Ja, zo gaat het.Quad schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:30:
Hoe werkt het nu met de punten die VES al bij elkaar gereden heeft? De constructeurs punten blijven bij TR en zijn eigen kampioenschapspunten neemt hij dus gewoon 'mee' naar RB?
[modbreak]Dit soort vragen kun je gewoon opzoeken in het topic, want dit is letterlijk al 50 keer voorbij gekomen.Zet je dus een beetje in, en gebruik de zoekfunctie. [/]
Hmm, ik kan het gematige optimisme in buitenlandse pers wel begrijpen, maar ergens ook weer niet.
De britste verslaggevers zijn erg bevooroordeeld voor hun britten. Vorig weekend sprak Ted van Sky nog over "How long till Rosberg's luck runs out?" Natuurlijk omdat ze vinden Hamilton beter is/rijdt maar pech heeft..
Tweede punt denk ik is de zure nasmaak van de switch. RBR is (mijn inziens) wat dat betreft misschien wel egoistische team van F1. Toen Vettel er reed kon ik ze wel schieten. Voor RBR en Max belang is het allemaal top, voor Kvyat/Sainz een grote flop, die zijn enorm genaaid. Het gevecht Max/Sainz was ook best veelbelovend, Sainz lijkt ook vaak snel (met name in kwalificatie), maar moet zich nog steeds bewijzen in de races. Dat gaan we nu helaas missen.
(Bovendien is RBR en TR niet erg netjes naar hun 2-jaar "veteraren". Die worden al gauw gedumpt als ze niet bij RBR kunnen worden weggezet, wat momenteel op lijkt als RIC/VES gewaagd zijn aan elkaar. Zie JEV/Alguersuari/Buemi. Traditie getrouw kondigen ze coureurs altijd rond kerst tijd aan, natuurlijk als alle (goede) stoeltjes al vergeven zijn. Dan heb je 3 opties: F1 verlaten, jaar wachten of met een grote zak geld in januari/februari naar achterhoede team gaan).
Dat laatste kan Max echter niets aan doen. Wss zijn mensen er wel pesimistisch over net zoals hij vorig jaar "te jong" en "te onervaren" was voor F1. Ik hoor Massa nog klagen vanwege de Monaco crash, terwijl Massa ook echt super aggressief rijdt en absoluut niet zonder brokken.
Max is m.i. geen kwalificatie wonder (geweest). Sainz vs Max was vorig ongeveer 50:50 kwalificatie met alle pech er buiten gelaten. Daardoor vind ik 0.4s ook aardig knap. Ook gezien de ervaring die Ricciardo al bij het team en de auto heeft.
Echter denk ik dat kwalificatie "oefening baart kunst" is, en racen niet. Ik denk dat elke F1 coureur een grote mate van aanpasbaarheid moet beschikken om competitief te kunnen zijn. Daardoor vind ik regen races zo boeiend, omdat je dan ziet wie het beste zich snel kan aanpassen. Dus hoe bijzonder het is zien we eigenlijk pas over een paar weekenden als hopelijk het gewenningseffect zich vertaalt in rondetijden, consistente races en hopelijk (gewonnen) duels met Ricciardo.
Als ik Horner hoor praten over hoe snel Max op zijn gemak voelt en nog capaciteit over heeft, is dat een super grote lof trompet die ik hoop nog lang muziek blijft maken.
De britste verslaggevers zijn erg bevooroordeeld voor hun britten. Vorig weekend sprak Ted van Sky nog over "How long till Rosberg's luck runs out?" Natuurlijk omdat ze vinden Hamilton beter is/rijdt maar pech heeft..
Tweede punt denk ik is de zure nasmaak van de switch. RBR is (mijn inziens) wat dat betreft misschien wel egoistische team van F1. Toen Vettel er reed kon ik ze wel schieten. Voor RBR en Max belang is het allemaal top, voor Kvyat/Sainz een grote flop, die zijn enorm genaaid. Het gevecht Max/Sainz was ook best veelbelovend, Sainz lijkt ook vaak snel (met name in kwalificatie), maar moet zich nog steeds bewijzen in de races. Dat gaan we nu helaas missen.
(Bovendien is RBR en TR niet erg netjes naar hun 2-jaar "veteraren". Die worden al gauw gedumpt als ze niet bij RBR kunnen worden weggezet, wat momenteel op lijkt als RIC/VES gewaagd zijn aan elkaar. Zie JEV/Alguersuari/Buemi. Traditie getrouw kondigen ze coureurs altijd rond kerst tijd aan, natuurlijk als alle (goede) stoeltjes al vergeven zijn. Dan heb je 3 opties: F1 verlaten, jaar wachten of met een grote zak geld in januari/februari naar achterhoede team gaan).
Dat laatste kan Max echter niets aan doen. Wss zijn mensen er wel pesimistisch over net zoals hij vorig jaar "te jong" en "te onervaren" was voor F1. Ik hoor Massa nog klagen vanwege de Monaco crash, terwijl Massa ook echt super aggressief rijdt en absoluut niet zonder brokken.
Max is m.i. geen kwalificatie wonder (geweest). Sainz vs Max was vorig ongeveer 50:50 kwalificatie met alle pech er buiten gelaten. Daardoor vind ik 0.4s ook aardig knap. Ook gezien de ervaring die Ricciardo al bij het team en de auto heeft.
Echter denk ik dat kwalificatie "oefening baart kunst" is, en racen niet. Ik denk dat elke F1 coureur een grote mate van aanpasbaarheid moet beschikken om competitief te kunnen zijn. Daardoor vind ik regen races zo boeiend, omdat je dan ziet wie het beste zich snel kan aanpassen. Dus hoe bijzonder het is zien we eigenlijk pas over een paar weekenden als hopelijk het gewenningseffect zich vertaalt in rondetijden, consistente races en hopelijk (gewonnen) duels met Ricciardo.
Als ik Horner hoor praten over hoe snel Max op zijn gemak voelt en nog capaciteit over heeft, is dat een super grote lof trompet die ik hoop nog lang muziek blijft maken.
Ik heb helaas maar 1 post-Q interview met KVY kunnen vinden en daarin vond ik hem erg negatief over teambeslissing. Wat op zich prima is maar wat je in deze situatie eigenlijk 100% in eigen kring moet houden.Chiron schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:32:
[...]
RIC zit wel langer bij RB en zou de auto door en door moeten kennen. Then again is RIC ook een coureur van wereldklasse die zo in het rijtje kan met Vettel en Hamilton.
