[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.688 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:29
sanderb schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:22:
Ik hoop eigenlijk dat RBR in Monaco nog niet de beschikking heeft over de nieuwe motor.

Wanneer dat wel zo zijn, dan is het zeer waarschijnlijk er maar 1.. en ik zou het gek vinden als die niet naar RIC gaat.
Sterker nog, stel ze krijgen 1 motor...en hij gaat naar Max....dan zou dat voor mij betekenen dat RIC er geen vertrouwen in heeft.
En als RIC die motor krijgt, dan is het niet eerlijk tegenover Max!
behalve als dat ding toch ploft...dan wel natuurlijk ;)
Wat mij betreft heeft RIC gewoon anciënniteit boven Max, en dus recht op de nieuwe motor als er maar 1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 16:44
Rivanov schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:23:
[...]

Haha en dan ook die reactie; whatever laat maar.
JA maar later in t filmpje zie je ook(wat ook de beelden op ziggo lieten zien) is dat hij hem wel terug heeft gezet nadat de auto achter de barriere staat.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 16:51
Adlermann schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:24:
[...]

Wat mij betreft heeft RIC gewoon anciënniteit boven Max, en dus recht op de nieuwe motor als er maar 1 is.
Dat denk ik ook...

De call zal waarschijnlijk gewoon door RBR gemaakt worden. Het laat wel zien hoe de verhoudingen liggen tussen Renault en RBR. Het feit dat ze zelfs met maar 2 beschikbare motoren en 1 aan RBR (moeten?) geven zegt wel wat. Maar ook dat ze niet zomaar alle twee vanzelfsprekend naar Renault gaan.

Ik vraag me ook af hoe groot de aanpassing is om TJI te verwezenlijken. Geen idee hoe het bij de moderne F1 motoren zit, maar het lijkt me dat dit bijna een bolt-on aanpassing.. Dat het vooral in de kop zit.
Maar als het ook gevolgen heeft voor de vorm van de zuigers of zelfs voor de cilinders, dan kan het wel ingewikkelder zijn natuurlijk.

Hoe ik het begrijp is het een enorme ontwikkeling, maar niet heel ingrijpend in de layout van de motor zelf.
Zouden ze dit kunnen toepassen op bestaande motoren? Of moet er perse een compleet nieuw blok komen?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BreadFan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:24:
Interesting. :) Bij de pit tijden is te zien dat Vettel 2 maal 21.6 sec. over zijn pitstops doet. Kimi doet er beide keren een halve seconde langer over. Dat is DE seconde tov. Max :P
Volgens mij is Kimi geen van beide keren een seconde achter Verstappen weer de baan op gekomen. Al kan ik me vergissen, het staat me vandaag niet heel helder voor de geest.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2016 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:53

PauseBreak

derp!

Flyby van de Renault RS16 met de nieuwe motor op de afgelopen testdagen op Spanje: https://twitter.com/Graftechweb/status/732880217514119168

Klinkt goed d:)b

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Adlermann schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:24:
[...]

En als die motor vervolgens halverwege de race de geest geeft is 't niet eerlijk om hem op te zadelen met een nieuwe en ongeteste motor :+

Maar misschien dat een coureur juist risico's wilt nemen. Betrouwbaarheid is voorspelbaar, maar duidelijk ook minder snel dan Mercedes.

Ik vermoed sterk dat ze de nieuwe motoren pas gaan inzetten in Canada, en dan beide auto's ermee uitrusten. Niet in Monaco al risico's nemen. Ze kunnen de competitie al aan met Ferrari, mogelijk zelfs met Mercedes op een stratencircuit vol bochten.

Twee plekken in de top 7 zou ik prefereren boven een mogelijke kans op 2 plekken in de top 5, maar een grotere kans op uitval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

ErwinJ schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:41:
Heren,

Weet iemand die al op francorchamps is geweest waar je het beste kan gaan staan ?
Ik ben inmiddels al zo vaak op Spa geweest (diverse raceklasses) dat ik wel durf te zeggen dat het deel tussen de bochten Pouhon en Bruxelles een echte aanrader is. Kemmel Straight en Blanchimont zijn ook gewoon vet vanwege de snelheid, en inderdaad Les Combes voor de uitremacties. Bij Eau Rouge / Raidillon bouwen ze altijd tribunes voor de F1 dus de ruimte is daar beperkt voor Bronze.

Tip; ga naar de vrije trainingen (of andere evenementen op Spa) en loop gewoon het circuit rond! Najah, gewoon... het is een flinke, zware kluif! Maar dan zie je zelf wel wat mooie plekken zijn.

Dit jaar sla ik Spa F1 overigens over... veel te druk waarschijnlijk. Je zit inderdaad op een berg of staat naast een hek (beide niet comfortabel), je moet er ontzettend vroeg zijn en eenmaal op je plek kom je echt niet meer zomaar weg (even naar de wc of een frietje halen zit er niet in). Nog niet te spreken over het verkeer op de terugweg...

Oh en ze komen maar erg weinig langs (50 rondes of zo?).

Zie ook TommyGun in "[F1] Seizoen 2015 - Deel 1"

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 19-05-2016 12:56 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
PauseBreak schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:48:
Flyby van de Renault RS16 met de nieuwe motor op de afgelopen testdagen op Spanje: https://twitter.com/Graftechweb/status/732880217514119168

Klinkt goed d:)b
Sounds good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Blue-eagle schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:49:
[...]

En als die motor vervolgens halverwege de race de geest geeft is 't niet eerlijk om hem op te zadelen met een nieuwe en ongeteste motor :+
Ja ok, maar RIC heeft wmb gewoon eerste keus of hij em wil of niet.

En de motor heeft het echt goed uitgehouden de afgelopen dagen. Dus ik den kdat de betrouwbaarheid wel ok is.

Maar ja, startpositie is key in Monaco. Dus ik zou hem echt wel inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Sniffels schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:59:
[...]

Staat/Stond wel altijd een scherm. pro-tip: ongeveer op het rempunt zit op 3/4e in de heuvel een steen die een soort plateautje vormt, kan je perfect op zitten ipv je de heletijd tegen de berg op zittend tegen te houden. ;)
Volgens mij kan ik me nog beelden herinneren van een natte race waarbij de fans op vuilniszakken van die heuvel af aan het glijden zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

BreadFan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:53:
[...]

Volgens mij kan ik me nog beelden herinneren van een natte race waarbij de fans op vuilniszakken van die heuvel af aan het glijden zijn :D
Zelfs met droog weer is het al moeilijk om te blijven zitten, laat staan als het regent...

