[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.686 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

alwaysleft schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:32:
Testupdate: Max is al over de 100 rondjes heen vandaag.

Dus 1,5 GP afstand afgelegd met die nieuwe Renault motor en niks van issues. Me like!
1 setje banden of wat ;) :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:08

PauseBreak

derp!

Hard compound ftw :+
RoyK schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:33:
[...]

Ook ik ben voor, als het gaat om beter maken etc. maar zo stil mogelijk... heb je wel eens naar de Formule E gekeken? Die dingen maken dus helemaal geen geluid meer op wat gefluister na. De hele agressiviteit is er compleet uit. Er blijft echt nog maar bar weinig over. Soms is de weg naar beter in kwaliteit niet beter voor de beleving. En de beleving betaald de F1. Want ik zie geen stadions vol komen met fans voor autos die je niet hoor scheuren. En er is al zoveel vanaf.

Ik zit soms wel eens te verdwalen in filmpjes op youtube waar je de autos uit 2010 nog hoor gillen. Zo een verschil met nu. Nu brommen ze voorbij.. en dat vind ik persoonlijk niet positief.
Nou ja, ik vind het eigenlijk wel prettig dat je nu naar een raceweekend kunt gaan en terug kunt komen zonder een deel van je gehoor achter te moeten laten op het circuit. Ja, het gejank van de V10/V12/V8/V16's was erg mooi, maar zelfs met fatsoenlijke gehoorbescherming ging je met een dikke piep weer naar huis. Dan heb ik liever het "gebrom" van de V6 turbo's hoor. En vergis je niet, die maken nog steeds genoeg geluid.

[ Voor 78% gewijzigd door PauseBreak op 18-05-2016 17:38 ]

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
XyritZz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:43:
[...]

Van mij mag je, ik zit nu toch al in spagaat. Fan van Max en fan van Ferrari... er kan er maar één de winnaar zijn dus zal toch iets aan de kant moeten gaan schuiven ;).
Hier hetzelfde, jarenlang hopen dat Ferrari wint en afgelopen zondag maar hopen dat ze Max niet voorbij gingen... Gelukkig is er met Mercedes nog een gezamenlijke rivaal... >:)

Ferrari met Max en Vettel zou voor mij de ideale combinatie zijn.. En gewoon weer de rood van de Ferrari's uit de jaren 90.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 22:03

Smarron

The bend

PauseBreak schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:35:
Nou ja, ik vind het eigenlijk wel prettig dat je nu naar een raceweekend kunt gaan en terug kunt komen zonder een deel van je gehoor achter te moeten laten op het circuit. Ja, het gejank van de V10/V12/V8/V16's was erg mooi, maar zelfs met fatsoenlijke gehoorbescherming ging je met een dikke piep weer naar huis. Dan heb ik liever het "gebrom" van de V6 turbo's hoor. En vergis je niet, die maken nog steeds genoeg geluid.
Die V16's ken ik niet, dat moet wel heel heftig zijn geweest! :P

Maar ik vind het wel jammer. Heb ze van V12 tot V6 meegemaakt en ik vind het echt niks meer aan. Je voelt gewoon niet meer dat dit de koningsklasse is. Voorheen richting circuit en als je in de buurt was, kreeg je de jankende geluiden gewoon over je heen. Je beleefde het echt. De V12 was echt zo mooi, onbeschrijflijk en zelfs kippevel alleen alweer nu ik erover schrijf. De V10's waren ook erg mooi, maar bij V8 had ik al het echte gevoel niet meer van, dit is de nummer 1 raceklasse, ondanks de snelheid. V6 vind ik echt triest. Erg jammer, maar ik geniet er totaal niet meer van (wat betreft het geluid dan).

Vorig jaar maakten de GP2's echt veel meer geluid dan de V6's van de F1 wagens. Ik kan dat niet begrijpen. De GP3 vond ik zelfs niet onderdoen. Dat vind ik ronduit teleurstellend.

Ik verlang echt weer terug naar de V12 of V10, maar dat zal nooit meer gebeuren ben ik bang.

Maar goed, alles valt in het niet nu we een nieuw tijdperk ingaan met MaX. *O*

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:56

d0s

sssst

Ook Magnussen laaiend enthousiast over de nieuwe motor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

[...]

Hard compound ftw :+

[...]

Eens. En nu kun je ook nog eens wat meekrijgen van het commentaar of iets dergelijks. Herrie om de herrie vind ik ook niks, moet wel wat performance achter zitten.
Rivanov schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:59:
[...]

Welk maat shirt heb je en welke maat heb je normaal? Las dat ze kleiner uitvallen dan normale shirts. Heb normaliter S of M poloshirts.. Zou ik dan gewoon dezelfde maat aan kunnen houden of heb jij een maatje groter RBR shirt dan wat je normaal draagt?

Motorsport Manager (mobile game) komt in september ook naar PC, Mac en Linux. :)

[video]
Ik heb een XXL en die zit wel prima. Valt niet heel klein uit eigenlijk, maar moet dan ook wel wat afvallen om weer wat XL normaal aan te kunnen doen :X
Valt me ook wel op dat deze nog vrij lang is, maar het scheelt volgens mij niet heel veel met normale maten. Al kun je misschien wel wat groter nemen mocht je een regenrace meemaken en toch je team supporten :>

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

Je moet het minimaal één keer in je leven aangehoord en ervaren kunnen hebben, al is het maar voor één ronde. Het brute geluid van die oude V12 en V10's. Daarna is het verder prima wat mij betreft. Maar als je het nooit hebt gevoeld (en je voelt het werkelijk als ze van je af rijden met die uitlaten naar jou toe), dan weet je niet wat je meemaakt. Als ik het filmpje van de Ferrari (weer eens) langs zie komen dan komen ook de herinneringen terug van hoe ik dat werkelijk heb ervaren. Hoewel het filmpje al een indruk geeft is het nooit te vergelijken met de werkelijkheid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
hardware-lover schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:24:
[...]

