‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat was nog nergens echt hard gemaakt toch? Of was dat al algemeen bekend?
Verder is ie wel echt een baas, #zininzondag
Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack
The ramblings of an idiot
True, maar juist ook wel grappig om te zien hoe hij af en toe slim ontwijkend antwoordknol_02 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:11:
Ondanks zijn politiek correcte antwoorden op de vraag over Ferrari en Mercedes toch erg tof dat hij geen complete media robot is
Helaas.. volgens mij blijven ze bestaan
Ze gaan alleen nog maar meer optreden

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 09-05-2016 23:29 ]
Hebben jullie een appart toppers topicje nodig samenBosmonster schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:27:
[...]
Helaas.. volgens mij blijven ze bestaan
Ze gaan alleen nog maar meer optreden
Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack
Channel 4 doet 10 races live, die hebben ze van de BBC overgenomen, de overige races samenvatting
Maar Spanje kan je live kijken aankomend weekend en nog zonder reclame door de race ook.
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Was niet bekend. Dus Max ging zoiezo naar Red Bull in 2017.neocon schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:11:
Hij gaf toch toe dat het op papier stond dat ie volgend jaar sowieso bij RBR zou rijden.
Dat was nog nergens echt hard gemaakt toch? Of was dat al algemeen bekend?
Verder is ie wel echt een baas, #zininzondag
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mooi die smile op zijn gezicht tijdens interview. Hij gaat knallen vanaf dik 3 dagen van nu...
Basement Bios ---- Exo-S
Vorig seizoen paste nog in drie delen. Dit seizoen waarschijnlijk nietMystikal schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 00:42:
Ik meld me ook in deel 2. Is er ooit een deel 2 geweest van F1???
Dat ie inhoudelijk niets over zijn contract mag zeggen kan ik inkomen, maar dit klinkt toch wel heel erg als dit jaar presteren of je ligt eruit in 2017.
Ik heb ergens gelezen dat hij tot en met 2019 bij Red Bull getekend zou hebben, maar hier zegt ie zelf dat ie niks mag zeggen en wie weet.
Ik geloof er heilig in dat ie gaat presteren, maar dit lijkt me uit de mond van Max toch een beetje als zijnde OK je mag het proberen maar het moet er wel uitkomen en anders lig je er gewoon weer uit volgend jaar.
Of ben ik nu heel erg beren op de weg aan het zien die er niet zijn? Ik heb Jos en Max allebei nog niet zelf horen vertellen dat ze tot en met 2019 exclusief bij Red Bull zitten en dus niet risico lopen op terug naar TR gezet te worden bij uitblijvende of tegenvallende resultaten.
Wellicht is dat contract helemaal niet zo waterdicht als wij met zn allen denken. Dat was in elk geval de eerste gedachte die mij te binnen schoot na het zien van dat filmpje

Meer mensen die dat opviel of daar iets van vinden?
Waaruit zou je dit moeten concluderen?vosss schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 01:10:
Ben ik de enige die een beetje huiverig is geworden na dat peptalk filmpje?
Dat ie inhoudelijk niets over zijn contract mag zeggen kan ik inkomen, maar dit klinkt toch wel heel erg als dit jaar presteren of je ligt eruit in 2017.
Ik heb ergens gelezen dat hij tot en met 2019 bij Red Bull getekend zou hebben, maar hier zegt ie zelf dat ie niks mag zeggen en wie weet.
Ik geloof er heilig in dat ie gaat presteren, maar dit lijkt me uit de mond van Max toch een beetje als zijnde OK je mag het proberen maar het moet er wel uitkomen en anders lig je er gewoon weer uit volgend jaar.
Of ben ik nu heel erg beren op de weg aan het zien die er niet zijn? Ik heb Jos en Max allebei nog niet zelf horen vertellen dat ze tot en met 2019 exclusief bij Red Bull zitten en dus niet risico lopen op terug naar TR gezet te worden bij uitblijvende of tegenvallende resultaten.
Wellicht is dat contract helemaal niet zo waterdicht als wij met zn allen denken. Dat was in elk geval de eerste gedachte die mij te binnen schoot na het zien van dat filmpje
Meer mensen die dat opviel of daar iets van vinden?
Max doet gewoon geheimzinnig over het contract en is zijn goed recht, pers hoeft niet alles te weten.
Nee zeker, maar hij kan toch gewoon zeggen dat het voor een bepaalde tijd is en dat hij tijd krijgt om te wennen en te presteren?alwaysleft schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 01:36:
[...]
Waaruit zou je dit moeten concluderen?
Max doet gewoon geheimzinnig over het contract en is zijn goed recht, pers hoeft niet alles te weten.