Ik ben wel eens bijna zo'n berg afgerold met 3 puntzakken friet :+

Vervelend is ook dat bovenaan, op het 'pad', mensen 5-dik gaan zitten met stoeltjes. Niemand laat je er door...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Zo'n race bijwonen is niks voor mij denk ik. Denk dat ik mij mateloos ga irriteren aan de mensen daar en tevens ook aan het feit dat je gewoon veel minder ziet dan thuis op je tv. Met voetbalwedstrijden heb ik hetzelfde. Best gezellig, maar op tv zie je veel meer en hoef je daarna ook niet in de file te staan. Smaken verschillen nogal dus.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Spacey23 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:01:
Zo'n race bijwonen is niks voor mij denk ik. Denk dat ik mij mateloos ga irriteren aan de mensen daar en tevens ook aan het feit dat je gewoon veel minder ziet dan thuis op je tv. Met voetbalwedstrijden heb ik hetzelfde. Best gezellig, maar op tv zie je veel meer en hoef je daarna ook niet in de file te staan. Smaken verschillen nogal dus.
Heb scherm bij de tribune en daar zenden ze hetzelfde uit als op TV. Sfeer is gewoon top. 's ochtend om 7:00 op circuit arriveren en heel de dag genieten. M'n vorige race was in 1997 op de Hungaroring en ik kan me dat nog perfect herinneren.. zoveel indruk heeft dat op me gemaakt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:30
Plus het feit dat de prijzen van een F1 race bijwonen ook absurd zijn... Nee, mij zullen ze daar ook niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Een race bijwonen is op zich wel gaaf, maar na 10 rondes bijna niet meer te volgen. En zeker voor de prijs die je er voor betalen moet, bekijk ik het liever gewoon vanaf huis :). En dan heb ik het nog niet eens over als je wat te knagen wil halen tijdens de race .... Draaaaaaamaaaaaaa

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

De sfeer is vaak geweldig, maar voor het volgen van de race... not so, ondanks de schermen. Je mist commentaar met name (hoewel je dat ook wel kunt ontvangen met speciale kastjes / radio's). Verkeer is altijd een ellende. Daarom dat het leuker (en fijner!) is om een weekendje er van te maken en lekker te verblijven op bijv. de camping (of hotel in mijn geval) en op maandag rustig terug te toefen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 12:49
Dit soort verhalen is één van de redenen waarom ik "pas" 1 GP bezocht heb (Spa '98) en liever naar Endurance races van 6 of 24 uur gaat. Niemand blijft zoveel uur op dezelfde plek zitten waardoor je uiteindelijk overal wel goed kan kijken.
Misschien dat ik dit jaar eens de vrijdag of zaterdag op Spa wil proberen, maar de zondag blijf ik thuis. Die is veel te duur, je moet knokken voor een plekje en uiteindelijk zie je maar weinig van de race.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Laatst online: 17-09 08:24
Rivanov schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:14:
[...]
Ik zit op Gold 3 Eau Rouge. oOo
Wish it was 28 augustus already!!
Persoonlijk vind ik dat 1 van de mooiste plekken. Maar dat had ik jou in de chat ook al verteld.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
Paar jaar achter elkaar naar Monza geweest, een korte week op de camping aan het eind van het rechte stuk. Heerlijk. Lekker weertje, 5 minuten lopen naar de tribune met een groot scherm voor je neus. Als er even niet gereden wordt naar de tent voor een pilsje, koelbox mee de tribune op. Als je even geen zin hebt om naar de tribune te gaan loop je naar de afscheiding tussen camping en de baan en sta je 5 meter van de Rettifilo.

Ben zelf te 'verwend' om uren te in de file en/of in de rij te gaan staan. Dan liever voor de buis.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Hoort bovenstaande allemaal niet thuis in [F1] Waar te kijken? ? ;)

Edit: mijn reactie niet serieus opvatten he :o

[ Voor 21% gewijzigd door friggler op 19-05-2016 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
friggler schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:15:
Hoort bovenstaande allemaal niet thuis in [F1] Waar te kijken? ? ;)

Edit: mijn reactie niet serieus opvatten he :o
Persoonlijk vindt ik dat een topic over het te kijken digitaal en niet letterlijk bij de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

RoyK schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:05:
Ik heb het bericht van Masa nu gezien. Het is maar hoe zuur je het leest. Hij zegt niets geks, feliciteerd Max met zijn overwinning, geeft aan dat hij een beetje mazzel had in het begin (true) en heeft een puike race gereden en gewonnen. Hij zegt enkel dat het nu taak is voor Max om deze pace aan te houden. Als hij nu een paar keer de mist in gaat kan de wereld van de F1 hard zijn en zijn image inzakken. Ook niets over gelogen. Masa zegt daarbij dat hij er geld op durft te wedden dat dit niet het geval zal zijn. Dus, eigenlijk best gewoon een mooie schouderklop!
Weet je, iedereen kan een beetje mazzel gebruiken. Alleen ik heb in 43 jaar nog bijna nooit gezien dat alles goed gaat. Hij weet te zorgen dat ie niet in startcrashes terecht komt, doet allemaal kleine dingetjes net iets beter en maakt geen fouten. En doet ook nog eens bijzondere dingen die we jaren niet gezien hebben. Inhalen waar het niet mogelijk is bijvoorbeeld. Dat is een kwaliteit. Hij zal vast nog wel een keer wat tegenvallers tegenkomen, maar dat hoort erbij. Max is echt een uniek talent en dat zullen we allemaal gaan meemkaen aankomende races. Denk (en hoop ;)) dat RBR nu in de lift zit, hele positieve vibe. MB zit in de negatieve vibe, als ze op Monace zeg niet pole halen en 2, 3 worden of 3 + Uitval dan gaan ze hard de andere kant op. En wie komt er dan heel snel bovendrijven _/-\o_

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 12:32
MrMarcie schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:19:
[...]

Weet je, iedereen kan een beetje mazzel gebruiken. Alleen ik heb in 43 jaar nog bijna nooit gezien dat alles goed gaat. Hij weet te zorgen dat ie niet in startcrashes terecht komt, doet allemaal kleine dingetjes net iets beter en maakt geen fouten. En doet ook nog eens bijzondere dingen die we jaren niet gezien hebben. Inhalen waar het niet mogelijk is bijvoorbeeld. Dat is een kwaliteit. Hij zal vast nog wel een keer wat tegenvallers tegenkomen, maar dat hoort erbij. Max is echt een uniek talent en dat zullen we allemaal gaan meemkaen aankomende races. Denk (en hoop ;)) dat RBR nu in de lift zit, hele positieve vibe. MB zit in de negatieve vibe, als ze op Monace zeg niet pole halen en 2, 3 worden of 3 + Uitval dan gaan ze hard de andere kant op. En wie komt er dan heel snel bovendrijven _/-\o_
Ferrari? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
MrMarcie schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:19:
[...]

