[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.692 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

ANdrode schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:25:
[...]

Renault heeft ook de winnende motor geleverd in 2010, 2011, 2012 en 2013. Red Bull was in die jaren erg dominant, zeker als je overweegt dat hun "2e coureur" relatief gezien minder presteerde.

Rosberg/Hamilton zijn beter aan elkaar gewaagd dan Vettel/Webber.
Dat was inderdaad ook mooi, maar als team was 2005 een mooi jaar met Alonso en Fisichella

Wat waren die auto's hardcore in die tijd :)
Afbeeldingslocatie: http://grupoquatro.files.wordpress.com/2008/11/fernando_alonso_muy_cerca_de_renault_autodescuento.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door kevlar01 op 20-05-2016 20:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:22

Martinspire

Awesomeness

alexbl69 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:22:
[...]

Hier precies zo. Heb dat jaar heel intensief gevolgd. Vond Schumacher bijzonder onsympathiek. Zolang hij wint is alles goed, maar zodra het tegenzit is het een vervelend mannetje. Daarnaast waren er natuurlijk de constante geruchten dat hij met illegale software rondreed. Geruchten die later bevestigd zijn.

Adelaide. Zal het nooit vergeten. Tot diep in de nacht in de kroeg, om daarna om 4(?) uur de race te kijken. Had eerst ook die gedachte...hier zal hij toch niet mee wegkomen? Maar hij kwam ermee weg. Net niet voldoende bewijs waarschijnlijk. Een paar later later in Jerez kwam hij er gelukkig niet mee weg, hoewel die situatie niet zoveel anders was.

Als Villeneuve toen niet door had kunnen rijden was hij alsnog wel kampioen geworden trouwens. Als sanctie is Schumacher namelijk al zijn punten voor dat jaar kwijt geraakt.

Die actie in Oostenrijk tekende Schumacher ook wel. Rubens moest hem de overwinning schenken, waar Michael gretig gebruik van maakte. En direct daarna krokodillentranen huilen omdat hij het eigenlijk best oneerlijk vond voor Rubens en hem de schaal in handen drukken. Huichelaar.
Aan de andere kant kwamen die geruchten e.d. ook gewoon van de concurrentie. Als smerig spelletje omdat ze hem simpelweg niet bij konden benen. Ik had niet het idee dat alles wat werd gezegd over zijn auto nou zo waar was. Het is gewoon een perfectionist die ook zeker wel wat credits verdient imo.

Tuurlijk, sommige acties waren niet netjes, maar Senna wordt ook nog altijd op handen gedragen, terwijl die ook een ander niks gunde. Heb zelf dan ook weinig met hem (nog naast het feit dat het een beetje voor mijn tijd was).

Nee, de hedendaagse winnaars zijn imo een stuk beter. Veel vriendelijker en socialer, maar ook gebonden aan strengere regels. Het enige jammere vind ik dat het vrij onduidelijk is wat voor straf op wat voor actie staat. Iets wat Olav Mol ook al vaker heeft aangegeven. Het telt gewoon enorm mee of je een rookie bent of een vedette. En op de 1 of andere manier lijken Duitse of Engelse rijders toch vaak het voordeel van de twijfel te krijgen. Een Maldonado of Grojean werd altijd zwaar bestraft, maar een Vettel, Schumacher, Hamilton of Massa mocht altijd veel verder gaan. Van mij mag daar wel wat aan gedaan worden de komende jaren. Ik herinner me zo nog het item waar men Hamilton het voordeel van de twijfel gaven, maar bij iemand anders zijden "dat het nou eenmaal de regels zijn". Dat soort zaken is gewoon echt oneerlijk. Of je hanteert ze strict, of je doet dat niet maar maakt dat wel duidelijk.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Iedereen aan de top is vervelend en arrogant, anders haal je de top niet. Alleen sommigen doen hun best sympathiek te lijken.
Uiteindelijk gaan ze allemaal over lijken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 20:07

derx666

mecker ende blaet

Ankona schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:02:
Iedereen aan de top is vervelend en arrogant, anders haal je de top niet. Alleen sommigen doen hun best sympathiek te lijken.
Zeker weten, en dat zal Max echt niet anders doen lijkt me. Als je wil winnen heb je geen vrienden...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

mheh.. die stelling gaat niet zomaar voor iedereen op. Ik vind dat er een verschil is tussen een drive tot altijd willen winnen daar is, en dat daar trekjes bij horen.. prima. Maar er zijn ook mensen zoals Hamilton die gewoon apart diva gedrag vertonen. Zo jammer, want als hij in de auto zit is het een beest. maar als hij uit de auto stapt is hij alles wat ik niet graag ziet aan een persoon/coureur. Met dikke gouden kettingen om je nek op een persco zitten, met oordopjes rond lopen met muziek op plekjes dat je denkt.. onbeleefder kan het niet... ach... het moet zogenaamd een image zijn van iets.. gangsta ofzo.. wat ik gewoon wil zeggen is dat ook gescheiden mensen een winners drift kunnen hebben maar eenmaal hun ding gedaan ze hele rustige vriendelijke toegankelijke mensen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door RoyK op 20-05-2016 21:16 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:41:
[...]
Ik blijf het apart vinden. Ik zou als Renault schijt hebben aan die Tag Heuer en gewoon lekker zelf 2 motoren houden. Hadden ze bij Red Bull maar niet zo'n label aan moeten gaan. Beetje met de eer strijken maar geen poot uitsteken daar.
Het is voor Renault juist interessant om 1 motor per team in te zetten. Het is de beste manier om te kunnen zien wat het prestatieverschil is tussen de oude en de nieuwe motor. Als ze beide nieuwe motoren in de eigen auto's lepelen kun je onmogelijk vergelijken, zeker in Monaco als stratencircuit lijkt me dat lastig.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Martinspire schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:48:
[...]
Aan de andere kant kwamen die geruchten e.d. ook gewoon van de concurrentie. Als smerig spelletje omdat ze hem simpelweg niet bij konden benen. Ik had niet het idee dat alles wat werd gezegd over zijn auto nou zo waar was. Het is gewoon een perfectionist die ook zeker wel wat credits verdient imo.

