te blijven rijden, plus dat het misschien ook te veel was gevraagd om die motoren voor alle rijders klaar te hebben. Best mogelijke tussenoplossing.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:38
Adlermann schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:18:
[...]

KLopt, maar beleid moet je wel maken op een gemiddelde. Anders kun je namelijk nooit beleid maken.
Het zijn wel stuk voor stuk topsporters. Ik denk dat het juist allemaal uitzonderingen zijn.

En zelfs jaren qua leeftijd of ervaring in de F1 betekent niet dat je geen domme risico's neemt. Zoals off-piste skiën zonder goede uitrusting bijvoorbeeld ;)

Het lijkt me dat teams niet zomaar iedereen in hun miljoenenauto laten rijden. Dan hoef je niet nog eens een arbitraire leeftijdsgrens op te leggen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:37:
En de auto's worden ook weer zwaarder. Slechte ontwikkeling. Zo komt er ook steeds meer energie vrij bij crashes.
Plus een hogere brandstoflimiet (105 kg in 2017).

Je weet niet hoeveel brandstof er nu echt wordt meegenomen. Het verwachtte startgewicht van een auto stijgt er wel tot 5 kilo door*.
Het motorsport.com artikel over 2017:
Brembo has indicated to use that it is expecting a 30 percent uplift in the energy needed to be dissipated (peak loading), owing to the deceleration of the additional weight. This, along with the additional cornering forces, should make the car much more challenging for the drivers.
Dus dertig procent meer energie bij een botsing. Dan gaan ze ook uit van hogere topsnelheden**?

*: Aanname: goede coureurs hebben het minimumgewicht of geen F1 stoeltje.
**: Middelbare school natuurkunde, zonder relativistische effecten: E = 1/2mv2 => Kinetische energie schaalt lineair met het gewicht en kwadratisch met snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Gaan we nou continue half youtube posten met oude inhaalacties? Wat is de discussiewaarde?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Laatst online: 18-09 15:27
Ondanks dat een een mooie actie is had Maldonado problemen met zijn remmen (viel ronde erna ook uit) en was een "makkelijke" prooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 15:53
Señor Sjon schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:38:
Gaan we nou continue half youtube posten met oude inhaalacties? Wat is de discussiewaarde?
Aan de video kan ik toeevoegen dat Formula1.com er ook een aantal uit de (oude) doos heeft gehaald.
Kwam iig een item over binnen via de App.

Tekst daarbij was dan "Is het onmogelijk om in te halen op Monaco", met daarna een 7-tal voorbeelden dat het iig mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 21:26

PauseBreak

derp!

Racing_Reporter schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:25:
[...]

Ga nou niet proberen dat balletje terug te spelen met semantisch geneuzel over wie de problemen had.
Er is niks semantisch aan. Beide auto's hebben of hadden dezelfde problemen.
Punt IS dat je er niet van uit MAG gaan dat die nieuwe krachtbronnen meteen heel blijven, Mercedes is daar dit seizoen het beste voorbeeld van. Denk dat dat deels een reden is om nog met de oude motoren te blijven rijden, plus dat het misschien ook te veel was gevraagd om die motoren voor alle rijders klaar te hebben. Best mogelijke tussenoplossing.
Waarom zou dat niet mogen? Als RenaultSport er zelf geen enkel probleem mee heeft om de PU's in te zetten omdat ze boven verwachting hebben gepresteerd tijdens de testdagen, waarbij ze zwaar hebben ingezet op long run tests, dan zie ik geen enkele reden om niet te mogen verwachten dat het met de betrouwbaarheid dus wel goed zit.
De reden die RenaultSport geeft voor de beperkte beschikbaarheid van de motoren is dat ze simpelweg niet genoeg onderdelen kunnen produceren om vier nieuwe motoren beschikbaar te hebben op Monaco. Het heeft niks te maken met de oude blokken. Als ze genoeg productiecapaciteit hadden gehad, hadden alle vier de auto's met Renault PU's de nieuwe PU gekregen.

Iets veel leukers, opwarmertje voor Monaco vanuit de FIA :)

http://www.formula1.com/c...-nine-best-overtakes.html

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
StealthyPeanut schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:39:
[...]

Volgens mij had ROS niet zoveel schade en had hij best door kunnen rijden na het ongeluk.
Waarom zou ROS niet doorrijden na het "ongeluk"?

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Speedster schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:56:
[...]

Omdat hij vast stond in de grindbak; daar ging het ook om. Wat als er een asfalt uitloopstrook had gelegen... Dan had Rosberg wellicht door kunnen rijden.

Persoonlijk denk ik dat er alsnog wel wat schade was hoor aan z'n auto, was toch een aardige beuk die hij kreeg en hoewel er op het eerste gezicht misschien niet veel schade was denk ik dat er toch her en der wat afgebroken of krom is geworden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Speedster schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:56:
[...]

Dat is wel heel erg gericht quoten en uit z'n verband gehaald O-) .

Ik zei het zo, dat als er een uitloopstrook was geweest, dat ROS wellicht nog door had kunnen rijden denk ik en nog punten had kunnen scoren. Nu niet, omdat hij in de grindbak belandde. Dat was ook de moraal van mijn verhaal dat een grindbak weer echt van waarde kan zijn i.p.v. een driedubbele racebaan voor het geval je een foutje maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Afbeeldingslocatie: http://wtf1.co.uk/wp-content/uploads/2016/04/b-2_11.jpg

Ik zie die lagere vleugels en bredere banden wel zitten. Als het meer richting bovenstaande gaat dan toch.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

StealthyPeanut schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:01:
[...]

Dat is wel heel erg gericht quoten en uit z'n verband gehaald O-) .

