Zeker niet
Vind het echt super tof!
Hij is alleen zo dominant goed
Ik root liever voor de 'underdog' en dat het helemaal fantastisch is dat hij wint, ipv dat hij 'standaard' elke race zal gaan winnen tenzij er iets gebeurt.
Zoals nu bij Mercedes is.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Zeker niet
[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 18-05-2016 00:38 ]
Hij heeft een dwarslaesie van een race ongeluk. Hij kan eigenlijk niets meer behalve zijn handen bewegen. Hij heeft een rolstoel waarmee ze hem rechtop kunnen laten staan. Hij zit wel stevig vast met 2 banden.Martinspire schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:36:
En Frank Williams in een aparte houding daar ook
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Alleen z'n hoofd nog, niet z'n handen.asing schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 01:15:
[...]
Hij heeft een dwarslaesie van een race ongeluk. Hij kan eigenlijk niets meer behalve zijn handen bewegen. Hij heeft een rolstoel waarmee ze hem rechtop kunnen laten staan. Hij zit wel stevig vast met 2 banden.
Nu kijk ik al echt heel lang maar dit zie ik geloof ik voor het eerst!
Dat zou best eens kunnen. Is ook 17 jaar geleden dat ik daar geweest ben. Wat volgens mij niet is veranderd, is de plek. De Nord tribune (destijds Silber 2) is volgens mij nog steeds de beste plek om te zitten!D-Ed schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:19:
[...]
Alle campings worden via 1 website geboekt (ik denk dat er in de tussentijd veel is veranderd).
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
[ Voor 8% gewijzigd door Jackal131 op 18-05-2016 09:38 ]
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
dat zie ik echt nooit gebeuren;Jackal131 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:35:
Heeft de overstap van Verstappen naar RB silly season vervroegd gestart?
http://www.gppits.net/nie...utm_campaign=Headliner.nl
Als wat in dit artikel staat klopt, dan zijn de kaarten voor Spa in december al uitverkocht!
[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 18-05-2016 09:42 ]
Nee inderdaad, als McLaren zijnde zou ik in dat geval 100% voor Vandoorne kiezen.XyritZz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:19:
Tussen al het Max geweld; nog even over dat andere Nederlandse talent.
Ik ben een beetje bang dat Nyck de Vries er niet gaat komen. Rijdt nu GP3 (mijns inziens een stap terug van FR3.5 vorig jaar), en dan moet eigenlijk de verwachting zijn dat hij vanaf de eerste minuut mee doet om de prijzen. Tweede race een 5e plek als beste resultaat is dan gewoon niet genoeg denk ik om echt indruk te maken op McLaren.
Zo zie je maar weer dat een topper in de kart wereld niet zonder meer ook goed kan racen in de auto's.
Waarom zou dat een grid penalty geven? Dat is toch pas na 4 of 5 motor wissels?himlims_ schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:15:
her en der veschijnen bericht dat RBL hun nieuw blok mogelijk al in monaco wil inzetten.
dat geeft dan tevens een grid-penalty; zou dat verstandig zijn op monaco?
Dat geeft geen grid penalty, ze mogen in het seizoen 5 motoren verbruiken en dit wordt dan pas de 2e.himlims_ schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:15:
her en der veschijnen bericht dat RBL hun nieuw blok mogelijk al in monaco wil inzetten.
dat geeft dan tevens een grid-penalty; zou dat verstandig zijn op monaco?
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
3e voor ves, kvyat had al 1 moter afgeschreven in de 1e race volgens mijfriggler schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:16:
[...]
Dat geeft geen grid penalty, ze mogen in het seizoen 5 motoren verbruiken en dit wordt dan pas de 2e.
Dan nog is er geen grid penalty!Martin0 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:16:
[...]