Tuurlijk, sommige acties waren niet netjes, maar Senna wordt ook nog altijd op handen gedragen, terwijl die ook een ander niks gunde. Heb zelf dan ook weinig met hem (nog naast het feit dat het een beetje voor mijn tijd was).
De geruchten zijn later (een jaar of wat geleden) wel bevestigd door o.a. mensen die destijds bij Benetton gewerkt hebben. Sommige zaken, zoals de illegale aanpassingen aan de tankinstallatie zijn ook tijdens het seizoen ontdekt. Ik blijf aan dat seizoen in ieder geval een bijzonder vieze smaak houden, heb het actief meegemaakt en ik kan er nog steeds kwaad over worden, ook omdat Senna, om de Benetton bij te houden, extra risico's genomen heeft in Imola die in ieder geval niet meegewerkt hebben om het ongeluk te voorkomen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 17:38:
[...]

Better safe than sorry. Je kunt de grenzen met behulp van marbles nog net weer iets verder oprekken, qua rijhoogte, gewicht en waarschijnlijk nog wel wat andere zaken.
Als de auto de limieten qua rijhoogte en gewicht echt benaderd behouden ze/FIA het recht om een nieuwe set banden eronder te hangen om daarmee de werkelijke waardes te zien. Vroeger deed alleen Schumacher het, toen het hele veld het begon te doen hebben ze gezegd dat t niet meer hoefde... (iedereen doet t nog om zo ver mogelijk van de grens te raken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 20:07

derx666

mecker ende blaet

RoyK schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:15:
mheh.. die stelling gaat niet zomaar voor iedereen op. Ik vind dat er een verschil is tussen een drive tot altijd willen winnen daar is, en dat daar trekjes bij horen.. prima. Maar er zijn ook mensen zoals Hamilton die gewoon apart diva gedrag vertonen. Zo jammer, want als hij in de auto zit is het een beest. maar als hij uit de auto stapt is hij alles wat ik niet graag ziet aan een persoon/coureur. Met dikke gouden kettingen om je nek op een persco zitten, met oordopjes rond lopen met muziek op plekjes dat je denkt.. onbeleefder kan het niet... ach... het moet zogenaamd een image zijn van iets.. gangsta ofzo.. wat ik gewoon wil zeggen is dat ook gescheiden mensen een winners drift kunnen hebben maar eenmaal hun ding gedaan ze hele rustige vriendelijke toegankelijke mensen zijn.
Ben het helemaal met je eens. Mijn opmerking ging ook meer over die laatste regel: "Uiteindelijk gaan ze allemaal over lijken.". Op het moment dat ze die helm op doen en in de auto stappen hebben ze geen vrienden meer. Na de race zijn de meesten een stuk relaxter (enkele uitzonderingen daargelaten)..

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:59
relatief goede new-bie vragen van PAUW.

Trouwens wel heel fijn dat er weer een paar weekeinden aankomen dat er maar 1 ipv 2 weken tussen de races zitten. Kan niet wachten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:52
Toch wel leuk interview bij Pauw. Leuke insteek om een volledig weekend met hem door te nemen ipv de standaard vragen die we deze week al genoeg hebben gezien.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:18:
Toch wel leuk interview bij Pauw. Leuke insteek om een volledig weekend met hem door te nemen ipv de standaard vragen die we deze week al genoeg hebben gezien.
En fijn dat hij ook alleen de zendtijd krijgt.. Misschien dat ze bij de NOS al wat voorwerk aan het doen zijn om de rechten over een paar jaar over te nemen oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Moet zeggen dat ik dit bij Pauw wel redelijk machtig interessant vindt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

D-Ed schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:24:
[...]

En fijn dat hij ook alleen de zendtijd krijgt.. Misschien dat ze bij de NOS al wat voorwerk aan het doen zijn om de rechten over een paar jaar over te nemen oOo
De NOS wil de rechten niet hebben dus dat gaat niet gebeuren. Dat hoeft van mij ook niet want dan ga je geheid voetbalnieuws tussen de F1 door krijgen en als ik ergens geen belang bij heb. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:43
Leuk interview zo :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:59
Ted Kravitz gaf na de race nog aan dat VES zo goed was in het geven van korte bondige antwoorden. (zodat hij snel van interviews af kon zijn..)

Heb VES nog niet eerder zoveel lange uitgebreide en inzichtelijke antwoorden horen geven..

Straks nog even terug kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 13:22
Zeer leuk interview. Misschien juist wel omdat Pauw zo'n n00b is :)

We weten allemaal hoe de NOS de afgelopen decennia F1 heeft gecovered. Ik weet nog wel van 30 jaar geleden dat het dus echt niet meer was dan wat flitsen met waardeloos commentaar terwijl de Belgen de hele race live uitzonden (Thiery Boutsen ftw). En laten we ook niet de tijd van Jos Verstappen vergeten waar Tom van het Hek 's avonds op radio 1 tussen 22.00 en 23.00 steevast hem af liep te zeiken met flauwe opmerkingen.

[ Voor 21% gewijzigd door Rukapul op 20-05-2016 23:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[...]
, maar Senna wordt ook nog altijd op handen gedragen, terwijl die ook een ander niks gunde. Heb zelf dan ook weinig met hem (nog naast het feit dat het een beetje voor mijn tijd was).

Nee, de hedendaagse winnaars zijn imo een stuk beter. Veel vriendelijker en socialer,
Senna kon hard zijn maar dit was ook Senna...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=RI1413ipcD0]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Geweldig goed interview met lange antwoorden van Max. Wat een bizar goede houding deze jongeman. Iedere keer meer respect voor hem 👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Interessant inderdaad, nu snap ik ook beter waarom het belangrijker is om de voorvleugel anders af te stellen naar mate de kwalificatie vordert en hoe het kwam dat hij relatief makkelijk langs Vettel kwam, ik dacht dat Max gewoonweg een betere exit had maar ik wist niet dat Vettel zoveel aan snelheid verloor omdat hij dicht achter Ricciardo zat.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Al met al een fijn interview geworden idd :) De focus maar toch ontspannen houding van Max is echt ongelofelijk tof om te zien. Zijn antwoorden zo strak en simpel maar doordacht, dat is meer dan media training alleen _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

D-Ed schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:53:
Al met al een fijn interview geworden idd :) De focus maar toch ontspannen houding van Max is echt ongelofelijk tof om te zien. Zijn antwoorden zo strak en simpel maar doordacht, dat is meer dan media training alleen _/-\o_
Klopt helemaal, een zeer volwassen interview, ook een 1 op 1 interview heeft hij goed onder de knie.