Nu zegt hij niks. En dat doe mij denken dat die kaarten eind 2016 inderdaad geschud worden en dat het dan nog maar de vraag is of VES volgens jaar in de RB zit terwijl wij daar met zn allen van uit gaan.
Wat nou als VES op het einde van het jaar elke race 2 tienden van RIC zit en SAI zit telkens een halve seconde voor KVY? KVY zat op 7 tienden van RIC. Dat zou SAI en VES gelijk plaatsen. Wat nou als SAI 0,6 voor KVY zit?
Anyway, ik wil maar zeggen ik denk na het zien van dit filmpje dat Max helemaal geen exculsief contract heeft getekend om in de RB te rijden maar een contract BIJ RB heeft getekend/verlengd waarbij een keiharde eis is presteren en als niet dan terug naar TR.
Testing, one, two ...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Hij liet wel duidelijk doorschemeren dat ie er flink op vooruit was gegaan (alsin bijgetekend EN flinke salarisverhoging).
[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 10-05-2016 07:25 ]
Dan wordt VES weer teruggezet en krijgt SAI zijn kans. De druk is hoog en VES moet na een aantal races echt gaan presteren of vooruitgang laten zien. Anders pist hij naast de pot en komt hij bij een Force India of Williams uit.vosss schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 01:42:
[...]
Wat nou als VES op het einde van het jaar elke race 2 tienden van RIC zit en SAI zit telkens een halve seconde voor KVY? KVY zat op 7 tienden van RIC. Dat zou SAI en VES gelijk plaatsen. Wat nou als SAI 0,6 voor KVY zit?
RB zal VES echt geen vast RB-contract hebben gegeven t/m 2019 als hij constant langzamer is dan zijn teamgenoot. Kijk naar KVY -> Die heeft ruim 1 jaar de kans gehad en was gewoon niet snel en constant genoeg. Terug naar TR en een ander talent knalt naar RB.
Wie weet wat voor talent er na SAI en VES doorstromen de komende jaren?
[ Voor 22% gewijzigd door StealthyPeanut op 10-05-2016 08:41 ]
De enige vraag is of Max niet te snel carrière maakt en of hij op deze leeftijd wel tegen de druk bestand is. Maar ook dan, als rechtgeaarde coureur sla je nooit een aanbod met een snellere auto af, wanneer die kans ook komt. En het fijne voor hem is dat hij moet excelleren op een gebied waar zijn hartstocht ligt en waar hij knettergoed in is (misschien wel de beste ter wereld): autoracen.
En als ik zijn persoptredens zo zie staat deze man voor iemand van zijn leeftijd bijzonder stevig in zijn schoenen. Natuurlijk, er kan een terugval komen de komende periode. Hij heeft dan nog denk ik wel het geluk dat er van RBR waarschijnlijk dit jaar niet al teveel druk op hem gelegd zal worden. Hij krijgt echt wel een paar races respijt om te wennen aan de wagen. Als hij na een paar races een steady top-6 klant blijkt te zijn zal dat voor RBR dit jaar waarschijnlijk goed genoeg zijn.
Volgend jaar wordt pas echt het moment van de waarheid.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Als de Mercs wat problemen hebben zoals in Hongarije 2015 dan is dat zomaar mogelijk!
En na Canada word 't helemaal feest! (als Renault aflevert wat geïnsinueerd wordt).
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Wellicht hard maar wel waar, ik vond de reactie van Webber ook wel mooi (F1Today...):StealthyPeanut schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:40:
[...]
Dan wordt VES weer teruggezet en krijgt SAI zijn kans. De druk is hoog en VES moet na een aantal races echt gaan presteren of vooruitgang laten zien. Anders pist hij naast de pot en komt hij bij een Force India of Williams uit.
RB zal VES echt geen vast RB-contract hebben gegeven t/m 2019 als hij constant langzamer is dan zijn teamgenoot. Kijk naar KVY -> Die heeft ruim 1 jaar de kans gehad en was gewoon niet snel en constant genoeg. Terug naar TR en een ander talent knalt naar RB.
Wie weet wat voor talent er na SAI en VES doorstromen de komende jaren?
Je moet sowieso altijd presteren in de F1. Iedere kwalificatie en iedere race is weer opnieuw een test. Hoe eerder je daar aan went hoe langer je carriere duurt. Daarnaast heeft Max geen keus, nu moet het gebeuren.
Ongeacht wel of geen resultaten geeft mij dat wel vertrouwen voor de toekomst, ik vind het mentale aspect bij Max erg sterk (zo lijkt het althans).
Het is gewoon topsport. Een voetballer die een paar slechte wedstrijden speelt zit ook op de bank.Grimmie187 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:17:
[...]