3e voor ves, kvyat had al 1 moter afgeschreven in de 1e race volgens mij
Is ook niet waar ik op doelde, corrigeerde alleen iemand die zei dat t de 2e werd
Ach...Grimmie187 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:17:
Geen penalty, hooguit zonde om in Monaco in te zetten. De blokken moeten lang meegaan in Monaco heb je weinig aan motorvermogen. Je loopt dus onnodig risico om vroegtijdig een verbeterde PSU in te zetten op een circuit waar je die eigenlijk niet nodig hebt.
https://wren.co/join/Devian
Heeft ook wat tijd nodig om te wennen denk ik. Heeft in ieder geval nog tijd zat om te verbeteren. Niet meteen bij de eerste race afschrijven.XyritZz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:19:
Tussen al het Max geweld; nog even over dat andere Nederlandse talent.
Ik ben een beetje bang dat Nyck de Vries er niet gaat komen. Rijdt nu GP3 (mijns inziens een stap terug van FR3.5 vorig jaar), en dan moet eigenlijk de verwachting zijn dat hij vanaf de eerste minuut mee doet om de prijzen. Tweede race een 5e plek als beste resultaat is dan gewoon niet genoeg denk ik om echt indruk te maken op McLaren.
Zo zie je maar weer dat een topper in de kart wereld niet zonder meer ook goed kan racen in de auto's.
Dat leek me al wel duidelijk, maar ze zullen voor beide coureurs nog wel een vervanger nodig hebben lijkt me? En reserve-/testrijder.Tleilaxu schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:43:
[...]
Nee inderdaad, als McLaren zijnde zou ik in dat geval 100% voor Vandoorne kiezen.
Mja afgelopen weekend had ik ook een tijdje de app en timings erbij gehouden en merkte dat ik zo wel meer info kreeg, maar ik keek steeds minder naar het scherm. Ik was niet echt meer aan het opletten en kon er ook minder van genieten. Dus halverwege de race allemaal uitgezet en normaal gekeken. Vond dat eigenlijk nog gewoon het leukst. Want als je zo'n scherm neerzet, dan blijf je er eigenlijk naar kijken.alexbl69 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:48:
[...]
In dat geval zou ik voor €6,95 klaar zijn. Kijk de Onboard en pitlane kanalen nooit eigenlijk. Heb ze er wel eens naast gehad tijdens de race, maar de information-overload is dan enorm. Alleen de hoofdstream i.c.m. de app geeft mij persoonlijk de prettigste ervaring.
Ik denk dat er zeker weer wat gaande is nu Verstappen zich bij RB heeft gemeld. Ik denk dat ook een heleboel managers even de kat uit de boom keken wat dat betreft. Rosberg naar Ferrari zie ik dan echter niet gebeuren, maar wie weet wat er verder nog gaat gebeuren.Jackal131 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:35:
Heeft de overstap van Verstappen naar RB silly season vervroegd gestart?
http://www.gppits.net/nie...utm_campaign=Headliner.nl
Coureur | Team | Tijd | Verschil |
Ricciardo | Red Bull Racing RB12 | 1:24.307 | +1.087 |
Verstappen | Red Bull Racing RB12 | 1:24.395 | +0.000 |
Testen zijn niet representatief :-)friggler schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:29:
Het is maar testen, maar Max zit nu al bovenop de tijd van Ricciardo gisteren:
Coureur Team Tijd Verschil Ricciardo Red Bull Racing RB12 1:24.307 +1.087 Verstappen Red Bull Racing RB12 1:24.395 +0.000
Ik weet hetRiCk schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:35:
[...]
Testen zijn niet representatief :-)
Daniel reed gisteren met de nieuwe motor. Misschien is bijv. afgesproken om niet op de limiet te gaan rijden.
Bensimpel
Positieve meneer
Hahahaha, is dat echt, of heeft iemand lopen fotoshoppen?
😆 - Denk ook eens om ;)
Dat lukt met de site niet volgens mij en ik heb geen idevice of android met groot scherm. Verder verlies je dan imo de spanning wel een beetje. Nog afgezien van het feit dat de laatste 20 ronden constant de top 4 en tussentijden in beeld stonden dus zo'n app eigenlijk niet eens nodig wasalexbl69 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:41:
[...]
