"It's called a motor race." - M. Masi 2021
En Olav vertaalt dat voor dit weekend weer naar zacht, medium en hardMartin0 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:17:
[...]
Mediums was geen keuze voor dit weekend, Alleen ultra soft(paars), super soft(rood) en softs(geel)
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
er was / is toch gesproken over het volgende; indien SC in eerste 2 laps, dan herstart?Mystikal schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:13:
In ronde 1 een safety car en dan een setje mediums eronder? Zou dat niet kunnen werken?
was dat een voorstel?
of daadwerkelijk nieuwe regel voor '17(?)
heb dat vaker teurg zien komen namelijk
Ik dacht dat alle banden een stap zachter waren dit jaar vergeleken t.o.v. vorig jaar. Al kan ik daar zo snel geen bron van vindeniichel schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:18:
De huidige soft schijnt sterk verwant te zijn aan vorig jaars medium.
Dat zou betekenen dat de huidige soft, lijkt op de supersoft van vorig jaar.
Als dat overigens waar is wat ik hier zeg, gaan we wel wat pitstops zien, uitgaande van de statistieken qua pitstops vorig jaar.
Inderdaad dit zullen wel met meer punten gaan zien verwacht ik nu de hype er is en natuurlijk iedereen en zijn moeder wil kijken.alexbl69 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:43:
[...]
En Olav vertaalt dat voor dit weekend weer naar zacht, medium en hard. Hij heeft ook niet veel keuze... Als hij het de hele tijd moet hebben over ultrasofts, supersofts en softs is er voor de niet-volledig-ingewijden waarschijnlijk al snel geen touw meer aan vast te knopen.
Er is een nieuwe, zachtere band, bijgekomen: de ultra-soft.Hoogie2004 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:53:
[...]
Ik dacht dat alle banden een stap zachter waren dit jaar vergeleken t.o.v. vorig jaar. Al kan ik daar zo snel geen bron van vinden
Dat zou betekenen dat de huidige soft, lijkt op de supersoft van vorig jaar.
Als dat overigens waar is wat ik hier zeg, gaan we wel wat pitstops zien, uitgaande van de statistieken qua pitstops vorig jaar.
Dat was vroeger. Omwille van zendtijd etc doen ze geen herstart meer. Vroegah met T-cars e.d. was dat altijd wel leuk. Soms kostte het een paar pogingen om alles heel weg te krijgen.himlims_ schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:51:
[...]
er was / is toch gesproken over het volgende; indien SC in eerste 2 laps, dan herstart?
was dat een voorstel?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat wist ikDr. Horrible schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:59:
[...]
Er is een nieuwe, zachtere band, bijgekomen: de ultra-soft.
Maar ik dacht me nog te herinneren dat elke band ook een fractie softer werd.
Er is geopperd om na elke SC een staande herstart te doen. Maar dat is nooit doorgevoerd.himlims_ schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:51:
[...]
er was / is toch gesproken over het volgende; indien SC in eerste 2 laps, dan herstart?
was dat een voorstel?
Dat was sowieso een totaal andere set. En vertel zat in l1 nog achter max ook.himlims_ schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:02:
[...]
imho, komt dat door die touche met vettel in bocht 1, althans, dat was onze theorie tijdens de race
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
http://www.espn.co.uk/f1/...ve-2017-stoffel-vandoorne
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
This page isn't available. Sorry about that.
Try searching for something else.
Helaas, want het had wel extra spanning met zich meegebracht.Hoogie2004 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:04:
[...]
Er is geopperd om na elke SC een staande herstart te doen. Maar dat is nooit doorgevoerd.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Bij start ja, tussendoor alsjeblieft niet. Nu al duren SC's onnodig lang.XyritZz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:23:
[...]
Helaas, want het had wel extra spanning met zich meegebracht.
Hij bedoelt denk ik bocht 1 in een aantal rondes voor het einde toen RIC probeerde VET in te halen, niet L1MikeyMan schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:08:
[...]
Dat was sowieso een totaal andere set. En vertel zat in l1 nog achter max ook.
Sowieso snap ik niet dat ze de banden niet 'super hard- hard-medium-soft-super soft' hebben genoemd. Dus alles 1 stapje opgeschoven. Lijkt me veel logischer dan maar 1 schaal 'hard' te hebben en 3 schalen 'softs'.alexbl69 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:43:
[...]
En Olav vertaalt dat voor dit weekend weer naar zacht, medium en hard. Hij heeft ook niet veel keuze... Als hij het de hele tijd moet hebben over ultrasofts, supersofts en softs is er voor de niet-volledig-ingewijden waarschijnlijk al snel geen touw meer aan vast te knopen.
wie zal er dan weggaan bij Mclaren?himlims_ schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:16:
gaat het dan toch gebeuren? Stoffel een stoeltje?![]()
laat maar komen die next gen drivers
http://www.espn.co.uk/f1/...ve-2017-stoffel-vandoorne
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Er gaan al een paar weken geruchten dat Button wellicht teruggaat naar Williams volgend jaar.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Het is een YouTube video?himlims_ schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:23:
[...]
This page isn't available. Sorry about that.
Try searching for something else.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Er gaan ook geruchten dat Alonso misschien naar Mercedes gaat indien Rosberg naar Ferrari gaat en/of Hamilton een sabbatical neemt.
Silly season start vroeg dit jaar
Ja door mijzelf.
Rosberg zie ik echt "nooit" vertrekken naar ferrari; is geen kampioen (kan wel WK worden dit jaar - maar voor mij is het nog steeds geen kampioenB-Real schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:44:
[...]
Er gaan ook geruchten dat Alonso misschien naar Mercedes gaat indien Rosberg naar Ferrari gaat en/of Hamilton een sabbatical neemt.
Alonso naar mercedes ... laat m lewis maar vervangen
verwacht weinig verschuivingen volgend jaar; vanwege vastleggen max.
stel stoffel krijgt stoel bij mclaren, zal dat (in mijn optiek) de bak van button worden.
