Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Het valt me altijd wel op dat ze in FP1/2/3 altijd wel gewoon in hun t-shirt en korte broek banden lopen te wisselen. Blijkbaar vindt de FIA/vinden de teams het risico dan niet echt hoog.Señor Sjon schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:04:
En in korte broek banden wisselen.Pas bij het tanken is dat veranderd.
Ricciardo krijgt hem gewoon, lijkt me erg raar dat een rijder die er pas 1 race doet rijden hem krijgt.P.O. Box schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:40:
Het meest logische is dat Ricciardo de motor krijgt, hoger in WK, langer bij Red Bull, etc. De enige reden waarom ze de motor eventueel aan Max zouden geven is dat ze bang zijn voor de betrouwbaarheid van de motor. Als ze niet overtuigd zijn van de betrouwbaarheid gaan ze de motor natuurlijk niet aan hun hoogst geplaatste coureur geven.
Dat blok gaat naar Ricciardo.
De auteur (en wij allemaal) slaan dit scenario over:asing schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:33:
[...]
De auteur laat op geen enkele manier een gekleurde mening zien, beide argumenten worden genoemd. Ook het feit dat extra PKs voor Monaco niet echt voor een verschil zorgt.
Als één van de twee race motoren bij RB sporen "versleten" is dan wil je daar geen race mee starten. En het is zonde om een motor swap te doen zonder dat je de vernieuwde motor krijgt. In dit scenario zou de coureur met slijtage de nieuwe motor krijgen.
Op basis van objectieve criteria, niets voortrekken.
Ik denk dat ik eerder hoop op een natte Q en dan een droge racePierre schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:08:
Gisteren las ik ergens dat er wel wat regen verwacht wordt, maar dat zal wel weer niet goed zijn. Laten we hopen op een natte race, zou wel prachtig zijn.
In de vrije training ligt de speed limit in de pitlane nog lager dan in de race. 60km/h versus 80km/h dacht ik.Tralapo schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:38:
[...]
Het valt me altijd wel op dat ze in FP1/2/3 altijd wel gewoon in hun t-shirt en korte broek banden lopen te wisselen. Blijkbaar vindt de FIA/vinden de teams het risico dan niet echt hoog.
Enige logische keuze is Ricciardo. Voor Verstappen betekend het een grid penalty vanwege de reeds 4 gebruikte Control Electronics (er vanuit gaande dat de nieuwe motor ook nieuwe CE betekend). En een grid penalty wil je niet in Monaco.
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Volgens mij is het aantal naar 5 gegaan omdat we 21 GP's hebben.f4stf0rw4rd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:46:
http://www.thisisf1.com/2...ments-used-far-monaco-gp/
Enige logische keuze is Ricciardo. Voor Verstappen betekend het een grid penalty vanwege de reeds 4 gebruikte Control Electronics (er vanuit gaande dat de nieuwe motor ook nieuwe CE betekend). En een grid penalty wil je niet in Monaco.
#edit: En na het zien van dat lijstje heeft Verstappen minder PU elementen verbruikt als ik dacht....
[ Voor 9% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-05-2016 10:48 ]
Monaco is typisch zo'n circuit waar ze amper vol gas gaan en de motor amper te lijden heeft. Dus ze zouden ook een oudje uit de poule kunnen trekken die nog even mee kan.ANdrode schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:42:
[...]
De auteur (en wij allemaal) slaan dit scenario over:
Als één van de twee race motoren bij RB sporen "versleten" is dan wil je daar geen race mee starten. En het is zonde om een motor swap te doen zonder dat je de vernieuwde motor krijgt. In dit scenario zou de coureur met slijtage de nieuwe motor krijgen.
Maar goed, wij hebben dat soort data niet en kunnen dus niet inschatten wat een beter idee is.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Klopt inderdaad. https://www.formula1.com/...s/Power_Unit_and_ERS.htmlHoogie2004 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:47:
[...]
Volgens mij is het aantal naar 5 gegaan omdat we 21 GP's hebben.
#edit: En na het zien van dat lijstje heeft Verstappen minder PU elementen verbruikt als ik dacht....
Maar dan nog wil je niet na 5 races al aan je laatste CE unit zitten als er nog 16 te gaan zijn inclusief Monaco.
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Zowel Ricciardo als Verstappen zijn nog grotendeels met hun eerste motor bezig. Er is dus geen oude motor om te gebruiken.asing schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:48:
[...]
Monaco is typisch zo'n circuit waar ze amper vol gas gaan en de motor amper te lijden heeft. Dus ze zouden ook een oudje uit de poule kunnen trekken die nog even mee kan.
Ik heb niet gehoord dat er punten gebruikt zijn voor de electronica. Ik ga er vanuit dat die niet is aangepast.
Ter illustratie een filmpje van de GP van Monaco uit 1971. Kijk eens hoeveel mensen (o.a. fotografen) er voor de muur / vangrail staan! En bij het weghalen van een gestrande auto komt het veld volgas voorbij en staan de Marshals en de coureur gevaarlijk op de baan.albino71 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:11:
[...]
Eensch met je laatste zin. F1 is veilig zat zo en mag wel weer wat meer op de limiet*.
*iemand de laatste ronde MotoGP gezien gisteren? Whoa....
Vroegah liepen de fotografen zo'n beetje op en langs de baan, terwijl de bolides rakelings langs de stoepranden vlogen. Heel apart om dat nu terug te zien.