Sainz deed het ook wel heel erg netjes trouwens, als dit zo blijft is Kvyat wel klaar bij STR en wellicht in de F1.
ook jammer dat er maar 1 interview te vinden is met Ricciardo (m.u.v. persco)
Het enige wat telt is de race. Max heeft al aangetoond ontzettend constant te kunnen rijden en zuinig te zijn op zijn banden, hoe vaak is hij wel niet achter Sainz gestart, maar hem al snel voorbij gegaan met een mooie inhaalactie en vervolgens gewoon een betere race pace gehad? Dat langdurig op hoog niveau presteren is juist een van zijn specialiteiten.Dadona schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:39:
Dat is echt pure speculatie. Ik vind het mooi dat Max op plek vier is gekomen, maar uiteindelijk blijft de graadmeter of je je teamgenoot weet te verslaan.
En juist bij de start morgen kun je zo 1-2 plekken winnen of verliezen. Hij zal er zijn hoofd goed bij moeten houden, want de Ferrari's staan er direct achter en Vettel zal Max maar wat graag voorbij gaan, liefst voor de eerste bocht. Zou trouwens een interessante actie zijn: Vettel wil niet weer in bocht 1 de bandenstapels in en Max wil bij z'n eerste race voor RB natuurlijk geen grote schade rijden en de race gewoon uitrijden en punten pakken.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
imho heeft kvyat 0 uitstraling, is vast prima goser, en kan snel zijn. In gp3 (?) was hij teamgenoot van sainz. Kvyat was (bijna) altijd sneller dan sainz. wat vergelijkings materiaal; https://www.driverdb.com/...kvyat-vs-carlos-sainz-jr/nachtnet schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:36:
Ik heb helaas maar 1 post-Q interview met KVY kunnen vinden en daarin vond ik hem erg negatief over teambeslissing. Wat op zich prima is maar wat je in deze situatie eigenlijk 100% in eigen kring moet houden.
Kvyat weet dat zijn cariere bij RBL na dit seizoen afgelopen is, mogelijk liggen er wel kansen bij ander team (mede vanwege russische sponsoren) of hij moet Sainz weer de baas zijn zoals bij lagere klasse heeft laten zien.
Denk dat iedereen wel verrast was van Max zijn pace vanmiddag, maar die mega ronde van daniel is zeker zo indrukwekkend. Zoals Horner zelf ; "ze hebben (misschien) het sterkste team van de grid". Hopelijk gaan we meer competitie en spanningen zien aankomende races
En vooral als de motor nog een upgrade gaat krijgen in Canada, wordt een leuk seizoen!himlims_ schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:49:
Denk dat iedereen wel verrast was van Max zijn pace vanmiddag, maar die mega ronde van daniel is zeker zo indrukwekkend. Zoals Horner zelf ; "ze hebben (misschien) het sterkste team van de grid". Hopelijk gaan we meer competitie en spanningen zien aankomende races
maar krijgen mercedes en ferarri dan geen upgrade of hebben zij er al 1 gehad? anders is t over een tijdje weer mercedes op plek 1 en 2.Ereaser schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:58:
[...]
En vooral als de motor nog een upgrade gaat krijgen in Canada, wordt een leuk seizoen!
Misschien dat deze foto al in een ouder F1 topic staat, maar...

HahaMailMan schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:05:
Misschien dat deze foto al in een ouder F1 topic staat, maar...
[afbeelding]
tokenssuperpolm schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:02:
[...]
maar krijgen mercedes en ferarri dan geen upgrade of hebben zij er al 1 gehad? anders is t over een tijdje weer mercedes op plek 1 en 2.
code:
1
2
3
4
| Ferrari 26 (6 remaining) Mercedes 21 (11 remaining) Honda 18 (14 remaining) Renault 8 (24 remaining) |
Ik denk dat ik bij Max zijn eerste podium het ook met trandende ogen zal zitten beleven.hardware-lover schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:00:
Het werd bij Q1 en Q2 zelfs even wat natter in de ogen. Ik kan hier zo godsgruwelijk van genieten!
Mocht hij een GP winnen dan zit ik denk ik gewoon keihard te huilen voor de tv

Ik ben 39
[ Voor 5% gewijzigd door vosss op 15-05-2016 00:41 ]
Verwijderd
Ik ga het (als bijna 43-jarige) zeker ook niet drooghouden als het Wilhelmus gespeeld wordt voor Max.vosss schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:40:
[...]
Ik denk dat ik bij Max zijn eerste podium het ook met trandende ogen zal zitten beleven.
Mocht hij een GP winnen dan zit ik denk ik gewoon keihard te huilen voor de tv [afbeelding]
Ik ben 39
Ik lees net op een Spaanse site dat Carlos na de wissel met het chassis zou rijden van Max?
Het wordt in een artikel dat bol staat van conspiracy theorieën verteld..maar het zou me eigenlijk niet verbazen.
Iemand die weet of het waar is? Of dat dit ergens te achterhalen is?
Met het gedonder bij STR met de het vertrek van twee Engineers van Verstappen zou ik het eigenlijk niet eens gek vinden als kamp Sainz dit gevraagd zou hebben.
Het wordt in een artikel dat bol staat van conspiracy theorieën verteld..maar het zou me eigenlijk niet verbazen.
Iemand die weet of het waar is? Of dat dit ergens te achterhalen is?
Met het gedonder bij STR met de het vertrek van twee Engineers van Verstappen zou ik het eigenlijk niet eens gek vinden als kamp Sainz dit gevraagd zou hebben.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Zo mooi om te lezen dat mensen het dan niet drooghouden, ik ga dan zeker goed tekeer. Harder als het NL elftal die het WK wint. Vooral om dat ik zoals velen hier hem al sinds zijn 8e o.I.d volg.
Morgen om 14.00 heb ik een hartslag van 160 bpm, hopen dat hij de eerste ronde goed doorkomt en als dat lukt hopen op meer!
Morgen om 14.00 heb ik een hartslag van 160 bpm, hopen dat hij de eerste ronde goed doorkomt en als dat lukt hopen op meer!
Bron? (edit: aangezien Carlos in kwalificaties niet onderdeed voor Max zou mij het verbazen dat ie zou willen wisselen maar bijgeloof komt in alle sporten voor natuurlijk).sanderb schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:59:
Ik lees net op een Spaanse site dat Carlos na de wissel met het chassis zou rijden van Max?
<>
[ Voor 28% gewijzigd door franssie op 15-05-2016 01:47 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Over STR gesproken, heeft Franz Tost al iets van zich laten horen over Max, Kvyat en deze gp? Behalve dan een kort berichtje op de STR site is er niets te vinden.
Wat zou hij moeten zeggen? Dat Sainz verder gaat zoals ze al bezig waren, en Kvyat z'n vorm moet zien te herpakken?Alpine schreef op zondag 15 mei 2016 @ 02:04:
Over STR gesproken, heeft Franz Tost al iets van zich laten horen over Max, Kvyat en deze gp? Behalve dan een kort berichtje op de STR site is er niets te vinden.
...
Is het misschien toch een goed idee om een Max Verstappen fan topic aan te maken? Niet lullig bedoeld, maar 60 vd de 81 pagina's gaat over Max ipv Formule 1. Als een onderwerp zo enorm domineert, dan verdient dat imo een eigen topic, en kunnen we het hier weer gewoon over F1 hebben...