MB zit in de negatieve vibe, als ze op Monace zeg niet pole halen en 2, 3 worden of 3 + Uitval dan gaan ze hard de andere kant op. En wie komt er dan heel snel bovendrijven _/-\o_
Met MB bedoel je Mercedes Benz? Die de eerste 4 races wonnen en nu door een stom ongeval niet finishten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

BreadFan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:22:
[...]

Met MB bedoel je Mercedes Benz? Die de eerste 4 races wonnen en nu door een stom ongeval niet finishten?
Precies (volgens mij hebben ze de laatste 8 races voor Spanje gewonnen geloof ik). Het is een beetje als een sportteam. RBR heeft nu alles mee, betere auto en motor word ook beter. Max is uniek tealent die meer kan brengen. IEdereen in dat team 200+ man) gaan dan allemaal ook net dat beetje meer geven. MB heeft ellende in zijn team en dat kan doorwerken. Geluk voor ons kan zijn dat Monaco niet een favoriet circuit is voor MB en RBR daar weleens goed kan scoren. Moet allemaal nog bewezen worden natuurlijk. M.a.w. MB is sterk, tuurlijk, maar als het een beetje mee gaat zitten dan .....

En anders komt het volgend jaar wel. Wat er ook geburd worden mooie F1 jaren voor de liefhebber

[ Voor 3% gewijzigd door MrMarcie op 19-05-2016 13:28 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Heb de start (Barcalona) een paar keer gezien...en elke keer valt me op hoe snel die mercs er vandoor gaan.
Als ze nu spreken over het verschil tussen Ham en Ros (in harvest mode) zou dit 170 A 180 PK verschil zijn.

Mag ik dan niet stellen dat het verschil tussen Merc en derest (Fer/RBR/Mcl) meer of bijna 180 PK verschil is?
Want als zelfs Ros in harvest mode weg kan rijden van het veld, en ik zie hoe Ham inloopt op Ros met 180 PK verschil.....dan loopt derest toch vies achter kwa PK.

Of mis ik iets?

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
BreadFan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:22:
[...]

De sfeer in het team is misschien nog wel slechter dan bij Toro Rosso toen Max er nog reed ;) Rosberg en Hamilton lagen elkaar al niet, maar na het incident in Spanje zal de sfeer helemaal om te snijden zijn. En wat gaan ze dan (beiden) doen bij de start in Monaco als er bijvoorbeeld 1 of 2 RBR's voor staan, eventueel met een Ferrari ernaast/-voor/-achter? Lewis zal zich gedeisd houden, die MOET punten scoren anders wordt het echt dramatisch, maar Nico zal ook punten willen scoren na zijn DNF in Spanje. Dus hoe agressief gaan ze erin? Lijkt me best eng als je daarvoor staat en een wat mindere start hebt :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
powah33 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:47:
Heb de start (Barcalona) een paar keer gezien...en elke keer valt me op hoe snel die mercs er vandoor gaan.
Als ze nu spreken over het verschil tussen Ham en Ros (in harvest mode) zou dit 170 A 180 PK verschil zijn.

Mag ik dan niet stellen dat het verschil tussen Merc en derest (Fer/RBR/Mcl) meer of bijna 180 PK verschil is?
Want als zelfs Ros in harvest mode weg kan rijden van het veld, en ik zie hoe Ham inloopt op Ros met 180 PK verschil.....dan loopt derest toch vies achter kwa PK.

Of mis ik iets?
voor zover ik eerder uit het topic heb begrepen "slaat de harvest" alleen aan als de energie-batterij op is... bij de start is denk ik de energie-batterij helemaal volgeladen, dus doet harvest niets... dat begint pas na 3 bochten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 20:32

Phydomir

Dennis

Of mis ik iets?
Ja. Harvest mode wil niet zeggen dat hij altijd 170PK minder heeft. Harvest mode merkt dat als jij volgas geeft je alle power nodig hebt en zal die dan ook geven. In turn 3 wordt er even gelift of in ieder geval niet volgas gereden, anders halen ze de bocht niet. Op dat moment kickt die harvest mode in.

Daarnaast hebben ze volgens mij ook nog een speciale start overrule knop erop zitten waardoor ze bij de start altijd vol vermogen hebben. Als Rosberg bij de start al 170pk had gemist had hij voor bocht één 7/8e gelegen en was Hamilton met twee vingers in de neus naar de overwinning gereden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Harvest begint inderdaad pas als je niet meer vol gas rijdt, dus bijvoorbeeld in een bocht. Het kickt er afhankelijk van de powermode nogal agressief in blijkbaar, waardoor er zo'n groot snelheidsverschil ontstond. Ze kunnen zeggen van Monaco wat ze willen, maar wat extra pk's is bij de start en de run naar de eerste bocht best prettig natuurlijke en ook in de tunnel heb je echt wel een potentieel voordeel van meer vermogen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Grrrrrene schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:48:
[...]

De sfeer in het team is misschien nog wel slechter dan bij Toro Rosso toen Max er nog reed ;) Rosberg en Hamilton lagen elkaar al niet, maar na het incident in Spanje zal de sfeer helemaal om te snijden zijn. En wat gaan ze dan (beiden) doen bij de start in Monaco als er bijvoorbeeld 1 of 2 RBR's voor staan, eventueel met een Ferrari ernaast/-voor/-achter? Lewis zal zich gedeisd houden, die MOET punten scoren anders wordt het echt dramatisch, maar Nico zal ook punten willen scoren na zijn DNF in Spanje. Dus hoe agressief gaan ze erin? Lijkt me best eng als je daarvoor staat en een wat mindere start hebt :X
Valt wel mee denk ik? Het was vrij duidelijk wie de schuldige was in Spanje, hij heeft ook excuses aangeboden. Daarnaast lijkt Rosberg mentaal veel sterker dan vorig jaar en zoals je zelf al aangeeft heeft Hamilton wel door dat hij punten moet scoren.

Kortom, ik vond de situatie bij Mercedes afgelopen 2 jaar veel meer gespannen dan nu. Rosberg heeft zowel mentaal als op de baan gewoon de overhand op het moment, echt dikke 'ruzie' zoals vorige jaren zie ik voorlopig niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
friggler schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:04:
[...]
Plus het feit dat de prijzen van een F1 race bijwonen ook absurd zijn... Nee, mij zullen ze daar ook niet zien.
Als je het over Spa hebt, dan heb je ook meteen 1 van de duurste GPs te pakken.

