[F1] Seizoen 2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste
Acties:
  • 496.639 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 09:48
KopjeThee schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:59:
[...]

Ik zat te slapen :) Geen Bottas en geen Massa.
Als ik het mij goed herinner reed Massa destijds in een Sauber die een betere kleur blauw had als de huidige. Toen vond ik Sauber echt een toevoeging voor de Grid.

Edit:
AzzKickah schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:01:
[...]

Is nog niet eens op Sky zelf geweest. Om 19:40 pas.
In mijn beleving was dat altijd al veel eerder. Ik had ook nog niet in de guide van Sky gekeken. Voorbarige aanname vanuit mijn kant dus.

Op dagen zoals dit wil ik echt ieder fragment wat er van Max en over Max uitgezonden wordt zien. Dit is allemaal history in the making en nu is het allemaal veel leuker als volgend jaar wanneer hij a la Schumacher alles met 2 vingers in de neus wint.

[ Voor 46% gewijzigd door knol_02 op 14-05-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:00:
[...]

Heb ik bewust buiten beschouwing gelaten, toen werd de startvolgorde over twee dagen bepaald en was het inderdaad een (snel) opdrogende baan. Het waren uiteindelijk de Minardi's(?) op de plekken één en twee die eerste dag, ze hadden er uiteindelijk geen zak aan, hoewel het voor Jos Verstappen wel even wat extra aandacht opleverde. Racen kon Jos toch echt als de beste hoor, en dan bedoel ik werkelijk als de beste, hij had er op dat moment echter het materiaal niet meer voor helaas.

Toch jaren genoten van Jos destijds en ik mag het nu nog eens (voor flink wat jaren?), opnieuw gaan beleven maar dan om de eerste plekken. Mooi om dat gekriebel in de onderbuik nog eens mee te mogen maken. Het werd bij Q1 en Q2 zelfs even wat natter in de ogen. Ik kan hier zo godsgruwelijk van genieten!
Ik had alleen onthouden dat hij eerste was, had compleet verdrongen dat het pas een deel 1 van een 2 delige kwalificatie was. Had het misschien even na moeten zoeken voor ik het hier neer zette als feit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
knol_02 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:01:
[...]

Als ik het mij goed herinner reed Massa destijds in een Sauber die een betere kleur blauw had als de huidige. Toen vond ik Sauber echt een toevoeging voor de Grid.
Sauber: Nick Heidfeld, Heinz-Harald Frentzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:33
Heeft er iemand een vergelijking van de sectortijden van VES en RIC?
Zou dat wel interessante info vinden, maar is helaas zo snel niet ergens terug te vinden.

Wel enigszins jammer van dat laatste rondje, want dat laat toch wel zien dat het gat tussen ves en ric nog vrij groot is. Hoop dat max het inderdaad in de volgende races beter zal doen. Nadat ik toch even begon te geloven dat er echt een enorme stunt aan zat te komen, was die laatste lap van ric wel even een momentje dat het weer met beide benen op de grond was.

Maar zoals hier ook al wel is aangegeven, is max vooral goed in de race en de kwalificatie was tot dusverre meestal niet echt bijzonder te noemen. Morgen in de race zal het allemaal wel goedkomen, hoop dat 'ie dan ric een beetje weet bij te houden en een mooi resultaat kan neerzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
KopjeThee schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:07:
[...]

Sauber: Nick Heidfeld, Heinz-Harald Frentzen
Kom er nu pas achter dat hij een jaartje Sauber reed, een jaartje aan de kant stond en vervolgens weer een jaartje Sauber. 2002 & 2004 wist ik 100% zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Snowdog schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:10:
[knip]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cia-GO0UgAE1msq.jpg
[bron: Petr Hlawiczka]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

knol_02 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:01:
[...]

In mijn beleving was dat altijd al veel eerder. Ik had ook nog niet in de guide van Sky gekeken. Voorbarige aanname vanuit mijn kant dus.

Op dagen zoals dit wil ik echt ieder fragment wat er van Max en over Max uitgezonden wordt zien. Dit is allemaal history in the making en nu is het allemaal veel leuker als volgend jaar wanneer hij a la Schumacher alles met 2 vingers in de neus wint.
Haha ik ook! :D Ik ga dan ook zeker kijken om 19:40 :)

Deze momenten moet je live meemaken. Anders ram je jezelf voor je kop over X jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Wel enigszins jammer van dat laatste rondje, want dat laat toch wel zien dat het gat tussen ves en ric nog vrij groot is. Hoop dat max het inderdaad in de volgende races beter zal doen. Nadat ik toch even begon te geloven dat er echt een enorme stunt aan zat te komen, was die laatste lap van ric wel even een momentje dat het weer met beide benen op de grond was.
Ik weet bijna zeker dat Max in sector 3 een momentje/foutje heeft gehad. Ik denk dat ie op 2 tiende van RIC had kunnen zitten.

Maar het maakt niet uit want voor beide Ferrari's *O* Morgen een goede start, P3 en bij een superstart P2. Ik ben na morgen schor denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
knol_02 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:10:
[...]

Kom er nu pas achter dat hij een jaartje Sauber reed, een jaartje aan de kant stond en vervolgens weer een jaartje Sauber. 2002 & 2004 wist ik 100% zeker.
Dan hoort hij wel in het lijstje rijders die zowel tegen Jos als Max hebben geracet. :)

Hmmm,
Wikipedia: 1980 United States Grand Prix West
Die 4e plek heeft Jan Lammers destijds weinig opgeleverd in de race. Hij heeft welgeteld 0 rondes gereden. :)

[ Voor 8% gewijzigd door KopjeThee op 14-05-2016 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knol_02
Zou dat wel interessante info vinden, maar is helaas zo snel niet ergens terug te vinden.