Wellicht hard maar wel waar, ik vond de reactie van Webber ook wel mooi (F1Today...):
Je moet sowieso altijd presteren in de F1. Iedere kwalificatie en iedere race is weer opnieuw een test. Hoe eerder je daar aan went hoe langer je carriere duurt. Daarnaast heeft Max geen keus, nu moet het gebeuren.
Ongeacht wel of geen resultaten geeft mij dat wel vertrouwen voor de toekomst, ik vind het mentale aspect bij Max erg sterk (zo lijkt het althans).
Een F1 coureur zit dan in zijn zomerstoeltje aan de zijkant.Tleilaxu schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:30:
[...]
Het is gewoon topsport. Een voetballer die een paar slechte wedstrijden speelt zit ook op de bank.

Niet dat Alonso niet presteert trouwens.
"When you grow up your heart dies"
Ik vind het echt heerlijk hoe hij die interviews doet. Voornamelijk die van Peptalk. Ik krijg echt het idee dat hij zo relaxt onder alles is. Natuurlijk zal hij de druk heus wel voelen, ook al zegt hij ' welke druk?'. Maar als hij in het interview er dan zo mee omgaat, zegt dat denk ik echt wel wat over hoe hij erin staat.
'Presteren moet je altijd, dat is nu niet anders.' Echt wel gezonde houding hoor.
Gewoon lekker je ding blijven doen, niet gek laten maken en genieten van de ontwikkelingen!
Go Max!
Precies dat wordt nu toch ook over Kvyat gezegd: Hij was er nog niet klaar voor, maar dit wil niet zeggen dat hij dat in de toekomst wel is.
Hetzelfde geldt voor SAI: Hij is ook pas in zijn tweede jaar bezig. Er zijn nog flink wat races te gaan dit jaar waarin hij kan groeien en zich kan bewijzen.
Als SAI KVY verslaat bij STR, dan is het wel exit KVY. En als RIC dan blijft, dan rijdt SAI gewoon nog een jaartje STR of hij wisselt van team. Of VES kan het inderdaad nog niet aan en SAI krijgt een kans.
Dat is gewoon de luxe die RBR heeft. Ik begrijp het venijn van sommige (vooral op buitenlandse sites) dat ze KVY hard laten vallen, maar eigenlijk doen ze dat helemaal niet.
KVY móest naar RBR omdat Vettel weg ging. Misschien was het beter geweest voor hem om nog een jaartje bij STR te rijden.
Ze hebben de mogelijkheid om die rijders gewoon te wisselen, dus waarom zou je dat niet doen als je er als team(s) beter van wordt. Al is het maar om beter inzicht te krijgen in kwaliteiten en de coureurs zich beter te laten ontwikkelen.
Ik ben er overigens van overtuigd dat Max gewoon hele mooie dingen gaat doen met die RBR en zeker over een paar races zich kan meten met RIC of er zelfs voor zit.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Er is dit weekend een race en daar lees ik echt bijna niets over.
Ik persoonlijk ga niet allerlei sites af op zoek naar nieuws maar ik ga er van uit dat ik het hier wel lees en dat knappere koppen dan mezelf hun zeg doen er over.
In het vorige topic was er een stuk over de motoren en de ontwikkeling ervan. Vond het jammer dat sommige mensen dat off topic vonden. Heb niet exact geteld maar denk dat in de 14 pagina's in het huidige topic het aantal posts dat niet over verstappen gaat, op twee handen te tellen zijn (bij manier van spreken)
Voila, is gezegd. Laat de doodsbedreigingen maar komen
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Als je dat nu eens wel doet en het hier post dan los je daarmee ook gelijk je eigen 'problemen' opKenhas schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:07:
Ik persoonlijk ga niet allerlei sites af op zoek naar nieuws
The ramblings of an idiot
Gaat wel leuk worden hoor ik her en der.
Ben persoonlijk erg benieuwd naar Force India en McLaren, die beide met flinke upgrades schijnen te komen.
[MAX-mode]
Als die echt stappen maken, is Max denk ik blij dat hij in de RedBull zit en niet in de TR.
[/MAX-mode]
Absoluut GEEN doodsbedreiging, maar wel het volgende:Kenhas schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:07:
Ik weet dat ik ongelooflijk ga afgeschoten worden maar kan het ook nog over iets anders gaan dan Verstappen ? Zou misschien geen slecht idee zijn om een apart topic te openen.
Er is dit weekend een race en daar lees ik echt bijna niets over.
Ik persoonlijk ga niet allerlei sites af op zoek naar nieuws maar ik ga er van uit dat ik het hier wel lees en dat knappere koppen dan mezelf hun zeg doen er over.
