[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.689 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Kenhas schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:49:
[...]

Dan ga je eens contact moeten opnemen met de stewards. Die hebben namelijk gezegd dat er een stuk van de voorvleugel van hamilton naast de auto was op het moment dat Rosberg verdedigde.
Denk toch dat de voorvleugel er naast zat:[afbeelding]
Is moeilijk om op die Vimeo het beeld net op het goede moment te kunnen stoppen ;)

En de britten zijn inderdaad wel erg bevooroordeeld in hun uitspraken. Maar ja, als ik hier zo de laatste pagina's lees, kan dat van Nederlanders ook gezegd worden :+

[...]

Groot verschil met die crash in spa, is dat er nog meer dan een wagenbreedte over is op het moment van de aanrijding. Het reglement zegt (als ik het goed heb) dat je minimum een wagen breedte moet overlaten. In Spa was die er en had Rosberg dus plaats

Zoals gezegd, voor mij is het een racing incident. Hamilton zag een gat en ging er voor terwijl ie eigenlijk nog tijd genoeg had om een move te maken later in de wedstrijd. Rosberg is net ietsje te ver gegaan met het verdedigen. Dat zal het instinct zijn die het op dat moment overneemt ;)

[...]

Denk dat de hoge prijs gewoon nodig is. Zelfs met die hoge prijs draait het circuit ieder jaar verlies met het F1 weekend (was toch alleszins een jaar of twee geleden zo)
En ook denk ik echt, dat ROS door dat geprul op zijn stuur even met andere zaken bezig was en daardoor de bocht te lang in bleef sturen. Toen hij het had opgelost en doorhad dat HAM rechts van hem zat, was het te laat.

ROS gaf natuurlijk in een interview (met SKY geloof ik) aan dat dit niet het geval was en hij geen enkel moment zijn aandacht verloor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:37

PauseBreak

derp!

StealthyPeanut schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:00:
[...]

En ook denk ik echt, dat ROS door dat geprul op zijn stuur even met andere zaken bezig was en daardoor de bocht te lang in bleef sturen. Toen hij het had opgelost en doorhad dat HAM rechts van hem zat, was het te laat.

ROS gaf in een interview (met SKY geloof ik) aan dat dit niet het geval was en hij geen enkel moment zijn aandacht verloor.
Natuurlijk geeft hij dat aan, maar ik kan me wel vinden in jouw gedachtegang. Het lijkt er qua lijn sterk op dat Rosberg "otherwise engaged" was en dat hij daardoor ook zover naar rechts bleef komen.

Andere kant van het verhaal is dat Hamilton zich op tijd had moeten beseffen dat hij het nooit ging redden en dus de positie aan Rosberg had moeten laten. Sowieso win je een GP niet in de eerste ronde.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
PauseBreak schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:02:
[...]

Natuurlijk geeft hij dat aan, maar ik kan me wel vinden in jouw gedachtegang. Het lijkt er qua lijn sterk op dat Rosberg "otherwise engaged" was en dat hij daardoor ook zover naar rechts bleef komen.

Andere kant van het verhaal is dat Hamilton zich op tijd had moeten beseffen dat hij het nooit ging redden en dus de positie aan Rosberg had moeten laten. Sowieso win je een GP niet in de eerste ronde.
Uiteraard. Daarom kan ik me ook vinden in "Beide schuld". Prima.

ROSHAM had gewoon slimmer moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 12:32
Kenhas schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:49:
[...]

Dan ga je eens contact moeten opnemen met de stewards. Die hebben namelijk gezegd dat er een stuk van de voorvleugel van hamilton naast de auto was op het moment dat Rosberg verdedigde.
Denk toch dat de voorvleugel er naast zat:[afbeelding]
Is moeilijk om op die Vimeo het beeld net op het goede moment te kunnen stoppen ;)

En de britten zijn inderdaad wel erg bevooroordeeld in hun uitspraken. Maar ja, als ik hier zo de laatste pagina's lees, kan dat van Nederlanders ook gezegd worden :+

[...]

Groot verschil met die crash in spa, is dat er nog meer dan een wagenbreedte over is op het moment van de aanrijding. Het reglement zegt (als ik het goed heb) dat je minimum een wagen breedte moet overlaten. In Spa was die er en had Rosberg dus plaats

Zoals gezegd, voor mij is het een racing incident. Hamilton zag een gat en ging er voor terwijl ie eigenlijk nog tijd genoeg had om een move te maken later in de wedstrijd. Rosberg is net ietsje te ver gegaan met het verdedigen. Dat zal het instinct zijn die het op dat moment overneemt ;)

[...]
Hij zit er natuurlijk niet echt naast maar tis wel een stuk closer dan ik dacht.. Goeie screenshot! :)

I stand corrected: race incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Nieuwe motor voor Ricciardo en Magnussen

Ausbaustufe für Ricciardo und Magnussen
Nach den Tests in Barcelona bringt Renault schon zum nächsten GP in Monaco eine neue Motor-Ausbaustufe mit. Mit dieser will Red Bull Mercedes jagen.

http://www.autobild.de/ar...it-zusatz-ps-9431765.html

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

StealthyPeanut schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:00:
[...]

ROS gaf natuurlijk in een interview (met SKY geloof ik) aan dat dit niet het geval was en hij geen enkel moment zijn aandacht verloor.....
Ik vond de uitgebreide Sky analyse met allerlei beelden uit diverse hoeken duidelijk genoeg om conclusies te kunnen trekken. Filmpje zal beslist eerder gedeeld zijn maar mocht iemand het gemist hebben, nogmaals;

En dan gooi ik er deze van vandaag ook nog maar eens bij.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 19-05-2016 17:42 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
trion75 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:25:
Nieuwe motor voor Ricciardo en Magnussen

Ausbaustufe für Ricciardo und Magnussen
Nach den Tests in Barcelona bringt Renault schon zum nächsten GP in Monaco eine neue Motor-Ausbaustufe mit. Mit dieser will Red Bull Mercedes jagen.

http://www.autobild.de/ar...it-zusatz-ps-9431765.html
Zoals gedacht. Wordt dan wel geen eerlijk duel tussen Verstappen en Ricciardo 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:30
alwaysleft schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:58:
[...]

Er is nog geen beslissing over genomen: http://nl.motorsport.com/...inzet-nieuwe-motor-738324

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 20:54
alwaysleft schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:58:
[...]

Of juist wel, dan wordt de achterstand dat Ric sowieso al heeft op Verstappen iets verminderd (sarcasme!)

Ric is een hele goede coureur!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Director's Cut van Spanje is er! En, hij werkt nu ook :P

http://www.formula1.com/c...or's_Cut__Spain_2016.html

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als ik die kop van Jos zo zie, dan denk ik aan Leonard's moeder in TTBT:
For example, when Howard asked her if she was proud of them because of their success, she said, "Why? They're not my accomplishments." And when Leonard remarks that she must be happy about her son Michael's engagement to a successful young judge in New Jersey, Beverly replies "Why? I'm not marrying her."
Nou Jos, zeg het maar. "Het is niet mijn GP win" :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
hardware-lover schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:27:
[...]