Maar zoals hier ook al wel is aangegeven, is max vooral goed in de race en de kwalificatie was tot dusverre meestal niet echt bijzonder te noemen. Morgen in de race zal het allemaal wel goedkomen, hoop dat 'ie dan ric een beetje weet bij te houden en een mooi resultaat kan neerzetten :P
Aan RIC te horen was het voor hem de lap zijn leven. Hij en Max pushen elkaar naar een hoger niveau. Dit gaat dus spannende duels opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Thanks! Verschil tussen de snelste rondes (neem aan dat de tijd van VES uit Q2 was) was wat kleiner, da's iig al mooi om te zien. Verder inderdaad vooral in de 3e sector verloren (zoveel had ik wel al meegekregen). Knap van RIC dat 'ie nog ff die ronde eruit weet te persen op het juiste moment. Heb er zin in morgen, hopen maar dat het een mooie race wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Snowdog schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:22:
[...]

Thanks! Verschil tussen de snelste rondes (neem aan dat de tijd van VES uit Q2 was) was wat kleiner, da's iig al mooi om te zien. Verder inderdaad vooral in de 3e sector verloren (zoveel had ik wel al meegekregen). Knap van RIC dat 'ie nog ff die ronde eruit weet te persen op het juiste moment. Heb er zin in morgen, hopen maar dat het een mooie race wordt.
Nee, dat gaat over z'n optimale lap. Zijn 3 beste sectortijden bij elkaar opgeteld. Zowel hamilton als Ricciardo hadden al hun snelste sectortijden in de beslissende ronde.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* niet happen

[ Voor 89% gewijzigd door gambieter op 14-05-2016 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Zou Sainz nu nog steeds hetzelfde antwoord geven op de vraag met wie van de coureurs hij het liefst op een onbewoond eiland zou willen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37
aicaramba schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:24:
[...]

Nee, dat gaat over z'n optimale lap. Zijn 3 beste sectortijden bij elkaar opgeteld. Zowel hamilton als Ricciardo hadden al hun snelste sectortijden in de beslissende ronde.
Helaas is optellen niet zo makkelijk als het lijkt. (zoals al eerder in eerdere delen van dit topic gepost)

Wat je in sector 1 doet heeft invloed op sector 2 en 3 je kunt net iets winnen door op een andere lijn sector 1 uit te gaan, waardoor je in sector 2 begint op een lijn die mogelijk niet optimaal is. En voor lijn kun je ook instelling van de motor etc. invullen.

is trouwens meer een reactie op Snowdog dan op aicaramba

[ Voor 5% gewijzigd door nachtnet op 14-05-2016 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Wel een beetje teleurstellend van Max. Vorig jaar kwalificeerde hij wel voor Ricciardo.
Wikipedia: 2015 Spanish Grand Prix
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
KopjeThee schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:14:
[...]

Dan hoort hij wel in het lijstje rijders die zowel tegen Jos als Max hebben geracet. :)

Hmmm,
Wikipedia: 1980 United States Grand Prix West
Die 4e plek heeft Jan Lammers destijds weinig opgeleverd in de race. Hij heeft welgeteld 0 rondes gereden. :)
Klopt 200 meter werd er verteld, daarna gebroken aandrijfas.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
aicaramba schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:24:
[...]

Ah op die manier, Hamilton had volgens het plaatje echter ook een iets langzamere lap (.115)? Maar goed, verder niet zo boeiend I guess, lijkt er wel op dat er toch een flink aantal coureurs in hun laatste ronde direct de beste ronde reden. Volgende keer beter :P
Helaas is optellen niet zo makkelijk als het lijkt. (zoals al eerder in eerdere delen van dit topic gepost)

Wat je in sector 1 doet heeft invloed op sector 2 en 3 je kunt net iets winnen door op een andere lijn sector 1 uit te gaan, waardoor je in sector 2 begint op een lijn die mogelijk niet optimaal is. En voor lijn kun je ook instelling van de motor etc. invullen.

is trouwens meer een reactie op Snowdog dan op aicaramba
I know bedoelde eigenlijk ook de sectortijden uit hun beste ronde, niet zo zeer de beste sectortijden op zich. Die sectortijden zijn alleen een stuk lastiger te vinden dan de rondetijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Max Verstappen: 'I still don't know where the limit is'

...
"No, it is clearly not the limit; I still don't know where the limit is," he said. "You should see it as the first winter test day because it is a completely different car, so you always make a lot of progress."
"
...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:17
Iemand hier die een video heeft van het interview van Max, van na de kwalificatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Pyr0_ schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:44:
Iemand hier die een video heeft van het interview van Max, van na de kwalificatie?
YouTube: 2016 Spain - Post-Qualifying: Max Verstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Toch kan je misschien nu al concluderen dat de rijderswissel een meesterzet is geweest van Red Bull.

Iedereen moet knallen nu, en zet elkaar aan tot betere resultaten. Good job Red Bull!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
http://paddocktalk.com/news/html/story-301047.html

FF het lijstje bekijken..daar zie je de tijden van q1 , q2 en q3.
Ric pakt bijna 0,9 seconden als je zijn q2 tijd met zijn q3 tijd vergelijkt.
Ves pakt hier maar 0,1 seconden winst.

Als je het lijstje verder afgaat zie je dat iedereen hier 4 tot 6 tiende winst maakt.