Je kunt hem een paar seconden pauzeren om in sync te komen. Hield de app heel scherp in de gaten telkens als ze het rechte stuk opkwamen... Was het gat meer dan 0,7s, dan wist je dat Kimi hem niet bij zou kunnen halen.
Liep bij mij trouwens op dat moment ook 10s voor.
The ramblings of an idiot
Meen je dit?McBoom schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:46:
Wie is die Fuoco die voor Ferrari aan het testen is nu weerNog nooit van die knakker gehoord...
Ja
Ik volg weinig tot geen racerij buiten de F1. Sommige namen uit andere klasses zie je wel eens voorbij komen (Vandoorne, Gasley) in verband met de F1, maar van deze heb ik dus blijkbaar het nieuwsbericht gemist.Antonio Fuoco is een coureur die samen met Max in de F3 reed en daarna naar de GP3 ging. Absoluut geen slechte coureur.
The ramblings of an idiot
En zal er denk ik ook mee te maken hebben dat die Renault motor gisteren blijkbaar goed bevallen is. Misschien dat Mercedes toch vreest voor de concurrentie-informatie.Tleilaxu schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:52:
En Wehrlein test bij Merc vandaag ipv Ocon.
Mogelijk omdat Ocon Palmer gaat vervangen bij Renault?
Misschien, maar Ocon zal gewoon in juli voor Mercedes testen (volgens Mercedes zelf):MikeyMan schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:56:
[...]
En zal er denk ik ook mee te maken hebben dat die Renault motor gisteren blijkbaar goed bevallen is. Misschien dat Mercedes toch vreest voor de concurrentie-informatie.
[ Voor 18% gewijzigd door friggler op 18-05-2016 11:00 ]
Tegen die tijd zullen de meeste tokens op zijn en is het seizoen al ongeveer aan t einde dus zal t minder impact hebben dan nu.friggler schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:58:
[...]
Misschien, maar Ocon zal gewoon in juli voor Mercedes testen (volgens Mercedes zelf):
https://twitter.com/Merce...32824348726267904?lang=nl
Wennen? Het is een opstapklasse waar talenten wat sneller wisselen dan in de F1. Om er bovenuit te steken moet je vanaf de eerste sessie in de top meedraaien. Daarnaast heeft Nyck in de FR3.5 al twee seizoenen gehad om te wennen aan single seaters, ook daar heeft het hem jammergenoeg weinig gebracht.Martinspire schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:27:
[...]
Heeft ook wat tijd nodig om te wennen denk ik. Heeft in ieder geval nog tijd zat om te verbeteren. Niet meteen bij de eerste race afschrijven.
Ben inderdaad heel benieuwd welke coureurs voor McLaren gaan rijden komende jaren. Alonso en Button zitten in de nadagen van hun carriere. Vandoorne zal daar sowieso gaan racen verwacht ik, maar wie er naast komt te zitten ben ik erg benieuwd naar.[...]
Dat leek me al wel duidelijk, maar ze zullen voor beide coureurs nog wel een vervanger nodig hebben lijkt me? En reserve-/testrijder.
Ligt heel erg aan dit seizoen denk ik. Als Rosberg goed blijft presteren zie ik hem blijven, tot nu toe is dit seizoen voor hem het bewijs dat hij Hamilton aan kan. Ik heb het idee dat zijn zelfvertrouwen groter is dan ooit, en dat hij daarom ook Hamilton geen ruimte gaf. Vorig jaar had hij Lewis wel de ruimte gegeven om de inhaalactie succesvol te voltooien.[...]
Rosberg naar Ferrari zie ik dan echter niet gebeuren, maar wie weet wat er verder nog gaat gebeuren.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Het is ook makkelijker de deur dichtgooien als je een straatlengte voorligt. Risico is dan iets minder.XyritZz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:17:
[...]
