"When you grow up your heart dies"
Volgens mij was hij net zo snel weg als Ricciardo; dus daar waar hij in eerdere races nog problemen mee had ging vandaag prima. Misschien is de Red Bull daar sowieso wel beter in.albino71 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:19:
Het lijkt er op dat hij alleen nog de kwalificatie iets beter moet gaan doen, en zijn starts.
WK gaat die echt niet worden.AzzKickah schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:21:
Eigenlijk durf ik het niet te zeggen, maar Max staat nu 62 punten achter Rosberg.
Met de Renault upgrade in Canada... hoe dichtbij kan ie gaan komen??
Wat voor knotsgekke tijden gaan we tegemoet in ons kikkerlandje?
Laten we niet vergeten dat Mercedes 0,6 seconde voorsprong heeft op Red Bull in de kwali...Dat gat is echt wat te groot. Volgend jaar zie ik Max mits Red Bull weer een top wagen maakt vechten vanaf race 1 voor het WK 😀😀
Ik krijg de indruk dat er ons nog wat te wachten staat in positieve zin.alwaysleft schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:22:
[...]
Nieuwe voorspelling.
Nog een paar podiums, en 1 keer winnen dit jaar. En dit jaar vierde worden achter Rosberg, Hamilton en Vettel in het WK. Ik teken er voor!
Dit zorgt voor een hele nieuwe impuls door het hele team, inclusief Renault.
Ennuh, heb je die smile bij Dieter gezien? Als die zijn portemonnee trekt omdat hij meer uit het seizoen wil halen dan gepland....
Kijken wat er gebeurt...ik kan niet wachten
Daarom gebruik ik ook het woord "iets".sjaool schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:22:
[...]
Laat nou net deze race zijn start erg goed zijn geweest in vergelijking met die bij Toro Rosso..
Ja klopt, op dat moment was het volstrekt logisch. Alleen bleek het achteraf niet de juiste keus te zijn.Barfman schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:09:
[...]
Volgens Max haalde zij Ricciardo naar binnen omdat Max sneller was en tijd verloor. En omdat Vettel ook naar binnen ging was het een normale keuze om Ricciardo ook naar binnen te halen toch?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik voorspel dat we dit jaar geen gezeik krijgen of Red Bull in de F1 blijft of niet.
[/open deur intrapmodus]
Tradities zijn er om gebroken te worden voor 2017 xD
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Dat denk ik niet. Maar ik verwacht eigenlijk wel dat hij nog een paar podiums gaat pakken en Monaco en Hongarije verwacht ik hem eigenlijk vechtend voor de overwinning.AzzKickah schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:21:
Eigenlijk durf ik het niet te zeggen, maar Max staat nu 62 punten achter Rosberg.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Je weet het niet, kijk naar Leicester City en PSV en Oekraine
Daarna maar eens kijken hoe dicht Red Bull bij Mercedes kan komen en of ze mogelijk voorbij kunnen gaan aan ferrari.
[ Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 15-05-2016 23:34 ]
Die Mercedessen belanden echt niet elke race in de grindbak en Ferrari laat zich vast ook niet elke race voor schut zetten en elke race voor Ricciardo eindigen zit er vast ook niet in. Ondanks deze overwinning denk ik dat we dit seizoen elke race nog steeds blij mogen zijn met een top zes klassering. Tenzij er gekke dingen gebeuren zoals deze race. En er gebeuren natuurlijk best vaak gekke dingen, dus zo nu en dan podium zit er best in denk ik... Eindklassering vind ik lastig. Ik denk dat Max vooral heel constant is, dus ergens tussen de zesde en derde plek moet zeker kunnen denk ik. Volgend seizoen gaat de lat een stuk hoger en gaat hij voor minimaal podium en wellicht al een kampioenschap....AzzKickah schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:21:
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Als ze inderdaad die nieuwe injectie gebruiken (en hij is betrouwbaar) dan kan dat goed voor extra pk's zorgen. Misschien zelfs nog wel meer. En belangrijker: het verbruik gaat drastisch omlaag, dus of ze gaan meer verbranden, of ze hebben overall minder nodig dus is de auto lichter. Het zou goed kunnen dat ze er een seconde bij krijgen. De vraag is vooral hoe betrouwbaar dat gaat worden. Ze gaan in ieder geval voor ferrari komen, dus podiums behalen zit er zeker in.aicaramba schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:31:
Ik vind het veel te vroeg om te voorspellen voor meer. In canada komt de motor upgrade. 35PK extra wordt beloofd, maar dat heb ik vaker gehoord van renault om er tijdens het testen achter te komen dat de motor niet sneller is. (Ricciardo vorig jaar in een van z'n laatste races).
Daarna maar eens kijken hoe dicht Red Bull bij Mercedes kan komen en of ze mogelijk voorbij kunnen gaan aan ferrari.
VES zegt in ieder interview dat hij nog moet wennen aan de auto, dat er nog verbeter-mogelijkheden en -punten zijn.. (wat ik tot nu van VES gehoord heeft meent hij dat ook echt.) Wat de hell gaat hij dan doen? MERC zit met hun motor nog wel een mijl van REDB af.
Mocht de update RENAULT / TAG-Heuer nu wel dat beetje extra brengen.. is dan een runner-up in WCC of zelfs WDC mogelijk?