De pitstraat is een strook asfalt langs het rechte stuk, met geen enkele afscheiding van de racebaan.
Wat ook mooi is om te zien zijn de (veelal coureurs-) vrouwen die handmatig de tijden bijhouden.
Het zegt alleen hoeveel er in gebruik zijn. Wellicht werken 1 t/m 3 nog wel goed genoeg dat ze in vrije trainingen e.d. gebruikt kunnen worden.f4stf0rw4rd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:51:
[...]
Klopt inderdaad. https://www.formula1.com/...s/Power_Unit_and_ERS.html
Maar dan nog wil je niet na 5 races al aan je laatste CE unit zitten als er nog 16 te gaan zijn inclusief Monaco.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Is het dan niet handig om de nieuwe motor in Canada pas te gebruiken?ANdrode schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:56:
[...]
Zowel Ricciardo als Verstappen zijn nog grotendeels met hun eerste motor bezig. Er is dus geen oude motor om te gebruiken.
Ik heb niet gehoord dat er punten gebruikt zijn voor de electronica. Ik ga er vanuit dat die niet is aangepast.
Als de motor op Monaco toch niet het belangrijkste is waarom dan risico lopen?
Kunnen ze dan niet beter de huidige motoren gebruiken, deze hebben het tenslotte 5 races gedaan zonder uitvallen.
Wat ik me dan weer zit af te vragen is, wat gaat er dan niet goed dat ze moeten wisselen? Volgens mij is de Control Unit toch een standaard onderdeel wat door een dochteronderneming van McLaren wordt gemaakt? Dan zou ik het vreemd vinden als die dingen bij Kvyat steeds defect gingen en bij anderen niet.Señor Sjon schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:04:
[...]
Het zegt alleen hoeveel er in gebruik zijn. Wellicht werken 1 t/m 3 nog wel goed genoeg dat ze in vrije trainingen e.d. gebruikt kunnen worden.
Ze zullen verzegeld worden geleverd dus open maken en repareren zal er niet bij zijn.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Startplek is alles daar, en daarvoor is meer power natuurlijk altijd welkom. Wisselen mag niet tussen qualli en race, dus een nieuwe motor is dan toch de beste optie.Marc3l schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:09:
[...]
Is het dan niet handig om de nieuwe motor in Canada pas te gebruiken?
Kunnen ze dan niet beter de huidige motoren gebruiken, deze hebben het tenslotte 5 races gedaan zonder uitvallen.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ik heb ergens een seizoen gemist denk ikWe asked Channel 4 presenter and former Formula 1 world champion David Coulthard

Haha lol inderdaad.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mee eens. Monaco is vaak niet zo spannend. Het is voor mij leuk geworden omdat Max nu echt mee kan doen en vorige race daar was hij een smaakmaker. Anders was het ook niet zo een boeiende race.himlims_ schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:07:
[...]
idem - ik begrijp de fuzz omtrent monace ook niet; jah het is leuk, bijzonder en anders dan gemiddelde race (het circus om de race heen) maar persoonlijk gezien vind ik monaco een van de saaiste races om te kijken. smaak verschilt
De teams pushen voor die nieuwe motor. Dus ze vinden het de moeite waard. Dat is natuurlijk ook marketing.Marc3l schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:09:
[...]
Een motor heeft veel eigenschappen, e.g.:
- "Driveability"
- Warmteafgifte
- Koppel(curve)
- Verbruik
- Vermogen(scurve)
[ Voor 0% gewijzigd door ANdrode op 23-05-2016 12:02 . Reden: koeling -> warmteafgifte. Goede referentie frame voor de term. 2x belangrijker -> belangrijk, belangrijker. ]
Holy crap! Dat filmpje had ik nog nooit gezien. Heeft die monteur het ongeval overleefd of niet?alexbl69 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:57:
Om maar niet te spreken over het te pas en te onpas de baan oprennen van allerlei lieden. Bekijk dit fragment uit 1981 eens (vanaf 1:40):
[video]
Complete waanzin om zo langs die baan te staan zonder afscheiding of wat dan ook. Hadden die mensen dat zelf destijds simpelweg niet in de gaten hoe gevaarlijk dat was? Ik bedoel dat kun je zelf toch ook wel inschatten dat áls het mis gaat dat het dan ook gruwelijk mis gaat!?Erapaz schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:02:
[...]
Ter illustratie een filmpje van de GP van Monaco uit 1971. Kijk eens hoeveel mensen (o.a. fotografen) er voor de muur / vangrail staan! En bij het weghalen van een gestrande auto komt het veld volgas voorbij en staan de Marshals en de coureur gevaarlijk op de baan.
De pitstraat is een strook asfalt langs het rechte stuk, met geen enkele afscheiding van de racebaan.
Wat ook mooi is om te zien zijn de (veelal coureurs-) vrouwen die handmatig de tijden bijhouden.
[video]

Jup hij heeft het overleefd. Gebroken been en nog wat dingen. Hij was dacht ik ook een stukje van een vinger kwijt. Dacht topje van zijn pink. Veel geluk gehad deze man.vosss schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:34:
[...]
Holy crap! Dat filmpje had ik nog nooit gezien. Heeft die monteur het ongeval overleefd of niet?
