alles kan off-topic
Repost!Martinspire schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:58:
Hier nog een nieuwe video van FOM over Max trouwens van gister:
http://www.formula1.com/c...ep_much%27_after_win.html
(mocht ie het niet doen dan in het hoofdmenu naar video en dan de eerste video linksboven pakken)
Maareh, ik vraag het me al langer af, wanneer gaat ie nou eens naar een logopedist toe om van dat slissen af te komen? Dr zal toch ook wel een Nederlandse logopedist F1-fan zijn en het niet erg vinden om een paar races mee te gaan om daar wat aan te doen?
Nou ja. Als RAI net zo agressief had gereden en ook een lekker band had dan was hij nu 4e ipv 2e.alexbl69 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:48:
[...]
Klopt helemaal, en respect voor RIC dat hij in tegenstelling tot RAI er nog iets van probeerde te maken. Maar het zou Max wel een hoger cijfer dan RIC op moeten leveren.
RIC had niks te verliezen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Bron: http://www.gpupdate.net/n...tappen-komen-te-vervallenEerste strafpunten Verstappen komen te vervallen
14:03 – De dreiging van een race schorsing is voorlopig afgewend voor Max Verstappen. In aanloop naar de Grand Prix van Monaco vervallen de eerste strafpunten op de superlicentie van de Nederlander.
Verstappen kreeg in 2015 acht strafpunten op zijn licentie, bij twaalf strafpunten volgt een race schorsing. Strafpunten blijven twaalf maanden geldig en aangezien Verstappen voor het eerst bestraft werd tijdens de Grand Prix van Monaco op 24 mei 2015, komen deze punten komende dinsdag officieel te vervallen. Dit betekent dat Verstappen geen acht, maar zes strafpunten heeft als het raceweekend in Monaco begint.
In 2015 kreeg Verstappen twee strafpunten in Monaco vanwege zijn crash met Romain Grosjean. Vervolgens kreeg hij in Hongarije en Abu Dhabi drie strafpunten. In Hongarije reed hij te hard achter de safety car, in Abu Dhabi werd hij bestraft omdat hij blauwe vlaggen zou hebben genegeerd en Jenson Button buiten de baan om inhaalde. "Dat ik er al zoveel heb, vind ik sowieso een beetje apart. Maar aan de andere kant: ik ga er niet minder door racen", zei Verstappen tijdens een interview voor dit seizoen over zijn strafpunten. Hij voegde eraan toe dat dit gegeven verder niet in zijn achterhoofd zat als hij ging racen. "Nee. Gewoon gas erop."
De strafpunten uit Hongarije vervallen voor Verstappen op 26 juli 2016, de straf uit Abu Dhabi blijft tot 29 november 2016 staan. Overigens kreeg Kevin Magnussen na de race in Spanje twee strafpunten na een touché met teamgenoot Jolyon Palmer. Voor de Deen waren dit de eerste strafpunten van dit jaar.
Belachelijk dat je voor het veroorzaken van een touche of een ongeluk 2 strafpunten krijgt en te harden rijden achter de SC 3

Grote mensen krijgen immers opvallend weinig strafpunten.
alles kan off-topic
Daar bij heeft Alonso voor een zeer vergelijkbaar incident in Melbourne 0 strafpunten gekregen. Het eerste jaar is naar mijn idee Verstappen vaak wat harder aangepakt. Waarschijnlijk om een punt te maken mbt. zijn leeftijd.Ereaser schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:15:
[...]
Belachelijk dat je voor het veroorzaken van een touche of een ongeluk 2 strafpunten krijgt en te harden rijden achter de SC 3
Die safety car rijdt er in principe niet voor niets. Dan zijn er marshalls op de baan op een gevaarlijke positie. Die hebben een stuk minder bescherming dan een andere coureur in een F1 wagen waar je tegenaan botst. Te hard rijden achter SC is gewoon aso.Ereaser schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:15:
[...]
Verstappen werd vorig jaar eigenlijk, zoals zovelen dit jaar ook weer daar in Spanje, slachtoffer van het opzij moeten gaan voor de frontrunners, buiten die onbegrijpelijke banden-strategie die inderdaad ook niet goed voor hem uitpakte.Señor Sjon schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:06:
Sainz vind ik nog steeds geflatteerd. Vorig jaar ging hij ook goed op zijn thuiscircuit. Toen kreeg hij overigens de betere tactiek terwijl hij achter Verstappen reed, dus toch een stukje karma.
De blauwe vlaggen worden in veel gevallen toch wel heel erg vroeg gezwaaid en getoond en dan kan je niet anders als opzij gaan om niet een straf op te lopen. Dan kan iemand die op verser rubber rijd, zoals o.a. Kvyat in Spanje, of zoals Verstappen in Monaco, en meerijd met de frontrunners, daar extra veel voordeel uithalen. Button ontsprong de dans nog op het nippertje, want ook hij had al diverse keren het blauw voor ogen gekregen in die laatste ronden, en kreeg nog net niet Kvyat om zijn oren.
Zoals op Sky al vaker wordt aangehaald, afschaffen die blauwe vlaggen in de huidige opzet, de langzamere rijders die ook met een race bezig zijn hebben daar zoveel nadeel van, en ook zij proberen eruit te halen wat erin zit, al is het maar om geen laatste te worden.
Testing, one, two ...
Waar je - en eigenlijk de rest van het internet ook - aan voorbij gaat is dat dit de allereerste keer was dat Verstappen zo lang aan de leiding lag in een F1 race en daarbij ook nog moest verdedigen tegen een voormalig wereldkampioen.RocketKoen schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:43:
[...]
Het is ook veel makkelijker om je banden te sparen als je vooraan rijdt. Dan heb je alle downforce en dus minder slippen.
RIC zat op zijn 3e setje steeds achter VET. En dat heeft hem zijn banden gekost. Vooral die pogingen om er voorbij te komen.
Wat dat betreft heeft Kimi een betere race gereden. Die heeft 1 rondje minder gedaan op zijn banden dan Max. Maar reed wel telkens vlak achter hem in de turbulente lucht. Max heeft het van Kimi gewonnen door zijn betere Q3.
Als je onder die omstandigheden vrijwel volledig foutloos kunt blijven is gewoon heel erg knap.
Wat ook wordt vergeten is dat Ricciardo heel makkelijk een dikke crash had kunnen veroorzaken als Vettel niet zat op letten toen Ricciardo die hele dikke divebomb maakte. Iets waarvan je toch kunt zeggen dat iemand met de ervaring van Ricciardo nooit zo'n move had moeten proberen. Je moet kunnen zien dat je een dergelijke actie niet succesvol kunt beëindigen op dit circuit.
En dan ook nog dat Ricciardo dermate agressief omging met zijn banden dat hij zijn achterband kapot reed.