Ik vond de uitgebreide Sky analyse met allerlei beelden uit diverse hoeken duidelijk genoeg om conclusies te kunnen trekken. Filmpje zal beslist eerder gedeeld zijn maar mocht iemand het gemist hebben, nogmaals;
Indrukwekkend speurwerk zeg! Rosberg bleek achteraf inderdaad de verkeerde powermodus ingesteld te hebben. Je kunt zien dat hij trots is op de conclusie die hij getrokken heeft :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

Wat ontzettend gaaf werk om daar mee bezig te mogen zijn. Ik ben wel eens jaloers op collega's, maar dit is toch wel een leven daarboven! :)

[ Voor 44% gewijzigd door RoyK op 19-05-2016 20:39 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:02
hardware-lover schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:17:
[...]

Volgens mij zijn dat toch echt kwalificatie-banden, goed voor een paar ultra snelle ronden. Ik zie ze daar niet echt een ronde of 10 op rondrijden.
Max heeft voor volgend weekend 1 set zacht, 2 sets superzacht en 10 sets ultrazacht. Lijkt me dat je er dan wel vanuit gaat dat je er ook in de race gebruik van gaat maken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:42
alexbl69 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:10:
[...]

Max heeft voor volgend weekend 1 set zacht, 2 sets superzacht en 10 sets ultrazacht. Lijkt me dat je er dan wel vanuit gaat dat je er ook in de race gebruik van gaat maken.
Sterker nog kan de bron niet meer vinden (hier of ergens op SKY..) maar doordat de belasting van Monaco op de banden relatief laag is zou het zomaar kunnen zijn dat de meeste teams slechts op 1 stop kunnen gaan rijden. (ook met een gedeelte supersofts.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixR1991
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 22:03
matthijst schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:52:
[...]

Prachtig verhaal van zo'n kneus :)

Snap al dat gejank niet zo. Kijk ook alleen maar F1 als er een Nederlander meedoet.
Olympische Spelen bestaan praktisch van het feit dat mensen graag hun land supporten... Of was ook iedereen turnfan voor Ebke en keek men massaal hockey, waterpolo en zeilen... of paardenbekken voor Anky 8)7
Ha, bedankt voor de views!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Klopt, hij zal er wel mee gaan FP-en, kwalificeren, en op gaan starten als ie in Q3 eindigt? Daarna tijdens de race over naar de superzacht/zacht?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

hardware-lover schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:25:
[...]

Klopt, hij zal er wel mee gaan FP-en, kwalificeren, en op gaan starten als ie in Q3 eindigt? Daarna tijdens de race over naar de superzacht/zacht?
Lijkt me logisch. Pirelli verwacht alleen maar eenstoppers tijdens de race.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
hardware-lover schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:25:
[...]

Dat lijkt me het meest logische scenario inderdaad.

Ben wel heel benieuwd naar de kwalificatie tijden. Het huidige record staat op naam van Schumacher met 1:14.439 en stamt al uit 2004. Hamiltons pole tijd vorig jaar was 1:15.098. Aangezien de pole tijd in Spanje al flink sneller was dan vorig jaar (1:22.000 t.o.v. 1:24.681) moet het bijna een formaliteit zijn om dat te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 10:47
alexbl69 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:07:
[...]

Dat lijkt me het meest logische scenario inderdaad.

Ben wel heel benieuwd naar de kwalificatie tijden. Het huidige record staat op naam van Schumacher met 1:14.439 en stamt al uit 2004. Hamiltons pole tijd vorig jaar was 1:15.098. Aangezien de pole tijd in Spanje al flink sneller was dan vorig jaar (1:22.000 t.o.v. 1:24.681) moet het bijna een formaliteit zijn om dat te breken.
Het is alleen wel zo dat Monaco veel meer een aero circuit is en 2004 een aero tijd. Zou dat het verschil niet kleiner maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:28
perpixel schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:16:
[...]
Het is alleen wel zo dat Monaco veel meer een aero circuit is en 2004 een aero tijd. Zou dat het verschil niet kleiner maken?
Dit jaar rijden ze ook met de ultrasoft. Dat zou in ieder geval in de kwalificatie een verschil moeten maken...als in..sneller dan vorig jaar. in Q3 verwacht ik iedereen wel op de ultrasoft namelijk.

Wat er tijdens de race gaat gebeuren met banden is afwachten.
Monaco is 78 laps..
Vorig jaar reed Sainz maar liefst 66 laps op de soft
De langste super soft stint was 38 laps van Hamilton.

Een eenstopper waarbij je start op ultrasoft lijkt dus alleen haalbaar als de tweede stint op soft is.
voor de top 10 zou het wel eens kunnen betekenen dat we verschillende strategieën gaan zien.
Het zou me niets verbazen als er mensen in Q2 helemaal niet met de ultrasoft gaan rijden om die reden.
Langer kunnen doorrijden op de supersoft kan een voordeel zijn. Allemaal afhankelijk van het verschil tussen de banden.

Mercedes en Red Bull gaan er in met 10 ultrasofts...beiden hebben slechts 1 setje Soft voor het weekend.
Als ze die willen gebruiken in de race, dan is testen met die compound dus al praktisch onmogelijk.
Maar een 1-stopper wordt ook moeilijk lijkt me.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kunnen we aan de hand van de eerste races al iets zeggen over het bandenverbruik t.o.v. vorig jaar eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 17:18

AzzKickah

06-CENSORED

MikeyMan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:57:
Kunnen we aan de hand van de eerste races al iets zeggen over het bandenverbruik t.o.v. vorig jaar eigenlijk?
Ja, Max kan daar het beste mee omgaan :+

OK, flauw :P

Volgens mij is het qua bandenverbruikdegradatie niet heel gek veel anders dan vorig jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sanderb schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:42:
[...]
Dit jaar rijden ze ook met de ultrasoft. Dat zou in ieder geval in de kwalificatie een verschil moeten maken...als in..sneller dan vorig jaar. in Q3 verwacht ik iedereen wel op de ultrasoft namelijk.

Wat er tijdens de race gaat gebeuren met banden is afwachten.
Monaco is 78 laps..
Vorig jaar reed Sainz maar liefst 66 laps op de soft
De langste super soft stint was 38 laps van Hamilton.

Een eenstopper waarbij je start op ultrasoft lijkt dus alleen haalbaar als de tweede stint op soft is.
voor de top 10 zou het wel eens kunnen betekenen dat we verschillende strategieën gaan zien.
Het zou me niets verbazen als er mensen in Q2 helemaal niet met de ultrasoft gaan rijden om die reden.
Langer kunnen doorrijden op de supersoft kan een voordeel zijn. Allemaal afhankelijk van het verschil tussen de banden.