ZOals hierboven; frank wil button graag zijn cariere bij hem laten afsluiten, en dan kan button nog wat meedoen om punten

neemt lewis een sabbatical(??) denk het niet, is dat zo, zien we hem niet meer terug.
[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 20-05-2016 12:48 ]
Ik verwacht eigenlijk dat Mercedes het wel gaat proberen, om Q2 door te komen met een set supersofts. Dat is ze vaker al eens gelukt. Mocht het kiele kiele worden, dan zullen ze uiteindelijk toch voor die ultrasoft gaan in Q2. Wat ook altijd belangrijk is in Monaco, is een vrij rondje tijdens je snelle ronde, een langzame rijder op een ongelukkige plek op de baan kan veel verpesten.Kenhas schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:00:
[...]
Op supersoft ga je Q3 niet bereiken. En als je niet in Q3 zit, ben je niet verplicht om te starten op de banden van Q2. Dus Q2 door geraken op supersoft, heeft eigenlijk geen zin behalve dat je een bandensetje uitspaart. En door supersoft te gebruiken in Q2 ga je teveel plaatsen verliezen waardoor het gespaarde setje ook niet optimaal gebruikt kan worden.
Denk dat de strategie een 1-stopper zal zijn. De combinatie "Start ultrasoft - pitstop - supersoft" (of omgekeerd voor enkele midden- of achtervelders) zal wel voldoende zijn om tot het einde te geraken. Zelf als je de grote mogelijkheid op safety car in het achterhoofd houdt.
Maar kan gerust zijn dat ik iets belangrijks over het hoofd zie
Testing, one, two ...
Ik denk niet dat dat de juiste tactiek is.hardware-lover schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:49:
[...]
Ik verwacht eigenlijk dat Mercedes het wel gaat proberen, om Q2 door te komen met een set supersofts. Dat is ze vaker al eens gelukt. Mocht het kiele kiele worden, dan zullen ze uiteindelijk toch voor die ultrasoft gaan in Q2. Wat ook altijd belangrijk is in Monaco, is een vrij rondje tijdens je snelle ronde, een langzame rijder op een ongelukkige plek op de baan kan veel verpesten.
Dat houd in dat tijdens de start van de race de rest makkelijker kan bijhouden. Echter op het moment dat de rest naar binnen moet, en Mercedes nog niet, heeft de rest verse en snellere banden, en kan er misschien sneller gereden worden dan Mercedes kan op de banden die al 10-15 ronden oud zijn.
Ze lopen dan juist de kans dat, door langer door te rijden op langzamere/meer versleten banden, een team als Ferrari of RedBull ervoor terecht kan komen.
Het verstandigste is om dezelfde tactiek als je concurrenten aan te houden op een baan waar inhalen moeilijk is.
[ Voor 4% gewijzigd door Devian op 20-05-2016 12:58 ]
https://wren.co/join/Devian
De hele uitzending is in ieder geval voor Max.AzzKickah schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 01:26:
[...]
Kan jij in Max' agenda kijken?
Klopt, Pauw is wat statisch. Late Night is leuker, maar komen mensen niet altijd even goed/lang aan het woord.
Ben hoe dan ook benieuwd. Zal ie weer vertellen dat ie kramp kreeg?
Dus geen andere gast.

Op de softs moet je dan de race kunnen uitrijden in een 1-stopper. Je kan in Monaco geen 20 sec. goed maken om er een tweestopper van te maken en te winnen. Zelfs niet als je US-->US-->SS gaat rijden. De risico op verkeer is veel te hoog.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
NiceRivanov schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:05:
[...]
De hele uitzending is in ieder geval voor Max.
Dus geen andere gast.
[afbeelding]
HAM en ROS staan al vast voor 2017 bij Mercedes...B-Real schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:44:
[...]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Volgens Mercedes. Maar ROS of HAM kunnen altijd nog iets anders beslissen.Damian schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:08:
[...]
HAM en ROS staan al vast voor 2017 bij Mercedes...
Er zijn in ieder geval genoeg geruchten dat er iets gaat gebeuren daar.
Het enige wat je gaat krijgen is mensen die een undercut gaan proberen als er een mogelijkheid is tot een stukje "clean air" na de pitstop.JackBol schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:05:
Je kan er vanuit gaan dat de top 10 de eerste stint op US rijdt. Ik verwacht dat deze op Monaco maximaal 20 laps mee gaan, maar dat de meeste voor lap 16 zullen pitten (SC car daargelaten).
Op de softs moet je dan de race kunnen uitrijden in een 1-stopper. Je kan in Monaco geen 20 sec. goed maken om er een tweestopper van te maken en te winnen. Zelfs niet als je US-->US-->SS gaat rijden. De risico op verkeer is veel te hoog.
Is het al bijna donderdag.... pfff, wachten duurt veel te lang
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
De undercut gaat heel belangrijk worden. Hoe eerder je naar binnen gaat, hoe meer profijt je hebt van de undercut. Maar hoe langer je in je tweede stint op softs moet. En als je met de softs van de cliff af rijd, heeft Monte Carlo geen genade.derx666 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:09:
[...]
Het enige wat je gaat krijgen is mensen die een undercut gaan proberen als er een mogelijkheid is tot een stukje "clean air" na de pitstop.
Is het al bijna donderdag.... pfff, wachten duurt veel te lang
Hier al stukje van de uitzending, is echt alleen de setting met Max idd.Rivanov schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:05:
[...]
De hele uitzending is in ieder geval voor Max.
Dus geen andere gast.
[afbeelding]
Hij is bang voor grote spinnen
Apart dat hij met zijn sponsors in beeld is op de publieke omroep. Ik snap dat dat een voorwaarde zal zijn van kamp Verstappen, maar het toch merkwaardig.alwaysleft schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:31:
[...]
Hier al stukje van de uitzending, is echt alleen de setting met Max idd.