[ Voor 33% gewijzigd door JSchut op 23-05-2016 11:38 ]
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Mansel is he-le-maaaal stuk naderhand
[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-05-2016 11:47 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ja, gek he? Alsof een leven minder waard was toen. Ik kan me voorstellen dat als iets op tv komt en miljoenen mensen zien het in kleur in hun huiskamer, dat er dan extra nadruk is op veiligheid. Dit was de grote schok in 1994, de hele wereld keek mee. Vandaar ook de spastische reacties, met rare chicanes in Barcelona (bandenstapels) en Spa (Eau Rouge / Radillion).vosss schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:35:
[...]
Complete waanzin om zo langs die baan te staan zonder afscheiding of wat dan ook. Hadden die mensen dat zelf destijds simpelweg niet in de gaten hoe gevaarlijk dat was? Ik bedoel dat kun je zelf toch ook wel inschatten dat áls het mis gaat dat het dan ook gruwelijk mis gaat!?
Aan de andere kant kan ik me lastig voorstellen dat mensen met hun gezonde verstand op de stoep gaan staan waar F1 auto's volgas voorbij komen.
Andere tijden...vosss schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:35:
[...]
Complete waanzin om zo langs die baan te staan zonder afscheiding of wat dan ook. Hadden die mensen dat zelf destijds simpelweg niet in de gaten hoe gevaarlijk dat was? Ik bedoel dat kun je zelf toch ook wel inschatten dat áls het mis gaat dat het dan ook gruwelijk mis gaat!?
Kijk hier YouTube: Onboard | Juan Manuel Fangio
Hoe fangio 300 rijdt in korte mouwen zonder gordel....
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Vandaag de dag zie je nog steeds mensen bij rally's staan op plekken waar iedereen die niet klinisch dood is van weet dat dat juist de plekken zijn waar de auto heen gaat als het mis gaat.Erapaz schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:44:
[...]
Ja, gek he? Alsof een leven minder waard was toen. Ik kan me voorstellen dat als iets op tv komt en miljoenen mensen zien het in kleur in hun huiskamer, dat er dan extra nadruk is op veiligheid. Dit was de grote schok in 1994, de hele wereld keek mee. Vandaar ook de spastische reacties, met rare chicanes in Barcelona (bandenstapels) en Spa (Eau Rouge / Radillion).
Aan de andere kant kan ik me lastig voorstellen dat mensen met hun gezonde verstand op de stoep gaan staan waar F1 auto's volgas voorbij komen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Toch ook weer een stuk minder dan in de Jaren 80.L1nt schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:49:
[...]
Vandaag de dag zie je nog steeds mensen bij rally's staan op plekken waar iedereen die niet klinisch dood is van weet dat dat juist de plekken zijn waar de auto heen gaat als het mis gaat.
Waar ze vingers uit de spiegels moesten halen...
YouTube: Walter Röhrl in his Audi Sport Quattro S1 - The most amazing onboard ride (Original Rallye Footage!)
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Uit de commentsSaffie_time schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:52:
Het lijkt erop dat we dan toch weer eens een ouderwetse bad-ass in de F1 hebben

The word you're looking for is track time. Monaco is een prima test om te kijken wat je motor doet over een raceafstand. De dyno kan nog zo veel zeggen, maar beter dan op de baan wordt het niet.Marc3l schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:09:
[...]
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Die bronnen moet je allemaal met een pot zout nemen.Saffie_time schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:52:
Het lijkt erop dat we dan toch weer eens een ouderwetse bad-ass in de F1 hebben
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Maar zeg eerlijk; welke van de volgende koppen klinkt het meest plausibel?Rivanov schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:08:
[...]
Die bronnen moet je allemaal met een pot zout nemen.
A ) 'NICO ROSBERG BETROKKEN BIJ INCIDENT IN NACHTCLUB'
B ) 'RIKI RAIKONNEN BETROKKEN BIJ INCIDENT IN NACHTCLUB'
C ) 'MAX VERSTAPPEN BETROKKEN BIJ INCIDENT IN NACHTCLUB'
D ) 'LEWIS HAMILTON BETROKKEN BIJ INCIDENT IN NACHTCLUB'
E ) 'DANIEL RICCIARDO BETROKKEN BIJ INCIDENT IN NACHTCLUB'
Volgens mij zijn we het er wel over eens dat Hamilton de meeste 'sterallures' heeft.
[ Voor 7% gewijzigd door JackBol op 23-05-2016 12:12 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ik stem voor B, het dronken rebelse neefje van Kimi?JackBol schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:11:
[...]
Maar zeg eerlijk; welke van de volgende koppen klinkt het meest plausibel?
Volgens mij zijn we het er wel over eens dat Hamilton de meeste 'sterallures' heeft.
Die nieuwe motoren hebben al meer dan 450 rondes gedraaid tijdens de testdagen in Barcelona afgelopen week. Een groot deel daarvan in long runs (GP afstand++). Met de betrouwbaarheid lijkt het dus wel goed te zitten. Het enige dat RenaultSport nog deed twijfelen was dat ze nog geen optimale mappings hadden geschreven voor de nieuwe motor en Monaco.Racing_Reporter schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:06:
[...]
The word you're looking for is track time. Monaco is een prima test om te kijken wat je motor doet over een raceafstand. De dyno kan nog zo veel zeggen, maar beter dan op de baan wordt het niet.
Volgens Magnussen is de grootste verbetering aan het nieuwe blok de drivability. Dus de vermogensafgifte. Iets dat je juist in Monaco voordeel op kan leveren, ook al is dat voordeel volgens RenaultSport op Monaco beperkt tot 1 à 2 tienden per ronde en op andere circuits tot een halve seconde per ronde. Dat laat ook meteen goed zien hoe weinig de motor uitmaakt op Monaco.
