[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.693 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:08
matthijst schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 14:38:
Zo irritant heh, al die mensen die opeens naar Pauw gaan kijken nu Max meedoet, waar waren ze de afgelopen jaren :+
http://frontpage.fok.nl/n...nkzij-max-verstappen.html
Net ook bij de Giro (NPO1) hadden ze het heel even over de race van Verstappen. "Ja dat was een mooie race met de hele tijd Vettel achter zich aan"

Zo spreek ik wel vaker mensen die auto racen super saai vonden maar door Max nu wel enthousiast zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Marc3l schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 16:23:
[...]
"Ja dat was een mooie race met de hele tijd Vettel achter zich aan"
Technisch gezien klopt dat ook gewoon aangezien Max voorop reed :+

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:08
ScrooLoose schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 16:25:
[...]

Technisch gezien klopt dat ook gewoon aangezien Max voorop reed :+
Haha shit ja idd 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34

backupdevice

No Risk , Full Push

Adlermann schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:25:
[...]

Ik erger me aan mensen die denken hun kennis te kunnen kwantificeren door middel van het aantal jaren dat ze de sport volgen en dat ook steeds moeten melden :)
Voordelen van deze mensen is dat zij weten dat de vorm van een top team meestal is fases van tussen de 3 en 5 jaar gaan en zo kunnen zien hoe een coureur presteerd in een auto die eigenlijk niet 100% top is.

Dat noemen ze ervaring . Ipv je daar aan te ergeren zou je je ook open kunnen stellen tot dat soort mensen.

[ Voor 7% gewijzigd door backupdevice op 21-05-2016 17:09 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:36
Tjonge zeg. Ik ben even een weekje op vakantie en dit topic is echt uit de kluiten gewassen nu.
Ik lees wel eens 6+pagina's terug, maar dit is echt niet meer in te halen.. zo veel info en zoveel onderwerpen die langskomen.. echt jammer om zoveel gemist te hebben!

Heb helaas alleen de samenvatting kunnen kijken van Barcelona, wat een race om niet live te kunnen zien zeg.. :( Maar man hoe gaaf. :D

Ik kan niet vinden dat deze al is langsgekomen, als het wel zo is, excuus.
NOS: RedBull krijgt 1 nieuwe motor en moet kiezen tussen Verstappen of Ricciardo

Die nieuwe motor was allang ter sprake gekomen, maar hierboven wordt genoemd dat het om 1 nieuwe motor voor het team gaat. Klopt dat? En is zoiets vaker voorgekomen?

[ Voor 5% gewijzigd door Ayazis op 21-05-2016 17:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Renault heeft 2 nieuwe motoren. 1 voor zichzelf en 1 voor Red Bull.

Het lijkt me dat dat zeker vaker voorgevallen is, al weet ik zo 123 uit mn hoofd even geen concrete voorbeelden.

Sowieso is het heel vaak met updates dat eerst de nr 1 van een team die updates krijgt en pas de volgende race nr 2 dezelfde updates. Dat is doodnormaal in de F1. En zal dus met een geupdate motor ook hendig al eens voorgevallen zijn hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:59

Martinspire

Awesomeness

Ayazis schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:09:
Tjonge zeg. Ik ben even een weekje op vakantie en dit topic is echt uit de kluiten gewassen nu.
Ik lees wel eens 6+pagina's terug, maar dit is echt niet meer in te halen.. zo veel info en zoveel onderwerpen die langskomen.. echt jammer om zoveel gemist te hebben!

Heb helaas alleen de samenvatting kunnen kijken van Barcelona, wat een race om niet live te kunnen zien zeg.. :( Maar man hoe gaaf. :D

Ik kan niet vinden dat deze al is langsgekomen, als het wel zo is, excuus.
NOS: RedBull krijgt 1 nieuwe motor en moet kiezen tussen Verstappen of Ricciardo

Die nieuwe motor was allang ter sprake gekomen, maar hierboven wordt genoemd dat het om 1 nieuwe motor voor het team gaat. Klopt dat? En is zoiets vaker voorgekomen?
Is volgens mij wel voorgekomen. En als ze het bij Renault/Red Bull gewoon normaal aanpakken, geven ze het aan degene met de meeste punten in het WK momenteel. Lijkt me het eerlijkst en is in de toekomst dan ook een extra motivatie om beter je best te doen omdat je dan gewoon eerder de betere spullen krijgt (als beschikbaarheid een issue is zoals nu). En ja, dan gaat het naar Ricciardo ipv Verstappen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:36
Martinspire schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:14:
[...]
Is volgens mij wel voorgekomen. En als ze het bij Renault/Red Bull gewoon normaal aanpakken, geven ze het aan degene met de meeste punten in het WK momenteel.
Lijkt mij ook ja. Ik zou het echt een heel vreemde actie vinden als die motor naar VES zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:47
In Monaco heb je dat geweld niet zo hard nodig, en het zou een stunt zijn als ves dichtbij ric kwam :)

Geen probleem. Dat zou ik wel hebben met de gp van Canada. Dan wil je dat blok wel!

En Max krijgt dan een verse, die van ric heeft en dan 2 testdagen en een gp op zitten.

[ Voor 46% gewijzigd door asing op 21-05-2016 17:29 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:04
backupdevice schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:08:
[...]

Voordelen van deze mensen is dat zij weten dat de vorm van een top team meestal is fases van tussen de 3 en 5 jaar gaan en zo kunnen zien hoe een coureur presteerd in een auto die eigenlijk niet 100% top is.