Je moet het minimaal één keer in je leven aangehoord en ervaren kunnen hebben, al is het maar voor één ronde. Het brute geluid van die oude V12 en V10's. Daarna is het verder prima wat mij betreft. Maar als je het nooit hebt gevoeld (en je voelt het werkelijk als ze van je af rijden met die uitlaten naar jou toe), dan weet je niet wat je meemaakt. Als ik het filmpje van de Ferrari (weer eens) langs zie komen dan komen ook de herinneringen terug van hoe ik dat werkelijk heb ervaren. Hoewel het filmpje al een indruk geeft is het nooit te vergelijken met de werkelijkheid.
Waarom is dit eigenlijk verdwenen? Is er medisch onderzoek gedaan, of is het gekoppeld aan dat ze zuiniger en ''groener'' moeten/willen zijn dan vroeger en het onmogelijk is om dit geluid te simuleren uit een V6? Ik kijk pas sinds begin vorig seizoen (26 jaar oud) en kan me goed voorstellen dat het V12 tijdperk machtig vet geweest moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik denk dat Verstappen vandaag de snelste was?
  • Verstappen reigns in post-Spain GP test Crash.Net 18:14
  • F1 testing: Max Verstappen fastest on day two at Barcelona Autosport 18:10
  • Verstappen ends Barcelona test on top – Day 2 Report FormulaSpy 18:09
  • Barcelona F1 test: Verstappen keeps Red Bull on top Motorsport.com 18:09
  • Verstappen sets pace on second day of test F1i.com 18:08
  • Verstappen heads final Barcelona test day GPUpdate.net 18:08
Barcelona in-season test: Max Verstappen sets the pace on Day Two

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 18-05-2016 18:44 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Kvyat sluit de dag nog even af door zijn motor op te blazen

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Feihcretsam schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:30:
[...]

Waarom is dit eigenlijk verdwenen? Is er medisch onderzoek gedaan, of is het gekoppeld aan dat ze zuiniger en ''groener'' moeten/willen zijn dan vroeger en het onmogelijk is om dit geluid te simuleren uit een V6? Ik kijk pas sinds begin vorig seizoen (26 jaar oud) en kan me goed voorstellen dat het V12 tijdperk machtig vet geweest moet zijn.
Is het resultaat van turbo-motoren. Turbo's worden aangedreven door uitlaatgassen. Ipv dat de uitlaatgassen dus zonder demping de lucht in worden gesmeten, gaat dat eerst nog door een turbo die de 'energie' die in die uitlaatgassen zit omzet in beweging (aandrijving turbofan) en het geluid wordt zodoende geabsorbeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

We kwamen een keer langs Hockenheim in de zomervakantie toen daar toevallig een F1-weekend was. Omdat we op doorreis waren zijn we alleen even over de camping gelopen en tot de hekken, maar ook daar was het geloei van de motoren al extreem machtig. Van het niveau dat als je het aan iemand een paar eeuwen eerder had laten horen, het waarschijnlijk een religieuze ervaring was geweest.

Maar goed, hoe tof het ook is, gehoor- en milieuschade is toch wel een serieus ding. Wat dat betreft ben ik die motoren dan ook liever kwijt dan rijk. Al zou de technofiel in mij wel willen weten hoe ver je een zuigermotor kan pushen als je geen limieten hebt wat betreft toerental.
F1-motoren worden steeds ontwikkeld en daarmee steeds krachtiger. Af en toe worden ze zo krachtig en snel dat het gevaarlijk is en dan worden de regels veranderd, zodat het spul weer een beetje ingeperkt wordt.

Ook heeft meegespeeld dat de ulta-high-performance-motoren vooral haalbaar waren voor de rijkere teams. Men had speciale kwalificatiemotoren en de hoge toerentallen zorgden voor het vaak moeten vervangen van extreem dure motoren. Om dat speelveld wat meer gelijk te maken heeft men de extremen met regels beperkt, waardoor geld een kleinere rol moest gaan spelen.

Tot slot is er nog de visie dat F1 een leidersrol moet spelen in de techniek. In plaats van nodeloos geld verspillen vinden sommigen dat de F1 kan bijdragen aan de techniek in het algemeen, door teams reglementair te verplichten te werken aan zaken die relevant zijn in de echte wereld. De beweging naar turbo's is daar een voorbeeld van, net als die naar hybride systemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2016 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
[...]

Het stoppen van tanken tijdens de pitstops + het maximum aan brandstof dat ze tijdens de race mogen gebruiken. Zo'n oude F1 wagen zou halverwege de race leeg zijn.

In plaats daarvan hebben ze nu een hybride motor met turbo's. En een turbo zorgt nu eenmaal voor geluidsdemping.
Dat het nut heeft wordt nu eigenlijk wel bewezen. Want ze proberen allemaal nieuwe dingen te verzinnen om meer vermogen uit een motor te halen zonder dat het meer brandstof kost. En Mercedes heeft bijvoorbeeld een betere manier gevonden om de ontsteking te doen. En daarom liggen ze nu al een tijdje vooraan het klassement.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

Bosmonster

*zucht*

Wel opvallend dat er wat geruchten waren over Rosberg en Ferrari en Mercedes gelijk op het laatste uur Ocon uit de auto trekt en hun eigen Wehrlein laat testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:53:
Wel opvallend dat er wat geruchten waren over Rosberg en Ferrari en Mercedes gelijk op het laatste uur Ocon uit de auto trekt en hun eigen Wehrlein laat testen...
Zeker omdat de Renault nu zo goed bevalt zal er zeker een verband zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
RocketKoen schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:38:
[...]

Het stoppen van tanken tijdens de pitstops + het maximum aan brandstof dat ze tijdens de race mogen gebruiken. Zo'n oude F1 wagen zou halverwege de race leeg zijn.
Grotere brandstoftank? In 1994 mochten ze weer bijtanken. Daarvoor was er een tankverbod net als nu, maar reed Ferrari wel met een V12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
JustSomeone schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:55:
[...]

Grotere brandstoftank? In 1994 mochten ze weer bijtanken. Daarvoor was er een tankverbod net als nu, maar reed Ferrari wel met een V12
Een grotere tank haalt weinig uit als er een limiet zit op je brandstofverbruik :P Dat werd tegelijk ingevoerd.
Vooral omdat een limiet nogal lastig te controleren is als er wel getankt mag worden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
RocketKoen schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:57:
[...]