Ik zei het zo, dat als er een uitloopstrook was geweest, dat ROS wellicht nog door had kunnen rijden denk ik en nog punten had kunnen scoren. Nu niet, omdat hij in de grindbak belandde. Dat was ook de moraal van mijn verhaal dat een grindbak weer echt van waarde kan zijn i.p.v. een driedubbele racebaan voor het geval je een foutje maakt.
Ik meen in een filmpje (hier ergens geplaatst over de reparaties aan beide Mercedessen) gehoord te hebben dat ook Rosberg schade had aan zijn achterwielophanging. Hamilton kwam daar met zijn auto waarschijnlijk tegen aan.
Señor Sjon schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:38:
[mbr]Gaan we nou continue half youtube posten met oude inhaalacties? Wat is de discussiewaarde?[/]
In plaats van dit soort meldingen te geven kan je beter letten op mensen die elkaar terechtwijzen dat iets al dan niet is langsgekomen in dit topic. Dat is meer off-topic dan een filmpje over F1...

[ Voor 22% gewijzigd door Gé Brander op 23-05-2016 16:43 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gé Brander schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:03:
[...]

Ik meen in een filmpje (hier ergens geplaatst over de reparaties aan beide Mercedessen) gehoord te hebben dat ook Rosberg schade had aan zijn achterwielophanging. Hamilton kwam daar met zijn auto waarschijnlijk tegen aan.
Kan ik me ook wel voorstellen hoor, het was best een klapper. Maar als je hem de grindbak ziet schuiven, dan zie je zijn achteras erg star zijn en niet mee bewegen. Maar goed.... we zullen het nooit weten! :+

Ik kan niet wachten tot donderdag :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

StealthyPeanut schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:09:
Ik kan niet wachten tot donderdag :| .
Woensdag....persconferentie :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:36

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

leuk die facebook content van 2 maanden geleden; betreft het max. ga er ma vanuit dat hier reeds gepasseerd is

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
himlims_ schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:19:
[...]

leuk die facebook content van 2 maanden geleden; betreft het max. ga er ma vanuit dat hier reeds gepasseerd is
Ik had glad niet op de datum gekeken :F En inderdaad, ik heb niet álle pagina's doorgenomen, dus dan zal dit filmpje hier vast al voorbij gekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
En het filmpje is nogeens niet bij hem thuis maar bij PlaySeat op het hoofdkantoor. Echt, die 'domme' media die nu overal bovenop springt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Vast niet iedereen had 'm al gezien, ik iig niet. Bedankt dus!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Een andere meer algemene vraag over iets wat ik niet begrijp:

Waarom vinden teams het belangrijk op welke plek ze staan in de pits anders dan marketingdoeleinden? De pits is voor iedereen even lang en volgens mij is er geen voordeel te behalen op welke plek ze staan. De maximumsnelheid en lengte is voor iedereen gelijk, afremmen, stilstaan en optrekken is vrijwel gelijk (het enige wat een verschil kan maken is hoe snel je de pitstop doet), dus waarom?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gé Brander schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:50:

Waarom vinden teams het belangrijk op welke plek ze staan in de pits anders dan marketingdoeleinden? De pits is voor iedereen even lang en volgens mij is er geen voordeel te behalen op welke plek ze staan. De maximumsnelheid en lengte is voor iedereen gelijk, afremmen, stilstaan en optrekken is vrijwel gelijk (het enige wat een verschil kan maken is hoe snel je de pitstop doet), dus waarom?
Volgens mij is het grootste voordeel voor de eerste box dat je er zonder hinder zo op je plek kan rijden voor een stop.

Edit: kwam deze nog tegen;

1) A driver never has to slow down to avoid another car leaving after its pit stop.

2) A seriously damaged car has less distance to travel before reaching its pit for repair.

Maar voor 1) geldt wel dat je de pech kunt hebben dat je als eerste de pits inrijd en dat iedereen op hetzelfde moment de pits in gaat komen zodat je langer op je plek moet blijven staan misschien.

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 23-05-2016 18:59 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 22:07

Harrie

NederVlaming

Gé Brander schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:50:

Alleen de eerste of laatste plaats hebben wel een voordeeltje, omdat je hier recht in of uit kunt rijden bij een pitstop. Daarom Is de eerste box altijd voor het kampioensteam dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Joster schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:22:
[...]

Ik had glad niet op de datum gekeken :F En inderdaad, ik heb niet álle pagina's doorgenomen, dus dan zal dit filmpje hier vast al voorbij gekomen zijn.
als het nou nog van een paar maanden terug was, het filmpje is al van augustus 2015 en al heel vaak langs gekomen.

zie youtube:
YouTube: Youngest Driver in F1 history Max Verstappen Practices Project CARS in A Playseat

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik begrijp eigenlijk niet waarom de chicane na de tunnel op Monaco zo krap is. Dit is een van de weinige plekken waar er veel ruimte is om een bocht te maken waar makkelijker is in te halen.
De openbare weg loopt daar namelijk nog rechtdoor, de huidige chicane is echter haaks links, met amper een auto lengte breedte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Een leuk feitje dat ik niet wist maar toevallig tegenaan liep...

Wat Max hier in z'n oren heeft zijn geen oordopjes, maar in-ear accelerometers die G-krachten kunnen meten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vW50lAh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Erapaz schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:32:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom de chicane na de tunnel op Monaco zo krap is. Dit is een van de weinige plekken waar er veel ruimte is om een bocht te maken waar makkelijker is in te halen.
De openbare weg loopt daar namelijk nog rechtdoor, de huidige chicane is echter haaks links, met amper een auto lengte breedte.
Dit vind jij vast een interessant artikel?

http://www.f1fanatic.co.u...nging-tracks-monte-carlo/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Haha, die heb ik zitten lezen voordat ik mijn post plaatste. De reden voor de chicane is duidelijk, vroeger was het een 200+ links rechts switch naar de andere rijbaan. Ook kwamen ze toen te snel op Tabac af. Dit verklaart echter niet waarom hij nu zo krap is en niet 5 meter verder ligt met een iets grotere hoek.

