Verwijderd
Er zijn nog 7 pagina's te gaan om te lezen maar wil hier toch op reageren, Als de auto op harvesting staat maar al volledig opgeladen is gaat de motor eerst alles eruit gooien, daarnaast kan het ook zijn dat Nico, per ongeluk, dan wel bewust maar naar de verkeerde setting, de knop verzet heeft. Het enige wat ik dan raar vind is dat er tijdens de eerste ronde niet van enginemode gewisseld worden...Grrrrrene schreef op zondag 15 mei 2016 @ 17:37:
[...]
Precies dit vraag ik me ook af. Buitenom over het vuile deel van de baan is hij Hamilton voorbij gekomen met zijn "160pk missende bolide". Hoe?
Verder herhaal ik wat ik eerder zei: ROS en HAM hebben allebei een enorm risico genomen en verloren. Of het nu 50/50 of 60/40 of 40/60 schuld is, het boeit niet: allebei hadden ze dit kunnen voorkomen. En even herinnerend hoe bot HAM geregeld de deur dichtgooide bij ROS, kon hij dit terug verwachten.
Ik snap de regels prima, maar ergens heeft Vettel ook wel gelijk natuurlijk: tegenwoordig lijkt het zo te zijn dat je de auto er gewoon naast gooit, zodat je aan bovenstaande regel voldoet, en daarna maar ziet of je de bocht nog haalt (zie Ricciardo op Vettel). Je hoeft dus alleen je voorvleugel maar naast de auto ervoor te gooien en je hebt recht op de binnenbocht? Ik vind het maar bizar hoor. Je legt je lot in handen van de ander: heeft hij je gezien? Kan hij de bocht nog halen zonder de apex aan te tikken? Haal jij de bocht zonder in de andere bolide te crashen?
Als je zo'n risico loopt, eindigt het soms in tranen en ik denk dat Hamilton zich dat beseft. Natuurlijk: ook Rosberg deed wat fout, maar de hele situatie ontstond toen Hamilton zijn auto aan de binnenkant positioneerde terwijl het gat al aan het slinken was.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
https://twitter.com/xevipujolar/status/731865258697068544
'I'm soooo getting laid tonight'
Jaja, maar in het Engels klinkt het leuker
The ramblings of an idiot
http://f1.channel4.com/video (UK VPN is vereist)
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
ook van max mooie woorden wat een happy familyBarfman schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:17:
Mooie woorden van zijn ex engineer Xevi Pujolar:
https://twitter.com/xevipujolar/status/731865258697068544

Ik heb Mikaela nergens in beeld gezienMcBoom schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:19:
[...]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dat kan zo z'n redenen hebben, maar het is hier geen HKasing schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:21:
[...]
Ik heb Mikaela nergens in beeld geziendus dat gaat niet gebeuren
.
The ramblings of an idiot
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Nee man, op z'n Belgisch;McBoom schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:19:
[...]
"Ik ga vanavond echt wel poepen!"
Heerlijke race sinds lange tijd. Had een brok in m'n keel van start tot finish door de zenuwen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Leuk weetje: dit is niet de allereerste keer dat het Wilhelmus bij een F1-race klinkt.duderuud schreef op zondag 15 mei 2016 @ 15:53:
Het fucking Wilhelmus tijdens de F1....man man...ik heb het niet meer.
Hebben we vorig jaar ook gehad en toen was het 2 weken dood stil. Toen zijn er ook mensen gestopt die wel een goede bijdrage leverde.DaniëlWW2 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:58:
[modbreak] Oke mensen, we hebben als moderators de slowchat nu lang genoeg door de vingers gezien.Begrijpelijk dat het gebeurde tijdens en na deze historische race maar nu gaan we weer terug naar normaal gebruik van het forum, anders gaat het topic dicht en morgen pas weer open. [/modbreak]
Ik heb de race vandaag gezien in een nieuw t-shirt van Max dus die moet nu elke racedag maar aan
Ik denk ook dat Max geluk heeft gehad dat Kimi zijn banden aan het opbranden was met DRS achter Max. Dat duurde gewoon te lang zodat het daarna ook niet meer kon.Tommy The Cat schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:26:
Er staat een interview met Max op formula1.com waarin Max vertelt dat hij na de laatste stop de eerste tien ronden Kimi bewust naar zich toe heeft laten rijden om banden te sparen, zodat hij voldoende over zou houden om tot het laatst te kunnen blijven verdedigen. Het klinkt heel logisch als je het zo van een afstandje over nadenkt, maar om het zo perfect uit te voeren in de omstandigheden die we kennen: genieten!!
