Ik heb hier een korte update over :
- Afgelopen Maandag 1 November kwam Firefox 106.0.02 ineens binnenrollen.
- Echter zag ik in de Changes Log staan dat men op iets van 25 en 20 Oktober ook 106 en 106.0.01 heeft "gebakken" maar waarschijnlijk was dat voor de non-LTS versies van Kubuntu

- Op mijn Windows bak is 106.0.03 de laatste versie afgaande op de bovenstaande nummering, ondanks dat ik me 106.3.0 kan herinneren...
Als ik weer eens nieuws heb hierover dan gooi ik er weer een update tegenaan!

Wat houdt dat precies in

Zijn er nog voordelen aan het antieke OSS? ALSA is destijds niet voor niets ontwikkeld. (Ja, 'Linux' gebruikte ook OSS)
Als ik het me goed herinner dan was men destijds ook niet echt helemaal happy met ALSA en/of PulseAudio net als men niet helemaal happy was met SystemD dus ik kan me voorstellen dat er nog steeds heel veel OSS aanhangers zijn net als dat er SysV InitD aanhangers zijn

systemd start services in principe parallel aan elkaar.
Ja, en dat heb ik gemerkt toen ik mijn RaspBian installatie van VLAN Interfaces had voorzien en OpenSSH/LigHTTPd/FTLDNS/enz. aan specifieke IP adressen van die Interfaces had gekoppeld : Zonder enkele trucjes en workarounds werd dat dus een puinhoop!
Reden : Daemon/Service wordt gestart VOORDAT de gekoppelde Interface UP/UP is
Het is nog steeds niet perfect, maar ik doe het er maar voorlopig mee...
Dan heb ik toch liever dat er dingen 1 voor 1 worden opgestart en er daardoor niks verkeerd kan gaan!

*BSD is geweldig, maar de ontwikkeling neemt stiekem best wel al een tijdje af en gaat sowieso al veel trager dan Linux.
IMHO is het nog steeds het enige OS dat je echt als een geheel OS kan beschouwen in tegenstelling tot heel veel Linux distros

In het wild kom je Linux in vrijwel alle workloads ook veelveel vaker tegen.
Dat dan weer wel helaas...

Omdat het een puinhoop zooitje is :
- Android TV gepushed door Google
- LG's WebOS is een investering die ze hebben overgekocht van HP en dus maar iets mee moesten gaan doen...
- Miljarden gebruikers die het allemaal geen reet kan schelen zolang ze hun precious troep op YouTube en Netflix kunnen zien...
.... stilte ...
Firefox OS waarmee Panasonic iets dacht te bereiken : Hebben ze daar effe spijt van gekregen!
... stilte ...
Ze hadden evengoed NetBSD en FreeBSD kunnen kiezen en iedere TV had betere audio gehad.
Misschien in een Parallel Universum of zo, maar helaas niet in die van ons...

Of als we een keer toch die "Smart Toaster" krijgen met NetBSD erop!

Ik kijk naar sommige programmas op onze smart TV's en dan sluit ik een goede audio installatie aan en het klinkt misvormd/vervormd. Dan speel ik de youtube video van het programma of op FreeBSD in Firefox en de audio is veel beter. Ik bedoel bvb de audities van 'The Voice' en dit soort programma's.
Vertel me alsjeblieft dat je daar alleen naar kijkt omdat vriendin/vrouwlief dat wil zien

Wat is de snelste database ter wereld? Gaan de zaken in parallel op de snelste database ter wereld? Het antwoord is neen.
Geen idee... Vertel!

Waar liep je tegenaan dan ??

Hoeft niks te betekenen : Ik liep een keer tegen zoiets aan toen ik effe de Puppy Linux website moest hebben en niet kon bereiken

Clear Linux is voor zover ik weet vooral van Intel dus slechte ondersteuning voor de Nvidia Drivers zou ik niet heel raar vinden

Want