[ Voor 28% gewijzigd door fynrd1 op 15-05-2016 03:39 ]
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Aan de ene kant snap ik jou wel, maar aan de andere kant is dat de hype van het moment. Je kunt verder ook lastig over Formule 1 spreken, als je het niet over Max mag hebben. Dat is een beetje censuur. Dus waar trek je dan de grens?fynrd1 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 03:38:
Is het misschien toch een goed idee om een Max Verstappen fan topic aan te maken? Niet lullig bedoeld, maar 60 vd de 81 pagina's gaat over Max ipv Formule 1. Als een onderwerp zo enorm domineert, dan verdient dat imo een eigen topic, en kunnen we het hier weer gewoon over F1 hebben...
...
Voor de zoveelste keer: dat NIET hier bespreken, maar in Actualiteit, Sport & Politiek - Terugkoppelingtopic. En lees dan svp eerst wat er al besproken is.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Vanwege het tijdsverschil moet ik vandaag extra lang wachten op de race. Het is hier 5 uur later dan in Nederland, dus dat betekent dat de race hier pas om 19 uur begint. Dat is nog eens een lange dag wachten op iets waar je erg naar uitkijkt.
Bedankt aan de mensen die de filmpjes aan dit topic toevoegen, die vind ik vaak erg interessant om te zien. Dat verzacht het wachten ook ietwat.
Bedankt aan de mensen die de filmpjes aan dit topic toevoegen, die vind ik vaak erg interessant om te zien. Dat verzacht het wachten ook ietwat.
Tomorrow is not today!
Serieus, gast... hoeveel hints heb je nodig?
[ Voor 77% gewijzigd door Señor Sjon op 15-05-2016 10:50 ]
saert schreef op zondag 15 mei 2016 @ 08:06:
Iemand een site voor een goede live stream? Helaas geen Ziggo.
En: [F1] Waar te kijken?Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
The ramblings of an idiot
zou iemand even de irc op kunnen gaan ? Heb een client gedownload ( voor t geval er weer gemiept wordt ) maar wil f kijken of ik hem goed in heb gesteld 😊
Samsung Flip 7
RekenfoutjeVos schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:10:
407 duizendste om precies te zijn.

Het voelde al raar aan toen ik het getal zag, maar ja, dit kwam uit de calculator. Het ligt aan het ontbreken van de seconden, de trage tijd is immers een seconde later. 23,087-22,680 = 0,407
0,593 is bijna 0,6 seconde. In de echte wereld scheelt het gelukkig maar 0,407.
Ik ben online in #F1dave1972 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 08:23:
zou iemand even de irc op kunnen gaan ? Heb een client gedownload ( voor t geval er weer gemiept wordt ) maar wil f kijken of ik hem goed in heb gesteld 😊
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Inderdaad. Max was bijna 0,1 seconde sneller dan in Q2, Ric was ruim 0,8 seconde sneller dan in Q2. Zou dat toch kunnen komen omdat Ric gewend is pas in Q3 maximaal te pushen omdat hij Q3 toch altijd wel haalt en dat voor Max in de TR altijd nog de uitdaging was en daardoor al in Q2 voluit ging?ANdrode schreef op zondag 15 mei 2016 @ 08:27:
[...]
Rekenfoutje. 0,08 - 0,680 = -,593 = -1 + 0,407.
Het voelde al raar aan toen ik het getal zag, maar ja, dit kwam uit de calculator. Het ligt aan het ontbreken van de seconden, de trage tijd is immers een seconde later. 23,087-22,680 = 0,407
ANdrode schreef op zondag 15 mei 2016 @ 08:27:
[...]
Rekenfoutje. 0,08 - 0,680 = -,593 = -1 + 0,407.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
[YouTube: https://youtu.be/1rDcC1nI2Mk]
Net even Q3 teruggekeken, deze keer via Sky( staat op YT, dus neem aan dat t mag)
Mooi om een ander commentaar te horen, zij kijken iets meer met een union jack bril dan n oranje bril
Net even Q3 teruggekeken, deze keer via Sky( staat op YT, dus neem aan dat t mag)
Mooi om een ander commentaar te horen, zij kijken iets meer met een union jack bril dan n oranje bril
Zoals Ted ook in zijn notebook YT filmpje aangeeft. De mannen die Q3 toch wel halen kiezen er soms voor om een rustiger rondje te doen omdat ze op die banden de race moeten starten. Dan houden ze dat setje net even wat frisser dan dat je maximaal gaat.Joster schreef op zondag 15 mei 2016 @ 09:04:
[...]
Inderdaad. Max was bijna 0,1 seconde sneller dan in Q2, Ric was ruim 0,8 seconde sneller dan in Q2. Zou dat toch kunnen komen omdat Ric gewend is pas in Q3 maximaal te pushen omdat hij Q3 toch altijd wel haalt en dat voor Max in de TR altijd nog de uitdaging was en daardoor al in Q2 voluit ging?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
ik snap het punt maar dat lijkt me wel in tegenspraak met het feit dat Ricciardo in Q2 twee keer naar buiten is gegaan toch?Phydomir schreef op zondag 15 mei 2016 @ 09:54:
[...]
Zoals Ted ook in zijn notebook YT filmpje aangeeft. De mannen die Q3 toch wel halen kiezen er soms voor om een rustiger rondje te doen omdat ze op die banden de race moeten starten. Dan houden ze dat setje net even wat frisser dan dat je maximaal gaat.
Nu maar hopen dat Max niet in de eerste bocht komt vast te zitten tussen het strijdveld, een carambole maakt en bijvoorbeeld Ricciardo en zichzelf uit de race helpt 
(edit: hij is natuurlijk wel gewend om de top 6 - 10 een beetje voor te laten gaan in de eerste 2 bochten en vanaf daar achter een beetje de puinhopen ontwijkt)

(edit: hij is natuurlijk wel gewend om de top 6 - 10 een beetje voor te laten gaan in de eerste 2 bochten en vanaf daar achter een beetje de puinhopen ontwijkt)
[ Voor 32% gewijzigd door Breezers op 15-05-2016 10:22 ]
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Hij start aan de buitenkant ... In de eerste bocht is daar gelukkig ruimte zat 😬Breezers schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:20:
Nu maar hopen dat Max niet in de eerste bocht komt vast te zitten tussen het strijdveld, een carambole maakt en bijvoorbeeld Ricciardo en zichzelf uit de race helpt
Samsung Flip 7
Dat dus, werd ook in Ted's notebook aangegeven. Daarnaast heeft Max de setup van zijn auto tijdens de kwalificatie niet aangepast terwijl RIC dit wel gedaan heeft.Phydomir schreef op zondag 15 mei 2016 @ 09:54:
[...]
