Amen!! Heb Max in het echt wel eens ontmoet vorig jaar tijdens een handtekeningensessie. Hij werd opgedragen om op te schieten, Max zei nee en ging gewoon door alle fans te bedanken enz. Goed en mooi karakter voor zijn fanssanderb schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:05:
Wat een gedoe over wel of niet een taal spreken...
Max is de natte droom van elke marketing / PR afdeling van een Formule 1 team.
Jong, ziet er leuk uit. Gedraagt zicht netjes buiten de auto. Kan zich in meerdere talen verstaanbaar maken.
Race vriendinnetje die ook prima in het plaatje past. Ideale schoonzoon.
Het aandoendelijke "Thank you Christian" ook na de race als Horner hem wat veren in zijn reet steekt.
De immer aanwezig grote dank aan en respect voor zijn vader. Een grapje op zijn tijd.
Hij voelt zich steeds vrijer in de pers.
RBR heeft nu een olijke Australier die rechtstreeks uit een prodent reclame weggelopen is en permanent een smile van oor tot heeft. Aangevuld met het jongetje dat de droom leeft die we allemaal willen, en dat met een houding dat je hem niets kwalijk kan nemen en die steeds blijft verbazen.
Hell.. Iedereen is zelfs vergeten wat een l*l Jos af en toe kon zijn. Als er eentje een opgepoets imago heeft gekregen door het succes van (samen met) Max, dan is hij het wel.
Zie de topicwaarschuwing
[ Voor 94% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-05-2016 23:42 ]
Misschien vergeet je dat in communiceren, taal vaak een ondergeschikt belang heeft. Dat wat je uitstraalt, expressie, houding, intonatie, arm gebaren etc etc, maakt (onbewust) een veel grotere indruk, en bepaald vaak wat je van een ander vindt. Dat Verstappen niet perfect Engels spreekt interesseert niemand wat (sorry, het doet jou wel wat, maar jij bent zeker een minderheid). Hij maakt duidelijk wat hij bedoeld (en zijn Engels moet over de hele wereld begrepen worden, dus hou het lekker simpel), maar het is vooral de manier waarop hij het doet wat hem "likeable" maakt. Geen capsones, bescheiden en respectvol. Ik vind dat zo knap op die leeftijd. Ga jij maar eens met 18 jaar in het Engels aan de wereld je verhaal doen én natuurlijk overkomen.. en over het Technisch Engels van Max --> ik denk gezien de resultaten dat hij dat heel goed kan. Ik denk dat taal geen issue is, wel verstand van de auto, hoe koppel ik dit gevoel in de auto terug naar de engineers. moeilijke woorden zoekt hij wel op in een woordenboek.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:39:
[...]
Dat is het punt juist: ik maak helemaal niets belangrijker. Ik merkte alleen op dat het Engels, in tegenstelling tot wat hier beweerd werd, niet uitstekend is. Best aardig en genoeg om zich voor de camera mee te redden, dat dan weer wel. Misschien zelfs wel charmant vanwege de foutjes. Vervolgens buitelt iedereen over elkaar heen om maar te roepen dat het beter is dan van andere coureurs, niet relevant, dat hij toch wint en noem maar op. Van een kleine nuancering wordt opeens een halsmisdaad gemaakt.
Overigens lijkt het mij bij het overdragen van het gevoel dat je bij een auto hebt wel gunstig een gedeelde taal zo goed mogelijk te beheersen, maar ik gaf ook al aan dat er op vlak nog voldoende te schaven valt - aan de kant van de taal of de samenwerking met het team. Die jongen heeft nog jaren voor de boeg en moet zijn ritme op veel vlakken waarschijnlijk nog vinden.
Mijn voorstel --> taal discussies in een nieuw topic svp.
Al genoeg non F1 onzin zien voorbij komen sinds VES 1 race heeft gewonnen.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Verwijderd
Zie de topicwaarschuwing
Ik lees met verbazing hoe mensen de inhoud van maar liefst vier posts kunnen missenricardo246 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:11:
(sorry, het doet jou wel wat, maar jij bent zeker een minderheid)

Weet je wat, we laten het Engels van ZHV even voor wat het is, schrapen de stront van de ventilator en gaan het weer over F1 hebben

[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-05-2016 23:42 ]
Deze bij 4 minuten?
YouTube: F1 2016 Spanish GP Race Interviews ORF
Als tweaker moet dat lukken met youtube.
[ Voor 43% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-05-2016 23:45 ]
Ja die! Die was ik tot nu nog niet tegen gekomen op youtube!Tommy The Cat schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:27:
[...]
Deze bij 4 minuten?
YouTube: F1 2016 Spanish GP Race Interviews ORF
Als tweaker moet dat lukken met youtube.
Bedankt voor de link. Downloaden gaat zeker lukken vanaf youtube
[ Voor 6% gewijzigd door vosss op 18-05-2016 23:32 ]
Verwijderd
Gezien de resultaten is er weinig mis met de communicatie tussen Max en het RBR team lijkt me.Fietsbel schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:32:
[...]
Tja, het is niet dat ze hem niet kunnen begrijpen. Tuurlijk is er ruimte voor verbetering, dat is er bij alles en iedereen. Wanneer je Max vergelijkt met de overige rijders is zijn Engels op prima niveau. Ik zag ook al een bericht voorbij komen over slissen. Maargoed, mensen moeten altijd iets te klagen hebben.
Verwijderd
Misschien gewoon een Max Verstappen topic?KopjeThee schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:24:
[...]
Ik denk dat er zo een heleboel nieuwe topics geopend kunnen worden:
- Het Engels van Max
- De vriendinnen van Max
- Waar staan de filmpjes van Max?
- Hoe gaat Max met de pers om?
- Is Max de ideale schoonzoon?
- Hoe reed de vader van Max?
- Wat vinden andere coureurs van Max?
- Wat zijn de levertijden van de shirtjes van Max?
- Het grote "analyseer elk woord van Max" topic, deel 1
- Etc.

Dit is net zo goed als de race zelf!!!
Het valt me op dat die Ferrari wel snel is maar het gewoon niet op het asfalt kan krijgen.. Raikonen loopt continu even tegen te sturen omdat hij weer even hapt of glijd.. Vanaf rondje 51 zie je het al dus het zal echt niet 100% aan de slijtage van de banden liggen.. Het ding is gewoon genadeloos denk ik.
Ook dat begin dat Vettel die RedBull en Torro voorbij ziet komen nadat hij heeft zitten grinniken dat hij Max had ingehaald... Dat is zuur.
En De serieus kansloze aanval van RIC op RAI... Ik vind RIC een toffe coureur, maar dat was echt geen stijl.
[ Voor 19% gewijzigd door World Citizen op 18-05-2016 23:51 ]
FreeReef.nl
Verwijderd
Er is veel beweging te zien in de cockpit en hier en daar zie je ook een bandje rokenWorld Citizen schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:45:
Het valt me op dat die Ferrari wel snel is maar het gewoon niet op het asfalt kan krijgen.. Raikonen loopt continu even tegen te sturen omdat hij weer even hapt of glijd.. Vanaf rondje 51 zie je het al dus het zal echt niet 100% aan de slijtage van de banden liggen.. Het ding is gewoon genadeloos denk ik.

Hoezo wordt mijn vraag wegge-edit, maar een antwoord daarop niet? Het staat op youtube; dat is toch geen illegale link?
