• Ghoulli
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:00

Ghoulli

Snapt er niks van.

desalniettemin schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 20:08:
[...]

Ik vraag me af of Steam OS HDR ondersteuning heeft. Het heeft standaard KDE desktop.
SteamOS heeft Gamescope. Gamescope heeft (tenminste volgens een aantal Youtube video's die ik gekeken heb over SteamOS toen de Steam Machine revealed werd) ingebouwd een goed werkende HDR support. Niet getest, en heb ook de Steam Machine niet gekocht, dus vraag me ook af of dat goed werkt.

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Mark de Vaal schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 19:16:
[...]

Ook ik ben een fan van CachyOS. Alleen dat AUR issues lately ben ik daar even van weggegaan. Hun eigen AUR is goed, maar alle pakketten die ik nodig heb werken door dependencies niet goed. Ik heb een zwak voor Debian, omdat ik opgegroeid met het oude Ubuntu. Dus ik ben weer terug bij Siduction. Een Duitse Debian SID distro die bijna on par is met CachyOS. Hier heb ik Experimental packages tussen zitten zoals de laatste Mesa/vulkan drivers.
CachyOS staat op mijn laptop en ik vind het een prima OS, alleen wel heel erg veel updates. Bazzite op de desktop en deze heeft een pak minder updates en gebruikt geen snapshots.

Waarom ik voor Bazzite koos op de desktop is het immutable/atomair systeem. Games moeten vooral werken en in CachyOS had ik na 2 weken al dat de Nvidia driver gebroken was. Nu ben ik redelijk qua Linux kennis, maar dat kreeg ik niet opgelost. CachyOS maakt heel veel snapshots aan en dit kan op Btrfs ernstige fragmentatie veroorzaken. CachyOS is absoluut sneller dan Bazzite en het verbruikt ook minder ruimte, echter voel ik me veiliger in Bazzite met secure boot ingeschakeld. CachyOS gaat verder prima zonder secure boot en dit ligt aan de Limine bootlauncher.

Ik had met Bazzite meteen een klik vanaf de installer al. Het was een mooie woensdagavond en het begon weer te kriebelen. Tot nu toe geen enkel probleem ;)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mark de Vaal schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 20:56:
[...]

Omdat ik Siduction al jaren gebruikt. Ook omdat zij een met hun eigen kernel ook meer up-to-date zijn en dat ik geen zin hen om alles in te stellen zoals snapper etc.. Ook de developers doen goed hun werk. Ik vraag een aanpassing in hun kernel aan. 6 Uur later komt er een update uit met die aanpassing. Dus heb iets meer met Siduction en wil hun een kans geven.
Prima redenen. Kernel updates heb ik eigenlijk nooit echt een probleem gevonden, Sid zelf loopt redelijk mee met upstream. Nou zag ik maandag toen ik op m'n werk ging updaten dat 7.1.7 er was en zie net dat 7.1.8 een dag later gepackaged was. Toen hebben ze ook 7.2-rc7 in experimental bijgewerkt (die draai ik op m'n werk laptop).

Snapper heb ik nooit mee gewerkt. Heb het misschien eens langs zien komen toen ik door de waslijst aan packages scrollde in aptitude, maar dat was 't dan wel.

Commandline FTW

Pagina: 1 ... 59 60 Laatste

Let op:
Problemen met een specifieke distro of package horen in een eigen topic.

Desktop omgevingen kunnen het beste besproken worden in De voordelen en nadelen van bekende Desktop Environments.