Nee, ik zou ze niet hetzelfde cijfer geven
Nee, merp!
http://i.imgur.com/lWAJpJz.jpg
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

En sommige straffen voor Verstappen vorig jaar sloegen inderdaad helemaal nergens op. De straf voor de aanrijding met Grosjean zou je met een beetje 'goede' wil nog kunnen rechtvaardigen door te zeggen dat hij roekeloos was, maar dan had Alonso ze in Melbourne ook moeten krijgen.
Te hard achter de SC vind ik persoonlijk dan wel weer terecht, maar Abu Dhabi was een aanfluiting. Hij werd door Button buiten de baan gedwongen, maar aangezien daar meer asfalt ligt dan op een gemiddeld Amerikaans parkeerterrein was er nimmer sprake van een gevaarlijke situatie. Ook een puntenstraf voor het te laat reageren op blauwe vlaggen is iets wat volgens mij verder nog nooit iemand is overkomen. Een 5 seconden-straf was in beide gevallen meer dan genoeg geweest.
Er moesten duidelijk een paar statements richting Verstappen worden gemaakt vorig jaar. Maar, zoals hierboven terecht gezegd, als rijder bij een topteam én GP-winnaar zal hem dat nu niet zo snel meer overkomen
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Behalve destijds voor Maldonado danalexbl69 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:32:
Er moesten duidelijk een paar statements richting Verstappen worden gemaakt vorig jaar. Maar, zoals hierboven terecht gezegd, als rijder bij een topteam én GP-winnaar zal hem dat nu niet zo snel meer overkomen.
Ja, achteraf is het makkelijk, dus kunnen we nu ook gewoon vaststellen dat de 2 stop sneller was. Kimi en Max zijn immers voor Sebastian en Daniel geëindigd terwijl ze er respectievelijk vóór lagen tot hun 2e stop, het moment tot zover de strategie nagenoeg gelijk was.RocketKoen schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:34:
[...]
Achteraf is het heel makkelijk te zeggen welke strategie het beste is.
Het was waarschijnlijk handiger geweest om Max over te zetten naar 3 stops, omdat de banden van RIC waarschijnlijk beter waren omdat hij de hele tijd in schone lucht reed.
Maar dan was RIC na zijn 1e pitstop waarschijnlijk achter Max op de baan gekomen. Net als hij nu achter VET kwam omdat die eerder stopte.
Zoiets is al gebeurt toen Sainz onverwacht een stop maakte terwijl hij achter Max zat. En dat Max na zijn stop achter Sainz op de baan kwam en 10 rondjes in de boordradio zat te zeuren dat hij en langs wilde.
De rest is giswerk, ik ga er namelijk niet vanuit dat de runs op Softs korter waren geweest bij een beoogde 3stop vanaf het begin.
Nee, ook dat is giswerk. We weten niet hoe Ricciardo het gedaan zou hebben op zulke oude banden, puur omdat het er niet van kwam.alexbl69 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:39:
[...]
Wat Max veel beter deed (en wat hem ook duidelijk de overwinning heeft opgeleverd) is bandenmanagement. Max heeft 31 ronden gereden op banden waarvan voorspeld werd dat ze hooguit 25 ronden mee zouden kunnen gaan. Ricciardo heeft dezelfde band binnen 20 ronden aan gort gereden.
Dat is simpelweg beter van Max.
En hoezo is die lekke band de schuld van Ricciardo? Is dat ergens bevestigd? Nee!
Kan net zo goed een productiefoutje zijn of de gewoon puur toeval dat ie ergens overheen is gereden...
Red Bull heeft op twee paarden gegokt en met het paard VES pakte dat in dit geval het beste uit.
Daarmee wil ik absoluut niks afdoen aan de prestatie van Max, maar dat is ook geen reden om te stellen dat Ricciardo een mindere prestatie heeft geleverd afgelopen weekend.
Zoals verstappen in Monaco vorig jaar goed gebruik van maakte?hardware-lover schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:22:
Zoals op Sky al vaker wordt aangehaald, afschaffen die blauwe vlaggen in de huidige opzet, de langzamere rijders die ook met een race bezig zijn hebben daar zoveel nadeel van, en ook zij proberen eruit te halen wat erin zit, al is het maar om geen laatste te worden.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Heren vergeet niet het interview met Max gisteren in F1FansOnly. Daarin zegt Max letterlijk dat Ricardo te langzaam was na de start en daardoor naar een 3 stopper is geduwd door het team. Max was sneller maar kon er niet voorbij... Dus RIC op een 3 stop...P.K. schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:42:
[...]
Ja, achteraf is het makkelijk, dus kunnen we nu ook gewoon vaststellen dat de 2 stop sneller was. Kimi en Max zijn immers voor Sebastian en Daniel geëindigd terwijl ze er respectievelijk vóór lagen tot hun 2e stop, het moment tot zover de strategie nagenoeg gelijk was.
De rest is giswerk, ik ga er namelijk niet vanuit dat de runs op Softs korter waren geweest bij een beoogde 3stop vanaf het begin.
[...]
Nee, ook dat is giswerk. We weten niet hoe Ricciardo het gedaan zou hebben op zulke oude banden, puur omdat het er niet van kwam.
En hoezo is die lekke band de schuld van Ricciardo? Is dat ergens bevestigd? Nee!
Kan net zo goed een productiefoutje zijn of de gewoon puur toeval dat ie ergens overheen is gereden...
Red Bull heeft op twee paarden gegokt en met het paard VES pakte dat in dit geval het beste uit.
Daarmee wil ik absoluut niks afdoen aan de prestatie van Max, maar dat is ook geen reden om te stellen dat Ricciardo een mindere prestatie heeft geleverd afgelopen weekend.
Ik kan het zo snel niet vinden maar Max "RIC was langzamer aan het begin dus ik moest inhouden. Er is nog gevraagd aan RIC of hij harder wilde gaan maar dat lukte niet. Toen heeft het team besloten RIC naar een 3 stop te zetten"
Zullen niet de exacte woorden zijn, maar dit is wat Max bijna letterlijk vertelde.
FreeReef.nl
Sainz en Bottas werden zo gepakt, niet Ricciardo.SinergyX schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:45:
[...]
Zoals verstappen in Monaco vorig jaar goed gebruik van maakte?(RIC kreeg dacht ik blauw voor Vettel en MAX pakte deze meteen mee achter Vettel aan?)
Sterker nog, Ricciardo heeft deze race verloren door de strategie van het team.. Ze hadden hem natuurlijk gewoon op dezelfde strategie als Max moeten zetten, hij rijdt nota bene vooraan. Het team had best kunnen weten dat ze beter conservatief (2 stops) hadden kunnen gaan dan agressief (3 stops) aangezien inhalen toch nauwelijks mogelijk is.P.K. schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:42:
[...]
