Sterker nog : Ik heb enkele maanden geleden wat cijfers gezien waarbij KDE inderdaad lichter was!
Jammer dat ik niet meer weet waar het was, want het was best wel een verrassende test!

OneMoreThing schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:47:
Dat gaat inderdaad nog steeds niet lekker in KDE. Ik heb zojuist KDE geinstalleerd en gebruik een externe monitor op mijn laptop (laptop zelf is dichtgeklapt). Als ik het systeem opstart krijg ik een lege desktop zonder panels. Mijn externe scherm is enabled en als primary ingesteld en mijn laptop scherm staat niet enabled in de Display settings. Ik krijg de panels pas tevoorschijn na een herstart van Plasma Shell.
Verder ziet KDE er wel strak uit en reageert uiterst vlot. Zou zo maar eens een blijvertje kunnen worden...

Ik ben met zoiets op het moment bezig i.c.m. met mijn HTPC en dat lijkt prima te werken onder KDE
- DVI Monitor
- HDMI Versterker met een TV als output.
En na wat instellingen goed te hebben gezet lijkt het allemaal goed te gaan of de Versterker en/of TV nou wel of niet aanstaan!
Het volgende zit ik namelijk flink te testen op de robuustheid zeg maar :
- Alleen de Monitor aan.
- Monitor aan, Versterker aan, TV uit.
- Monitor aan, Versterker aan, TV aan.
Tijdens "- Monitor aan, Versterker aan, TV uit." wordt namelijk de S/P-Dif van de Versterker gebruikt en ziet de HDMI aansluiting wel de Versterker, maar niet de TV dus dat mag ook geen roet in het eten gooien!
Tot nu toe lijkt het allemaal goed te gaan, maar ik blijf nog effe ermee rommelen voor zover dat kan...
Onder Windows 7 Pro was het trouwens allemaal ook niet veel beter! Misschien zelfs slechter, want geen manier om vast te zetten waar een applicatie verschijnt, zoals in KDE wel mogelijk is!

En ik had geen ZFS voor de Storage natuurlijk!
/EDIT :
@
desalniettemin
Ik moet een beetje terugkomen op bovenstaand verhaal, want na nog meer te hebben getest heb ik helaas nog niet de ideale settings gevongen en draait alles nog niet zoals ik dat wil :
- Bijvoorbeeld Terminal verschijnt niet waar ik wil.
- Kodi op de verkeerde output, tenzij je eerst effe clickt op de lege Desktop van de juiste output.
Nou ga ik die waarschijnlijk weinig op die manier gebruiken, maar toch... best wel raar, ondanks de speciale rules per application...

- Nog wat dingetjes die ik zo 1,2,3 effe niet meer weet.
Zolang alles aan blijft werkt alles prima, maar als ik de TV of ook de Versterker uitzet dan werkt alles dus nog niet zoals het hoort!
[Voor 14% gewijzigd door nero355 op 16-04-2021 17:13]