[ Voor 8% gewijzigd door nachtnet op 15-05-2016 23:36 ]
Klopt, maar bij Max weet je het echt nooit. Niemand had deze race Max als winnaar gezien van tevoren...Fiber schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:34:
[...]
Die Mercedessen belanden echt niet elke race in de grindbak en Ferrari laat zich vast ook niet elke race voor schut zetten en elke race voor Ricciardo eindigen zit er vast ook niet in. Ondanks deze overwinning denk ik dat we dit seizoen elke race nog steeds blij mogen zijn met een top zes klassering. Tenzij er gekke dingen gebeuren zoals deze race. En er gebeuren natuurlijk best vaak gekke dingen, dus zo nu en dan podium zit er best in denk ik... Eindklassering vind ik lastig. Ik denk dat Max vooral heel constant is, dus ergens tussen de zesde en derde plek moet zeker kunnen denk ik. Volgend seizoen gaat de lat een stuk hoger en gaat hij voor minimaal podium en wellicht al een kampioenschap....
Dat is toch eigenlijk belachelijk, of sta ik hier alleen in?
Dit. Laten we wel reëel blijven. Vandaag zat alles mee en Max profiteert daar optimaal van. Maar dit gaat natuurlijk niet elke race gebeuren, de Mercedessen zijn gewoon sneller. Laten we gewoon lekker genieten met zijn allen, dit pakt niemand ons meer afFiber schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:34:
[...]
Die Mercedessen belanden echt niet elke race in de grindbak en Ferrari laat zich vast ook niet elke race voor schut zetten en elke race voor Ricciardo eindigen zit er vast ook niet in. Ondanks deze overwinning denk ik dat we dit seizoen elke race nog steeds blij mogen zijn met een top zes klassering. Tenzij er gekke dingen gebeuren zoals deze race. En er gebeuren natuurlijk best vaak gekke dingen, dus zo nu en dan podium zit er best in denk ik... Eindklassering vind ik lastig. Ik denk dat Max vooral heel constant is, dus ergens tussen de zesde en derde plek moet zeker kunnen denk ik. Volgend seizoen gaat de lat een stuk hoger en gaat hij voor minimaal podium en wellicht al een kampioenschap....
Nope. Mercedes gaat echt niet die flinke voorsprong wat ze hebben, zomaar kwijt raken.nachtnet schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:34:
Nog 1 laatste opmerking:
VES zegt in ieder interview dat hij nog moet wennen aan de auto, dat er nog verbeter-mogelijkheden en -punten zijn.. Wat de hell gaat hij dan doen? MERC zit met hun motor nog wel een mijl van REDB af.
Mocht de update RENAULT / TAG-Heuer nu wel dat beetje extra brengen.. is dan een runner-up in WCC of zelfs WDC mogelijk?
Rosberg wordt op zijn gemak WK dit jaar.
Dit dus.RoyK schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:37:
Ik denk dat we allemaal weer even moeten gaan afkoelen. Lekker gaan slapen met een glimlach en over een paar weken weer vers en nieuw het avontuur van Monaco bekijken. De realiteit is dat Mercedes zijn zaakjes goed op orde heeft, de andere realiteit is dat RB leuk met Ferrari lijkt te kunnen knokken. Een upgrade op de motor, als die echt lukt zou natuurlijk geweldig zijn. Maar.. weer even voetjes aan de grond lieve mensen!
KIMI RÄIKKÖNEN 61
LEWIS HAMILTON 57
SEBASTIAN VETTEL 48
DANIEL RICCIARDO 48
MAX VERSTAPPEN 38
FELIPE MASSA 36
VALTTERI BOTTAS 29
DANIIL KVYAT 22
ROMAIN GROSJEAN 22
Toch is alleen het verschil naar ROS "groot". Het gat naar Raikkonen is met 23 punten, in theorie
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Normaal kijk ik altijd f1, maar vanmiddag was er een familie weekend waar er alleen maar 'G' ontvangst was. Julie kunnen wel gokken dat ik gek werd toen ik hoorde dat die gewonnen had.
Zojuist de volledige race en nabeschouwing terug gekeken. Jonge jonge jonge jonge wat heb ik genoten! Nu hopen dat die mercedesen wat vaker zo willen beginnen
Waren jullie ook al zo aan het juichen toen de Mercedessen crashten aan het begin? Ik wel. Toen wist ik, Max gaat podium halen vandaag namelijk.
Als een hooligan. Mijn vriendin lag een nachtje stappen "te verwerken" op de bank en is chagrijnig naar bed gegaanalwaysleft schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:39:
Vraagje?
Waren jullie ook al zo aan het juichen toen de Mercedessen crashten aan het begin? Ik wel. Toen wist ik, Max gaat podium halen vandaag namelijk.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Daarom zeg ik ook Runner-up in Constructor.. Voor driver Runner-up moet ie nog flink aan de bak. (maar dat zegt iedereen ook over HAM t.o.v. ROS) Er zijn nog 16 races te gaan..alwaysleft schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:37:
[...]
Nope. Mercedes gaat echt niet die flinke voorsprong wat ze hebben, zomaar kwijt raken.
Rosberg wordt op zijn gemak WK dit jaar.