Vergeet niet, het manneke is 18 jaar..

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
Dit was het eerste uur in afgelopen week dat dit topic rustig was. :P

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
Die houding van Max. Ik leef voor de sport en doe niks anders dan racen. Och wat een respect voor Max _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:56:
Dit was het eerste uur in afgelopen week dat dit topic rustig was. :P
Ik vond het vandaag ook verdacht veel over andere 'off-topic F1 geschiedenis dingen' gaan :+ _/-\o_

Grapje mannen want weer veel jaren '90 video's gezien die ik allang was vergeten _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knol_02
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 09:48
Zelfs moeders vindt het totaal niet erg om naar een interview met Max te kijken omdat het een boefje is die tegelijkertijd erg bescheiden is volgens haar. Ik had zelf niet verwacht dat het interview met Paauw zo leuk zou zijn in plaats van de standaardvragen die hem deze week al 100x gesteld zijn.

Echt niet voor te stellen dat hij nog maar 18 is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik moet zeggen dat ik het een leuk interview vond. De opzet was duidelijk dat het vanuit een standpunt werd genomen dat het voor de niet kenner is.. en daardoor toch ook stiekem wel vragen tussen zitten die ik bijvoorbeeld zelf ook wel heb. Hoe zijn die jongens nu onderling eigenlijk echt.. waar denkt hij nu allemaal aan tijdens een rondje.. simpele vragen, leuk om te horen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Hier nog een leuk interview met Jensen Button:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Ankona schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:02:
Dat ben ik niet met je eens. Als ik een Hill, Hakkinen of Button voor me zie komen die over als oprechte, sympathieke mannen. Natuurlijk zijn het sportmannen met een drive om te winnen en terecht, anders heb je niets in een competitiesport op dit niveau te zoeken. Maar dat ze allemaal over lijken gaan... Max wil ook graag winnen en was (logischerwijs) ook blij dat de Mercedessen elkaar eraf rosten. Maar ik zie 'm er niet voor aan om een tegenstander opzettelijk uit te schakelen om een kampioenschap te winnen.

Was inderdaad een leuk interview. Ook leerzaam voor een F1 n00b zoals m'n vriendin :Y)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Nederland heeft Max Verstappen vanavond in zijn armen gesloten als je Twitter leest door interview met Jeroen Pauw.
Prachtgozer. :)

[ Voor 13% gewijzigd door alwaysleft op 21-05-2016 00:23 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
Nog even terugkijken hoe ie ook alweer in de F1 terecht is gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Vergne was full of praise for Verstappen following his maiden victory, believing it to be a positive story for F1 as a whole.

“I think Max is an incredible driver. He has proven it in his first race,” Vergne said.

“I knew before they did it that they were right. They proved to be right.

“I think it’s great to see Max performing like this. He’s a nice guy, I get along very well with him. I’m happy for him, for Red Bull, but mainly for him.

“It’s great for the sport to see something like this happening.”
http://motorsports.nbcspo...ot-after-toro-rosso-exit/

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:41
luckyjan schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 00:52:
Nog even terugkijken hoe ie ook alweer in de F1 terecht is gekomen :)
[video]
Prachtig dat berichtje van RIC, hij wenst hem succes :D

te zien @11:40

En de Pauw uitzending via gemist:

http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/354239/Pauw.html#

[ Voor 18% gewijzigd door FouT op 21-05-2016 03:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De afgoderij van Senna is soms wat vermoeiend. Het lijkt erop dat zijn dood hem net wat mythischer heeft gemaakt dan veel andere coureurs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:16
McBoom schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:47:
[...]
Dan maakt hij toch wel expres die 'fout' :? Dat hij het voor de race niet bedenkt maakt het niet minder opzettelijk. Idem dito met Schumacher vs. Villeneuve in '96 (Jerez was dat volgens mij). Alleen had hij daar de pech dat Villeneuve zijn weg kon vervolgen waardoor hij toch WDC werd.

En als ik eerlijk ben vond ik de actie van Rosberg bij de laatste race ook wel een Schumacheriaanse :X
Het parkeren was ook wel bewust. Maar hij maakte naar mijn mening eerst een gewoon stuurfoutje die in een rondje op de limiet gemaakt kan worden. Daarmee had hij best de bocht kunnen halen maar een snelle tijd kon hij wel vergeten. De anti-Schumacher club doet altijd voorkomen alsof hij al van plan was om hem daar te parkeren, maar ik geloof dat hij dat echt pas besloot nadat hij een foutje maakte. Dat maakt het voor mij minder expres en meer een soort "overlevingsdrang" (misschien beetje rare uitdrukking gezien de huidige situatie, maar ik bedoel dat op sportief gebied) om dan maar het beste van de situatie te maken.
McBoom schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 00:18:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Als ik een Hill, Hakkinen of Button voor me zie komen die over als oprechte, sympathieke mannen. Natuurlijk zijn het sportmannen met een drive om te winnen en terecht, anders heb je niets in een competitiesport op dit niveau te zoeken. Maar dat ze allemaal over lijken gaan... Max wil ook graag winnen en was (logischerwijs) ook blij dat de Mercedessen elkaar eraf rosten. Maar ik zie 'm er niet voor aan om een tegenstander opzettelijk uit te schakelen om een kampioenschap te winnen.