Verwijderd
Ik heb ook geen idee waar dit over gaatvosss schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:50:
Hoezo wordt mijn vraag wegge-edit, maar een antwoord daarop niet? Het staat op youtube; dat is toch geen illegale link?
Oke ze zeggen dat die RedBull echt mechanische grip heeft, maar die Ferrari schuift in snelle en trage bochten. Ik kan niet geloven dat dit enkel komt door de bijzondere grip van de RedBull of omdat Max zo bizar goed is en er geen last van heeft.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:49:
[...]
Er is veel beweging te zien in de cockpit en hier en daar zie je ook een bandje roken
En Raikonen is nou ook niet de eerste beste rookie.. dus om die nu maar een slechte stuurder te noemen is ook wat gek. Best knap eigenlijk dat hij met zoveel schuiven en een 2 stop toch zo goed eindigt..
Ferrari heeft gewoon een grip probleem.. De rest qua snelheid lijkt echt dik in orde.
[ Voor 5% gewijzigd door World Citizen op 18-05-2016 23:56 ]
FreeReef.nl
Verwijderd
Een andere optie zou kunnen zijn dat de auto minder goed met de banden omgaat, of dat Verstappen die beter weet te managen. Dit is precies wat je verwacht bij banden die niet helemaal optimaal meer zijn.World Citizen schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:53:
Ferrari heeft gewoon een grip probleem.. De rest qua snelheid lijkt echt dik in orde.
Ja nou, ik edit net mijn post maar dan toch..Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:55:
[...]
Een andere optie zou kunnen zijn dat de auto minder goed met de banden omgaat, of dat Verstappen die beter weet te managen. Dit is precies wat je verwacht bij banden die niet helemaal optimaal meer zijn.
Raikonen heeft met al dat schuiven en happen gewoon echt heel knap gereden en ook zijn banden met een 2 stopper heel gehouden. In dat opzicht vind ik het zelfs knapper dan Max dat die van hem niet kapot zijn gegaan, of tijd verloor op Max... Dan lijkt het me dat de banden wel in orde zijn.
FreeReef.nl
Een ander ding dat mij opvalt is dat de achtervleugel van de Haas gigantisch veel vibreert en werkt terwijl je de achtervleugel van de Red Bull totaal niet ziet bewegen.
btw ik kon de verwijzing naar de nummer 14 niet ontdekken of ik heb niet goed opgelet.
btw ik kon de verwijzing naar de nummer 14 niet ontdekken of ik heb niet goed opgelet.
[ Voor 21% gewijzigd door sjaool op 19-05-2016 00:09 ]
"When you grow up your heart dies"
Inderdaad.. net als de spiegels van de meeste bolides. Die achtervleugel van Haas spant inderdaad wel de kroonsjaool schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:07:
Een ander ding dat mij opvalt is dat de achtervleugel van de Haas gigantisch veel vibreert en werkt terwijl je de achtervleugel van de Red Bull totaal niet ziet bewegen.
Leuk ook om te zien dat Hamilton zijn stuurtje haalt en Rossberg stijf voorbij loopt.
FreeReef.nl
Hamilton was lekker aan het klunzen met zijn stuurtje. Het viel me mee dat hij niet mee opgetilt werd. Dus even later naar de auto lopen en alsnog het stuurtje erop zetten om maar een boete te voorkomen.
Kan dat niet een bewuste ontwerpkeuze zijn, zo'n flexibel ding?sjaool schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:07:
Zonder enige kennis van zaken is het altijd makkelijk gokken (
Soort van DRS, maar dan mechanisch (door vervorming) en zonder aansturing.
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Dat gedoe om dat stuurtje van Hamilton

En wat wordt er eigenlijk gezegd na dat zinnetje van dat Max Christian bedankt?
Je ziet de laatste ~20 rondjes RAI behoorlijk aggresiever op het gas gaan, max zie je heel vaak maar ~80% gas geven en pas rechte stuk weer vol gas. Hoe vaker hij dit doet, hoe sneller die banden gaan, tot het punt dat hij de laatste 10 rondjes continue moest gaan corrigeren.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:55:
[...]
Een andere optie zou kunnen zijn dat de auto minder goed met de banden omgaat, of dat Verstappen die beter weet te managen. Dit is precies wat je verwacht bij banden die niet helemaal optimaal meer zijn.
Iets van 'Max you know those tires held brilliant right'?Martinspire schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:18:
[...]
Dat gedoe om dat stuurtje van Hamilton![]()
Dan Max: Yeah it was like driving on ice for last 10 laps.
[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 19-05-2016 00:20 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik denk niet dat het een bewuste ontwerpkeuze is. We hebben al vaker achtervleugels weg zien vliegen.
In het verleden zijn er wel voorvleugels geweest die verbogen met de luchtweerstand om de aerodynamica te verbeteren maar die zijn later weer verboden door de FIA.
In het verleden zijn er wel voorvleugels geweest die verbogen met de luchtweerstand om de aerodynamica te verbeteren maar die zijn later weer verboden door de FIA.
Verwijderd
Klopt. Dat is ook waarom vleugels niet alleen qua maat aan bepaalde regels moeten voldoen, maar ook aan bepaalde maten onder een vastgestelde belasting. De truc is bij die belasting wel vorm te behouden, maar daarboven nietAPClll schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:16:
Zonder enige kennis van zaken is het altijd makkelijk gokken () maar ik kan me voorstellen dat als je zo'n vleugel zodanig maakt dat 'ie onder grote belasting "weg kantelt" voor hogere topsnelheid, dat 'ie dan bij lagere snelheden wel de maximale invalshoek kan vasthouden voor downforce bij lagere snelheid.
Dat dacht ik ook, maar Raikonen verliest niet echt tijd op max aan het einde, en de rondetijden blijven ongeveer gelijk. Als je continu moet corrigeren ga je niet dezelfde soort rondetijden rijden lijkt me.. En ook die van Raikonen zijn niet stuk gegaan, ondanks al dat slippen.. Je zou dan dus verwachten dat hij snellere degradatie heeft als Max en zijn banden stuk rijd of echt een seconden per ronde langzamer.SinergyX schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:18:
[...]
Je ziet de laatste ~20 rondjes RAI behoorlijk aggresiever op het gas gaan, max zie je heel vaak maar ~80% gas geven en pas rechte stuk weer vol gas. Hoe vaker hij dit doet, hoe sneller die banden gaan, tot het punt dat hij de laatste 10 rondjes continue moest gaan corrigeren.
[...]
Iets van 'Max you know those tires held brilliant right'?
Dan Max: Yeah it was like driving on ice for last 10 laps.
FreeReef.nl
Verwijderd
Aan het einde zat Räikkönen verder van Verstappen af dan de 10 rondes ervoor.World Citizen schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:23:
Dat dacht ik ook, maar Raikonen verliest niet echt tijd op max aan het einde, en de rondetijden blijven ongeveer gelijk.
Ja maar ik vond het niet echt noemenswaardig. Normaal als je tegen je bandenwissel aanzet en je rijd door zie je de rondentijden ineens bizar kelderen. Al snel ben je 0.5 tot 0.7 per rondje kwijt.. Hier zou het dan om 0.1 of 0.2 gaan. Ik kan me ook voorstellen dat Raikonen eerste wat heeft willen proberen, en toen iets of wat meer is gaan afwachten op een mogelijke fout. Als hij continu dicht op zijn voorganger rijd verlies je een hoop downforce en dat lijkt me onnodig. Ik zou er ook vanuit zijn gegaan dat er wel een klein foutje zou komen. Raikonen heeft genoeg skill om die dan ook te pakken.Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:25:
[...]