Hij is bang voor grote spinnenhttp://www.1limburg.nl/ma...stappen-bang-voor-spinnen
Als je eerder naar binnen moet/gaat, is de kans ook groter om achter iemand terecht te komen die buiten de top 10 is gestart, die moet je dan ook nog maar eens voorbij zien te komen, duurt dat te lang dan gaat je undercut ook het welbekende putje in? Maar zoals eerder gezegd, er zijn zoveel variabelen dat wij met zijn allen mogelijk nog wat hebben gemist. Zoals bij de eerste ronde in Spanje, dat had ook niemand (behalve Coronel dan, ere wie ere toekomt), zo kunnen voorzien. Niet dat ik het vervelend vond dat het gebeurde (understatement)Devian schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:57:
[...]
Ik denk niet dat dat de juiste tactiek is.
Dat houd in dat tijdens de start van de race de rest makkelijker kan bijhouden. Echter op het moment dat de rest naar binnen moet, en Mercedes nog niet, heeft de rest verse en snellere banden, en kan er misschien sneller gereden worden dan Mercedes kan op de banden die al 10-15 ronden oud zijn.
Ze lopen dan juist de kans dat, door langer door te rijden op langzamere/meer versleten banden, een team als Ferrari of RedBull ervoor terecht kan komen.
Het verstandigste is om dezelfde tactiek als je concurrenten aan te houden op een baan waar inhalen moeilijk is.
Testing, one, two ...
Nu je het zegt inderdaad. Las trouwens dat er eind juni speciale RB blikjes komen met Max er op. De hype is realSpaceAce schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:34:
[...]
Apart dat hij met zijn sponsors in beeld is op de publieke omroep. Ik snap dat dat een voorwaarde zal zijn van kamp Verstappen, maar het toch merkwaardig.
Een generatie die (m.i.) een voorsprong heeft als het gaat om multi-tasking, een grotere nadruk op power-recovery, slim rijden. Eigenschappen die de laatste jaren veel belangrijker zijn geworden in de F1. Als je nu als ervaren coureur niet vol mee blijft gaan ben je je edge kwijt na een jaar op het strand. Zelfs Hamilton.
Mercedes heeft zelf verklaard dat Hamilton en Rosberg vast liggen voor volgend jaar. Dus tenzij er heel gekke dingen gebeuren zit de boel daar op slot. Bij Ferrari is Vettel een zekerheidje en presteert Räikkönen dit jaar boven verwachting goed (mijn verwachting tenminste
Bij Red Bull lijkt de boel ook al vast te staan, tenzij Ricciardo anders besluit. Maar alles anders dan Mercedes of Ferrari zou een achteruitgang zijn voor hem, dus gezien mijn eerdere vermoedens over die teams blijft hij mooi bij Red Bull.
De overige teams zijn me nog wat te onzeker
Eén laatste overweging: mocht Max dit jaar met zijn 'moderne' rijstijl (maximaal banden sparen, alle systemen zo optimaal mogelijk benutten) nog veel meer aansprekende successen boeken en de 'oude' garde met hun 'oude' technieken nog vaker verschalken zoals in Barcelona, dan bestaat er de kans dat ook Mercedes en Ferrari volgend jaar zo'n razende wizz-kid versneld een plekje geven.
Max is een onderdeel van de nieuwe generatie nieuwe coureurs die op aan het staan zijn. Razensnel out of the box, en niet bang voor de gevestigde orde.alexbl69 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:39:
Reken maar niet dat rijders een 'sabbatical' gaan nemen. De meest succesvolle rijder van het veld heeft dat ook ooit gedaan, en zijn terugkeer was niet het succes dat hij gehoopt had. Daarnaast staat er een jonge garde klaar in de coulissen.
Een generatie die (m.i.) een voorsprong heeft als het gaat om multi-tasking, een grotere nadruk op power-recovery, slim rijden. Eigenschappen die de laatste jaren veel belangrijker zijn geworden in de F1. Als je nu als ervaren coureur niet vol mee blijft gaan ben je je edge kwijt na een jaar op het strand. Zelfs Hamilton.
Mercedes heeft zelf verklaard dat Hamilton en Rosberg vast liggen voor volgend jaar. Dus tenzij er heel gekke dingen gebeuren zit de boel daar op slot. Bij Ferrari is Vettel een zekerheidje en presteert Räikkönen dit jaar boven verwachting goed (mijn verwachting tenminste). Daar is dus ook geen noodzaak tot verandering.
Bij Red Bull lijkt de boel ook al vast te staan, tenzij Ricciardo anders besluit. Maar alles anders dan Mercedes of Ferrari zou een achteruitgang zijn voor hem, dus gezien mijn eerdere vermoedens over die teams blijft hij mooi bij Red Bull.
De overige teams zijn me nog wat te onzeker.
Eén laatste overweging: mocht Max dit jaar met zijn 'moderne' rijstijl (maximaal banden sparen, alle systemen zo optimaal mogelijk benutten) nog veel meer aansprekende successen boeken en de 'oude' garde met hun 'oude' technieken nog vaker verschalken zoals in Barcelona, dan bestaat er de kans dat ook Mercedes en Ferrari volgend jaar zo'n razende wizz-kid versneld een plekje geven.
Heel compleet, Ocon en Vandoorne zie ik als 2 coureurs die ook erg compleet zijn en toekomstige WK materiaal zijn.
Dat de SC periodes lang duren ben ik met je eens.Señor Sjon schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:27:
[...]
Bij start ja, tussendoor alsjeblieft niet. Nu al duren SC's onnodig lang.
Persoonlijk vind ik het onzin dat de langzame deelnemers zich van een ronde achterstand mogen ontdoen, dat duurt al snel een rondje of 3 vanaf het moment dat ze in mogen gaan halen tot het moment dat de race weer hervat wordt. Ze kunnen die langzamere deelnemers beter gewoon een blauwe vlag geven waarna ze zich terug moeten laten zakken tot hun werkelijke positie.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Dat hebben ze gedaan om onnodig oponthoud te voorkomen. Voor de leiders in de wedstrijd is het vervelend om na een SC periode gelijk een aantal achterliggers in te moeten halen, dit kost toch altijd tijd.XyritZz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:55:
[...]