Dat noemen ze ervaring . Ipv je daar aan te ergeren zou je je ook open kunnen stellen tot dat soort mensen.
Je begrijpt de strekking niet van mijn post. Het is juist een teken van zwakte om een argument bij te zetten met 'ja maar ik kijk al zoveel jaar formule 1'. Dat zegt namelijk helemaal niets en hoeft geen causaal verband tussen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:49
Martinspire schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:14:
[...]
Is volgens mij wel voorgekomen. En als ze het bij Renault/Red Bull gewoon normaal aanpakken, geven ze het aan degene met de meeste punten in het WK momenteel. Lijkt me het eerlijkst en is in de toekomst dan ook een extra motivatie om beter je best te doen omdat je dan gewoon eerder de betere spullen krijgt (als beschikbaarheid een issue is zoals nu). En ja, dan gaat het naar Ricciardo ipv Verstappen.
Hmm, Verstappen heeft bij Red Bull anders wel dit seizoen het hoogst aantal gemiddelde punten per race. Dat lijkt me toch ook wat waard. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

vosss schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:14:
Renault heeft 2 nieuwe motoren. 1 voor zichzelf en 1 voor Red Bull.

Het lijkt me dat dat zeker vaker voorgevallen is, al weet ik zo 123 uit mn hoofd even geen concrete voorbeelden.
Red Bull, Silverstone 2010. Dat ging over een voorvleugel-onderdeel of zo, ze hadden er twee, Vettel maakte de zijne kapot en toen moest Webber de zijne aan Vettel geven. Webber won toen en zei over de radio "not bad for a nr. 2 driver".

En hij had gelijk, dat was toen typisch Vettel-bevoordelend RB-management.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Leuk interview met Olav Mol op Nu.nl over Max Verstappen enz. ;

http://www.nu.nl/weekend/...1-dankzij-verstappen.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Waarom zouden ze in het kamp Verstappen zich hier waanzinnig druk over maken? Als het Canada was, dan had ik het me voor kunnen stellen. Monaco is an other thing entirely, motorvermogen en drivability maken uiteraard een verschil maar het heeft daar het minste effect van allemaal. De motor was al niet slecht, en Max was vorig jaar ook al bikkel op die baan. Komt wel goed, hij hoeft niet per se van Ricciardo te winnen in race 2, hij zit nog in de leerfase. Hoe dichter hij bij Ricciardo blijft, hoe beter natuurlijk ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Racing_Reporter op 21-05-2016 19:32 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Rivanov schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 16:04:
[...]

Op de verstappenshop.nl is hij uitverkocht. Was daar € 199,99 maar op MP vragen ze nu al het dubbele of driedubbele.
Das de 1:18. De kleinere 1:43 zijn meer gebruikelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

asing schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:27:

En Max krijgt dan een verse, die van ric heeft en dan 2 testdagen en een gp op zitten.
Neehoor, voor die testdagen gebruiken ze een aparte motor. Die telt niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
Bosmonster schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 21:36:
[...]

Das de 1:18. De kleinere 1:43 zijn meer gebruikelijk :)
Klopt, maar 1:43 vind ik persoonlijk te klein. Heb altijd 1:18 schaalmodellen. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Hij maakt alleen een grote fout....

Hij vergeet Jules Bianchi.... Dat kan echt niet!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 22:24
Mystikal schreef op zondag 22 mei 2016 @ 08:11:
[...]

Hij maakt alleen een grote fout....

Hij vergeet Jules Bianchi.... Dat kan echt niet!
Bianchi is niet in de auto overleden, das toch net even minder heftig dan wat er met Senna gebeurde, zeker voor hem als commentator. Ik denk dat hij het vooral over die impact heeft.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Het viel mij ook al op dat Bianchi niet genoemd werd.

Waarschijnlijk door de euforie omtrent Max zijn overwinning even vergeten of niet aan gedacht, maar dat was natuurlijk een tragisch ongeval en daar denkt Olav ongetwijfeld zelf ook zo over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Mercedes komt in Canada ook met grote motor update.

Tot zover de hoop dat ook maar 1 team in de buurt kan komen bij Mercedes dit jaar. Ik denk dat we moeten wachten tot 2017.

http://www.auto-motor-und...e-plan-2016-11399592.html

Hier vertaald naar Engels:

Summary:

Ferrari and Red Bull trying to catch up to Mercedes, but Mercedes are developing faster than them
according to internal rumours, Mercedes are planning an engine upgrade using token for Canada, which could neutralise engine upgrades planned by Renault and Ferrari
Mercedes modified car in 10 areas for Barcelona while Ferrari and Red Bull only brought minor upgrades
Barcelona one of the least engine-dependent tracks on the calendar, but Mercedes as dominant as ever
Vettel denies that lack of visible progress since pre-season testing is sign of Ferrari running out of ideas, "We are in our plan, and rather concentrate on many small changes than large upgrade packages. Our problem is that at the beginning of the season we were not as close to Mercedes as we had hoped and now we have to catch up more."
Tyre pressures:

Ferrari continue to suspect Mercedes as one of the two teams capable of lowering tyre pressures below the starting pressure, which Mercedes continue to deny
ability to keep pressures low could explain why Mercedes can quickly switch on tyres without overworking them in the race and could also explain their superior performance in low and mid-speed corners
Red Bull calm about tyre pressures, which points towards them being one of the two teams in question; otherwise Red Bull would not hesitate to attack the competition
tyre pressure trick revolves around controlling the heat coming off the brakes and going into the wheel rims; simple in principle, but very difficult to get to work
Ferrari used test in Barcelona trying to get on top of tyre pressure issues, which appears to have been successful
FIA want to monitor tyre pressure starting in Monaco in real time to better understand the situation; the goal is to enforce minimum on-track tyre pressures in the future
Engine issues:

Mercedes still haven't found reason for Hamilton's engine issues
before Barcelona Mercedes as a precautionary measure changed wiring loom of the car and put in only example of a modified MGU-H, his 4th unit
Hamilton used ICE number 2 from Sochi in Barcelona; the first engine is also still in the pool
Mercedes developing at the limit
Rosberg's change of ICE and MGU-K in Barcelona was not planned
Mercedes found metal residues in the oil, but since the engine is sealed they could not find the faulty part

[ Voor 81% gewijzigd door alwaysleft op 22-05-2016 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Zojuist de serie Max Verstappen: The Next Generation op Red Bull TV weer eens bekeken. Blijft een leuk overzicht om te zien. :)

http://beta.redbull.tv/sh...appen-the-next-generation

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:34
alwaysleft schreef op zondag 22 mei 2016 @ 09:51:
Mercedes komt in Canada ook met grote motor update.

Tot zover de hoop dat ook maar 1 team in de buurt kan komen bij Mercedes dit jaar. Ik denk dat we moeten wachten tot 2017.
Eerst maar even afwachten of de update betrouwbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 05:24
Wist niet dat mercedes genoeg tokens had voor een engine upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 22:34
Maverick schreef op zondag 22 mei 2016 @ 08:37:
[...]

Bianchi is niet in de auto overleden, das toch net even minder heftig dan wat er met Senna gebeurde, zeker voor hem als commentator. Ik denk dat hij het vooral over die impact heeft.
Hij zegt in het interview ook: ' We hebben het geluk dat we sinds het omkomen van Ayrton Senna in 1994 tijdens een race niet meer zoiets ergs hebben meegemaakt.

Senna was een meervoudig kampioen, bekend bij zowel F1 fans, maar ook daar buiten. Hij stond bekend als (een van) de beste coureur(s) van zijn tijd. Dat juist hij verongelukt geeft het risico van de sport nog maar eens aan. Een sport waarvan dacht dat ze de dood wel overwonnen had. En toen kwam dat rampen weekend eind april/begin mei 1994 in Imola.

De crash van Bianchi (een talent die, had hij nog geleefd waarschijnlijk naast Vettel in een Ferrari zat) is niet uitgebreid herhaald op tv. Ook is Bianchi officieel niet gestorven tijdens de race. Hij is 9 maanden later overleden aan de gevolgen van het ongeluk.

Ik denk dat het Olav het dan ook heeft over de impact van het ongeluk van Senna. Zelfs een niet voetbalfan ziet van Basten nog de Goal maken tegen Rusland in de finale van het EK of Bergkamp scoren tegen Argentinië in de laatste minuten van de wedstrijd in 1998. Senna stierf voor de ogen van miljoenen kijkers.

Olav gaf laatst in een interview aan (volgens mij Peptalk) dat hij nog steeds niet naar de beelden kan kijken van het ongeluk van Senna.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

alwind schreef op zondag 22 mei 2016 @ 10:35:
[...]

Eerst maar even afwachten of de update betrouwbaar is :)
Dat, daarbij is het ook afwachten hoeveel winst ze boeken. Renault zou 30-40 pk winst boeken. Als Mercedes bijv. 'maar' 15 pk wint, dan komt Renault alsnog dichterbij. Het zal in ieder geval Ferrari verder uitdagen.

Daarnaast zullen Mercedes powered teams ook vooruit gaan(Williams, Force India, Manor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

i-dj schreef op zondag 22 mei 2016 @ 10:47:
Zelfs een niet voetbalfan ziet van Basten nog de Goal maken tegen Rusland in de finale van het EK of Bergkamp scoren tegen Argentinië in de laatste minuten van de wedstrijd in 1998.
Wut? Ik weet bijgod niet waar je het over hebt... :?

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:30
Als we al geen waar is F1 te kijken posts willen hebben, hoe kom je er dan bij te vragen naar andere racesporten? :?

[ Voor 87% gewijzigd door Señor Sjon op 22-05-2016 12:13 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 09:28
Hari-Bo schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:04:
Even offtopic vandaag is de DTM race op welke zender wordt dit uitgezonden, in het verleden dacht ik dat het RTL 7 was maar zie ook geen andere NL zenders. :?
http://autosport.nl/klass...42/autosport-op-televisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
kevlar01 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 10:56:
[...]

Dat, daarbij is het ook afwachten hoeveel winst ze boeken. Renault zou 30-40 pk winst boeken. Als Mercedes bijv. 'maar' 15 pk wint, dan komt Renault alsnog dichterbij. Het zal in ieder geval Ferrari verder uitdagen.

Daarnaast zullen Mercedes powered teams ook vooruit gaan(Williams, Force India, Manor)
Maar ze hebben duidelijk ook het beste chassis volgens het artikel. Maar we gaan het meemaken vanaf Canada. Ik denk dat we dan de rangorde zien tot het einde van het seizoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-11-2020
nvm..

[ Voor 98% gewijzigd door Tethtoril op 22-05-2016 11:46 . Reden: oud nieuws ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

alwaysleft schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:07:
[...]

Maar ze hebben duidelijk ook het beste chassis volgens het artikel. Maar we gaan het meemaken vanaf Canada. Ik denk dat we dan de rangorde zien tot het einde van het seizoen ;)
Zeker! Al doet Mercedes daar niet veel voor onder. Als (speculatie) Renault nu pas het HCCI / Otto principe toepast, dan denk ik dat ze uiteindelijk meer winnen dan Mercedes, aangezien ze dan niet alleen meer PK's hebben, maar ook zuiniger zullen zijn. Daardoor kunnen ze of lichter starten, of met een rijker mengsel rijden, of minder 'lift and coast' doen. Maar goed, weet dus niet of Renault dit principe al heeft.