derx666 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:24:
Goed artikel van James Allen:
http://www.jamesallenonf1...ce-winner-max-verstappen/
Opmerkelijk, maar waar2016 is turning into something of the year of the fairy tale. It's happened with Leicester City FC, it's happened with Ukraine winning Eurovision last night and it's happened with Son of Jos winning first time out with Red Bull.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hmm. Hier ook. Voor de zomer niet verkeerd, maar het gaat door tot novemberalwind schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:27:
[...]
Ik heb de race vandaag gezien in een nieuw t-shirt van Max dus die moet nu elke racedag maar aan
https://www.facebook.com/L1mburg/videos/1163067213743497/
(die gast in de achtergrond vanaf 0.52s
Ik had het fout gelezen, dat bedoelde ik te zeggen.derx666 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:24:
[ Voor 54% gewijzigd door hardware-lover op 15-05-2016 21:43 . Reden: mis gelezen ]
Testing, one, two ...
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Hoe bedoel je? Schumacher won zijn 18e race en Verstappen zijn 24ste. Het gaat hier niet om de leeftijd maar om hoeveel races ze gereden hebben voor ze er een wonnen. Of begrijp ik jou verkeerd?hardware-lover schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:39:
[...]
maar wel met een vette misser, zal nog wel worden rechtgezet?
...
Christian Horner said he reminds him of Sebastian Vettel when he arrived at the team. To me he carries himself more like Schumacher, although he drives differently. It’s that innate confidence that catches the eye. Schumacher won on his 18th F1 start, Verstappen on his 24th.
...
"When you grow up your heart dies"
Er is niks gecorrigeerd
Sorry, dat had een edit moeten zijn. Schumacher begon natuurlijk ook meteen bij een topteam (op race 1 na). Verstappen niet.
[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 15-05-2016 21:43 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Vettel is toch wel een toffe gozer hoor.Die blik van hem richting Max op het podium en dit..derx666 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:24:
It all seemed quite natural to him and as Sebastian Vettel coached him in some of the protocols of the Top 3 interviews, he just dealt with it and spoke of his feelings:
Wauw. Ook goed dat ie de anti Max sentimenten even noemt. Blijft bizar dat mensen roepen roepen dat RB bewust Ricciardo een slechte strategie gaf om zo de driver swap te rechtvaardigen.derx666 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:24:
Ik vind dit de mooiste plaat van het weekend. Ik heb zeer veel respect voor Vettel, hij is zo normaal gebleven en hier zie je het echte race hart van Vettel die weet hoe speciaal dit voor Max is daar hij dit ook heeft meegemaakt. Heerlijk!Rivanov schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:59:
Prachtig trotse blik van Vettel. Wauw.
Feliciteerde ook heel mooi Verstappen direct na afloop.. duurde echt enkele seconden dat hij in de cockpit hing van Verstappen.
[afbeelding]
Vanwege Jean-Éric Vergne denk ik.don_jorg schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:10:
[...]
Waarom is het eigenlijk geen VER? Er is toch geen rijder die met VER begint?
EDIT: anders loop je even 3 pagina's achter

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 15-05-2016 21:53 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
hij had toch geen tijd voor een vriendin?
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Waarom daar nu nog op antwoorden? Is een paar posts daarna toch al aan bod gekomenTommyGun schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:53:
[...]
Vanwege Jean-Éric Vergne denk ik.