Ligt heel erg aan dit seizoen denk ik. Als Rosberg goed blijft presteren zie ik hem blijven, tot nu toe is dit seizoen voor hem het bewijs dat hij Hamilton aan kan. Ik heb het idee dat zijn zelfvertrouwen groter is dan ooit, en dat hij daarom ook Hamilton geen ruimte gaf. Vorig jaar had hij Lewis wel de ruimte gegeven om de inhaalactie succesvol te voltooien.
Als Hamilton dit jaar toch weer de titel pakt, dan sluit ik niet uit dat hij het beu is bij Mercedes en ergens anders wil gaan rijden. Ferrari is het enige alternatief om mee te kunnen blijven doen om de prijzen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 18-05-2016 11:24 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Lijkt erop dat deze door 'de organisatie' worden toegewezen.RegulationsEdit
The car number is included as part of the FIA Sporting Regulations, under the "car livery" section. It is written as follows:[3]
21) CAR LIVERY
21.2 Each car will carry the race number of its driver as published by the FIA at the beginning of the season or the race number that has been allocated to his replacement under Article 19.1(b)(iii). This number must be clearly visible from the front of the car and on the driver's crash helmet. Prior to the start of the 2014 World Championship season race numbers will be permanently allocated to drivers by ballot, such numbers must then be used by that driver during every Formula One World Championship Event he takes part in throughout his career. Any new drivers, either at the start of or during a season, will also be allocated a permanent number in the same way. The only exception to this allocation process will be for the reigning World Champion who will have the option to use the number one. The number that was previously allocated to him will be reserved for him in subsequent seasons if he does not retain the title of World Champion.
Additionally, Article 19.1(b)(iii) is as follows:[4]
19) CHANGES OF DRIVER
19.1 b) In addition to the above each team will be permitted to run additional drivers during P1 and P2 provided: iii) They carry the race number that has been allocated to them.
⏩ PVOutput☀️
Wikipedia is geen autoriteit als het om driver nummers gaat, maar het is inmiddels gefixedMikeyMan schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:28:
Vandoorne heeft Verstappen trouwens ingehaald zojuist.
Viel me daarbij nog iets op: hij rijdt de test met nummer 47. Daar heeft ie ook mee geraced.
Maar als ik wikipedia bekijk, is dit nummer nu niet vastgelegd.
Toen dacht ik; krijgen alle testrijders ook een vast nummer?
De regels zijn als volgt:
[...]
Lijkt erop dat deze door 'de organisatie' worden toegewezen.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Om toch een klein vergelijk te maken, hoe nutteloos wellicht ook, met de kwalificatie voor Spanje: daar had Max 1:23.087 in Q3.Quad schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:06:
Pos Driver Team Time Laps
1 M. Verstappen Red Bull 1:23.267 43
2 S. Vandoorne McLaren 1:24.006 33
Hm kay, heb je gelijk in.don_jorg schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:08:
[...]
Om toch een klein vergelijk te maken, hoe nutteloos wellicht ook, met de kwalificatie voor Spanje: daar had Max 1:23.087 in Q3.
⏩ PVOutput☀️
Klopt ook, maar ik kon geen FIA lijst vinden oid.JackBol schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:06:
[...]
Wikipedia is geen autoriteit als het om driver nummers gaat, maar het is inmiddels gefixed
https://www.formula1.com/...rs/stoffel-vandoorne.htmlMikeyMan schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:09:
[...]
Klopt ook, maar ik kon geen FIA lijst vinden oid.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Vandaar ook m'n opmerking 'hoe nutteloos wellicht ook'Quad schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:09:
[...]
Het doel van dergelijke testdagen is natuurlijk niet om de snelste te zijn.
Volgens F1today heeft Max deze tijd op medium gezet... of het is nog niet bijgewerkt, dat kan ookQuad schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:09:
[...]
Hm kay, heb je gelijk in.
Ik denk dat ze eerder voor nu zoveel mogelijk rondjes willen rijden en af en toe de motor een beetje pushen om zoveel mogelijk data te verzamelen.
Het doel van dergelijke testdagen is natuurlijk niet om de snelste te zijn.