Nah, Kimi is vader tegenwoordig hé. Dikke softie geworden die kerelGrimmie187 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:13:
[...]
Ik stem voor B, het dronken rebelse neefje van Kimi?
[ Voor 10% gewijzigd door PauseBreak op 23-05-2016 12:14 ]
Nee, merp!
Ik weet het, meestal is er toch wel iets van rook en vuurRivanov schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:08:
[...]
Die bronnen moet je allemaal met een pot zout nemen.
Ze gaan hem echt niet niet laten rijden, daar is ie gewoon te goed voor. Maar er zal vast wel ergens iets zijn voorgevallen.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
B kan mits Tante Riki met Kimi trouwt.JackBol schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:11:
[...]
Maar zeg eerlijk; welke van de volgende koppen klinkt het meest plausibel?
C kan niet want hij is nog te jong om naar binnen te mogen
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Typo? Of toeval...Grimmie187 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:13:
[...]
Ik stem voor B, het dronken rebelse neefje van Kimi?
https://www.facebook.com/ricardo.pobletebustamante
Klopt, hij is Robin al aan het klaarstomen om Max het vuur aan de schenen te leggen...PauseBreak schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:14:
[...]
Nah, Kimi is vader tegenwoordig hé. Dikke softie geworden die kerel
https://pbs.twimg.com/media/CirCkoZWEAAqXlI.jpg
[ Voor 113% gewijzigd door Señor Sjon op 23-05-2016 12:21 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Ik denk dat dat zeker invloed heeft op zijn prestaties.
Hopelijk komt hij daar tijdig achter en verandert hij.
Er zullen ook genoeg mensen zijn die ruzie proberen te zoeken met zo'n iemand uit pure jaloezie.
Meh, hij zoekt 't ook op.Jackson6 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:24:
Als het waar is verwijt ik zo'n iemand echt niks, ik weet zeker dat je niet meer als een "modaal" mens kan denken en leven als je voor zo weinig inspanning zoveel geld krijgt en je al jaren een jetset leven leeft.
Er zullen ook genoeg mensen zijn die ruzie proberen te zoeken met zo'n iemand uit pure jaloezie.
Wat heeft een F1 driver midden in het seizoen op de rode loper of in de nachtclub te zoeken? Hamilton heeft een duidelijk probleem als het om prioriteren gaat.
Hij stond wel op pole afgelopen weekend.
Wat zou jij doen man, gelijk heeft hij, lekker door Beverly Hills cruisen in je Pagani.JackBol schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:28:
[...]
Meh, hij zoekt 't ook op.
Wat heeft een F1 driver midden in het seizoen op de rode loper of in de nachtclub te zoeken? Hamilton heeft een duidelijk probleem als het om prioriteren gaat.
En achterstevoren in de grindbak in bocht 3MikeyMan schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:30:
Tsjah, zolang ie blijft presteren, lijkt mij er niks mis mee.
Hij stond wel op pole afgelopen weekend.
Mag ik je even verwijzen naar de problemen van Hamilton, ondanks dat Rosberg en Hamilton in wisseldienst moesten omdat de auto meer dan kogelvrij was in de wintertests? Meer = beterPauseBreak schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:14:
[...]
Die nieuwe motoren hebben al meer dan 450 rondes gedraaid tijdens de testdagen in Barcelona afgelopen week. Een groot deel daarvan in long runs (GP afstand++). Met de betrouwbaarheid lijkt het dus wel goed te zitten. Het enige dat RenaultSport nog deed twijfelen was dat ze nog geen optimale mappings hadden geschreven voor de nieuwe motor en Monaco.
Volgens Magnussen is de grootste verbetering aan het nieuwe blok de drivability. Dus de vermogensafgifte. Iets dat je juist in Monaco voordeel op kan leveren, ook al is dat voordeel volgens RenaultSport op Monaco beperkt tot 1 à 2 tienden per ronde en op andere circuits tot een halve seconde per ronde. Dat laat ook meteen goed zien hoe weinig de motor uitmaakt op Monaco.
[...]
Nah, Kimi is vader tegenwoordig hé. Dikke softie geworden die kerel
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Nee, dat was Rosberg, Lewis stond netjes met het neusje vooruitGrimmie187 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:31:
[...]
En achterstevoren in de grindbak in bocht 3
[ Voor 6% gewijzigd door JackBol op 23-05-2016 12:34 ]
Rosberg stond achterste voren, ham stond met zijn neus naar de bandenstapelsGrimmie187 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:31:
[...]
En achterstevoren in de grindbak in bocht 3
Nou, die Pagani heeft hij ook al een keer in de prak gereden na een avondje teveel zuipen vlak voordat hij naar Brazilie moest voor de Interlagos GP.Jackson6 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:30:
[...]
Wat zou jij doen man, gelijk heeft hij, lekker door Beverly Hills cruisen in je Pagani.
http://www.bbc.com/sport/formula1/34806219
Hij zal er echt heel weinig om geven met zijn salarisRonaldMcDonald schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:38:
[...]
