[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.672 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:01:
[...]

Precies. Max heeft ook de races van afgelopen jaren geanalyseerd zei hij in een interview en dan vooral de race uit 2012 met Pastor Maldonado. Daaruit bleek dat de winst voor hem in de laatste bocht zit en dit heeft hij ten volste benut om Kimi Raikkonen achter zich te houden. En dit alles in combinatie met goed met zijn banden omgaan heeft een prachtige overwinning als resultaat.
Dat uitgerekend Pastor Maldonado een "voorbeeld" moet zijn :+

Winst van gister van een combinatie van pure mazzel en gewoon goed rijden. Pure mazzel dat de Mercs er samen af gaan (hoe dan ook mooi, al was Verstappen maar vierde geworden daar door), het feit dat Kimi geduld heeft en uiteindelijk eieren voor zijn geld kiest ipv van een aktie zoals vorig jaar op Bottas. En uiteindelijk de mazzel dat Vettel goed in staat was Ricciardo achter zich te houden met als gevolg dat ze zo druk met elkaar waren dat ze te weinig tijd goed hebben kunnen maken.

Ben alleen bang dat het realistisch gesproken ook hier bij blijft dit jaar qua overwinningen. Als Vettel er achter had gezeten ipv Kimi dan had die nog wel ergens een aktie gemaakt gok ik en bij Ferrari zullen ze ook niet stil zitten qua ontwikkeling... podium zal er dus ongetwijfeld nog wel komen maar denk dat we voor aaneengeregen overwinningen nog minstens tot 2017 moeten wachten ;-) .

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Hans1990 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:36:
[...]

Dat is wel beetje de traditie:
Wikipedia: Scuderia Toro Rosso

Hoewel het nog best kan zijn dat ze er een derde jaar achter aan zetten. Maar ik zou geen wonderen verwachten.. als ze willen zetten ze gewoon 2 totaal andere coureurs in die auto. Hebben ze in 2012 ook gedaan. En zoals Kvyat al zei, als het management wil dat er iets moet gebeuren, dan gaat dat gewoon gebeuren :+
Horner zei dit weekend in een interview dat er eigenlijk nog niet talenten ver genoeg zijn om ofwel Sainz of Kvyat te vervangen volgend jaar. (iets in die strekking)
Zou dus zomaar kunnen dat we ze beide gewoon terug zien in de Torro Rosso

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:27
ScrooLoose schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:53:
[...]

Horner zei dit weekend in een interview dat er eigenlijk nog niet talenten ver genoeg zijn om ofwel Sainz of Kvyat te vervangen volgend jaar. (iets in die strekking)
Zou dus zomaar kunnen dat we ze beide gewoon terug zien in de Torro Rosso
Dan zal de frustratie wel toe gaan slaan bij Sainz, die is na dit seizoen zeker goed genoeg voor een stapje hoger.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Lekker Ventje schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:55:
[...]

Dan zal de frustratie wel toe gaan slaan bij Sainz, die is na dit seizoen zeker goed genoeg voor een stapje hoger.
Dat denk ik ook en dan zal hij ipv kvyat waar geruchten over gingen naar Williams gaan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:38
De laatste 3 bochten commentaar van Olav Mol gaat toch wel de boeken in. Komt naast Jack van Gelder z'n "Dennis Bergkamp Dennis Bergkamp" te staan.

Iedere keer als ik nu dit hoor en de snik in z'n stem hoor springen bij mij ook de tranen in de ogen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:24
R2D2 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:49:
[...]

Winst van gister van een combinatie van pure mazzel en gewoon goed rijden. Pure mazzel dat de Mercs er samen af gaan (hoe dan ook mooi, al was Verstappen maar vierde geworden daar door), het feit dat Kimi geduld heeft en uiteindelijk eieren voor zijn geld kiest ipv van een aktie zoals vorig jaar op Bottas. En uiteindelijk de mazzel dat Vettel goed in staat was Ricciardo achter zich te houden met als gevolg dat ze zo druk met elkaar waren dat ze te weinig tijd goed hebben kunnen maken.

Ben alleen bang dat het realistisch gesproken ook hier bij blijft dit jaar qua overwinningen. Als Vettel er achter had gezeten ipv Kimi dan had die nog wel ergens een aktie gemaakt gok ik en bij Ferrari zullen ze ook niet stil zitten qua ontwikkeling... podium zal er dus ongetwijfeld nog wel komen maar denk dat we voor aaneengeregen overwinningen nog minstens tot 2017 moeten wachten ;-) .
Ik moet nog steeds bijkomen van wat er gisteren gebeurd is. Ik ben het met je eens; realistisch gezien is de kans op nog een overwinning dit seizoen niet heel groot. Maar gisteren is een voorbeeld hoe raar/bizar dingen kunnen verlopen. Bij Ziggo schetste Tom Coronel een dergelijk scenario, het leek toen onrealistisch maar het is toch werkelijkheid geworden.

Interessant zal zijn hoe Mercedes zich de rest van het seizoen zal ontwikkelen. Uiteindelijk blijft het een teamsport en er zijn toch flinke deuken aan het ontstaan in de teamspirit. Dit zal ook een uitwerking hebben op de performance in de race bijvoorbeeld wat positief is voor Ferrari, Red Bull, maar zeker ook de F1 in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 06:14
[...]

Eens, maar uiteindelijk moet je er wel staan. Een 3-stop zoals Ricciardo uitvoerde leek het snelste, maar door de vreemde strategie van Vettel (korte stint) kwam hij hierachter te zitten en zat hij vast. Inhalen in Spanje is moeilijk, met name als je iets minder vermogen hebt. En ook al was hij hier voorbij gekomen vermoed ik niet dat hij nog Raikonen en Max in had kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:07
Rivanov schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:57:
De laatste 3 bochten commentaar van Olav Mol gaat toch wel de boeken in. Komt naast Jack van Gelder z'n "Dennis Bergkamp Dennis Bergkamp" te staan.

Iedere keer als ik nu dit hoor en de snik in z'n stem hoor springen bij mij ook de tranen in de ogen.
Net zoals ook van Olav: "Hij gaat radeloos rechtdoor, mijn god wat gebeurt hier allemaal" (Senna)

Maar ja, ik kan het ook niet drooghouden als ik het hoor. Bij de nabeschouwing had Tom het ook ff moeilijk toen hij het weer hoorde (na de reclame)

[ Voor 14% gewijzigd door Ryur op 16-05-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ryur schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:00:
[...]