In het vorige topic was er een stuk over de motoren en de ontwikkeling ervan. Vond het jammer dat sommige mensen dat off topic vonden. Heb niet exact geteld maar denk dat in de 14 pagina's in het huidige topic het aantal posts dat niet over verstappen gaat, op twee handen te tellen zijn (bij manier van spreken)
Even serieus, jaren is de F1 voor ons Nederlandse kijkers geweest wat dit EK 2016 voor Nederland is, GEEN Nederlandse trots. Nu hebben we dat wel, Max is voor misschien wel een meerendeel van de lezers van dit topic de reden om F1 te ontdekken of weer te gaan kijken.
Waarom zouden we dan moeten minderen met het praten over de overstap van Max? Diit is gewoon voorpret en van mij mogen we er lekker nog over ouwehoeren tot we een ons wegen. Op naar vrijdag!
Op dit moment is er naast Max natuurlijk gewoon ruimte om over andere zaken te praten, dus laten we gewoon beide doen!
[ Voor 3% gewijzigd door Jackson6 op 10-05-2016 11:16 ]
Eigenlijk hadden ze VER na 3 seizoenen wel eens kunnen laten promoveren naar RB. Als er 1 gigantisch hard naast de kant gezet werd, dan was het hem wel.sanderb schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:33:
...
KVY móest naar RBR omdat Vettel weg ging. Misschien was het beter geweest voor hem om nog een jaartje bij STR te rijden.
....
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Duh... dit is het F1 topic en Max rijdt in de F1. Bovendien is er op dit moment niet heel veel ander nieuws te melden.Kenhas schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:07:
Ik weet dat ik ongelooflijk ga afgeschoten worden maar kan het ook nog over iets anders gaan dan Verstappen ? Zou misschien geen slecht idee zijn om een apart topic te openen.
"When you grow up your heart dies"
Ik kan maar 1x op +1 drukkenJackson6 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:15:
[...]
Absoluut GEEN doodsbedreiging, maar wel het volgende:
Even serieus, jaren is de F1 voor ons Nederlandse kijkers geweest wat dit EK 2016 voor Nederland is, GEEN Nederlandse trots. Nu hebben we dat wel, Max is voor misschien wel een meerendeel van de lezers van dit topic de reden om F1 te ontdekken of weer te gaan kijken.
Waarom zouden we dan moeten minderen met het praten over de overstap van Max? Diit is gewoon voorpret en van mij mogen we er lekker nog over ouwehoeren tot we een ons wegen. Op naar vrijdag!En als we bedrogen uitkomen hebben we er in ieder geval een tijdje van kunnen genieten dus laten we dat lekker doen met z'n allen!
Op dit moment is er naast Max natuurlijk gewoon ruimte om over andere zaken te praten, dus laten we gewoon beide doen!

Volgens mij presteerde VER gewoon ondermaats. Dan beter een jong veelbelovend talent doorschuiven dan de gast die na 3 jaar STR nog niet echt progressie heeft geboekt.vhal schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:19:
[...]
Eigenlijk hadden ze VER na 3 seizoenen wel eens kunnen laten promoveren naar RB. Als er 1 gigantisch hard naast de kant gezet werd, dan was het hem wel.
Volgend mij komt bijna ieder team ieder raceweekend wel met een aantal kleine upgrades bijv. de vleugels met een inham meer of minder. STR zal ook vast wel weer iets upgraden alleen de motor wordt niet verder geupgrade.ATS schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:28:
Komt STR nog met upgrades naar Barcelona eigenlijk?
Ok, ja, dat snap ik. Maar vaak is het begin van het Europese seizoen wel een moment voor grotere upgrades. Een nieuw flapje op de voorvleugel geloof ik wel...XNL073 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:45:
[...]
Volgend mij komt bijna ieder team ieder raceweekend wel met een aantal kleine upgrades bijv. de vleugels met een inham meer of minder. STR zal ook vast wel weer iets upgraden alleen de motor wordt niet verder geupgrade.
Ik ben benieuwd waar FI mee komt.
Dat was destijds ook gewoon het nieuws van de week. Iedereen was aan het speculeren of HCCI nu wel of niet aanwezig was in F1. Verder is dit topic gewoon de F1 gossip. We ouwehoeren over het nieuws van de dag en dat is deze dagen MaxKenhas schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:07:
In het vorige topic was er een stuk over de motoren en de ontwikkeling ervan.
Over een week vinden we het al normaal dat hij RBR rijdt.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Kan er niks over vinden. Eerdere uitspraken duiden op een grote aeropackage upgrade in Canada.ATS schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:28:
Komt STR nog met upgrades naar Barcelona eigenlijk?
Nee, merp!
Op het moment dat RIC gepromoveerd werd van TR naar RB had VER meer punten.Bosmonster schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:39:
[...]
Volgens mij presteerde VER gewoon ondermaats. Dan beter een jong veelbelovend talent doorschuiven dan de gast die na 3 jaar STR nog niet echt progressie heeft geboekt.