Was inderdaad een leuk interview. Ook leerzaam voor een F1 n00b zoals m'n vriendin :Y)
Daar heb je dan eigenlijk ook 3 net-niet coureurs te pakken die optimaal gebruik gemaakt hebben van het feit dat ze op dat moment de snelste auto onder hun kont hadden. Maakt hun prestaties niet minder verdiend ofzo, maar ze missen als coureur net dat extraatje die bij een topper past zoals bv een Senna, Prost, Schumacher, Hamilton, Vettel of nu Verstappen dat wel hebben.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:23

vhal

ಠ_ಠ

Richard117 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 06:36:
[...]

Daar heb je dan eigenlijk ook 3 net-niet coureurs te pakken die optimaal gebruik gemaakt hebben van het feit dat ze op dat moment de snelste auto onder hun kont hadden. Maakt hun prestaties niet minder verdiend ofzo, maar ze missen als coureur net dat extraatje die bij een topper past zoals bv een Senna, Prost, Schumacher, Hamilton, Vettel of nu Verstappen dat wel hebben.
Om Verstappen nu al hoger in te schatten als Hakkinen, Button of Hill en ze als net-niet coureurs te benoemen gaat mij echt even te ver hoor. :/ Hamilton heeft ook het geluk gehad dat hij in een competitieve McLaren terecht kwam maar ik moet het nog zien hoe de RB zich houdt in het huidige seizoen. Ja, Verstappen heeft een race gewonnen met twee grote geluksfactoren maar het seizoen is nog lang.

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 21-05-2016 06:48 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Ja zo'n slechte coureur als Hill was.... tjonge jonge. En dan met zoveel geluk de Arrows op de Hungaroring op pole zetten en eigenlijk moeten winnen ware het niet dat zijn auto stuk ging 2 rondjes voor het eind.

Nee dat had een echte coureur veel beter gedaan :S

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:16
Phusebox schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 07:12:
Ja zo'n slechte coureur als Hill was.... tjonge jonge. En dan met zoveel geluk de Arrows op de Hungaroring op pole zetten en eigenlijk moeten winnen ware het niet dat zijn auto stuk ging 2 rondjes voor het eind.

Nee dat had een echte coureur veel beter gedaan :S
Ik zeg nergens dat Hill, Hakkinen of Button slechte coureurs zijn. Ik zeg dat het net-niet coureurs zijn, goede coureurs die hun kans grepen toen die zich voor deed (wat een echt slechte coureur natuurlijk niet zou kunnen) maar dat ze dat speciale "dingetje" missen wat de coureurs die ik eerder noemde wel hebben.
Ja Verstappen moet het allemaal nog maar bewijzen dat hij ook qua prestaties in het rijtje dat ik noemde thuis gaat horen. Maar hij laat wel trekjes zien die al die coureurs ook hebben, vandaar dat ik hem in dat lijstje noem.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Even gekkigheid... zou Max ook wel eens hier in dit topic meelezen? :P *haiii Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Richard117 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 06:36:
[...]

Het parkeren was ook wel bewust. Maar hij maakte naar mijn mening eerst een gewoon stuurfoutje die in een rondje op de limiet gemaakt kan worden. Daarmee had hij best de bocht kunnen halen maar een snelle tijd kon hij wel vergeten. De anti-Schumacher club doet altijd voorkomen alsof hij al van plan was om hem daar te parkeren, maar ik geloof dat hij dat echt pas besloot nadat hij een foutje maakte. Dat maakt het voor mij minder expres en meer een soort "overlevingsdrang" (misschien beetje rare uitdrukking gezien de huidige situatie, maar ik bedoel dat op sportief gebied) om dan maar het beste van de situatie te maken.
En Schumi op Adelaide? Hij schiet eraf, komt terug maar Hill wil hem in gaan halen rechts en hij stuurt gewoon zo hard mogelijk in, in de hoop dat Hill om uitgeschakeld gaat zijn. Dat is over lijken gaan.

Bij Senna vs Prost was het in Japan 1990 een koekje van eigen deeg voor Prost. In 1989 eerder was Prost wereldkampioen als Senna geen punten zou scoren. Laatste chicane zet Senna hem ernaast en stuurt Prost veel te vroeg in (duidelijk te zien aan de lijn die hij neemt) en daarmee klapt hij op Senna. Desalniettemin rijdt Senna door, gaat de pit in en eindigt daarna alsnog op de positie om WK te worden. Maar nee hoor, toen kreeg Senna een DQ omdat hij na de aanrijding via de uitloopstrook de race heeft hervat......

Dat er in 1990 dan zoiets gebeurt is ergens echt wel voor te stellen. Maar dat beeld blijft bij iedereen hangen, terwijl 1 jaar eerder het ook dubieus was.
[...]

Dit gaat mij om te ver. Laat VES eerst WK worden. Daarna zien we wel verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tethtoril
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-11-2020
Wist dat Max prijs won voor beste overtake maar dacht(!) dat hij ook de meeste overtakes had..
Even gegoogeld:
https://www.formula1.com/...15-season-in-numbers.html

"Driver with most overtakes: Max Verstappen (49)"

Laten we z'n twee 4de plaatsen (Hongarije en Austin) ook niet vergeten..
Ik kan de hype wel begrijpen.. was zelf hyped voor hij bij STR aangekondigd werd, maar het blijkt imo volkomen terecht.

Als zelfs RIC zegt:
"“Max is a serious F1 driver,” said Ricciardo. “It’s actually really good for me, it’s really good motivation.”
“I said when I joined Red Bull and I came against Seb I wanted to come against the best and challenge myself. And now Max is the newest challenge for me and I think he’s a big one."

Het zal niet elk weekend naar wens gaan maar we gaan van tijd-tot-tijd echt hele mooie dingen meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Ik hoop gewoon op een solide resultaat in Monaco (lees: top 6). Hij hoeft zich niet meteen weer te bewijzen, eerst maar eens gewoon constant in de top 6 finishen daarmee komt hij ook al een heel eind in het WDC.