Aan het einde zat Räikkönen verder van Verstappen af dan de 10 rondes ervoor.
Maar ik gok ook maar wat
FreeReef.nl
Verwijderd
Räikkönen reed er eerst naartoe, kwam er toen niet voorbij en verloor aan het einde weer terrein. Ondertussen zie je hem flink sturen en corrigeren, wat duidt op op de grens rijden en banden die langzaamaan over hun piek heen raken.World Citizen schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:29:
Ja maar ik vond het niet echt noemenswaardig. Normaal als je tegen je bandenwissel aanzet en je rijd door zie je de rondentijden ineens bizar kelderen. Al snel ben je 0.5 tot 0.7 per rondje kwijt.. Hier zou het dan om 0.1 of 0.2 gaan. Ik kan me ook voorstellen dat Raikonen eerste wat heeft willen proberen, en toen iets of wat meer is gaan afwachten op een mogelijke fout. Als hij continu dicht op zijn voorganger rijd verlies je een hoop downforce en dat lijkt me onnodig. Ik zou er ook vanuit zijn gegaan dat er wel een klein foutje zou komen. Raikonen heeft genoeg skill om die dan ook te pakken.
Maar ik gok ook maar watkunnen puur de banden zijn inderdaad..
Zo heb ik het opgevat
Het was ook beetje jojo, bochten zag je hem weer iets terug vallen, rechte stukken (zeker met de DRS momenten) komt hij aantal keer behoorlijk dichtbij. Max bleeft de bochten iets sneller qua exitspeed, waarna de Ferrari het weer bij kon houden qua snelheid.World Citizen schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:23:
[...]
Dat dacht ik ook, maar Raikonen verliest niet echt tijd op max aan het einde, en de rondetijden blijven ongeveer gelijk. Als je continu moet corrigeren ga je niet dezelfde soort rondetijden rijden lijkt me.. En ook die van Raikonen zijn niet stuk gegaan, ondanks al dat slippen.. Je zou dan dus verwachten dat hij snellere degradatie heeft als Max en zijn banden stuk rijd of echt een seconden per ronde langzamer.
Monaco zal een interessanter verhaal worden, daar heeft de RBR/STR voordeel van grip en weinig topsnelheid.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Yeah! ik ging Barcelona in met het idee: Als de qualificatie gewoon goed is in de top 6, dan ben ik al meeeer dan blij. De race is de race, maar ik wil gewoon weten of hij dat ding beheerstSinergyX schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:31:
[...]
Het was ook beetje jojo, bochten zag je hem weer iets terug vallen, rechte stukken (zeker met de DRS momenten) komt hij aantal keer behoorlijk dichtbij. Max bleeft de bochten iets sneller qua exitspeed, waarna de Ferrari het weer bij kon houden qua snelheid.
Monaco zal een interessanter verhaal worden, daar heeft de RBR/STR voordeel van grip en weinig topsnelheid.
Ook Monaco ga ik nog zo in. Ik wil zo graag weer een competitieve kwalificatietijd zien. Als hij dat kan, dan hoef je enkel nog in te halen..
Monaco hoop ik stiekem dat hij niet eerste kwalificeert. Ik zie liever een vette inhaalactie

FreeReef.nl
Maar niet zoals die van vorig jaarWorld Citizen schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:35:
Monaco hoop ik stiekem dat hij niet eerste kwalificeert. Ik zie liever een vette inhaalactie

The ramblings of an idiot
Dat gaat nog wel een keer gebeuren ergens dit jaar. Hij valt echt nog wel een keer "ergens" door uit. Maar Monaco heeft hij al gehad, en blijkbaar vind hij het tof records te breken.
Impact op Monaco leek me ook voldoende om gewoon niet nog een keer te doen. Was een beste klapper!
FreeReef.nl
Hij zal niet zoveel blauwe vlaggen meer tegenkomen dus die briljante acties zullen we niet meer zien nee
"I can't believe it"Martinspire schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:18:
[...]
Dat gedoe om dat stuurtje van Hamilton![]()
(C)Ars Technica heeft een artikel over TJI gepost.
http://arstechnica.com/ca...edented-efficiency-gains/
http://arstechnica.com/ca...edented-efficiency-gains/
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
LOL. Z'n snelste tijd tijdens de test gisteren is sinds deze week nieuws op radio en televisie.
Op 538 vanmorgen hadden ze het zelfs al over; winst na 118 ronden.

Come on..
Op 538 vanmorgen hadden ze het zelfs al over; winst na 118 ronden.

Come on..
[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 19-05-2016 08:35 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Bensimpel
Positieve meneer
Hoop wel voor een podium plaats bij Monaco voor VES, denk niet dat die nogmaals 1ste gaat worden
(Tenzij de ferrari's elkaar uitschakelen..)
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik zou er eerlijk gezegd gewoon niet van uit gaanBensimpel schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:35:
Hoop wel voor een podium plaats bij Monaco voor VES, denk niet dat die nogmaals 1ste gaat worden![]()
Daar ben ik het dan wel weer mee eens. Engels is een zwaar onderschatte taal qua moeilijkheid (om je precies en correct uit te drukken), zeker door Nederlanders.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:12:
[...]
Ik reageerde alleen maar op de uitspraak dat zijn Engels uitstekend is. Dat is het niet. Best prima en ook voldoende voor zijn taak dan weer wel.
[...]
Nogmaals, een goede communicatie is geen onbenulligheid. Zijn Engels is zeker niet verkeerd, maar ook niet perfect. Het kunnen overdragen van de kleinste nuances is belangrijk voor het optimaliseren van de auto en daarbij helpen alle beetjes.
Al reageerde ik, nogmaals, vooral op de uitspraak dat zijn Engels uitstekend zou zijn.
Met zijn niveau van engels kun je heel snel de bocht uit vliegen qua nuances en vooralsnog zie ik dat niet gebeuren in interviews. Dus dat is positief.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
De racewereld ziet het wel zo. Het 'probleem' is echter dat hij (Max) erg veel successupporters heeft, die afhaken als hij in de bandenstapels komt, het team blundert, aangereden wordt of de Tag Heuer de geest geeft.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:42:
Zelfs als het de volgende vier races de bandenstapel is valt de overstap een goede keuze te noemen. Genoeg concurrentie zou een moord doen voor een overwinning in één van de vijf races.
Ik ben het er mee eens dat er een Massa voor en na de crash was. Maar iemand die in het 4e team de auto rond P5 t/m P8 parkeert kan ik niet echt afgeschreven noemen. Tevens deed hij een redelijk nette inhaalrace van P19 naar P8, en staat ie op dit moment in het klassement boven Bottas. Gewoon een degelijke coureur die doet wat hij moet doen.Opa, ja. Voor de formule 1 is het inmiddels een fossiel en ook zijn uitspraken suggereren dat hij al jaren geleden te oud is geworden voor de sport. Move over, er is een nieuwe generatie (of twee).
Ik ben benieuwd hoeveel nieuwe 'fans' er afhaken op het moment dat het inderdaad 2 vingers in de neus naar de winst is...sig69 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:46:
[...]