Ja, achteraf is het makkelijk, dus kunnen we nu ook gewoon vaststellen dat de 2 stop sneller was. Kimi en Max zijn immers voor Sebastian en Daniel geëindigd terwijl ze er respectievelijk vóór lagen tot hun 2e stop, het moment tot zover de strategie nagenoeg gelijk was.
[...]
Nee, ook dat is giswerk. We weten niet hoe Ricciardo het gedaan zou hebben op zulke oude banden, puur omdat het er niet van kwam.
Dat hij vervolgens gefrustreerd raakt, Vettel er bijna afrijdt en zn banden oprookt is eigenlijk nog best begrijpelijk.
Dat schreef ik daar ook ja?SinergyX schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:45:
[...]
Zoals verstappen in Monaco vorig jaar goed gebruik van maakte?(RIC kreeg dacht ik blauw voor Vettel en MAX pakte deze meteen mee achter Vettel aan?)

Testing, one, two ...
Nogmaals dan.... Ze stonden op dezelfde strategie.. maar RIC was te langzaam en hield Max op.. Daardoor heeft het team besloten RIC naar een 3 en Max naar een 2 te sturen... Althans, volgens Max zelf.Grimmie187 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:53:
[...]
Sterker nog, Ricciardo heeft deze race verloren door de strategie van het team.. Ze hadden hem natuurlijk gewoon op dezelfde strategie als Max moeten zetten, hij rijdt nota bene vooraan. Het team had best kunnen weten dat ze beter conservatief (2 stops) hadden kunnen gaan dan agressief (3 stops) aangezien inhalen toch nauwelijks mogelijk is.
Dat hij vervolgens gefrustreerd raakt, Vettel er bijna afrijdt en zn banden oprookt is eigenlijk nog best begrijpelijk.
Als RIC in de eerste 10 ronden harder had gereden was het of omgekeerd geweest of hadden ze beide een 2 stop gedaan.
FreeReef.nl
Ik denk dat niet alleen. Volgens mij was het voor Red Bull en Ferrari ook gewoon een onzekerheidje of men uberhaupt zo'n lange stint kon doen. Die gingen er volgens mij gewoon vanuit dat men nog een keer moest stoppen aan het eind en daarom lieten ze het gewoon hun beloop. Gedurende de stint kwamen ze er vast achter dat het mogelijk was om uit te rijden met bepaalde instellingen en tactiek. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit gewoon enorme mazzel was en niet zozeer de bedoeling. En waar Max maar 1x een foutje hoefde te maken om zijn plek te verliezen en dus alles goed moest doen, kon Raikkonen die ene fout nog wel afwachten. Dus die gingen gewoon mee.P.K. schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:42:
[...]
Eens. Ricciardo is volgens mij niet schuldig aan die band. Enige is dat ie volgens mij toch niet de stints kon maken als Max (ook vanwege de druk die hij moest zetten) en daardoor toch ook een extra stop al nodig had.[...]
Kan ook weer zijn omdat ze hem toch langer probeerde te laten doen op zijn banden en daardoor minder brandstof omdat een 3-stopper de extra brandstof ook wel kon gebruiken?World Citizen schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:50:
[...]
Heren vergeet niet het interview met Max gisteren in F1FansOnly. Daarin zegt Max letterlijk dat Ricardo te langzaam was na de start en daardoor naar een 3 stopper is geduwd door het team. Max was sneller maar kon er niet voorbij... Dus RIC op een 3 stop...
Ik kan het zo snel niet vinden maar Max "RIC was langzamer aan het begin dus ik moest inhouden. Er is nog gevraagd aan RIC of hij harder wilde gaan maar dat lukte niet. Toen heeft het team besloten RIC naar een 3 stop te zetten"
Zullen niet de exacte woorden zijn, maar dit is wat Max bijna letterlijk vertelde.
Van de tijd die ik op de live-timing voorbij zag komen, had ik niet het idee dat Ricciardo zoveel slechter reed, al was mogelijk zijn setup meer geschikt voor de Softs en niet de Medium
[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 18-05-2016 15:01 ]
Ik zag je post te laat, hoorde dit idd ook in het interview met Max.World Citizen schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:57:
[...]
Nogmaals dan.... Ze stonden op dezelfde strategie.. maar RIC was te langzaam en hield Max op.. Daardoor heeft het team besloten RIC naar een 3 en Max naar een 2 te sturen... Althans, volgens Max zelf.
Als RIC in de eerste 10 ronden harder had gereden was het of omgekeerd geweest of hadden ze beide een 2 stop gedaan.
Moest toen wel even fronzen eigenlijk..: Het kan natuurlijk niet zo zijn dat Max op plek 2 de eerste keus krijgt qua strategie. Ricciardo is niet snel genoeg? Zal best maar je rijdt erachter dus dan moet je hem inhalen. Nu lijkt het alsof ze Max voorgetrokken hebben, waardoor Ricciardo na afloop terecht verontwaardigd was.

Niet mee eens. Vooraf was de 3 stopper op papier de snellere strategie. Daarom stond ook de voorste coureur erop. VES gaf ook aan dat hij sneller kon, maar dat RIC niet sneller kon. Als RIC gewoon weg was gereden en niet in gevecht was gekomen met VET en andere tijdsverspilling had gehad, had hij waarschijnlijk gewoon 1e geworden.Grimmie187 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:53:
[...]
Sterker nog, Ricciardo heeft deze race verloren door de strategie van het team.. Ze hadden hem natuurlijk gewoon op dezelfde strategie als Max moeten zetten, hij rijdt nota bene vooraan. Het team had best kunnen weten dat ze beter conservatief (2 stops) hadden kunnen gaan dan agressief (3 stops) aangezien inhalen toch nauwelijks mogelijk is.
Direct na de finish schreeuwt een team member van Red Bull ook "What's happening". Ik denk dat ze Ricciardo de strategie hebben gegeven waarvan ze op dat moment dachten dat die het best zou zijn en net als wij pas laat doorhadden dat Max hem wel eens kon gaan winnen.Martinspire schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:59:
[...]
Ik denk dat niet alleen. Volgens mij was het voor Red Bull en Ferrari ook gewoon een onzekerheidje of men uberhaupt zo'n lange stint kon doen. Die gingen er volgens mij gewoon vanuit dat men nog een keer moest stoppen aan het eind en daarom lieten ze het gewoon hun beloop. Gedurende de stint kwamen ze er vast achter dat het mogelijk was om uit te rijden met bepaalde instellingen en tactiek. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit gewoon enorme mazzel was en niet zozeer de bedoeling. En waar Max maar 1x een foutje hoefde te maken om zijn plek te verliezen en dus alles goed moest doen, kon Raikkonen die ene fout nog wel afwachten. Dus die gingen gewoon mee.
