Waarom zou je niet pre abonnement betalen? Het helpt Jolla om financieel meer tractie te krijgen.ocf81 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 22:58:
AppSupport valt nu onder een abonnement, dus ik heb vandaag maar CalyxOS op mijn nieuwe FP5 gezet. Jammer dat Jolla hun eigen glazen zo ingooit. Ik zal nooit instemmen met een abonnement voor software die zo essentieel is als het OS van mijn telefoon.
Ik zou in het geval van Jolla kiezen voor een goedkoper abonnement. Nu betaal ik €50 voor zeg 3 tot 5 jaar support in de praktijk (zo lang gebruik ik mijn telefoon ongeveer. Straks betaal ik €60 per jaar, dus ruim een factor vier hoger. En ik wens Jolla echt meer financieel succes toe, maar ruim een factor vier duurder worden voelt als een cashgrab ...
En nee, mijn abonnement aan/uit zetten, daar ga ik niet in mee. Ik ga niet mee in constructies die actief geld binnenharken door een psychologisch effect te gemisbruiken. En ja, dat is misbruiken, want ethisch gezien heeft het geen draagvlak. Ik wil dat mensen hun gedachten inzetten voor iets wat nuttig voor de maatschappij is, en dus niet zulke constructies.
vrede in rust
:strip_exif()/f/image/VvvpuonSwO6pNVvsX3gnAhF3.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/PB569qtq26ddW5AmSnrdz2nP.png?f=fotoalbum_large)