Dat de SC periodes lang duren ben ik met je eens.
Persoonlijk vind ik het onzin dat de langzame deelnemers zich van een ronde achterstand mogen ontdoen, dat duurt al snel een rondje of 3 vanaf het moment dat ze in mogen gaan halen tot het moment dat de race weer hervat wordt. Ze kunnen die langzamere deelnemers beter gewoon een blauwe vlag geven waarna ze zich terug moeten laten zakken tot hun werkelijke positie.
De achterligger verliest enorm veel tijd omdat hij tig auto's voorbij moet laten in de eerste rondjes.
Door de achterligger de SC in te laten halen zijn beide nadelen wat minder. Ze zouden de achterligger tijdens de SC ook gewoon af kunnen laten zakken tot zijn daadwerkelijk positie, maar dit betekend een oneerlijk voordeel omdat ze dan gelijk weer aansluiting hebben. Aan de andere kant, de voorsprong van de koploper wordt ook teniet gedaan door een SC periode natuurlijk.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
interview met onze favoriete team boss
Vooral tussen de regels door lezen komt een sneer naar Ferrari echt wel duidelijk naar voren. Over de motor en haas.

Wel mooi om te zien dat Raikkonen veel meer moet corrigeren.Beaves schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:06:
Ik blijf spammen, maar kan er geen genoeg van krijgenDitmaal de laatste ronde onboard bij Verstappen, wat zal die gast op eieren hebben gereden die ronde zeg
![]()
[video]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ze moeten gewoon niks doen. De nummer 2 heeft al gratis tijd terug gehad en de leider heeft al die mensen ook moeten inhalen.SnowDude schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:06:
Ze moeten de achterliggers gewoon naar achteren laten zakken tijdens de SC.
alles kan off-topic
Als ze er tussen zitten krijgen ze ook gewoon een blauwe vlag dus van echt inhalen is dan geen sprake. De reden dat de achterblijvers er tussenuit gehaald worden is voor veiligheid bij de herstart, en op zich vind ik daar wel wat voor te zeggen.Señor Sjon schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:19:
[...]
Ze moeten gewoon niks doen. De nummer 2 heeft al gratis tijd terug gehad en de leider heeft al die mensen ook moeten inhalen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
http://www.motorsport.com...sh-gp-frustration-738565/
Leuk ook wat die nog te zeggen heeft over Max:
“Max is a serious F1 driver and that is actually really good for me,” he said. “It is a good motivation and I said when I joined Red Bull, I came against Seb [Vettel] and I wanted to come against the best and challenge myself. And now Max is the newest challenge for me. He is a big one.
“I think in a way it is good that he is having this success. If I can get on top of that then it is only good for me and probably for both of our careers.”
En over de frustratie van zijn kant:
“It is a tough one,” he said. “Part of me is happy that the team is winning again and I think part of me is happy that everyone’s super motivated and confidence is high. So that is a positive: and that I am trying to draw myself to.
“From a personal side, it is massively frustrating. It is a tough one. Sure it is a team sport, but you are doing it for yourself as well and it is as individual as it is team. That balance is a tricky one to try to manage. From a personal side, it is still hard one to take.”
[ Voor 27% gewijzigd door alwaysleft op 20-05-2016 14:50 ]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/116723SnowDude schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:06:
Ze moeten de achterliggers gewoon naar achteren laten zakken tijdens de SC.
...
One solution that was tabled for discussion in a sporting regulations working group meeting was that instead of unlapping themselves, the relevant cars simply drop to the back of the field.
This action could be completed in a single lap and would ensure that the race could restart as soon as possible.
In exchange for dropping back rather than moving forward, the lapped cars would be credited a lap.
However, following more detailed analysis of the implications, it emerged that there were unintended consequences from such a rule change.
Firstly, crediting laps would cause a big problem for timing data and risked causing confusion on the detailed lap chart analysis that is provided by Formula One Management.
Furthermore, with teams limited to 100kg of fuel for a race, the crediting of a lap without actually driving it risked handing lapped cars an advantage - as it effectively gives them a free lap's worth of fuel.
Teams expressed concern that this fuel credit could have a big impact on race performance and would disadvantage cars that had not been lapped as they would not have a free lap.
Testing, one, two ...
Dit zou juist niet moeten imho en dat zeg ik daarom ook niet. precies om de reden die ze aangeven. Het is kwa brandstof verbruik niet fair.hardware-lover schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:53:
[...]
In exchange for dropping back rather than moving forward, the lapped cars would be credited a lap.
Een ander nadeel wat nu echter voor de eerste paar niet gelapte achterliggers is (die dus in dezelfde ronde komt als de mensen die de SC in halen) is dat zijn banden minder op temperatuur zijn. Die auto's die de SC ingehaald hebben hebben 2-3 rondes kunnen 'stampen' om de temperatuur er weer in te krijgen.
Enige 'fatsoenlijke' oplossing is om de gaten te herstellen tot wat het was voor de SC (wat ze nu doen met de VSC).
Een SC heeft echter ook zijn charme, de gaten zijn weg en soms kan het een saaie race weer spannend maken. (mensen die de pitstop tijdens SC overgeslagen hebben) tov mensen die wel gestopt zijn maar teruggezakt zijn.
Mess with the best, die like the rest
Precies. Het brengt onverwachte situaties met zich mee en daar moet je als rijder en team ook gewoon mee kunnen omgaan en van zien te profiteren. Ik vind zo'n 'hergroepering' vaak wel leuk, in een verder vrij saaie race.ThaStealth schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:00:
Een SC heeft echter ook zijn charme, de gaten zijn weg en soms kan het een saaie race weer spannend maken. (mensen die de pitstop tijdens SC overgeslagen hebben) tov mensen die wel gestopt zijn maar teruggezakt zijn.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
kan me nog een 'incidentje' herinneren dat iemand van de baan vloog bij een gele vlagAnkona schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:23:
Die hele SC moeten ze tot een minimum beperken. Nu wordt het onderdeel van de loterij. Gewoon net als vroeger enkel met gele vlaggen werken en alleen in extreme gevallen kiezen voor een rode vlag of SC als het kan.