Hij zal niet zoveel blauwe vlaggen meer tegenkomen dus die briljante acties zullen we niet meer zien nee
(Niet dat ik verwacht dat dat in Monaco gaat gebeuren, podium misschien).
[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 19-05-2016 09:04 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Gisteren had iemand het er over dat verstappen gezegd had dat hij sneller was dan RIC en daarna poste iemand de ronde tijden die ze reden.
Heb daar vanochtend even over zitten nadenken.
Het zou goed kunnen dat verstappen in het begin van de race sneller was maar dat hij zich in hield om buiten de "vuile" lucht te blijven.
Dat RIC in het eind inliep was omdat hij 10 ronde nieuwere banden had dus die ronde tijden zijn ook sneller uiteraard.
Het zou goed kunnen dat verstappen in het begin van de race sneller was maar dat hij zich in hield om buiten de "vuile" lucht te blijven.
Dat RIC in het eind inliep was omdat hij 10 ronde nieuwere banden had dus die ronde tijden zijn ook sneller uiteraard.
De vleugels worden getest op belasting. Ze mogen niet bewegen bij een bepaalde kracht die er op wordt gezet. Lijkt me dat Haas daar gewoon aan moet voldoenAPClll schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:16:
[...]
Kan dat niet een bewuste ontwerpkeuze zijn, zo'n flexibel ding?
Zonder enige kennis van zaken is het altijd makkelijk gokken () maar ik kan me voorstellen dat als je zo'n vleugel zodanig maakt dat 'ie onder grote belasting "weg kantelt" voor hogere topsnelheid, dat 'ie dan bij lagere snelheden wel de maximale invalshoek kan vasthouden voor downforce bij lagere snelheid.
Soort van DRS, maar dan mechanisch (door vervorming) en zonder aansturing.
In het verleden zag je die flexwings wel meer inderdaad. Dan plakte op het rechte stuk de vleugel vanachter zowat plat. Dat is wel pre-DRS tijd waar we het dan over hebben. Kan me nog wel herinneren dat Olav in de pitsstraat liep en zon vleugen met twee vingers kon laten buigen.
* Wom zet Carlos - La Salmarillia weer op
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Max heeft de race geen moment gepushed nadat ie op kop reed natuurlijk he. Hij wist dat ie een stint van 32 ronden moest gaan doen rijden op z'n mediums.Martin0 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:04:
Gisteren had iemand het er over dat verstappen gezegd had dat hij sneller was dan RIC en daarna poste iemand de ronde tijden die ze reden.
Hij pushte wel in het begin toen die achter RIC zat en daar komt de opmerking vandaan dat RIC hem ophield. In hoeverre dat waar is is niet te achterhalen voor ons uit rondetijden. Die waren daar uiteraard gemiddeld gelijk aan RIC en hij bleef op 1-1.5 sec, net buiten de vuilste lucht.
Haha iemand stoort zich aan de succes supporters. 
http://felixdicit.com/con...1-hipster-max-verstappen/
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Sterker nog, hij heeft zoveel mogelijk op de motor geremd om energie te harvesten zodat hij deze op de rechte stukken kon inzetten. Dat is dus racecraft.Bosmonster schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:19:
Max heeft de race geen moment gepushed nadat ie op kop reed natuurlijk he. Hij wist dat ie een stint van 32 ronden moest gaan doen rijden op z'n mediums.
Inderdaad, je zag heel erg vaak bij Max zijn lampje achterop knipperen wat duidt op het opladen van de systemen en dus lift and cruise.Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:32:
[...]
Sterker nog, hij heeft zoveel mogelijk op de motor geremd om energie te harvesten zodat hij deze op de rechte stukken kon inzetten. Dat is dus racecraft.
Prachtig verhaal van zo'n kneusRivanov schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:25:
Haha iemand stoort zich aan de succes supporters.
Snap al dat gejank niet zo. Kijk ook alleen maar F1 als er een Nederlander meedoet.
Olympische Spelen bestaan praktisch van het feit dat mensen graag hun land supporten... Of was ook iedereen turnfan voor Ebke en keek men massaal hockey, waterpolo en zeilen... of paardenbekken voor Anky

[ Voor 34% gewijzigd door matthijst op 19-05-2016 11:35 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Dat dacht ik dus ook tijdens de race na de safety car bleef verstappen net buiten de "dirty" air van RIC rijden.Martin0 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:04:
RIC deed precies van Max aan het einde van de race deed, nét hard genoeg rijden om Max en Vettel achter zich te houden, traag genoeg om zijn banden te sparen. Max kwam daardoor een beetje klem te zitten.Martin0 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:04:
Interesting.JvS schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:53:
[...]
Deze sit kan je vanalles op vinden qua analyse achteraf. Saintz heeft zo te zien 2 stops gemaakt:
http://en.mclarenf-1.com/...results&gp=960&s=7554&p=2
Sorry maar ik raak totaal niet onder de indruk van zijn races. De #1 en #2 vallen uit, net als Hulk en Alonso. Anders had ie ook maar amper een punt gepakt. Verder kan ik me niet herinneren wanneer ik de laatste keer onder de indruk was van een race van Massa. Idem van Bottas overigens. Beiden heb ik gewoon niet hoog zitten. Wel hoor je ze vaak zeuren en excuses geven over waarom ze minder gepresteerd hebben. Of alsmaar op het team afgeven dat de tactiek zo waardeloos was. Zijn laatste overwinning dateert alweer van 2008 en verder staat ie alleen maar op het podium omdat de rest zo'n waardeloos weekend hadden, niet omdat ie zelf nou zo'n wereldprestatie neerzette. En natuurlijk de Williams is niet zo heel best, maar toch halen er er lang niet zoveel uit dan dat zou gebeuren als je daar een echte coureur neerzet. Ik durf te wedden dat Williams beter was als er een Hamilton, Vettel, Button of Alonso had gereden om het team te helpen. Aan Massa heb je gewoonweg niks. Nooit gehad en zeker al lang aan vervanging toe.merauder schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:59:
[...]
Ik ben het er mee eens dat er een Massa voor en na de crash was. Maar iemand die in het 4e team de auto rond P5 t/m P8 parkeert kan ik niet echt afgeschreven noemen. Tevens deed hij een redelijk nette inhaalrace van P19 naar P8, en staat ie op dit moment in het klassement boven Bottas. Gewoon een degelijke coureur die doet wat hij moet doen.
Ik denk dat Frank Williams een van de slimste en inteligentste mensen is in het F1 circuit , *knip*Martinspire schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:25:
Aan Massa heb je gewoonweg niks. Nooit gehad en zeker al lang aan vervanging toe.
[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 19-05-2016 12:46 ]
"Beautiful Clean Coal"
Ik ben het echt met je eens maar denk dat combinatie van de coureurs is maar ook het team dat de verkeerd beslissingen neemt. Banden keuze van het team tot nu toe is gewoon slecht te noemen. Kijk naar bahrein waar ze medium gingen rijden. En door iedereen werden ingehaald.Martinspire schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:25:
[...]