Ves zijn q3 was dus niet optimaal...(met beidde benen op de grond) toch zeeeer netjes aangezien die na 6 uur in de nieuwe bolide toch ff voor de ferrari's staat.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Echt te bizar de kwalificatie vanmiddag... Kippenvel op mijn lijf toen hij even tweede stond, maar 4e is echt een prestatie van formaat.. Wat te denken als hij straks echt aan die auto gewend is.. >:)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Laatst online: 09-09 17:13
Overigens ben ik wel heel benieuwd naar de racepace....bandenmanagement van max was altijd subliem, misschien dat hij daar nog morgen wel eens veel voordeel van kan hebben als hij dat met de RB ook voor elkaar krijgt.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
M@cer schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:45:
Echt te bizar de kwalificatie vanmiddag... Kippenvel op mijn lijf toen hij even tweede stond, maar 4e is echt een prestatie van formaat.. Wat te denken als hij straks echt aan die auto gewend is.. >:)
Precies, Ricciardo heeft al 20 uur in die wagen doorgebracht met vrije trainingen erbij dit seizoen. Belooft veel voor Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:23
alwaysleft schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:47:
[...]

Precies, Ricciardo heeft al 20 uur in die wagen doorgebracht met vrije trainingen erbij dit seizoen. Belooft veel voor Max.
Ricciardo heeft 4 race weekenden in deze auto gezeten. Dat is sowieso een uur of 6-7 per evenement. Daarnaast waren er 8 testdagen waarvan hij zijn deel reed. En het is een evolutie van 2015. Ricciardo heeft dus zeker een voordeel.

Wacht maar tot de RB12 echt aanvoelt als een broekzak voor Max. :9

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Opvallend interview met dhr Marko van Red Bull in het Duits.

Hij geeft Max compliment, maar geeft ook aan dat Red Bull gewoon voor Mercedes gaat eindigen vanaf Canada door update Renault motor.

Ze zeggen 0,5 seconde winst gemiddeld door update motor, dan zijn ze idd dicht erbij als het in Spanje was geweest de motor update.

Hier interview http://www.motorsport-mag...tappen-110-von-ricciardo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

alwaysleft schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:47:
[...]

Precies. Net achter zijn teamgenoot Ricciardo, die ook niet de minste rijder is en meer ervaring heeft, is gewoon super voor nu. En dat was het ook geweest als ze nu 5 en 6 stonden. Dat ze sneller kwalificeren dan de Ferrari's is eigenlijk al een onverwachte winst. En dit is nog maar het begin. Als Mercedes en Ferrari ook maar een klein steekje laten vallen voorspel ik meerdere keren podium voor Max, nog dit seizoen en ook het hoogste treetje zal geen jaren meer duren. Die jongen ontwikkelt zich echt onwaarschijnlijk snel. (Of racen in een F1 auto is eigenlijk veel makkelijker dan wij allemaal denken, maar dat zal wel niet.)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Quad

Doof

Korte quali samenvatting gezien op Ziggo Sport, lekker resultaat van VES, ook al heeft die de wagen nog maar net onder z'n kont, zeer grote prestatie!

Hopelijk zonder kleerscheuren door de race van morgen, dan heeft hij een goed weekend gehad. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
alwaysleft schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:09:

Hij geeft Max compliment, maar geeft ook aan dat Red Bull gewoon voor Mercedes gaat eindigen vanaf Canada door update Renault motor.

Ze zeggen 0,5 seconde winst gemiddeld door update motor, dan zijn ze idd dicht erbij als het in Spanje was geweest de motor update.

Alsof de rest van het veld stilstaat.. Mercedes krijgt ook nog wel updates natuurlijk.
Dan zien we vanzelf wat de stand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

http://www.skysports.com/...qualifying-notebook-spain

[ Voor 75% gewijzigd door spartacusNLD op 14-05-2016 18:46 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
knol_02 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:52:
[...]

Bottas? Ik denk dat je Massa bedoeld

Edit: Iemand een idee hoelaat Ted's Notebook online staat?
http://www.skysports.com/...qualifying-notebook-spain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

:? Die is van donderdag of zo..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

AzzKickah schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:46:
[...]

:? Die is van donderdag of zo..?
:+

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:47
Kvyat zat meestal toch veel verder achter Ricciardo in de kwalificatie?
Mooi man, dit voorspelt veel goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Een groot deel van het publiek was trouwens aan het juichen voor Max toen ie de 2e plek behaalde. Deden ze alleen voor Alonso

GP2/GP3/Porsches mogen zich in de slow lane. Van de pits opstellen hier in Barcelona, hebben ze een quad waarmee ze de karretjes met onderdelen/banden rondrijden.

In spa is er nog een tweede set ontboden (na la source hairpin)

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kritiek op moderaties kan je kwijt in het feedbacktopic.

[ Voor 25% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-05-2016 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sainz "star of qualifying" vind Ted. De overige Sky analisten gaan voor Ricciardo en Hamilton.
Goede opmerking over Q2 van Brundle, namelijk dat de toppers een relatief langzamere tijd reden omdat dat de banden voor de race zijn. Maar moet Hamilton nu de race starten op die banden waar ie zich op verremd heeft?

[ Voor 8% gewijzigd door Exocet op 14-05-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Ben eigenlijk ook wel blij dat VES nog achter RIC staat, anders zouden verwachtingen in volgende race helemaal onrealistisch gaan worden.

VES volgens seizoen WDC lijkt me wel mogelijk 8)
Daarom laten ze hem nu alvast aan de wagen wennen, update in Canada erover en volgend jaar nieuwe regels.
Ja, moet kunnen :)

Kun je daar nu al ergens een bet voor afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 14:46

Zorro

Z

JBplap schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:18:
Ben eigenlijk ook wel blij dat VES nog achter RIC staat, anders zouden verwachtingen in volgende race helemaal onrealistisch gaan worden.

VES volgens seizoen WDC lijkt me wel mogelijk 8)
Daarom laten ze hem nu alvast aan de wagen wennen, update in Canada erover en volgend jaar nieuwe regels.
Ja, moet kunnen :)

Dat lijkt me helemaal geen verkeerde gok. Jammer dat sinds Leicester de quoteringen waarschijnlijk niet meer zo hoog zijn.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
JBplap schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:18:

Stiekem hopen op een Nederlands succes weekend.. Wanneer je voor zowel de winst voor Max (21/1) als Douwe Bob (51/1) gaat kom je snel op een quote van 1.070/1....