Ik zat ongeveer een dikke minuut vol ongeloof met mijn hand voor de mond. O... M.... G.....alwaysleft schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:39:
Vraagje?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Mijn huisgenoot kwam mijn kamer binnenstormen om te vragen of het nog goed ging. Sprong zeven gaten in de lucht. Wat een moment was dat. Dagen aan opgebouwde spanning kwam er eigenlijk toen al uitalwaysleft schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:39:
Vraagje?
[ Voor 6% gewijzigd door Jackson6 op 15-05-2016 23:48 ]
Yep, na dat schreeuwen had ik al geen stem meer. En toen moest de race nog 90 minuten durenTralapo schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:46:
[...]
Mijn huisgenoot kwam mijn kamer binnenstormen om te vragen of het nog goed ging. Sprong zeven gaten in de lucht. Wat een moment was dat. Dagen aan opgebouwde spanning kwam er eigenlijk toen al uit
Ik denk dat het vooral een beetje team-promotie is. Zeggen dat je beter kan als je nieuw bent, is altijd wel positief. Dan gaan de verwachtingen wat omhoog en breng je bovendien de tegenstanders in verlegenheid.nachtnet schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:34:
Nog 1 laatste opmerking:
VES zegt in ieder interview dat hij nog moet wennen aan de auto, dat er nog verbeter-mogelijkheden en -punten zijn.. (wat ik tot nu van VES gehoord heeft meent hij dat ook echt.) Wat de hell gaat hij dan doen? MERC zit met hun motor nog wel een mijl van REDB af.
Er zal vast nog wat te behalen zijn qua setup en qua maximaliseren van de racepace. Het was vandaag een redelijk conservatieve strategie, maar wel met het risico dat de banden het lang genoeg moesten uithouden. Ik denk dat er nog wel wat meer snelheid te behalen is, met beter omgaan met de banden in een auto die beter stuurt en een team wat een betere strategie kan bepalen.
Is het wat overdreven? Mwoah. Maar het houdt de aandacht van de media wel mooi vast
Weet niet. Max reed vorig jaar tot aan zijn crash 1 van zijn beste races tot nu toe in Monaco. Het circuit ligt hem wel, zoiezo straten circuits ook in zijn F3 tijd. Podiumkans zit er met veel mazzel gewoon in!Jackson6 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:47:
Het enige nadeel aan vandaag wat ik me kan bedenken is dat ons verwachtingspatroon voor Monaco veel te hoog ligt
Dit dus, ik zat voortdurend op de live timing te kijken en Verstappen was sneller, zij het slechts minimaal, dan Ricciardo. Ook de tweede stint. Ik denk dat hij op dezelfde strategie ook voor Ricciardo was geëindigd.HMR90 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:53:
Het was toch echt Ricciardo zijn eigen schuld. Max zegt zelf dat Ricciardo hem ophield en dat er daarom voor een ander strategie is gekozen.
Doorscrollen naar het post-race interview met Max(ziggo ligt er weer eens uit)
https://www.autobahn.eu/8...de-grand-prix-van-spanje/
Haha wij sprongen hier ook met 5 man juichend opalwaysleft schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:39:
Vraagje?
Eigenlijk wel een beetje slecht
Nu hopen dat ie z'n hoofd koel kan houden en z'n auto op de baan houden dan gaan we vast nog wel een paar mooie podiums krijgen.
Kon al niet wachten op deze race toen bekend werd dat ie naar RBR ging, nu weer 2 weken wachten.
Ben wel iets meer gespannen voor Monaco, hij heeft vorig jaar al laten zien dat ie daar snel is, maar zoals al eerder gezegd, bocht 1 en 2 zijn wel gevaarlijk.
Beste race van de afgelopen 10 jaar dit voor mij

Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack
Tja, dat is natuurlijk geen geheim. De Mercedes is heer en meester en gaat WK worden. Het moet heel gek lopen als het anders gaat. Niet leuk voor de volgers en niet goed voor de sport. Ik denk dat zelfs een die-hard Hamilton / Rosberg fan wel graag zou willen zien dat het wat meer moeite kost.dasfrikandel schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:49:
Ik denk dat ondanks het talent van Max, hij ook vooral geluk heeft gehad dat Hamilton en Rosberg elkaar eruit hebben gereden. De Mercedessen zijn dit seizoen gewoon te snel voor de RB denk ik
Maargoed, dit gebeurd ook in de F1. Soms moet het geluk eens aan je hand zijn. Max verdiend meer credits dan alleen het geluk in de eerste ronde met de uitval van Mercedes. Dat hij dik 20 (?) rondes Raikonen van zich af heeft gehouden is gewoon stalen ballen.
Ik meen opgevangen te hebben dat hij Raikkonen een beetje liet komen om zijn banden harder te laten slijten en hij zelf nog marge had. Als dat echt zo is gebeurd was hij als een roofdier met zijn prooi aan het spelen. De laatste 2 rondes kwam er ook iets meer ruimte tussen Raikonen en Max. Misschien hield RAI in of reed Max weer wat harder.. die laatste rondes zijn voor mij als een roes gegaan. Ik kan het dus niet zeggen.
Anyway, een beetje geluk en foutloos rijden maken de uitslag zoals hij is.
Max was bij de start heeeeel snel weg op de eerste meters. Pure reactie snelheid. Iemand heeft vast wel ergens een gifjes hiervan.