Een grotere tank haalt weinig uit als er een limiet zit op je brandstofverbruik :P Dat werd tegelijk ingevoerd.
Vooral omdat een limiet nogal lastig te controleren is als er wel getankt mag worden.
Nee ik bedoel, in 1984-1993 was er ook een tankverbod tijdens de race, maar Ferrari reed wel met een V12
Voor turbo-motoren was toen (1984) de tankinhoud 220 liter, kan zo gauw niet zien wat het was voor no-turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:46

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die Ferrari 2015 blijkt ineens ook toch wat minder betrouwbaar te zijn dan verwacht? Toch die grotere turbo die een probleem aan het worden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
RocketKoen schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:38:
En Mercedes heeft bijvoorbeeld een betere manier gevonden om de ontsteking te doen.
HCCI is de heilige graal als het ware voor normale ICE maar niet haalbaar voor dagelijks gebruik. Een verbeterde Miller cyclus is een goede stap vooruit maar betrouwbare PSGs die tegen de thermoshock van -40C starten kunnen zijn nog ver weg.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:49
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:37:
[...]
Tot slot is er nog de visie dat F1 een leidersrol moet spelen in de techniek. In plaats van nodeloos geld verspillen vinden sommigen dat de F1 kan bijdragen aan de techniek in het algemeen, door teams reglementair te verplichten te werken aan zaken die relevant zijn in de echte wereld. De beweging naar turbo's is daar een voorbeeld van, net als die naar hybride systemen.
En dat is de F1 dus niet, wat mij betreft is de LMP1 dat.
In de F1 wordt je verplicht om met een 1.6 V6 Turbo te rijden, met zo'n keuzebeperking kun je dus nooit technisch het hoogst haalbare zijn. In de LMP1 zie je dat iedere fabrikant zijn eigen visie heeft en dat je dus met een V6 Turbodiesel, V4 Benzine of V6 Benzine (en voorgaande jaren ook V8 Benzine) een vergelijkbare snelheid kunt halen.

Ik heb er geen problemen mee dat de F1 groener moest worden, maar ik mis de vrijheid in technologiekeuze. Nu is het heel zwart/wit gezien gewoon een cup race. Als Ferrari denkt dat ze met een V12 aan alle regels qua brandstof verbruikt denkt te kunnen voldoen moeten ze dat gewoon kunnen doen. Pas dan is het voor mij het hoogst haalbare qua techniek. Nu is het ook een knap stukje techniek, maar door de verplichting tot een 1.6 V6 is de ontwikkeling en technologische strijd wel beperkt.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:39
Smarron schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:19:
[...]
Die V16's ken ik niet, dat moet wel heel heftig zijn geweest! :P
Nou zo ging dat :

:9

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[...]

1x ervaren? Prima, hebben we oldtimers voor en demo-dagen. Hoeft geen vaste race te zijn met 22 van die dingen op het veld.
[...]

Wat natuurlijk ook niet vergeten moet worden is dat geluid in principe aangeeft dat iets inefficiënt is. Turbo's zorgen ervoor dat een deel herbruikt wordt, maar ook het feit dat elke decibel verloren kracht is, is iets waar ze al langer mee speelden volgens mij. En ja, dan is het minder episch, maar ik kijk dergelijke zaken niet voor het geluid of de herrie. Als je dat wilt kun je ook naar dragracing gaan of whatever. F1 moet gewoon draaien om het racen, niet om de herrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:54

Pierre

Van nature lui!

Of deze al voorbij gekomen is weet ik niet maar Massa geeft ook weer eens zijn mond een grote duw, die rijdt de laatste jaren echt alleen maar achteruit |:(

Het wordt tijd dat onze vrind uit Brazilië eens opzout of weer eens gewoon dik in de punten gaat rijden voor Williams

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard117 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:49:
[...]

ik mis de vrijheid in technologiekeuze. Nu is het heel zwart/wit gezien gewoon een cup race. Als Ferrari denkt dat ze met een V12 aan alle regels qua brandstof verbruikt denkt te kunnen voldoen moeten ze dat gewoon kunnen doen. Pas dan is het voor mij het hoogst haalbare qua techniek. Nu is het ook een knap stukje techniek, maar door de verplichting tot een 1.6 V6 is de ontwikkeling en technologische strijd wel beperkt.
Het is of de rijke teams een voordeel geven omdat ze alle soorten techologie naast elkaar kunnen leggen en dan het beste eruit pakken, of het veld wat meer gelijktrekken en wat minder vrijheid hebben. Een deel van de teams heeft nu al stevige problemen om het budget rond te krijgen en dat is met beperkingen qua techniek, engine tokens en noem-maar-op.

Zoals ik al zei is de technofiel in mij benieuwd wat er haalbaar zou zijn als je die regels allemaal overboord zou gooien, maar is de keuze voor de huidige opzet wel legitiem geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Weet niet of hij al voorbij is gekomen, damn het aantal berichten hier maar ik vond nog een mooie post met de upgrades van Ferrari bij de test: http://www.motorsport.com...-development-push-737653/
Goede info van die Giorgio Piola.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pierre schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:59:
Of deze al voorbij gekomen is weet ik niet maar Massa geeft ook weer eens zijn mond een grote duw, die rijdt de laatste jaren echt alleen maar achteruit |:(

Het wordt tijd dat onze vrind uit Brazilië eens opzout of weer eens gewoon dik in de punten gaat rijden voor Williams
Eerst lezen, dan pas roepen...

...
This is the kind of performance that some great champions of the past have delivered, but for now Max must face another important phase of his career, which is to confirm that his performance in Spain is typical of what he can do.

For while Verstappen's success makes a beautiful story for F1, if he were to have three races where things go wrong, he could find the hype around him downsized. I am willing to bet that won't happen, but in sport things can change very quickly.

...

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Opa Massa had na zijn ongeluk weg moeten blijven. Het is sindsdien weinig meer geweest en hij is nadien ook zuur en zeurderig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:08
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:04:
[...]