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vind dat Max het vandaag erg goed heeft gedaan. De "Whoohoo" van Ricciardo aan het eind toen hij eindelijk sneller was dan Max zegt heel veel denk ik, hij wilde het niet zover laten komen dat zijn nieuwbakken teamgenoot hem meteen voorbij was gekomen in de kwalificatie :) Het was ook een erg snel rondje.

Wetend dat Max in de race meestal beter presteert dan in de kwalificatie, hoop ik erg dat hij morgen een podium kan pakken, maar veel is afhankelijk van de vraag of Ferrari hun pace uit de free practise sessies kan terugvinden. En natuurlijk moet hij de eerste bochten goed doorkomen en de auto heel houden tot het eind, wat een deceptie zou dat zijn als hij in de eerste bocht al in de rondte getikt wordt door een enthousiasteling van achteren of dat de motor er vanaf een prachtige positie (p3?) mee ophoudt :(

* Grrrrrene klopt het af op een stukje ongelakt hout :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
Dankjewel! Mooi hoe Brundle gecharmeerd is en blijft van Max. Heerlijk om te zien dat de Motorhome's weer op het paddock staan. Van groot naar klein Ferrari wel 6x zo groot als Manor, Sauber nog een mooi ding uit het BMW tijdperk wat niet meer onderhouden wordt, geeft goed de situatie weer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 04:50
Teds Notebook

[YouTube: https://youtu.be/j9H2ELxwuQw]

Interview Max op Sky

[YouTube: https://youtu.be/tH22V6ejGH0]

Interview Horner op Sky
[YouTube: https://youtu.be/4jYyykISRj8]

[ Voor 65% gewijzigd door Rivanov op 14-05-2016 19:54 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

alwaysleft schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:09:

"Ist Red Bull mit dem Upgrade dann schon an Mercedes dran?
Dr. Helmut Marko: Ja, dann ist man dran, und auf winkeligen Kursen sollten wir vorne sein."

Het is wat genuanceerder. Op (relatief) bochtige circuits zouden ze Mercedes voor moeten kunnen blijven.
Grrrrrene schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:45:
Ik vind dat Max het vandaag erg goed heeft gedaan. De "Whoohoo" van Ricciardo aan het eind toen hij eindelijk sneller was dan Max zegt heel veel denk ik, hij wilde het niet zover laten komen dat zijn nieuwbakken teamgenoot hem meteen voorbij was gekomen in de kwalificatie :) Het was ook een erg snel rondje.
Precies dat gevoel had ik ook. Ricciardo klonk wel erg blij en opgelucht.

Op zich ook wel logisch doordat hij ook voor de ferrari's eindigt en hij is altijd wel relatief enthusiast. Maar toch. :)

[ Voor 56% gewijzigd door Help!!!! op 14-05-2016 19:56 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neocon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-04-2022
Op 15:40
Wat een fantastische kerel is Ted ook. :*)

Had de regels voor de motoren nog niet mee gekregen trouwens.
Red bull kan dus kiezen voor Renault of Honda voor volgend jaar.
Doe dan maar Renault.

Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
neocon schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:15:
[...]

Red bull kan dus kiezen voor Renault of Honda.
Doe dan maar Renault.
Helaas zit er met Honda en McLaren nog ergens een veto mogelijkheid verstopt. met dikke kans dat Honda exclusief McLaren blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

nachtnet schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:23:
[...]

Helaas zit er met Honda en McLaren nog ergens een veto mogelijkheid verstopt. met dikke kans dat Honda exclusief McLaren blijft.
Volgens mij hebben ze ook al meerdere keren aangegeven dat ze het niet wilden. Pas vanaf dat ze WC zijn.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

[...]

Die "Hello" @ 3:40 :D _O-

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
[...]

Red bull kan dus kiezen voor Renault of Honda voor volgend jaar.
Doe dan maar Renault.
Altijd leuk om te kijken.
Vind het wel apart dat hij doet alsof de prestatie van Max niks bijzonders is.
Vorig jaar leek ie positiever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
knip, zie de topicwaarschuwing

[ Voor 78% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-05-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
Quoteringen dit jaar wereldkampioen zijn tussen de ca 50:1 en 100:1 voor verstappen en daar staat die 5e mee, de wedkantoren durven dus niet de extreme risico's a la leicester te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 04:50
Exocet schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:39:
[...]

Altijd leuk om te kijken.
Vind het wel apart dat hij doet alsof de prestatie van Max niks bijzonders is.
Vorig jaar leek ie positiever.
Mwa vond ik niet. Crofty gaf aan dat Ricciardo star of qualifying was en toen zei Ted ook; vergeet Max niet. Pas z'n eerste weekend!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
*kniip* als je even nadenkt, dan weet je dat dat soort vragen of links hier ongewenst zijn, sterker nog, het staat gewoon in de topicwaarschuwing,.

[ Voor 92% gewijzigd door gambieter op 14-05-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:20
Verwijdert omdat dat zwaar illegaal is?

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 14-05-2016 21:06 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knol_02
Nu ben ik alle video's van Channel 4 aan het terugkijken. Alain Prost loopt daar met DC mee, Prost ken ik alleen van de verhalen en filmpjes (ik ben geboren in '93) daardoor had ik altijd het beeld dat Prost een zeurkous was die hard kon rijden maar nu ik hem hoor praten en heel beleefd de vraag aan max zie en hoor stellen moet ik wel zeggen dat, dat beeld totaal niet klopt. Bijzondere man jammer dat ik de Senna/Prost periode niet bewust heb mee kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Devian schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:55:
[...]