Net zoals ook van Olav: "Hij gaat radeloos rechtdoor, mijn god wat gebeurt hier allemaal" (Senna)

Maar ja, ik kan het ook niet drooghouden als ik het hoor. Bij de nabeschouwing had Tom het ook ff moeilijk toen hij het weer hoorde (na de reclame)
Dat geeft me ook kippenvel. Staat ook als soundbite op de RTL Formule 1 Box van Jeroen van Inkel. Grijs gedraaid die CD's. GE-WEL-DIG.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:07
Rivanov schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:03:
[...]

Dat geeft me ook kippenvel. Staat ook als soundbite op de RTL Formule 1 Box van Jeroen van Inkel. Grijs gedraaid die CD's. GE-WEL-DIG.
Jep, die heb ik ook. Ik ken de nummers precies op de volgorde uit mijn hoofd.
En dan nummer 18 cd 2, kippenvel. Ook het nummer wat daarna na komt "Goodbye my friend" is zo amazing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ziggo Sport had gisteren 1,1 miljoen kijkers bij de GP. Die cashen flink :7

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rivanov
alwaysleft schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:06:
Ziggo Sport had gisteren 1,1 miljoen kijkers bij de GP. Die cashen flink :7
Dat is ook gedeeltelijk open kanaal 14. Dus daar cashen ze niet extra van. ;)
Vanaf nu zullen ze gaan cashen met alle extra abonnees.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=b7j8GaBKNXw]

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 16-05-2016 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:58

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Ook niet vergeten dat men RIC op een foutieve strategie heeft gezet met die extra, overbodige, pitstop. Zonder die pitstop had Max hem op de baan voorbij gemoeten, en wanneer je je teamgenoot passeerd dan pak je het meestal nog net iets voorzichtiger aan waardoor het extra moeilijk word.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Rivanov schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:07:
[...]

Dat is ook gedeeltelijk open kanaal 14. Dus daar cashen ze niet extra van. ;)
Vanaf nu zullen ze gaan cashen met alle extra abonnees.

[video]
Vorige race had dik een half miljoen kijkers, dus zullen een hoop betaalde abonnee's bij komen.

F1 is een hype op dit moment door Max.😀😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:03
Blokker_1999 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:07:
[...]

Ook niet vergeten dat men RIC op een foutieve strategie heeft gezet met die extra, overbodige, pitstop. Zonder die pitstop had Max hem op de baan voorbij gemoeten, en wanneer je je teamgenoot passeerd dan pak je het meestal nog net iets voorzichtiger aan waardoor het extra moeilijk word.
Het mooie is dat we dat juist allemaal gaan vergeten. Het enige wat we blijven onthouden is: Max Verstappen wint de grote prijs van Spanje! De rest is allemaal bijzaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

YouTube: 2016 Spain - Paddock Pass: Post-Race

Voor de geïnteresseerden... Vind ik altijd leuk om terug te kijken na n raceweekend. Vooral nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
kevlar01 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:12:

Voor de geïnteresseerden... Vind ik altijd leuk om terug te kijken na n raceweekend. Vooral nu :P
Check m'nn post hierboven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:24
[...]

Het was de foute strategie omdat RIC of VET uiteindelijk niet konden winnen. VES en RAI hadden achteraf de betere strategie. De koe achteraf in de kont kijken is makkelijk. Als RIC of VET gewonnen hadden was het precies andersom geweest.

Ik weet niet precies wie wanneer welke beslissing genomen heeft, maar feit is dat VES gewoon uitmuntend gereden heeft. Anders win je geen GP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
[...]

Op papier was die sneller voor aanvang van de race, dus vind dat niet direct een 'foute' strategie. Probleem was dat Vettel heel rap naar binnen ging en er voor kwam... denk dat men bij Ferrari dacht Vettel snel naar binnen te halen zodat ie de kop kon pakken als Max naar binnen ging.... probleem was alleen dat die niet naar binnen ging en vermoed dat men toen tegen Kimi heeft gezegd, trap maar door met dat hok.

Dat verstappen 30+ rondjes doet op die banden is natuurlijk van de zotte, voor een mooie twee stopper had ie net wat langer door gemoeten in zijn eerste stint. Bij Ricciardo (die weliswaar wat meer van zijn banden heeft gevergd) knalde de band met 10 rondjes minder op de teller... ik heb de laatste rondjes wel met samengekomen billen gezeten zitten duimen dat alles heel zou blijven.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
F1 is een teamsport. Het team bouwt de auto en bepaalt grotendeels de strategie.
Maar de coureur in de auto moet wel zijn hoofd koel rijden, netjes met de banden omgaan en de goede ronde tijden in klokken. En dat terwijl er 2 wereldkampioen met 5 titels binnen paar seconde achter je rijden, waarvan 1 die wel bekend staat om zijn baanactie en "late of the late brakers". Dan is het toch niets minder dan super vet dat Max zo'n iemand meer dan 30 rondjes heeft achter gehouden.

Dus niets minder dan verdiend.

Als Ricciardo dezelfde strategie had toegepast had Vettel dat waarschijnlijk ook gedaan en was de kans groter dat Ferrari won.. maarja wat als. Wat als Ricciardo wel de Ferrari's voor bij kon komen? Dan had Max waarschijnlijk weinig kans op het einde met 6-7 laps oudere banden. Maar "wat als" kan je ook redeneren dat Mercedes gisteren had moeten winnen ;)

Zo werkt F1 gelukkig niet, uiteindelijk heeft Max gewonnen, Mercedes is met het slechtste resultaat gisteren naar huis gegaan en elk ander team beter (want zij hadden wel 1 auto die gefinished is :+ )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Ik krijg ook een beetje jeuk van die 'maar als Max dit en dit niet gehad dan...' of 'als dat of dat niet gebeurd was dan...'. Hij heeft gewonnen. Klaar. Hij kan 25 punten op z'n conto bijschrijven. Punt. Hij sloeg toe op het moment dat het nodig was. Op die manier kan je alles wel marginaliseren. Als Schumacher altijd in een Minardi/Simtek/Forti had rondgereden was hij ook niet 7x wereldkampioen geworden. Max was gisteren gewoon de beste en dat niet eens in de beste auto van het veld.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Rivanov schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:12:
[...]