Zonder gekke dingen wordt een Mercedes gewoon weer eerste, enige is natuurlijk hoe verder in het seizoen hoe meer risico Hamilton moet nemen wanneer hij achter Rosberg zit.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tethtoril
Dit was de F3 race (regen..) waar Dr. Marko het over had in een eerdere video hier geplaatst:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

alwaysleft schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:21:
Renault heeft nu bevestigd dat Renault en Red Bull beide ieder team 1 coureur met de nieuwe spec Renault mag gaan rijden.

http://www.motorsport.com...monaco-grand-prix-738690/
Ik zou dat eerlijk gezegd voor VES een ideale ontwikkeling vinden.... Haalt de druk er een klein beetje af, zonder dat het echt zn kansen vermindert (k zou nl verwachten dat RIC sowieso voor VES rijdt in monaco)... Plus dat het nog even aan RIC de bevestiging geeft dat ie echt niet direct onder VES staat in de pikorde van het team. Prima oplossing zo :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Pauw haalt dankzij Verstappen kijkcijferrecord :)

https://t.co/uiiiyt0ryi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Tethtoril schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 10:09:
Dit was de F3 race (regen..) waar Dr. Marko het over had in een eerdere video hier geplaatst:
[video]
Mooi om weer terug te zien, had die race toen live gezien en hij pakte gewoon een seconde per rondje Max O+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:44

backupdevice

Boeh!

Richard117 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 07:39:
[...]

Ik zeg nergens dat Hill, Hakkinen of Button slechte coureurs zijn. Ik zeg dat het net-niet coureurs zijn, goede coureurs die hun kans grepen toen die zich voor deed (wat een echt slechte coureur natuurlijk niet zou kunnen) maar dat ze dat speciale "dingetje" missen wat de coureurs die ik eerder noemde wel hebben.
Ja Verstappen moet het allemaal nog maar bewijzen dat hij ook qua prestaties in het rijtje dat ik noemde thuis gaat horen. Maar hij laat wel trekjes zien die al die coureurs ook hebben, vandaar dat ik hem in dat lijstje noem.
Hakkinen een net niet coureur noemen.

Echt gozer, je weet totaal niet waar je over spreekt. Hakinnen was de enige die het Schumacher in de hoogtij dagen van 2000 het hem moeilijk kon maken en ook nog twee titels pakte.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
backupdevice schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:09:
[...]

Hakkinen een net niet coureur noemen.

Echt gozer, je weet totaal niet waar je over spreekt. Hakinnen was de enige die het Schumacher in de hoogtij dagen van 2000 het hem moeilijk kon maken en ook nog twee titels pakte.
Dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
Beaves schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:06:
Ik blijf spammen, maar kan er geen genoeg van krijgen :P Ditmaal de laatste ronde onboard bij Verstappen, wat zal die gast op eieren hebben gereden die ronde zeg _/-\o_

[video]
Zie ik het goed dat Max op 'rechte' stukken zijn stuur iets naar links moet houden i.v.m. met z'n versleten LF ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Tethtoril schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:13:
[...]

Zie ik het goed dat Max op 'rechte' stukken zijn stuur iets naar links moet houden i.v.m. met z'n versleten LF ?
Heeft hij niet gewoon wat meer camber staan waardoor dit komt ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Breezers schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:22:
[...]

Volgens mij is het de hoek van de camera, want als ie na start-finish zn stuur loslaat, gaar zn auto gewoon rechtdoor :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Redelijk offtopic maar toch relevant.

Gigantische klapper F3 vanmorgen https://twitter.com/pvalstar/status/733948736011948032

Schijnt niks aan de hand te zijn met de coureur :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
HO-LY-SHIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Richard117 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 07:39:
[...]

Roze Verstappen bril mag weer terug in het kokertje.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT-W1lQLRcZOYIljdPqzFUl4ZWkJJ55px4HKAEMQdrGWQpcB-CGeg

Verstappen kan voorlopig nog niet in de schaduw staan van Hill, Hakkinen of Button.
Laatst genoemde hebben wel degelijk een special "dingetje" ze zijn namelijk alle drie wereld kampioen.

[ Voor 6% gewijzigd door Speedster op 21-05-2016 11:48 ]

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
Speedster schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:33:
[...]

Roze Verstappen bril mag weer terug in het kokertje.

Verstappen kan voorlopig nog niet in de schaduw staan van Hill, Hakkinen of Button.
Laatst genoemde hebben wel degelijk een special "dingetje" ze zijn namelijk alle drie wereld kampioen.
Dat zal niet lang meer duren bij Verstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
alwaysleft schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:34:
[...]

Dat zal niet lang meer duren bij Verstappen.
Oh, en waar gaat Mercedes heen dan? En Ferrari stopt met ontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Blue-eagle schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:37:
[...]

Oh, en waar gaat Mercedes heen dan? En Ferrari stopt met ontwikkelen?
Mercedes en Ferrari gaan nergens heen. Verstappen heeft het extra talent om alles te maximaliseren. Als hij de juiste wagen onder zijn kont heeft, is hij zo kampioen.

Dit jaar niet, volgend jaar met de nieuwe regels en Newey doet zijn huzarenstukje weer dan heeft hij volgend jaar al grote kans.

[ Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 21-05-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

alwaysleft schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:39:
[...] Als hij de juiste wagen onder zijn kont heeft, is hij zo kampioen.
Dat geld zo'n beetje voor alle coureurs in de F1 op dit moment.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Daar gaan we weer..... :F

Iets anders.... Het geluid van vorig jaar valt op dit filmpje wel mee. Of lijkt dat maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
Krijgen we nu al zuurpruimen hiero waarom Max met z'n STR nog geen Wereldkampioen is geworden zoals de 'echte' Groten zoals Jenson dat wel kon met z'n Diffused Brawn ? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
ScrooLoose schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:41:
[...]

Het is toch een deel van het spelletje....kan ik niks aan doen ;) En beter zijn dan je teamgenoot, dan kan het snel lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Tethtoril schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:42:
Krijgen we nu al zuurpruimen hiero waarom max met z'n STR nog geen Wereldkampioen is geworden zoals de 'echte' Groten zoals Jenson dat wel kon met z'n Diffused Brawn ? ...
Zijn die typische azijnzeikers ;) Als Max dit jaar weer wint ligt het weer eraan dat Ferrari en Mercedes verzuimt hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
StealthyPeanut schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:41:

Iets anders.... Het geluid van vorig jaar valt op dit filmpje wel mee. Of lijkt dat maar zo?