Nou, die Pagani heeft hij ook al een keer in de prak gereden na een avondje teveel zuipen vlak voordat hij naar Brazilie moest voor de Interlagos GP.![]()
http://www.bbc.com/sport/formula1/34806219
Het is wel opvallend dat Hamilton na het binnenslepen van zijn kampioenschap af aan het glijden is naar beneden. Het is dat hij zo een knappe auto onder zijn reet heeft zitten. USA was zijn laatste overwinning en dat is oktober 2015. Daarna een zwik 2e plaatsen en dit seizoen is het zelfs erger. Met een handje vol puntje staat hij 3e en als hij wederom uitvalt, wat zomaar kan gebeuren, kan hij afzakken naar de 5e plaats. En dat met de snelste machine op de baan.
Hamilton zal zichzelf spoedig moeten herpakken. Want diva of niet, paar keer kampioen of niet.. Mercedes verwacht natuurlijk wel prestaties!
Mag ik jou er dan even op wijzen dat Mercedes dezelfde problemen heeft bij Rosbergs PU? En ja, meer testen is meer beter, dat heb ik ook nergens ontkend of ontkracht. Het punt was simpelweg dat de nieuwe Renault PU's al getest zijn op betrouwbaarheid over meerdere GP afstanden en dat er geen problemen te verwachten zijn met de betrouwbaarheid van de nieuwe blokken.Racing_Reporter schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:32:
[...]
Mag ik je even verwijzen naar de problemen van Hamilton, ondanks dat Rosberg en Hamilton in wisseldienst moesten omdat de auto meer dan kogelvrij was in de wintertests? Meer = beter
Nee, merp!
Nja dat mensen problemen hebben met diva gedrag bestaat al een tijd, was al tijdens de schumacher tijd( daar heb je schumi weer met zijn vieze spelletjes). Vettel(daar is Vettel weer met zijn vingertje) en nu met Ham.RoyK schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:48:
Sommigen vinden het diva gedrag van Hamilton vermakelijk. Ik stoor me er meer en meer aan. Maar goed, ik ben meer van het soort "doe maar lekker gewoon". Het zou me niets verbazen als de berichten enigszins kloppen. En wie weet lag hij gewoon netjes om 23:00 uur in bed haha.
Het is wel opvallend dat Hamilton na het binnenslepen van zijn kampioenschap af aan het glijden is naar beneden. Het is dat hij zo een knappe auto onder zijn reet heeft zitten. USA was zijn laatste overwinning en dat is oktober 2015. Daarna een zwik 2e plaatsen en dit seizoen is het zelfs erger. Met een handje vol puntje staat hij 3e en als hij wederom uitvalt, wat zomaar kan gebeuren, kan hij afzakken naar de 5e plaats. En dat met de snelste machine op de baan.
Hamilton zal zichzelf spoedig moeten herpakken. Want diva of niet, paar keer kampioen of niet.. Mercedes verwacht natuurlijk wel prestaties!
Zelf stoor ik me er niet aan, als hij zo zijn eigen glazen aan het ingooien blijft wordt het nog een leuk kampioenschap daarnaast ben ik nooit fan geweest van hamilton, ik vind courreurs met een persoonlijkheid wel wat hebben alleen ham is too much, Vettel vind ik daarnaast wel grappig, die loopt vaak grappen te maken enzo en ik heb nooit een probleem gehad met het vingertje -> was gewoon zijn manier van het vieren dat hij gewonnen had.
Ik vind persoonlijk Vettel een stuk beter te behappen geworden sinds hij bij Ferrari rijdt. Bij Red Bull vond ik hem altijd maar zo zo.
Overigens weet ik zeker dat als ie wint bij Ferrari dat dat vingertje gewoon weer tevoorschijn komt
En binnenkort wordt er gezeken op Max als hij weer is voorbij gelaten wil worden door z'n teamgenoot.Martin0 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:52:
[...]
Nja dat mensen problemen hebben met diva gedrag bestaat al een tijd, was al tijdens de schumacher tijd( daar heb je schumi weer met zijn vieze spelletjes). Vettel(daar is Vettel weer met zijn vingertje) en nu met Ham.
Zelf stoor ik me er niet aan, als hij zo zijn eigen glazen aan het ingooien blijft wordt het nog een leuk kampioenschap daarnaast ben ik nooit fan geweest van hamilton, ik vind courreurs met een persoonlijkheid wel wat hebben alleen ham is too much, Vettel vind ik daarnaast wel grappig, die loopt vaak grappen te maken enzo en ik heb nooit een probleem gehad met het vingertje -> was gewoon zijn manier van het vieren dat hij gewonnen had.
http://www.skysports.com/...n-lost-the-2015-monaco-gp
http://www.racingnews365.nl/column-max-bedankt/
[ Voor 40% gewijzigd door Señor Sjon op 23-05-2016 13:28 . Reden: link aangepast zonder tracker ]
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Volgens mij verkijk jij je er lelijk op wat een F1 coureur allemaal moet doen en laten om op topniveau te kunnen presteren. Mensen denken vaak dat het alleen maar rondjes rijden is. Maar ga er maar aan staan om dik anderhalf uur met gemiddelden van rond de 200km/u je volle aandacht erbij te houden en de G-krachten en dergelijke te weerstaan.Jackson6 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:24:
Als het waar is verwijt ik zo'n iemand echt niks, ik weet zeker dat je niet meer als een "modaal" mens kan denken en leven als je voor zo weinig inspanning zoveel geld krijgt en je al jaren een jetset leven leeft.
Natuurlijk de lonen dien exorbitant hoog net als bij het voetbal, waar het trouwens nog erger is. Dit is helaas een gevolg van al die commercie die rondom deze sporten hangt.