Dat was op softs en nu op mediums dus daar zit ie al onder.don_jorg schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:11:
[...]
Vandaar ook m'n opmerking 'hoe nutteloos wellicht ook'. Wat je wél kunt zeggen: áls Max onder zijn kwalificatietijd duikt, dan is deze motor waarschijnlijk een goede aanvulling.
Nee, F1today laat alleen zien op welke band er nu gereden wordt. Niet op welke band de snelste tijd is gezet (tenzij je op dat moment toevallig de tijden aan het bekijken bent).friggler schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:11:
[...]
Volgens F1today heeft Max deze tijd op medium gezet... of het is nog niet bijgewerkt, dat kan ook
http://www.f1today.net/nl...-season-test-in-barcelona
Of hij heeft wat meer feeling bij de auto ondertussen en weet nu wel hoeveel graden aanpassing aan vleugel nodig is om op het randje te kunnen gaan rijden.don_jorg schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:11:
[...]
Vandaar ook m'n opmerking 'hoe nutteloos wellicht ook'. Wat je wél kunt zeggen: áls Max onder zijn kwalificatietijd duikt, dan is deze motor waarschijnlijk een goede aanvulling.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Volgens mij is deze tijd ook op softs gereden.HMR90 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:13:
[...]
Dat was op softs en nu op mediums dus daar zit ie al onder.
Ergens gelezen dat het 1 seconde scheelt dus dan zit ie op 2 tiende van de mercedes, hamilton reed 1.22.000
Even ter quote:MikeyMan schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:17:
[...]
Volgens mij is deze tijd ook op softs gereden.
http://en.f1i.com/live/
Op softs dus, niet speciaals verder zo lijkt het. De middagsessie straks maar afwachten wat er komen gaat.12:08 - The Dutchman's benchmark came with soft Pirelli tyres bolted on his RB12.
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 65% gewijzigd door Orion84 op 18-05-2016 12:47 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Is er nog steeds hoor en zal wel blijven, het zal onderdeel van de sport blijven. Als je dit vergelijkt met bv Nascar of SuperV8 zijn de verschillen nog steeds extreem, diverse races van SuperV8 eindigden iedereen in hetzelfde rondje, dacht Sydney 500 zelfs allemaal binnen 1 minuut (race van ~1 uur).Wom schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:10:
Zat voor een aardigheid eens te kijken in oudere uitslagen van bepaalde coureurs. Dan valt ook echt op dat de onderlinge verschillen kleiner zijn geworden en de betrouwbaarheid tegenwoordig echt enorm. Tuurlijk heb je nog gevallen als de Renault en Honda van vorig jaar, maar ook die hebben hun zaken nu helemaal op orde.
Zou dat deels liggen aan het feit dat men nu sneller de limiet vind en dus meer op betrouwbaarheid kan mikken? De tijden van 7 seconden verschil in rondetijd lijken voorbij en het percentage uitvallers door technische problemen lijkt ook lager te liggen dan voorheen.
Heb geen harde data, dus is allemaal perceptie, maar toch.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ben altijd stik nieuwsgierig naar het effect van veranderingen. En dat is iets wat juist hard te volgen is. Wat doet het als de vleugels 1 graad worden bijgesteld bijvoorbeeld. Informatie die je nooit krijgt natuurlijk. Zou dat signaal niet met een pakketsniffer op te vangen zijn?Grrrrrene schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:31:
[...]
Het is er zonder verdere kosten bijgekomen... Niks is gratis, dat zou iedereen moeten weten
Hoewel het inderdaad onmogelijk is, probeer ik toch iets af te lezen uit de tijden die VES rijdt. Hoe vol met brandstof zat zijn auto toen hij die 1:23.2 noteerde en hoe oud waren de bandjes? Ben ik een enorme nerd als ik dit best live zou willen zien?Ik vind het machtig mooi om te zien, al die meetapparatuur aan die wagens, de nieuwe vindingen, rare vleugels, etc...