Check m'nn post hierboven. ;)
Oeps, niet gezien.. Ninja edit? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 15-09 23:03

Smarron

The bend

[...]

Mja, achteraf overbodig, maar niemand had gedacht dat er meer dan 25 ronden op de mediums gereden kon gaan worden. Pirelli niet, Olav niet en Sky Sports ook niet. Achteraf gezien was het dus blijkbaar "makkelijk" haalbaar. Max zei wel dat de laatste 8 ronden z'n banden op waren, dus wat dat betreft heeft Pirelli wel gelijk, maar goed, als je 1e rijdt en achter je rijdt iemand met exact hetzelfde probleem, is het dus een perfecte strategie gebleken.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
dasfrikandel schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:28:
Wat denken jullie trouwens van Kvyat?
Volgens mij had Kvyat gewoon 7e kunnen zijn als hij niet twijfelend achter Vettel en Ricciardo was blijven hangen. Hij was heel veel sneller (zie snelste ronde) op z'n bandjes maar wou niet een Red Bull en Vettel in gevaar brengen (en direct uit de F1 gepleurd worden). Button reed er niet ver voor en Massa en Perez zaten elkaar in de weg een stukje daar weer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:53

Player1S

Probably out in the dark

ruudonline schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:13:
[...]

Het was de foute strategie omdat RIC of VET uiteindelijk niet konden winnen. VES en RAI hadden achteraf de betere strategie. De koe achteraf in de kont kijken is makkelijk. Als RIC of VET gewonnen hadden was het precies andersom geweest.

Ik weet niet precies wie wanneer welke beslissing genomen heeft, maar feit is dat VES gewoon uitmuntend gereden heeft. Anders win je geen GP.
Op moment dat Lewis en Nico elkaars auto van dichtbij bekeken hebben zowel Ferrari als red bull zeer waarschijnlijk hun oorspronkelijke strategie uit het raam kunnen gooien. De boel veranderde ineens

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Smarron schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:25:
[...]

Mja, achteraf overbodig, maar niemand had gedacht dat er meer dan 25 ronden op de mediums gereden kon gaan worden. Pirelli niet, Olav niet en Sky Sports ook niet. Achteraf gezien was het dus blijkbaar "makkelijk" haalbaar. Max zei wel dat de laatste 8 ronden z'n banden op waren, dus wat dat betreft heeft Pirelli wel gelijk, maar goed, als je 1e rijdt en achter je rijdt iemand met exact hetzelfde probleem, is het dus een perfecte strategie gebleken.
ALs je in dat filmpje hierboven de reactie van Vettel ook hoort op de vraag "had je de verkeerde strategie", dan reageert hij heel netjes "achteraf gezien wel ja, maar achteraf is makkelijk praten. Wij wilde Ricciardo aanvallen met een aggresieve tactiek en dat is gelukt. Max was alleen beter en had een betere strategie achteraf gezien".

Zoals gezegd, achteraf is mooi wonen :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Nog een paar races als dit van Max (niet noodzakelijkerwijs winnen) en Spa wordt helemaal een gekkenhuis qua Nederlanders (en misschien ook wel Belgen) :D

The ramblings of an idiot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

McBoom schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:40:
Nog een paar races als dit van Max (niet noodzakelijkerwijs winnen) en Spa wordt helemaal een gekkenhuis qua Nederlanders (en misschien ook wel Belgen) :D
Aangezien Max toch wel een halve Belg is word dat inderdaad een mooi feestje voor de lage landen :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:22
Over die drie-stops strategie;

Kvyat deed 1:26 op de softs in z'n laatste stint. Als Vettel en Ricciardo hun derde stop ergens tussen ronde 50 en 55 hadden gemaakt en naar softs waren gegaan, dan hadden ze op z'n minst op de staart van Max en Raikonnen gezeten.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Heeft iemand toevallig het schema van pirelli met de gebruikte banden en de rondes waarin de pitstops zijn gemaakt?

vraag me af of sainz 2 of 3 stopper had en welke banden?

Thx

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 19:25

Pierre

Van nature lui!

Ook een goed stuk wat betreft de banden strategie

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

NitroX infinity schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:47:
Over die drie-stops strategie;

Kvyat deed 1:26 op de softs in z'n laatste stint. Als Vettel en Ricciardo hun derde stop ergens tussen ronde 50 en 55 hadden gemaakt en naar softs waren gegaan, dan hadden ze op z'n minst op de staart van Max en Raikonnen gezeten.
Maar ze deden het middenstuk op de soft, niet het laatste. Ze gingen van Soft naar Medium naar Soft naar Medium. Die hadden volgens mij ook geen medium meer om dat mee te doen. Je zag Vettel al op de Medium in de problemen komen de laatste ronden. Dat had dus ook niet geholpen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

powah33 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:49:
Heeft iemand toevallig het schema van pirelli met de gebruikte banden en de rondes waarin de pitstops zijn gemaakt?

vraag me af of sainz 2 of 3 stopper had en welke banden?

Thx
Deze sit kan je vanalles op vinden qua analyse achteraf. Saintz heeft zo te zien 2 stops gemaakt:

http://en.mclarenf-1.com/...results&gp=960&s=7554&p=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:52

RoyK

Hobby tekenaar

McBoom schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:20:
Ik krijg ook een beetje jeuk van die 'maar als Max dit en dit niet gehad dan...' of 'als dat of dat niet gebeurd was dan...'. Hij heeft gewonnen. Klaar. Hij kan 25 punten op z'n conto bijschrijven. Punt. Hij sloeg toe op het moment dat het nodig was. Op die manier kan je alles wel marginaliseren. Als Schumacher altijd in een Minardi/Simtek/Forti had rondgereden was hij ook niet 7x wereldkampioen geworden. Max was gisteren gewoon de beste en dat niet eens in de beste auto van het veld.
Precies. Kimi onderstreepte dat gisteren tijdens een interview. Hij was gisteren gewoon best of the rest!