Ben wel benieuwd naar Canada, vind dat persoonlijk echt een mega vette track :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02
Bijkomend voordeel van de plotselinge grote populariteit van de F1 in Nederland vind ik dat het nu eenvoudiger geaccepteerd wordt als je een race wilt kijken. Voorheen was dat toch wat moeilijker bij sociale verplichtingen, nu wil 'iedereen' kijken :) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Oh ja daar heb ik best lak aan. Vorig jaar hadden we een buurtfeestje wat begon om 15:00, middenin een race dus. Ik zei dat ik later kwam en dat vonden sommige mensen best raar. Toen ik vroeg of men het ook raar vond dat 3 buurmannen ook later kwamen omdat ze met elkaar naar de thuiswedstrijd van de lokale voetbalclub gingen was de boodschap wel duidelijk. Ik kijk geen voetbal, ik wil alleen graag eens in de 2-3 weken 2 uur 's middags kijken naar auto's die rondjes rijden. Dat moet maar kunnen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Bij m'n ouders hangen deze lijstjes nog boven op m'n oude slaapkamer. Met de kaartjes van de F1 race van Hongarije in 1997. En een paar mooie foto's van 2 mannen die destijds naast ons zaten op de tribune met knoeperts van lenzen. :)

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_76778ly90.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_76787sxuy.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_76799jaus.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_768007bdm.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:26

PauseBreak

derp!

kevlar01 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:12:
[...]

Zeker! Al doet Mercedes daar niet veel voor onder. Als (speculatie) Renault nu pas het HCCI / Otto principe toepast, dan denk ik dat ze uiteindelijk meer winnen dan Mercedes, aangezien ze dan niet alleen meer PK's hebben, maar ook zuiniger zullen zijn. Daardoor kunnen ze of lichter starten, of met een rijker mengsel rijden, of minder 'lift and coast' doen. Maar goed, weet dus niet of Renault dit principe al heeft.

Ben wel benieuwd naar Canada, vind dat persoonlijk echt een mega vette track :)
Renaults motorenbaas heeft in een interview met AMuS juist al aangegeven dat de huidige upgrade enkel bestaat uit 'simpele techniek' (nieuwe koppen, nieuwe kamers) en dat Renault nog niet bezig is met TJI. Over HCCI is niks gezegd, maar het lijkt er dus op dat ze dat nog niet werkend hebben en dat het dus ook geen onderdeel is van de upgrade die nu dus in Monaco al komt.

En zelfs al zou Renault HCCI of TJI toepassen dan moet je nog steeds realistisch zijn. Mercedes gebruikt al twee jaar TJI naar verluid en hebben een heel erg goed chassis. Deze Renault upgrades zijn dus ook niet per se bedoeld om Mercedes binnen te hengelen, maar voor Red Bull vooral om dichterbij / voor de Ferrari's te komen en voor Renault vooral om het gat te dichten naar de top 10.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:56:
[...]

Die prijzen op Marktplaats. 8)7
Bezit ook een 1:43 schaalmodel met echtheidscertificaat die Verstappenshop verkocht nadat Max zijn eerste punten pakte in Maleisië. Had nog niet eens op Marktplaats gekeken maar jemig, die prijzen zijn niet normaal. Ben overigens niet van plan 'm te verkopen. Nooit.

Al die andere sh*t die je nu vindt als je op Max Verstappen zoekt op Marktplaats. Mensen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
alexbl69 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:33:
Bijkomend voordeel van de plotselinge grote populariteit van de F1 in Nederland vind ik dat het nu eenvoudiger geaccepteerd wordt als je een race wilt kijken. Voorheen was dat toch wat moeilijker bij sociale verplichtingen, nu wil 'iedereen' kijken :) .
Bij familie en vrienden is het voor mij algemeen bekend dat een race voor alles gaat, of dat nu een verjaardag is of wat anders.

Al die memorabilia is leuk maar om er zoveel geld voor neer te tellen. Dan is het echt alleen maar voor de heb. Mij gaat het meer om de sentimentele waarde. Limited edition (genummerde oplage van 250 stuks) minichamps van Damon Hill inclusief handtekening koester ik nog steeds.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Phusebox schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:18:
[...]

Bij familie en vrienden is het voor mij algemeen bekend dat een race voor alles gaat, of dat nu een verjaardag is of wat anders.
Hier ook. Het enige wat voor gaat is een begrafenis. Dat heb ik nog nooit meegemaakt op racedag, maar volgens mij komt dat omdat er in het weekend geen mensen onder de grond/in de oven gestopt worden :o

Dit jaar zit ik toevallig op vakantie in Italie als een race is, maar die ga ik daar toch wel ergens kijken hoor. Geen idee waar, maar ik kan daar vast wel ergens een tv vinden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Tralapo schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:13:
[...]

Bezit ook een 1:43 schaalmodel met echtheidscertificaat die Verstappenshop verkocht nadat Max zijn eerste punten pakte in Maleisië. Had nog niet eens op Marktplaats gekeken maar jemig, die prijzen zijn niet normaal. Ben overigens niet van plan 'm te verkopen. Nooit.