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
wat een baas is het ook, zo jammer zijn switch; hopelijk gaat hij met mclaren nog wat leuks laten zien aankomende periode.DJTimo schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:44:
Zat even te grasduinen en kwam deze foto tegen van afgelopen GP.
Alonso snapt de humor van Oakley wel![]()
[afbeelding]
Bensimpel
Positieve meneer
Wat een baas is het ook, maar dat wisten we natuurlijk ook.
😆 - Denk ook eens om ;)
Raikkonen verrast mij positief dit seizoen. Geen reden om hem te vervangen op dit moment...nachtnet schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:56:
Uitgebreide SAI VES vergelijking en analyse door SkySports. met als conclusie dat SAI een prima vervanger zou kunnen zijn voor RAI aan het einde van het seizoen.
http://www.skysports.com/...-under-rated-carlos-sainz
Meer vanwege zijn leeftijd denk ik.alwaysleft schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:01:
[...]
Raikkonen verrast mij positief dit seizoen. Geen reden om hem te vervangen op dit moment...
Raikkonen heeft zich aardig herpakt. Vorig jaar werd hij redelijk zoek gereden door Vettel.alwaysleft schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:01:
[...]
Raikkonen verrast mij positief dit seizoen. Geen reden om hem te vervangen op dit moment...
Ik weet niet of hij wordt ondergewaardeerd.. Hij heeft dit seizoen welgeteld 1 echt goede race gehad, wat zijn thuis race was. De overige races dit seizoen waren allemaal niet zo geweldig. Ook niet slecht ofzo, maar zeker niet goed. In Spanje was hij gemiddeld 1 sec per ronde langzamer dan Max in de Red Bull, terwijl het verschil in auto normaal gesproken niet als zo groot wordt is, naar schatting.MikeyMan schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:05:
Tsjah, ik ben het er wel mee eens dat Sainz momenteel een beetje ondergewaardeerd wordt. Ben ook benieuwd hoe dat gevecht (KVY-SAI) er dit jaar uit gaat zien.
Een move naar een ander team lijkt me eind dit jaar geen overbodige.
Nog steeds 0,2s langzamer dan in Q3.aicaramba schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:07:
[...]
Ik weet niet of hij wordt ondergewaardeerd.. Hij heeft dit seizoen welgeteld 1 echt goede race gehad, wat zijn thuis race was. De overige races dit seizoen waren allemaal niet zo geweldig. Ook niet slecht ofzo, maar zeker niet goed. In Spanje was hij gemiddeld 1 sec per ronde langzamer dan Max in de Red Bull, terwijl het verschil in auto normaal gesproken niet als zo groot wordt is, naar schatting.
Misschien kan hij, nu Max weg is, zich wat meer op zichzelf concentreren en zichzelf niet te pushen tot fouten.
De 3-stop van papier was alleen wel ff iets beter dan de 3 stop waar RIC naar toe gefrommeld werd.alwaysleft schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:44:
Heel apart dit.
SkyF1 geeft Verstappen en Ricciardo allebei een 9 als eindpunt. Omdat Ricciardo een 3 stop strategie heeft gekregen wat hem tegen zat.
Op papier was de 3 stopper sneller, dus wat een onzin dat hij daarom een zelfde punt krijgt als Verstappen http://www.skysports.com/...spanish-gp-driver-ratings
Omdat RIC met een 3stop alsnog z'n band naar z'n grootje reed?P.K. schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:09:
[...]
De 3-stop van papier was alleen wel ff iets beter dan de 3 stop waar RIC naar toe gefrommeld werd.
RIC reed een betere kwali en reed tot de strategische miskleun (achteraf gezien) van Red Bull vóór VES, hoezo verdiend Max een beter cijfer dan Ricciardo?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ja, en daar gaan ze natuurlijk ook uit van een schone baan.P.K. schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:09:
[...]
De 3-stop van papier was alleen wel ff iets beter dan de 3 stop waar RIC naar toe gefrommeld werd.
RIC reed een betere kwali en reed tot de strategische miskleun (achteraf gezien) van Red Bull vóór VES, hoezo verdiend Max een beter cijfer dan Ricciardo?