Verwijdert omdat dat zwaar illegaal is?
ow ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:20
Niet helemaal een clean 100% rondje, gelukkig ook maar...er had dus meer ingezeten ;).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

knol_02 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:56:
Nu ben ik alle video's van Channel 4 aan het terugkijken. Alain Prost loopt daar met DC mee, Prost ken ik alleen van de verhalen en filmpjes (ik ben geboren in '93) daardoor had ik altijd het beeld dat Prost een zeurkous was die hard kon rijden maar nu ik hem hoor praten en heel beleefd de vraag aan max zie en hoor stellen moet ik wel zeggen dat, dat beeld totaal niet klopt. Bijzondere man jammer dat ik de Senna/Prost periode niet bewust heb mee kunnen maken
Alain Prost > le professeur, niet erg spannend als coureur wel heel erg intelligent.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

knol_02 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:56:
Alain Prost, Le Proffeseur, was een fantastische coureur. Samen met Jean Alesi mijn F1 held uit mijn jeugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
hardware-lover schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:01:
[...]

Alain Prost > le professeur, niet erg spannend als coureur wel heel erg intelligent.
`
Ik heb het altijd begrepen als de man die continu door Senna aan de kant werd gestuwd (of we gaan er samen af of ik ga erlangs mentaliteit van Senna) en met slimme maniertjes er toch boven eindigde (Team wisselingen e.d.).

Mooi hoe hij in onderstaand filmpje vragen aan Max stelt. Als je naar hem blijft kijken zie je hem ook genieten van de jonge man die al zo volwassen is

Edit: Daarom had ik op 1 of manier altijd het idee dat het geen leuke man was, gek hoe je een mening over iemand vormt zonder daadwerkelijk die periode meegemaakt te hebben. Ik hoop niet dat Rudi Völler nu ineens een top karakter op het veld bleek te hebben. :P

http://f1.channel4.com/video/
(Link van video kan niet gekopieerd worden en er moet wel vanuit de UK gekeken worden uiteraard)

[ Voor 15% gewijzigd door knol_02 op 14-05-2016 21:19 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Interessante video over de gebruikte techniek van Mercedes en Ferrari en binnenkort ook Renault:
[Vimeo: https://vimeo.com/166635777]

Dus een beetje de uitleg van de nieuwere injectie. Ben benieuwd of we die ook snel in normale voertuigen gaan zien. Lijkt me wel interessant en heeft wel toekomst denk ik. Zou ook 1 van de dingen kunnen worden die F1 kan gebruiken om aan te tonen hoeveel invloed ze toch hebben op normale auto's.
Het enige jammere is dat dit soort dingen vaak door 1 team worden gedaan, waardoor er dominantie is door 1 merk. Maar verder interessante materie

[ Voor 61% gewijzigd door Martinspire op 14-05-2016 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Ik kijk net pas de FP3 en Qualli terug en had nog niets gehoord of gezien... Wow... Puntje van mijn stoel WAT EEN KEIZER! *O* *O* :)F :)F

Go Max! Go Max!

Dat wordt heel fijn race kijken morgen denk ik. Wat een debuut in de RB. _/-\o_

Hoe waren de reacties op de Engelse zenders?

[ Voor 8% gewijzigd door ATS op 14-05-2016 21:39 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Max Verstappen interview met officiële F1 website.

Hij zit erg vrolijk in zijn vel, Max lijkt wel herboren bij Red Bull.

Geweldig http://www.formula1.com/c...do-good-for-red-bull.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

ATS schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:38:
Hoe waren de reacties op de Engelse zenders?
Vielen eigenlijk wel wat tegen. Vooral aan het focussen op de uiteindelijke uitslag waar Ricciardo 4 tienden ervoor staat en daar eigenlijk het hele optreden wat downplayen. Al vonden ze hem ook niet slecht ofzo, maar ze steken vooral bij de uitslag. En natuurlijk, die telt, maar Max op P4 hadden ze ook niet verwacht. Rondje van Max uiteindelijk was ook niet helemaal top, maar we zullen zien hoe het in de race gaat. Als de start goed gaat, dan is er nog wel een podiumkans.

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 14-05-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:41:
[...]

Vielen eigenlijk wel wat tegen. Vooral aan het focussen op de uiteindelijke uitslag waar Ricciardo 4 tienden ervoor staat en daar eigenlijk het hele optreden wat downplayen. Al vonden ze hem ook niet slecht ofzo, maar ze steken vooral bij de uitslag. En natuurlijk, die telt, maar Max op P4 hadden ze ook niet verwacht. Rondje van Max uiteindelijk was ook niet helemaal top, maar we zullen zien hoe het in de race gaat. Als de start goed gaat, dan is er nog wel een podiumkans.
Valt me wel op dat je vanuit Engeland veel negatieve / sarcastische opmerkingen leest over Max. Dan bedoel ik dus de reacties op tweets van F1.com en reacties op nieuwsartikelen.
Genoeg mensen die beweren dat Kyvat dit ook had gekund.
Is Max daar negatief in het nieuws geweest ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:13
hij is niet Brits, dat is het probleem ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 14:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
rik86 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:43:
Quoteringen dit jaar wereldkampioen zijn tussen de ca 50:1 en 100:1 voor verstappen en daar staat die 5e mee, de wedkantoren durven dus niet de extreme risico's a la leicester te nemen ;)
De kans is ook gewoon een stuk groter dat hij wereldkampioen word dan de kans die Leicester toegeschreven werd om engelse kampioen te worden aan het begin van het voetbalseizoen. Ik denk zelfs dat de kans dat Manor de constructeurstitel pakt dit jaar groter is dan de kans die Leicster had.

Het verhaal van Leicester is een underdog verhaal. Als je bij zo'n team rijd dan ben je geen underdog en maak je gewoon een reele kans op overwinningen en titels. Het zou pas eenzelfde verhaal zijn als hij bij Manor reed en daar de wereldtitel mee pakte.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
Wat bedoelen ze hiermee?
"But do you expect some hiccups, as the procedures are different at Red Bull Racing than at Toro Rosso?
Dat de auto technisch net iets anders werkt?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 14:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Martinspire schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:41:
[...]