EDIT: anders loop je even 3 pagina's achter![]()

Edit: poste dit voor de edit.
[ Voor 6% gewijzigd door Hoyden op 15-05-2016 21:57 ]
Samen met vader Jos zal het goed komen.
Denk dat Ferrari en/of Mercedes zwaar aan Max aan het trekken waren en ze Max wel in de RedBull moesten plaatsen. En vandaag heb je kunnen zien waarom!Exocet schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:49:
[...]
Wauw. Ook goed dat ie de anti Max sentimenten even noemt. Blijft bizar dat mensen roepen roepen dat RB bewust Ricciardo een slechte strategie gaf om zo de driver swap te rechtvaardigen.
Volg de F1 al sinds 1973, wat Max vandaag gepresteerd heeft -onder zware druk- is buitenklasse. Ik weet zeker dat hij in mijn rijtje komt van Lauda - Senna - Schumacher.
Volgens Michael Bleekemolen is Jos goeed voor 50 miljoen over 5 jaar. Dat zit dus wel snor, maar denk dat ie daar zelf niet zo mee bezig is.sevinc schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:58:
Grote bedrijven in NL stonden al in de rij voor hem maar hij gaat nu toch echt de grote klappen op financiele deel doen, nu zijn populariteit op ongekende hoogte is.
[ Voor 26% gewijzigd door MrMarcie op 15-05-2016 22:00 ]
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Hè, fijn! Ik maakte me nog een beetje zorgen om z'n financiënsevinc schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:58:
Grote bedrijven in NL stonden al in de rij voor hem maar hij gaat nu toch echt de grote klappen op financiele deel doen, nu zijn populariteit op ongekende hoogte is.
Kunnen we giro 555 weer sluitenSmultie schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:59:
[...]
Hè, fijn! Ik maakte me nog een beetje zorgen om z'n financiën
Grote multinationals zullen wat extra aandacht hebben. Niet perse alleen Nederlandse bedrijven. Die markt lijkt zelfs te klein voor de mogelijkheden van VES. (iedereen die roept dat er nog ruimte is voor ziggo of jumbo op de auto... Die plekken zijn ineens een stuk duurder geworden.) Denk dat Jumbo zich in zijn handjes mag knijpen dat ze al een lopende deal en racedagencampagne hebben.sevinc schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:58:
Momenteel is VES het ideale uithangbord voor het imago dat REDBULL wil uitstralen, jong, brutaal (in een goede manier) en snel. Misschien binnenkort een commercial voor een Europees automerk?
Dat wordt een lastige denk ik. De Renault zal het niet zijn omdat ze "niet" met een Renault motor rijden (ahum), Mercedes zal het ook niet zijn... Welk merk heb jij in gedachten?nachtnet schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:07:
[...]
Misschien binnenkort een commercial voor een Europees automerk?
Verder een bijzonder leuke middag gehad zo! Op Unibet een wedje geplaatst dat Verstappen zou winnen LOL!
[ Voor 13% gewijzigd door Gé Brander op 15-05-2016 22:10 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Yep. Prachtig stuk.derx666 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:24:
Paar behoorlijk grote namen die hem feliciteren, impressive
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Er gaan geruchten dat Red Bull vanaf volgend jaar weer met de 'gewone' Renault-naam gaan rijden.Gé Brander schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:09:
[...]
Dat wordt een lastige denk ik. De Renault zal het niet zijn omdat ze "niet" met een Renault motor rijden (ahum), Mercedes zal het ook niet zijn... Welk merk heb jij in gedachten?
Verder een bijzonder leuke middag gehad zo! Op Unibet een wedje geplaatst dat Verstappen zou winnen LOL!
Staat in de ingeleverde motorcontracten (die vandaag volgens mij ingeleverd moesten worden).
Heb geen bron, teveel bronnen vandaag gelezen ^^
Wat dacht je van Rolls Royce?Gé Brander schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:09:
[...]