Het is maar wat je er zelf voor over hebt. Ben vorig jaar geweest (Spa) en had een tribune plek voor het hele weekend. Persoonlijk vond ik de prijzen behoorlijk meevallen (referentie was de prijs van 15 jaar geleden voor dezelfde plek). Alleen de prijs van vreterij aan de baan is te belachelijk voor woorden.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Grrrrrene schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:48:
[...]

De sfeer in het team is misschien nog wel slechter dan bij Toro Rosso toen Max er nog reed ;)
Dat vind ik wat anders dan een negatieve vibe, wat gas0line als reden ziet waardoor de resultaten achteruit zouden gaan.

De rivaliteit tussen Rosberg en Hamilton is niet iets van de laatste tijd, die was er al tijdens het eerste WK van Hamilton bij Mercedes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

BreadFan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:02:
[...]

Dat vind ik wat anders dan een negatieve vibe, wat gas0line als reden ziet waardoor de resultaten achteruit zouden gaan.

De rivaliteit tussen Rosberg en Hamilton is niet iets van de laatste tijd, die was er al tijdens het eerste WK van Hamilton bij Mercedes.
Maar toch kent het team Mercedes al langere tijd die negatieve vibe.

Vorig jaar aan de kant van Rosbergs garage en dit jaar, na de switch van techneuten, aan de kant van Hamilton. Er loopt dus een aantal techneuten rond die weliswaar deel uitmaken van Mercedes, maar ook al heel lang geen succes kennen aan 'hun kant' van de garage. Crashen ze ook nog beiden van de baan!

Helpt hoe dan ook niet mee allemaal....

Red Bull daarentegen zit duidelijk in een opwaartse spiraal.

Mercedes iets minder, Red bull steeds beter, Ferrari die volle bak gaat, McLaren die koste wat het kost weer vooraan wil meedoen. Renault zal ook nog wel komen hopelijk.

Prima vooruitzichten voor de komende F1 jaren. :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
albino71 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:13:
[...]

Maar toch kent het team Mercedes al langere tijd die negatieve vibe.

Vorig jaar aan de kant van Rosbergs garage en dit jaar, na de switch van techneuten, aan de kant van Hamilton. Er loopt dus een aantal techneuten rond die weliswaar deel uitmaken van Mercedes, maar ook al heel lang geen succes kennen aan 'hun kant' van de garage. Crashen ze ook nog beiden van de baan!
Hamilton gaf ook aan dat ze van team geswitcht waren zonder reden. Ik denk dat dit een fout is geweest ze hadden denk ik beter de teams overnieuw kunnen mixen. Ben geen team baas maar deze zet zou wel eens cruciaal kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
Jackal131 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:01:
[...]

Als je het over Spa hebt, dan heb je ook meteen 1 van de duurste GPs te pakken.

Het is maar wat je er zelf voor over hebt. Ben vorig jaar geweest (Spa) en had een tribune plek voor het hele weekend. Persoonlijk vond ik de prijzen behoorlijk meevallen (referentie was de prijs van 15 jaar geleden voor dezelfde plek). Alleen de prijs van vreterij aan de baan is te belachelijk voor woorden.
Voor de prijs van de goedkoopste Spa tribune ga ik een week naar Le Mans, sta ik een week op de duurste camping, rij ik er met caravan heen, kan ik een week eten en hou ik nog wat geld over voor merchandising.
Vervolgens zie je gedurende de week ongeveer een compleet F1 seizoen aan trackaction voorbij komen.

Uiteraard is het wat je er zelf voor over hebt om naar de F1 te gaan, maar daarom is het nog wel veel geld dat je moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Ik heb ook nergens geroepen dat het niet veel geld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-09 22:19

Zorro

Z

Axente schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:22:
[...]

Hamilton gaf ook aan dat ze van team geswitcht waren zonder reden. Ik denk dat dit een fout is geweest ze hadden denk ik beter de teams overnieuw kunnen mixen. Ben geen team baas maar deze zet zou wel eens cruciaal kunnen zijn.
Kortom het team dat vorig jaar bij Hamilton zat en nu bij Rosberg is gewoon beter.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Mogelijk maar twee nieuwe Renault motoren naar Monaco, één per team. Wie gaat 'm krijgen? :+

http://www.auto-motor-und...edes-gegner-11395144.html

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:52
Rivanov schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:35:
Mogelijk maar twee nieuwe Renault motoren naar Monaco, één per team. Wie gaat 'm krijgen? :+

http://www.auto-motor-und...edes-gegner-11395144.html
Het lijkt mij vrij logisch dat ricciardo dan de nieuwe motor gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Dijkstraat schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:37:
[...]

Het lijkt mij vrij logisch dat ricciardo dan de nieuwe motor gaat krijgen.
Mij ook. En dat dan Max voor Ricciardo eindigt _/-\o_ :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[...]

Volgens mij hebben ze niet geswitched maar hebben ze beide teams opnieuw ingedeeld. Dus sommige engineers zitten nog steeds bij dezelfde driver.

Ik denk wel dat dit een goede move is. Uiteindelijk wil Mercedes als hele team beter worden, niet met een half team. Als je dan hoort dat Bij TR de cohesie in de garage niet hoog was, snap je wel dat Toto dat wil voorkomen.

Een team is meer dan de drivers en Mercedes wil langer competen dan deze paar jaar met ROS en HAM.
In dit seizoen kunnen het het ook lijden, want ze gaan gewoon het WCC van 2016 winnen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

toto heeft dat vrij duidelijk (en voor mij aannemelijk) uitgelegd;
- altijd hetzelfde, dezelfde collega's, dezelfde handelingen etc. gaat vervelen
- door te switchen wordt iederen weer even wakker geschud
- kun je andere taken en handelingen moeten uitvoeren etc; variatie in werk is altijd positief (toch?)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
JackBol schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:38:
[...]

Volgens mij hebben ze niet geswitched maar hebben ze beide teams opnieuw ingedeeld. Dus sommige engineers zitten nog steeds bij dezelfde driver.

Ik denk wel dat dit een goede move is. Uiteindelijk wil Mercedes als hele team beter worden, niet met een half team. Als je dan hoort dat Bij TR de cohesie in de garage niet hoog was, snap je wel dat Toto dat wil voorkomen.

Een team is meer dan de drivers en Mercedes wil langer competen dan deze paar jaar met ROS en HAM.
In dit seizoen kunnen het het ook lijden, want ze gaan gewoon het WCC van 2016 winnen.
Als dit zo is is dat wel slim. Ik had begrepen alleen coureurs wissel was vandaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online

[..]
Nee, er zijn twee switches op het stuur:
  1. Verschillende settings waarin de auto kan racen (race, harvest, safety car, etc.);
  2. Een on/off-switch voor launch-mode die automatisch uit gaat.
Tijdens de formatielap schakelt Rosberg #1 over naar harvest mode. Bij de start aangekomen zet hij #2 op launch mode, maar vergeet #1 van harvest mode af te halen.