Vandaag ben ik aan het werk maar ik ben nog steeds een beetje hyper. Ik zit op youtube rond te hangen en filmpjes te kijken. Ik moet er maar even mee gaan stoppen en wat werk verzetten haha.

Wat me nu weer een beetje zit te kietelen is de gedachten dat Monaco best een race is waar van alles kan gebeuren. Als alles mee zit en hij weer op een podium klimt dan weet ik het echt even niet meer waar ik het moet zoeken. Ik voel die kriebels al in mijn buik en het wordt een lange wacht van 2 weken.

Wetende dat het na Monaco toch wel een stuk lastiger zal zijn als we realistisch kijken naar de grid. Ik ga aan het werk! :/

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Bij NOS hebben ze nog wel wat audio verzameld:

Samenvatting en laatste 3 minuten: http://nos.nl/artikel/210...en-heel-bijzonder-nu.html
Reactie Frits van Eldik (F1 fotograaf) en Frits van Amersfoort: http://nos.nl/artikel/210...p-een-driewieler-zat.html

En de video van het sportjournaal nog: http://nos.nl/artikel/210...ssi-van-de-autosport.html

[ Voor 27% gewijzigd door Martinspire op 16-05-2016 11:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin

:P

Op http://www.redbullracing.com/gallery/spanish-grand-prix staan ook nog wat mooie foto's, Alonso die hem direct na de race opzoekt, Vettel op het podium.

[ Voor 29% gewijzigd door FlipFluitketel op 16-05-2016 11:10 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

Realistisch gezien niet nee, hoewel Monaco nog zou kunnen. Op dat Mickey Mouse-circuit heeft vermogen nauwelijks zin. Moeten we alleen hopen dat hij een betrouwbare motor krijgt (ongeacht of dat een oude of nieuwe Renault Tag Heuer is).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwaysleft
De overwinning in een nieuwe wagen geeft aan dat Max echt het grootste talent is sinds ene Shumacher en Senna.

Maar dit artikel lezend http://www.gpupdate.net/n...rand-prix-van-spanje-won/

Deze quote geeft aan dat hij de allergrootste kan worden, zo indrukwekkend, de man kent gewoon echt geen druk;

Door het tactische steekspel kwam Verstappen zodoende op koers te liggen voor de zege. Dat hij vervolgens foutloos naar de overwinning reed, vindt Horner razendknap. "Wij aan de pitmuur waren allemaal nerveus, maar in de auto zat een jongeman die alles onder controle had. Hij kwam een keer over de boardradio vragen of wedstrijdleider Charlie Whiting wilde letten op de blauwe vlaggen, maar in zijn stem was niets van spanning of stress te horen. Hij was ontzettend kalm, zoals hij al het hele weekend was. Hij heeft vanaf het eerste moment dat hij in de auto stapte tot het moment dat hij over de finish kwam geen wiel verkeerd gezet."
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Thx. _/-\o_

Laatste stukje (over Max) is ook erg leuk (alhoewel hij zichzelf ook even een veer zijn achterste steekt):

[ Voor 16% gewijzigd door Help!!!! op 16-05-2016 11:15 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Grrrrrene schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:09:
[...]

Realistisch gezien niet nee, hoewel Monaco nog zou kunnen. Op dat Mickey Mouse-circuit heeft vermogen nauwelijks zin. Moeten we alleen hopen dat hij een betrouwbare motor krijgt (ongeacht of dat een oude of nieuwe Renault Tag Heuer is).
Max heeft iig bewezen dat hij een Ferrari achter zich kan houden op een circuit waar inhalen lastig is.
Kimi's grote kans lag op het lange rechte stuk waar zijn Ferrari power hem een kans geeft. En dat heeft Monaco niet.
Kwestie van goed kwalificeren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

FlipFluitketel schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:04:
[html]<blockquote class="twitter-tweet" data-lang="nl"><p lang="en" dir="ltr">Love a good game of ping pong <a href="https://t.co/699PZVbX7l">pic.twitter.com/699PZVbX7l</a></p>— Daniel Ricciardo (@danielricciardo) <a href="https://twitter.com/danielricciardo/status/732054662480822272">16 mei 2016</a></blockquote> <script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]
:P

Op http://www.redbullracing.com/gallery/spanish-grand-prix staan ook nog wat mooie foto's, Alonso die hem direct na de race opzoekt, Vettel op het podium.
serously?! What are we doing here?!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:48
Mijn idee bij de Red Bull strategie voor Max:

Max kan enorm constant rijden, waardoor Red Bull heel precies kan voorspellen hoe lang hij op een set banden zal kunnen rijden (gebaseerd op de tests van de FP op vrijdag).

Ik denk dat ze heel goed wisten dat Max 31 ronden op die banden zou kunnen rijden. Ze hebben geprobeerd hem continu voorop te houden en hebben teruggerekend (wetende dat inhalen heel moeilijk is, zeker omdat red bull heel snel is in de laatste bochten voor het rechte stuk).

Dus zodra de softs niet meer sneller zouden zijn dan de verse mediums hebben ze hem naar binnen gehaald (om te voorkomen dat ferrari de undercut zou pakken).

Op die set mediums had hij in de tweede stint veel langer door kunnen rijden, maar wederom hebben ze hem zo vroeg mogelijk naar binnen gehaald om de undercut van raikkonen te voorkomen. Dus zodra ze de lap bereikte - waarvan ze wisten dat hij op de laatste set de race zou kunnen uitrijden - is hij gelijk naar binnen gehaald.

Super slim dus, maar alleen mogelijk omdat Verstappen zo constant rijdt en zo goed met z'n banden kan omgaan.

Wellicht had die strategie voor RIC niet gewerkt, omdat ze bij hem een grotere onzekerheid hadden hoeveel ronden hij kon rijden in de laatste stint. En dus zouden ze hem dus later naar binnen gehaald moeten hebben, met een groter risico dat ferrari de undercut zou pakken. Hence, voor hem gegokt op de 3-stop. Maar dat is natuurlijk wel allemaal pure speculatie van mij met m'n oranje bril :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Biggg schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:21:
Mijn idee bij de Red Bull strategie voor Max:

Max kan enorm constant rijden, waardoor Red Bull heel precies kan voorspellen hoe lang hij op een set banden zal kunnen rijden (gebaseerd op de tests van de FP op vrijdag).