Opa Massa had na zijn ongeluk weg moeten blijven. Het is sindsdien weinig meer geweest en hij is sindsdien ook zuur en zeurderig.
Massa is gewoon super positief in dat artikel over Max... Hij zegt alleen dat hij nu moet aantonen dat hij het consequent kan. Maar dat hij verwacht dat hij dat wel kan. Dus wat is daar mis mee?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:06:
Massa is gewoon super positief in dat artikel over Max... Hij zegt alleen dat hij nu moet aantonen dat hij het consequent kan. Maar dat hij verwacht dat hij dat wel kan. Dus wat is daar mis mee?!
Ik heb het over Massa in het algemeen, niet over dit specifieke artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 18:54

Pierre

Van nature lui!

Vind je dat nou echt, die gast is oud en rijdt geen deuk in een gesmolten pakje boter. Dus na 3 slechte races is de MV hype over dat zegt hij wannabe wereld kampioen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
Waarschijnlijk oud nieuws, maar Renault heeft nu bijna zeker ook Turbulent Jet Ignition (TJI) toegepast in de motor die getest werd in Barcelona.

http://www.motorsportmaga...evealed-tji-engine-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Chevy454 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:45:
[...]

HCCI is de heilige graal als het ware voor normale ICE maar niet haalbaar voor dagelijks gebruik. Een verbeterde Miller cyclus is een goede stap vooruit maar betrouwbare PSGs die tegen de thermoshock van -40C starten kunnen zijn nog ver weg.
Het is ook geen HCCI.
Ze hebben de bougie verplaatst naar een voorkamer. Daar ontsteken ze een klein beetje brandstof. Door de expansie schiet er dan brandend plasma de cilinder in. Door de snelheid van dat plasma en een goede nozzle ontbrand de brandstof overal tegelijk.
Het effect is wel vergelijkbaar met HCCI. Maar de methode is dus compleet anders.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:22
Pierre schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:13:
Vind je dat nou echt, die gast is oud en rijdt geen deuk in een gesmolten pakje boter. Dus na 3 slechte races is de MV hype over dat zegt hij wannabe wereld kampioen
En hij verwacht dat het niet gebeurd, maar in de sport kan het kwartje altijd de andere kant omvallen.

Face it, dit is gewoon zo'n typische 'career defining moment' waar MV nu in zit. Als hij de volgende races zijn wagen op het podium parkeert zal alles nog sneller gaan, maar parkeert hij hem in de bandenstapel, dan is het weer een feestje voor de criticasters.

En opa??? De beste man is 35, heeft als het goed is nog een heel leven voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

merauder schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:36:
Face it, dit is gewoon zo'n typische 'career defining moment' waar MV nu in zit. Als hij de volgende races zijn wagen op het podium parkeert zal alles nog sneller gaan, maar parkeert hij hem in de bandenstapel, dan is het weer een feestje voor de criticasters.
Zelfs als het de volgende vier races de bandenstapel is valt de overstap een goede keuze te noemen. Genoeg concurrentie zou een moord doen voor een overwinning in één van de vijf races.
merauder schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:36:
En opa??? De beste man is 35, heeft als het goed is nog een heel leven voor zich.
Opa, ja. Voor de formule 1 is het inmiddels een fossiel en ook zijn uitspraken suggereren dat hij al jaren geleden te oud is geworden voor de sport. Move over, er is een nieuwe generatie (of twee).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2016 20:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:00
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bO2d8jwOEho]

Mooi die ogen in de laatste paar seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 19:28
Vind het altijd zo grappig; na ieder antwoord dat Max geeft knikt hij altijd even.. zo van; ja ik ben het er echt mee eens. :+

Doet ie bijna in ieder interview bij iedere vraag. Grappig is dat.

Clipje van gemaakt als voorbeeld. :+

https://streamable.com/tm5e

[ Voor 37% gewijzigd door Rivanov op 18-05-2016 20:52 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Rivanov schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:47:
Vind het altijd zo grappig; na ieder antwoord dat Max geeft knikt hij altijd even.. zo van; ja ik ben het er echt mee eens. :+

Nu je het zegt! Och iedereen heeft zijn tik he haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
VictordeHolland schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:23:
Waarschijnlijk oud nieuws, maar Renault heeft nu bijna zeker ook Turbulent Jet Ignition (TJI) toegepast in de motor die getest werd in Barcelona.

En dat houd in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

Het onderkennen / of wegkijken schuift gewoon iedere keer een stukje op. Hij won de race. maar het kwam door het uitvallen van de Mercedesen. Hij rijdt een top tijd, maar het zij trainingen dus je mag er niets aan wegen. hij rijdt 6e in een TR en een 2015 engine, maar hij bleef uit de clutch in het begin. Het is iedere keer weer wat, en zo werkt met bij een heleboel dingen. Je kan dit dus prima toepassen op een jongen die zo een beetje alles lijkt te winnen waar hij maar een stuur in zijn handen geduwd krijgt. Afgunst.

Overigens vind ik Masa (ben ik geen fan van) nog best vaak knap voorin zitten met zijn wagen!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:21
om even te laten zien dat een Massa echt nog wel Ricciardo kan verslaan..

laat trouwens ook goed zien dat zowel Ricciardo en Massa in het bezit zijn van een flinke dosis humor.

voor de liefhebbers van tech: http://www.formula1.com/c...elona-updates-review.html

Afbeeldingslocatie: http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/technical/2016/5/tech-debrief---barcelona-updates-review/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_1/image1.img.640.medium.jpg
Vleugel van McLaren

Afbeeldingslocatie: http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/technical/2016/5/tech-debrief---barcelona-updates-review/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_0/image1.img.640.medium.jpg Asymmetrische remmen Ferrari

en een stuk over de monkeyseat van Mercedes http://www.formula1.com/c...-monkey-seat-updates.html
Afbeeldingslocatie: http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/technical/2016/5/insight---mercedes-monkey-seat-updates/_jcr_content/featureContent/manual_gallery/image1.img.640.medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/technical/2016/5/tech-debrief---barcelona-updates-review/_jcr_content/featureContent/manual_gallery/image1.img.640.medium.jpg
Vleugel Force India

en vanavond op SKY F1 Report over afgelopen race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Of hij start met "To be honest" ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
RoyK schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:56:
[...]

For sure.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:08

PauseBreak

derp!