De race begint. De launch gaat helemaal goed, want hij staat in launch-mode–volledige motor tot zijn beschikking. Maar als de launch procedure is afgelopen schakelt de auto terug naar de gekozen race-setting, maar deze was Rosberg vergeten op race-mode te zetten.

En toen had hij inderdaad een flinke hoeveelheid minder PK's. Dat zegt niks over Mercedes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
Jackal131 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:26:
Ik heb ook nergens geroepen dat het niet veel geld is.
Niet letterlijk, maar de zin "Persoonlijk vond ik de prijzen behoorlijk meevallen" wekt voor mij wel die indruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friggler
Al die motormanagementopties moeten ze naar mijn mening gewoon afschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

friggler schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:47:
Al die motormanagementopties moeten ze naar mijn mening gewoon afschaffen.
Naar welk jaar in de F1 wil je precies terug? Moeten we ook stoppen met hybrid? De aero? Turbos? Koolstof?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JackBol schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:49:
[...]
Naar welk jaar in de F1 wil je precies terug? Moeten we ook stoppen met hybrid? De aero? Turbos? Koolstof?
Ik zeg; "jabadabadoeeeee" ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
JackBol schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:49:
[...]

Nee, dat hoeft niet. Het gaat er mij om dat je door deze managementopties eigenlijk als coureur geen rekening hoeft te houden met de gedragingen van de motor. Ze kunnen zelfs met engine mapping per bocht het gewenste vermogen instellen (of dit nog steeds van tevoren door de engineers ingesteld kan worden weet ik niet, maar dit was een aantal jaren geleden wel het geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

friggler schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:51:
[...]

Nee, dat hoeft niet. Het gaat er mij om dat je door deze managementopties eigenlijk als coureur geen rekening hoeft te houden met de gedragingen van de motor. Ze kunnen zelfs met engine mapping per bocht het gewenste vermogen instellen (of dit nog steeds van tevoren door de engineers ingesteld kan worden weet ik niet, maar dit was een aantal jaren geleden wel het geval).
Een formule 1 motor is niet te rijden zonder electronica. Volgens mij hebben we al vanaf de jaren 90 ECUs die de power band en throttle managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Richard117 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:47:
[...]
Niet letterlijk, maar de zin "Persoonlijk vond ik de prijzen behoorlijk meevallen" wekt voor mij wel die indruk.
350 euro voor een weekend kaart (tribune Silver 2) vind ik inderdaad wel meevallen. Dit wil niet zeggen dat het niet veel geld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friggler
JackBol schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:53:
[...]

Een formule 1 motor is niet te rijden zonder electronica. Volgens mij hebben we al vanaf de jaren 90 ECUs die de power band en throttle managen.
Dat weet ik, maar dat wil niet zeggen dat het te ver is doorgeschoten. Het is maar een mening hè, maar als je dit zou doorvoeren, dan komt er veel meer op de coureur zelf aan en ik denk dat het vooral bij Max in zn voordeel zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
friggler schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:55:
[...]

Dat weet ik, maar dat wil niet zeggen dat het te ver is doorgeschoten. Het is maar een mening hè, maar als je dit zou doorvoeren, dan komt er veel meer op de coureur zelf aan en ik denk dat het vooral bij Max in zn voordeel zal werken.
Moderne motoren werken niet eens zonder fatsoenlijk motormanagement ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:22
Denk dat bij de overweging om de nieuwe motor al in Monaco in te zetten ook wel mee heeft gespeeld dat FP1 en FP2 daar op de donderdag zijn i.p.v. op de vrijdag. Daardoor heb je ruimschoots de tijd voor analyse en eventuele aanpassingen.

Ben ook heel benieuwd wat de ultra-softs gaan brengen. Of die significant sneller zijn dan 'normale' softs.

[ Voor 18% gewijzigd door alexbl69 op 19-05-2016 14:58 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

Jackal131 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:55:
[...]

350 euro voor een weekend kaart (tribune Silver 2) vind ik inderdaad wel meevallen. Dit wil niet zeggen dat het niet veel geld is.
Het ligt eraan. Als ik dus met mn zoontje er naar toe wil ben ik dus 700 euro kwijt. Best geld vriend!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
RoyK schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:59:
[...]

Het ligt eraan. Als ik dus met mn zoontje er naar toe wil ben ik dus 700 euro kwijt. Best geld vriend!
Op de 17-27 tribune betaal 125 pp incl parkeerkaart voor het hele weekend. Dat vindt ik nog wel een mooie prijs. Alleen moet je wel in de leeftijdscategorie vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 17-09 16:46
Grimmie187 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:00:
[...]

Valt wel mee denk ik? Het was vrij duidelijk wie de schuldige was in Spanje, hij heeft ook excuses aangeboden. Daarnaast lijkt Rosberg mentaal veel sterker dan vorig jaar en zoals je zelf al aangeeft heeft Hamilton wel door dat hij punten moet scoren.

Kortom, ik vond de situatie bij Mercedes afgelopen 2 jaar veel meer gespannen dan nu. Rosberg heeft zowel mentaal als op de baan gewoon de overhand op het moment, echt dikke 'ruzie' zoals vorige jaren zie ik voorlopig niet gebeuren.
Hamilton heeft zich verontschuldigd tegenover het team omdat hun harde werk voor niets was. Hij heeft zich, voor zover ik weet, niet verontschuldigd tegenover Rosberg.
En in mijn ogen is er helemaal geen "schuldige" aan het voorval. "Gewoon" een racing incident. Hamilton mocht, gezien het snelheidsverschil, een poging wagen. Rosberg mocht zijn positie verdedigen.
Groot verschil tussen zich verontschuldigen tegenover het team en verontschuldigen tegenover een andere piloot

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Kenhas schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:06:
[...]

Hamilton heeft zich verontschuldigd tegenover het team omdat hun harde werk voor niets was. Hij heeft zich, voor zover ik weet, niet verontschuldigd tegenover Rosberg.
En in mijn ogen is er helemaal geen "schuldige" aan het voorval. "Gewoon" een racing incident. Hamilton mocht, gezien het snelheidsverschil, een poging wagen. Rosberg mocht zijn positie verdedigen.
Groot verschil tussen zich verontschuldigen tegenover het team en verontschuldigen tegenover een andere piloot
Hamilton rijdt erachter en veroorzaakt een ongeluk, hij zat op geen enkel moment naast Rosberg toen deze zijn verdedigende lijn koos. Kortom, vrij helder wie er schuldig is (vind ik). De reden dat we geen geklaag van Rosberg horen is omdat het hem (voorlopig) een worst zal zijn als hij er samen met Hamilton af gaat ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Grimmie187 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:12:
[...]