Al die andere sh*t die je nu vindt als je op Max Verstappen zoekt op Marktplaats. Mensen 8)7
Ik heb diezelfde. Nr 43. Jammer dat het niet Nr 33 is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alexbl69 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:33:
Als je maar niet de fout gaat maken om een race ook met die "iedereen" te gaan bekijken, want de focus van die spontane fan ligt in de praktijk toch meestal elders, bij die andere spontane fan's. Heb één keer de fout gemaakt door er iemand bij te laten zitten die er niet bij hoorde en zijn mond niet kon houden, hoe verschrikkelijk is dat. Dat was eens en nooit meer. Vorige week wilden mijn kinderen (allemaal volwassen v.w.b. leeftijd), toch die laatste ronden van Verstappen nog eens zien want ze hadden het resultaat overal in het nieuws gezien of gehoord. Zelfs de laatste 5 rondjes die ik liet zien waren blijkbaar al teveel, de aandacht was zo weer verdwenen. Je kunt niet spontaan liefhebber worden van een sport, wel doen alsof. Dat lukt misschien aardig met voetbal, maar met autosport val je vrij snel door de mand.

Ik heb jarenlang gekeken met een overbuurman, die ook steevast kwam kijken op wat voor tijd dan ook, en serieus geïnteresseerd leek, maar die viel vaak in slaap tijdens de race. Daar had ik dan geen last van, ook prima ;) Bleek dat ie al die jaren alleen maar zijn huis wilde ontvluchten, en daar had ie schijnbaar vrij veel voor over. Nu reed ie zelfs tijdens de afgelopen race alleen weg met zijn auto. De "liefde" voor de sport is er blijkbaar niet echt geweest, de liefde voor zijn vrouw wel, "geweest" bedoel ik dan :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ja ik had zoiets laatst met kwalificatie, vriend zou nog iets langs brengen, dus ik zeg ja na 15u dan want kwalificatie is bezig. Komt ie dan aan in de laatste 5 min van Q3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
hardware-lover schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:06:
[...]

Als je maar niet de fout gaat maken om een race ook met die "iedereen" te gaan bekijken, want de focus van die spontane fan ligt in de praktijk toch meestal elders, bij die andere spontane fan's.
Heel herkenbaar. Dat lieden die nooit F1 kijken juist op de meest spannende momenten tegen je aan gaan lullen over dingen die ze in de krant hebben gelezen. En het dan bijna altijd nog fout hebben ook.

Als ik voetbal mee moet kijken hou ik mijn waffel ook wel ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
vosss schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:02:
[...]
Ik heb diezelfde. Nr 43. Jammer dat het niet Nr 33 is :P
Zelf heb ik nummer 25, was inderdaad mooi geweest. Of nummer 1 natuurlijk.
Ze zullen voor de eerste overwinning ook wel weer met een dergelijke stunt komen. Leuk voor de collectie.

Wel hoop ik eigenlijk dat iemand nog wel een Max-model van de Toro Rosso van dit jaar gaat verkopen, want dan kun je tenminste een volledige collectie van de door hem gereden wagens opbouwen. Wat ik wel van plan ben komende (20? :9) jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 14:43
Rivanov schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:46:
Bij m'n ouders hangen deze lijstjes nog boven op m'n oude slaapkamer. Met de kaartjes van de F1 race van Hongarije in 1997. En een paar mooie foto's van 2 mannen die destijds naast ons zaten op de tribune met knoeperts van lenzen. :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Alesi, Villeneuve, Hill ? En Ralf in de Jordan en papa Verstappen in de Tyrell met X-wings... is dat al zo lang geleden? (en heb ik het nog goed ? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Tralapo schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:13:
[...]

Haha, inderdaad ja. Er staat iemand tussen die zijn reisje naar Barcelona probeert terug te verdienen door zijn gebruikte toegangskaartje, een steentje, wat rubber en een keuze uit de door hem gemaakte foto's aan te bieden.

Zo'n setje heb ik ook nog wel van Spa toen Rosberg Hamiltons band door sneed. Ook een memorabele race toch? Wie biedt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik zat weer eens wat te struinen op Youtube tussen de F1 filmpjes... kom ik een Toro Rosso tegen uit 2010. Wel één van de meest freaky dingen die ik ooit gezien heb. 8)7 ;)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=AANavZJA3gI]

De shitty muziek heeft wel een mooie climax precies op het juiste moment. :)

[ Voor 16% gewijzigd door sjaool op 22-05-2016 15:49 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:59
sjaool schreef op zondag 22 mei 2016 @ 15:47:
Ik zat weer eens wat te struinen op Youtube tussen de F1 filmpjes... kom ik een Toro Rosso tegen uit 2010. Wel één van de meest freaky dingen die ik ooit gezien heb. 8)7 ;)

[video]

Hebben ze die banden uberhaubt ooit teruggevonden? :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

[video]

Dude...dat is Joe Satriani.

Shitty muziek...tsss. :/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 17-09 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

[video]

Had Raikkonen nu ook niet ooit een soort gelijk ongeluk?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RoyK schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:44:
[...]
Had Raikkonen nu ook niet ooit een soort gelijk ongeluk?
Hockenheim? Neurenberg? Te lang doorgereden met een band (flinke vibraties) en op het laatst ging het fout.

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 22-05-2016 18:43 . Reden: zie onder. Filmpje wel het juiste? ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:56:
[...]

Hockenheim? Neurenberg? Te lang doorgereden met een band (flinke vibraties) en op het laatst ging het fout.

[video]
Nurburg ( https://www.google.com/maps/@50.3369791,6.9503414,14.29z ) is niet Nuremberg. ( https://www.google.com/maps/@49.4541261,11.0632163,13.04z )

[ Voor 16% gewijzigd door enchion op 22-05-2016 18:30 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Rivanov schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:46:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ja...en toen keek je naar de start van Spanje 2016...en zat iedereen met zijn iphone foto's te maken op de tribume 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

[video]

Voor de bonus, eentje die wat minder bekend is maar ook recent, bij Red Bull en in dezelfde categorie suspension failure!

http://www.dailymotion.co...h-malaysia-2008-free_auto

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

hardware-lover schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:56:
[...]