Sorry maar ik raak totaal niet onder de indruk van zijn races. De #1 en #2 vallen uit, net als Hulk en Alonso. Anders had ie ook maar amper een punt gepakt. Verder kan ik me niet herinneren wanneer ik de laatste keer onder de indruk was van een race van Massa. Idem van Bottas overigens. Beiden heb ik gewoon niet hoog zitten. Wel hoor je ze vaak zeuren en excuses geven over waarom ze minder gepresteerd hebben. Of alsmaar op het team afgeven dat de tactiek zo waardeloos was. Zijn laatste overwinning dateert alweer van 2008 en verder staat ie alleen maar op het podium omdat de rest zo'n waardeloos weekend hadden, niet omdat ie zelf nou zo'n wereldprestatie neerzette. En natuurlijk de Williams is niet zo heel best, maar toch halen er er lang niet zoveel uit dan dat zou gebeuren als je daar een echte coureur neerzet. Ik durf te wedden dat Williams beter was als er een Hamilton, Vettel, Button of Alonso had gereden om het team te helpen. Aan Massa heb je gewoonweg niks. Nooit gehad en zeker al lang aan vervanging toe.
Ben ik het niet mee eens. Na zijn laatste pitstop lag RAI 4 seconden achter op Max. Die reed hij in no-time dicht tot 1 seconde, maar dichterbij kon hij niet komen. Het had geen bal uitgemaakt als hij met 3 seconden achterstand uit die pitstop was gekomen, dan had hij hooguit een rondje eerder aan kunnen sluiten.BreadFan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:24:
[...]
Interesting.Bij de pit tijden is te zien dat Vettel 2 maal 21.6 sec. over zijn pitstops doet. Kimi doet er beide keren een halve seconde langer over. Dat is DE seconde tov. Max
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Toch knap dat je intelligentie verkeerd weet te schrijvenleekers schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:31:
[...]
Ik denk dat Frank Williams een van de slimste en inteligentste mensen is in het F1 circuit , jou conclusie dat Massa helemaal niets waard is of iets waard geweest getuigd niet van veel inteligentie .
En Frank heeft daar tegenwoordig ook niet alles meer over te zeggen, gezien hij geen teambaas meer is.
Verder zullen de dollars van Petrobras zwaar meewegen om Massa aan te houden.
Ja ok, maar komt dat omdat de auto slecht omgaat met banden, de coureurs slecht omgaan of gewoon beiden? En dit is al lang genoeg aan de gang waarbij een coureur ook eens kan stellen dat hij wat anders wil proberen omdat het niet werkt. Maar hij doet gewoon niks. Ja een beetje zeuren in de pers dat dat niks gaat worden met Verstappen...Axente schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:34:
[...]
Ik ben het echt met je eens maar denk dat combinatie van de coureurs is maar ook het team dat de verkeerd beslissingen neemt. Banden keuze van het team tot nu toe is gewoon slecht te noemen. Kijk naar bahrein waar ze medium gingen rijden. En door iedereen werden ingehaald.
Nou nou, mag een beetje vriendelijkerleekers schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:31:
[...]
Ik denk dat Frank Williams een van de slimste en inteligentste mensen is in het F1 circuit , jou conclusie dat Massa helemaal niets waard is of iets waard geweest getuigd niet van veel inteligentie .
*knip* doe eens niet]
[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 19-05-2016 11:53 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Max had beide keren de undercut op Raikonnen. Met dezelfde pitstop strategie was hij er dus nooit voorbij gekomen.BreadFan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:24:
[...]
Interesting.Bij de pit tijden is te zien dat Vettel 2 maal 21.6 sec. over zijn pitstops doet. Kimi doet er beide keren een halve seconde langer over. Dat is DE seconde tov. Max
Ja klopt. Ze kunnen beter een rookie de kans geven en Massa met pensioen laten gaan het resultaat kan alleen maar beter worden. Zelfde geldt voor Alonso bij hem had ik ook verwacht naar de laatste crash dat hij zou stoppen maar ik denk niet dat die vrijwillig gaat stoppen.Martinspire schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:44:
[...]
Ja ok, maar komt dat omdat de auto slecht omgaat met banden, de coureurs slecht omgaan of gewoon beiden? En dit is al lang genoeg aan de gang waarbij een coureur ook eens kan stellen dat hij wat anders wil proberen omdat het niet werkt. Maar hij doet gewoon niks. Ja een beetje zeuren in de pers dat dat niks gaat worden met Verstappen...
Waarom zou Alonso stoppen? Hij heeft oprecht nog kans om WDC te worden.Axente schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:50:
[...]
Ja klopt. Ze kunnen beter een rookie de kans geven en Massa met pensioen laten gaan het resultaat kan alleen maar beter worden. Zelfde geldt voor Alonso bij hem had ik ook verwacht naar de laatste crash dat hij zou stoppen maar ik denk niet dat die vrijwillig gaat stoppen.
Na zijn uitspraak over de "Reservetijd" had ik dit wel verwacht om eerlijk te zijn. Maar dan zie je toch dat het bloed kruipt waar het niet gaan kan.JackBol schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:51:
[...]
Waarom zou Alonso stoppen? Hij heeft oprecht nog kans om WDC te worden.
Dat het niks gaat worden met Verstappen heeft ie volgens mij nooit gezegd. Hij heeft wel zijn mening gegeven over de leeftijd van Verstappen en over de crash vorig jaar in Monaco. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar ik heb liever dat zo iemand gewoon eerlijk zijn mening geeft dan dat er alleen maar politiek correcte antwoorden komen. Verder vind ik de laatste column van Massa, waarin hij (terecht) aangeeft dat het nu aan Verstappen is om de goede vorm vast te houden en waarin hij zijn prestatie in Spanje op 1 lijn zet met grote kampioenen uit het verleden, erg mooi. Ook geeft hij aan dat hij verwacht dat Verstappen de goede lijn gewoon voortzet.Martinspire schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:44:
[...]
Ja een beetje zeuren in de pers dat dat niks gaat worden met Verstappen...
Ik ben zelf ook geen fan van Massa (qua rijden) en vind hem soms wat zeurderig, maar als je dat zegt over iemand waarop je een jaar daarvoor nog kritiek uitte en derhalve mbt het leeftijd-verhaal eigenlijk zegt dat je daar zelf fout zat, vind ik persoonlijk grote klasse.
[ Voor 0% gewijzigd door stefanass op 19-05-2016 10:55 . Reden: stijlfoutje ]
Renault en de testrijders geven hoog op over de driveability van de nieuwe motor. Das natuurlijk wel een hele grote pre voor Monaco. Hoop dat het lukt!
Inderdaad, ik lees net een stukje hierover op http://nl.motorsport.com/...euwe-renault-motor-738182 waarin aangegeven wordt door Renault dat de data overeenkomt met wat ze verwachtten van de motor.MikeyMan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:54:
Renault en de testrijders geven hoog op over de driveability van de nieuwe motor. Das natuurlijk wel een hele grote pre voor Monaco. Hoop dat het lukt!
Wat een onzin. Ik hoef geen piloot van een helikopter te zijn om te weten dat het niet bijzonder goed is als ik een helikopter in een boom zie crashen. Massa en andere coureurs zoals Button zijn gewoon niet indrukwekkend, statistisch en op het grote scherm gezien dan.leekers schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:51:
[...]
En mijn mening is dat jullie allemaal te weinig inzicht hebben om te beoordelen of iemand wel of niet waardevol is .
Maar inderdaad, wij weten niet in hoeverre deze mensen unieke kwaliteiten bieden in de garage.
Dat commentaar allemaal op Max, het enige wat iedereen voorlopig kan doen is afwachten wat hij gaat doen de komende races en de rest van het seizoen.