Ik niet. Het verpest een goede race/strategie van iemand die net een mooie voorsprong opgebouwd heeft.Fiber schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:10:
[...]
Precies. Het brengt onverwachte situaties met zich mee en daar moet je als rijder en team ook gewoon mee kunnen omgaan en van zien te profiteren. Ik vind zo'n 'hergroepering' vaak wel leuk, in een verder vrij saaie race.
Als je dit soort externe invloeden mooi vindt moet je naar het WK Ganzenbord kijken. Laat het resultaat van de F1 toch vooral zo min mogelijk door toeval bepaald worden en juist zoveel mogelijk door keuzes en kwaliteiten van de teams.
alles kan off-topic
Precies, gewoon die ronde niet terug geven maar ze terug laten zakken totdat alle leiders er voorbij zijn. Dan is het allemaal veel sneller geregeld. Die ronde achterstand hebben ze op dat punt toch al, en daarmee krijgen ze eigenlijk ook een rondje cadeau; met een ronde achterstand wordt je gewoon afgevlagd dus je rijdt uiteindelijk een ronde minder dan de leiders.SnowDude schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:56:
[...]
Dit zou juist niet moeten imho en dat zeg ik daarom ook niet. precies om de reden die ze aangeven. Het is kwa brandstof verbruik niet fair.
Liuzzi in de regen? Toen lag er volgens mij een Spyker op P1. Overigens schoof Liuzzi toen ook tegen een bergingsvoertuig aan, en ik meen me te herinneren dat Olav Mol toen al aangaf dat dat een gevaarlijke situatie was.himlims_ schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:29:
[...]
kan me nog een 'incidentje' herinneren dat iemand van de baan vloog bij een gele vlag
Overigens is Schumacher er in de tunnel in Monaco eens vol af geklapt achter de safety car, dat was helemaal lomp.
Ik weet bijna zeker dat hij Jules Bianchi in Suzuka bedoelde.XyritZz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:36:
[...]
Liuzzi in de regen? Toen lag er volgens mij een Spyker op P1. Overigens schoof Liuzzi toen ook tegen een bergingsvoertuig aan, en ik meen me te herinneren dat Olav Mol toen al aangaf dat dat een gevaarlijke situatie was.
Was alleen geel voor het opvalen van de auto van Sutil.
Nooit zo lomp als expres de bocht niet kunnen halen, zodat de rest code rood kreeg en Schumi op de eeste plaats begonXyritZz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:36:
[...]
Precies, gewoon die ronde niet terug geven maar ze terug laten zakken totdat alle leiders er voorbij zijn. Dan is het allemaal veel sneller geregeld. Die ronde achterstand hebben ze op dat punt toch al, en daarmee krijgen ze eigenlijk ook een rondje cadeau; met een ronde achterstand wordt je gewoon afgevlagd dus je rijdt uiteindelijk een ronde minder dan de leiders.
[...]
Liuzzi in de regen? Toen lag er volgens mij een Spyker op P1. Overigens schoof Liuzzi toen ook tegen een bergingsvoertuig aan, en ik meen me te herinneren dat Olav Mol toen al aangaf dat dat een gevaarlijke situatie was.
Overigens is Schumacher er in de tunnel in Monaco eens vol af geklapt achter de safety car, dat was helemaal lomp.

NatuurlijkRyur schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:38:
[...]
Ik weet bijna zeker dat hij Jules Bianchi in Suzuka bedoelde.
Was alleen geel voor het opvalen van de auto van Sutil.

Dat was ook een lompe actie, maar daar is hij uiteindelijk wel voor bestraft. Het domme is vooral dat hij ermee weg was gekomen als hij z'n voorvleugel aan worst had gereden, door de auto compleet zonder schade te houden was het te aannemelijk dat hij de controle niet kwijt was.Sniffels schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:40:
[...]
Nooit zo lomp als expres de bocht niet kunnen halen, zodat de rest code rood kreeg en Schumi op de eeste plaats begon
ik doelde meer op; http://www.autosport.com/news/report.php/id/116267XyritZz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:36:
[...]
Precies, gewoon die ronde niet terug geven maar ze terug laten zakken totdat alle leiders er voorbij zijn. Dan is het allemaal veel sneller geregeld. Die ronde achterstand hebben ze op dat punt toch al, en daarmee krijgen ze eigenlijk ook een rondje cadeau; met een ronde achterstand wordt je gewoon afgevlagd dus je rijdt uiteindelijk een ronde minder dan de leiders.
[...]
Ook wel mooi hoe hij uit de cockpit komt en dan zo droog een hand aan Dr. Marko geeftBeaves schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:06:
Ik blijf spammen, maar kan er geen genoeg van krijgenDitmaal de laatste ronde onboard bij Verstappen, wat zal die gast op eieren hebben gereden die ronde zeg
![]()
[video]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
En toch mocht ik dat wel, die rat verzon altijd wel iets om de rest dwars te zitten. Onsportief? tja, maar hij bedacht het wel.Sniffels schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:40:
[...]
Nooit zo lomp als expres de bocht niet kunnen halen, zodat de rest code rood kreeg en Schumi op de eeste plaats begon
alles kan off-topic
Haha, vond dat wel mooi om te zien. Ik denk dat hij zelf Dr. Marko altijd heel netjes heeft aangesproken etc en nooit had verwacht dat hij zo zou gaan reagerenLasmibalsingh schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:56:
[...]
Ook wel mooi hoe hij uit de cockpit komt en dan zo droog een hand aan Dr. Marko geeft. Dat vond ik wel grappig om te zien, ik verwachtte eigenlijk meer dat hij op de auto zou springen en daarop een beetje uit zijn dak zou gaan.