In mijn zoektocht naar een verklaring heb ik nog wel een leuk feitje gevonden. In 1972 was op de plek van de huidige chicane de ingang van de pitstraat, de racelijn volgde dus de openbare weg en ging vlak voor tabac naar links (chicano du port). Vanaf 73 kregen we de huidige pitstraat, met de bouw van het zwembad en de aanleg van de weg langs het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Erapaz schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:01:
[...]

In mijn zoektocht naar een verklaring heb ik nog wel een leuk feitje gevonden. In 1972 was op de plek van de huidige chicane de ingang van de pitstraat, de racelijn volgde dus de openbare weg en ging vlak voor tabac naar links (chicano du port). Vanaf 73 kregen we de huidige pitstraat, met de bouw van het zwembad en de aanleg van de weg langs het water.
Ik kan me anders nog herinneren dat in een niet al te ver verleden de pitstraat langs het start-finish stuk zat... dus dat de auto's direct paralel aan dat stuk reden... waar ze nu rijden stonden toen de pitboxen zeg maar...

zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.michaelp.org/photos/france/pitlane2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:55
P.O. Box schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:07:
[...]

Ik kan me anders nog herinneren dat in een niet al te ver verleden de pitstraat langs het start-finish stuk zat... dus dat de auto's direct paralel aan dat stuk reden... waar ze nu rijden stonden toen de pitboxen zeg maar...

zo dus:
[afbeelding]
Inderdaad en als ik me niet vergis is de huidige pitstraat ontworpen door een Nederlander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
P.O. Box schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:07:
[...]

zo dus:
[afbeelding]
Ja dat klopt, de huidige zit echter op dezelfde plek als die op de foto, maar is breder en zit nu met de rug tegen start finish aan. Maar je hebt gelijk, de 1973 versie is later nog aangepast naar wat we nu hebben (2004).

De 1972 pitlane:
Afbeeldingslocatie: http://theracingline.net/racingcircuits/Monaco/Monte%20Carlo%201972.gif

Dit alternatief is ook bijzonder, een pier de zee in: http://www.f1technical.net/features/59

[ Voor 14% gewijzigd door Erapaz op 23-05-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:46

RoyK

Hobby tekenaar

JackBol schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:34:

Wat Max hier in z'n oren heeft zijn geen oordopjes, maar in-ear accelerometers die G-krachten kunnen meten.

[afbeelding]
Interessant! Is het dan ook wel meteen een oordopje / audio? (link werkt niet)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:14
RoyK schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:58:
[...]

http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl Zo moet de link wel werken. Maar als ik de tekst goed lees is het ook nog steeds voor audio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:02
JackBol schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:34:

[afbeelding]
Moet eerlijk bekennen dat ik bij dat beeld naar heel andere dingen keek O-) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
RoyK schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:58:
[...]

Ja, de g-sensor zit bij alle rijders gewoon in de oordoppen. Dit is verplicht vanuit de FIA, omdat de data-logger dan het beste de krachten kan meten op het hoofd van de rijder.

Bij Bianchi hadden deze sensoren ies van 93 G gemeten geloof ik.

http://www.electronicswee...ar-piece-aids-f1-2013-04/

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Harrie schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:53:
[...]

Alleen de eerste of laatste plaats hebben wel een voordeeltje, omdat je hier recht in of uit kunt rijden bij een pitstop. Daarom Is de eerste box altijd voor het kampioensteam dacht ik.
Het kampioensteam mag zelf kiezen waar ze staan en de rest wordt op volgorde gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
alexbl69 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:00:
[...]

Moet eerlijk bekennen dat ik bij dat beeld naar heel andere dingen keek O-) .
Het Driver's Champoinship staatje? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Tristan schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 07:58:
[...]

Het Driver's Champoinship staatje? :+
Net daaronder denk ik (oranjebril-->oranje jurk :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:44
Even een vraag betreft het bezoeken van de GP Budapest, mensen hier ervaringen mee?
Ik wil mijn vader voor zijn verjaardag een F1 reisje geven, maar weet niet zo goed wat een leuke ervaring gaat geven. Weet dat er de afgelopen 210 pagina's wel wat over GP is besproken, maar dit ga ik niet meer terug kunnen vinden :F

15 jaar geleden zijn we naar Monaco, Nurburgring & Barcelona geweest, maar toen kregen we niet heel veel van de race mee (waren nog geen schermen). Weet iemand op welke tribune je in Budapest een goed uitzicht hebt op de schermen, en eventueel ook gelijk op de pit?

Vader kan niet hele grote afstanden meer lopen, en moet ook een goede stoel hebben, dus geen andere keus dan een tribune kaart. (budget E600 p.p.)
Daarnaast is het slim om zo'n pakket reis te boeken, of kan je beter voor dat geld zelf iets regelen? Heb wel wat contacten links en rechts voor goedkoop reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Ik was aan het zoeken naar een overzicht van de vorig jaar gebruikte bandenstrategieen in Monaco. Heeft iemand een overzichtje gezien?

Ben ook wel benieuwd wat de verschillen in rondetijden tussen de verschillende bandensoorten gemiddeld zijn.

Het lijkt er op dat de meeste topteams 1 stint doen met de rode supersoft en de overige stint(s) met de nieuwe paarse ultrasoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 10:32
Bigfoot schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:11:
Ik was aan het zoeken naar een overzicht van de vorig jaar gebruikte bandenstrategieen in Monaco. Heeft iemand een overzichtje gezien?

Ben ook wel benieuwd wat de verschillen in rondetijden tussen de verschillende bandensoorten gemiddeld zijn.