Op het moment dat KVY gepromoveerd werd van TR naar RB had VER meer punten.
Dus echt heel ondermaats wil ik het niet noemen. Maargoed, vorig jaar had KVY ook meer punten dan RIC en zelfs een podium dit jaar en toch flikkeren ze hem buiten.
Alles moet wijken voor Max
Je beantwoordt het zelf al, maar het draait om meer dan punten alleenvosss schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:25:
[...]
Op het moment dat RIC gepromoveerd werd van TR naar RB had VER meer punten.
Dus echt heel ondermaats wil ik het niet noemen. Maargoed, vorig jaar had KVY ook meer punten dan RIC en zelfs een podium dit jaar en toch flikkeren ze hem buiten.
KVY stond in China op het podium en had vorig jaar inderdaad meer punten dan RIC. Maar dat zegt niet of hij ook op racegebied de snellere, betere en meer ontwikkelde rijder is.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Je zou het bijna zeggen ja
Denk dat de Red Bull ook de perfecte wagen is voor Max. Het is van de top-wagens het meest een 'rijders' wagen, waarbij men (noodgedwongen) meer de nadruk legt op wegligging, balans en handling dan op puur motorvermogen.
Red Bull is een team dat de grenzen van de aerodynamica opzoekt, terwijl Max heeft bewezen dat bepaalde natuurkunde-wetten met hem aan het stuur wellicht opnieuw gedefinieerd moeten worden. In theorie een hele mooie combinatie.
En uiteraard de rest van het seizoen. Podiumplaats moet mogelijk kunnen zijn ergens gedurende het seizoen; me dunkt
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Volgens mij heeft Vergne plaats moeten maken voor Sainz !?asing schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:41:
Verne was al buiten gezet voor Vettel naar Ferrari ging. Er was voor RBR geen keuze, alleen Kvyat zat nog bij TR.
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Althans dat is hoe ik het mij meen te herinneren
En dat is ook juist. Er werd zelfs even geopperd dat het voor Verstappen misschien wel een goed zou zijn om naast een ervaren coureur geplaatst te worden, dat zou dan Vergne zijn omdat Kvyat promotie maakte. Het was in oktober 2014 nog steeds niet duidelijk of hij zou blijven of niet.vosss schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:48:
Volgens mij heeft VER plaats moeten maken voor VES en vervolgens trok VET naar Ferrari waardoor ze KVY wel moesten promoveren omdat ze anders alleen VES hadden, want VER was al gepasseerd. Daarna is SAI pas aangesteld.
Althans dat is hoe ik het mij meen te herinneren
http://www.jamesallenonf1...er-vergne-confirms-split/
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 10-05-2016 14:01 ]
Testing, one, two ...
Dan nog een paar honderd berichten van de daarop volgende trainingen en Kwalificatie. uiteraard op race dag zelf en direct daarna ook nog eens honderden berichten. (en ja die zullen toch voornamelijk over Max Verstappen, Kvyat, Sainz gaan. Uiteraard rond kwalificatie zal er ook wel over Rosberg vs. Hamilton en Vettel / Raikkonen gesproken worden. )
Als ik even snel rondklik op internationale f1 nieuwssites zijn de headlines toch eigenlijk alleen Max Verstappen (i.c.m. Redbull) en wat aanloop berichten naar de Barcelona test dagen. (met o.a. renault een andere motor en sauber die niet mee gaat doen.)
Let wel dat die nieuwe Renault motor pas na de GP wordt getest. Samen met andere mechanische upgrades voor het Renault team. Er is namelijk na de GP een testweek, dus je zult in die week nog wel meer teams voorbij zien komen die het een en ander gaan testen.nachtnet schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:00:
[...]
Als ik even snel rondklik op internationale f1 nieuwssites zijn de headlines toch eigenlijk alleen Max Verstappen (i.c.m. Redbull) en wat aanloop berichten naar de Barcelona test dagen. (met o.a. renault een andere motor en sauber die niet mee gaat doen.)
Nee, merp!
Dat zeg ik toch?PauseBreak schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:02:
[...]
Let wel dat die nieuwe Renault motor pas na de GP wordt getest. Samen met andere mechanische upgrades voor het Renault team. Er is namelijk na de GP een testweek, dus je zult in die week nog wel meer teams voorbij zien komen die het een en ander gaan testen.
Oh ja, had over het woordje "test" heen gelezen. Irritante spatiefouten ook altijd
Nee, merp!
Vroeg mijn collega net aan mij of ik mee wilde gaan naar de studio van Ziggo Sport op 19 juni, hij had kaarten. Kan ik niet!

Waiting on the world to change
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
2 kampioenschappen.prekz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:12:
Hoe zit het nu eigenlijk met Verstappen en behoud van punten. Mag hij zijn F1 punten meenemen naar Red Bull of begint hij nu opnieuw?