Zoals Ted ook in zijn notebook YT filmpje aangeeft. De mannen die Q3 toch wel halen kiezen er soms voor om een rustiger rondje te doen omdat ze op die banden de race moeten starten. Dan houden ze dat setje net even wat frisser dan dat je maximaal gaat.
Niet klakkeloos, maar inderdaad: Ik neem het getal van de calculator over als ik kan verklaren waarom het niet natuurlijk aanvoelt.ATS schreef op zondag 15 mei 2016 @ 09:14:
[...]
serieus? Je neemt klakkeloos een resultaat over van een calculator ook al is het resultaat raar? Wij moesten vroeger altijd eerst schatten voordat we de calculator pakten...
Als ik zoiets inschat weet ik dat ik snel fouten maak door niet met de volledige precisie te rekenen*. Zeker als het tekenen veranderd.
En hoewel eerst afronden of afbreken natuurlijk aanvoelt geeft een resultaat dat lastig te interpreteren is**.
Met afbreken kan ik 0,2s verliezen;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| t1, t2 := -0,095 0,302 interval berekenen: t2 - t1 = 0,302 - (-0,195) = 0,397 afronden, daarna verschil: 0,3 - (-0,1) = 0,4 truncate, daarna verschil: floor(t2) - floor(t1) = 0,3 - (-0,1) = 0,2 |
Ik kijk dus niet gek op als er bijna 0,2 tussen een snelle schatting en het echte getal zit. Helemaal als het teken veranderd, want ik weet dat mijn intuïtie dan vatbaar is voor fouten.
=> Daarom is het dus fijn als hier volledige getallen gepost worden
*: Intuitie/lui/systeem één.
**: De som van twee uniforme verdelingen is voor een leek bijna iedereen verwarrend.
Uhm... De eerste bocht is naar rechts en op P4 start je op de rechterkant van de baan.. Dus volgens mij start hij dan gewoon aan de binnenkant?dave1972 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:22:
[...]
Hij start aan de buitenkant ... In de eerste bocht is daar gelukkig ruimte zat 😬
-
Je hebt gelijk hoor...Ric 2 setjes gebruikt in Q2....maar des ondanks presteert Ric met die druk wel in Q3.P.O. Box schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:05:
[...]
ik snap het punt maar dat lijkt me wel in tegenspraak met het feit dat Ricciardo in Q2 twee keer naar buiten is gegaan toch?
Er moet wel bij gezegd worden dat Ric nog settings aan zijn bolide veranderd heeft voor Q3....settings en procedures die Ves nog niet geleerd is.
qoute"Er hat noch ein paar Kleinigkeiten am Auto verändert, was Verstappen nicht kann, weil er die ganzen Details noch nicht kennt. Darum wird er hier bei den Testfahrten am zweiten Tag im Auto sitzen."/qoute
Stiekem denk/hoop ik wel dat de racepace van Ves beter is .....(gisteren hadden ze het over dat Ves 2de snelste op mediums was) ziet er in iedergeval goed uit voor vandaag.
BrrBBBrrrrr nog een paar uurtjes

https://f1manager.info/ranking/4605
Ah oké ik dacht dat P1 rechts begon vanaf de rijder gezien en dus aan de binnenkant ....Edd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:26:
[...]
Uhm... De eerste bocht is naar rechts en op P4 start je op de rechterkant van de baan.. Dus volgens mij start hij dan gewoon aan de binnenkant?
Samsung Flip 7
Alleen die floor som komt nog steeds op 0,4 uit.ANdrode schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:26:
[...]
Niet klakkeloos, maar inderdaad: Ik neem het getal van de calculator over als ik kan verklaren waarom het niet natuurlijk aanvoelt.
Als ik zoiets inschat weet ik dat ik snel fouten maak door niet met de volledige precisie te rekenen*. Zeker als het tekenen veranderd.
En hoewel eerst afronden of afbreken natuurlijk aanvoelt geeft een resultaat dat lastig te interpreteren is**.
Met afbreken kan ik 0,2s verliezen;
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 t1, t2 := -0,095 0,302 interval berekenen: t2 - t1 = 0,302 - (-0,195) = 0,397 afronden, daarna verschil: 0,3 - (-0,1) = 0,4 truncate, daarna verschil: floor(t2) - floor(t1) = 0,3 - (-0,1) = 0,2
Ik kijk dus niet gek op als er bijna 0,2 tussen een snelle schatting en het echte getal zit. Helemaal als het teken veranderd, want ik weet dat mijn intuïtie dan vatbaar is voor fouten.
=> Daarom is het dus fijn als hier volledige getallen gepost worden. Ik zal er zelf op letten.
*: Intuitie/lui/systeem één.
**: De som van twee uniforme verdelingen is voor een leek bijna iedereen verwarrend.
Interessante comment: Verstappen was de enige niet-Mercedes die in de 1:26-ers reed op de medium banden. Dat belooft volgens de Sky-heren veel goeds voor morgen. En het bevestigt wat ik hierboven al een keer schreef: Ja, hij staat achter Ricciardo, maar Verstappen is altijd sneller in de race dan in de Q. Dat is een aandachtspunt opzich natuurlijk, want als hij voor zijn concurrenten kan starten hoeft hij ze ook niet op moeilijke circuits in te halenkevlar01 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 09:51:
[video]
Volgens mij nog niet voorbij gekomen, de nog beschikbare bandensoorten per rijder:

[ Voor 28% gewijzigd door Hoyden op 15-05-2016 10:50 ]
Is zeker waar! Maar aan de andere kant kan Max nu nog schitteren met mooie inhaalacties. Als hij in een Benz zat dan was het rondrijden in schone lucht, een beetje de laptimes scherper zetten. Vind het ook altijd grappig dat Rosberg na de racepersco's zegt dat hij hoopt dat de fans een mooie show hebben gehad... De mooie show speelt zich namelijk vooral af achter hem en HamiltonGrrrrrene schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:43:
[...]
Dat is een aandachtspunt opzich natuurlijk, want als hij voor zijn concurrenten kan starten hoeft hij ze ook niet op moeilijke circuits in te halen
Hoyden schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:48:
Volgens mij nog niet voorbij gekomen, de nog beschikbare bandensoorten per rijder:
[afbeelding]

Ja, moet je hem niet snel fixen natuurlijk
Wat ik hier nu eigenlijk niet aan begrijp. Ik weet dat Max ook op medium heeft gereden in de fp. Waarom kan hij die gebruikte sets niet gebruiken in de race? Of moeten ze van te voren aanwijzen welke setjes ze willen gaan gebruiken van wat ze gekregen hebben?
[ Voor 31% gewijzigd door Maverick op 15-05-2016 10:53 ]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Maverick schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:51:
[...]
[afbeelding]
Ja, moet je hem niet snel fixen natuurlijk
Ik dacht al, zag geen verschil tussen jouw comment, en die van de anderHoyden schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:53:
[...]
Al gefixed hoor.. Gaat wat langzamer op de iPad..