Het lijkt er op dat de meeste topteams 1 stint doen met de rode supersoft en de overige stint(s) met de nieuwe paarse ultrasoft
Tyre strategies zijn allemaal bij f1fanatic te vinden:
http://www.f1fanatic.co.u...es-a-point-from-the-pits/

Zoals al eerder in dit topic besproken: Starten op de ultrasoft, maar daarna? Lijkt mij niet dat Ultrasoft en daarna Supersoft mogelijk is gezien de lengte van de stints vorig jaar.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 15:56
Kwam zojuist voorbij op m'n tijdlijn op Facebook:
Een vriend van me heeft voor komend weekend 2 kaartjes voor de grand prix van Monaco. Helaas trouwt hij dit weekend. (kaarten al gekocht voordat de datum van de bruiloft bekend was).

Zijn vraag aan jullie: heeft iemand intresse om zaterdag te trouwen?
:D :+ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
FastFred schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:20:

[...]

Zelfde gaat momenteel (weer) rond betreffende de CL finale :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:38
FastFred schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:20:

[...]

Je kan nog prima zaterdag trouwen en dan tegen je vrouw vertellen dat je op huwelijksreis gaat naar Monaco :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
sanderb schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:18:
[...]

Zoals al eerder in dit topic besproken: Starten op de ultrasoft, maar daarna? Lijkt mij niet dat Ultrasoft en daarna Supersoft mogelijk is gezien de lengte van de stints vorig jaar.
Hoe lang zouden die Ultrasofts meegaan? Max moet proberen het toch wel ff uit te houden daarop. Misschien heeft ie net geluk dat hij kan wisselen bij een safecar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
JPM85 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:11:
Even een vraag betreft het bezoeken van de GP Budapest, mensen hier ervaringen mee?
Ik wil mijn vader voor zijn verjaardag een F1 reisje geven, maar weet niet zo goed wat een leuke ervaring gaat geven. Weet dat er de afgelopen 210 pagina's wel wat over GP is besproken, maar dit ga ik niet meer terug kunnen vinden :F

15 jaar geleden zijn we naar Monaco, Nurburgring & Barcelona geweest, maar toen kregen we niet heel veel van de race mee (waren nog geen schermen). Weet iemand op welke tribune je in Budapest een goed uitzicht hebt op de schermen, en eventueel ook gelijk op de pit?

Vader kan niet hele grote afstanden meer lopen, en moet ook een goede stoel hebben, dus geen andere keus dan een tribune kaart. (budget E600 p.p.)
Daarnaast is het slim om zo'n pakket reis te boeken, of kan je beter voor dat geld zelf iets regelen? Heb wel wat contacten links en rechts voor goedkoop reizen.
15 jaar geleden waren er toch ook schermen? Ik zelf ben in 97 en 98 naar een GP geweest... toentertijd was het een kleine hel om uit te zoeken waar de schermen geplaatst stonden, maar ze stonden er wel. Uiteindelijk heb ik plattegronden kunnen vinden waar de schermen stonden. Ze stonden met een stipje aangegeven. In Hockenheim ging dat prima. Op de A1-ring daarentegen hadden ze het scherm recht voor onze neus gezet, maar wel zo gedraaid dat alleen de hoofdtribune er op kon kijken (wij zaten op een tribune naast de hoofdtribune)... balen toen...
Ik heb later nog wel eens naar nieuwe plattegronden gekeken en toen stonden de schermen niet meer als stipje aangegeven, maar als lijntje in de juiste hoek (neem ik aan)... dus denk dat je via plattegronden wel een eind kan komen.Ook met foto's en youtube filmpjes van races in het verleden denk ik dat je nog wel wat kunt vinden.
M.b.t. de tickets: toentertijd deed ik dat rechtstreeks bij het circuit, maar weet niet of dat tegenwoordig nog steeds zo makkelijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
P.O. Box schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:49:
[...]

15 jaar geleden waren er toch ook schermen? Ik zelf ben in 97 en 98 naar een GP geweest... toentertijd was het een kleine hel om uit te zoeken waar de schermen geplaatst stonden, maar ze stonden er wel. Uiteindelijk heb ik plattegronden kunnen vinden waar de schermen stonden. Ze stonden met een stipje aangegeven. In Hockenheim ging dat prima. Op de A1-ring daarentegen hadden ze het scherm recht voor onze neus gezet, maar wel zo gedraaid dat alleen de hoofdtribune er op kon kijken (wij zaten op een tribune naast de hoofdtribune)... balen toen...
Ik heb later nog wel eens naar nieuwe plattegronden gekeken en toen stonden de schermen niet meer als stipje aangegeven, maar als lijntje in de juiste hoek (neem ik aan)... dus denk dat je via plattegronden wel een eind kan komen.Ook met foto's en youtube filmpjes van races in het verleden denk ik dat je nog wel wat kunt vinden.
M.b.t. de tickets: toentertijd deed ik dat rechtstreeks bij het circuit, maar weet niet of dat tegenwoordig nog steeds zo makkelijk gaat.
Bedoelde inderdaad dat waar wij zaten er geen schermen waren.
Alleen die borden met nummer van coureurs in de top10, de race volgen was toen dus niet echt heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Ben in 1997 naar de GP in Hongarije geweest. Zaten op Silver 2 tribune.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/91/Hungaroring.svg/260px-Hungaroring.svg.png

Dat is tussen Bocht 11 en 12. Was super plek. Goed overzicht op circuit en was inclusief scherm. Top!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Zelfs de Volkskrant besteedt nu ineens aandacht aan F1, in een artikel over dat Mercedes de coureurs op het hart gedrukt zou hebben dat ze in Monaco toch echt moeten zorgen dat ze de auto's wel aan de finish krijgen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Laatst online: 18-09 15:27

Wij zijn vorig jaar naar de GP van Hongarije geweest. Wij zaten op Zilver 4 (begin rechte stuk). Deze tribune staat wat hoger, dus redelijk wat uitzicht over de baan. Je kunt ook de ingang van de pit zien. Zicht op scherm was ook goed (wel te ver om ook de rangschikking goed te kunnen zien).