Dat wordt een lastige denk ik. De Renault zal het niet zijn omdat ze "niet" met een Renault motor rijden (ahum), Mercedes zal het ook niet zijn... Welk merk heb jij in gedachten?
Nouja... bij papa ging het nog zo:Smultie schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:59:
[...]
Hè, fijn! Ik maakte me nog een beetje zorgen om z'n financiën

Die is ondertussen ook al gruwelijk oud... een meme van voor we het over meme's hadden. Damn ik zit al te lang op internet
aston martin? Sponsor van Red Bull?Gé Brander schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:09:
[...]
Volkswagen, Audi, Opel.Gé Brander schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:09:
[...]
Ik dacht eerder aan Aston Martin.. En bij Aston Martin denk ik meteen aan Bond, James Bond.. En bij James Bond denk ik meteen aan Heineken.. Was die niet laatst in het nieuws voor sponsoring?
Rondje is compleet
-
Je kon ook nog wel eens gelijk hebben ook.Edd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:15:
[...]
Ik dacht eerder aan Aston Martin.. En bij Aston Martin denk ik meteen aan Bond, James Bond.. En bij James Bond denk ik meteen aan Heineken.. Was die niet laatst in het nieuws voor sponsoring?
Rondje is compleet
quote: Aston MartinGreat to see the wings out front! Congratulations @Max33Verstappen and @redbullracing #SpanishGP
— Aston Martin (@astonmartin) May 15, 2016
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Jammer dat je niet kunt horen waar Daniel en Helmut het over hebben op het einde van het filmpje. Maar het zag er behoorlijk vriendelijk uit.
Nu alles aan het verwerken, interviews, nabeschouwingen, foto's etc aan het verzamelen en tranen in m'n ogen tijdens het lezen van het 'live verslag' in deze thread
Jaren F1 proberen te volgen maar eigenlijk pas sinds Max zijn entree vorig seizoen echt hooked geraakt en niet voor niets! Hopelijk kunnen we nog jaren genieten van zijn talent en professionele houding en race hart!
Op deze channel staan ook wat leuke post race interviews.
Meestal komt hier ook relatief snel de Paddock Pass voorbij, met daarin een uitgebreide samenvatting van het weekend.
Pfff dan moet Max hem ook echt nog zelf in zien te koppen. Want en halve seconde is echt zo verspeeld.RoyK schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:27:
Naast de positieve reacties merk ik ook verschillende geluiden. Bijvoorbeeld dat ze gesjoemeld hebben met RIC zijn pitstops om zo Max aan een eventuele zege te helpen. Ik las gisteren ook een verhaal dat SAI nu met de auto van Max is gaan rijden omdat er iets aan die auto anders zou zijn wat hem sneller maakte.. de roddels worden soms steeds gekker
Alu hoedjes theorieën hou je altijd.RoyK schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:27:
Naast de positieve reacties merk ik ook verschillende geluiden. Bijvoorbeeld dat ze gesjoemeld hebben met RIC zijn pitstops om zo Max aan een eventuele zege te helpen. Ik las gisteren ook een verhaal dat SAI nu met de auto van Max is gaan rijden omdat er iets aan die auto anders zou zijn wat hem sneller maakte.. de roddels worden soms steeds gekker
Alleen vergeten alle mensen die dat zeggen dat een 3 stopper vooraf werd gezien als de beste strategie. Ook ik dacht dat hij hem niet zo kunnen uitrijden met die laatste set banden. Pirelli zei ook dat 3-stops de snelste strategie was.RoyK schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:27:
En die 3 stopper had ook de beste keuze kunnen zijn als Vettel en Ricciardo niet zo met elkaar bezig waren geweest. Dat was de reddingsboei voor zowel Verstappen als Räikkönen.aicaramba schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:32:
[...]
Alleen vergeten alle mensen die dat zeggen dat een 3 stopper vooraf werd gezien als de beste strategie. Ook ik dacht dat hij hem niet zo kunnen uitrijden met die laatste set banden. Pirelli zei ook dat 3-stops de snelste strategie was.
Testing, one, two ...