Beste rijder (team is niet relevant)
Beste team (rijders zijn niet relevant)
puntentelling is voor beide kampioenschappen hetzelfde. Oftewel Max behoud z'n punten, Torro Rosso behoud de punten die ze gehaald hebben door Max.
Zou anders ook wel hele mooie loop-holes geven om aan het einde van het seizoen nog wat te gaan schuiven met rijders.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
De punten van het 'drivers championship' zijn aan de coureurs gekoppeld. Die voor de teams aan de teams. Hij hoeft dus niet opnieuw te beginnen.prekz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:12:
Hoe zit het nu eigenlijk met Verstappen en behoud van punten. Mag hij zijn F1 punten meenemen naar Red Bull of begint hij nu opnieuw?
Nee, merp!
Het zijn 2 kampioenschappen. De coureur krijgt punten en de renstal krijgt punten. Beiden mogen ze houden.prekz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:12:
Ja, dat heeft Verstappen dat stoeltje ook opgeleverdasing schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:11:
Houden jullie er met al jullie euforie ook rekening mee dat het een mechanische sport is waarbij 22 coureurs proberen om als eerste bij de eerste bocht te komen (a)?
Informatief artikel op de Sky website.
F1's young drivers - who is signed to which team?

Testing, one, two ...
Vettel denkt er waarschijnlijk iets anders over. Het kan fout aflopen, zeker nu er meer auto's achter Max zullen staan. Een geweldige kwalificatie kan in de race in de eerste bocht in tranen eindigen.alexbl69 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:15:
[...]
Ja, dat heeft Verstappen dat stoeltje ook opgeleverd.
Er zijn plannen voor nog een stratenrace in de F1 kalender. hartje London. [itv]
ik vind het wel echt afbreuk doen aan F1, al die extra stratencircuits. Monaco hoort er uiteraard bij, maar niemand zal echt zeggen dat het een spannende race (met inhaalmogelijkheden) daar is. maar doe mij maar gewone circuits als Hockenheim, Monza, Silverstone, Spa, Suzuka en Barcelona.
Ik vind Baku al geforceerd. Lijkt wel niet meer over het "echte" racen te gaan..
En in New Jersey niet te vergeten....nachtnet schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:19:
om dan toch wat niet-max nieuws te posten:
Er zijn plannen voor nog een stratenrace in de F1 kalender. hartje London. [itv]
[....]

Denk dat we alle verhalen van bernie maar even met een hap zout moeten nemen tot het einde van het seizoen.
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
Aan de resultaten te zien vind ik het nog meevallen, http://grandprixrankings....1/kvyat-versus-ricciardo/vosss schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:38:
Vorig jaar kon KVY hem nog een beetje bijbenen. Dit jaar was het verschil een stuk groter.
Ik heb er totaal geen verstand van en ook weinig ingelezen maar ik denk dat er veel meer speelt dan alleen resultaten. Als het puur alleen om het resultaat te doen was zou de wissel keus toch veel logischer zijn om dit na de zomerstop te doen ipv na 4 races met podium plaats voor KVY?
Volgens mij was VER totaal ingemaakt in de kwalificaties, maar het is alweer even geleden.vosss schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:25:
[...]
Op het moment dat RIC gepromoveerd werd van TR naar RB had VER meer punten.
Ik quote nu even jou, maar ik bedoel het volgende zeker niet lullig tegenover jou:prekz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:12:
ik heb deze vraag nu echt al tientallen keren voorbij zien komen hier, op facebook, overal eigenlijk. Ik snap dat er mensen zijn die het niet weten, maar ik ben eigenlijk onwijs verbaasd dat zoveel mensen een vraag stellen waarvan het antwoord in mijn ogen dus zo super voor de hand ligt.
Natuurlijk speelt er veel meer dan alleen resultatenMarc3l schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:21:
[...]
Aan de resultaten te zien vind ik het nog meevallen, http://grandprixrankings....1/kvyat-versus-ricciardo/
Ik heb er totaal geen verstand van en ook weinig ingelezen maar ik denk dat er veel meer speelt dan alleen resultaten. Als het puur alleen om het resultaat te doen was zou de wissel keus toch veel logischer zijn om dit na de zomerstop te doen ipv na 4 races met podium plaats voor KVY?
Ik las laatst een artikel over de snelheid van verschillende coureurs (kan het zo snel niet vinden, maar zal zo nog even proberen) Dit ging vooral over de simulatie. Blijkbaar hebben alle teams een ideaale tijd voor hun auto rond een circuit. Een theoretisch ideaal.Marc3l schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:21:
[...]