Grappig dat je dat zegt. Alleen Massa en zijn teamgenoot hebben namelijk in alle races tot nu toe punten binnengehaald. Opa Massa rijdt dus gewoon dikke prima met die wagen van Williams waar maar weinig development mee wordt gedaan gezien het beperkte budget aldaar.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Chevy454 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:45:
[...]

Ik heb geen idee wat je hier zegt, maar ik ken wel de Mazda Xedos 9 2.3 Miller uitvoering.

Wat is dat dan precies voor iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Nee, dat is voorbehouden aan de Spaans(varianten) sprekende coureurs. :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik gok dat ie onbewust de verslaggever kopieert... Is een journalistiek trucje om na een vraag te knikken tijdens het antwoord, omdat je zo de ondervraagde aanspoort om door te praten.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb het bericht van Masa nu gezien. Het is maar hoe zuur je het leest. Hij zegt niets geks, feliciteerd Max met zijn overwinning, geeft aan dat hij een beetje mazzel had in het begin (true) en heeft een puike race gereden en gewonnen. Hij zegt enkel dat het nu taak is voor Max om deze pace aan te houden. Als hij nu een paar keer de mist in gaat kan de wereld van de F1 hard zijn en zijn image inzakken. Ook niets over gelogen. Masa zegt daarbij dat hij er geld op durft te wedden dat dit niet het geval zal zijn. Dus, eigenlijk best gewoon een mooie schouderklop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 09:48
RoyK schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:56:
[...]

Beide dingen vallen mij ook al heel lang op. Maakt hem uniek. Soms ook nog wel het idee dat het lijkt dat hij bepaalde vragen niet verwacht en dan een beetje zenuwachtig word, dan heb ik altijd zo'n realisatie momentje van ohja hij is nog maar 18.

De talen beheerst hij ook wel erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
RocketKoen schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:25:
Het effect is wel vergelijkbaar met HCCI. Maar de methode is dus compleet anders.
Een goede cilinderkop en verbrandingskamer is zeer belangrijk. I stand corrected betreffende dit.

Niet te min moeten die vrijwel zeker PSG hebben ten einde om het zo 50% punt goed te hebben om minder stress op de krukas te hebben / maximale efficiency te hebben. Maar dergelijke PSGs kosten veel geld en nemen plaats in (wat conventionele cilinderkoppen zo beperkt hebben) .

Maar de cilinderkop en zuigervorm zijn zeer belangrijk. Sommige constructeurs hebben vandaag nog problemen om het mengsel homogeen te krijgen in de verbrandingskamer.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knol_02 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:06:
De talen beheerst hij ook wel erg goed!
Aan zijn Engels mag nog wel even geschaafd worden. Hij kan zich goed en vooral ook spontaan verstaanbaar maken, maar er zitten toch nog wel de nodige foutjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:42:
[...]

Zelfs als het de volgende vier races de bandenstapel is valt de overstap een goede keuze te noemen. Genoeg concurrentie zou een moord doen voor een overwinning in één van de vijf races.

[...]

Opa, ja. Voor de formule 1 is het inmiddels een fossiel en ook zijn uitspraken suggereren dat hij al jaren geleden te oud is geworden voor de sport. Move over, er is een nieuwe generatie (of twee).
Damon Hill werd nog wereldkampioen toen hij 36 was. Hij debuteerde toen hij 33 was.

Massa rijdt nu bij williams prima. Helemaal aan een 2e jeugd bezig, hoop dat hij nog een paar jaar blijft. Een aanwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Laatst online: 12-09 14:21

koli-man

Bartender!!!!

PauseBreak schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:59:
[...]

Grappig dat je dat zegt. Alleen Massa en zijn teamgenoot hebben namelijk in alle races tot nu toe punten binnengehaald. Opa Massa rijdt dus gewoon dikke prima met die wagen van Williams waar maar weinig development mee wordt gedaan gezien het beperkte budget aldaar.
Mwah, is dit budget nou echt beperkt daar? Ik bedoel, de motor kopen ze in en daar zit toch een bak aan ervaring. Het is nog steeds het oude williams team. En met Bottas hebben ze toch een talent erbij zitten. Misschien stokt het een beetje momenteel, maar zie nog steeds potentie.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:13:
[...]

Aan zijn Engels mag nog wel even geschaafd worden. Hij kan zich goed en vooral ook spontaan verstaanbaar maken, maar er zitten toch nog wel de nodige foutjes in.
En dat is helemaal niet erg. Ik vind dat ook zijn charme hebben. Hij is in ieder geval nog geen Van Gaal. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
[...]

En z'n engels is beter dan van bv kvyat. Meer dan goed genoeg en durf te zeggen wel beter dan dat van de gemiddelde Nederlander ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Adlermann op 18-05-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Laatst online: 12-09 14:21

koli-man

Bartender!!!!

[...]

ehm...Kimi eens gehoord?

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
[...]

Doe je nu gewoon een Massa-tje?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Gaan we nu op dat soort (irrelevante) dingen letten?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:14:
Damon Hill werd nog wereldkampioen toen hij 36 was. Hij debuteerde toen hij 33 was.
Dat is leuk en aardig, maar als je naar de cijfers kijkt is het doorgaans na de 30 een aflopende zaak. Voorbij de 35 rijdt er vrijwel niemand meer. Dat strookt ook prachtig met de biologie en hoe je fysiek en qua reactievermogen toch een stapje terug moet doen als je wat ouder wordt. Op een gegeven moment redt je ervaring je dan niet meer, al zijn er altijd omstandigheden die een ander resultaat produceren.

Voordat mensen hier over elkaar heen buitelen om te roepen dat 35 echt niet oud is: in de formule 1 wordt op absoluut wereldniveau gestreden op het scherpst van de snede. Iedere procent die je verliest is een enorme stap. Hoewel je in het dagelijks leven weinig zult merken, heeft het op topniveau een veel grotere impact. Vroeger konden oudere coureurs meedoen omdat tijden veel minder dicht op elkaar lagen, nu het om honderdsten en soms zelfs duizendsten gaat is die ruimte er niet meer.