[video]
Geluid wat je op TV hoort is altijd minder dan in het echt. Voor de TV 'muten' ze het geluid veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
alwaysleft schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:43:
[...]

Zijn die typische azijnzeikers ;) Als Max dit jaar weer wint ligt het weer eraan dat Ferrari en Mercedes verzuimt hebben ;)
Als je een échte grootte bent versla je Merc met een driewieler..
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Het heeft weinig met azijnzeiken te maken.
Het wel of niet winnen van een wereldkampioenschap valt of staat met het materiaal waar mee je rijd :)
Iedereen kan zien dat Verstappen iets heel speciaals heeft maar dan moet het nog wel samenvallen met een goede auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tethtoril
Toen Max Kvyat verruilde plaatste ik al een bericht dat ik (geparafraseerd) niet kon wachten tot Barcelona..
Lijkt erop dat we wederom een week moeten wachten.. (Nu nog langer dan toen, trouwens..).

Ik kan me niet herinneren ooit zo'n 'vibe' gehad te hebben in de F1 sinds Senna...
Spijt me maar echt waar!
Niet alleen omdat het een Nederlander betreft (Die zich boven het maaiveld uitsteekt..) maar omdat het een oprecht nieuwe dimensie toevoegt aan F1 die het sinds Gilles en Senna en Michael nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 12:54

Bosmonster

*zucht*

ScrooLoose schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:46:
Het heeft weinig met azijnzeiken te maken.
Het wel of niet winnen van een wereldkampioenschap valt of staat met het materiaal waar mee je rijd :)
Iedereen kan zien dat Verstappen iets heel speciaals heeft maar dan moet het nog wel samenvallen met een goede auto.
Zijn "speciaaltje" kun je dus, zoals je zelf zegt, niet meten aan "of die een WK heeft gewonnen".

Wat we wel kunnen doen is kijken naar z'n talent en huidige prestaties en die zijn fenomenaal. Hij heeft vorig jaar in z'n STR al meer indrukwekkende racecraft laten zien dan Button in z'n seizoen met z'n WK-Brawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
StealthyPeanut schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:41:

[video]
Lijkt maar zo, ik zat vorig jaar op tribune in Eau Rouge en tijdens de Formule 1 konden de doppen uit en kon ik praten met mijn vriendin. Tijdens de GP2 en GP3 had ik de doppen weer nodig.

Blijf het jammer vinden, niets is zo mooi om op vrijdagochtend door de bossen te lopen met het gejank van F1 motoren op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
Breezers schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:22:
[...]

(Verschillend) Camber wordt volgens mij niet in de F1 toegepast; Voornamelijk in Indy en NASCAR.
Heb er ooit iets over gelezen, als je wil kan ik de bron proberen op te zoeken.
Voor zover ik weet is camber in F1 altijd symmetrisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Toewan schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:15:
[...]

Lijkt maar zo, ik zat vorig jaar op tribune in Eau Rouge en tijdens de Formule 1 konden de doppen uit en kon ik praten met mijn vriendin. Tijdens de GP2 en GP3 had ik de doppen weer nodig.

Blijf het jammer vinden, niets is zo mooi om op vrijdagochtend door de bossen te lopen met het gejank van F1 motoren op de achtergrond.
Welke tribune zat je in Eau Rouge? Gold 3 of Gold 4?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Bosmonster schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:07:
[...]

Zijn "speciaaltje" kun je dus, zoals je zelf zegt, niet meten aan "of die een WK heeft gewonnen".

Wat we wel kunnen doen is kijken naar z'n talent en huidige prestaties en die zijn fenomenaal. Hij heeft vorig jaar in z'n STR al meer indrukwekkende racecraft laten zien dan Button in z'n seizoen met z'n WK-Brawn.
Ik ben het helemaal met je eens hoor maar ik denk wel dat mensen de verwachtingen iets "moeten" temperen :p

Denk dat niemand er aan twijfelde of Alonso na zijn 2e titel nog een 3e zou pakken maar kijk hoe dat is gelopen en dat terwijl mensen (met meer F1 verstand dan ik) zeggen dat een Alonso in topvorm nog steeds de beste coureur van het veld is.
Het ziet er zeer positief uit voor Red Bull maar je weet niet wat Ferrari of Mercedes of zelfs Williams volgend jaar laten zien.
Het is gewoon afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Tethtoril schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:19:
[...]

(Verschillend) Camber wordt volgens mij niet in de F1 toegepast; Voornamelijk in Indy en NASCAR.
Heb er ooit iets over gelezen, als je wil kan ik de bron proberen op te zoeken.
Voor zover ik weet is camber in F1 altijd symmetrisch...
Bij de ovals komt het asymmetrisch altijd voor, maar ook de camber bij f1 kan nog wel verschillen per zijde volgens mij. Komt niet heel vaak voor, maar ik kan me voorstellen dat je op Interlagos bijvoorbeeld een afwijkende camber gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafti
  • Laatst online: 11-11-2022

mafti

Kopyright Liberation Front

Het is toch gewoon genieten van Max!

Tuurlijk kan er van alles gebeuren en er zal ook wat mindere momenten zijn,
maar geniet gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
StealthyPeanut schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:32:
[...]

Bij de ovals komt het asymmetrisch altijd voor, maar ook de camber bij f1 kan nog wel verschillen per zijde volgens mij. Komt niet heel vaak voor, maar ik kan me voorstellen dat je op Interlagos bijvoorbeeld een afwijkende camber gebruikt.
Tijdens m'n Sim Racing days gebruikte ik asymmetrische camber op Monza (GPL).
Heb toen een interview gezien met Stewart die zei dat camber altijd symmetrisch was.
Heb me altijd afgevraagd waarom..
Monza leent zich bij uitstek voor asymmetrisch (Kreeg m'n beste hotlaps via verschillende camber).
Denk Lesmo's, Parabolica en Granda Curva...
Maar Stewart zei nooit asymmetrische afstelling.. Vraag me af waarom 8)7

Edit: nvm..
(Zoek nog even naar F1 info betr, camber afstellingen..)