Dat de Mercedessen te snel zijn zal het hele seizoen blijven dus zonder rare dingen is P3 het hoogst haalbare elke race toch? Er zijn nu zat mensen die Max verschrikkelijk op zijn bek willen zien gaan na die ongelofelijke overwinning van vorige zondag. Het enige wat ik echt hoop dat hij nog doet dit jaar is Ricciardo verslaan in de Q of R of beide.
Ik durf wel vrij zeker te zeggen dat we vanaf nu wel elke race op minimaal P5/6 kunnen gaan rekenen, lager zal hij waarschijnlijk niet meer eindigen.
Dat de Mercedessen te snel zijn zal het hele seizoen blijven dus zonder rare dingen is P3 het hoogst haalbare elke race toch? Er zijn nu zat mensen die Max verschrikkelijk op zijn bek willen zien gaan na die ongelofelijke overwinning van vorige zondag. Het enige wat ik echt hoop dat hij nog doet dit jaar is Ricciardo verslaan in de Q of R of beide.
Ik durf wel vrij zeker te zeggen dat we vanaf nu wel elke race op minimaal P5/6 kunnen gaan rekenen, lager zal hij waarschijnlijk niet meer eindigen.
Maar daar leg je weer een verkeerde causaliteit. DAt een helikopter in een boom crasht kan ook gewoon compleet losstaan van de piloot.Blue-eagle schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:59:
[...]
Wat een onzin. Ik hoef geen piloot van een helikopter te zijn om te weten dat het niet bijzonder goed is als ik een helikopter in een boom zie crashen. Massa en andere coureurs zoals Button zijn gewoon niet indrukwekkend, statistisch en op het grote scherm gezien dan.
Maar inderdaad, wij weten niet in hoeverre deze mensen unieke kwaliteiten bieden in de garage.
Ik heb even geen tijd om het op te zoeken, maar volgens mij was ie wel negatiever dan dat en niet alleen over Monaco.stefanass schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:54:
[...]
Dat het niks gaat worden met Verstappen heeft ie volgens mij nooit gezegd. Hij heeft wel zijn mening gegeven over de leeftijd van Verstappen en over de crash vorig jaar in Monaco.
Tuurlijk, maar zijn hele toon de laatste tijd geeft ook al wel aan dat het gewoon een pessimistische gast is.Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar ik heb liever dat zo iemand gewoon eerlijk zijn mening geeft dan dat er alleen maar politiek correcte antwoorden komen.
De goede lijn had ie al met een punten-finish van 7 achtereenvolgende races die alleen maar werd doorbroken door technische gebreken. Zonder die uitvalbeurt had ie al 10x in de punten gereden nu. Ik weet niet in hoeverre dat een nieuwe goede vorm is?Verder vind ik de laatste column van Massa, waarin hij (terecht) aangeeft dat het nu aan Verstappen is om de goede vorm vast te houden en waarin hij zijn prestatie in Spanje op 1 lijn zet met grote kampioenen uit het verleden, erg mooi. Ook geeft hij aan dat hij verwacht dat Verstappen de goede lijn gewoon voortzet.
Was ook alleen maar omdat ze het hem vroegen, hij kon er moeilijk omheen. Niet omdat ie daar zelf nou voor uitkwam op voorhand.Ik ben zelf ook geen fan van Massa (qua rijden) en vind hem soms wat zeurderig, maar als je dat zegt over iemand waarop je een jaar daarvoor nog kritiek uitte en derhalve mbt het leeftijd-verhaal eigenlijk zegt dat je daar zelf fout zat, vind ik persoonlijk grote klasse.
Verder zie je bij andere coureurs als Button en Alonso dat het hun weinig uitmaakt, want die beoordelen gewoon iemand op hoe ze tegen hem racen. En dan ook nog eens feliciteren naderhand. Een Vettel was ook skeptisch, maar is sportman genoeg om Verstappen wat te begeleiden. Dat had niet gebeurd als Bottas en Massa op het podium hadden gestaan.
Maar goed, ik ben al vanaf 5 jaar geleden Massa-beu dus mijn mening is misschien wat gekleurd
Button heb ik dan weer wat hoger zitten. Misschien niet zozeer om zijn prestaties (al heeft ie menig topper verslagen toen ze teamgenoten waren zoals Hamilton, Alonso en Barrichello (die in zn post-Ferrari nog niet zo heel slecht was). Massa heeft na Ferrari gewoon geen zak meer gepresteerdBlue-eagle schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:59:
[...]
Wat een onzin. Ik hoef geen piloot van een helikopter te zijn om te weten dat het niet bijzonder goed is als ik een helikopter in een boom zie crashen. Massa en andere coureurs zoals Button zijn gewoon niet indrukwekkend, statistisch en op het grote scherm gezien dan.
Max zijn prestaties moeten zo onderhand toch de meest sceptischen, zowel in de paddock als daarbuiten, de mond snoeren lijkt me.
Elke keer wordt er om meer bewijs gevraagd van Max en nooit is het genoeg blijkbaar.
Als hij Monaco goed rijdt, dan zal het in de volgende column van Massa wel zijn dat hij zich moet gaan bewijzen op een ander soort circuit en als dat lukt, vaker op het podium en als dat lukt, de Mercedescoureurs inhalen. En als hij WDC is, moet hij het meer keer worden, en als dat lukt, minimaal 4x achter elkaar en als dat lukt komen de records van Schumi nog.
Kom op zeg, die gozer is 18 en heeft al een overwinning achter zijn naam.
Ja, hij moet nu doorzetten en alles en iedereen verslaan als hij WDC wil worden, dat is het uiteindelijke doel.
Voor nu wil hij eerst RIC verslaan en zoveel mogelijk punten halen voor RB en natuurlijk voor zichzelf.
Ik denk dat hij iig 3e wil proberen te worden dit jaar en dat is niet onmogelijk.
Elke keer wordt er om meer bewijs gevraagd van Max en nooit is het genoeg blijkbaar.
Als hij Monaco goed rijdt, dan zal het in de volgende column van Massa wel zijn dat hij zich moet gaan bewijzen op een ander soort circuit en als dat lukt, vaker op het podium en als dat lukt, de Mercedescoureurs inhalen. En als hij WDC is, moet hij het meer keer worden, en als dat lukt, minimaal 4x achter elkaar en als dat lukt komen de records van Schumi nog.
Ja, hij moet nu doorzetten en alles en iedereen verslaan als hij WDC wil worden, dat is het uiteindelijke doel.
Voor nu wil hij eerst RIC verslaan en zoveel mogelijk punten halen voor RB en natuurlijk voor zichzelf.
Ik denk dat hij iig 3e wil proberen te worden dit jaar en dat is niet onmogelijk.
[ Voor 0% gewijzigd door albino71 op 19-05-2016 11:23 . Reden: typo ]
Voor een 3-stop had RIC ook voluit moeten rijden om zo een gat op te bouwen, Terwijl Max op een 2-stop zijn banden spaart en de Ferrari's in de weg zit.Roamor schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:02:
[...]
RIC deed precies van Max aan het einde van de race deed, nét hard genoeg rijden om Max en Vettel achter zich te houden, traag genoeg om zijn banden te sparen. Max kwam daardoor een beetje klem te zitten.
Maja, hindsight.