Zo te zien gaan de meesten voor een start op de softs (van Q2) en dan 2x Medium.
Om het topic enigszins leesbaar te houden heb ik de 'lieve Mona'-reacties weggehaald.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Was al wel duidelijk tijdens de qualificatie. Waar olav mol dacht dat iedereen op soft reed om veilig te zijn, deden ze dat omdat ze hun mediums voor de race wilden bewaren en meer dan genoeg softs hadden. Zelfs Mercedes reed op soft in Q1, dat doen ze alleen omdat ze ze blijbaar voor de race niet nodig hebben.RocketKoen schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:54:
Zo te zien gaan de meesten voor een start op de softs (van Q2) en dan 2x Medium.
Vooral in sector 3 gaan soft bandjes niet lang mee ben ik bang.Maverick schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:02:
[...]
Was al wel duidelijk tijdens de qualificatie. Waar olav mol dacht dat iedereen op soft reed om veilig te zijn, deden ze dat omdat ze hun mediums voor de race wilden bewaren en meer dan genoeg softs hadden. Zelfs Mercedes reed op soft in Q1, dat doen ze alleen omdat ze ze blijbaar voor de race niet nodig hebben.
Maar er schijnt op dit circuit een paar seconden verschil te zitten tussen soft of medium. Dus in de kwalificatie op medium rijden geeft een erg groot risico dat je er uit vliegt.
Zo'n banden staatje zegt toch weinig als er geen aantallen rondes bij staan? Er zit een groot verschil tussen 'net even het nieuwe eraf' en 'compleet versleten'...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat begrijp ik ook niet. Maar wat ik nog vreemder vind is dat hij 1 nieuw setje hard heeft. Dit terwijl er bij de bekendmaking voor de bandenkeuzes vooraf de GP hij 1 setje zou hebben en hij in VT1 zijn eerste rondjes op de harde band heeft gedaan.Maverick schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:51:
Wat ik hier nu eigenlijk niet aan begrijp. Ik weet dat Max ook op medium heeft gereden in de fp. Waarom kan hij die gebruikte sets niet gebruiken in de race? Of moeten ze van te voren aanwijzen welke setjes ze willen gaan gebruiken van wat ze gekregen hebben?
-
Ik heb toch het idee dat de Ferrari's in de race de RBR's voorbij gaan, in ieder geval Vettel. Als er geen rare dingen gebeuren denk ik dat max op P5/6 eindigd. Als ik mijn oranje bril opzet dan eindigd hij op P2/3.
IK ben straks al blij als Max top zes rijdt. Top vier zou super zijn, alles daar boven buitenaards...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik heb het even opgezocht, verstappen had 2 setjes hard. Hij had er maar 1 geslecteerd, maar kvyat had 2 setjes selecteerd, en die heeft verstappen nu gekregen. Klopt dus wel.Edd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:07:
[...]
Dat begrijp ik ook niet. Maar wat ik nog vreemder vind is dat hij 1 nieuw setje hard heeft. Dit terwijl er bij de bekendmaking voor de bandenkeuzes vooraf de GP hij 1 setje zou hebben en hij in VT1 zijn eerste rondjes op de harde band heeft gedaan.
edit: hier zie je dat: http://www.espn.co.uk/f1/...-gp-tyre-choices-revealed dit was voor de rijderswissel.
[ Voor 11% gewijzigd door Maverick op 15-05-2016 11:12 ]
Banden zijn nogal verwarrend in 2016. Ik vond dit filmpje wel duidelijk.Maverick schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:51:
En:
https://www.formula1.com/...egs/tyres-and-wheels.html
De bandjes op die lijst is wat overblijft voor de kwalificatie en race, maar ook gecombineerd met wat Pirelli verplicht levert.Over the course of a race weekend the teams have to hand back tyres according to a certain schedule, though they can decide which tyres to give back at the following times:
- One set after the first 40 minutes of FP1
- One set at the end of FP1
- Two sets at the end of FP2 *
- Two sets at the end of FP3
Zie het filmpje dus maar:
- 2 setjes banden worden door Pirelli gekozen. Ik vermoed dat dit zomaar wel eens 1 set hard en 1 set medium zijn.
- 10 setjes kiest de coureur zelf veel weken van te voren.
- In totaal geven ze 6 sets terug, houden ze dus 4 sets over van hun eigen banden. +2 van Pirelli is totaal 6 sets voor kwalificatie en race.
- In Q3 krijgen ze een extra set om zo Q3 kwalificeren actiever te maken.
Daarom is het totaal niet erg dat Verstappen zijn setje harde banden in FP1 vergalt met een flat spot. Die banden kan hij toch al niet meer gebruiken, en de harde band is sowieso niet echt de goede keus tenzij je 1 stop wilt doen oid
Een paar seconden? Zou niet best zijn, dan sta je achteraan met mediumsRocketKoen schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:06:
[...]
Vooral in sector 3 gaan soft bandjes niet lang mee ben ik bang.
Maar er schijnt op dit circuit een paar seconden verschil te zitten tussen soft of medium. Dus in de kwalificatie op medium rijden geeft een erg groot risico dat je er uit vliegt.
Het verschil tussen soft en medium is +/- 1s hier.
Dan was ik daar inderdaad mee in de war.Maverick schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:12:
[...]
Ik heb het even opgezocht, verstappen had 2 setjes hard. Hij had er maar 1 geslecteerd, maar kvyat had 2 setjes selecteerd, en die heeft verstappen nu gekregen. Klopt dus wel.
edit: hier zie je dat: http://www.espn.co.uk/f1/...-gp-tyre-choices-revealed dit was voor de rijderswissel.
Hier staat blijkbaar een gereviseerde:
http://www.pirelli.com/global/en-ww/spain-2016-preview
-
Dat hele bandenreglement is en blijft gewoon kut.
Dat je in een sessie verschillende compounds moet rijden, prima. Dat je maar een beperkt aantal setjes krijgt, ook prima. Maar dat hele gezeik met in de winter voor het hele komende seizoen al vastleggen welke exacte setjes banden je voor elk weekend wil gebruiken....
Wat een onzin zeg.
Nu zal er wel weer een relaas komen van mensen die gaan uitleggen waarom dat wordt gedaan. Contracten, productietijden, geld, etc., etc., etc. Frankly I don't give a shit. Die mannen moeten gewoon kunnen racen. Period.
Dat je in een sessie verschillende compounds moet rijden, prima. Dat je maar een beperkt aantal setjes krijgt, ook prima. Maar dat hele gezeik met in de winter voor het hele komende seizoen al vastleggen welke exacte setjes banden je voor elk weekend wil gebruiken....

Wat een onzin zeg.