[ Voor 16% gewijzigd door Tethtoril op 21-05-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:05
Bosmonster schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:07:
[...]
Hij heeft vorig jaar in z'n STR al meer indrukwekkende racecraft laten zien dan Button in z'n seizoen met z'n WK-Brawn.
De WK titel van Button en Brawn GP is enkel en alleen te danken aan de blown diffuser van de Brawn GP. Dat had niemand en ieder team moest weer aan de tekentafel om het op hun auto te implementeren. En bedenk dat je dat ding er niet zomaar "onder plakt" want de complete aero van voor tot achter moet op de schop. Dat kostte de teams ongeveer een half seizoen.

Wat je hier ziet : Wikipedia: Brawn GP , is dat Jenson min of meer een abonnement op P1 heeft totaan de Engelse GP. De laatste 10 GPs eindigt hij bijna altijd in de top 10. Alleen die voorsprong in het begin leverde hem de titel. Hij was nooit wereldkampioen geworden als de andere teams ook die blown diffuser hadden.

Dus Jenson kan heel mooi racen, het is een geweldig personnage maar geen speciaaltje.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

asing schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:15:
[...]

De WK titel van Button en Brawn GP is enkel en alleen te danken aan de blown diffuser van de Brawn GP. Dat had niemand en ieder team moest weer aan de tekentafel om het op hun auto te implementeren. En bedenk dat je dat ding er niet zomaar "onder plakt" want de complete aero van voor tot achter moet op de schop. Dat kostte de teams ongeveer een half seizoen.

Wat je hier ziet : Wikipedia: Brawn GP , is dat Jenson min of meer een abonnement op P1 heeft totaan de Engelse GP. De laatste 10 GPs eindigt hij bijna altijd in de top 10. Alleen die voorsprong in het begin leverde hem de titel. Hij was nooit wereldkampioen geworden als de andere teams ook die blown diffuser hadden.

Dus Jenson kan heel mooi racen, het is een geweldig personnage maar geen speciaaltje.
Behalve dan dat ie gewoon rete-constant rijdt. Hij is niet voor niets 3e geworden in het kampioenschap met Schumacher-overheersing met geen enkele overwinning zelf. Heeft ook Hamilton en Alonso verslagen, puur door constant te rijden. Zijn race-pace is gewoon prima, maar hij is (net als Max) met de hele race bezig, niet alleen de huidige ronde.

Nee Button is gewoon een geweldige coureur die maar 2x in een auto heeft gezeten waar ie wereldkampioen in kon worden, waarvan het hem 1x gelukt is. Daarbij heeft ie ook altijd vrij dicht bij de punten van de winnaar in het kampioenschap gezeten of de best-of-the-rest. In tegenstelling tot de Massa's en Barrichello's naast Schumacher die niet in de buurt kwamen.

Button heeft het altijd gewoon prima gedaan en verdient zijn plek in de hall-of-fame ook wel. Maar in de tijd sinds 2001 dat ie in de F1 zit, heeft ie wat mij betreft wel genoeg gedaan. Het is tijd om het stokje door te geven. Laat hem maar lekker Top Gear doen en commentator worden ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:17
asing schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:15:
[...]

Dit klopt niet helemaal. Het ging om een zogenaamde double decker diffuser, Brawn GP en Toyota hadden ze vanaf het begin van het seizoen. Brawn GP had het grote voordeel dat ze de beste motor hadden.

Renault kwam het jaar daarop (of in 2011/2012 zelfs) met engine mappings die blown diffusers mogelijk maakte.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
Rivanov schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:20:
[...]

Welke tribune zat je in Eau Rouge? Gold 3 of Gold 4?
Gold 3, de overdekte. Al regelmatig meegemaakt dat het er regent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
Tethtoril schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:45:
[...]

Edit: nvm..
(Zoek nog even naar F1 info betr, camber afstellingen..)
Kan het niet vinden.. Vraag maar aan Max..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
ScrooLoose schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:41:
[...]

Klopt, in de beste wagen kan (bijna) iedereen wel kampioen worden. Button/Brawn is daar een goed voorbeeld van.

Alleen heb je coureurs die net wat meer hebben/doen. Die komen niet aandraven om even een rondje te rijden om daarna weer snel weg te zijn, die weten gewoon net wat meer uit een auto te halen, zijn betrokken bij de ontwikkeling, weten een team om zich heen te bouwen, analyseren iedere ronde die zij, hun teamgenoot en hun grootste concurrenten rijden om te zien waar ze zich kunnen verbeteren...

Die mannen (jongens soms :p) hebben niet de beste auto nodig, die hebben een goede auto nodig en weten daar voldoende uit te persen om toch voorop te eindigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
Zo irritant heh, al die mensen die opeens naar Pauw gaan kijken nu Max meedoet, waar waren ze de afgelopen jaren :+
http://frontpage.fok.nl/n...nkzij-max-verstappen.html

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

En de NOS, sja, die zaten er naast met hun verheven houding en neerbuigende blik richting F1/Verstappen. Dikke kiespijn nu, heerlijk :+

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 14:38:
Zo irritant heh, al die mensen die opeens naar Pauw gaan kijken nu Max meedoet, waar waren ze de afgelopen jaren :+
Daar erger ik me ook aan..

Ik kijk sinds de eind jaren 90 F1, en heb bijna elke race wel gezien sindsdien..

En dan proberen mensen jou iets wijs te maken over F1 omdat ze nou opeens sinds 2 weken de grootste F1 fan zijn door Max..

Zelfde altijd met het Nederlands voetbal elftal... allemaal van die nep supporters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Toewan schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:42:
[...]