Dit filmpje geeft wel een goed idee over het zicht:

Wij hebben iets van €250,- betaald voor een weekend kaart.

Circuit ligt buiten de stad, je dient dus vervoer te regelen. Vanuit de stad gaat er een gratis bus richting het circuit (is wel even zoeken om die bus te vinden). In de ochtend richting het circuit is dit goed te doen, let er wel op dat je vanuit de bus nog een stukje door de heuvels moet lopen (20-25 minuten) om bij het circuit te komen. Geen idee waarom die bus niet naar het circuit rijdt, maar hij stopt dus in een dorpje vlak bij het circuit. Terug zijn we altijd met de taxi gegaan (€30,-). Taxi's staan wel bij de uitgang van het circuit en dat was erg goed geregeld moet ik zeggen. Na de race zijn we gelijk naar de uitgang gegaan en binnen 15 minuten hadden we een taxi. Terug met de bus hebben we niet geprobeerd omdat mensen ons vertelde dat dat wat minder goed georganiseerd was en dat je erg lang moest wachten om een bus te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
SpaceAce schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:13:
[...]

Wij zijn vorig jaar naar de GP van Hongarije geweest. Wij zaten op Zilver 4 (begin rechte stuk). Deze tribune staat wat hoger, dus redelijk wat uitzicht over de baan. Je kunt ook de ingang van de pit zien. Zicht op scherm was ook goed (wel te ver om ook de rangschikking goed te kunnen zien).

Dit filmpje geeft wel een goed idee over het zicht:

Wij hebben iets van €250,- betaald voor een weekend kaart.

Circuit ligt buiten de stad, je dient dus vervoer te regelen. Vanuit de stad gaat er een gratis bus richting het circuit (is wel even zoeken om die bus te vinden). In de ochtend richting het circuit is dit goed te doen, let er wel op dat je vanuit de bus nog een stukje door de heuvels moet lopen (20-25 minuten) om bij het circuit te komen. Geen idee waarom die bus niet naar het circuit rijdt, maar hij stopt dus in een dorpje vlak bij het circuit. Terug zijn we altijd met de taxi gegaan (€30,-). Taxi's staan wel bij de uitgang van het circuit en dat was erg goed geregeld moet ik zeggen. Na de race zijn we gelijk naar de uitgang gegaan en binnen 15 minuten hadden we een taxi. Terug met de bus hebben we niet geprobeerd omdat mensen ons vertelde dat dat wat minder goed georganiseerd was en dat je erg lang moest wachten om een bus te kunnen krijgen.
Top! Dankjewel! _/-\o_

Uitzicht ziet er prima uit, ook omdat je ze verderop het circuit ook kan zien.
Goed om rekening te houden met de loopafstand, want dat zal mijn vader niet meer kunnen dus zullen we een taxi naar het circuit nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 10:17

Pierre

Van nature lui!

Nog even naar aanleiding van de overwinning van Max, ik heb Eddy Jordan niet gehoord of heb ook maar iets van commentaar gelezen over Max. Heb ik iets gemist of zo :P

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Pierre schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:41:
Nog even naar aanleiding van de overwinning van Max, ik heb Eddy Jordan niet gehoord of heb ook maar iets van commentaar gelezen over Max. Heb ik iets gemist of zo :P
Ligt waarschijnlijk nog aan de beademing :P Aan de mening van die man mis je toch niks ;)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 10:17

Pierre

Van nature lui!

Racing_Reporter schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:43:
[...]

Ligt waarschijnlijk nog aan de beademing :P Aan de mening van die man mis je toch niks ;)
Haha nee, maar ben gewoon nieuwsgierig wat die te vertellen heeft, hij is altijd zo positief maar niet heus.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Over Max was hij altijd wel redelijk enthousiast hoor.
Sleurde hem nog een keer voor de camera bij de BBC toen hij achter 'm aanrende. :+

[ Voor 61% gewijzigd door Rivanov op 24-05-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 09:34
sanderb schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:18:
[...]

Ik denk dat zelfs 1 stoppers wel kunnen zondag: starten op ultra, pit in lap 10, race uitrijden op supersofts.. Perez reed vorig jaar ook iets van 50 laps op supersofts?

Het merendeel zal denk ik voor 2 stops gaan: ultra-super-super. Monaco is helaas altijd een redelijke deceptie als het gaat om bandenstrategie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:35

Hoogie2004

Whohooooo

Grimmie187 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:13:
[...]

Ik denk dat zelfs 1 stoppers wel kunnen zondag: starten op ultra, pit in lap 10, race uitrijden op supersofts.. Perez reed vorig jaar ook iets van 50 laps op supersofts?
De langste stint op supersoft was 43 rondjes. Een 1 stop dit weekend wordt denk ik alleen mogelijk met de Ultrasoft -> Soft strategie. Of die ultasoft moet 30+ rondjes meegaan, dan kan Ultrasoft -> Supersoft.

Een 1 stop strategie proberen met Ultrasoft -> Supersoft lijkt me het meest gangbare, en als er dan toch nog een stop nodig blijkt, de Ultrasoft er weer onder voor de laatste stint.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Hoogie2004 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:21:
[...]

De langste stint op supersoft was 43 rondjes. Een 1 stop dit weekend wordt denk ik alleen mogelijk met de Ultrasoft -> Soft strategie. Of die ultasoft moet 30+ rondjes meegaan, dan kan Ultrasoft -> Supersoft.

Een 1 stop strategie proberen met Ultrasoft -> Supersoft lijkt me het meest gangbare, en als er dan toch nog een stop nodig blijkt, de Ultrasoft er weer onder voor de laatste stint.
Je zegt in de eerste alinea dat 1 stop alleen kan met Ultrasoft/ Soft. Maar toch gaan ze Ultrasoft/ Supersoft proberen denk je?