[...]
Eens. Ricciardo is volgens mij niet schuldig aan die band. Enige is dat ie volgens mij toch niet de stints kon maken als Max (ook vanwege de druk die hij moest zetten) en daardoor toch ook een extra stop al nodig had.
[...]
Kan ook weer zijn omdat ze hem toch langer probeerde te laten doen op zijn banden en daardoor minder brandstof omdat een 3-stopper de extra brandstof ook wel kon gebruiken?
Van de tijd die ik op de live-timing voorbij zag komen, had ik niet het idee dat Ricciardo zoveel slechter reed, al was mogelijk zijn setup meer geschikt voor de Softs en niet de Medium

Ik ga nog even koffie pakken denk ik..
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Achteraf gezien zou ieder team het weer anders hebben aangepakt, maar dat is gemakkelijk lullen.
Testing, one, two ...
Het team. Die hebben alle data namelijk.Fiber schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:05:
Wie heeft er eigenlijk het laatste woord en de ultieme beslissing over de te volgen bandenstrategie en bandenkeuzes? De rijder of het team...?
Nee, merp!
Pers die denkt dat testtijden representatief zijnXNL073 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:02:
Zojuist op het ANP nieuws op de radio: Max Verstappen is na zijn overwinning nog steeds goed bezig en heeft de snelste tijd neergezet tijdens een testrace. Vanmiddag volgt de tweede testrace![]()
![]()

Bij RB zijn er tientallen experts bezig om de snelste strategie uit te bedenken. En je kan ervan uitgaan dat die voor RIC was. De 3 stopper.
Degene die voorop start krijgt altijd de strategie welke voor de snelste rondetijden zorgt, zodat diegene weg kan rijden en een gat kan slaan. Niemand had deze race zo bedacht of voor kunnen stellen.
RB heeft bewust gekozen voor 2 verschillende strategieën, zodat er in ieder geval 1 iemand sneller was dan de Ferrari's. Als ze hadden gegokt dat de strategie van RIC of VES sneller was en het pakte verkeerd uit, dan had het zo uit kunnen pakken dat er geen enkele RB wint.
Liever 1 dan helemaal geen.
Tsja.. RIC stond blijkbaar volgens Max op een 2 stopper ingeplanned.. maar hield Max op en moest dan dus 3 stops gaan doen. Dit kwam natuurlijk mooi uit omdat de Mercs wegvielen en 2 strategieën dan wel logisch is. Maar wat de intentie was bij de start zullen we nooit weten denk ik.Martinspire schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:59:
[...]
Kan ook weer zijn omdat ze hem toch langer probeerde te laten doen op zijn banden en daardoor minder brandstof omdat een 3-stopper de extra brandstof ook wel kon gebruiken?
Als iemand bij RB nou eens verteld wat de strategie was bij de start.. dan zouden we wellicht iets kunnen opmaken..
Grimmie187 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:00:
[...]
Ik zag je post te laat, hoorde dit idd ook in het interview met Max.
Moest toen wel even fronzen eigenlijk..: Het kan natuurlijk niet zo zijn dat Max op plek 2 de eerste keus krijgt qua strategie. Ricciardo is niet snel genoeg? Zal best maar je rijdt erachter dus dan moet je hem inhalen. Nu lijkt het alsof ze Max voorgetrokken hebben, waardoor Ricciardo na afloop terecht verontwaardigd was.
"Ric was te langzaam" is nogal een opmerking
Ik vind dat niet echt voortrekken. Als je ziet dat je teamgenoot je ophoud moet je dat echt niet willen. Tevens is het handig om 2 strategieën te hebben, en RIC was nou eenmaal langzamer (volgens Max) .. ik zou dan ook RIC op een 3 hebben gezet....
FreeReef.nl
Ik denk toch dat 1 wagen bij Red Bull gaat rijden met de nieuwe Renault motor in Monaco, en wel om het dikgedrukte woordje.
Gpupdate blog: Vanuit Barcelona nog meer positieve geluiden over de nieuwe Renault-motor: "Om eerlijk te zijn voelt de nieuwe motor erg prettig aan, de driveability is beter dan bij de oude motor. Je voelt ook meer vermogen, al is het voor een coureur lastig in te schatten hoe hard je precies gaat. Of je nou 330 of 333 kilometer per uur rijdt op het rechte stuk is tijdens zo'n test in de auto amper te merken, maar de engineers zullen alle data voorhanden hebben en me daarover informeren. Verder werkt de motor goed, we kunnen het testwerk doen dat we vooraf bedacht hadden", aldus Kevin Magnussen na zijn eerste ochtendje met de nieuwe krachtbron.
Wat heb je nodig om de pits in te rijden? Data of een stuur?
alles kan off-topic
Sneller zijn op dit circuit doet er niet echt toe want je kan toch niet inhalen, zeker niet met dezelfde auto op dezelfde strategie. Maar het is idd zoals Loondijke zegt: vanuit het team is dit de beste beslissing geweest om een Red Bull te laten winnen. Dat dit vervolgens Max ipv Ric werd is lullig voor Ric maar fijn voor onsWorld Citizen schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:13:
[...]
Tsja.. RIC stond blijkbaar volgens Max op een 2 stopper ingeplanned.. maar hield Max op en moest dan dus 3 stops gaan doen. Dit kwam natuurlijk mooi uit omdat de Mercs wegvielen en 2 strategieën dan wel logisch is. Maar wat de intentie was bij de start zullen we nooit weten denk ik.
Als iemand bij RB nou eens verteld wat de strategie was bij de start.. dan zouden we wellicht iets kunnen opmaken..
[...]
Ja ik wil zo graag dat iedereen weet dat Max dat gezegd heeft.. Het was ook een NL interview, en je ziet het nog nergens in de wereld terug... Redelijk uniek interview met een flinke schop richting RIC.
"Ric was te langzaam" is nogal een opmerking
Ik vind dat niet echt voortrekken. Als je ziet dat je teamgenoot je ophoud moet je dat echt niet willen. Tevens is het handig om 2 strategieën te hebben, en RIC was nou eenmaal langzamer (volgens Max) .. ik zou dan ook RIC op een 3 hebben gezet....
Verstappen is hot op dit moment, dus wordt er veel over hem vermeldt. Het is dan ook puur om mensen te laten klikken.alwaysleft schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:10:
[...]
Pers die denkt dat testtijden representatief zijn![]()
![]()
Tomorrow is not today!
[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 18-05-2016 15:20 ]
Het jammere daarvan zou zijn dat het onmogelijk wordt om de prestaties van de twee te vergelijkenalwaysleft schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:20:
Ricciardo zal wel de nieuwe Renault motor krijgen in Monaco. En dat dan Max voor hem eindigt in de race, dat zou wat zijn....