Het goede nieuws voor Verstappen is dat hij nog jaren in de stijgende lijn zit. Stel je voor ;)
Adlermann schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:16:
Hij is 18 en heeft de havo niet afgemaakt.

En z'n engels is beter dan van bv kvyat. Goed genoeg.
Voor nu goed genoeg. Niets staat hem in de weg de komende jaren nog wat te schaven en het zou hem PR-technisch waarschijnlijk nog weer een stukje beter te verkopen maken. Hoewel je je als coureur prima zou kunnen redden met het huidige niveau, is je altijd blijven verbeteren natuurlijk wel het kenmerk van de ware kampioen ;)
Fietsbel schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:19:
Gaan we nu op dat soort (irrelevante) dingen letten?
Communicatie met de pers, maar vooral ook je team zijn allesbehalve irrelevant. Alhoewel wat onschuldige foutjes juist ook charmant kunnen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2016 21:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

VictordeHolland schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:23:

Volgens mij juist niet hoor
Renault Motorenchef Remi Taffin entkräftet gegenüber Motorsport-Magazin.com allerdings die Vermutung, es würde sich beim Update um ebenjenen Trick handeln. Renault setzt derzeit noch nicht auf Vorkammer-Zündkerzen, wird diese aber auch nicht in absehbarer Zeit bringen.
Bron:
http://www.motorsport-mag...em-motor-mercedes-killer/

Some interesting facts about the update from Renault's Taffin:
- they are not gonna introduce any prechamber ignition on the canada-update nor in the near future (because it complicates CFD-analysis in the chamber)
- they'll have an updated chamber
- a new 2015-Brazil-spec based cylinder head
- the update is only on the chamber / ice, no external parts
- the update costs 6-8 token (they are still in discussion with FIA)

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 12:52

Bosmonster

*zucht*

For sure there are many positives!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

lochpatje schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:42:
[video]

Mooi die ogen in de laatste paar seconde.
Haha, dat laatste antwoord: "... from the things I can remember." :D

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:24:

Communicatie met de pers, maar vooral ook je team zijn allesbehalve irrelevant. Alhoewel wat onschuldige foutjes juist ook charmant kunnen zijn.
Tja, het is niet dat ze hem niet kunnen begrijpen. Tuurlijk is er ruimte voor verbetering, dat is er bij alles en iedereen. Wanneer je Max vergelijkt met de overige rijders is zijn Engels op prima niveau. Ik zag ook al een bericht voorbij komen over slissen. Maargoed, mensen moeten altijd iets te klagen hebben.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:24:
[...]

Dat is leuk en aardig, maar als je naar de cijfers kijkt is het doorgaans na de 30 een aflopende zaak. Voorbij de 35 rijdt er vrijwel niemand meer. Dat strookt ook prachtig met de biologie en hoe je fysiek en qua reactievermogen toch een stapje terug moet doen als je wat ouder wordt. Op een gegeven moment redt je ervaring je dan niet meer, al zijn er altijd omstandigheden die een ander resultaat produceren.
Schumacher heeft 5 van de 7 titels behaald toen ie 30+ was. Hakkinen zijn beide ook. Prost ook alles boven de 30. Senna 2 van de 3. Mansell was zelfs al 39. En verder terug zijn er ook vast nog wel genoeg 30+'ers te vinden. De laatste ~ 10 jaar zijn ze inderdaad allemaal onder de 30 volgens mij, maar kijkende naar de cijfers uit het verleden is dat zeker geen 'wet'.

Er is inderdaad genoeg veranderd voor het fysieke, maar ik durf niet te beweren dat het vroeger simpeler was. Denk het niet gezien wat de rijders tegenwoordig allemaal voor ondersteuning hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Bastien op 18-05-2016 21:34 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nu F1 Report op Sky F1 met onder andere Sir Patrick Head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 16-09 23:45

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

[...]
Hoewel het filmpje al een indruk geeft is het nooit te vergelijken met de werkelijkheid.
Dan heb je, je stereo niet luid genoeg ;)

Zodra je, je erover schaamt naar de buren/buurt toe, ben je aardig op weg ... owja en een woest gebarende foeterende wederhelft is ook een aardige indicatie. Maar pijn in je oren is toch nog de beste graadmeter .. zolang het niet pijn doet, is het nog niet genoeg.

De Ligiers op Spa in '95? waren toen nog luider dan de rest

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 09:48
Adlermann schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:16:
[...]

En z'n engels is beter dan van bv kvyat. Meer dan goed genoeg en durf te zeggen wel beter dan dat van de gemiddelde Nederlander ook.
Dat is wat ik bedoel, daarnaast schakelt hij continu tussen Nederlands, Duits en Engels. Waar bijvoorbeeld Carlos alleen Spaans en Engels spreekt.

Tuurlijk is het niet perfect maar voor een jonge van 18 die zijn havo niet heeft afgemaakt is het echt meer dan prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:43

Edgarz

Tweako-active since1986

[...]

Let eens op Hamilton. Voor een native speaker valt er soms nog wat op zijn formele grammatica aan te merken.

Max z'n Engels is voor een 18-jarige die de middelbare school heeft doorlopen in het geheel niet slecht en zit boven het gemiddelde Nederlandse kwaliteitsniveau.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Wat een gezeur over het Engels van Max. Op de werkvloer spreekt hij waarschijnlijk de hele dag Engels met het Red Bull team en zo te zien begrijpen die hem zonder problemen. Deze kleine onbenulligheden zijn totaal niet relevant voor zijn succes als F1 coureur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

max schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:02:
[...]