Ricciardo heeft zijn smile mee maar ik mag hem wel. Vind het een eerlijke en nette response.alwaysleft schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:49:
Ricciardo is gefrustreerd geeft die aan in interview met Motorsport.com, en de GP van Spanje zit hem nog steeds niet lekker:
http://www.motorsport.com...sh-gp-frustration-738565/
Leuk ook wat die nog te zeggen heeft over Max:
“Max is a serious F1 driver and that is actually really good for me,” he said. “It is a good motivation and I said when I joined Red Bull, I came against Seb [Vettel] and I wanted to come against the best and challenge myself. And now Max is the newest challenge for me. He is a big one.
“I think in a way it is good that he is having this success. If I can get on top of that then it is only good for me and probably for both of our careers.”
En over de frustratie van zijn kant:
“It is a tough one,” he said. “Part of me is happy that the team is winning again and I think part of me is happy that everyone’s super motivated and confidence is high. So that is a positive: and that I am trying to draw myself to.
“From a personal side, it is massively frustrating. It is a tough one. Sure it is a team sport, but you are doing it for yourself as well and it is as individual as it is team. That balance is a tricky one to try to manage. From a personal side, it is still hard one to take.”
Thx, Coole video.Beaves schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:06:
![]()
[video]
Dat moment dat je je auto tegen bordje 'eerste plaats' aanparkeert. Dat moet goddelijk zijn geweest!
Oh en die voorbanden zien er ook wel helemaal vergiert uit!
[ Voor 59% gewijzigd door Help!!!! op 20-05-2016 16:28 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat zijn de marbles (stukjes rubber) die ze express oppikken tjidens de inlap om hun gewicht omhoog te krijgen.Help!!!! schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:24:
[...]
Thx, Coole video.
Dat moment dat je je auto tegen bordje 'eerste plaats' aanparkeert. Dat moet goddelijk zijn geweest!![]()
Oh en die voorbanden zien er ook wel helemaal vergiert uit!
Ah!! Thx, weer wat geleerd.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
En geperfectioneerd door Rosberg die er op een ander stukje van Monaco helemaal mee wegkwam. Die heeft altijd goed misbruik gemaakt van zijn ideale schoonzoon uitstraling en zo aardig wat penalties ontweken.Sniffels schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:40:
[...]
Niet alleen gewicht, ook de rijhoogte van de auto word minimaal verhoogd, waardoor hij ook aan de keuring voldoet.Rivanov schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:25:
[...]
Dat zijn de marbles (stukjes rubber) die ze express oppikken tjidens de inlap om hun gewicht omhoog te krijgen.
Die marbles zijn helemaal 'ingesmolten' in het rubber, dat ziet er inderdaad echt gaar uit
Ook dat inderdaad.kevlar01 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:30:
[...]
Niet alleen gewicht, ook de rijhoogte van de auto word minimaal verhoogd, waardoor hij ook aan de keuring voldoet.
Die marbles zijn helemaal 'ingesmolten' in het rubber, dat ziet er inderdaad echt gaar uit
Dat dacht ik ook op dat moment, Max is een hele nette jongen die zijn eigen overall nog opvouwt voor hij hem terug geeft. Zelfs na zijn overwinning eerst netjes een handje geven voor het los gaan en dan erachter komen dat dokter Marko ook helemaal in extase is, geweldig!creapYYY schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:11:
[...]
Haha, vond dat wel mooi om te zien. Ik denk dat hij zelf Dr. Marko altijd heel netjes heeft aangesproken etc en nooit had verwacht dat hij zo zou gaan reageren
Eigenlijk was dat een interview met de PR van Red Bull Racing: https://www.redbullconten...llracing/AP-1NCKKN1SN2111 <-- bewegend beeldalwaysleft schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:49:
Ricciardo is gefrustreerd geeft die aan in interview met Motorsport.com, en de GP van Spanje zit hem nog steeds niet lekker:
Nee, merp!
Verwijderd
Better safe than sorry. Je kunt de grenzen met behulp van marbles nog net weer iets verder oprekken, qua rijhoogte, gewicht en waarschijnlijk nog wel wat andere zaken.Jwlb schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 17:35:
Zijn ze zonder de opgepikte Marbels oprecht bang dat ze niet door de keuringen heen komen?
Helaas maar dit soort dingen hoort ook bij top sport. Als je externe invloeden wilt uitsluiten dan kan je na de kwalificatie ook wel stoppen en de race overslaanAnkona schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:35:
[...]
Ik niet. Het verpest een goede race/strategie van iemand die net een mooie voorsprong opgebouwd heeft.
Als je dit soort externe invloeden mooi vindt moet je naar het WK Ganzenbord kijken. Laat het resultaat van de F1 toch vooral zo min mogelijk door toeval bepaald worden en juist zoveel mogelijk door keuzes en kwaliteiten van de teams.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik geloof nog steeds niet dat hij expres die fout maakte. Ik denk dat Schumacher zo slim is/was dat hij een foutje kon maken en in een split second een oplossing kon bedenken. In dit geval was zijn oplossing: "Als ik door een klein foutje mijn tijd niet kan verbeteren, moet ik er maar voor zorgen dat anderen dat ook niet kunnen".Sniffels schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:40:
[...]
Adelaide '94 met Hill is zo'n zelfde voorbeeld. Hij maakt zelf een foutje waarbij hij schade rijdt en ziet dat Hill heel gretig in een klein gaatje duikt. Zijn enige mogelijkheid is dan nog maar om samen te crashen.
Natuurlijk is dat allemaal niet netjes, maar ik kan die "slimmigheid" meer waarderen dan een gek (Senna) die voor een race al besluit om mensen van de baan te gaan rossen
Dan maakt hij toch wel expres die 'fout'Richard117 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:01:
[...]
Ik geloof nog steeds niet dat hij expres die fout maakte. Ik denk dat Schumacher zo slim is/was dat hij een foutje kon maken en in een split second een oplossing kon bedenken. In dit geval was zijn oplossing: "Als ik door een klein foutje mijn tijd niet kan verbeteren, moet ik er maar voor zorgen dat anderen dat ook niet kunnen".