35pk erbij voor de Renault. Maar Ferrari en Mercedes zit toch ook niet stil? Wat zijn daar de ontwikkelingen in de komende weken? Helemaal niets op motor gebied.
Ik ben erg benieuwd naar een regenrace inderdaad. Geen idee hoe dat gaat uitpakken voor de teams/coureurs.
Basement Bios ---- Exo-S
[ Voor 10% gewijzigd door -Moondust- op 16-05-2016 00:00 ]
Precies. Max heeft ook de races van afgelopen jaren geanalyseerd zei hij in een interview en dan vooral de race uit 2012 met Pastor Maldonado. Daaruit bleek dat de winst voor hem in de laatste bocht zit en dit heeft hij ten volste benut om Kimi Raikkonen achter zich te houden. En dit alles in combinatie met goed met zijn banden omgaan heeft een prachtige overwinning als resultaat.RoyK schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:55:
[...]
Maargoed, dit gebeurd ook in de F1. Soms moet het geluk eens aan je hand zijn. Max verdiend meer credits dan alleen het geluk in de eerste ronde met de uitval van Mercedes. Dat hij dik 20 (?) rondes Raikonen van zich af heeft gehouden is gewoon stalen ballen.
Anyway, een beetje geluk en foutloos rijden maken de uitslag zoals hij is.
Haha ja als of ik had gescoord met voetbalalwaysleft schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:39:
Vraagje?
Maar dankzij hun falen, hebben 'we' wel de eerste plaats gehaald! Al hadden we die ook wel gehaald bij een andere race, die Max is zo'n goeie coureur en ben blij dat hij nu de kans krijgt dit te bewijzen.
Dat klopt, maar. Renault gaat nu iets introduceren in hun motor wat Ferrari en Mercedes al hebben. Niet hele. Aal hetzelfde maar wel qua idee. Daarnaast heeft Renault meer tokens over om dingen aan te passen dan Ferrari en Mercedes.Mystikal schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:57:
35pk erbij voor de Renault. Maar Ferrari en Mercedes zit toch ook niet stil?
Vandaag ook geleerd dat ik meer Max fan ben dan Ferrari fan. Als Max ooit nog eens daar zou mogen rijden he.....
Mogelijk volgende race in Monaco al nieuwe Renault motor in de Red Bull http://gpupdate.net/nl/f1...erde-motor-voor-red-bull/
Renault doet in Canada een upgrade. Ferrari had al in Rusland een kleine upgrade gedaan, evenals Mercedes.Mystikal schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:57:
35pk erbij voor de Renault. Maar Ferrari en Mercedes zit toch ook niet stil? Wat zijn daar de ontwikkelingen in de komende weken? Helemaal niets op motor gebied. .
Waarschijnlijk al over 2 weken in monaco een update: http://www.gpupdate.net/n...erde-motor-voor-red-bull/Bee.nl schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:09:
[...]
Renault doet in Canada een upgrade. Ferrari had al in Rusland een kleine upgrade gedaan, evenals Mercedes.
Waarom is dat eigenlijk? Dat ze de motor uitgebreid testen in Barcalona, maar pas in Canada plannen om te monteren? En andere teams, kunnen zij geen upgrades testen die er binnenkort op gaan komen? Of hebben zij te weinig tokens daarvoor?Martin0 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:24:
[...]
Waarschijnlijk al over 2 weken in monaco een update: http://www.gpupdate.net/n...erde-motor-voor-red-bull/
In de zin van erop monteren voor Monaco?Mogelijk heeft Renault nog geen vier vernieuwde motoren klaar voor de race in Monte Carlo, in dat geval krijgt zowel Red Bull Racing als het eigen fabrieksteam er één.
[ Voor 18% gewijzigd door Luxicon op 16-05-2016 00:31 ]
...
Die heeft een langere gewenningsperiode nodig. Dat komt verder wel weer goed maar ik vrees dat hij een stoeltje bij Red Bull wel op zijn buik kan schrijven. Die kan straks alleen bij de middenmoot aan de bak. Hij heeft deze race echter wel heel netjes de snelste ronde op zijn naam gezet.dasfrikandel schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:28:
Wat denken jullie trouwens van Kvyat?
http://www.redbullracing.com/car/rb12#
0 wins nog
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Wennen aan een upgrade is makkelijker dan wennen aan een downgrade. Maar Kvyat is echt geen slechte racer. Als hij slim is pakt hij zijn resterende tijd bij TR om zich te herpakken en aan een stoeltje te komen bij een runner-up met een goede toekomst.sjaool schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:30:
[...]
Die heeft een langere gewenningsperiode nodig. Dat komt verder wel weer goed maar ik vrees dat hij een stoeltje bij Red Bull wel op zijn buik kan schrijven. Die kan straks alleen bij de middenmoot aan de bak. Hij heeft deze race echter wel heel netjes de snelste ronde op zijn naam gezet.
Luxicon schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:29:
[...]
Waarom is dat eigenlijk? Dat ze de motor uitgebreid testen in Barcalona, maar pas in Canada plannen om te monteren? En andere teams, kunnen zij geen upgrades testen die er binnenkort op gaan komen? Of hebben zij te weinig tokens daarvoor?
Abiteboul told Autosport: "First and foremost we want to make sure we have all the green lights, and that is only something that may or may not happen during the test.