Nee, dat is voorbehouden aan de Spaans(varianten) sprekende coureurs. :P
Obviously

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Max had vandaag KIP op z'n auto:
Afbeeldingslocatie: http://images.adrivo.com/images/950/q_80/sw_adrivo/se_sutton/0753840.jpg
KIP = Kvyat Impact Protection

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

sjaool schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:41:
Wat een gezeur over het Engels van Max. Op de werkvloer spreekt hij waarschijnlijk de hele dag Engels met het Red Bull team en zo te zien begrijpen die hem zonder problemen. Deze kleine onbenulligheden zijn totaal niet relevant voor zijn succes als F1 coureur.
Inderdaad, vind zijn Engels lang niet slecht voor een 18 jarige. Meer dan prima zelfs. Slissen was mij nog niet opgevallen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik zit nu de Monaco 1996 te kijken en helaas ligt Verstappen er in de eerste bocht uit en niet vlak daarna ook Schumacher... Toch leuk die om die oude races terug te zien op Sky F1 (de boel is een beetje nat). :)

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 18-05-2016 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Edgarz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:39:

Max zo'n Engels is voor een 18-jarige die de middelbare school heeft doorlopen in het geheel niet slecht en zit boven het gemiddelde Nederlands kwaliteitsniveau.
Hallo, het is een Limburger. Wij spreken bijna allemaal 3 of meer talen (vloeiend). :Y

[ Voor 14% gewijzigd door max op 18-05-2016 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:39:
Max zo'n Engels is voor een 18-jarige die de middelbare school heeft doorlopen in het geheel niet slecht en zit boven het gemiddelde Nederlands kwaliteitsniveau.
Ik reageerde alleen maar op de uitspraak dat zijn Engels uitstekend is. Dat is het niet. Best prima en ook voldoende voor zijn taak dan weer wel.
sjaool schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:41:
Nogmaals, een goede communicatie is geen onbenulligheid. Zijn Engels is zeker niet verkeerd, maar ook niet perfect. Het kunnen overdragen van de kleinste nuances is belangrijk voor het optimaliseren van de auto en daarbij helpen alle beetjes.

Al reageerde ik, nogmaals, vooral op de uitspraak dat zijn Engels uitstekend zou zijn.
max schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:11:
Hallo, het is een Limburger. Wij spreken bijna allemaal 3 of meer talen (vloeiend). :Y
Als je dat gebrabbel spreken noemt, dan wel :+

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2016 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjaool schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:05:
Ik zit nu de Monaco 1996 te kijken en helaas ligt Verstappen er in de eerste bocht uit en niet vlak daarna ook Schumacher... Toch leuk die om die oude races terug te zien op Sky F1 (de boel is een beetje nat). :)
Zo uit het hoofd, Verstappen gokte toen met slicks?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Help!!!! schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:00:
[...]

Inderdaad, vind zijn Engels lang niet slecht voor een 18 jarige. Meer dan prima zelfs. Slissen was mij nog niet opgevallen.
Beter dan menig coureur op de grid inderdaad. Gezeur altijd in Nederland. Hebben we een coureur die wint voor het eerst, is er gezeur om
zijn Engelse uitspraak. Onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:12:
Als je dat gebrabbel spreken noemt, dan wel :+
Ik heb het niet over dialecten he. Als ik die meereken zijn het 4 talen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:22:
Beter dan menig coureur op de grid inderdaad. Gezeur altijd in Nederland. Hebben we een coureur die wint voor het eerst, is er gezeur om
zijn Engelse uitspraak. Onzinnig.
Waarom leest nou niemand fatsoenlijk? 8)7 Blijkbaar mag je over Verstappen niets verkeerds zeggen, want dan is het onbenullig, afgunstig of noem-maar-op.

Kunnen we niet gewoon afspreken het beestje bij de naam te blijven noemen? Of verbannen we alle objectieve observaties en mogen we Zijne Hoogheid Verstappen (ZHV) alleen nog prijzen?
max schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:23:
Ik heb het niet over dialecten he. Als ik die meereken zijn het 4 talen. :P
offtopic:
Alles dat Limburgers spreken is een dialect, ook het "Nederlands". We knikken altijd maar ja alsof we het verstaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

hardware-lover schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:22:
[...]

Zo uit het hoofd, Verstappen gokte toen met slicks?
Ik durf het zo niet te zeggen. Maar het was een opdrogende baan en in de eerste bocht rechtdoor gaan met zijn Arrows moet haast wel met slicks zijn geweest.

Wel verschrikkelijk veel uitvallers dat zie je tegenwoordig bijna niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 18-05-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:26:
offtopic:
We knikken altijd maar ja alsof we het verstaan :+
Houden zo. :Y :+

[ Voor 13% gewijzigd door max op 18-05-2016 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:26:
[...]

Waarom leest nou niemand fatsoenlijk? 8)7 Blijkbaar mag je over Verstappen niets verkeerds zeggen, want dan is het onbenullig, afgunstig of noem-maar-op.

Kunnen we niet gewoon afspreken het beestje bij de naam te blijven noemen? Of verbannen we alle objectieve observaties en mogen we Zijne Hoogheid Verstappen (ZHV) alleen nog prijzen?

[...]

offtopic:
Alles dat Limburgers spreken is een dialect, ook het "Nederlands". We knikken altijd maar ja alsof we het verstaan :+
Niet om het een of ander...

Ik snap de reacties wel.

Zijn Engels, dat zeker goed genoeg is om zijn job, met alles dat er bij hoort, prima uit te voeren is toch helemaal geen issue? Er zijn zat coureurs die het niveau van, in dit geval Max, bij lange na niet halen en die zijn al jaren actief in de F1. Ik heb het bij de vorige zin niet alleen over zijn Engels ;)

Je maakt het dus duidelijk belangrijker dan het is.

Ja, er zijn wat stopwoordjes en het kan beter, maar het is goed genoeg. In ieder geval voor nu.

[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 18-05-2016 22:33 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjaool schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:27:
[...]
Ik durf het zo niet te zeggen. Maar het was een opdrogende baan en in de eerste bocht rechtdoor gaan met zijn Arrows moet haast wel met slicks zijn geweest.

Wel verschrikkelijk veel uitvallers dat zie je tegenwoordig bijna niet meer.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:38

World Citizen

FreeReef.nl

Het maakt me niet zo gek veel uit wat hij lult... Ik ben eigenlijk gewoon erg positief over zijn media optreden. Hij valt ook in het buitenland goed in de smaak, en mijn Moeder die HELEMAAL NIKS van F1 weet zij zelfs.. "hij komt wel volwassen en kalm over, het is niet zo een voetballertje" ... ik was gewoon trots.. trots op Max.. dat mijn moeder de sport hater dit vind :)

Of het nu allemaal perfecte grammatica is of de beste woordenschat doet er niet zo toe.. Ik denk dat de monteurs die daar zitten al zo veel hebben meegemaakt dat dit een verademing is. Kennelijk is zijn feedback goed en was de auto afgesteld zoals hij dat ongeveer wilde..