Aan de resultaten te zien vind ik het nog meevallen, http://grandprixrankings....1/kvyat-versus-ricciardo/
Volgens dat artikel waren er 3 a 4 coureurs die zo snel waren dat ze sneller dan de theoretische max waren op sommige circuits/sectoren en er dus voor zorgde dat de data aan hun aangepast moest worden. Dat waren Hamilton, Alonso, Grosjean en soms Verstappen.
Dat is natuurlijk maar 1 ding, maar ik denk dat RB meer van dit soort data heeft om te geloven dat Max veel potentie heeft. Ik geloof dus ook niet dat het aan kvyat zijn actie ligt, maar dat ze een excuus nodig hadden om hem zo snel mogelijk in die auto te krijgen.
Als je pas F1 bent gaan kijken toen Max erin kwam kan ik me wel voorstellen dat je dit niet weet. Misschien wel een dingetje om even in de OP te zettenP.O. Box schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:28:
[...]
Ik quote nu even jou, maar ik bedoel het volgende zeker niet lullig tegenover jou:
ik heb deze vraag nu echt al tientallen keren voorbij zien komen hier, op facebook, overal eigenlijk. Ik snap dat er mensen zijn die het niet weten, maar ik ben eigenlijk onwijs verbaasd dat zoveel mensen een vraag stellen waarvan het antwoord in mijn ogen dus zo super voor de hand ligt.
Nee, merp!
Dat is denk ik wat veel mensen niet helemaal door hebben en om dit goed te snappen moet je denk ik ook weten hoe de drivers championships en constructors championships zijn ontstaan..P.O. Box schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:28:
[...]
Ik quote nu even jou, maar ik bedoel het volgende zeker niet lullig tegenover jou:
Vroeger was er geen constructors championship. Fangio is in 1954 volgens mij ook wereldkampioen geworden door een half seizoen met een Maserati te rijden en de rest met een Mercedes.
Het is niet zoals voetbal dat enkel je team punten verzameld. In lagere klasses zie je veel vaker dat coureurs geen heel seizoen rijden, of een seizoen bij verschillende teams.
WDC is puur een maatstaaf voor de rijders, en je punten zijn gekoppeld aan je eigen (persoonlijke) inschrijving in het kampioenschap.
Mocht je het willen, en voor elkaar krijgen, kun je voor alle teams rijden, en kampioen worden. Andersom natuurlijk ook.
Wikipedia: List of Formula One World Constructors' Champions
Wikipedia: List of Formula One World Drivers' Champions
[ Voor 16% gewijzigd door kid1988 op 10-05-2016 14:40 ]
Side-by-side: How the 2017 rules will change F1 design
Nee, merp!
Even snel er doorheen gelezen, maar ligt het nou aan mij of gaat Ferrari hier het voordeel behalen? Ze hebben in de afgelopen jaren altijd een relatief brede auto gehad en met de bredere auto's (als ik de plaatjes etc daar zo kijk) zouden hun meer kennis hebben op aerodynamisch vlak bij de bredere auto.PauseBreak schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:50:
Even iets anders dan, F1 Fanatic post net een vergelijking die laat zien wat de veranderingen voor 2017 nou eigenlijk inhouden:
Side-by-side: How the 2017 rules will change F1 design
Waar heb jij het over?Suicyder schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:00:
[...]
Even snel er doorheen gelezen, maar ligt het nou aan mij of gaat Ferrari hier het voordeel behalen? Ze hebben in de afgelopen jaren altijd een relatief brede auto gehad en met de bredere auto's (als ik de plaatjes etc daar zo kijk) zouden hun meer kennis hebben op aerodynamisch vlak bij de bredere auto.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Hoe bedoel je die?Suicyder schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:00:
[...]
Even snel er doorheen gelezen, maar ligt het nou aan mij of gaat Ferrari hier het voordeel behalen? Ze hebben in de afgelopen jaren altijd een relatief brede auto gehad en met de bredere auto's (als ik de plaatjes etc daar zo kijk) zouden hun meer kennis hebben op aerodynamisch vlak bij de bredere auto.
Afmetingen in de breedte liggen grotendeels vast:
-Breedte tussen de voorwielen en achterwielen ligt vast in reglementen (alleen wielbasis niet).
-Breedte voorvleugel en achtervleugel ligt vast in reglementen.
-Breedte sidepods ligt niet vast, Ferrari heeft de afgelopen jaren echter zeer slanke dames ontworpen op dat gebied..
Nee, merp!
En de vleugels tussen voorwiel en zij pontons (bargeboard blijkbaar in het engels) mogen nu veel uitgebreider. Vanaf een 40-tal cm vanaf het midden van het voorwiel tot aan de zij pontons. Maar gelukkig zijn er hoogte beperkingen en zit er dus geen kans in dat we die "torentjes" gaan terug zien
[ Voor 3% gewijzigd door Kenhas op 10-05-2016 15:38 ]
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Klinkt wat mij betreft als begin 2000 auto's..Kenhas schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:35:
Zijn toch redelijk grote veranderingen. Zoals de achterbanden, die nu maximum 38cm breed zijn en vanaf volgend jaart 46,5 cm breed kunnen zijn. De auto's 20cm breder. Lagere, meer naar achter geplaatste achtervleugel, een grotere vloer dus meer downforce ...