Tja, het is in mijn opinie dan ook geen geweldige prestatie om met eenzelfde auto als je teammaat 0,4 seconden langzamer te zijn, dat zal het leerprocess moeten zijn, maar blijkbaar kan die auto 0,4s harder en haalt hij dat er nog niet uit. Dat hij daarmee op P4 staat ligt aan de auto en niet zozeer omdat hij heel hard rijd met een auto die eigenlijk niet op P4 had mogen staan.

Ik doe het hem niet na, maar ik zou het ook geen geweldige prestatie willen noemen. Dat noem ik het pas als hij voor een mercedes en riciardo staat.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Kees schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:56:
[...]

Tja, het is in mijn opinie dan ook geen geweldige prestatie om met eenzelfde auto als je teammaat 0,4 seconden langzamer te zijn, dat zal het leerprocess moeten zijn, maar blijkbaar kan die auto 0,4s harder en haalt hij dat er nog niet uit. Dat hij daarmee op P4 staat ligt aan de auto en niet zozeer omdat hij heel hard rijd met een auto die eigenlijk niet op P4 had mogen staan.

Ik doe het hem niet na, maar ik zou het ook geen geweldige prestatie willen noemen. Dat noem ik het pas als hij voor een mercedes en riciardo staat.
Is maar goed dat jij meer verstand van servers hebt :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
[...]

Ik denk dat het een goede prestatie is als hij, zoals hij zelf zegt, nog niet op de limiet zit. Maar het is ook niet zo amazing als veel Nederlanders denken. Het is natuurlijk wel zo dat hij maar 0,4s zit achter een Ricciardo die heel erg blij was met z'n ronde.

Hij zal over 'n race of 5 toch moeten kunnen concurreren met Ricciardo. Max wil wereldkampioen worden, dan moet je van iedereen kunnen winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

matthijst schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:52:
Wat bedoelen ze hiermee?

[...]

Dat de auto technisch net iets anders werkt?
Andere manieren waarop hij met het stuurtje alle knopjes, en daarmee alle settings, verandert.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
Ricciardo had gewoon een wereldronde op het eind, het knappe van Max vind ik dat ie heel consistent in zijn rondetijden zat tijdens de 3 q's

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

aicaramba schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:01:
[...]

Ik denk dat het een goede prestatie is als hij, zoals hij zelf zegt, nog niet op de limiet zit. Maar het is ook niet zo amazing als veel Nederlanders denken. Het is natuurlijk wel zo dat hij maar 0,4s zit achter een Ricciardo die heel erg blij was met z'n ronde.

Hij zal over 'n race of 5 toch moeten kunnen concurreren met Ricciardo. Max wil wereldkampioen worden, dan moet je van iedereen kunnen winnen.
Sorry hoor... Je stapt in een kompleet andere auto dan je gewend bent, enorme druk op je schouders en je bent na q op de 4e plek voor Seb en Kimi....

Het is wel zo Amazing als alle Nederlanders en buitenlandse kenners aangeven.

Ik denk dat er hier meerdere mensen aanwezig zijn die net als mij meer als 20 jaar F1 kijken en ik denk dat die het met mij eens zijn dat ik maar 5 of 6 van deze natuurlijke talenten heb zien komen.

Please mensen , wat Max doet is echt ongekend. Vergeet niet... Begin 2014 stapte hij pas in een Formula auto... .4 is veel maar Ric is echt een topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
backupdevice schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:10:
[...]

Sorry hoor... Je stapt in een kompleet andere auto dan je gewend bent, enorme druk op je schouders en je bent na q op de 4e plek voor Seb en Kimi....

Het is wel zo Amazing als alle Nederlanders en buitenlandse kenners aangeven.

Ik denk dat er hier meerdere mensen aanwezig zijn die net als mij meer als 20 jaar F1 kijken en ik denk dat die het met mij eens zijn dat ik maar 5 of 6 van deze natuurlijke talenten heb zien komen.

Please mensen , wat Max doet is echt ongekend. Vergeet niet... Begin 2014 stapte hij pas in een Formula auto... .4 is veel maar Ric is echt een topper.
Begrijp me neit verkeerd hoor. Ik vind het heel goed dat hij op 'maar' 0,4s zit van een 'perfecte' ronde, terwijl hij de auto niet kent. Hij heeft het heel goed gedaan. Maar uiteindelijk zal hij Ricciardo moeten kunnen verslaan.

[ Voor 3% gewijzigd door aicaramba op 14-05-2016 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Dat ze voor de ferrari's staan zou ook kunnen omdat ferrari de zaken technisch nog niet op orde hebben. Ben benieuwd of Vettel m heel houdt en Raikkonen er niet af gaat, aan de andere kant, dat zou de kansen wel vergroten om Max aan de champagne te zien morgen.

Dat ie nu al zo dicht op de mercedessen rijdt en op gelijke voet met zn teamgenoot, op zijn leeftijd, in zn eerste rondjes in een nieuwe wagen met een nieuw team is in ieder geval spectaculair!

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

Komt nog wel. En snel ook. Zal zelfs geen vijf races meer duren denk ik.

Als jij je werk morgen op een Mac moet doen in plaats van op je huidige werkbak (Even aannemende dat dat geen Mac is...) dan zullen sommige klussen ook wat langzamer gaan. Zelfs als die Mac in theorie sneller is.

Ik vind het dus wel een geweldige prestatie. Nu al sneller dan zijn teamgenoot en Mercedes zou buitenaards zijn.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Fiber schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:17:
[...]

Komt nog wel. En snel ook. Zal zelfs geen vijf races meer duren denk ik.