Renault had uitgerekend dat het 0,1 tot 0,2 seconde per rondje kan schelen in Monaco de motor update.....Snowdog schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:21:
[...]
Het jammere daarvan zou zijn dat het onmogelijk wordt om de prestaties van de twee te vergelijken
"De Rus Daniil Kviat van Verstappens vorige team Toro Rosso zette de derde tijd neer op anderhalve seconde van Verstappen."
Ook niet slecht
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'
Om maar niet te spreken van het risico op een dikke klapper (gebeurt daar nogal eens) waardoor je een nieuw blok direct kwijt bent..StealthyPeanut schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:25:
Waarom al die druk zover opvoeren voor 0,100 seconde op Monaco? Laat ze eerst de betrouwbaarheid regelen. Renault heeft vorig jaar wel wat steken laten vallen denk ik.
Die 0.1 seconde kan het verschil zijn van op de eerste startrij staan of net niet. Als tijdens de tests nu blijkt dat de nieuwe motor gewoon betrouwbaar is; waarom dan niet inzetten?StealthyPeanut schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:25:
Waarom al die druk zover opvoeren voor 0,100 seconde op Monaco? Laat ze eerst de betrouwbaarheid regelen. Renault heeft vorig jaar wel wat steken laten vallen denk ik.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Tot nu toe hebben de nieuwe Renault motoren nog niks van betrouwbaarheids issues gehad. Dat biedt een mooi perspectief voor de race volgende weekStealthyPeanut schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:25:
FTFYXyritZz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:27:
[...]
Die 0.1 seconde kan het verschil zijn van op de eerstetweede startrij staan of net niet. Als tijdens de tests nu blijkt dat de nieuwe motor gewoon betrouwbaar is; waarom dan niet inzetten?
Moeilijk hoor, ik zou gewoon 1 auto het geven om het te zien wat het verschil is...XyritZz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:27:
[...]
Die 0.1 seconde kan het verschil zijn van op de eerste startrij staan of net niet. Als tijdens de tests nu blijkt dat de nieuwe motor gewoon betrouwbaar is; waarom dan niet inzetten?
[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 18-05-2016 15:30 ]
Wat heb je nodig voor de rest? Precies, het team.Ankona schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:18:
[...]
Wat heb je nodig om de pits in te rijden? Data of een stuur?
Nee, merp!
Dan is het een ander verhaal, maar betrouwbaarheid moet eerst getest (kunnen) worden. Als ze de conclusie uit deze testdagen kunnen trekken is dat prima. Maar produceer de motoren dan op een normale manier. Niet gehaast zoals nu.XyritZz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:27:
[...]
Die 0.1 seconde kan het verschil zijn van op de eerste startrij staan of net niet. Als tijdens de tests nu blijkt dat de nieuwe motor gewoon betrouwbaar is; waarom dan niet inzetten?
Klopt. Maar toch blijf ik huiverig op upgrades die eigenlijk gepland waren voor Canada, maar nu met hoge druk voor Monaco doorgevoerd moeten gaan worden. En dan ook nog maar 2 motoren kunnen produceren vanwege de tijdsdruk. Dat zegt ook genoeg.alwaysleft schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:28:
[...]
Tot nu toe hebben de nieuwe Renault motoren nog niks van betrouwbaarheids issues gehad. Dat biedt een mooi perspectief voor de race volgende week
Neem gewoon de tijd, want het produceren van motoren onder hoge tijdsdruk kan ook voor de betrouwbaarheidsissues gaan zorgen.
[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 18-05-2016 15:33 ]
Ik denk dat ie juist boven verwachting presteert en ze daarom al kunnen kiezen om hem sneller te gebruiken. Vandaag ook 0 problemen volgens mij, dus dan kan dat prima. Zou wel leuk zijn als Renault momenteel de meest betrouwbare motor heeft, na de problemen van Ferrari en Mercedes de afgelopen racesStealthyPeanut schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:25:
Anyways, gister dus jarig geweest en een RBR 2016 shirt gekregen van mn zus. Had ze dus vorige week woensdag al besteld en kwam toen donderdag binnen. En nu hoorde ze dus dat ze al zo'n probleem hadden om alle bestellingen bij te benen en was de kans groot dat het nog weken kon duren voor sommige bestellingen konden worden geleverd
Wel mazzel, maar ik zit komende race dus klaar
Het gaat meer om het chassis en de aerodynamica van de wagen in Monaco, en dat is toch wel wat beter dan de Ferrari. Zie Max ook zonder een nieuwe motor de derde plek halen achter Rosberg en Lewis.
Het is ook zonde om nu tokens in te zetten en een blok 'weg te gooien', als de vorig slechts 1 of 2 races oud is.
Je upgrade je huidige motor, je verliest tokens, maar geen motor.P.K. schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:35:
Hoe zit het eigenlijk met de blokken die RBR en Renault tot nu toe verbruikt hebben?
Het is ook zonde om nu tokens in te zetten en een blok 'weg te gooien', als de vorig slechts 1 of 2 races oud is.
Edit: ah snap nu je vraag. tja geen idee
[ Voor 5% gewijzigd door Sniffels op 18-05-2016 15:44 ]
Deze zullen waarschijnlijk nog wel ergens in de toekomst gebruikt worden maar dan tijdens FP 1 ofzo om t circuit te verkennen.P.K. schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:35:
Hoe zit het eigenlijk met de blokken die RBR en Renault tot nu toe verbruikt hebben?
Ja lullig.. maar niet onterecht dan. RIC maakt zich momenteel nogal druk over die beslissing.. Nou neem ik de woorden van een coureur normaal met een korrel zout.. maar Max staat er niet om bekend dat hij zomaar wat roept. Dat hij dan nu letterlijk zegt dat RIC te langzaam was EN dan het team heeft gevraagd of hij harder wil gaan rijden zegt toch wel wat.Grimmie187 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:18:
[...]
Maar het is idd zoals Loondijke zegt: vanuit het team is dit de beste beslissing geweest om een Red Bull te laten winnen. Dat dit vervolgens Max ipv Ric werd is lullig voor Ric maar fijn voor ons
Het kan natuurlijk een politiek spel zijn, maar ik geloof Max voorlopig toch wel een beetje op zijn woord.
Dus terecht dan dat Max de 2 stopper kreeg.
En we roepen wel heeel makkelijk dat Max nu de betere strategie heeft gekregen, maar het lijkt me dat ze bij RB en Pirelli met geknepen billen hebben gezeten of de band het wel volhoud. Hoe de afweging is geweest weet ik niet. Maar ik denk toch wel dat er meer dan 50% kans was dat de band zou knallen.