Media zit denk ik echt wel snor. Kijk hoeveel mensen hem willen hebben. Stel je voor dat we Hamilton hadden... met zijn diamanten oorbelletjes.. bleh.

Ze zeggen wel eens dat je flink arrogant moet zijn om te winnen.. Nou laat dat maar lekker bij voetbal.. Doen wij wel de logica van Max.

[ Voor 8% gewijzigd door World Citizen op 18-05-2016 22:36 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Op zijn sl... slicks dus. :D

Olivier Panis won de race.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albino71 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:31:
Ik snap de reacties wel.

Zijn Engels, dat zeker goed genoeg is om zijn job, met alles dat er bij hoort, prima uit te voeren is toch helemaal geen issue? Er zijn zat coureurs die het niveau van, in dit geval Max, bij lange na niet halen en die zijn al jaren actief in de F1. Ik heb het hierbij niet alleen over zijn Engels ;)

Je maakt het dus duidelijk belangrijker dan het is.
Dat is het punt juist: ik maak helemaal niets belangrijker. Ik merkte alleen op dat het Engels, in tegenstelling tot wat hier beweerd werd, niet uitstekend is. Best aardig en genoeg om zich voor de camera mee te redden, dat dan weer wel. Misschien zelfs wel charmant vanwege de foutjes. Vervolgens buitelt iedereen over elkaar heen om maar te roepen dat het beter is dan van andere coureurs, niet relevant, dat hij toch wint en noem maar op. Van een kleine nuancering wordt opeens een halsmisdaad gemaakt.

Overigens lijkt het mij bij het overdragen van het gevoel dat je bij een auto hebt wel gunstig een gedeelde taal zo goed mogelijk te beheersen, maar ik gaf ook al aan dat er op vlak nog voldoende te schaven valt - aan de kant van de taal of de samenwerking met het team. Die jongen heeft nog jaren voor de boeg en moet zijn ritme op veel vlakken waarschijnlijk nog vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:37
sjaool schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:36:
[...]

Op zijn sl... slicks dus. :D

Olivier Panis won de race.
Kwamen er toen ook maar 5 of 6 aan de finish als ik het me goed herinner :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 19:33
maussert schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:39:
[...]

3
4 dus, mijn geheugen toch iets minder goed dan gedacht ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Baumans op 18-05-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Klopt, echt heel veel uitvallers. Er zijn er maar vier gefinisht.

Wikipedia: 1996 Monaco Grand Prix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:37
sjaool schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:41:
[...]

Klopt, echt heel veel uitvallers. Er zijn er maar vier gefinisht.

Wikipedia: 1996 Monaco Grand Prix
M'n geheugen laat me in de steek :o Was dat jaar nog een race met zoveel uitvallers, dacht Canada?

Betrouwbaarheid was in die tijd toch wat minder als bijvoorbeeld dit seizoen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:08

The_Scarabial

MTB for life!

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:39:
[...]

Dat is het punt juist: ik maak helemaal niets belangrijker. Ik merkte alleen op dat het Engels, in tegenstelling tot wat hier beweerd werd, niet uitstekend is. Best aardig en genoeg om zich voor de camera mee te redden, dat dan weer wel. Misschien zelfs wel charmant vanwege de foutjes. Vervolgens buitelt iedereen over elkaar heen om maar te roepen dat het beter is dan van andere coureurs, niet relevant, dat hij toch wint en noem maar op. Van een kleine nuancering wordt opeens een halsmisdaad gemaakt.

Overigens lijkt het mij bij het overdragen van het gevoel dat je bij een auto hebt wel gunstig een gedeelde taal zo goed mogelijk te beheersen, maar ik gaf ook al aan dat er op vlak nog voldoende te schaven valt - aan de kant van de taal of de samenwerking met het team. Die jongen heeft nog jaren voor de boeg en moet zijn ritme op veel vlakken waarschijnlijk nog vinden.
Ga er maar vanuit dat zijn technische Engels waarschijnlijk beter is dan z'n 'gewone' engels. Maar wordt idd een behoorlijke halszaak van gemaakt, laat die jongen gewoon lekker racen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

maussert schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:44:
Dat mis ik toch wel, die onderliggende spanning dat er altijd een motor kan ploffen. Het gebeurt soms nog wel, maar te weinig om nog een echte factor te heten.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

maussert schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:44:
[...]

M'n geheugen laat me in de steek :o Was dat jaar nog een race met zoveel uitvallers, dacht Canada?

Klopt. Wikipedia: 1996 Canadian Grand Prix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Over het onboard C+ filmpje.

Raadsel: er is ergens in dat filmpje een overeenkomst met de onsterfelijke nummer 14, welke is deze?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 16:51
Wat een gedoe over wel of niet een taal spreken...

Max is de natte droom van elke marketing / PR afdeling van een Formule 1 team.
Jong, ziet er leuk uit. Gedraagt zicht netjes buiten de auto. Kan zich in meerdere talen verstaanbaar maken.
Race vriendinnetje die ook prima in het plaatje past. Ideale schoonzoon.

Het aandoendelijke "Thank you Christian" ook na de race als Horner hem wat veren in zijn reet steekt.
De immer aanwezig grote dank aan en respect voor zijn vader. Een grapje op zijn tijd.
Hij voelt zich steeds vrijer in de pers.

RBR heeft nu een olijke Australier die rechtstreeks uit een prodent reclame weggelopen is en permanent een smile van oor tot heeft. Aangevuld met het jongetje dat de droom leeft die we allemaal willen, en dat met een houding dat je hem niets kwalijk kan nemen en die steeds blijft verbazen.

Hell.. Iedereen is zelfs vergeten wat een l*l Jos af en toe kon zijn. Als er eentje een opgepoets imago heeft gekregen door het succes van (samen met) Max, dan is hij het wel.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 19:39
[...]

Is ook de enige race met een F1 kettingbotsing.... :)

En olivier in die Prost won em. Dat was nog het mafste van allemaal.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1