"That refers to reliability, driveability, cooling, everything. That is what testing is there for, and it's very fortunate we have the test next week.
"Secondly, the problem we have with Monaco is that it is a less power-sensitive track, and we would not want to bring that upgrade and... not underperform, but have people question what the difference is."
He argued bringing a more powerful but potentially less refined engine to Monte Carlo could be counterproductive.
"Around Monaco it is actually not going to make a big difference because Monaco is more a track where you need perfect driveability," Abiteboul said.
"When you introduce a new spec of engine you are always not perfect in terms of driveability.
"So we could have more power, but in terms of laptime it might not be something as good as we have now because of the driveability and the power sensitivity.
"What we are chasing is not power, but laptime, so that is the tipping point we have to analyse and we will do that right after the test."
Kan niet wachten tot ik weer thuis ben om de kwalificatie en de race terug te kijken.
Vandaag ook felicitaties van Engelse racefans gekregen door m'n Verstappen pet.
Ik zei eerder, in het seizoen (o)verstappen is maar weinig keren goed gegaan, maar Max zal me verbazen. En dat deed hij.
Toewan schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:44:
[...]
Dat dacht Fisichella in 2009 ook bij zijn overstap van Force India naar Ferrari, als vervanger van Massa nog even meestrijden voor podia om vervolgens alle races buiten de punten te rijden en achteraan te kwalificeren.
Ik weet niet of het een verstandige move is, maar eigenlijk verwacht ik gewoon dat Max me weer gaat verbazen. Het gaat gewoon zo snel met die jongen, echt niet normaal.
[ Voor 25% gewijzigd door Toewan op 16-05-2016 00:43 ]
Ik zat in mn ooghoeken naar Teds notebook te kijken en die liep langs de TR tent, en daar stond een knaap / of er was iets waardoor Ted er over begon.. die op een stoeltje zit te azen bij TR, en dat Kvyat natuurlijk erg goed moet uitkijken. Het kan raar lopen in de F1 soms. Zo rij je bij RB. En zo rij je bij het tweede team en moet je ineens over je schouders kijken.c0ne schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:34:
[...]
Wennen aan een upgrade is makkelijker dan wennen aan een downgrade. Maar Kvyat is echt geen slechte racer. Als hij slim is pakt hij zijn resterende tijd bij TR om zich te herpakken en aan een stoeltje te komen bij een runner-up met een goede toekomst.
Dat ging over Gasly. Maar die moet nog even wachten denk ik. Laat hem maar zijn GP2 afmakenRoyK schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:54:
[...]
Ik zat in mn ooghoeken naar Teds notebook te kijken en die liep langs de TR tent, en daar stond een knaap / of er was iets waardoor Ted er over begon.. die op een stoeltje zit te azen bij TR, en dat Kvyat natuurlijk erg goed moet uitkijken. Het kan raar lopen in de F1 soms. Zo rij je bij RB. En zo rij je bij het tweede team en moet je ineens over je schouders kijken.
Verwijderd
Bij dergelijke ploegen moet je vaak wel het nodige geld meenemen, al dan niet in de vorm van sponsoren. Nu is Rusland wel een enorm gebied, dus dat moet toch wel te doen zijn.c0ne schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:34:
Wennen aan een upgrade is makkelijker dan wennen aan een downgrade. Maar Kvyat is echt geen slechte racer. Als hij slim is pakt hij zijn resterende tijd bij TR om zich te herpakken en aan een stoeltje te komen bij een runner-up met een goede toekomst.
Het is niet de carrière waar je van droomt, maar in de F1 rijden in welk stoeltje dan ook is altijd meedoen op wereldniveau. Zelfs de kampioenen uit andere klassen kunnen daar niet aan tippen.
Hij was zo snel weg dat ik even overtuigd was dat hij te snel was en een straf zou krijgen voor een valse start. Was ik even blij dat ik er naast zat!Mystikal schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:57:
Max was bij de start heeeeel snel weg op de eerste meters. Pure reactie snelheid. Iemand heeft vast wel ergens een gifjes hiervan.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
en morgen nog maar eens de hele race terug kijken.
[ Voor 12% gewijzigd door Barfman op 16-05-2016 01:07 ]
Niet dat die daar nu mee bezig zal zijn vermoed ik, maar damn.

Fuck it, Ziggo zend nu nog een keer de hele race uit. Ik ga nog eens kijken. Morgen toch vrij.
[ Voor 19% gewijzigd door max op 16-05-2016 01:11 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Idd, hier ook de volledige replay met een heerlijk wijntje erbijmax schreef op maandag 16 mei 2016 @ 01:08:
Toch wel onwerkelijk eigenlijk, op zijn 18e is die knul gewoon voor de rest van zijn leven binnen als hij het slim aan pakt.
Niet dat die daar nu mee bezig zal zijn vermoed ik, maar damn.![]()
Fuck it, Ziggo zend nu nog een keer de hele race uit. Ik ga nog eens kijken. Morgen toch vrij.
Bweh, uitzending niet beschikbaar in buitenland via Ziggo app.max schreef op maandag 16 mei 2016 @ 01:08:
Toch wel onwerkelijk eigenlijk, op zijn 18e is die knul gewoon voor de rest van zijn leven binnen als hij het slim aan pakt.