Denk zelf dat ze in de FP wel gaan merken hoe lang de Ultrasofts mee gaan. Maar omdat inhalen zo lastig is zullen we misschien toch eerder gaan voor een Ultrasoft / Soft strategie dan een 2 stops strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Bigfoot schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:39:
[...]

Je zegt in de eerste alinea dat 1 stop alleen kan met Ultrasoft/ Soft. Maar toch gaan ze Ultrasoft/ Supersoft proberen denk je?

Denk zelf dat ze in de FP wel gaan merken hoe lang de Ultrasofts mee gaan. Maar omdat inhalen zo lastig is zullen we misschien toch eerder gaan voor een Ultrasoft / Soft strategie dan een 2 stops strategie.
Als je zeker voor de 1-stop wilt gaan is het denk ik de enige optie om op de soft de race uit te rijden...

Ik denk echter dat niemand de soft gaat gebruiken in de race (op Manor na, die gaan denk ik zeker voor de 1 stop). Gewoon omdat de andere banden veel sneller zijn. Echter draait het in Monaco om track-position, en zal de strategie ook afhangen van het gat naar andere coureurs e.d.

De belangrijkste factor gaat het snelheidsverschil tussen de Soft, Supersoft en Ultrasoft zijn, in combinatie met hoe lang de laatste 2 meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 10:32
Hoogie2004 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:42:
[...]

Als je zeker voor de 1-stop wilt gaan is het denk ik de enige optie om op de soft de race uit te rijden...
Ik zie dat teams verderop de grid nog wel doen. Ultrasoft gevolgd door Soft is zeker haalbaar.
De top teams zullen denk ik wel 3 keer moeten, aangezien ze starten op de Ultra soft.

Monaco maakt het echter wel leuk. Ik ben heel benieuwd hoe snel de ultrasoft banden op temperatuur komen. Als je vroeg stop voor de undercut, maar vervolgens geen hitte in die band krijgt kan het nog wel eens zijn dat een undercur averechts werkt.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Rivanov schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:53:
[...]

Ben in 1997 naar de GP in Hongarije geweest. Zaten op Silver 2 tribune.

[afbeelding]

Dat is tussen Bocht 11 en 12. Was super plek. Goed overzicht op circuit en was inclusief scherm. Top!
Ik heb op silver tribune tussen bocht 5 en 6 gezeten, volgens mij is dat tegenwoordig brons.

Voordeel: Bocht 6 is de enige "echte" inhaalmogelijkheid op de Hungaroring, verder halen ze eigenlijk alleen met DRS in.

Nadeel: Afstand tribune --> Scherm was te groot om de race goed te kunnen volgen.

Wij hebben alles los gekocht, dus hotel/F1 kaarten apart van elkaar en zijn met de taxi van/naar het circuit gegaan. We waren alleen zo dom om ons bij de hoofdingang (bij rechte stuk) af te laten zetten waardoor we het hele circuit rond moesten lopen :p. Totaal onnodig als je even bij de taxichauffeur aangeeft waar je een plekje hebt. Dan zetten ze je aan de goede kant van het circuit af.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Volgens de bookmakers is er een heel grote kans op een safetycar . Ik zou proberen zolang mogelijk op de ultrasofts te rijden en hopen dat je tijdens de scc kan wisselen.

[ Voor 19% gewijzigd door Bigfoot op 24-05-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dey
  • Laatst online: 18-09 16:37

Dey

Alle banden strategieën ten spijt, de kans is erg groot dat Monaco een regen-race gaat worden.

Heeft ieder team dezelfde wet's/full wet's tot de beschikking?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:58:
Over Max was hij altijd wel redelijk enthousiast hoor.
Sleurde hem nog een keer voor de camera bij de BBC toen hij achter 'm aanrende. :+

[video]
Wat mis ik de BBC toch als ik dit zo weer terug zie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dey schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:52:
Alle banden strategieën ten spijt, de kans is erg groot dat Monaco een regen-race gaat worden.

Ja. Elke GP is dat hetzelfde, naast de 13 sets aan droogweerbanden krijgen ze 4 sets intermediates en 3 sets full-wets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Hoogie2004 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:56:
[...]

Ja. Elke GP is dat hetzelfde, naast de 13 sets aan droogweerbanden krijgen ze 4 sets intermediates en 3 sets full-wets.
Dat is eigenlijk best wel weinig als je een compleet verregend weekend hebt... Hoe rijdt je 3x een FP, een Q1 t/m 3 én een race op zo weinig setjes banden? :?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
ATS schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:02:
[...]

Dat is eigenlijk best wel weinig als je een compleet verregend weekend hebt... Hoe rijdt je 3x een FP, een Q1 t/m 3 én een race op zo weinig setjes banden? :?
Er wordt niet veel gereden als het regent, daarnaast mochten de banden opraken kan het zijn dat pirreli extra setjes uitdeeld anders moeten ze waarschijnlijk heel zuinig op de banden zijn en hopen dat de baan opdroogt tijdens de race door het vele en harde rijden dat je op den duur op inters kan rijden,.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Monaco gaat vanaf FP1 al interessant worden. Ik ben benieuwd naar de lange stints op de ultras.
Ik ben echt benieuwd wat mogelijk is op die banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
JackBol schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:13:
Monaco gaat vanaf FP1 al interessant worden. Ik ben benieuwd naar de lange stints op de ultras.
Ik ben echt benieuwd wat mogelijk is op die banden.
Het is helaas ieder jaar hetzelfde in Monaco. Van te voren lijkt het spannend omdat er zachte banden worden gebruikt, in de praktijk is er nauwelijks sprake van bandenstrategie omdat:

1. Zelfs super soft en soft gaan gerust 40 rondjes mee in Monaco.
2. Zelfs als je een halve stint op versleten bandjes moet rijden maakt het niet uit aangezien je toch nergens in kunt halen.