Nu zal er wel weer een relaas komen van mensen die gaan uitleggen waarom dat wordt gedaan. Contracten, productietijden, geld, etc., etc., etc. Frankly I don't give a shit. Die mannen moeten gewoon kunnen racen. Period.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
8 weken of 14 weken voor een race moeten de coureurs/teams hun bandenkeuze doorgeven.max schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:19:
Wat een onzin zeg.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/122220
Ze kunnen toch ook racen? Ik heb nog nooit een teambaas horen klagen dat vanwege de bandenallocatie ze niet de juiste strategie konden rijden. Sterker nog, er is ergens een filmpje van een Mercedes strateeg die aangeeft dat ze veel meer strategieen kunnen voeren dankzij het huidige regelement.max schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:19:
Wat een onzin zeg.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Het bandenregelement is strict maar vind het beter dan vorig jaar. Je hebt nu elk weekend de keuze tussen 3 compounds ipv 2. Dat zorgt ervoor dat er meer vrijheid is in strategieën.
Je zou bijv. als Massa zijnde met zijn 18e plaats kunnen kiezen om ip hard te starten, een lange stint draaien, en daarna op medium de race uitrijden..(alhoewel die Williams een bandenvreter is).. Het gaat om het idee
Je zou bijv. als Massa zijnde met zijn 18e plaats kunnen kiezen om ip hard te starten, een lange stint draaien, en daarna op medium de race uitrijden..(alhoewel die Williams een bandenvreter is).. Het gaat om het idee
De drie compounds per race ipv 2 is inderdaad een interessante toevoeging die van mij mag blijven. Het geeft mensen met problemen in Q of een start vanuit de pits de mogelijkheid een heel lange stint te rijden en iets heel anders te doen dan de mannen vooraan.
Ik vind sowieso dit seizoen leuk om te kijken, we hebben toch aardig wat gevechten gezien en gevoelsmatig meer inhaalacties dan in voorgaande seizoenen. Nu kan het ook komen omdat we als Nederlanders echt wat te juichen hebben, maar ik vind F1 oprecht weer interessant worden.
Het enige wat ik wel jammer vind is dat coureurs zich zo ontzettend moeten inhouden. Brandstof en banden managen zijn belangrijke taken geworden en gewoon zo hard rijden als je kunt is er niet meer bij (getuige Alonso die even een snelle ronde in z'n McLaren neerzet met als commentaar "I just wanted to have a bit of fun").
Ik vind sowieso dit seizoen leuk om te kijken, we hebben toch aardig wat gevechten gezien en gevoelsmatig meer inhaalacties dan in voorgaande seizoenen. Nu kan het ook komen omdat we als Nederlanders echt wat te juichen hebben, maar ik vind F1 oprecht weer interessant worden.
Het enige wat ik wel jammer vind is dat coureurs zich zo ontzettend moeten inhouden. Brandstof en banden managen zijn belangrijke taken geworden en gewoon zo hard rijden als je kunt is er niet meer bij (getuige Alonso die even een snelle ronde in z'n McLaren neerzet met als commentaar "I just wanted to have a bit of fun").
Sja, de 3 verschillende sets per weekend is dan wel een top keuze. We hebben aardig wat alternatieve strategien gezien met verrassende resultaten.
Het 8 weken van te voren moeten kiezen is gewoon kut. Teams moeten nu beslissen over de banden bij de britse GP. Daar zitten nog 5 GP's tussen. In die tussentijd gaan we ook nog even een groot plasje water over naar Canada. Daar meen ik dat veel teams een soort van "Rev B" car klaarstomen voor de rest van het seizoen. Hoe kan je dan nu bepalen wat je nodig hebt?
Om dan nog maar te zwijgen over een circuit als Spa waar je een 32C droog zonnig weekend of een 18C nat/vochtig koud weekend. Waarschijnlijk kiezen teams voor safe en nemen ze misshcien een extra setje hard er bij, maar als je dus ziet hoeveel banden er voor een race overblijven (6 waarvan 2-3 voor kwalificatie) is het zonde dat ze zo'n compromis moeten maken.
Over 3 weken moeten teams al laten weten welke banden ze in Singapore gaan gebruiken (race 15, we zitten dan op race 6 a 7). Ik vind het absoluut krankzinnig eerlijk gezegd. Kost het echt zoveel om misschien een dubbel aantal setjes banden mee te nemen? Ik schat dat Pirelli nu ~20-25 sets per coureur verscheept (incl nat weer), al zou je de keuze tot laatste moment vrij laten kijk je naar 3x10+10 = 40 sets per coureur. Dat is wel een verdubbeling van de kosten, maar als je ziet wat hele F1 circus kost lijkt me dat ergens een vreemde beperking.
Tenzij de banden natuurlijk een houdbaarheids datum hebben omdat ze van marshmallow zijn gemaakt
Het 8 weken van te voren moeten kiezen is gewoon kut. Teams moeten nu beslissen over de banden bij de britse GP. Daar zitten nog 5 GP's tussen. In die tussentijd gaan we ook nog even een groot plasje water over naar Canada. Daar meen ik dat veel teams een soort van "Rev B" car klaarstomen voor de rest van het seizoen. Hoe kan je dan nu bepalen wat je nodig hebt?
Om dan nog maar te zwijgen over een circuit als Spa waar je een 32C droog zonnig weekend of een 18C nat/vochtig koud weekend. Waarschijnlijk kiezen teams voor safe en nemen ze misshcien een extra setje hard er bij, maar als je dus ziet hoeveel banden er voor een race overblijven (6 waarvan 2-3 voor kwalificatie) is het zonde dat ze zo'n compromis moeten maken.
Over 3 weken moeten teams al laten weten welke banden ze in Singapore gaan gebruiken (race 15, we zitten dan op race 6 a 7). Ik vind het absoluut krankzinnig eerlijk gezegd. Kost het echt zoveel om misschien een dubbel aantal setjes banden mee te nemen? Ik schat dat Pirelli nu ~20-25 sets per coureur verscheept (incl nat weer), al zou je de keuze tot laatste moment vrij laten kijk je naar 3x10+10 = 40 sets per coureur. Dat is wel een verdubbeling van de kosten, maar als je ziet wat hele F1 circus kost lijkt me dat ergens een vreemde beperking.

Tenzij de banden natuurlijk een houdbaarheids datum hebben omdat ze van marshmallow zijn gemaakt
Ok, I stand corrected. 8 of 14 weken voor een race.
Maar dat veranderd niets aan het feit dat ik het totaal van de pot gerukt vind.
Dat is in mijn ogen gewoon het verkrachten van de sport.
Ze kunnen meer strategieën uitvoeren omdat ze weten dat de andere teams net als zij zelf ook beperkt worden in banden (en brandstof zoals Grrrrene zegt) moeten sparen.JackBol schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:25:
[...]
Ze kunnen toch ook racen? Ik heb nog nooit een teambaas horen klagen dat vanwege de bandenallocatie ze niet de juiste strategie konden rijden. Sterker nog, er is ergens een filmpje van een Mercedes strateeg die aangeeft dat ze veel meer strategieen kunnen voeren dankzij het huidige regelement.