Hamilton rijdt erachter en veroorzaakt een ongeluk, hij zat op geen enkel moment naast Rosberg toen deze zijn verdedigende lijn koos. Kortom, vrij helder wie er schuldig is (vind ik). De reden dat we geen geklaag van Rosberg horen is omdat het hem (voorlopig) een worst zal zijn als hij er samen met Hamilton af gaat ;)
Je kan het ook anders bekijken en concluderen dat Rosberg erg agressief verdedigt, terwijl hij weet dat hij door zijn fout met de power mode langzamer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alexbl69 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:56:
[knip]

Ben ook heel benieuwd wat de ultra-softs gaan brengen. Of die significant sneller zijn dan 'normale' softs.
Volgens mij zijn dat toch echt kwalificatie-banden, goed voor een paar ultra snelle ronden. Ik zie ze daar niet echt een ronde of 10 op rondrijden. Maar het zal wel voor een heel erg onvoorspelbaar raceverloop gaan zorgen verwacht ik. Iedereen die verwacht op de eerste plekken te kunnen staan zal in Q2 voor Ultra-softs gaan, en indien daar de snelste tijd mee gereden, moeten ze er ook op starten.

Degene die buiten Q1 vallen kunnen starten op een band naar keuze en als je vanaf de 11e plek start met een stel super-softs (of softs), en 1 t/m 10 snel naar binnen moet voor een bandenwissel, dan kan je toch flink wat plekken winnen en dan moeten ze je nog maar eens voorbij kunnen komen. Ik verwacht dat we heel erg wisselende strategieën gaan zien daar. Maar welke band je ook hebt, je komt er bijna nergens voorbij zonder een beetje duwen en trekken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
RoyK schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:59:
[...]

Ga met m'n pa. Zijn € 945,- (2 x tribune plaatsen) + € 16,- (parkeerkaart) kwijt.
Niet voor ieder jaar zeg maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 16:44
Ereaser schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:16:
[...]

Je kan het ook anders bekijken en concluderen dat Rosberg erg agressief verdedigt, terwijl hij weet dat hij door zijn fout met de power mode langzamer is.
Hamilton kan ook afremmen op het moment dat hij ziet dat ros hem naar rechts snijd en dan maar liften om de bocht te halen ipv in t gras te gaan rijden en dit te gaan maaien.

Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]
En als Hamilton geen brit was dan zouden ze hem in de analyse compleet affakkelen. Vergelijk deze situatie met de crash in Spa in 2014:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=TfMGDY-LgwY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martin0 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:17:
[...]
Hamilton kan ook afremmen op het moment dat hij ziet dat ros hem naar rechts snijd en dan maar liften om de bocht te halen ipv in t gras te gaan rijden en dit te gaan maaien.
Het snelheidsverschil tussen beiden was op dat moment veel te groot.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Martin0 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:17:
[...]

Dat is waar. Maar ik vraag me af of Hamilton genoeg tijd had om dat in te zien terwijl hij al bezig is met inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

friggler schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:55:
[...]

Ik denk dat het helemaal niet in Max z'n voordeel werkt. Sterker nog, ik denk dat het tegen hem werkt. Max is van de simulator-generation.

Zonder motor management hebben we trouwens ook niet meer de mogelijkheid voor dit soort plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yny91Ixr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
[...]

Persoonlijk ga ik liever zelf voor 250euro een volle dag op het circuit rijden met de motor, en kijk ik het een week later wel live op de bank (exact wat ik ga doen ;))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Get your money on Red Bull for next weekend’s F1 Monaco Grand Prix?

...
You can be sure that Max and I will both be ragging it in Monaco,” said the Australian.

The strategy looks likely to be a one-stop again in Monaco, despite the first appearance of Pirelli’s new ultra soft tyre. The time and track position loss of making a second stop far outweighs the degradation of performance as tyres fade over a long stint. So qualifying will be crucial and the Red Bull is good at looking after its tyres.

Ricciardo got a good jump on Max Verstappen in qualifying in Spain, by adding in a couple of turns of front wing for his final run, something Verstappen was not aware possible as such a move would have destabilised the Toro Rosso. He has had some more time to learn the car this week with a day’s testing, but he’ll still be improvising next week in Monaco.

Meanwhile Ricciardo has today come out with a series of tweets putting the disappointment of Barcelona behind him and congratulating Verstappen on his win
.
...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Voor 350 zit je op Start/Finish op de Hungaroring of Autodromo Nazionale Monza (eveneens weekend).

Spa is gewoon (te) duur.

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 19-05-2016 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

trion75 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:25:
[...]

Volgens mij juist niet hoor

[...]

Bron:
http://www.motorsport-mag...em-motor-mercedes-killer/

Some interesting facts about the update from Renault's Taffin:
- they are not gonna introduce any prechamber ignition on the canada-update nor in the near future (because it complicates CFD-analysis in the chamber)
- they'll have an updated chamber
- a new 2015-Brazil-spec based cylinder head
- the update is only on the chamber / ice, no external parts
- the update costs 6-8 token (they are still in discussion with FIA)
Dus, met andere woorden, deze upgrade bestaat nog niet eens uit echt geavanceerde technologie. Dat zou dus best leuk kunnen worden als ze met de tweede upgrade komen, of anders volgend jaar.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05:09
TommyGun schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:46:
[...]

Voor 350 zit je op Start/Finish op de Hungaroring of Autodromo Nazionale Monza (eveneens weekend).

Spa is gewoon (te) duur.
Op Hockenheim (goed met de auto te doen) zit je voor onder de €300 voor een weekend kaart op het rechte stuk.

De rode categorie is €289,- voor een weekend:
Afbeeldingslocatie: https://www.eventimsports.de/ticket-plaene/55ba42eb3cdf0.gif

Oranje categorie kan ook (nog goedkoper), maar dan heb je een hek voor je neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

Wom

Spa is natuurlijk wel ideaal gelegen voor een groot deel van Duitsland/Frankrijk/Belgie en Nederland. Veel vraag, dus hoge prijs.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Voor 350 Euro heb je samen met je wederhelft een 5-gangen menu eten bij een restaurant met een paar Michelinsterren en kan je jezelf laten brengen en halen door een Uber-taxi. En de dag na de race gewoon diezelfde race downloaden via BitTorrent, of je volgt het live via een illegale stream, of je hebt een betaalzender waar je live alles kan volgen.