Mercedes en Red Bull gaan er in met 10 ultrasofts...beiden hebben slechts 1 setje Soft voor het weekend.
Als ze die willen gebruiken in de race, dan is testen met die compound dus al praktisch onmogelijk.
Maar een 1-stopper wordt ook moeilijk lijkt me.
Het is lastig om het te voorspellen. Een crash bij begin/midden/tegen het einde van de race, kan de boel zo op z'n kop zetten. Herinner het Hammilton drama van vorig jaar? Van hero naar zero (oké, 3e plek), na het ongeluk van Verstappen. Er zijn zoveel scenario's mogelijk dat 100% rekening houden met alles gewoonweg niet mogelijk is voor de teams. Het maakt het allemaal wel extra spannend.

Misschien hebben we regen, dan gaat de hele bandenstrategie ook zo het putje in ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zo te zien is uit deze preseason filmingday film vakkundig Kvyat gesloopt, want ze hebben het de hele tijd over drivers (meervoud) en alleen Riccardio laten ze zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Max start gewoon op SuperSofts, rijdt 5 rondjes lang iedereen het snot voor de ogen. Gaat dan naar binnen voor Softs en rijdt de race uit. :+

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:52
Quantor schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 23:26:
[...]

Zo te zien is uit deze preseason filmingday film vakkundig Kvyat gesloopt, want ze hebben het de hele tijd over drivers (meervoud) en alleen Riccardio laten ze zien.
Je ziet wel de boarding met nummer 26 staan.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

hardware-lover schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 23:25:
[...]

Het is lastig om het te voorspellen. Een crash bij begin/midden/tegen het einde van de race, kan de boel zo op z'n kop zetten. Herinner het Hammilton drama van vorig jaar? Van hero naar zero (oké, 3e plek), na het ongeluk van Verstappen. Er zijn zoveel scenario's mogelijk dat 100% rekening houden met alles gewoonweg niet mogelijk is voor de teams. Het maakt het allemaal wel extra spannend.

Misschien hebben we regen, dan gaat de hele bandenstrategie ook zo het putje in ;)
Nee, maar er zijn wel voorspellingen o.b.v. 'normaal weer' voor die race. Dus droog, gematigde temperaturen, niet heel erg wind en nog een hele sloot andere variabelen. Met daar bovenop nog de data die de teams en ook Pirelli al hebben met betrekking tot bandendegradatie en hoe dat de auto's beïnvloedt. Daarop baseert Pirelli ook welke compounds ze beschikbaar stellen voor de races.

Het persbericht over de bandenkeuze van Pirelli laat ook zien dat, net als in vorige jaren, er weinig 'problemen' worden verwacht met bandenslijtage.

Pirelli stelt voor de race twee compounds verplicht; Soft en Supersoft. Voor de Q3 kwalificatie stelt Pirelli de Ultrasofts verplicht. Teams die Q3 kwalificatie moeten rijden, starten dus sowieso op Ultrasofts.

Daaruit volgt eigenlijk altijd, simpelweg omdat inhalen op Monaco minimaal net zo'n lastig verhaal is als in Spanje, dat teams zo min mogelijk gaan stoppen. Als we weten dat de supersoft banden vorig jaar ongeveer 30 - 33 ronden goed bleven, dan zullen de ultrasoft banden daar ongetwijfeld niet bijzonder ver van af zitten (mede ingegeven doordat de topteams daar de meeste van meenemen). Reken op een ronde of 20, waarna je over moet naar Soft of Supersoft. Als je slim bent ga je dan voor de Softs en kan je de race uitrijden met 1 stop.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

AzzKickah schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 23:16:
[...]

Ja, Max kan daar het beste mee omgaan :+

OK, flauw :P

Volgens mij is het qua bandenverbruikdegradatie niet heel gek veel anders dan vorig jaar?
Dit is de eerste 'echte' race op Ultrasofts. Daar is alleen afgelopen winter op getest (en niet al te veel volgens mij, die gingen in Barcelona op dat ruwe asfalt maar een driekwart ronde mee).

Denk zelf dat Max de soft gaat gebruiken voor FP's, samen met een set Ultrasoft. De quali op twee sets supersoft, en met diezelfde set de race start, en dan in rondje (40 ofzo?) gaat naar Ultra en dan de race uitrijd. Wellicht gaan die ultra's niet zo lang mee en moet er toch een 2 stopper gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Je mag wel verwachten dat als Ricciardo de motor upgrade krijgt wat 0,2 seconde per rondje sneller is, Max geen enkele kans maakt in normale omstandigheden op de overwinning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

JackBol schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:27:
[...]

Ik denk dat het helemaal niet in Max z'n voordeel werkt. Sterker nog, ik denk dat het tegen hem werkt. Max is van de simulator-generation.
Hadden ze dat dan ook in de karts en de F3?
Max gaat hard met alles.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PauseBreak schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 23:48:
[...]
[knip]

Pirelli stelt voor de race twee compounds verplicht; Soft en Supersoft. Voor de Q3 kwalificatie stelt Pirelli de Ultrasofts verplicht. Teams die Q3 kwalificatie moeten rijden, starten dus sowieso op Ultrasofts.

[knip]
De top 10 start op de banden waarmee in Q2 de snelste tijd is neergezet, dat zal waarschijnlijk wel grotendeels de Ultrasoft worden. Voor Q3 stelt Pirelli één gratis setje beschikbaar, maar iedereen staat het vrij om er nog een set tegenaan te gooien mocht die ene set in Q3 niet voldoende zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

alwaysleft schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 23:56:
Je mag wel verwachten dat als Ricciardo de motor upgrade krijgt wat 0,2 seconde per rondje sneller is, Max geen enkele kans maakt in normale omstandigheden op de overwinning.
Och, het is nog maar de vraag of die 0,2s wel op Monaco van toepassing is. Misschien op een 'normaal' circuit, maar op Monaco... Ik verwacht dat je weinig verschil in de tijden van Max en Ricciardo zult zien.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
McBoom schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 00:08:
[...]

Och, het is nog maar de vraag of die 0,2s wel op Monaco van toepassing is. Misschien op een 'normaal' circuit, maar op Monaco... Ik verwacht dat je weinig verschil in de tijden van Max en Ricciardo zult zien.
Renault had uitgerekend dat het 0,2 seconde is per rondje in Monaco. Dan ga ik daar dus vanuit. Dan is het wel zeker een degelijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

alwaysleft schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 00:13:
[...]

Renault had uitgerekend dat het 0,2 seconde is per rondje in Monaco. Dan ga ik daar dus vanuit. Dan is het wel zeker een degelijk verschil.
Dat zal, maar ik blijf bij het laatste punt :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Stel Max staat voor Ricciardo in de kwali met een mindere motor met 0,1 seconde, dan is hij in de praktijk 0,3 seconde sneller. Zou een klap zijn voor Ricciardo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
[...]