Dat is in mijn ogen gewoon het verkrachten van de sport.
[ Voor 70% gewijzigd door max op 15-05-2016 11:50 ]
Maar het is toch volledig logisch? De banden moeten gefabriceerd worden, dat kan niet in een of twee weken inclusief vervoer. Kan waarschijnlijk wel maar er hoeft maar een kink in de kabel te komen en we zitten naar een race zonder banden te kijken. Dan hebben we veel meer te zeuren. En het kost veel meer geld om het op korte termijn te regelen.max schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:42:
Ok, I stand corrected. 8 of 14 weken voor een race.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Een bedrijf als Pirelli kan echt wel nog voor de start van een seizoen genoeg banden produceren waar alle F1 teams het hele seizoen mee vol kunnen maken.Gé Brander schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:44:
[...]
Maar het is toch volledig logisch? De banden moeten gefabriceerd worden, dat kan niet in een of twee weken inclusief vervoer. Kan waarschijnlijk wel maar er hoeft maar een kink in de kabel te komen en we zitten naar een race zonder banden te kijken. Dan hebben we veel meer te zeuren. En het kost veel meer geld om het op korte termijn te regelen.
Al helemaal als ze gewoon minder verschillende compounds maken, 7 verschillende compounds is echt overdreven.
Smiling as the shit comes down...
De laatste keer dat ik checkte hadden mijn banden geen houdbaarheidsdatum die verstreken is na 10 (of 16) weken.Gé Brander schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:44:
[...]
Maar het is toch volledig logisch? De banden moeten gefabriceerd worden, dat kan niet in een of twee weken inclusief vervoer. Kan waarschijnlijk wel maar er hoeft maar een kink in de kabel te komen en we zitten naar een race zonder banden te kijken. Dan hebben we veel meer te zeuren. En het kost veel meer geld om het op korte termijn te regelen.
Pirelli heeft genoeg productiecapaciteit om voorafgaand aan en tijdens een seizoen genoeg banden te produceren. Dat ze een zo gunstig mogelijke prijs met Bernie afgesproken hebben waardoor ze willen voorkomen dat ze "te veel" banden produceren is gewoon een management/financiële faal.
Ik weet nog dat in de dominante periode van Ferrari(2000-2004) ze op Bridgestones reden, de rest van het veld voornamelijk op Michelin. Toen was ook bekend dat Bridgestone de banden echt ontwikkelde voor Ferrari. Als je nu al ziet wat het verschil is tussen een Pirelli MED vs een SOFT of SS( of zelfs UltraSoft vanaf Monaco), dan kan ik me voorstellen dat dat destijds een grote rol gespeeld heeft in die dominantie.
Wat dat betreft vind ik het goed dat er één leverancier is, waarmee de banden voor iedereen equal is(afgezien van de compound). Het verschil moet dan echt komen van chassis/motor/coureur/strategie
Wat dat betreft vind ik het goed dat er één leverancier is, waarmee de banden voor iedereen equal is(afgezien van de compound). Het verschil moet dan echt komen van chassis/motor/coureur/strategie
Klopt, kan best maar dan is er aan het eind van het jaar een stapel banden over die niet gebruikt zijn en niet gebruikt kunnen worden in de jaren erna wegens veranderingen in regelementen etc, dat vind ik verspilling en is ook volledig niet nodig.ScrooLoose schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:49:
[...]
Een bedrijf als Pirelli kan echt wel nog voor de start van een seizoen genoeg banden produceren waar alle F1 teams het hele seizoen mee vol kunnen maken.
Al helemaal als ze gewoon minder verschillende compounds maken, 7 verschillende compounds is echt overdreven.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Rubber kan gewoon gerecycled worden.Gé Brander schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:51:
[...]
Klopt, kan best maar dan is er aan het eind van het jaar een stapel banden over die niet gebruikt zijn en niet gebruikt kunnen worden wegens veranderingen in regelementen etc, dat vind ik verspilling en is ook volledig niet nodig.
Ze moeten gewoon niet elk jaar de reglementen veranderen.
Smiling as the shit comes down...
Verwijderd
Race gaat interessant worden. Ricciardo heeft voor zijn Q3 lap gekozen voor een hogere downforce setup wat hem heeft geholpen in de kwalificatie maar voor de race niet perse in je voordeel gaat werken omdat je snelheid in moet leveren op de rechte stukken; dat is iets wat ze bij Toro Rosso hebben geleerd om te compenseren met het veld (en McLaren nu ook doet). Ricciardo kan geen setup changes doorvoeren.
Was het vorig jaar niet dat Max tussen de 2 Ferrari's reed en ze beide weinig konden uitvoeren, dat was dan wel met Toro Rosso's .. Dus ik weet het zo net nog niet ..Jackson6 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:07:
Ik heb toch het idee dat de Ferrari's in de race de RBR's voorbij gaan, in ieder geval Vettel. Als er geen rare dingen gebeuren denk ik dat max op P5/6 eindigd. Als ik mijn oranje bril opzet dan eindigd hij op P2/3.
Ik weet niet wat allemaal is aangepast, maar vleugel is nog wel (beetje) bij te stellen bij een pitstop natuurlijk. In ieder geval aan de voorkant.Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:55:
Race gaat interessant worden. Ricciardo heeft voor zijn Q3 lap gekozen voor een hogere downforce setup wat hem heeft geholpen in de kwalificatie maar voor de race niet perse in je voordeel gaat werken omdat je snelheid in moet leveren op de rechte stukken; dat is iets wat ze bij Toro Rosso hebben geleerd om te compenseren met het veld (en McLaren nu ook doet). Ricciardo kan geen setup changes doorvoeren.
Nog 2 uur!
Dat ligt er maar natuurlijk net aan wat het doet voor je bandenslijtage. Ik kan mij goed voorstellen dat ze dit wel doen op een "gratis" setje in Q3, maar voor de race liever met iets minder downforce rijden om langer met de banden te kunnen doen.Hoyden schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:58:
[...]
Ik weet niet wat allemaal is aangepast, maar vleugel is nog wel (beetje) bij te stellen bij een pitstop natuurlijk. In ieder geval aan de voorkant.
Nog 2 uur!
-
Ves misschien op een 2 stop en ric op 3stop door hogere downforce
meer downforce is minder glijden in de bochten is minder pitstops
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
In theorie is de 3 stops sneller.allesvooriphone schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:02:
Ves misschien op een 2 stop en ric op 3stop door hogere downforce
Quote van Gpupdate: "In praktijk zullen de meeste coureurs daarom kiezen voor de snelst mogelijke tweestopper: starten op softs, wisselen naar softs in rondje twintig en overstappen naar mediums in rondje veertig." Wie drie keer stopt, zal volgens Pirelli rond de zestiende ronde voor het eerst naar binnen komen. Drie van de vier stints zullen dan vermoedelijk op softs gereden worden, eentje op mediums"
http://www.gpupdate.net/n...stops-in-theorie-sneller/
Vergeet niet, dat alle banden voor één weekend in 1 fabriek worden gemaakt, uit dezelfde batch rubber. Dit zorgt ervoor dat de performance tussen de banden identiek is. De banden die over zijn worden ook niet weer gebruikt een weekend later, maar worden vernietigd / hergebruikt voor andere dingen.max schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:49:
[...]