Dat is Dieter Mateschitz. (Mede)Oprichter van Red Bull (de aller aller allerhoogste baas dus)sjaool schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:26:
[...]
Jammer dat je niet kunt horen waar Daniel en Helmut het over hebben op het einde van het filmpje. Maar het zag er behoorlijk vriendelijk uit.
[ Voor 7% gewijzigd door MrMarcie op 15-05-2016 22:44 ]
Gek dat je dat zo vertaalt. Het is toch geen persoonlijke aanval op Verstappen....MrMarcie schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:43:
Die Ricciardo is wel een erg slechte verliezer. Dat Max gewonnen heeft is toch echt de klasse van Verstappen. Die reed zijn banden NIET stuk.
Hij baalt (terecht imho) dat hij mogelijk de verkeerde strategie heeft gekregen/uitgevoerd. Niks mis mee, als topsporter.
Prima vent, Ricciardo!
Jij moet leren lezen. Dat zegt hij toch ook; dat het niet aan Max ligt.MrMarcie schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:43:
Die Ricciardo is wel een erg slechte verliezer. Dat Max gewonnen heeft is toch echt de klasse van Verstappen. Die reed zijn banden NIET stuk en dat ondanks een wissel minder.
Valt volgens mij wel mee, dat was direct na de race. met een band die net stuk gegaan was..MrMarcie schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:43:
Die Ricciardo is wel een erg slechte verliezer. Dat Max gewonnen heeft is toch echt de klasse van Verstappen. Die reed zijn banden NIET stuk.
RIC wil ook gewoon winnen en op podium staan. Zelfs in het video interview gunt hij max wel de winst, maar had hij liever zelf daar (bij) gestaan. Denk dat ze samen een vreselijk sterk team kunnen zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door MrMarcie op 15-05-2016 22:46 ]
[ Voor 4% gewijzigd door hjs op 15-05-2016 22:46 ]
Op 3:45 interview met Jos tijdens het podium
OP 12:00 Persconferentie ,et Kimmi over Max en Jos
[YouTube: https://youtu.be/l2NofEicgTU?t=726]
PSN-id: Chrasher
Een slechte verliezer zegt dit niet;MrMarcie schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:46:
Ik lees wel goed, de strategie was 2 stopper voor Max. Als ze die strategie voor Ricciardo aangehouden hadden had hij niet gewonnen.
"It's not hard for me to see Max on the podium, it's just hard not to be there myself."
RIC veranderde pas van strategie toen VET zijn strategie aanpaste. Imho gewoon verkeerd ingeschatMrMarcie schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:46:
Ik lees wel goed, de strategie was 2 stopper voor Max. Als ze die strategie voor hem aangehouden hadden had hij niet gewonnen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_6re7YwXspA]MrMarcie schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:43:
Die Ricciardo is wel een erg slechte verliezer. Dat Max gewonnen heeft is toch echt de klasse van Verstappen. Die reed zijn banden NIET stuk en dat ondanks een wissel minder.
Hier zie je dat hij niet zo'n slecht verliezer is.. Hij is teleurgesteld. Maar hij geeft niet af op Max ofzo.
Je hebt gelijk, die oude kerels lijken ook zo op elkaar.Rivanov schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:42:
[...]
Dat is Dieter Mateschitz. (Mede)Oprichter van Red Bull (de aller aller allerhoogste baas dus)
Heb ik ook niet gezegd volgens mij, hij geeft kritiek op de strategie en wanneer er gewisseld werd. Hij denkt dus dat hij kon (en had) moeten winnen. Ik denk dat het anders ligt. Ik denk als Kyviat en Ricciardo in de auto hadden gezeten, Ferrari gewonnen had, omdat Max echt iets buitengewoons heeft gedaan vandaag wat bijna niemand kan. Een van die dingen is omgaan met banden.aicaramba schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:48:
[...]
[video]
Hier zie je dat hij niet zo'n slecht verliezer is.. Hij is teleurgesteld. Maar hij geeft niet af op Max ofzo.