Ik ook, want die krijgen ze van Pirelli gratis en voor niets.....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Op https://www.facebook.com/.../videos/1598501353796206/ staat een film over de driver-parade van afgelopen GP, leuk om te zien hoe de coureurs relaxed met elkaar om gaan, op Lewis na dan, wat een kwast zeg 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Beaves op 20-05-2016 00:34 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
Gratis kijktip!

Max Verstappen is vrijdagavond om 11 uur te gast bij Pauw! om over zijn overwinning te praten 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
[...]

Wat is het nut van 10 sets ultrazacht als je 1 set zacht en 1 set superzacht in de race moet gebruiken.
Ik probeer nog steeds de strategie te begrijpen? 1 setje superzacht gebruiken in de training en 1 vers setje voor de race. Maar dan kom je toch uit op een 2 stopper want ze zullen op de ultrazacht moeten starten, en dan nog 2 stops moeten maken om 1 keer op de zacht en de superzacht te rijden

In de trainingen willen ze graag 5 setjes ultrazacht hebben (2 Q1, 2 Q2 en 1 Q3) dan heb je dus maar 5 setjes ultrazacht en 1 setje superzacht voor 3 FP en weet je niet hoe de auto rijd op de zacht (of gebruiken ze daar dan weer hun simulator en gegevens van vorige races voor?)

Als iemand het me kan uitleggen graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:24

Edd

De set banden die Pirelli aanwijst moeten beschikbaar zijn voor de race. Afgelopen race waren dat een setje Hard en Medium. Van deze 2 sets moet men 1 set in de race gebruiken. Het is dus niet verplicht om beide sets te gebruiken in de race.
De besproken 1-stopper door bijv te beginnen op Ultra Softs en uit te rijden op Super Softs.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

bvbal79 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 00:40:
[...]

Maar dan kom je toch uit op een 2 stopper want ze zullen op de ultrazacht moeten starten, en dan nog 2 stops moeten maken om 1 keer op de zacht en de superzacht te rijden
Daar ga je de mist in. Ze hoeven niet op alle 3 de compounds te rijden in de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
AzzKickah schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 00:51:
[...]

Daar ga je de mist in. Ze hoeven niet op alle 3 de compounds te rijden in de race.
edit/ laat maar ik heb hun tekst verkeerd begrepen

[ Voor 44% gewijzigd door bvbal79 op 20-05-2016 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Edd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 00:51:
De set banden die Pirelli aanwijst moeten beschikbaar zijn voor de race. Afgelopen race waren dat een setje Hard en Medium. Van deze 2 sets moet men 1 set in de race gebruiken. Het is dus niet verplicht om beide sets te gebruiken in de race.
De besproken 1-stopper door bijv te beginnen op Ultra Softs en uit te rijden op Super Softs.
Ah, wat een rare constructie dan zeg in hun bewoording:

These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
One set of P Zero Yellow soft
One set of P Zero Red supersoft.

En daarna weer zeggen:
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.

[ Voor 12% gewijzigd door bvbal79 op 20-05-2016 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

alwaysleft schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 00:37:
Gratis kijktip!

Max Verstappen is vrijdagavond om 11 uur te gast bij Pauw! om over zijn overwinning te praten 👍
Waarom de fuck gaat ie daarheen en niet naar Late Night? Er zitten elke keer als ik dat programma kijk vanwege een gast, zulke zombies in de zaal, niet normaal. Kan ook geen lachje vanaf. Bij RTL zie je tenminste nog mensen plezier hebben om een gast of geïnteresseerd zitten kijken. Of komt ie gewoon bij beiden?

Zo te merken is ie trouwens in Nederland, hij was ook even bij Exact op bezoek:

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Martinspire schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 01:01:
[...]

Waarom de fuck gaat ie daarheen en niet naar Late Night? Er zitten elke keer als ik dat programma kijk vanwege een gast, zulke zombies in de zaal, niet normaal. Kan ook geen lachje vanaf. Bij RTL zie je tenminste nog mensen plezier hebben om een gast of geïnteresseerd zitten kijken. Of komt ie gewoon bij beiden?

Zo te merken is ie trouwens in Nederland, hij was ook even bij Exact op bezoek:
[video]
Bij beiden gaat niet, ene studio is in Amsterdam de andere in Hilversum ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

alwaysleft schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 01:05:
[...]

Bij beiden gaat niet, ene studio is in Amsterdam de andere in Hilversum ☺
Nee ok, maar misschien dan een dag ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Martinspire schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 01:16:
[...]

Nee ok, maar misschien dan een dag ervoor?
Kan jij in Max' agenda kijken? :P

Klopt, Pauw is wat statisch. Late Night is leuker, maar komen mensen niet altijd even goed/lang aan het woord.

Ben hoe dan ook benieuwd. Zal ie weer vertellen dat ie kramp kreeg? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

bvbal79 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 00:55:
[...]

Ah, wat een rare constructie dan zeg in hun bewoording:

These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
One set of P Zero Yellow soft
One set of P Zero Red supersoft.

En daarna weer zeggen:
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.
Betekent toch hetzelfde..?

Whoops dubbelpost :X

[ Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 20-05-2016 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
AzzKickah schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 01:27:
[...]

Betekent toch hetzelfde..?

Whoops dubbelpost :X
Volgens mij niet...eerste kan je lezen als Pirelli zegt dat de volgende banden ergens in de race gebruikt moeten worden: 1 set zacht en 1 set 2 set superzacht (zo interpeteer ik must be used at some point in the race)

Daarna staat er dat beide banden beschikbaar moeten zijn, maar dat maar 1 van ze gebruikt hoeft worden.

Schrijf dat dan gelijk op zou ik zeggen. 2 sets moeten beschikbaar zijn voor de race en 1 moet er gebruikt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:28
Edd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 00:51:
Ik zou het vreemd vinden als ze dat halen.
De soft ging vorig jaar heeel lang mee, maar de supersoft werd maximaal 38 ronden gebruikt.
Zie hier de strategie van vorig jaar: http://www.f1fanatic.co.u...es-a-point-from-the-pits/

De ultrasoft zal minder lang meegaan dan de supersoft.
Stel dat je start op ultrasoft en daarmee heel zuinig omgaat en ze 30 ronden gebruikt... dan moeten de supersofts daarna dus 48 ronden mee. Dat lijkt me teveel van het goeie als je naar vorig jaar kijkt.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 05:24
alwaysleft schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 00:37:
Gratis kijktip!

Okay genoeg geluld ,het is tijd om te racen.

[ Voor 5% gewijzigd door MaXeRs op 20-05-2016 05:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
FelixR1991 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:18:
[...]