"When you grow up your heart dies"
Die hebben ongetwijfeld ook deze video gezien die de FIA heeft gemaakt van zijn radiocommunicatie destijds:JackBol schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:00:
Sky trekt er nog eens een oude pleister af, de post-mortem hoe Lewis Monaco 2015 verloor...
http://www.skysports.com/...n-lost-the-2015-monaco-gp
http://www.formula1.com/c..._Monaco_for_Mercedes.html
Nee, merp!
Ergens heb ik ook gelezen dat het testen van een motor op 1 circuit ook niet altijd hoeft te garanderen dat dit ook betrouwbaar is op andere circuits. Een motor draait in hele andere toerentallen op Monaco dan op een circuit als Barcelona. Dit zorgt voor andere vibraties in de auto en ook in de motor.PauseBreak schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:52:
[...]
Mag ik jou er dan even op wijzen dat Mercedes dezelfde problemen heeft bij Rosbergs PU? En ja, meer testen is meer beter, dat heb ik ook nergens ontkend of ontkracht. Het punt was simpelweg dat de nieuwe Renault PU's al getest zijn op betrouwbaarheid over meerdere GP afstanden en dat er geen problemen te verwachten zijn met de betrouwbaarheid van de nieuwe blokken.
Ik durf hem wel aan dat F1 coureurs misschien wel de fitste sporters zijn die er bestaan.sjaool schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:04:
[...]
Volgens mij verkijk jij je er lelijk op wat een F1 coureur allemaal moet doen en laten om op topniveau te kunnen presteren. Mensen denken vaak dat het alleen maar rondjes rijden is. Maar ga er maar aan staan om dik anderhalf uur met gemiddelden van rond de 200km/u je volle aandacht erbij te houden en de G-krachten en dergelijke te weerstaan.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Wielrenners?Phydomir schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:06:
[...]
Ik durf hem wel aan dat F1 coureurs misschien wel de fitste sporters zijn die er bestaan.
http://www.motorsport.com...1-cars-be-in-2017-739541/
Nog steeds enorme voorvleugels en we krijgen weer bargeboards.
Ik heb wielrenvrienden. Wat ze doen zou ik niet gezond willen noemen. Het enige waar ze mee bezig zijn is zoveel mogelijk energie door hun lichaam heen te persen. Smerige gelletjes om maar zo snel mogelijk die benen heen en weer te laten gaan. Ze beschouwen hun lichaam als een machine die te tunen valt met de input.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb super veel respect voor iemand die 250km fietst en daarna nog een col van de buitencategorie op trapt, maar gezond is anders. Zeker als je ziet dat ze de dag erna nog 5000 calorieen moeten eten om weer op pijl te komen.
Tja... Hoeveel testkilometers had Mercedes ook alweer gemaakt voor het seizoen in Barcelona? Een recordhoeveelheid volgens mij. Zonder problemen. En toen begon het seizoen, en bleek e.e.a. toch niet zo heel betrouwbaar...PauseBreak schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:52:
[...]
Mag ik jou er dan even op wijzen dat Mercedes dezelfde problemen heeft bij Rosbergs PU? En ja, meer testen is meer beter, dat heb ik ook nergens ontkend of ontkracht. Het punt was simpelweg dat de nieuwe Renault PU's al getest zijn op betrouwbaarheid over meerdere GP afstanden en dat er geen problemen te verwachten zijn met de betrouwbaarheid van de nieuwe blokken.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ja, je kunt inderdaad altijd pech hebben. Dat wil niet zeggen dat je op basis van tests niet bepaalde verwachtingen kunt hebbenATS schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:18:
[...]
Tja... Hoeveel testkilometers had Mercedes ook alweer gemaakt voor het seizoen in Barcelona? Een recordhoeveelheid volgens mij. Zonder problemen. En toen begon het seizoen, en bleek e.e.a. toch niet zo heel betrouwbaar...
Nee, merp!
Dat is bij alle sporten op topniveau zo. Ook als je amateur bentJackBol schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:18:
[...]
Ik heb wielrenvrienden. Wat ze doen zou ik niet gezond willen noemen. Het enige waar ze mee bezig zijn is zoveel mogelijk energie door hun lichaam heen te persen. Smerige gelletjes om maar zo snel mogelijk die benen heen en weer te laten gaan. Ze beschouwen hun lichaam als een machine die te tunen valt met de input.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb super veel respect voor iemand die 250km fietst en daarna nog een col van de buitencategorie op trapt, maar gezond is anders. Zeker als je ziet dat ze de dag erna nog 5000 calorieen moeten eten om weer op pijl te komen.
De voorvleugel steekt inderdaad een flink stuk verder door de voorwielen uit dan voorheen.. Zullen wel wat vleugels gaan sneuvellen bij krappe inhaalacties (of starts.)Señor Sjon schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:16:
Weer een uitgebreide analyse over de '17 auto's:
http://www.motorsport.com...1-cars-be-in-2017-739541/
Nog steeds enorme voorvleugels en we krijgen weer bargeboards.