Hopelijk is het dit jaar anders met de komst van de ultra soft band maar ik betwijfel het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Het smalste stuk van de Baku track...

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CjNHp2jUUAAgDXi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Hoogie2004 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:23:

[afbeelding]
wtf... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dey schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:52:

Yup, rot en rotter. :+

inter 25 l/s volgens Pirelli site.
wet 65 l/s (hoewel er nu dus nieuwere schijnen te zijn die niet zo rot zijn).

Bridgestone ging tot 80l/s @ 250 km/u (wet) en 55 l/s @275 (inter)

Info hier http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?t=13183
Ondertussen zullen ze niet al teveel verbeterd zijn.

Voor het hele weekend hebben ze:
4x inter
3x wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Saillant detail, geen Hamilton op de Pressco, wel Wehrlein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

wicked1980 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:43:
Saillant detail, geen Hamilton op de Pressco, wel Wehrlein...
Ik voel een driverswap aankomen? :+
Met de tests in Barcelona moest Wehrlein ook al opdraven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
En weer Verstappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
Hoe komt de samenstelling voor de persco eigenlijk tot stand? Bedenkt FIA welke rijders hier komen te zitten en moet je als rijder dan maar op komen draven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
kevlar01 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:45:
[...]

Ik voel een driverswap aankomen? :+
Met de tests in Barcelona moest Wehrlein ook al opdraven...
Die geruchten zijn er wel: http://mercedesblog.com/l...after-nightclub-incident/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 20:33
Hij is ook verdacht stil op Snapchat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Laatst online: 10:24
Boinkie schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:53:
Hij is ook verdacht stil op Snapchat :P
Dat was ie al sinds vorige week zondag. :P
Net wel een snap trouwens, en Mercedes heeft gister dat gerucht al ontkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Zou ik wel erg onzinnig van Mercedes vinden als ze hem aan de kant zetten voor 1 weekend? 8)7
Wat Hamilton buiten de baan doet vind ik ook onzinnig maar dat mag de beste man toch helemaal zelf weten?

Het komt alleen wel een beetje sneu over dat zodra hij om zijn oren wordt gereden door Rosberg hij het koppie laat hangen.. Waar is die fighting spirit van de afgelopen 2 seizoenen?

[ Voor 4% gewijzigd door Grimmie187 op 24-05-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Grimmie187 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:58:
[...]

Zou ik wel erg onzinnig van Mercedes vinden als ze hem aan de kant zetten voor 1 weekend? 8)7
Wat Hamilton buiten de baan doet vind ik ook onzinnig maar dat mag de beste man toch helemaal zelf weten?

Het komt alleen wel een beetje sneu over dat zodra hij om zijn oren wordt gereden door Rosberg hij het koppie laat hangen.. Waar is die fighting spirit van de afgelopen 2 seizoenen?
Max verwoordde het wel mooi bij Pauw. Namelijke dat je werk naast de baan, als in voorbereiding en training, bijna belangrijker is dan de race zelf. Als je het ene goed, dan volgt het andere vanzelf.

Hamilton lijkt alles naast de baan steeds meer te verwaarlozen. Welke coureur mist er nu een testdag als je die kans krijgt?

Het is een kwestie van focus en toewijding, bovenop enig talent wat je moet hebben. Dat laatste dat heeft ie wel, maar de rest? Dat lijkt op het moment een stuk minder te zijn, en dat zie je terug in de resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Meen dat inderdaad ook gelezen te hebben.
Wel grappig waar de originele bron vandaan komt... van de site die "hier niet genoemd mag worden" :9 (zie onderaan de post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
[...]

Nja het is geen ondenkbaar scenario, Werlein werd waarschijnlijk niets voor niets opgeroepen worden tijdens de tests en daarna nog dit incident, kan een optel sommetje zijn.
Die fighting spirit zal er waarschijnlijk nog wel zijn alleen zit hij momenteel in de hoek waar de klappen vallen en na terleurstelling na teleurstelling zou ik op den duur ook een beetje moedeloos worden daarnaast na de laatste GP was het voornamelijk balen voor ham.
Ik ben totaal geen fan van ham echter zou ik het wel goed vinden voor t kampioenschap als er teminste voor gevochten wordt. :o

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Stel dat die nachtclub geruchten over Hamilton waar zijn. Zou me niks verbazen als er in het arbeidscontract van Hamilton een ontbindende voorwaarde omtrent slecht gedrag buiten de baan staat. Dan zijn de juristen nu bezig om dat verder uit te zoeken.

Allemaal speculatie natuurlijk maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 20:35

[afbeelding]
Bizar! En dan te bedenken dat er nog een vangrail of impactbarrier zal moeten komen (ik neem aan dat ze niet blij worden als een auto die toren sloopt bij een botsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
wicked1980 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:09:
[...]

Max verwoordde het wel mooi bij Pauw. Namelijke dat je werk naast de baan, als in voorbereiding en training, bijna belangrijker is dan de race zelf. Als je het ene goed, dan volgt het andere vanzelf.

Hamilton lijkt alles naast de baan steeds meer te verwaarlozen. Welke coureur mist er nu een testdag als je die kans krijgt?

Het is een kwestie van focus en toewijding, bovenop enig talent wat je moet hebben. Dat laatste dat heeft ie wel, maar de rest? Dat lijkt op het moment een stuk minder te zijn, en dat zie je terug in de resultaten
Eens, behalve dat dit natuurlijk wel verschilt per persoon. De ene coureur kan zich meer buiten de baan veroorloven dan andere.

Ik vind vooral het verschil (op de baan) met de afgelopen 2 jaar opvallend, Hamilton was de afgelopen 2 jaar ook al regelmatig in het nieuws met zijn 'buitenschoolse' activiteiten ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ATS

ATS

[...]

