Richard117 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 06:36:
[...]
Het parkeren was ook wel bewust. Maar hij maakte naar mijn mening eerst een gewoon stuurfoutje die in een rondje op de limiet gemaakt kan worden. Daarmee had hij best de bocht kunnen halen maar een snelle tijd kon hij wel vergeten. De anti-Schumacher club doet altijd voorkomen alsof hij al van plan was om hem daar te parkeren, maar ik geloof dat hij dat echt pas besloot nadat hij een foutje maakte. Dat maakt het voor mij minder expres en meer een soort "overlevingsdrang" (misschien beetje rare uitdrukking gezien de huidige situatie, maar ik bedoel dat op sportief gebied) om dan maar het beste van de situatie te maken.
En Schumi op Adelaide? Hij schiet eraf, komt terug maar Hill wil hem in gaan halen rechts en hij stuurt gewoon zo hard mogelijk in, in de hoop dat Hill om uitgeschakeld gaat zijn. Dat is over lijken gaan.
Bij Senna vs Prost was het in Japan 1990 een koekje van eigen deeg voor Prost. In 1989 eerder was Prost wereldkampioen als Senna geen punten zou scoren. Laatste chicane zet Senna hem ernaast en stuurt Prost veel te vroeg in (duidelijk te zien aan de lijn die hij neemt) en daarmee klapt hij op Senna. Desalniettemin rijdt Senna door, gaat de pit in en eindigt daarna alsnog op de positie om WK te worden. Maar nee hoor, toen kreeg Senna een DQ omdat hij na de aanrijding via de uitloopstrook de race heeft hervat......
Dat er in 1990 dan zoiets gebeurt is ergens echt wel voor te stellen. Maar dat beeld blijft bij iedereen hangen, terwijl 1 jaar eerder het ook dubieus was.
[...]
Daar heb je dan eigenlijk ook 3 net-niet coureurs te pakken die optimaal gebruik gemaakt hebben van het feit dat ze op dat moment de snelste auto onder hun kont hadden. Maakt hun prestaties niet minder verdiend ofzo, maar ze missen als coureur net dat extraatje die bij een topper past zoals bv een Senna, Prost, Schumacher, Hamilton, Vettel of nu Verstappen dat wel hebben.
Dit gaat mij om te ver. Laat VES eerst WK worden. Daarna zien we wel verder.