[video]
Wat een race was dat... Duurde 1 rondje te lang. Hij miste die BAR echt op een haar na zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Als die knakenbak van een McLaren destijds niet zo vaak stuk gegaan was had Kimi gewoon 3 titels op zak gehad.

:(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
Behind the scenes met Ricciardo tijdens GP Rusland 2015. Wat een gast. 8)

https://vid.me/mlvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

max schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:12:
[...]

Dude...dat is Joe Satriani.

Shitty muziek...tsss. :/
Sorry, ik ben dan ook geen fan van Satriani. Hier overheerst de synthesizer qua muzieksmaak. ;)
bvbal79 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:59:
[...]

Ja...en toen keek je naar de start van Spanje 2016...en zat iedereen met zijn iphone foto's te maken op de tribume 8)7
Dan ben ik dus niet de enige die dat is opgevallen. :+

[ Voor 35% gewijzigd door sjaool op 22-05-2016 21:31 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:26:

Tof om te zien. Wat een wereldbaan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Phusebox schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:38:
[...]

Tof om te zien. Wat een wereldbaan ook.
Bedoel je het circuit of het werk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[ Voor 78% gewijzigd door JackBol op 22-05-2016 23:09 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Op dat kanaal misschien, filmpje is hier al voorbij gekomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Rivanov schreef op zondag 22 mei 2016 @ 23:01:
Op dat kanaal misschien, filmpje is hier al voorbij gekomen. ;)
Dat meeeen je niet!! Ik lees zo goed als alle paginas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
JackBol schreef op zondag 22 mei 2016 @ 23:03:
[...]

Dat meeeen je niet!! Ik lees zo goed als alle paginas...
Of ik heb 'm op Reddit gezien, voor mij was hij in ieder geval niet meer nieuw. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 17-09 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

Rivanov schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:26:

Haha, ja het is een leuke gast.. hij lijkt me heel toegankelijk! De gunfactor heeft hij wat mij betreft dik!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Rivanov schreef op zondag 22 mei 2016 @ 23:04:
[...]

Of ik heb 'm op Reddit gezien, voor mij was hij in ieder geval niet meer nieuw. ;)
Ik heb ff gegoogled, inderdaad al op 20 mei voor 't eerst op internet gepost.
Hier in het topic echter nog niet voorbij zien komen, maar dat kan ook aan mij liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:03

Chrasher

Tevree met z'n PS5

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dat is een parodie account. Zijn echte account is @max33verstappen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 22-05-2016 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:03

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Maakt niet uit. Gewoon geweldig gevonden! :D

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

JackBol schreef op zondag 22 mei 2016 @ 23:09:
[...]

Ik heb ff gegoogled, inderdaad al op 20 mei voor 't eerst op internet gepost.
Hier in het topic echter nog niet voorbij zien komen, maar dat kan ook aan mij liggen.
Dat ligt aan jou :+

PauseBreak in "[F1] Seizoen 2016 - Deel 2"

Maar aan de andere kant, met de huidige hoeveelheid spam posts hier in dit topic kan je wel eens wat missen :P

Overigens ook mooi is dit artikel van Houllier (McLaren): "McLaren can beat Ferrari in Monaco"

Nu snap ik dat je optimistisch moet blijven maar dit bericht grenst lichtelijk aan het hebben van waanbeelden :D

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

PauseBreak schreef op zondag 22 mei 2016 @ 23:25:
[...]
Nu snap ik dat je optimistisch moet blijven maar dit bericht grenst lichtelijk aan het hebben van waanbeelden :D
Dat zou je ook gezegd hebben als iemand vorige week voorspelde dat VES de GP zou winnen :+

Maaruh, Go Go Go, P2 voor Alonso! Zou ik mooi vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door JackBol op 22-05-2016 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Chrasher schreef op zondag 22 mei 2016 @ 23:11:
Maakt niet uit. Gewoon geweldig gevonden! :D
Door een vrouw nog wel (aan de nagels te zien).. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

JackBol schreef op zondag 22 mei 2016 @ 23:30:
[...]

Dat zou je ook gezegd hebben als iemand vorige week voorspelde dat VES de GP zou winnen :+

Maaruh, Go Go Go, P2 voor Alonso! Zou ik mooi vinden.
Hehe, dat was dan ook heel erg bijzonder en onverwacht _/-\o_

Het zou extra mooi zijn omdat McLaren ooit begon op Monaco. Zo'n 50 jaar geleden.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Y21z8XV.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door PauseBreak op 23-05-2016 00:01 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
vosss schreef op zondag 22 mei 2016 @ 22:21:
[...]

Bedoel je het circuit of het werk? :P
Ik wilde serieus eerst nog een edit doen met: en dan bedoel ik niet het circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 17-09 21:05

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Wat denken jullie? Regenrace in Monaco? *O*

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Y6i6wBfircpzNQsarlEJqjUo/full.png
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=weersvoorspelling+monaco

't begint nu al te kriebelen .. can't wait !!! :9

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07

Hoogie2004

Whohooooo

Zondag is nog ver om het weer goed te voorspellen, zeker daar in Monaco aan de kust bij die bergen.

Aan de andere kant is die zondag al een aantal dagen stabiel qua regenvoorspelling, de dagen eromheen fluctueren nogal. Hopelijk valt het dan niet net na de race, zoals al zo vaak daar.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Alfa90_Buttje schreef op maandag 23 mei 2016 @ 08:58:
Wat denken jullie? Regenrace in Monaco? *O*

[afbeelding]
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=weersvoorspelling+monaco

't begint nu al te kriebelen .. can't wait !!! :9
Bij de meeste circuits zou ik zeggen: Prima, laat maar vallen. Bij Monaco: nee, dank je. Monaco heeft al erg veel safety cars, met een regenrace zie ik daar al snel een rode vlag vallen. Sorry, maar dat vind ik niet spannend om naar te kijken.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

Phydomir

Dennis

ATS schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:03:
[...]