Nee, dat moet hij niet zelf weten. F1 coureurs zijn dikbetaalde, wandelende marketinginstrumenten. Ze worden betaald om een bepaald image uit te stralen. In vechtpartijen betrokken raken in nachtclubs past vast niet bij het image dat verwacht wordt van deze heren.
ruudonline schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:13:
[...]
Bizar! En dan te bedenken dat er nog een vangrail of impactbarrier zal moeten komen (ik neem aan dat ze niet blij worden als een auto die toren sloopt bij een botsing.
Er zou geloof ik een staalplaat omheen gezet worden. Dat hoeft maar heel weinig ruimte te kosten.

[ Voor 24% gewijzigd door ATS op 24-05-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
ATS schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:16:
[...]

Nee, dat moet hij niet zelf weten. F1 coureurs zijn dikbetaalde, wandelende marketinginstrumenten. Ze worden betaald om een bepaald image uit te stralen. In vechtpartijen betrokken raken in nachtclubs past vast niet bij het image dat verwacht wordt van deze heren.
Maar voor de fans wel weer leuk dit soort geruchten. Voor mij hoort het wel bij de charme van F1.

Een droomscenario zou zijn als Alonso instapt bij Mercedes en Vandoorne bij McLaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
ATS schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:16:
[...]

[...]
Dat is wel heel erg 'jumping to conclusions' op basis van een tabloid gerucht zonder enige vorm van bewijs.. 8)7

Ik ben geen fan van Hamilton maar hij wordt nu al afgerekend op iets waarvan nog niemand weet wat er werkelijk is gebeurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Grimmie187 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:22:
[...]

Dat is wel heel erg 'jumping to conclusions' op basis van een tabloid gerucht zonder enige vorm van bewijs.. 8)7

Ik ben geen fan van Hamilton maar hij wordt nu al afgerekend op iets waarvan nog niemand weet wat er werkelijk is gebeurd?
Ik denk dat die reactie meer in het algemeen is omtrent de F1 coureurs. Niet per se of het gerucht van HAM waar is of niet.

Ik ben het er wel mee eens; als je 50 miljoen per jaar afdwingt bij je werkgever, dan moet je je daar ook 24/7 naar gedragen. De badboy uithangen is leuk, maar daar zit Mercedes echt niet op te wachten.

Wij wel, maar dat is een ander verhaal :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Grimmie187 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:22:
[...]

Ik denk dat het patroon van de afgelopen tijd zwaarder weegt dan dit ene voorval (wat waarschijnlijk zwaar overtrokken wordt door de Italiaanse pers)

Mercedes verwacht een bepaalde inspanning en commitment van zijn coureurs, en terecht. Het is niet alleen waar ze voor betaald worden, maar ook absoluut onmisbaar om te kunnen presteren.

Daarnaast lijkt Lauda niet echt fan te zijn van Hamilton, ben benieuwd hoe zwaar zijn stem weegt...

En nog los van dit alles, de deelname van Mercedes (of elk team eigenlijk) aan F1 draait maar om 1 ding, Exposure

Ze steken niet onder stoelen of banken dat ze flink balen dat ze amper in beeld komen.
Daarnaast hebben ze gezien wat er bij Red Bull gebeurt de afgelopen 2 weken, die hebben nog nooit zoveel exposure gehad als nu.

Het is vergezocht, maar Hamilton wippen zou zeker flink Exposure genereren :+

[ Voor 20% gewijzigd door wicked1980 op 24-05-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
[...]

Mogen we blij zijn dat Maldonado niet meer mee rijdt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

[afbeelding]
Vanaf de andere kant, met Alonso for scale.

Afbeeldingslocatie: http://www.pitpass.com/images/circuits/800/2016alonsobaku01.jpg

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

[...]

Zo'n beetje elke steen van die toren is zwaarder dan de auto+coureur samen.
Als iemand die toren raakt zul je een grote carbon-fontijn zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Wom schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:29:
[...]

Vanaf de andere kant, met Alonso for scale.

[afbeelding]
Photoshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nee hij was daar onlangs.

https://www.bakucitycircu...onsos-baku-trip-in-photos

[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 24-05-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hamilton heeft dan ook een contract van naar verluid 33m pond/jaar. Zijn laatste overwinning is van oktober vorig jaar.
Zie: https://www.theguardian.c...ton-land-100m-f1-contract

Ik kan me voorstellen dat Mercedes daar toch een beetje spijt van heeft. Het is wel erg veel geld om je dominante auto rond te sturen. Zeker nu het contract van Rosberg ook afloopt en hij dan ook wel wat geld wil zien: http://www.racexpress.nl/...sberg-slechts-een/n/73190

Ze zouden dus mogelijk van Hamilton afkunnen als het waar is en dan hoeven ze Rosberg ook geen enorme bedragen meer te geven. Wehrlein kunnen ze dan voor een prikkie in de auto zetten. Dubbel win dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:34:
Hamilton heeft dan ook een contract van naar verluid 33m pond/jaar. Zijn laatste overwinning is van oktober vorig jaar.
Zie: https://www.theguardian.c...ton-land-100m-f1-contract

Ik kan me voorstellen dat Mercedes daar toch een beetje spijt van heeft. Het is wel erg veel geld om je dominante auto rond te sturen. Zeker nu het contract van Rosberg ook afloopt en hij dan ook wel wat geld wil zien: http://www.racexpress.nl/...sberg-slechts-een/n/73190

Ze zouden dus mogelijk van Hamilton afkunnen als het waar is en dan hoeven ze Rosberg ook geen enorme bedragen meer te geven. Wehrlein kunnen ze dan voor een prikkie in de auto zetten. Dubbel win dus.
Jezus dan gaat Werhlein gewoon podiums/wins pakken, ik wil Max in die Merc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Scheelt zo 30m/jaar. Toch de moeite. Kunnen ze gelijk in de '17 auto steken.

Pagina: 1 ... 53 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1