Niet dat die daar nu mee bezig zal zijn vermoed ik, maar damn.![]()
Ik heb de podiumceremonie natuurlijk wel gezien, kippenvel. Maar kunnen die interviews na de race gedaan worden door iemand die:
- verstand van zaken heeft.
- zichzelf niet liever hoort praten dan de coureurs.
- minimaal de naam weet van de coureurs (Marcus Verstappen).
- irrelevante zaken loopt te vertellen waar niemand op zit te wachten (who gives a sh*t dat je voor Real bent).
- verstaanbaar Engels praat.
[ Voor 8% gewijzigd door Toewan op 16-05-2016 01:29 ]
Nou inderdaad, vond dat echt een aanfluiting.Toewan schreef op maandag 16 mei 2016 @ 01:24:
Ik heb de podiumceremonie natuurlijk wel gezien, kunnen die interviews na de race gedaan worden door iemand die:
- irrelevante zaken loopt te vertellen waar niemand op zit te wachten (who gives a sh*t dat je voor Real bent).
Zat me helemaal op te vreten over zijn verschrikkelijke Engels
Mess with the best, die like the rest
Ik ga mijn agenda vrijhouden
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Leuk was ook dat hij Alonso feliciteerde met zijn uitvalbeurt.Ereaser schreef op maandag 16 mei 2016 @ 01:27:
[...]
Nou inderdaad, vond dat echt een aanfluiting.
Zat me helemaal op te vreten over zijn verschrikkelijke Engels
Foto van RBR :MrMarcie schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:43:
Die Ricciardo is wel een erg slechte verliezer. Dat Max gewonnen heeft is toch echt de klasse van Verstappen. Die reed zijn banden NIET stuk en dat ondanks een wissel minder.

Dat is na de race
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Vorig jaar zat iedereen te bitchen, te %#$*¥£ en gal te spuwen hoe rampzalig het ding wel niet was maar blijkbaar hebben ze in de wintermaanden vooralsnog goed werk afgeleverd. Mag ook wel eens gezegd worden. Jammer dat het fabrieksteam het naar verhouding een stuk minder doet, naast de Red Bull toch één van de mooiere autos op de grid.
[ Voor 168% gewijzigd door Señor Sjon op 16-05-2016 11:57 ]
En het leuke is dat RB nu gewonnen heeft met een RenaultTag Heuer motor en ze de naam Renault niet mogen noemen/gebruiken... De ironie!vhal schreef op maandag 16 mei 2016 @ 02:11:
+1 voor Renault dat ze hun zaakjes dit jaar op orde hebben.![]()
Vorig jaar zat iedereen te bitchen, te %#$*¥£ en gal te spuwen hoe rampzalig het ding wel niet was maar blijkbaar hebben ze in de wintermaanden vooralsnog goed werk afgeleverd. Mag ook wel eens gezegd worden. Jammer dat het fabrieksteam het naar verhouding een stuk minder doet, naast de Red Bull toch één van de mooiere autos op de grid.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Tijdens de Live race dronk ik me een stuk in de kraag vanwege de zenuwen.. maar het is dus echt waar!
Eerste Nederlandse F1 winnaar met... 18 jaar. (Kan me amper herinneren dat ik 18 was..)
Mooi ook hoe Vettel en Alonso Max feliciteren na de race!
Mario Illien werkt op de achtergrond volledig mee om de motor sneller te maken.vhal schreef op maandag 16 mei 2016 @ 02:11:
+1 voor Renault dat ze hun zaakjes dit jaar op orde hebben.![]()
En hij voorspelde al in januari dat het goed kwam http://m.gpupdate.net/nl/...erbeteringen-bij-renault/
Puntje 4 had je je niet aan gestoord als de rest goed was. Daarnaast was de race in Barcelona en gezien de haat en nijd die je normaal bij voetbal ziet vind ik het wel goed dat zo'n prominent iemand daar boven gaat staan.Toewan schreef op maandag 16 mei 2016 @ 01:24:
[...]
Bweh, uitzending niet beschikbaar in buitenland via Ziggo app.
Ik heb de podiumceremonie natuurlijk wel gezien, kippenvel. Maar kunnen die interviews na de race gedaan worden door iemand die:
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Precies dat. Man, wat had ik graag DC op het podium gezien, dan hadden we echt een heel ander interview gehad!Toewan schreef op maandag 16 mei 2016 @ 01:24:
[...]
Bweh, uitzending niet beschikbaar in buitenland via Ziggo app.
Ik dacht ook echt een jump start te zien, maar in de herhaling zie je dat de rest gewoon trager is met reageren!Gé Brander schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:59:
[...]
Hij was zo snel weg dat ik even overtuigd was dat hij te snel was en een straf zou krijgen voor een valse start. Was ik even blij dat ik er naast zat!
Zet dan een Catalaanse bekendheid op het podium, want het is in Barcelona. Dit is als een Amsterdammer (Sjaak Swart) die in Rotterdam tijdens de bekerhuldiging gaat lopen verkondigen dat hij voor Ajax is.L1nt schreef op maandag 16 mei 2016 @ 06:27:
[...]
Puntje 4 had je je niet aan gestoord als de rest goed was. Daarnaast was de race in Barcelona en gezien de haat en nijd die je normaal bij voetbal ziet vind ik het wel goed dat zo'n prominent iemand daar boven gaat staan.