Adelaide '94 met Hill is zo'n zelfde voorbeeld. Hij maakt zelf een foutje waarbij hij schade rijdt en ziet dat Hill heel gretig in een klein gaatje duikt. Zijn enige mogelijkheid is dan nog maar om samen te crashen.
Natuurlijk is dat allemaal niet netjes, maar ik kan die "slimmigheid" meer waarderen dan een gek (Senna) die voor een race al besluit om mensen van de baan te gaan rossen
En als ik eerlijk ben vond ik de actie van Rosberg bij de laatste race ook wel een Schumacheriaanse

The ramblings of an idiot
[ Voor 57% gewijzigd door AzzKickah op 20-05-2016 19:01 ]
Ja van die actie op Hill snap ik nog steeds niet dat ze hem daarna gewoon de titel gaven. Tot op de dag van vandaag heeft dat mijn haat voor Schumacher gevoed.McBoom schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:47:
[...]
Dan maakt hij toch wel expres die 'fout'Dat hij het voor de race niet bedenkt maakt het niet minder opzettelijk. Idem dito met Schumacher vs. Villeneuve in '96 (Jerez was dat volgens mij). Alleen had hij daar de pech dat Villeneuve zijn weg kon vervolgen waardoor hij toch WDC werd.
En als ik eerlijk ben vond ik de actie van Rosberg bij de laatste race ook wel een Schumacheriaanse
Wie niet?AzzKickah schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:00:
lolll Max is als de dood voor grote spinnen
[afbeelding]
Testing, one, two ...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
http://www.motorsport.com...monaco-grand-prix-738690/
Ik blijf het apart vinden. Ik zou als Renault schijt hebben aan die Tag Heuer en gewoon lekker zelf 2 motoren houden. Hadden ze bij Red Bull maar niet zo'n label aan moeten gaan. Beetje met de eer strijken maar geen poot uitsteken daar.alwaysleft schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:21:
Renault heeft nu bevestigd dat Renault en Red Bull beide ieder team 1 coureur met de nieuwe spec Renault mag gaan rijden.
http://www.motorsport.com...monaco-grand-prix-738690/
Mja al moet het wel een erg brakke motor zijn als ie bij Monaco kapot gaat. Lijkt me dat met de kilometers van de testdag, ze wel weten of ie betrouwbaar is. Sterker, ik denk dat ze gewoon die gebruiken en er nieuwe bij maken (en dat ze daar gewoon te weinig tijd voor hebben sinds de tests van afgelopen week)Phusebox schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:43:
Jammer dat ze maar 1 motor hebben maar of je blij moet zijn om bèta tester te worden voor Renault.
Als ze dat doen beginnen ze toch met een motor die meer gelopen heeft, en dus (mogelijk) eerder vervangen moet worden? Qua "slimmigheid" zou ik dan toch liever compleet nieuwe motoren hebben die alleen wat uurtjes op een testbank gelopen hebben. Anders zit je met een motor die eerder vervangen moet worden door de test kilometers en kost het je weer 1 van de 5 motoren.Martinspire schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:44:
[...]
Mja al moet het wel een erg brakke motor zijn als ie bij Monaco kapot gaat. Lijkt me dat met de kilometers van de testdag, ze wel weten of ie betrouwbaar is. Sterker, ik denk dat ze gewoon die gebruiken en er nieuwe bij maken (en dat ze daar gewoon te weinig tijd voor hebben sinds de tests van afgelopen week)
Wat ik mij alleen afvraag. Wat is deze "nieuwe motor" precies? Alleen de ICE? Omdat ik mij meen te herinneren dat er een paar dagen terug een tabelletje langs kwam waarin stond dat de auto van Max al een aantal onderdelen vaker vervangen heeft gehad.
alsof zoiets niet compleet contractueel is adgetimmerd. doe niet zo naief.Martinspire schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:41:
[...]
Ik blijf het apart vinden. Ik zou als Renault schijt hebben aan die Tag Heuer en gewoon lekker zelf 2 motoren houden. Hadden ze bij Red Bull maar niet zo'n label aan moeten gaan. Beetje met de eer strijken maar geen poot uitsteken daar.
Heel dat Tag Heuer verhaal is meer een soort publiek geheim.P.O. Box schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:51:
[...]
alsof zoiets niet compleet contractueel is adgetimmerd. doe niet zo naief.
Iedereen weet dat het een Renault is. Dit jaar doen ze het stukken beter dan vorig jaar, hetzelfde geldt voor Honda(afgezien van de laatste race voor Alonso).
Positieve publiciteit komt even goed wel voor Renault op deze manier, ondanks dat deze getagged is.
Zeker omdat Renault nu als eigen team erin gestapt is. Hoop voor hun dat ze hun gloriedagen van mid 2000's weer kunnen evenaren. Volgend jaar een nieuw chassis (wist Renault natuurlijk ook). Dit jaar als fabrieksteam overbruggen en goed samenwerken met RB. Volgend jaar meedoen in top 6.
hier precies hetzelfde daarna altijd anti-Schumacher geweest door deze acties...het zijn zware jaren voor me geweest en daarna Vettel met zijn vingertje..zucht.Phusebox schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:06:
[...]
Ja van die actie op Hill snap ik nog steeds niet dat ze hem daarna gewoon de titel gaven. Tot op de dag van vandaag heeft dat mijn haat voor Schumacher gevoed.
Het is dus compleet andersom. Renault wil juist dolgraag Red Bull als klant houden.Martinspire schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:41:
[...]
Ik blijf het apart vinden. Ik zou als Renault schijt hebben aan die Tag Heuer en gewoon lekker zelf 2 motoren houden. Hadden ze bij Red Bull maar niet zo'n label aan moeten gaan. Beetje met de eer strijken maar geen poot uitsteken daar.
Zo zie je maar weer dat er in de zakelijke wereld geen plek is voor kinderachtig gekibbel als dit.
Yep, en dat is een verschil met Senna, die had iets recht te zetten...Michel242186 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:54:
[...]
hier precies hetzelfde daarna altijd anti-Schumacher geweest door deze acties...het zijn zware jaren voor me geweest en daarna Vettel met zijn vingertje..zucht.