Ik denk dat ze heel goed wisten dat Max 31 ronden op die banden zou kunnen rijden. Ze hebben geprobeerd hem continu voorop te houden en hebben teruggerekend (wetende dat inhalen heel moeilijk is, zeker omdat red bull heel snel is in de laatste bochten voor het rechte stuk).

Dus zodra de softs niet meer sneller zouden zijn dan de verse mediums hebben ze hem naar binnen gehaald (om te voorkomen dat ferrari de undercut zou pakken).

Op die set mediums had hij in de tweede stint veel langer door kunnen rijden, maar wederom hebben ze hem zo vroeg mogelijk naar binnen gehaald om de undercut van raikkonen te voorkomen. Dus zodra ze de lap bereikte - waarvan ze wisten dat hij op de laatste set de race zou kunnen uitrijden - is hij gelijk naar binnen gehaald.

Super slim dus, maar alleen mogelijk omdat Verstappen zo constant rijdt en zo goed met z'n banden kan omgaan.

Wellicht had die strategie voor RIC niet gewerkt, omdat ze bij hem een grotere onzekerheid hadden hoeveel ronden hij kon rijden in de laatste stint. En dus zouden ze hem dus later naar binnen gehaald moeten hebben, met een groter risico dat ferrari de undercut zou pakken. Hence, voor hem gegokt op de 3-stop. Maar dat is natuurlijk wel allemaal pure speculatie van mij met m'n oranje bril :).
Ik ga met je mee, ze weten dat Max als 1 van de beste bandjes heel lang goed kan laten functioneren. Dat heeft hem ook de overwinning opgeleverd. Banden management _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Gaat het vanaf 2017 ook banden management worden over zakt dat dan wat meer naar achteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik vraag mij achteraf af of Raikkonen zelf ook voor de 2-stop had gekozen of dat ze puur de strategie van Red Bull hebben gekopiëerd, getuige het een rondje later pitten voor nieuwe banden dat Raikkonen deed. De tweede stopt kwam vrij vroeg voor een 2-stopper, het was meer een late 2e stop voor een 3-stopper. Zouden ze toen nog gedacht hebben: die stoppen nog een keer?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Help!!!! schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:14:
[...]

Thx. _/-\o_

Laatste stukje (over Max) is ook erg leuk (alhoewel hij zichzelf ook even een veer zijn achterste steekt):
Will Buxton is een van de leukste verslaggevers om naar te kijken. Hij gebruikt humor en is (vind ik) veel losser naar de mensen toe wie hij interviewt. Dat merk je gewoon aan de mensen waar hij mee praat, die vinden het niet erg om met hem te kletsen. Vermakelijke gast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

RoyK schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:26:
[...]

Will Buxton is een van de leukste verslaggevers om naar te kijken. Hij gebruikt humor en is (vind ik) veel losser naar de mensen toe wie hij interviewt. Dat merk je gewoon aan de mensen waar hij mee praat, die vinden het niet erg om met hem te kletsen. Vermakelijke gast!
Zeker, hij heeft een fijne toegankelijke stijl! d:)b

Echt leuk verslag :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Denk dat Max' overwinning van gisteren ook nog wel eens van invloed zou kunnen zijn op de beslissing van een aantal oudgedienden (Button, Massa ed) om door te gaan of te stoppen. Zij realiseren zich nu dat ze zelfs met gelijk materiaal (dat ze niet hebben en niet meer zullen krijgen) geen kans meer maken tegen de 'nieuwe garde'. Want het is niet alleen Verstappen, ook Sainz geeft ze klappen, en Vandoorne.

Ook commercieel zijn 'oude successen' niet meer zo interessant. Er wordt vaak gezegd dat McLarens keuze voor Alonso en Button veeleer een publicitaire inslag had dan een sportieve. Maar wie gaat er nu met de publicitaire credits aan de haal? In ieder geval niet McLaren.

Er zijn een aantal oudere coureurs met een best wel indrukwekkende loopbaan die het risico lopen het lachertje van het veld te worden als ze nog veel langer doorgaan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:51
Er valt op meerdere plekken te lezen dat Red Bull wel moest reageren op Ferrari. De enige kans om Vettel voor RIC te krijgen was een risico te nemen voor een 3-stopper. RBR wist dat en kon niet anders dan met 1 van de auto's op die strategie anticiperen.
Ze kozen voor RIC omdat die op dat moment voorop reed en de beste kans had om voor Vettel te blijven. Ze hadden net zo goed er voor kunnen kiezen om die strategie met Max op te vangen. In dat geval was RIC gewoon eerste geworden (als die klapband er niet kwam)

Op het moment dat Max naar binnen ging voor zijn laatste setje op M, was het inderdaad de vraag of hij dat zou redden. De coureur die op dat moment de langste stint op M gereden had? Carlos Sainz...
Die had toen 28 ronden gereden op M in de stint ervoor.
Dat was voor mij genoeg om te denken dat Max het zou kunnen redden. We weten uit de STR tijd dat Max beter zijn banden heel kan houden dan Carlos. Als Carlos het 28 rondjes uithoudt zonder dat het per se moet....dan moest het Max ook 32 ronden lukken.

RBR heeft zoveel meer data beschikbaar. Die wisten dat het kon. De enige vraag was of het zou lukken om Kimi achter zich te houden. Max kon zich geen enkele fout veroorloven.
Het knappe is dan ook volgens mij niet zozeer die lange stint, maar zijn enorme focus om bijna 20 ronden Kimi achter zit te houden. het gat te managen en met redelijke banden de DRS te voorkomen. En vanaf het moment dat de banden minder werden dat gat op 0,7 managen.
Dat is zo ongelooflijk knap! 1 heel kleine lockup... met de meest ervaren man van het veld achter je. Een wereldkampioen die zijn eerste GP won toen Max 6 was...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

RoyK schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:26:
[...]

Inderdaad, kende hem niet eens voor dit weekend maar ik ga hem de rest van de weekenden zeker volgen. Erg fijne interviewer, relaxed, veel informatie en het komt inderdaad allemaal erg ontspannen over.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Het viel me trouwens wel op dat veel post-race content pas erg laat naar Youtube e.d. werd geupload. Meestal gebeurde dat veel sneller. En ook de persconferentie is nog nergens met video te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Even advocaat van de duivel spelen (en niets wegnemend van het bandenmanagement van Max); maar Max en Kimi reden bijna 20% langer door dan volgens Pirelli mogelijk was.