Bij de meeste circuits zou ik zeggen: Prima, laat maar vallen. Bij Monaco: nee, dank je. Monaco heeft al erg veel safety cars, met een regenrace zie ik daar al snel een rode vlag vallen. Sorry, maar dat vind ik niet spannend om naar te kijken.
Monaco 96. Spanning alom. Laat maar vallen zeg ik!

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

idem - ik begrijp de fuzz omtrent monace ook niet; jah het is leuk, bijzonder en anders dan gemiddelde race (het circus om de race heen) maar persoonlijk gezien vind ik monaco een van de saaiste races om te kijken. smaak verschilt :Y)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Phydomir schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:03:
[...]

Monaco 96. Spanning alom. Laat maar vallen zeg ik!
Volgens mij waren ze 20 jaar geleden iets minder bezig met veiligheid dan nu. Ik heb de indruk dat er sneller races stilgelegd worden dan destijds (zie geklooi en China met dat water onder de brug). Die foto van Monaco hier vlak boven is ook wel illustratief, al is die van "iets" langer geleden. Hoezo een bandenstapel of een vangrail? Paaltjes en daarna gewoon de plomp in! 8)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
ATS schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:08:
[...]

Volgens mij waren ze 20 jaar geleden iets minder bezig met veiligheid dan nu. Ik heb de indruk dat er sneller races stilgelegd worden dan destijds (zie geklooi en China met dat water onder de brug). Die foto van Monaco hier vlak boven is ook wel illustratief, al is die van "iets" langer geleden. Hoezo een bandenstapel of een vangrail? Paaltjes en daarna gewoon de plomp in! 8)
Reall man don't need guardrails 8) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

himlims_ schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:07:
[...]

idem - ik begrijp de fuzz omtrent monace ook niet; jah het is leuk, bijzonder en anders dan gemiddelde race (het circus om de race heen) maar persoonlijk gezien vind ik monaco een van de saaiste races om te kijken. smaak verschilt :Y)
Inderdaad, zo veel SC's waren er volgens mij ook niet afgelopen jaren.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

Max in eerste ronde naar P1 en dan lekker uitrijden achter SC. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:29
Rivanov schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:23:
[...]

Max in eerste ronde naar P1 en dan lekker uitrijden achter SC. :+
Als je van dat soort dingen nu al uitgaat, zal je waarschijnlijk zwaar teleurgesteld worden dit weekend }) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Lijkt me ook maar saai :z

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Volgens mij is deze nog niet voorbij gekomen. Animatie van Baku:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2WVGFfE-0fc]

Ze verwachten daar 340km/u te halen. Op een stratencircuit :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
mat.hi.as schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:24:
[...]

Als je van dat soort dingen nu al uitgaat, zal je waarschijnlijk zwaar teleurgesteld worden dit weekend }) :P
Ik ga helemaal nergens vanuit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 17-09 21:05

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

[...]

Okay, laat ik het anders formuleren ..

Max Verstappen + Monaco + droog = ??
Max Verstappen + Monaco + regen = ??

Ik denk dat we een meesterlijke race krijgen als er regen valt/nat/vochtig is .. (Max) Verstappen staat garant voor spektakel in de regen. _/-\o_

Voor Ferrari wordt het dan waarschijnlijk wel huilen want die zullen de banden wel weer niet op temperatuur kunnen krijgen .. dus treintje achter VET en RAI ??

En een strijd vooraan tussen VES, ROS en HAM en wie blinkt er nog meer uit?? Sainz wellicht? Of RIC?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
ATS schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:08:
[...]

Eind jaren 80 en begin jaren 90 is er niet veel verandert op het gebied van veiligheid. Waar tot en met de jaren 70 coureurs bij bosjes per seizoen sneuvelden waren de jaren 80 relatief veilig. Imola 1994 heeft ervoor gezorgd dat de focus weer op veiligheid kwam te liggen.

Maar men is van ver gekomen. Vergeet niet dat er flink wat heilige huisjes moesten worden gesloopt. Zo was er vroeger geen 'vaste' starter, maar mocht een plaatselijke hotemetoot de lichtjes bedienen. Sommigen zetten de lampen na een seconde op groen, anderen wachtten veel langer. Compleet onvoorspelbaar, en dus gevaarlijk. Ook de startlichten zelf waren niet gestandaardiseerd. Elk weekend was er een andere procedure.

Wat ik me ook kan herinneren was dat er destijds bij de start van de warmup lap iemand met een gele vlag midden op de startlijn stond 8)7 . Die stond dan te wapperen met die vlag met als enig doel dat hijzelf niet omver werd gereden. Een even krankzinnige als nutteloze procedure die het echter heel lang vol heeft gehouden.

Om maar niet te spreken over het te pas en te onpas de baan oprennen van allerlei lieden. Bekijk dit fragment uit 1981 eens (vanaf 1:40):
[YouTube: https://youtu.be/qdbHDG36RHY?t=96]

Maar ook de marshalls konden er wat van. Zodra een auto stil stond zo snel mogelijk ernaar toe rennen terwijl het halve veld er vol gas aan komt knallen. En dan als een idioot de wagen rechtop zetten waarbij de nek van de coureur bijkans breekt (Barrichello 94), of met alle geweld een coureur uit het wrak proberen te sjorren.