Gold 3, de overdekte. Al regelmatig meegemaakt dat het er regent. :)
Mooi. Ik heb voor dit jaar ook kaarten voor Gold 3. :)
Ben benieuwd! Zicht is goed daar neem ik aan?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

matthijst schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 14:38:
Ik kijk al sinds eind jaren 90 naar Pauw en heb bijna elke aflevering wel gezien. Zo irritant dat iedereen nu kijkt nu die een keer de kijkcijfers heeft gewonnen! Iedereen heeft ook ineens een mening over z'n interviewkwaliteiten :+

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 21-05-2016 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 14:49:
[...]

Ik kijk sinds de eind jaren 90 F1, en heb bijna elke race wel gezien sindsdien..

En dan proberen mensen jou iets wijs te maken over F1 omdat ze nou opeens sinds 2 weken de grootste F1 fan zijn door Max..

Zelfde altijd met het Nederlands voetbal elftal... allemaal van die nep supporters...
Ach, het kan ook goed zijn voor de autosport in Nederland. Nieuwe kijkers trekt ook meer/nieuwe sponsors. Elk nadeel...

Volg zelf F1 sinds eind jaren 80, met ups en downs. Ik snap best dat er meer mensen gaan kijken nu er 'opeens' een "wonderkind" is opgestaan, die ook nog eens Nederlander is. Zeg nou zelf, het is toch ook veel leuker en spannender als er een Nederlander mee rijdt?

Hoe lang iemand al kijkt doet er niet zo heel veel toe. De successupporters vallen vanzelf weer af. De serieuze blijven wel hangen. Dat is positief.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 14:49:
[...]

Ik erger me aan mensen die denken hun kennis te kunnen kwantificeren door middel van het aantal jaren dat ze de sport volgen en dat ook steeds moeten melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Adlermann schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:25:
[...]

Ik erger me aan mensen die denken hun kennis te kunnen kwantificeren door middel van het aantal jaren dat ze de sport volgen en dat ook steeds moeten melden :)
Amen.

/edit: Overigens is het jaarboek van Verstappen een mooi boek! Staan prachtige foto's in. Niet alleen van Verstappen zelf. Eigenlijk een compleet overzicht van de Formule 1 van vorig jaar. :)

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/2016-05-2115_29_12-stqebl6.png

[ Voor 31% gewijzigd door Rivanov op 21-05-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:15
Rivanov schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:26:
[...]

Amen.

/edit: Overigens is het jaarboek van Verstappen een mooi boek! Staan prachtige foto's in. Niet alleen van Verstappen zelf. Eigenlijk een compleet overzicht van de Formule 1 van vorig jaar. :)
Is het te vergelijken met de oude jaarboeken van weleer door Anjes Verheij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Adlermann schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:30:
[...]

Is het te vergelijken met de oude jaarboeken van weleer door Anjes Verheij?
Ik heb het jaarboek van verstappen.nl en dat is nogal een goedkope italiaanse productie vol met fouten, overdadig gephotoshop en steenkolen engels.

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 21-05-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Bosmonster schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:31:
[...]

Ik heb het jaarboek van verstappen.nl en dat is nogal een goedkope italiaanse productie vol met fouten en steenkolen engels.
Mijn jaarboek komt ook van verstappen.nl en qua foto's is het wel een mooi boek. Geen topper, maar wel erg leuk om te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Rivanov schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:33:
[...]

Mijn jaarboek komt ook van verstappen.nl en qua foto's is het wel een mooi boek. Geen topper, maar wel erg leuk om te hebben. :)
Heb hem gekregen, dus mag niet klagen volgens de nederlandse spreekwoordenwet. Heb hem een keertje doorgebladerd voor de foto's en daar zitten er inderdaad wel een paar leuke van tussen. Het is echter qua gehele productie niet iets dat ik vaak uit de kast trek om gewoon even vast te houden. (in tegenstelling tot het geweldige minichamps schaalmodel bijvoorbeeld).

Nu ik het over de minichamps heb, gelijk maar even het nieuwe schaalmodel van de RB12 van Spanje besteld op formule1.nl! Helaas geen minichamps, maar een spark, maar dat is ook prima kwaliteit.

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 21-05-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Bosmonster schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:36:
[...]

Heb hem gekregen, dus mag niet klagen volgens de nederlandse spreekwoordenwet. Heb hem een keertje doorgebladerd voor de foto's en daar zitten er inderdaad wel een paar leuke van tussen. Het is echter qua gehele productie niet iets dat ik vaak uit de kast trek om gewoon even vast te houden. (in tegenstelling tot het geweldige minichamps schaalmodel bijvoorbeeld).
Bosmonster trekt minichamps schaalmodel vaak uit de kast "om gewoon even vast te houden"...

Meen je dat ?

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Speedster schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:48:
[...]

Bosmonster trekt minichamps schaalmodel vaak uit de kast "om gewoon even vast te houden"... ?

Meen je dat ?
De hoeveelheid detail is verbluffend. Blijft mooi om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:22
Bosmonster schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:49:
[...]

Ik kijk er ook regelmatig even goed naar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Bosmonster schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:49:
[...]

Die prijzen op Marktplaats. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Rivanov schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:56:
[...]

Die prijzen op Marktplaats. 8)7
Je kunt ze los ook nog wel kopen. Dit soort custom schaalmodellen zijn nieuw rond de 70 euro wel meestal.

Verstappen.nl heeft een tijdje een gesigneerde Toro Rosso van Maleisie verkocht (beperkte oplage). Die heb ik en die zal inmiddels wel voor wat meer gaan mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Bosmonster schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:59:
[...]

Je kunt ze los ook nog wel kopen. Dit soort custom schaalmodellen zijn nieuw rond de 70 euro wel meestal.

Verstappen.nl heeft een tijdje een gesigneerde Toro Rosso van Maleisie verkocht (beperkte oplage). Die heb ik en die zal inmiddels wel voor wat meer gaan mogelijk.
Op de verstappenshop.nl is hij uitverkocht. Was daar € 199,99 maar op MP vragen ze nu al het dubbele of driedubbele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Man wat is die gast volwassen, ik heb net het interview met Max terug gekeken, niet normaal zo als die kan praten.
Wat een held, prachtig om hem zo te horen praten en alles goed uitleggen aan Jeroen Pauw _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 21-05-2016 16:23 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1