Nu zijn er geruchten dat Red Bull tijdens de races de bandenspanning kan aanpassen; zou dat een verklaring kunnen zijn? De teams klagen dat de bandendruk te hoog is en ze dit zouden kunnen gebruiken om hem te verlagen (meer grip tov Ferrari); zou dit de lekke band van Ricciardo kunnen verklaren (te zacht)?

Aan de andere kant gaat dat dan voor Max niet op, die wilde juist zo min mogelijk slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-09 09:27
Martinspire schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:43:
Het viel me trouwens wel op dat veel post-race content pas erg laat naar Youtube e.d. werd geupload. Meestal gebeurde dat veel sneller. En ook de persconferentie is nog nergens met video te vinden.
Valt mij ook op. Is die persco echt nog nergens te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:27
alwaysleft schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:13:
De overwinning in een nieuwe wagen geeft aan dat Max echt het grootste talent is sinds ene Shumacher en Senna.

Maar dit artikel lezend http://www.gpupdate.net/n...rand-prix-van-spanje-won/

Deze quote geeft aan dat hij de allergrootste kan worden, zo indrukwekkend, de man kent gewoon echt geen druk;

Door het tactische steekspel kwam Verstappen zodoende op koers te liggen voor de zege. Dat hij vervolgens foutloos naar de overwinning reed, vindt Horner razendknap. "Wij aan de pitmuur waren allemaal nerveus, maar in de auto zat een jongeman die alles onder controle had. Hij kwam een keer over de boardradio vragen of wedstrijdleider Charlie Whiting wilde letten op de blauwe vlaggen, maar in zijn stem was niets van spanning of stress te horen. Hij was ontzettend kalm, zoals hij al het hele weekend was. Hij heeft vanaf het eerste moment dat hij in de auto stapte tot het moment dat hij over de finish kwam geen wiel verkeerd gezet."
O+
En zet dat even af tegen de eerste race dit jaar waarin Max los ging over de radio en de halve wereld zei dat ie te jong en puberaal was. Max leert heel snel.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 20:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
NiQo schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:49:
[...]

Valt mij ook op. Is die persco echt nog nergens te zien?
Ja, enige wat ik nog wil zien is die persconferentie :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:34
alwaysleft schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:57:
[...]

Ja, enige wat ik nog wil zien is die persconferentie :P :P
Deze vraag is al vaker gesteld.. Het transcript is gewoon bij FIA terug te lezen. wat ook al eerder gepost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiQo
nachtnet schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:00:
[...]

Deze vraag is al vaker gesteld.. Het transcript is gewoon bij FIA terug te lezen. wat ook al eerder gepost is.
Klopt, maar ik wil zien en horen ;)

en dit topic is net als Max, best lastig bij te houden

[ Voor 11% gewijzigd door NiQo op 16-05-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Roamor schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:48:
Even advocaat van de duivel spelen (en niets wegnemend van het bandenmanagement van Max); maar Max en Kimi reden bijna 20% langer door dan volgens Pirelli mogelijk was.

Nu zijn er geruchten dat Red Bull tijdens de races de bandenspanning kan aanpassen; zou dat een verklaring kunnen zijn? De teams klagen dat de bandendruk te hoog is en ze dit zouden kunnen gebruiken om hem te verlagen (meer grip tov Ferrari); zou dit de lekke band van Ricciardo kunnen verklaren (te zacht)?

Aan de andere kant gaat dat dan voor Max niet op, die wilde juist zo min mogelijk slijtage.
Je beantwoordt je eigen vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
Foutje

[ Voor 97% gewijzigd door NiQo op 16-05-2016 12:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwaysleft
Button die Max Verstappen doet feliciteren op weg naar het podium in de auto.

Prachtige foto http://i.imgur.com/2iUo9lg.jpg _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:13
L1nt schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:07:
[...]
De Spanjaard zal vast het hele land wat zeggen en zijn club voorkeur zal ook al bekent zijn bij de meeste Spanjaarden. Vind het juist klasse dat je dan zo reageert. Kunnen anderen van leren (looking at you sjaak Swart)
"Die spanjaard" heet Placido Domingo. Nu zal je waarschijnlijk niet naar opera luisteren maar die Spanjaard is een wereldster op dat gebied.

Wikipedia: Plácido Domingo

:)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik vind het allemaal geweldig! Max zet in zijn eentje het hele circus op scherp, hoe bizar. Ook de Mercedes huiveren, reken daar maar op! Je ziet gewoon dat de top teams een tandje extra moeten bij zetten en dat gaat niet zonder risico. Hamilton, Rosberg, Riccardo, Vettel en Kimi staan nu alle 5 onder druk om constant te blijven presteren 8) Kijken wie er als eerste gaat bezwijken! Ik zeg Max eindigt in de top3 in het eindklassement :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een geweldige race gister zeg, geweldig gewoon. Mooi ook die emotie in de stem van Olav tijdens de laatste ronde, maar hij mag wel wat meer uit zijn dak gaan zoals hij dat vroeger zo mooi kon. Kan me nog mooi de GP van China 2007 herrineren toen Lewis de grindbak in ging xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Mooie kop op Motorsport.com :D

Red Bull waarschuwt dat Max Verstappen alleen nog maar beter gaat worden

http://www.motorsport.com...only-get-stronger-737304/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 16:33
Tristan schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:06:
Ik vind het allemaal geweldig! Max zet in zijn eentje het hele circus op scherp, hoe bizar. Ook de Mercedes huiveren, reken daar maar op! Je ziet gewoon dat de top teams een tandje extra moeten bij zetten en dat gaat niet zonder risico. Hamilton, Rosberg, Riccardo, Vettel en Kimi staan nu alle 5 onder druk om constant te blijven presteren 8) Kijken wie er als eerste gaat bezwijken! Ik zeg Max eindigt in de top3 in het eindklassement :)F
De Mercedes rijders zullen de druk bij lange na niet voelen, die zijn alleen metelkaar bezig.
Geen enkele bolide komt ook maar in de buurt.
Volgens mij zat er bij de kwalificatie tussen pole en max 0.6 dat is gewoon heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Nog maar tien dagen en dan begint de eerste training weer voor Monaco :) (zoals gebruikelijk op donderdag).