FreeReef.nl
Tokens inzetten heeft wel direct gevolg voor het aantal gebruikte onderdelen natuurlijk.Sniffels schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:42:
[...]
Je upgrade je huidige motor, je verliest tokens, maar geen motor.
Edit: ah snap nu je vraag. tja geen idee
Heb trouwens al een lijstje gevonden:
http://formula1insider78.blogspot.nl/p/blog-page_62.html
Prima moment op Tokens in te zetten dus.
Hier de verschillen tussen de twee.World Citizen schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:44:
[...]
Ja lullig.. maar niet onterecht dan. RIC maakt zich momenteel nogal druk over die beslissing.. Nou neem ik de woorden van een coureur normaal met een korrel zout.. maar Max staat er niet om bekend dat hij zomaar wat roept. Dat hij dan nu letterlijk zegt dat RIC te langzaam was EN dan het team heeft gevraagd of hij harder wil gaan rijden zegt toch wel wat.
Het kan natuurlijk een politiek spel zijn, maar ik geloof Max voorlopig toch wel een beetje op zijn woord.
En we roepen wel heeel makkelijk dat Max nu de betere strategie heeft gekregen, maar het lijkt me dat ze bij RB en Pirelli met geknepen billen hebben gezeten of de band het wel volhoud. Hoe de afweging is geweest weet ik niet. Maar ik denk toch wel dat er meer dan 50% kans was dat de band zou knallen.
http://en.mclarenf-1.com/...hart&gp=960&graf=3&dr1=33
En eigenlijk om het even wie sneller was en soms bijna dezelfde ronde tijden.
Ik ben even hard op zoek naar het fragment, maar ik weet zeker dat ik dit Christian Horner ook heb horen zeggen na de race.Grimmie187 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:00:
[...]
Ik zag je post te laat, hoorde dit idd ook in het interview met Max.
Je kan toch duidelijk zien dat Max op die eerste set mediums duidelijk sneller was dan Ricciardo, elke ronde pakte hij steeds zo'n 2 tiende van een seconde.Axente schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:52:
[...]
Hier de verschillen tussen de twee.
[ Voor 26% gewijzigd door SnowDude op 18-05-2016 15:55 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Dat vraag ik me ook af...P.K. schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:35:
Ik neem aan dat ze delen gewoon kunnen (her)gebruiken, ook zal de 'nieuwe' motor niet helemaal nieuw zijn toch? En inderdaad, hoe zit het dan met tokens en penalties.
Besteld bij f1store.nl? Verstappenshop.nl heeft helaas nog geen RBR kledij.Martinspire schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:33:
[...]
Anyways, gister dus jarig geweest en een RBR 2016 shirt gekregen van mn zus. Had ze dus vorige week woensdag al besteld en kwam toen donderdag binnen. En nu hoorde ze dus dat ze al zo'n probleem hadden om alle bestellingen bij te benen en was de kans groot dat het nog weken kon duren voor sommige bestellingen konden worden geleverd
Wel mazzel, maar ik zit komende race dus klaar
Daar is alles levertijd 7-10 werkdagen. Wil zelf een shirt en hoodie jack.
Wilde eerst het softshell jack maar heb toch liever los shirt en los jack.
Vandaag komt m'n cap binnen.
[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 18-05-2016 15:58 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Max heeft het in een NL interview gezegd. Na de race in dat media vierkant. En dan niet in het interview wat ze na de race lieten zien maar een 2e interview.. Beetje raar ook want het lijkt net alsof ze Max nog niet gesproken hadden, maar het is toch echt een ander interview dan net na de race.SnowDude schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:52:
[...]
Ik ben even hard op zoek naar het fragment, maar ik weet zeker dat ik dit Christian Horner ook heb horen zeggen na de race.
Ik heb het enkel gister bij F1FansOnly gezien.
Tsja als je vast zit achter je team maat dan rij je die er natuurlijk niet af om er maar voor te kunnen komenAxente schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:52:
[...]
Hier de verschillen tussen de twee.
[ Voor 30% gewijzigd door World Citizen op 18-05-2016 16:02 ]
FreeReef.nl
Zie paar post hierboven voor het lijstje met gebruikte onderdelen.albino71 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:57:
[...]
Dat vraag ik me ook af...
Ik neem aan dat ze delen gewoon kunnen (her)gebruiken, ook zal de 'nieuwe' motor niet helemaal nieuw zijn toch? En inderdaad, hoe zit het dan met tokens en penalties.
Dit staat op f1.com wbt gebruik van onderdelen:
- The power unit is deemed to consist of six separate elements: the internal combustion engine (ICE), the motor generator unit-kinetic (MGU-K), the motor generator unit-heat (MGU-H), the energy store (ES), turbocharger (TC) and control electronics (CE).
- Each driver is permitted to use only five of each of the above six elements during a championship season and any combination of them may be fitted to a car at any one time. Should a driver use more than five of any of the six power unit elements during the course of a season, a grid penalty will be imposed.
- The penalties imposed for using additional elements work thus: the first time a sixth of any of the elements is used, a ten-place grid penalty will be imposed. A five-place grid penalty will then be imposed the first time a sixth of any of the remaining elements is used. Likewise, the first time a seventh of any of the elements is used, a ten-place grid penalty will be imposed, and so on.
Ze mogen dus op elk moment elk onderdeel inzetten, kan dus gewoon later nog gebruikt worden in trainingen e.d.
Inderdaad had te snel gekeken en je ziet dat hij gewoon heel zuinig was op zijn laatste setje door te sparen.SnowDude schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:52:
[...]
[...]
Je kan toch duidelijk zien dat Max op die eerste set mediums duidelijk sneller was dan Ricciardo, elke ronde pakte hij steeds zo'n 2 tiende van een seconde.
http://www.ziggosporttota...het-juichen-gekregen.htmlWorld Citizen schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:01:
[...]
Max heeft het in een NL interview gezegd. Na de race in dat media vierkant. En dan niet in het interview wat ze na de race lieten zien maar een 2e interview.. Beetje raar ook want het lijkt net alsof ze Max nog niet gesproken hadden, maar het is toch echt een ander interview dan net na de race.
Ik heb het enkel gister bij F1FansOnly gezien.
[...]
Tsja als je vast zit achter je team maat dan rij je die er natuurlijk niet af om er maar voor te kunnen komen
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hier als tabel, misschien wat overzichtelijker voor sommigen?P.K. schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:52:
[...]
Tokens inzetten heeft wel direct gevolg voor het aantal gebruikte onderdelen natuurlijk.![]()
Heb trouwens al een lijstje gevonden:
http://formula1insider78.blogspot.nl/p/blog-page_62.html
Prima moment op Tokens in te zetten dus.

[Bron: Petr Hlawiczka ]
Testing, one, two ...