Zat met een vriend te kijken en wij dachten zelfs aan een valse start...Mystikal schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:57:
ATS schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:42:
[...]
Tijd voor nummer 10![]()
Edit: en nee, dit is geen realistische verwachting.
U zei...?alwaysleft schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:44:
[...]
Een overwinning overwachten is totaal onrealistisch met een auto die normaal als alles normaal eindigt op plek 5 eindigt...

(Je had wel gelijk hoor, het verwachten was niet realistisch, maar wauw...)
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Volgens mij heeft hij het gewoon naar behoren gedaan. Q was niet denderend en nu gewoon een punt gepakt. Ik denk dat ze bij TR wel tevreden zijn. Echter, hij zal de komende races toch wel echt het gevecht met Sainz aan moeten gaan. Anders wordt het een lastig verhaal want dan ben je echt de minste van de 4 en dan is de kans groot dat je volgend seizoen je stoeltje kwijt bent.dasfrikandel schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:28:
Wat denken jullie trouwens van Kvyat?
Ik denk wel dat hij daarna nog weer een team zal vinden want vorig jaar heeft hij mij toch wel positief verrast. Hij weet zeker wel hoe je een race auto snel over een circuit jaagt.
Als Johan Cruijff nog geleefd had, dat zou wat geweest zijn...Toewan schreef op maandag 16 mei 2016 @ 08:01:
[...]
Zet dan een Catalaanse bekendheid op het podium, want het is in Barcelona. Dit is als een Amsterdammer (Sjaak Swart) die in Rotterdam tijdens de bekerhuldiging gaat lopen verkondigen dat hij voor Ajax is.
Aard van zijn vader! Joss the Boss was meestal ook goed weg!Tristan schreef op maandag 16 mei 2016 @ 07:44:
[...]
Ik dacht ook echt een jump start te zien, maar in de herhaling zie je dat de rest gewoon trager is met reageren!
Basement Bios ---- Exo-S
Sjaak Swart zou alles en iedereen de schuld geven behalve zijn Ajax ;-)Toewan schreef op maandag 16 mei 2016 @ 08:01:
[...]
Zet dan een Catalaanse bekendheid op het podium, want het is in Barcelona. Dit is als een Amsterdammer (Sjaak Swart) die in Rotterdam tijdens de bekerhuldiging gaat lopen verkondigen dat hij voor Ajax is.
De Spanjaard zal vast het hele land wat zeggen en zijn club voorkeur zal ook al bekent zijn bij de meeste Spanjaarden. Vind het juist klasse dat je dan zo reageert. Kunnen anderen van leren (looking at you sjaak Swart)
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ze hebben hem in de eerste versnelling staan en de koppeling vol ingedrukt (koppeling wordt bediend vanaf het stuur en wordt alleen handmatig bediend bij wegrijden) en het gas precies zover open dat er geen wielspin ontstaat bij het koppelen. Omdat dit maar een paar seconden duurt zal het met de hitte in de motor wel meevallen.RoyK schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:05:
Hoe werkt dat nou eigenlijk met de motor tijdens de start? Als de lampen aan gaan hoor je de motoren natuurlijk brullen tot ze uit gaan. Ik kan me voorstellen dat dit een cruciaal moment is voor de motor omdat het heel heet wordt maar er geen koeling is. Hebben ze dan hun voet vol op het gas en op de rem staan en gear in 1? of is dit iets dat alleen op het stuur wordt geregeld?
Motor levert in principe bijna geen vermogen vergeleken met normaal bedrijf (alleen wat toeren), dus zal niet zoveel hitte ontwikkelen.RoyK schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:05:
Hoe werkt dat nou eigenlijk met de motor tijdens de start? Als de lampen aan gaan hoor je de motoren natuurlijk brullen tot ze uit gaan. Ik kan me voorstellen dat dit een cruciaal moment is voor de motor omdat het heel heet wordt maar er geen koeling is. Hebben ze dan hun voet vol op het gas en op de rem staan en gear in 1? of is dit iets dat alleen op het stuur wordt geregeld?
Waarschijnlijk hoef je even naar het gaspedaal te kijken en de motor staat in de toerenbegrenzer.
M.i. brengen ze het toerental daar waar maximaal koppel is. Het is dan een kwestie van een goede launch (bijtpunt van de koppeling) en een beheersde rechtervoet om geen burnout er van te maken. EN dan tegelijk nog je gear shifts niet missen, want gear shifts tussen lage versnellingen missen hakken er veel harder in dan hogere versnellingen (dat zag je Michael Schumacher tijdens Mercedes namelijk regelmatig doen in de eerste paar rondjes).

Nu maar hopen dat ze het eindelijk eens gaan doen ook want het is gewoon een aanfluiting.
ik heb de moed opgegeven daarvoor. Eigenwijze boel daar.duderuud schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:24:
Ik heb in de afgelopen jaren al een keer of 4-5 de gasten achter verstappen.nl gevraagd (gesmeekt) om dat forum eens te vervangen, dat is echt zo verschrikkelijk slecht![]()
Nu maar hopen dat ze het eindelijk eens gaan doen ook want het is gewoon een aanfluiting.
Ik zou het doen!
Twee hoogtepunten.