Weet overigens iemand of het inmiddels bevestigd is of Max gaat testen voor Red Bull? Eerst las ik van wel, maar later werd gezegd door Horner dat nog niets besloten was hierover.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

friggler schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:26:
Nog maar tien dagen en dan begint de eerste training weer voor Monaco :) (zoals gebruikelijk op donderdag).

Weet overigens iemand of het inmiddels bevestigd is of Max gaat testen voor Red Bull? Eerst las ik van wel, maar later werd gezegd door Horner dat nog niets besloten was hierover.
Op de woensdag heb ik begrepen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

hardware-lover schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:39:
[...]

Nee woensdag is er een testdag in Barcelona. Ze gaan pas volgende week richting Monaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Wel grappig, maar het is te hopen dat de media dat niet te serieus op gaat pakken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 11:08

duderuud

Sliden is koel

Wat zei Olav nou precies na "dat ik dit als commentator nog mee mag maken"?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
duderuud schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:47:
Wat zei Olav nou precies na "dat ik dit als commentator nog mee mag maken"?
Google is je vriend: http://www.metronieuws.nl...r-winnende-max-verstappen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Dr zit nog steeds iets tussen wat ze niet hebben kunnen vertalen volgens mij :P

Volgens mij is het iets in de trant van "je lult niet meer"

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 16-05-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Heeft iemand enig idee wat er voor nodig is om in Monaco langs de baan te staan? Zijn dat kaartjes, of zijn er ook vrije plekken beschikbaar? Ben in staat om desnoods met mijn auto in de berm te overnachten over twee weken. 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Martinspire schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:51:
[...]

Dr zit nog steeds iets tussen wat ze niet hebben kunnen vertalen volgens mij :P
Oeps, je hebt gelijk :F
"Lult niet meer" versta ik, maar de context is er totaal niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zat even alle fotos te bekijken hoe de racers max feliciteren, ik denk dat er werkelijk niemand op het veld was die hem dit niet gunde, Vettel, Button, Alonso, zelfs Riccardio, geweldige foto's.

Nog kleine samenvatting van Olaf Mol commentaar
YouTube: Armin van Buuren ft. Olav Mol -Max Verstappen wins the Spanish Formula one Grand Prix 2016

Monaco was vorig jaar al geweldig, wat een baas was het toen al, dit gaat wat moois opleveren en dat precies op mijn verjaardag :).

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 16-05-2016 13:19 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
SinergyX schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:26:
[...]

Niet eerder gezien, meestal vlaggen en klappen, maar ze waren inderdaad met 3 man aan het buigen.

Misschien was iedereen extra blij dat het deze keer geen rosberg/Hamilton was?
Met 10 winnaars in 10 jaar hebben ze in Spanje weinig te klagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

friggler schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:21:
[...]

Probleem bij Olav is dat hij vaak de kleurcodes niet uit zijn hoofd lijkt te kennen. Of dat hij als er een keuze is tussen ultrasoft, soft en medium, dat hij dan de medium de harde band noemt. Dit is verwarrend, zeker voor de wat minder doorwinterde F1 kijker.
We hebben altijd de 'prime' en de 'option' gehad. Dan had je een harde en een zachtere band. Dat zit gewoon ingeroest in zijn systeem :) Hij heeft een beetje ontwenningsverschijnselen nu we 3 compounds hebben.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
knip, zie topicwaarschuwing

[ Voor 92% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-05-2016 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:57

rammes

koekebakker 1e klas

Rivanov schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:37:
Heb nu toegang tot een bepaalde website met extra content zoals de raw FOM footage van de driver parade. Ziet dan echt alle beelden hoe de coureurs met elkaar omgaan. Prachtig om te zien.
ook van de pers conferentie? want die zoeken we "allemaal"

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

rammes schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:41:
[...]

Die mis ik nog steeds, enkel de voiceovers en heel klein stukje van max in het Nederlands, maar verder geen beelden nog :(

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
rammes schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:41:
[...]

Helaas. Zelfs op die website staat het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Rivanov schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:37:
Heb nu toegang tot een bepaalde website met extra content zoals de raw FOM footage van de driver parade. Ziet dan echt alle beelden hoe de coureurs met elkaar omgaan. Prachtig om te zien.
Kan je die "bepaalde website" met ons delen?

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Erapaz schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:34:
[...]

Ieder z'n vak. Interviewen kan hij in ieder geval niet. Tenenkrommend en beschamend dat ze op dit niveau zo'n clown op het podium zetten.
Laat hem dan de vragen voorlezen van een blaadje ofzo.
Je vergeet dat we in Spanje waren , waar de man een idool is voor de spanjaarden en een waar F1 fanaat !

Dat ze in Spanje iemand willen die bekend is voor hun en de interviews doet voor de Spaanse Grand Prix lijkt me een normale zaak waar je ook gewoon respect voor kunt hebben .

Hoeveel wij er hier van begrijpen is duidelijk te lezen in dit topic als je leest dat mensen commentaar moeten denken te hebben als een geboren Spanjaard Barcelona feliciteert met het kampioenschap .

Ik verwacht niet dat je het begrijpt maar je kunt op zijn minst respect hebben voor iemand die idolaat is van F1 sport zoals Placido Domingo .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
sanderb schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:36:
[...]
Een pitreporter voegt namelijk op dit moment echt gewoon helemaal niets toe.
Niet alleen voegt het niets toe, het doet (voor mij althans) zelfs afbreuk aan de algehele presentatie. Zodra we naar 'Jack' gaan begint er een stemmetje in mijn hoofd 'kappen, kappen, kappen' te herhalen. 8)7
Martinspire schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:48:
[...]
Verder is iemand ernaast wel fijn, maar de vraag is dan wie dat dat moet doen?
Humberto Tan ;) ... Welbespraakt en heel enthousiast.

[ Voor 24% gewijzigd door alexbl69 op 16-05-2016 13:50 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:57

rammes

koekebakker 1e klas

http://www.formula1.com/c...n-winners-and-losers.html

mooi stukje! The Winners...