[ Voor 3% gewijzigd door MrMarcie op 15-05-2016 22:52 ]

Niet gezond! Wat een held.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Doorscrollen naar het post-race interview met Max(ziggo ligt er weer eens uit)
https://www.autobahn.eu/8...de-grand-prix-van-spanje/
Leuk gedaan!
[ Voor 32% gewijzigd door Smultie op 15-05-2016 22:54 ]
"Show me a good loser and I'll show you a loser."MrMarcie schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:43:
Overigens snap ik wel dat hij baalt. Hij heeft de kans op een overwinning gemist en hoewel hij het ongetwijfeld tof vindt voor Max komt hij er zelf om te winnen.

Kan max (1 van) de Mercs verslaan in Monaco?
You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman
Na vanmiddag kun je pas merken hoe "saai" het eigenlijk al was geworden met pas 5 races. Vanmiddag was het voorin echt vechten en constant spanning. In eerdere races wist je eigenlijk al dat plaats 1 en 2 vergeven waren.wontcachme schreef op zondag 15 mei 2016 @ 15:30:
Kunnen ze Mercedes niet uitkopen voor de rest van dit seizoen? Dit is 10x leuker om te zien....
Is er geen rijke partij die Sauber wat geld kan toeschuiven om elke race terug te vallen en Mercedes eruit te torpederen. Maakt de races een stuk spannender
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ja. Zie ik meer gebeuren dan in Canada. Monaco is 1 van de enige circuits waar de coureur echt nog boven de auto kan staan. Rijderscircuit. En Max ging vorig jaar tot aan het uitvallen als de brandweerdaniellammers schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:58:
Vraag aan de kenners:
Ben geen kenner, maar denk dat hij daar echt wel een goede kans maakt, aangezien RB een van de (zo niet beste) chassis heeft van het veld.daniellammers schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:58:
Vraag aan de kenners:
Aangezien downforce / mechanische grip / drivability erg belangrijk zijn in Monaco, plus het feit dat Max ooit gezegd heeft dat het zijn favoriete circuit is, denk ik dat hij dat zekurrr zou moeten kunnen!

Sowieso worden mooie dingen gezegd. Door Dr, Marko, Niki Lauda, door de studiopresentatoren. Erg leuk om eens te horen op andere zenders.Chrasher schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:46:
Voor diegenen die een beetje duits kunnen, stukje van de ORF na de race :
Op 3:45 interview met Jos tijdens het podium
OP 12:00 Persconferentie ,et Kimmi over Max en Jos
[video]
www.steamloco.info
Daar ben je toch gewoon zelf bij als coureur dus is het Ricciardo's eigen fout in mijn ogen. (Als het al een fout is.)MrMarcie schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:46:
Ik lees wel goed, de strategie was 2 stopper voor Max. Als ze die strategie voor Ricciardo aangehouden hadden had hij niet gewonnen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Zo zag en ziet mijn dag er ook uit! Briljante prestatie van een jonge landgenoot.D-Ed schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:28:
Wat een dag! Meerder malen met tranen in mijn ogen voor de tv gezeten met een groep gelijkgestemden (en kids in de achtergrond die 'geschrokken' richting tv kwamen rennen!!!)
Nu alles aan het verwerken, interviews, nabeschouwingen, foto's etc aan het verzamelen en tranen in m'n ogen tijdens het lezen van het 'live verslag' in deze thread![]()
![]()
![]()
Jaren F1 proberen te volgen maar eigenlijk pas sinds Max zijn entree vorig seizoen echt hooked geraakt en niet voor niets! Hopelijk kunnen we nog jaren genieten van zijn talent en professionele houding en race hart!
Ik volg Formule 1 al sinds 1992, maar dit was erg bijzonder hoor!
Als je vijf minuten niet te kort vindt kun je deze kijken.MikeyMan schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:04:
Is er al ergens een fatsoenlijke samenvatting?