Yes nice! kon hem niet vinden
Quote"
-MAX: Hij hield me ook een beetje op (Daniel)
-MAX: Ze (RB) moesten op een gegeven moment
-MAX: We (RB) hadden ook gezegd dat hij moest proberen wat sneller te gaan maar dat lukte niet.
-MAX: Dus toen hebben ze met hem gekozen een agressievere strategie te doen
""
Lijkt me duidelijk
FreeReef.nl
Als er één race is waar een Red Bull op de eerste startrij terecht zou kunnen komen dan is het Monaco wel denk ik. Hoewel ik ook totaal niet verbaasd zou zijn als de Mercs weer 1/2 staan hoor
Dat is toch nog steeds het idee? Renault dacht maximaal 2 motoren klaar te kunnen hebben voor Monaco, maar zou ze alleen inzetten als de tests goed verlopen. De tests verlopen nu goed, dus bestaat er een kans dat zowel Renault als RBR met één verbeterde motor gaan rijden.alwaysleft schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:29:
[...]
Moeilijk hoor, ik zou gewoon 1 auto het geven om het te zien wat het verschil is...
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik begrijp nu niet helemaal wie daarmee een voordeel/nadeel kan hebben? Kun je me iets meer uitleggen wat je bedoelt?Waffle schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:22:
Als die componenten auto gebonden zijn zoals we met Max en daniil gezien hebben, mag je intern binnen een team ook van auto wisselen? In bedenk me dit nu opeens dat dit best wel eens een loophole in de regels zou kunnen zijn voor het wdc. Wat nou bijvoorbeeld als Kvyat met Ricciardo wisselt?
Stel je bent in de race voor het kampioenschap en je teamgenoot niet... Maar je bent toe aan een motorwissel die je een gridpenalty zou kosten.friggler schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:24:
[...]
Ik begrijp nu niet helemaal wie daarmee een voordeel/nadeel kan hebben? Kun je me iets meer uitleggen wat je bedoelt?
Dan switch van auto met je teammate, hij moet de motorwissel doen en dus de gridpenalty pakken.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Bijvoorbeeld mag Lewis in de auto van Nico gaan zitten? Als dit niet mag wat als Ricciardo terug naar STR wordt gezet en Kvyat gepromoveerd. Krijgt Kvyat dan weer zijn oude auto met gebruikte componenten terug of krijgt hij die van Ricciardo?friggler schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:24:
[...]
Ik begrijp nu niet helemaal wie daarmee een voordeel/nadeel kan hebben? Kun je me iets meer uitleggen wat je bedoelt?
Ah zo... hmm, verrek, da's best wel een goeie inderdaadThunderNet schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:27:
[...]
Stel je bent in de race voor het kampioenschap en je teamgenoot niet... Maar je bent toe aan een motorwissel die je een gridpenalty zou kosten.
Dan switch van auto met je teammate, hij moet de motorwissel doen en dus de gridpenalty pakken.
Tsja vandaar ook dat ik het zo vreemd vind uit Max zijn mond... Hij doet dat normaal nooit. Dus de vraag is of dit politiek was of gewoon echt oprecht...Rivanov schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:20:
Vond het wel tricky uitspraak. Redelijk zagen aan de poten van RIC.
Beide vind ik overigens prima.
FreeReef.nl
De vraag is ook of RIC de banden had kunnen sparen zoals VES gedaan heeft. Zo niet dan was het een heel ander verhaal geworden..World Citizen schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:44:
[...]
Ja lullig.. maar niet onterecht dan. RIC maakt zich momenteel nogal druk over die beslissing.. Nou neem ik de woorden van een coureur normaal met een korrel zout.. maar Max staat er niet om bekend dat hij zomaar wat roept. Dat hij dan nu letterlijk zegt dat RIC te langzaam was EN dan het team heeft gevraagd of hij harder wil gaan rijden zegt toch wel wat.
https://www.formula1.com/...oards-from-barcelona.html
Vooral het laatste filmpje van Max is mooi, hij gaat helemaal los in zijn cockpit

En Max ook zo te zien.Axente schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:31:
Rosberg zal wel een grote glimlach op zijn gezicht hebben als je naar bovenstaande lijstje kijkt. HAM zit zo goed als in de grid penaltys.
Moet haast wel ja, als ze met de nieuwe update komen staat de teller voor Combustion Engine al op 5..
Het wordt echter de 3e rij voor RBR in Monaco aangezien Ferrari er weer gewoon voor zal staanXyritZz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:21:
[...]
Als er één race is waar een Red Bull op de eerste startrij terecht zou kunnen komen dan is het Monaco wel denk ik. Hoewel ik ook totaal niet verbaasd zou zijn als de Mercs weer 1/2 staan hoor.

Of mag ik dat hier nu niet meer zeggen? Haha
CE zijn toch de electronics?CyBeRSPiN schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:39:
[...]
Moet haast wel ja, als ze met de nieuwe update komen staat de teller voor Combustion Engine al op 5..
Ah idd.. ICE / CE..
Zouden de electronics niet vervangen worden bij de motor update?
Ook al is het schier onmogelijk, je mag altijd hopen natuurlijkGrimmie187 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:39:
[...]
Het wordt echter de 3e rij voor RBR in Monaco aangezien Ferrari er weer gewoon voor zal staan![]()
Ik ben heel erg benieuwd iig wat Monaco ons brengt.
Is Red Bull op weg naar, gelijk met, of voorbij aan, Ferrari....
Van mij mag je, ik zit nu toch al in spagaat. Fan van Max en fan van Ferrari... er kan er maar één de winnaar zijn dus zal toch iets aan de kant moeten gaan schuivenGrimmie187 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:39:
[...]
Het wordt echter de 3e rij voor RBR in Monaco aangezien Ferrari er weer gewoon voor zal staan![]()
Jup Combustion Engine is ICE en staat bij Max op 1. CE extra vervangen zal een 5p grid penalty zijn? Maar hopelijk kunnen die onderdelen mits ze niet in de fik vliegen langer dan een paar races mee gaan.
Haha snap dat je het niet continue kunt volgen maar die link is al meerdere malen gepost.wicked1980 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:34:
Nog wat nieuwe beelden van de Race:
Vooral het laatste filmpje van Max is mooi, hij gaat helemaal los in zijn cockpit![]()
Pff je slaat de spijker op zn kop.. Tis geen fijn gevoel kan ik je vertellen!XyritZz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:43:
[...]
Van mij mag je, ik zit nu toch al in spagaat. Fan van Max en fan van Ferrari... er kan er maar één de winnaar zijn dus zal toch iets aan de kant moeten gaan schuiven.