Ze hebben Ferrari gezegd niet naar leeftijd te kijken. En de regel zie je dat ook echt wel. Ze kiezen voor ervaring niet voor nieuw talent. Alleen talent dat zich heeft bewezen.MikeyMan schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:05:
Tsjah, ik ben het er wel mee eens dat Sainz momenteel een beetje ondergewaardeerd wordt. Ben ook benieuwd hoe dat gevecht (KVY-SAI) er dit jaar uit gaat zien.
Een move naar een ander team lijkt me eind dit jaar geen overbodige.
Geen video, maar fotos:RoyK schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:13:
[...]
Zeker niet. Ik heb zo een beetje iedere video wel gezien op youtube, ik ben nog op zoek geweest naar videos van mensen die in het stadion / op het circuit en met hun smartfone aan het filmen waren. Maar daar kon ik weinig tot niets van vinden. Ik heb er zelfs maar werk van gemaakt en werk aan een hele serie VES / MAX vlaggen. Morgen tussendoor misschien nog wat opsnuiven van wat hij morgen gaat doen, al lijkt het me verder niet echt representatief.
Mess with the best, die like the rest
Ze hadden het ook over een "clean" 3e stop.MikeyMan schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:12:
[...]
Ja, en daar gaan ze natuurlijk ook uit van een schone baan.
Als je de strategie in de praktijk brengt, moet je met een driestopper op het einde ineens voorbij iedereen op een tweestopper. Prettige wedstrijd in Barcelona.
Tsja, het kromme van die vergelijking is dat Sainz gewoon meer single-seater ervaring had. Ik zag vorig seizoen duidelijk een kantelpunt in de prestaties van Verstappen. Hij ging zich meer op zijn gemak voelen in de auto en vanaf dat punt had hij veel meer de overhand over Sainz.nachtnet schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:56:
Uitgebreide SAI VES vergelijking en analyse door SkySports. met als conclusie dat SAI een prima vervanger zou kunnen zijn voor RAI aan het einde van het seizoen.
http://www.skysports.com/...-under-rated-carlos-sainz
Misschien omdat Max zijn eerste race reed in een compleet nieuwe wagen waar hij pas een paar uurtjes in had gezeten tot aan de race en hij geen voet verkeerd geplaatst heeft?P.K. schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:09:
[...]
Wat deed Ricciardo fout dan?alwaysleft schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:23:
[...]
Misschien omdat Max zijn eerste race reed in een compleet nieuwe wagen waar hij pas een paar uurtjes in had gezeten tot aan de race en hij geen voet verkeerd geplaatst heeft?
Max reed gewoon een net wat betere race dan Ricciardo. Punt uit..
[ Voor 4% gewijzigd door P.K. op 18-05-2016 13:27 ]
FreeReef.nl
Dit vind ik een hele mooie foto als bureaubladachtergrond. Is het origineel (minimaal FHD resolutie) ergens te krijgen?
http://s32.postimg.org/fgmghlugz/foto_no_exif.jpgPatrickPR schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:30:
[...]
Dit vind ik een hele mooie foto als bureaubladachtergrond. Is het origineel (minimaal FHD resolutie) ergens te krijgen?
Achteraf is het heel makkelijk te zeggen welke strategie het beste is.P.K. schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:27:
[...]
Wat deed Ricciardo fout dan?
Hoezo reed Max een betere race?
Ricciardo werd door Red Bull op de slechtere strategie overgezet... dat wil niet zeggen dat Ricciardo slechter reed.
Max heeft ergens bij Ziggo aangegeven dat Ricciardo zijn banden niet zo goed waren als bij hem zelf en dat ze daarom gekozen hadden om bij Ricciardo een 3 stop strategie te doen.RocketKoen schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:34:
[...]
Achteraf is het heel makkelijk te zeggen welke strategie het beste is.
Het was waarschijnlijk handiger geweest om Max over te zetten naar 3 stops, omdat de banden van RIC waarschijnlijk beter waren omdat hij de hele tijd in schone lucht reed.