The Netherlands

No Dutch driver had ever led a Grand Prix until Daniel Ricciardo pitted on the 11th lap of the Spanish race, promoting Verstappen into first temporarily. He led again through the second round of stops, and again on lap 44 - and this time he stayed out front until the chequered flag.

In the process he became the youngest-ever F1 winner at 18 years, seven months and 16 days, but of even greater moment to his countrymen, he became the first Dutchman to win a Grand Prix. The future's bright, the future's orange…

[ Voor 70% gewijzigd door rammes op 16-05-2016 13:58 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
leekers schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:46:
[...]

Je vergeet dat we in Spanje waren , waar de man een idool is voor de spanjaarden en een waar F1 fanaat !

Dat ze in Spanje iemand willen die bekend is voor hun en de interviews doet voor de Spaanse Grand Prix lijkt me een normale zaak waar je ook gewoon respect voor kunt hebben .

Hoeveel wij er hier van begrijpen is duidelijk te lezen in dit topic als je leest dat mensen commentaar moeten denken te hebben als een geboren Spanjaard Barcelona feliciteert met het kampioenschap .

Ik verwacht niet dat je het begrijpt maar je kunt op zijn minst respect hebben voor iemand die idolaat is van F1 sport zoals Placido Domingo .
Het was gewoon plaatsvervangende schaamte zoals hij de vragen stelde. Dit heeft verder niks met respect of idolaat zijn van F1 te maken. Respect voor Kimi, Max en Seb dat ze er nog iets van wisten te maken, want ik had geen idee waar hij heen wilde.

De opmerking over Barca vond ik verder prima, daar heb ik me niet aan gestoord. De huldiging was op dezelfde dag, dus die felicitatie was verder niet ongepast ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Vandaag mijn oranje bril afgedaan en zo'n beetje alle buitenlandse video's/verslagen/interviews gezien en het lijkt erop dat nu de buitenlandse pers een oranje bril op heeft gezet.. 8)

Hahahaha! Wat is er toch aan de hand mensen!?? "This is good for F1!" Zo beginnen de buitenlandse media te spreken..

Ik krijg hier een beetje het 'Michael Jordan gevoel" van.. Hij stopte met NBA en de kijkcijfers donderde naar beneden.. Tijdje later aankondiging dat hij terug kwam en er werden miljarden extra omgezet.. Natuurlijk niet één op één te vergelijken maar zoals de pers en alle bekenden uit de F1 over Max praten.. SPRA.KE.LOOS. ben ik ervan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
knip, zie topicwaarschuwing

[ Voor 46% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-05-2016 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
Volgens mij heb ik onderstaande link niet langs zien komen, de samenvatting van de NOS en het commentaar van Jan Lammers.
http://www.npo.nl/nos-studio-sport/15-05-2016/POW_03113660

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:50

MazeWing

The plot thickens...

rammes schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:52:
http://www.formula1.com/c...n-winners-and-losers.html

mooi stukje! The Winners...

The Netherlands

No Dutch driver had ever led a Grand Prix until Daniel Ricciardo pitted on the 11th lap of the Spanish race, promoting Verstappen into first temporarily. He led again through the second round of stops, and again on lap 44 - and this time he stayed out front until the chequered flag.

In the process he became the youngest-ever F1 winner at 18 years, seven months and 16 days, but of even greater moment to his countrymen, he became the first Dutchman to win a Grand Prix. The future's bright, the future's orange…
Ik kan mij herinneren dat Jos Verstappen een keer op Monza een aantal ronden 1e lag. Dit vanwege pitstops en uitvallers. Zal ergens 1999-2000 geweest zijn.

Kan iemand dit verifiëren?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
MazeWing schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:52:
[...]

Ik kan mij herinneren dat Jos Verstappen een keer op Monza een aantal ronden 1e lag. Dit vanwege pitstops en uitvallers. Zal ergens 1999-2000 geweest zijn.

Kan iemand dit verifiëren?
Yup, dat was niet zo, je geheugen laat je in de steek. Tijd voor een test.
Beste wat Jos had was Maleisie race in de regen toen (2de plek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RoyK schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:43:
[...]
Nee woensdag is er een testdag in Barcelona. Ze gaan pas volgende week richting Monaco
Dat zei ik dan ook, testen op de woensdag :+

Edit: http://www.eurosport.co.u...ed_sto5574304/story.shtml

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 16-05-2016 15:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
hardware-lover schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:02:
[...]

Dat zei ik dan ook, testen op de woensdag :+

Inmiddels is dat officieel bevestigd inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steffie
  • Laatst online: 19:19

Steffie

Opaque

bvbal79 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:56:
[...]

Yup, dat was niet zo, je geheugen laat je in de steek. Tijd voor een test.
Beste wat Jos had was Maleisie race in de regen toen (2de plek)
Volgens mij in Oostenrijk ook een paar ronden 2e in de Arrows. Die race waar Barrichello aan de kant moest op 100 meter voor de finish om Schumacher voorbij te laten.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

ATS schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:14:
[...]

Jos zit er wel heel dicht bovenop nu, dus die lijkt me zeker geen kandidaat. Wie dan wel weet ik ook niet, misschien wel Coronel of Lammers. Die eerste is echter zelf te vaak nog actief aan het racen dus die zie ik niet 20x per jaar een weekend naast Olaf zitten.
Persoonlijk kan ik Doornbos ook wel waarderen, dus waarom die 3 niet afwisselen?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
En het is "Officieel driver of the day".

Afbeeldingslocatie: http://www.formula1.com/content/fom-website/en/vote/_jcr_content/articleContent/manual_gallery/image1.img.640.medium.jpg

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
ATS schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:14:
[...]

Jos zit er wel heel dicht bovenop nu, dus die lijkt me zeker geen kandidaat. Wie dan wel weet ik ook niet, misschien wel Coronel of Lammers. Die eerste is echter zelf te vaak nog actief aan het racen dus die zie ik niet 20x per jaar een weekend naast Olaf zitten.
Jan Lammers had indertijd iemand die hem ondersteunde , iets wat Olaf nu niet heeft .

Voor Lammers was er iemand die al die kleine dingen bij hield op banden en rondetijden lette bijvoorbeeld maar nooit zelf commentaar leverde hij was altijd op de achtergrond .

"Beautiful Clean Coal"

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1