Ik kan er alleen maar op hopen dat ze in Maranello heel gauw hun portomonnee trekken
Dit zat ik mij tijdens de swap ook al te bedenken, 2017 stoppen ze toch met dat token gedoe?Waffle schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:22:
Als die componenten auto gebonden zijn zoals we met Max en daniil gezien hebben, mag je intern binnen een team ook van auto wisselen? In bedenk me dit nu opeens dat dit best wel eens een loophole in de regels zou kunnen zijn voor het wdc. Wat nou bijvoorbeeld als Kvyat met Ricciardo wisselt?
Zou het nog wel even spannend maken als ze nu VES nog net voor kunnen zijn voordat ie echt aan zn auto gewend raaktGrimmie187 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:39:
[...]
Zij heeft het besteld, weet niet waar. Maar vind het shirt in ieder geval prima zittenRivanov schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:58:
[...]
Besteld bij f1store.nl? Verstappenshop.nl heeft helaas nog geen RBR kledij.
Daar is alles levertijd 7-10 werkdagen. Wil zelf een shirt en hoodie jack.
Wilde eerst het softshell jack maar heb toch liever los shirt en los jack.
Vandaag komt m'n cap binnen.
Welk maat shirt heb je en welke maat heb je normaal? Las dat ze kleiner uitvallen dan normale shirts. Heb normaliter S of M poloshirts.. Zou ik dan gewoon dezelfde maat aan kunnen houden of heb jij een maatje groter RBR shirt dan wat je normaal draagt?Martinspire schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:57:
[...]
Zij heeft het besteld, weet niet waar. Maar vind het shirt in ieder geval prima zitten
Motorsport Manager (mobile game) komt in september ook naar PC, Mac en Linux.
In dit interview met Jack Plooij is Max opvallend ontspannen. Ik krijg de indruk dat hij vanuit die ontspannenheid ook de antwoorden geeft. Misschien dat hij meer weggeeft dan zijn werkgever prettig vindt, maar mijn kaken liggen niet op de grond van verbazing ofzo. Ik denk een oprechte reactie met relatief weinig politieke invloed.World Citizen schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:30:
Tsja vandaar ook dat ik het zo vreemd vind uit Max zijn mond... Hij doet dat normaal nooit. Dus de vraag is of dit politiek was of gewoon echt oprecht...
Beide vind ik overigens prima.
Het feit dat bijvoorbeeld Lewis al op 4 motoren staat betekend niet dat er 3 al helemaal afgeschreven zijn. Soms zijn die motoren nog gewoon een keer in een race te gebruiken.XyritZz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:43:
[...]
Jup Combustion Engine is ICE en staat bij Max op 1. CE extra vervangen zal een 5p grid penalty zijn? Maar hopelijk kunnen die onderdelen mits ze niet in de fik vliegen langer dan een paar races mee gaan.
Soms wordt een motor niet helemaal vertrouwd vlak voor een race en dan wordt hij voor de zekerheid gewisseld. Als dan later in de fabriek blijkt dat er niets aan de hand is kan hij gewoon weer in de auto.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Eigenlijk vind ik dat geen goed nieuws. Als deze techniek ooit bruikbaar moet worden voor straatauto's, dan zou het fijn zijn als dat niet gepaard gaat met veel geluid. Ik begrijp sowieso het gezeur hierover niet zo en snap niet dat er allerlei maatregelen genomen worden om het te vermeerderen. Vanuit een perspectief van het ontwikkelen van techniek zou het beter zijn om er juist limieten aan te stellen en uiteindelijk e.e.a. juist zo stil mogelijk te krijgen.d0s schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:05:
NIEUWE RENAULT-MOTOR PRODUCEERT MEER GELUID
Renault voelt vandaag de upgrade voor de motor aan de tand. Of het echt de beoogde sprong voorwaarts van 0,45 seconde waard is, dat valt uit de testtijden niet op te maken. De Renault van Esteban Ocon maakt in elk geval meer lawaai dan voorheen.
Update geplaatst op 11:53:19
Staat Zojuist op Gpupdate
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Dat zou nog wel eens kunnen aangezien ze bij Ferrari heel erg hebben gewerkt aan het vinden en oplossen van de problemen die ze ineens hadden in de kwalificatie op Spanje tijdens de testdagen die nu net zijn geweest.Grimmie187 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:39:
[...]
Nu weet ik niet in hoeverre het ze is gelukt om de problemen ook op te lossen, maar als dat is gelukt dan wordt het denk ik erg spannend in Monaco. Ferrari verloor namelijk vooral in sector 3 tijd op de Red Bulls.
Nee, merp!
Straatauto's hebben dempers.ATS schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:05:
[...]
Eigenlijk vind ik dat geen goed nieuws. Als deze techniek ooit bruikbaar moet worden voor straatauto's, dan zou het fijn zijn als dat niet gepaard gaat met veel geluid. Ik begrijp sowieso het gezeur hierover niet zo en snap niet dat er allerlei maatregelen genomen worden om het te vermeerderen. Vanuit een perspectief van het ontwikkelen van techniek zou het beter zijn om er juist limieten aan te stellen en uiteindelijk e.e.a. juist zo stil mogelijk te krijgen.
Hahaha ja, zodra hij kramp krijgt in zijn rechter arm van het juichen gaat hij verder met de linker arm!wicked1980 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:34:
Nog wat nieuwe beelden van de Race:
Vooral het laatste filmpje van Max is mooi, hij gaat helemaal los in zijn cockpit![]()
Dus 1,5 GP afstand afgelegd met die nieuwe Renault motor en niks van issues. Me like!
Ook ik ben voor, als het gaat om beter maken etc. maar zo stil mogelijk... heb je wel eens naar de Formule E gekeken? Die dingen maken dus helemaal geen geluid meer op wat gefluister na. De hele agressiviteit is er compleet uit. Er blijft echt nog maar bar weinig over. Soms is de weg naar beter in kwaliteit niet beter voor de beleving. En de beleving betaald de F1. Want ik zie geen stadions vol komen met fans voor autos die je niet hoor scheuren. En er is al zoveel vanaf.ATS schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:05:
[...]
Eigenlijk vind ik dat geen goed nieuws. Als deze techniek ooit bruikbaar moet worden voor straatauto's, dan zou het fijn zijn als dat niet gepaard gaat met veel geluid. Ik begrijp sowieso het gezeur hierover niet zo en snap niet dat er allerlei maatregelen genomen worden om het te vermeerderen. Vanuit een perspectief van het ontwikkelen van techniek zou het beter zijn om er juist limieten aan te stellen en uiteindelijk e.e.a. juist zo stil mogelijk te krijgen.
Ik zit soms wel eens te verdwalen in filmpjes op youtube waar je de autos uit 2010 nog hoor gillen. Zo een verschil met nu. Nu brommen ze voorbij.. en dat vind ik persoonlijk niet positief.
Dit topic is gesloten.
Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1