Ik snap niet zo goed waarom mensen naar een race toe willen gaan, 't klinkt als een dure beperking. Misschien is dat meer weggelegd voor sociale mensen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:38:

Ricciardo got a good jump on Max Verstappen in qualifying in Spain, by adding in a couple of turns of front wing for his final run, something Verstappen was not aware possible as such a move would have destabilised the Toro Rosso.
Verstappen was daar misschien niet aware van (hoewel ik betwijfel of hij de limiten van de Toro Rosso op de Red Bull projecteert), maar zijn engineers toch zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

BreadFan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:59:
[...]

Verstappen was daar misschien niet aware van (hoewel ik betwijfel of hij de limiten van de Toro Rosso op de Red Bull projecteert), maar zijn engineers toch zeker wel.
Dat zal vast ook deel van de reden zijn geweest dat Max nog de hele avond na de kwalificatie met zijn engineers heeft zitten praten.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Blue-eagle schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:56:
Voor 350 Euro heb je samen met je wederhelft een 5-gangen menu eten bij een restaurant met een paar Michelinsterren en kan je jezelf laten brengen en halen door een Uber-taxi. En de dag na de race gewoon diezelfde race downloaden via BitTorrent, of je volgt het live via een illegale stream, of je hebt een betaalzender waar je live alles kan volgen.

Ik snap niet zo goed waarom mensen naar een race toe willen gaan, 't klinkt als een dure beperking. Misschien is dat meer weggelegd voor sociale mensen :7
Duur is hier natuurlijk een relatief begrip en iedereen moet zelf bepalen of je het voor over hebt of niet. Ik zie het als een weekendje weg met als hoogtepunt een Grand Prix van 1,5 uur.

Desondanks vind ik ook dat kaarten te duur zijn, maar het is blijkbaar toch een kwestie van vraag en aanbod. Nu zie je de bezoekersaantallen de laatste jaren al flink zakken (uitzonderingen daargelaten) dus vroeg of laat zullen ze toch wat aan de prijzen moeten gaan doen. Ik weet zeker dat als je voor €100~150 mooie tribune plaatsen kunt aanschaffen dat je zo'n evenement binnen no-time hebt uitverkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackal131
Nogmaals, wat iemand wel of niet duur vindt, zegt niets over of iets wel of niet veel geld is!

Ik weet niet of het hier al gedeeld is. Kan het niet zo snel terugvinden... verschillende onboard beelden:
https://vimeo.com/167164118

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
friggler schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:51:
[...]
Ze kunnen zelfs met engine mapping per bocht het gewenste vermogen instellen (of dit nog steeds van tevoren door de engineers ingesteld kan worden weet ik niet, maar dit was een aantal jaren geleden wel het geval).
Dit mag al jaren niet meer automatisch geregeld worden. Alle opties kwa mapping voor motor, throttle, hybride settings, diff en remmen moeten door de coureur zelf worden geselecteerd.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Jackal131 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:03:
Nogmaals, wat iemand wel of niet duur vindt, zegt niets over of iets wel of niet veel geld is!

Ik weet niet of het hier al gedeeld is. Kan het niet zo snel terugvinden... verschillende onboard beelden:
Had ik gisteravond al gedeeld. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
BreadFan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:59:
[...]

Typisch geval van; hij moet de auto gewoon veel beter leren kennen nog :D. Des te knapper dat hij in zijn eerste race al zo presteert :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

F1 kaartje zijn inderdaad prijzig. Zeker als je alleen een zondag kijkt (een weekend ticket is niet veel duurder).
Daar kan je inderdaad veel andere leuke dingen voor doen.

Maar een dagje efteling is ook prijzig. En een concert is ook prijzig en zo zijn er nog wat zaken op te noemen.
Ik ben in totaal naar 4 wedstrijiden geweest. En meestal gewoon zilver genomen waarbij je, met eten en drinken inderdaad rond de 400,- kwijt bent.
Dat is een best bedrag. Maar het is wel een leuke belevenins (vindt ik).
Onlangs ook bv een weekend geneve gedaan voor de autoshow. Vrijdag avond weg. Maandag avond terug.
En ook dat was prijzig. Kan ik ook een week van camperen incl alles bv.
Maar het was een geweldig weekend. Dus is het het waard.

Nu met de Max gekte toch maar weer besloten om naar een wedstrijd te gaan.
Ivm agenda en bereikbaarheid gekozen voor Spa. En dit keer brons.
Lekker gezellig met de auto er na toe en hopelijk genieten van onze Max.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Jackal131 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:03:

Lijkt erop dat die marshall zo zegt van: "Heey, wat doe je me nu dan!?!?" op het moment dat Hamilton zijn stuur uit de cockpit gooit :) (op 6 minuten).

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Richard117
Tussen alle discussies of tickets wel of niet duur zijn, heb ik iets anders.
Na de overwinning van Max ben ik eens even mijn eigen archief van plakboeken, tijdschriften en fanclubbladen ingedoken om te zien wat ik allemaal over Max terug kon vinden.

Nou dat is dus het krantenartikel na zijn geboorte, het geboortekaartje dat destijds in het Verstappen fanclub blad Dutch Devil stond en een verjaardagskaartje voor zijn 2e verjaardag (incl. Ferrari overall :p)
Hoe vaak komt het nou voor dat je dit soort dingen van een GP winnaar hebt :)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7179/26495008894_233db0520c_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7087/27100569925_a43a69f516_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7498/27100568255_55c2dd3260_z.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Petr Hlawiczka ‏@hlawiczka 14m14 minutes ago

#F1 #Renault will bring 2 new engines (+30bhp & better driveability) for #MonacoGP. #Magnussen & #Ricciardo will get them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:02
Richard117 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:20:
Na de overwinning van Max ben ik eens even mijn eigen archief van plakboeken, tijdschriften en fanclubbladen ingedoken om te zien wat ik allemaal over Max terug kon vinden.

Nou dat is dus het krantenartikel na zijn geboorte, het geboortekaartje dat destijds in het Verstappen fanclub blad Dutch Devil stond en een verjaardagskaartje voor zijn 2e verjaardag (incl. Ferrari overall :p)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik was ook lid van de fanclub, heb het magazine met geboortekaartje ook nog ergens op zolder liggen _/-\o_ Gaaf ook dat je die krantenartikelen allemaal hebt bewaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Kleine update Red Bull livery zo te zien. Gouden omlijning rond de letters Red Bull.

Afbeeldingslocatie: https://i.reddituploads.com/31066b7ceb9c48229a80497247fc935e?fit=max&h=1536&w=1536&s=9ecee96690fe31f509efa9d4d1497967

[ Voor 34% gewijzigd door Rivanov op 19-05-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
maussert schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:36:
[...]

Ik was ook lid van de fanclub, heb het magazine met geboortekaartje ook nog ergens op zolder liggen _/-\o_ Gaaf ook dat je die krantenartikelen allemaal hebt bewaard!
Ik had (net als zovelen toen) de inloggegevens van de fanzone van Jos zelf te pakken ;) Was ook niet zo moeilijk te achterhalen, aangezien het wachtwoord zijn postcode was o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 22:23

Wom

God ja, dat waren de tijden van dat forum wat toen ontplofte. Welke tot mijn verbazing nog steeds dezelfde onoverzichtelijke structuur heeft merkte ik wel.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Dat Verstappen forum is inderdaad niet om aan te zien |:(

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Op het Verstappen forum heb ik een jaar of 2 geleden nog geopperd om het forum eens te updaten, kreeg gelijk de volle laag van voren...

Zitten volgens mij een paar oude knarren die in de jaren 90 stil zijn blijven staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
SpaceAce schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:45:
Op het Verstappen forum heb ik een jaar of 2 geleden nog geopperd om het forum eens te updaten, kreeg gelijk de volle laag van voren...

Zitten volgens mij een paar oude knarren die in de jaren 90 stil zijn blijven staan :).
En daarom kom ik er ook nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
SpaceAce schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:45:

Ik vind het publiek daar ook verschrikkelijk.

Als de internationale pers opeens iets schrijft als: Sainz is ook een goede coureur. DAn is het gelijk complottheorie en iedereen tegen Max :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Adlermann schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:48:
[...]

Ik vind het publiek daar ook verschrikkelijk.

Als de internationale pers opeens iets schrijft als: Sainz is ook een goede coureur. DAn is het gelijk complottheorie en iedereen tegen Max :)
Lijkt wel op Tweakers dan? :+

/edit: LOL. 188 pagina's in 12 dagen. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 19-05-2016 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 17-09 16:46
[...]

Dan ga je eens contact moeten opnemen met de stewards. Die hebben namelijk gezegd dat er een stuk van de voorvleugel van hamilton naast de auto was op het moment dat Rosberg verdedigde.
Denk toch dat de voorvleugel er naast zat:Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P2bUMDS.png
Is moeilijk om op die Vimeo het beeld net op het goede moment te kunnen stoppen ;)

En de britten zijn inderdaad wel erg bevooroordeeld in hun uitspraken. Maar ja, als ik hier zo de laatste pagina's lees, kan dat van Nederlanders ook gezegd worden :+
ANdrode schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:18:
[...]

En als Hamilton geen brit was dan zouden ze hem in de analyse compleet affakkelen. Vergelijk deze situatie met de crash in Spa in 2014:
Groot verschil met die crash in spa, is dat er nog meer dan een wagenbreedte over is op het moment van de aanrijding. Het reglement zegt (als ik het goed heb) dat je minimum een wagen breedte moet overlaten. In Spa was die er en had Rosberg dus plaats

Zoals gezegd, voor mij is het een racing incident. Hamilton zag een gat en ging er voor terwijl ie eigenlijk nog tijd genoeg had om een move te maken later in de wedstrijd. Rosberg is net ietsje te ver gegaan met het verdedigen. Dat zal het instinct zijn die het op dat moment overneemt ;)
Wom schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:55:
Spa is natuurlijk wel ideaal gelegen voor een groot deel van Duitsland/Frankrijk/Belgie en Nederland. Veel vraag, dus hoge prijs.
Denk dat de hoge prijs gewoon nodig is. Zelfs met die hoge prijs draait het circuit ieder jaar verlies met het F1 weekend (was toch alleszins een jaar of twee geleden zo)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Rivanov schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:49:
[...]

Lijkt wel op Tweakers dan? :+
Lol, het is daar nog factor 100 erger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Richard117 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:20:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is wel mooi :)

Zo te zien las je het AD aan dat artikeltje over Tyrrell te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
maussert schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:36:
[...]

Vanaf eind '94/begin '95 t/m +-2002 (toen zo'n beetje haalde Internet de krant echt in) heb ik plakboeken met krantenartikelen uit de raceweekenden en het nieuws tussendoor. En als ik tijdens een GP in het buitenland op vakantie was heb ik (ook) de kranten uit die landen. Zo heb ik de Senna/Ratzenberger herdenking van Imola '95 in het Zweeds en de zomerse GP's in het Frans. (Niet dat ik er met basisschool Frans veel aan had, maar L'Equipe was de hemel voor mij. Daar stond in tegenstelling tot de Nederlandse kranten dagelijks F1 nieuws in _/-\o_ )
Volgens mij heb ik als tiener mijn ouders best wat geld gekost met mijn hobby :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:18
Vorig jaar alleen de zondag op Spa geweest. Nu het hele weekend op de camping met 4 man. We zien het gewoon als weekendje weg. Gezellig wat pilsjes doen met zn allen, circuit goed bekijken.
Vorig jaar precies in de bocht Pouhon gezeten in het midden. Keek precies tussen 2 hekken door op het scherm. Was echt ideaal. In de ochtend was het daar nog best rustig dus op het gemak dat plekje kunnen zoeken. Zit je daar met 4 man dan is kun je met 2 man drinken/eten halen en 2 de plek bezet houden. Met drukte viel het daar ook wel mee. 3 eerdere keren daar op de grote berg gezeten :'( Nooit meer. En vooral niet in de regen. Eerste race op Spa was 20 jaar geleden als 5 jarig jochie met grote oorkleppen op. Geluid is me toen het meest bijgebleven. Geweldig was dat toen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
SpaceAce schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:02:
[...]

Duur is hier natuurlijk een relatief begrip en iedereen moet zelf bepalen of je het voor over hebt of niet. Ik zie het als een weekendje weg met als hoogtepunt een Grand Prix van 1,5 uur.

Desondanks vind ik ook dat kaarten te duur zijn, maar het is blijkbaar toch een kwestie van vraag en aanbod. Nu zie je de bezoekersaantallen de laatste jaren al flink zakken (uitzonderingen daargelaten) dus vroeg of laat zullen ze toch wat aan de prijzen moeten gaan doen. Ik weet zeker dat als je voor €100~150 mooie tribune plaatsen kunt aanschaffen dat je zo'n evenement binnen no-time hebt uitverkocht.
Een weekend staanplaats kost ongeveer 130 euro. Staanplaatsen zijn de beste plaatsen op Spa, omdat je dan op veel plekken langs de baan kunt komen. Kamperen in de buurt is een paar tientjes. Al met al niet duur toch voor een weekendje weg?
Je hoeft bij F1 echt niet op een tribune te gaan zitten, general admission is op de meeste circuits veel gaver en minder beperkend.
Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1