En nee, ik heb niets met Senna
Hier precies zo. Heb dat jaar heel intensief gevolgd. Vond Schumacher bijzonder onsympathiek. Zolang hij wint is alles goed, maar zodra het tegenzit is het een vervelend mannetje. Daarnaast waren er natuurlijk de constante geruchten dat hij met illegale software rondreed. Geruchten die later bevestigd zijn.Phusebox schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:06:
[...]
Ja van die actie op Hill snap ik nog steeds niet dat ze hem daarna gewoon de titel gaven. Tot op de dag van vandaag heeft dat mijn haat voor Schumacher gevoed.
Adelaide. Zal het nooit vergeten. Tot diep in de nacht in de kroeg, om daarna om 4(?) uur de race te kijken. Had eerst ook die gedachte...hier zal hij toch niet mee wegkomen? Maar hij kwam ermee weg. Net niet voldoende bewijs waarschijnlijk. Een paar later later in Jerez kwam hij er gelukkig niet mee weg, hoewel die situatie niet zoveel anders was.
Als Villeneuve toen niet door had kunnen rijden was hij alsnog wel kampioen geworden trouwens. Als sanctie is Schumacher namelijk al zijn punten voor dat jaar kwijt geraakt.
Die actie in Oostenrijk tekende Schumacher ook wel. Rubens moest hem de overwinning schenken, waar Michael gretig gebruik van maakte. En direct daarna krokodillentranen huilen omdat hij het eigenlijk best oneerlijk vond voor Rubens en hem de schaal in handen drukken. Huichelaar.
Hier precies zo.... Maar de wraak zal zoet zijn de komende jarenMichel242186 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:54:
[...]
hier precies hetzelfde daarna altijd anti-Schumacher geweest door deze acties...het zijn zware jaren voor me geweest en daarna Vettel met zijn vingertje..zucht.
[ Voor 11% gewijzigd door alexbl69 op 20-05-2016 20:23 ]
Renault heeft ook de winnende motor geleverd in 2010, 2011, 2012 en 2013. Red Bull was in die jaren erg dominant, zeker als je overweegt dat hun "2e coureur" relatief gezien minder presteerde.kevlar01 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:54:
[...]
Positieve publiciteit komt even goed wel voor Renault op deze manier, ondanks dat deze getagged is.
Zeker omdat Renault nu als eigen team erin gestapt is. Hoop voor hun dat ze hun gloriedagen van mid 2000's weer kunnen evenaren. Volgend jaar een nieuw chassis (wist Renault natuurlijk ook). Dit jaar als fabrieksteam overbruggen en goed samenwerken met RB. Volgend jaar meedoen in top 6.
Rosberg/Hamilton zijn beter aan elkaar gewaagd dan Vettel/Webber.
Dat 94 seizoen is ook bizar qua straffen en dergelijke. Er was het vermoeden dat de B194 van Schumacher illegaal was. Omdat dit niet bewezen kon worden heeft Schumacher rare straffen gekregen voor o.a. het slijten van de ondervloer en het inhalen van Hill tijdens de opwarm ronde.alexbl69 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:22:
[...]
Hier precies zo. Heb dat jaar heel intensief gevolgd. Vond Schumacher bijzonder onsympathiek. Zolang hij wint is alles goed, maar zodra het tegenzit is het een vervelend mannetje. Daarnaast waren er natuurlijk de constante geruchten dat hij met illegale software rondreed. Geruchten die later bevestigd zijn.
Adelaide. Zal het nooit vergeten. Tot diep in de nacht in de kroeg, om daarna om 4(?) uur de race te kijken. Had eerst ook die gedachte...hier zal hij toch niet mee wegkomen? Maar hij kwam ermee weg. Net niet voldoende bewijs waarschijnlijk. Een paar later later in Jerez kwam hij er gelukkig niet mee weg, hoewel die situatie niet zoveel anders was.
Als Villeneuve toen niet door had kunnen rijden was hij alsnog wel kampioen geworden trouwens. Als sanctie is Schumacher namelijk al zijn punten voor dat jaar kwijt geraakt.
Die actie in Oostenrijk tekende Schumacher ook wel. Rubens moest hem de overwinning schenken, waar Michael gretig gebruik van maakte. En direct daarna krokodillentranen huilen omdat hij het eigenlijk best oneerlijk vond voor Rubens en hem de schaal in handen drukken. Huichelaar.
[...]
Hier precies zo.... Maar de wraak zal zoet zijn de komende jaren.
Het zou mij niks verbazen als dit meegespeeld heeft bij het uiteindelijke oordeel over de crash in Adelaide. Voor de buitenstaander was de FIA anti Schumacher / Benetton dat jaar.
Dit seizoen zou echt nog eens in documentaire stijl verfilmd moeten worden. Er is zoveel gebeurd, zowel naast als op de baan.
O ja. Die plank in Spa en die zwarte vlag op SilverstoneErapaz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:28:
[...]
Dat 94 seizoen is ook bizar qua straffen en dergelijke. Er was het vermoeden dat de B194 van Schumacher illegaal was. Omdat dit niet bewezen kon worden heeft Schumacher rare straffen gekregen voor o.a. het slijten van de ondervloer en het inhalen van Hill tijdens de opwarm ronde.
Het zou mij niks verbazen als dit meegespeeld heeft bij het uiteindelijke oordeel over de crash in Adelaide. Voor de buitenstaander was de FIA anti Schumacher / Benetton dat jaar.
Dit seizoen zou echt nog eens in documentaire stijl verfilmd moeten worden. Er is zoveel gebeurd, zowel naast als op de baan.

Edit: Ff een samenvatting van Silverstone bekeken: dat inhalen tijdens de opwarmronde gebeurde wel op een vrij lompe manier... dat kun je geen ongelukje noemen: YouTube: F1 - 1994 FIA Review - 08 Britain
[ Voor 13% gewijzigd door alexbl69 op 20-05-2016 20:41 ]
Dit topic is gesloten.
Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1