Erger mij er ook meer en meer aan.. met de drivers-parade stond hij alleen voorop de vrachtwagen met een muziekje op. en de rest staat gebroederlijk bij elkaar om naar het publiek te zwaaien..RoyK schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:48:
Sommigen vinden het diva gedrag van Hamilton vermakelijk. Ik stoor me er meer en meer aan. Maar goed, ik ben meer van het soort "doe maar lekker gewoon". Het zou me niets verbazen als de berichten enigszins kloppen. En wie weet lag hij gewoon netjes om 23:00 uur in bed haha.
worden ze daarmee niet ook onzuiniger en trager? (0-200 met een 50KG meer kost meer energie.) En krijgen we dan een langere remweg. (of zwaardere remmen..)Señor Sjon schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:37:
En de auto's worden ook weer zwaarder. Slechte ontwikkeling. Zo komt er ook steeds meer energie vrij bij crashes.
Ideale lijnen zouden dan wel eens iets anders kunnen komen te liggen.
Zal een flinke aanpassing worden voor de verschillende rijders. (wie past zich het beste en snelste aan.)
maar ja aftellen tot donderdag Zin in..
betrapte mijzelf er afgelopen zondagmorgen op dat ik bijna in een automatisme naar skysports, formula1 site wilde gaan om de race te volgen.. Welke race...

[ Voor 12% gewijzigd door nachtnet op 23-05-2016 13:50 ]

Oh, dacht dat die recent was nav laatste geruchten.
Maar helaas al zeker 4 jaar oud
[ Voor 46% gewijzigd door hjs op 23-05-2016 13:51 ]
http://www.autosport.com/...ing-f1-lessons-on-drivers
Zoals ik eerder al zei: Het tegenovergestelde is dus waar. Renault ziet Red Bull als grote voorbeeld en willen juist dolgraag met ze blijven werken.
Boute uitspraak gezien hetgeen in Spanje is gebeurd, en hij heeft duidelijk het incident in die F3 race niet goed bekeken?
...
"The pressure on these young lads is too high," Toto Wolff, Mercedes' F1 team boss, said.
"It cannot be a good thing when 16-year-olds are racing in Formula 3. I think a minimum age should be introduced -- 18 years for F3 and twenty for formula one."
...
Testing, one, two ...
Max is natuurlijk wel een uitzondering! Je kan geen beleid formuleren op basis van de prestatie van 1 persoon natuurlijk. Als er anders teveel ongelukken gebeuren, dan kan ik prima met een leeftijdsgrens leven hoor.hardware-lover schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:12:
Motor racing needs more minimum age rules says Wolff
Boute uitspraak gezien hetgeen in Spanje is gebeurd, en hij heeft duidelijk het incident in die F3 race niet goed bekeken?
...
"The pressure on these young lads is too high," Toto Wolff, Mercedes' F1 team boss, said.
"It cannot be a good thing when 16-year-olds are racing in Formula 3. I think a minimum age should be introduced -- 18 years for F3 and twenty for formula one."
...
Excuus indien ie al voorbij gekomen is..
[ Voor 27% gewijzigd door Duvel_33 op 23-05-2016 14:17 ]
Bastard
hier heeft ie nog niet op een natte krant geslapenhjs schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:49:
[afbeelding]
Oh, dacht dat die recent was nav laatste geruchten.
Maar helaas al zeker 4 jaar oud
Had volgens mij niet veel uitgemaakt.hardware-lover schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:12:
Motor racing needs more minimum age rules says Wolff
...
...
Ryan Tveter - 22 jaar
Pedro Piquet - 17 jaar
Peter Li - 23 jaar
Als je naar de beelden kijkt kan je het Peter Li nog het meest aanrekenen. Die rijd zonder gas terug te nemen een stofwolk in.
Had eerder in het topic wel de link gezien naar de video, maar nog niet gekeken. Wat een klapper.JackBol schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:24:
[...]
Had volgens mij niet veel uitgemaakt.
Ryan Tveter - 22 jaar
Pedro Piquet - 17 jaar
Peter Li - 23 jaar
Als je naar de beelden kijkt kan je het Peter Li nog het meest aanrekenen. Die rijd zonder gas terug te nemen een stofwolk in.
Kun je gelijk zien dat een grindbak achteruitrijdend/rollend prima door te komen is. Volgas een stofwolk in rijden is inderdaad niet zo heel race-vaardig. Piquet heeft in dit geval gewoon de pech dat er een auto in zijn racelijn geduwd wordt.
Ben trouwens wel benieuwd of deze crash ook had plaatsgevonden met de hier zo gehate run-off strook i.p.v. grindbak en gras langs de kerbs.
[ Voor 4% gewijzigd door nachtnet op 23-05-2016 14:30 ]
Al verhoog je de minimum leeftijd naar 30, ervaring doe je op door te rijden, niet doordat je een bepaalde leeftijd hebt bereikt.Adlermann schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:15:
[...]
Max is natuurlijk wel een uitzondering! Je kan geen beleid formuleren op basis van de prestatie van 1 persoon natuurlijk. Als er anders teveel ongelukken gebeuren, dan kan ik prima met een leeftijdsgrens leven hoor.
Testing, one, two ...
Dan hadden ze er volgas omheen gereden, maar had hij nog erop kunnen knallen als hij geen gas terugnam. Stofwolk? Van je gas af en proberen eromheen te sturen. Niet volgas doorknallen.nachtnet schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:29:
[...]
Had eerder in het topic wel de link gezien naar de video, maar nog niet gekeken. Wat een klapper.
Kun je gelijk zien dat een grindbak achteruitrijdend/rollend prima door te komen is. Volgas een stofwolk in rijden is inderdaad niet zo heel race-vaardig. Piquet heeft in dit geval gewoon de pech dat er een auto in zijn racelijn geduwd wordt.