En de vleugels tussen voorwiel en zij pontons (bargeboard blijkbaar in het engels) mogen nu veel uitgebreider. Vanaf een 40-tal cm vanaf het midden van het voorwiel tot aan de zij pontons. Maar gelukkig zijn er hoogte beperkingen en zit er dus geen kans in dat we die "torentjes" gaan terug zien
Bredere banden (YAY)
Bargeboards (YAY)
Bredere achtervleugels (gelukkig eindelijk weer)
Groter toegestaan vloer oppervlakte (YAY)
Geen andere regels voor deffuser (helaas, hier zag ik ook wel heil in).
Mijn (persoonlijke) mening over aero:
Simpeler design, meer downforce van de vloer, en minder complexe achtervleugels (minder drag, dus minder vervuiling voor de volgende auto, dus closer racing?).
De neus mag van mij wel wat smaller (niet breder dan tot 50% van het voorwiel), zo laag als je wilt (vloer downforce == minder drag en turbulentie)..
Meer vonken! :-D
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Silbermann says ... Too many angry Bulls in Spain??
...
Red Bull might be the masters of playing hard ball with the futures of the drivers they own, but I suspect that Raymond Vermeulen’s balls are even harder. Vermeulen used to be Jos Verstappen’s manager and now he looks after Max. I once watched Vermeulen smoke a cigarette without a single wisp of smoke escaping from his lips, in a non-smoking part of Sao Paulo airport.
...
Testing, one, two ...
Zat het stukje te kijken van de start.....zo mooi, en dat geluid ... Zo zo zo jammer dat het niet meer zo klinkt, die jankende motoren, het geklap van het schakelen. Ik weet nog goed in spa ( Jos reed toen bij de Orange en Burti die een mega klapper maakte ) het weerkaatsen van het geluid tegen de heuvels van de motoren.....zucht dat waren nog eens tijden.PauseBreak schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:22:
Oeh, FOM begint dingen te doen met internet!![]()
Eleven unforgettable Barcelona moments
Samsung Flip 7
https://www.formula1.com/content/fom-website/en/video.htmlPauseBreak schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:22:
Oeh, FOM begint dingen te doen met internet!![]()
Eleven unforgettable Barcelona moments
Leef je uit
Testing, one, two ...
Aan de andere kant is het wel mooi dat je nu naar een race kunt gaan zonder dat je er weg gaat met een piep in je oren, zelfs als je fatsoenlijke gehoorbescherming droeg. En de V6 hybrides klinken wel een stuk beter live dan op tv. Denk dat FOM toch iets vreemds doet met de geluidsmix.dave1972 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:35:
[...]
Zat het stukje te kijken van de start.....zo mooi, en dat geluid ... Zo zo zo jammer dat het niet meer zo klinkt, die jankende motoren, het geklap van het schakelen. Ik weet nog goed in spa ( Jos reed toen bij de Orange en Burti die een mega klapper maakte ) het weerkaatsen van het geluid tegen de heuvels van de motoren.....zucht dat waren nog eens tijden.
Nee, merp!
Zie poll en topic op Reddit erover, we gaan het meemaken! https://www.reddit.com/r/...e_match_predictions_poll/
Denk dat er ook best wat Nederlanders tussen zitten, althans heb het idee dat er vrij veel Nederlanders actief zijn op de F1 Reddit. Ik denk zelf ook dat Ric iig de eerste periode sneller zal zijn dan Max. Hoop dat ik het mis heb, maar we zullen het idd gaan zienalwaysleft schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:43:
Alle buitenlanders denken dat Ricciardo Max wel gaat verslaan.
Zie poll en topic op Reddit erover, we gaan het meemaken! https://www.reddit.com/r/...e_match_predictions_poll/
75% denkt ( ruwe schatting) dat Ricciardo dit seizoen Max verslaat volgens die poll. Ik denk andersom naarmate het seizoen volgt. Spannend! Eerste echte krachtmeting is over 4 dagen al, kwalificatie....Snowdog schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:52:
[...]
Denk dat er ook best wat Nederlanders tussen zitten, althans heb het idee dat er vrij veel Nederlanders actief zijn op de F1 Reddit. Ik denk zelf ook dat Ric iig de eerste periode sneller zal zijn dan Max. Hoop dat ik het mis heb, maar we zullen het idd gaan zien
Dit topic is gesloten.
Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1