Amen, ik durf wel aan dat het grootste talent is in de F1 die ik heb gezien sinds ik F1 volg. In de tijd dat ik F1 iedere wedstrijd kijk ( sinds 1998) heb ik niet zo een groot talent gezienalbino71 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:13:
Max zijn prestaties moeten zo onderhand toch de meest sceptischen, zowel in de paddock als daarbuiten, de mond snoeren lijkt me.
Als hij Monaco goed rijdt, dan zal het in de volgende column van Massa wel zijn dat hij zich moet gaan bewijzen op een ander soort circuit en als dat lukt, vaker op het podium en als dat lukt, de Mercedescoureurs inhalen. En als hij WDC is, moet hij het meer keer worden, en als dat lukt, minimaal 4x achter elkaar en als dat lukt komt het records van Schumi nog.
Data bevestigt grote stap voorwaarts van nieuwe Renault-motor
http://nl.motorsport.com/...uwe-renault-motor-738182/
Dit kan zomaar eens een heel mooi seizoen gaan worden voor RB en Max
.
Dit kan zomaar eens een heel mooi seizoen gaan worden voor RB en Max
[ Voor 26% gewijzigd door StealthyPeanut op 19-05-2016 11:49 ]
Dat kleuterniveau over Massa e.d. is hier niet de bedoeling. Terug on-topic, hoe moeilijk dat ook is voor sommigen.
[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 19-05-2016 11:51 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het zal vast al voorbij zijn gekomen maar gaat Mercedes niet nog een update uitvoeren dan?StealthyPeanut schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:47:
Dit kan zomaar eens een heel mooi seizoen gaan worden voor RB en Max.
Tja ligt eraan wat je wil.. "Duin" na het rechte stuk, dan hoor en zie je ze lang aankomen en de bocht induiken en terugschakelen bijvoorbeeld.ErwinJ schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:41:
Heren,
Weet iemand die al op francorchamps is geweest waar je het beste kan gaan staan ?
Of silver of gold kopen om te kunnen zitten ipv wegglijden van een hoop zand met gras.
Zou mooi zijn, maar in het zelfde artikel staan ook een aantal onder voorbehoudjesStealthyPeanut schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:47:
Mooi zo!
Dit kan zomaar eens een heel mooi seizoen gaan worden voor RB en Max.
Ze zijn er dus nog niet helemaal zeker van...Beslissing over Monaco
De motor zou volgens de oorspronkelijke planning in Canada debuteren maar vanwege de significante stap voorwaarts wordt overwogen de krachtbron al in Monaco in te zetten. Een definitieve beslissing is nog niet genomen. Bell erkende dat er wat complicaties zijn: “Het is meer de vraag of we zeker weten dat de motor in een goede staat verkeert om ermee te racen. Het is geen kwestie van eenvoudigweg de motor monteren. Bovendien moet de mapping van de motor zorgvuldig ingesteld worden. Monaco is een vrij ongewoon circuit met vrij lage toeren. Je moet er zeker van zijn dat de motor daar goed genoeg voor is.”
Lessen geleerd in 2015
Bell bevestigde dat Renault afgelopen jaar haar lesje geleerd heeft, toen een motor werd geïntroduceerd die niet de verwachte stap voorwaarts opleverde. Daarom was de Franse fabrikant in eerste instantie voorzichtig over de nieuwe spec: “Eind vorig jaar was er veel gedoe toen Renault de laatste versie van de 2015-motor introduceerde. Er klonk kritiek dat hij niet opleverde wat men verwacht had. We willen er zeker van zijn dat we dit jaar een krachtbron afleveren die doet wat wij zeggen dat hij doet. We nemen liever wat langer de tijd om er zeker van te zijn dat dat het geval is. Dat is de enige reden. Maar we zijn optimistisch dat de test goed verlopen is. We introduceren de motor wanneer wij denken dat hij er klaar voor is.”
Mjah, vraag me af of dat verder veel uitmaakt. Het is niet alsof je met een paar tienden het gat met Mercedes hebt gedicht. Als ze het gat met Ferrari weten te dichten, dan zou dat al mooi zijn imo.Jackson6 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:50:
[...]
Het zal vast al voorbij zijn gekomen maar gaat Mercedes niet nog een update uitvoeren dan?
Wat mij betreft binnenkant bocht 11 en 12... maar de kans dat je daar een goed plekje gaat vinden hangt heel erg af van hoe vroeg je opstaat... er is niet voor duizenden mensen ruimte, maar die willen er wel allemaal staanErwinJ schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:41:
Heren,
Weet iemand die al op francorchamps is geweest waar je het beste kan gaan staan ?
qua uitremacties uiteraard 7 en 8

Als ik het goed lees, dan heeft dat te maken met de vervroegde inzet voor Monaco. Canada komt niet in gevaar.nachtnet schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:51:
[...]
Ze zijn er dus nog niet helemaal zeker van...
Als er een scherm bij staat ben ik tevreden.Sniffels schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:50:
[...]
Tja ligt eraan wat je wil.. "Duin" na het rechte stuk, dan hoor en zie je ze lang aankomen en de bocht induiken en terugschakelen bijvoorbeeld.
Of silver of gold kopen om te kunnen zitten ipv wegglijden van een hoop zand met gras.
De kaarten worden aangeboden via het werk, kost mij verder niets
Dank je voor je reactie, dan word het vroeg opstaanP.O. Box schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:52:
[...]
Wat mij betreft binnenkant bocht 11 en 12... maar de kans dat je daar een goed plekje gaat vinden hangt heel erg af van hoe vroeg je opstaat... er is niet voor duizenden mensen ruimte, maar die willen er wel allemaal staan
[afbeelding]
Staan hier ook schermen ?
Ik neem aan dat je aan de binnenkant van het circuit bedoeld en dan zit je aan de buitenkant van de bochtP.O. Box schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:52:
[...]
Wat mij betreft binnenkant bocht 11 en 12... maar de kans dat je daar een goed plekje gaat vinden hangt heel erg af van hoe vroeg je opstaat... er is niet voor duizenden mensen ruimte, maar die willen er wel allemaal staan
[afbeelding]
Je zit daar wel goed ja, ik zat laatst vlak voor bocht 12 bijna recht tegenover een scherm.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Staat/Stond wel altijd een scherm. pro-tip: ongeveer op het rempunt zit op 3/4e in de heuvel een steen die een soort plateautje vormt, kan je perfect op zitten ipv je de heletijd tegen de berg op zittend tegen te houden.ErwinJ schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:53:
[...]
Als er een scherm bij staat ben ik tevreden.
De kaarten worden aangeboden via het werk, kost mij verder niets.
Staan?ErwinJ schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:41:
Heren,
Probleem van Spa is dat je overal maar een stukje van het circuit kan zien. Heb zelf in het verleden in de 'oude' busstop gestaan (1995) en 2x pouhon. Busstop vond ik zelf niet zo'n succes, maar ben daar sinds de wijziging niet meer geweest. Pouhon was prima te doen.
Als je op Kemmel gaat staan dan zie je volgens mij niet zo veel (als ze met 300+ km/u voorbij komen scheuren) als je aan het begin gaat staan (kant Au Rouge). Einde Kemmel/ Les Combes lijkt me dan wel weer een leuke plek.
Weet wel dat als je echt een goede plek wilt, als je gaat staan, dat je vroeg bij de ingang moet staan. Zodra de hekken open gaan, is er een run op de beste plekken (06.00 uur?). Daarom heb ik de Bronze plekken afgezworen!