Klopt. Denk vooral dat ie baalt omdat ie dus van plek 1 naar plek 4 terug valt omdat de strategie niet goed uitpakt (net als anderen met een 3 stopper zoals Palmer of Kvyat). Feit blijft gewoon dat RB een 1-2 had kunnen halen vandaag en dat lukte ze niet. Zelfs podium was te ver voor Ricciardo. En dat kwam door de strategie.aicaramba schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:48:
[...]
[video]
Zoals ie zelf ook zegt: voor een 3-stopper was het eigenlijk ook te laat om dat te doen en uiteindelijk kwam de 3e stop ook veel te vroeg om nog nut te hebben (daardoor banden te ver op om ook nog Vettel voorbij te gaan).
Hij probeerde het wel, maar ik kan me redelijk voorstellen dat het jammer is als je lange tijd 1e rijdt zonder dat je echt langzaam bent, je uiteindelijk naast het podium komt. Ik vind hem geen slechte verliezer. Sterker, ik vind Kimi een slechtere verliezer momenteel, want die was gewoon absoluut niet tevreden met P2 terwijl ie gewoon geen enkele serieuze aanval heeft gedaan.
Nog steeds geen post-race persconferentie beschikbaar?
Ik al sinds 1973pilskes schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:06:
[...]
Zo zag en ziet mijn dag er ook uit! Briljante prestatie van een jonge landgenoot.
Ik volg Formule 1 al sinds 1992, maar dit was erg bijzonder hoor!
Volgens Max haalde zij Ricciardo naar binnen omdat Max sneller was en tijd verloor. En omdat Vettel ook naar binnen ging was het een normale keuze om Ricciardo ook naar binnen te halen toch?Bastie-88 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:48:
[...]
RIC veranderde pas van strategie toen VET zijn strategie aanpaste. Imho gewoon verkeerd ingeschat
Had iets langer gemogen, maar sec gezien is er ook niet heel veel gebeurdsjaool schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:07:
[...]
Als je vijf minuten niet te kort vindt kun je deze kijken.
http://www.f1fanatic.co.u...p-times-and-fastest-laps/
Haters everywhere but I don’t really care

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Eerst RAI laten komen, en dan net genoeg gas geven om hem achter je te houden.
Velen hier vroegen zich af of hij dat ook zou kunnen, en dat antwoord heeft hij vandaag zelf gegeven.
Heel erg knap.
Het lijkt er op dat hij alleen nog de kwalificatie iets beter moet gaan doen, en zijn starts.
Het wachten op deze race is super beloond, nu maar wachten op Monaco.
Canada de nieuwe motor...
Pfoeh, wat een seizoen gaat dit worden???
Dat moeten mooie odds geweest zijn! Feli!Gé Brander schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:09:
[...]
<>
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Precies op de dag af debuteerde Max 14 maanden geleden in de F1.
14 (!) maanden geleden pas......laat dat even bezinken...
Met de Renault upgrade in Canada... hoe dichtbij kan ie gaan komen??
Wat voor knotsgekke tijden gaan we tegemoet in ons kikkerlandje?
Johan Crujiffalwaysleft schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:20:
Klein grappig feitje.
En dat ie zijn rijbewijs nog korter heeftalwaysleft schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:20:
Klein grappig feitje.
Nieuwe voorspelling.albino71 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:19:
Max heeft op tactiek gewonnen.
Eerst RAI laten komen, en dan net genoeg gas geven om hem achter je te houden.
Velen hier vroegen zich af of hij dat ook zou kunnen, en dat antwoord heeft hij vandaag zelf gegeven.
Heel erg knap.
Het lijkt er op dat hij alleen nog de kwalificatie iets beter moet gaan doen, en zijn starts.
Het wachten op deze race is super beloond, nu maar wachten op Monaco.
Canada de nieuwe motor...
Pfoeh, wat een seizoen gaat dit worden???
Nog een paar podiums, en 1 keer winnen dit jaar. En dit jaar vierde worden achter Rosberg, Hamilton en Vettel in het WK. Ik teken er voor!
Dit topic is gesloten.
Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1