[...]

Ha, bedankt voor de views!
Leuk artikel! Ik kan me er ook wel in vinden. Gisteren riep iemand, nu met Max is F1 wel spannend.
Toen dacht ik, als je je erin verdiept, is F1 bijna altijd spannend.

Ik ben vooral bang voor een herhaling van de Jos-grindbak achtige verhalen als het straks een periode minder goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:42
Erapaz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 07:03:
[...]

Leuk artikel! Ik kan me er ook wel in vinden. Gisteren riep iemand, nu met Max is F1 wel spannend.
Toen dacht ik, als je je erin verdiept, is F1 bijna altijd spannend.

Ik ben vooral bang voor een herhaling van de Jos-grindbak achtige verhalen als het straks een periode minder goed gaat.
Ik kijk F1 al vanaf 1994? En verdiep me er al zeker een jaar of 10 in?

En nu met Max is het voor mij echt wel flink spannender geworden.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Devian schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 07:15:
[...]

Ik kijk F1 al vanaf 1994? En verdiep me er al zeker een jaar of 10 in?

En nu met Max is het voor mij echt wel flink spannender geworden.
Ik denk niet dat de mensen in dit topic horen bij de groep nieuwe f1 fans die in het artikel bedoeld worden.

Spannender wel, de opmerking was echter 'wel' spannend, als in 'wat is er nou leuk aan kijken auto's die op zondagmiddag rondjes achter elkaar aan rijden'. Het was vooral dat ik toen ik dat hoorde opeens ook de keerzijde van het Max succes realiseerde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 17-09 12:52

Bosmonster

*zucht*

Erapaz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 07:32:
[...]

Ik denk niet dat de mensen in dit topic horen bij de groep nieuwe f1 fans die in het artikel bedoeld worden.

Spannender wel, de opmerking was echter 'wel' spannend, als in 'wat is er nou leuk aan kijken auto's die op zondagmiddag rondjes achter elkaar aan rijden'. Het was vooral dat ik toen ik dat hoorde opeens ook de keerzijde van het Max succes realiseerde.
Keerzijde? Meer fans is een negatief iets?

Alle fans zijn een keer nieuw, geef ze wat tijd. En dat Max zorgt voor een sloot nieuwe fans van de sport is natuurlijk alleen maar positief.

Om een of andere reden zijn mensen bang om verward te worden met een "nieuwe fan" en daardoor in waarde te verminderen of iets dergelijks. Dit getuigt vooral van een flinke dosis onzekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Als voetbal supporter is het zo altijd bij elk groot voetbal toernooi.

Nu is het een keer bij F1.. Leuk toch?

Inderdaad, bij de wk's en ek's krijg je opeens allemaal theorien en meningen over wedstrijden te horen die nergens op slaan. En veel opmerkingen dat je denkt: het is wel duidelijk dat je nooit voetbal kijkt. Maar voor de rest is het wel leuk dat iedereen er opeens mee bezig is.

[ Voor 13% gewijzigd door aicaramba op 20-05-2016 08:17 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Beaves schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 00:33:
Op https://www.facebook.com/.../videos/1598501353796206/ staat een film over de driver-parade van afgelopen GP, leuk om te zien hoe de coureurs relaxed met elkaar om gaan, op Lewis na dan, wat een kwast zeg 8)7
dat is iets van laatste tijd; voorheen stond hij altijd bij de rest.

ben voornamelijk fan van de sport, niet zo zeer van driver in bijzonder. Hoewel ik het racen en flamobyante gedrag van lewis wel kan kon waarderen, laatste tijd komt ie op mij over als vervelend, arrogant mannetje. De gunfactor is helemaal weg.
http://autoweek.com/artic...lton-about-being-arrogant

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 20-05-2016 08:21 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik zit in 23 oktober toevallig in Amerika en heb besloten om kaartjes te gaan kopen voor de GP in Austin.

Is er iemand die zo tips heeft waar goede plekken? (ik kan alleen zondag).
Uiteraard zie je in turn 1 en 15 het meest, maar die kaartjes zijn dan ook belachelijk duur (€600+ per kaart en alleen fr+sa+su).
De betaalbare opties zijn turn 4, 9 en 12.

Sowieso ga ik de race van 2015 terug kijken om te zien in welke bocht veel actie was, en om nog een keer genieten van die mooie 4e plaats van Max!

[ Voor 6% gewijzigd door JackBol op 20-05-2016 08:24 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 17-09 16:46
[...]

Je bedoelt dan waarschijnlijk dat de Q3-kandidaten in Q2 niet op ultrasoft gaan rijden ? Denk dat ze dan toch een erg groot risico lopen om niet in Q3 te geraken. Een McLaren/Force India/Haas/... op ultrasoft zal niet moeten onderdoen voor een Red Bull/Ferrari op supersoft. Door Q2 niet met ultrasoft te rijden, loop je dus groot risico om véél plaatsen te verliezen op de startgrid.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Kenhas schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:28:
[...]

Je bedoelt dan waarschijnlijk dat de Q3-kandidaten in Q2 niet op ultrasoft gaan rijden ? Denk dat ze dan toch een erg groot risico lopen om niet in Q3 te geraken. Een McLaren/Force India/Haas/... op ultrasoft zal niet moeten onderdoen voor een Red Bull/Ferrari op supersoft. Door Q2 niet met ultrasoft te rijden, loop je dus groot risico om véél plaatsen te verliezen op de startgrid.
Mercedes, Ferrari, RBR, Williams en Force India rijden zeker op US in Q2, omdat die Q3 MOETEN halen. Due kunnen niet gokken op P11 voor de vrije bandenkeus.

Haas, McLaren, STR zouden het theoretisch wel erop kunnen gokken, Q2 op P11 kwalificeren op SS, maar als alle andere midvelders wel op US gaan rijden, kan je die P11 ook wel op je buik schrijven.

Daarom denk ik dat iedereen Q2 en Q3 op US gaat rijden, op Sauber en Manor misschien na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 16:14
JackBol schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:24:
Ik zit in 23 oktober toevallig in Amerika en heb besloten om kaartjes te gaan kopen voor de GP in Austin.

Uiteraard zie je in turn 1 en 15 het meest, maar die kaartjes zijn dan ook belachelijk duur (€600+ per kaart en alleen fr+sa+su).

Sowieso ga ik de race van 2015 terug kijken om te zien in welke bocht veel actie was, en om nog een keer genieten van die mooie 4e plaats van Max!
Ik zou je licht eens opsteken in dit topic: http://forums.autosport.com/topic/193007-cota-merged/ Gebruiker AustinF1 zit volgens mij vaak op het circuit en kan je zo vertellen waar je moet zitten. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 09:48
JackBol schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:43:
[...]

Mercedes, Ferrari, RBR, Williams en Force India rijden zeker op US in Q2, omdat die Q3 MOETEN halen. Due kunnen niet gokken op P11 voor de vrije bandenkeus.