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
ik bedoel idd binnenkant circuit... excuus voor de onduidelijkheid...SnowDude schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:57:
[...]
Ik neem aan dat je aan de binnenkant van het circuit bedoeld en dan zit je aan de buitenkant van de bocht
Je zit daar wel goed ja, ik zat laatst vlak voor bocht 12 bijna recht tegenover een scherm.
Ben Anderson ( F1 journalist Autosport.com) vindt het chassis van Red Bull beter dan Mercedes
http://www.autosport.com/...1-chassis-after-barcelona
http://www.autosport.com/...1-chassis-after-barcelona
Ik heb trouwens gisteren die video met de onboards terug gekeken. maar het lijkt erop als of VES ergens na de klap ROS/HAM zijn onboard links voor is kwijt geraakt. Na die crash zitten beide camera's nog op de auto, bij de pitstop in ronde 12 is de linker camera verdwenen.
(zoals ook al ergens gepost met een foto en vraag) Heeft iemand al gezien of gelezen hoe die camera afgebroken is?
(zoals ook al ergens gepost met een foto en vraag) Heeft iemand al gezien of gelezen hoe die camera afgebroken is?
Het viel me op die beelden wel op dat zijn auto door puin geraakt werd, dat kon je goed horen!nachtnet schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:07:
Ik heb trouwens gisteren die video met de onboards terug gekeken. maar het lijkt erop als of VES ergens na de klap ROS/HAM zijn onboard links voor is kwijt geraakt. Na die crash zitten beide camera's nog op de auto, bij de pitstop in ronde 12 is de linker camera verdwenen.
Ik zit op de tribune bij bocht 15. Nu al zin in.P.O. Box schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:52:
[...]
[afbeelding]

Het gat met Ferrari was voor Spanje ca. 0,5s. Ik geloof best dat RBR met deze update dichter in de buurt komt maar vergeet niet dat Ferrari in Canada ook met een grote PSU update komt.
Dat verklaart de opmerking van Vettel ook dat hij zich op de meeste circuits geen zorgen maakt om RBR.
Dat verklaart de opmerking van Vettel ook dat hij zich op de meeste circuits geen zorgen maakt om RBR.
Ik zit op Gold 3 Eau Rouge.Axente schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:11:
[...]
Ik zit op de tribune bij bocht 15. Nu al zin in.

Wish it was 28 augustus already!!
Probleem is dat Ferrari al met een upgrade is gekomen en niet veel gebracht heeft, ik zie echt wel na de engine upgrade Red Bull als 2de team op de grid.Grimmie187 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:14:
Het gat met Ferrari was voor Spanje ca. 0,5s. Ik geloof best dat RBR met deze update dichter in de buurt komt maar vergeet niet dat Ferrari in Canada ook met een grote PSU update komt.
https://vimeo.com/167164118?ref=tw-share tussen 5:00 en 5:39 zie je de start van VES (en crash ROS/HAM) en na crash zitten beide camera's er nog netjes op? Toch?Danielson schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:08:
[...]
Het viel me op die beelden wel op dat zijn auto door puin geraakt werd, dat kon je goed horen!
Ik denk dat RIC ook op een 2 stop is weggegaan, maar door redenen die wij niet weten (misschien bandenslijtage, of tactische overwegingen) midrace is overgestapt op een een 3 stop. Ik verwacht dat hij daardoor wellicht niet maximaal zijn banden belast heeft zoals hij gedaan zou hebben als hij op een 3 stop was weggegaan. Hierdoor zat de rest er te dicht op, en kwam hij uiteindelijk achter Vettel uit. Dat laatste ligt waarschijnlijk ook aan de slimme undercut die Ferrari met Vettel gedaan heeft door extreem kort op de 2e set softs te rijden. Je zag echt een flink verschil in rondetijd tussen Vettel op z'n laatste set mediums en RIC op z'n oude setje softs. Daar is RIC in mijn optiek zijn 3e plek kwijt geraakt. Als RBR slim was geweest hadden ze RIC de ronde na Vettel laten pitten, en was hij waarschijnlijk voor Vettel weer de baan op gekomen. Dan had hij nog steeds achter Kimi gezeten, maar dan was hij iig 3e geworden.RocketKoen schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:14:
[...]
Voor een 3-stop had RIC ook voluit moeten rijden om zo een gat op te bouwen, Terwijl Max op een 2-stop zijn banden spaart en de Ferrari's in de weg zit.
Maja, hindsight.
Maargoed, er zullen bij RBR vast wel heel veel mensen die veel slimmer dan mij zijn, en meer data hebben, naar hebben gekeken, en toen geconcludeerd hebben dat dit voor hun de beste oplossing was. Helaas pakte het anders uit...
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Nee, de Ferrari update is opgeknipt in 3 fases waarbij in Canada pas aanzienlijke winst verwacht wordt. De eerste 2 fases waren met name gericht op het verbeteren van de betrouwbaarheid.alwaysleft schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:15:
[...]
Probleem is dat Ferrari al met een upgrade is gekomen en niet veel gebracht heeft, ik zie echt wel na de engine upgrade Red Bull als 2de team op de grid.
Ik hoop eigenlijk dat RBR in Monaco nog niet de beschikking heeft over de nieuwe motor.
Wanneer dat wel zo zijn, dan is het zeer waarschijnlijk er maar 1.. en ik zou het gek vinden als die niet naar RIC gaat.
Sterker nog, stel ze krijgen 1 motor...en hij gaat naar Max....dan zou dat voor mij betekenen dat RIC er geen vertrouwen in heeft.
En als RIC die motor krijgt, dan is het niet eerlijk tegenover Max!
behalve als dat ding toch ploft...dan wel natuurlijk
Wanneer dat wel zo zijn, dan is het zeer waarschijnlijk er maar 1.. en ik zou het gek vinden als die niet naar RIC gaat.
Sterker nog, stel ze krijgen 1 motor...en hij gaat naar Max....dan zou dat voor mij betekenen dat RIC er geen vertrouwen in heeft.
En als RIC die motor krijgt, dan is het niet eerlijk tegenover Max!
behalve als dat ding toch ploft...dan wel natuurlijk
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Lol die onboard van Hamilton erachteraan. Dat hij nog probeert zijn stuurtje terug te prutsen, maar de auto inmiddels al opgehesen wordt XDnachtnet schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:16:
[...]
https://vimeo.com/167164118?ref=tw-share tussen 5:00 en 5:39 zie je de start van VES (en crash ROS/HAM) en na crash zitten beide camera's er nog netjes op? Toch?
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Haha en dan ook die reactie; whatever laat maar.Moofnor schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:22:
[...]
Lol die onboard van Hamilton erachteraan. Dat hij nog probeert zijn stuurtje terug te prutsen, maar de auto inmiddels al opgehesen wordt XD
Bij de beelden in onderstaand filmpje vind ik het bizar te zien hoe veel sneller de Mercedes al weg is in vergelijking met de Bulls en gelijk een gat trekt. Bizar veel sneller is die Mercedes.nachtnet schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:16:
[...]
https://vimeo.com/167164118?ref=tw-share tussen 5:00 en 5:39 zie je de start van VES (en crash ROS/HAM) en na crash zitten beide camera's er nog netjes op? Toch?

Dit topic is gesloten.
Let op:
Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1