Ben trouwens wel benieuwd of deze crash ook had plaatsgevonden met de hier zo gehate run-off strook i.p.v. grindbak en gras langs de kerbs.
Wat ik wel mooi vond, dat de Mercedessen in Barcelona in de grindbak terecht kwamen i.p.v. een uitloopstrook. Volgens mij had ROS niet zoveel schade en had hij best door kunnen rijden na het ongeluk.
Hoe het in Spanje is geïmplementeerd vind ik een voorbeeld voor de veel andere circuits; kleine fout is nog te herstellen door de kleine uitloopstrook, maar een echte fout betekent alsnog de grindbak.
Zoals Raikkonen in Austin 2015, lekker ralley'en in de grindbak!StealthyPeanut schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:39:
Hoe het in Spanje is geïmplementeerd vind ik een voorbeeld voor de andere circuits; kleine fout is nog te herstellen door de kleine uitloopstrook, maar een echte fout betekent alsnog de grindbak.
[ Voor 7% gewijzigd door JackBol op 23-05-2016 14:42 ]
Het gaat offtopic, maar hij is er zelf ook niet uitgeklommen. F3 races staan in hun geheel op YT.RoyK schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:39:
Alle filmpjes stoppen direct na de crash. Ik heb de jongen niet uit de auto zien klimmen. Ik kan me voorstellen dat hij ook niet meer thuis was voor een paar minuten.
Testing, one, two ...
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik Hamilton er wel een beetje van bedenk om 'expres' Rosberg te raken (voor zover mogelijk) nadat hij het gras op ging, zodat ze er iig samen afgingen..StealthyPeanut schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:39:
[...]
Wat ik wel mooi vond, dat de Mercedessen in Barcelona in de grindbak terecht kwamen i.p.v. een uitloopstrook. Volgens mij had ROS niet zoveel schade en had hij best door kunnen rijden na het ongeluk.
*zet aluhoedje af*
Ik niet. In ieder geval niet nu.Grimmie187 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:44:
[...]
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik Hamilton er wel een beetje van bedenk om 'expres' Rosberg te raken (voor zover mogelijk) nadat hij het gras op ging, zodat ze er iig samen afgingen..
*zet aluhoedje af*
Hamilton heeft de meeste nadelige gevolgen van deze crash. Minder races en achterstand is nog steeds gelijk.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Ik best wel hoorJackal131 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:46:
[...]
Ik niet. In ieder geval niet nu.
Hamilton heeft de meeste nadelige gevolgen van deze crash. Minder races en achterstand is nog steeds gelijk.
Hij bedoelt te zeggen; Toen HAM eraf schoot, heeft hij geprobeerd om ROS mee te nemen.
In dat geval kan ik er wel in meegaan.StealthyPeanut schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:51:
[...]
Ik best wel hoor.
Hij bedoelt te zeggen; Toen HAM eraf schoot, heeft hij geprobeerd om ROS mee te nemen.
Idd, wel nadat hij het gras op ging. Dan nog is het een beetje complotdenken aangezien hij een fractie van een seconde de tijd heeft om een ongecontroleerde auto richting die van Rosberg te sturen.. Maar het schoot wel door mn hoofd toen ik het zag gebeuren iig!
Ik denk ook dat ze gewoon op basis van reeds gebruikte onderdelen (ivm de gridstraffen) en sensordata bepalen wie de nieuwe motor krijgt. Zaken als eerste coureur, langer bij het team, etc. spelen denk ik geen rol. RB wil gewoon zoveel mogelijk punten scoren en daar zetten ze op in. Kvyat heeft de eerste race niet meegedaan, dus de motor van Max heeft de minste kilometers op de teller. In combinatie met het feit dat de auto van Max meer onderdelen heeft versleten dan die van Ricciardo lijkt me dat Ricciardo de nieuwe krachtbron in Monaco krijgt.ANdrode schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:42:
De auteur (en wij allemaal) slaan dit scenario over:
PauseBreak schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:04:
[...]
Die hebben ongetwijfeld ook deze video gezien die de FIA heeft gemaakt van zijn radiocommunicatie destijds:
http://www.formula1.com/c..._Monaco_for_Mercedes.html

nee, serieus .. erg sneu dit

maargoed, desondanks had hij zijn kampioenschap nog te pakken, dus achteraf ..
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Maar het is ook gewoon een feit dat de hersenen van mensen zich ontwikkelen tot de begin twintiger jaren. En dan met name het gedeelte voor risico-inschatting. Dat moet je ook gewoon meenemen.hardware-lover schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:33:
[...]
Al verhoog je de minimum leeftijd naar 30, ervaring doe je op door te rijden, niet doordat je een bepaalde leeftijd hebt bereikt.
Waarbij dat een gemiddelde is. Bij de één zal dat sneller zijn dan bij de ander.Adlermann schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:11:
[...]
Maar het is ook gewoon een feit dat de hersenen van mensen zich ontwikkelen tot de begin twintiger jaren. En dan met name het gedeelte voor risico-inschatting. Dat moet je ook gewoon meenemen.
KLopt, maar beleid moet je wel maken op een gemiddelde. Anders kun je namelijk nooit beleid maken.friggler schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:12:
[...]
Waarbij dat een gemiddelde is. Bij de één zal dat sneller zijn dan bij de ander.
Dit topic is gesloten.
Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1