Max. Waauw.... Kippenvel en tranen
Olav. Waauw ... Emotie en sport , de perfecte combinatie. En wat gun ik het hem ook, jaren lang hopen en nu mag hij eindelijk een Nederlander naar de p1 praten.
Trots!
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
De reden die ze geven was altijd, veel werk om te vervangen, vinden het zo overzichtelijk?!, en ze willen de posts niet kwijt.duderuud schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:24:
Ik heb in de afgelopen jaren al een keer of 4-5 de gasten achter verstappen.nl gevraagd (gesmeekt) om dat forum eens te vervangen, dat is echt zo verschrikkelijk slecht![]()
Nou, misschien moeten een paar tweakers dan maar het voorbeeld geven en ze hulp aanbieden.
Wordt het voor Sainz ook niet lastig? Ik las gisteren dat je maar twee jaar voor TR mag rijden en dat je daarna weg moet. Max blijft nog wel een paar jaar bij RBR en Ricciardo zal voorlopig ook niet weg gaan nu Mercedes en Ferrari gezegd hebben dat ze in 2017 met dezelfde rijders verder gaan. Kan me niet voorstellen dat Sainz nog twee jaar voor TR wil rijden met zijn talent (als dat al zou mogen) maar hij kan geen kant uit.Phydomir schreef op maandag 16 mei 2016 @ 08:37:
[...]
Volgens mij heeft hij het gewoon naar behoren gedaan. Q was niet denderend en nu gewoon een punt gepakt. Ik denk dat ze bij TR wel tevreden zijn. Echter, hij zal de komende races toch wel echt het gevecht met Sainz aan moeten gaan. Anders wordt het een lastig verhaal want dan ben je echt de minste van de 4 en dan is de kans groot dat je volgend seizoen je stoeltje kwijt bent.
Ik denk wel dat hij daarna nog weer een team zal vinden want vorig jaar heeft hij mij toch wel positief verrast. Hij weet zeker wel hoe je een race auto snel over een circuit jaagt.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Overzichtelijk? Ja okayAdlermann schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:28:
[...]
De reden die ze geven was altijd, veel werk om te vervangen, vinden het zo overzichtelijk?!, en ze willen de posts niet kwijt.
Nou, misschien moeten een paar tweakers dan maar het voorbeeld geven en ze hulp aanbieden.

En ze willen de posts niet kwijt...dan laat je toch een migratiescript schrijven? Voor Motor-forum zijn we ook al een tijd bezig met een migratie, al maanden geleden is er een custom migratiescript gebouwd (en dan hebben we het over 25+M posts).
Totale onzin redenen dus...
Er zijn wel coureurs geweest die drie jaar bij TR hebben gereden hoor. Ook zit er nog helemaal niets achter. Ik vermoed dat kvyat en sainz volgend jaar gewoon bij TR rijden.Lekker Ventje schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:30:
[...]
Wordt het voor Sainz ook niet lastig? Ik las gisteren dat je maar twee jaar voor TR mag rijden en dat je daarna weg moet. Max blijft nog wel een paar jaar bij RBR en Ricciardo zal voorlopig ook niet weg gaan nu Mercedes en Ferrari gezegd hebben dat ze in 2017 met dezelfde rijders verder gaan. Kan me niet voorstellen dat Sainz nog twee jaar voor TR wil rijden met zijn talent (als dat al zou mogen) maar hij kan geen kant uit.
Ik heb het idee dat ze gewoon niet weten hoe dat moet. En ja een migratiescirpt is zo gepiept.. Ik heb dat al 10 jaar niet meer gedaan, maar volgens mij voor mij zelfs maar een paar uurtjes werkduderuud schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:30:
[...]
Overzichtelijk? Ja okay![]()
En ze willen de posts niet kwijt...dan laat je toch een migratiescript schrijven? Voor Motor-forum zijn we ook al een tijd bezig met een migratie, al maanden geleden is er een custom migratiescript gebouwd (en dan hebben we het over 25+M posts).
Totale onzin redenen dus...
Daarom zei ik ook, misschien moeten we als tweakers dasn maar ff hulp aanbieden
[ Voor 33% gewijzigd door Adlermann op 16-05-2016 09:32 ]
Een kroeg bij mij in de buurt had gezegd dat als Max een podiumplek zou behalen ze de hele avond gratis bier zouden schenken... Duur avondje voor ze geweest
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Dat is wel beetje de traditie:Lekker Ventje schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:30:
[...]
Wordt het voor Sainz ook niet lastig? Ik las gisteren dat je maar twee jaar voor TR mag rijden en dat je daarna weg moet. Max blijft nog wel een paar jaar bij RBR en Ricciardo zal voorlopig ook niet weg gaan nu Mercedes en Ferrari gezegd hebben dat ze in 2017 met dezelfde rijders verder gaan. Kan me niet voorstellen dat Sainz nog twee jaar voor TR wil rijden met zijn talent (als dat al zou mogen) maar hij kan geen kant uit.
Wikipedia: Scuderia Toro Rosso
Hoewel het nog best kan zijn dat ze er een derde jaar achter aan zetten. Maar ik zou geen wonderen verwachten.. als ze willen zetten ze gewoon 2 totaal andere coureurs in die auto. Hebben ze in 2012 ook gedaan. En zoals Kvyat al zei, als het management wil dat er iets moet gebeuren, dan gaat dat gewoon gebeuren
Dit topic is gesloten.
Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1