Haas, McLaren, STR zouden het theoretisch wel erop kunnen gokken, Q2 op P11 kwalificeren op SS, maar als alle andere midvelders wel op US gaan rijden, kan je die P11 ook wel op je buik schrijven.

Daarom denk ik dat iedereen Q2 en Q3 op US gaat rijden, op Sauber en Manor misschien na.
Dit kan qua bandenstrategie wel eens een hele interessante race gaan worden omdat race starten op US en uitrijden op SS waarschijnlijk niet gaat lukken. Als je Q2 door komt op SS kun je lang doorrijden vanaf het begin. Monaco staat ook zo goed als garant voor een (vroege) safety car, ik ben heel benieuwd hoe de teams hier strategisch op gaan anticiperen. De vorige race was heel mooi qua teamstrategieën en actie op de baan in tegenstelling tot vroeger toen in de pits de wedstrijd bepaald werd. De extra compound per Grand Prix is echt een gouden toevoeging voor dit seizoen, dat had ik van te voren niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Het lijkt me dat de meesten toch de voorkeur gaan hebben aan een enkele stop, puur omdat je dan ook niemand meer hoeft in te halen (al moet je ze wel achter je houden). Ik denk dat als je zorgt dat je goed de laatste bocht uit komt en dat ook doet bij de bocht voor de tunnel, dat je dan vrij ver kunt komen?

Maar we zullen het zien. Voordeel is wel dat Max vorig jaar al heeft ingehaald op Monaco, dus dat gaat dit jaar ook wel goedkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Martinspire schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:03:
Het lijkt me dat de meesten toch de voorkeur gaan hebben aan een enkele stop, puur omdat je dan ook niemand meer hoeft in te halen (al moet je ze wel achter je houden). Ik denk dat als je zorgt dat je goed de laatste bocht uit komt en dat ook doet bij de bocht voor de tunnel, dat je dan vrij ver kunt komen?

Maar we zullen het zien. Voordeel is wel dat Max vorig jaar al heeft ingehaald op Monaco, dus dat gaat dit jaar ook wel goedkomen?
Als je op Spanje al kan zorgen dat je niet ingehaald kan worden, dan moet dat op Monaco zeker lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Die stop van Hamilton vorig jaar was volstrekt bizar. Op Monaco kun je je tegenstanders op een thuiskomertje nog achter je houden, terwijl je zelfs op bijkans versleten banden nog redelijk goede rondetijden neer kunt zetten. Met nog 10 snelle ronden op de klok (na de SC) stop je dan alleen als je 100% zeker weet dat je geen track-positie verliest. En zelfs dan nog weegt het risico van een pitstop (er kan altijd iets mis gaan) bijna niet op tegen het voordeel dat er eigenlijk niet is.

Het meest waarschijnlijke scenario voor dit jaar lijkt me dat de teams starten op de US uit Q2, en na een ronde of 20 overgaan op de 'normale' softs. Eén stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-11-2020
StealthyPeanut schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:15:
[...]

Als je op Spanje al kan zorgen dat je niet ingehaald kan worden, dan moet dat op Monaco zeker lukken!
Remember Senna vs Mansell?
Mansell constant op de versnellingsbak van Senna..

Gevonden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:18
Hier zie je trouwens ook direct in het begin hoe relaxed Massa en Max samen praten en Massa constant Max schouderklopjes geeft.

Je ziet trouwens sowieso dat ze allemaal wel even een praatje maken met Max.

[ Voor 8% gewijzigd door XNL073 op 20-05-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
perpixel schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:16:
[...]

Hamilton was vorig jaar 0,6s langzamer dan het baanrecord. In Spanje was hij 2,5s sneller dan vorig jaar. Lijkt me wel te kunnen ;) .

Daarnaast is Monaco volgens mij juist geen aero-circuit, maar meer een 'wegliggings'-circuit. Stel me bij 'aero' zo voor dat de wagens door de downforce veel harder kunnen dan op basis van enkel de wegligging. In Monaco zijn de snelheden daarvoor echter te laag en 'vervallen' de wagens veelal tot de grenzen van de 'normale' wegligging.

Daarom is de bandenslijtage ook zo enorm veel lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 22:08

Mystikal

It never hurts to help!

alexbl69 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:16:
Het meest waarschijnlijke scenario voor dit jaar lijkt me dat de teams starten op de US uit Q2, en na een ronde of 20 overgaan op de 'normale' softs. Eén stop.
Een eerdere of later pitstop zal je dan niet echt voordeel geven volgens mij. Aangezien je al op de snellere US start. Zal de SuperSoft altijd langzamer zijn. Tenzij je superzuinig met de US kan doen, de rest gaat pitten en jouw rondetijden zijn nog steeds sneller op de 'oude' US dan diegene die voor je staan op de SS. Maar goed, dat lijkt me niet echt mogelijk.

Iemand andere ideeën?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

Wom

Zou Coulthard nog wel eens terugdenken aan Bernoldi als hij weer tijdens een GP in Monaco is? :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Wom schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:25:
Zou Coulthard nog wel eens terugdenken aan Bernoldi als hij weer tijdens een GP in Monaco is? :+
Ik denk het wel! En dan zeker ook in zijn achterhoofd houdend dat papa Jos toen wel posities kon winnen :+
Tethtoril schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:20:
[...]

Gevonden:
[video]
Onderbouwd mijn punt dus :). Schitterend filmpje! Ook hoe Mansell op het einde helemaal kapot is gegaan om de race uit te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

knol_02 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:56:
[...]

Als je Q2 door komt op SS kun je lang doorrijden vanaf het begin.
Ieder team weet dat. Dus als je met je US achter iemand op SS kwalificeert, kan je beter nog een keer naar buiten gaan en de SS'ers proberen achter je te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
sanderb schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 04:39:
[...]

Ik zou het vreemd vinden als ze dat halen.
De soft ging vorig jaar heeel lang mee, maar de supersoft werd maximaal 38 ronden gebruikt.
Zie hier de strategie van vorig jaar: http://www.f1fanatic.co.u...es-a-point-from-the-pits/

De ultrasoft zal minder lang meegaan dan de supersoft.
Stel dat je start op ultrasoft en daarmee heel zuinig omgaat en ze 30 ronden gebruikt... dan moeten de supersofts daarna dus 48 ronden mee. Dat lijkt me teveel van het goeie als je naar vorig jaar kijkt.
Vraag is wie het risico gaat nemen om als eerste de tweede stop te maken; inhalen kan niet dus als er een paar coureurs toch gaan proberen een 1-stopper te doen dan zijn de coureurs die een tweede stop doen de spreekwoordelijke lul omdat ze niet voorbij die trage auto's op oude banden komen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Tethtoril schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:20:
[...]

Gevonden:
[video]
Wat zijn die gasten uitgeput na de race. Senna krijgt de trofee bijna niet omhoog en Mansell moet overeind gehouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
XNL073 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:21:
[...]

Hier zie je trouwens ook direct in het begin hoe relaxed Massa en Max samen praten en Massa constant Max schouderklopjes geeft.

Je ziet trouwens sowieso dat ze allemaal wel even een praatje maken met Max.
In zulk soort filmpjes valt het mij ook altijd op dat Grosjean vaak naar Max toe trekt. Na Monaco vorig jaar hebben veel Nederlanders volgens mij het idee dat Grosjean het niet zo op Max had/heeft maar in dit filmpje viel mij al op dat die het goed met elkaar kunnen vinden. YouTube: Max Verstappen, Grosjean and Johnny Herbert at the Drivers Parade #AbuDhabiGP #F1 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Geweldig om te zien! Dank je voor het delen.

Het valt me altijd wel op hoe de coureurs met elkaar om gaan; erg relaxed en als een soort van vriendenclub (op enkele na uiteraard). Ook in die jet laatst toen ze met een paar man naar Monaco vlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:52
StealthyPeanut schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:55:
[...]

Geweldig om te zien! Dank je voor het delen.

Het valt me altijd wel op hoe de coureurs met elkaar om gaan; erg relaxed en als een soort van vriendenclub (op enkele na uiteraard). Ook in die jet laatst toen ze met een paar man naar Monaco vlogen.
Volgens mij mag dat filmpje helemaal niet op Facebook staan aangezien de FOM feed alleen via private trackers verkrijgbaar zijn en die mag je niet openbaar delen. ;)

Maar had 'm maandag ook al gezien.. leuk om te zien die beelden.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:05
Erapaz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:40:
[...]

Wat zijn die gasten uitgeput na de race. Senna krijgt de trofee bijna niet omhoog en Mansell moet overeind gehouden worden.
Volgens mij was Schumacher de eerste coureur die altijd fit uit een auto stapte en er alles aan deed om fit te blijven, je zag in die tijd vooral tijdens bloedhete races zoals Maleisië of in Brazilië (baan linksom ipv rechtsom) dat minder fitte coureurs het aan het eind zwaar hadden. Sindsdien is er een hoop veranderd (en is het misschien ook allemaal iets minder zwaar geworden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Modbreak:Sla je nou de forum FAQ, topicwarnings, etc over om je illegale app te vinden? Er is een reden dat ie niet meer te vinden is op het forum...

[ Voor 84% gewijzigd door Señor Sjon op 20-05-2016 10:10 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 20:07

derx666

mecker ende blaet

JackBol schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:24:

Als ik zou moeten kiezen zou ik voor bocht 12 gaan. Daar zie je ze met 330+ aankomen, vol in de ankers gaan, en veel inhaal moves. Als je een beetje gunstig zit kun je misschien zelfs tot bocht 15 kijken...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Modbreak:Zullen we gewoon on-topic blijven? In plaats van oeverloos geneuzel over een afkorting die toevallig overeenkomt met een afkorting uit een oorlog van 70+ jaar geleden?

Oh en mensen: plaats een TR als je vindt dat iets niet door de beugel kan, dat houdt het topic wel zo schoon. Nu heb ik de bezem er maar even doorgehaald.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 09:08
Kunnen we het weer over F1 hebben? Ik vond juist de discussie over pit strategieën best interessant; iedereen moet immers in Monaco een maal banden wisselen en dus binnen komen, en inhalen is verrekte lastig; en de kans op een safetycar in ronde 1 is behoorlijk hoog.... wat let een team om erop te gokken direct bij een safety car net snel naar binnen te gaan met het idee de race uit te rijden op het rubber dat ze er dan onder gooien. Maar je loopt gans om dan ronden lang in het achterveld te handen.... lastig lastig

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
The_Butler schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:49:
Kunnen we het weer over F1 hebben? Ik vond juist de discussie over pit strategieën best interessant; iedereen moet immers in Monaco een maal banden wisselen en dus binnen komen, en inhalen is verrekte lastig; en de kans op een safetycar in ronde 1 is behoorlijk hoog.... wat let een team om erop te gokken direct bij een safety car net snel naar binnen te gaan met het idee de race uit te rijden op het rubber dat ze er dan onder gooien. Maar je loopt gans om dan ronden lang in het achterveld te handen.... lastig lastig
De topteams hebben daar waarschijnlijk gewoon tabellen voor opgesteld; SC tussen ronde x en ronde y is wel de pits in, anders niet.

Ronde 1 een SC dan zullen alleen de coureurs die echte en gok durven nemen de pits in duiken vermoed ik. De toppers zullen buiten blijven omdat ze zich realiseren dat de hele race-afstand op één set banden wel een hele zware opgave gaat worden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
XyritZz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:50:
[...]

De topteams hebben daar waarschijnlijk gewoon tabellen voor opgesteld; SC tussen ronde x en ronde y is wel de pits in, anders niet.

Ronde 1 een SC dan zullen alleen de coureurs die echte en gok durven nemen de pits in duiken vermoed ik. De toppers zullen buiten blijven omdat ze zich realiseren dat de hele race-afstand op één set banden wel een hele zware opgave gaat worden.
Dan moet je zoals VES/RAI rijden zonder fouten of grote lockups als je met één setje wil rijden denk ik. Anders krijg je hetzelfde als RIC die minder zuinig erop was en de klapband had. Wat natuurlijk nog wel eens kan gebeuren in Monaco als teams een risico nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 16:14
Vraag Coulthard naar die taktiek. :P Ik had er een briljant spotprentje van, alleen die man is voor een blad gaan werken en maakte zijn tekeningen niet meer publiek beschikbaar.

Toch gevonden:
https://brucethomsonsketc.../2013-formula-1-cartoons/

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 20-05-2016 10:58 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Bij motorsport hebben ze mooie analyste gemaakt omtrent de verbeteringen aan de mclaren; http://www.motorsport.com...updates-in-detail-737970/

die vleugel :P ik vind mooi :+

Afbeeldingslocatie: http://cdn-6.motorsport.com/images/mgl/0rAqEdq6/s8/f1-giorgio-piola-technical-analysis-2016-mclaren-mp4-31-endplates-comparison-barcelona.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door himlims_ op 20-05-2016 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Het is ook wel een prachtig spelletje. Het zal op zich niet zo ingewikkeld zijn om een snelste strategie te bepalen (dat doet Pirelli ook al). Maar vervolgens komen er allerlei variabelen bij.

Als je moeilijk kunt inhalen is het raadzamer minder vaak te stoppen als er snellere coureurs achter je zitten. Maar als jij iemand voor je hebt zitten waar je door de baan niet voorbij komt wil je wel meer stops om er middels een andere strategie voorbij te komen.

De kans op een SC is ook van invloed. Prachtspel :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
knol_02 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:56:
[...]

Dit kan qua bandenstrategie wel eens een hele interessante race gaan worden omdat race starten op US en uitrijden op SS waarschijnlijk niet gaat lukken. Als je Q2 door komt op SS kun je lang doorrijden vanaf het begin. Monaco staat ook zo goed als garant voor een (vroege) safety car, ik ben heel benieuwd hoe de teams hier strategisch op gaan anticiperen. De vorige race was heel mooi qua teamstrategieën en actie op de baan in tegenstelling tot vroeger toen in de pits de wedstrijd bepaald werd. De extra compound per Grand Prix is echt een gouden toevoeging voor dit seizoen, dat had ik van te voren niet verwacht.
Op supersoft ga je Q3 niet bereiken. En als je niet in Q3 zit, ben je niet verplicht om te starten op de banden van Q2. Dus Q2 door geraken op supersoft, heeft eigenlijk geen zin behalve dat je een bandensetje uitspaart. En door supersoft te gebruiken in Q2 ga je teveel plaatsen verliezen waardoor het gespaarde setje ook niet optimaal gebruikt kan worden.

Denk dat de strategie een 1-stopper zal zijn. De combinatie "Start ultrasoft - pitstop - supersoft" (of omgekeerd voor enkele midden- of achtervelders) zal wel voldoende zijn om tot het einde te geraken. Zelf als je de grote mogelijkheid op safety car in het achterhoofd houdt.

Maar kan gerust zijn dat ik iets belangrijks over het hoofd zie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
XyritZz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:50:
[...]

Dat is wel een erg grote gok, die in 99% van de gevallen niet goed uitpakt voor de top10. Als je in L1 al pit, kom je zeker achterin het veld terug. De tijd die je dan verliest voordat de top 10 gaat pitten, is meer dan dat je verliest met 1 pitstop. Voor mensen achterin het veld is het een gok, maar dan nog.... uitrijden op 1 set softs? Met al het accelereren, remmen en draaien? Ik zie het niet zomaar gebeuren.
Axente schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:52:
[...]

Dan moet je zoals VES/RAI rijden zonder fouten of grote lockups als je met één setje wil rijden denk ik. Anders krijg je hetzelfde als RIC die minder zuinig erop was en de klapband had. Wat natuurlijk nog wel eens kan gebeuren in Monaco als teams een risico nemen.
Is er al bewezen dat het door slijtage kwam? Volgens mij niet. Er zijn 1000 en 1 redenen dat je een klapband krijgt en slijtage is er daar 1 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

StealthyPeanut schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:01:
Is er al bewezen dat het door slijtage kwam? Volgens mij niet. Er zijn 1000 en 1 redenen dat je een klapband krijgt en slijtage is er daar 1 van.
imho, komt dat door die touche met vettel in bocht 1, althans, dat was onze theorie tijdens de race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
Kenhas schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:00:
[...]

Op supersoft ga je Q3 niet bereiken. En als je niet in Q3 zit, ben je niet verplicht om te starten op de banden van Q2. Dus Q2 door geraken op supersoft, heeft eigenlijk geen zin behalve dat je een bandensetje uitspaart. En door supersoft te gebruiken in Q2 ga je teveel plaatsen verliezen waardoor het gespaarde setje ook niet optimaal gebruikt kan worden.

Denk dat de strategie een 1-stopper zal zijn. De combinatie "Start ultrasoft - pitstop - supersoft" (of omgekeerd voor enkele midden- of achtervelders) zal wel voldoende zijn om tot het einde te geraken. Zelf als je de grote mogelijkheid op safety car in het achterhoofd houdt.

Maar kan gerust zijn dat ik iets belangrijks over het hoofd zie ;)
Wat ik uit eerdere posts hier heb begrepen is Supersoft max 32 laps, Ultrasoft is dan nog aardig wat minder
en Monaco is 78? ronden. Er vanuitgaande dat het Ultrasoft uit Q2 is zul je zeker rond lap 50/55 weer de pits in moeten duiken voor een 2e stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

In ronde 1 een safety car en dan een setje mediums eronder? Zou dat niet kunnen werken?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Mystikal schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:13:
In ronde 1 een safety car en dan een setje mediums eronder? Zou dat niet kunnen werken?
Zou wel werken, maar die banden konden ze niet kiezen 8)7

EDIT

[ Voor 7% gewijzigd door StealthyPeanut op 20-05-2016 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
StealthyPeanut schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:14:
[...]

Zou wel werken, maar die banden heeft bijna niemand gekozen :+ .
Die mochten ze ook niet kiezen, alleen Ultrasoft, Supersoft en Soft. Zelfs Soft is erg weinig gekozen. Max heeft daar maar 1 setje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

StealthyPeanut schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:14:
[...]

Zou wel werken, maar die banden heeft bijna niemand gekozen :+ .
Niet eens 1 setje bij dus? Okay, dat zou op zich wel een mooie gok kunnen zijn.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
knol_02 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:15:
[...]

Die mochten ze ook niet kiezen, alleen Ultrasoft, Supersoft en Soft. Zelfs Soft is erg weinig gekozen. Max heeft daar maar 1 setje van.
Medium is er inderdaad niet en dat ene setje soft is die ze gekregen hebben van Pirelli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:05
Wel gek dat niemand daar voor gekozen heeft, zeker als middenmoot team is dat wel een gok waard. Paar setjes SS voor het kwalificeren en de eerste ronden van de race en daarna mediums eronder. Die houden het sowieso vol en daar zijn prima constante rondetijden mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
knol_02 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:09:
[...]

Wat ik uit eerdere posts hier heb begrepen is Supersoft max 32 laps, Ultrasoft is dan nog aardig wat minder
en Monaco is 78? ronden. Er vanuitgaande dat het Ultrasoft uit Q2 is zul je zeker rond lap 50/55 weer de pits in moeten duiken voor een 2e stop.
Dan zal ik ergens verkeerd gelezen hebben. Dacht hier ergens gelezen te hebben over maximum aantal ronden per bandensoort van vorig jaar. Zat ruim boven het aantal ronden van monaco maar misschien heb ik de verkeerde bandensoort in gedachten.
Heb gezocht maar er komen iedere keer zoveel pagina's bij dat ik het niet meer terug vind.

Hoe meer ik erover denk, hoe meer ik denk dat ik de verkeerde bandensoorten in gedachten heb. Je zal gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 16:44
B-Real schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:16:
Wel gek dat niemand daar voor gekozen heeft, zeker als middenmoot team is dat wel een gok waard. Paar setjes SS voor het kwalificeren en de eerste ronden van de race en daarna mediums eronder. Die houden het sowieso vol en daar zijn prima constante rondetijden mee te rijden.
Mediums was geen keuze voor dit weekend, Alleen ultra soft(paars), super soft(rood) en softs(geel)

Twitch

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1