Als jij je werk morgen op een Mac moet doen in plaats van op je huidige werkbak (Even aannemende dat dat geen Mac is...) dan zullen sommige klussen ook wat langzamer gaan. Zelfs als die Mac in theorie sneller is.

Ik vind het dus wel een geweldige prestatie. Nu al sneller dan zijn teamgenoot en Mercedes zou buitenaards zijn.
Idd ... Dit jaar auto leren en volgend jaar knallen!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
En daarnaast pusht ie Ricciardo ook nog om harder te gaan, je kon de opluchting horen van RIC over de comm. Heel erg goed voor het team ook dit, meesterzet van RB. Kvyat zou op zn best p6 of p7 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Laatst online: 20:58
Dat is echt pure speculatie. Ik vind het mooi dat Max op plek vier is gekomen, maar uiteindelijk blijft de graadmeter of je je teamgenoot weet te verslaan.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

asing schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:50:
[...]

Ricciardo heeft 4 race weekenden in deze auto gezeten. Dat is sowieso een uur of 6-7 per evenement. Daarnaast waren er 8 testdagen waarvan hij zijn deel reed. En het is een evolutie van 2015. Ricciardo heeft dus zeker een voordeel.

Wacht maar tot de RB12 echt aanvoelt als een broekzak voor Max. :9
Dat, en natuurlijk ook de pre-season tests. Daar heeft hij op ditzelfde circuit ook al vele rondjes gedraaid. Maar goed, RIC is ook gewoon een erg goede rijder. Hij heeft het ook Vettel al behoorlijk moeilijk gemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door ATS op 14-05-2016 22:43 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Voor al die azijnzeikers die maar zeuren dat Max Ricciardo had moeten verslaan....Wacht morgen maar af, Max gaat de wereld weer verbazen. Heilig van overtuigd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M@cer
Het zou echt niet goed voor RIC zijn als VES hem nu al met tienden zou verslaan terwijl hij al anderhalf jaar in die auto rijdt.. Ik denk dat ze bij Red Bull echt niet hadden verwacht dat VES nu al zo goed tegenstand zou kunnen bieden in de eerste race dat hij in die auto zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Het is natuurlijk ook nog maar te zien of Max de banden net zo goed kan utiliseren zoals hij dat zo goed in de TR kon.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

Max moet niets behalve de race uitrijden en liefst in de top 6 eindigen want dat is waar de auto/het team thuishoort. Het was een fantastische kwalificatie maar dat is nog geen race. Maar hij heeft de auto zeer knap al onder controle en het is een 'koele komkommer' dus hij zal morgen vast verbazen. Ik moet wel zeggen dat het lang geleden is dat ik zo naar een F1 race heb uitgekeken, helaas niet zo'n inhaal circuit dacht ik maar toch ... Red Bull tegen Ferrari, Hamilton en zijn auto weer 100% op scherp, Sainz die toch ook nog wel eens kon verassen nu ie Max niet meer voor hem heeft rijden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Dadona schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:39:
Dat is echt pure speculatie. Ik vind het mooi dat Max op plek vier is gekomen, maar uiteindelijk blijft de graadmeter of je je teamgenoot weet te verslaan.
Ik ben wel benieuwd of er een tabelletje is met de rondetijden van VES en RIC, of de tijden van RIC net zo constant zijn als van VES. Die laatste ronde van RIC klopte alles, terwijl Max nog niet eens aan zijn max zat. (Zijn eigen woorden na de Q).

Doet me ook weer terugdenken aan het youtube filmpje van de onboard cam van VES en RIC naast elkaar, waarbij Max duidelijk de auto rijdt en controleert, en RIC meer gereden wordt door zijn eigen auto.

Ben benieuwd naar morgen bij de start, de ferrari's achter ze zijn erg sterk bij het wegrijden, die tech hebben ze nog niet bij RB dus dat kan nog wel het nodige spektakel opleveren :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Morgen Rosberg en Hamilton er samen af, dat zou pas mooi zijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:50

PauseBreak

derp!

franssie schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:49:
Max moet niets behalve de race uitrijden en liefst in de top 6 eindigen want dat is waar de auto/het team thuishoort. Het was een fantastische kwalificatie maar dat is nog geen race. Maar hij heeft de auto zeer knap al onder controle en het is een 'koele komkommer' dus hij zal morgen vast verbazen. Ik moet wel zeggen dat het lang geleden is dat ik zo naar een F1 race heb uitgekeken, helaas niet zo'n inhaal circuit dacht ik maar toch ... Red Bull tegen Ferrari, Hamilton en zijn auto weer 100% op scherp, Sainz die toch ook nog wel eens kon verassen nu ie Max niet meer voor hem heeft rijden.
Catalunya heeft genoeg plekken waar je kunt inhalen als je genoeg ballen hebt, dus dat zal wel los lopen. Ik hoop vooral dat Max meer gevoel heeft voor het starten met deze RBR dan hij de laatste paar races had met de STR. Een slechte start kan zomaar betekenen dat je brokken oploopt in Spanje.

Nee, merp!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• knol_02
Voor de mensen die nu nog het succes downplayen of kritiek hebben om het kritiek hebben raad ik aan de geschiedenis boeken van de formule 1 erbij te pakken en te zoeken wanneer het voor het laatst gebeurd is dat een coureur mid-season van een middenmotor naar een top team ging, naast een top coureur kwam te zitten die het circuit en de auto door en door kent, die nog maar 18 jaar is en als 4e eindigde op 0.4 seconde van zijn teamgenoot die de ronde van zijn leven reed.

Zo zijn er nog veel meer stats toe te voegen zoals zijn totaal aantal GP weekenden, het gebrek aan testen, de druk die er bij komt kijken etc. Het is sensationeel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Vergeet niet dat hij pas 18 is en pas een jaar of 2 geleden voor het eerst in een formule auto startte. Hij heeft nog ruim 3 jaar om de jongste racewinnaar ooit te worden...