De laatste keer dat ik checkte hadden mijn banden geen houdbaarheidsdatum die verstreken is na 10 (of 16) weken.
Pirelli heeft genoeg productiecapaciteit om voorafgaand aan en tijdens een seizoen genoeg banden te produceren. Dat ze een zo gunstig mogelijke prijs met Bernie afgesproken hebben waardoor ze willen voorkomen dat ze "te veel" banden produceren is gewoon een management/financiële faal.
Pirelli heeft overigens nu een 2e fabriek voor F1 banden, en heeft voor het seizoen bji een test geloof ik banden van die fabriek meegenomen, om te zien of ze aan alle kwaliteitseisen e.d. voldoen. Ook hiervoor geldt, in 1 weekend worden geen banden van 2 fabrieken gemixt.
Here we go! Track Parade is live!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gewoon zoals vroeger: soft, medium en hard. Iedereen evenveel banden van elke set en geen kunstgrepen dat je elk compound moet gebruiken of minimaal x keer moet stoppen. En begin van de race mag je verse banden erop leggen (nadruk op "mag").Gé Brander schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:44:
[...]
Als een rijder denkt dat ie de race uit kan rijden op 1 setje hard, laat het hem proberen.
Niets geen ingewikkelde regeltjes waardoor de average Joe door de bomen het bos niet meer ziet.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
heb er zin in
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ik denk dat de achterliggende gedachte ook is dat je juist ver van te voren moet kiezen, foute keuzes zou kunnen maken en dat je daardoor moet roeien met de riemen die je hebt. En dat zorgt ervoor dat teams die iets anders kozen misschien net meer kans hebben. En daarom juig ik het toe dat je ver van te voren moet kiezen. Ook al kan het betekenen dat omdat bij de beste teams de slimste mensen werken, zij waarschijnlijk toch wel de beste keuzes maken.max schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:19:
Wat een onzin zeg.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
De banden die ze terug krijgen als "ongebruikte" banden zijn niet gelijk aan de banden die ze aan het begin van een weekend krijgen.Hoogie2004 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:11:
[...]
Vergeet niet, dat alle banden voor één weekend in 1 fabriek worden gemaakt, uit dezelfde batch rubber. Dit zorgt ervoor dat de performance tussen de banden identiek is. De banden die over zijn worden ook niet weer gebruikt een weekend later, maar worden vernietigd / hergebruikt voor andere dingen.
Vorig jaar in Canada had Rosberg een set banden waarvan het team wist dat het de 'slechtste' banden waren die er tussen zaten.
Ik verwacht dat er ook ná de kwaliteitscontrole van Pirelli variantie in de specificaties van de banden zit. En daar zoekt een team de 'beste' band uit.
Net zoals bij de fuel flow sensoren, waar Red Bull het niet eens was met de calibratie en daarom hun eigen model gebruikte, waarvoor ze in Australië 2014 gediskwalificeerd werden.
Als je elf sets hebt en teveel manieren om te meten dan vind je vanzelf beter/slechtere set met een homogenere/dikkere/dunnere band.
Als ik een +100 kon geven deed ik het.L1nt schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:43:
[...]
Gewoon zoals vroeger: soft, medium en hard. Iedereen evenveel banden van elke set en geen kunstgrepen dat je elk compound moet gebruiken of minimaal x keer moet stoppen. En begin van de race mag je verse banden erop leggen (nadruk op "mag").
Als een rijder denkt dat ie de race uit kan rijden op 1 setje hard, laat het hem proberen.
Niets geen ingewikkelde regeltjes waardoor de average Joe door de bomen het bos niet meer ziet.
Al dat moeilijk gedoe maakt het er niet beter op, en al zeker niet goedkoper. Net zoals alle andere regeltjes om het goedkoper te maken het uiteindelijk duurder gemaakt hebben. Toen ze nog zoveel motoren konden gebruiken als ze wilden waren de kosten voor een seizoen een stuk lager dan nu. Vooral omdat er nu ook veel meer exotische materialen en nog nauwkeurigere productiemethodes gebruikt worden om die motoren maar 5 races mee te laten gaan.
Wel hebben alle reglementen ervoor gezorgd dat nieuwe technieken als HCCI en TGI nu ontwikkeld worden, die over een aantal jaar ook in normale auto's terecht zullen komen.
Voor alles is dus wel iets te zeggen....
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
F1 2015 van Codemasters.D-Ed schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:36:
Welke simulator of game gebruiken ze eigenlijk in de Ziggo sport studio?
Dit is de eerste keer dat ik op ziggo de voorbeschouwing kijk, maar dit vond ik wel een leuke feature^^
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Wat ik me trouwens random afvraag, hoe zou het werken als Max dit jaar in Japan of de VS op het podium staat? Mag hij dan niet uit de fles drinken of krijgt hij rozenwater?
Ouch, die interviews... "leuk $coureur dat je snel was, maaruh, wat vind je van Max?"
Rozenwater natuurlijk.frankyboy707 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:40:
Wat ik me trouwens random afvraag, hoe zou het werken als Max dit jaar in Japan of de VS op het podium staat? Mag hij dan niet uit de fles drinken of krijgt hij rozenwater?
39
Even geduld aub..
Ziggo gaat weer lekker

Ziggo gaat weer lekker
I have no special talent. I am only passionately curious.
even geduld aub...
hmm ff een link zoeken
hmm ff een link zoeken
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Omdat ze geen technische problemen hebbenFerra schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:44:
Waarom staat dat even geduld op ziggo sport?

De regisseur is even poepen.Ferra schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:44:
Direct weer een paar man die flippen
[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 15-05-2016 13:45 ]
Dr is iemand over een kabeltje gestruikeld..
En lijkt nu gefixt
En lijkt nu gefixt
You serious?Ferra schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:44:
I have no special talent. I am only passionately curious.
geluid doet het wel... heel vreemd
Gelukkig betaal ik zelf niet voor Ziggo
Gelukkig betaal ik zelf niet voor Ziggo
In progress: VW kever
Hier op Ziggo Sport Go geen last?
Ah, gefixt hoorde ik
Ah, gefixt hoorde ik
[ Voor 25% gewijzigd door Ryur op 15-05-2016 13:46 ]
ja ziggo lag er even uit
weer gefixed nu.. rustig blijven mensen
[ Voor 118% gewijzigd door spartacusNLD op 15-05-2016 13:47 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1