Nu weten ze gelukkig wel beter. Direct alles stil leggen en pas als de situatie veilig is naar het voertuig gaan. Hierbij de coureur met geen vinger aanraken, enkel er voor zorgen dat er geen brand uitbreekt.

Nog zo'n lekkere: tot '94 bestond er geen maximum snelheid in de pitstraat 8)7 . Gewoon vol gas wegblazen waarbij je op het eind van de pitstraat met meer dan 200km/u voorbij iedereen raasde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
En in korte broek banden wisselen. :P Pas bij het tanken is dat veranderd.

Maar we slaan ook door met de halo/windscherm en het niet meer racen met regen, danwel de SC voor alles.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

Gisteren las ik ergens dat er wel wat regen verwacht wordt, maar dat zal wel weer niet goed zijn. Laten we hopen op een natte race, zou wel prachtig zijn.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
This is what Formula 1 steering wheel buttons do

We asked Channel 4 presenter and former Formula 1 world champion David Coulthard to guide us through the buttons and toggles on the steering wheel for the Red Bull Racing team's car, after Nico Rosberg had a spot of trouble with his steering wheel at the Barcelona Grand Prix.
Afbeeldingslocatie: http://gq-images.condecdn.net/image/DOBDGp8O71v/crop/1620

http://www.gq-magazine.co.uk/article/f1-steering-wheel-guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Señor Sjon schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:04:
En in korte broek banden wisselen. :P Pas bij het tanken is dat veranderd.

Maar we slaan ook door met de halo/windscherm en het niet meer racen met regen, danwel de SC voor alles.
Eensch met je laatste zin. F1 is veilig zat zo en mag wel weer wat meer op de limiet*.

*iemand de laatste ronde MotoGP gezien gisteren? Whoa....

Vroegah liepen de fotografen zo'n beetje op en langs de baan, terwijl de bolides rakelings langs de stoepranden vlogen. Heel apart om dat nu terug te zien.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ja vroeger, toen racen gevaarlijk was en sex veilig. Ik weet alleen niet meer wie die uitspraak gedaan heeft :P .

Telegraaf meldt nu ook dat er bij Red Bull een kist met 1 motor wordt afgeleverd. Tot zover geen nieuws. Echter, men is er nog niet uit wie dat blok gaat krijgen. Dat vind ik wel bijzonder. Ik zou direct Ricciardo aanwijzen (ervaring, puntenaantal) maar zo simpel ligt het dus niet.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

Zouden ze dat geheim kunnen houden...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Fiber schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:25:
Zouden ze dat geheim kunnen houden...?
Lijkt me niet. Wordt geregistreerd als een motorwissel, en die worden gewoon bijgehouden en gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
asing schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:19:
Ja vroeger, toen racen gevaarlijk was en sex veilig. Ik weet alleen niet meer wie die uitspraak gedaan heeft :P .

Telegraaf meldt nu ook dat er bij Red Bull een kist met 1 motor wordt afgeleverd. Tot zover geen nieuws. Echter, men is er nog niet uit wie dat blok gaat krijgen. Dat vind ik wel bijzonder. Ik zou direct Ricciardo aanwijzen (ervaring, puntenaantal) maar zo simpel ligt het dus niet.
Valt me nog mee dat ze niet melden "RB trekt teamgenoot VES voor met motor wissel." In ieder geval NL pers die niet snapt waarom VES niet die motor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Axente schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:29:
[...]

Valt me nog mee dat ze niet melden "RB trekt teamgenoot VES voor met motor wissel." In ieder geval NL pers die niet snapt waarom VES niet die motor krijgt.
Even het stukje van Telegraaf :
Red Bull: Motor voor Verstappen of Ricciardo

Het Formule 1-team van Red Bull Racing kan voor de Grand Prix van Monaco, komende zondag, al beschikken over een verbeterde Renault-motor. Datzelfde geldt voor het eigen fabrieksteam van Renault. Door de tijdsdruk kan de Franse motorfabrikant echter beide teams slechts één nieuwe krachtbron leveren.

Het gevolg daarvan is dat de leiding van Red Bull moet kiezen wie van beide rijders het voordeel van de nieuwe motor krijgt: Daniel Ricciardo of Max Verstappen. Een beslissing daarover is – naar verluidt - nog niet genomen. Ricciardo staat hoger in de WK-stand, maar Verstappen won na zijn transfer van Toro Rosso naar Red Bull vorige week in Barcelona meteen zijn eerste Grand Prix. Het fabrieksteam van Renault moet kiezen tussen de Deen Kevin Magnussen of de Brit Jolyon Palmer.

De verbeterde motor heeft volgens berichten 35 pk meer vermogen dan de vorige versie. Red Bull-teambaas Christian Horner liet hoopvol weten dat het team met de nieuwe motor voortaan op elk circuit de strijd moet kunnen aangaan met in ieder geval Ferrari. De motorupgrade van Renault stond aanvankelijk pas voor de Grand Prix van Canada, over drie weken, gepland.Overigens zal het voordeel van de nieuwe motor op het bochtige stratencircuit van Monaco volgens verwachting slechts zeer marginaal zijn.
De auteur laat op geen enkele manier een gekleurde mening zien, beide argumenten worden genoemd. Ook het feit dat extra PKs voor Monaco niet echt voor een verschil zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
asing schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:33:
[...]

Even het stukje van Telegraaf :

[...]

De auteur laat op geen enkele manier een gekleurde mening zien, beide argumenten worden genoemd. Ook het feit dat extra PKs voor Monaco niet echt voor een verschil zorgt.
Klopt maar is meer een algemene opmerking nu NL pers er vol op aan het duiken is dat meer een verwachting.
Pagina: 1 ... 51 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1