De verwachtingen liggen bizar hoog en dat komt gewoon omdat iedereen zijn potentieel ziet. Maar geef hem even de tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 22:16

Edd

PauseBreak schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:51:
Ik hoop vooral dat Max meer gevoel heeft voor het starten met deze RBR dan hij de laatste paar races had met de STR.
Het is natuurlijk een andere auto met een andere power unit. Zoals hij ook al aangaf zijn de procedures anders. Dus voor hetzelfde geld maakt hij wereldstarts met deze auto.. Knalt hij zo naar P1 en staat hij die niet meer af..
Voor de rest heb ik geen oranje bril hoor :)F :+

Maar goed. Laten we hopen dat zijn start goed gaat, de auto heel blijft, hij de race uit rijdt en hopelijk in de top 6 eindigt.

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
Edd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:59:
[...]

Het is natuurlijk een andere auto met een andere power unit. Zoals hij ook al aangaf zijn de procedures anders. Dus voor hetzelfde geld maakt hij wereldstarts met deze auto.. Knalt hij zo naar P1 en staat hij die niet meer af..
Voor de rest heb ik geen oranje bril hoor :)F :+

Maar goed. Laten we hopen dat zijn start goed gaat, de auto heel blijft, hij de race uit rijdt en hopelijk in de top 6 eindigt.
Top 6 is gewoon het doel en doet ie het goed. Alles boven top 4 is fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
knol_02 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:52:
Voor de mensen die nu nog het succes downplayen of kritiek hebben om het kritiek hebben raad ik aan de geschiedenis boeken van de formule 1 erbij te pakken en te zoeken wanneer het voor het laatst gebeurd is dat een coureur mid-season van een middenmotor naar een top team ging, naast een top coureur kwam te zitten die het circuit en de auto door en door kent, die nog maar 18 jaar is en als 4e eindigde op 0.4 seconde van zijn teamgenoot die de ronde van zijn leven reed.

Zo zijn er nog veel meer stats toe te voegen zoals zijn totaal aantal GP weekenden, het gebrek aan testen, de druk die er bij komt kijken etc. Het is sensationeel!
Amen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:27

derx666

mecker ende blaet

Uit het interview met Helmut Marko:
Er hat noch ein paar Kleinigkeiten am Auto verändert, was Verstappen nicht kann, weil er die ganzen Details noch nicht kennt. Darum wird er hier bei den Testfahrten am zweiten Tag im Auto sitzen.
oftewel, Max zit volgende week de 2e testdag in de RB12. Voor dit weekend zei Horner nog dat het nog niet zeker was wie er zou rijden tijdens de test, Max is hiermee in ieder geval bevestigd.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dadona
  • Laatst online: 20:58
Chiron schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:51:
[...]

Ik ben wel benieuwd of er een tabelletje is met de rondetijden van VES en RIC, of de tijden van RIC net zo constant zijn als van VES. Die laatste ronde van RIC klopte alles, terwijl Max nog niet eens aan zijn max zat. (Zijn eigen woorden na de Q).
Maar Ric had mogelijk ook nog wel sneller gekund. Mensen, gewoon rustig afwachten wat hij doet. Probeer niet voortdurend te vergelijken met de anderen. Uiteindelijk telt, op de langere termijn, waar je staat ten opzichte van je teamgenoot. Maar nu vind ik het al prima als hij gewoon leuk meedoet met de top van het veld en gewoon mooie klasseringen neerzet. Over een tijdje moet de balans pas worden opgemaakt. Voor nu, keep calm and enjoy. :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

derx666 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:06:
Uit het interview met Helmut Marko:

[...]

oftewel, Max zit volgende week de 2e testdag in de RB12. Voor dit weekend zei Horner nog dat het nog niet zeker was wie er zou rijden tijdens de test, Max is hiermee in ieder geval bevestigd.
En Ricciardo was al voor de andere test-dag bevestigd heb ik langs horen komen? Ik vond het al vreemd dat Verstappen niet werd genoemd, maar bovenstaande lijkt mij logisch.

Lijstje met tot nu toe officieel bevestigd: http://www.skysports.com/...2016-spanish-test-line-up

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 14-05-2016 23:23 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Quad

Doof

Hoe werkt het nu met de punten die VES al bij elkaar gereden heeft? De constructeurs punten blijven bij TR en zijn eigen kampioenschapspunten neemt hij dus gewoon 'mee' naar RB?
Modbreak:Dit soort vragen kun je gewoon opzoeken in het topic, want dit is letterlijk al 50 keer voorbij gekomen. :/ Zet je dus een beetje in, en gebruik de zoekfunctie.

[ Voor 33% gewijzigd door Krisp op 14-05-2016 23:32 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Dadona schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:19:
[...]
Maar Ric had mogelijk ook nog wel sneller gekund. Mensen, gewoon rustig afwachten wat hij doet. Probeer niet voortdurend te vergelijken met de anderen. Uiteindelijk telt, op de langere termijn, waar je staat ten opzichte van je teamgenoot. Maar nu vind ik het al prima als hij gewoon leuk meedoet met de top van het veld en gewoon mooie klasseringen neerzet. Over een tijdje moet de balans pas worden opgemaakt. Voor nu, keep calm and enjoy. :)
RIC zit wel langer bij RB en zou de auto door en door moeten kennen. Then again is RIC ook een coureur van wereldklasse die zo in het rijtje kan met Vettel en Hamilton.

Sainz deed het ook wel heel erg netjes trouwens, als dit zo blijft is Kvyat wel klaar bij STR en wellicht in de F1.

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Het topic voor de komende race vind je donderdagochtend voor de race als los topic.
[F1] Seizoen 2016-14 - GP van Italië

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1