Maar dan was RIC na zijn 1e pitstop waarschijnlijk achter Max op de baan gekomen. Net als hij nu achter VET kwam omdat die eerder stopte.
Zoiets is al gebeurt toen Sainz onverwacht een stop maakte terwijl hij achter Max zat. En dat Max na zijn stop achter Sainz op de baan kwam en 10 rondjes in de boordradio zat te zeuren dat hij en langs wilde.
In Russia Rosberg told the media he has not started proper negotiations with Mercedes over a contract, but added this was more due to how early it was in the season. At the Barcelona test days this week Vettel refused to be drawn into commenting properly on an all-German lineup at Maranello next year.
When asked about the report, Vettel smiled and said: "As long as he's not flirting with me it's good news! Everything else you need to ask our boss which is Maurizio [Arrivabene]."
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
En volgens Max zou RIC ook langzamer geweest zijn in het eerste deel... Dat zag ik gisteren voor het eerst in een interview met Max tijdens F1FansOnly. (uit eigen mond)friggler schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:35:
[...]
Max heeft ergens bij Ziggo aangegeven dat Ricciardo zijn banden niet zo goed waren als bij hem zelf en dat ze daarom gekozen hadden om bij Ricciardo een 3 stop strategie te doen.
FreeReef.nl
Wat Max veel beter deed (en wat hem ook duidelijk de overwinning heeft opgeleverd) is bandenmanagement. Max heeft 31 ronden gereden op banden waarvan voorspeld werd dat ze hooguit 25 ronden mee zouden kunnen gaan. Ricciardo heeft dezelfde band binnen 20 ronden aan gort gereden.P.K. schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:27:
[...]
Wat deed Ricciardo fout dan?
Hoezo reed Max een betere race?
Ricciardo werd door Red Bull op de slechtere strategie overgezet... dat wil niet zeggen dat Ricciardo slechter reed.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Vergeet niet dat RIC vol in de aanval is gegaan en dat VES alleen maar hoefde te verdedigen..alexbl69 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:39:
[...]
Wat Max veel beter deed (en wat hem ook duidelijk de overwinning heeft opgeleverd) is bandenmanagement. Max heeft 31 ronden gereden op banden waarvan voorspeld werd dat ze hooguit 25 ronden mee zouden kunnen gaan. Ricciardo heeft dezelfde band binnen 20 ronden aan gort gereden.
Dat is simpelweg beter van Max.
[ Voor 84% gewijzigd door Tristan op 18-05-2016 13:41 ]
Het is ook veel makkelijker om je banden te sparen als je vooraan rijdt. Dan heb je alle downforce en dus minder slippen.alexbl69 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:39:
[...]
Wat Max veel beter deed (en wat hem ook duidelijk de overwinning heeft opgeleverd) is bandenmanagement. Max heeft 31 ronden gereden op banden waarvan voorspeld werd dat ze hooguit 25 ronden mee zouden kunnen gaan. Ricciardo heeft dezelfde band binnen 20 ronden aan gort gereden.
Dat is simpelweg beter van Max.
Klopt helemaal, en respect voor RIC dat hij in tegenstelling tot RAI er nog iets van probeerde te maken. Maar het zou Max wel een hoger cijfer dan RIC op moeten leveren.RocketKoen schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:43:
[...]
Het is ook veel makkelijker om je banden te sparen als je vooraan rijdt. Dan heb je alle downforce en dus minder slippen.
RIC zat op zijn 3e setje steeds achter VET. En dat heeft hem zijn banden gekost. Vooral die pogingen om er voorbij te komen.
Wat dat betreft heeft Kimi een betere race gereden. Die heeft 1 rondje minder gedaan op zijn banden dan Max. Maar reed wel telkens vlak achter hem in de turbulente lucht. Max heeft het van Kimi gewonnen door zijn betere Q3.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
[ Voor 33% gewijzigd door Martinspire op 18-05-2016 14:00 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq